DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: obiektywizm Strona 5

@Mathias

Problem pewnie leży również i po stronie samych młodych grajków, którym brak cierpliwości i odpowiedniego zaangażowania :)

Zresztą co my się tutaj dziwimy skoro u nas względem poprzedniej dekady jest przepaść. 10 lat temu osiedlowe boiska były pełne młodych ludzi bawiących się piłką, a dzisiaj mamy puste orliki i tabum ludzi przed konsolą :(

17.05.2022 10:54

Problemem jest pewnie bariera językowa i kulturowa. Ancelotti to typ trenera który darzy zaufaniem doświadczonych graczy i do tego stopnia, że luzuje im do bólu narzucanie schematu gry. Daje to świetne rezultaty w drużynach wielokulturowych jak Real.

W drużynie takiej jak Bayern, gdzie mamy przewagę kultury germańskiej i bądź co bądź bardziej zorganizowanej gry nie zdało to po prostu egzaminu. A jak coś nie zda egzaminu to potem trudniej jest ustabilizować sytuację nad szatnią.

Doskonałym przykładem niech będzie tutaj Frank Ribery, który świetnie odnajdywał się u Heynckesa, który miał pewne i utarte schematy defensywne, ale zupełnie niezależny schemat ofensywny, na który pewnie miał wpływ angaż w Hiszpanii czy Benfice. Z kolei u Van Gaala Ribery miał pewne problemy z dostosowaniem.

17.05.2022 10:48

@FanGraczyBayern

Przejrzałem te koszulki jeszcze raz i faktycznie to miało miejsce już po wpisie Adiego. Ale po co mam prostować coś, co sprostował za mnie kolega?

Nie mniej rozbawił mnie twój komentarz o obiektywizmie ;p

15.05.2022 21:07

„Poza tym to bujda, że będzie w BVB zarabiał mniej niż u nas – podsumował Uli Hoeness. ”

Hmm

15.05.2022 20:20

@bigshow0

Nie zarabia też 5 zł/h żeby też leżeć do góry brzuchem tylko ponad 20 baniek rocznie

Edytowano : 2022-05-15 18:26:45

W każdym razie Zahavi i Bayern to się nie może udać. W każdym przypadku zgrzyty

15.05.2022 18:20

@hoven

Ja bym powiedział więcej, że jest to słabe, chyba że zinterpretujemy to w sposób iż to pierwsza koszulka w której grał dla Bayernu. Nie mniej ponieważ przypomina barwy Barcy to jest to zdecydowanie nie na miejscu tym bardziej, że pozostali byli w aktualnych.

15.05.2022 18:02

@AdiFantasti

Uli zawsze poprawi humor ;)

15.05.2022 17:37

@Moe

Wiesz większość osób patrzy na te medialne doniesienia przez pryzmat emocji, ale ja bym się tutaj wstrzymał, bo to co piszesz ma sens. I być może nawet już wstępnie z kimś tam rozmawiali. Jednakże co do Lewego to:
-sam Kucharski (można fiuta nie lubić, ale to nie ma znaczenia) tutaj powiedział kluczowe zdanie, że Lewandowski pragnął grać w Hiszpanii. Taki mieli plan na karierę (być może po drodze się ona zmieniła - nie wiemy). Po to zatrudnił Zahaviego i po to kupił dom na Majorce (jak zobaczycie sobie ile Majorka jest oddalona od Katalonii i samej Barcelony) to mamy tutaj fakty powiązane ;)

15.05.2022 16:22

Oliver Kahn:

„- Znamy to panikarstwo z przeszłości. To nie jest coś, co przyprawia nas o ból głowy. Złożyliśmy ofertę agentowi Lewandowskiego. On ją odrzucił. To jego prawo. Fakt jest taki, że ma kontrakt i go wypełni. Basta! - powiedział Kahn”.

15.05.2022 15:41

Heiner też się wypowiada jak amator ..

Oczywiście nie zmienia to mojej oceny, że nie wierzę stronie Zahaviego i Lewego absolutnie ;)

15.05.2022 15:08

Celowo pominął Ancelottiego a wrzucił Nagelsmana...? W końcu jak to określał był jego przyjacielem...

Wiem, że to wypowiedź mająca na celu budować obecnego Bayernu, ale bez jaj...

15.05.2022 11:40

@Marienplatz

Nie wiem czy to było napisane z ironią czy nie, ale nikt nie neguje tego, że jest legendą. Jest wielce zasłużonym zawodnikiem dla klubu, ale brakło mu tej identyfikacji z którą część kibiców się utożsamia.

Ja jestem bardzo ukontentowany tym, że Polak zapisał się na kartach historii Bayernu z takim przytupem, że został dwukrotnie najlepszym graczem globu czy też zdobywcą dwóch złotych butów, a przede wszystkim wygrał w wielkim stylu ligę mistrzów, bo tego nie wyobrażałem sobie w najpiękniejszych snach.

Nie mniej drażni mnie fakt, że odejdzie jak gdyby nigdy nic. Ribery i Robben mogli się pożegnać z klubem w wielkim stylu.

15.05.2022 11:35

Nie chce mi się wierzyć, że to jest kwestia pieniędzy. Spokojnie mogli to obejść zapisami bonusowymi:
-Strzelasz rekord (jest głośno o FCB) dostajesz sowitą premie 10 mln a sam kontrakt na 2 lata z rocznym przedłużeniem i podobny trochę mniejszy bonus przy ustrzeleniu 400 bramek w Bundeslidze czy 100 w lidze mistrzów.

Gość ma wtedy cel sportowy i zapewniony w bonusach należne mu pieniądze. A po tych 3 latach można renegocjować jakiś mniejszy emerytalny kontrakt jeśli by tylko chciał zostać.

Ja tu widzę chęć odejścia, a jeśli nasi nie potrafią mu przedstawić kreatywnego pomysłu na kontrakt w taki sposób to nie mam pytań.

Chyba, że jest jeszcze jedna strona medalu i nazywa się Zahavi, który wpływa tutaj na Lewego, no ale wtedy źle by to o nim świadczyło.

14.05.2022 17:29

@misza

Wiesz, były sezony gdzie Bayern dochodził do finału LM gdzie w wyjściowym składzie wychodził nawet Contento i ta gra jako tako nawet wyglądała, a na ławce siedzieli Tymoshuk, Van Buiten, Pranjic, Olic (wtedy już bez formy), Usami i Kraft. Tylko, że mieliśmy lepszą jakość pierwszego składu. Obecni rezerwowi być może są nawet i lepsi od tych tutaj wymienionych, ale głębia składu poleciała. Tego nie da się niezauważyć, nie mniej trzeba wybrać, albo mieć kilkunastu zawodników gorszej jakości tak jak to ktoś tu wspomniał z drugiej ligi z Lipska czy Ajaxu lub nie mieć ławki ale mieć top pierwszą 11.

Problem następuje w sytuacji gdy kalendarz nam się rozjezdża i tak jak w najbliższym sezonie wypada pseudo mundial w połowie sezonu. Tych meczy się nawarstwi i zarządzający najwyraźniej do tego podchodzą, że mogą mieć tych meczy na tyle dużo, że szukają zawodników w takich uzupełnieniach, żeby mieć czym manewrować na przestrzeni sezonu.

Problemem na pewno są finanse, które są tutaj kluczowe w całym planowaniu budżetu i pensji. Wykrecamy fajne przychody dzięki dobrej pracy na tym polu i poolmartkcie z ligi mistrzów, ale mamy kilka ograniczeń:
-Elastyczny dopływ gotówki klubów z Anglii
-Dramatyczna jakość Bundesligi czy brak możliwości zaproponowania ciekawej rywalizacji piłkarzom na tle ligowym

Zapewniamy wciąż grę o trofea, ale jak widać przestaje to być atrakcyjne dla poszczególnych piłkarzy, którzy wolą rywalizować i mieć więcej topowych meczów.

