@FCB4ever2014
Powtórzę raz jeszcze że kibicuję na dobre i złe. Jest to momentami trudne zwłaszcza podczas porażek ale nie zniechęca mnie do tego żeby przestać się interesować Bayernem. Rozumiem wymagania żeby być najlepszym ale gdybym miał wpływ jak zmienić sytuację postawię jednak na szukanie rozwiązań po cichu wśród osób które faktycznie mają wpływ wewnątrz klubu. Swego czasu Lewandowski głośno mówił w wywiadzie że jeśli Bayern chce wygrać ligę mistrzów musi zrobić transfery na miarę Realu. Ktoś tam go wtedy strofował żeby zajął się strzelaniem goli a nie mądrowaniem kogo ma zarząd zakupić. Koniec końców sezon później przyszedł Lucas, Coutinho oraz Perisic a Bayern wygrał ligę mistrzów. Jeżeli któremuś z obecnych zawodników przeszkadza poziom kolegów i ich brak ambicji niech udzieli takiego wywiadu. Ja się cieszę z możliwości obejrzenia meczu nawet wtedy gdy nie wszystko zagrało jak powinno. Powtórzę na dobre i na złe.
15.12.2024 22:17
9
Czytam artykuły na stronie od wielu lat i tyle samo czasu przeglądam komentarze pod nimi. Bayern to marka unikatowa w futbolu więc kibice mają prawo wymagać adekwatnego poziomu i podejścia do grania w jego barwach. Natomiast irytuje ten nasilony lament niektórych użytkowników który jak niżej ktoś zauważył nasila się trzykrotnie przede wszystkim podczas porażek takich jak wczoraj z Mainz. Tak jakby niektórzy tylko czekali na możliwość wylania swoich frustracji, żalu i szczególnie jadu podłości by porażki uszczęśliwiły pseudofanów Bayernu. Rozumiałbym konstruktywną krytykę ale ten problem sięga jakichś kompleksów dających ukojenie w chorobliwym wyciu na drużynę której podobno się kibicuje. Kibicuje się na dobre i na złe.
15.12.2024 21:38
Ciekawie zapowiadający się finał euro. Hiszpania która po latach znów ma szansę zostać najlepszą europejską reprezentacją naprzeciw Anglii kolejny raz z rzędu finalisty czempionatu. Jedni oraz drudzy chcą coś udowodnić i odnieść sukces. Moim faworytem dzisiaj Hiszpanie ale jeżeli wygrają Anglicy także będę zadowolony chociażby ze względu że zostaliby wtedy nowymi triumfatorami do kolekcji utytułowanych drużyn. Co ciekawe mogłyby to być pierwsze zwycięstwa zarówno Harrego i jego kadry dodatkowo na niemieckiej ziemi. Mam nadzieję na dobry mecz bez zbędnej presji wyniku i asekuracji zamiast tego odważny oraz emocjonujący pojedynek. Yamal wczoraj 17 urodziny obchodził więc ma szansę zostać najmłodszym zwycięzcą finału tak dużej wagi. Dla równowagi w Ameryce jestem za Kolumbią bo fajna sprawa gdyby sprawili niespodziankę i ukąsili nasyconych argentyńskich mistrzów którzy swoje w ostatnich latach wygrali. Miło by było zobaczyć Jamesa Rodrigueza z pucharem copa i tytułem mvp turnieju. Wtedy mógłby włączyć się do gry o złotą piłkę jako ten który pokonał Messiego haha
14.07.2024 12:29
Kimmich to nie Lahm czy Schweinsteiger, ale swoje w Bayernie zrobił i wygrał. Ma w sobie coś z charakteru lidera Bayernu. Aczkolwiek w ogólnym rozrachunku prawdopodobnie przydałby się mu bodziec w postaci nowego klubu w karierze do rozwoju. W Monachium zaś zawodnik o profilu piłkarskim porównywalnym do najlepszego obecnie na tej pozycji Rodrim.
14.01.2024 06:18
Pokój Jego pamięci [*]
Trzeba oddać Cesarzowi to co cesarskie i na przekór superlidze wybaczyć słowa że Liga Mistrzów to nie miejsce dla drużyn pokroju Widzewa. Franz Beckenbauer najznakomitszy z dżentelmenów futbolu oraz prawdziwa legenda tej dyscypliny.
09.01.2024 08:12
Rafał dowód dla Ciebie
02.06.2023 06:29
Forza FCB!
04.03.2023 03:32
Mane ????
11.11.2022 00:39
@AdiFantasti najbardziej ze wszystkich graczy którzy opuścili Bayern przed końcem kontraktu było mi szkoda Owena Hargreaves’a ponieważ 25 mln £ które Manchester United zapłacił wtedy za niego w żaden sposób nie zastąpiły dumy gdy nasz zawodnik tj Bayernu występował w angielskich barwach narodowych pomimo tego że był całkowicie innym wychowankiem w porównaniu do angielskich „kopaczy” tego czasu czyli Lamparda, Gerrada czy Carricka bo pochodził ze szkółki spoza wewnętrznych kręgów, nieprzesiąknięty manią wielkości, megalomani wyspiarskich oczekiwań względem każdej finałowej imprezy oraz poczucia zazdrości które wywoływał wśród kibiców drużyn Premier League z racji bycia osobą mocno związaną z kulturą bawarskich tradycji piłkarskich. To był gość nader ważny od pierwszego wygranego finału Ligi Mistrzów w Mediolanie w 2001 roku. Zawodnik nad wyraz niedoceniany i nad wyraz kontuzjogenny.
Kasa z jego transferu oczywiście pokryła w znacznej mierze przybycia kolejnych idoli jak Ribery, Toni, nawet Marcell Jansen, ale odczułem poczcie straty ważnego elementu „dziejowej” układanki, będącego od początku ważnym ogniwem wymiany pokoleniowej Bayernu przełomu wieków z powodów wahań narodowościowych Anglika/Kanadyjczyka/Niemca gdzie wyżej wymienione poczucie tożsamości mąciło rozwój Hargreaves’a. Koleś miał w sobie serce do gry, technikę użytkową w stopniu nieprzeciętnym oraz status wychowanego przy Sabner Strasse wojownika.
Wszystko to jest historią z mojego punktu widzenia. Natomiast cieszę się bardzo z faktu, że Bayern pierwszy raz w swojej historii zgarnął taki becel za jednego zawodnika z którego środki następnie przeznaczono na rozwój drużyny i regularne transfery począwszy od drugiej kadencji legendarnego Ottmara Hitzfelda.
28.05.2022 02:55
Brawo dla Lewego! Lektor pomylił Hansiego Flicka z Salihamidzicem.
17.01.2022 20:19
Dybala spoko grajek. Zainteresowanie nim wyraża Inter w którym na stanowisku dyrektora sportowego pracuje poprzednio zatrudniony w Juve Marotta. To właśnie on ma być kluczowy w namówieniu Dybali na transfer wewnątrz Serie A. To byłby duży ruch sportowy oraz wizerunkowy. Inter naprawdę rośnie w siłę ostatnimi czasy.
14.01.2022 10:09
Neuer do końca kariery w Monachium. Pięknie napisana legenda. Mógł to być Rensing albo Kraft a został najlepszy bramkarz minionej dekady.
13.01.2022 18:47
Pod względem wynagrodzeń Bayern nie oszczędza na swoich gwiazdach. Na pewno tacy zawodnicy czują motywację i są dowartościowani bo klub daje sygnał że zależy mu na nich. Sedno sportu to rywalizacja i chęć bycia najlepszym więc powinno się dążyć do takich ideałów że kasa to nie wszystko. Są jednak ludzie gotowi zrobić dla hajsu wszystko i tu już przede wszystkim kwestia charakteru. Milion w górę czy w dół zrobi pewnie różnice. Osobiście cieszę się z przedłużenia kontraktu z Comanem chociażby za tę jedną jedyną bramkę w Lizbonie.
13.01.2022 18:40
To jest zawodowa piłka. Grają najlepsi z najlepszych albo przynajmniej Ci którzy posiadają managera ogarniającego swoim podopiecznym kontrakt życia. Wszystkim przeszkadza kolejny klub z bogatym inwestorem, a wystarczyłoby kibicować swoim zamiast zaglądać innym do portfela.
13.01.2022 16:34
No jasne nie ma to żadnego znaczenia. Bayern jest tak wyjątkowy że płacić mu za reklamę to najwyższy zaszczyt. Tylko źli oligarchowie, wyłącznie Katarczycy z PSG, jankesi w premier league oraz inni łamiący prawa człowieka szejkowie z Newcastle psują rynek. Cała ta hipokryzja współczesnej piłki obrzydza piękno tej gry.
