Można narzekać na Robbery jak grają słaby mecz, ale dzisiaj są lepsi i od Jamesa i od Lewego.
10.02.2018 20:12
@MateuszFCB
W ciągu 10 minut miał dwa kluczowe podania (najwięcej z drużyny) na czystą pozycje - pierwszy raz do Mullera jak ten podał do Lewego (i prawie była bramka), a drugi raz do Lewego jak ten nieporadnie próbował lobować.
10.02.2018 20:11
@Byakuyaaa
@Że co? Robben lata jak wariat na tym boisku, a jest praktycznie 80 minuta. Ja chyba jakiś inny mecz oglądam! xD
10.02.2018 20:09
Teraz powinna być żółta za faul na Robbenie.
10.02.2018 19:18
Kto asystował? Bo dopiero teraz zacząłem oglądać mecz...
10.02.2018 18:44
Nie wiem, ja tam żadnych dziadków w składzie nie widzę.
10.02.2018 17:51
Bayern miał opory w przedłużaniu poprzednich kontraktów Robbena czy Franka o więcej niż rok, a tu dla 32-letniego, słabego Rafinhy dają na dzień dobry oferte 2-letniego kontraktu. Gdzie tutaj ta konsekwencja Bayernu w przestrzeganiu zasady gracz +30 -> roczny kontrakt?
09.02.2018 13:32
A dużo lepszym i młodszym Justinem Kluivertem z tego samego klubu się już nie zainteresują? Logika Bayernu...
07.02.2018 15:28
Pamiętam jak kiedyś Ribery już niemal płakał, że chce do Realu, i co się stało? Jak Bayern nie będzie chciał oddać Lewego, to go nie odda i tyle. Lewy będzie robił fochy jak Auba? Kara finansowa! Dalej będzie robił problemy? Następna kara finansowa, tym razem większa -aż do skutku.
Bayern to moim zdaniem za duży klub na to, by ktoś odwalał szopki.
07.02.2018 13:35
Jak Uli nie ma obecnie planu B, to teraz jest niespełna 5 miesięcy by taki znaleźć - to kupa czasu.
07.02.2018 13:29
Strzałów z dystansu Coman nie ma i nigdy mieć nie będzie. Na treningach można popracować trochę nad pewnymi aspektami swojej gry, ale nie nauczyć się niektórych od zera.
06.02.2018 23:45
Wciąż ma najlepsze strzały z dystansu w całej druzynie
06.02.2018 20:16
Dobra, spokojna (oprócz poczatkowych minut) pierwsza polowa. Wszyscy prezentują się na boisku dobrze.
06.02.2018 19:19
Robben jaka asysta xD
06.02.2018 18:50
Dobry news na poprawę humoru. :)
05.02.2018 17:13
Franek dzisiaj na 2-2,5. Dobry mecz!
Edytowano : 2018-02-03 17:12:47
Hummels jak profesor. :)
03.02.2018 17:11
Świetny mecz Jamesa i Franka, jeśli chodzi o naszą ofensywę.
03.02.2018 17:08
Nasi rezerwowi boczni obrońcy stanowią prawdziwe niebezpieczeństwo dla Bayernu.
03.02.2018 17:04
Rudy do wszystkiego jest spóźniony dzisiaj.
03.02.2018 16:57
Wagner dzisiaj na piątke!
03.02.2018 16:52
Co ten Rafiniha odwala. :[
Edytowano : 2018-02-03 16:52:05
Rafinha
03.02.2018 16:50
Na plus jedynie Bao, Hummels, Franek i James.
Tolisso też tą asystą trochę zaplusował.
Reszt słabo/b.słabo.
Edytowano : 2018-02-03 16:19:10
No i Ulreich bez błędów. W zasadzie jest bezrobotny na boisku.
03.02.2018 16:18
Nieźle dzisiaj Rafinha jest rozstawiany po tym boisku przez piłkarzy Mainz.
03.02.2018 16:04
Ja bym po sezonie podziękował i Rafinhi i Bernatowi.
03.02.2018 15:59
@Matilegolas
Skąd ta pewność? Bayern ponoć zatrudnił człowieka właśnie z Bayeru, który odkrył m.in. Baileya, więc może zasugeruje zarządowi by właśnie tego piłkarza spróbowali ściągnąć (w końcu zna go jak mało kto w BL). Ja w każdym razie mam taką nadzieję.