Osobiście odnoszę wrażenie, że kiedyś piłka sama w sobie i gra w poszczególnych ligach była ciekawsza. Teraz wraz ze wzrostem profesjonalizacji co nastąpiło w Anglii gdzie kluby jak Newcastle czy Aston Villa mogą proponować podobne lub lepsze pieniądze kontraktowe od nas, o innych klubach w Bundes nawet nie wspominając...

14.05.2022 10:36

@DarthSmd

Dajmy na to sponsor (teraz jakiś Hype Bank) przedłużył kontrakt z Bayernem i niech w umowie będzie zapisany Bonus, że taki i taki zawodnik ma być twarzą jakiegoś projektu. Zawodnik odejdzie i nici z kasy. Niech to będzie kilka takich zapisów od kilku sponsorów i nici z kasy, dajmy na to 20 mln, które spokojnie by oplacily pensje takiego gracza.

Wy myślicie że piłkarze zarabiają takie pieniądze tylko za kopanie piłki? Zejdźmy na ziemię, bo za samą grą zawodnicy mają obowiązki kontraktowe wobec sponsorów pracodawcy, dlatego tyle zarabiają. A jak się dogadują jeszcze z tymi sponsorami osobno to mają jeszcze większe wpływy. Biznes powiązany w piłce to chleb powszedni.

13.05.2022 17:40

Przeliczanie, że oszczędzasz 40 mln w ten sposób nie ma sensu. Nie sposób wycenić realną wartość takiego zabiegu, a składa się na to:
-Koszt zakupu i prowizji nowego grajka
-Koszt negocjacji i skautingu,lotów czy formalności
-Koszt adaptacji nowego gracza do danego środowiska
-Jeśli adaptacja nie wypali to dodatkowe koszty na następnego zawodnika po sezonie

W ten sposób zostawienie Lewandowskiego może być tańszym krokiem niż jego sprzedaż.

Ponadto nie wiemy jak skonstruowane są umowy sponsorskie, a być może nie które z nich uwzględniają Lewandowskiego jako twarz reklamową.

13.05.2022 17:30

@FanGraczyBayern

Bo wygrywali KLUCZOWE MECZE W POJEDYNKE lub mieli GIGANTYCZNY WPŁYW na losy meczu.

Robben - BVB (finał CL), awans 1/4 ManU (2010), Fiorentina 1/8 (2010), Schalke 1/2 PN (2010), Lipsk 5:4, a nawet olbrzymi udział przy Barcelona 1/2 (2013), Real (2012)

Ribery - Getafe 1/4 (2008), Chelsea Superpuchar (2013), Barcelona 1/2 (2013), Borussia (2013),

Czy Lewandowski wygrał nam jakiś KLUCZOWY mecz? Wymień choć jeden proszę.

13.05.2022 12:32

@hoven

Bo jestem kibicem, a nie suchym gościem sprzed ekranu monitora? Jeżdżę na mecze Bayernu jak i lokalnej drużyny po to by doświadczać emocji oraz by identyfikować się z klubem, dla którego liczy się coś takiego jak tradycja i wartości, których w dzisiejszym futbolu jest coraz mniej.

Jeśli gość, który przechodzi sobie jak gdyby nigdy nic z klubu do klubu, pomimo swojego statutu i stażu w klubie to nie ma co się dziwić, że nie budzi to we mnie pozytywnych uczuć. Nie mniej nigdzie tutaj nie napisałem, w ten sposób jaki to zinterpretowałeś. Zresztą nieistotne.

Można być nieśmiertelnym jak Marodona w Neapolu, albo można być tylko legendą jak Lewandowski w Bayernie. Ale jak za 30 lat ktoś zapyta Napoli to w pierwszym rzędzie padnie Maradona, a czy tak samo będzie z Bayernem i Lewandowskim śmiem wątpić.

12.05.2022 21:53

@hoven

Z tego co pisano to spotkanie z Zahavim trwało 2 godziny. Nie będę tutaj bronił ani jednej ani drugiej strony, ale znając takie formy negocjacji na pewno nie były to puste rozmowy. Agent zawodnika na pewno miał jakieś konkretne oczekiwania czy to do odejścia z klubu o czym czytamy teraz czy taktyki negocjacyjnej mającej przedstawić pewien punkt widzenia. Bayern też pewnie przedstawił swoje oczekiwania i na jego podstawie umówili się na kolejne spotkanie o którym tutaj mowy nie było. Dla mnie to jest logiczne. Nie doszukiwałbym się tutaj tego, że nie padły żadne propozycje, bo z pewnością one były. To, że artykuły są pisane w taki sposób by się je lepiej klikało sprawia, że odbiór tego jest taki jaki jest. To samo jest też w drugą stronę o np. jego rosnącej frustacji.

Ja osobiście jestem niezadowolony, że przez te 8 lat, które Lewandowski jest w klubie nie udzielił żadnego konkretnego wywiadu w którym by, że czuje się tutaj dobrze, wyobraża sobie zakończenie kariery w FCB lub ma inne plany na swoją karierę, w Bayernie jej nie zakończy, ale docenia to, że ma okazje w Bayernie grać itp. itd. Niby nic, ale w oczach kibiców taki zawodnik zyska. Taka strategia na zasadzie zobaczymy co będzie jest odwlekaniem wszystkiego w czasie i ukazuje takiego zawodnika w zdecydowanie gorszym świetle. A szkoda jest tym większa, że ten zawodnika ma ogromny wkład w drużynę i gra już tutaj 8 lat. Teoretycznie kibic powinien się z takim zawodnikiem identyfikować, ale jeśli sam Lewandowski tego nie robi to nie widzę tutaj wspólnego interesu. Dodatkowo mowa ciała na boisku Lewandowskiego też nie przemawia za jego przywiązaniem. Takie przynajmniej ja odnoszę wrażenie.

12.05.2022 21:21

@hoven

Wszystkie rekordy G.Mullera nijak mają się do tego, że od 50 lat jest najlepszym strzelcem jednej z najlepszych lig w Europie. Jeśli masz szansę na pobicie takiego rekordu to jako zawodnik z ambicją po prostu byś się o taki rekord pokusił i to konkretne podejście mi w tym wypadku chodziło.

Bycie jednym z najlepszych, a najlepszym o którym będzie mówiono przez kolejne dekady jest ponad wszystkie rekordy i możemy się prześcigać teraz w wymyślanie, który jest najważniejszy, ale absolutnie nie do podważenia jest fakt bycia najlepszym strzelcem ligi wszechczasów. Nie chce go pobić, jego sprawa. Dla porównania co zyska przy zdobyciu kolejnego trofeum mistrzowskiego z byciem absolutnie nieśmiertelnym w Bundeslidze? Wg mnie nic.

Nie zaprzeczysz również, że sposób w jaki prezentują to od miesięcy media o odejściu czy frustracji jest po prostu słaby. Można nie lubić i nie szanować Toniego Krossa, ale odszedł z Bayernu w taki sposób o którym nikt nie może mieć pretensji, a myślę że mamy podobną analogię „uznania” w przypadku obu zawodników.

12.05.2022 21:01

Przyszedł za darmo to raz. Jego wkład dla Bayernu jest nieoceniony to dwa. Więc nie ma co mu utrudniać odejścia. Nie mniej sposób w jaki to jest przestawiane w mediach jest fatalny.

