Bayern Monachium oficjalnie potwierdził, że doszedł do nowego porozumienia ze swoim wieloletnim partnerem, czyli Audi. Obie strony przedłużyły umowę o kolejne cztery lata.
Choć jeszcze nie tak dawno temu spekulowano, że Bayern ma zamiar zmienić swojego partnera samochodowego na BMW, to ostatecznie „Bawarczycy” przedłużyli swoją umowę z Audi o kolejne cztery lata (poprzednia obowiązywała do 30 czerwca 2025 roku).
Zlokalizowany w Ingolstadt koncern samochodowy nieprzerwanie współpracuje z Bayernem od ponad 17 lat. Jak dowiadujemy się z oficjalnego oświadczenia zamieszczonego na stronie „FCB.de” przedwczesne przedłużenie umowy skutkuje również rozszerzeniem treści partnerstwa.
Elektryfikacja i innowacyjny marketing będą głównymi strategicznymi obszarami działania w przyszłości. Aby to podkreślić, postanowiono dodatkowo, że wszyscy zawodnicy pierwszej drużyny „Gwiazdy Południa” otrzymają w tym roku nowe samochody Audi E-Tron.
Obie strony nie ukrywają, iż są bardzo zadowolone z faktu zawarcia nowego porozumienia. Swojego głosu użyczył nie tylko Karl-Heinz Rummenigge (prezes), ale i również Andreas Jung (dyrektor ds. marketingu) oraz członkowie zarządu Audi, którzy odpowiadają za różne dziedziny.
Karl-Heinz Rummenigge (prezes):
− Jestem bardzo zadowolony z wczesnego przedłużenia naszej współpracy z Audi. Dla Bayernu umowa ta stanowi ważny strategiczny krok w przyszłość. Bayern i Audi współpracują od ponad półtora dekady w sposób, który jest godny zaufania, szczery i korzystny dla obu marek. Teraz to już pewne, że nasza współpraca będzie kontynuowana przez prawie 10 kolejnych lat.
REKLAMA
Andreas Jung (dyrektor do spraw marketingu):
− Zarówno Audi, jak i Bayern stawiają z jednej strony na myślenie przyszłościowe i innowacyjność, a z drugiej na niezawodność oraz stabilność. Obydwaj partnerzy mają ambicję, aby być numerem jeden w Niemczech. Z niecierpliwością czekamy na wiele wspólnych działań, wiele wspólnych imprez i kolejnych wspólnych lat we współpracy.
Hildegard Wortmann (członkini zarządu ds. sprzedaży i marketingu):
− Bayern idealnie pasuje do strategicznych realiów Audi. Chcemy być blisko naszych fanów, klientów i potencjalnych klientów. Jako wyłączny partner samochodowy FCB mamy możliwość zaprezentowania nowych koncepcji mobilności, elektromobilności i łączności oraz uczynienia ich namacalnymi.
Alexander Seitz (członek zarządu ds. finansów, Chin i spraw prawnych):
− Współpraca z FCB, jednym z najlepszych klubów na świecie z 650 milionami fanów na całym świecie i 135 milionami w samych Chinach, otwiera nowe, wspólne możliwości marketingowe, szczególnie w Chinach, które są najważniejszym rynkiem wzrostu dla Audi.
REKLAMA
Współpraca obu marek rozpoczęła się w 2002 roku, kiedy to Audi został sponsorem Bayernu. W 2011 roku z kolei koncern samochodowy został akcjonariuszem bawarskiego klubu. Od tamtej pory odbyło się wiele owocnych i wspólnych kampanii, inicjatyw oraz wydarzeń (jak np. Audi Cup). Warto wspomnieć, że nowe partnerstwo obejmuje także możliwość realizacji różnych kampanii z innymi markami Grupy Volkswagen.
Niemiecki dziennik „Bild” informuje, że w ramach nowej umowy Bayern zainkasuje w sumie 500 milionów euro! Rocznie klub będzie otrzymywać 50 milionów euro (w ramach poprzedniej umowy była to kwota rzędu 35 milionów euro).
Komentarze