Jeśli wierzyć ostatnim doniesieniom niemieckiej prasy, to pierwszą i drugą Bundesligę mogą czekać spore straty finansowe w związku z kryzysem spowodowanym pandemią koronawirusa.
Co prawda kryzys spowodowany pandemią nie jest jeszcze tak bardzo odczuwalny w niemieckiej Bundeslidze, ale w przyszłym sezonie jego skutki mogą znacząco odbić się na wszystkich 36 klubach z pierwszej i drugiej ligi.
Z informacji zawartych w poniedziałkowym „Kickerze” możemy dowiedzieć się, że w przyszłym sezonie straty wynikające z praw telewizyjnych mogą przekroczyć nawet 200 milionów euro w stosunku do kampanii 2019/20…
Dziennikarze podkreślają, że trzydzieści sześć drużyn z 1. i 2. Bundesligi z tytułu krajowego marketingu praw TV otrzyma w kolejnym sezonie 1,2 miliarda euro, podczas gdy rok wcześniej suma ta wynosiła 1,35 miliarda euro. Do tego dochodzą jeszcze przychody z marketingu międzynarodowego, które mają być o 60 milionów euro mniejsze.
Niemiecki Związek Piłki Ligowej miał już poinformować kluby o nadchodzących zmianach. Najbardziej dotkniętym klubem (jak można się domyślać) będzie Bayern, który ma szacunkowo stracić na tym polu 7,2 mln €.
Komentarze