Trochę nie rozumiem jego podejścia, bowiem spokojnie mógłby zagrać nawet na warunkach Bayernu te 2 sezony i pobić rekord nieśmiertelności w Bundes i dopiero pójść gdzieś na ostatni gwiazdorski kontrakt, ale to już nie mój problem.

12.05.2022 20:39

EustachyMotyka następny pseudo ekspert z za ekranu z 16 letnim stażem, nickiem z kreskówki sprzed dwóch dekad i jakże świetnej orientacji w kwestii formalnej praw autorskich do transmisji meczów z Bundesligi, przeznaczeniu nazwiska Kahna i innych wystepków.

Ale do krytyki zawsze w pierwszym rzędzie. Nic tylko przyklasnąć.

12.05.2022 17:06

@Marton

Prawda jest taka, że obrzuciłeś kupą gówna gościa stwierdzając, że nie nadąża za czasami i sugerując w pierwszej swojej wypowiedzi, że obecnie to cyfryzacja oraz współpraca ludzi kształtuje kluby, tak jakby Hoeness nie potrafił z tymi ludźmi współpracować.

Wyssałeś sobie argumenty z palca i teraz próbujesz je ładnie ubrać, ale niestety twój poziom arogancji, że ludzie mają inny podgląd na daną sytuację czy system pracy jest ograniczony do pewnych przekonań i w nie brniesz zamiast przyjąć to na klate.

Sęk w tym, że nie wiesz nic na temat modelu pracy Hoenessa, jego poziomie dostosowania się do zmian w otaczającym go świecie, a przede wszystkim kontaktach biznesowych, które nie sposób jak to stwierdziłeś mieć tylko siedząc za biurkiem.

Ta małostkowość i arogancja ogranicza się do rzucenia popularnego i nie popartego niczym gówna z twojej strony jest na żałosna, że nie mam zamiaru prowadzić dalszej dyskusji na ten jałowy temat.

Facet ma łeb na karku, obraca się na codzień z gośćmi, którzy sporo mogą i sporo wiedzą i sporo razem przeszli, także zarzucenia mu takich rzeczy jest tak słabe, że nie wymaga dalszego tłumaczenia.

06.05.2022 19:43

@Marton

Żałość mnie bierze jak czytam coś takiego. Wyrobić sobie opinie na temat czyjejś pracy na podstawie krótkiego materiału (o ile taki w ogóle był) i ścieków dziennikarskich.

Widać, że albo nigdy poważnie nie pracowałeś albo jeszcze jesteś w takim wieku że nie miałeś z tym styczności

06.05.2022 17:03

@Marton

„Jednak mam wrażenie, że od wyjścia z więzienia nie ogarnia tego do końca. Obecne kluby to olbrzymie koncerny z cyfryzacja itd. Uli zarządzał wszystkim zza swojego biurka telefonem. Teraz to współpraca wielu osób.”

Na podstawie czego? Masz jakieś przecieki, że tak to wygląda? I na jakiej podstawie negujesz, że Hoeness nie potrafi współpracować z za biurka i z wieloma osobami?

Panowie, jeśli czegoś nie wiemy to nie piszemy bzdur bo potem wychodzimy na nie będę kończył kogo.

Co do ogólnego PR i wypowiedzi Hoenessa to zupełne inna para kaloszy. Jaki był i jak się wypowiadał wszyscy wiemy.

06.05.2022 12:34

Oprawa Eintrachtu - coś pięknego. Finał z Glasgow to będzie arcydzieło dla prawdziwych kibiców piłki nożnej!

https://tiny.pl/9sjw3

05.05.2022 23:56

@EustachyMotyka

Powinni to co niektórzy chyba się kubłem zimnej wody oblać. Mieć uzasadnione pretensje do budowania kadry to jedno, ale pieprzyć co drugie zdanie czy siać defetyzm na stronie czy„życzyć” niezakwalifikowania do rozgrywek Europejskich ulubionej drużynie to już żenada. Już pomijam wcześniejsze przeinaczania nazwiska jednej z legend klubu...

05.05.2022 20:12

Mam takie deja vu.

Przypominają trochę pasiaki z 2006/07 i trochę te Paski z sezonu 2017/18.

05.05.2022 19:49

@hoven

Hmm, co ma kanadyjka do obrońcy? Druga sprawa 19 na 135 to jak na obrońce to akurat bardzo fajny wynik. Facet ma robić wiatr z przodu jako obieg prawego napastnika/skrzydłowego i od czasu do czasu coś asystować.

Pensja na poziomie 8 mln brutto też brzmi do przyjęcia. Ciekawe ile sam zawodnik wniesie do zespołu.

05.05.2022 19:45

@szczebelek

Gdzie tutaj widzisz problem? Taka forma umowy to ukłon w stronę zasłużonego piłkarza Bayernu i po części docenienie lojalności i zasług dla klubu.

Bayern potrafi docenić takich graczy pomimo, że swój prime Tomek ma za sobą. Dzięki temu zawodnicy kształtując swoją karierę długoterminowo chętniej do takiego Bayernu dołączą. To jest zdrowa koncepcja i gdyby nie pewne ruchy agentów piłkarskich tak by to wyglądało na tle innych negocjacji.

Lewandowski też taką ofertę otrzyma, pytanie ile będzie żądał w zamian ;)

04.05.2022 18:04

Benzema jest obecnie w topowej formie i ciągnie Real za uszy. Do tego strzela ważne bramki w kluczowych meczach sezonu od wielu lat. To jest koronny argument do tego by przyklasnąć, że jest wybitnym zawodnikiem.

Lewandowski trafia regularnie na przestrzeni całych sezonów i robi to od dekady, nie mniej po za małymi wyjątkami gaśnie w wielkich meczach. To jest zarzut przed którym Lewy się nie obronił do tej pory. Jedyny zryw w jego przypadku gdy drużynie nie idzie a on sam jest w stanie stworzyć coś ponadto widziałem podczas naszego beznadziejnego Euro z Hiszpanią i Szwecją.

Benzemy można nie trawić, ale wielokrotnie jak Lyonowi czy później Realowi nie szło to ten zawodnik w pojedynkę odmieniał losy meczu. U nas taki talent miał Arjen Robben, który był po prostu wybitny i odwrócił losy czy z Fiorentiną, czy Manchesterem. Posiadał go Ribery, np. mecz o superpuchar z Chelsea.

Ale czy ma go Lewandowski? Nie wydaje mi się. Lewy piłkarsko jest wybitnym graczem i na przestrzeni sezonu jest niezastąpiony, ale są piłkarze, którzy przechodzą kluczowymi meczami do historii. Oczywiście to nie zmienia tego, że bezapelacyjnie należała mu się złota piłka za lata 20 i 21, ale w tym sezonie Benzema zjadł konkurencję na śniadanie.

02.05.2022 13:10

Kimmich skończ pieprzyć głupoty i działaj na boisku, a nie po za nim. Nie podoba wam się trener to zamiast wnerwiać kibiców zbierzcie się grupowo i wbijcie z petycją do zarządu.

01.05.2022 10:14

"Bayern Monachium ma już za sobą czterdziesty piąty oficjalny mecz o stawkę w sezonie 2021/22."

Nie. Bayern miał 44 oficjalne mecze o stawkę. Teraz był 1 z 3 o pietruszkę, który trener powinien potraktować treningowo dla potencjalnych następców na przyszły sezon i najbliższe okienko i uwypuklić jakich graczy potrzeba do rotacji. Nie zrobił tego po raz kolejny a zawodnicy zagrali gówno i... teraz sobie na takie gówno mogą pozwolić. A trener jest od tego żeby wpuścić świeżą żadną krwi ekipę która będzie walczyła o minuty w następnym sezonie, ale trener jest zwykłym przeciętniakiem i ekipa raz za razem udowadnia, że czym prędzej powinien wylecieć na zbity ryj.

