Jeszcze nie tak dawno temu można było się spodziewać, że w ciągu kilku następnych lat Bayern pozyska nowego wielkiego sponsora, ale ostatecznie negocjacje zakończyły się fiaskiem.
Nie dalej jak wczoraj informowaliśmy Was, że BMW zakończyło rozmowy z Bayernem Monachium w sprawie zawarcia partnerstwa. Ogromny koncern samochodowy miał pozyskać 8,33% akcji, które należą obecnie do Audi, zaś łączny koszt (odkupienie udziałów i sponsoring) wyniósłby aż 800 milionów euro!
Wielkie plany legły w gruzach, zaś zakończenie negocjacji z „Bawarczykami” potwierdził rzecznik prasowy BMW, który stwierdził w wywiadzie:
− Zakończyliśmy rozmowy i nie zostaniemy nowym sponsorem Bayernu. Z punktu widzenia ekonomicznego jest to nieracjonalne − skomentował rzecznik prasowy BMW.
Co było jednak powodem fiaska rozmów? Według dziennikarzy „TZ.de” Audi nie dało za wygraną i zaoferowało monachijczykom znacznie lepsze warunki i nową umowę, która miałaby obowiązywać do 2032 roku (obecna jest ważna do 2025 roku), zaś jej wartość oscylowałaby w granicach miliarda euro!
Nieco inaczej sytuację przedstawia dziennik „Bild”, albowiem powodem zerwania negocjacji miał być „brak zaufania”. Warty 800 milionów euro kontrakt miał obowiązywać przez dziesięć lat (udziały Audi zostałby wykupione za ponad 200 milionów euro), jednakże obecny sponsor odmówił sprzedaży i przedstawił „Bawarczykom” nową umowę do 2031 roku o wartości 720 milionów euro.
Komentarze