Mimo uwielbienia dla Hansiego i żalu że odszedł, również kompletnie nie rozumiem entuzjazmu odnośnie jego powrotu do Bayernu.
Żeby można było go rozważać to najpierw musiałby z jakimś Stuttgartem awansować do pucharów.
Tym bardziej że na ten moment nie ma dramatu i można jeszcze zobaczyć co Tuchel z tego wyciągnie.
10.09.2023 17:53
@fiidoo nie jestem pewny czy powinieneś obwiniać Panią Anię, czy raczej jej serdecznie dziękować :)
08.09.2023 12:59
@Arcatera80 dokładnie, w takim zestawieniu kadry przy przesunięciu Daviesa mamy na dobrą sprawę 6 zawodników mogących grać na skrzydle i 1.5 zawodników mogących grać na boku obrony ;)
07.09.2023 14:17
@Arcatera80 ok, ale w tym przypadku co z lewą obroną? Zakładając że nie jest to docelowa pozycja Guerreiro?
07.09.2023 13:55
W temacie Daviesa - również nie jestem zwolennikiem sprzedania go, ponieważ jest ogólny problem z lewymi obrońcami.
Ale... :)
Mam wrażenie że młody Kanadyjczyk jest w katastrofalnej formie od paru miesięcy - problemem są nie tylko błędy w defensywie, ale też proste trudności z przyjęciem piłki czy podaniem do blisko ustawionego partnera. Czasami wygląda to jak poziom piłkarza orlikowego. Na szczęście nadal jest w stanie nadrobić to szybkością, fizycznością i ambicją.
Jestem ciekawy z czego to wynika, mam nadzieję że Tuchel znajdzie jakieś rozwiązanie.
07.09.2023 12:38
Doskonale rozumiem Wasze zarzuty co do stylu gry w ofensywie. Jest dość wymęczony i mało w nim fajerwerków.
Ale całościowo gra wygląda znacznie lepiej niż za czasów Juliana, jest spójna i odpowiedzialna. Nie mam zawału za każdym razem kiedy rywal minie linię środkową boiska.
Bayern znacznie lepiej kontroluje grę i oddaje znacznie więcej strzałów przy mniejszej liczbie strzałów rywala. Jakiś czas temu pobieżnie porównywałem sobie statystyki strzałów za Tuchela i Negelsmana w meczach z rywalami na podobnym poziomie - u Negelsmana nawet grając z podobnie słabymi drużynami jak na starcie tego sezonu pozwalaliśmy rywalowi oddać podobną liczbę strzałów co sami oddaliśmy. U Tuchela rywal oddaje 3-4 razy mniej strzałów niż Bayern.
Mi bardziej kontrola niż radosny futbol wpisuje się w filozofię Bayernu i jestem zadowolony z kierunku w jakim idzie drużyna. Szkoda że transfery nie wypaliły.
@hoven też tak pierwotnie zrozumiałem, to niefortunny zapis - chodzi o to że Negelsman jest odsuniętym trenerem, a nie że teraz został odsunięty.
03.09.2023 07:07
Uważam, że absolutnie nie można winić Fulham, nie wiem w ogóle skąd taki pomysł. W przypadku klubu takiego jak Fulham, w tak mocnej lidze Jak PL strata zawodnika klasy Portugalczyka bez jego zastąpienia może być równoznaczna ze spadkiem z ligi i stratami finansowymi znacznie większymi niż zwielokrotnienie wpływu za transfer.
Jak pisałem wcześniej - rozumiem czemu Bayern czekał do ostatniej chwili ale wiąże się z tym ryzyko i jeśli coś nie wypali jest to jedynie wina i odpowiedzialność Bayernu.
02.09.2023 11:07
@kibicod2007 no to by dopiero była kompromitacja, nie dość że samemu się zawaliło to jeszcze innym zaszkodzić. Z tego co wiem jest jakiś okres ok 20 dniowy gdzie nie można cofnąć wypożyczenia ale pewnie jest to określone dokumentami konkretnej sprawy.
Edytowano : 2023-09-02 09:33:37
W zimowym okienku zapewne będzie można go ściągnąć, płacąc odpowiednią karę Bayerowi
02.09.2023 09:32
Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale wydaje mi się, że zimą można zarejestrować jedynie 3 nowych zawodników do Ligi Mistrzów. Chociaż w sumie naiwnym byłoby myśleć że kupimy ich więcej.
01.09.2023 20:47
@seba zgadza się, łatwiej - jeśli sprawnie się to przeprowadza - zawodnicy mocniej naciskaja na transfer bo nie ma dla nich miejsca w kadrze albo nie widzą szansy na sukces którego potrzebują i jest opcja kupić kogoś taniej. Wiele klubów stosuje taką strategię dlatego końcówka okienka jest tak gorącym okresem.
01.09.2023 20:37
@seba ale zdajesz sobie sprawę że pod koniec okienka łatwiej trafić okazję niż np w lipcu?
Nie bronię zarządu ani sposobu prowadzenia negocjacji ale naprawdę trzeba tłumaczyć czemu te kilka godzin ma znaczenie?
01.09.2023 20:16
Swoją drogą wydaje się oczywiste, że Bundesliga strzela sobie w stopę ustalając koniec okna transferowego na wcześniejszą porę niż pozostałe ligi top 5.
A rano pisaliśmy że może nasi negocjatorzy zakładają ze okno otwarte do północy ;)
A już zupełnie poważnie - czy osoby życzące sobie ciekawej grupy śmierci w LM są w stanie teraz zrozumieć czemu byłoby to niewskazane?
01.09.2023 19:52
A Kimmich się cieszy ;)
Jesień powinno się dać przeżyć z obecną kadrą chociaż niektórzy chcieli tu grupy śmierci i nie piszcie że to żarty były bo cześć pisała poważnie.
Problem w tym że Bayern rzadko robi konkretne transfery zimą...
01.09.2023 18:09
@Reeken89 4 stoperów też warto mieć mimo wszystko. Zwłaszcza jeśli jednym z nich jest Upamecano. Pewnie chcieli jego i np Cancelo ale nie pykło.
01.09.2023 17:30
Może oni serio myślą, że okno do 23.59? ;)
01.09.2023 16:51
Czemu dzbany? Są w podobnej sytuacji jak Bayern...
01.09.2023 15:56
Heh, no w tzw międzyczasie wysypały się opcje zastepcze nam i Fulham.
Będzie (nie?)ciekawie... :)
01.09.2023 15:04
Przecież Bayern dość regularnie robi transfery last minute, czekając na okazje i dobrze na tym wychodzi zazwyczaj.
Spokojnie. Chociaż Fulham mnie martwi...
01.09.2023 14:16
problem w tym, że w Niemczech okienko kończy się o 18, a w Hiszpanii o północy :(
01.09.2023 13:39
może transfer ziomka z Portugalii okaże się gamechangerem w sprawie Cancelo - oby! podwójna satysfakcja by była...
01.09.2023 13:29
@Arcatera80 @Matilegolas też bardzo lubię Expanse, ale skończyłem na tych sezonach które były dostępne bodajże w Netflixie. Niedługo planuję sobie przypomnieć temat ale ponoć Amazon zepsuł temat... pierwszy sezon z wątkiem "noir" był arcydziełem.
@Alistair wierzę że Barcelonie nie uda się spiąć budżetu i Cancelo będzie musiał na szybko szukać innego miejsca
01.09.2023 13:14
@Patryk233 ja uważam że to ważny i potrzebny transfer ale rozumiem Twoją wizję. Może gdyby ktoś potrafił ujarzmić Jo i kazać mu skupić się na zabezpieczaniu gry i jej kreowaniu sprzed linii środkowej to Palhinha nie byłby potrzebny.
Bardzo bym się cieszył gdybyśmy wygarnęli Cancelo bankrutom i do tego Kotchap. Uznałbym okienko za idealne.
Odoi pozostaje dla mnie największym cierniem w ocenie Hasana obok Buni. To że tak bardzo chciał gościa który w takim stopniu odbił się od poważnej piłki. No i kierowanie się nazwiskami zamiast potrzebami taktycznymi przy budowaniu składu...
01.09.2023 12:40
Mało kto umie kreować grę z tej pozycji tak jak to robił Thiago :) Palhinha to raczej przecinak, długie nogi, wygarnia wszystko.
Anglik jest droższy od Portugalczyka przede wszystkim dlatego że jest Anglikiem. Ale rzeczywiście statystyki robią wrażenie.
01.09.2023 11:59
@Jam42MUSIALA też liczę na to że będzie nowym Boatengiem i że wypchnie Upamecano z klubu docelowo.
01.09.2023 10:18
Jeszcze możliwie uniwersalny niemiecki obrońca (Kotchap, Kehrer), Choupo i Sarr do Arabii i będę zadowolony. Za rok niech wróci Stani i spakować Upa również do szejków.
Myślę że Tuchel da radę to ogarnąć. Mimo że gra do przodu wygląda słabiej to ogólna organizacja gry wygląda lepiej niż rok temu. Ale może tylko sobie tak wmawiam przez niechęć do grania trójką z tyłu.
