DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Yakub93 Strona 9

Szkoda Feyenoordu. Liczyłem, że Arnet Slot i ekipa zrobią niespodziankę, ale po golu Romy niestety poczułem, że podopieczni Mourinho tego nie wypuszczą.

Co do Mazdrouiego - super, że już potwierdzili w 100% oficjalnie. Teraz czas na Gravenbercha i kolejnych. Nadal potrzeba nam kilku transferów. Martwi mnie najbardziej brak konkretów na potencjalnego ŚO, ale jeszcze jest czas - tylko oby nie transfer "last minute" typu Sarr.

Mazraoui/Gravenberch/Laimer/Mane/obrońca - brzmiałoby całkiem dobrze. Tylko dalej pytanie co z Lewym i Gnabrym.

25.05.2022 23:32

@hoven No Leonardo w końcu poleciał, ale tam dalej czeka tam sprzątanie kadry. Tuchela zwolniono za wypowiedź na temat klubu, a Flick odszedł na własne życzenie. Wiadomo, że klub miał do wyboru Hasan albo Flick, ale wybrali jak wybrali. Tyle, że nawet gdyby doszło do wywalenia Hasana, to nie zmienia to faktu, że Hansi nie dostałby wszystkich wzmocnień, o które by poprosił. O budżecie i tak decyduje zarząd.

Też osobiście wolałbym, żebym został Flick, a Julian dołączył dopiero za kilku lat, ale rzeczywistość jest jaka jest. Interesuje mnie teraźniejszość i chciałbym, żeby Bayern zaczął znowu działać jak rodzina, nie kompromitował się wypowiedziami i swoimi działaniami.

22.05.2022 16:50

Ostatnio nie miałem okazji odnieść do ostatnich wydarzeń, ale śledziłem newsy/komentarze:

-Ostatnie mecze: nie wyglądało to za dobrze, bo widać, że zawodnikom średnio się chciało, aczkolwiek jakkolwiek to nie zabrzmi, to jednak spoko, że Stuttgart ugrał z nami remis, bo już wolę, żeby to oni się utrzymali, bo grają nieco lepszy futbol niż Hertha

-Baraże; Oby Hamburg dał radę wyjść zwycięsko po rewanżowym spotkaniu z Herthą

-Transfery nasze i BVB: czy Bayern mógłby się jednak trochę bardziej pospieszyć z negocjacjami? Na razie BVB zrobiło kilka ciekawych ruchów. Sule może charakter ma słaby i nie pasuje mentalnie do nas, ale moim zdaniem ze Schlotterbeckiem stworzą udany duet, a sam Dortmund zacznie tracić znacznie mniej bramek. Poza tym, to byliśmy zainteresowani Schlotterbeckiem i Adeyemim, a ostatecznie żaden z nich nie trafił do nas. Jeszcze brakuje, żeby BVB z nami wygrało w przypadku Kalajdzica czy Hallera (jeśli Bayernowi zależy ostatecznie na którymś z nich)

-Gnabry: jeżeli 15-17 m EUR dla niego to mało, to zapraszam na listę transferową. Niezależnie ile daje punktów w Kanadyjce, to Bayern sobie nie może pozwolić na kolejne oddawanie kluczowych/drogich zawodników za darmo

-Mbappe: ma marzenie od dziecka trafić do Madrytu, w którym miałby szansę na wiele trofeów, a przede wszystkim spełniłby marzenie > zostaje w patologicznym klubie, który nie wygra w CL w kolejnych latach. Póki nie zmieni się dyrektor sportowy, trener i DIAMETRALNIE nie przebudują składu, to będą co roku odpadać w głupi sposób. Jak to powiedział Johann Cruyff "Jakoś nigdy nie widziałem, by worek pieniędzy strzelił gola". I miał rację - to, że będą mieli multum indywidualistów, a nie drużynę, nie pozwoli im na wygranie uszatka. Mieli Tuchela, który w miarę to poukładał, to go zwolnili - banda idiotów.

-Lewy: Rzadko są sytuacje, kiedy zawodnik mówi wprost, że nie przedłuży kontraktu, a skoro Lewy tak powiedział, to znaczy, że jest rzeczywiście zdeterminowany. Kij ma 2 końce i nie napiszę nic diametralnie, że ma koniecznie odejść, albo że ma koniecznie zostać, bo sprawa jest specyficzna. Niektórzy to już go wypychają z klubu i grają w syndrom "byłej dziewczyny", którą byli zachwyceni, a po jej odejściu/decyzji, mówią że jednak była średnia i nie ma co żałować. Ale wracając do rzeczy - nie wiem, czego Lewy tak naprawdę oczekuje, bo Barca to niewiadoma - nie mogą tak łatwo kontraktować kolejnych zawodników, a do tego tam potrzeba czasu, żeby móc rzeczywiście grać o CL. "Wielki" Eintracht Frankfurt ich wypunktował jak amatorów. W Bayernie zostając te kilka lat mógłby pobić rekord Gerda Mullera i zapisać się w historii. Czy w La Lidze nawet skończy w TOP 10 strzelców wszech czasów? Nie. Wieksze szanse na wygranie złotej piłki? Trochę tak, ale pewnie za rok trofeum zgarnie Mbappe, bo szejkowie znowu coś namieszają przy głosowaniu (przy Messim też były głosy, że tam doszło do jakiś ingerencji). Owszem Hasan to tragiczny dyrektor sportowy i za późno złożył propozycję Lewemu, ale czy to jest powód, że zaprzepaścić te ostatnie 8 lat kariery i iść gdzie indziej? Jeszcze zrozumiałbym, gdyby to zadzwonił Real Madryt (klub na którym mu zależało w przeszłości). Dobrze byłoby móc cieszyć się dalej jego grą w Monachium, ale ten temat jest trudny, bo z jednej strony stracimy gwarant goli, ale jeśli zostanie z "musu" i ma cieniować w kluczowych meczach, to lipa. Tym bardziej, że na jego miejsce potrzeba 2 dziewiątki, bo nie wierzę, że np taki Kalajdzic będzie w stanie grać co tydzień/3 dni wszystko od deski do deski (minus minuty dla Czupo).

-Hasan: jeżeli waży się jego przyszłość, to wybór jest prosty. Herr Eberl czeka bez pracy, trzeba go pytać czy jest chętny dołączyć już teraz (czy maksymalnie za rok, kiedy Bośniakowi będzie kończył się kontrakt). Ostanie okienka to osłabianie kadry i przez to jeśli nie zrobimy 4-6 porządnych transferów, to walka o trofea może być różna

-BVB: Sule/Schlloterbeck/Adeyemi to dobre transfery, ale największe wzmocnienie jakie zrobili, to pożegananie Rose i jego sztabu. Raz, że tam nie ma pomysłu na grę, a 2 - typ od atletyki/przygotowania fizycznego doprowadził do plagi kontuzji mięśniowych. Haaland czy inni nie pauzowali by aż tyle, gdyby mieli kogoś lepszego od doboru odpowiednich treningów. Moim zdaniem Terzic prowadzil BVB bardzo dobrze, nadrobił z nimi multum puntków, które pogubił wcześniej Szwajcar, a do tego wygrał pokal. Z Terzicem BVB będzie mocniejsze, bo np taki Knauff, który robi robotę na wypożyczeniu - dostanie więcej szansy.

-Oferta Barcy: Niezależnie od wieku Lewego, to 32 m EUR to za mało. Niech dorzucą Depaya, albo przynajmniej jeszcze min 10 m EUR, to sprawa będzie wyglądać inaczej. Bayern to nie jest sklep promocyjny i nie będzie oddawał zawodników za bezcen. Barca miała "piniążki" na Torresa (chyba 55 m) z City, to niech będą bardziej wypłacalni w przypadku Lewego. Kontrakt ze Spotify nie jest mały, więc mogą sobie pozwolić. Zresztą jeszcze nie jeden sponsor będzie dokładał kasę do bankruta jakim jest Barca :P
Aczkolwiek ze sportowego punktu widzenia, raczej wolałby, żeby Lewy został. Jeżeli już koniecznie ma dojść do transferu, to niech zaproponują dużo, bo my też musimy mieć budżet na następców/środkowego obrońcy

-Maripan: kto? :P Kojarzę to nazwisko, a może nie bierzmy się za kolejne wynalazki z Ligue 1

22.05.2022 16:07

@Reeken89 Tak, z Ryanem są dogadani, tylko że nie może podpisać, dopóki Ajax nie zgodzi się na ofertę Bayernu :D Wcześniej Bayern dawał 23 mln (17 podstawa + 6 bonusy), teraz powie podbili do 25, no może do 27 w maxie.

Cieszmy się, że MU - do którego idzie ten Haag - nie ma zagwarantowanego miejsca w CL, to tak to Holender zabrałby pół Ajaxu z sobą :D (w tym Gravenbercha/Mazraouiego) Zresztą MU dawało Marokańczykowi sporo kasy, ale on preferuje grać w CL (oraz zdobywać trofea), a Bayern mu to gwarantuje.

11.05.2022 21:16

@tapczan Nie byłby to zły pomysł, tylko czy Lipsk byłby chętny.

By the way: czy ktoś z Was mocno śledzi Ligue 1? Chodzi mi o Boubacara Kamarę - gość do wzięcia za darmo (też "6") tylko pytanie, czy nie skończyło by się jak z Sarrem. Stąd moje pytanie :D

Wiadomo, że Laimer sprawdza się na poziomie Bundesligii, ale jeśli się nie mylę, to RB powiedziało, że go puszczą, jeśli zostanie aktywowana klauzula ... 40 mln - tyle to na pewno Bayer nie da. Przecież nam jeszcze trzeba ŚO, a skąd na to wszystko wziąć kasę.

11.05.2022 20:56

@Reeken89 Może tak być, że Bayern chce ogłosić ich obu, ale Gravenberch jeszcze nie złożył podpisu. Mike Terwijl (Telegraaf / gość, który ma dosyć dobre źródła dotyczące Ajaxu) pisał, że Kahn i spółka nieco podwyższyli ofertę, więc Ajax już jest bliżej zgody na transakcję - pewnie dorzucili z 2 m EUR i oferta z bonusami wynosi 25 (tutaj tylko akurat moje przypuszczenie).

11.05.2022 20:49

Ale transfer już dokonany, nawet Fabrizio potwierdził. Ajax zdobywa dzisiaj mistrzostwo, więc w ciągu kilku dni Bayern ogłosi transfer.

By the way: Ajax prowadzi już 3:0, więc Heerenveen (przy całym szacunku do klubu z Friesland) remontady nie zrobią.

11.05.2022 20:44

@Reeken89 Gravenberch stylem gry przypomina Pogbę, ale Paul grał dobrze tylko w kadrze (wcześniej) czy dawno temu Juve. Ja już zdecydowanie wolę Ryana, ale żeby nie było też momentami wcześniej się zastanawiałem, czy taki Pogba u nas się nie odbuduje. Skoro jest opcja pozyskania Holendra, który się bardzo dobrze sprawdza, to lepiej skorzystać i wykupić go z Ajaxu (argument, że gra w gorszej lidze mnie nie przekonuje - oglądałem go zarówno w wielu meczach Eredivisie, jak i we wszystkich ostatnich 8 meczach Ajaxu w CL i uważam, że będzie z niego pożytek).

11.05.2022 20:40

Właśnie Ajax gra przedostatni mecz, więc jeśli wygrają, to zagwarantują mistrzostwo, a potem Bayern ogłosi transfer Marokańczyka jutro czy pojutrze. Zobaczymy

11.05.2022 20:25

Pomimo, że Gnabry młodszy, to.... Liverpool, proszę zabierać Serge'a / Sadio, zapraszamy do Monachium :D

09.05.2022 20:52

@EustachyMotyka Tylko, że nawet jak zwolnią Hasana, to kto tutaj będzie chciał przyjść?