30.04.2022 17:42

Mistrzostwo zdobyte, na konferencji zapowiedź że zagra trzon plus 2-3 rezerwowych. Tylko, że no właśnie...

Nic nie mam do Ulreicha czy Chupo-Motinga, ale do cholery jasnej ci goście mają po 32-33 lata, gdzie w takim meczu do od pierwszych minut szlif powinni zbierać młodsi zawodnicy jak chociażby Vidovic.

Niech sobie Moting zagra, bo zasługuje, ale na litość w tym meczu powinien wyjść na boisko oprócz obowiązkowo Tanguya Nianzu jakiś młody zawodnik.

Zostało 270 minut do końca sezonu i gdzie Ci gracze mają te minuty dostać... Nie mam pytań

Edytowano : 2022-04-30 14:38:19

A Kimmich i Hernandez to swoją drogą dzisiaj nie powinni być w kadrze. Hernandez podobno się dziecka spodziewa to niech siedzi z małżonką a Kimmich grał cały sezon od deski do deski to też tutaj nie widzę potrzeby jego minut.

30.04.2022 14:36

Barcelona oferuje Lewemu a legendzie i ikonie klubu czyli Messiemu nie dała bo nie miała? Proszę was, kolejny bulshit dla mas.

Jedyny argument jaki posiada Barcelona to piękne miasto i nowe wyzwania sportowe dla Lewego. Nic innego nie mogą tutaj zaproponować. A plotki o pensji to gra pod kontrakt.

29.04.2022 11:31

@EustachyMotyka

Bayern to nie jest Borussia żeby kupować kota w worku. Jak słyszę często o młodszych to mnie śmiech bierze.

Mandzukic przychodził do nas o ugruntowanej wcześniej ligowej pozycji i miał 26.

Luca Toni - król strzelców serie A i zdobywca złotego buta w wieku 30 lat.

Roy Maakay - król strzelców Primera Division, zdobywca złotego buta i gość który walnął nam hattricka - 28 lat.

Mario Gomez - uchodzący za mega talent niemieckiej piłki - przeszedł w wieku 24 lat, a swój prime osiągnął dopiero mając 26-27 lat. Pomimo to nawet się sprawdził.

Ivica Olic - transfer w wieku 30 lat a sprawdził się jak mało kto. Fakt grał krótko, ale mecze z jego udziałem przeciwko ManU i Lyonowi zapamiętam do końca życia.

Podolski - transfer w wieku 20 lat i transfer nie wypał.

Klose, dotarł w wieku 29 lat jako wybitny już strzelec i w sumie jego obecność w klubie nie była ani dodatnia ani ujemna.

Elber - transfer w wieku 24 lat. Jeden z lepszych ruchów lat 90.

Lewandowski transfer w wieku lat 26. U nas gra już niespełna dekadę.

Także Haller pod względem wieku jest jak najbardziej ok. Wątpliwości mam jedynie do jego umiejętności, które kolokwialnie mówiąc mnie nie przekonują...

26.04.2022 10:08

Rozsądną decyzja. Nam inny nr dwa nie potrzebny, a Ulreich zarobi sobie trochę grosza pod koniec kariery.

24.04.2022 13:53

Należy uszanować Mistrzostwo bo jest to rzecz nie zwykła, w szczególności na skale europejską.

Niestety przemija pewien urok w zdobywaniu takiego trofeum. Powiem więcej jakakolwiek komercjalizacja sportu zabija po cichu tą dyscyplinę i dla mnie magia całej piłki jest na o wiele niższym poziomie niż 15 lat temu. Tak samo dla pokolenia naszych rodziców, urok piłki był w latach 80 i 90 i to niestety będzie samo w sobie postępować bo piłka sama w sobie straciła na znaczeniu.

Nie cieszą już starcia Bayernu z Borussia bo powiedzmy sobie szczerze wczoraj w Bayernie zagrał jeden Bawarczyk Thomas Muller i co najwyżej Neuer i Kimmich, których można utożsamiać z Bayernem postawą w całej karierze. Ponadto na boisku było kilku czarnych, i mieszanka.

To nie są zawodnicy którzy będą umierać za klub i nie posiadają DNA Bayernu. Wiecie dlaczego? Bo ich ojcowie się tutaj nie urodzili, nie wychowali. Oni tutaj przyszli pograć w piłkę i zarobić dobre pieniądze.

Zresztą nie lepiej jest w Borussi. Mamy Norwega, Anglika, Portugalczyka, i co najwyżej Reusa. Taka postawa zabija DNA lokalnego futbolu i to się dzieje na całym świecie, nawet u nas. W piątek byłem na otwarciu stadionu, gdzie w podstawie wyszedł bambus i Hiszpan...

Ci ludzie nie mają pojęcia o tożsamości klubowej. I można to pięknie ubierać w słowa, ale to są tylko puste frazesy.

Dla mnie argument o poczuciu magii Grand Derbi jest słaby, bo to już są inne pokolenia piłkarskie i kibicowskie. Przejdzie to przejdzie, wygrał tu w sumie wszystko, chce coś zmienić ale taką postawą w pewien sposób przekreśla swój status legendy w oczach pewnej grupy kibiców, kibiców nie sympatyków.

I nie, nie mam nic przeciwko jego ambicji, ale po prostu wybór ten dla mnie jest w pewien sposób niezrozumiały.

24.04.2022 12:35

Jeśli te słowa są prawdziwe, to nieco dziwi reakcja samego klubu, że nie podjęli do tej pory żadnych działań. Nie mniej w sumie nic z tej wypowiedzi nie wynika. Może to być gra o lepszy kontrakt, a może po prostu nic nie znaczyć. Dziś na boisku Lewandowski był rozpromieniony. Trudno to wszystko interpretować i szczerze nie mam zamiaru.

23.04.2022 23:14

Rekord zacny! Gratulacje drużynie!

Teraz czas spiąć tyłek i zrzucić Real z piedestału!

23.04.2022 20:36

@Fari

eee? Przecież Nagelsman to Bawarczyk, urodzony w Landsberg, grywał w Augsburgu...

23.04.2022 18:07

Kluczowy moment minionej dekady to transfer Arjena Robbena.

Bez niego niebyło by awansu z Fiorentiną czy potem ManU, oczywiście bez wsparcia Olica również :) Nie mniej to był punkt kulminacyjny, który zapoczątkował naprawdę tłuste lata.

22.04.2022 10:56

Była seria Lyonu, która wydawała się nieprawdopodobna, a tutaj zaraz będziemy mieli rekord wygranych. Szkoda tylko, że przestaje to człowieka już tak cieszyć jak kiedyś. Tamte mistrzostwa w trudniejszych czasach smakowały jakoś bardziej. Teraz ten monopol na wygrywanie stał się tak nudny, że przeciętny kibic patrzy tylko na europejskie rozgrywki.

21.04.2022 19:32

@Ivan7

priv

17.04.2022 14:56

@hoodykr

Bo jest tylko 1 skrzydłowy w kadrze - Gnabry, jeden boczny/wahadłowy Davies i co najwyżej Muller, który nie grał na skrzydle od dawna.

17.04.2022 14:42

@raaafal

Dokładnie. Uwalił sezon swoimi pomysłami i dalej to wałkuje. Wybaczam bo młody i głupi, ale niech to robi po za Bayernem...

17.04.2022 14:38

Gnabry i Davies na skrzydłach i trójka obrońcow. Hmm...

