DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: radiszko Strona 1

Brakowało mi takiej wypowiedzi od któregoś z naszych najważniejszych graczy, no i jest :). Bardzo fajnie, teraz czekamy na potwierdzony nowy kontrakt.

19.12.2024 19:34

Panowie, co do argumentów że my to sobie możemy plany B i C realizować, nawet jeśli to prawda to uważam że robimy to optymalnie do warunków na rynku. Nie zasypujemy rynku petrodolarami, bo ich nie mamy, nie rozbijamy JUŻ struktur płacowych a przynajmniej na razie tego nie robimy z mowymi transferami post Salihamidziciowymi, nie zasypujemy rynku kasą, nie wszystkie transfery nam wyjdą. Wirtz to pakiet > 150 mln ojro i walka z Madrytem, Barcami(bankruci ale jak widać nadal sypią kasą), no i innymi petro-mocarstwami, więc nie każdą walkę wygramy, jak chcemy zachować zdrowy rozsądek. Ważna kwestia to przebudować skład również pod kątem płacowym, co by faktycznie gwiazdy dostawały sowite wynagrodzenia, nie Gnabry, Sane, Goeretzka, a Neuer i Muller sami się wykryszą z czasem i będziemy mogli obsypywać złotem lepszych gości, w tym Musiale.

19.12.2024 18:34

Jak na niezbyt poważne kontuzje, bo za poważne to uznaję problemy z kolanem, plecami i więzadłami lub zerwania + złamania, to nasze rekonwalescencje naprawdę długo trwają.
Stanisić to już dawno powinien być z nami a Ito to jak wszystko się potwierdzi to w tym sezonie za bardzo nie pogra. Mówimy że mamy mały skład, że za transfery trzeba się wziąść ale z Ito, Stanim i Boeyem mielibyśmy znowu rundę z zupełnie innym problemem: bogactwa i niezadowolenia. Stani jak wróci, myślę że będzie podstawowy, Ito ma szansę posadzić Kima, Davis jest 2 razy lepszy od Guerreiro, Pavlo jak wróci po kontuzji do formy, będziemy mieli wariant do grania lepszy, natomiast Coman na ten moment jest z 1-2 klas wyżej niż Sane. Słabsze momenty Olise możnaby załatać Gnabrym tudzież Sane, a sam Kane, z całą sympatią do Mullera ale daje duuuuuużo więcej od Mullera na boisku. Zapomniałem o Neuerze bo on oczywiście jest duuużo lepszy i bardziej doświadczony Peretza, ale trzeba powiedzieć, że nie wiem czy nie puściłby podobnej ilości goli co nasz rezerwowy bramkarz, co nie zmienia faktu, że daje poczucie spokoju z tyłu.
Powiem tak: czekam z niecierpliwością nie tyle na transfery co na powroty z kontuzji.

15.12.2024 15:40

Technicznie Tel to środkowy napastnik i Arion Ibrahimovic nieźle się tam prezentowali przedsezonowo. Z jednej strony chcemy dawać szansę młodym a z drugiej chcemy doświadczonych zmienników i krytykujemy klub za brak takowych. Tel faktycznie wygląda na pozbawionego pewności siebie ale może wskoczy. Wczoraj nawet wariant z Olise na środku nie był zły do gry kombinacyjnej. Trener ma dosyć szeroką ławkę i coś myślę że wymyśli.

01.12.2024 11:01

Nie jestem przekonany, czy Tuchel akurat konkretnie go chciał. Zapewne padło stwierdzenie, że brakuje prawego obrońcy i trzeba jakiegoś kupić żeby zrównoważyć ofensywę jak braknie Davisa. Wypożyczenie Staniego było pośrednio przyczyną zakupu Boey'a a sam Boey zagrał przeciw nam koncert. Jedyne co razi to CENA 30mln. Sam zawodnik jak wejdzie w rytm może być dobrym poszerzeniem składu bo na razie mamy mały szpital po prawej stronie obrony.

23.11.2024 09:04

Na chwilę obecną w każdym miejscu w którym jest robi kolejne kroki naprzód więc fajnie, ja mu kibicuję nawet jakby miał do Nas nie trafić :). Faktycznie przywiązanie do klubu jest bardzo przyjemne, i faktycznie brakuje mi go np u Davisa i Musiali czy innych młodych gwiazdek. Dzisiejszy football to jeden wielki rynek transferowy a nie piłka nożna i duma z reprezentowania barw.

18.11.2024 14:23

Pozwolę się nie zgodzić że automatycznie jest lepszy od Palinhi. Ja bardzo doceniam Palinhę za jego wślizgi czy agresywne odbiory. Z drugiej strony Palinha to 6-ka a Goretzka to 8 i technicznie mają różne zalety na boisku. Goretzka w centralnej strefie za Mullera myślę, że dobrze by się sprawdził bo ma bliżej do Ballacka niż do Kimmicha. Palinha i Goretzka inne rzeczy dają na boisku ale Goretzka będzie teraz poraz pierwszy mógł udowodnić Swój wkład do naszej drużyny tak na poważnie. Ma conajmniej 3 tyg na to.

16.11.2024 12:21

Powiem tak: jakby udało się do niego Wirtza dokombinować to byłaby niesamowita sprawa, oboje z Kane'em zawojowaliby wszystkie rozgrywki a kreatywność by wzrosła niesamowicie. W przypadku kontuzji Jamala mielibyśmy zawsze kogoś, kto wejdzie w rolę kreatora. Olise myślałem że będzie takim typem ale na razie nie bierze rozgrywania na Siebie za bardzo. Przy obecnej taktyce, kreatywność i wymienność pozycji to klucz.

28.10.2024 16:18

Sprawa wygląda następująco: każdy szanujący się dyrektor sportowy ma takich nazwisk 100+ w notesie. Jego rolą jest wykrystalizować te kilka sztuk i faktycznie przekonać zarząd do zakupu. Oczywiście z naszym budżetem i strategią finansową dodatkowo musimy jeszcze szukać młodych perełek ale to już inny temat. Innymi słowy jak Hasan chciałby bardzo mocno to myślę, że przekonałby zarząd a sam Raphinia by do nas przeszedł. Drugą sprawą on potrzebował Flicka, żeby naprawdę odpalić i przede wszystkim gry w pierwszym zespole a my nie wiem czy mu to dalibyśmy w tamtym czasie.

25.10.2024 14:36

U nas niestety gra z tyłu się nie klei. Brakuje chemii pomiędzy pomocnikami a obrońcami w środku. To samo po skrzydłach. Za Flicka czy Heynkesa mieliśmy 2 skrzydłowych po każdej stronie z przodu a z tyłu po 2 bocznych obrońców z tyłu. Teraz wygląda na to że nie ma takiej agresji w grze do tyłu bo wszyscy za bardzo koncentrują się na przodzie i nie ma takiego poczucia, że trzeba gnać do tyłu. Szczególnie że w niedużej ilości spotkań tak trzeba biegać bo tylko nieliczni grają z nami na naszym poziomie w piłkę. nasza gra do tyłu polega głównie na 1 na 1 jednego z obrońców środkowych z jakimś szybkim gościem i może 2 zdąży się podłączyć i będzie i często jest. Neuer już jest za stary na taką wysoką grę obrony, a nasi obrońcy środkowi za mało pewni nie mając odpowiednio wsparcia czy to u bramkarza czy drugiego bocznego obrońcy, nie wspominając o defensywnym pomocniku. Jak dla mnie jeden boczny powinien zostawać jako wsparcie dla obrony w zależności, którędy idzie akcja. Może to nawet być Davis. Tak na dobrą metę przy tej taktyce to jedyny obrońca jakiego potrzebujemy :D.

25.10.2024 13:21

Potwierdzam. Tyle że u niego ostatnio ani systematyki nie ma, podania nie dokładne, przy dużym pressingu za plecy wali, na oślep albo w auty. Co do wychodzenia to też nie jest już taki skuteczny a i na linii słabiej mu idzie. Ktoś wyciągnął gdzieś statystykę, że w top 5 lig był jednym z najsłabszych w % obronionych strzałów, coś powyżej 110 miejsca. Jeśli to prawda to możemy na bramce Tomka postawić i mamy duże prawdopodobieństwo że przepuści podobny procent strzałów :D. Żarty na bok, myślę że za rok Neubel może śmiało wracać bo gorszy nie będzie.

