DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Yakub93 Strona 11

Przykre to musi być dla Lewego. Rok temu był bezapelacyjnie lepszy, wygrał wszystko, a złotą piłkę "odwołano". W tym roku pobija rekord Gerda Mullera, ładuje najwięcej bramek, a przegrywa z gościem, który może i owszem wygrał Copa America, a nie potrafił być w żadnym stopniu liderem dla Barcelony, a w PSG snuje się po boisku. Były lata kiedy Messi był najlepszy, ale jego czas minął i to już staje się nawet nie śmieszne, a żałosne, że przepychany jest do tej nagrody po raz kolejny. Tak poza tym jakbyśmy patrzyli na trofea, to Jorginho wygrywający Ligę Mistrzów i Mistrzostwa Europy powinien być brany pod uwagę wyżej od Lionela. Od wielu lat ten plebiscyt to pasmo nielogicznych "rozwiązań". Sneijder wygrywający tryplet z Interem i srebrny medal w RPA - brak złotej piłki. Później Ribery, potem Neuer. A z Modriciem to też była kontrowersja. Bo z jednej strony to nie był rok Ronaldo i Messiego, ale czy Modric to był seryjnie właściwy wybór?

A tak zmieniając temat, to kompletnie nie rozumiem tego całego narzekania na Nagelsmanna jakie tutaj ostatnio się pojawiło. Julian robi dobrą robotę, dawno nie mieliśmy strzelonych aż tylu bramek po zaledwie części sezonu. Obrona traci mniej goli, czasem zdarzają się babole, ale już wolę Upamecano, niż Alabę, który co prawie mecz coś odwalał. Nie da się każdego meczu wygrywać 5:0, a to że wygraliśmy z Arminią tylko 1:0 to żaden problem. Tam kulała głównie skuteczność, bo drużyna sytuacje sobie stwarzała. Poza tym nie ma Kimmicha, więc wiadomo, że jest trudniej. Byłem jedną z osób, która pisała, że przyda mu się czasem mecz przerwy, pomimo że jest sercem tej drużyny, ale jednak jak go nie ma od kilku spotkań to różnice widać. Zresztą rok temu kiedy miał kontuzję, to się też męczyliśmy z Unionami i innymi klubami na jesieni. Sezon jest jeszcze długi i na dłuższą metę Bayern sobie wypracuje za jakiś czas kilku punktowe prowadzenie w tabeli, a w lidze mistrzów, jeśli nie będzie multum kontuzji, kwarantann itp to mamy szansę to trofeum wygrać.

Wracając jeszcze na chwilę do złotej piłki. Może do 3 razy sztuka i za rok Robert znowu będzie miał genialny sezon i wtedy w końcu wygra to trofeum? Może za rok zdarzy mu się taki sezon, że bezapelacyjnie nikt nie będzie miał do niego podjazdu. Nie ma co na razie myśleć o tej nagrodzie. Życzmy Robertowi, żeby strzelał dużo i w kluczowych spotkaniach. Nadal jest najlepszy, a kilku głosujących (z Afryki czy Ameryki południowej) więcej na Messiego, tego nie zmieni.

BTW nie mieliście wrażenia, że Leo nie cieszył się jakoś za bardzo z tej nagrody? Wiadomo, że on raczej zawsze był typem introwertyka, ale jednak jak porówna się te jego wcześniejsze nagrody (złote piłki) to zadowolenie było dużo większe. Teraz kwestia czy po prostu z racji, że wygrywa (aż) 7 raz, nie robi na nim tak dużego wrażenia, czy może trochę czuł, że nie do końca zasłużył, czy po prostu ten plebiscyt mało dla niego znaczy. Najbardziej się uśmiechnął jak pokazali jego synów, a tak to za dużo zadowolenia nie pokazał.

29.11.2021 23:03

@GuteSpiele Mam podobne odczucia co do Rose, nie przekonuje mnie. Terzic miał na początku problemy, a potem drużyna grała coraz lepiej. Tak czy siak, Terzic został w BVB jako dyrektor techniczny, więc gdyby BVB zacięło się za jakiś czas i musieliby pożegnać aktualnego trenera, to z szukaniem zastępcy dużego problemu raczej by nie mieli. Być może Terzic został w BVB, bo wie, że jak Marco nie da rady, to Walzke go znowu poprosi o poprowadzenie 1 drużyny.

03.11.2021 21:20

@Sven Też wybrałem BVB z Ajaxem :) Ajax gra miłą dla oka piłkę (a przy tym skuteczną), więc można być fajne widowisko.

Tymczasem Lipsk prowadzi 1-0 z PSG :D

03.11.2021 21:10

Kurcze - skasowało mi całą wypowiedź, a krótka nie była :P Napiszę jeszcze raz.

Pozostaje nam czekać na wyniki złotej piłki i tyle. Wiadomo, że statystyki i wyniki wskazują na Lewego, a Messi nie porywał w tym sezonie. Pozostaje tylko kwestia czy taki dziennikarz z końca świata (który głosuje) sprawdza statystyki/ogląda mecze, czy tylko czyta newsy o Messim, który co z tego, że wygrał Copa America, jak liczba jego goli nie porywa, a w PSG nie potrafi się odnaleźć. Przecież on w Ligue 1 nie strzelił żadnego gola. Obejrzałem sobie ich 2-3 mecze w lidze i Messi tam bardziej przeszkadza niż pomaga. Nie uczestniczy w pressingu, zalicza mało sprintów. U nas Muller robi ponad 10 km/h i potrafi zagrać podanie z niczego i strzelić gola w momencie, w którym nikt się tego nie spodziewa. Żeby nie było Messi przez lata był na topie, ale ja osobiście się cieszę, że mieliśmy takiego Thomasa niż Leo.

Ale na to nie mamy wpływu jak ludzie zagłosują. Czekamy na wynik, galę i tyle.

Co do meczu - kolejny pogrom, ale i stracone 2 gole. Lewy znowu robi show i zamyka usta hejterom. Genialna asysta Neuera i takie zagrania lubię. Sane znowu z golem i możemy się cieszyć, że Julian przestawił mu coś w głowie. Za to Sabitzer nie może się jeszcze u nas odnaleźć, ale dajmy mu czas. Być może odpali dopiero na wiosnę, ale w drugim sezonie.

Nie pamiętam kto to dzisiaj pisał, że Kimmichowi przydałoby się nieco odpoczynku, ale się zgadzam. Owszem, zagrał dzisiaj fajną piłkę, zaliczająć asystę drugiego stopnia, ale ja się boję, że na wiosnę będzie zajechany i wymęczony fizycznie. Sezon wstecz mieliśmy tego przykład. O ile w 1 meczu z PSG jeszcze jakoś dawał radę (aczkolwiek to nie była jego optymalna forma), o tyle w rewanżu był już cieniem samego siebie, a Neymar/Mbappe tak go pressowali, że nic nie mógł zrobić. I ja się pytam - on seryjnie musiał grać między tymi 2 meczami z Unionem? - tamten mecz był o nic, bo wszyscy czekali na rewanż w CL i można byłoby wystawić kompletnie kogokolwiek z rezerw i oszczędzać Joshuę.

Ancelotti będac w Realu, grał Krossem przez cały sezon i Toni na wiosnę był kompletnie zajechany. Wolałbym uniknąć sytuacji, w której w ćwierćfinale/półfinale Kimmich oddycha rękawami, bo grał 90 min z Bochum, Furth, Kolonią oraz resztą przeciwników z Bundesligi. Wiadomo, że Joshua chciałby grać wszystko od deski do deski, ale trener i sztab muszą też patrzeć długofalowo i mieć na uwadze dobro drużyny, chcąc mieć Kimmicha w formie na kluczowe spotkania.

Edytowano : 2021-11-03 00:17:06

Być może odpali dopiero na wiosnę, albo w drugim sezonie*

03.11.2021 00:15

Tak, macie rację z Musialą. Ostatnio rzadko dostaje szanse, tym bardziej w przypadku braku Mullera, w teorii powinien być jego zastępcą.

02.11.2021 20:38

Nianzou i brak Mullera w składzie. Ciekawie :)
Liczę na kolejne dobre spotkanie i grad goli.

