Nie od dziś wiadomo, że Bayern Monachium na każdym możliwym kroku stara się promować markę bawarskiego klubu na całym świecie. Nic więc dziwnego, że monachijczycy zyskują kolejnych sponsorów.
Jak dobrze wiemy głównym sponsorem Bayernu Monachium pozostaje Adidas. Co więcej w ostatnim czasie klub zawarł między innymi porozumienie partnerskie z katarskimi liniami lotniczymi – Qatar Airways.
Jak wynika z ostatnich raportów opublikowanych przez serwis "TZ.de" klub ze stolicy Bawarii z umów sponsorskich i wszelkich wpływów z nimi związanych zarobił za ubiegły rok ponad 170 milionów euro! Najwięcej do kasy klubowej wpłynęło z Adidasa.
Główne źródła:
– Adidas: 60 milionów €.– Telekom: 35 milionów €.– Audi: 10 milionów €.– Allianz: 6 milionów €.
Wspomniane cztery marki, to tylko część sponsorów Bayernu Monachium. Wyróżnić można także takie koncerny jak chociażby Coca Cola, MAN, Paulaner, Gigaset, Hugo Boss czy chociażby Apple Music. Ogółem monachijczycy posiadają obecnie 29 korporacji w puli sponsorów.
Sponsorów tych dzieli się na cztery główne kategorie: główny partner i udziałowiec, partner platynowy, złoty partner oraz oficjalny partner. Warto zaznaczyć, że platynowi partnerzy jak Paulaner czy Qatar Airways wykorzystują blask FCB do własnych celów. Dla przykładu wspomniani dwaj sponsorzy płacą każdego roku monachijczykom od trzech do pięciu milionów euro.
Z kolei oficjalni partnerzy (jak chociażby Gigaset i Hugo Boss) muszą inwestować rocznie od 0,6 do 1 miliona euro. Do publicznej informacji nie podano jednak ile pieniędzy rocznie muszą inwestować złoci partnerzy jak Coca Cola czy MAN. Ogółem rzecz biorąc zyski za ubiegły rok z umów sponsorskich, to ponad 170 milionów euro!
Komentarze