Co do Brandta, to pewnie kiedyś odejdzie do lepszego klubu... jakiegoś Arsenalu czy Liverpoolu. To max na co go IMO stać ze swoim potencjałem.
Edytowano : 2018-01-29 20:07:47
Jeśli nawet Bailey nie trafi do Bayernu (co będzie moim zdaniem kolejnym wielkim błędem klubu jeśli chodzi transfery młodych, ofensywnych zawodników), to dalej powinniśmy się trzymać jak najdalej od Brandta.
29.01.2018 20:04
A ja dalej obstawiam, że powinniśmy wszystko co możliwe i na co stać Bayern, by pozyskać Baileya. W ostatnim czasie zdecydowanie zbyt dużo świetnych piłkarzy z BL nie trafiaado Bayernu, tylko odchodzi zza granice, a kiedyś ci najlepsi z BL grali w przeważających przypadkach w Monachium. Tylko w ostatnich czasach przepuściliśmy takich kozaków jak de Bruyne czy Sane lub Dembele (chociaż w tym ostatnim przypadku od początku byliśmy na straconej pozycji). Bayern musi w końcu zrobić coś naprawdę spektakularnego chociaż na tym krajowym podwórku - transfer porównywalny do Lewego.
Prawda jest taka, że piłkarz z top 3 ofensywnych graczy w BL gra obecnie w Bayerze i od nas zależy czy Bailey w przyszłym sezonie będzie grał w Bayernie czy w lidze angielskiej/hiszpańskiej(bo po tym co on pokazuje cięzko mi uwierzyć w to, że Bayer zdoła go zatrzymać na kolejny sezon).
29.01.2018 19:49
Bailey musi być nasz!! Dać Leverkusen nawet 60 mln (w rozliczeniu nawet dołożyć im Gnabrego jeśli trzeba będzie), jak trzeba będzie, bo inaczej stracimy drugiego piłkarza klasy De Bruyne czy Sane. Uli coś wspominał ostatnio, że jak trzeba będzie to Bayern może wyłożyć grube pieniądze na piłkarza, więc niech to w końcu przełoży na czyny!
W poszukiwaniu nowego skrzydłowego oszczędzać nie wolno, więc olać Brandta i skupić się na (o wiele lepszym) Baileyu.
28.01.2018 18:00
Proszę o powstrzymywanie się w komentarzach od przekleństw. Nawet jeśli macie odmienne zdanie, to starajcie się rozmawiać z kulturą.
25.01.2018 21:07
Carrasco na pewno lepszy od Brandta, ale jeszcze bardziej wolałbym Baileya.
25.01.2018 21:04
O TAAAK!!! Jeśli Brandt przedłuży umowę z Bayerem, to odtańczę chyba taniec radości przed kompem. :D
Edytowano : 2018-01-24 13:36:40
Także trzymam kciuki za Bayer by zajął choćby to 3-4 miejsce w lidze.
24.01.2018 13:35
Początkowo liczyłem jeszcze, że przyjdzie Bailey, ale powoli tracę wszelkie nadzieje (o Griezmannie nawet nie wspominam, bo to w ogóle kosmos, i całkowicie nierealna opcja). Skończy się pewnie na Brandtcie i 1/8 LM w przyszłym sezonie. A Bailey będzie pewnie drugim Sane i trafi do jakiegoś Liverpoolu czy innego Chelsea. Ja nie wiem, zamiast raz i konkretnie wzmocnić choć to jedno skrzydlo, to my musimy cały czas robić takie głupie transfery (z paroma wyjątkami) jeśli chodzi o ofensywę.
Choć szczerze wolę już żeby Bailey poszedł do takiego BVB (będą mieć sporo pieniędzy po odejściu Auby), i może jak nam następnym razem wladuje bramke lub dwie, to do Uliego w końcu coś dotrze.
Błagam, bierzmy tego chłopaka, bo za 1-2 lata będzie z niego piłkarz klasy Keity/Wernera i cena będzie wynosić min. +50 mln. :/
@xeremeleque
Ja licze jeszcze na Milan - https://bundesliga.goal.pl/360942-brandt-na-celowniku-milanu.html
Brać Baileya oraz kupić Justina Kliuverta (tego drugiego od razu wypożyczyć do klubu BL).
