Oprócz rozwoju sportowego, dla bawarskiego klubu bardzo ważną rolę odgrywa również rozwój marki Bayernu Monachium oraz internacjonalizacja.
Ostatnio obszernego wywiadu dla klubowych mediów udzielił Andreas Jung, czyli dyrektor FCB do spraw marketingu oraz Moritz Mattes, który pełni funkcję szefa sztabu Bayernu, odpowiedzialnego przede wszystkim za współpracę zagranicznych biur bawarskiego klubu (Nowy Jork, Szanghaj oraz Singapur).
W rozmowie z dziennikarzem „FCB.de”, wspomnianych wyżej dyrektorów zapytano o sposób realizowania strategii promowania „Gwiazdy Południa” na zagranicznych rynkach. Jak się okazuje monachijczycy mają zupełnie inne podejście, niż wiele innych topowych klubów.
− Na przykład chińscy kibice mają zupełnie inny sposób przeżywania swojego fanostwa na kanałach social media. Ogólnie rzecz biorąc, zawsze trzeba brać pod uwagę, że sport wszędzie jest inaczej zakotwiczony w społeczeństwie. Credo FCB zawsze było takie, że realizujemy inną strategię niż nasi konkurenci, jeśli chodzi o internacjonalizację. Nie jesteśmy reprezentowani na 20 rynkach przez kilku pracowników, którzy starają się odcisnąć na wszystkim piętno Bayernu za jak najmniejsze pieniądze. Nasza strategia jest ukierunkowana na długoterminowe zaangażowanie - nie chcemy szybkiego in-out – powiedział Mattes.
− W Azji doświadczamy wysokiego poziomu emocjonalności, jeśli chodzi o piłkę. Z kolei w USA są już cztery ustalone topowe sporty - piłka jest tam trudniejsza do umiejscowienia. Dlatego wiele nadziei wiąże się z MŚ w 2026 roku w USA, Kanadzie i Meksyku. Właśnie doświadczyliśmy ponownie podczas naszego Audi Summer Tour w zeszłym roku w Waszyngtonie i Green Bay, jak piłka rozwija się coraz szybciej – dodał Andreas Jung.
− Wyzwaniem jest zabranie Bayernu, a także całego niemieckiego futbolu na świat. W tym klubie podjęto decyzję, aby podejść do tego zadania z długoterminową strategią. W swojej międzynarodowej orientacji Bayern jest pionierem dla wielu innych, w kraju i na świecie – podsumował Moritz Mattes.
REKLAMA
Warto przypomnieć, że tego lata monachijczycy udadzą się na letnie tournée, które odbędzie się tym razem w Azji – mistrzowie Niemiec mają odwiedzić Japonię oraz Singapur.
Komentarze