02.11.2021 19:54

W sobotę liczę na eksperymentalny skład typu (bo niektórym dobrze zrobi trochę odpoczynku)

Lewy
Sane-Sabitzer-Musiala
Tolisso-Kimmich
Davies-Hernandez-Sule-Stanisic

27.10.2021 23:13

Paradoks pewnie będzie taki, że Gladbach pomimo tej wysokiej wygranej z nami w kolejnej rundzie dostaną w czapkę.

27.10.2021 23:09

Dzisiaj kompletnie nic nie zagrało i nic Bawarczykom nie wychodziło. Zniżka formy nastąpiła momentalnie u wszystkich jednego dnia. Jedyny, który z podstawowej jedenastki coś grał, to był Neuer, bo gdyby nie jego interwencje to by się skończyło na 7:0 albo 8:0. Upamecano był dzisiaj tak elektryczny, że to aż szkoda gadać. Nie wiem, czy im uderzyła sodówka do głowy po tym jak klepali każdego ostatniego 4:0 / 5:0 / 7:0 czy kompletnie zaspali i nie mogli się wybudzić nawet w końcówce meczu.

Największy paradoks jest taki, że Dayot obchodzi dzisiaj urodziny i zrobił sobie oraz całej drużynie najgorszy możliwy prezent. Moim zdaniem brak Sule od początku miał diametralny wpływ na to co się wydarzyło, bo Upamecano wygląda lepiej grając z nim w parze niż z Hernandezem. I tu nie chodzi, że Lucas jest słaby czy coś w ten deseń, tylko że Upemano z takim Sule lepiej się dopełniają i podobnie byłoby gdyby Hernandez grał z Sule.

Cóż, teraz ważne jest, jak drużyna zareaguje w kolejnym meczu. Trzeba się podnieść z tej kompromitacji i myśleć o kolejnym spotkaniu. Dzisiejszy mecz dla nas jest do zapomnienia, dla sztabu i dla piłkarzy jeszcze nie do końca, bo czeka ich spora analiza tego co dokładnie się wydarzyło, a następnie zadanie sobie pytania, jak nie dopuścić do czegoś takiego ponownie.

Jedyne czego oczekuje, to ogromnej motywacji w kolejnym meczu i zupełnie innej jedenastki. Szczególnie Upamecano, Pavard i Gnabry muszą się pogodzić z tym, że kolejny mecz obejrzą z poziomu ławki, a w kolejnych dniach mają się brać do roboty. Dayot jeszcze wróci do formy, ale z Benjaminem to nie wiem. Stanisic powinien dostawać coraz więcej szans, bo ma potencjał na dobre granie.

27.10.2021 23:02

Kompletnie nie rozumiem, co oni dzisiaj grają. Bayern totalnie nie może wejść w ten mecz. Ale dalej wierzę, że w drugiej połowie się ogarną i walec ruszy.

27.10.2021 21:22

Prowadzenie Ajaxu kompletnie mnie nie dziwi, bo BVB za Rose nie gra jakiegoś wielkiego futbolu. No i z drugiej strony Ajax ma zarówno całkiem dobrą kadrę, jak i świetnego trenera. Gdyby nie fakt, że wybraliśmy Nagelsmanna, to ten Hag trafiłby do nas (ale, żeby nie było, ja z Juliana jestem bardzo zadowolony :)

19.10.2021 21:43

Davies grał z Panamą 80 min 14.10, a 3 dni wcześniej 90 min z Jamajką. Doliczmy do tego jeszcze długą podróż samolotem, więc to logicznie, że Julian go zdjął. Nie ma sensu go zajeżdżać.

Cóż jak będzie 7-0 w 60 minucie, to może nawet Roca wejdzie za Kimmicha :D

17.10.2021 16:14

Coś czuję, że to jest właśnie sezon gdzie pobijemy rekord w ilości strzelonych goli w lidze.

17.10.2021 16:10

Chciałbym, żeby został, bo dalej wnosi sporo jakości.

17.10.2021 14:33

W sumie bez niespodzianek

17.10.2021 14:32

No Lewy ewidentnie ma lekki zjazd formy, ale moim zdaniem na Leverkusen wyjdzie tak zmotywowany, że strzeli 2 gole i licznik strzelonych goli będzie znowu rósł z każdym kolejnym meczem.

By the way: Dania po 8 meczach ma bilans 27-0 - szok :O

12.10.2021 23:24

Wiadomo byłoby, że Lewy koniecznie chciał grać, żeby śrubować swoje rekordy. Dzisiaj to nie był jego dzień, szkoda. Z Albanią raczej będzie musiał grać 90 min, bo też mecz będzie kluczowy jeśli chodzi o walkę o drugie miejsce w grupie.

Edytowano : 2021-10-10 00:14:32

Wiadomo było*

10.10.2021 00:14

Niemcy rzeczywiście grali padakę? Znam tylko wynik, bo oglądałem Oranje z Łotwą.

08.10.2021 23:11

@Pir5 Gdyśmy nie posiadali tak znakomitego zawodnika jak Davies, to właśnie na LO widziałbym Theo, bo gość robi mega robotę w Milanie. Napędza akcje, potrafi dograć i jak na swoją pozycję to stosunkowo często wpisuje się na listę strzelców.

07.10.2021 20:34

Jedyny kluczowy błąd Flicka, to był właśnie zbyt częsty brak Lucasa w 1 składzie. Z nim tyle goli byśmy nie potracili. Zresztą mecze, w których za Flicka zagrał pokazywały, że Alaba do niego podjazdu nie miał.

07.10.2021 20:28

Ogólnie jestem na tak, bo być może to jest właśnie dla nas opcja jeśli chodzi o środkowego napastnika. Bądźmy szczerzy, na Erlinga, jego ojca, menadżera i pensję nas nie stać, Werner to nie jest typowy napastnik tylko bardziej skrzydłowy, lub ewentualnie cofnięty napastnik, Erling za drogi, a Adeyemi mógłby być dla nas dobrym rozwiązaniem. A potem dobrze byłoby go wypożyczyć, żeby mógł regularnie grać. Musimy myśleć o następcy Roberta, bo kiedyś nastąpi ten moment, gdyby zastępstwo będzie potrzebne na już.

No właśnie problemem jest to, że taki Lipsk czy BVB może mu dać grać praktycznie od razu, a my nie do końca. Ale może kwestie rodzinne, miejsce urodzenia czy nawet chęć udowodnienia, że klub popełnił błąd (kiedy go wypuścili z juniorów) sprawi, że wybierze Bayern. Co do BVB to jak oni puszczą Haalanda, to będą potrzebowali następcy i dlatego Karima należy "zaklepać" wcześniej. Zarząd raczej zdaje sobie z tego sprawę i pewnie dlatego ruszyły już jakieś rozmowy.

07.10.2021 20:26

Tak totalnie zmieniając temat. Piłkarki Bayernu właśnie grają w CL z Benficą, a na youtubowym kanale DAZN jest transmisja:

https://www.youtube.com/watch?v=J4jEGyHqQm4

05.10.2021 21:33

Po obejrzeniu trailera nie mogę się doczekać jeszcze bardziej. I jeszcze ta scena jak Flick mówi, że to koniec :O Nie spodziewałem, że będą też takie fragmenty.

Ale jak w serialu nie będzie Arjena, to wyłączam (żart) :P

04.10.2021 19:43

Lepiej, że taka niefortunna porażka pojawiła się teraz niż w jakimś kluczowym momencie sezonu, na wiosnę. Poza tym to też zimny prysznic dla piłkarzy czy sztabu. Zresztą Goretzka ostatnio naopowiadał w wywiadzie, że nie ma drużyny, która może ich aktualnie pokonać i to się zemściło. Nie był to dobry mecz w naszym wykonaniu, nie ma co kłamać, ale jednak trochę sytuacji sobie stworzyliśmy i mieliśmy szansę tego nie przegrać/wygrać, gdyby szczęście dopisało. Trapp miał dzisiaj swój dzień i jest to Man of the Match. Tego akurat nie można powiedzieć o Upemacano, bo jego błędy wpłynęły na wynik. Ale nie ma co na nim wieszać psów, bo na jeden zawalony mecz resztę ostatnich grał świetnie. Lewy znowu niewidoczny, już sam nie wiem czy to kwestia taktyki czy coś gorzej z formą.

