Jasne, na LM skład mamy za słaby, więc nie winie Kovaca stricte za odpadnięcie z Liverpoolem (bardziej za styl w jakim to zrobiliśmy), ale to karygodne, by drużyna męczyła się cały sezon w lidze krajowej (w dodatku w sezonie ze sporą obniżką ogólnego poziomu rywali), a mecze w których grała przyjemnie dla oka i składnie można było policzyć na palcach jednej ręki.
Edytowano : 2019-05-01 22:16:36
@hoven
Dobrze ustawiona drużyna w meczu z ostatnią/przedostatnią drużyną w lidze miałaby takich sytuacji jaką miał Coman przynajmniej 5, a przestrzelona setka Comana decydowałaby jedynie o tym czy wynik brzmiałby 4:0 czy 5:0.
01.05.2019 22:14
@hoven
Trener nie jest od wykańczania akcji, jasne, ale już od odpowiedniego przygotowania drużyny do sezonu, doboru odpowiedniej taktyki, piłkarzy do pozycji pod konkretnego przeciwnika, jak najbardziej.
Edytowano : 2019-05-01 22:10:56
A co widzimy w obecnym sezonie? 0 (tak, słownie ZERO) przygotowanych schematów w ofensywie, piłkarze często wyglądają jakby pierwszy raz ze sobą grali. To co oni robią na tych treningach?
01.05.2019 22:09
@hoven
Jaki skład ma? Taki, o którym każda drużyna w BL może tylko pomarzyć.
01.05.2019 22:04
@hoven
Co nie zmienia faktu, że Kovaca mając taki skład jaki ma obecnie w Bayernie powinien sobie o wiele lepiej radzić w Bundeslidze. Tymczasem obecny sezon jasno pokazuje, że Kovac niezbyt radzi sobie ustawiając drużynę w meczach nawet z taką Norymbergą.
01.05.2019 21:58
@DonJupp4ever
Hernandez jest akurat świetnym piłkarzem. Byle go omijały kontuzje.
Edytowano : 2019-05-01 20:53:15
Jasne, że bez konkretnych wzmocnień drzwi z tabliczką "puchar LM" będą dla nas nadal zamknięte, ale z dobrym trenerem lepiej byśmy sobie poradzili na krajowym podwórku nawet z obecnym składem.
01.05.2019 20:48
@Arcatera80
Po pierwsze nie uważam, by OBECNIE Bundeslige i lige francuską dzieliła jakaś wielka przepaść jeśli chodzi o poziom. Wręcz przeciwnie - od dobrych trzech sezonów, te ligi są podobne poziomem do siebie, patrząc na punkty jakie zdobywają do rankingu UEFA.
Po drugie, ludzie tutaj sprzeciwiają się wysokim cenom za Wernera z jednej prostej przyczyny - ma rok do końca kontraktu. Trochę niepoważne byłoby kupowanie piłkarza za szczególnie duże pieniądze w sytuacji, gdy za rok można go pozyskać za darmo, więc można, a wręcz trzeba teraz narzucić trochę Lipskowi swoje warunki, bo to oni są w gorszej sytuacji.
Jeśli zaś chodzi o Pepe, to tutaj sytuacja jest trochę inna, bo on ma jeszcze kontrakt z Lille przez 3 lata (czyli sporo) i w obecnej rzeczywistości rynkowej takie ceny (80 mln) już nie szokują. Ja osobiście też uważam, że 80 mln za Pepe to gruba przesada ( i mówiąc szczerze wole zobaczyć u nas na skrzydłach innych piłkarzy), ale uważam, że gdyby Pepe został rok do końca kontraktu, to raczej też nikt by tutaj nie chciał płacić za niego powyżej 40 mln, podobnie jak teraz za Wernera.
01.05.2019 20:36
Nawet nasi pilkarze moga grac szybciej (moze nie az tak jak Ajax), ale im sie wpaja od dluzszego czasu zbyt rozwazna, wręcz bojazliwa grę, dostojna, powolna grę na jedno tempo w ofensywie, gdzie mało jest ruchu bez piłki.
30.04.2019 21:36
Odpowiedni skład to nie wszystko. Trzeba mieć też trenera, który ma pomysl, i ktory chce by jego zespół grał w ofensywie dynamicznie, z polotem, odważnie, szybko i często na jeden kontakt.
30.04.2019 21:24
Pavard też będzie popełniał błędy, spokojna głowa.
29.04.2019 10:13
Sorry @hoven , ale czepianie się Kimmicha w naszej obecnej sytuacji kadrowej, to jak narzekanie na brudne podłogi w podziurawionym jak ser szwajcarski, tonącym statku.
29.04.2019 10:11
@hoven
Żaden? Alaba ma nie mniejsze problemy w ustawianiu się od Kimmicha, o Boatengu i Hummelsie nie wspomnę. Całe szczęście, że mamy Rafinhe - ten za to błędów nie robi.
Edytowano : 2019-04-29 10:08:01
Tutaj mamy próbkę umiejętności Rafy: https://www.youtube.com/watch?v=fTJOKoscS-s
... i pokerowy face Juppa.
29.04.2019 10:06
Dokładnie. Nie jestem w stanie zliczyć nawet ile błędów robi taki Alaba. Ten "amatorski" Kimmich i tak góruje poziomem nad każdym naszym obecnym bocznym obrońcą.
I jaką to ofensywną grę prezentuje Alaba? Facet to cień samego siebie pod tym względem, w ofensywie nie daje nawet 50% tego co Kimmich.
29.04.2019 10:02
Coman po prostu nie potrafi strzelać i tyle. Nigdy tego nie umiał i potrafić nie będzie. Czasami coś mu wyjdzie po tym względem, ale to wszystko.
28.04.2019 20:02
Nie chce się za bardzo powtarzać, ale ja osobiście bez względu na to czy zdobędziemy mistrza, czy przegramy tytuł, nie chce widzieć Kovaca na ławce trenerskiej Bayernu w przyszłym sezonie. To takie moje małe życzeniowe myślenie.
Broń Boże nie zamierzam jednak w żaden sposób obrażać Nico - ładnie mu podziękować za współprace i pożegnać po finale PN.
28.04.2019 19:25
@dzojko
Nie, nie dostał. Usunąłem komentarz, bo rzeczywiście był niewłaściwy, ale nie każdy taki post musi z automatu skutkować ostrzeżeniem.
24.04.2019 22:43
Im bliżej okienka tym coraz gorsze nazwiska pojawiają się w plotkach. Oby tylko z dużej chmury nie było małego deszczu.
21.04.2019 15:23
Człowiek z przyjemnością oglądał mecz Ajaxu w LM... a później widzi taki mecz Bayernu, gdzie akcje wyglądają jakby ktoś puścił obraz z prędkością 0,5x. -.-
20.04.2019 15:53
@xeremeleque
Nię będzie takiego finału, bo te dwa zespoły grają razem w półfinale.
17.04.2019 22:56
To Eriksen ma farta
17.04.2019 22:54
Niesamowite!
17.04.2019 22:53
Spalony?
17.04.2019 22:52
Bramka dla Totków! Ostatnie 15 minut będzie ekscytujące...
17.04.2019 22:34
@FCBx2
Tego co w tym meczu się dzieje, to chyba nikt nie był w stanie przewidzieć. :)
17.04.2019 21:25
Co tu się dzieje O_O!
Edytowano : 2019-04-17 21:23:27
Moim zdaniem duży błąd bramkarza - nie powinien tak łatwo przepuszczać piłki w swoim polu.
17.04.2019 21:22
Ja tam nie narzekam - ważne, że emocje są. :)
17.04.2019 21:15
Ty jak oni tu będą w takim tempie strzelać bramki, to tu jakiś hokejowy wynik będzie xD
17.04.2019 21:12
City wyjaśnione po 9 minutach. Niesamowite!