25.10.2024 11:13

Trener gra pod wyniki a Davies jest puki co w całkiem ok formie. Aznou może być jego następcą ale nie wygląda na to że jest już gotowy na skład. Nawet nie wychodzi na murawę więc coś może być na rzeczy. Na murawę nie wychodzi też Tel ale on to moim zdaniem jest nie do końca dobrze prowadzony. Rozumiem że Coman i Sane mają pierwszeństwo ale przydałoby mu się więcej minut. Palinha praktycznie od zera zaczyna w składzie i w obecnej taktyce jest mało użyteczny bo wysokie granie wymaga innych cech od pomocnika i dlatego też Laimer cierpi. Brak prawego obrońcy, z całym szacunkiem do Guereiro ale to nie prawy obrońca. Reasumując Davis jest naszym najlepszym bocznym i fakt że gra to akurat dobrze bo tak mielibyśmy braki po obu stronach obrony. Zjechaliśmy ostatnio z jakością w defensywie i nie umiemy robić zmian pokoleniowych, to niestety fakt.

25.10.2024 11:09

Zgadza się, bardzo dobry wybór ale dla nas, podobno 5 mln w pensji oszczędzimy :)

18.10.2024 11:54

No i to jest ta dobra wiadomość w tym newsie, której szukałem :)

17.10.2024 08:26

Liczyć to nie wiem czy dobre słowo, może łudzić jest bardziej odpowiednie. Zgadzam się, dajmy czas, ale powinniśmy znaleźć lepszy balans.Nie bądźmy ustawieni aż tak wysoko bo przeciwnik ustawi zasieki, przez to my sami sobie nie pogramy.

08.10.2024 07:03

Nie zgodzę się co do zdobywania trofeów. Cytując klasyka: "Atakiem wygrywa się mecze a obroną trofea".

07.10.2024 20:46

Dokładnie mam takie samo wrażenie. To jest lekka ewolucja tiki taki, z której nic nie wynika. Cieszy wymienność pozycji, ale z samych ataków nic nie wynika, nie ma takiego rozrywania linii obrony, gra polegająca na posiadaniu bardziej, nie mająca tej tzw substancji. Szczerze to gra obecnej Barcy mimo antypatii do tego klubu, bardziej mi się podoba mimo iż mniej efektowna, ale tam widać myśl przewodnią, którą jest atak a nie wymiana 101 podań w jednym ataku.

06.10.2024 22:16

Nubel niestety o ile podobny do Neuera, to nie wygląda na to żeby był wystarczająco dobry i stabilny, żeby go zastąpić. Początku sezonu nie ma za dobrego. Powinniśmy szukać talentu bramkarskiego, może ktoś taki jak Bułka, czyli już ograny ale z dużym potencjałem rozwojowym i odpowiednią mentalnością. Ja myślę że skończy się tym, że Neuer zagra jeszcze 1 sezon, po czym wejdzie Nubel a potem znajdziemy jakiś duży talent i go rozwiniemy. Przypominam, że Kahn’a też ciężko było sobie wyobrazić, że ktoś może go zastąpić.

06.10.2024 14:23

@hoodykr Zgadzam się, Gnabry grał poprawnie, moim zdaniem nie ma co na niego psioczyć nawet w tym meczu. Sporo walczył, biegał i stwarzał zagrożenie. Biegał po całym boisku. Comana faktycznie można było przegapić bo gościa nie było w meczu prawie wcale. Sane bardzo podobnie do Comana, z tym że grał na podmęczonego przeciwnika i powinien to wykorzystać. Musiala też nie wstrzelił się w mecz.

03.10.2024 19:04

@BaltazarGabka Emery widać, że lubi grać z silniejszymi. Łatwo mu wtedy umotywować i ustawić zespół, żeby wyeksponować Swoje mocne strony.

03.10.2024 19:01

@hoodykr
1) odniosę się do tego: chodzi o to żeby rozszerzać i rozbić linię obrony właśnie prostopadłymi, nieszablonowymi podaniami a my graliśmy bezpiecznymi, i zgadzam się, ciężko się gra przeciwko 11 obrońcom ale jak nie idzie tak to się próbuje inaczej, zespół się powinien adoptować a my głową w mur. Kimmich czasami próbował czegoś niestandardowego ale nikt takich prób się nie spodziewał i szli bardziej na krótko aniżeli zrobić jakiś nieszablonowy ruch. Czasami było w drugą stronę, Gnabry czy ktoś inny próbował szarży w pole karne a my po obwodzie...
2) Moim zdaniem Pavlo się odbijał i miałem takie wrażenie przez cały mecz, Kane też miał ciężko bo byli agresywni przeciwnicy w doskoku.
4) nie neguję tego, że się zawahał, ale fakt jest taki że bramkarz albo idzie all in w jedną albo w drugą. Jak decyduje się na wyjście, musi być tego pewny i w tym przypadku tak samo powinno być, szczególnie z jego doświadczeniem. Nie mówię że mam nie wiadomo jaki żal, bo faktycznie gra od zawsze bardzo ryzykownie i głównie na tym korzystamy ale teraz nie pykło :).
5) Masz rację ale ŚO kojarzył mi się głównie z siłą fizyczną, że w doskoku nawet gość był kasowany. A tutaj widziałem faktycznie lekko spóźnionego Upa, który doskakiwał i siłą rzeczy się odbijał. Co do taktyki na szybkich gości to mam nadzieję zagramy z większą asekuracją tak jak z Leverkusen.
7) Faktycznie dla Kane to już drugi z rzędu słabszy mecz...mam nadzieję że to tylko chwilowa kwestia bo od niego bardzo wiele u nas zależy i nie mówię tylko o bramkach. On z obrońcą na plecach potrafi świetnie rozegrać ale wczoraj wyraźnie nie był to jego mecz.

Co do Martineza go zgadzam się w 100% :).

03.10.2024 19:00

Po przemyśleniach nocnych, mam takie wnioski:
- dużo gry podaniami ale mało podań prostopadłych, z podjęciem jakiegokolwiek ryzyka, a jak już takie jest, odbiorcy się tego nie spodziewają co sugeruje, że taktyka opiera się na takich podaniach i takiej grze,
- nasi piłkarze fizycznie siłowo odstają, szczególnie biło to wczoraj po oczach w starciach w środku pola, gdzie choćby Pavlo odbijał się od pomocników Villi, aż się prosiło o Palinhe przez cały mecz bo Pavlo odstawał fizycznie,
- Nie mamy w chwili obecnej dobrego zdrowego prawego obrońcy, Laimer wygląda tam jak ciało obce, może kwestia czasu ale patrząc, że nasi boczni obrońcy bazują na zwinności, dryblingu i podaniu, to Konni z całą sympatią do człowieka tam nie pasuje.
- Neuer nie ma dobrej passy jeśli chodzi o celność podań i decyzji...nie mówię że gra źle ale celność jego podań(wiem jak to brzmi u bramkarza) jak i ta decyzja przy stracie bramki wrzuca kamyczek do jego ogródka.
- Nasi środkowi obrońcy, jak w Leverkusen ładnie grali i się asekurowali to tutaj praktycznie gra 1 na 1 Upa vs Ollie, gdzie Upa trochę fizycznie się od niego odbijał. Obrona gra tak jak cały blok gra, więc osobiście poza tym że nie miałem pewności, że Upa zaraz nie pęknie i nie przegra z Watkinsem, to mimo wszystko poprawnie wywiązywał się z obowiązków, a i Kimmich i Pavlo dobrze pomagali. Kim moim zdaniem lekko zagubiony w obronie biegał.
- Davis i Gnabry na plus. Gnabry zawsze się starał, pokazywał, wszędobylski, brakowało tylko konkretów, Davis pozytywnie w obronie, jego stroną raczej akcje nie przechodziły, bardziej środkiem przeciekały(patrz Palinha by się przydał).
- gra w ofensywie: Kane zniknął praktycznie w całym meczu z małymi przebłyskami, dobrze przykryty, Olise niby miał momenty ale jakiś taki dyskretny. Comana jakby na boisku nie było, zmiennicy też specjalnie wiele w ofensywie nie pokazali, szczególnie po Sane więcej się spodziewałem bo akurat on ma warunki żeby walczyć fizycznie.

Ogólnie mecz na remis, który niestety przegraliśmy. Martinez, jak gościa nie lubię za jego osobowość, to trzeba przyznać że bardzo dobrze zagrał. Pewny w rozegraniu, świetny na linii.