01.09.2023 08:58
Oby działacze Bayernu nie zaokrąglili okienka z 18h do 24 bo się mogą zdziwić...
Widzę wielu zwolenników Geertruida, przyznam że sam nigdy go nie widziałem - naprawdę jest tak dobry?
Palhinha nie grając w topowym zespole PL regularnie bywał w 11 kolejki. Wydaje mi się że spełni oczekiwania.
01.09.2023 05:22
Cieszyłbym się z transferu Palhinhi. Uważam, że może być brakującym elementem układanki. Chciałbym jednak jeszcze dla spokoju ducha transferu uniwersalnego obrońcy, na przynajmniej średnim poziomie, najlepiej Niemca. Wydaje mi się, że Kehrer byłby odpowiedni.
31.08.2023 14:41
hmm... w sumie o każdej lidze poza PL można napisać tak, że 3-4 mocne drużyny grają z ogórkami. Wydaje mi się, że w tym roku Lipsk, Bayer, BVB i Union stworzyły solidne ekipy i mecze z nimi będą ciekawe.
31.08.2023 14:38
Też tego nie rozumiem... miała miejsce dość duża przebudowa, jest trochę kontuzji, Bundesliga ma kilka dobrze zbudowanych zespołów a tutaj kibice chcą grupy śmierci i nerwów zarówno w lidze jak i LM.
Nie lepiej by drużyna się rozpędziła i nabrała pewności siebie jesienią aby efekty przyszły wiosną?
Edytowano : 2023-08-31 14:18:17
Ok, w takim razie również nie zrozumiałem żartu. Jestem trochę boomerem i zakładałem że żart tego typu powinien kończyć się znakiem " ;) "
31.08.2023 14:16
Mi zamiast Pavarda wystarczyłby Sule, ale wyszło jak wyszło... Żałuję odejścia grubego, zwłaszcza wobec "formy" Upamecano .
22.08.2023 13:47
Dla takich wypowiedzi jak poniższa @vaterland przydatna byłaby opcja "plusowania" komentarzy na Dieroten :)
22.08.2023 06:31
Trzeba pamiętać, że to tylko Werder ale jestem zadowolony z tego jak wyglądała gra i statystyki z wczorajszego meczu.
Teraz głównym zadaniem jest stabilizacja gry i dogranie ostatnich ruchów kadrowych.
19.08.2023 07:30
Ja cierpię na Barcelonowstręt ;)
Ciekawy jestem jaki będzie ten sezon. Problem w tym że tak jak po presezonie straciłem zaufanie do Juliana, tak samo teraz jakoś nie ufam Thomasowi, mimo że starałem się go nie przekreślać po końcówce sezonu i doszukiwałem się jakiegośtam progresu względem poprzednika. Czekam niecierpliwie na jutrzejszy mecz.
17.08.2023 19:40
Też widzę Musiale na skrzydle. Uważam że mógłby przyjąć styl gry Riberyego.
13.08.2023 15:37
Byłem za zwolnieniem Juliana (ale nie w takich okolicznoścach) i zatrudnieniem Tuchela. Jednocześnie jestem przeciwny częstym zmianom trenera ale zgadzam się z jednym z komentujących poniżej - z reguły po ok 10 meczach widać czy to "gra". Niestety u nas zdecydowanie nie gra...
13.08.2023 14:23
@Beckenbauer90 Keegan był w 30 meczach kapitanem, ale być może miało to miejsce po jego przygodzie z HSV.
12.08.2023 17:11
Widzę to tak - Harry trzy lata w Bayernie, dwie Ligi Mistrzów i transfer do Totków za 50 baniek :)
12.08.2023 13:26
Dobra, przyznaję się... nie obejrzę jutro Superpucharu bo lecę do Turcji na urlop.
Dogadałem z Levym żeby zrobił tak żebym mógł zobaczyć debiut Kane'a.
11.08.2023 12:50
Pewnie Levy się dowiedział że Kane flirtuje z jakimś klubem PL na 2024 i dlatego nagle się zgodził i będzie go nawet naciskał. Teraz pewnie by zaakceptował nawet pierwszą ofertę :)
10.08.2023 18:44
Racja Panowie, pomroczność jasna z mojej strony pod wpływem emocji ;)
10.08.2023 17:54
A i jeszcze jedno - chciałbym żebyśmy z Vlaho na szpicy trafili Tottki w LM i zniszczyli ich jak to drzewiej bywało ;)
10.08.2023 17:50
Mam nadzieję że saga zakończy się pomyślnie i Kane dołączy do Bayernu bo na Vlaho może być za późno a sezon bez 9 będzie stracony.
Ale mam też nadzieję że do części użytkowników dieroten piszących że Kane można wziąć za rok za darmo dotrze jak trudna to by była operacja w momencie kiedy anglik mógłby wybierać dosłownie z każdej oferty na świecie skoro nawet teraz ma wątpliwości.
10.08.2023 17:43
Brakuje jeszcze info że Vlaho zaklepany przez CFC, Josh twierdzi że nie trzeba 6 bo on nią jest chociaż gra bliżej pola karnego rywala a na bramkę kupujemy Kępę słynącego z przepuszczania każdego strzału w światło bramki i lekceważenia trenerów...
Generalnie ufam władzom po odejściu Hasana ale fiksacja na punkcie Harryego była bardzo ryzykowna. Oby nie wyszło to Bayernowi bokiem.
10.08.2023 10:15
Ciągle to samo. Pojawiają się doniesienia, że sam Kane teraz nie jest zdecydowany co dalej ale na dieroten.pl ciągle pewności że za rok Kane na 100% wybierze Bayern mając ofertę z każdego liczącego i nieliczącego się klubu na planecie.
Nie rozumiem skąd się to bierze.
08.08.2023 12:49
Dziękuję za odpowiedź na moje wątpliwości.
Wydaje mi się, że mimo determinacji Harryego do przejścia do Bayernu tego lata, wcale nie musi być łatwą sprawą podpisanie go zimą na wolnym kontrakcie.
07.08.2023 18:53
Skąd takie założenie? Totki musiałyby się kręcić koło 10 miejsca jak Chelsea i o nic nie walczyć żeby Levy miał puścić Kane zimą skoro nie puścił go latem.
07.08.2023 18:42
A jak damy 120 i Levy powie ze jeszcze 20, to nadal będziecie optować za zgodą na takie warunki?
Żeby nie było, Kane to świetny pilkarz, jeśli Lewy był blisko złotej piłki to Kane powinien ją dostać dwa razy. Ale pamiętajmy że siłą Bayernu była drużyna. A prawdopodobnie najlepszą w historii mieliśmy z Mandżu na szpicy.
07.08.2023 18:39
Pisałem już przy okazji meczu z LFC. Obawiam się, że wbrew temu co wydaje się oczywiste (sam tak do niedawna myślałem) - brak klasowego napastnika nie jest największym problemem tej drużyny.
Brakuje takiej zespołowej stabilności z jakiej słynął Bayern przez lata.
Laimer wygranym przygotowań
07.08.2023 17:33
@Reeken89 zapewnie byłoby bardziej elegancko gdyby odbyło się to w ten sposób co opisujesz. Nie usprawiedliwia to jednak Mane ani jego środowiska.
@fiidoo myślę, że koniec końców przyjdzie ale lepiej mieć opcje rezerwowe niż nie mieć
06.08.2023 10:15
No oki, ale jak pracowałem w korpo, to mogło być tak że góra podejmowała decyzję o zwolnieniu a przekazywał ją jednak bezpośredni przełożony a nie dyrekcja czy tym bardziej zarząd. Dlatego nie rozumiem tutaj istoty problemu.
Obstawiam że jakby Tuchel powiedzial Ulemu: "Uli, zachowaj 100 baniek dla wnuczków, nie potrzebuje Kane, z Mane zrobię Bundeslige i final LM w ciągu trzech lat" to mógłby ocalić Senegalczyka ;)
06.08.2023 10:06
@Reeken89 ja wolałbym informacje o braku miejsca w składzie otrzymać od trenera który jest bezpośrednim przełożonym i ocenia mnie codziennie niż od kogoś siedzącego w gabinecie. Powszechną praktyką nie tylko w Anglii jest to że trener odbywa takie rozmowy.
ALE... Nawet gdyby było inaczej to czemu takie wielkie znaczenie miałoby mieć to kto z przełożonych taką decyzję ogłosi? Rozumiałbym zal gdyby to sprzątaczka mu powiedziała albo gorzej - nikt nie mówił tylko zesłał do klubu Kokosa.
06.08.2023 09:55
@fiidoo no oki, ale wtedy jako kibice Bayernu raczej trzymajmy kciuki żeby nikt go nie wziął póki się sytuacja z Kane nie wyjaśnie.
@Reeken89 szczerze mówiąc wydaje mi się bardziej powszechne to że trener rozmawia z zawodnikami o ich przyszłości, ewentualnie w towarzystwie dyrektora sportowego niż sam zarząd. Nie wiem czemu tu miałoby być inaczej i miałby to być zarzut do Bayernu.
06.08.2023 09:43
@fiidoo zakładając że Vlaho do Chelsea, Kane nie dostanie zgody. Jakie opcje wtedy widzisz? Pytanie bez złośliwości.