17.04.2019 21:10
Różnica między Bayernem a dzisiejszym Ajaxem jest taka, że przy pressingu Juventusu na początku meczu Ajax starał się wyjść z tego odważnie, a Bayern ograniczyłby się do tysiąca podań do Neuera i panicznej lagi do przodu. Ajax grał odważnie, Bayern by się bał podać na jeden kontakt w obawie przed stratą.
16.04.2019 23:05
Ajax, Barca, Liverpool i Totki/City. Będzie ciekawie w półfinałach.
16.04.2019 22:56
Oglądanie Ajaxu to największa przyjemność. Nie nudziłem się podczas tego meczu choćby przez minutę.
16.04.2019 22:49
De Light to już jest zaklepany przez Barcę, zresztą sam zawodnik chce tam przejść - skupmy się lepiej na skrzydłach. Haaga bym natomiast wymienił za Kovaca choćby dzisiaj, to byłby pewnie najlepszy transfer Bayernu w nadchodzącym okienku. ;)
Edytowano : 2019-04-16 22:39:12
Kovaca za Haaga :)
16.04.2019 22:37
A jednak! AJAX!! :D
16.04.2019 22:28
Ajax gra świetnie jeśli chodzi o wymianę podań i konstruowanie akcji, ale obawiam się, że w końcowym rozrachunku może im zabraknąć doświadczenia i takiej zimnej krwi żeby przejść Juve. Niby cisną, ale jakoś nie mogą postawić tej kropki nad i.
Edytowano : 2019-04-16 22:25:31
A Juve wyjdzie jedna akcji i pozamiatane.
Edytowano : 2019-04-16 22:27:01
Znowu Zyiech zepsuł. Nie widze tego piłkarza w Bayernie.
16.04.2019 22:24
Ależ Ajax momentami gra! Klepią jak Barca za najlepszych lat.
16.04.2019 22:18
AJAX!
16.04.2019 21:34
Barca już wyjaśniła jakiekolwiek szanse MU w pierwszych 20 minutach.
16.04.2019 21:21
Zmian, to trzeba by dokonać w pierwszej kolejności w naszym sztabie medycznym.
14.04.2019 18:55
Ojejku, bójka. Chciałbym przypomnieć tylko, że kiedyś Arjen przywalił Tomkowi, a Franek dał po gębie w przerwie meczu Robbenowi (co nie przeszkodziło w tym, że później stali się wielkimi kumplami w klubie).
11.04.2019 21:50
Ależ Ajax ma siłę rażenia. Niesłychane!
10.04.2019 22:23
Ajax 1:1 po 30 sekundach drugiej połowy!
10.04.2019 22:03
Nawet jeśli Ajax miałby odpaść z Juve, to ja i tak jestem pełen podziwu dla ich gry ofensywnej w tej edycji LM.
10.04.2019 21:48
Zmarnowana 100% sytuacja dla Ajaxu teraz
Edytowano : 2019-04-10 21:30:03
W przypadku Ajaxu nie ma praktycznie niepotrzebnych podań na połowie rywala (gra po obwodzie zredukowana do minimum). A mówimy tutaj o 1/4 LM i meczu z Juve!
10.04.2019 21:26
Ale mi się podoba gra w ofensywie Ajaxu!! Pod tym względem to całkowite przeciwieństwo Bayernu - drużyna gra dynamicznie, szybko, kombinacyjnie, z polotem, z dobrą grą bez piłki , z respektem do przeciwnika, ale odważnie, bez strachu. Aż chce się oglądać.
Edytowano : 2019-04-10 21:23:20
Popatrzyłem na posiadanie piłki Barcy po 20 minutach meczu - 81%! Dawno czegoś takiego nie widziałem. :)
10.04.2019 21:22
Liverpool wyjaśnił rywalizacje z Porto raptem po 25 minutach.
09.04.2019 21:27
Ciekawi mnie jak Porto zagra z Liverpoolem
09.04.2019 20:58
@buuuU
Znam swoje obowiązki czy zakazy, więc troska niepotrzebna. A zamiast pisać o "nadużyciach" polecałbym najpierw kliknąć zakładkę serwis u góry, następnie regulamin i poczytać o czymś takim jak "Obowiązki Użytkownika"
03.04.2019 19:35
@buuuU
Jak kogoś naprawdę nerwy ponoszą, to niech chociaż postara się "wygwiazdkować" co ostrzejsze słowo. To chyba nie jest zbytnio skomplikowana czynność
@Kozja
Admin też człowiek - może mieć własne zdanie na temat pracy Kovaca i tobie nic do tego. EOT
03.04.2019 19:29
@buuuU
Zwyczajnie nie chce by ze strony zrobiło się śmietnisko. Jak tobie takowe nie przeszkadza, to zapraszam na ogólne serwisy sportowe.
03.04.2019 19:22
Proszę powstrzymywac się od przekleństw, bo takie posty grożą usunięciem komentarza i otrzymaniem ostrzeżenia.
03.04.2019 19:16
Bez względu na to czy zdobędziemy mistrza w tym roku, czy nie - Kovac do wylotu.
Edytowano : 2019-03-30 17:28:52
Za tydzień trzeba wygrać, ale z taka gra się to nie uda.
30.03.2019 17:27
U mnie na odwrót. Odoi najważniejszy, Pepe jedynie jako dodatek po przyjściu młodego Anglika. Wernera odpuścić.
28.03.2019 12:10
Starać się o ten transfer ze wszystkich sił. Obecnie jeden z największych talentów na świecie, Pepe w jego wieku praktycznie nie istniał. Tego drugiego można kupić dopiero w drugiej kolejności.
27.03.2019 18:01
Świetnie! Teraz w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na Odoiu, a dopiero w dalszej kolejności na innych piłkarzach.
27.03.2019 17:17
@Marienplatz
Więc odpuścić, jak Leverkusen nie chce zejść z ceny. Nie możemy popadać ze skrajności w skrajność i nagle wydawać za każdego piłkarza po 80-100 mln, bo inne kluby stwierdziły, że można doić zdesperowanych (jak Bayern).
Hernandez - 85 mln
Pepe- 80 mln
Havertz - minimum 100 mln
Jovic - pewnie podobnie...
DOŚĆ! Nauczmy się robić takie transfery jak BVB, która Dembele sprowadziła za 15 mln, Sancho za 7 mln. Real Viniciusa za 45 mln. Takiej rozrzutności na pojedycznych piłkarzy nie robi nawet City, bo oni płacili za piłkarza max 70-75 mln (a zazwyczaj wyraźnie mniej)
27.03.2019 09:25
Ja jestem na tak, ale na pewno nie za 100 mln. 75 mln to już jest ogromna suma jak za niego.
27.03.2019 07:58
Ja się tylko boję, że wkrótce Odoi może być dla nas za dobry tzn. do walki włączą się inne zespoły i go zgarną. Dałbym nawet i 40 mln za niego, jeśli trzeba.
25.03.2019 21:55
Nie po jednym, Odoi mi się już podobał wcześniej np. w meczu z Arsenalem.
Edytowano : 2019-03-25 21:33:33
Poza tym Odoi ma już kolejny "tylko jeden" mecz w którym obserwatorzy są nim zachwyceni i po dzisiejszym meczu raczej też nie będzie miał słabych ocen.
25.03.2019 21:32
Oglądam Anglie z Czarnogórą i jestem zachwycony tym, jaką ten Odoi ma lekkość w rozgrywaniu piłki czy panowaniu nad nią. Ma chłop technike i piłka mu nie przeszkadza, to na pewno, a chłopak ma przeciez 18 lat. Dla mnie to powinien być główny cel transferowy Bayernu.