03.10.2024 08:55

1

Kurczę, smutno. Tym razem nie zagraliśmy dobrego meczu, w zasadzie poza Davisem i może Kimmichem(bardzo naciągam go tutaj bo nie wszystko mu wychodziło), reszta poniżej oczekiwań. Kane nakryty czapką, nasz ofensywny tercet bezzębny, Pavlo przegrywał każdy fizyczny pojedynek, Kim i Upa znowu elektryczni, Laimer jak niepasujący element no i Neuer sporo lepiej mógł się zachować przy golu(zawahał się przy wychodzeniu z bramki w połowie drogi).

02.10.2024 23:02

Jestem ciekaw jacy piłkarze są przez naszego nowego szefa skautingu odkryci? Czym sobie zasłużył na to stanowisko?

01.10.2024 16:42

Zgadzam się, Upa i Kim zagrali najlepszy mecz jaki pamiętam w duecie. Asekurowali się wzajemnie, wygrywali większość pojedynków i byli agresywni w doskoku. Do tego bardzo fajnie rozgrywali. Do tych pochwał dorzuciłbym Davisa który był super w obronie i solidny+ w ofensywie.

28.09.2024 20:43

Nikt nie zauważył, ale nasza obrona schowała Wirtza i spółkę do kieszeni. Profesorski występ naszych stoperów i Davisa w obronie.

28.09.2024 20:32

To początek sezonu, więc kontuzji jeszcze niewiele, nie mówię że to reguła ale na półmetku będzie można ocenić co i jak. Na chwilę obecną najwięcej zagłostek mamy po prawej stronie obrony. Może Kimmich tam zagra na mocnego przeciwnika? Palinha z Pavlo w środku i też byłoby dobrze, przecież podobno na takie mecze Palinha był sprowadzany.

28.09.2024 11:07

Ja uważam, że stabilizacja w obronie może być dla nas dobra...dać kilka meczów w podobnym składzie naszym rozegrać w obronie i złapią automatyzmy, i na tym budujmy. Myślę że Davis jakby w spokoju pograł z resztą może wróciłby do najwyższej formy, ale nie ma co wzmacniać zawodnika, który jest poza klubem myślami. Trzeba porozmawiać o sytuacji kontraktowej bardzo szczerze i jeśli do 1.01.2025 nie podpisze z nami, to przestać na niego stawiać. Po co RM ma mieć grajka w formie od przyszłego sezonu, a my zostaniemy z ręką w nocniku? Aznou puka do drzwi składu, Guerreiro jest w formie, jest jeszcze Ito, który też jest bardzo ciekawym zawodnikiem więc mamy kim grać po lewej.

27.09.2024 16:17

Odszedł po 2 sezonach bo potrzebował czegoś nowego...to taki bullshit że chyba nikt tego na poważnie nie traktuje. Wielki klub? Tak ale teraz sporo poniżej poziomu Bayernu i to znacznie. Ambicje sportowe? Liga europy zamiast Ligi mistrzów... . Jedyne co na plus to PL > BL przynajmniej na papierze, ale przede wszystkim kasa misiu kasa. Nie mydlmy ludziom oczu. Dodatkowo piłka pewnie też po stronie Eberla, bo chciał szybko odzyskać część zainwestowanych pieniędzy.

25.09.2024 13:25

Jeśli Tel nie dostaje ostatnio szans, nie wiem jakie Ibrahimović ma na to szanse. Życzę mu wszystkiego dobrego, ale na ofensywnych pozycjach do momentu plagi kontuzji mamy full, a jeszcze Wanner puka po zakończeniu sezonu jeśli dalej mu będzie szło tak dobrze.

24.09.2024 13:29

Akurat Zaragoza w kwestii Koszt/Jakość szczerze nie wiem czy był tak złym transferem. Jeśli chodzi o czystą jakość byłby dobrym jokerem ale w przypadku gdybyśmy nie mieli takiej jakości na skrzydłach w kolejce. W tej chwili mamy 3 lewoskrzydłowych w postaci Gnabry'ego, Comana, Tela, 2 prawoskrzydłowych w postaci Sane i Olise. Patrząc na to jaki wiatr potrafił robić jak dostawał szanse, mógł być ciekawym zmiennikiem, który dawał zmiany zwiększające dynamikę przy niekorzystnym wyniku. Dodatkowo nie kosztował dużo bo 12 mln Euro + 3 za wcześniejszy transfer. Jak go sprzedamy po relatywnie dobrym sezonie to powinniśmy tylko na nim zarobić.

24.09.2024 06:11

1

Szczerze, to myślę, że ta wypowiedź ma dwojako sens:
1) po co tak oscentacyjnie wypychać człowieka i psuć atmosferę? Z jednej strony mówimy o Davisie jak o najemniku a z drugiej strony chcemy wypchnąć lojalnego zawodnika? Niech zostanie i potrenuje i może pokaże na co go stać i przebije się? Jak nie to sam stwierdzi że nie ma sensu siedzieć na ławce i zawinie manatki. Nie traktujmy zawodników jak produkty z metkami z ceną na koszulkach bo zostaniemy jak Chelsea. Zobaczmy co się stanie po półroczu.
2) wypychanie znacząco obniży jego cenę i może zrazić kilku graczy a sam Bayern straci swój rodzinny klimat, który już nie raz pozwolił sprowadzić/zatrzymać u siebie ważnych zawodników patrz Ribery. Niech sprawa wykrystalizuje się sama bo długoterminowo zawodnik o ambicjach Leona nie będzie chciała oglądać trybun nawet za te pieniądze a przynajmniej taką mam nadzieję.

23.09.2024 09:32

1

Takie wywiady są po to, żeby wysłać informację w świat a przez to sam zawodnik widzi, jak klub działa nie tylko na prywatnych spotkaniach ale poza nimi. Wzmacniany jest przekaz, jak Musiała jest ważny i kto wie, on może poczuje, że tutaj mogę być szanowany jak Muller czy Neuer, może zostanę zamiast iść do Realu/Barcelony. Dobrze, że tak nasi włodarze działają bo tak trzeba. W tym przypadku też nie zaspali bo zostało ponad 1,5 roku kontraktu, a jak będziemy co roku podpisywali z kimś kontrakt to za kasę za podpis będziemy mogli sobie taki finansowy ekwiwalent Kima po jakimś czasie w podpisach zafundować z tych pieniędzy. Bez paniki jeszcze teraz i pokazywać, jak bardzo cieszymy się że mamy tego chłopaka u Siebie, zbudujmy mu zespół do zdobywania CL i będzie z nami dłuuuugo.

19.09.2024 07:14

Musiala dobrze, był centralną postacią większości ataków. Co do naszych stoperów myślę, że troszkę surowe oceny. Upamekano można usprawiedliwić bo skuteczność jego interwencji nie była tak wysoka i jeden z goli troszkę na jego konto ale ogólnie większość meczu nie dawali szans na jakiekolwiek akcje przeciwnikowi poprzez doskok czy asekurację. Ogólnie jakieś dosyć surowe te oceny. Zespół zagrał bardzo dobrze i co ważne całkiem skutecznie. Połowa strzałów w bramkę to gole jak dobrze pamiętam.

18.09.2024 14:07

Są dwie opcje: albo Kimmich zagra tak jak w reprezentacji, na jego miejsce Pavlović i Palinha, albo Konnie zagra jak w poprzednim sezonie, co też by miało sens. Aznou na prawej też było na sparingach testowane ale mało prawdopodobne.

16.09.2024 18:42

Cieszę się, że mu się poukładało. Nie poradził sobie z łatką wielkiego talentu u nas ale dobrze, że się odbudował. Miło go znowu będzie zobaczyć na boisku BL.

14.09.2024 13:25

Ogólnie to ameryki nie odkrył. PL deklasuje pozostałe ligi pod kątem oglądalności. Niszczy pod kontem pieniążków z praw telewizyjnych. Dla przykładu za sezon 22/23 Bayern dostał coś pomiędzy 90 a 100 mln Euro za Bundesligę, przeciętnie kluby Bundesligi 40-60 mln Euro. W PL czołówka 170 - 230 mln Euro, a w całej PL 160 mln Euro. I potem się dziwimy, że po jednym okienku, w którym mamy 150 - 200 mln Euro ledwo zipiemy a kluby z PL w środku tabeli mogą sobie spokojnie pozwolić na machnięcie ręką na sprzedaż zawodnika za 40-50 mln euro.

