Zaimek "swoim" piszemy małą literą, ponieważ nie jest to forma grzecznościowa, tak jak np. "Pan", "Pani", "Państwo" pisane wielką literą w oficjalnej korespondencji.
Wielką literą można by go napisać tylko na początku zdania, ale nie ze względów grzecznościowych.
13.03.2025 22:01
@Misza dokładnie to. Większość komentujących, zachowuje się jakby nie oglądali meczu przed czerwoną kartką i wnioski wyciągali po sprawdzeniu składu w livescorze.
08.03.2025 21:31
1
Do czerwonej kartki ten całkowicie rezerwowy skład zdominował całkowicie Bochum. Bramka na 2-1 była mimo wszystko szczęśliwa. Po czerwonej kartce nie było już błysku. Ten mecz przegraliśmy sekwencją pechowych zdarzeń.
08.03.2025 21:25
Zachęcony przez kolegę niżej, obejrzałem kompilacje interwencji na YouTube. Mam wrażenie, że wiele z tych interwencji, gdzie Neuer by łapał to Urbig odbija piłkę. On mi bardziej Kahna przypomina niż Neuera.
Odnośnie mowy ciała i sposobu poruszania się Sane (większość ludzi to irytuje) naszła mnie dziś taka myśl po bramce Olise, że póki Francuz jest w formie i robi liczby to wszyscy go chwalą... Ale w momentach słabszych zacznie im doskwierać taka drobnostka jak brak ekspresyjnej celebracji bramki. Niestety często ocena piłkarza jest bardzo płytka. Dziś podważa się przydatność Sane, Kimmicha i Kane ale w słabszych momentach fani podważą Olise i Musiale...
28.02.2025 23:56
2
Nie ubliżając tym klubom postanawiasz ubliżać Bayernowi. Nie rozumiem Twojej logiki.
Gdzie to słyszałeś ten śmiech kibiców Leverkusen?
20.02.2025 21:24
Podobna pozycja i sposób poruszania się jak Olise. Jeśli miałby przyjść to zdecydowanie w miejsce Sane. Dałoby się to ułożyć, ale na pewno transfer Wirtza i Gulera się wykluczają.
Dla mnie nr 1 to Jest Wirtz ale jeśli to jest nierealne to zdecydowanie Guler jest wart uwagi.
20.02.2025 18:17
@Skobry w ostatnim czasie dostrzegam, że ludzie z chęci poprawności nadużywają wielkiej litery. Też popełniam błędy, ale chcę się w tym doskonalić, dlatego zwracam na to uwagę. Nic osobistego.
20.02.2025 15:01
1
Musimy ściągnąć kogoś jako partnera w środku obrony. Kogoś kto w otwarciu gry odciąży Upa.
20.02.2025 13:55
1
@Gwzd44 zgadzam się, że forma zawodników jest zależna od Trenera i przykład z Barceloną i Napoli trafne. Jestem jednocześnie przeciwnikiem zmiany trenera po raz kolejny w tak krótkim czasie.
Nie przypominam sobie żeby za Kovacia była przynajmniej jedna taka runda jak w obecnym sezonie runda jesienna. To powoduje, że mam większą wiarę w Trenera teraz niż było to wtedy.
Całej kadry nie zmienimy, ale systematyczną zaplanowaną pracą można poprawić ten stan rzeczy. Więc nie potrzeba rewolucji tylko dobre planowanie (transfery, kontrakty i wprowadzanie młodzieży).
Mam jednocześnie nadzieję, że ten kryzys minie w ciągu kilku tygodni bo potencjał mimo wszystko mamy spory.
20.02.2025 12:37
nie piszemy wielką literą zaimków pierwszoosobowych.
20.02.2025 12:06
1
@DarthSmd świetnie to napisałeś. Wymieniłeś z nazwiska zawodników, którzy dziś są kulą u nogi i gdyby spośród tej siódemki było w kadrze dwóch lub trzech to dałoby się ich w rotacji wykorzystać. Mamy po prostu za dużo piłkarzy nijakich... A zarządza nimi Trener z jasno sprecyzowanym stylem. Problemem są chaotyczne ruchy na rynku transferowym i brak planowania długofalowego. Tutaj zaczyna się tęsknic za Hasanem, ale on przecież nie rozwinął nas w tym elemencie, zaniedbał kontrakty ważnych zawodników i teraz zamiast pisać strategię na kolejne lata, to walczymy o podpisanie kluczowych zawodników. Przyjdzie lato, a my ledwo uporamy się z zaległościami z ostatnich 4 lat.
20.02.2025 11:56
Tylko, że Kim wygląda z piłką dramatycznie. To jest przykład braku planowania kadry, a kupowanke zawodnika bo ma klauzulę i zagrał dobry sezon. Tylko tam prócz klauzuli nic się nie zgadzało - nie ten profil obrońcy, grał w zupełnie innym systemie niż preferuje Bayern. Jeśli takich piłkarzy sprowadzi się kilku to później trener o jasno sprecyzowanym sposobie grania ma duży problem.
20.02.2025 11:02
1
To wymyśliłeś... Anulować? Błąd sędziego może tak, ale wrócić cała akcję tylko dlatego, że padła bramka?
18.02.2025 23:23
Błąd Kima to jest katastrofa. Jeśli w najbliższym czasie nie wejdzie Ito w jego miejsce to trudno będzie grać w obronie na dobrym poziomie. W tej zmianie widzę szansę na lepsze rozegranie i stabilność, kosztem fizyczności. Poza tym, widać dołek fizyczny całej drużyny, ale póki co udaje się przetrwać bez strat. Mam nadzieję, że to tylko trudna cześć sezonu, a nie zapowiedź końca.
18.02.2025 23:09
Zubimendi to nie DP, zresztą Kimmich też nie.
17.02.2025 22:37
Stiller to powinien u nas grać ale jako rotacja w środku pola. Na pewno nie jako podstawowy pomocnik.
17.02.2025 21:45
Ale się uaktywniłeś po meczu z Leverkusen...
Graliśmy z jednym z najlepszych ZESPOŁÓW w Europie, na wyjeździe, po dwóch dniach od przylotu z wysp.
W ofensywnie na prawdę słabo, ale skutecznie w obronie.
Teraz gramy u siebie z zespołem, który nie jest w stanie dominować w meczu z nami dłużej niż 10 minut.
Jak te sytuację porównać? Jesteś kolejnym, który będzie narzekał jeszcze przed meczem?
17.02.2025 21:37
@Barthyren myślę, że Wirtz odejdzie najpóźniej w przyszłe lato. Strukturę kontraktową mają świetną (długość kontraktów) więc wyprzedaży na pewno nie będzie tuż po odejściu Alonso. Jeśli dobrze trafią z kolejnym Trenerem, to ugruntują dobrą pozycję. Myślę, że sportowo zbudowali dobre fundamenty i przy dobrym zarządzaniu utrzymają poziom.
16.02.2025 15:52
Wirtz nadal nie podpisał nowej umowy, może właśnie odejście Alonso jest tego powodem...
16.02.2025 14:54
@Sopariev mamy połowę lutego i drużynę w budowie po bałaganie z ostatnich 2 albo 3 lat. Myślę, że to okres, który mamy przetrwać z jak najmniejszą stratą punktów i za chwilę ruszymy. Jedyny problem jest taki że właśnie teraz mamy zbieg meczów z drużynami z czołówki tabeli + Celtic
16.02.2025 01:17
@Alfik91 ale to opinia polskiego dziennikarza, a nie członka sztabu. Jakiś plan trzeba było przyjąć, a ten się sprawdził. Fakty jednak mówią jasno - 15h od przylotu do wylotu i nie ma co na ten temat dyskutować. Meczu w Glasgow mogłoby nie być, ale był i należało to uwzględnić w planach. Przeciąż sztab szkoleniowy na bieżąco ustala i koryguje działania w zależności od sytuacji.
16.02.2025 01:11
"zmęczonym kolegom" ale myślę, że to błąd wynikający z autokorekty.
Mnie ta zmiana nie dziwi, bo Sane ganiał w osi boiska więc potrzebny był zawodnik grający bliżej prawej. Zmiana typowo taktyczna.