25.03.2019 21:29
Jeden z największych talentów angielskiej piłki jeśli chodzi o ofensywę, obok Sancho. Brać go i nie zastanawiać się, bo to może być niezły crack w przyszłości.
20.03.2019 13:39
Dembele -12 mln
Sancho - 5mln
Każdy z tych grajków moim zdaniem ma większy potencjał od Pepe.
Edytowano : 2019-03-19 20:18:37
@dzordan
Kilkadziesiąt mln w bonusach - to jeszcze bym potrafił zrozumieć.
19.03.2019 20:17
To nie znaczy, że mamy płacić 80 mln za pierwszego lepszego zawodnika, który zrobił jakieś większe statystyki. Poza tym Pepe ma ponoć problemy z rozgrywaniem piłki w pobliżu pola karnego przeciwnika.
Edytowano : 2019-03-19 20:14:57
Mądra polityka nie polega na wywalaniu wielkiej kasy "bo trzeba", a raczej umiejętnemu wyławianiu piłkarzy, którzy mogą w przyszłości naprawdę stać się genialnymi piłkarzami.
19.03.2019 20:12
BVB ma IMO lepszego piłkarza, a wydała na niego 5 mln (mówię, o Sancho). Nawet biorąc pod uwagę obecny rynek transferowy, Pepe nie jest wart 80 mln. Przepłacony piłkarz moim zdaniem.
19.03.2019 20:07
Ile?
19.03.2019 19:56
"Gra staje się coraz szybsza, przestrzenie na boisku są coraz ciaśniejsze. Musimy promować i zachęcać do korzystania z indywidualnych umiejętności. Anglia, Francja i Belgia są daleko przed nami pod tym względem i musimy dotrzymać im kroku."
Pełna zgoda. Czasy piłkarzy typu Lewandowski, Muller na arenie międzynarodowej o najwyższym szczeblu i poziomie, odchodza powoli do lamusa. By wygrywać z najepszymi drużynami trzeba grać: a)szybko (czyli nie tak jak my), b) na jeden kontakt, bez nadmiernego holowania piłki (czyli nie tak jak my), c) odważnie (czyli nie tak jak my z milionem podań do bramkarza). Trzeba mieć piłkarzy dynamicznych, którzy dobrze radzą sobie z pressingiem rywala i ktorzy cechują się świetnym wyszkoleniem technicznym i panowaniem nad pilka.
I dobrze Loew mówi o kondycji niemieckiej piłki. To sposób myślenia w niemieckim systemie szkolenia pilkarzy musi się zmienić, bo jest zwyczajnie przestarzały.
16.03.2019 08:28
Jovic, Hernandez, Pavard, Odoi, jeszcze jeden skrzydłowy i jakąś dobrą 10-tke (może być Havertz). Takie życzeniowe transfery dla mnie...
14.03.2019 21:20
No proszę jak Jović potrafił się zastawić i przepchać obrońcę. Wczoraj Lewy jedynie się przewracał.
Edytowano : 2019-03-14 21:07:23
Eintracht broni honoru niemieckiej piłki.
14.03.2019 21:06
Dobra, ja znikam. Ciężka noc, bo choć nie spodziewałem się niczego szczególnego po tym sezonie, wraz z zmierzchem Robbery, to jednak boli to, bo poziom LM nam coraz bardziej odjeżdża i cieżko tu o optymizm. Nawet teraz dokucza mi taka myśl, żeby nie robić sobie zbytnich nadziei na tą obiecaną "rewolucję" w lato.
Edytowano : 2019-03-13 23:35:00
Ciężkie czasy nadchodzą (w zasadzie już nadeszły). Z perspektywy kibica Bayernu wolałbym zapaść teraz w długi sen i obudzić się za pare lat, by zobaczyć czy coś się zmieniło na plus.
13.03.2019 23:32
@maggk
Alaba nie strzelił nad bramką z wolnego, ale bramkarz ją wybronił. Co nie znaczy, że to powód do optymizmu.
13.03.2019 23:26
@jastrzab123
Co powiedział?
13.03.2019 23:22
@Sopariev
"Kiedyś" to bramkarz mógł łapać piłkę po podaniu od swojego kolegi z drużyny. Przeszłość to przeszłość. Obecnie najlepsze drużyny powoli odchodzą od typowych napastników i taki jest trend, przykład to choćby Liverpool.
Edytowano : 2019-03-13 23:19:59
@maggk
Alaba z wolnego. :)
13.03.2019 23:18
@akcza
Nigdzie nie napisałem, że tylko Lewy zagrał bardzo słabo. O naszych przyszłych "top-skrzydłowych" już wystarczająco dużo napisałem, nie tylko dzisiaj
13.03.2019 23:13
@akcza No to powodzenia w LM, gdzie z topowymi drużynami chce się grac z napastnikiem wyłączonym kompletnie z gry, bo ten "czeka na podania". Gdzie my chcemy się pchać do fazy pucharowej, jak w najlepszymi drużynami pod grą musi być absolutnie KAŻDY piłkarz. Każdy musi potrafić dobrze przyjmować, grać szybko (często na jeden kontakt), umieć podać. Również napastnik.
Edytowano : 2019-03-13 23:11:44
@wdcaviar
Co do podań do bramkarza, to już przy okazji pierwszego meczu z Liv pisałem, że Bayern zrobił z czegoś co powinno być sytuacją awaryjną swój sposób na "rozgrywanie akcji". To naleciałość z paru dobrych lat, ale z roku na rok coraz gorzej (częściej gramy przez bramkarza) to wygląda.
13.03.2019 23:09
@wdcaviar
Bo Lewy umiał kogoś przejść... Jak widziałem jego nieporadność za każdym razem jak próbował z piłką wbiec w pole karne, to myślałem, "chłopie oddaj piłkę, to szybciej zaczniemy rozgrywać nową akcję". Poza tym dostał dwie świetne piłki zza plecy obrońców, ale nie potrafił się nawet dobrze zastawić plecami do obrońcy i był kasowany koncertowo.
13.03.2019 23:01
@xeremeleque
Też uważam, że nie ma szans tego naprawić w jedno okienko. Za dużo w składzie mamy słabych elementów.
13.03.2019 22:56
W następnej rundzie życzyłbym sobie dla Liverpoolu dla odmiany jakąś naprawdę dobrą drużynę, to przynajmniej będzie co oglądać w TV.
13.03.2019 22:53
Comana to nieźle wymiatają po murawie. xD
13.03.2019 22:49
To był proces, który nie trwał rok, ale lata. Nietrafione transfery, brak wartościowych wzmocnień, przestarzała taktyka... Wylatujemy z TOP10 Europy i trzeba się z tym pogodzić.
Edytowano : 2019-03-13 22:47:39
@Prezes42 Czasy napastników, którzy jedynie "czekają" odchodzi do lamusa. Przynajmniej w topowej europejskiej piłce.
13.03.2019 22:46
Boli taki widok, ale jesteśmy w tym miejscu europejskiej piłki na który sobie zasłużyliśmy. Lokomotywa z napisem LM już dawno odjechała, a my zostaliśmy na przystanku.
13.03.2019 22:44
Ale nas zbili
13.03.2019 22:42
To są te nasze wspaniałe skrzydła?
13.03.2019 22:36
Koniec
13.03.2019 22:27
Lewandowskiego to dzisiaj kasują na lajcie
13.03.2019 22:16
Co jak co, ale Lewy grał w pierwszej połowie słabo, żeby nie powiedzieć bardzo słabo.
Edytowano : 2019-03-13 21:53:14
Kupno drugiego napastnika to podstawa na nowy sezon, może być nawet ten Jovic czy Werner.