@Reeken89 klub ma prawo chcieć sprzedać lub kupić zawodnika, zakomunikować mu ze będzie rezerwowym lub nie. Oskarżenia o rasizm i plucie w wywiadach to zupełnie co innego. Mogłoby być adekwatną odpowiedzią gdyby Uli poszedł do Bilda i powiedział że Mane jest leniwy i tak naprawdę chyba ma 43 lata a nie na to że został uznany za pomyłkę.
06.08.2023 09:36
Rozumiem że Kane da dużą jakość i będę się cieszył z jego transferu.
Niemniej mam obawy z punktu widzenia finansowego (zarówno koszt jak i komin płacowy) Mimo wszystko zawsze siła Bayernu była drużyna. Chore czasy, być może tak jednak trzeba a ja do tego nie "dojrzałem" ;)
05.08.2023 15:22
@Arjenking W przypadku 6 równie ważne co gra defensywna jest umiejętność podania pod presją i wizja gry. To bardzo trudna pozycja w dzisiejszych czasach, nie kojarzę Josipa z wymaganymi cechami, ale kto wie.
04.08.2023 11:28
@Skobry Racja.
Zaznaczam że nie jestem hejterem Leona, uważam że w określonych warunkach jest bardzo pożytecznym zawodnikiem i chciałbym żeby został w klubie.
Mimo wszystko (jeśli nie zdecydują sie na zakup 6) chciałbym zobaczyć w dwóch czy trzech meczach Josha jako cofniętego rozgrywającego. Być może paradoksalnie większa przestrzeń boiska przed nim uwypukliłaby jego atuty jako rozgrywającego.
No nic, najważniejsze teraz to zakup 9 i dopóki tu się nic nie zdecyduje to tak jak piszesz - możemy jedynie gdybać.
03.08.2023 12:16
@Skobry No ciekawe w jaki sposób to się rozwinie.
Czy jeśli kupimy lub wypożyczymy 6 to Leon odejdzie? Bo trudno sobie wyobrazić żeby na ławce mieli siedzieć Leon, Laimer i Gravenberch.
03.08.2023 12:00
@MaciekPL myślałem o tym, ale wydaje mi się że na tej pozycji przy dość ofensywnym usposobieniu zespołu potrzebna jest duża inteligencja boiskowa, umiejętność czytania gry a tu Josh zdecydowanie przewyższa Leona.
@Skobry masz słuszność w tym co piszesz, aczkolwiek tak jak pisałem przy okazji meczu z LFC - moim zdaniem nawet w Joshem ustawionym wyżej brakuje nam kreatywności w ataku. Więc uznałem że i tak nasza gra będzie musiała opierać się o piłki na skrzydła a mogą one być tam adresowane nawet przez mocno cofniętego Josha. W tym układzie Leon nadal miałby robić to co robi, czyli chaos ;) a Jamal z tego chaosu czarować jakąś przewagę.
Rozumiem Twoje argumenty, mają one mocną podstawę - ale jeśli nie chodzi o cofnięcie Josha to o co może chodzić w tym co pisze Adi: "Wewnętrzna dyskusja na temat roli Kimmicha" Myślisz że bardziej chodzi o rolę w szatni niż taktyczną?
03.08.2023 11:43
@AdiFantasti ciekawi mnie ta dyskusja nad rolą Kimmicha.
Jak pisałem niżej, ucieszyłbym się gdyby poszło to w kierunku bardziej defensywnego profilu Josha a przed nim ustawić Laimera/Goretzkę i Musiale. Wydaje mi się, że miałoby to sens.
03.08.2023 11:22
Jeśli Kimmich tak bardzo chce się obejść bez 6 to nie widzę problemu - ma wszelkie możliwości by grać na tej pozycji ale musi wtedy zaakceptować rolę w pierwszej kolejności przecinaka, zabezpieczenia stoperów, udział w rozgrywaniu byłby tylko opcją z okolic koła środkowego.
03.08.2023 10:04
@elber09 uwielbiam Kimmicha ale od dawna uważam że stałe fragmenty powinien wykonywać ktoś inny. To znowu ten temat który poruszałem niżej - Josh dogra w punkt za każdym razem ale jednocześnie przewidywalnie i jednolicie. A stałe fragmenty powinny również być kreatywne i zaskakujące.
02.08.2023 15:15
@Reeken89 dokładnie tak.
@hoodykr no właśnie o gracza w profilu Thiago mi chodzi. Nawet Josh - to idealnie perfekcyjny pilkarz, podania perfekcyjne i dopieszczone ale też bez takiej dozy szaleństwa która czasami przechyla szale zwycięstwa w trudnych meczach.
02.08.2023 14:34
Może to zbyt daleko idące wnioski ale zaczynam się zastanawiać czy jedynym problemem Bayernu jest brak 9. Czasami mam wrażenie że trudności zaczynają się już na poziomie niskiej kreatywności środka pola.
Będzie beka jak okaże się koniec końców że Hasan załatwił Bayernowi dwa generacyjne supertalenty ;)
02.08.2023 14:25
Wątpię.
1. Po zamieszaniu w poprzednim sezonie Zarządu nie stać na poddanie kolejnego sezonu grając bez napastnika.
2. Zawodnik na wolnym kontrakcie bierze dużą kwotę za podpis a to otwiera furtkę dla klubów którymi obecnie Kane nie jest zainteresowany, tym bardziej że sezon to szmat czasu i może się znacząco zmienić układ sił i potencjalnej walki o trofea.
Skąd założenie że Bayern jest w stanie przetrwać sezon bez napastnika a Kane za pół roku będzie równie zdecydowany na Bayern jak teraz? Jestem ciekawy argumentów bo widzę że taka teza się powtarza.
01.08.2023 10:31
Myślę, że sytuacja byłaby identyczna nawet gdyby Mane przed chwilą podpisał 30 letni kontrakt z Bayernem.
01.08.2023 10:04
Ja tego bramkarza nie widziałem w akcji, ale Hiszpańska szkola bramkarzy mnie nie przekonuje, praktycznie nigdzie się nie sprawdzają a w reprezentacji gra konkretny babolarz. Dlatego jestem trochę zaskoczony zarówno samą kandydaturą jak i jej ogólnie dobrym przyjęciem na dieroten
31.07.2023 14:11
Upamecano w reprezentacji Francji też grał bardzo nerwowo i na granicy czerwonej kartki co mecz. Dla mnie jest skreślony mimo młodego wieku.
Problem w tym że z każdym miesiącem będzie też tracił na wartości transferowej. Zawsze byłem zwolennikiem sprzedania Pavarda, ale w sytuacji kiedy Upa miałby być pierwszym rezerwowym stoperem to modlę się żeby Benji został.
28.07.2023 18:44
To powinniśmy zbijać cenę skoro zawodnik jest rok starszy ;)
28.07.2023 10:19
I tak mecz wygląda dużo lepiej niż analogiczny rok temu. Ale wtedy City chyba mocniejszym składem wyszło...
Kupno 6 i 9 koniecznością. I schowanie Upamecano.
26.07.2023 13:14
Dyskutowałem tutaj ostatnio parę razy o potencjale i przydatności Upamecano...
Bardziej mnie martwi to, że z każdym meczem będzie go trudniej sprzedać za sensowne pieniądze niż to czy ostatecznie okaże się przydatny Bayernowi.
26.07.2023 13:10
@Prodigy82 słabo to wygląda jak na merytoryczną wypowiedź @tapczan odpowiadasz jedynie "przerobieniem przez system". Skoro jest to manipulacja a już zarzuciłeś ten temat to może się ustosunkuj do tej wypowiedzi i pomóż nam wyrwać się ze szponów systemu?
Ciekawy jestem bardzo dzisiejszego meczu, jak wypadnie Bayern względem sparingu rok temu - z reguły nie wyciągam wniosków z meczów towarzyskich ale statystyki tamtego meczu tak bardzo mnie uderzyły że nie potrafiłem już uwierzyć w plan Juliana. Dobrze że mam możliwość odpalenia Polsat Boxu w robocie.
26.07.2023 11:18
Ciekawe czy gdyby Bayern wykazywałby się taką determinacją (również finansową) rok temu to pewien Norweg grałby obecnie w Monachium.
Napastnik wysokiej klasy, biorący udział w grze - jest nam absolutnie niezbędny. Fullkrug to spoko opcja, ale wyłącznie jako rezerwowy.
Edytowano : 2023-07-25 14:32:47
* "gdyby Bayern wykazał się" oczywiście. Nie wiem gdzie miałem mózg jak to pisałem.
25.07.2023 14:29
@Pavelak zgadzam się z Twoją diagnozą w całej rozciągłości.
22.07.2023 09:15
Generalnie nie chciałbym odejścia Goretzki, ponieważ Bayern robi się coraz mniej niemiecki. Ale zgadzam się, że nie prezentuje odpowiedniego poziomu by być centralną postacią naszego środka pola.
Co więcej, uważam że granie Goretzką razem z Kimmichem w środku jest jedną z przyczyn słabych wyników reprezentacji Niemiec w ostatnich latach.