16.02.2025 01:00
W działaniach defenywnych owszem. Jeśli chodzi o wyprowadzenie piłki to dla mnie najsłabszy zawodnik w dzisiejszym meczu. Jak z wstawimy to z naszymi potrzebami to powinien być zawodnikiem nr 3 lub 4 na tą pozycję w naszym zespole (a jest podstawowy w wyjściowej jedenastce i to stanowi problem)
16.02.2025 00:55
@Sopariev ale też nie damy rady grać każdego meczu w ataku w pełnym presingu. Szczyt formy musi być przygotowany na konkretny okres. Teraz mamy gorący miesiąc, ale on też musi być zagrany jak najbardziej efektywnie.
16.02.2025 00:52
@Barthyren VK nastawił się na kontry - ok. Założył grę zachowawczą - ok. Jednak mecz ułożył się tak dlatego, że Alonso nie przewidział takiej gry Bayernu i to oni chcieli grać falami - wysoki presing lub zejście niżej i gra z kontry. Koniec końców to Xabi nie zareagował odpowiednio do warunków i nie wprowadził napastnika. VK przeczekał i jest +8
15.02.2025 23:02
1
Dobrze czytać takie spostrzeżenia. Trener ma przygotować zespół na różne okresy, albo odpowiednio reagować. Czasami kontuzje położą sezon, a w innym czasie cierpliwość zbuduje drużynę. Dziś to Leverkusen jest o krok do przodu przed nami w budowie drużyny i jednocześnie 8 pkt za nami w tabeli. Chyba nie jest źle.
15.02.2025 22:50
Myślę, że przebieg meczu zaskoczył obu trenerów, ale Alonso nie zareagował i popełnił błąd, a VK dokonał zmian na pozycjach 1do1 tylko dlatego, że wymagała tego intensywność meczu. Szczęście było po naszej stronie. Tylko, że to szczęście przy remisie jest zawsze po stronie drużyny, która mniej atakowała - dzisiaj to był Bayern.
15.02.2025 22:19
@bawaria42 Boye, Guerreiro, Muller, Dier, potrzene zastępstwo za Musiale i końcówka meczu. Kogo wprowadzasz gdzie i z jakim pomysłem. Zaznaczę, że im więcej rotacji na pozycjach w tym momencie tym większa destabilizacja. Twoja decyzja?
15.02.2025 21:56
@Alistair dziś tak. Na mecz każdy przygotowuje strategię i czasami może ona się nie sprawdzić. Myślę, że dla VK założenia się nie sprawdziły ale zespół dobrze zareagował na boisku więc na plus. Alonso był chyba zaskoczony przebiegiem i nie zareagował właściwie. To jest sport gdzie psychologia ma olbrzymie znaczenie (pozycja w tabeli, terminarz meczów, zmęczenie i wiele by wymieniać). To nie jest gra strategiczna.
15.02.2025 21:52
@Sopariev klasę przeciwnika też trzeba umieć docenić. Jeśli mierzysz się z tak dobrze działające ZESPOŁEM to musisz też działać zespołowo. Myśmy potrafili przegrać piękna grą z defenywnym Atletico Madryt. W dotaku pamiętam sezony gdzie uparcie walczyliśmy z Getafe w końcówce meczu Pucharu UEFA, albo przegrywaliśmy okropnie z Wolfsburgiem gdzie Dzeko i Graphite nas nekali, a jednak dziś daliśmy radę. Ostatnie 10 lat było wyjątkowe, ale świat tak nie będzie wyglądał wiecznie.
15.02.2025 21:42
Alonso był raczej zaskoczony przebiegiem meczu i z obawy przed zmianą (miał kontrolę nad meczem) liczył, że coś wpadnie, a zmianą może dać przestrzeń do ataku. Tak czytam dzisiejszy mecz. Chyba wszyscy (obaj trenerzy) byli zaskoczeni obrotem spraw dlatego trudno powiedzieć kto kogo przechytrzył. Ważniejsze jest dziś kto wyciągnie trafne wnioski do dalszej pracy.
15.02.2025 21:32
2
Ja uważam, że Xabi nastawił się na grę falową. Chciał mieć dwóch zawodników w ataku gotowych do wysokiego presingu na naszych środkowych obrońców i jednocześnie w fazie obrony, drużynę gotową do kontry. Zagraliśmy świetnie w obronie i nasza postawa zaskoczyła ich, dlatego Alonso nie wiedział jak zareagować.
Jesli mielibyśmy trafić na nich w UCL to ten mecz może mieć wielkie znaczenie bo Alonso będzie miał trudniej nas przeczytać niż dotychczas.
15.02.2025 21:30
@wojtekkkk zaskoczył go chyba przebieg meczu i z obawy przed zmianą (miał kontrolę nad meczem) liczył, że coś wpadnie, a zmianą może dać przestrzeń n do ataku. Tak czytam dzisiejszy mecz. Chyba wszyscy (obaj trenerzy) byli zaskoczeni obrotem spraw dlatego trudno powiedzieć kto kogo przechytrzył. Ważniejsze jest dziś kto wyciągnie trafne wnioski do dalszej pracy.
15.02.2025 21:27
@Barthyren wiesz co... Ja się nie nastawiam nigdy na wynik. Wybieram mecz, który może być fajny i jadę jak na koncert - chce czerpać emocje, poczuć atmosferę, zbliżyć się do klubu. Niezależnie od wyniku chce przeżyć emocje (czasami trudne) ale przede wszystkim ma być to dla mnie przyjemne. Wystarczy mi trosk w życiu, żeby dorzucać sobie złość na Bayern.
15.02.2025 21:22
Dajcie spokój bo to tylko prowokator. Żadnego przemyślenie tylko praca na emocjach (których nie ogarnia, nie rozumie i nie zna) ot dzisiejszy internet. Liczą się doznania i intensywność a brak refleksji...
15.02.2025 21:14
@Barthyren będę na stadionie! Chciałem jechać na dzisiejszy mecz, ale koszta bardzo duże. Za tydzień będzie meczycho!
15.02.2025 21:09
Ja uważam, że Xabi nastawił się na grę falową. Chciał mieć dwóch zawodników w ataku gotowych do wysokiego presingu na naszych środkowych obrońców i jednocześnie w fazie obrony, drużynę gotową do kontry. Zagraliśmy świetnie w obronie i nasza postawa zaskoczyła ich, dlatego Alonso nie wiedział jak zareagować.
Jesli mielibyśmy trafić na nich w UCL to ten mecz może mieć wielkie znaczenie bo Alonso będzie miał trudniej nas przeczytać niż dotychczas.
15.02.2025 21:07
@Alistair ale w obronie dobrze zagraliśmy i dołożyliśmy cegiełkę do mistrzostwa.
15.02.2025 20:52
Otóż to. Dekada dominacji wychowała kibiców oczekujących cudów. Guardiola pięknie to podsumował w City: dlaczego pytacie co się dzieje, co jest nie tak? (odnośnie przegranych i kryzysu) - nienormalnym była dominacja w Anglii w ostatnich latach i 4 Mistrzostwa z rzędu. Analogia do Bayernu oczywista.
15.02.2025 20:49
Obejrzałem w skupieniu w całości pierwszy mecz w tym sezonie (żona stwierdziła, że nie wytrzyma kolejnego piłkarskiego wieczoru) 😁😁 trafiłem świetnie 😂 mimo wszystko wynik dobry, gra w obronie zaskoczyła bardzo pozytywnie. W ataku w zasadzie zero, ale mi się mecz mimo wszystko podobał. Patrzę na piłkę szerzej niż oczekiwanie: w każdym meczu zwycięstwo i najlepiej 3:0, więc doceniam taki mecz. W ataku wielokrotnie pokazaliśmy, że umiemy, a w obronie pierwszy raz, więc to daje bardzo dobry materiał do pracy. Emocje były, ale po ciężki tygodniu fajna rozrywka. Za tydzień będę już w Monachium na ŻYWO. Wracam na Allianz Arenę po dłuższym czasie ❤️
15.02.2025 20:31
@Sopariev nie 😁😁😁
15.02.2025 20:24
Jeśli stracimy bramkę to po akcji Leverkusen nasza lewą stroną. Wszedł Gnabry, a on gra ostatnio fatalnie w defensywie...
15.02.2025 19:58
@hoodykr ale my wtedy zejdziemy z kontraktów Serga i Leona. Choć mam nadzieję, że to się stanie już tego lata.
13.02.2025 15:48
A w momencie gdy pojawiła się informacja, że transfer definitywny za 60 mln upadł, to było biadolenie, że Eberl sprzedać nie potrafi. Teraz wypożyczenie + wykup to 60 i płacz.