28.11.2021 19:53
Osz Ty ch.j!!
27.10.2021 23:27
@misza
NBA działa na zasadzie tego co chcieli wprowadzić przy okazji superligi. Najbogatsze kluby grają ze sobą w zamkniętym systemie i celem wyrównywania konkurencji co roku pozyskują zawodników z draftu przy czym najsłabsza drużyna wybiera z draftu nr 1. Jakoś nie spotkała się taka idea z pozytywnym przyjęciem wśród kibiców futbolu w Europie.
W idealnym świecie na pewno każdy miał by równe szanse i startował z takiej samej pozycji. Niestety finansowy doping i źródło jego pochodzenia nie pozwala biedniejszym klubom w żaden alternatywny sposób się rozwijać. Najważniejsze to jednak fakt że pieniądze zawsze wygrywają w sporcie i dlatego Lille w zeszłym sezonie, Leicester w 2016 roku czy Liverpool w 2020 wygrywali mistrzostwo. Są faworyci i pretendenci.
26.09.2021 09:47
Przede wszystkim życie ponad stan kończy się taką spektakularną klapą jaką widzimy w przypadku Barcelony. Chcieli być konkurencyjni dzięki transferom gwiazd, ale wpływ pandemii na gospodarkę przyspieszył ich upadek. Mam nadzieję że się podniosą żeby móc z nimi rywalizować na najwyższym poziomie. Milan na przykład wrócił w tym sezonie do LM i od razu medialna otoczka przy okazji meczy z Liverpoolem podnosi atrakcyjność futbolu jako dyscypliny. Pieniądze, inwestycje, transfery, zarówno trafione jak i nie są i były częścią piłki nożnej. Moim zdaniem City czy PSG zwiększają konkurencyjność w zabetonowanym od lat środowisku. FFP w swoim założeniu miało wyrównywać szanse, ale nic z tego bo zawsze są równi i równiejsi. Śmieszy mnie jak ciśnie się po nowobogackich że psują rynek i zabijają ducha rywalizacji. Brzmi to jak strach przed tymi drużynami i ich możliwościami. Najlepsze że gdy przychodzi ocena Bayernu i pozyskiwania najlepszych graczy z Bundesligi to oczywiście wszystko cacy bo liga zyskuje a reszta niech próbuje „nas” doścignąć. Każdy klub budowany i zarządzany jest inaczej. Bayern tak naprawdę wszedł do najwyższej półki dzięki złotemu pokoleniu Franza, Gerda czy Seepa. Każdy fan wie jednak o problemach finansowych w latach 70. Szczęście w nieszczęściu Uliego do kontuzji i głowy do menadżerki. Milan kiedyś podniósł Berlusconi, Chelsea Abramowicz, a PSG trafiło z Katarczykami. Barcelona niech wygrzebuje się ze swojego bagna, a Bayern rozwija w zgodzie ze swoją filozofią otwarty na świat bez zawiści w stronę nowych i starych przeciwników. Skrajności można łączyć.
25.09.2021 20:08
Najlepsze w tym wszystkim jest to że ten gość naprawdę kochał to co robił. Wielką jego zasługą jest zapoczątkowanie sukcesów klubu, które trwają do dziś! Filozofia łączenia pomimo sprzeczności niech trwa nadal…
29.07.2021 17:42
@Piter1985 po części masz rację, ale z drugiej strony przed nimi dyrektorzy sportowi czy to Sammer, czy Nerlineger, czy nawet sam Hoeness sprowadzali graczy o podobnie wątpliwej jakości. Pamiętasz zapewne takie tuzy jak Hashemian, Marcell Jansen, Pranjic, Nils Petersen, Rode, Rudy, etc. Wiele przykładów można przywołać za każdego z poprzednich menadżerów. To jest wpisane po prostu w sposób funkcjonowania klubu. Uzupełnienia kadry które niestety nie dają jakości jakiego oczekuje się od reprezentowania Bayernu. Rok temu akurat Perisic wypalił, Coutinho ukuł Barcelonę, a Lucas wdrażał się w zespół i leczył kontuzje. Na Sane jeszcze przyjdzie czas a jeżeli jednak nie da rady to bądź co bądź kosztował 49 mln a nie 120. Nie jestem naiwny i rozumiem rozczarowanie wielu z nas ale z jakiegoś powodu Bayern działa na rynku transferowym tak a nie inaczej. Ma to po prostu swój urok.
14.04.2021 20:32
Moim zdaniem Salihamidzic wykonuje swoją pracę prawidłowo. Pozyskuje graczy za niewielkie kwoty, bez odstępnego lub też ich wypożycza z innych klubów. Jeżeli to są obowiązki dyrektora sportowego to należy pogratulować skompletowania kadry bez nadużywania budżetu. Inna kwestia to jakość pozyskiwanych graczy i ich przydatność do zespołu w konsultacji z trenerem. Flick ma podejście reprezentacyjne co wynika z jego doświadczenia. Zawodnicy muszą prezentować międzynarodowy poziom. Konflikt polega na tym że jako trener powinien trenować graczy których zapewnia mu dyrektor sportowy i czynić ich lepszymi odnosząc przy okazji sukcesy w postaci zwycięstw i pucharów. Bayern jest naprawdę dobrze zarządzanym klubem. Tu nie ma filozofii wydawania horrendalnych sum na pojedynczych zawodników lecz bardziej kreowania ich na najlepszych na świecie. Problem nas kibiców jest taki że chcemy sukcesów na już, na teraz a klub to tak naprawdę spółka w której każdy z członków zarządu forsuje najkorzystniejszą w ogólnym rozumieniu opcje. Przede wszystkim opcje finansową. Bayern wygrywa Bundesligę i jest jej rekordzistą. Należy doceniać te triumfy. Liga Mistrzów to loteria a i tak 6 pucharów to trzeci wynik w klasyfikacji generalniej. Dla mnie przyjemne i wyjątkowe są te zwycięstwa z 13 i 20 roku jak również porażki w 10, 12 czy też wczorajsza z PSG. Doceniam pracę wszystkich członków klubu i mam nadzieję że w dalszym ciągu będą działali z mottem „Mia San Mia”
14.04.2021 19:06
Klinsmanna niech biorą na selekcjonera. Ma doświadczenie z pracy z kadrą, a do tego ma coś do udowodnienia po swoich klubowych niepowodzeniach. Wybór znakomity wręcz.
09.03.2021 21:33
Tak, tak, wszystkiemu winna Premier League bo płacą tyle na ile mogą sobie pozwolić. Jak ktoś jest pazerny to zawsze będzie mu mało. Bardzo dobrze że jest różnorodność a nie jakieś sztuczne narzucanie wysokości zarobków. Widocznie kogoś stać na miliony za proste kopnięcie piłki. Pieniądze też trzeba umieć wydawać. Bayern zawsze płacił najwyższe kontrakty więc jak będzie chciał zatrzymać swoich najlepszych zawodników musi się liczyć z tym że trzeba sypnąć groszem. To już nie jest amatorska rozrywka tylko „teatr” za „petrodolary” lub hajs z „państwowo-rodzinnych spółek”.
09.03.2021 20:17
Bayern !
01.01.2021 20:39
Pamiętam gdy kończył się kontrakt Ballacka w 2006 roku i Uliemu nie udało się namówić zawodnika do jego przedłużenia. Także takie akcje jak ta z Alabą to norma w ich fachu. Jeżeli chodzi o ocenę dyrektorskiej pracy to zarząd najlepiej wie jak Hasan się z niej wywiązuje. Kasa na kontach się zgadza, puchary Bayern wygrywa, zatem mają prezesi powody do zadowolenia. Przynajmniej póki co dali sobie na wstrzymanie z Hudsonem-Odoi
12.12.2020 16:46
Stworzyłem zespół.
15.08.2020 21:28
Uli zbudował globalny superklub. Oczywiście pomogli mu w tym inni działacze oraz anonimowi członkowie, losowe wydarzenia oraz gama znakomitych zawodników. Twarz współczesnego Bayernu to jednak przede wszystkim Pan Hoeness. Wierzę, że funkcjonowanie klubu jest oparte na silnych fundamentach zgodnych z filozofią Mia San Mia i najlepsze dopiero przed nami! Jako fan FCB dziękuję Ci Uli za Twoją pracę na rzecz klubu!