22.07.2023 08:26
Grabara... grubo. Było paru zawodników których nie darzyłem sympatią w Bayernie, ale to już byłoby wyjście poza skalę :)
20.07.2023 15:38
No też mi nie pasowała mocno teoria że Kane 6 lat temu miał być jakimś no name :)
Ale obstaję przy swoim - Vlahovic w razie czego też się sprawdzi. Byleby nie okazało się że kolejny sezon gramy bez napastnika.
12.07.2023 13:55
@fiidoo masz podstawy żeby tak twierdzić. Dodam że oprócz bycia świetnym egzekutorem Kane również znakomicie kreuje grę.
Niemniej wydaje mi się, że Vlahovic w wystarczającym stopniu adresuje nasze potrzeby a przy tym jest tańszy i bardziej perspektywiczny. Nie będę płakał jeśli na nim się skończy, będę płakał jeśli nie zdążymy kupić żadnego napastnika :)
10.07.2023 10:01
Wg mnie żaden gracz w okolicach 30stki i z rocznym kontraktem nie jest wart 100 baniek, zwłaszcza dla klubu rozsądnie podchodzącego do finansów, chyba że mówimy o jakiejś Chelsea albo City.
Niemniej zgadzam się z prognozą odnośnie liczby bramek, Kane to najwyższa piłkarska jakość i czysto piłkarsko znacznie przewyższa Lewandowskiego.
10.07.2023 09:34
@bialykrk no jest to jakieś rozwiązanie ale nie wiem czy chciałbym w jakimś meczu zobaczyć Sane i Gnabrego jako parę 10tek.
08.07.2023 14:05
No ale skrzydeł z wahadłami chyba się nie da zgrać?
08.07.2023 13:17
Przy założeniu gry z wahadłami i transferze Walkera mamy dwie pozycje do obsadzenia sześcioma/siedmioma zawodnikami: Coman, Sane, Gnabry, Davies, Walker i Mazraui i Mane jeśli zostanie. Nie wiem jaka rolę widzi Tuchel dla Guereirro
No nie spina mi się to granie z wahadłami i mam nadzieję że po Julku ten temat nie wróci.
08.07.2023 13:00
Wydaje mi się że są zawodnikami o zbyt podobnym profilu, ciężko mi tez sobie wyobrazić system gry na dwóch wysokich z naszą kadrą. Oczywiście 352 nie dopuszczam z natury, ciężko byłoby jednak przejść na 442 nawet.
08.07.2023 10:49
W kwestii PO to wolałbym żeby został Cancelo albo przyszedł Hakimi niż wiekowy Walker przy całym szacunku dla jego klasy.
Co do napastnika - przyjdzie Kane będę szczęśliwy, przyjdzie Vlaho również - to Bayern kreuje napastników nie napastnicy Bayern. Byleby jacyś byli, nie jak w ostatnim sezonie.
08.07.2023 10:32
Również lubie Goretzke ale uważam że środek Leon Kimmich ani nie jest wybitny w obronie, ani w kreowaniu. Brakuje czegoś ekstra w tym. Myślę że m.in. z tego wynikają problemy reprezentacji Niemiec.
06.07.2023 20:17
Ewentualnie można się umówić z FC Bankrutami że za 3 lata sprzedamy im Kane'a za 50 baniek, wtedy nie ma co się zastanawiać :)
06.07.2023 10:42
Pytanie czy rzeczywiście można powiedzieć że taki jest rynek - czy rzeczywiście mamy dużo transferów powyżej 100 baniek za piłkarzy w wieku 30 lat z rokiem do końca kontraktu? Do głowy przychodzi mi Ronaldo do Juve za 117 milionów, na którym zresztą nie wyszli jakoś rewelacyjnie.
Sam nie wiem... zgadzam się, że Kane z miejsca podniesie wartość piłkarską drużyny i ma kilka lat dobrego grania przed sobą. Ale taka kasa za gracza z rocznym kontraktem...
06.07.2023 10:12
@makalega jasne, mogę się zgodzić ze Bayern rękami Hasana nie postępował tak jak się powinno. Dlatego cieszę się że już go nie ma a Chelsea musi szukać frajera na Hudson Odoia :)
Upieram się jedynie, że nie można porównywać kwestii zawodowych, zwłaszcza w pracy kontraktowej, do relacji małżeńskich.
05.07.2023 16:46
Myślę że relacji pracodawca/pracownik kontraktowy nie można jeden do jednego porównywać z małżeństwem.
Ja jako kibic Bayernu byłbym niezadowolony gdyby klub działał bez planu na przyszłość i chociaż w małym stopniu nie podjął tematu Haalanda kiedy była taka sposobność.
05.07.2023 16:27
@Pir5 ja też mam zamiar trochę pooglądać, trochę beki będzie. Szkoda że Karzeł się nie wpisał i poszedł do Miami.
Edytowano : 2023-07-04 10:47:02
ps. na dłuższą metę na pewno nie wypali
04.07.2023 10:43
Ja nigdy nie zrozumiem fenomenu Pavarda, bądź co bądź bardzo utytułowanego i wciąż młodego zawodnika. Nie przekonywał mnie na prawej obronie, nie przekonuje na stoperze.
04.07.2023 10:36
Jestem niemal pewny, że parę dni temu czytałem tu komentarz, że połowa transferu Kane'a spłaci się Bayernowi w koszulkach :)
03.07.2023 18:27
Moim zdaniem Mount i Havertz to pozycje które na ten moment mamy obsadzone Thomasem i Musialą.
Edytowano : 2023-07-03 10:27:02
Żałuję natomiast braku zainteresowania Kovacicem
03.07.2023 10:24
@Reeken89 bardzo by mnie cieszyło gdyby Buchmann stał się istotną częścią pierwszej drużyny. Oby było tak jak piszesz.
29.06.2023 14:01
Ja również już nie wierze w Upamecano mimo młodego wieku. Popełnianie błędów do jedno ale ciągłe ich generowanie i granie na granicy czerwonej kartki w każdej interwencji nawet gdy sytuacja nie jest dużym zagrożeniem to na ten moment dyskwalifikujący temat.
Inna sprawa że rezerwowych stoperów też musimy mieć...
29.06.2023 09:11
@DonJupp4ever ja mam kandydaturę która u większości wzbudzi salwy śmiechu zwłaszcza po ostatnim finale LM, może Tobie też poprawi nastrój :D
Lukaku. Zawsze miałem jakąś słabość do niego, wiem że ma słabszy okres (delikatnie mówiąc) ale Bayern zawsze słynął z tego że wyciągał maks z zawodników na zakręcie. W dodatku chyba wszędzie jest niechciany więc cena nie byłaby wysoka.
28.06.2023 08:26
@lokosFCB a nie sądzisz że to było trochę takie zaklinanie rzeczywistości na zasadzie robienie dobrej miny do złej gry? Jakby góra Bayernu rok temu zadeklarowała że skoro nie udało się kupić napastnika to się poddajemy na wszystkich frontach i bierzemy rok na przeczekanie to nie wyglądałoby to najlepiej wizerunkowo - dużo lepiej było przedstawić to jako próbę przestawienia klubu na inny styl gry. Gdyby wypaliło to same plusy, skoro jednak nie to trzeba działać.
28.06.2023 06:46
Koniec końców City chyba nie żałuje, że nie udało się ściągnąć Kane'a ;)
27.06.2023 22:00
@DonJupp4ever ????
Edytowano : 2023-06-27 13:07:45
Pewnie czasami mi się zdarzy, mam nadzieję że bez niepotrzebnych złych emocji jak poprzednim razem :)
27.06.2023 13:06
DonJupp4Ever pewnie znowu coś zrozumie opacznie i będzie mnie wyrzucał ze strony, ale ponownie się z nim zgadzam - nie możemy patrzeć na realną piłkę przez pryzmat Football Managera - trzy lata to w prawdziwym życiu szmat czasu a na tyle minimum Kane daje gwarancję gry na najwyższym poziomie,
Pomimo że marzy mi się młodszy Vlaho jestem w stanie zaakceptować fakt że to właśnie Kane jest w stanie dać więcej Bayernowi.
27.06.2023 12:35
@Yakub93 bardzo mądry i wyważony komentarz, podpisuję się obiema rękami.
Od siebie dodam (odnosząc się do dość absurdalnego w kontekście piłkarza przykładu "z życia zwykłego człowieka"), że gdybym był wiecznie na l4 a mój pracodawca mimo tego okazywał mi całkowite wsparcie i dodatkowo proponował przedłużenie umowy to szukałbym każdego możliwego rozwiązania poza odejściem do innej firmy za większe pieniądze. Bez tego, nawet jeśli ostatecznie do zmiany pracodawcy by doszło, ciężko byłoby mi spojrzeć w lustro.
Nie zmienia to faktu, że cieszę się z potencjalnego odejścia Lucasa mimo że okazał się bardzo dobrym stoperem. Po prostu nie można na niego liczyć w kontekście sezonu i całościowo jego transfer okazał się niewypałem. Już zimą, po pojawieniu się pogłosek o nowym kontrakcie, z kimś tutaj dyskutowałem że nie ma sensu go przedłużać przy jego zdrowiu.