Max Eberl? Nie dadzą mu działać aż w taki sposób jak w Gladbach.
Michael Edwards? Nie dadzą mu działać, aż w taki sposób jak w Liverpoolu

Tutaj jest za duża ingerencja zarządu, a sam Hasan jest też w dużym stopniu "twarzą" zarządu. Sammer też nie odszedł z przypadku. Wiadomo, że znalezienie dużego lepszego dyrektora sportowego nie jest trudne. Problemem jest to, że wizja zarządu i dyrektora sportowego była podobna. Hasan spełnia wymagania zarządu, bo miał znaleźć zawodników tanio, to ich znalazł. Tylko, że wszyscy dobrze wiemy, że jakość tych zawodników jest znikoma. Żeby nie było - zmiana dyrektora sportowego jest mile widziana, tylko, że potem jest kwestia, żeby zarząd wspierał nowego, a nie odrzucał jego większość pomysłów :D

Edytowano : 2022-05-09 00:06:03

Dodam mocno skrajny przypadek - M-United. Tam w zarządzie są takie betony, że rzadko biorą pod uwagę sensowne rozwiązania. Rangnick w zimie proponował 3 potencjalne nazwiska (w tym Diaza, który wymiata w Liverpoolu) - "transfery zimą? a po co to komu".

09.05.2022 00:02

Ja nadal pozostanę w grupie (pewnie ok 1% osób), które nie uważają, że to największym problemem jest trener i taktyka. Tutaj potrzeba zmian w kadrze, bo o ile mamy w miarę porządną jedenastkę (przynajmniej na papierze), to jest problem z ławką. Zresztą też zawodników, których mamy, to są zajechani. Pamiętacie jeszcze jesień? Bo chyba większość już nie. Na jesieni graliśmy bardzo dobrze i wtedy Nagelsmann mógł sobie pozwolić na robienie 5 zmian zdejmując Daviesa, Goreztkę czy innych kluczowych zawodników, żeby ich nie zajęchać. Na początku roku Covid i kontuzje. Wypada Davies, Goretzka i od razu jest trudniej. Nie ma aż tak dużych możliwości, żeby rotować, a z meczu na mecz zawodnicy coraz bardziej zmęczeni. A do tego ostatnio już im się nie chce grać, bo nie mają motywacji. Rozumiem, że są wkurzeni (jak zresztą my wszyscy tutaj) że odpadli za szybko z CL, ale to nie znaczy, że koniec grania i w Bundeslidze przepychamy mecze, albo już nawet nie mamy spiny na ich wygrywanie. Moim zdaniem potrzeba kilka nowych graczy, którzy wywrą presję na naszych "gwiazdach", albo nawet na jakiś czas im zabiorą skład.

Na chwilę obecną potrzebne jest przynajmniej 5 transferów (PO/ŚO/6/8/skrzydłowy). Co prawda jeden transfer już podobno gotowy - Mazraoui - ale zostanie to dopiero ogłoszone, jak Ajax wywalczy mistrzostwo. Na pewno nie wcześniej niż 11ego (33 kolejka Eredivisie). Jeśli Ajax wygra mecz z Herenveen to zapewni sobie trofeum i pewnie niedługo po tym Bayern ogłosi przyjście Marokańczyka. Jeśli przyjdzie Gravenberch, to będziemy mieli nową 8, ale pozostanie kwestia 6 - kwestia, czy RB puści Laimera do Bayernu, a przy zainteresowaniu 3 innych klubów, będą go preferowali oddać gdziekolwiek się da, tylko nie do Bawarii. Bayern nie ma kasy, żeby wyłożyć 60 m EUR na Tchouameniego, a Boubacar Kamara, który jest za darmo niekoniecznie musi wypalić. Już jeden niewypał z Marsylii braliśmy...

Tutaj źródło dotyczące Mazraouiego - https://fcbinside.de/2022/05/08/erster-sommer-neuzugang-mazraoui-deal-soll-kommende-woche-verkuendet-werden/

Co do środkowego obrońcy - to jest aktualnie "must have". O ile wierzę w środek obrony Hernandez-Upamecano, to nie wierzę, że będą w stanie uciec od jakiejkolwiek kontuzji (nawet krótkiej, mięśniowej itp), więc automatycznie potrzeba kogoś jeszcze. Nianzou nie rokuje, bo jest spóźniony w decyzjach i albo gubi krycie, albo powoduje głupie faule. Do tego jeszcze Pavard - w systemie trójki obrońców może się sprawdzić, ale w przypadki 4 osobowego bloku obronnego, to kompletnie nie widzę Francuza na środku. Tak naprawdę Tanguy jest do wypożyczenia niż do pozostania w Monachium. Znacznie bardziej mnie przekonuje Chris Richards, ale pytanie czy jest w planach klubu i trenera.

No i na koniec skrzydłowy (ewentualnie ktoś też może występować jako 9) - Sane bez formy, Gnabry bez formy (może ma nawet sensowne liczby, ale w ilu to meczach on już cieniuje - nawet w drugim sezonie Flicka grał poniżej możliwości). Do ofensywy jest potrzeba świeża krew - koniecznie. Na chwilę obecną prędzej wystawiłbym na skrzydłach duet Musiala/Coman niż Sane/Gnabry. Dwaj pierwsi przynajmniej stwarzają jakieś zagrożenie pod bramką rywali.

Dziwicie się dalej Flickowi, że odszedł? Nawet jakby wywali Salihamidzica, to klub nie zrobiłby wielkich transferów, bo te na większe kwoty muszą mieć "approval" większości zarządu. Stąd taka, a nie inna decyzja Hansiego, którą trzeba uszanować. W kadrze Niemiec może sobie powołać każdego, kto ma niemiecki paszport i nie jest zależny od budżetu. Bayern (w 2020) sobie sam strzelił w stopę robiąc 4 transfery ostatniego dnia okienka transferowego. Tylko Czupo Moting się sprawdził. Bo akurat on wchodząc z ławki potrafił strzelić.

Gdzie się podział Bayern, który robił transfery po cichu i na "czas"? Nie wiem... Kahn musi nauczyć się uczyć na swoich błędach i wyciągać z tego wnioski, bo inaczej może być różnie. Rummenige nie będzie go co roku ratował.

08.05.2022 23:45

@AdiFantasti Carvalho jest już dogadany z Liverpoolem, nie trafił do nich w zimę tylko, dlatego, że nie wyrobiono się z dostarczeniem dokumentów przed końcem okienka - Fabrizio Romano to tłumaczył na swoim kanale i dodał, że do transferu ma dojść w lecie. Co do Botmana, to tutaj się zgodzę, że jest solidny, całkiem dobrze się ustawia, ale tutaj temat podobnie - sprawa na ten moment nie do wygrania, ponieważ AC Milan jest bliski dopięcia transferu. Tchouameni to też super gracz, młodsza wersja Kante - Monano nie chce go puścić za mniej niż 60 m, więc w tym oknie nie jest do wyjęcia, a Real nad nim pracuje od jakiegoś czasu.

Ja np staram się obserować Eredivisie, bo mam duży sentyment do holenderskiego futbolu, ale pod kątem skrzydłowych to nie ma aż tak dużo opcji. Mówiło się, że Bayern obserwuje np Gakpo czy Madueke (obaj z PSV), ale moim zdaniem Bayern to dla nich za wysoki próg. Jeszcze jest Antony, który na pewno jest znacznie lepszy od Neresa, który czasem miewał przebłyski, ale też jest pytanie czy przeskok do dużo lepszej ligi nie sprawiłby, że się zatnie. Eredivisie jest specyficzna pod kątem strzelania bramek, bo tam się gra mocno ofensywnie, obrońcy niektórych drużyn nie są fachowcami, więc da się tam sporo nastrzelać, Może być zgubnie branie stamtąd napastników/skrzydłowych - nie znaczy, to że się nie sprawdzą, ale trzeba dokładnie przeanalizować ich grę, żeby ocenić czy mają potencjał na lepsze granie. Na przykład taki Malen to wykręcił 19 goli w swoim ostatnim sezonie (rok wcześniej 11 bramek na 14 meczów), a potem w BVB miał problemy, żeby strzelać. Jeśli się nie mylę, to na pewno w pierwszych 7 spotkaniach w Bundeslidze nie zdobył gola ani razu. Z młodych zawodników, którzy dopiero powoli wchodzą do 1 drużyny to Johan Bakayoko, na razie jeden mecz w PSV, ale w Jong PSV radzi sobie bardzo dobrze. Pewnie w kolejnym sezonie będzie przeniesiony do seniorów na stałe, to wtedy będzie można obserwować czy to rzeczywiście ktoś z potencjałem.

06.05.2022 23:08

@AdiFantasti Nie kojarzyłem kompletnie tego Hameda Traore, ale obejrzałem sobie kompilację i prawę nogą, to on rzeczywiście ma nieźle ułożoną. Tylko z tego co widzę, to on bardziej operuje na lewym skrzydle, żeby móc zejść na "lepszą" nogę. Aktualnie na lewą flankę mamy Comana i Sane, który bez formy oraz w sumie ewentualnie Daviesa. Problem jest z właśnie z prawym skrzydłem, bo mamy tylko Gnabryego, który raz, że zgubił formę, a dwa, że mu Real w głowie.

A masz jakiegoś ciekawego zawodnika na prawą flankę? :D

Z zawodników, których ja mógłbym polecić to np belgijski talent Charles de Ketelaere - już w sumie o nim wcześniej w jakimś poście wspominałem, ale dla przypomnienia - to taka "10" z dobrą kontrolą piłki, przeglądem pola. Do tego sporo asyst i bramek zaliczył w Jupiler League, co prawda ta liga nie jest jakimś wielkim wyznacznikiem, bo tam to nawet Zirkzee masowo ładuje bramki, ale akurat taki przegląd pola i umiejętność dogrania piłki w odpowiednim momencie to w wielu ligach się sprawdzi. Kiedyś Mullera trzeba będzie zastąpić i zarząd musi szukać rozwiązań. Niby jest Wirtz na radarze i sportowo brzmi jak najlepsza opcja, ale pozostaje jeszcze kwestia kwoty transferu, a nie wiadomo, czy klub będzie skłonny wyłożyć 60-80 m EUR. Bayern powinien mieć przynajmniej kilka potencjalnych rozwiązań na każdą pozycję, bo jak się skupią tylko na obserwacji 1-2 zawodników, a potem ktoś ich sprzątnie z rynku, no to nie mamy alternatyw.

06.05.2022 22:05

Lipsk rzeczywiście wypadł gorzej od Rangersów? Znam tylko wynik, bo oglądałem Feyenoord.

Ps. Brawo Eintracht, brawo Feyenoord. Oby oba kluby wygrały w finałach :D

05.05.2022 23:05

Skoro my się kłócimy z Ajaxem o każdy milion za Gravenbercha, to nie wiem skąd mamy znaleźć 40m na Ekitike :D Poza tym Lewy raczej zostanie, a nam potrzeba ŚO + nowej 6 (nie licząc Mazraouiego, który już przeszedł testy + Gravenbercha jako 8).

05.05.2022 19:34

@Matilegolas Oj już nie porównujmy go do Renato, jeszcze nie przyszedł i nie miał okazji się pokazać. Ja tam na niego mocno liczę.

A co do kontuzji, to ich rzeczywiście miał mało (znacznie mniej niż Mazraoui). Oby szybko wrócił do zdrowia i równie szybko do nas dołączył.

05.05.2022 19:31

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/401391/einde-seizoen-voor-gravenberch-enkel-in-ziekenhuis-in-gips-gezet/

Gravenberch doznał urazu kostki podczas dzisiejszego treningu, a potem pojechał do szpitala na założenie gipsu. Wypada na 6 tygodni, więc w Ajaxie w tym sezonie już nie zagra. W artykule wspomniane jest jeszcze, że dalej nie ma porozumienia między Bayernem i Ajaxem.