16.11.2019 17:12
Guardiola deklasował konkurencję w BL. Przy nim zawodnicy rozwijali się i poza wynikiem styl gry był elegancki. Brak zwycięstwa w CL z naszą drużyną nie przekreśla jego dokonań i wkładu w progres Bayernu. Liga mistrzów stała się jakąś obsesją kibiców, a jest po prostu miłym dodatkiem do krajowej rywalizacji i próbą sprawdzenia siły na arenie międzynarodowej.
16.11.2019 16:51
Mourinho ma jeszcze coś do udowodnienia i ktoś taki przydałby się w obecnej chwili w naszej drużynie. Podrażniona ambicja motywuje do działania. Mou miał rok przerwy na przemyślenia więc pomysł na ekipę gwarantowany.
03.11.2019 18:21
United zderzyło się z odważnym i zdeterminowanym zespołem chociaż swoje okazje mieli. Rashford tak jakby chciał za bardzo sam wszystko kończyć. PSG albo Ajax mam nadzieję namieszają w tej edycji CL. Trzeba rozruszać tą zabetonowaną ligę mistrzów to i Bayern na tym skorzysta. Roma też zawsze atrakcyjniejsza niż Porto. Przynajmniej na dalszym etapie można spodziewać się gradu bramek.
13.02.2019 00:53
Kimmich był najlepszym niemieckim zawodnikiem zeszłego roku.
05.01.2019 10:34
Bayern jest silną marką i wiadomym jest że generuje duże zyski. Przydałoby się to teraz wykorzystać na wzmocnienie jakimś medialnym graczem na skrzydło. Finansowo Bundesliga ma liczne grono przedstawicieli
10.05.2018 19:18
Pocisnęli Turków grubo w pierwszym meczu. Może na rewanż Heynckes wystawi Robberych od początku żeby nie narzekali i potwierdzili status zawodników którym należy się nowy kontrakt. Tak bez trzymania ich w niepewności.
21.02.2018 10:02
Nasza reprezentacja, Bayern, jak i sam zawodnik mogą być wdzięczne za wkład w rozwój potencjału Roberta Lewandowskiego przez Jürgena Kloppa. W swoim imieniu też dziękuję bo przyjemnie się ogląda jego umiejętności oraz czyta o Polaku odnoszącym sukcesy.
05.11.2015 18:59
Każdy jest ekspertem i zdanie jednego fachowca musi być wyznacznikiem wszystkich innych. Schmeichel nie chce Guardioli w United i fajnie, a dla Bayernu, jeżeli gość jest tam odpowiedzialny za wybór szkoleniowieca wybornie. Umówmy się, że Juup i tak w niedalekiej przyszłości skończył by swoją trenerską przygodę i wtedy mogłoby się okazać, że na angaż Katalończyka jest już za późno, a Bayern zostaje z ręką w nocniku. Heynckes wygrał tryplet i zapisał się w historii za co wielu fanów jest wdzięczna, ale czas idzie do przodu. Dobrze się stało, że Pep jest w tutaj. Życzę mojej ulubionej drużynie mnóstwa sukcesów!
05.11.2015 18:48
Lewandowski!
08.10.2015 21:56
Oby Franck wrócił
03.10.2015 07:59
Zrozumiałym jest fakt, że w Premier League chce grać większość najlepszych zawodników ze względu na pieniądze. Byle ogórek może sypnąć groszem na wyróżniającego się grajka z innej ligi i zaproponować mu super tygodniówkę. Z tym, że samymi pieniędzmi człowiek nie żyje bo liczą się również inne wartości. Także budowanie sukcesu w oparciu jedynie o hajs jest jedynie rozwiązaniem krótkoterminowym oraz mało perspektywicznym. Anglicy sami sobie szkodzą bo zamiast iść za przykładem Niemców i budować drużyny w głównej mierze w oparciu o utalentowanych wychowanków chcą jak najszybszy efekt i widowisko. Może gdyby byli cierpliwi i pieniądze z tych swoich wpływów inwestowali w rozwój młodzieży lepiej by na tym wyszli. Kasa jest, ale przyszłościowej wizji już niekoniecznie. Dlatego reprezentacja Anglii będzie się prawdopodobnie musiała wstrzymać z jakimś sukcesem na arenie międzynarodowej, ale przynajmniej samą ligę można oglądać z przyjemnością. Z tym, że w Europie niektórym klubom, aż tak dobrze nie idzie. Czego najlepszym przykładem będą tegoroczne drużyny (Southampton i West Ham) wyeliminowane z Ligi Europy już w eliminacjach.
05.09.2015 17:30
Polska zagrała na przyzwoitym poziomie i jako naród nie mamy się czego wstydzić. Była walka, zwłaszcza podobało mi się zaangażowanie Jodłowca i Grosickiego. Wiadomym jest, że Niemcy są lepiej wyszkoleni technicznie oraz taktycznie, ale z całym szacunkiem trzeba przyznać, że mecz był warty oglądania. Cieszą bramki Bawarczyków oraz doping Polskich kibiców :-)
05.09.2015 09:32
Chciałbym aby Wolfsburg zajął w tym sezonie miejsce premiowane grą w europejskich pucharach. Kasa i zawodnicy jacy przewijają się przez ten klub daje możliwości. Dyrektor sportowy VfL to moim zdaniem kompetentna osoba i transfery jakie teraz przeprowadzają powinny to potwierdzać. Mam nadzieję że ten klub da radę i Bundesliga będzie jeszcze ciekawsza.
18.08.2013 20:55
Ale za co karać PSG i City? Za wydawanie pieniędzy ich właścicieli ? Malaga z tego co mi wiadomo nie płaciła podatków i nie rozliczyła się z pensji dla zawodników. Fakt faktem łatwiej ukarać biedniejszych i mniej medialnych niż tych ze szczytu.
20.03.2013 09:37
A van Buyten może jednak powinien zostać tym "dżudoką".
27.11.2011 19:17
Artykuł bardzo w porządku. Jeśli zaś chodzi o to co prezentuje Bayern to jak dla mnie totalny brak jakiegokolwiek stylu spowodowany nieodpowiednim dopasowaniem kadry szkoleniowej oraz zawodniczej. No bo skoro wygląda to tak jak wygląda... ?
15.08.2011 22:25
a moze zarzad nie bedzie zastanawial sie nad graczami pokroju Tremoulinasa, tylko dokona porzadnych wzmocnien, bo rownie dobrze na boku obrony grac moze contento lub kolejny braafheid...
27.05.2011 14:43
W sumie to wcale sie City nie dziwie, ze nie chca go puscic i to jeszcze na takich warunkach jakie proponuje Bayern. Kupuja goscia za gruba kase i podpisuja z nim wieloletni kontrakt nie po to, aby go sprzedawac za rok, ale zeby byl czescia jakiegos tam projektu, ktory tworza. Zreszta nie chca sprzedac to nic na sile. Niewazne jaki by zajebisty Boateng nie byl, trzeba rozgladac sie za rzeczywistymi opcjami, a nie wirtualnymi. Obrone trzeba wzmocnic, a kim to juz sie okaze, gdy jakis transfer zostanie potwierdzony.
26.05.2011 21:06
czesiu, buffon to i mnie się marzy :-), ale tak szczerze to sadzę że od gigiego lepszy byłby dla bayernu akinfiejew bo: młodszy, bardziej perspektywiczny i prędzej tu trawi niż buffon, a wg mnie umiejętności ma nie mniejsze niż ww włoch. tak więc toniego zostawić w romie, a jak kogoś wymieniać z tamtej drużyny to chyba co najwyżej na de rossiego ;-)
16.03.2010 15:20
Jak dla mnie to jest to zagrywka psychologiczna, żeby zdjąc presję i napięcie z zawodników. Wiadomo przecież, że Fiora nie gra obecnie dobrze, ale może akurat na Bayern jej zawodnicy zmobilzowali by się w 100% i było by nieciekawie... I dlatego w Monachium mamy klasowego trenera, który potrafi odciążyć umysły swoich graczy od pozameczowych starć. Mówiąc, że jak przegramy mówi się trudno, żeby walczyć dalej. Wierzę, żę wygramy.
09.03.2010 15:53
Jestem jak najbardziej za tym zawodnikiem. Mlody i zdolny srodkowy obronca. Moze stworzy z Breno swietny duet. Tak odbiegajac od tematu mam do was pytanie dotyczace znanych kibicow FCB. Znacie jakichs? Mi do glowy przychodza tylko takie osobistosci: Michael Schumacher (choc chyba kibicuje jeszcze Koln), Benedykt XVI, Boris Becker, Dariusz Michalczewski, Edmund Stoiber. Ktos jeszcze cos wie???