17.04.2022 14:32

Można sobie pisać i wylewać żale na Uli Hoenessa, ale nie znajdzie się drugi taki jak on i taka niestety prawda. Facet na równi z Laundaurem charakteryzował mentalność klubu. Wyłączył się z publicznego życia Bayernu po za sporadycznym komentarzem i od razu wydźwięk publiczny jest inny.

Nie ma innego gościa w FCB którego darzyłbym na podobnym poziomie uznania i szacunku co właśnie Hoenessa.

17.04.2022 12:40

Miałem sobie darować komentowania nt. transferów ale coraz ciekawiej to wygląda.

Lewandowski zarabiający pensje na poziomie 25 mln brutto aspirujący na 30 mln łączony jest kolejno z:

-Barceloną której finansowo nie stać na zamknięcie tak drogiej operacji finansowej tym bardziej, że:
a) musiałaby zapłacić sowite odstepnę za piłkarza lub poczekać do końca kontraktu gdzie sam gracz bd miał uwaga 35 lat! i zapłacić jeszcze bonus za transfer
b) facet żądą co najmniej 3 letniej umowy. Razem z opłatą transferową to jest inwestycja na poziomie 150 mln na 3 lata. Przecież to są horrendalne pieniądze.
c) i wreszcie po trzecie. Najważniejszy argument Barca jest w przebudowie, zbudowała jako takie fundamenty pod przyszłą rozwojową ekipę i nawet to fajnie brzmi, żeby zostać twarzą takiej przebudowy, ale gościu zaraz będzie schodził ze świecznika i trzeba będzie go wymienić na inną twarz. A to po pierwsze kosztuje dużo kasy, po drugie blokuje pewne możliwości rozwoju, po trzecie też pewnie będzie chciał coś wygrać i będzie napierał na wzmocnienia
d) zostają jeszcze sprawy poboczne jak nieśmiertelność w Bundeslidze i rekord Gerda Mullera, które moim zdaniem są więcej warte niż bycie jednym z wielu w Barcelonie. O Lewandowskim będzie się mówiło na równi z Messim i Ronaldo przez następne pół wieku, jako legendzie Bundesligi i Bayernu. A taki transfer do Barcelony w obecnej chwili w budowaniu tej legendy nie pomoże. Po za tym laury zdobyte z Bayernem smakują lepiej i dla opinii i dla historyków aniżeli te z Barceloną.

Następny wątek - Manchester United. Tutaj jedyne co się zgadza to to, że mają pieniądze na finalizacje transferu. Ale będący w swoim primie Lewy ma przechodzić do rywala o co najmniej klasę gorszego? W dodatku te same aspekty co wyżej też nie wiele pasują do budowania legendy na Old Trafford. Po za tym jak to Van Gall ostatnio podsumował to jest klub komercyjny, a nie piłkarski. Lewy ma chyba tą świadomość i nie wygląda mi na głupca.

Zostaje wątek innych ewentualnych klubów w swoim primie, w których Lewandowski mógłby ewentualnie wznieść swoją wartość dodatnią i widzę tylko jeden taki klub. Jest nim Liverpool.

Generalnie wszystkie kluby odpadają ze względów podobnych jak United, ale ponadto Real odpada bo ma swojego bozyszcza Benzema. City ze względu na prawdopodobnie transfer Haalanda, a reszta klubów ze względu na to, że piłkarsko, historycznie i statutowo odbiegają od Bayernu. Bayern jest na piłkarskim olimpie i nic Lewandowskiemu nie da zejście poziom niżej.

Liverpool zostaje ze względów podobnego statusu, braku typowego Killera jak Lewandowski oraz wspólnego przeszłego prawdopodobnie ulubionego trenera Kloppa.

I to by było na tyle. Cała pozostała gra to gra o lepsze warunki kontraktu.

16.04.2022 12:47

@hoven

Nie Matheus a Nagelsman. Gabriel machnął drobną literówkę i zamiast "Gdybym" jest "Gdyby", ale na końcu jest napisane jak byk "podsumował Nagelsman".

14.04.2022 21:08

Subtelny pstryczek w nos Nagelsmana przez Rummenige i bardzo dobrze.

To nie jest tak, że Bayern zawsze grał 4-2-1, bo były mecze czy Hitzfelda czy Magatha o Klinsmanie nie wspominając, jak i samego Beckenbauera, Trapatoniego, Reehagela czy nawet Heynckessa w na przełomie lat 90 w innych formacjach. Sęk w tym, że Ci trenerzy dopasowali ustawienie do zawodników których mają, a nie chcieli być mądrzejsi na przekór wszystkim i grali przeciwko drużynie.

Nie mieliśmy topowego składu na granie w ten sposób i graliśmy fatalnie grając tak a nie inaczej i kibice słusznie żądają głowy sprawcy tego zamieszania.

Zaryzykował, grał swoje i powinien za to odpowiedzieć.

Edytowano : 2022-04-14 10:37:49

@seba

Hoenessa tutaj wielu nie docenia, a prawda jest taka, że bez Hoenessa to sam Rummenige nie wiele by tu zdziałał.

14.04.2022 10:33

@Matilegolas

To nie są brednie. Prasa może nieco koloryzować, ale takie rzeczy są powszechne i wie to każdy kto chociaż trochę liznął piłki czy to amatorskiej czy zawodowej.

Nagelsmann przegrał o być albo nie być trenerem w oczach piłkarzy i szczerze mówiąc niewierze, że dotrwa do końca przyszłego sezonu jako trener Bayernu bo w pewnym momencie to prostu wybuchnie. Drużyna gra dno i trzeba to powiedzieć otwarcie a trener nie potrafi odpowiednio zareagować.

13.04.2022 18:03

Prawda pierwsza: Trener lepi z tego co. Jeśli ekipa nie nadaje się do gry w systemie z wahadłowymi to po co to wałkować.

Prawda druga: Wynika z prawdy pierwszej. Drużyna jest bez formy i jest to fakt nie do podważenia.

Prawda trzecia: Również wynikającą z prawdy pierwszej. Trener podejmuje nie zrozumiałe decyzję jak zmiana Daviesa za Hernandeza przed dogrywką, ustawienie Comana z prawej a Gnabrego z lewej przed tygodniem czy granie od pierwszej minuty nie grającym kilka miesięcy Bogu ducha winnego Daviesa. Kogo on chce w tym wprawić w osłupienie? Kibiców? Gdzie tu sens, gdzie logika?

Zarzuca się tutaj zbyt ofensywne usposobienie Flickowi czy Guardioli, ale oni chociaż mieli pomysł. Nawet jak odpadali to po jakimś gryzieniu trawy za wyjątkiem tego nieszczęśliwego meczu z Realem. Tutaj winę za porażkę ponosi tylko i wyłącznie trener i to on wyrzucił rozsypany i niezrozumiały Bayern z ligi Mistrzów.

Gościu jest młody a zrobił nam w ciągu roku rewolucję jakby tego wymagała przy odmładzaniu kadry. Problem w tym, że większość kadry ten etap przeszło już dwa sezony temu z potencjałem by zdominować Europę na kilka lat, a my tutaj musimy szukać wymówki braków kadrowych.

To gówno prawda. Spójrzcie na Barcelonę. Można rozwalić Real Madryt w pięknym stylu z kadrą, która zebrała od nas oklep dwa razy po 0-3? Można. Można z przeciętnym graczy jak Matip w Liverpoolu zrobić gościa który będzie grał o najwyższe cele? Można. Można z będącego w kryzysie Bayernu po porażce 1-5 z Eintrachtem uczynić potwora i rozwalić pół Europy? Można.