16.01.2018 22:06
Niech już dają tą oficjalke!
16.01.2018 21:56
Obawiam się tylko, że Bayer zaśpiewa sobie za niego jakąś chorą kasę i będzie pozamiatane.
13.01.2018 09:42
Z pewnych względów nie mogłem wczoraj obejrzec meczu i mam do was jedno pytanie. Jak wczoraj zagrał Bailey?
Bo to, że Brandt zagrał ponoć przeciętnie to już akurat słyszałem i mówiąc szczerze nie spodziewałem się po nim nic więcej, ale ciekaw jestem jak wypadł Bailey przeciwko Bayernowi.
13.01.2018 09:29
Jest już ranking Kickera skrzydłowych w BL:
Klasa światowa: brak
Klasa międzynarodowa: 1. Bailey (Bayer), 2. Coman, 3. Arjen, 4. Hazard (M'gladbach)
Dalej w "szerokim kręgu" jest m.in. Brandt (Bayer), Philipp i Pulisić (BVB)
Powinniśmy się tym Baileyem poważnie zainteresować.
09.01.2018 12:30
Popraw mnie jeśli się myle, ale czy Coman nie grał dużo więcej w tym sezonie właśnie na tej stronie gdzie gra Ribery? Nie lepiej postawić na Francuza jako następce Franka, a na prawe skrzydło kupić Baileya jako następce Robbena? Sprawa załatwiona. Jasne, będzie na pewno drożej (ale wątpie, że zapłacilibyśmy więcej niż Atletico żąda sobie za takiego Carrasco), ale kupimy piłkarza, który ma o wiele lepsze predyspozycje do gry jako skrzydłowy. A statystyki w poprzednich sezonach Bailey też miał bardzo fajne, tylko w lidze belgijskiej.
07.01.2018 15:40
A ja dalej nie rozumiem czemu lepiej nie postarać się o Baileya, który zapowiada się na lepszego zawodnika niż Brandt (i który ma o wiele lepsze predyspozycje do gry na skrzydle - przede wszystkim jest szybszy, dynamiczniejszy, lepszy w grze 1 vs 1). A dla niewolników statystyk - ma je lepsze od Brandta, a jest
rok młodszy i grał ponad 250 minut mniej od Niemca + dobrze zaadoptował się do BL, więc odpada problem z aklimatyzacją. Same plusy.
07.01.2018 13:21
EclassOw
Nic dodać, nic ująć.
Edytowano : 2018-01-07 00:07:16
Pointer
Zgoda, ale mimo wszystko nie powinno się całkowicie zamykać na bardziej "egzotycznych" piłkarzy. Ja np. bardzo ciepło wspominam takich piłkarzy jak Kuffour(Ghanczyk) czy Elber,Lucio,Ze Roberto.
06.01.2018 23:58
Bayern022
Od siebie dodam to, że zarząd tak się zna na tym, że (oprócz Comana) nie przypominam sobie JEDNEGO dobrego transferu ofensywnego piłkarza w wieku poniżej, powiedzmy, 23 lat na przestrzeni tych kilkunastu ostatnich lat. Peterseny, Kurt, Schlaudraffy... to tylko wierzchołek góry. W tym gronie Shaqiri był jednym z lepszych. Shaqiri! Piłkarz, który skończył w Stoke.
Można mówić o pozytywnych stronach naszego zarządu, ale akurat jeśli chodzi o transfery ofensywnych, młodych piłkarzy, to się akurat na tym NIE znają!
Edytowano : 2018-01-06 23:45:56
@Pointer
Halo, pobudka! lata 70-te poprzedniego wieku (seria zwycięstw w LM) już dawno za nami, a 99,9% uzytkownikow tutaj nie była nawet wtedy w planach. Czasy się zmieniły. Od niemal 20 ostatnich lat Bayern ani razu nie był "niemiecki" tylko mieszany. Finał LM w 99', zwycięstwo w 01' i 13', to wszystko opieralo się na mieszance kulturowej i narodowosciowej. Jeśli ktoś uważa, że trzeba zrobić z Bayernu druga repre Niemiec, to niedługo już co sezon piłkarze Bayernu będą mogli skupiać się wyłącznie na krajowym podworku już od listopada, bo piłka klubowa stoi na wyraźnie wyższym poziomie.