Dalej wierzę w tą drużynę (pomimo słabego meczu), bo widzę progres za Nagelsmanna, bo nie dostajemy mecz w mecz gonga po 15 minutach, po jakimś babolu, tylko potrafimy zdominować i nastrzelać. Dzisiaj po 1-0 za szybko odpuściliśmy i to był błąd, ale na tyle znamy chłopaków i ich mentalność, to można się łatwo domyślić, że na kolejny ligowy mecz wyjdą zmotywowani jeszcze bardziej niż zwykle, żeby szybko zapomnieć ostatniej porażce poprzez wygraną. Tak, tak Leverkusen sobie radzi i to nie będzie łatwy mecz, ale jesteśmy w stanie wywieść 3 punkty.

Trochę mnie jednak zastanawia kwestia rotacji, a raczej jej brak. Owszem mamy 5 zmian i można wtedy odpuścić kilka min kluczowym zawodnikom, ale to jednak nie to samo. Był mecz z Furth i tam można by nieco zluzować. Dać pograć Sabitzerowi za Goretkę. Stanisicowi za Pavarda czy Sule. Wpuścić Omara od początku. Aktualnie wygląda to tak, że taki Sabitzer wchodzi na 15-20 min i w sumie nic to nie wnosi, bardziej dałoby mu zagranie w jakimś meczu od początku niż tylko same ogony, a jakoś z drużyną musi się zgrać.

04.10.2021 00:55

@Prezes42 Ligi mistrzów w tym sezonie raczej nie wygrają, tylko odpadną pewnie w 1/4, więc spać można spokojnie :D

03.10.2021 17:26

@WayeThe

Obejrzałem cały mecz PSG i moim zdaniem to nie żaden syndrom LM, tylko nieco braku pomysłu na grę. Co z tego, że Pochettino wystawia ofensywny kwartet Neymar-Messi-Mbappe-Di Maria, jak oni nie potrafią oddać celnego strzału w całym meczu. Tak mieli swoje okazje, ale kończyły się niecelnymi strzałami. Są tam jakieś pojedyncze przebłyski, ale jakoś nie widać, żeby to był świetny zgrany kwartet czy trio (kiedy nie ma Di Marii). Do tego kwestia, że reszta zespołu musi bronić za nich, bo gwiazdom nie chce się cofać do tyłu. Nie wiem ile tym razem Leo przebiegł, a patrząc na jego truchtanie, to pewnie niewiele. Dlatego ja się cieszę, że mamy takiego Mullera (zamiast Messiego), który potrafi zarówno kreować grę strzelić, to uczestniczy w pressingu i potrafi się cofnąć do obrony.

03.10.2021 17:07

Niedawno Kimmich, niedawno Goreztka :) A za chwilę Gnabry. Widać, że zawodnicy też jednak muszą być na razie zadowoleni z współpracy z Nagelsmannem, bo gdyby jakieś pojedyncze znaki zapytania, to tematy przedłużeń mogły trwać nieco dłużej. Ciekawe, czy Sule będzie kolejnym - oby, bo aktualnie trudno się przyczepić do jego gry, a wręcz przeciwnie - gra naprawdę dobrze.

30.09.2021 21:44

Grealish nieco się wyróżniał, bo potrafił fajnie dograć piłkę czy czasem strzelić gola. Na pewno mocno ciągnął Aston Villę do góry. Ale nie jest to nominalny skrzydłowy, bo brakuje mu tempa. Trochę rozumiem, że się nim Guardiola zainteresował, bo jest to uniwersalny zawodnik, który może pasować do taktyki Hiszpana, aczkolwiek kwota transferu to przegięcie. W normalnych warunkach za takiego zawodnika można by dać z 30 m, ale to jest właśnie Premier League, do tego reprezentant Anglii, a Aston Villa wywindowała cenę w górę, bo zainteresowanie było spore. Najbardziej czego jednak Pepowi brakuje, to jakieś sensownej "9" i już bardziej bym zrozumiał, gdyby wywalili z 140 m na Kane'a (co i tak jest chorą ceną, a dla City nie byłby to problem), bo przynajmniej gwarantowałby sporo bramek, co przekłada się później na punkty. Zresztą Kane zrobił progres, bo to już nie jest tylko i wyłącznie dobijak, tylko zawodnik, który cofa się do linii pomocy, rozgrywa. A właśnie takich zawodników lubi Pep.

Mecz Polska-Anglia pokazał, że Grealisha można łatwo wyłączyć z gry. Glik pomimo 33 lat na karku pokazał, że nie stanowi to żadnego problemu. Jak jego gra z PSG wyglądała to do końca się nie mogę wypowiedzieć, bo patrzyłem tylko na fragmenty (dzięki multilidze), a patrząc później na dłuższy skrót. Ale szału nie było.

Brawa dla Legii. 6 pkt po dwóch meczach z mocnymi (przynajmniej na papierze) rywalami, niczym Sheryf w lidze mistrzów.

Ps. Ogląda ktoś może Leverkusen ? Flashscore "mówi", że Wirtz z kolejnym golem :)

30.09.2021 21:41

Tak się w sumie zastanawiam, jak to jest z minutami dla Sarra. Julian go wystawia w formie okna wystawowego? Przy takim wyniku, to chociaż Roca mógł zagrać te kilka min. A drugi znak zapytania, to pytanie kiedy Sabitzer wkomponuje się w naszą drużynę i wchodząc z ławki strzeli gola, zrobi asystę, albo zaliczy kilka udanych pojedynków.

Sprawdziłem portal Whoscored i Leroy dostał najwyższą ocenę (9,7).

29.09.2021 23:24

Bardzo udany mecz. Troszkę gorsze pierwsze 15 min drugiej połowy, ale to tylko do tego fragmentu mogę się przyczepić. Pomimo dwóch goli Lewego, to dla mnie Sane man of the match, a ten jego gol - szok :O Chociaż on chyba bardziej chciał dośrodkować niż strzelić, ale ważne że wpadło. Podoba mi się jak teraz mądrze gramy w obronie, nie ma głupich błędów, które się notorycznie zdarzały jak grał Alaba. Sule ciężko pracuje na nowy kontrakt i jeśli utrzyma formę, to liczę, że z nami zostanie na dłużej.

Co do niespodzianek, to dzisiaj jedną mieliśmy - wygraną Juventusu :P
Bo jeśli chodzi o Benficę to jej wygrana nie jest zaskoczeniem, bardziej bym się zdziwił gdyby to Barca wywiozła zwycięstwo z Lizbony.

Do tego jeszcze Ronaldo ratujący United (i też Solskjaera) w ostatniej minucie meczu. Szkoda, że Wolfsburg nie dowiózł zwycięstwa, ale mają jeszcze 4 mecze, żeby powalczyć o coś więcej.

29.09.2021 23:01

Ciekawe brak Pavarda, to "nagroda" za czerwoną kartkę, czy po prostu Julian chce zostawić 3 ŚO z tyłu i tylko Davies będzie grał wysoko.

29.09.2021 20:09

@Arkady142 Bardzo fajnie to podsumowałeś. W Paryżu mają przesyt i tam naprawdę nie ma szans, żeby na dłuższą metę dogodzić wszystkim, bo przy takich zawodnikach będą kłótnie. PSG miało szansę zarobić na Mbappe, ale oni dalej wierzą, że go zatrzymają kasą, a Francuz był od dzieciaka kibicem Realu i koniecznie chce tam trafić. Czym bliżej będzie do końca jego kontraktu, tym sytuacja zacznie się robić gorąca, zaczną się pojawiać pytania czy na siłę grać dalej triem Neymar-Mbappe-Messi do końca czy coś zmieniać. Koledzy z szatni też już będą inaczej na to patrzyli, wiedząc że Kylian zaraz zniknie. Donnarumma/Navas to kolejny temat, bo sprzeczki są już teraz, a co będzie dalej. Argentyńczyk ma grać nimi na przemian ? Navas w formie to jednak dalej jest top i często miał zwyżkę formy w kluczowych spotkaniach. Poza tym nie zapominajmy o Icardim i jego "relacji" z Messim. Maxi Lopez dosyć mocno kumplował się z Leo, a po tej całej sytuacji z Wandą i Icardim, Messi nie wyrażał zgody na powoływanie Icardiego do kadry, a był moment gdzie Mauro był w takiej formie, że na reprezentacje sportowo zasługiwał. Niby to trener wybiera skład, ale bądźmy szczerzy, ale Messi często miał ostatnie zdanie i jak kogoś nie chciał, to się tak działo. W Barcy też to różnie wyglądało na przestrzeni lat. Jakoś nie widzę, żeby Icardi z Messim wymieniali z sobą multum podań i często sobie nawzajem asystowali.