Ale trzeba mieć charakter i umiejętność wpływu na drużynę. Mamy jednych z najzdolniejszych technicznie piłkarzy, ale nie mamy wodza za którym piłkarze skoczą w ogień. To nie transfery piłkarzy rozwiążą nasze problemy a żelazna hierarchia i autorytet, który ma tutaj decydujący wpływ.

Tutaj są potrzebne do naszej mieszanki młodości potrzebne takie osobowości jak Perisic i nie ze względu na umiejętności, ale na charakter. Taki facet nie gra, on zapierd.ala na boisku aż miło od 1 do 90 minuty i tego obecnemu Bayernowi brakuje.

13.04.2022 13:41

Doprecyzowanie

Bayern zanotował 100 mln przychód z gry w Lidze Mistrzów, która nie składa się na dochód jako dochód a na przychód do zapewne planowanego budżetu (przynajmniej za awans do 1/8), także nie ma czym się zbytnio podniecać bo i tak te pieniądze wypłacane swoją drogą na bieżąco poszły na bieżące wydatki.

Reasumując należy brać ta informacje tylko jako ciekawostkę.

13.04.2022 10:56

Sane, Muller i Kimmich zdecydowanie za wysokie oceny. Upamecano ukarany niesprawiedliwie. Po za tym reszta niespójność o pół oceny w tą czy w tą.

13.04.2022 09:09

Tu nie sama kadra jest problemem a bezjajeczny trener bez zaufania swoich graczy, bez posłuchu.

Ponadto uwypukla się brak gościa który zrobiłby impuls na boisku w środkowej strefie boiska. Takiego zawodnika nie widać od czasów Ballacka czy Effenberga, ale byli potem skrzydłowi z ciągiem na bramkę.

Czemu Bayern nazywano La Bestia Nagra? A bo jak przyjeżdżali faceci z taką zadziornoscią jak Effenberg to taki Albiol jakby z łapami tak do niego wyskoczył jak do Lewego to by z miejsca po ryju dostał.

13.04.2022 08:57

@mike84

Ta wypowiedź podobno przed meczem była.

13.04.2022 00:16

@Sopariev

Ja nie twierdzę, że piłkarze są bez winy, ale facet w tej chwili prawdopodobnie stracił szatnie. Zobacz na takiego Van Gaala, gościu miał respekt i nawet taki Lucio mu nie był w stanie podskoczyć i nawet jak się chłop wyłożył to nadrabiał autorytetem. Tego Nagelsman nie ma i tego nauczyć się nie da w jeden sezon.

Nie jestem zwolennikiem częstej wymiany trenerów i lubię jak dłużej pracują w klubie, ale to już teraz widać że to nie wypali. Chłopakom potrzeba gościa który z miejsca złapie ich za przysłowiową gębę i ruszy do roboty bo od dłuższego czasu odnoszę wrażenie, że zasiedzieli się w ciepłym curr. VI. dołku i najwyższy czas by go opuścić, a obecne pokolenie zamiast pracą na treningach czy nawet imprezowaniem skupia swoją uwagę na instagramach i innych pierdolach. Trener wychowany z tego niemal samego pokolenia nie wzbudza u nich niewiadomo jakiego respektu, a takimi decyzjami sobie w tym nie pomaga.

13.04.2022 00:00

Nagelsman dzisiejszą zmianą stracił w oczach kibiców i podejrzewam, że u piłkarzy. Pomimo młodego wieku i ogólnego, a w zasadzie to nawet dobry pretekst nie będzie miał uznania u zawodników, a oni nie będą dla niego gryźli trawy, bo młody nie doświadczony trener bez tytułów przegrał im półfinał.

Jedyną rozsądną decyzją będzie pożegnanie go po sezonie.

12.04.2022 23:45

Cały mecz gramy ofensywnie, cały czas niemal bez sytuacji i w momencie gdy zostaje niemal 3 minuty regulaminowego czasu przy stykowym wyniku gość z dupy zmienia najbardziej wrażliwą pozycji czyli środkowego obrońcę/wahadło.

Dobra, można pisać, że był cały mecz, ale tu trzeba mieć mózg i przewidzieć, że jeśli chciał coś tutaj wymieniać to tylko formacja ataku bądź obrona dopiero w dogrywce.

Postawa trenera po raz kolejny dramat...

12.04.2022 23:10

Ostatnio środek nie istniał, więc może to i lepiej że gramy z Musiala i Goretzka i Kimmichem.

12.04.2022 19:59

Bild.de: Pavard (2.0)
Kicker.de: Pavard (3.5)
TZ.de: Pavard (2.0)
AZ.de: Pavard (4.0)

No nie powiem, pełna zgodność pseudo ekspertów z gazet :D

Edytowano : 2022-04-11 10:28:39

To jest tzw. ocenianie po nazwisku jak w skokach narciarskich. Nieważne co dany zawodnik zagrał danego dnia. Dno i wodorosty dziennikarskie, a potem takie kmioty głosują w piłkarskich plebiscytach.

11.04.2022 10:27

Mam de ja vu :)

Już był taki jeden co tak krzyczał przed pewnym pamiętnym półfinalem, co było perfidnie wykorzystane w pomeczowych memach

Edytowano : 2022-04-09 18:44:09

@Kotarka

Oj było było, ale trzeba było śledzić Bayern dłużej niż tylko ostatni sezon ;)

09.04.2022 18:42

Druga połowa lepsza od pierwszej, ale sam mecz tragiczny.

Najważniejsze że jednak zwycięsko, bo mimo wszystko dwie wygrane dzielą nas od majstra. Niesmak jednak pozostanie. Żeby tylko wtorek potwierdził, że dzisiejszy mecz jest do zapomnienia.

09.04.2022 17:45

Jak drugą połowę chcą wygrać to muszą wprowadzić młodych żadnych krwi piłkarzy, inaczej będziemy oglądali kopanie się po czołach bo oni są po prostu dzisiaj nie obecni

09.04.2022 16:26

Ten rzut wolny to jest podsumowanie ich aktualnej dyspozycji...

Przecież z tej pozycji to nie ma co kombinować, a trzeba zaj...

09.04.2022 16:11

Gramy u siebie, na pełnym od dawna stadionie po nie satysfakcjonującym meczu z średnią bądź co bądź drużyną Bundesligi i zamiast pokazać fanom i Europie, że środowe spotkanie było wypadkiem przy pracy to my gramy... kupę.

Zerowe zaangażowanie, brak mentalności, dziecinne błędy... No ludzie, tutaj nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, tutaj trzeba zapi.... i pokazać jaja i charakter.

09.04.2022 16:00

@Panczo

Chupo akurat ma korona.

Mnie dziwi czemu cuduje z obroną, akurat tą formacje powinno się jak najrzadziej rotować.

Inna sprawa, że brakuje nam dwóch wygranych i wygranej z BVB do mistrzostwa Niemiec, a że jest to 10 z rzędu i rekordowe na tle Europy to jest istotne, bo to też po części jest rywalizacja z europejskimi drużynami pod względem prestiżowym. Dlatego nie ma co się oszczędzać w tej kwestii, ale wypadałoby przeprowadzić zmiany w 60 minucie jak to robił Heynckess z Mandzukicem

09.04.2022 14:53

Jaki faul? Goretzka był spóźniony, Pau Torres był na wygranej pozycji. Inna sprawa, że nie powinien tak machać rękami. Dla mnie nic nie było. Inna sprawa, że nie ma co wracać do karnego, bo to takie śmieszne szukanie pozytywów w błędzie ustawienia i podejścia do meczu. Środek pola wczoraj nie istniał, zawodnicy Villareal mogli się rozpędzać i wjeżdżać w obręb pola karnego i strzelać z za, czego efektem była nieuznana ze spalonego bramka i późniejszy słupek oraz wiele innych podobnych akcji. Mamy za dużą przestrzeń w środku pola i wymaga to zdecydowanej korekty w następnych meczach.