Mimo uwielbienia dla Hansiego i żalu że odszedł, również kompletnie nie rozumiem entuzjazmu odnośnie jego powrotu do Bayernu.
Żeby można było go rozważać to najpierw musiałby z jakimś Stuttgartem awansować do pucharów.
Tym bardziej że na ten moment nie ma dramatu i można jeszcze zobaczyć co Tuchel z tego wyciągnie.
10.09.2023 17:53
@fiidoo nie jestem pewny czy powinieneś obwiniać Panią Anię, czy raczej jej serdecznie dziękować :)
08.09.2023 12:59
@Arcatera80 dokładnie, w takim zestawieniu kadry przy przesunięciu Daviesa mamy na dobrą sprawę 6 zawodników mogących grać na skrzydle i 1.5 zawodników mogących grać na boku obrony ;)
07.09.2023 14:17
@Arcatera80 ok, ale w tym przypadku co z lewą obroną? Zakładając że nie jest to docelowa pozycja Guerreiro?
07.09.2023 13:55
W temacie Daviesa - również nie jestem zwolennikiem sprzedania go, ponieważ jest ogólny problem z lewymi obrońcami.
Ale... :)
Mam wrażenie że młody Kanadyjczyk jest w katastrofalnej formie od paru miesięcy - problemem są nie tylko błędy w defensywie, ale też proste trudności z przyjęciem piłki czy podaniem do blisko ustawionego partnera. Czasami wygląda to jak poziom piłkarza orlikowego. Na szczęście nadal jest w stanie nadrobić to szybkością, fizycznością i ambicją.
Jestem ciekawy z czego to wynika, mam nadzieję że Tuchel znajdzie jakieś rozwiązanie.
07.09.2023 12:38
Doskonale rozumiem Wasze zarzuty co do stylu gry w ofensywie. Jest dość wymęczony i mało w nim fajerwerków.
Ale całościowo gra wygląda znacznie lepiej niż za czasów Juliana, jest spójna i odpowiedzialna. Nie mam zawału za każdym razem kiedy rywal minie linię środkową boiska.
Bayern znacznie lepiej kontroluje grę i oddaje znacznie więcej strzałów przy mniejszej liczbie strzałów rywala. Jakiś czas temu pobieżnie porównywałem sobie statystyki strzałów za Tuchela i Negelsmana w meczach z rywalami na podobnym poziomie - u Negelsmana nawet grając z podobnie słabymi drużynami jak na starcie tego sezonu pozwalaliśmy rywalowi oddać podobną liczbę strzałów co sami oddaliśmy. U Tuchela rywal oddaje 3-4 razy mniej strzałów niż Bayern.
Mi bardziej kontrola niż radosny futbol wpisuje się w filozofię Bayernu i jestem zadowolony z kierunku w jakim idzie drużyna. Szkoda że transfery nie wypaliły.
@hoven też tak pierwotnie zrozumiałem, to niefortunny zapis - chodzi o to że Negelsman jest odsuniętym trenerem, a nie że teraz został odsunięty.
03.09.2023 07:07
Uważam, że absolutnie nie można winić Fulham, nie wiem w ogóle skąd taki pomysł. W przypadku klubu takiego jak Fulham, w tak mocnej lidze Jak PL strata zawodnika klasy Portugalczyka bez jego zastąpienia może być równoznaczna ze spadkiem z ligi i stratami finansowymi znacznie większymi niż zwielokrotnienie wpływu za transfer.
Jak pisałem wcześniej - rozumiem czemu Bayern czekał do ostatniej chwili ale wiąże się z tym ryzyko i jeśli coś nie wypali jest to jedynie wina i odpowiedzialność Bayernu.
02.09.2023 11:07
@kibicod2007 no to by dopiero była kompromitacja, nie dość że samemu się zawaliło to jeszcze innym zaszkodzić. Z tego co wiem jest jakiś okres ok 20 dniowy gdzie nie można cofnąć wypożyczenia ale pewnie jest to określone dokumentami konkretnej sprawy.
Edytowano : 2023-09-02 09:33:37
W zimowym okienku zapewne będzie można go ściągnąć, płacąc odpowiednią karę Bayerowi
02.09.2023 09:32
Jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale wydaje mi się, że zimą można zarejestrować jedynie 3 nowych zawodników do Ligi Mistrzów. Chociaż w sumie naiwnym byłoby myśleć że kupimy ich więcej.
01.09.2023 20:47
@seba zgadza się, łatwiej - jeśli sprawnie się to przeprowadza - zawodnicy mocniej naciskaja na transfer bo nie ma dla nich miejsca w kadrze albo nie widzą szansy na sukces którego potrzebują i jest opcja kupić kogoś taniej. Wiele klubów stosuje taką strategię dlatego końcówka okienka jest tak gorącym okresem.
01.09.2023 20:37
@seba ale zdajesz sobie sprawę że pod koniec okienka łatwiej trafić okazję niż np w lipcu?
Nie bronię zarządu ani sposobu prowadzenia negocjacji ale naprawdę trzeba tłumaczyć czemu te kilka godzin ma znaczenie?
01.09.2023 20:16
Swoją drogą wydaje się oczywiste, że Bundesliga strzela sobie w stopę ustalając koniec okna transferowego na wcześniejszą porę niż pozostałe ligi top 5.
A rano pisaliśmy że może nasi negocjatorzy zakładają ze okno otwarte do północy ;)
A już zupełnie poważnie - czy osoby życzące sobie ciekawej grupy śmierci w LM są w stanie teraz zrozumieć czemu byłoby to niewskazane?
01.09.2023 19:52
A Kimmich się cieszy ;)
Jesień powinno się dać przeżyć z obecną kadrą chociaż niektórzy chcieli tu grupy śmierci i nie piszcie że to żarty były bo cześć pisała poważnie.
Problem w tym że Bayern rzadko robi konkretne transfery zimą...
01.09.2023 18:09
@Reeken89 4 stoperów też warto mieć mimo wszystko. Zwłaszcza jeśli jednym z nich jest Upamecano. Pewnie chcieli jego i np Cancelo ale nie pykło.
01.09.2023 17:30
Może oni serio myślą, że okno do 23.59? ;)
01.09.2023 16:51
Czemu dzbany? Są w podobnej sytuacji jak Bayern...
01.09.2023 15:56
Heh, no w tzw międzyczasie wysypały się opcje zastepcze nam i Fulham.
Będzie (nie?)ciekawie... :)
01.09.2023 15:04
Przecież Bayern dość regularnie robi transfery last minute, czekając na okazje i dobrze na tym wychodzi zazwyczaj.
Spokojnie. Chociaż Fulham mnie martwi...
01.09.2023 14:16
problem w tym, że w Niemczech okienko kończy się o 18, a w Hiszpanii o północy :(
01.09.2023 13:39
może transfer ziomka z Portugalii okaże się gamechangerem w sprawie Cancelo - oby! podwójna satysfakcja by była...
01.09.2023 13:29
@Arcatera80 @Matilegolas też bardzo lubię Expanse, ale skończyłem na tych sezonach które były dostępne bodajże w Netflixie. Niedługo planuję sobie przypomnieć temat ale ponoć Amazon zepsuł temat... pierwszy sezon z wątkiem "noir" był arcydziełem.
@Alistair wierzę że Barcelonie nie uda się spiąć budżetu i Cancelo będzie musiał na szybko szukać innego miejsca
01.09.2023 13:14
@Patryk233 ja uważam że to ważny i potrzebny transfer ale rozumiem Twoją wizję. Może gdyby ktoś potrafił ujarzmić Jo i kazać mu skupić się na zabezpieczaniu gry i jej kreowaniu sprzed linii środkowej to Palhinha nie byłby potrzebny.
Bardzo bym się cieszył gdybyśmy wygarnęli Cancelo bankrutom i do tego Kotchap. Uznałbym okienko za idealne.
Odoi pozostaje dla mnie największym cierniem w ocenie Hasana obok Buni. To że tak bardzo chciał gościa który w takim stopniu odbił się od poważnej piłki. No i kierowanie się nazwiskami zamiast potrzebami taktycznymi przy budowaniu składu...
01.09.2023 12:40
Mało kto umie kreować grę z tej pozycji tak jak to robił Thiago :) Palhinha to raczej przecinak, długie nogi, wygarnia wszystko.
Anglik jest droższy od Portugalczyka przede wszystkim dlatego że jest Anglikiem. Ale rzeczywiście statystyki robią wrażenie.
01.09.2023 11:59
@Jam42MUSIALA też liczę na to że będzie nowym Boatengiem i że wypchnie Upamecano z klubu docelowo.
01.09.2023 10:18
Jeszcze możliwie uniwersalny niemiecki obrońca (Kotchap, Kehrer), Choupo i Sarr do Arabii i będę zadowolony. Za rok niech wróci Stani i spakować Upa również do szejków.
Myślę że Tuchel da radę to ogarnąć. Mimo że gra do przodu wygląda słabiej to ogólna organizacja gry wygląda lepiej niż rok temu. Ale może tylko sobie tak wmawiam przez niechęć do grania trójką z tyłu.
