W każdym sporcie można obecnie znaleźć sponsora koszulek. W piłce nożnej ten trend to lukratywny biznes. 18 zespołów Bundesligi wspólnie za napis na koszulce zarobi około 137 mln euro.
Numerem jeden w tym zestawieniu jest FC Bayern. Napisz na koszulce firmy ‘Telekom‘ gwarantuje Bawarczykom do 2013 roczne przychody o maksymalnej kwocie 25 mln euro. Około 20 mln euro zarabia VfL Wolfsburg, za nim plasuje się Schalke 04, które dostaje rocznie 15 mln euro od Gazpromu.
1. FC Bayern Monachium (Telekom) – 25 mln rocznie
2. VfL Wolfsburg (VW) – 20 mln rocznie
3. FC Schalke 04 (Gazprom) – 15 mln rocznie
4. Borussia Dortmund (Evonik) – 12 mln rocznie
5. Werder Brema (Targo Bank) – 10 mln rocznie
6. Hamburger SV (Emirates) – 7,5 mln rocznie
7. Bayer Leverkusen (Teldafax) und VfB Stuttgart (Gazi) – 6 mln rocznie
9. Eintracht Frankfurt (Fraport) – 5 mln rocznie
10. Borussia Mönchengladbach (Postbank) – 4,5 mln rocznie
11. 1. FC Köln (Rewe) oraz Hannover 96 (Tui) – 4 mln rocznie
13. 1. FC Nürnberg (Areva) – 3,8 mln rocznie
14. 1. FC Kaiserslautern (Dr. Theiss) – 3,5 mln rocznie
15. FC St. Pauli (Fernsehlotterie) – 3,2 mln rocznie
16. 1. FSV Mainz 05 (Enteva) – 2,8 mln rocznie
17. 1899 Hoffenheim (TV Digital) oraz SC Freiburg (Ehrmann) – 2,5 mln rocznie
źródło: goal.com
Komentarze