23.02.2010 09:13
rafalpilkarzfcb to fakt, teoretycznie nie mamy nominalnego bocznego obrońcy, ale zwróćmy uwagę jak gra badstuber. jako jego zmiennika proponuje contento i co najwyżej na prawą za lahma jakiś rezerwowy defensor, ale nie żaden rafinha tylko ktoś ze szkółki. na dobrą sprawę to tym rezerwowym mógłby być nawet i lell, ale szczerze wolałbym kogoś innego i w tym miejscu liczę na pomysłowość van gaala, byle nie wynalzki typu braafheid
27.01.2010 20:07
może i butt ma najwięcej interwencji przez obronę, ale bądźmy szczerzy nam nie potrzeba jakiś nowych i drogich obrońców tylko właśnie bramkarza. jeżeli van buyten utrzyma formę, a demichelis do niej wróci to naprawdę uważam, że w tej formacji wzmocnień nie potrzebujemy. na bokach obrony poza tym mogą pykać lahm z badstuberem, a znając podejście LvG do młodych graczy to jeszcze kilku juniorów możemy się spodziewać w pierwszej drużynie, na co niewątpliwie liczę. nie zapominajmy też o breno, ten koleś ma potencjał i liczę na to, że się u nas nie zmarnuje. wzmocnienia w obronie tylko wtedy gdyby odszedł demichelis
27.01.2010 19:22
To mi sie podoba!! Rummenigge nie owija w bawełnę, tylko jasno stawia sprawę: MUSIMY PRZEDŁUŻYĆ UMOWĘ Z FRANCKIEM. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie w trykotach BAYERNU będzie hasać czwórka wspaniałych pomocników, mianowicie na skrzydłach Ribery z Robbenem, natomiast w środku Kroos ze Schweinsteigerem. Jeśli tak ma wyglądać pomoc to bajka :-) Myślę, że jedynie wzmocnień będziemy potrzebować na pozycji bramkarza, gdyż Butt to jednak nie jest klasa światowa, a w Monachium akurat takiego golkipra potrzebujemy. Może i jest to nieco fantastyczny pomysł, ale uważam, iż kupimy Buffona. Obrona może być tak jak jest, a atak to na chwile obecną najmocniej obsadzona u nas pozycja. Pozdrawiam
27.01.2010 19:06
Brak w skladzie Gomeza lub Toniego. Raczej obaj grac ze soba moga w systemie 4-3-3, ale tak jakby Gomez z 60 min zagral, a kolejne 30 Toni to zle by nie bylo. Ottla na lawke, Mullera do pomocy i bedzie git.
03.10.2009 11:22
I o to chodzi!!! Bayern buduje swoją firmę od fundamentów, nie płaci kasy za zawodników pożyczkami jak Real, ale pierw należy spłacić długi za stadion, a następnie dopiero wydawać na nowych zawodników. Poza tym jeżeli Bayern stanie się najbogatszym klubem świata to będzie to bardzo dobrze świadczyło o jego zarządcach i ewentualni gracze wybiorą grę w Monachium niż na przykład w Anglii, czy w Hiszpanii, ponieważ będą wiedzieli o tym, że ich pracodawca nie zalega z wypłatami tylko zawsze pensyjka jest na czas.
A propos tych "najlepszych" co mają tak przechodzić do Premier League lub Primera Division to ktoś ich musi na początek wypromować, a co pokazują ostatnio przykłady Mullera albo Badstubera to Bayern ma predyspozycje to takich graczy.
Przyznaję też mnie rozbawiło stwierdzenie Uliego o ruskich, ale po nim wszystkiego się można spodziewać ;-)
22.09.2009 12:52
Ja myślę, że jest to może nie tyle powód do dumy, co fakt, że Bayern zalicza się do najlepszej sportowej "10" świata. Ciekawi mnie fakt, że znalazł się tam Arsenal. Może są tacy bogaci, przez nie robienie spektakularnych transferów?
04.09.2009 16:45
Trzeba oczywiście zgodzić się z Olim, ponieważ Rensing jak dla mnie i zapewne nie tylko jest za słaby na taki klub jak FCB. Skoro rywalizację z nim wygrywa Butt, tzn. że presja wywoływana na niego jest za duża i nie radzi sobie z grą w Monachium. Chciałbym, aby w kolejnym okienku odszedł, a my na jego miejsce kupilibyśmy Tima Wiese lub Rene Adlera. Neuer też jest bardzo dobry, ale Magath go do nas nie puści, a poza tym w/w dwójka nie jest gorsza, a przede wszystkim tańsza. Pozdrawiam
01.09.2009 11:53
Tylko skoro pozbyliśmy się Lucio to kto ma grać na środku prócz Demichelisa, który notabene jest kontuzjowany. Badstuber z Breno wygląda całkiem ciekawie, tyle tylko, że pozycja środkowego obrońcy jest bardzo odpowiedzialna, a oni są młodzi i niedoświadczeni, a na tej pozycji trzeba mieć kogoś o odpowiednich umiejętnośćiach. Sądzę, że mamy w tym momencie naprawdę mocny skład chociaż jakby jeszcze miał być jak fajny transfer to super.
28.08.2009 12:25
Nie przesadzajmy z tym van Buytenem, że taki cienki, przecież gdy grał w HSV był jednym z najlepszych obrońców ligi, a w dodatku ich kapitanem. Te 10 mln które wtedy za niego Bayern zapłacił było adekwatne do jego obecnych umiejętności. Co prawda na ten moment prezentuje się dość cienko, ale to wciąż przy odpowiedniej formie bardzo solidny obrońca. Pozdrawiam
28.08.2009 12:12
Pamiętam jak kiedyś Chelsea wymiatała mając na skrzydłach Duff'a i Robbena. Częsta zmiana pozycji, ponieważ obaj byli lewonożni, ale raczej częściej Arjen grał na prawej. Zobaczymy co pokażą do spóły z Franckiem, ,myślę, że będą wymiatać, ponieważ Ribery jest o 3 klasy lepszy od Duff'a
28.08.2009 11:56
To klasyczne jest dla Bayernu lepsze, ponieważ van Bommel był w PSV bardziej ofensywnym graczem niż u nas i dlatego sądzę, że stworzył by ekstra środek ze Schwenim, a za ich plecami przechwycał by Tymo, czyli typowy DP.
28.08.2009 11:40
No więc problem obrony rozwiązany ;P
28.08.2009 11:35
Nie sądzę, że Altintop to gracz za łaby na Bayern. Był przecież wybrany do najlepszych graczy Euro 08, więc sądzę, że o czymś to świadczy. Jego największym problemem są kontuzje. Ja tego gracz zapamiętam przede wszystkim za wyrąbistego gola w meczu Schalke vs Milan w sezonie 2005/06, ale wtedy huknął. Wogule koleś ma super strzał i sądzę, że w tym sezonie w końcu będzie odgrywał większą rolę dzięki swojej uniwersalnośći. A propos kontuzji to Robben podobno też jest piłkarzem ze "szkła"
28.08.2009 11:32
Zgadzam się w 100%, że obecnie mamy najlepsze skrzydła świata! Coś czuje, że teraz Bayern będzie grał 4-3-3, tak jak Barcelona. Z tego co pamiętam van Gaal chciał tak grać od początku, ale brakowało mu graczy do tego. Będzie ekstra!!!