Tuchel 2 razy dojechał do finału CL i w tym roku, go wygrał, więc to nie była tylko kwestia samych zawodników, ale też tego jak nimi zarządzał i jak miał pomysł na grę. Zresztą sam Neymar go mocno chwalił, a zawodnicy PSG z jego zwolnienia zadowoleni nie byli.

Albo Donnarumma albo Navas / albo Icardi, albo Messi / albo Mbappe albo Messi. Tam jest sporo czynników, które będą tworzyły tarcia. Jeszcze tylko czekać, aż się zaczną kłócić o karne, rzuty wolne itp. Bo ile Messi/Neymar jako cudowni przyjaciele będą chcieli się wymieniać, o tyle dla Mbappe już nic nie zostaje, to draka gwarantowana.

Guardiolę to już coraz mniej rozumiem. Dalej idzie w zaparte, żeby coś zmieniać, jakby to taktyka czy ekserymentalny skład miał zaszachować przeciwnika. Grealish na ataku? Dalsze granie Sterlingiem, mniej minut Fodena, brak Jesusa od pierwszych minut. Finał z Chelsea przegrał na własne życzenie, bo nie wystawił żadnej nominalnej "6" chociaż w każdym wcześniejszym meczu (nawet z PSG) grał w tej roli Rodri/Fernandinho.

29.09.2021 00:18

Dzisiaj to najbardziej mi szkoda Milanu, mieli szansę dowieść to 1-0 grając w 10 i na koniec się posypali :/
Real to z jednej strony zlekceważył "Szeryfa", a z drugiej strony Mołdawianie zagrali całkiem dobre spotkanie. Jeszcze tylko czekać aż zrobią niespodziankę w Mediolanie i powalczą o 2 miejsce, bo poniżej 3 miejsca chyba nie spadną. Real skończy na 1 miejscu, pomimo dzisiejszej wpadki.

Co do PSG, to ja dalej myślę, że mimo tylu gwiazd, to potkną się gdzieś w 1/4, max 1/2. Na dłuższą metę Pochettinio nie zapanuje nad ego wszystkich zawodników. Przecież już niedawno Messi zrobił focha, bo zszedł kilka min przed końcem meczu, ostatnio Mbappe i siedząc na ławce narzekał, że Neymar mu nie podaje. Już się grupki robią, bo część piłkarzy staje za Navasem i chcą, żeby on grał ile się da, niezależnie od formy Donnarummy. Ile to lat Real był jako "Galacticos", a był problem z wygraniem Ligi mistrzów.

Trudno jest prorokować Ligę mistrzów w tej chwili, ale sądzę, że (to będą trochę kontrowersyjne typy) w walce o CL najdłużej może zostać Bayern, Liverpool... oraz Chelsea i Real. Jednak nadal mamy dobrą kadrę i jak nie będzie wysypu kontuzji i spadku formy, to szanse mamy spore. Liverpool zabezpieczył się, bo teraz mają spory wybór obrońców, a jeśli Van Dijk im nie wypadnie, to też mogą daleko zajechać. Chelsea ma Tuchela, który stworzył drużynę, a to jest jednak w piłce najważniejsze. Natomiast Real może nie porywać, grać ekonomicznie, a na wiosnę znowu włączą odpowiedni tryb i w kluczowych meczach znowu dadzą radę. Wszystko oczywiście zależy od losowania. Zobaczymy

28.09.2021 23:35

Przyglądam się Antonemu dzisiaj w meczu z Besiktasem i podoba mi się jego gra. Widać, że ma dobry przegląd pola i szuka ciekawych rozwiązań. Bardziej do mnie przemawia niż Gakpo, którego nasi skauci jakiś czas temu obserwowali (a może dalej obserwują).

No jeżeli Coman nie będzie chciał przedłużać kontraktu w kolejnym roku, to będzie trzeba go sprzedać, bo przecież nie możemy puszczać co roku zawodników za darmo. I to tym bardziej takich, na których da się zarobić.

28.09.2021 19:50

Nawet w Leverkusen mówi się , że to jest talent większy od Havertza - i coś w tym jest. Musimy o niego powalczyć i sprowadzić go za te 2 lata. Muller nie będzie młodszy, a musimy szukać rozwiązań na przyszłość.

28.09.2021 19:45

Przynajmniej Stanisic będzie miał okazję pograć więcej w lidze. Pavard zagra za to jutro w CL.

27.09.2021 22:10

Jeśli Sule utrzyma aktualną formę, to wolałbym, żeby został z nami na dłużej. Co do Rudigera, to zrobił bardzo duży postęp. Kiedyś popełniał sporo głupich błędów i jego gra wyglądała różnie, ale rzeczywiście Tuchel mocno go rozwinął i jest teraz kluczowy dla defensywy Chelsea.

26.09.2021 18:43

Niestety dzisiaj cały dzień poza domem, więc ominie mnie mecz z Bochum. Spróbuję później znaleźć całe nagranie, a jak się nie uda, to chociaż obejrzę obszerny skrót.

Ten zabieg Comana taki dosyć niespodziewany, bo wcześniej nie miał żadnych problemów z sercem. Pozostaje mu tylko życzyć szybkiego powrotu do zdrowia.

18.09.2021 08:32

Pewnie zagra zamiast Leona, obok Kimmicha. Musi krok po kroku zgrywać się z drużyną.

18.09.2021 08:24

A może Bayern oszczędzał się w meczu z Lipskiem i Barcą, bo ładują baterie na "wielkie i potężne" Bochum ? :P

14.09.2021 23:23

Taktycznie, to bardzo mądrze rozegraliśmy mecz. Nie trzeba było forsować tempa, a i tak to wszystko wystarczyło na spokojne 3-0. Upemacano skała, a z Sule kompletnie nie pozwoli Depayowi nic zrobić. Bayern zablokował tak Barcę, że nawet nie mieli szansę stworzyć jakiejkolwiek sensownej sytuacji.

Wiadomo, że nie było fajerwerków, ale widocznie Julian nie chciał na siłę wciskać ostatniego biegu, tylko mądrze to rozegrać, czekając aż Barca spuchnie. A co do drużyny z Katolonii, to ja nie wiem jak oni mają zamiar wyjść z grupy, bo z taką grą, to Benfika będzie dla nich wyzwaniem, a takie Dynamo Kijów powalczy z nimi jak równy z równym.

14.09.2021 23:17

Co ten Lingard odwalił :O

14.09.2021 20:39

Jestem spokojny, że damy radę. Nie mówię, że to będzie spacerek, bo przeciwnika nigdy nie wolno lekceważyć, ale patrząc na to co ostatnio graliśmy, to myślę, że będzie dobrze. Liczę na jakieś na 3-1 dla nas.

Na ławce mamy jeszcze Gnabryego, Comana, Sabitzera... i Czupo, więc mamy czym straszyć na ostatnie 30 min. Dla porównania Barca może wpuścić Coutinho i młodego Demira - i tyle.

14.09.2021 20:15

W sumie to kolejne dwa ligowe mecze gramy z Bochum i Furth. Jamal ma spore szanse znowu coś strzelić czy dać asystę, a wtedy może i dostanie nagrodę zawodnika miesiąca w Bundeslidze. Oby utrzymał formę :)

12.09.2021 23:50

@Arkady142 Okey, to zmienia postać rzeczy. Raczej wątpię, żeby Real grał triem Mbappe-Benzema-Haaland. Prędzej Mbappe-Haaland-Vinicius. Tylko pytanie czy Benzema chciałby wtedy zostać i pełnić rolę jokera. Tak czy siak, Benzema to zbyt dobry zawodnik, żeby go od tak odstawić na boczny tor.