04.05.2022 21:40

@hoven Co do sponsorów, to też kwestia Adidasa. Myślałem, że jak przyjdzie Hainer, to przenegocjuje umowę sponsorską, dzięki czemu Bayern dostanie większą kasę. Skoro sprzedaliśmy największą liczbę koszulek w 2021, to możemy zmienić kwoty. Real dostaje znacznie większą kasę i ja rozumiem, że to jest globalnie rozpoznawalna marka, ale to nie znaczy, że Bayern powinien dostawać dużo mniej od klubu z Madrytu.

02.05.2022 22:03

@AdiFantasti Tak, tutaj prawda, bo BILD wspominał, że na początku Schlotterbeck nie był brany pod uwagę. Bayern musiał już być zdesperowany, skoro chcieli mu dać wysoką pensję, licząc że w ostatniej chwili zrezygnuje z projektu BVB. Mi w tej całej sytuacji najbardziej szkoda, że nie udało się z Christensem, bo od początku brzmiał jako najsensowniejsza opcja (bo pensja niższa niż chciał Rudiger, za darmo, sprawdzony na poziomie Bundesligii/Premier League/CL).

02.05.2022 21:53

Wyjazd powinien być odwołany w ostatniej chwili, nawet przez samego Kahna. Tak czy siak, niestety już pojechali, ale jak wrócą to powinni dostać bardzo ciężki zestaw treningowy, niezależnie od tego w jakim stanie wrócą z Ibizy. Ze Stuttgartem chciałbym zobaczyć zespół, który ma głód bramek i wygrywa 5-0, a nie człapanie, bo mistrzostwo już jest... Jak ma być takie zaangażowanie, to niech gra Neuer, Davies, Roca, Musiala, Nianzou, Hernandez, Coman i juniorzy,

02.05.2022 21:45

Było w tym sezonie więcej okazji, nawet na ostatnie 20 minut, żeby dostał szansę i się pokazał. Z piłką prezentował się dobrze, gorzej bez, ale tak naprawdę trudno ocenić o co tutaj chodzi skoro, tak mało gra. Widocznie na treningach odstaje od reszty i nie rokuje. Zresztą gdyby to była kwestia, żeby tylko u jednego trenera nie gra, ale zarówno Nagelsmann, jak i Flick niechętnie wpuszczali go na boisko.

02.05.2022 21:37

Zielinski? Dalej wolę Gravenbercha, bo Piotrek ma problem z mentalem i presją, a bycie liderem nawet w małym stopniu go przerasta. Wiadomo, że Gravenberch to bardziej 8 niż 6, dlatego byłby zastępstwem za Goretzkę (a znając zdrowie Leona, to pograłby sporo), ale dalej zostaje kwestia 6. Tak naprawdę skoro odchodzi Tolisso, Sabitzer nie rokuje, Roca nie dostaje szans, to potrzeba pożegnać całą trójkę i ściągnąć dwóch pomocników: 6 i 8.

@hoven Touechmanii byłby super opcją na 6, ale to koszt przynajmniej 35-40 m EUR, a przy tym jak Bayern bije się o każde EUR w przypadku Ryana, to wątpię, że wyłożą tak dużą kasę. Sportowo, jak najbardziej, tyle że problemem jest cena i ... Real Madryt, który od dłuższego czasu obserwuje zawodnika i próbuje go nakłonić do przejścia.

Wracając do planowania kadry, to ja już się zaczynam gubić czy zarząd działa wg jakiejś logiki. Odchodzi Sule, szukają obrońcy > decyzja, że Pavard idzie na ŚO i już nie szukają > znowu szukają. W międzyczasie Real domyka transfer Rudigera, BVB kupuje Schlotterbecka, Ginter idzie do Freiburga (na szczęście) i aktualnie wygląda to tak, że myślą nad Timberem (który min 30m), a Bremer z Torino za drogi. Skoro Gravenberch jest za drogi (mówiąc o maksymalnym wymaganiu Ajaxu), to ja już nie wiem kto ma być tani.
Niepewna sytuacja z Lewym i Gnabrym nie pomaga.

Załóżmy, że znajdzie się desperat, który wyłoży 1-2 m EUR na Sarra, a potem Roca 7-9 m EUR, Sabitzer 15 m EUR, Zirkzee 10-12 m EUR, to daje nam 33-38 m EUR do wykorzystania. Mazraoui za darmo, Gravenberch (aktualnie 23, ale pewnie Bayern dociśnie do 24-25), nowa 6 (20-35 m), obrońca (20-35 m), to minimalnie do wydania jest 63 m, a maksymalnie 95 m, co już dużym problemem. Bayern nie wyłoży wielkiej kasy na transfery, więc kadra w kolejnym sezonie może różnie wyglądać :/

Edytowano : 2022-05-02 21:32:36

Ps. no chyba, że Mukiele z RB za 20-25 m EUR, aczkolwiek Lipsk wkurzył się stosunkowo szybko i już nam nie chcą sprzedać zawodników :P więc pewnie komu innemu to za 20 by go oddali, a nam zaśpiewają cenę specjalną 35 m EUR.

02.05.2022 21:28

Timber prezentuje się całkiem spoko zarówno w Ajaxie, jak i w kadrze Holandii. Co prawda różnie, to bywa z obrońcami z Eredivisie, ale jest to jakaś opcja. Tyle, że Ajax go nie puści za mniej niż 25-30 m EUR. BVB wyciągnęła Schlotterbecka za 20 (+5 bonusu) - fajnie, że się spóźniliśmy :/

02.05.2022 21:00

Jeżeli wyjazd ustalony był przed BVB, to znaczy, że z Mainz myśleli tylko o Ibizie, a nie o wygranej. W takim razie klub powinien był reagować i zabronić wyjazdu ze względu na fatalną grę.

@hoven Na tym o ile jestem z 1% osób broniących Nagelsmanna, to akurat tutaj się Tobą zgadzam - Reakcja powinna być taka, że Julian ściąga ich na trening, a wycieczki nie ma. A może była sytuacja, że Hasan już machnął ręką i powiedział, że niech jadą, bo jak im się zabroni to zrobią większy bunt. Nie wiem. Tak czy siak powinna być reakcja moim zdaniem, nawet sam Kahn powinien był wejść do szatni i powiedzieć, że nigdzie nie jadą. Gdzie się podział jego charakter.

01.05.2022 17:13

Leroy, trzeba się brać do roboty, a nie strzelać fochy. Żeby on jeszcze był sfrustrowany, bo zmarnował 3 setki, albo jakaś jego astysta nie została wykorzystana, to bym zrozumiał, ale że nie widzę zaangażowania z jednego strony, a frustrację, no to sorry...

01.05.2022 17:05

Chciałbym poznać dokładną listę niezadowolonych, ale obstawiam Gnabryego i Sane. Zamiast być niezadowolonymi, to może by niemieccy skrzydłowi wzięli by się do roboty, bo grają poniżej oczekiwań, bo np taki Musiala robi różnicę i jest mocno widoczny, czego nie można wspomnieć o tej dwójce.

01.05.2022 13:45

@Ivan7 Julian już zripostował Magatha, aczkolwiek bez rzucania granatów, bo tylko stwierdził, że on meczów Herthy nie komentuje:

"To bardzo sprytne z jego strony. Na pewno nie zrobił tego bezinteresownie. Ale najpierw powinien obejrzeć mecz, a potem do mnie zadzwonić. Sam nie mówię o meczu Herthy"

https://www.meczyki.pl/newsy/felix-magath-uderzyl-w-bayern-monachium-natychmiastowa-reakcja-nagelsmanna-bardzo-sprytne-z-jego-strony/187390-n

@tapczan Poszukałem i grał od 1 minuty. Czyli na mecz się nie spóźnił :D Ale jeśli dobrze zrozumiałem artykuł (a też miałem wątpliwości), to nie zdążył na czas na trening U19.

01.05.2022 13:40

Wiek to tylko liczba, więc to że ma 19 lat (za kilka dni 20), nie jest problemem, bo najważniejszy jest i tak jest piłkarski poziom. Gra od 8 roku życia w Ajaxie, wyróżnia się w Eredivisie, a w CL też zaliczył dobre występy. W tym sezonie zagrał w każdym spotkaniu Ligi Mistrzów - w 1 spotkaniu z Benfiką nie miał dobrego dnia, ale w rewanżu był najlepszy na boisku.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1028403/ajax-dacht-dat-gravenberch-dan-wel-zou-bijtekenen-maar-dat-doet-hij-niet.html

W artykule jest napisane, że Ajax myślał, że zawodnik jeszcze podpisze kontrakt, żeby dać zarobić klubowi, ale to się nie wydarzy. Gravenberch chciałby, żeby jego klub zarobił na sprzedaży, ale jak go nie puszczą to odejdzie za rok, za darmo. Zresztą w innych artykułach, gdzie padały wypowiedzi Mike'a Verweija widać, że zawodnik jest zdecydowany na Bayern i projekt Nagelsmanna. A z Destem to było inaczej, bo on zawsze chciał dołączyć do Barcy, więc nie dziwne, że jak się zgłosił jego ulubiony klub, to wybrał się do Hiszpanii.

Ja liczę, że kluby się jednak dogadają stosunkowo szybko, bo powinno nam zależeć, żeby zawodnik trafił jak najszybciej, aby mógł przejść przez treningi/okres przygotowawczy, a z początkiem sezonu łapać minuty. Jeżeli Ryan utrzyma swój poziom to na początek, można zacząć w systemie 60 min Goretzka, 30 min Gravenberch, dzięki czemu Leon nie zostanie zajechany grając mecz w mecz pełne 90 minut, a młody Holender zacznie się zgrywać z drużyną.

Do Sanchesa bym go nie porównywał, bo z Portugalczyk miał problem z mentalem, a będac w Bayernie to nawet nagrał filmik, jak to się cieszy z dużego hajsu, który dostaje. Obejrzałem kilka wywiadów z Gravenberchiem i wydaje się być spokojnym i skromnym chłopakiem, a bardziej potrzebujemy kogoś takiego, niż piłkarza, którego ego przerasta umiejętności piłkarskie. Zresztą odwrotny przykład, też z Holandii, aczkolwiek zawodnik grający w rezerwach Barcy - Xavi Simmons, który też był prowadzony przez Raiolę. Chłopak myślał, że jest niewiadomo kim i chciał mega kontraktu w Barcelonie, ostatecznie trafił do PSG, jak zobaczył jakie pieniążki może otrzymać. Aktualnie odgrywa tam marginalną rolę i podobno chciałby wrócić do Barcy, ale Xaviemu (w tym przypadku Hernandezowi) polecano nie przyjmować młodego piłkarza pod skrzydła ze względu na charakter.

BTW Kimmich przychodził do nas w wieku 20 lat, z drugiej ligii, a resztę historii już wszyscy znamy.

01.05.2022 13:28

@turtlexxx To zależy od pewnych czynników, bo każdy organizm jest inny, ale myślę, że w przypadku Haalanda zmniejszenie liczby kontuzji jest możliwe. Lewy podporządkował multum aspektów (dieta, sen, treningi, odpoczynek), żeby zredukować liczbę kontuzji do minimum. Tylko czy Norweg chce być aż takim profesjonalistą.

Zacznijmy od tego, że w aktualnym sezonie w BVB była/jest plaga kontuzji. Jedna za drugą, a nie chodzi tutaj o notoryczne zrywanie więzadeł, a głównie kontuzje mięśniowe. W Dortmundzie ewidentnie coś jest nie tak ze sztabem medycznym/przygotowaniem fizycznym, skoro non stop lista osób, których brakuje jest spora.

Zmieniając temat: The majority of Bayern players flew to Ibiza directly after yesterday's game to celebrate the title. Julian Nagelsmann gave his players Sunday and Monday off. Only 4 players from yesterday's squad didn't travel with to Ibiza, including Neuer and Ulreich [Bild]

Ja bym zrozumiał takie wypady, po ostatnim meczu, ale nie kiedy jeszcze mają do rozegrania 2 ligowe spotkania.