PS. tak wogule to dobrą fotę wstawili :-)
28.08.2009 11:25
Jeśli to prawda to super sprawa ten transfer Robbena. Nie mogę tylko zrozumieć jednej rzeczy, skoro van Gaal tak świetnie zna ligę holenderską to czemu na pozycję "10" nie ściągnie extra rozgrywającego VVV Venlo Keisuke Honde. Gość jak narazie wymiata i ponoć nawet Liverpool złożył za niego ofertę. Myślę, że pod skrzydłami Luisa rozwinął by się do poziomu gwiazdy. Problem w tym, że sam zawodnik nie bardzo chce opuszczać Eredivisie oraz kwota do zapłacenia 10 mln euro na gracza który zagrał dopiero kilka spotkań w najwyższej lidze jest ciut duża. To tylko moja propozycja, która raczej nie znajdzie potwierdzenia w rzeczywistości, no ale cóż każdy ta propozycja jest jak dla mnie ciekawa ;D
@FCB4ever2014
Powtórzę raz jeszcze że kibicuję na dobre i złe. Jest to momentami trudne zwłaszcza podczas porażek ale nie zniechęca mnie do tego żeby przestać się interesować Bayernem. Rozumiem wymagania żeby być najlepszym ale gdybym miał wpływ jak zmienić sytuację postawię jednak na szukanie rozwiązań po cichu wśród osób które faktycznie mają wpływ wewnątrz klubu. Swego czasu Lewandowski głośno mówił w wywiadzie że jeśli Bayern chce wygrać ligę mistrzów musi zrobić transfery na miarę Realu. Ktoś tam go wtedy strofował żeby zajął się strzelaniem goli a nie mądrowaniem kogo ma zarząd zakupić. Koniec końców sezon później przyszedł Lucas, Coutinho oraz Perisic a Bayern wygrał ligę mistrzów. Jeżeli któremuś z obecnych zawodników przeszkadza poziom kolegów i ich brak ambicji niech udzieli takiego wywiadu. Ja się cieszę z możliwości obejrzenia meczu nawet wtedy gdy nie wszystko zagrało jak powinno. Powtórzę na dobre i na złe.
15.12.2024 22:17
Czytam artykuły na stronie od wielu lat i tyle samo czasu przeglądam komentarze pod nimi. Bayern to marka unikatowa w futbolu więc kibice mają prawo wymagać adekwatnego poziomu i podejścia do grania w jego barwach. Natomiast irytuje ten nasilony lament niektórych użytkowników który jak niżej ktoś zauważył nasila się trzykrotnie przede wszystkim podczas porażek takich jak wczoraj z Mainz. Tak jakby niektórzy tylko czekali na możliwość wylania swoich frustracji, żalu i szczególnie jadu podłości by porażki uszczęśliwiły pseudofanów Bayernu. Rozumiałbym konstruktywną krytykę ale ten problem sięga jakichś kompleksów dających ukojenie w chorobliwym wyciu na drużynę której podobno się kibicuje. Kibicuje się na dobre i na złe.
15.12.2024 21:38
Ciekawie zapowiadający się finał euro. Hiszpania która po latach znów ma szansę zostać najlepszą europejską reprezentacją naprzeciw Anglii kolejny raz z rzędu finalisty czempionatu. Jedni oraz drudzy chcą coś udowodnić i odnieść sukces. Moim faworytem dzisiaj Hiszpanie ale jeżeli wygrają Anglicy także będę zadowolony chociażby ze względu że zostaliby wtedy nowymi triumfatorami do kolekcji utytułowanych drużyn. Co ciekawe mogłyby to być pierwsze zwycięstwa zarówno Harrego i jego kadry dodatkowo na niemieckiej ziemi. Mam nadzieję na dobry mecz bez zbędnej presji wyniku i asekuracji zamiast tego odważny oraz emocjonujący pojedynek. Yamal wczoraj 17 urodziny obchodził więc ma szansę zostać najmłodszym zwycięzcą finału tak dużej wagi. Dla równowagi w Ameryce jestem za Kolumbią bo fajna sprawa gdyby sprawili niespodziankę i ukąsili nasyconych argentyńskich mistrzów którzy swoje w ostatnich latach wygrali. Miło by było zobaczyć Jamesa Rodrigueza z pucharem copa i tytułem mvp turnieju. Wtedy mógłby włączyć się do gry o złotą piłkę jako ten który pokonał Messiego haha
14.07.2024 12:29
Kimmich to nie Lahm czy Schweinsteiger, ale swoje w Bayernie zrobił i wygrał. Ma w sobie coś z charakteru lidera Bayernu. Aczkolwiek w ogólnym rozrachunku prawdopodobnie przydałby się mu bodziec w postaci nowego klubu w karierze do rozwoju. W Monachium zaś zawodnik o profilu piłkarskim porównywalnym do najlepszego obecnie na tej pozycji Rodrim.
14.01.2024 06:18
Pokój Jego pamięci [*]
Trzeba oddać Cesarzowi to co cesarskie i na przekór superlidze wybaczyć słowa że Liga Mistrzów to nie miejsce dla drużyn pokroju Widzewa. Franz Beckenbauer najznakomitszy z dżentelmenów futbolu oraz prawdziwa legenda tej dyscypliny.
09.01.2024 08:12
Rafał dowód dla Ciebie
02.06.2023 06:29
Forza FCB!
04.03.2023 03:32
Mane ????
11.11.2022 00:39
@AdiFantasti najbardziej ze wszystkich graczy którzy opuścili Bayern przed końcem kontraktu było mi szkoda Owena Hargreaves’a ponieważ 25 mln £ które Manchester United zapłacił wtedy za niego w żaden sposób nie zastąpiły dumy gdy nasz zawodnik tj Bayernu występował w angielskich barwach narodowych pomimo tego że był całkowicie innym wychowankiem w porównaniu do angielskich „kopaczy” tego czasu czyli Lamparda, Gerrada czy Carricka bo pochodził ze szkółki spoza wewnętrznych kręgów, nieprzesiąknięty manią wielkości, megalomani wyspiarskich oczekiwań względem każdej finałowej imprezy oraz poczucia zazdrości które wywoływał wśród kibiców drużyn Premier League z racji bycia osobą mocno związaną z kulturą bawarskich tradycji piłkarskich. To był gość nader ważny od pierwszego wygranego finału Ligi Mistrzów w Mediolanie w 2001 roku. Zawodnik nad wyraz niedoceniany i nad wyraz kontuzjogenny.
Kasa z jego transferu oczywiście pokryła w znacznej mierze przybycia kolejnych idoli jak Ribery, Toni, nawet Marcell Jansen, ale odczułem poczcie straty ważnego elementu „dziejowej” układanki, będącego od początku ważnym ogniwem wymiany pokoleniowej Bayernu przełomu wieków z powodów wahań narodowościowych Anglika/Kanadyjczyka/Niemca gdzie wyżej wymienione poczucie tożsamości mąciło rozwój Hargreaves’a. Koleś miał w sobie serce do gry, technikę użytkową w stopniu nieprzeciętnym oraz status wychowanego przy Sabner Strasse wojownika.
Wszystko to jest historią z mojego punktu widzenia. Natomiast cieszę się bardzo z faktu, że Bayern pierwszy raz w swojej historii zgarnął taki becel za jednego zawodnika z którego środki następnie przeznaczono na rozwój drużyny i regularne transfery począwszy od drugiej kadencji legendarnego Ottmara Hitzfelda.
28.05.2022 02:55
Brawo dla Lewego! Lektor pomylił Hansiego Flicka z Salihamidzicem.
17.01.2022 20:19
Dybala spoko grajek. Zainteresowanie nim wyraża Inter w którym na stanowisku dyrektora sportowego pracuje poprzednio zatrudniony w Juve Marotta. To właśnie on ma być kluczowy w namówieniu Dybali na transfer wewnątrz Serie A. To byłby duży ruch sportowy oraz wizerunkowy. Inter naprawdę rośnie w siłę ostatnimi czasy.
14.01.2022 10:09
Neuer do końca kariery w Monachium. Pięknie napisana legenda. Mógł to być Rensing albo Kraft a został najlepszy bramkarz minionej dekady.
13.01.2022 18:47
Pod względem wynagrodzeń Bayern nie oszczędza na swoich gwiazdach. Na pewno tacy zawodnicy czują motywację i są dowartościowani bo klub daje sygnał że zależy mu na nich. Sedno sportu to rywalizacja i chęć bycia najlepszym więc powinno się dążyć do takich ideałów że kasa to nie wszystko. Są jednak ludzie gotowi zrobić dla hajsu wszystko i tu już przede wszystkim kwestia charakteru. Milion w górę czy w dół zrobi pewnie różnice. Osobiście cieszę się z przedłużenia kontraktu z Comanem chociażby za tę jedną jedyną bramkę w Lizbonie.
13.01.2022 18:40
To jest zawodowa piłka. Grają najlepsi z najlepszych albo przynajmniej Ci którzy posiadają managera ogarniającego swoim podopiecznym kontrakt życia. Wszystkim przeszkadza kolejny klub z bogatym inwestorem, a wystarczyłoby kibicować swoim zamiast zaglądać innym do portfela.
13.01.2022 16:34
No jasne nie ma to żadnego znaczenia. Bayern jest tak wyjątkowy że płacić mu za reklamę to najwyższy zaszczyt. Tylko źli oligarchowie, wyłącznie Katarczycy z PSG, jankesi w premier league oraz inni łamiący prawa człowieka szejkowie z Newcastle psują rynek. Cała ta hipokryzja współczesnej piłki obrzydza piękno tej gry.