01.09.2023 08:58
Oby działacze Bayernu nie zaokrąglili okienka z 18h do 24 bo się mogą zdziwić...
Widzę wielu zwolenników Geertruida, przyznam że sam nigdy go nie widziałem - naprawdę jest tak dobry?
Palhinha nie grając w topowym zespole PL regularnie bywał w 11 kolejki. Wydaje mi się że spełni oczekiwania.
01.09.2023 05:22
Cieszyłbym się z transferu Palhinhi. Uważam, że może być brakującym elementem układanki. Chciałbym jednak jeszcze dla spokoju ducha transferu uniwersalnego obrońcy, na przynajmniej średnim poziomie, najlepiej Niemca. Wydaje mi się, że Kehrer byłby odpowiedni.
31.08.2023 14:41
hmm... w sumie o każdej lidze poza PL można napisać tak, że 3-4 mocne drużyny grają z ogórkami. Wydaje mi się, że w tym roku Lipsk, Bayer, BVB i Union stworzyły solidne ekipy i mecze z nimi będą ciekawe.
31.08.2023 14:38
Też tego nie rozumiem... miała miejsce dość duża przebudowa, jest trochę kontuzji, Bundesliga ma kilka dobrze zbudowanych zespołów a tutaj kibice chcą grupy śmierci i nerwów zarówno w lidze jak i LM.
Nie lepiej by drużyna się rozpędziła i nabrała pewności siebie jesienią aby efekty przyszły wiosną?
Edytowano : 2023-08-31 14:18:17
Ok, w takim razie również nie zrozumiałem żartu. Jestem trochę boomerem i zakładałem że żart tego typu powinien kończyć się znakiem " ;) "
31.08.2023 14:16
Mi zamiast Pavarda wystarczyłby Sule, ale wyszło jak wyszło... Żałuję odejścia grubego, zwłaszcza wobec "formy" Upamecano .
22.08.2023 13:47
Dla takich wypowiedzi jak poniższa @vaterland przydatna byłaby opcja "plusowania" komentarzy na Dieroten :)
22.08.2023 06:31
Trzeba pamiętać, że to tylko Werder ale jestem zadowolony z tego jak wyglądała gra i statystyki z wczorajszego meczu.
Teraz głównym zadaniem jest stabilizacja gry i dogranie ostatnich ruchów kadrowych.
19.08.2023 07:30
Ja cierpię na Barcelonowstręt ;)
Ciekawy jestem jaki będzie ten sezon. Problem w tym że tak jak po presezonie straciłem zaufanie do Juliana, tak samo teraz jakoś nie ufam Thomasowi, mimo że starałem się go nie przekreślać po końcówce sezonu i doszukiwałem się jakiegośtam progresu względem poprzednika. Czekam niecierpliwie na jutrzejszy mecz.
17.08.2023 19:40
Też widzę Musiale na skrzydle. Uważam że mógłby przyjąć styl gry Riberyego.
13.08.2023 15:37
Byłem za zwolnieniem Juliana (ale nie w takich okolicznoścach) i zatrudnieniem Tuchela. Jednocześnie jestem przeciwny częstym zmianom trenera ale zgadzam się z jednym z komentujących poniżej - z reguły po ok 10 meczach widać czy to "gra". Niestety u nas zdecydowanie nie gra...
13.08.2023 14:23
@Beckenbauer90 Keegan był w 30 meczach kapitanem, ale być może miało to miejsce po jego przygodzie z HSV.
12.08.2023 17:11
Widzę to tak - Harry trzy lata w Bayernie, dwie Ligi Mistrzów i transfer do Totków za 50 baniek :)
12.08.2023 13:26
Dobra, przyznaję się... nie obejrzę jutro Superpucharu bo lecę do Turcji na urlop.
Dogadałem z Levym żeby zrobił tak żebym mógł zobaczyć debiut Kane'a.
11.08.2023 12:50
Pewnie Levy się dowiedział że Kane flirtuje z jakimś klubem PL na 2024 i dlatego nagle się zgodził i będzie go nawet naciskał. Teraz pewnie by zaakceptował nawet pierwszą ofertę :)
10.08.2023 18:44
Racja Panowie, pomroczność jasna z mojej strony pod wpływem emocji ;)
10.08.2023 17:54
A i jeszcze jedno - chciałbym żebyśmy z Vlaho na szpicy trafili Tottki w LM i zniszczyli ich jak to drzewiej bywało ;)
10.08.2023 17:50
Mam nadzieję że saga zakończy się pomyślnie i Kane dołączy do Bayernu bo na Vlaho może być za późno a sezon bez 9 będzie stracony.
Ale mam też nadzieję że do części użytkowników dieroten piszących że Kane można wziąć za rok za darmo dotrze jak trudna to by była operacja w momencie kiedy anglik mógłby wybierać dosłownie z każdej oferty na świecie skoro nawet teraz ma wątpliwości.
10.08.2023 17:43
Brakuje jeszcze info że Vlaho zaklepany przez CFC, Josh twierdzi że nie trzeba 6 bo on nią jest chociaż gra bliżej pola karnego rywala a na bramkę kupujemy Kępę słynącego z przepuszczania każdego strzału w światło bramki i lekceważenia trenerów...
Generalnie ufam władzom po odejściu Hasana ale fiksacja na punkcie Harryego była bardzo ryzykowna. Oby nie wyszło to Bayernowi bokiem.
10.08.2023 10:15
Ciągle to samo. Pojawiają się doniesienia, że sam Kane teraz nie jest zdecydowany co dalej ale na dieroten.pl ciągle pewności że za rok Kane na 100% wybierze Bayern mając ofertę z każdego liczącego i nieliczącego się klubu na planecie.
Nie rozumiem skąd się to bierze.
08.08.2023 12:49
Dziękuję za odpowiedź na moje wątpliwości.
Wydaje mi się, że mimo determinacji Harryego do przejścia do Bayernu tego lata, wcale nie musi być łatwą sprawą podpisanie go zimą na wolnym kontrakcie.
07.08.2023 18:53
Skąd takie założenie? Totki musiałyby się kręcić koło 10 miejsca jak Chelsea i o nic nie walczyć żeby Levy miał puścić Kane zimą skoro nie puścił go latem.
07.08.2023 18:42
A jak damy 120 i Levy powie ze jeszcze 20, to nadal będziecie optować za zgodą na takie warunki?
Żeby nie było, Kane to świetny pilkarz, jeśli Lewy był blisko złotej piłki to Kane powinien ją dostać dwa razy. Ale pamiętajmy że siłą Bayernu była drużyna. A prawdopodobnie najlepszą w historii mieliśmy z Mandżu na szpicy.
07.08.2023 18:39
Pisałem już przy okazji meczu z LFC. Obawiam się, że wbrew temu co wydaje się oczywiste (sam tak do niedawna myślałem) - brak klasowego napastnika nie jest największym problemem tej drużyny.
Brakuje takiej zespołowej stabilności z jakiej słynął Bayern przez lata.
Laimer wygranym przygotowań
07.08.2023 17:33
@Reeken89 zapewnie byłoby bardziej elegancko gdyby odbyło się to w ten sposób co opisujesz. Nie usprawiedliwia to jednak Mane ani jego środowiska.
@fiidoo myślę, że koniec końców przyjdzie ale lepiej mieć opcje rezerwowe niż nie mieć
06.08.2023 10:15
No oki, ale jak pracowałem w korpo, to mogło być tak że góra podejmowała decyzję o zwolnieniu a przekazywał ją jednak bezpośredni przełożony a nie dyrekcja czy tym bardziej zarząd. Dlatego nie rozumiem tutaj istoty problemu.
Obstawiam że jakby Tuchel powiedzial Ulemu: "Uli, zachowaj 100 baniek dla wnuczków, nie potrzebuje Kane, z Mane zrobię Bundeslige i final LM w ciągu trzech lat" to mógłby ocalić Senegalczyka ;)
06.08.2023 10:06
@Reeken89 ja wolałbym informacje o braku miejsca w składzie otrzymać od trenera który jest bezpośrednim przełożonym i ocenia mnie codziennie niż od kogoś siedzącego w gabinecie. Powszechną praktyką nie tylko w Anglii jest to że trener odbywa takie rozmowy.
ALE... Nawet gdyby było inaczej to czemu takie wielkie znaczenie miałoby mieć to kto z przełożonych taką decyzję ogłosi? Rozumiałbym zal gdyby to sprzątaczka mu powiedziała albo gorzej - nikt nie mówił tylko zesłał do klubu Kokosa.
06.08.2023 09:55
@fiidoo no oki, ale wtedy jako kibice Bayernu raczej trzymajmy kciuki żeby nikt go nie wziął póki się sytuacja z Kane nie wyjaśnie.
@Reeken89 szczerze mówiąc wydaje mi się bardziej powszechne to że trener rozmawia z zawodnikami o ich przyszłości, ewentualnie w towarzystwie dyrektora sportowego niż sam zarząd. Nie wiem czemu tu miałoby być inaczej i miałby to być zarzut do Bayernu.
06.08.2023 09:43
@fiidoo zakładając że Vlaho do Chelsea, Kane nie dostanie zgody. Jakie opcje wtedy widzisz? Pytanie bez złośliwości.