Tak samo u nas Robert jest gwarantem goli i pomimo jego wieku, to liczę, że zostanie z nami na dłużej. Na Haalanda nas nie stać, Werner to inny typ zawodnika, a Adeyemi, który fajnie się zapowiada, to potrzebuje czasu. W sumie Bayern mógłby pomyśleć o kupnie tego młodego napastnika w kolejnym oknie (jeśli oczywiście w kolejnych miesiącach dalej będzie się rozwijał) i wypożyczyć go na rok lub dwa do jakiegoś klubu z Bundesligi.

12.09.2021 23:44

@Arkady142 Jak Real pozyska Mbappe, to nie oznacza to, że Benzema pójdzie w odstawkę. W reprezentacji Francji zagrali razem kilka spotkań i ich współpraca wyglądała całkiem dobrze. Póki Benzema utrzyma formę, to będzie grał. Zresztą dzisiaj strzelił kolejne 2 gole.

Co do Haalanda - gdzie trafi - to dla mnie to jest jedna wielka niewiadoma. W kolejnych miesiącach może się wszystko wydarzyć. Wcześniej myślałem, że pomimo zainteresowania klubów z topu, to że on ma jakieś porozumienie z Bayernem, ale słysząc o jego wymaganiach finansowych, prowizji dla Raioli itp, to już mniej w to wierzę.

12.09.2021 22:26

@bayernthebest De Jong to nawet aktualnie nie łapie się do kadry Holandii. Luuk umie wykończyć czy dobić z główki, ale na tym się kończą jego atrybuty. Głównie czeka na piłki i kompletnie nie kreuje gry. Wystarczy go odciąć od podań i pograne.

Już właśnie taki Braithwaite jest dużo groźniejszy. Niby jest na niego wielki hejt, że to za niski poziom na Barcę, ale moim zdaniem aż tak zły jak o nim się pisze, to on nie jest.

12.09.2021 17:07

Chyba nie było, więc wklejam.

"Martin Braithwaite nie zagra do końca roku! Napastnik FC Barcelony ma problem z kolanem"

12.09.2021 16:47

Przyznam, że dzisiaj Sane grał całkiem dobrze. Widać spore zaangażowanie, dużo prób. Wiadomo jeszcze troszkę ma do poprawy, ale widocznie ta przerwa reprezentacyjna trochę go podbudowała (gole, asysty, czy bycie zawodnikiem meczu). Musiala - "Man of the Match". Lewy miał dzisiaj nieco rozregulowany celownik, ale przecież ostatnio grał sporo, więc zmęczenie na pewno robiło swoje. Jeśli miałbym się do czegoś przyczepić to nieco do środka pola, który nie był aż taki stabilny, ale na szczęście sama linia defensywy nadrabiała wszystko. Sporo założonych pułapek ofsajdowych robiło robotę. Sabitzer jeszcze potrzebuje czasu, żeby się zgrać z zawodnikami, nie zrobił dzisiaj za dużo, chociaż jedną szansę miał.

I plus dla Juliana, bo nie chciał na siłę śrubować wyniku i męczyć Lewego czy Goretzki, a do tego sprytnie zareagował na nieco dziurawy środek pola wstawiając tam Stanisica, a Sabitzera przesunął wyżej.

I mała ciekawostka. Lipsk u siebie stracił 4 gole w kwietniu 2018 roku (albo 5 z Hoffe w 2018, a "Wieśniaków" prowadził wtedy Nagelsmann).

11.09.2021 20:37

W sumie nie ma co Roberta i Goretzki dłużej wymęczać. Ostatnio dużo grali i muszą odpocząć na Barcę.
Zresztą pewnie zaraz Musiala wpakuje na 4-1 i mecz zamknięty :D

11.09.2021 19:51

Jamal pograł ledwo kilka minut, a już strzelił gola i dał asystę. Jak ten chłopak cudownie się rozwija, a jeszcze tyle lat gry przed nim :)

11.09.2021 19:47

Musial to jest geniusz :D :D

Edytowano : 2021-09-11 19:38:24

Musiala*

11.09.2021 19:38

Nie spodziewałem się tak dobrej gry reprezentacji Polski. Świetna pierwsza połowa i Anglicy byli kompletnie zniwelowani. W drugiej połowie już nieco gorzej, bo Anglia zaczęła się lekko rozkręcać. Szkoda tej straty Modera, ale zrewanżował się przy drugim golu, bo przedryblował Anglika mając go na plecach. Fajnie, że udało się ten remis uratować, aczkolwiek była do pokonania, bo szanse dzisiaj na to były.

Niemców odpaliłem dopiero od drugiej połowy. Cieszy gol Sane, ładnie to wrzucił pod ladę. Jeszcze widzę, że miał asystę. Może Leroyowi w końcu coś przeskoczyło i zacznie znowu dobrze grać na dłuższą metę :D

No i mocno cieszy mnie wczorajsza wygrana Holandii z Turcją, bo zmiażdzyli ich 6-1 nie dając im żadnej nadziei. Zagrali naprawdę fajny futbol i teraz w końcu widać, że mają trenera, który ma pomysł na jakąś sensowną grę. Dobrze, że van Gaal wrócił. Pressing od 1 sekundy, a w 44 Klassen zdobywa gola. Depay jest dalej w formie, więc Upamecano, Sule czy Hernandez będą mieli z nim masę roboty.

08.09.2021 23:06

Sezon jest długi i może będzie jeszcze tak, że krok po kroku Sane zacznie w końcu coś grać. On wie jaka wisi na nim presja, bo aktualnie każdy oczekuje od niego cudów. Jemu właśnie potrzeba takich małych sukcesów jak MVP czy gol/asysta, żeby zaczął odzyskiwać pewność siebie. Niezależnie czy to mecz z Liechtensteinem czy Arminią.

Żeby nie było, to w tym sezonie wiele razy łapałem się za głowę widząc jego grę, ale nadal na niego liczę i wspieram, bo to nasz zawodnik. Kibice na Allianz mogli być zdenerwowani jego grą, ale te ich gwizdy nic nie pomagały.

04.09.2021 14:50

Nadrabiam właśnie skróty innych dzisiejszych spotkań. Sterling zaliczył 2 próby nurkowania - dobrze, że sędzia się nie nabrał (a sędziował Cakir) :P

03.09.2021 00:08

Jeśli nie pomyliłem w wyliczeniach, to Musiała na ostatnie 4 mecze dał 3 asysty i strzelił 3 gole. Fajnie, że Sane się odblokował. Oby mu to pomogło.

A Lewy to znowu maszyna, bo gol i asysta, ale to nic nowego ;)

Edytowano : 2021-09-02 22:43:31

Musiala*

02.09.2021 22:42

@Mort w pierwszym meczu aż tak źle nie grał, ale w drugim już tak. Tutaj się jak najbardziej z Tobą zgodzę. Zresztą tutaj akurat Pochettino miał na niego pomysł, bo Neymar z Mbappe presowali Joshue większość czasu i miał spory problem z rozgrywaniem. Druga kwestia, że Alaba nie za bardzo schodził niżej, żeby mu pomóc w kreowaniu gry.

Pewnie tak jest, że Kimmich chce grać od deski do deski, ale to chociaż wystarczyło go nie wpuszczaćna na Union. W rewanżu nie wyglądał na wypoczętego.

02.09.2021 21:46

Podoba mi się podejście Kimmicha, bo chce z walki z mocnymi drużynami,

@Mort Kimmich od 25.03 do 24.04 grał co 3-4 dni w każdym meczu pełne 90 minut. Mecz z Lipskiem, który poprzedzał pierwsze spotkanie z PSG był jednym z bardziej intensywnych jakie Bayern rozegrał, bo Lipsk pressował przez całe spotkanie i to mocno wyciskało energię z naszych zawodników. Pierwszy mecz z PSG też był intensywny. Prawda jest taka, że Kimmich i Muller nie powinni grać z Unionem, tylko wypoczywać na rewanż. I pomimo długiej listy kontuzji mógł zagrać ktokolwiek inny z rezerw, bo to był jedyny mecz z niewielu, który nie był ważnym.

Ja do dzisiaj cenię Flicka za to co zrobił, ale cały sezon mnie zastanawiało, dlaczego on chociaż czasami nie zdejmował Joshuy na te ostanie kilka minut, żeby go nie zajechać. Kiedyś w Realu mieli podobną sytuację, bo Anchelotti grał Krossem mecz w mecz i Toni na wiosnę już jechał na oparach.