28.11.2021 19:53
Osz Ty ch.j!!
27.10.2021 23:27
@misza
NBA działa na zasadzie tego co chcieli wprowadzić przy okazji superligi. Najbogatsze kluby grają ze sobą w zamkniętym systemie i celem wyrównywania konkurencji co roku pozyskują zawodników z draftu przy czym najsłabsza drużyna wybiera z draftu nr 1. Jakoś nie spotkała się taka idea z pozytywnym przyjęciem wśród kibiców futbolu w Europie.
W idealnym świecie na pewno każdy miał by równe szanse i startował z takiej samej pozycji. Niestety finansowy doping i źródło jego pochodzenia nie pozwala biedniejszym klubom w żaden alternatywny sposób się rozwijać. Najważniejsze to jednak fakt że pieniądze zawsze wygrywają w sporcie i dlatego Lille w zeszłym sezonie, Leicester w 2016 roku czy Liverpool w 2020 wygrywali mistrzostwo. Są faworyci i pretendenci.
26.09.2021 09:47
Przede wszystkim życie ponad stan kończy się taką spektakularną klapą jaką widzimy w przypadku Barcelony. Chcieli być konkurencyjni dzięki transferom gwiazd, ale wpływ pandemii na gospodarkę przyspieszył ich upadek. Mam nadzieję że się podniosą żeby móc z nimi rywalizować na najwyższym poziomie. Milan na przykład wrócił w tym sezonie do LM i od razu medialna otoczka przy okazji meczy z Liverpoolem podnosi atrakcyjność futbolu jako dyscypliny. Pieniądze, inwestycje, transfery, zarówno trafione jak i nie są i były częścią piłki nożnej. Moim zdaniem City czy PSG zwiększają konkurencyjność w zabetonowanym od lat środowisku. FFP w swoim założeniu miało wyrównywać szanse, ale nic z tego bo zawsze są równi i równiejsi. Śmieszy mnie jak ciśnie się po nowobogackich że psują rynek i zabijają ducha rywalizacji. Brzmi to jak strach przed tymi drużynami i ich możliwościami. Najlepsze że gdy przychodzi ocena Bayernu i pozyskiwania najlepszych graczy z Bundesligi to oczywiście wszystko cacy bo liga zyskuje a reszta niech próbuje „nas” doścignąć. Każdy klub budowany i zarządzany jest inaczej. Bayern tak naprawdę wszedł do najwyższej półki dzięki złotemu pokoleniu Franza, Gerda czy Seepa. Każdy fan wie jednak o problemach finansowych w latach 70. Szczęście w nieszczęściu Uliego do kontuzji i głowy do menadżerki. Milan kiedyś podniósł Berlusconi, Chelsea Abramowicz, a PSG trafiło z Katarczykami. Barcelona niech wygrzebuje się ze swojego bagna, a Bayern rozwija w zgodzie ze swoją filozofią otwarty na świat bez zawiści w stronę nowych i starych przeciwników. Skrajności można łączyć.
25.09.2021 20:08
Najlepsze w tym wszystkim jest to że ten gość naprawdę kochał to co robił. Wielką jego zasługą jest zapoczątkowanie sukcesów klubu, które trwają do dziś! Filozofia łączenia pomimo sprzeczności niech trwa nadal…
29.07.2021 17:42
@Piter1985 po części masz rację, ale z drugiej strony przed nimi dyrektorzy sportowi czy to Sammer, czy Nerlineger, czy nawet sam Hoeness sprowadzali graczy o podobnie wątpliwej jakości. Pamiętasz zapewne takie tuzy jak Hashemian, Marcell Jansen, Pranjic, Nils Petersen, Rode, Rudy, etc. Wiele przykładów można przywołać za każdego z poprzednich menadżerów. To jest wpisane po prostu w sposób funkcjonowania klubu. Uzupełnienia kadry które niestety nie dają jakości jakiego oczekuje się od reprezentowania Bayernu. Rok temu akurat Perisic wypalił, Coutinho ukuł Barcelonę, a Lucas wdrażał się w zespół i leczył kontuzje. Na Sane jeszcze przyjdzie czas a jeżeli jednak nie da rady to bądź co bądź kosztował 49 mln a nie 120. Nie jestem naiwny i rozumiem rozczarowanie wielu z nas ale z jakiegoś powodu Bayern działa na rynku transferowym tak a nie inaczej. Ma to po prostu swój urok.
14.04.2021 20:32
Moim zdaniem Salihamidzic wykonuje swoją pracę prawidłowo. Pozyskuje graczy za niewielkie kwoty, bez odstępnego lub też ich wypożycza z innych klubów. Jeżeli to są obowiązki dyrektora sportowego to należy pogratulować skompletowania kadry bez nadużywania budżetu. Inna kwestia to jakość pozyskiwanych graczy i ich przydatność do zespołu w konsultacji z trenerem. Flick ma podejście reprezentacyjne co wynika z jego doświadczenia. Zawodnicy muszą prezentować międzynarodowy poziom. Konflikt polega na tym że jako trener powinien trenować graczy których zapewnia mu dyrektor sportowy i czynić ich lepszymi odnosząc przy okazji sukcesy w postaci zwycięstw i pucharów. Bayern jest naprawdę dobrze zarządzanym klubem. Tu nie ma filozofii wydawania horrendalnych sum na pojedynczych zawodników lecz bardziej kreowania ich na najlepszych na świecie. Problem nas kibiców jest taki że chcemy sukcesów na już, na teraz a klub to tak naprawdę spółka w której każdy z członków zarządu forsuje najkorzystniejszą w ogólnym rozumieniu opcje. Przede wszystkim opcje finansową. Bayern wygrywa Bundesligę i jest jej rekordzistą. Należy doceniać te triumfy. Liga Mistrzów to loteria a i tak 6 pucharów to trzeci wynik w klasyfikacji generalniej. Dla mnie przyjemne i wyjątkowe są te zwycięstwa z 13 i 20 roku jak również porażki w 10, 12 czy też wczorajsza z PSG. Doceniam pracę wszystkich członków klubu i mam nadzieję że w dalszym ciągu będą działali z mottem „Mia San Mia”
14.04.2021 19:06
Klinsmanna niech biorą na selekcjonera. Ma doświadczenie z pracy z kadrą, a do tego ma coś do udowodnienia po swoich klubowych niepowodzeniach. Wybór znakomity wręcz.
09.03.2021 21:33
Tak, tak, wszystkiemu winna Premier League bo płacą tyle na ile mogą sobie pozwolić. Jak ktoś jest pazerny to zawsze będzie mu mało. Bardzo dobrze że jest różnorodność a nie jakieś sztuczne narzucanie wysokości zarobków. Widocznie kogoś stać na miliony za proste kopnięcie piłki. Pieniądze też trzeba umieć wydawać. Bayern zawsze płacił najwyższe kontrakty więc jak będzie chciał zatrzymać swoich najlepszych zawodników musi się liczyć z tym że trzeba sypnąć groszem. To już nie jest amatorska rozrywka tylko „teatr” za „petrodolary” lub hajs z „państwowo-rodzinnych spółek”.
09.03.2021 20:17
Bayern !
01.01.2021 20:39
Pamiętam gdy kończył się kontrakt Ballacka w 2006 roku i Uliemu nie udało się namówić zawodnika do jego przedłużenia. Także takie akcje jak ta z Alabą to norma w ich fachu. Jeżeli chodzi o ocenę dyrektorskiej pracy to zarząd najlepiej wie jak Hasan się z niej wywiązuje. Kasa na kontach się zgadza, puchary Bayern wygrywa, zatem mają prezesi powody do zadowolenia. Przynajmniej póki co dali sobie na wstrzymanie z Hudsonem-Odoi
12.12.2020 16:46
Stworzyłem zespół.
15.08.2020 21:28
Uli zbudował globalny superklub. Oczywiście pomogli mu w tym inni działacze oraz anonimowi członkowie, losowe wydarzenia oraz gama znakomitych zawodników. Twarz współczesnego Bayernu to jednak przede wszystkim Pan Hoeness. Wierzę, że funkcjonowanie klubu jest oparte na silnych fundamentach zgodnych z filozofią Mia San Mia i najlepsze dopiero przed nami! Jako fan FCB dziękuję Ci Uli za Twoją pracę na rzecz klubu!