04.02.2025 08:04
@hoven żeby jego wypożyczenie miało sens to musiałby się mieścić w planach Kompanego na przyszłość. Ja mam wrażenie, że mimo czystki na skrzydłach, która mam nadzieję nastąpi latem, Tel nadal niezbyt pasuje trenerowi swoim stylem gry. Wolałbym, żeby został, ale duży zarobek uznam za sukces.
02.02.2025 19:12
1
Otóż to. Ilu będzie tu fanów, tyle różnych opinii. Problem polega wśród "Nas" na tym, że zamiast dyskutować to atakujemy innych za odmienne zdanie. Wycieczki prywatne i zbędne ataki słowne to nie rzadkość.
Wiecie czego najbardziej brakuje? Traktowania piłki i meczu Bayernu jako okazji do rozrywki. Pojechałby jeden z drugim do Monachium na mecz, zaczerpnąć emocji i atmosfery na żywo to może łatwiej miałby odpuścić. Ja wychodzę z założenia, że jeśli coś przestaje mnie cieszyć i wprowadza ciągle w zły nastrój to czas z tego zrezygnować, bo to nie dla mnie. Dużo spokojniej podchodzę od jakiegoś czasu do meczów i nie przyjmuję porażki Bayernu jako mojej osobistej.
02.02.2025 16:17
@Gwzd44 o, dziękuję. Nie zauważyłem tej literówki, ale rzeczywiście miało być "ignoranci".
01.02.2025 20:44
@Pir5 a widzieliście kto zbyt późno zareagował w powrocie przy ostatniej bramce? Gnabry. Do kogo grał Kim przy bramce na 4-2? Gnabry. Nie da się bronić sprawnie jeśli zawodnik nie reaguje odpowiednio w sytuacji straty piłki.
01.02.2025 20:38
@vivi co drugie słowo wielką literą i Ty do mnie mówisz żebym nie pił?
01.02.2025 20:03
1
@FCB4ever2014 sprzedać broń Boże, ale jak się nie uda to nieudacznicy w klubie.
01.02.2025 19:52
1
Kultura wypowiedzi polega na tym, żeby wszystko było czytelne. Co znaczy "kumaci nie będą.krytykoqac"? Ignorancie na pewno nie krytykują. Mamy w kadrze zawodników bez formy, grają słabo, ale w 2008 roku za kadrę na tym poziomie kibice daliby się pociąć.
01.02.2025 19:50
1
A ja myślę, że sztab przeanalizował terminarz jaki mamy na początku roku. Założyli, że do połowy lutego trzeba przetrwać z jak najmniejszą stratą punktów, a pierwszy szczyt formy ma przyjść na mecze z Leverkusen, ewentualnie UCL i Frankfurt. Będą to ważne mecze więc wtedy musimy być gotowi. Wyglądamy na ten moment na spowolnionych, rzadko gramy w tempo i właśnie po tym wnioskuję, że forma obecna jest przejsciową. Nie da się grać 10 miesięcy na tym samym poziomie i myślę, że sztab też tak czyta sezon.
01.02.2025 19:43
@vivi jak już to nie problem z czytaniem informacji, bo zadałeś pytanie, a pytanie nie jest informacją. Rzecz w tym, że jak czegoś nie wiem, to najpierw szukam, a ewentualnie później pytam. Ty idziesz na łatwiznę i przyjmujesz postawę oczekującą - hej redakcji dajcie info bo mnie się należy. Kolejna sprawa to Twoje czytanie, a nie moje. Napisałem już dwukrotnie gdzie można obejrzeć mecz, więc gdybyś był uważny to nie musiałbyś pytać. Ostatnia sprawa to pisanie w sposób pogardliwy, bo zwrot "chłopczyku" był zupełnie zbędny.
29.01.2025 20:35
Rusz tyłek i poszukaj. Pierdoły wyszukać na Instagramach czy innych tiktokach potrafią, a wpisać w Google i poszukać czegoś konkretnego już nie.
29.01.2025 19:17
Przecież jak ktoś ma wykupiony canal+ to ma aplikacje w której dostępne będą wszystkie mecze tej kolejki. Bayern na canal+ extra12
29.01.2025 19:14
W canal+ extra12 będzie mecz.
29.01.2025 14:45
W canal+ extra12 będzie mecz.
29.01.2025 14:45
Kto negocjował i podpisywał ten kontrakt z Nubelem?
28.01.2025 23:30
Dobra wiadomość, mimo, że to zawodnik jednowymiarowy bazujący na szybkości i popełniający błędy w ustawieniu. On może być pierwszym elementem lawiny nowych kontraktów. Niestety Kimmich, Musiala i Daviesa są nam potrzebni.
19.01.2025 18:13
Szkoda, że Wirtz latem nie będzie do wyjęcia, ale to otwiera szanse dla Wannera. W dodatku w czerwcu dostępny będzie Tom Bischof bo kończy mu się kontrakt w Hoffenheim. Można w styczniu rozmawiać oficjalnie i przedstawić realną szansę na grę.
17.12.2024 00:15
I jak wrażenia?
09.11.2024 22:34
Czego?
06.11.2024 23:29
@AdiFantasti "Nigdy – nigdy! – nie piszemy wielką literą zaimków pierwszoosobowych."
06.11.2024 16:42
Dlaczego "Siebie" wielką literą?
04.11.2024 00:32
Irakunda też może w Ataku zagrać. W meczach przedsezonowych potrafił się odnaleźć pod bramką rywala.
03.11.2024 13:35
Dlaczego "Nas" i "Nam" z wielkiej litery?
16.10.2024 14:43
Dlaczego "Nasza" z wielkiej litery?
12.09.2024 19:47
Nas nie pisze się wielką literą.
29.08.2024 22:01
@Jurgen1982 zgadzam się. Z tym, że Gnabry z zawodników, którzy byli typowani do odejścia wygląda najlepiej i stwarza ciągle zagrożenie. Kim popełnia nieustannie błędy gdy ma piłkę przy nodze... Strasznie źle się na to patrzy. Mam nadzieję, że jakiś stoper jest zaplanowany, a dzisiejszy mecz i błędy wszystkich w obronie uruchomi ten transfer.
25.08.2024 17:38
Trzy wnioski po tym meczu.
Potrzebny na już drugi napastnik, lewy obrońca i stoper. Mam nadzieję że mają jakieś opcje na ostatnie dni okienka.
Coman powinien zostać, Gnabry bez kontuzji będzie ważnym piłkarzem. Goretzka stał mi się obojętny więc jego pozostanie będę w stanie zaakceptować.
25.08.2024 17:32
Dlaczego "Każdy" z wielkiej litery?
18.08.2024 23:29
2
@SammyKufour dokładnie. To Kim dał więcej w tym meczu niż Upa. Francuz przy podaniu do skrzydła bez dokładności i tempa. To że krzyknie na innych w meczu nie powoduje, że gra lepszy mecz niż inni.
16.08.2024 22:53
@Skobry dlaczego "Nam" z wielkiej litery?
Co do Grudy to szkoda, bo mógłby na skrzydle zrobić wiele dobrego. Z tym, że póki Coman jest u nas to na skrzydłowego nie ma miejsca. Nawet bez francuza byłoby ciasno.
13.08.2024 09:23
Zmięknie pod koniec miesiąca, pod warunkiem, że nie dostanie żadnych minut. Gdyby on zarabiał połowę tego co ma teraz w kontrakcie, to jako rezerwowy jego pozostanie miałoby sens.
11.08.2024 19:15
Mam nadzieję, że jakimś cudem jeszcze odejdzie Goretzka. Pod koniec miesiąca może zobaczy w jakim położeniu się znajduje i zmięknie. Co do następcy Neuera to czuje, że będzie to Mamardashvili.
11.08.2024 09:27
Dlaczego "Ja" z wielkiej litery?
10.08.2024 21:56
Tak sobie myślę o duecie Freund & Eberl... Wielu z was narzeka, są tacy, którzy zwolniliby natychmiast, a ja mam dużą wiarę, że z biegiem czasu podkładają to i nadają spójną wizję planowania i działania.
Jednak na tą chwilę nie rozumiem niektórych działań. Od Freuda oczekuję wyłapywania sporych talentów (być może jak Doue) ale za rozsądne pieniądze. Takich zawodników, którzy mogą być świetnym uzupełnieniem składu w rotacji, ale mają olbrzymi potencjał.