09.09.2024 06:25

1

Kahn i Salihamidzić zrobili kilka błędów z kontraktami zawodników typu Gnabry i Goretzka ale umówmy się, w tamtym momencie to była topka na świecie, Gnabry miał statystyki w statbomb czy jak się tam ten portal nazywa, że naprawdę sporo sytuacji zamieniał na gole/asysty, pracowity. Zresztą w duecie z Comanem mieli zastąpić Robbery, czyli poniekąd chciano ich poprostu zostawić w klubie jako największe gwiazdy. To samo z Goretzką. Mówiło się że to jeden z najlepszych box to box zawodników na świecie. Problemem jest moim zdaniem zjazd całkowity jeśli chodzi o cały klub i to na raz. Po odejściu Hansiego jakby całe powietrze z klubu zeszło, a odejście Thiago też nie pomogło. Teraz zostaliśmy z taką sytuacją, że wielu zawodników nie umie odnaleść formy sprzed lat i należy wywietrzyć szatnie, ale to jak to robimy pozostawia wiele do życzenia. Obecne kierownictwo też wcale dobrze nie wypada w temacie na chwilę obecną podobnie jak dyrektor sportowy.
Ale cóż to są problemy klubu, który zdobył 10 mistrzostw z rzędu, takie wypalenie może się zdarzyć.

05.09.2024 16:14

Miałem pisać to samo...2 mecze ligowe i na reprezentacje...c'mon dopiero co skończyli Euro i Olimpiadę a już jadą na kolejne zgrupowania. I jak tu przygotować zespół do sezonu. Btw dawno nie pamiętam okresu, w którym tak mało reprezentantów niemiec od nas jechało.

04.09.2024 08:42

Muller Radio biegający z megafonem za kolegami jako drugi coach...kurcze bardzo mam nadzieję na taki scenariusz. Myślę nawet, że bez megafonu da radę :D.

04.09.2024 08:19

@nickFB Wiesz co powiem tak, ja szczerze wolę jak zespół gra z werwą nawet jak przegra. Może dodatkowo na moją percepcję wpłynął fakt, że widziałem tylko 2 połowę i może ze 3 akcje warte uwagi z czego jedna to Muller. Zawodnicy biegali pogubieni ale widać, że to jeszcze trochę zajmie zanim trener i drużyna wypracują zrozumienie. No i po 2 meczach nie ma co strasznie faktycznie stylu oceniać, ale sam mecz wczoraj był nudny jak flaki.

02.09.2024 14:01

Uwielbiam Tomasa jako człowieka i zawodnika. To ten typ co stara się pomagać, nie musi być w świetle reflektorów, jest bardzo ambitny ale nie jest to toksyczna ambicja, tylko pozytywna. Pełen szacunku i pokorny. Nigdy nie robił dramatów, wymuszeń. Do każdego podchodził z uśmiechem, czy faulowany czy nie. Jak musiał usiąść na ławce, nie miał skwaszonej miny. Jak miał być marginalizowany bo nie pasował trenerowi, pokazywał na treningach czy meczach, że jest dalej ważny a nie wymuszał transferu, nie chciał też publicznie prać brudów. Czy to w klubie czy reprezentacji. Mam szczerą nadzieję, że będzie czy to trenerem czy działaczem w naszym klubie jeszcze przez długie lata, ten człowiek zasługuje na swoją legendę i cieszę się, że ktoś taki jak on złamał stereotyp piłkarza tylko technicznego czy szybkiego, a dopisał do listy piłkarza inteligentnego.

02.09.2024 13:30

Brak tempa nie wiem czy troszkę na brak okresu przygotowawczego czy braku zrozumienia taktyki. Dajmy im trochę czasu, cały zespół wygląda, jakby się nie do końca rozumiał na boisko. Wejście Mullera i Comana trochę to potwierdził bo po ich wejściu, wiedzieli, gdzie się pokazać. Olise biega jak ciało obce bo nie wie czy ma grać tam gdzie biega Musiala czy tam gdzie Gnabry, Kimmich niby prawy obrońca a niby środkowy pomocnik, jakoś też mało kreatywny. Ale widać, że popracowali nad grą w destrukcji. UPA jeszcze nie w gazie ale był agresywny w doskoku i MOIM zdaniem zagrał całkiem przyzwoicie, bo raczej sprawnie neutralizowali przeciwników. Ale szczerze co niepokoi, to może poza Gnabrym i Mulleremnikt nie wygląda na to, że jest w formie. Tel po super okresie przygotowawczym biega jak ciało obce i jest to wynikiem tego, że paradoksalnie ma za dużo gości w ofensywie, którzy troszkę zajmują przestrzenie i spychają go na skrzydło ale dalej nie wygląda jakby był tu kolejny sezon tylko jak nowy nabytek. Ale dajmy im czas, mam nadzieję że nie będą tacy nudni jak w tym meczu ligowym.

01.09.2024 21:35

1

Jak na rewolucje to 4 w skali kickera, jak na standardowe okienko to 2,5/3. Mamy kilka istotnych wzmocnień, uważam w zasadzie wszystkie przyjścia do klubu jako wzmocnienia, sprzedaż zarówno pod kontem sportowym jak i finansowym to porażka, saga transferowa z Comanem też słabo, Goretzka to porażka, porażka Davis i nierozwiązanie spraw innych wygasających kontraktów. Jako skauci nasi dyrektorzy sportowi dobrze wypadli ale jako biznesmeni bardzo cienko. Jak patrzę na dyrektora Man UTD i PSG oraz Chelsea to widzę kozaktów a nasi to zwyczajnie skauci i tyle.

31.08.2024 10:53

Co do PL za sezon 22/23
Estimated Premier League prize money and broadcasting revenue for 2022/23:

Manchester City – $210 million
Arsenal – $208 million
Manchester United – $205 million
Newcastle United – $202 million
Liverpool – $200 million
Brighton – $197 million
Aston Villa – $194 million
Tottenham Hotspur – $191 million
Brentford – $189 million
Fulham – $186 million
Crystal Palace – $183 million
Chelsea – $180 million
Wolves – $178 million
West Ham – $175 million
Bournemouth – $172 million
Nottingham Forest – $170 million
Everton – $167 million
Leicester – $164 million
Leeds – $161 million
Southampton $159 million

https://worldsoccertalk.com/tv/how-much-each-premier-league-club-earned-in-tv-revenue-20230531-WST-435435.html

Teraz te stawki są na pewno większe. Wynika z tego prosta matematyka...Bayern dostaje sporo mniej niż 50% tego co najsłabszy zespół w PL za 22/23 co jest jawną kpiną, ale cóż fakty są takie że PL jest dużo popularniejsza od lat jeśli nie od zawsze. Nie dziwię się, że nasi muszą się napocić żeby wybrać zawodników ze średniaków z PL.

29.08.2024 13:03

Niestety prawdopodobnie zjada go presja. Nie wygląda tutaj na pewnego bo wie, że zostanie wybuczany jak będzie dalej popełniał błędy a i gazety pewnie czyta. To samo z Upa zapewne. To inni zawodnicy w reprezentacjach ale tutaj presja jest mimo wszystko większa nawet od np kadry francji, a przynajmniej tak to wygląda. Dodatkowo po bokach też stabilności nie ma więc czemu się dziwić. Obrona to nie jedna osoba a cała formacja a i nie rzadko cała drużyna więc jak nie jesteś pewien kolegów to sam możesz też nerwowo grać.

26.08.2024 16:12

Ale to nie trenerzy skomponowali nam taką obronę i nie Kompany sobie linię wymarzył. Dajmy jeszcze parę meczy ale już widać że ŚO nie będą razem dobrze grali bo to zazwyczaj działa tak, że ten jeden pewny uspokaja swoją grą elektryka a tu mamy 2 elektryków I jeden musi odejść. Dier do pierwszego choć to zawodnik który nawet klasą ligową nie jest ale jest solidny. Bez obrony nawet najlepszy atak nie pomoże.

25.08.2024 19:11

Pomoc dobrze obsadzona, atak tak samo, ale obrona jak kulała to kuleje jeszcze bardziej. Na boczną obronę dać szanse Aznou, widać że ma talent ale jeszcze trochę nauki przed nim, ale w obronie jest ten tajemniczy Bauchman z akademii, który jest dla mnie wielką zagadką a do tego szklanką. Trzeba niestety szukać na zewnątrz, ale jakoś na rynku nie ma dużo młodych utalentowanych śo.

