Jak dowiadujemy się z ostatnich raportów Manchester United wyprzedził Bayern Monachium pod względem najbardziej popularnego klubu online w Chinach.
„Red Card 2016” to jedno z cyfrowych narzędzi, które analizuje wpływ 53 europejskich klubów na social media w Chinach. Raporty są dostarczane od pewnego czasu, zaś w jego szóstej edycji doszło do zmian w czołówce.
Mistrzowie Niemiec zostali utrąceni z fotelu lidera na drugie miejsce, zaś za ich plecami znajduje się Arsenal Londyn oraz Liverpool. Drugim najpopularniejszym niemieckim klubem w Chinach jest Borussia Dortmund, podczas gdy Barcelona uplasowała się dopiero na 10. miejscu.
David Hornby zajmujący się tworzeniem raportu w rozmowie z „BBC Sport” przyznał, że choć w social mediach dominują angielskie zespoły, to większość kont jest po fikcyjna. Z kolei zespoły niemieckiej Bundesligi wykazują się większą aktywnością.
– Premier League przewodzi. Jej zespoły posiadają przyzwoitą liczbę kont na Weibo, które jednak nie wykazują się dużą aktywnością. To fikcyjne konta – powiedział Hornby.
– Drużyny z niemieckiej Bundesligi są o wiele bardziej aktywniejsze. United posiada większą liczbę obserwujących, jednak Bayern jest lata świetlne do przodu jeśli chodzi o aktywność online. Jednakże to United poczyniło duże postępy w wyniku licznych wydarzeń dla kibiców i tournée sprzed roku – dodał.
REKLAMA
10 najpopularniejszych europejskich klubów online w Chinach:
1. Manchester United
2. Bayern Monachium
3. Arsenal Londyn
– Liverpool
5. Manchester City
6. Real Madryt
7. AC Milan
8. Tottenham Hotspur
9. Borussia Dortmund
10. Barcelona
Komentarze