Zgodnie z filozofią i strategią klubu ze stolicy Bawarii, Bayern posiada trzech głównych partnerów i udziałowców, którzy posiadają po 8,33% udziałów.
Podczas gdy Bayern posiada 75% udziałów, to takie marki jak Adidas, Telekom oraz Allianz, mają po 8,33% udziałów. Marki te są również głównymi sponsorami bawarskiego klubu, dzięki czemu „Bawarczycy” mogą liczyć każdego roku na wysokie wpływy z tytułu partnerstwa.
Po tym jak w zeszłym roku przedłużono umowę FCB z Telekom, dziś potwierdziły się doniesienia niemieckich mediów z ostatnich tygodni – bawarski klub przedłużył kontrakt z Allianz do 2033 roku! Warto zaznaczyć, że obie marki współpracują ze sobą już od 2000 roku!
− Bayern przywiązuje dużą wagę do niezawodnych, stałych partnerstw. Dlatego jesteśmy bardzo szczęśliwi, że możemy kontynuować naszą współpracę z Allianz – powiedział Kahn.
− Patrzymy wstecz na wspólną historię sukcesu trwającą ponad 20 lat, do której chcemy dodać kolejne rozdziały z nowymi, innowacyjnymi pomysłami – podsumował Oliver Kahn.
Nieoficjalnie Bayern w ramach nowej umowy z Allianz zarobi w sumie 130 milionów euro. Wcześniej „Bawarczycy” zarabiali rocznie około 8 mln euro w ramach tego partnerstwa. Obecnie ma to być 13 mln euro rocznie.
123 mln euro rocznie
Warto przy okazji podkreślić, że w ramach umowy z Telekomem (do 2027 roku), Bayern inkasuje po 50 mln euro rocznie, zaś dzięki partnerstwu z Adidasem (do 2030 roku), na konto monachijczyków wpływa po 60 mln euro rocznie. Tym samym licząc wszystkie sumy od głównych udziałowców, mistrzowie Niemiec będą inkasować każdego roku po 123 mln euro!
Komentarze