Bayern Monachium stracił pierwsze miejsce w rankingu na najbardziej wartościową markę w światowym futbolu - donosi Brand Finance. Bawarczycy stracili pozycję lidera na rzecz Manchesteru United, który wyceniany jest na 1.2 mld dolarów.
Wartość marki klubu z Old Trafford wzrosła od 2014 roku aż o 63%, co jest o tyle zaskakujące, że Anglicy w ostatnim czasie zaliczają dużo słabszy okres. Lukratywne kontrakty z Chevrloletem oraz Adidasem pozwalają jednak United utrzymywać się w finansowej czołówce.
Aż sześć z pierwszych dziesięciu klubów w rankingu to angielskie zespoły. Co ciekawe, zwycięzcy tegorocznej edycji Ligi Mistrzów, Barcelona (773 mln dolarów), spadła o dwie lokaty i obecnie zajmuje szóstą pozycję. Podium uzupełnia Real Madryt (873 mln dolarów).
Bayern Monachium(933 mln dolarów) jest jedyną niemiecką marką obecną w pierwszej 10-tce. Na 12-stej lokacie plasuje się natomiast BVB wyceniane na 326 mln dolarów.
Ogólnie w pierwszej 50-tce jest aż 17 drużyn angielskich, 9 niemieckich, 7 włoskich, 5 hiszpańskich, 4 pochodzą z Francji, a pozostałe z Portugalii, Szkocji, Turcji oraz Brazylii.
Komentarze