13.03.2019 21:52
A mnie to nie dziwi. Tuż po ostatnich mistrzostwach nawet sam wyrażałem zdanie, że trzeba podziękować w kadrze Mullerowi (najgorszy zawodnik kadry!), a po krótkim czasie również w Bayernie. Teraz ciutke zmieniłem zdanie i Mullera potrzymałbym jeszcze max dwa sezony w Monachium, ale dla kadry lepiej będzie jak się z nim pożegnają.
Edytowano : 2019-03-05 17:21:12
A, w kadrze z tej trójki zostawiłbym jedynie Hummelsa.
05.03.2019 17:19
Dawno już nie widziałem drugiego tak napalonego na samą myśl o dołączeniu do Bayernu, piłkarza. Więcej teraz gada o Bayernie niż o Vfb, w którym ma przecież do rozegrania jeszcze około 10 spotkań :)
05.03.2019 14:34
@nyy32
Ja uważam inaczej. Jeśli stosunkowo małym kosztem idzie polepszyć niektóre pozycje, to nie wahałbym się ściągnąć obcokrajowca np. za Gnabrego widze Pepe. Muller tylko ławka, bo nie prezentuje sobą nic szczególnego, a to, ze jest Niemcem nie powinno go uprawniać do pierwszego składu z automatu.
Wernera też nie widze w podstawie, prędzej na ławce. Na skrzydle grałby lepszy (o większych predyspozycjach na skrzydłowego) Pepe, w ataku Lewy (Polak go zjada), a na 10 James/Havertz.
Edytowano : 2019-03-01 23:26:08
W Niemcy słabiutcy byli już na Euro 2016 (z Francją nie pokazali NIC!).
01.03.2019 23:25
@Marton
Podstawa, podstawą. Swojego czasu prześledziłem dokładnie wszystkie składy Bayernu począwszy od 2000 roku (mam pewnie gdzieś jeszcze tabelkę w excelu na kompie :))- praktycznie w każdym sezonie cały skład rozkładał się mniej więcej pół na pół jeśli chodzi o Niemców vs reszta świata. Były takie sezony, gdzie tylko dzięki juniorom Bayern dobijał do 50 procent niemieckich piłkarzy.
Jeszcze gorzej wygląda sprawa jeśli weźmiemy tylko piłkarzy z pola. Wtedy okaże się, że mało byłe sezonów, kiedy Bayern miał więcej piłkarzy niemieckich w zespole (bramkarze, to głównie Niemcy).
Edytowano : 2019-03-01 23:05:50
@nyy32
To od razu ci mówię, że to nie wypali. Skończyły się czasy, kiedy klub można było opierać w większości na rodzimych piłkarzach, bo zwiększył się poziom klubowej piłki. Repra Niemiecka dostała by pewnie gładkie bęcki od każdej czołowej, europejskiej drużyny klubowej.
Edytowano : 2019-03-01 23:12:10
EDIT: Rzeczywiście trochę mało Niemców jest w tym składzie (chociaż uważam, że za Javiego w podstawie będzie grał Goretzka), ale są lepsi (dostępni na rynku) Niemcy na poszczególne pozycje?
01.03.2019 23:03
@Marienplatz W sumie narodowość piłkarzy Bayernu jest mi obojętna, bardziej liczą się dla mnie umiejętności poszczególnych zawodników. Zresztą Bayern od kiedy mu kibicuje, czyli praktycznie 20 lat nigdy nie był tak naprawdę niemiecki. Co sezon była to mieszanka Niemców i obcokrajowców w proporcjach bliskich 50:50.
I żeby nie było, nie mam absolutnie nic do Havertza. Nie ma nic złego w tym, gdy ktoś go ceni za talent, gorzej jeśli głównie za narodowość.
@nyy32 A jakąż to tradycje masz na myśli? Tą z poprzedniego wieku? To chciałbym ci przypomnieć, że czasy się zmieniają, a w 2001 roku jak Bayern wygrał LM z Valencią w podstawie wyszło 7 obcokrajowców (tak!). Niemieccy zawodnicy stanowili tam mniejszość. W późniejszych latach były takie sezony, że niemieccy zawodnicy dobijali do 50 procent składu, tylko dzięki juniorom przesuniętym do pierwszej drużyny. Taką to "tradycje" Bayern ma od prawie 20 lat (czyli w okresie kiedy pewnie zacząłeś kibicować temu klubowi) jeśli chodzi o narodowość zawodników.
01.03.2019 22:52
I co z tego, że jest Niemcem? Przecież Bayern, to nie kadra Niemiec...
01.03.2019 22:06
Jeśli Werner bardzo chce przejść do Bayernu, to zrobić to samo co z Lewym. Poczekać do końca kontraktu i zaoferować mu premie np. 10-15 mln za podpisanie umowy.
Edytowano : 2019-03-01 08:09:28
Dopiero teraz doczytałem ostatnie zdanie... :/
01.03.2019 08:08
Fatalne skrzydła. Poza tym wciąż wole bardziej Hummelsa niż Sule. Reszta w miare ok.
Jeśli uda się sprowadzić Hernandeza (caly czas nic nie jest przeciez pewne, trzeba czekac do oficjalki), to IMO nastepnym krokiem powinno być sprowadzenie Odoi i w dalszej kolejności Havertza. To ta podstawa. Do tego jakiś rezerwowy napastnik i jakoś by to wyglądało.
27.02.2019 11:28
Pamiętam jak bodajże Franek miał problemy z kręgosłupem i okazało się właśnie, że to przez niezaleczone zęby.
Edytowano : 2019-02-25 13:18:10
Nie zauważyłem, że @bayerman to wcześniej napisał :)
25.02.2019 13:16
Po meczu...
24.02.2019 19:20
Jasne, że jest ważny, ale to co teraz obserwuje, to w mojej opinii jest już totalna skrajność i przesada.
23.02.2019 17:10
To, że my kompletnie nie potrafimy sobie radzić będąc pod pressingiem bez pomocy Neuera. Z czegoś co powinno być ostatecznością przy szczególnie niebezpiecznych sytuacjach i pewnego rodzaju wyjściem awaryjnym, zrobiliśmy sobie sposób na rozgrywanie akcji. Topowe drużyny sobie o wiele lepiej radzą w takich sytuacjach (przy pressingu przeciwnika), piłkarze pokazują się do gry, są bardziej pewni mając futbolówkę przy nodze. U nas wieczny strach z grą do przodu, bo "lepiej" podać do Neuera, a ten niech daje lagę do przodu.
23.02.2019 17:03
Coman jest bardziej szklany niż Robben.
23.02.2019 16:55
Patrze na statystyki meczu z Liverpoolem. Neuer miał prawie 70 kontaktów (sic!) z piłką w całym meczu i był piątym piłkarzem Bayernu pod tym względem (wyprzedził praktycznie całą naszą ofensywę). Dla porównania bramkarz Liverpoolu miał 35 kontaktów z piłką (czyli o połowę mniej)... i miał ich najmniej w całej swojej drużynie.
23.02.2019 16:34
Manuel Neuer - 35 kontaktów z piłką. W jednej połowie! To piąty wynik w drużynie (wyżej stoi tylko czwórka naszych obrońców), lepszy niż wynik każdego z naszych ofensywnych piłkarzy, więcej też niż naszych środkowych pomocników!! Brak słów...
Edytowano : 2019-02-23 16:24:11
O przepraszam - Franek miał więcej kontaktów z piłką, a dokładnie to o 2 więcej.
23.02.2019 16:23
Za mało podań do bramkarza! Kovac powinien to poprawić...
Jasne, na LM skład mamy za słaby, więc nie winie Kovaca stricte za odpadnięcie z Liverpoolem (bardziej za styl w jakim to zrobiliśmy), ale to karygodne, by drużyna męczyła się cały sezon w lidze krajowej (w dodatku w sezonie ze sporą obniżką ogólnego poziomu rywali), a mecze w których grała przyjemnie dla oka i składnie można było policzyć na palcach jednej ręki.