01.05.2022 12:47

Zawodnicy, którym się dzisiaj chciało grać i coś pokazać to Musiala, Davies i Vidovic. Reszta nie dojechała na mecz fizycznie i mentalnie. Rozumiem, że Goretzka jest po kontuzji, ale jak będzie tak grał jak dzisiaj, to Gravenberch wygryzie go ze składu w 5 sekund. Dla zainteresowanych Ajax gra ze Zwolle o 18:45.Ryan jest w składzie, Mazraoui nie, bo ma jakąś lekką kontuzję. Timber, którym jesteśmy zainteresowani też gra.

To co my potrzebujemy, to nie wymiana trenera, a umocnienie składu, który łączy się też z odejściami zawodników. Liczę jednak, że ktoś się zgłosi i wykupi Gnabryego, bo to co on gra to jest żart. Dosłownie żart, a bramka z BVB tego nie zmieni. Już w 2 sezonie za Flicka cieniował i teraz jest to samo. Potrzeba nowej krwi do ofensywy, bo aktualnie Coman, Davies, Musiala na plus, ale Sane, Gnabry oraz momentami Lewy/Muller na minus. Chciałbym widzieć zawodnika, który da coś ofensywie, nie będzie truchtał, a biegał po 12km na mecz, tworzył sytuację i je wykorzystywał. Co do Sabitzera, to jeszcze jakiś temu miałem nadzieję, że może wypali w 2 sezonie, ale po tym co dzisiaj zobaczyłem, to zapraszam Arsenal do wykupu za 15 m (proszę o zabranie Gnabryego po uiszczeniu min. 60 mln EUR).

Na chwilę obecną do odejścia: Tolisso, Sarr, Sule, Sabitzer, Gnabry, Roca (skoro nie dostaje szans, to nie ma co go trzymać, aczkolwiek Marc w rozegraniu mi się podoba, bez piłki już mniej)

Do przyjścia: Gravenberch, Mazraoui, nowy ŚO (Timber?). nowy skrzydłowy, nowa "6"

Sane nikt normalny teraz nie kupi, więc o nim nawet nie wspomniałem (pod kątem odejścia). W kolejnym sezonie powinien na skrzydłach grać Coman i Musiala, a Sane jak chce znowu zobaczyć 1 skład, to ma na treningach/wchodząc z ławki - grać jak za dwóch.

30.04.2022 18:17

W sumie Stanisic mógł zagrać od początku, ale pewnie wejdzie z ławki. Moim zdaniem dobrze, że Czupo dostał okazję od początku, warto jest też przetestować wariant z 9 dziewiątki, aczkolwiek pewnie Kameruńczyk będzie miał inne zadania niż Lewy, zobaczymy.

Myślałem, że Paul Wanner będzie na ławce i dostanie jakieś minuty, ale pewnie Bayern II albo U19 gra wkrótce jakiś mecz i pojechał z nimi.

30.04.2022 14:40

3 ostatnie mecze, minimum 10 zdobytych goli i wtedy mamy rekord strzelecki w Bundeslidze :)

29.04.2022 22:46

@GuteSpiele No właśnie widziałem skrót z 1 połowy (Frankfurt/West Ham) i Knauff znowu prezentuje się całkiem dobrze. Fajnie wybiegł przy pierwszej bramce. W sumie jak wróci do BVB, to powinien dostać sporo okazji do gry.....

28.04.2022 22:48

Ogląda ktoś Lipsk? Dobrze wyglądają? Ja wybrałem dzisiaj Feyenoord-Marsylia i nie żałuje, bo jest dobre show. Liczę, że Feyenoord awansuje (no i tak samo liczę na niemiecki finał).

28.04.2022 22:13

Nie ma to jak promocja, pakiet "tylko" 295 m EUR - ironia :P

Jakby przychodził bez opłaty transferowej (a tylko prowizje), to wyglądałoby to znacznie inaczej. Aczkolwiek te prowizje też są zbyt wygórowane. I do tego jeszcze taki komin płacowy, wtedy to już każdy pukałby do drzwi Hasana o podwyżkę.

27.04.2022 18:47

@Mathias Właśnie szkoda, że takie coś nie przeszło, nawet jakby BVB II miało grać w 2 lidze, a Bayern II w 3, to tak czy siak drugie drużyny znacznie częściej dostarczały zawodników do pierwszych zespołów.

Przykład Holandii. Eerste Divisie (2 liga), tam gra Jong Ajax, Jong AZ (Alkmaar), Jong PSV i Jong Utrecht. I tam te 4 kluby mogą co roku brak kogoś kolejnego do 1 ekipy, bo zawodnicy nie grają w 3,4 czy 5 lidze, tylko na znacznie wyższym szczeblu.

Wracając do Vidovica. Bayern II zaprzepaścił szansę na awans do 3 Bundesligii, więc trzymanie takiego talnentu w Regionalidze nie ma sensu. Niech trafi do np. Heerenveen, Utrechtu, Twente, Vitesse czy Groningen i tam pogra/postrzela regularnie. W Eredivisie nie jest sztuką wpakować 15 bramek, ale przynajmniej poziom lepszy, a do tego techniczna i ładna dla oka piłka.

27.04.2022 18:40

Poza tym Bayern był dogadany na mecz z reprezentacją przy pełnych trybunach (ciekawy kiedy termin), a dochody z biletów w 100% mają trafić do klubu, więc 3-5 m EUR nam wpadnie.

27.04.2022 18:31

@GuteSpiele Przecież na tej liście nie ma żadnego sensownego trenera. Może Zidane nastawiłby nas na wynik, ale ciężko by się oglądało mecze, więc nie. Barcę Valverde też się ciężko oglądało. Setien = Hansi Flick i jego 8-2 pozdrawia :D

A skoro Low jest nadal topowym trenerem, to niech najpierw spróbuję sił w klubie z średniej półki np. Fenerbahce, do którego był przymierzany. Zresztą sporo zawodników Bayernu z nim współpracowało i wydaje mi się, że już im wystarczy.

I jakie ośmieszanie? porównajmy samą Bundesligę (całe sezony). Ps. za ligę mistrzów podziękuj Mullerowi i Upamecano za zmarnowanie 2-3 setek i Lewemu, który więcej razy zfaulował Albiola niż oddał strzałów).
-Ancelotti 82 punkty / 89 strzelonych bramek / 22 stracone
-Kovac 78 punktów / 88 strzelonych bramek / 32 stracone
-Flick (1 sezon, ale Kovac pogubił mu sporo punktów) 82 punkty / 100 strzelonych bramek / 32 stracone
-Flick (2 sezon) 78 punktów / 99 strzelonych bramek / 44 stracone (#Alaba)
-Nagelsmann (zostały jeszcze 3 mecze) 75 punktów / 92 strzelonych bramek / 30 stracone

Rekord Bundesligii to 101 bramek, wystarczy dołożyć 10 w 3 meczach i mamy rekord.

27.04.2022 18:25

Nie rozumiem oburzenia, bo przecież już w tamtym roku BILD podał, że kwota miała wynosić 25 m EUR, więc nie jest to NOWOŚĆ. Czyli teraz tak jak mamy potwierdzone teraz 21 m EUR, to była podstawa, a 4 m EUR bonus w przypadku mistrzostwa. Już lepsza taka opcja, niż mieliby od razu jednego dnia wpłacać pełne 25 m EUR do Lipska.

Owszem cała kwota jest kosmiczna, ale inaczej Lipsk nie puściłby Nagelsmanna. Julek ma 5 letni kontrakt, więc ma sporo czasu, żeby się spłacić. Wygra z nami jeszcze wiele trofeów.

27.04.2022 18:03

@tapczan Ale on się gubił od grudnia/stycznia niezależnie od pozycji. Wiadomo, że jak grał na prawej to kompletnie nic nie wnosił, ale miał też sporo meczów na lewej/10 i cieniował - gdzie jeszcze wcześniej grał naprawdę dobrze.

25.04.2022 22:02

3 mięsiące pod rząd Leroy robił robotę, a potem coś mu się przestawiło.

25.04.2022 20:40

Od momentu jak trafił do Werderu, to go obserwowałem i liczyłem, że do nas trafi. Dobrze się rozwijał, miał idealny sezon za Flicka (1wszy, bo w 2 stracił formę). Jeżeli nie będzie chciał przedłużać, to trzeba go sprzedać w lecie i szukać zastępcy. Bayern nie będzie co roku rozdawał za darmo kluczowych zawodników. Jeśli Arsenal chce zakupić byłego zawodnika, to zapraszamy z 60 milionami EUR.

25.04.2022 20:38

Liczę, że młodzi dostaną szansę, ale zostały jeszcze 3 mecze - mamy aktualnie 92 zdobyte gole, wystarczy dołożyć 10 (czyli średnio 3,3 na mecz) i mamy pobity rekord strzelonych goli w jednym sezonie Bundesligi :)

Musiala czy Stanisic mogą zagrać od początku, ale Wanner czy Vidovic na jakieś ostatnie 20-30 min.

25.04.2022 20:35

Transfery lubią ciszę. Albo już transfer jest dopięty w 99%, albo Hasan znowu niepotrzebnie się wygadał.
Niech Bayern podwyższy ofertę do 25 m i kończmy tą sagę.

25.04.2022 19:01

Nie dodałem Manuel w 1 zdaniu :P Chodziło mi o: Logiczny ruch, bo Sven jest sprawdzony, a raczej Manuel zagra 99% spotkań.

24.04.2022 20:58

Logiczny ruch, bo Sven jest sprawdzony, a raczej zagra 99% spotkań. Ortedze szkoda marnować karierę siedzeniem na ławce, a Nubel niech się rozwija na wypożyczeniu w Monaco.

24.04.2022 20:33

@Sopariev Inter, Milan i Napoli włączyły się do walki, to fakt. Ale głównym problemem Juve jest to, że sporo przegrali/remisowali z dużo słabszymi drużynami. Bayernowi zdarzyło się przegrać z Bochum czy Augsburgiem, a zespół z Turynu gubił punkty z Udinese, Empoli, Bologną i nawet z ostanią Venezią. Inne kluby z TOP 4 ligi włoskiej też zaliczały wpadki, ale Juventusowi zdarzało się to znacznie więcej razy, dlatego 2 raz pod rząd nie mają szans na mistrzostwo.

No my mamy BVB, RB i Leverkusen, a ich głównym problemem jest właśnie duże gubienie punktów z drużynami, który tych punktów nie powinny gubić. Nie jest winą Bayernu, że reszta stawki ma niestabilną formę. Jeśli RB utrzyma aktualną kadrę, to będą trudniejszym przeciwnikiem niż miało to miejsce w tym sezonie. Tedesco dobrze ich prowadzi, więc kolejny sezon może być ciekawszy. Po prostu bardziej emocjonujący, ale nie aż tak, żebym wyczuwał niespodziankę.

24.04.2022 20:25

Jeśli zarządowi zależy na sukcesie, to muszą dokładnie przeanalizować aktualną kadrę i dokonać wzmocnień, że dostarczyć trenerowi wystarczającą i jakościową grupę zawodników pozwalających na walkę na wszystkich sportowych frontach. Do roboty!

24.04.2022 13:27

Brawo drużyna, brawo trener. Pierwsza połowa naprawdę bardzo dobra w naszym wykonaniu, druga nieco gorsza, ale Musiala dołożył bramkę i to jest ważne.

Co do 10ego mistrzostwa. Jesteśmy jedynym zespołem, który tego dokonał (z TOP5 lig), więc niezależnie od poziomu ligi, rywali, jest to coś dużego. Ligue 1 niby jest nazywana ligą farmerów, ale czy PSG wygrywa tam co roku? Nie, bo dali raz ciała z AS Monaco, a niedawno z Lille. A tam jest jednak jeszcze większa przepaść finansowa i sportowa, między PSG, a resztą stawki.