@Reeken89 klub ma prawo chcieć sprzedać lub kupić zawodnika, zakomunikować mu ze będzie rezerwowym lub nie. Oskarżenia o rasizm i plucie w wywiadach to zupełnie co innego. Mogłoby być adekwatną odpowiedzią gdyby Uli poszedł do Bilda i powiedział że Mane jest leniwy i tak naprawdę chyba ma 43 lata a nie na to że został uznany za pomyłkę.
06.08.2023 09:36
Rozumiem że Kane da dużą jakość i będę się cieszył z jego transferu.
Niemniej mam obawy z punktu widzenia finansowego (zarówno koszt jak i komin płacowy) Mimo wszystko zawsze siła Bayernu była drużyna. Chore czasy, być może tak jednak trzeba a ja do tego nie "dojrzałem" ;)
05.08.2023 15:22
@Arjenking W przypadku 6 równie ważne co gra defensywna jest umiejętność podania pod presją i wizja gry. To bardzo trudna pozycja w dzisiejszych czasach, nie kojarzę Josipa z wymaganymi cechami, ale kto wie.
04.08.2023 11:28
@Skobry Racja.
Zaznaczam że nie jestem hejterem Leona, uważam że w określonych warunkach jest bardzo pożytecznym zawodnikiem i chciałbym żeby został w klubie.
Mimo wszystko (jeśli nie zdecydują sie na zakup 6) chciałbym zobaczyć w dwóch czy trzech meczach Josha jako cofniętego rozgrywającego. Być może paradoksalnie większa przestrzeń boiska przed nim uwypukliłaby jego atuty jako rozgrywającego.
No nic, najważniejsze teraz to zakup 9 i dopóki tu się nic nie zdecyduje to tak jak piszesz - możemy jedynie gdybać.
03.08.2023 12:16
@Skobry No ciekawe w jaki sposób to się rozwinie.
Czy jeśli kupimy lub wypożyczymy 6 to Leon odejdzie? Bo trudno sobie wyobrazić żeby na ławce mieli siedzieć Leon, Laimer i Gravenberch.
03.08.2023 12:00
@MaciekPL myślałem o tym, ale wydaje mi się że na tej pozycji przy dość ofensywnym usposobieniu zespołu potrzebna jest duża inteligencja boiskowa, umiejętność czytania gry a tu Josh zdecydowanie przewyższa Leona.
@Skobry masz słuszność w tym co piszesz, aczkolwiek tak jak pisałem przy okazji meczu z LFC - moim zdaniem nawet w Joshem ustawionym wyżej brakuje nam kreatywności w ataku. Więc uznałem że i tak nasza gra będzie musiała opierać się o piłki na skrzydła a mogą one być tam adresowane nawet przez mocno cofniętego Josha. W tym układzie Leon nadal miałby robić to co robi, czyli chaos ;) a Jamal z tego chaosu czarować jakąś przewagę.
Rozumiem Twoje argumenty, mają one mocną podstawę - ale jeśli nie chodzi o cofnięcie Josha to o co może chodzić w tym co pisze Adi: "Wewnętrzna dyskusja na temat roli Kimmicha" Myślisz że bardziej chodzi o rolę w szatni niż taktyczną?
03.08.2023 11:43
@AdiFantasti ciekawi mnie ta dyskusja nad rolą Kimmicha.
Jak pisałem niżej, ucieszyłbym się gdyby poszło to w kierunku bardziej defensywnego profilu Josha a przed nim ustawić Laimera/Goretzkę i Musiale. Wydaje mi się, że miałoby to sens.
03.08.2023 11:22
Jeśli Kimmich tak bardzo chce się obejść bez 6 to nie widzę problemu - ma wszelkie możliwości by grać na tej pozycji ale musi wtedy zaakceptować rolę w pierwszej kolejności przecinaka, zabezpieczenia stoperów, udział w rozgrywaniu byłby tylko opcją z okolic koła środkowego.
03.08.2023 10:04
@elber09 uwielbiam Kimmicha ale od dawna uważam że stałe fragmenty powinien wykonywać ktoś inny. To znowu ten temat który poruszałem niżej - Josh dogra w punkt za każdym razem ale jednocześnie przewidywalnie i jednolicie. A stałe fragmenty powinny również być kreatywne i zaskakujące.
02.08.2023 15:15
@Reeken89 dokładnie tak.
@hoodykr no właśnie o gracza w profilu Thiago mi chodzi. Nawet Josh - to idealnie perfekcyjny pilkarz, podania perfekcyjne i dopieszczone ale też bez takiej dozy szaleństwa która czasami przechyla szale zwycięstwa w trudnych meczach.
02.08.2023 14:34
Może to zbyt daleko idące wnioski ale zaczynam się zastanawiać czy jedynym problemem Bayernu jest brak 9. Czasami mam wrażenie że trudności zaczynają się już na poziomie niskiej kreatywności środka pola.
Będzie beka jak okaże się koniec końców że Hasan załatwił Bayernowi dwa generacyjne supertalenty ;)
02.08.2023 14:25
Wątpię.
1. Po zamieszaniu w poprzednim sezonie Zarządu nie stać na poddanie kolejnego sezonu grając bez napastnika.
2. Zawodnik na wolnym kontrakcie bierze dużą kwotę za podpis a to otwiera furtkę dla klubów którymi obecnie Kane nie jest zainteresowany, tym bardziej że sezon to szmat czasu i może się znacząco zmienić układ sił i potencjalnej walki o trofea.
Skąd założenie że Bayern jest w stanie przetrwać sezon bez napastnika a Kane za pół roku będzie równie zdecydowany na Bayern jak teraz? Jestem ciekawy argumentów bo widzę że taka teza się powtarza.
01.08.2023 10:31
Myślę, że sytuacja byłaby identyczna nawet gdyby Mane przed chwilą podpisał 30 letni kontrakt z Bayernem.
01.08.2023 10:04
Ja tego bramkarza nie widziałem w akcji, ale Hiszpańska szkola bramkarzy mnie nie przekonuje, praktycznie nigdzie się nie sprawdzają a w reprezentacji gra konkretny babolarz. Dlatego jestem trochę zaskoczony zarówno samą kandydaturą jak i jej ogólnie dobrym przyjęciem na dieroten
31.07.2023 14:11
Upamecano w reprezentacji Francji też grał bardzo nerwowo i na granicy czerwonej kartki co mecz. Dla mnie jest skreślony mimo młodego wieku.
Problem w tym że z każdym miesiącem będzie też tracił na wartości transferowej. Zawsze byłem zwolennikiem sprzedania Pavarda, ale w sytuacji kiedy Upa miałby być pierwszym rezerwowym stoperem to modlę się żeby Benji został.
28.07.2023 18:44
To powinniśmy zbijać cenę skoro zawodnik jest rok starszy ;)
28.07.2023 10:19
I tak mecz wygląda dużo lepiej niż analogiczny rok temu. Ale wtedy City chyba mocniejszym składem wyszło...
Kupno 6 i 9 koniecznością. I schowanie Upamecano.
26.07.2023 13:14
Dyskutowałem tutaj ostatnio parę razy o potencjale i przydatności Upamecano...
Bardziej mnie martwi to, że z każdym meczem będzie go trudniej sprzedać za sensowne pieniądze niż to czy ostatecznie okaże się przydatny Bayernowi.
26.07.2023 13:10
@Prodigy82 słabo to wygląda jak na merytoryczną wypowiedź @tapczan odpowiadasz jedynie "przerobieniem przez system". Skoro jest to manipulacja a już zarzuciłeś ten temat to może się ustosunkuj do tej wypowiedzi i pomóż nam wyrwać się ze szponów systemu?
Ciekawy jestem bardzo dzisiejszego meczu, jak wypadnie Bayern względem sparingu rok temu - z reguły nie wyciągam wniosków z meczów towarzyskich ale statystyki tamtego meczu tak bardzo mnie uderzyły że nie potrafiłem już uwierzyć w plan Juliana. Dobrze że mam możliwość odpalenia Polsat Boxu w robocie.
26.07.2023 11:18
Ciekawe czy gdyby Bayern wykazywałby się taką determinacją (również finansową) rok temu to pewien Norweg grałby obecnie w Monachium.
Napastnik wysokiej klasy, biorący udział w grze - jest nam absolutnie niezbędny. Fullkrug to spoko opcja, ale wyłącznie jako rezerwowy.
Edytowano : 2023-07-25 14:32:47
* "gdyby Bayern wykazał się" oczywiście. Nie wiem gdzie miałem mózg jak to pisałem.
25.07.2023 14:29
@Pavelak zgadzam się z Twoją diagnozą w całej rozciągłości.
22.07.2023 09:15
Generalnie nie chciałbym odejścia Goretzki, ponieważ Bayern robi się coraz mniej niemiecki. Ale zgadzam się, że nie prezentuje odpowiedniego poziomu by być centralną postacią naszego środka pola.
Co więcej, uważam że granie Goretzką razem z Kimmichem w środku jest jedną z przyczyn słabych wyników reprezentacji Niemiec w ostatnich latach.