07.04.2022 12:25

Pomijając, że ogólnie wyszło dzisiaj mega przeciętnie, wręcz mizernie pozwolę sobie o refleksje.

Przegraliśmy dzisiaj z jednego głównego powodu. Gramy ofensywną piłkę od długiego czasu i system gry przeciwko takim zespołom bez klasycznego defensywnego pomocnika, którego w takim starciu ewidentnie zabrakło jest wodą na młyn dla takich drużyn.

Tutaj nawet wstawienie konkretnego gracza czy transfer mógłby niewiele zmienić, ale żaden obrónca nie pomoże jeśli przestrzeń pomiędzy naszymi pomocnikami a obrońcami jest taka wyraźna.

I teraz pytanie czy jeśli trener zawęzi tą różnicę to powstaje odwieczny dylemat, czy lepiej grać lepiej zorganizowaną defensywną jak Heynckess czy wyjść wyżej jak to robił Flick i nadziać się na ewentualne kontry.

Osobiście wydaje mi się, że dziadek Heynckess w tym meczu wyszedłby zwycięsko właśnie dzięki bardziej zorganizowanej defensywie. Tutaj ode mnie duży minus u Nagelsmana za pozostawienie tej właśnie luki, która praktycznie przegrała nam w dzisiejszym meczu środek pola.

Oczywiście rewanż to będzie zupełnie inny mecz. Tyle ode mnie.

06.04.2022 23:05

Jeśli ktoś ma wątpliwości czemu agenci piłkarscy tak łatwo manipulują piłkarzami to proszę bardzo:

https://www.youtube.com/watch?v=KjqXb3fU_QE

Alaba dał popis ;)

06.04.2022 08:32

Klapki na oczach to ma Reeken. Obrał sobie za cel Sarra i innych średnich gości, którzy nigdy nie byli brani na poważnie a co najwyżej goście do treningu/ ewentualnej rezerwy i można walić głową w mur a nie dyskutować z kimś takim.

04.04.2022 12:13

Pozwolę sobie skopiować z wczoraj:

„Naszła mnie taka myśl i w sumie to całkiem prawdopodobne, że zamiast szukać dodatkowego stopera w zastępstwie dla Sule lepiej dać ograć do końca sezonu w Bundeslidze Nianzou i dać mu w sumie prawdziwą szansę, której do tej pory nie dostał. Nie ma sensu przepłacać za rezerwowego obrońcę, jeśli w klubie takowy gracz teoretycznie jest i może potrzebuje minut, żeby wejść na wyższy poziom, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na bardziej wymagające pozycje.”

03.04.2022 17:47

Jaki ten sedzia jest tragiczny...

02.04.2022 17:18

No to Freiburg powinien się teraz nieco otworzyć ;)

02.04.2022 16:49

Ciekawy mecz, Freiburg mega zorganizowany w obronie, więc ciężko coś tutaj w ofensywie ukręcić i po za małymi epizodami nasza linia ofensywna póki co wygląda blado w stosunku do obrony Freiburga. Zdecydowanie lepiej wygląda za to linia defensywy, która póki co gra bardzo poprawnie po za małymi błędami. Jeśli to ustabilizują to będzie nieźle.

02.04.2022 16:20

Naszła mnie taka myśl i w sumie to całkiem prawdopodobne, że zamiast szukać dodatkowego stopera w zastępstwie dla Sule lepiej dać ograć do końca sezonu w Bundeslidze Nianzou i dać mu w sumie prawdziwą szansę, której do tej pory nie dostał. Nie ma sensu przepłacać za rezerwowego obrońcę, jeśli w klubie takowy gracz teoretycznie jest i może potrzebuje minut, żeby wejść na wyższy poziom, a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na bardziej wymagające pozycje.

02.04.2022 15:44

Dopiero dzisiaj dowiedziałem się o jego istnieniu a szkoda, bo zapewne ciekawa osoba. Coś na podobieństwo kibica Górnika Zabrze od kogutów.

30.03.2022 12:51

Nie wiem czy taka rozbudowa miała by sens. Ostatnio jak byłem na Allianz to jest świetna widoczność z niemal każdego miejsca. W przypadku rozbudowy ostatnie sektory dostaną mocno po wiadomo czym.

28.03.2022 17:25

@Zbig

Świetnie ujęte, z zastrzeżeniem że akurat Ribery średnio za trenerem przepadał.

Bayern Van Galla to Bayern to jeden z najprzyjemniejszych momentów przełomu współczesnej piłki. Zawsze tego trenera szanowałem, miał ten zmysł w szczególności do młodych graczy i na pewno nie było u niego świętych krów patrz Toni czy Lucio.

28.03.2022 17:13

@Globin23

To był „mechanizm uproszczenia” żeby pokazać skalę problemu.

Ponadto ty widzisz tutaj tylko 2 mln brutto różnicy, ja tutaj widzę co najmniej kilka różnych wariantów. A co do dwóch milionów brutto, hmm

https://wynagrodzenia.pl/kalkulator-wynagrodzen/wyniki

Wpisz dowolną kwotę, np. 5000 brutto wynagrodzenia. Łączny koszt pracodawcy wynosi 6024 zł, więc to 2 mln brutto dla Christensena więcej to w praktyce oznacza większą kwotę niż tą, którą się tutaj oficjalnie podaje. Ponadto pewnie taki Christensem może inaczej wynegocjować bonusy, czego np. nie wynegocjuje Mazraoui.

I tak, ja rozumiem że te 2 mln brutto może wydawać się w skali takiej korporacji jak Bayern niewielkie, ale jak się temu bliżej przyjrzymy i rozłożymy na czynniki pierwsze to ta kwota może być po prostu za duża.

Niestety newsy dziennikarskie o wysokościach kontraktów/zainteresowia itp. nie mają za zadanie wyjaśnić o jakie detale się rozchodzi, czemu strona A nie jest skłonna zaakceptować oferty strony B i vice versa, a jedynie podsycić i zaciekawić czytelnika. Dlatego trzeba do takich rewelacji podchodzić z dystansem.

26.03.2022 18:50

Nie wszystko sprowadza się do pieniędzy, ale nie można ich ignorować. Piłkarski świat to dżungla, i każdy chce wyrwać coś dla siebie, a my musimy pozostać sobą. Nie przyjdzie Christensen to przyjdzie ktoś inny. Ile wielu świetnych graczy jest nie docenianych a koszt utrzymania jest o wiele mniejszy. Trzeba szukać kompromisów i tyle, a my jako postronni obserwatorzy możemy tylko się przyglądać. Faktem jest, że pomimo wielu drobnych kryzysów i niepowodzeń jesteśmy od dekady na poziomie top. Nie znam żadnej innej drużyny, no może po za Realem która byłaby się na takim levelu utrzymać tak długi okres czasu przy zachowaniu absolutnej niezależności od zewnętrznego finansowania czy kryzysów ekonomicznych czy makroekonomicznych jak chociażby covid.

Wiesz, dla mnie prywatnie też nazwisko Christensen brzmi bardziej atrakcyjnie, ale trzeba brać na klate to co przynosi rzeczywistość i uszanować pewne kompromisy.

W Barcelonie pomijam już ostatni kryzys finansowy, odeszli od swojej tożsamości, zatracili ją. Stracili swoją pewną rozpoznawalność. Bayern nie, mało tego przetrwał jako potężna drużyna i nie dlatego, że przyfarcil jednorazowo z trenerem czy zawodnikiem, ale dlatego że od lat utrzymał swoją filozofię. I niech to robi jak najdłużej, a żaden kryzys nie będzie mu straszny.