Szklanka może być do połowy pełna, lub do połowy pusta. I ja wolę podejść do tej pierwszej wersji. Cieszę się z mistrzostwa, bo jest to kolejne trofeum (bo przecież było sporo lat kiedy Bayern nawet nie zdobywał mistrzostwa). I owszem, liczyłem w tym sezonie na puchar Niemiec i minimalnie półfinał CL, ale jest inaczej. Ale co mi da roztrząsanie porażek, które już były? I co mi da wzdychanie za Flickiem, który odszedł na własne życzenie (Hansi dzięki za te wspaniałe 1,5 roku i rozumiem Twoją decyzję). Po prostu czekam na uzupełnienie i wzmocnienie kadry oraz dalej liczę, że Bayern przekroczy liczbę 100 zdobytych goli w lidze, ale to jest dalej do zrobienia.

I kompletnie nie rozumiem umniejszania wagi mistrzostwa. Rozumiem, że wiele osób jest zmartwionych brakiem trypletu, ale może chociaż doceńcie mistrzostwo. Przypadek Juventusu pokazuje, że nie ma czegoś takiego jak "znowu w tym roku wygramy ligę". bo ich ostatni sezon to pokazał, a aktualny też nie wróży im zbyt dobrej przyszłości.

24.04.2022 13:22

@GuteSpiele Co do sezonu 2018/2019, to kiedyś słyszałem pewną opinię, z którą się zgadzam "To nie Bayern wygrał Bundesligę, a BVB ją przegrała". Coś w tym jest, bo pierwszy raz od lat zespół z 1ego miejsca zmarnował 7 punktowe prowadzenie. Nie chodzi tutaj o totalne umniejszenie wkładu Kovaca, ale pokazanie, że bylo blisko, żeby Bayern tego mistrzostwa nie zdobył.

Mnie osobiście bardziej bolała porażka z Liverpoolem niż z Villarealem, Mamy tutaj drużyny o totalnie innym kalibrze, tyle że jest kwestia tego jak Bayern grał w obu rewanżach. Kovac kazał się cofnąć i liczył, że dojedziemy z 0-0 do karnych. Mi się bardzo ciężko oglądało bezradny Bayern (i to jeszcze w meczu przed własną publicznością), który miał problem ze stworzeniem jakiejś sensownej sytuacji. W rewanżu z Villarealem za to mieliśmy Bayern, który stwarzał te sytuacje, tylko ich nie wykorzystał. Jedna głupia kontra zaważyła o braku awansu. Owszem tempo gry w 1 połowie było za wolne, ale w drugiej połowie przycisnęliśmy drużynę z Hiszpanii i wystarczyło tylko skutecznie dopchać piłkę. I tak - pierwszy mecz został zawalony, ale rewanż był spokojnie do wygrania.

23.04.2022 14:49

Gravenberch jest dogadany z nami, a Bayern przedstawił mu plan na rozwój. Zresztą klub wykazywał duże zainteresowanie i zarząd działał już wcześniej. Ajax chce wycisnąć jak najwięcej i pewnie Bayern dołoży 2 m, skończy się na 25, a zawodnik złoży podpis. Zanim Bayern złożył jakkolwiek ofertę do Ajaxu, to prowadził wielokrotnie rozmowy z Raiolą, więc nawet sam agent będzie chciał dopiąć ten deal (bo odda 2 zawodników do jednego i tego samego klubu, więc lepsza prowizja).

Owszem przerabialiśmy już historię z Destem, a Bayern zaczął składać ofertę za późno i chcieli za bardzo zbić cenę, że Ajax się wkurzył, to jedna sprawa. Druga kwestia jest taka, że Dest był/jest kibicem Barcy i już kilka miesięcy wcześniej (przed transferem) mówił wprost w NOS (publiczna TV z NL), że chciałby tam dołączyć, więc jak miał do wyboru Bayern czy Barcę, to się zdecydował na ruch do Hiszpanii. Jakby tak bardzo mu zależało na Bayernie, to rozmawiałby z klubem i agentem, że załatwić tą sprawę inaczej.

22.04.2022 22:24

A i jeszcze jedno co do owianego już legendą cytatu Rummenige: "DNA Bayernu to 4-2-3-1". Odpalcie sobie mecz z Chelsea, Barcą czy PSG, kiedy z Flickiem wygraliśmy "uszatka", bo tam nie było 4-2-3-1, tylko 4-2-4 :D Będę to przypominał, to często, bo to jest argument, że Bayern nie musi cały czas i tylko i wyłącznie grać na 4-2-3-1. Drużyna może korzystać z różnych opcji i dostosowywać je tak, żeby pokonać przeciwnika. Elastyczny Bayern, to lepszy Bayern kiedy będzie trzeba będzie 4-2-3-1, a kiedy przeciwnik będzie grał inaczej to 3-4-2-1 czy 3-4-3 czy 4-2-4 itp itd. Liczy się pomysł i jego skuteczność.

A ile różnych ustawień stosuje Tuchel? Wiele, bo przecież nie gra tylko i wyłącznie co 3 dni takim samym systemem.

22.04.2022 22:13

Najchętniej zobaczyłbym Comana i Musialę, bo z całej 4 skrzydłowych (jeśli można wliczyć w to grono Musialę), to prezentują się najlepiej. Oby zdrowie pozwoliło Kingsleyowi zagrać od 1 minuty.

22.04.2022 22:00

Dla mnie DNA Bayernu, to po prostu ofensywna i ładna dla oka gra, a nie konkretna formacja. To tak samo jakby wmawiać, że Barcelona, Ajax czy reprezentacja Holandii mają grać tylko i wyłącznie 4-3-3, bo to jest ich DNA. No nie do końca, bo Cruiff/Guardiola jako trenerzy zestawiali Barcę w 3-4-3 i nikt z tego powodu nie robił problemu. W Holandii też było często zarzekanie się, że musi reprezentacja grać 4-3-3, a potem przychodził tak Van Gaal i na mundial 2014 grał na 3 obrońców i 2 napastników. Dotarł do półfinału (szkoda tych karnych z Argentyną).

Mi osobiście jest wszystko jedno czy Bayern gdzie grał cały mecz jedną formacją, czy 5 różnymi, bo dla mnie główne 2 wyznaczniki, to ładna dla oka gra i ofensywny/dominujący styl (oczywiście zachowując też rozum). A do chciałbym, żeby był elastyczny i kiedy potrzeba grał na 4 obrońców, a kiedy trzeba na 3. Każdy przeciwnik jest inny i nie gra się tak samo. Hitzfeld też wystawiał 3 obrońców i nikt z tego draki nie robił, bo jednak wiedział co robi, Guardiola też schodził na ustawienie z 3 obrońcami, a mecze wygrywał.

Owszem ostatnie kilka meczów wyglądało gorzej, ale chyba łatwo zauważyć, że Lewy z Mullerem nie dokładają już takiego gradu goli. Winą trenera było to, że Lewy więcej razy zfaulował Albiola niż oddał celnych strzałów? Może potrzeba, żeby liderzy byli liderami. Odpadnięcie z Gladbach było niefortunne i niezrozumiałe - nie powinno się zdarzyć, ale taki już jest futbol. Z Villareal też mecz był do wygrania. Pierwszy był zawalony, ale w drugim Bayern miał mecz pod kontrolą z wyjątkiem 1 błędu. Zabrakło skuteczności. A jak było za Pepa z Atletico w rewanżu? też brakowało idealnie celnego strzału, takiego którego Oblak nie wyjmie. Drużyna z Madrytu nic nie grała i wyszła z jedną kontrą - gol.

Głównym problemem jest brak szerokiej kadry. Klopp by nas ogarnął? Nie, bo w Liverpoolu ma tak szeroką kadrę, że jest to co innego (zresztą zdarzało mu się zajeżdżać zawodników, więc w przypadku takiej kadry jak nasza, wielu zawodników już by nie dojechało). Pep będąc w Monachium miał dosyć szeroką kadrę i mógł sobie rotować, a teraz jakby nas prowadził, to miałby z tym problem. O ile pierwsza jedenastka jest mocna, to potem jest przepaść jeśli chodzi o zawodników z ławki. Jakby Hansi z nami został, to artykuł że kadra jest za krótka i Flick jest wkurzony na zarząd pojawiłby się w listopadzie/grudniu.

W Bundeslidze mamy dalej szansę wykręcić świetny bilans bramkowy, a przy tym ilość straconych goli będzie niższa niż rok temu. To już jest progres. I nie zrozumcie mnie źle. Ja liczyłem w tym sezonie na wygranie ligi, pucharu Niemiec i min półfinał CL - jest jednak inaczej, ale po prostu trener, sztab, zarząd, zawodnicy muszą wyciągnąć wnioski, a zrzucanie tylko i wyłącznie winy na trenera jest nieco śmieszne.

Jak Bayern wygrywał, to było brawo zawodnicy, a jak przegrywał to wina trenera? To wszystko jest zawsze połączone i może po prostu dajmy pracować trenerowi, a zarząd niech się bierze do roboty, bo trzeba przebudować kadrę.

22.04.2022 21:57

W teorii Neuer może grać do 40, w teorii Muller można grać jeszcze kilka lat i w teorii Lewy utrzyma topową formę jeszcze 3 lata. Praktyka może być inna, więc rozumiem pomysł z 2024, a nie aż 2025 rokiem. Przy tach ogromnych pensjach dla aż 3 zawodników jest pewne ryzyko. A jeżeli utrzymają formę czego im życzę, to klub na pewno zaproponuje im kolejne prolongaty.

Co do Lewego, to nie wiem gdzie leży prawda, bo są skrajne przekazy z różnych stron. Długość kontraktu dla Lewego ma znaczenie, więc może być różnie. Tak czy siak, zarząd musi mieć świadomość, że już teraz muszą analizować jak zastąpić tych liderów w kolejnych latach. Jeśli Neurowi nie przytrafi się jakaś ogromną kontuzja, to jeszcze te kilka lat pogra z nami, ale Mullerowi czy Lewemu motoryka może niedługo zacząć spadać. Już ten sezon pokazał, że w meczach, w których oni cieniowanie reszta ofensywny nie była w stanie wziąć gry na swoje barki. Bayern musi niedługo znaleźć alternatywy.

21.04.2022 18:08

Skoro Neuer ma formę i zdrowie, to szkoda brać Ortegę, który gra na tyle dobrze, że zasługuje na jakiś klub w którym będzie "jedynką". Sven sprawdzony, a zarząd powinien raczej przeznaczyć środki na inne pozycje, niż ładować za dużo kasy w bramkarza nr 2.

18.04.2022 20:52

@Ivan7 Gavi wydaje się mieć jeszcze większy potencjał od Pedriego, więc jest to opcja do rozważenia. Tylko cena nie jest mała, ale sprzedając Sabitzera za 15, Roce za 10, połowę kwoty już byśmy mieli.

Ciekawe czy skauci Bayernowi wnikliwie obserwują belgijską Jupiler League, bo Charles De Ketelaere robi tam cuda.

18.04.2022 20:47

@Marton Tylko jeśli odejdzie zarówno Roca, jak i Sabitzer, to będzie potrzeba sprowadzenia dodatkowego pomocnika.

Gravenberch wypełni lukę po Tolisso, Mazraoui po Sarze, ale pytanie co z resztą. Omar Richardsa raczej nie pożegnają, bo trudno będzie znaleźć kogoś zainteresowanego, plus kwestia, że wiązałoby się to z szukaniem kolejnego LO.

Musiala powinien więcej grać jako ofensywny zawodnik za Mulllera, czy w zamian za któregoś ze skrzydłowych (większość fatalna, oprócz Comana), więc wtedy mamy problem w samym środku pola, bo zostalibyśmy z Kimmichem, Goretzką i Gravenberchem, gdzie 2 ostatnich wymienialiby się minutami, ale zostaje dalej kwestia Joshuy. Zajechany Kimmich, to słabiej grający środek pola. Roca nie pasuje Julianowi, patrząc na ilość minut, a Sabitzer wiadomo, bez formy, więc coś pewnie jeszcze muszą wymyślić.