16.11.2019 17:12
Guardiola deklasował konkurencję w BL. Przy nim zawodnicy rozwijali się i poza wynikiem styl gry był elegancki. Brak zwycięstwa w CL z naszą drużyną nie przekreśla jego dokonań i wkładu w progres Bayernu. Liga mistrzów stała się jakąś obsesją kibiców, a jest po prostu miłym dodatkiem do krajowej rywalizacji i próbą sprawdzenia siły na arenie międzynarodowej.
16.11.2019 16:51
Mourinho ma jeszcze coś do udowodnienia i ktoś taki przydałby się w obecnej chwili w naszej drużynie. Podrażniona ambicja motywuje do działania. Mou miał rok przerwy na przemyślenia więc pomysł na ekipę gwarantowany.
03.11.2019 18:21
United zderzyło się z odważnym i zdeterminowanym zespołem chociaż swoje okazje mieli. Rashford tak jakby chciał za bardzo sam wszystko kończyć. PSG albo Ajax mam nadzieję namieszają w tej edycji CL. Trzeba rozruszać tą zabetonowaną ligę mistrzów to i Bayern na tym skorzysta. Roma też zawsze atrakcyjniejsza niż Porto. Przynajmniej na dalszym etapie można spodziewać się gradu bramek.
13.02.2019 00:53
Kimmich był najlepszym niemieckim zawodnikiem zeszłego roku.
05.01.2019 10:34
Bayern jest silną marką i wiadomym jest że generuje duże zyski. Przydałoby się to teraz wykorzystać na wzmocnienie jakimś medialnym graczem na skrzydło. Finansowo Bundesliga ma liczne grono przedstawicieli
10.05.2018 19:18
Pocisnęli Turków grubo w pierwszym meczu. Może na rewanż Heynckes wystawi Robberych od początku żeby nie narzekali i potwierdzili status zawodników którym należy się nowy kontrakt. Tak bez trzymania ich w niepewności.
21.02.2018 10:02
Nasza reprezentacja, Bayern, jak i sam zawodnik mogą być wdzięczne za wkład w rozwój potencjału Roberta Lewandowskiego przez Jürgena Kloppa. W swoim imieniu też dziękuję bo przyjemnie się ogląda jego umiejętności oraz czyta o Polaku odnoszącym sukcesy.
05.11.2015 18:59
Każdy jest ekspertem i zdanie jednego fachowca musi być wyznacznikiem wszystkich innych. Schmeichel nie chce Guardioli w United i fajnie, a dla Bayernu, jeżeli gość jest tam odpowiedzialny za wybór szkoleniowieca wybornie. Umówmy się, że Juup i tak w niedalekiej przyszłości skończył by swoją trenerską przygodę i wtedy mogłoby się okazać, że na angaż Katalończyka jest już za późno, a Bayern zostaje z ręką w nocniku. Heynckes wygrał tryplet i zapisał się w historii za co wielu fanów jest wdzięczna, ale czas idzie do przodu. Dobrze się stało, że Pep jest w tutaj. Życzę mojej ulubionej drużynie mnóstwa sukcesów!
05.11.2015 18:48
Lewandowski!
08.10.2015 21:56
Oby Franck wrócił
03.10.2015 07:59
Zrozumiałym jest fakt, że w Premier League chce grać większość najlepszych zawodników ze względu na pieniądze. Byle ogórek może sypnąć groszem na wyróżniającego się grajka z innej ligi i zaproponować mu super tygodniówkę. Z tym, że samymi pieniędzmi człowiek nie żyje bo liczą się również inne wartości. Także budowanie sukcesu w oparciu jedynie o hajs jest jedynie rozwiązaniem krótkoterminowym oraz mało perspektywicznym. Anglicy sami sobie szkodzą bo zamiast iść za przykładem Niemców i budować drużyny w głównej mierze w oparciu o utalentowanych wychowanków chcą jak najszybszy efekt i widowisko. Może gdyby byli cierpliwi i pieniądze z tych swoich wpływów inwestowali w rozwój młodzieży lepiej by na tym wyszli. Kasa jest, ale przyszłościowej wizji już niekoniecznie. Dlatego reprezentacja Anglii będzie się prawdopodobnie musiała wstrzymać z jakimś sukcesem na arenie międzynarodowej, ale przynajmniej samą ligę można oglądać z przyjemnością. Z tym, że w Europie niektórym klubom, aż tak dobrze nie idzie. Czego najlepszym przykładem będą tegoroczne drużyny (Southampton i West Ham) wyeliminowane z Ligi Europy już w eliminacjach.
05.09.2015 17:30
Polska zagrała na przyzwoitym poziomie i jako naród nie mamy się czego wstydzić. Była walka, zwłaszcza podobało mi się zaangażowanie Jodłowca i Grosickiego. Wiadomym jest, że Niemcy są lepiej wyszkoleni technicznie oraz taktycznie, ale z całym szacunkiem trzeba przyznać, że mecz był warty oglądania. Cieszą bramki Bawarczyków oraz doping Polskich kibiców :-)
05.09.2015 09:32
Chciałbym aby Wolfsburg zajął w tym sezonie miejsce premiowane grą w europejskich pucharach. Kasa i zawodnicy jacy przewijają się przez ten klub daje możliwości. Dyrektor sportowy VfL to moim zdaniem kompetentna osoba i transfery jakie teraz przeprowadzają powinny to potwierdzać. Mam nadzieję że ten klub da radę i Bundesliga będzie jeszcze ciekawsza.
18.08.2013 20:55
Ale za co karać PSG i City? Za wydawanie pieniędzy ich właścicieli ? Malaga z tego co mi wiadomo nie płaciła podatków i nie rozliczyła się z pensji dla zawodników. Fakt faktem łatwiej ukarać biedniejszych i mniej medialnych niż tych ze szczytu.
20.03.2013 09:37
A van Buyten może jednak powinien zostać tym "dżudoką".
27.11.2011 19:17
Artykuł bardzo w porządku. Jeśli zaś chodzi o to co prezentuje Bayern to jak dla mnie totalny brak jakiegokolwiek stylu spowodowany nieodpowiednim dopasowaniem kadry szkoleniowej oraz zawodniczej. No bo skoro wygląda to tak jak wygląda... ?
15.08.2011 22:25
a moze zarzad nie bedzie zastanawial sie nad graczami pokroju Tremoulinasa, tylko dokona porzadnych wzmocnien, bo rownie dobrze na boku obrony grac moze contento lub kolejny braafheid...
27.05.2011 14:43
W sumie to wcale sie City nie dziwie, ze nie chca go puscic i to jeszcze na takich warunkach jakie proponuje Bayern. Kupuja goscia za gruba kase i podpisuja z nim wieloletni kontrakt nie po to, aby go sprzedawac za rok, ale zeby byl czescia jakiegos tam projektu, ktory tworza. Zreszta nie chca sprzedac to nic na sile. Niewazne jaki by zajebisty Boateng nie byl, trzeba rozgladac sie za rzeczywistymi opcjami, a nie wirtualnymi. Obrone trzeba wzmocnic, a kim to juz sie okaze, gdy jakis transfer zostanie potwierdzony.
26.05.2011 21:06
czesiu, buffon to i mnie się marzy :-), ale tak szczerze to sadzę że od gigiego lepszy byłby dla bayernu akinfiejew bo: młodszy, bardziej perspektywiczny i prędzej tu trawi niż buffon, a wg mnie umiejętności ma nie mniejsze niż ww włoch. tak więc toniego zostawić w romie, a jak kogoś wymieniać z tamtej drużyny to chyba co najwyżej na de rossiego ;-)
16.03.2010 15:20
Jak dla mnie to jest to zagrywka psychologiczna, żeby zdjąc presję i napięcie z zawodników. Wiadomo przecież, że Fiora nie gra obecnie dobrze, ale może akurat na Bayern jej zawodnicy zmobilzowali by się w 100% i było by nieciekawie... I dlatego w Monachium mamy klasowego trenera, który potrafi odciążyć umysły swoich graczy od pozameczowych starć. Mówiąc, że jak przegramy mówi się trudno, żeby walczyć dalej. Wierzę, żę wygramy.
09.03.2010 15:53
Jestem jak najbardziej za tym zawodnikiem. Mlody i zdolny srodkowy obronca. Moze stworzy z Breno swietny duet. Tak odbiegajac od tematu mam do was pytanie dotyczace znanych kibicow FCB. Znacie jakichs? Mi do glowy przychodza tylko takie osobistosci: Michael Schumacher (choc chyba kibicuje jeszcze Koln), Benedykt XVI, Boris Becker, Dariusz Michalczewski, Edmund Stoiber. Ktos jeszcze cos wie???