Edytowano : 2019-05-01 22:16:36
@hoven
Dobrze ustawiona drużyna w meczu z ostatnią/przedostatnią drużyną w lidze miałaby takich sytuacji jaką miał Coman przynajmniej 5, a przestrzelona setka Comana decydowałaby jedynie o tym czy wynik brzmiałby 4:0 czy 5:0.
01.05.2019 22:14
@hoven
Trener nie jest od wykańczania akcji, jasne, ale już od odpowiedniego przygotowania drużyny do sezonu, doboru odpowiedniej taktyki, piłkarzy do pozycji pod konkretnego przeciwnika, jak najbardziej.
Edytowano : 2019-05-01 22:10:56
A co widzimy w obecnym sezonie? 0 (tak, słownie ZERO) przygotowanych schematów w ofensywie, piłkarze często wyglądają jakby pierwszy raz ze sobą grali. To co oni robią na tych treningach?
01.05.2019 22:09
@hoven
Jaki skład ma? Taki, o którym każda drużyna w BL może tylko pomarzyć.
01.05.2019 22:04
@hoven
Co nie zmienia faktu, że Kovaca mając taki skład jaki ma obecnie w Bayernie powinien sobie o wiele lepiej radzić w Bundeslidze. Tymczasem obecny sezon jasno pokazuje, że Kovac niezbyt radzi sobie ustawiając drużynę w meczach nawet z taką Norymbergą.
01.05.2019 21:58
@DonJupp4ever
Hernandez jest akurat świetnym piłkarzem. Byle go omijały kontuzje.
Edytowano : 2019-05-01 20:53:15
Jasne, że bez konkretnych wzmocnień drzwi z tabliczką "puchar LM" będą dla nas nadal zamknięte, ale z dobrym trenerem lepiej byśmy sobie poradzili na krajowym podwórku nawet z obecnym składem.
01.05.2019 20:48
@Arcatera80
Po pierwsze nie uważam, by OBECNIE Bundeslige i lige francuską dzieliła jakaś wielka przepaść jeśli chodzi o poziom. Wręcz przeciwnie - od dobrych trzech sezonów, te ligi są podobne poziomem do siebie, patrząc na punkty jakie zdobywają do rankingu UEFA.
Po drugie, ludzie tutaj sprzeciwiają się wysokim cenom za Wernera z jednej prostej przyczyny - ma rok do końca kontraktu. Trochę niepoważne byłoby kupowanie piłkarza za szczególnie duże pieniądze w sytuacji, gdy za rok można go pozyskać za darmo, więc można, a wręcz trzeba teraz narzucić trochę Lipskowi swoje warunki, bo to oni są w gorszej sytuacji.
Jeśli zaś chodzi o Pepe, to tutaj sytuacja jest trochę inna, bo on ma jeszcze kontrakt z Lille przez 3 lata (czyli sporo) i w obecnej rzeczywistości rynkowej takie ceny (80 mln) już nie szokują. Ja osobiście też uważam, że 80 mln za Pepe to gruba przesada ( i mówiąc szczerze wole zobaczyć u nas na skrzydłach innych piłkarzy), ale uważam, że gdyby Pepe został rok do końca kontraktu, to raczej też nikt by tutaj nie chciał płacić za niego powyżej 40 mln, podobnie jak teraz za Wernera.
01.05.2019 20:36
Nawet nasi pilkarze moga grac szybciej (moze nie az tak jak Ajax), ale im sie wpaja od dluzszego czasu zbyt rozwazna, wręcz bojazliwa grę, dostojna, powolna grę na jedno tempo w ofensywie, gdzie mało jest ruchu bez piłki.
30.04.2019 21:36
Odpowiedni skład to nie wszystko. Trzeba mieć też trenera, który ma pomysl, i ktory chce by jego zespół grał w ofensywie dynamicznie, z polotem, odważnie, szybko i często na jeden kontakt.
30.04.2019 21:24
Pavard też będzie popełniał błędy, spokojna głowa.
29.04.2019 10:13
Sorry @hoven , ale czepianie się Kimmicha w naszej obecnej sytuacji kadrowej, to jak narzekanie na brudne podłogi w podziurawionym jak ser szwajcarski, tonącym statku.
29.04.2019 10:11
@hoven
Żaden? Alaba ma nie mniejsze problemy w ustawianiu się od Kimmicha, o Boatengu i Hummelsie nie wspomnę. Całe szczęście, że mamy Rafinhe - ten za to błędów nie robi.
Edytowano : 2019-04-29 10:08:01
Tutaj mamy próbkę umiejętności Rafy: https://www.youtube.com/watch?v=fTJOKoscS-s
... i pokerowy face Juppa.
29.04.2019 10:06
Dokładnie. Nie jestem w stanie zliczyć nawet ile błędów robi taki Alaba. Ten "amatorski" Kimmich i tak góruje poziomem nad każdym naszym obecnym bocznym obrońcą.
I jaką to ofensywną grę prezentuje Alaba? Facet to cień samego siebie pod tym względem, w ofensywie nie daje nawet 50% tego co Kimmich.
29.04.2019 10:02
Coman po prostu nie potrafi strzelać i tyle. Nigdy tego nie umiał i potrafić nie będzie. Czasami coś mu wyjdzie po tym względem, ale to wszystko.
28.04.2019 20:02
Nie chce się za bardzo powtarzać, ale ja osobiście bez względu na to czy zdobędziemy mistrza, czy przegramy tytuł, nie chce widzieć Kovaca na ławce trenerskiej Bayernu w przyszłym sezonie. To takie moje małe życzeniowe myślenie.
Broń Boże nie zamierzam jednak w żaden sposób obrażać Nico - ładnie mu podziękować za współprace i pożegnać po finale PN.
28.04.2019 19:25
@dzojko
Nie, nie dostał. Usunąłem komentarz, bo rzeczywiście był niewłaściwy, ale nie każdy taki post musi z automatu skutkować ostrzeżeniem.
24.04.2019 22:43
Im bliżej okienka tym coraz gorsze nazwiska pojawiają się w plotkach. Oby tylko z dużej chmury nie było małego deszczu.
21.04.2019 15:23
Człowiek z przyjemnością oglądał mecz Ajaxu w LM... a później widzi taki mecz Bayernu, gdzie akcje wyglądają jakby ktoś puścił obraz z prędkością 0,5x. -.-
20.04.2019 15:53
@xeremeleque
Nię będzie takiego finału, bo te dwa zespoły grają razem w półfinale.
17.04.2019 22:56
To Eriksen ma farta
17.04.2019 22:54
Niesamowite!
17.04.2019 22:53
Spalony?
17.04.2019 22:52
Bramka dla Totków! Ostatnie 15 minut będzie ekscytujące...
17.04.2019 22:34
@FCBx2
Tego co w tym meczu się dzieje, to chyba nikt nie był w stanie przewidzieć. :)
17.04.2019 21:25
Co tu się dzieje O_O!
Edytowano : 2019-04-17 21:23:27
Moim zdaniem duży błąd bramkarza - nie powinien tak łatwo przepuszczać piłki w swoim polu.
17.04.2019 21:22
Ja tam nie narzekam - ważne, że emocje są. :)
17.04.2019 21:15
Ty jak oni tu będą w takim tempie strzelać bramki, to tu jakiś hokejowy wynik będzie xD
17.04.2019 21:12
City wyjaśnione po 9 minutach. Niesamowite!
17.04.2019 21:10
Różnica między Bayernem a dzisiejszym Ajaxem jest taka, że przy pressingu Juventusu na początku meczu Ajax starał się wyjść z tego odważnie, a Bayern ograniczyłby się do tysiąca podań do Neuera i panicznej lagi do przodu. Ajax grał odważnie, Bayern by się bał podać na jeden kontakt w obawie przed stratą.