No i jeszcze zostaje kwestia środka obrony, bo ile Lucas w kluczowych meczach nie zawiódł (tylko z Leverkusen błąd, ale przy tym ile Alaba nam zawalił meczów, to nie ma porównania), to zostaje Upamecano, który ostatnio już zaczynał dobrze grać, ale potem Pavard i Nianzou, którzy są nieco niepewni. Pavard mniej, bo w systemie z trójką jakoś jeszcze wygląda, ale gdyby miał grać jako jeden z 2 w formacji z 4 obrońcami, to przeciwnicy mogą mieć łatwo i zdobycie bramki.

18.04.2022 20:42

Oglądałem do 0:4 i nie wyglądało to za dobrze (więcej goli potem już nie padło). Bayern II już niestety zaprzepaścił szansę awansu w tym sezonie, bo strata do 1 miejsca jest za duża. Muszą wywalczyć za rok, żeby chętniej przychodzili młodzi zawodnicy. Jednak co innego grać w Regionalidze, a co innego w 3 Bundeslidze.

18.04.2022 20:21

Nianzou wypożyczyć, a Chris Richards niech dostanie więcej szans do gry. Na wypożyczeniu w Hoffe nie prezentuje się źle.

17.04.2022 20:39

@AdiFantasti Tak, Corentin też potrafi. Zresztą ja Tolisso lubię i nie uważam go słabego zawodnika. W ofensywie może dać sporo, aczkolwiek zdarzają mu się problemy w defensywie. Problemem jest tylko jego zdrowie i niestety trzeba go pożegnać. Mały z niego pożytek skoro zagra 3-4 mecze, a potem szpital.

Co do Gravenbercha, to on nie strzela aż tak dużo, ale jak już trafia, to są gole całkiem ładne :) On akurat jest nieco innym zawodnikiem niż Tolisso i myślę, że nam bardzo się przyda.

17.04.2022 20:31

@FanGraczyBayern Owszem oficjalek jeszcze nie było, ale jakoś tym razem się nie martwię o te transfery. Ajax ma jeszcze kilka ważnych spotkań (dzisiejsze w pucharze) i ligowe, więc pewnie dlatego Bayern jeszcze niczego nie ogłasza.

17.04.2022 18:55

3 punkty, 3 gole. Mecz na pewny lepszy niż z Augsburgiem.

By the way: Ajax właśnie gra z PSV w finale pucharu Holandii. Gravenberch strzelił gola zza pola karnego. Jak dobrze, że go zaklepaliśmy.

17.04.2022 18:27

@GuteSpiele Z Salzburgiem w rewanżu liderzy byli liderami, więc gole wpadały. A Z Villarealem? nie za bardzo. Nie powinniśmy wymagać większej skuteczności od zawodników?

Idąc tropem zmarnowanych szans, to Kovac straciłby pracę szybciej. Rewanż z Liverpoolem to był jakiś śmiech na sali, bo Niko uważał, że można murować się w obu meczach. Poza tym w takim meczu Neuer pozwoli sobie na błąd jaki nie przystoi bramkarzowi tej klasy.

Poza tym to jest Bayern, a nie PSG, gdzie się zwalnia trenerów co roku. Jesień mieliśmy wybitną i tylko porażka z Gladbach, była czymś czego nie da się logicznie wytłumaczyć. A na wiosnę mieliśmy nieco okrojoną kadrę, więc nie dało się mocniej rotował w drugich połowach, a przez to pojawiało się zmęczenie.

BTW wracając do Loewa, ostatni mecz na EURO, z Anglią - Grali z drużyną, która stawiała na pragmatyczny futbol i tylko 15 min było ofensywne w wykonaniu kadry Niemiec, a potem kazał im się cofnąć. I to ma być trener na Bayern, co cofa drużynę przeciwko Anglikom, którzy wystawili więcej defensywnych niż ofensywnych zawodników?

Do końca Euro 2016 Joachim wiedział co robi, ale potem to już nie do końca.

16.04.2022 17:54

Loew jest wypalony i skończył się kilka lat temu. Dziwnym trafem kadra Niemiec zaczęła pikować w dół, kiedy Flick zrezygnował z bycia asystentem. Zresztą wkład Hansiego w mistrzostwo świata był ogromny. Odpowiadał za stałe fragmenty gry i przede wszystkim sporo rozmawiał z zawodnikami, budując z nimi relacje.

Trenerowi to trzeba zaufać, to jest projekt na lata, gorszy rok mógł się przytrafić. Ile lat Fergusonowi zajęło wygranie CL czy mistrzostwo? Z kilka lat od początku jego pracy. Mi osobiście w meczu z Villarealem zabrakło dwóch rzeczy: skuteczności i szybszego tempa.
-Skuteczność kuleje już nie pierwszy raz, więc powinno się zwiększyć ilość treningów strzeleckich i częstsze ćwiczenie schematów gry.
-Odpowiedni okres przygotowawczy, gdzie Broich im zrobi poligon, ale potem po 2 tygodniach będą biegali tak, że przeciwnik nie będzie miał argumentów
-Kolejny zawodnik do ofensywy, bo rozumiem, że Lewy czy Muller to legendy, ale jak znowu będzie mecz gdzie będą cieniowali, to potrzeba kogoś kto to rozrusza. Aktualnie Gnabry z taką grą jaką prezentuje nie zasługuje na wysoki kontrakt i albo pokaże w ostatnich 5 meczach sezonu, że potrafi wziąć na siebie ciężar gry, albo go po prostu pożegnajmy w tym okienku, a pieniądze przeznaczmy na Nkunku (trzeba pewnie będzie dopłacić).

16.04.2022 15:08

@Ivan7 Timber to całkiem ciekawy zawodnik, a przy tym uniwersalny, bo oprócz środka obrony zdarzało się, że grywał po obu bokach (oczywiście nie jednocześnie :) Tylko problemem może nawet nie być z kwotą odstępnego (aktualna wartość zawodnika 30 m EUR), a sam fakt, że van der Sar nie pozwoli na totalne rozmontowanie drużyny. Aktualnie z pierwszej jedenastki odejdzie im Mazraoui, Gravenberch, możliwe że ten Antony (którego na wyspy może zabrać Ten Hag w przypadku odejścia), więc trudno, żeby jeszcze sprzedali kolejnego lub 2 graczy z podstawowego składu (chyba).

By the way: kojarzycie Charlesa de Katelaere? Młody Belg robi furorę w Jupiler Pro League, a głównie grywa jako ofensywny pomocnik. Ma całkiem dobry drybling i przegląd pola. Ktoś kiedyś Mullera musi zastąpić, a nie wiadomo jeszcze jak będzie z Wirtzem, kwestia jak będzie wyglądał po kontuzji, plus ile Leverkusen za niego będzie chciało dostać, bo raczej taniej niż Havertz, to nie pójdzie.

15.04.2022 22:46

Barca gra, Frankfurt strzela - to co, finał RB Lispsk z Eintrachtem? :D

14.04.2022 21:40

Wiadomo, że w rozmowie z mediami musiał wziąć winę na siebie. Prosta zasada, publicznie bronisz swoich zawodników, a jeżeli coś nie podoba się w ich grze to omawiasz to bezpośrednio z nimi.

Winę co prawda ponosi każda ze stron zarząd, dyrektor sportowy, zawodnicy i trener - aczkolwiek w dużym stopniu nieskuteczność. Grunt to wyciągnąć wnioski i uprawniać, to co nie działa.

14.04.2022 21:39

@AdiFantasti Wiadomo :) Nie chodziło mi o stwierdzenie, że ten błąd przekreśla jego umiejętności, bo grać na dobrym poziomie potrafi. Zresztą progres zrobił odkąd trafił do Anglii.

Powrót Karla, to by było coś :)

By the way: ciekawe kiedyś nastąpi ogłoszenie Gravenbercha i Mazraouiego. Pewnie jeszcze jakiś czas się wstrzymają, tym bardziej, że Ajax w niedzielę gra z PSV w finale pucharu Holandii.

14.04.2022 20:26

Były jakieś głosy, że Tillemans taki dobry, a właśnie kilka minut temu, podał pod nogi zawodnika PSV, a potem Zahavi strzelił.

Ostatni raz co do meczu, formacji - czy Nagelsman wystawiłby 3, 4 czy 5 obrońców, to nie zmieniłoby faktu, że cała ofensywa ma problem z trafieniem do bramki, nawet jak dostają klarowne sytuacje, City jakby grało przeciwko takiemu autobusowi, to też mieliby problem. Już Guadriola narzekał te kilka lat temu, że nie rozumie jak można zrobić 20-30 sytuacji i tak mało wykorzystać, albo wcale.

Co do Kovaca. Oj, Villarealu to by nie pyknął.

14.04.2022 19:27

Bayern Flicka wygrywał CL grając 4-2-4 (mecze z PSG, Barcą i Chelsea).

14.04.2022 11:05

@GuteSpiele Przy kuriozalnie krótkiej ławce jaką mamy, trudno było o inne zmiany. Kogo miał niby wpuścić za Hernandeza? Było wytłumaczenie, że wszedł szybki Chukwueze, zareagowano wpuszczeniem Daviesa. Logiczne. Gol padł, bo się 3-4 zawodników rzuciło do pressingu, a w środku pola zostawili krater, poszła kontra. Cały mecz trzymali ustawienie i na koniec przestali myśleć? Nie mogą zawodnicy być skupieni tylko 80-85 minut, ponieważ mecz trwa znacznie dłużej. Bayern powinien był szybko strzelić 2 i 3 bramkę, okazję do tego były.

14.04.2022 00:50

City niby takie mocne, a dzisiaj tylko 1 celny strzał oddali. Z tak parkującym Villarealem (jak wczoraj) też by się męczyli. Zresztą w 1 meczu z Atleti też było walenie głową w mur, a grali momentami jeszcze wolniej niż wczoraj Bayern. Gola owszem strzelili, bo de Bruyne ładnie okazję wykorzystał i pokazał jakość, czego nie można powiedzieć o całej naszej ofensywie, która okazji miała sporo, ale skuteczności już nie. Dlaczego Muller nie mógł chociaż wykorzystać jednej z 2-3 okazji, które wczoraj miał?

Ps. City miało 2 celne strzały w 1 meczu.

13.04.2022 23:27

I bardzo dobrze, że niezagrożona. Wiem, że dominująca większość jest przeciwko niemu, ale ja pozostanę w tej mniejszości. Dlaczego Lewy czy Muller potrafią być liderami i dać z siebie wszystko w rewanżu z Salzburgiem, a z Villarealem nie? Ja wymagam, więcej zaangażowania od ofensywnych zawodników. 24 sytuację bramkowe z Villarealem 1 bramka. 30 sytuacji bramkowych rok temu z PSG w 1 meczu - ledwo 2 gole. Brak skuteczności znowu był kluczowy.

Przyjdzie nowy sezon, zawodnicy najpierw odpoczną, a potem dr Broich musi im zrobić intensywne przygotowania, żeby fizycznie dobrze wyglądali.

Za to posada Hasana powinna być zagrożona. Prawda jest taka, że Bayern powinien po cichu za jakiś czas pertraktować z Eberlem. Max poczuł wypalenie i odszedł z Gladbach, ale robił tam cuda. Na kolejny sezon zmiany dyrektora sportowego nie zrobią, ale powinni próbować załatwić Eberla od sezonu 2023/2024. Zresztą Gladbach puściło go, dlatego, że nie planował za chwilę dołączać do kolejnego klubu.

13.04.2022 13:22

A nie zadajecie sobie pytania gdzie się podziała forma Gnabry'ego, Sane, Mullera i Lewego?
Bo jak dla mnie aktualnie z ofensywy jakiś poziom prezentuje Coman. Ok, Muller dzisiaj z asystą, Lewy z golem, ale to Coman wywalczył piłkę. Tylko ja się pytam o inne akcje w tym meczu, bo więcej razem widziałem Roberta kopiącego się z Albiolem i w drugą stronę i Thomasa, który nie domknął kilku akcji. Owszem Lewy ma mniej okazji, ale Thomas trochę ich miał i to nie tylko w tym meczu. Od nich powinno się wymagać, że będą liderami i w takich kluczowych meczach coś jednak więcej pokażą.