26.03.2022 14:38

@szczebelek

Tak, od razu mu zaproponują kontrakt porównywalny do Messiego ;)

26.03.2022 14:17

@Reeken89

A jakie to ma znaczenie w kontekście naszego wydatku? My się tych pieniędzy i tak pozbywamy i tak.

26.03.2022 13:38

Wolny transfer to też wydatek na podpis pod kontraktem. Nie mniej diabeł tkwi w szczegółach i chodzi o te szczegóły, tak aby na koniec zbilansować przychody nad wydatkami. A w jaki sposób to już w gazetach nie napiszą

Edytowano : 2022-03-26 13:36:49

W uproszczeniu, kompromis pomiędzy sukcesem sportowym a niezależnością ekonomiczną.

Bywają transfery trafione i nie trafione, jak np. Sabitzer. Jakościowo odstaje od oczekiwań i widać, że pieniądze zostały w pewien sposób zmarnowane, a po to planuje się budżet, żeby nawet takie nie porozumienie nie uruchomiło lawiny błędnych decyzji, a budżet zamknął się na plusie. To jest to co wyróżnia wielkie przedsiębiorstwa, czyli zarządzanie ryzykiem. Ryzykując kalkulują koszty. Jeśli je przekalkulują powodują spirale. Mieliśmy nie dawny przykład w Barcelonie, która obroni się co prawda marką, ale ile ich to kosztuje i ile muszą wysiłku zrobić żeby wyjść na prostą i utrzymać niezależność jest nie do ocenienia.

26.03.2022 13:27

@Globin23

Pomyślmy czysto hipotetycznie:

Oczekiwania finansowe Christensena 10 mln euro sezon, Mazraouiego 5 mln euro sezon. Dajmy na to kwotę transferu zbliżoną dajmy na to 10 mln. W obu przypadkach dla uproszczenia kalkulacji niech to będzie 5 lat.

Mazraouim 10 mln kupno + 5 mlnx5 lat = 10 + 25 = 35 mln cały pakiet, podzielony na 5 lat wynosi 7 mln rocznego kosztu finansowego

W przypadku Christensena mamy 10 mln + 10mlnx5 lat = 10 + 50 = 60 mln cały pakiet. podzielony na 5 lat wynosi 12 mln.

W ten sposób zarząd jest w stanie zaoszczędzić 5 mln euro rocznie. Teraz pytanie mamy teoretycznie dwóch podstawowych obrońców (Hernandeza + Upamecano) i czy zarząd może pozwolić wydać sobie rocznie te 5 mln euro więcej na teoretycznie lepszego obrońcę czy zaoszczędzić 5 mln na bardziej perspektywicznego zawodnika z możliwością rozwoju, ale na teraz słabszego.

Zawsze diabeł tkwi w szczegółach, o których się głośno nie debatuje, a upraszcza tylko i wyłącznie do podania kwoty zakupu. Bo tak przecież prościej :)

26.03.2022 13:06

Jako piłkarza najbardziej zapamiętam go za asystę do Makaaya z Realem.

Pamiętam też, że jako piłkarz Juve coś tam wypowiadał się o FCB w nie najlepszym tonie.

Charakter gościu ma na pewno. Osobiście wolę go "swojego" niż zatrudnionego faceta bez żadnej tożsamości klubowej. A czy się sprawuje jak należy to już inna kwestia.

22.03.2022 11:08

Ta, jako ciekawostka ok, ale żeby na głównej? Hmm...

Nie będę ukrywał, że zwisa mi ten mecz całkowicie

22.03.2022 10:57

Bramkarz tego Unionu dzisiaj nie wyszedł na mecz. Bardzo nerwowy, nie pewne wyjścia i dużo chaosu. Mam co prawda wątpliwości czy to był faul bramkarza czy bardziej Lewego, ale od dawna prosiło się o jakiś błąd gk rywali

19.03.2022 19:18

Na papierze Stanisic i Hernandez na bokach, Upa i Nianzou w środku, Kimmich i Musiala w centrum, Muller przed nimi, Lewy na szpicy i Sane z Comanem na skrzydłach.

Jak wyjdzie zobaczymy w praniu

19.03.2022 17:29

@nyy32

Nie, to nie była obiektywna ocena, tylko ukryta ironia z twojej strony. Żegnam

18.03.2022 12:37

@nyy32

„Ciekawe losowanie. Stawiam na drugi z rzędu angielski finał, tym razem City-Liverpool.”

Proponuje się wylogować z serwisu i zalogować w trakcie okienka transferowego, aby ponarzekać. Żal mi takich „kibiców”

18.03.2022 12:24

@Daro

Bramki na wyjeździe się już nie liczą, więc nie ma znaczenia kto gdzie gra pierwszy mecz :)

18.03.2022 12:22

Villareal - Bayern
Bayern - Villareal
Liverpool/Benfica - Bayern
Bayern - Liverpool/Benfica
I zwycięzca z tej pary gospodarzem finału LM

Taka kolejność meczy, więc prawdopodobnie Viillareal, Liverpool i ostatni klub to niemal każdy z tych co został.

Generalnie Villareal mnie nie przekonuje, ale półfinały i finał będą ciekawe. Szkoda, że nie padło na sreal ;)

18.03.2022 12:19

Tak jak pisałem wczoraj. Tylko Real i srogi wpie... ekipie z Madrytu!

18.03.2022 10:19

Jak mnie drażni na siłę mieszanie męskiego sportu z żeńskim. To są zupełnie inne dyscypliny. Nie mam nic, absolutnie nic do tej kobitki, ale nie po to włączam „męski sport”, żeby oglądać baby. Tak samo mix w skokach narciarskich. Kto wpadł na pomysł takiej żenady.

Popieprzona poprawność polityczna z jednej strony, a z drugiej się ceregielą z taką federacją Rosji czy ją wyrzucić czy nie. Dramat.

18.03.2022 10:13

Chce Realu i tylko Realu. Wyrzucić ich z LM na zbity ryj!

17.03.2022 17:11

@tapczan

Nie wiem ile w tym prawdy, ale gdzieś mi migło, że podobno córka Tymoszczuka ma stwardnienie rozsiane i przebywa w jednym z najlepszych szpitali w Petersburgu (podobno tez z tego samego powodu rozstał się z żoną). Więc w takiej sytuacji to faktycznie trochę nie wiadomo jak się zachować. Podobna sytuacja u Rybusa, który ma żonę Rosjankę.

11.03.2022 13:09

Oficjalnie były piłkarz FCB Anatolij Tymoszczuk wykreślony z kart Ukraińskiej Federacji

11.03.2022 13:01

@Skobry

Absolutnie nie mamy.

Bayern zanotował przychód na poziomie 90 mln euro za dotychczasowe występy w CL. Z racji tego, że awans z fazy grupowej był pewnie wkalkulowany do planowanego budżetu zapewne też uwzględniał ponoszone w tym samym czasie koszty, takie jak pensje zawodników, sztabu, zarządu czy zwykłych szarych pracowników o których się na codzień nie mówi, pomijając oczywiste koszty utrzymania stadionu czy opłat za prąd itp, czy też inne koszty ponoszone na promocję, marketing itd.

Jeśli ktoś czytał sprawozdanie finansowe za sezon poprzedni zauważył, że na koniec roku został 1 mln zysku po odliczeniu kosztów transferu. Więc pewnie jakieś pieniądze na transfery zostaną, ale ich będzie to już Christian Dreesen wraz z zarządem ustalą przed otwarciem okienka transferowego.

10.03.2022 13:01