16.04.2019 23:05
Ajax, Barca, Liverpool i Totki/City. Będzie ciekawie w półfinałach.
16.04.2019 22:56
Oglądanie Ajaxu to największa przyjemność. Nie nudziłem się podczas tego meczu choćby przez minutę.
16.04.2019 22:49
De Light to już jest zaklepany przez Barcę, zresztą sam zawodnik chce tam przejść - skupmy się lepiej na skrzydłach. Haaga bym natomiast wymienił za Kovaca choćby dzisiaj, to byłby pewnie najlepszy transfer Bayernu w nadchodzącym okienku. ;)
Edytowano : 2019-04-16 22:39:12
Kovaca za Haaga :)
16.04.2019 22:37
A jednak! AJAX!! :D
16.04.2019 22:28
Ajax gra świetnie jeśli chodzi o wymianę podań i konstruowanie akcji, ale obawiam się, że w końcowym rozrachunku może im zabraknąć doświadczenia i takiej zimnej krwi żeby przejść Juve. Niby cisną, ale jakoś nie mogą postawić tej kropki nad i.
Edytowano : 2019-04-16 22:25:31
A Juve wyjdzie jedna akcji i pozamiatane.
Edytowano : 2019-04-16 22:27:01
Znowu Zyiech zepsuł. Nie widze tego piłkarza w Bayernie.
16.04.2019 22:24
Ależ Ajax momentami gra! Klepią jak Barca za najlepszych lat.
16.04.2019 22:18
AJAX!
16.04.2019 21:34
Barca już wyjaśniła jakiekolwiek szanse MU w pierwszych 20 minutach.
16.04.2019 21:21
Zmian, to trzeba by dokonać w pierwszej kolejności w naszym sztabie medycznym.
14.04.2019 18:55
Ojejku, bójka. Chciałbym przypomnieć tylko, że kiedyś Arjen przywalił Tomkowi, a Franek dał po gębie w przerwie meczu Robbenowi (co nie przeszkodziło w tym, że później stali się wielkimi kumplami w klubie).
11.04.2019 21:50
Ależ Ajax ma siłę rażenia. Niesłychane!
10.04.2019 22:23
Ajax 1:1 po 30 sekundach drugiej połowy!
10.04.2019 22:03
Nawet jeśli Ajax miałby odpaść z Juve, to ja i tak jestem pełen podziwu dla ich gry ofensywnej w tej edycji LM.
10.04.2019 21:48
Zmarnowana 100% sytuacja dla Ajaxu teraz
Edytowano : 2019-04-10 21:30:03
W przypadku Ajaxu nie ma praktycznie niepotrzebnych podań na połowie rywala (gra po obwodzie zredukowana do minimum). A mówimy tutaj o 1/4 LM i meczu z Juve!
10.04.2019 21:26
Ale mi się podoba gra w ofensywie Ajaxu!! Pod tym względem to całkowite przeciwieństwo Bayernu - drużyna gra dynamicznie, szybko, kombinacyjnie, z polotem, z dobrą grą bez piłki , z respektem do przeciwnika, ale odważnie, bez strachu. Aż chce się oglądać.
Edytowano : 2019-04-10 21:23:20
Popatrzyłem na posiadanie piłki Barcy po 20 minutach meczu - 81%! Dawno czegoś takiego nie widziałem. :)
10.04.2019 21:22
Liverpool wyjaśnił rywalizacje z Porto raptem po 25 minutach.
09.04.2019 21:27
Ciekawi mnie jak Porto zagra z Liverpoolem
09.04.2019 20:58
@buuuU
Znam swoje obowiązki czy zakazy, więc troska niepotrzebna. A zamiast pisać o "nadużyciach" polecałbym najpierw kliknąć zakładkę serwis u góry, następnie regulamin i poczytać o czymś takim jak "Obowiązki Użytkownika"
03.04.2019 19:35
@buuuU
Jak kogoś naprawdę nerwy ponoszą, to niech chociaż postara się "wygwiazdkować" co ostrzejsze słowo. To chyba nie jest zbytnio skomplikowana czynność
@Kozja
Admin też człowiek - może mieć własne zdanie na temat pracy Kovaca i tobie nic do tego. EOT
03.04.2019 19:29
@buuuU
Zwyczajnie nie chce by ze strony zrobiło się śmietnisko. Jak tobie takowe nie przeszkadza, to zapraszam na ogólne serwisy sportowe.
03.04.2019 19:22
Proszę powstrzymywac się od przekleństw, bo takie posty grożą usunięciem komentarza i otrzymaniem ostrzeżenia.
03.04.2019 19:16
Bez względu na to czy zdobędziemy mistrza w tym roku, czy nie - Kovac do wylotu.
Edytowano : 2019-03-30 17:28:52
Za tydzień trzeba wygrać, ale z taka gra się to nie uda.
30.03.2019 17:27
U mnie na odwrót. Odoi najważniejszy, Pepe jedynie jako dodatek po przyjściu młodego Anglika. Wernera odpuścić.
28.03.2019 12:10
Starać się o ten transfer ze wszystkich sił. Obecnie jeden z największych talentów na świecie, Pepe w jego wieku praktycznie nie istniał. Tego drugiego można kupić dopiero w drugiej kolejności.
27.03.2019 18:01
Świetnie! Teraz w pierwszej kolejności powinniśmy skupić się na Odoiu, a dopiero w dalszej kolejności na innych piłkarzach.
27.03.2019 17:17
@Marienplatz
Więc odpuścić, jak Leverkusen nie chce zejść z ceny. Nie możemy popadać ze skrajności w skrajność i nagle wydawać za każdego piłkarza po 80-100 mln, bo inne kluby stwierdziły, że można doić zdesperowanych (jak Bayern).
Hernandez - 85 mln
Pepe- 80 mln
Havertz - minimum 100 mln
Jovic - pewnie podobnie...
DOŚĆ! Nauczmy się robić takie transfery jak BVB, która Dembele sprowadziła za 15 mln, Sancho za 7 mln. Real Viniciusa za 45 mln. Takiej rozrzutności na pojedycznych piłkarzy nie robi nawet City, bo oni płacili za piłkarza max 70-75 mln (a zazwyczaj wyraźnie mniej)
27.03.2019 09:25
Ja jestem na tak, ale na pewno nie za 100 mln. 75 mln to już jest ogromna suma jak za niego.
27.03.2019 07:58
Ja się tylko boję, że wkrótce Odoi może być dla nas za dobry tzn. do walki włączą się inne zespoły i go zgarną. Dałbym nawet i 40 mln za niego, jeśli trzeba.
25.03.2019 21:55
Nie po jednym, Odoi mi się już podobał wcześniej np. w meczu z Arsenalem.
Edytowano : 2019-03-25 21:33:33
Poza tym Odoi ma już kolejny "tylko jeden" mecz w którym obserwatorzy są nim zachwyceni i po dzisiejszym meczu raczej też nie będzie miał słabych ocen.
25.03.2019 21:32
Oglądam Anglie z Czarnogórą i jestem zachwycony tym, jaką ten Odoi ma lekkość w rozgrywaniu piłki czy panowaniu nad nią. Ma chłop technike i piłka mu nie przeszkadza, to na pewno, a chłopak ma przeciez 18 lat. Dla mnie to powinien być główny cel transferowy Bayernu.
25.03.2019 21:29
Jeden z największych talentów angielskiej piłki jeśli chodzi o ofensywę, obok Sancho. Brać go i nie zastanawiać się, bo to może być niezły crack w przyszłości.