Możecie sobie obwiniać Juliana za wszystko, ale na aktualny stan gry składa się wiele czynników. Zmiana Hernandeza nie była potrzebna, to fakt i wyszło niefortunnie, ale ilość zmarnowanych okazji nie jest już winą trenera. Tempo w pierwszej było za wolne i tutaj pytanie z czego to wynikało. Czy drużyna jest zbyt zajechana, że nie mogą dorzucić gazu od początku czy takie było założenie, żeby się nie zmęczyć. W drugiej od samego początku dołożono tempi i mieliśmy sporo sytuacji, które należało wykorzystać.

Sprawdziłem sobie jeszcze raz sytuację ze straconym golem. Kuriozum jest to, że w obronie został tylko Davies z Upamecano, ale to nie jest kompletnie największy problem. W środku pola był krater, bo Goretzka, Muller, Pavard i Sane rzucili się do pressingu i kompletnie nikt nie został na środku. Jedyny, który się cofał do środka (nota bene biegnąć od samego pola karnego przeciwnika) Kingsley. Gdzie był wtedy Kimmich? Cały mecz trzymali w miarę dobrze ustawienie i Villareal nie miał prawie sytuacji, może maks 2 kontry, a tutaj dali się tak łatwo ograć. Zawodnicy powinni byli być skupieni cały mecz, a szczególnie w ostatnich 15 minutach, gdzie np taki Villareal dorzuca gazu.

12.04.2022 23:59

W dużym skrócie napiszę tak. Bayern miał sporo okazji w 2 połowie i tylko wystarczyło dołożyć skuteczność - tyle. Villareal zagrało Atletico, bo to oni bardziej nie mieli pomysłu. Murowanie i granie na czas to nie jest pomysł na grę, tylko jego brak. Zrzucanie na Juliana całej winy nie ma sensu, to dało się wygrać, gdyby zawodnicy wykorzystali swoje okazje.

12.04.2022 23:03

@hoven W sumie powinien był napisać przez 2 "s" :) - pressują. Tak, chodziło o stosowanie pressingu. A to nie ma pojęcia pressują biorąc od angielskiego "press"? :)

Na Devilpage nie wchodzę, czasem poczytam komentarze na fanpage'ach Realu. Barcy czy BVB (ale tam to już szczególnie wieje pesymizmem)

12.04.2022 20:57

Oceniać formację, skład, to można po meczu. Bayernowi ciężko się grało z drużynami, które grają 4-4-2, gdzie obaj napastnicy presują Kimmicha czy środkowych obrońców. Rok temu z PSG był tego przykład, bo Kimmich był presowany przez Neymara czy Mbappe. Villareal robił podobnie i często Bayern był zmuszony do grania długich i niestety niedokładnych podań. I tak jak gramy 4 obrońcami, to boczni nie zawsze zdążą się cofnąć, w trójce większa szansa na dostanie jakieś mocnej kontry. Zobaczymy - tak czy siak ocenimy po meczu, czy był to pomysł dobry czy nie. Guardiola chciał wyjść 3-4-3 w rewanżu z Realem i śmiem twierdzić, że wynik gorszy niż to 0-4 by nam się nie przytrafił.

12.04.2022 20:15

@tapczan Zgadzam się. Coman i Musiala zbyt mocno pracowali i robili różnicę, żeby tak po prostu ich posadzić na ławce. Jak będzie potrzebne doświadczenie to wpuści się Gnabryego lub Sane na ostatnie 30 minut.

12.04.2022 19:09

https://www.telegraaf.nl/sport/1289687101/sterke-arjen-robben-loopt-marathon-rotterdam-je-weet-dat-man-met-hamer-komt

Chyba nie było, ale Robben przebiegł maraton po raz pierwszy w życiu :) 3h 13 min, więc całkiem ładny czas.
A jak go spytali jak mu się podobało, to powiedział: "Niefajnie, to naprawdę nie było fajne. Zrobiłem to i to w sumie wszystko. Było trudno i musiałem walczyć" Jeszcze padła informacja, że dziękuję publiczności, bo to mu pomogło dokończyć bieg :)

11.04.2022 21:34

Pisałem już w sobotę, że liczę w meczu na skład z Comanem i Musialą. Są w znacznie lepszej formie niż Sane czy Gnabry. A wariant z Musialą już był ostatnio testowany, więc nie powinno być problemu. Coman jak lewo-skrzydłowy, a Musiała z Mullerem mogą się płynnie zamieniać pozycjami.

11.04.2022 10:20

Przecież specjalni dzisiaj grali na zaciągniętym hamulcu, bo wszyscy myślą o wtorku. Mecz do zapomnienia.

09.04.2022 18:04

Jakby ktoś planował oglądać Villareal o 18:30, to uczulam, że Emery wystawił kompletnie inną jedenastkę niż z nami. Nie mają dzisiaj w składzie kompletnie żadnego zawodnika, który rozpoczynał ostatni mecz w CL od 1 minuty.

09.04.2022 17:51

Przecież od pierwszych minut było widać, że Bayern nie chce podkręcać tempa i nie ma spiny na szybkie wykręcenie wyniku. Chcieli to przepchnąć przy jak najmniejszym zużyciu energii.

Więc po co te nerwy? :P Wolelibyście, żeby dzisiaj Bayern wykręcił 5-0, biegając 130km łącznie jak drużyna, a potem we wtorek nie mieli siły?

Akurat Sabitzer i Musiala dali dobre zmiany. Ten pierwszy sporo walczył i wygrywał pojedynki, a Jamal kreował grę. Dalej jestem spokojny o wtorek, bo Bayern się dzisiaj oszczędzał. Co do wtorku, to jeśli chodzi o skrzydłowych to najbardziej chciałbym zobaczyć duet Coman/Musiala, obaj są bardziej produktywni niż Sane czy Gnabry.

Edytowano : 2022-04-09 17:35:10

BTW a co było rok temu z Unionem za Flicka? Mecz między 2 meczami z PSG. Jakoś wszyscy pisali, że mecz nieważny, wystawić rezerwy, wynik nieistotny. Teraz jest ta sama sytuacja, bo wszyscy się spinają na Villareal. We wtorek będzie gra na 100 albo 120%, dzisiaj było na zaciągniętym hamulcu i uważanie, żeby nie złapać kontuzji.

09.04.2022 17:31

@Panczo Musiala I Coman tak, reszta ofensywy bez formy.
@bayernthebest Davies po kontuzji zagrał sporo i lepiej, że dzisiaj pauzuje, bo jest potrzebny w pełni sił na CL.

Akurat Goretzka i Muller mogliby dzisiaj odpocząć, ale skład już ustalony. Leon pewnie zejdzie po 45-60 minutach (a gra dzisiaj, żeby złapać lepszy rytm meczowy). Szkoda, że Stanisic nie dostał szansy, bo akurat z Augsburgiem spokojnie dałby radę. Na drugą połowę Roca i Sabitzer, żeby nie przeciążyć Leona i Thomasa.

09.04.2022 15:17

Co do życzeń trenera, bo zapomiałem dopisać. Na pewno nie był fair, że Flick nie dostał żadnego zawodnika, o którego poprosił (jedynie Dantas, ale to trudno nazwać takim transferem życzeniowym, który miał już na teraz pomóc drużynie, tylko mógł ewentualnie wypalić za kilka lat). Jupp "dostał" Javiego, Guardiola Thiago, Ancelotii Tolisso, a Hansi nikogo.

09.04.2022 14:59

Paradoksalnie, ale Bayernowi lockdown czy przeniesienie CL na wakacyjny termin pomogło wygrać wszystkie trofea. Było dużo przerw, gdzie zawodnicy zostali odpowiednio przygotowani fizycznie przez Broicha. Moim zdaniem on miał też znaczący wkład w cały 6-ciopak. Nie mówię, że gdyby sezon wyglądał normalnie i gralibyśmy dużo co 3 dni, to Bayern Flicka nie wygrałby wszystkiego, ale po prostu podkreślam znaczenie odpowiedniego przygotowania fizycznego jako ważny czynnik w walce o trofea.

Ile okresów przygotowawczych, takich pełnych i wystarczających miał Bayern odkąd wygraliśmy CL? Mało i dlatego też fizycznie drużyna jest w nieco gorszej sytuacji niż w 2020 roku. Przecież już 2 sezonie Flicka, bardziej wyglądał gorzej fizycznie (ale to nie jest wina samego trenera, ale braku czasu na odpowiednie okresy przygotowawcze). Euro/Covid/Mistrzostwa świata, to wszystko zaburzyło przygotowania do sezonu/przygotowania w połowie sezonu - jakie mieliśmy wcześniej. Przecież kiedyś ostatni mecz jesieni w Bundes był przed świetami, a kolejny pod koniec stycznia. Zawodnicy jechali na święta, a od stycznia mieli instensywne 2-3 tygodnie przygotowania do wiosny. Teraz tego nie ma.

09.04.2022 14:33

Flick chciał odejść i nikt nie zmieniłby jego decyzji. Kompletne nikt. Owszem ma to swoje przyczyny (niedogadywanie się z Hasanem) oraz opcja prowadzenia reprezentacji. Hansi dużą część kariery pracował w środowisku selekcjonerskim, gdzie 1 i 2 trener może sobie powołać kogokolwiek z całego kraju. Trenerzy w Bayernie nigdy nie mieli władzy na tyle dużej, żeby decydować o wszystkich transferach. W kadrze ma taką władzę, na której bardzo mu zależało.

Było mi przykro, że odszedł, bo myślałem, że to będzie trener na wiele, wiele lat. Dokonał czegoś historycznego, ale po prostu trzeba się pogodzić z całą sytuację, bo całe pisanie "Flick wróć" nic nie da. Ja się już dawno pogodziłem i po prostu liczę, że era Nagelsmanna będzie pozytywna i że będzie trwała jak najdłużej (bo to będzie znaczyło dużo zdobytych trofeow, w tym CL). Julian miał znakomitą jesień (pomijając Gladbach, ale tam nie siedział fizycznie na ławce), ale gorszą wiosnę, ale nie znaczy, że można na nim wieszać psy. Jakoś za mecz z Freiburgiem go nikt nie chwalił, czy za Union, gdzie oba spotkania wypadły dobrze, a przy tym dokonał bardzo dobrych zmian w drugiej połowie w ostatnim ligowym meczu. Bardziej to wszyscy powinni sobie zadawać pytanie czemu Muller i Lewy cieniują ostatnio, bo akurat to miało też wpływ na mecz z Villarealem. Byli źle ustawieni przez trenera? moim zdaniem nie, muszą po prostu być bardziej aktywni.

Co do składu, to liczę, że Muller, Coman, Hernandez, Davies i Goretzka dzisiaj odpoczną. Ja bym dzisiaj postawił na skład: Neuer/Richards/Nianzou/Stanisic/Kimmich/Roca/Sane/Sabitzer/Gnabry/Lewy. Jeśli Serge koniecznie chce wysoki kontrakt, to z takim Augburgiem powiniować strzelać gola czy dać 2 asysty. Niech się w końcu ogarnie z formą taką jaką kiedyś miał w Hoffe czy w 1 sezonie za Flicka.

09.04.2022 14:19

@WayeThe To, że Gnabry gra dobre spotkanie raz na 4, to się zgadzam, ale co do Comana nie. Od momentu kiedy strzelił bramkę w finale CL ze wszystkich naszych skrzydłowych ma najrówniejszą formę. Z Villarealem miał sporo dryblingów, dużo prób i bardzo groźny strzał, który mógł się zakończyć golem. Z Freiburgiem gol, z Unionem gol. Z Salzburgiem w 1 meczu gol, a rewanżu asysta. To co ma niby robić Coman, żeby był uznany za porządnego gracza?