02.09.2021 14:40

@GuteSpiele Jeśli chodzi o całokształt to się zgodzę, bo Portugalię rzeczywiście niejednokrotnie ciężko się ogląda. Santos nastawia drużynę na wynik, a nie na styl. Jego nie zwolnią póki będzie te wyniki zapewniał. Z taką kadrą jaką on ma jednak dałoby się powalczyć o coś więcej.

Flick pewnie z Lichtensteinem pewnie jakieś 5-0 wykręci. Ciekawi mnie mocno kogo Hansi widzi w roli 9 w kolejnych miesiącach: Havertza, Wernera czy ma jeszcze jakąś inna opcję.

01.09.2021 23:21

@GuteSpiele Aż taką mocną padakę dzisiaj grali ? Znam tylko wynik, ale gry nie widziałem.

Za to oglądałem Holandię i powrót van Gaala jako selekcjonera. Oranje mogli więcej w tym meczu zrobić, pomimo że Norwegia dobrze się broniła. Berghuis fatalnie, więc nie dziwne, że zszedł. Gakpo coś tam próbował, ale patrząc na to, że kiedyś pojawił artykuł o tym iż rozpatrują go skauci jako zastępcę Comana, to ja tego nie widzę. W meczu z Benifcą też niczym mnie nie ujął. Kingsley czasem bywa jeźdźcem bez głowy, ale przynajmniej umie dryblować i nie boi się wchodzić w pojedynki 1 na 1. Memphis jak zwykle na plus, bo gość jest wszędzie i mocno kreuje grę. Mnie tylko zastanawia brak Dumfriesa w pierwszej jedenastce kosztem Timbera. Zabrakło takich ofensywnych rajdów. Denzel wszedł na ostatnie 2-3 minuty i prawie wpakował gola na 2-1. Timber to bardziej środkowy obrońca i na tej pozycji grywa w Ajaxie.

Przynajmniej Czarnogórą wyciągnęła z Turcją z 0-2 na 2-2, więc źle nie jest :D

01.09.2021 23:00

Ledwo się sezon zaczął, a tu już kolejna kontuzja. Znając Mullera szybko wróci, niezwykł raczej długo pauzować.

01.09.2021 17:29

I właśnie dlatego kupiliśmy Sabitzera, bo szansa, że Tolisso złapie znowu kontuzje była spora.
Cóż, pozostaje mu życzyć szybkiego powrotu do zdrowia.

01.09.2021 17:26

@misza Ja teź się cieszę, że u nas nie ma szejków. Tutaj nie chodzi, że nagle nagle mamy podążać za innymi i wydawać w każde okienko ponad 100 mln. Ważne tylko, żebyśmy rzeczywiście robili transfery kiedy nasza kadra będzie tego potrzebowała. Zeszłe okienko było jednym z gorszych, a z aktualnego jestem naprawdę zadowolony.

Mi się podoba fakt, że Bayern odkłada pieniądze, a pomimo to jednak podjęli racjonalną decyzję i ściągnęli Sabitzera nie patrząc na brak transferów wychodzących. Rok temu wystarczyło po prostu dołożyć trochę więcej na prawego obrońcę, ale przeszłości już nie zmienimy.

31.08.2021 21:28

@Zerafaelo Oczywiście, że PSG zachodziło wysoko, ale potem na koniec i tak im czegoś brakowało. Nam brakowało tylko skuteczności, żeby ich wywalić w tym roku. Potem przyszło City, które zniszczyło ich grając z kontry.

Tak, z Arsenalem się zgodzę, bo oni od kilku lat kompletnie źle wydają pieniądze. Już sam fakt, że dają się nabierać i pozwalają, żeby Chelsea podrzuczała im kukułcze jaja typu David Luiz czy William. Dawno mieli taki mocno udany transfer, ale być może Tomiyasu, który ma wkrótce dołączyć, chociaż trochę podreperuje ich defensywę.

31.08.2021 21:10

Chelsea akurat zrobiło to, czego my nie zrobiliśmy po wygraniu trypletu. Tuchel dostał wzmocnienia, tam gdzie ich potrzebował, szczególnie napastnika. Wiadomo, że mało ich to nie kosztowało, ale oni przynajmniej nie spoczęli na laurach pomimo wygrania CL.

Flickowi mocno osłabiono skład, a zamienników podpisywali ostatniego dnia okienka. Przynajmniej w tym okienku zrobiliśmy całkiem dobre transfery (pomijając brak nowego PO, ale trzeba trzymać kciuki za Stanisica).

Co do PSG, to podobno do 2022/2023 mają spokój z FFP, ze względu na mistrzostwa w Katarze. Przykre, że prawo nie obowiązuje wszystkich. Może to kontrowersyjna teza, a może nie, ale moim zdaniem PSG dalej CL nie wygra. Jak to mawiał Johan Cruijff: "Nigdy nie widziałem, by worek z pieniędzmi strzelił gola". PSG musi drużynę, a nie sam zbiór gwiazdeczek.

31.08.2021 19:58

Czyli się już wszystko oficjalnie potwierdziło. Oby grał jak najwięcej, ale o to raczej nie trzeba się za mocno martwić.

Chciałbym, żeby Sule jednak przedłużył kontrakt, ale w razie niepowodzenia Chris być może go zastąpi. Zobaczymy.

31.08.2021 19:40

No to chyba szanse na sprzedanie Cuisance’a spadły do zera. Może ktośsię zgłosi w zimowym okienku.

I ciekawe czy Hoffe zdążyło wypożyczyć Richardsa, nadal nie było żadnego potwierdzenia.

31.08.2021 18:22

Wspaniale, że ta saga zakończyła się w końcu happy endem. Marcel, witamy w drużynie. Moim zdaniem, to naprawdę świetny ruch, bo zapewniamy sobie doświadczonego zawodnika, który dzięki swojej uniwersalności pozwolili nam na więcej wariantów. Może wystąpić na kilku pozycjach, ma mocne uderzenie z dystansu, potrafi uderzyć precyzyjnie ze stojącej piłki. To czego nam brakuje od dawna to właśnie strzały z dystansu. Oczywiście Tolisso zdarzyło się kilka takich goli, ale więcej niestety czasu spędzał na leczeniu niż grze.

Za taką cenę to była promocja i mamy też szczęście, że w tym przypadku Sabitzer rozpatrywał tylko Bayern. Transfer zajął trochę czasu, ale myślę, że z racji obecności Nagelsmanna szybko się zaklimatyzuje.

Myślę, że biorąc pod uwagę kilka czynników (charakterystykę, doświadczenie, uniwersalność i cenę), to w porównaniu z Neuhausem, Cavamingą, Wijnaldumem - czy innymi opcjami, o których była mowa - dokonaliśmy świetnego wyboru.

30.08.2021 20:16

Widać, że aktualnie jest rozpatrywany bardziej jako środkowy obrońca niż prawy obrońca, więc jest dopiero piątym wyborem za Upamecano, Hernandezem, Sule i Nianzu. Przynajmniej na wypożyczeniu będzie grał regularnie, a to mu naprawdę pomoże w rozwoju. Niech wraca za rok mocniejszym.

30.08.2021 20:00

Całe szczęście, że ten transfer się nie wydarzy. Hoffman miał problem z przebiciem się w BVB, a w drugiej Borussi nie czaruje jakoś zbyt mocno.

29.08.2021 23:24

Dobrze, że ten transfer to już kwestia kilku godzin. Oby jutro była oficjalka, to wtedy w końcu będziemy mogli odetchnąć z ulgą.

29.08.2021 23:23

Liczyłem, że trafimy na tym etapie trochę słabego przeciwnika, ale musimy dać radę. Jeśli chcemy znowu wygrać ten puchar to trzeba umieć wygrać z każdym. Gladbach nam ewidentnie nie leży na wyjazdach i niezależnie od ich formy w lidze, to na pucharowy mecz się zepną i my musimy zrobić tak samo, a nawet i jeszcze lepiej.