23.08.2024 20:26

@Edmund
Pogodzę was panowie: oboje spartolili niektóre sprawy, a niektóre zrobili super :).
Moim zdaniem czas na podsumowanie Eberla będzie conajmniej pod koniec sezonu 2024/2025 a żeby było rzetelnie może 1-2 lat później żeby było widać jak działa bez presji wykazania się w pierwszym roku. Nie przepadam za jego wszystkimi ruchami ale Olise wygląda na trafiony transfer a jeszcze okienko się nie skończyło. Na drugim biegunie transfer De Lighta :).

23.08.2024 17:07

1

@Marienplatz
Paradoksalnie w Realu więcej się nie dostaje chyba że jest się giga gwiazdą światową(Ronaldo i Mbappe). Z tą różnicą, że sportowo, historycznie i geograficznie, Real jest o 1 poziom wyżej +. Piszę to obiektywnie bo nie cierpię Realu i kilku zawodników z tego klubu.
Poniżej już nieaktualne zestawienie bo nie ma Kroosa, ale jednak:
https://www.realmadryt.pl/news/127374-ile-zarabiaja-pilkarze-realu-madryt

23.08.2024 17:04

Nie chcę rozpętywać kolejnej burzy transferowej tutaj, ale jeśli się potwierdzi, że P$G sprzedało Ugarte, jednego z wielu o podobnej charakterystyce, za 60 mln Ojro, a my nasz duet za 70 mln Ojro do Man. Utd, to nie będzie to za dobrze świadczyło o naszym dyrektorze sportowym, nawet jeśli De Light i Mazraoui smrodu chcieli narobić, żeby odejść... nie powinniśmy sobie łatki wyprzedaży robić ani klubu, który można zmusić do sprzedaży poniżej wartości rynkowej w tak łatwy sposób.

22.08.2024 07:46

Ilościowo jest dobrze, nawet za dużo w środku pomocy. Problem jest z jakością, szczególnie ŚO. Dier z Upamecano lub Kim z Dierem, ale umówmy się, Dier to nie jest zawodnik na Bayern więc dobrze to nie świadczy o nas. Może Palinha naprawi sprawę z stabilnością na środku.

13.08.2024 10:49

1

Szczerze gościu wyglądał na takiego zawodnika, jakiego nam trzeba, ale paradoksalnie może to nie być zła wiadomość. Nasi Vidović i Ibrahimović mogą na tym zyskać a w dłuższej perspektywie Wanner. I tak mamy sporo talentu w ofensywie. Gnabry, Sane zostają, Musiala, Olise, Muller, Tel. Do tego jeszcze fajnie dawać czas młodym typu Licina. Sam Doue to duży talent i taki nieszablonowy skrzydłowy, schodzić do środka umie rozegrać, całkiem pracowity i dynamiczny. Ale nie ma co o niego na zabój walczyć z szejkami.

12.08.2024 08:18

Wygląda na to że on przyjdzie ale pytanie kto będzie grał obok niego. Może dobrze się z Upa odnajdą wspólnie. Z drugiej stronie nie wiem czy on jest wzmocnieniem. Z trzeciej mamy za dużo śo jak przyjdzie. Tah, Upa, Kim, Dier, Stani(?), Bauchman. Ciekawe jak Kompany to poukłada.

11.08.2024 11:00

@Baartlej
Nie bronię ruchów z klubu bo samo sprowadzenie Boey'a czy Zaragossy wygląda na szukanie gości troszeczkę na tzw pałę, o tyle Olise wygląda na to że może być bardzo dobrym ruchem. Doue wygląda na gracza podobnego, może nie tak dobrego w rozgrywaniu ale jednak bardzo dobrze rokujący. Ani jeden ani drugi to nie są typowi skrzydłowi do linii a tacy goście szukający gry i dynamizujący akcję z ciekawym podaniem i sporą nieprzewidywalnością. W ich przypadku na + mi to wygląda.
Co do defensywy, Palinha może pomóc troszkę ustabilizować obronę jak będzie grał więc może nasi śo będą lepiej grali dzięki temu bo już nie będą musieli non stop ścigać się z gośćmi i łatać dziury pomiędzy pomocą i obroną bo z całym szacunkiem dla Kimmicha, Tuchel miał rację(nie wierzę, że to mówię). Sam Stanisić też moim zdaniem jest mega solidny i też może zagrać tak jak Mazraui więc samego Mazrauiego mi nie żal. Tah za De Lighta? Powiem tak: będę płakał, ale wydaje mi się że i z wypłatą chcieli go obciąć, on stwierdził że zabiera grabki i leci, albo w szatni go nie lubili bo wyglądał na takiego odrobinę nadętego gościa choć go osobiście uwielbiam na obronie ale szatnia to szatnia. Coman out? Z sportowego punktu widzenia raczej na plus. Nie mogliśmy u niego liczyć na stabilizację formy przez kontuzję, a prywatnie mi żal bo widać że dobry człowiek z FCB w sercu.
Gnabry widać może być przydatny, na ławce siądzie, marudzić nie będzie a jak wejdzie to coś może pokazać. Oprócz Comana jeszcze Goretzkę będzie trzeba odstawić gdzieś i potem zająć się przedłużeniami kontraktów i wreszcie ustabilizować drużynę razem z daniem popracować trenerowi.

11.08.2024 10:56

W Londynie wszystkie gole strzelaliśmy my, a przynajmniej mieliśmy udział w znaczącym stopniu. W 20 czy tam 30 sekundzie Kimmich asysta do Kulusevskiego, a przy drugiej bramce cytując klasyka asystę drugiego stopnia zaliczył Laimer, ale ta asysta była bardzo bardzo duża. Co by nie powiedzieć mimo wszystko całkiem optymistycznie wygląda skład, ale przydałoby się go troszkę uszczuplić np o Goretzkę, żeby nie było niezadowolenia, że ten czy tamten za mało minut dostał. Dier faktycznie na duży plus.

10.08.2024 20:45

1

Możliwe, że Kompany dostał info, że ma z Goretzki nie korzystać bo ten może nie chcieć obniżyć kontraktu. Może być też tak, że nie jest w planach trenera, ale dziwi to, że zawodnik, który od pierwszego dnia był dostępny dla trenera, nie wypracował sobie miejsca w składzie na choćby 45 min.
W obecnej dyspozycji to lepiej, żeby odszedł. Ciekawi, że nie było za to Davisa, a był Mazraui i De Light, którzy już praktycznie są zawodnikami ManUtd.

10.08.2024 20:35

Dziękuję ślicznie :).

10.08.2024 18:29

W temacie meczu, ktoś wie, gdzie będzie mecz transmitowany?

10.08.2024 18:12

Davies moim zdaniem może zostać, jak Kompany go otoczy taką pozytywną otoczką. Dla mnie Davies wyglądał po prostu na zagubionego towarzysko, z nikim się nie dogadał i jak rozstał się z dziewczyną-piłkarką to zaczął się zjazd. Moim zdaniem samotność i niedopasowanie do grupy jest powodem, że chce odejść ale równie dobrze mogę się mylić i chodzi o kasę jak zawsze :). Ogólnie nie skreślałbym go jeszcze bo wydaje mi się że za Kompanego jak zacznie wszystko działać to i Davies wskoczy na swój wysoki poziom.

10.08.2024 18:05

Bardzo ciężko go porównać do kogoś. Nie był ani strusiem pędziwiatrem, strzały w dużej mierze dosyć anemiczne, raczej bardziej techniczne, młotka w nodze nie ma, ALE super przegląd pola, nieszablonowe podania, determinacja, był takim rozgrywającym który potrafi zagrać w środku i na skrzydle. Raczej nie tracił piłki i wyglądał na 2 klasy lepszego zawodnika od całej reszty, dobrze wykonywał rożne ale typowo techniczny zawodnik. Takie moje wrażenie. Ogólnie wygląda na wzmocnienie do pierwszego składu.