20.03.2019 13:39
Dembele -12 mln
Sancho - 5mln
Każdy z tych grajków moim zdaniem ma większy potencjał od Pepe.
Edytowano : 2019-03-19 20:18:37
@dzordan
Kilkadziesiąt mln w bonusach - to jeszcze bym potrafił zrozumieć.
19.03.2019 20:17
To nie znaczy, że mamy płacić 80 mln za pierwszego lepszego zawodnika, który zrobił jakieś większe statystyki. Poza tym Pepe ma ponoć problemy z rozgrywaniem piłki w pobliżu pola karnego przeciwnika.
Edytowano : 2019-03-19 20:14:57
Mądra polityka nie polega na wywalaniu wielkiej kasy "bo trzeba", a raczej umiejętnemu wyławianiu piłkarzy, którzy mogą w przyszłości naprawdę stać się genialnymi piłkarzami.
19.03.2019 20:12
BVB ma IMO lepszego piłkarza, a wydała na niego 5 mln (mówię, o Sancho). Nawet biorąc pod uwagę obecny rynek transferowy, Pepe nie jest wart 80 mln. Przepłacony piłkarz moim zdaniem.
19.03.2019 20:07
Ile?
19.03.2019 19:56
"Gra staje się coraz szybsza, przestrzenie na boisku są coraz ciaśniejsze. Musimy promować i zachęcać do korzystania z indywidualnych umiejętności. Anglia, Francja i Belgia są daleko przed nami pod tym względem i musimy dotrzymać im kroku."
Pełna zgoda. Czasy piłkarzy typu Lewandowski, Muller na arenie międzynarodowej o najwyższym szczeblu i poziomie, odchodza powoli do lamusa. By wygrywać z najepszymi drużynami trzeba grać: a)szybko (czyli nie tak jak my), b) na jeden kontakt, bez nadmiernego holowania piłki (czyli nie tak jak my), c) odważnie (czyli nie tak jak my z milionem podań do bramkarza). Trzeba mieć piłkarzy dynamicznych, którzy dobrze radzą sobie z pressingiem rywala i ktorzy cechują się świetnym wyszkoleniem technicznym i panowaniem nad pilka.
I dobrze Loew mówi o kondycji niemieckiej piłki. To sposób myślenia w niemieckim systemie szkolenia pilkarzy musi się zmienić, bo jest zwyczajnie przestarzały.
16.03.2019 08:28
Jovic, Hernandez, Pavard, Odoi, jeszcze jeden skrzydłowy i jakąś dobrą 10-tke (może być Havertz). Takie życzeniowe transfery dla mnie...
14.03.2019 21:20
No proszę jak Jović potrafił się zastawić i przepchać obrońcę. Wczoraj Lewy jedynie się przewracał.
Edytowano : 2019-03-14 21:07:23
Eintracht broni honoru niemieckiej piłki.
14.03.2019 21:06
Dobra, ja znikam. Ciężka noc, bo choć nie spodziewałem się niczego szczególnego po tym sezonie, wraz z zmierzchem Robbery, to jednak boli to, bo poziom LM nam coraz bardziej odjeżdża i cieżko tu o optymizm. Nawet teraz dokucza mi taka myśl, żeby nie robić sobie zbytnich nadziei na tą obiecaną "rewolucję" w lato.
Edytowano : 2019-03-13 23:35:00
Ciężkie czasy nadchodzą (w zasadzie już nadeszły). Z perspektywy kibica Bayernu wolałbym zapaść teraz w długi sen i obudzić się za pare lat, by zobaczyć czy coś się zmieniło na plus.
13.03.2019 23:32
@maggk
Alaba nie strzelił nad bramką z wolnego, ale bramkarz ją wybronił. Co nie znaczy, że to powód do optymizmu.
13.03.2019 23:26
@jastrzab123
Co powiedział?
13.03.2019 23:22
@Sopariev
"Kiedyś" to bramkarz mógł łapać piłkę po podaniu od swojego kolegi z drużyny. Przeszłość to przeszłość. Obecnie najlepsze drużyny powoli odchodzą od typowych napastników i taki jest trend, przykład to choćby Liverpool.
Edytowano : 2019-03-13 23:19:59
@maggk
Alaba z wolnego. :)
13.03.2019 23:18
@akcza
Nigdzie nie napisałem, że tylko Lewy zagrał bardzo słabo. O naszych przyszłych "top-skrzydłowych" już wystarczająco dużo napisałem, nie tylko dzisiaj
13.03.2019 23:13
@akcza No to powodzenia w LM, gdzie z topowymi drużynami chce się grac z napastnikiem wyłączonym kompletnie z gry, bo ten "czeka na podania". Gdzie my chcemy się pchać do fazy pucharowej, jak w najlepszymi drużynami pod grą musi być absolutnie KAŻDY piłkarz. Każdy musi potrafić dobrze przyjmować, grać szybko (często na jeden kontakt), umieć podać. Również napastnik.
Edytowano : 2019-03-13 23:11:44
@wdcaviar
Co do podań do bramkarza, to już przy okazji pierwszego meczu z Liv pisałem, że Bayern zrobił z czegoś co powinno być sytuacją awaryjną swój sposób na "rozgrywanie akcji". To naleciałość z paru dobrych lat, ale z roku na rok coraz gorzej (częściej gramy przez bramkarza) to wygląda.
13.03.2019 23:09
@wdcaviar
Bo Lewy umiał kogoś przejść... Jak widziałem jego nieporadność za każdym razem jak próbował z piłką wbiec w pole karne, to myślałem, "chłopie oddaj piłkę, to szybciej zaczniemy rozgrywać nową akcję". Poza tym dostał dwie świetne piłki zza plecy obrońców, ale nie potrafił się nawet dobrze zastawić plecami do obrońcy i był kasowany koncertowo.
13.03.2019 23:01
@xeremeleque
Też uważam, że nie ma szans tego naprawić w jedno okienko. Za dużo w składzie mamy słabych elementów.
13.03.2019 22:56
W następnej rundzie życzyłbym sobie dla Liverpoolu dla odmiany jakąś naprawdę dobrą drużynę, to przynajmniej będzie co oglądać w TV.
13.03.2019 22:53
Comana to nieźle wymiatają po murawie. xD
13.03.2019 22:49
To był proces, który nie trwał rok, ale lata. Nietrafione transfery, brak wartościowych wzmocnień, przestarzała taktyka... Wylatujemy z TOP10 Europy i trzeba się z tym pogodzić.
Edytowano : 2019-03-13 22:47:39
@Prezes42 Czasy napastników, którzy jedynie "czekają" odchodzi do lamusa. Przynajmniej w topowej europejskiej piłce.
13.03.2019 22:46
Boli taki widok, ale jesteśmy w tym miejscu europejskiej piłki na który sobie zasłużyliśmy. Lokomotywa z napisem LM już dawno odjechała, a my zostaliśmy na przystanku.
13.03.2019 22:44
Ale nas zbili
13.03.2019 22:42
To są te nasze wspaniałe skrzydła?
13.03.2019 22:36
Koniec
13.03.2019 22:27
Lewandowskiego to dzisiaj kasują na lajcie
13.03.2019 22:16
Co jak co, ale Lewy grał w pierwszej połowie słabo, żeby nie powiedzieć bardzo słabo.
Edytowano : 2019-03-13 21:53:14
Kupno drugiego napastnika to podstawa na nowy sezon, może być nawet ten Jovic czy Werner.
13.03.2019 21:52
A mnie to nie dziwi. Tuż po ostatnich mistrzostwach nawet sam wyrażałem zdanie, że trzeba podziękować w kadrze Mullerowi (najgorszy zawodnik kadry!), a po krótkim czasie również w Bayernie. Teraz ciutke zmieniłem zdanie i Mullera potrzymałbym jeszcze max dwa sezony w Monachium, ale dla kadry lepiej będzie jak się z nim pożegnają.