Od Eberl oczekuję, transferów na miarę pierwszej 14-stki w kadrze.
No i dochodzimy do kluczowego momentu w tym okienku... Moim zdaniem gdyby pozbyli się Comana i Goretzki to właśnie zrobiłoby się miejsce na działanie Freunda. Na jedną pozycje kogoś z akademi, a na drugą można szukać zawodnika z potencjałem do 20 mln €.
Niestety oni zaplanowali olbrzymią rewolucję (jak dla mnie ok) ale się przeliczyli niestety i co gorsza, nie widzę póki co szybkiej korekty i działania żeby to okienko domknąć w dobrym stylu.
10.08.2024 10:59
2
Temperatura z roku na rok wyższa - Panie skąd Pan taki argument wyczarował <haha>
05.08.2024 12:47
Możesz uzasadnić?
04.08.2024 12:11
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
04.08.2024 10:36
Ale ty P.I.E.R.D.O.L.I.S.Z! robienie transferów pod trenera w naszym przypadku zawsze powinno być związane z wizją kadry. Ważniejsze jest dobieranie trenerów pod wizję klubu i tak jak wybór tym razem był mocno dyskusyjny to mam nadzieję, że będzie tym czym kiedyś przyjście van Gala. Nawet jeśli Kompany nie osiągnie spektakularnych sukcesów to każdy kolejny trener przez najbliższą dekadę będzie jego kontynuacją. Wtedy zmiany z tego okienku będą sensowne i uniwersalne.
29.07.2024 00:01
@Alistair można to zrobić masowo, ale wtedy trzeba mieć wzgląd na ewentualne niepowodzenie i efektów oczekiwać w perspektywie dwóch sezonów. Ja na to się godzę, w imię sensownej strategi na lata (rozumiem, że strategia Rummenige&Hoeneß
wiecznie trwać nie mogła), którą wprowadzić ma Eberl&Przyjaciel. Z tym, że większość oczekuje efektów już! Najlepiej od pierwszego sparingu do ostatniego dnia sezonu.
28.07.2024 23:45
@Alistair ale te niezbyt drogie transfery też będą krytykowane dopóki nie poukłada się kadry. Myślę, że jak w ciągu dwóch lat uda się ułożyć kadrę na zdrowych zasadach, to pojawią się też sensowne tanie transfery i zakupy młodych perspektywicznych graczy. Ten bałagan z ostatnich kilku lat trzeba sukcesywnie sprzątać. Można być rozczarowanym, że w tej sytuacji typuje się de Ligta do sprzedaży, ale przy tak wysokim kontrakcie strategia obniżenia wynagrodzeń w perspektywie czasu jest dla mnie bardzo sensowna. Wiem, że to nie BVB, ale w każdym klubie po latach grubych musi nastąpić restrukturyzacja, a my właśnie w nią weszliśmy. Kwestia wielkich klubów to to, JAK SZYBKO PRZEJDĄ PRZEZ TEN OKRES I WRÓCĄ NA SZCZYT.
28.07.2024 23:35
Nie da się czytać tego jak niektórzy marudzą. Eberl z Przyjacielem same złe decyzje, Kompany traci zaufanie zawodników (zresztą, tych których Eberl i Freund chcą sprzedać <haha>). Przecież czyszczenie tego syfu po Hasanie będzie trwało kolejne dwa okienka. Szkoda zawodników, których możemy oddać za darmo, albo po niższej cenie, ale kwoty na kontraktach tego niestety wymagają. Nie zabijając kontraktów, trudno o zbilansowaną kadrę. Dla przykładu Müller mimo calej sympatii jaką go darzę, w tej chwili utrudnia swoją pensją ruchy transferowe. Takich zawodników jest niestety wielu (Goretzka, z pensją nieadekwatną do roli, Gnabry i Coman to samo). Niektórzy tutaj nie komentują, a zwyczajnie narzekają.
28.07.2024 20:54
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
23.07.2024 16:59
@SammyKufour co to za pozycja "centralny prawy"?
16.07.2024 23:53
1
Cieszy mnie ta dyskusja językowa :) nie rozumiem używania wielkiej litery pisząc zaimki osobowe, nie odnosząc się bezpośrednio do rozmówcy. Wiele razy używa się zaimków: ja, mnie, mi, mną, mój, my, nas, nam, nami, nasz, pisząc z wielkiej litery. Tak samo "go". Nie wiem skąd się to wzięło, ale oczy bolą jak ktoś tak pisze.
10.07.2024 14:28
@Reeken89 Ty też miałeś słabych nauczycieli, czy po prostu jesteś oporny na naukę? "obecnie" to czas teraźniejszy, "miał" czas przeszły - to się wyklucza.
Ten zawodnik przestał się rozwijać. Możliwe, że dotarł do swojego maksymalnego poziomu i to co kilka lat temu było do zaakceptowania, dziś już nie jest. Błędy przewyższają jego atuty.
10.07.2024 12:37
1
Myślę, że taki zawodnik odmieni grę środkowych obrońców. Od lat, jakikolwiek obrońca przychodzący do Bayernu, zawodził. Uważam, że solidna szóstka zmieni tą tendencję. Moim zdaniem Tah, krytykowany przez większość (jako jednosezonowy pik) zanotował świetny sezon, bo w Leverkusen świetnie poukładali środek pola. Liczę, że tak będzie też u nas.
Palhinha może nie będzie zawodnikiem na lata, ale daje czas na szukanie lub rozwijanie kolejnej szóstki na przyszłość.
10.07.2024 00:26
O ile nie złapie kontuzji we wrześniu. Problemami tego zawodnika są wysoka pensja i kontuzje. Przy dobrej rotacji na pozycji można ograniczyć kontuzje, ale pensja... Jeśli chciałby obniżyć podstawę i zgodzić się w zamian na premie uzależnione od gry, to byłby zawodnikiem jakiego w kadrze potrzebujemy.
09.07.2024 11:46
No i mamy trenera na przyszłość. Ucz się języka i składaj papiery przy kolejnej zmianie warty w Bayernie.
Poraża mnie ta łatwość oceny bez jakiejkolwiek analizy. Ty wiesz, że trzeba było inaczej więc Nagelsmann jest słaby. Zresztą nie ma doświadczenia piłkarza, to już wcale się nie nadaje. Wszyscy się wokół mylą, ale ty masz rację.
05.07.2024 23:38
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
04.07.2024 08:52
Trudno się czyta te ciągłe żale, że wszystko jest źle. Eber zły, transfery do klubu złe, a z klubu jeszcze gorsze. Łapanie kontaktu z Simonsem w trakcie mistrzostw - źle, bo szkoda czasu. Czekanie z transferami na koniec mistrzostw złe, bo marnujemy czas.
Sprowadzanie zawodnika, który chce wystąpić na igrzyskach w swoim kraju, krytykowane, bo wszyscy mają być naszymi sługami.
Do komentarzy pod artykułami wchodzę w zasadzie tylko po to, żeby wyłapać ciekawostki i newsy transferowe, które czasami ktoś wrzuci zanim pojawi się dłuższa informacja na stronie. Z tym, że przebicie się przez ten lament jest wielkim wyzwaniem.
03.07.2024 11:55
@hoven w dodatku jak wielokrotnie złożone zdania :) u kolegi wyżej istnieją jedynie przecinki i emotki, ale brak jakiejkolwiek kropki kończącej zdanie.
02.07.2024 22:35
Dlaczego "Ja" z wielkiej litery?
02.07.2024 22:28
Oj z tym Robbenem przesadziłeś. On był wtedy dla nas zbawieniem i wysokiej klasy skrzydłowym, ale przychodził jako odpad z Realu. Dołączył na koniec okienka i w pierwszym meczu odpalił magię z Wolfsburgiem jeśli dobrze pamiętam. Przychodził po dobrym okresie przygotowawczym, ale był wypchany z Realu. To były czasy kiedy świetny Bayern się zaczął formować po beznadziejnym okresie. Ribery dołączając do nas miał w Maryli rozegrane 60 meczów i 11 bramek. Dziś przy takim zawodniku byłoby biadolenia, że kupujemy kogokolwiek i że Eberl ściąga kolejny szrot ze francji. Internet niszczy ludzi :(
01.07.2024 23:38
@Zerafaelo dlaczego "je" piszesz z wielkiej litery?
Zaimek "swoim" piszemy małą literą, ponieważ nie jest to forma grzecznościowa, tak jak np. "Pan", "Pani", "Państwo" pisane wielką literą w oficjalnej korespondencji.