10.08.2024 18:02

Taką samą opinię ma kilka osób. Ja myślę, że coś jest nie tak z jego charakterem i tym jaką atmosferę robi w szatni. Możliwe, że jest po prostu prywatnie bucem choć to tylko przypuszczenie, bo co innego. Sam zawodnik piłkarsko żałuję, że odchodzi więc muszą wchodzić kwestie pozasportowe. Jest jednym z moich ulubionych obrońców ale cóż, nie nacieszyłem się nim w Bayernie. Swoją drogą zeszli z ceny jeśli 5 MLN w bonusach jest bo miało być min 50 na czysto. Z samym Mazrauim też 20 MLN to promocja bardzo duża jak na klasę zawodnika. Taki sam zawodnik z PL odchodziłby za ok 60 MLN. Jak na wyprzedaży to tylko od Bayernu jak widać. Czekam jeszcze tylko na Comana, choć po tym jak ostatnio się prezentował on i Gnabry, to Gnabry'ego bym się prędzej pozbywał.
Ostatecznie Oliseh wygląda na MEGA transfer, jak pokarze się podobnie jak na igrzyskach, choć na igrzyskach raczej słabi zawodnicy grali, on i tak pokazywał się o 2-3 klasy lepiej od wszystkich. Sam Doue też fajnie zagrał na podmęczonych Hiszpanów i pokazał się jako bardzo uniwersalny gracz, więc jak do nas przyjdzie myślę że też będzie trafiony transfer.
Na koniec sam Kompany też bije od siebie pewnością i tym, że faktycznie może zbudować jakiś zespół więc patrzę z optymizmem na sezon, nawet jeśli będzie przejściowy na przebudowie, to przynajmniej nie wskazuje na to że mecze będą tak męczyły jak za Tuchela.

10.08.2024 16:10

Panowie, to jest okres przygotowawczy. Zastany organizm wbijają pod bardzo duże obciążenia. To normalne, że zdarzają się pojedyncze kontuzje a u nas 2 do tej pory złapało kontuzję. To jeszcze nie czas na panikę.

01.08.2024 17:07

Na chwilę obecną Eberl moim zdaniem wykonuje nie głupie ruchy do klubu, czy za dobre pieniądze? Tak sobie. Jeśli chodzi o sprzedaż to na razie wygląda to słabo. Nie możemy się pozbyć Comana, jakoś o nim cicho, za De Lighta proponują śmieszne pieniądze więc coś zostało rozegrane nie tak, nie widać nic wiadomości o odejściach typu Goretzka, na chwilę obecną cicho o kontrakcie Davisa, który powinien być sprzedany np do PL za jakieś normalne pieniądze a nie do Realu na ich warunkach. Nie wygląda jakby za sterami siedział ktoś, kto ma nad tym wszystkim kontrolę, ale poczekajmy do końca okienka. Dyrektora sportowego i tak nie zmienimy przed zakończeniem więc może nas jakoś pozytywnie zaskoczy ale sprzedawać poniżej wartości rynkowej to chyba sporo osób potrafi.

31.07.2024 16:26

Jak mam wybrać teraz Simonsa albo Wirtza za rok to odpowiedź jest oczywista :). Co to 150 mln to to jest tak jak z Havertzem...miało być ponad 100 MLN i ani Euro niżej a wyszło 70 MLN funtów. Pewnie za jakieś 90 + 20 w bonusach będzie do wyrwania po długich i ciężkich negocjacjach ale się zobaczy.

29.07.2024 11:19

Jeśli o coś poszło to o rolę w projekcie. Simons pewnie chciał gwarancji statusu gwiazdy a o taką gwarancję u nas ciężko. Mamy Musiale, Kimmicha, Goeretzkę, Palinhę w środku pola że nie wspomnę o Laimerze i Pavloviciu, którzy wszyscy są z założenia środkowymi pomocnikami, no i jeszcze nasz zasłużony Tomek. Na skrzydło i owszem ale też mamy nie małą konkuręcję i będzie znowu ciężko zagwarantować każdy mecz od deski do deski. Mimo iż bardzo żałuję tego, że nie będzie naszym zawodnikiem, ale mimo wszystko za rok też będzie dobrą opcją a u Nas wykrystalizuje się pozycja zarówno na środku jak i na skrzydłach. Doue to opcja na przyszłość i nie będzie liczył aż na tyle minut ale z drugiej strony nie będzie to jakościowy transfer tak jak w przypadku Simonsa. Żałuję, ale jak Simons miałby okazywać niezadowolenie to lepiej za rok go sprowadzić jak nie wypali z Wirtzem albo za rok będą już nowe opcje na tapecie i może większy budżet do dyspozycji, bo być może inwestycje z tego lata się sprawdzą, a niechciani i nielojalni poodchodzą robiąc miejsce dla świeżej krwii.

29.07.2024 11:15

2

To jest tak zwany generacyjny talent. Nie wiem kto chcący być w czołówce chciał się pozbyć takiego zawodnika, szczególnie patrząc na fakt, że to dobry chłopak/człowiek i widać że ma w sercu Bayern. Jeśli jakiś zawodnik powinien mieć status niezastąpionego i nie do sprzedania to właśnie on. Walczyć o niego nawet jakby miało się skończyć jak z Mbappe i PSG. Ten dzieciak to jest razem z Yamalem najlepszy zawodnik młodego pokolenia i wygląda na to że przy tym wszystkim mu sodówka nie uderzyła. Chuchać i dmuchać!

27.07.2024 13:51

Alphonso poza tym że nie grał prawie wcale w zeszłym sezonie to jak grał to oczy krwawiły. Nie zasłużył żeby w rankingu się nawet pojawić. Brak Mazraouiego dziwi ale może taka sama historia jak z Davisem, wieczny nieobecny.

25.07.2024 14:55

1

Nie wiem skąd przekonanie, że przychodząc do Bayernu po zawodnika przychodzi się na promocję. Tak jak poniżej koledzy napisali: zerwać rozmowy. Podjęcie rozmów pokaże z jakiego pułapu zaczynamy negocjację a zakończą na pewnie 38 MLN + 5 bonusów...co jest mocno poniżej wartości. Man UTD chcą wyglądać na rynku na cwaniaków to pokażmy że my z cwaniakami nie negocjujemy...50 MLN podstawy to początek rozmów i koniec. Sam De Light to nie obrońca nr 4 tylko nr 1 u nas w klubie więc nie powinno nam zależeć na sprzedaży. Goretzka, Coman, Gnabry to goście, którzy powinni odejść i być może Kim czy Dier choć ostatniego bym się niechętnie pozbywał bo użyteczny nawet z ławki.

22.07.2024 13:33

Musimy upłynnić kilku skrzydłowych i pomimo sympatii do Kinga to i zarobki i fakt, że nie ma co liczyć na jego regularność sprawia, że niestety powinniśmy się go pozbyć. Jego rodak Doue jest kimś kto jest w stanie zastępić go na wypadek odejścia do Paryża ale może się skończyć tak jak De Light i Man UTD. Man UTD wolało młodego Yoro a tu PSG wygląda na to, że woli Doue.

17.07.2024 17:20

1

Przeciętniaków na obronę mamy wystarczająco a brakuje tych pewnych, co zagrają na najwyższym poziomie w LM przeciwko Realom, ManCity i innym podobnym. Zobaczymy, może z Palinhą dojdzie do formy, bo jego miejsce jest box to box a nie DM. Wykończenie ma całkiem ok a i sporo walczy, w zeszłym sezonie grał za głęboko. Pytanie tylko czy dostanie więcej szans niż się zapowiada.

17.07.2024 11:00

Jedna z niewielu super decyzji Hasana. Mieliśmy nie dość że 50% z transferu to jeszcze klauzulę odkupu 20MLN...tak czy siak jesteśmy wygrani, no chyba że rozwinie się w jakiś niesamowity sposób i wzbije na poziom np Halanda w co mocno wątpię. Mimo wszystko wydaje mi się, że jest solidny ale u nas nie miałby szans na grę więc dobrze, że się stało jak się stało a my dzięki temu jesteśmy +21mln w kasie. Jeszcze żeby Coman, Gnabry i Goeretzka się pożegnali, przyszedł Xavi Simons i będzie bosko, nawet w przypadku straty De Lighta i zakupie Taha, którego wielkim fanem nie jestem. Jeszcze oczywiście w zanadrzu mamy transfer Mazrauiego potencjalny więc może jakoś finansowo nie wypłuczemy się z pieniędzy na tej (r)ewolucji.
Mimo wszystko jeszcze sporo pracy bo kilku zawodników z rocznym kontraktem i coś z nimi trzeba zadziałać i ew zastąpić.
Jestem pozytywnie nastawiony.

