Zgodnie z filozofią i strategią klubu ze stolicy Bawarii, Bayern posiada trzech głównych partnerów i udziałowców, którzy posiadają po 8,33% udziałów.
Podczas gdy Bayern posiada 75% udziałów, to takie marki jak Adidas, Telekom oraz Allianz, mają po 8,33% udziałów. Marki te są również głównymi sponsorami bawarskiego klubu, dzięki czemu „Bawarczycy” mogą liczyć każdego roku na wysokie wpływy z tytułu partnerstwa.
Jak z kolei informuje niemiecki tygodnik „Sport Bild”, po tym jak kilka miesięcy temu przedłużono umowę z Telekomem, wkrótce należy spodziewać się, że Oliver Kahn i spółka dojdą do porozumienia w sprawie nowego kontraktu z Allianz.
Z ujawnionych informacji możemy dowiedzieć się, że partnerstwo zostanie przedłużone o 10 kolejnych lat i będzie obowiązywać do 2033 roku.
Monachijczycy będą mogli liczyć na sporą podwyżkę rocznych wpływów, które na chwilę obecną wynoszą 8 milionów euro rocznie. Po przedłużeniu umowy kwota ta wzrośnie do 13 milionów euro rocznie i tym samym w ciągu 10-letniej współpracy, na konto FCB wpłynie 130 milionów euro!
123 mln euro rocznie
Warto przy okazji podkreślić, że w ramach umowy z Telekomem (do 2027 roku), Bayern inkasuje po 50 mln euro rocznie, zaś dzięki partnerstwu z Adidasem (do 2030 roku), na konto monachijczyków wpływa po 60 mln euro rocznie. Tym samym licząc wszystkie sumy od głównych udziałowców, mistrzowie Niemiec będą inkasować każdego roku po 123 mln euro!
Komentarze