Wielką literą można by go napisać tylko na początku zdania, ale nie ze względów grzecznościowych.
13.03.2025 22:01
@Misza dokładnie to. Większość komentujących, zachowuje się jakby nie oglądali meczu przed czerwoną kartką i wnioski wyciągali po sprawdzeniu składu w livescorze.
08.03.2025 21:31
Do czerwonej kartki ten całkowicie rezerwowy skład zdominował całkowicie Bochum. Bramka na 2-1 była mimo wszystko szczęśliwa. Po czerwonej kartce nie było już błysku. Ten mecz przegraliśmy sekwencją pechowych zdarzeń.
08.03.2025 21:25
Zachęcony przez kolegę niżej, obejrzałem kompilacje interwencji na YouTube. Mam wrażenie, że wiele z tych interwencji, gdzie Neuer by łapał to Urbig odbija piłkę. On mi bardziej Kahna przypomina niż Neuera.
06.03.2025 22:09
Kovar - Mukiele, Hincapie, Hermoso, Tah - Frimpong, Xaka, Palacios, Grimaldo - Wirtz, Adli
05.03.2025 19:53
@Sopariev sarkazm?
02.03.2025 03:14
Odnośnie mowy ciała i sposobu poruszania się Sane (większość ludzi to irytuje) naszła mnie dziś taka myśl po bramce Olise, że póki Francuz jest w formie i robi liczby to wszyscy go chwalą... Ale w momentach słabszych zacznie im doskwierać taka drobnostka jak brak ekspresyjnej celebracji bramki. Niestety często ocena piłkarza jest bardzo płytka. Dziś podważa się przydatność Sane, Kimmicha i Kane ale w słabszych momentach fani podważą Olise i Musiale...
28.02.2025 23:56
Nie ubliżając tym klubom postanawiasz ubliżać Bayernowi. Nie rozumiem Twojej logiki.
Gdzie to słyszałeś ten śmiech kibiców Leverkusen?
20.02.2025 21:24
Podobna pozycja i sposób poruszania się jak Olise. Jeśli miałby przyjść to zdecydowanie w miejsce Sane. Dałoby się to ułożyć, ale na pewno transfer Wirtza i Gulera się wykluczają.
Dla mnie nr 1 to Jest Wirtz ale jeśli to jest nierealne to zdecydowanie Guler jest wart uwagi.
20.02.2025 18:17
@Skobry w ostatnim czasie dostrzegam, że ludzie z chęci poprawności nadużywają wielkiej litery. Też popełniam błędy, ale chcę się w tym doskonalić, dlatego zwracam na to uwagę. Nic osobistego.
20.02.2025 15:01
Musimy ściągnąć kogoś jako partnera w środku obrony. Kogoś kto w otwarciu gry odciąży Upa.
20.02.2025 13:55
@Gwzd44 zgadzam się, że forma zawodników jest zależna od Trenera i przykład z Barceloną i Napoli trafne. Jestem jednocześnie przeciwnikiem zmiany trenera po raz kolejny w tak krótkim czasie.
Nie przypominam sobie żeby za Kovacia była przynajmniej jedna taka runda jak w obecnym sezonie runda jesienna. To powoduje, że mam większą wiarę w Trenera teraz niż było to wtedy.
Całej kadry nie zmienimy, ale systematyczną zaplanowaną pracą można poprawić ten stan rzeczy. Więc nie potrzeba rewolucji tylko dobre planowanie (transfery, kontrakty i wprowadzanie młodzieży).
Mam jednocześnie nadzieję, że ten kryzys minie w ciągu kilku tygodni bo potencjał mimo wszystko mamy spory.
20.02.2025 12:37
nie piszemy wielką literą zaimków pierwszoosobowych.
20.02.2025 12:06
@DarthSmd świetnie to napisałeś. Wymieniłeś z nazwiska zawodników, którzy dziś są kulą u nogi i gdyby spośród tej siódemki było w kadrze dwóch lub trzech to dałoby się ich w rotacji wykorzystać. Mamy po prostu za dużo piłkarzy nijakich... A zarządza nimi Trener z jasno sprecyzowanym stylem. Problemem są chaotyczne ruchy na rynku transferowym i brak planowania długofalowego. Tutaj zaczyna się tęsknic za Hasanem, ale on przecież nie rozwinął nas w tym elemencie, zaniedbał kontrakty ważnych zawodników i teraz zamiast pisać strategię na kolejne lata, to walczymy o podpisanie kluczowych zawodników. Przyjdzie lato, a my ledwo uporamy się z zaległościami z ostatnich 4 lat.
20.02.2025 11:56
Tylko, że Kim wygląda z piłką dramatycznie. To jest przykład braku planowania kadry, a kupowanke zawodnika bo ma klauzulę i zagrał dobry sezon. Tylko tam prócz klauzuli nic się nie zgadzało - nie ten profil obrońcy, grał w zupełnie innym systemie niż preferuje Bayern. Jeśli takich piłkarzy sprowadzi się kilku to później trener o jasno sprecyzowanym sposobie grania ma duży problem.
20.02.2025 11:02
To wymyśliłeś... Anulować? Błąd sędziego może tak, ale wrócić cała akcję tylko dlatego, że padła bramka?
18.02.2025 23:23
Błąd Kima to jest katastrofa. Jeśli w najbliższym czasie nie wejdzie Ito w jego miejsce to trudno będzie grać w obronie na dobrym poziomie. W tej zmianie widzę szansę na lepsze rozegranie i stabilność, kosztem fizyczności. Poza tym, widać dołek fizyczny całej drużyny, ale póki co udaje się przetrwać bez strat. Mam nadzieję, że to tylko trudna cześć sezonu, a nie zapowiedź końca.
18.02.2025 23:09
Zubimendi to nie DP, zresztą Kimmich też nie.
17.02.2025 22:37
Stiller to powinien u nas grać ale jako rotacja w środku pola. Na pewno nie jako podstawowy pomocnik.
17.02.2025 21:45
Ale się uaktywniłeś po meczu z Leverkusen...
Graliśmy z jednym z najlepszych ZESPOŁÓW w Europie, na wyjeździe, po dwóch dniach od przylotu z wysp.
W ofensywnie na prawdę słabo, ale skutecznie w obronie.
Teraz gramy u siebie z zespołem, który nie jest w stanie dominować w meczu z nami dłużej niż 10 minut.
Jak te sytuację porównać? Jesteś kolejnym, który będzie narzekał jeszcze przed meczem?
17.02.2025 21:37
@Barthyren myślę, że Wirtz odejdzie najpóźniej w przyszłe lato. Strukturę kontraktową mają świetną (długość kontraktów) więc wyprzedaży na pewno nie będzie tuż po odejściu Alonso. Jeśli dobrze trafią z kolejnym Trenerem, to ugruntują dobrą pozycję. Myślę, że sportowo zbudowali dobre fundamenty i przy dobrym zarządzaniu utrzymają poziom.
16.02.2025 15:52
Wirtz nadal nie podpisał nowej umowy, może właśnie odejście Alonso jest tego powodem...
16.02.2025 14:54
@Sopariev mamy połowę lutego i drużynę w budowie po bałaganie z ostatnich 2 albo 3 lat. Myślę, że to okres, który mamy przetrwać z jak najmniejszą stratą punktów i za chwilę ruszymy. Jedyny problem jest taki że właśnie teraz mamy zbieg meczów z drużynami z czołówki tabeli + Celtic
16.02.2025 01:17
@Alfik91 ale to opinia polskiego dziennikarza, a nie członka sztabu. Jakiś plan trzeba było przyjąć, a ten się sprawdził. Fakty jednak mówią jasno - 15h od przylotu do wylotu i nie ma co na ten temat dyskutować. Meczu w Glasgow mogłoby nie być, ale był i należało to uwzględnić w planach. Przeciąż sztab szkoleniowy na bieżąco ustala i koryguje działania w zależności od sytuacji.
16.02.2025 01:11
"zmęczonym kolegom" ale myślę, że to błąd wynikający z autokorekty.
Mnie ta zmiana nie dziwi, bo Sane ganiał w osi boiska więc potrzebny był zawodnik grający bliżej prawej. Zmiana typowo taktyczna.