14.07.2024 19:21

Ja mimo całej sympatii do Harrego, it's coming home by mi nie dało żyć :). Mimo że samych Hiszpanów niespecjalnie lubię, z uwagi na Carvahala i innych jemu podobnych. Grają naprawdę ładnie w piłkę i najrówniej w przeciągu całego turnieju, a Anglicy tak naprawdę 1 mecz półfinałowy można powiedzieć "dowieźli" i to tylko dla tego że mieliśmy niskie oczekiwania, a przynajmniej ja. Grają piach i nie zasługują na zwycięstwo bo nie są drużyną ale to jest piłka nożna i wszystko może się zdarzyć :).
Mimo wszystko niech wygra najlepszy i tak czy siak będę się bardziej z dobrego meczu niż z konkretnego zwycięstwa. Harremu życzę super meczu i króla strzelców :)

14.07.2024 12:33

Francja akurat skrzydłowych produkuje dobrych. Pytanie jakie mamy plany na kadrę...skrzydłowych mamy nadbogactwo i nie wiem czy to jest pozycja na której powinniśmy się koncentrować, a raczej pozycja LO bowinna być naszym głównym zmartwieniem chyba, że Aznou. Dobrze się prezentuje na tyle, że możemy na nim opierać przyszłość jako zmiennikiem Davisa który w razie kontuzji może tam zagrać na wysokim/b.wysokim poziomie.

13.07.2024 12:06

Tak na chłodno:
Na plus:
- duża wszechstronność,
- potrafi zagrać na wysokim poziomie,
- jest solidny i dobry w fazie ataku i obrony.
Na minus:
- na wszystkich pozycjach jest co najwyżej solidny,
- kontuzjogenny,
- nie wygląda na przesadnie lojalnego,
- mamy niemal kopię tego zawodnika w postaci Stanisića.
Podsumowując za jakieś 30 MLN jakby za niego dostać będzie ok, a im więcej tym lepiej. Może być łakomym kąskiem a nie widzę w nim ani lidera ani przesadny potencjał do rozwoju, dodatkowo dochodzi temat kontuzji.
Taka moja prywatna opinia/analiza.

13.07.2024 11:59

1

Jeśli sprzedamy za 70 i kupimy za tyle samo Nico Williamsa to może wyjść korzystnie z punktu widzenia Wiek/Umięjętności, a kontrakt na pewno będzie niższy w przypadku Nico. Problem się zacznie jak w Bayernie zacznie brakować niemców. Ten klub zawsze powinien przyciągać reprezentantów Niemiec, bo jaki mamy argument dla Wirtza np jak nie zgrywanie się z kolegami z reprezentacji. Z drugiej strony z wiekiem skrzydłowi tracą na dynamice a nie ukrywajmy to ona jest jednym z kluczowych atrybutów Sane.
Mimo wszystko to mogą być zwyczajne plotki.

11.07.2024 17:09

Mamy w chwili obecnej na skrzydło: Coman i Gnabry, Irakunda, Sane, Oliseh(jeśli się dopnie), Zaragoza i Tel. Nawet jeśli 2 pierwszych odejdzie co mało prawdopodobne że będzie to w jednym sezonie, to i tak mamy kłopot bogactwa. Jeszcze Zvonarek z Musiałą od biedy mogą tam grać. Gruda to tylko jest z nami łączony bo jest młody i utalentowany.

30.06.2024 11:27

Mój najulubieńszy ŚO na świecie, szczerze to dla mnie katastrofa podobna do sprzedarzy Lucio swojego czasu. Szczególnie, że to zawodnik relatywnie młody, z odpowiednią mentalnością, nie jest nijaki z materiałem na kapitana bądź vice. Holendrzy ogólnie mają odpowiednią mentalność do naszego zespołu. Tyle, że jak ktoś już wcześniej spomniał, excel zarządza tym klubem. Zmiany robi się progresywnie nie wszystko na raz. Zaliczamy mały zjazd jakościowy co sezon zauważam, a wymiana De Lighta na Ito i Taha będzie tego świetnym przykładem. Tah moim skromnym zdaniem to zawodnik na Dortmund lub Leverkusen, nie Bayern.

30.06.2024 11:24

Wygląda mi to na zagrywkę do grania na 3 obrońców a la Leverkusen. Jeśli tak to ten transfer jest ok. Upamecano z moją pełną sympatią do gościa to nie jest wystarczająco pewny. Ale powiem tak jak poniżej: nie jest to sprawdzony zawodnik i nikt nie wie jak się zaadoptuje, ale jak wszyscy poniżej: bez De Lighta to nie ma sensu. On może z miejsca obroną zarządzić. Tylko kto odchodzi? Kim czy Upa, co zrobić z Dierem? Ito zawsze może przyjść też za Davisa, jeśli potwierdzi się jego odejście. Jak to z całą przebudową, na ocenę pewnie trzeba poczekać do co najmniej zakończenia przebudowy.

13.06.2024 09:22

Akurat De Lighta bym nie ruszał, nie dość że największy potencjał piłkarski w naszej linii obrony to jeszcze gościu o DNA bardzo podobnym do Bayernu. Poliglota i ambitny. Modelowy piłkarz dla nas. Pogadać o obniżeniu pensji ale zostawiłbym go bo zaraz nie będziemy mieli nikogo z jajem.

11.06.2024 11:33

@MaciekPL Zgadzam się, Upa jest bardzo elektryczny. W formie jest nie do przejścia, gra fantastycznie ale nie można na nim polegać...potrafi zagrać 89 min na wybitnym poziomie a potem klops jak Neuer. W obronie nie ma miejsca na takich zawodników, obrona ma być przewidywalna i solidna a on nie jest tego synonimem. A szkoda bo lubię gościa piłkarsko i wydaje się być ok jako człowiek na tyle na ile pokazał się od tej strony. Trenuje, nie krzyczy po mediach jak siądzie na ławce, ale co z tego jak zawodzi w ważnych momentach.

08.06.2024 12:04

Zgadzam się z przedmówcami, jako piłkarz nic nie pokazał od kilku dobrych lat i chce jeszcze taką podwyżkę. Problem polega na tym, że Real jak to Real, zaszachował, stwierdził że chce piłkarza i dla piłkarza nie ma innych klubów i ofert tylko Real. Ale tak szczerze: wolę gorszego ofensywnie, ale solidnego lewego obrońcę, niż gościa szklankę za 20 mln ojro za sezon, który nie ma ostatnio za wielu dobrych występów i szczerze jak nie pójdzie na 12 to od razu bym go dalej oferował klubom, nawet za 30-40 mln. Jeśli zaczynać rewolucję o od takich jak on. Problem jednak jest tylko z nim jeden. Jest kolegą Musiali i to jednym z najlepszych i pewnie Musiala też by się przestał interesować nowym kontraktem jak Davis by odszedł a szczególnie jakbyśmy o nie go nie powalczyli.

08.06.2024 11:59

Oby to nie była prawda. Moim zdaniem on jest gorszy od większości naszych stoperów no i na przestrzeni lat był chimeryczny a my już mamy 2 innych takich stoperów z tym że z lepszymi umiejętnościami moim zdaniem. Wolę Frimponga z tym że wyjaśniona musi zostać przyszłość/rola Kimmicha.

03.06.2024 08:28

Nie do końca się zgodzę że on jest przeciętniakiem. Moim zdaniem mocno na niego kontuzje wpłynęły. Swojego czasu przecież w hierarchii reprezentacji był wyżej od Dembele. Z tym, że niestety szklanka straszna. Mimo wszystko cenię go za to, że nie strzela fochów i jest lojalny ale w obecnej chwili kontrakt o połowę niższy byłby zasadny.

28.05.2024 20:39

Nam teraz potrzebny manager, który zjednoczy szatnie a nie wprowadzi kolejne podziały. Mimo iż moim zdaniem radził sobie OK w United do tego sezonu, to nie będzie to żaden upgrade w stosunku do obecnego managera a powiedziałbym, że to tańsza wersja naszego obecnego. Szczerze nie wiem co obecny zarząd robi źle, że tylu managerów odstraszył ale coś jest nie tak. Klub, który przechodzi rewolucję kadrową, jest w półfinale Champion's League i z taką renomą powinien być magnesem dla managerów a wygląda na to, że tylko odstrasza. Tak się kończy chaos, który ostatnio się zasiał w Bayernie, że zaraz będzie wielkie trzęsienie, jak Sane jednak będzie chciał odejść z Kimmichem, Musiala i Davies dołączy i będziemy odbudowywali się latami.