23.02.2010 09:13
rafalpilkarzfcb to fakt, teoretycznie nie mamy nominalnego bocznego obrońcy, ale zwróćmy uwagę jak gra badstuber. jako jego zmiennika proponuje contento i co najwyżej na prawą za lahma jakiś rezerwowy defensor, ale nie żaden rafinha tylko ktoś ze szkółki. na dobrą sprawę to tym rezerwowym mógłby być nawet i lell, ale szczerze wolałbym kogoś innego i w tym miejscu liczę na pomysłowość van gaala, byle nie wynalzki typu braafheid
27.01.2010 20:07
może i butt ma najwięcej interwencji przez obronę, ale bądźmy szczerzy nam nie potrzeba jakiś nowych i drogich obrońców tylko właśnie bramkarza. jeżeli van buyten utrzyma formę, a demichelis do niej wróci to naprawdę uważam, że w tej formacji wzmocnień nie potrzebujemy. na bokach obrony poza tym mogą pykać lahm z badstuberem, a znając podejście LvG do młodych graczy to jeszcze kilku juniorów możemy się spodziewać w pierwszej drużynie, na co niewątpliwie liczę. nie zapominajmy też o breno, ten koleś ma potencjał i liczę na to, że się u nas nie zmarnuje. wzmocnienia w obronie tylko wtedy gdyby odszedł demichelis
27.01.2010 19:22
To mi sie podoba!! Rummenigge nie owija w bawełnę, tylko jasno stawia sprawę: MUSIMY PRZEDŁUŻYĆ UMOWĘ Z FRANCKIEM. Mam nadzieję, że w przyszłym sezonie w trykotach BAYERNU będzie hasać czwórka wspaniałych pomocników, mianowicie na skrzydłach Ribery z Robbenem, natomiast w środku Kroos ze Schweinsteigerem. Jeśli tak ma wyglądać pomoc to bajka :-) Myślę, że jedynie wzmocnień będziemy potrzebować na pozycji bramkarza, gdyż Butt to jednak nie jest klasa światowa, a w Monachium akurat takiego golkipra potrzebujemy. Może i jest to nieco fantastyczny pomysł, ale uważam, iż kupimy Buffona. Obrona może być tak jak jest, a atak to na chwile obecną najmocniej obsadzona u nas pozycja. Pozdrawiam
27.01.2010 19:06
Brak w skladzie Gomeza lub Toniego. Raczej obaj grac ze soba moga w systemie 4-3-3, ale tak jakby Gomez z 60 min zagral, a kolejne 30 Toni to zle by nie bylo. Ottla na lawke, Mullera do pomocy i bedzie git.
03.10.2009 11:22
I o to chodzi!!! Bayern buduje swoją firmę od fundamentów, nie płaci kasy za zawodników pożyczkami jak Real, ale pierw należy spłacić długi za stadion, a następnie dopiero wydawać na nowych zawodników. Poza tym jeżeli Bayern stanie się najbogatszym klubem świata to będzie to bardzo dobrze świadczyło o jego zarządcach i ewentualni gracze wybiorą grę w Monachium niż na przykład w Anglii, czy w Hiszpanii, ponieważ będą wiedzieli o tym, że ich pracodawca nie zalega z wypłatami tylko zawsze pensyjka jest na czas.
A propos tych "najlepszych" co mają tak przechodzić do Premier League lub Primera Division to ktoś ich musi na początek wypromować, a co pokazują ostatnio przykłady Mullera albo Badstubera to Bayern ma predyspozycje to takich graczy.
Przyznaję też mnie rozbawiło stwierdzenie Uliego o ruskich, ale po nim wszystkiego się można spodziewać ;-)
22.09.2009 12:52
Ja myślę, że jest to może nie tyle powód do dumy, co fakt, że Bayern zalicza się do najlepszej sportowej "10" świata. Ciekawi mnie fakt, że znalazł się tam Arsenal. Może są tacy bogaci, przez nie robienie spektakularnych transferów?
04.09.2009 16:45
Trzeba oczywiście zgodzić się z Olim, ponieważ Rensing jak dla mnie i zapewne nie tylko jest za słaby na taki klub jak FCB. Skoro rywalizację z nim wygrywa Butt, tzn. że presja wywoływana na niego jest za duża i nie radzi sobie z grą w Monachium. Chciałbym, aby w kolejnym okienku odszedł, a my na jego miejsce kupilibyśmy Tima Wiese lub Rene Adlera. Neuer też jest bardzo dobry, ale Magath go do nas nie puści, a poza tym w/w dwójka nie jest gorsza, a przede wszystkim tańsza. Pozdrawiam
01.09.2009 11:53
Tylko skoro pozbyliśmy się Lucio to kto ma grać na środku prócz Demichelisa, który notabene jest kontuzjowany. Badstuber z Breno wygląda całkiem ciekawie, tyle tylko, że pozycja środkowego obrońcy jest bardzo odpowiedzialna, a oni są młodzi i niedoświadczeni, a na tej pozycji trzeba mieć kogoś o odpowiednich umiejętnośćiach. Sądzę, że mamy w tym momencie naprawdę mocny skład chociaż jakby jeszcze miał być jak fajny transfer to super.
28.08.2009 12:25
Nie przesadzajmy z tym van Buytenem, że taki cienki, przecież gdy grał w HSV był jednym z najlepszych obrońców ligi, a w dodatku ich kapitanem. Te 10 mln które wtedy za niego Bayern zapłacił było adekwatne do jego obecnych umiejętności. Co prawda na ten moment prezentuje się dość cienko, ale to wciąż przy odpowiedniej formie bardzo solidny obrońca. Pozdrawiam
28.08.2009 12:12
Pamiętam jak kiedyś Chelsea wymiatała mając na skrzydłach Duff'a i Robbena. Częsta zmiana pozycji, ponieważ obaj byli lewonożni, ale raczej częściej Arjen grał na prawej. Zobaczymy co pokażą do spóły z Franckiem, ,myślę, że będą wymiatać, ponieważ Ribery jest o 3 klasy lepszy od Duff'a
28.08.2009 11:56
To klasyczne jest dla Bayernu lepsze, ponieważ van Bommel był w PSV bardziej ofensywnym graczem niż u nas i dlatego sądzę, że stworzył by ekstra środek ze Schwenim, a za ich plecami przechwycał by Tymo, czyli typowy DP.
28.08.2009 11:40
No więc problem obrony rozwiązany ;P
28.08.2009 11:35
Nie sądzę, że Altintop to gracz za łaby na Bayern. Był przecież wybrany do najlepszych graczy Euro 08, więc sądzę, że o czymś to świadczy. Jego największym problemem są kontuzje. Ja tego gracz zapamiętam przede wszystkim za wyrąbistego gola w meczu Schalke vs Milan w sezonie 2005/06, ale wtedy huknął. Wogule koleś ma super strzał i sądzę, że w tym sezonie w końcu będzie odgrywał większą rolę dzięki swojej uniwersalnośći. A propos kontuzji to Robben podobno też jest piłkarzem ze "szkła"
28.08.2009 11:32
Zgadzam się w 100%, że obecnie mamy najlepsze skrzydła świata! Coś czuje, że teraz Bayern będzie grał 4-3-3, tak jak Barcelona. Z tego co pamiętam van Gaal chciał tak grać od początku, ale brakowało mu graczy do tego. Będzie ekstra!!!
PS. tak wogule to dobrą fotę wstawili :-)
28.08.2009 11:25
Jeśli to prawda to super sprawa ten transfer Robbena. Nie mogę tylko zrozumieć jednej rzeczy, skoro van Gaal tak świetnie zna ligę holenderską to czemu na pozycję "10" nie ściągnie extra rozgrywającego VVV Venlo Keisuke Honde. Gość jak narazie wymiata i ponoć nawet Liverpool złożył za niego ofertę. Myślę, że pod skrzydłami Luisa rozwinął by się do poziomu gwiazdy. Problem w tym, że sam zawodnik nie bardzo chce opuszczać Eredivisie oraz kwota do zapłacenia 10 mln euro na gracza który zagrał dopiero kilka spotkań w najwyższej lidze jest ciut duża. To tylko moja propozycja, która raczej nie znajdzie potwierdzenia w rzeczywistości, no ale cóż każdy ta propozycja jest jak dla mnie ciekawa ;D
27.08.2009 13:00