16.02.2025 01:00
W działaniach defenywnych owszem. Jeśli chodzi o wyprowadzenie piłki to dla mnie najsłabszy zawodnik w dzisiejszym meczu. Jak z wstawimy to z naszymi potrzebami to powinien być zawodnikiem nr 3 lub 4 na tą pozycję w naszym zespole (a jest podstawowy w wyjściowej jedenastce i to stanowi problem)
16.02.2025 00:55
@Sopariev ale też nie damy rady grać każdego meczu w ataku w pełnym presingu. Szczyt formy musi być przygotowany na konkretny okres. Teraz mamy gorący miesiąc, ale on też musi być zagrany jak najbardziej efektywnie.
16.02.2025 00:52
@Barthyren VK nastawił się na kontry - ok. Założył grę zachowawczą - ok. Jednak mecz ułożył się tak dlatego, że Alonso nie przewidział takiej gry Bayernu i to oni chcieli grać falami - wysoki presing lub zejście niżej i gra z kontry. Koniec końców to Xabi nie zareagował odpowiednio do warunków i nie wprowadził napastnika. VK przeczekał i jest +8
15.02.2025 23:02
Dobrze czytać takie spostrzeżenia. Trener ma przygotować zespół na różne okresy, albo odpowiednio reagować. Czasami kontuzje położą sezon, a w innym czasie cierpliwość zbuduje drużynę. Dziś to Leverkusen jest o krok do przodu przed nami w budowie drużyny i jednocześnie 8 pkt za nami w tabeli. Chyba nie jest źle.
15.02.2025 22:50
Myślę, że przebieg meczu zaskoczył obu trenerów, ale Alonso nie zareagował i popełnił błąd, a VK dokonał zmian na pozycjach 1do1 tylko dlatego, że wymagała tego intensywność meczu. Szczęście było po naszej stronie. Tylko, że to szczęście przy remisie jest zawsze po stronie drużyny, która mniej atakowała - dzisiaj to był Bayern.
15.02.2025 22:19
@bawaria42 Boye, Guerreiro, Muller, Dier, potrzene zastępstwo za Musiale i końcówka meczu. Kogo wprowadzasz gdzie i z jakim pomysłem. Zaznaczę, że im więcej rotacji na pozycjach w tym momencie tym większa destabilizacja. Twoja decyzja?
15.02.2025 21:56
@Alistair dziś tak. Na mecz każdy przygotowuje strategię i czasami może ona się nie sprawdzić. Myślę, że dla VK założenia się nie sprawdziły ale zespół dobrze zareagował na boisku więc na plus. Alonso był chyba zaskoczony przebiegiem i nie zareagował właściwie. To jest sport gdzie psychologia ma olbrzymie znaczenie (pozycja w tabeli, terminarz meczów, zmęczenie i wiele by wymieniać). To nie jest gra strategiczna.
15.02.2025 21:52
@Sopariev klasę przeciwnika też trzeba umieć docenić. Jeśli mierzysz się z tak dobrze działające ZESPOŁEM to musisz też działać zespołowo. Myśmy potrafili przegrać piękna grą z defenywnym Atletico Madryt. W dotaku pamiętam sezony gdzie uparcie walczyliśmy z Getafe w końcówce meczu Pucharu UEFA, albo przegrywaliśmy okropnie z Wolfsburgiem gdzie Dzeko i Graphite nas nekali, a jednak dziś daliśmy radę. Ostatnie 10 lat było wyjątkowe, ale świat tak nie będzie wyglądał wiecznie.
15.02.2025 21:42
Alonso był raczej zaskoczony przebiegiem meczu i z obawy przed zmianą (miał kontrolę nad meczem) liczył, że coś wpadnie, a zmianą może dać przestrzeń do ataku. Tak czytam dzisiejszy mecz. Chyba wszyscy (obaj trenerzy) byli zaskoczeni obrotem spraw dlatego trudno powiedzieć kto kogo przechytrzył. Ważniejsze jest dziś kto wyciągnie trafne wnioski do dalszej pracy.
15.02.2025 21:32
Ja uważam, że Xabi nastawił się na grę falową. Chciał mieć dwóch zawodników w ataku gotowych do wysokiego presingu na naszych środkowych obrońców i jednocześnie w fazie obrony, drużynę gotową do kontry. Zagraliśmy świetnie w obronie i nasza postawa zaskoczyła ich, dlatego Alonso nie wiedział jak zareagować.
Jesli mielibyśmy trafić na nich w UCL to ten mecz może mieć wielkie znaczenie bo Alonso będzie miał trudniej nas przeczytać niż dotychczas.
15.02.2025 21:30
@wojtekkkk zaskoczył go chyba przebieg meczu i z obawy przed zmianą (miał kontrolę nad meczem) liczył, że coś wpadnie, a zmianą może dać przestrzeń n do ataku. Tak czytam dzisiejszy mecz. Chyba wszyscy (obaj trenerzy) byli zaskoczeni obrotem spraw dlatego trudno powiedzieć kto kogo przechytrzył. Ważniejsze jest dziś kto wyciągnie trafne wnioski do dalszej pracy.
15.02.2025 21:27
@Barthyren wiesz co... Ja się nie nastawiam nigdy na wynik. Wybieram mecz, który może być fajny i jadę jak na koncert - chce czerpać emocje, poczuć atmosferę, zbliżyć się do klubu. Niezależnie od wyniku chce przeżyć emocje (czasami trudne) ale przede wszystkim ma być to dla mnie przyjemne. Wystarczy mi trosk w życiu, żeby dorzucać sobie złość na Bayern.
15.02.2025 21:22
Dajcie spokój bo to tylko prowokator. Żadnego przemyślenie tylko praca na emocjach (których nie ogarnia, nie rozumie i nie zna) ot dzisiejszy internet. Liczą się doznania i intensywność a brak refleksji...
15.02.2025 21:14
@Barthyren będę na stadionie! Chciałem jechać na dzisiejszy mecz, ale koszta bardzo duże. Za tydzień będzie meczycho!
15.02.2025 21:09
Ja uważam, że Xabi nastawił się na grę falową. Chciał mieć dwóch zawodników w ataku gotowych do wysokiego presingu na naszych środkowych obrońców i jednocześnie w fazie obrony, drużynę gotową do kontry. Zagraliśmy świetnie w obronie i nasza postawa zaskoczyła ich, dlatego Alonso nie wiedział jak zareagować.
Jesli mielibyśmy trafić na nich w UCL to ten mecz może mieć wielkie znaczenie bo Alonso będzie miał trudniej nas przeczytać niż dotychczas.
15.02.2025 21:07
@Alistair ale w obronie dobrze zagraliśmy i dołożyliśmy cegiełkę do mistrzostwa.
15.02.2025 20:52
Otóż to. Dekada dominacji wychowała kibiców oczekujących cudów. Guardiola pięknie to podsumował w City: dlaczego pytacie co się dzieje, co jest nie tak? (odnośnie przegranych i kryzysu) - nienormalnym była dominacja w Anglii w ostatnich latach i 4 Mistrzostwa z rzędu. Analogia do Bayernu oczywista.
15.02.2025 20:49
Obejrzałem w skupieniu w całości pierwszy mecz w tym sezonie (żona stwierdziła, że nie wytrzyma kolejnego piłkarskiego wieczoru) 😁😁 trafiłem świetnie 😂 mimo wszystko wynik dobry, gra w obronie zaskoczyła bardzo pozytywnie. W ataku w zasadzie zero, ale mi się mecz mimo wszystko podobał. Patrzę na piłkę szerzej niż oczekiwanie: w każdym meczu zwycięstwo i najlepiej 3:0, więc doceniam taki mecz. W ataku wielokrotnie pokazaliśmy, że umiemy, a w obronie pierwszy raz, więc to daje bardzo dobry materiał do pracy. Emocje były, ale po ciężki tygodniu fajna rozrywka. Za tydzień będę już w Monachium na ŻYWO. Wracam na Allianz Arenę po dłuższym czasie ❤️
15.02.2025 20:31
@Sopariev nie 😁😁😁
15.02.2025 20:24
Jeśli stracimy bramkę to po akcji Leverkusen nasza lewą stroną. Wszedł Gnabry, a on gra ostatnio fatalnie w defensywie...
15.02.2025 19:58
@hoodykr ale my wtedy zejdziemy z kontraktów Serga i Leona. Choć mam nadzieję, że to się stanie już tego lata.
13.02.2025 15:48
A w momencie gdy pojawiła się informacja, że transfer definitywny za 60 mln upadł, to było biadolenie, że Eberl sprzedać nie potrafi. Teraz wypożyczenie + wykup to 60 i płacz.