09.04.2022 01:48

A ja tam się cieszę, bo Mazraoui to bardzo dobra opcja. 4 rok gra już w CL i to też atut (bo sporo głosów, że problem jest, że gra w Eredivisie). W porównaniu do Desta to akurat Marokańczyk nie jest 1 season-wonderem, bo Amerykanin miał dobry tylko jeden rok, a potem już było cieniowanie. Przy tym jak Bayern gra bardzo wysoko ustawionymi bocznymi obrońcami, to z Destem dużo piłek trafiałoby za jego plecy. O ile Amerykanin w ofensywnie wyglądał momentami nieźle, to zostawiał spore dziury i nie zabezpieczał odpowiednio obrony.

Zdarza mi się czasami oglądać Eredivisie, szczególnie Ajax (w CL czy LE każde ich spotkanie) czy Feyenoord. Gravenberch jest zawodnikiem, który się wyróżnia. Dobry drybling, zabezpiecza tyły, ale potrafi też rozegrać czy włączyć się do ataku. Z Benfiką w rewanżu był najlepszym zawodnikiem Ajaxu. W "Klassiekerze" przeciwko Feyenoordowi też zaliczył bardzo dobry mecz. Poza tym nie jest AŻ tak szklany jak Tolisso, a lepiej porusza się bez piłki niż Roca, więc będzie dostawał sporo minut.

BTW ale przecież to nie 10 m (co do Mazraouiego), tylko 8 m EUR i bonusy. A nie wiadomo, czy wszystkie od razu spełni.

07.04.2022 20:26

Też mnie to zastanawiało, czemu ta sytuacja nie była "varowana", bo jak dla mnie karty. Ale po meczu to już nie ma co tego rozpatrywać. Przyjdzie rewanż, Bayerna zagra lepiej i awansują.

07.04.2022 20:08

Mam podobne zdanie, najlepsza byłaby dla niego pozycja "10". Co do Mullera - jak będzie w weekend tak samo bezproduktywny jak z Villarealem, to niech w rewanżu gra Musiala za plecami Lewego, a Goretzka na "6".

07.04.2022 20:06

Jedyni zawodnicy, którzy dzisiaj pokazali coś pozytywnego to Hernandez, Musiala i Coman (po którym wszyscy jeżdżą, a dzisiaj kolejny przykład, że Coman robi co może. A stworzył sporo groźnych sytuacji). Villareal miał jasny plan gry - bardzo, ale to bardzo mocno pressować Bayern i jak najszybciej przechodzić z fazy defensywy do ataku. Zadownicy Bayernu nie byli w stanie na to zareagować. Szczerze? Drużyna Emeryego naprawdę momentami wrzucała takie tempo, że każda drużyna miałaby problem – każda! Villareal miał bardzo dużo wygranych pojedynków na małej przestrzeni i Bayern nie nadążał z przechwytami. Co miał niby zrobić Nagelsmann? Podajcie jakiś konkretny przykład. Miał się Bayern zacząć murować od 1 minuty nie? Jedyną logiczną rzeczą można było zrobić, to nieco zawęzić linie między zawodnikami, zamykając lepiej przestrzeń. Tak, to można było zrobić, ale jeśli chodzi głównie o formację czy personalia, to wystawieni byli odpowiedni zawodnicy. Miał grać Omar Richards za Daviesa? To już wtedy byłby wielki korytarz dla Moreno.

Julian wiedział co robił nie wystawiając Leona od 1 minuty, Goreztka po kontuzji nie dałby rady grać przy takim tempie. Po 30-45 minutach byłby do zmiany. Z Freiburgiem zagrał od początku, bo trener wiedział, że tempo gry nie będzie aż tak wysokie. Prędzej Goretzka mógłby dzisiaj zagrać na 10 za Mullera, który był fatalny i totalnie bezproduktywny. Davies zagrał, bo Sule nie był gotowy na pełne 90 min, więc Nagelsmann miał ryzykować wystawienie młodego Nianzou na Villareal? Nie, więc jedyną opcją było wystawić Daviesa od 1 minuty. Jakby na treningach przed meczem wyglądał fatalnie (tak jak niestety miało to miejsce w 1 połowie), to najwyżej wtedy Nagelsmann zmieniłby decyzję i inaczej zestawił obronę. Ja oglądałem Villareal w kilku ważniejszych dla nich meczach i dobrze wiedziałem, że to nie jest spacerek. Są do pokonania, ale nie jest to łatwy rywal. O rewanż się nie martwię, bo Bayern w Monachium gra znacznie lepiej. Porto za Pepa? 1-3 w plecy, a rewanż – 1 połowa była tak cudowna, że aż pobrałem sobie na dysk nagranie z tego meczu i często do niego wracam. Drugi mecz, który też sobie zapisałem to 8-2 z Barcą.

Bardziej to zawodnicy nie dojechali na mecz niż trener przesadził z taktyką. Ja mam wrażenie, że teraz sporo osób tylko czeka, aż Julian zrobi jakiś błąd, żeby tylko wylewać jad. Za Kovaca to z Liverpoolem graliśmy autobus w 1 meczu, a w drugim nie oddaliśmy ani jednego strzału (i to w Monachium, to był wstyd łagodnie mówiąc). Za Ancelottiego parkowaliśmy busa w ostatnich 20 minutach z Realem, w 1 meczu – w Monachium, to też był wstyd. Żeby nie było, że tylko jeżdżę po Chorwacie i Włochu, to akurat 2 połowa z Totkami i Lipsk za Carlo (4-3), to były świetne momenty, ale reszta już zdecydowanie mniej.

A dzisiaj owszem był problem z grą, to był zły mecz, ale nie głównie przez taktykę. Zawsze jest ta domena, że jak się wygrywa, to brawo drużyna, a jak przegrana, to zły trener. Tak niestety ludzie patrzą na futbol, ale to nie powinno to tak zawsze działać. Poza tym nagle był huraoptymizm w sobotę, że Gnabry strzelił bramkę 1 minutę po wejściu i od razu głosy, że należy mu się wysoki kontrakt. Jak dla mnie odkąd Coman strzelił gola z PSG, z całej trójki skrzydłowych wypada najlepiej i stara się trzymać poziom. Co z tego, że Gnabry strzeli raz gola, a potem cieniuje przez 5 meczów. Co do Sane to jesień miał dobrą i właśnie pomysł Nagelsmanna, żeby ustawiać go nieco bardziej jako 10, a nie skrzydłowego było lepszą opcją. Odkąd nie było Daviesa, Sane wyglądał znacznie gorzej. Gnabry był dzisiaj znowu bezproduktywny. Gdzie się podział jego drybling, tempo i gole w ważnych meczach? Tego nie wie nikt. Pamiętam go dobrze z Werderu i już wtedy czekałem aż Serge do nas dołączy. W Hoffe zrobił progress. W 1 sezonie Flicka miał swój prime, ale już w 2 sezonie za Flicka zgubił totalnie formę, której do dzisiaj nie oddyskał.

Co do Hansiego, dziękuję mu za cudownie i pięknie grający Bayern. Za 6-ciopak, pierwszy w historii, za pogromy przeciwników – w tym Barcelony. Ale przypomnę, że wygrał z Chelsea, Barcą i PSG głównie formacją 4-2-4, więc nie piszcie ciągle, że Bayern ma grać 100% 4-2-3-1. Flick był już totalnie zmęczony sytuacją w Bayernie i był na tyle skłócony z Hasanem, że nawet Rummenige nie namówiłby go na pozostanie, gdyby to TYLKO i wyłącznie zależało od Karla. On miał już tego dość i koniecznie chciał prowadzić kadrę Niemiec. Nie było żadnej szansy na zatrzymanie Flicka. Mieli mu tylko i wyłącznie pokazać kontrakt i powiedzieć, że zostaje? To tak nie działa. Jak masz trenera, który już ma tego dość, całej sytuacji w klubie, to jak ma dalej motywować drużynę i udawać, że wszystko jest wspaniale - nie da się. Czy ktokolwiek bierze pod uwagę, że Flick mógł mieć też dość, że pracując w Bayernie jest tak cholerna presja, że Bild pisze o każdej pierdole, że ktoś się pokłócił na stołówce czy strój był niewyprasowany? Dałem tutaj kompletnie zmyślone przykłady, ale chodzi o sam fakt, że jest różnica będąc trenerem Bayernu, a będąc selekcjonerem, gdzie spotkania masz od czasu do czasu meczu i nie ma aż tak gigantycznej presji jak w Bawarii. Ja go w tym rozumiem. Zresztą on większość kariery przepracował głównie w środowisku selekcjonerskiim, gdzie trener czy 2 trener sobie mogą wybrać jakiegokolwiek zawodnika, a w klubie jesteś zależny od dyrektora sportowego, finansów, zarządu itp.

Przyjdzie rewanż i Bayern znacznie lepiej się zaprezentuje i wywalczą ten awans. Ja podchodzę do tego z pełnym spokojem. Najwyżej się będę denerwował za tydzień, ale to po meczu.

07.04.2022 00:05

Przypomnę, że mecz trwa 90 min, to jedna kwestia, a druga nie wiem kompletnie czego Wy się czepiacie do trenera. Wystawił najmocniejszą 11, Goretzka i Sule widocznie nie byli gotowi na 100%. Przy takim tempie gry Goretzka po kontuzji po 30 minutach nie miałby już siły biegać, stąd w składzie Musiala. Wina trenera, że Kimmich traci multum piłek i wina trenera, że Kimmich ma dzisiaj problem z celnym długim podaniem? NIE

Poza tym Villareal nie jest takim łatwym przeciwnikiem i dzisiaj to widać. Są jedną z lepszych drużyn jeśli chodzi o wyprowadzenie kontry, a taka dla Bayernu jest utrudnieniem. Zobaczymy co przyniesie druga połowa i wtedy będziemy oceniać.

06.04.2022 22:02

Jest i Davies, do boju! Leon pewnie wejdzie w 60 minucie.

06.04.2022 20:03

Cięzko się oglądało City z Atletico. Z jednej strony totalny antyfutbol, a z drugiej strony posiadanie piłki oraz bezsensowna wymiana podań, które do niczego nie prowadziły. Jakby Guardiola dorzucił tempo, czy więcej grał na wrzutki, to może szybciej coś by wpadło. Po pierwszej połowie bardziej spodziewałem się gola Atletico po kontrze, niż tego że City w końcu strzeli. Jeszcze jest rewanż i nic nie jest przesądzone.

05.04.2022 23:39

Dużo zdrowia i powodzenia na mundialu! By the way - 14 kwietnia wchodzi do kin (na razie pewnie tylko do holenderskich kin) film o van Gaalu.

https://www.youtube.com/watch?v=ihciETDW14Q - tutaj trailer, oczywiście jest też fragment, gdzie Louis na pytanie od dziennikarza mówi "jakie głupie pytanie" :P - typowy van Gaal:D

05.04.2022 23:32

O dopięcie transferu Gravenbercha się nie martwię, bo negocjacje są już bliskie końca. Za to w przypadku Mazraouiego, to jest jeszcze niepewność. Dostał porządną ofertę i już tylko od niego zależy na co się zdecyduje. A głosy, że gra w gorszej lidze, to lekka przesada, bo trzeba też brać pod uwagę, że grał już przynajmniej w dwóch sezonach CL i nie wyglądał źle na tle wymagających przeciwników.

05.04.2022 23:24

W sumie nie wiem co Freiburg chce osiągnąć, bo o ile maksymalnie to można ukarać sędziego, albo K. Kruger za błędny numer na tablicy (ale też bez przesady. bo to sędzia techniczny powinien sprawdzić bilans wchodzących/schodzących piłkarz), to na "wręczenia" walkovera nie ma przepisu. To nie jest przypadek rozpoczęcia meczu 12 zawodnikami, nie jest to wpuszczenie zawodnika nieuprawnionego do gry (za kartki, przypadek Legii z Celtikiem). Dodatkowo całe zamieszanie w żadnym stopniu nie miało wpływu na wynik meczu, bo było pod koniec meczu przy wyniku 3-1.

04.04.2022 21:21