29.08.2021 23:21

No właśnie mi się coś nie zgadza, skoro najpierw BILD opisuje "tajny" plan Bayernu, który zakłada sprowadzenie Wirtza, Neuhausa, Baku w przyszłości, to po co mamy sprowadzać Hofmanna, skoro polują na innego prawego obrońca. Tym bardziej skoro nie chcą dać 12-15 mln za Dumfriesa, 15 mln za Sabitzera, a spekuluje się o ponad 20 mln za Neuhausa.

26.08.2021 23:54

@Arkady142 Co do Realu poruszyłeś ważną kwestię, czyli ich obronę. Ja mam tak samo wrażenie, że aktualnie skupili się tak mocno na Mbappe, ale zapomnieli o wzmocnieniu obrony. Wiadomo, że Ramos zaliczał więcej kontuzji, Varane coraz częściej cieniował, ale to jednak byli zawodnicy z dużym doświadczeniem i tworzyli całkiem dobry duet. Nie zastąpili ich wystarczająco. Aktualnie zostali z Nacho i Miliato, którym też zdarzają się często błędy. Alaba na razie gra na lewej, ale bądźmy szczerzy, jak on u nich zacznie grać na środku, to też będą tracić gol za golem (jakby co, to teraz rozpatrywałem główne sam środek obrony, pomijąjąc boki).

To już nawet u nas pomimo odejścia Alaby i Boatenga, ściągnęliśmy Upamecano, mamy Sule, Hernandeza, młodego Tanguya czy ewentualnie Richardsa, jeśli nie pójdzie na wypożyczenie. Więc myślę, że jakoś daliśmy radę co do środkowych obrońców. Aczkolwiek za to nadał jest potrzeba na prawego obrońcę, czy pomocnika typu box-to-box (Hasan negocjuj w końcu z Lipskiem, a nie się ośmieszasz i czekasz na ostatni dzień okienka).

Co do Rakowa i Legii. Pierwszą połowę Częstochowy obejrzałem i to już kolejny mecz, jak Kovacevic robi u nich mega robotę. Legia wykręciła wynik ponad stan, więc gratulacje za awans do ligi Europy, bo jeszcze tydzień temu bardziej się spodziewałem, że Slavii nie przejdą.

26.08.2021 23:45

Ja jestem zadowolony z losowania - myślę, że powinno nam się udać wyjść z pierwszego miejsca. BVB trafiło całkiem przyjazną grupę, więc nie powinni się martwić o awans. Lipsk gorzej, bo raczej trzecie miejsce to jest maks. Wolsburg ma wyrównanych przeciwników, ale jakieś szanse dalej ma.

Grupa D pomijając Szeriffa, to kopiuj wklej jak sprzed roku. Ciekawie czy Inter znowu się skompromituje :P

26.08.2021 19:30

Uli Hoeness powiedział w 2019 „Jeśli tylko wiedzielibyście, kogo sprowadzimy w przyszłym sezonie...”

Po czym przychodzi Jonas Hofmann :P czyli to jest ta długo zapowiadana bomba transferowa.
Za słaby w BVB, za dobry w Bayernie ? xD

26.08.2021 19:23

@GuteSpiele Nie rozumiem tego porównywania, do Klinsmanna, bo to tak dwaj odlegli trenerzy, no ale...

Co do meczu, to liczyłem na 5:0, a tutaj ładne 12:0. Fajnie, że Julian na siłę nie trzymał na siłę boisku Mullera, Kimmicha, Sule tylko dał im odpocząć.

I do czego tu doszło, żeby w jednym meczu strzelił zarówno Cuisance, jak i Sarr. Może po tym meczu znajdzie się jakiś kupiec z Anglii czy Turcji i zabierze ich obu :D

Edytowano : 2021-08-25 23:00:07

Przetestowałem ten symulator i mi wyszło:

Bayern, Juventus, Sevilla, Dynamo Kijów - taką grupą to bym nie pogardził :)

Edytowano : 2021-08-25 23:00:50

Bayern, Juventus, Salzburg, Dynamo Kijów*

25.08.2021 22:56

4 skrzydłowy ? Po co, przecież mamy Jamala. Tyle, że aktualnie on powinien być pierwszym wyborem, potem Gnabry/Coman, a Leroy jako ten czwarty.

Niech w końcu zaklepują Sabitzera i jakiegoś prawego obrońcę/wahadłowego.

25.08.2021 20:45

Ładnie to Jamal przymierzył. To jest przykład jak powinno się grać, bo Sane pomimo asysty, to na razie średnio.

25.08.2021 20:33

Fajnie, że Jamal od 1 minuty, oby władował 2 gole.

25.08.2021 19:51

Benfica już w 10, no to PSV zaraz zacznie strzelanie.

24.08.2021 21:34

@AdiFantasti No ja właśnie oglądam PSV, żeby się lepiej przyjrzeć Gakpo/Madueke :D

24.08.2021 21:22

Brakuje jeszcze tego, żeby nagle Barca chciała Sabitzera w zamian za Moribę. Z tym, że raczej klubowi z Katalonii aktualnie zależy na gotówce, żeby zmniejszać długi.

24.08.2021 20:07

Pewnie (niestety) przesiedzi u nas jeszcze z rok i w końcu mu się znudzi, a potem go sprzedamy, co prawda za jakąś badziewną stawkę.

24.08.2021 19:30

Widząc co wyczyniają nasi skrzydłowi, to ja momentami się zastanawiam, czy nie warto grać Hernandezem na lewej obronie, a Daviesa dać na skrzydło. Zresztą on chyba zalicza najwięcej udanych dryblingów, więc miałoby to sens chociaż spróbować.

24.08.2021 19:27

Z tym Hofmannem, to już jakiś nieśmieszny żart. Jak chcieli kogoś na wahadło to był Dumfries do wyciągnięcia. A jeżeli dalej się zastanawiają czy brać Sabitzera, bo jest Cuisance czy Roca, no to ...

Obyśmy ogarnęło jednak ten transfer Marcela zanim okienko się skończy.

Edytowano : 2021-08-24 19:22:48

Obyśmy ogarnęli*

24.08.2021 19:21

Cieszę się, że Joshua zostaje na dłużej. Jakoś się nie martwiłem o to jego przedłużenie kontraktu i tylko spokojnie czekałem na oficjalkę. Teraz czas na Leona - myślę, że on też przedłuży, to tylko kwestia czasu. No i potem kolejny w kolejce jest Sule.

Co do Sabitzera, to sądzę, że ten transfer rzeczywiście jest na ostatniej prostej. Tu już jest tylko kwestia negocjacji z Lipskiem i liczę, że do meczu z Herthą uda się to wszystko sfinalizować.

23.08.2021 21:42

@GuteSpiele Tak, na początku sezonu było Schalke, które totalnie "zniszczyliśmy" i wydało się, że duet Sane/Gnabry będzie wymiatał, a potem wszystko nagle się zacięło.

Żeby chociaż Gnabry znowu był w formie (na razie źle nie jest, bo asysta i 2 gole) + Musial grający znacznie więcej to będzie lepiej. Ale i tak, dopóki nie podpiszą Sabitzera i jakiegoś sensownego skrzydłowego, to krótka ławka dobrze nie wróży.

Za to Davies sprawia wrażenie, że wraca do formy, bo ostatnie 3 mecze miał całkiem dobre (patrząc na ofensywę), jeszcze musi tylko redukować te błędy w defensywie.

22.08.2021 21:25

Ja nie rozumiem tego całego wieszania psów na Nagelsmannie. Dopiero jego 3 oficjalny mecz, 2 wygrane i remis. Nasza gra jeszcze nie jest optymalna, ale bierzmy pod uwagę, że większość kadry grała na EURO 2020, sporo zawodników nie przepracowała całego okresu przygotowawczego. Tu potrzeba czasu i owszem szerszej ławki. Za Flicka na początku sezonu też się męczyliśmy z Herthą (4-3) czy dostaliśmy w czapkę od Hoffe (1-4). Jak mamy tutaj szukać winnego, to jest to głównie zarząd, bo z sezonu na sezon Hasan i reszta osłabiają nam skład.

Co do grania trójką z tyłu to było kilka takich meczów za Flicka, gdzie także graliśmy na ŚO. Dzisiaj Julian mógł to przetestować, bo jednak graliśmy z Koln, a jakimś Wolfsburgiem czy BVB. W defensywie wyglądało to dobrze, bo Koln było bezradne, ale w ofensywie nie za dobrze, dlatego Nagelsmann przeszedł na 4 z tyłu.