04.02.2025 08:04
@hoven żeby jego wypożyczenie miało sens to musiałby się mieścić w planach Kompanego na przyszłość. Ja mam wrażenie, że mimo czystki na skrzydłach, która mam nadzieję nastąpi latem, Tel nadal niezbyt pasuje trenerowi swoim stylem gry. Wolałbym, żeby został, ale duży zarobek uznam za sukces.
02.02.2025 19:12
Otóż to. Ilu będzie tu fanów, tyle różnych opinii. Problem polega wśród "Nas" na tym, że zamiast dyskutować to atakujemy innych za odmienne zdanie. Wycieczki prywatne i zbędne ataki słowne to nie rzadkość.
Wiecie czego najbardziej brakuje? Traktowania piłki i meczu Bayernu jako okazji do rozrywki. Pojechałby jeden z drugim do Monachium na mecz, zaczerpnąć emocji i atmosfery na żywo to może łatwiej miałby odpuścić. Ja wychodzę z założenia, że jeśli coś przestaje mnie cieszyć i wprowadza ciągle w zły nastrój to czas z tego zrezygnować, bo to nie dla mnie. Dużo spokojniej podchodzę od jakiegoś czasu do meczów i nie przyjmuję porażki Bayernu jako mojej osobistej.
02.02.2025 16:17
@Gwzd44 o, dziękuję. Nie zauważyłem tej literówki, ale rzeczywiście miało być "ignoranci".
01.02.2025 20:44
@Pir5 a widzieliście kto zbyt późno zareagował w powrocie przy ostatniej bramce? Gnabry. Do kogo grał Kim przy bramce na 4-2? Gnabry. Nie da się bronić sprawnie jeśli zawodnik nie reaguje odpowiednio w sytuacji straty piłki.
01.02.2025 20:38
@vivi co drugie słowo wielką literą i Ty do mnie mówisz żebym nie pił?
01.02.2025 20:03
@FCB4ever2014 sprzedać broń Boże, ale jak się nie uda to nieudacznicy w klubie.
01.02.2025 19:52
Kultura wypowiedzi polega na tym, żeby wszystko było czytelne. Co znaczy "kumaci nie będą.krytykoqac"? Ignorancie na pewno nie krytykują. Mamy w kadrze zawodników bez formy, grają słabo, ale w 2008 roku za kadrę na tym poziomie kibice daliby się pociąć.
01.02.2025 19:50
A ja myślę, że sztab przeanalizował terminarz jaki mamy na początku roku. Założyli, że do połowy lutego trzeba przetrwać z jak najmniejszą stratą punktów, a pierwszy szczyt formy ma przyjść na mecze z Leverkusen, ewentualnie UCL i Frankfurt. Będą to ważne mecze więc wtedy musimy być gotowi. Wyglądamy na ten moment na spowolnionych, rzadko gramy w tempo i właśnie po tym wnioskuję, że forma obecna jest przejsciową. Nie da się grać 10 miesięcy na tym samym poziomie i myślę, że sztab też tak czyta sezon.
01.02.2025 19:43
@vivi jak już to nie problem z czytaniem informacji, bo zadałeś pytanie, a pytanie nie jest informacją. Rzecz w tym, że jak czegoś nie wiem, to najpierw szukam, a ewentualnie później pytam. Ty idziesz na łatwiznę i przyjmujesz postawę oczekującą - hej redakcji dajcie info bo mnie się należy. Kolejna sprawa to Twoje czytanie, a nie moje. Napisałem już dwukrotnie gdzie można obejrzeć mecz, więc gdybyś był uważny to nie musiałbyś pytać. Ostatnia sprawa to pisanie w sposób pogardliwy, bo zwrot "chłopczyku" był zupełnie zbędny.
29.01.2025 20:35
Rusz tyłek i poszukaj. Pierdoły wyszukać na Instagramach czy innych tiktokach potrafią, a wpisać w Google i poszukać czegoś konkretnego już nie.
29.01.2025 19:17
Przecież jak ktoś ma wykupiony canal+ to ma aplikacje w której dostępne będą wszystkie mecze tej kolejki. Bayern na canal+ extra12
29.01.2025 19:14
W canal+ extra12 będzie mecz.
29.01.2025 14:45
W canal+ extra12 będzie mecz.
29.01.2025 14:45
Kto negocjował i podpisywał ten kontrakt z Nubelem?
28.01.2025 23:30
Dobra wiadomość, mimo, że to zawodnik jednowymiarowy bazujący na szybkości i popełniający błędy w ustawieniu. On może być pierwszym elementem lawiny nowych kontraktów. Niestety Kimmich, Musiala i Daviesa są nam potrzebni.
19.01.2025 18:13
Szkoda, że Wirtz latem nie będzie do wyjęcia, ale to otwiera szanse dla Wannera. W dodatku w czerwcu dostępny będzie Tom Bischof bo kończy mu się kontrakt w Hoffenheim. Można w styczniu rozmawiać oficjalnie i przedstawić realną szansę na grę.
17.12.2024 00:15
I jak wrażenia?
09.11.2024 22:34
Czego?
06.11.2024 23:29
@AdiFantasti "Nigdy – nigdy! – nie piszemy wielką literą zaimków pierwszoosobowych."
06.11.2024 16:42
Dlaczego "Siebie" wielką literą?
04.11.2024 00:32
Irakunda też może w Ataku zagrać. W meczach przedsezonowych potrafił się odnaleźć pod bramką rywala.
03.11.2024 13:35
Dlaczego "Nas" i "Nam" z wielkiej litery?
16.10.2024 14:43
Dlaczego "Nasza" z wielkiej litery?
12.09.2024 19:47
Nas nie pisze się wielką literą.
29.08.2024 22:01
@Jurgen1982 zgadzam się. Z tym, że Gnabry z zawodników, którzy byli typowani do odejścia wygląda najlepiej i stwarza ciągle zagrożenie. Kim popełnia nieustannie błędy gdy ma piłkę przy nodze... Strasznie źle się na to patrzy. Mam nadzieję, że jakiś stoper jest zaplanowany, a dzisiejszy mecz i błędy wszystkich w obronie uruchomi ten transfer.
25.08.2024 17:38
Trzy wnioski po tym meczu.
Potrzebny na już drugi napastnik, lewy obrońca i stoper. Mam nadzieję że mają jakieś opcje na ostatnie dni okienka.
Coman powinien zostać, Gnabry bez kontuzji będzie ważnym piłkarzem. Goretzka stał mi się obojętny więc jego pozostanie będę w stanie zaakceptować.
25.08.2024 17:32
Dlaczego "Każdy" z wielkiej litery?
18.08.2024 23:29
@SammyKufour dokładnie. To Kim dał więcej w tym meczu niż Upa. Francuz przy podaniu do skrzydła bez dokładności i tempa. To że krzyknie na innych w meczu nie powoduje, że gra lepszy mecz niż inni.
16.08.2024 22:53
@Skobry dlaczego "Nam" z wielkiej litery?
Co do Grudy to szkoda, bo mógłby na skrzydle zrobić wiele dobrego. Z tym, że póki Coman jest u nas to na skrzydłowego nie ma miejsca. Nawet bez francuza byłoby ciasno.
13.08.2024 09:23
Zmięknie pod koniec miesiąca, pod warunkiem, że nie dostanie żadnych minut. Gdyby on zarabiał połowę tego co ma teraz w kontrakcie, to jako rezerwowy jego pozostanie miałoby sens.
11.08.2024 19:15
Mam nadzieję, że jakimś cudem jeszcze odejdzie Goretzka. Pod koniec miesiąca może zobaczy w jakim położeniu się znajduje i zmięknie. Co do następcy Neuera to czuje, że będzie to Mamardashvili.
11.08.2024 09:27
Dlaczego "Ja" z wielkiej litery?
10.08.2024 21:56
Tak sobie myślę o duecie Freund & Eberl... Wielu z was narzeka, są tacy, którzy zwolniliby natychmiast, a ja mam dużą wiarę, że z biegiem czasu podkładają to i nadają spójną wizję planowania i działania.
Jednak na tą chwilę nie rozumiem niektórych działań. Od Freuda oczekuję wyłapywania sporych talentów (być może jak Doue) ale za rozsądne pieniądze. Takich zawodników, którzy mogą być świetnym uzupełnieniem składu w rotacji, ale mają olbrzymi potencjał.