06.05.2024 10:53

Co do Calafioriego i wielu innych Włochów: bardzo im ciężko aklimatyzować się poza granicami Włoch i szczerze nie jestem zwolennikiem testowania tego u Nas. Ogólnie to akurat jak nie planujemy zmieniać ustawienia na 3-5-2 lub innej hybrydy z 3 obrońcami to nie ma sensu, mamy 4 dobrych CB a przynajmniej dobrych na papierze. Pytanie czy nie chcemy któregoś sprzedać.

25.04.2024 06:29

Im dalej w las tym bardziej się zastanawiam, czy Tuchel nie jest naszym najlepszym koniem aż np Klopp czy Alonso się nie zdecydują.

22.04.2024 13:54

1

Podchodziłem do tego meczu z dużymi obawami, czy oglądać czy jednak nie podarować sobie nerwów i następnego dnia nie sprawdzić wyniku w nadziei na jak najlepszy wynik. Po pierwszych 15 min zastanawiałem się, czemu sobie to robię. Szczególnie po tym jak widziałem Davisa, od którego lepiej w obronie wyglądał Gnabry. Ale powiem tak, rośliśmy w tym meczu powolutku aż potem nagle po pierwszym golu zaczęliśmy wyglądać poprawnie. Finalnie jestem pozytywnie zaskoczony, że nasi mimo wszystko dźwignęli ten mecz no może poza Musialą, który mimo całej sympatii i starań był całkiem niewidoczny, no i Davisa który zaczął koszmarnie ale potem zaczął wyglądać coraz lepiej ale daleko od poprawnie. To co grał Sane w pierwszej połowie i Laimer cały mecz to bardzo pozytywne zaskoczenie. Zresztą Goretzka też grał super.
Moje wrażenia po meczu: Mamy drużynę i potencjał tylko oni spisali BL już na straty i nie motywują się dla trenera tylko dla Siebie i na LM. Sędzia kilka ładnych razy zagrał bardzo pod Arsenal, ręka "dziecinna" w polu karnym Arsenalu no i chwyt zapaśniczy w polu karnym na Kane'u bez karnego.
Środek obrony był w miarę ok ale jeszcze raz wspomnę: Davis zagrał BARDZO słaby mecz. Przy takiej formie nie wiem czy powinniśmy chcieć go zatrzymać.
Reasumując, bardzo się cieszę, że w Monachium mamy o co grać i będą emocje.

10.04.2024 06:32

Dla mnie na chwilę obecną Real jest wzorem, jak zarządzać płacami. Zawodnicy nie przychodzą tam dla kasy tylko dla klubu i jego statusu. U nas brakuje statusu. Jesteśmy ten groźny Bayern, który potrafi walczyć z najlepszymi organizacją, determinacją i szeroką ławką. Nie jesteśmy postrzegani tak jak Barca/Real gdzie zawodnicy idą dla nazwy klubu i pewien romantyzm z tym związany, mimo iż moim zdaniem powinniśmy stać w jednym szeregu.
Co do samej struktury płac, faktycznie trzeba się temu przyglądnąć, bo o ile Kane i Musiala zasługują na duże kontrakty i może Kimmich, to cała reszta nie. Muller z Neuerem dostają za zasługi duże pieniądze, Gnabry bo wyglądał na światowej klasy skrzydłowego kiedyś, teraz zawodnik za 10-12 MLN ojro za sezon, Coman może 15 MLN...coś się nie tak podziało i to się rozrosło. Rozumiem partycypację w zyskach dla kluczowych ale powinna być pewna górna granica.

03.04.2024 17:06

Wreszcie ktoś przejął stery i zaczyna konkrety. Nie ma głaskania. Albo najemnik albo piłkarz FCB. To samo Kimmich, niby wzór profesjonalisty ale on poczeka na nowego trenera. Grasz dla klubu i jego sukcesów czy dla trenera? Postawić sprawę jasno, jak nie to sprzedaż i tyle. Od dawna widać że Davies jest w rozkroku, nawet jego mowa ciała nie jest jakoś bardzo za Bayernem. Da nam to czas na negocjacje zarówno jego z innymi klubami niż RM, bo Real teraz siedzi wygodnie w fotelu myśląc, że ma wszystko przyklepane i nie będzie chciał sypnąć kasą, ale ktoś taki jak Eberl może Florentino pokazać, że nie będzie tak łatwo jak zaplanował.

25.03.2024 09:19

Bunia Sar v2.0

22.03.2024 17:10

1

Nie wiem jak reszta ale jak dla mnie może to gorzej wpłynąć niż lepiej. Mamy bogactwo skrzydłowych, Musiala, Coman, Gnabry, Sane, Zaragoza, Tel, przychodzi Irakunda. W tej chwili konkurencja przy wszystkich zdrowych jest GIGANTYCZNA, a jeszcze się gdzieś kiedyś na Wirtza oglądamy.
Druga sprawa to osłabienie rywala ligowego, przez co spada konkurencyjność ligi.

13.03.2024 12:22

Nie do końca się zgodzę. Kiedy Hansi Flick przejmował Bayern, przejął praktycznie tą samą kadrę, którą miał Kovac. Kwestia która się zmieniła to podejście do zawodników i przekonanie do projektu, i zaczęli nagle dawać dużo więcej z Siebie, byli gotowi tzw umrzeć za trenera. Tutaj myślę, że w przypadku Xabi'ego byłby podobny efekt. Mimo wszystko też mi się wydaje, że czas poniektórych zawodników przeminął, albo nie wykazują się wystarczającą lojalnością, żeby kontynoować w naszym ukochanym klubie + zawsze odrobina świeżej krwii jest potrzebna.

07.03.2024 15:04

De Lighta do składu mógłby wkombinować...jak on odejdzie przez TT to chyba nie wytrzymam.

14.02.2024 16:17

Gnabry z tego co wiem mocno jest przepłacony, nie wiem jak Muller ale też jakoś mało nie zarabia więc sprzedaż Gnabrego(287 tyś Euro/tyg) i Muller(334 tyś Euro/tyg) emerytura i sporo budżetu będzie odzyskane. Bouna Sarr(60 tyś Euro/tyg) też źle nie zarabia.
Gnabry + Bouna out i będzie tygodniówki na jakiegoś niezłego grajka przynajmniej z perspektywy tygodniówki a Bryan Zaragossa, Irakunda i Boey pewnie jakoś kosmicznie zarabiać nie będą i bilans się będzie zgadzać.

27.01.2024 20:54

Jak mam być szczery to wolałbym Alonso > Klopp ale to ze względu na charakter bo trenerskie CV o wiele lepsze ma Klopp. Ale co by nie było oboje są o WIELE lepszym scenariuszem niż Tuchel. Temu człowiekowi grunt się spod nóg wykrusza mimo iż punktuje dobrze,

26.01.2024 12:32

1

Silny i szybki, waleczny do tego za relatywnie dobre pieniądze. Z tego co pamiętam może grać po obu stronach defensywy. Bardzo fajne wzmocnienie, nawet jak będzie dublerem za Mazraouiego, ale coś mi się wydaje że ma szansę go wygryźć.

25.01.2024 21:40

1

Jakbyście dali to zdjęcie co Muller z karate kopie Tagliafico w głowę to by była idealna pointa :D.
Tak szczerze to się z Mullerem zgadzam, patrząc na te wszystkie Neymary, Di Marie, i inne machające rękami istoty, których się nie dało dotknąć.

19.01.2024 07:50

@kicek Blind to taki zawodnik, który musi grać wszystko przez 90 min a w Bayernie po prostu nic takiego nie miało miejsca i nie mogło patrząc na to kogo mieliśmy na środku. W Hiszpanii jest w rytmie meczowym, ot co. Co do Diera, to jest to bardzo niskie ryzyko z naszej strony. Po 6 miesiącach możemy sobie powiedzieć dziękuję, i się rozejść, jak się spodoba to przedłużyć, koszty bliskie 0 a zabezpieczenie na wypadek kontuzji De Lighta/Upamecano jest. Ew zagra jako 6 w wymagającym meczu.

12.01.2024 07:35

@Skobry Dokładnie tak to wygląda.

11.01.2024 08:28