Zgodzić się mogę co do Sane, bo z każdym kolejnym meczem już coraz bardziej przestaję wierzyć, że ogarnie się na nowo i znajdzie formę. Julek nie jest ślepy, jak Sane będzie grał tak jak gra, to w końcu straci miejsce na korzyść Musiali i w końcu się zacznie porządne granie. Zresztą duży plus dla Jamala, bo dał dobrą zmianę i do tego jeszcze ta asysta :)

22.08.2021 21:16

Możliwe, że Julian chce potestować grę na 3 obrońców. A równie dobrze może to być ustawienie hybrydowe, gdzie w fazie ataku zostaje Sule jako ten 3, a w przypadku bronienia cofa się Davies i mamy 4 z tyłu.

22.08.2021 16:48

Dobrze się wczoraj oglądało to widowisko. Owszem było sporo niewymuszonych błędów po obu stronach, ale to kwestia, że sezon dopiero się zaczął. Świetna akcja Gnabryego z Lewym - i tutaj właśnie zadziałało to, że Lewy momentami miał grać jako fałszywa dziewiątka, bo wbiegał mocno z głębi, a nikt z obrońców za nim nie podożął. Bayern zmuszał BVB do błędów wysokim presingiem, co dało kolejne bramki. Interwencja Neuera była mega, jak za swoich, dobrych lat. Upamecano na plus, bo biegał za Haalandem ile się tylko dało. Gdzie mi śmignęła statystyka, że na 12 pojedynków z Haalandem 9 miał wygranych. Na minus skrzydła, pomimo super asysty Serge’a. Może Musiala powininiem więcej grać zanim Coman czy Sane się ogarną.

Co do Tolisso to ja mam wielką zagwostkę, bo przyznam, że ja raczej lubiłem jego grę, tylko te kontuzje :/ raczej małe szanse, że będzie w stanie pograć sporo, bo znowu (odpukać) coś mu się stanie. Zresztą jego transfer do Juve spadł do 0, bo Turyńczycy dogadali się już z Locatellim.

Ciekawa jest też sprawa z Cuisancem. Rzeczywiście jego koszulka zniknęła ze sklepu, może w końcu Bayern znalazł kupca (z tym, że pewnie BILD by już coś wcześniej wiedział). Sabitzer i nowy skrzydłowy (Adli?) potrzebni są na już, bo ławka nie jest za długa. A zegar tyka i dużo do zamknięcia okienka transferowego nie zostało.

18.08.2021 11:04

Sabitzer + Dumfries i możemy zamykać okienko transferowe. Tylko trzeba sprzedać Sarra, Cuisancea, Batiste-Meiera.

03.08.2021 21:39

Średnio wyglądał w sparingach, ale życzę mu powodzenia w Anderlechcie. Może zrobi progres i do nas wróci, albo znajdzie się za rok kupiec (Anderlecht lub kto inny) i coś zarobimy.

Wiadomo może ile Bayern dostanie za jego wypożyczenie ? Chociaż jakieś 200k EUR ?

03.08.2021 20:33

Gdzie tu logika ? Za Kehrera chcą 20 mln, a Dumfries do wyciągnięcia za 15 mln, a Holender jest dużo lepszą opcją.

Kehrer ma problemy z kryciem, a ofensywnej grze to już szkoda gadać.

02.08.2021 21:00

Co do wczorajszego meczu to Omar mi się naprawdę podobał, napędzał dużo akcji i mógł nawet zdobyć asystę. Na plus Upamecano, Rhein, Nianzou. Na minus Cuisance, Ullreich i Zirkzee.

25.07.2021 14:04

Sancho dobrze wyglądał w Bundeslidze i robił fajną robotę, z tym że jeśli dobrze pamiętam to w bezpośrednich pojedynkach z Bayernem był raczej mocno neutralizowany. Idealny przykład to jesienny mecz za Flicka (2019 rok). Na te kilka meczów, które zagrał przeciwko Bayernowi wyszedł mu tylko ten za Kovaca (2-0 dla Borussi) w superpucharze, tam miał gola i asystę.

Żeby nie było, że mówię o Jadonie jako słabym zawodniku, ale tylko chciałem pokazać, że przeciwko nam miał już problem z porządną grą.

By the way: Dumfriesem mocno interesuje się Everton i Inter (chociaż tam chyba 1 wyborem jest Bellerin). Hasan mógłby się trochę pospieszyć i szukać kupca na Sarra - ja się domyślam, że trudno go opchnąć, no ale trzeba to ogarnąć jak najszybciej, a nie dzień przed zamknięciem okienka. Żeby się na końcu nie okazało, że Hasan nam ściągnie.... Mitchela Weisera, albo jeszcze kogoś gorszego.

I takie BTW nr 2: Boadu, którego wcześniej proponował Nagelsmann najprawdopodniej trafi pod skrzydła Kovaca. Toczą się podobnież zaawansowane rozmowy.

16.07.2021 00:23

Kurcze, to już jego 3 i tym razem ostatnie piłkarskie pożegnanie :( W 2017 ostatni mecz w reprezentacji Holandii, ostatni mecz w Bayernie w 2019 roku i teraz już to ostatnie ze względu na zdrowie. Myślę, że gdyby nie te problemy zdrowotne, to jeszcze zostałby na sezon w Groningen.

Bardzo, ale to bardzo brakuje mi go w Bayernie i w Oranje. Nie ma teraz tak naprawdę zawodnika, który jest nam w stanie dać 1 do 1 co pokazywał Arjen, ale chyba właśnie to najlepiej pokazuje jego unikatowość i ponadprzeciętność.

Dank je wel Arjen en alles goed met jouw gezondheid :)

15.07.2021 23:59

Myślałem, że Furth go wykupi or razu za jakieś 3-4 mln EUR i będzie to można odłożyć na prawego obrońcę (najlepiej Dumfriesa). Jeżeli miał problem wywalczenia regularnej gry w PSV i zagrał tam ogony, to trudno, żeby u nas miał zaistnieć. Za rok zrobi do nas wróci i wtedy co ? Znowu prędzej wróci temat sprzedaży, niż gry w Bayernie.

15.07.2021 09:00

Czy istnieje szansa, że Nick Salihamidzic zadebiutuje w 1 składzie ? (żart :P )

A tak już na serio - jestem ciekaw Scotta, Rheina, Mbiego czy Stanisica podczas "kadencji" Juliana.

08.07.2021 00:35

@Arkady142 W sumie zadałeś mi trudne pytanie, bo sam się właśnie zastanawiam jak to jest. Tak mi się wydaję, że opcji jest kilka, bo może być tak, że VAR może sugerować potencjalny karny przez faul czy rękę, ale np mogą poprosić o ostateczny werdykt głównego sędziego (czyli musi pobiec pod ekran), albo VAR jest 100% pewny i dają taki komunikat i potem to już kwestia czy sędzia chce to zobaczyć. czy alternatywnie po prostu z racji tego, że ufa swoim sędziom z VARu uznaje ich zdanie za wystarczające. Czy jest tu jakiś sędzia albo ktoś w końcu wie jak to działa ? :P

Ale i tak bądźmy szczerzy pomimo tego, że mamy VAR, to i tak da się zrobić przekręt, bo faul może i być, a ostatecznie sobie zdecydują, że karnego nie ma, albo właśnie na odwrót faulu nie ma, a karnego dają.

Poza tym jeszcze inna kwestia, że sędziowie przygotowują się (a przynajmniej powinni) z tego jakie są profile zawodników i czego się mogą po nich spodziewać. I mają jakieś listy, gdzie jest wyróżnione, że na przykład gracz X ma tendencję do brutalnej gry, a gracz Y kładzie po każdym kontakcie chcąc wymusić karnego. Przecież Sterling, Neymar czy Suarez to jest wieczna recydywa, bo nurkują non stop i sędziowie raczej zdają sobie z tego sprawę, ale na koniec powinni jednak podejmować słuszne decyzje. A Sterling cały mecz szukał kontaktu, żeby o kogoś się wywalić, co mu się zresztą udało :/

08.07.2021 00:27