Od Eberl oczekuję, transferów na miarę pierwszej 14-stki w kadrze.
No i dochodzimy do kluczowego momentu w tym okienku... Moim zdaniem gdyby pozbyli się Comana i Goretzki to właśnie zrobiłoby się miejsce na działanie Freunda. Na jedną pozycje kogoś z akademi, a na drugą można szukać zawodnika z potencjałem do 20 mln €.
Niestety oni zaplanowali olbrzymią rewolucję (jak dla mnie ok) ale się przeliczyli niestety i co gorsza, nie widzę póki co szybkiej korekty i działania żeby to okienko domknąć w dobrym stylu.
10.08.2024 10:59
Temperatura z roku na rok wyższa - Panie skąd Pan taki argument wyczarował <haha>
05.08.2024 12:47
Możesz uzasadnić?
04.08.2024 12:11
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
04.08.2024 10:36
Ale ty P.I.E.R.D.O.L.I.S.Z! robienie transferów pod trenera w naszym przypadku zawsze powinno być związane z wizją kadry. Ważniejsze jest dobieranie trenerów pod wizję klubu i tak jak wybór tym razem był mocno dyskusyjny to mam nadzieję, że będzie tym czym kiedyś przyjście van Gala. Nawet jeśli Kompany nie osiągnie spektakularnych sukcesów to każdy kolejny trener przez najbliższą dekadę będzie jego kontynuacją. Wtedy zmiany z tego okienku będą sensowne i uniwersalne.
29.07.2024 00:01
@Alistair można to zrobić masowo, ale wtedy trzeba mieć wzgląd na ewentualne niepowodzenie i efektów oczekiwać w perspektywie dwóch sezonów. Ja na to się godzę, w imię sensownej strategi na lata (rozumiem, że strategia Rummenige&Hoeneß
wiecznie trwać nie mogła), którą wprowadzić ma Eberl&Przyjaciel. Z tym, że większość oczekuje efektów już! Najlepiej od pierwszego sparingu do ostatniego dnia sezonu.
28.07.2024 23:45
@Alistair ale te niezbyt drogie transfery też będą krytykowane dopóki nie poukłada się kadry. Myślę, że jak w ciągu dwóch lat uda się ułożyć kadrę na zdrowych zasadach, to pojawią się też sensowne tanie transfery i zakupy młodych perspektywicznych graczy. Ten bałagan z ostatnich kilku lat trzeba sukcesywnie sprzątać. Można być rozczarowanym, że w tej sytuacji typuje się de Ligta do sprzedaży, ale przy tak wysokim kontrakcie strategia obniżenia wynagrodzeń w perspektywie czasu jest dla mnie bardzo sensowna. Wiem, że to nie BVB, ale w każdym klubie po latach grubych musi nastąpić restrukturyzacja, a my właśnie w nią weszliśmy. Kwestia wielkich klubów to to, JAK SZYBKO PRZEJDĄ PRZEZ TEN OKRES I WRÓCĄ NA SZCZYT.
28.07.2024 23:35
Nie da się czytać tego jak niektórzy marudzą. Eberl z Przyjacielem same złe decyzje, Kompany traci zaufanie zawodników (zresztą, tych których Eberl i Freund chcą sprzedać <haha>). Przecież czyszczenie tego syfu po Hasanie będzie trwało kolejne dwa okienka. Szkoda zawodników, których możemy oddać za darmo, albo po niższej cenie, ale kwoty na kontraktach tego niestety wymagają. Nie zabijając kontraktów, trudno o zbilansowaną kadrę. Dla przykładu Müller mimo calej sympatii jaką go darzę, w tej chwili utrudnia swoją pensją ruchy transferowe. Takich zawodników jest niestety wielu (Goretzka, z pensją nieadekwatną do roli, Gnabry i Coman to samo). Niektórzy tutaj nie komentują, a zwyczajnie narzekają.
28.07.2024 20:54
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
23.07.2024 16:59
@SammyKufour co to za pozycja "centralny prawy"?
16.07.2024 23:53
Cieszy mnie ta dyskusja językowa :) nie rozumiem używania wielkiej litery pisząc zaimki osobowe, nie odnosząc się bezpośrednio do rozmówcy. Wiele razy używa się zaimków: ja, mnie, mi, mną, mój, my, nas, nam, nami, nasz, pisząc z wielkiej litery. Tak samo "go". Nie wiem skąd się to wzięło, ale oczy bolą jak ktoś tak pisze.
10.07.2024 14:28
@Reeken89 Ty też miałeś słabych nauczycieli, czy po prostu jesteś oporny na naukę? "obecnie" to czas teraźniejszy, "miał" czas przeszły - to się wyklucza.
Ten zawodnik przestał się rozwijać. Możliwe, że dotarł do swojego maksymalnego poziomu i to co kilka lat temu było do zaakceptowania, dziś już nie jest. Błędy przewyższają jego atuty.
10.07.2024 12:37
Myślę, że taki zawodnik odmieni grę środkowych obrońców. Od lat, jakikolwiek obrońca przychodzący do Bayernu, zawodził. Uważam, że solidna szóstka zmieni tą tendencję. Moim zdaniem Tah, krytykowany przez większość (jako jednosezonowy pik) zanotował świetny sezon, bo w Leverkusen świetnie poukładali środek pola. Liczę, że tak będzie też u nas.
Palhinha może nie będzie zawodnikiem na lata, ale daje czas na szukanie lub rozwijanie kolejnej szóstki na przyszłość.
10.07.2024 00:26
O ile nie złapie kontuzji we wrześniu. Problemami tego zawodnika są wysoka pensja i kontuzje. Przy dobrej rotacji na pozycji można ograniczyć kontuzje, ale pensja... Jeśli chciałby obniżyć podstawę i zgodzić się w zamian na premie uzależnione od gry, to byłby zawodnikiem jakiego w kadrze potrzebujemy.
09.07.2024 11:46
No i mamy trenera na przyszłość. Ucz się języka i składaj papiery przy kolejnej zmianie warty w Bayernie.
Poraża mnie ta łatwość oceny bez jakiejkolwiek analizy. Ty wiesz, że trzeba było inaczej więc Nagelsmann jest słaby. Zresztą nie ma doświadczenia piłkarza, to już wcale się nie nadaje. Wszyscy się wokół mylą, ale ty masz rację.
05.07.2024 23:38
Dlaczego "Go" z wielkiej litery?
04.07.2024 08:52
Trudno się czyta te ciągłe żale, że wszystko jest źle. Eber zły, transfery do klubu złe, a z klubu jeszcze gorsze. Łapanie kontaktu z Simonsem w trakcie mistrzostw - źle, bo szkoda czasu. Czekanie z transferami na koniec mistrzostw złe, bo marnujemy czas.
Sprowadzanie zawodnika, który chce wystąpić na igrzyskach w swoim kraju, krytykowane, bo wszyscy mają być naszymi sługami.
Do komentarzy pod artykułami wchodzę w zasadzie tylko po to, żeby wyłapać ciekawostki i newsy transferowe, które czasami ktoś wrzuci zanim pojawi się dłuższa informacja na stronie. Z tym, że przebicie się przez ten lament jest wielkim wyzwaniem.
03.07.2024 11:55
@hoven w dodatku jak wielokrotnie złożone zdania :) u kolegi wyżej istnieją jedynie przecinki i emotki, ale brak jakiejkolwiek kropki kończącej zdanie.
02.07.2024 22:35
Dlaczego "Ja" z wielkiej litery?
02.07.2024 22:28
Oj z tym Robbenem przesadziłeś. On był wtedy dla nas zbawieniem i wysokiej klasy skrzydłowym, ale przychodził jako odpad z Realu. Dołączył na koniec okienka i w pierwszym meczu odpalił magię z Wolfsburgiem jeśli dobrze pamiętam. Przychodził po dobrym okresie przygotowawczym, ale był wypchany z Realu. To były czasy kiedy świetny Bayern się zaczął formować po beznadziejnym okresie. Ribery dołączając do nas miał w Maryli rozegrane 60 meczów i 11 bramek. Dziś przy takim zawodniku byłoby biadolenia, że kupujemy kogokolwiek i że Eberl ściąga kolejny szrot ze francji. Internet niszczy ludzi :(
01.07.2024 23:38
@Zerafaelo dlaczego "je" piszesz z wielkiej litery?
28.06.2024 22:45