22.07.2023 08:26
Grabara... grubo. Było paru zawodników których nie darzyłem sympatią w Bayernie, ale to już byłoby wyjście poza skalę :)
20.07.2023 15:38
No też mi nie pasowała mocno teoria że Kane 6 lat temu miał być jakimś no name :)
Ale obstaję przy swoim - Vlahovic w razie czego też się sprawdzi. Byleby nie okazało się że kolejny sezon gramy bez napastnika.
12.07.2023 13:55
@fiidoo masz podstawy żeby tak twierdzić. Dodam że oprócz bycia świetnym egzekutorem Kane również znakomicie kreuje grę.
Niemniej wydaje mi się, że Vlahovic w wystarczającym stopniu adresuje nasze potrzeby a przy tym jest tańszy i bardziej perspektywiczny. Nie będę płakał jeśli na nim się skończy, będę płakał jeśli nie zdążymy kupić żadnego napastnika :)
10.07.2023 10:01
Wg mnie żaden gracz w okolicach 30stki i z rocznym kontraktem nie jest wart 100 baniek, zwłaszcza dla klubu rozsądnie podchodzącego do finansów, chyba że mówimy o jakiejś Chelsea albo City.
Niemniej zgadzam się z prognozą odnośnie liczby bramek, Kane to najwyższa piłkarska jakość i czysto piłkarsko znacznie przewyższa Lewandowskiego.
10.07.2023 09:34
@bialykrk no jest to jakieś rozwiązanie ale nie wiem czy chciałbym w jakimś meczu zobaczyć Sane i Gnabrego jako parę 10tek.
08.07.2023 14:05
No ale skrzydeł z wahadłami chyba się nie da zgrać?
08.07.2023 13:17
Przy założeniu gry z wahadłami i transferze Walkera mamy dwie pozycje do obsadzenia sześcioma/siedmioma zawodnikami: Coman, Sane, Gnabry, Davies, Walker i Mazraui i Mane jeśli zostanie. Nie wiem jaka rolę widzi Tuchel dla Guereirro
No nie spina mi się to granie z wahadłami i mam nadzieję że po Julku ten temat nie wróci.
08.07.2023 13:00
Wydaje mi się że są zawodnikami o zbyt podobnym profilu, ciężko mi tez sobie wyobrazić system gry na dwóch wysokich z naszą kadrą. Oczywiście 352 nie dopuszczam z natury, ciężko byłoby jednak przejść na 442 nawet.
08.07.2023 10:49
W kwestii PO to wolałbym żeby został Cancelo albo przyszedł Hakimi niż wiekowy Walker przy całym szacunku dla jego klasy.
Co do napastnika - przyjdzie Kane będę szczęśliwy, przyjdzie Vlaho również - to Bayern kreuje napastników nie napastnicy Bayern. Byleby jacyś byli, nie jak w ostatnim sezonie.
08.07.2023 10:32
Również lubie Goretzke ale uważam że środek Leon Kimmich ani nie jest wybitny w obronie, ani w kreowaniu. Brakuje czegoś ekstra w tym. Myślę że m.in. z tego wynikają problemy reprezentacji Niemiec.
06.07.2023 20:17
Ewentualnie można się umówić z FC Bankrutami że za 3 lata sprzedamy im Kane'a za 50 baniek, wtedy nie ma co się zastanawiać :)
06.07.2023 10:42
Pytanie czy rzeczywiście można powiedzieć że taki jest rynek - czy rzeczywiście mamy dużo transferów powyżej 100 baniek za piłkarzy w wieku 30 lat z rokiem do końca kontraktu? Do głowy przychodzi mi Ronaldo do Juve za 117 milionów, na którym zresztą nie wyszli jakoś rewelacyjnie.
Sam nie wiem... zgadzam się, że Kane z miejsca podniesie wartość piłkarską drużyny i ma kilka lat dobrego grania przed sobą. Ale taka kasa za gracza z rocznym kontraktem...
06.07.2023 10:12
@makalega jasne, mogę się zgodzić ze Bayern rękami Hasana nie postępował tak jak się powinno. Dlatego cieszę się że już go nie ma a Chelsea musi szukać frajera na Hudson Odoia :)
Upieram się jedynie, że nie można porównywać kwestii zawodowych, zwłaszcza w pracy kontraktowej, do relacji małżeńskich.
05.07.2023 16:46
Myślę że relacji pracodawca/pracownik kontraktowy nie można jeden do jednego porównywać z małżeństwem.
Ja jako kibic Bayernu byłbym niezadowolony gdyby klub działał bez planu na przyszłość i chociaż w małym stopniu nie podjął tematu Haalanda kiedy była taka sposobność.
05.07.2023 16:27
@Pir5 ja też mam zamiar trochę pooglądać, trochę beki będzie. Szkoda że Karzeł się nie wpisał i poszedł do Miami.
Edytowano : 2023-07-04 10:47:02
ps. na dłuższą metę na pewno nie wypali
04.07.2023 10:43
Ja nigdy nie zrozumiem fenomenu Pavarda, bądź co bądź bardzo utytułowanego i wciąż młodego zawodnika. Nie przekonywał mnie na prawej obronie, nie przekonuje na stoperze.
04.07.2023 10:36
Jestem niemal pewny, że parę dni temu czytałem tu komentarz, że połowa transferu Kane'a spłaci się Bayernowi w koszulkach :)
03.07.2023 18:27
Moim zdaniem Mount i Havertz to pozycje które na ten moment mamy obsadzone Thomasem i Musialą.
Edytowano : 2023-07-03 10:27:02
Żałuję natomiast braku zainteresowania Kovacicem
03.07.2023 10:24
@Reeken89 bardzo by mnie cieszyło gdyby Buchmann stał się istotną częścią pierwszej drużyny. Oby było tak jak piszesz.
29.06.2023 14:01
Ja również już nie wierze w Upamecano mimo młodego wieku. Popełnianie błędów do jedno ale ciągłe ich generowanie i granie na granicy czerwonej kartki w każdej interwencji nawet gdy sytuacja nie jest dużym zagrożeniem to na ten moment dyskwalifikujący temat.
Inna sprawa że rezerwowych stoperów też musimy mieć...
29.06.2023 09:11
@DonJupp4ever ja mam kandydaturę która u większości wzbudzi salwy śmiechu zwłaszcza po ostatnim finale LM, może Tobie też poprawi nastrój :D
Lukaku. Zawsze miałem jakąś słabość do niego, wiem że ma słabszy okres (delikatnie mówiąc) ale Bayern zawsze słynął z tego że wyciągał maks z zawodników na zakręcie. W dodatku chyba wszędzie jest niechciany więc cena nie byłaby wysoka.
28.06.2023 08:26
@lokosFCB a nie sądzisz że to było trochę takie zaklinanie rzeczywistości na zasadzie robienie dobrej miny do złej gry? Jakby góra Bayernu rok temu zadeklarowała że skoro nie udało się kupić napastnika to się poddajemy na wszystkich frontach i bierzemy rok na przeczekanie to nie wyglądałoby to najlepiej wizerunkowo - dużo lepiej było przedstawić to jako próbę przestawienia klubu na inny styl gry. Gdyby wypaliło to same plusy, skoro jednak nie to trzeba działać.
28.06.2023 06:46
Koniec końców City chyba nie żałuje, że nie udało się ściągnąć Kane'a ;)
27.06.2023 22:00
@DonJupp4ever ????
Edytowano : 2023-06-27 13:07:45
Pewnie czasami mi się zdarzy, mam nadzieję że bez niepotrzebnych złych emocji jak poprzednim razem :)
27.06.2023 13:06
DonJupp4Ever pewnie znowu coś zrozumie opacznie i będzie mnie wyrzucał ze strony, ale ponownie się z nim zgadzam - nie możemy patrzeć na realną piłkę przez pryzmat Football Managera - trzy lata to w prawdziwym życiu szmat czasu a na tyle minimum Kane daje gwarancję gry na najwyższym poziomie,
Pomimo że marzy mi się młodszy Vlaho jestem w stanie zaakceptować fakt że to właśnie Kane jest w stanie dać więcej Bayernowi.
27.06.2023 12:35
@Yakub93 bardzo mądry i wyważony komentarz, podpisuję się obiema rękami.
Od siebie dodam (odnosząc się do dość absurdalnego w kontekście piłkarza przykładu "z życia zwykłego człowieka"), że gdybym był wiecznie na l4 a mój pracodawca mimo tego okazywał mi całkowite wsparcie i dodatkowo proponował przedłużenie umowy to szukałbym każdego możliwego rozwiązania poza odejściem do innej firmy za większe pieniądze. Bez tego, nawet jeśli ostatecznie do zmiany pracodawcy by doszło, ciężko byłoby mi spojrzeć w lustro.
Nie zmienia to faktu, że cieszę się z potencjalnego odejścia Lucasa mimo że okazał się bardzo dobrym stoperem. Po prostu nie można na niego liczyć w kontekście sezonu i całościowo jego transfer okazał się niewypałem. Już zimą, po pojawieniu się pogłosek o nowym kontrakcie, z kimś tutaj dyskutowałem że nie ma sensu go przedłużać przy jego zdrowiu.
26.06.2023 06:51