Edytowano : 2019-03-05 17:21:12
A, w kadrze z tej trójki zostawiłbym jedynie Hummelsa.
05.03.2019 17:19
Dawno już nie widziałem drugiego tak napalonego na samą myśl o dołączeniu do Bayernu, piłkarza. Więcej teraz gada o Bayernie niż o Vfb, w którym ma przecież do rozegrania jeszcze około 10 spotkań :)
05.03.2019 14:34
@nyy32
Ja uważam inaczej. Jeśli stosunkowo małym kosztem idzie polepszyć niektóre pozycje, to nie wahałbym się ściągnąć obcokrajowca np. za Gnabrego widze Pepe. Muller tylko ławka, bo nie prezentuje sobą nic szczególnego, a to, ze jest Niemcem nie powinno go uprawniać do pierwszego składu z automatu.
Wernera też nie widze w podstawie, prędzej na ławce. Na skrzydle grałby lepszy (o większych predyspozycjach na skrzydłowego) Pepe, w ataku Lewy (Polak go zjada), a na 10 James/Havertz.
Edytowano : 2019-03-01 23:26:08
W Niemcy słabiutcy byli już na Euro 2016 (z Francją nie pokazali NIC!).
01.03.2019 23:25
@Marton
Podstawa, podstawą. Swojego czasu prześledziłem dokładnie wszystkie składy Bayernu począwszy od 2000 roku (mam pewnie gdzieś jeszcze tabelkę w excelu na kompie :))- praktycznie w każdym sezonie cały skład rozkładał się mniej więcej pół na pół jeśli chodzi o Niemców vs reszta świata. Były takie sezony, gdzie tylko dzięki juniorom Bayern dobijał do 50 procent niemieckich piłkarzy.
Jeszcze gorzej wygląda sprawa jeśli weźmiemy tylko piłkarzy z pola. Wtedy okaże się, że mało byłe sezonów, kiedy Bayern miał więcej piłkarzy niemieckich w zespole (bramkarze, to głównie Niemcy).
Edytowano : 2019-03-01 23:05:50
@nyy32
To od razu ci mówię, że to nie wypali. Skończyły się czasy, kiedy klub można było opierać w większości na rodzimych piłkarzach, bo zwiększył się poziom klubowej piłki. Repra Niemiecka dostała by pewnie gładkie bęcki od każdej czołowej, europejskiej drużyny klubowej.
Edytowano : 2019-03-01 23:12:10
EDIT: Rzeczywiście trochę mało Niemców jest w tym składzie (chociaż uważam, że za Javiego w podstawie będzie grał Goretzka), ale są lepsi (dostępni na rynku) Niemcy na poszczególne pozycje?
01.03.2019 23:03
@Marienplatz W sumie narodowość piłkarzy Bayernu jest mi obojętna, bardziej liczą się dla mnie umiejętności poszczególnych zawodników. Zresztą Bayern od kiedy mu kibicuje, czyli praktycznie 20 lat nigdy nie był tak naprawdę niemiecki. Co sezon była to mieszanka Niemców i obcokrajowców w proporcjach bliskich 50:50.
I żeby nie było, nie mam absolutnie nic do Havertza. Nie ma nic złego w tym, gdy ktoś go ceni za talent, gorzej jeśli głównie za narodowość.
@nyy32 A jakąż to tradycje masz na myśli? Tą z poprzedniego wieku? To chciałbym ci przypomnieć, że czasy się zmieniają, a w 2001 roku jak Bayern wygrał LM z Valencią w podstawie wyszło 7 obcokrajowców (tak!). Niemieccy zawodnicy stanowili tam mniejszość. W późniejszych latach były takie sezony, że niemieccy zawodnicy dobijali do 50 procent składu, tylko dzięki juniorom przesuniętym do pierwszej drużyny. Taką to "tradycje" Bayern ma od prawie 20 lat (czyli w okresie kiedy pewnie zacząłeś kibicować temu klubowi) jeśli chodzi o narodowość zawodników.
01.03.2019 22:52
I co z tego, że jest Niemcem? Przecież Bayern, to nie kadra Niemiec...
01.03.2019 22:06
Jeśli Werner bardzo chce przejść do Bayernu, to zrobić to samo co z Lewym. Poczekać do końca kontraktu i zaoferować mu premie np. 10-15 mln za podpisanie umowy.
Edytowano : 2019-03-01 08:09:28
Dopiero teraz doczytałem ostatnie zdanie... :/
01.03.2019 08:08
Fatalne skrzydła. Poza tym wciąż wole bardziej Hummelsa niż Sule. Reszta w miare ok.
Edytowano : 2019-02-28 12:28:58
Mój skład: Neuer - Kimmich/Pavard, Hummels, Herandez, Alaba - Goretzka, Thiago - Pepe, James/Havertz, Odoi - Lewy
Ławka: Kimmich/Pavard, Sule, Javi, Tolisso, James/Havertz, Gnabry, Muller, Werner.
Wypożyczyć: Davies
Sprzedać: Sanches, Boateng, Coman
Odchodzą: Robbery, Rafinha
28.02.2019 12:19
Jeśli uda się sprowadzić Hernandeza (caly czas nic nie jest przeciez pewne, trzeba czekac do oficjalki), to IMO nastepnym krokiem powinno być sprowadzenie Odoi i w dalszej kolejności Havertza. To ta podstawa. Do tego jakiś rezerwowy napastnik i jakoś by to wyglądało.
27.02.2019 11:28
Pamiętam jak bodajże Franek miał problemy z kręgosłupem i okazało się właśnie, że to przez niezaleczone zęby.
Edytowano : 2019-02-25 13:18:10
Nie zauważyłem, że @bayerman to wcześniej napisał :)
25.02.2019 13:16
Po meczu...
24.02.2019 19:20
Jasne, że jest ważny, ale to co teraz obserwuje, to w mojej opinii jest już totalna skrajność i przesada.
23.02.2019 17:10
To, że my kompletnie nie potrafimy sobie radzić będąc pod pressingiem bez pomocy Neuera. Z czegoś co powinno być ostatecznością przy szczególnie niebezpiecznych sytuacjach i pewnego rodzaju wyjściem awaryjnym, zrobiliśmy sobie sposób na rozgrywanie akcji. Topowe drużyny sobie o wiele lepiej radzą w takich sytuacjach (przy pressingu przeciwnika), piłkarze pokazują się do gry, są bardziej pewni mając futbolówkę przy nodze. U nas wieczny strach z grą do przodu, bo "lepiej" podać do Neuera, a ten niech daje lagę do przodu.
23.02.2019 17:03
Coman jest bardziej szklany niż Robben.
23.02.2019 16:55
Patrze na statystyki meczu z Liverpoolem. Neuer miał prawie 70 kontaktów (sic!) z piłką w całym meczu i był piątym piłkarzem Bayernu pod tym względem (wyprzedził praktycznie całą naszą ofensywę). Dla porównania bramkarz Liverpoolu miał 35 kontaktów z piłką (czyli o połowę mniej)... i miał ich najmniej w całej swojej drużynie.
23.02.2019 16:34
Manuel Neuer - 35 kontaktów z piłką. W jednej połowie! To piąty wynik w drużynie (wyżej stoi tylko czwórka naszych obrońców), lepszy niż wynik każdego z naszych ofensywnych piłkarzy, więcej też niż naszych środkowych pomocników!! Brak słów...
Edytowano : 2019-02-23 16:24:11
O przepraszam - Franek miał więcej kontaktów z piłką, a dokładnie to o 2 więcej.
23.02.2019 16:23
Za mało podań do bramkarza! Kovac powinien to poprawić...
23.02.2019 16:13