Edytowano : 2018-01-06 23:47:31
*Od listopada, bo będziemy kończyć nasze przygody z LM na grupie.
06.01.2018 23:36
Riberego okryto późno (i dla nas akurat całe szczęście, bo inaczej grałby pewnie w Realu, a nie Bayernie), fakt, ale to akurat o niczym nie świadczy. Taki Suarez dopiero mając 24 lata trafił do Liverpoolu, a Lewy w wieku 20 lat grał w jeszcze w Lechu (wczesniej nie chciała go nawet Legia), a taki Coman w wieku 19 lat grał już w Bayernie.
06.01.2018 16:46
@Rufus87
To jest jasne, że nigdy nie będzie tak przebojowy jak Franek (zwyczajnie się z tym nie urodził), dziwne, że tak dużo osób tego nie widzi. Będzie tani i będzie Niemcem, ale czy nadaje się jako typowy skrzydłowy na taki klub jak Bayern? Marzy mi się po prostu choć trochę nawiązanie do czasów Robbery za Juppa czyli dynamiczne, przebojowe skrzydła, całkowita łatwość i kontrola w prowadzeniu futbolówki, nastawienie na kontry.
Jak nie da rady znaleźć piłkarzy o takiej samej klasie sportowej jak Franek+Arjen, to chociaż starać się to jakoś odwzorować charakterystyką następców.
06.01.2018 16:39
@yasiek
Od sezonu 05/05 (czyli mając 22 lat) zdobywał łącznie prawie po 20 bramek/asyst na sezon. Po drugie nie chodzi wyłącznie o suche statystyki, ale i same umiejętności piłkarskie. Jeśli wierzysz w to, że Brandt nagle za 2-3 lata zacznie grać jak Franek w wieku 25 lat w Bayernie, będzie prezentował choć zbliżone umiejętności do Riberego to powodzenia, bo takich rzeczy nie ma nawet w FIFIE czy innym FM-ie. Z pewnymi predyspozycjami do gry po prostu się rodzi (nazywa się to talentem), a z Brandta typowego skrzydłowego na poziom Bayernu IMO nie zrobisz nawet za 5 lat.
Edytowano : 2018-01-06 16:32:49
*sezonu 05/06
06.01.2018 16:32
@yasiek
Tylko klasa sportowa nie ta...
Edytowano : 2018-01-06 16:25:16
Z Bayeru jak już to brać Baileya. Fakt, wyda się więcej, ale będziemy mieć bardziej przebojowego skrzydłowego. Z Brandtem na skrzydle można marzyć jedynie o BL, a na to wystarczy spokojnie i Coman z Gnabrym.
06.01.2018 16:23
To ile ten Morata kosztował? :P
03.01.2018 22:37
Sprawdziłem procent niemieckich piłkarzy z POLA w stosunku do kadry Bayernu (nie brałem pod uwagę bramkarzy) w poszczególnych sezonach:
99/00 - 52%, 00/01 - 46%, 01/02 - 46%, 02/03 - 46%, 03/04 - 44%, 04/05 - 44%, 05/06 - 42%, 06/07 - 38%, 07/08 - 41%, 08/09 - 46%, 09/10 - 42%, 10/11 - 37%, 11/12 - 48%, 12/13 - 48%, 13/14 - 43%, 14/15 - 46%, 15/16 - 43%, 16/17 - 41%, 17/18 - 42%
Tyle na ten temat. xD Ostatnim sezonem kiedy Bayern był w pełni "niemiecki" był sezon 98/99.
02.01.2018 16:37
To pierwszy tak dobry sezon Baileya w BL, bo we wcześniejszych latach gral w belgijskiej lidze - gdzie swoją drogą też popisywal się b. dobrymi statystykami - to tak dla porządku, bo uważam, że nie zawsze powinno patrzeć się w przypadku młodych piłkarzy jedynie na suchą statystykę. Ja patrząc na tych dwóch piłkarzy widzę dużo większą przebojowosc i panowanie nad piłka Baileya - zwyczajnie widzę w nim lepszego piłkarza. Moim zdaniem bliżej właśnie jemu do typowego skrzydłowego niż Brandtowi. Szkoda by było stracić możliwość jego zakontraktowania kosztem Brandta.
Co do Kluiverta, to również pokazuje b. dobre wyszkolenie, panowanie nad piłka, naprawdę dobrze u niego z asystami. Po tym sezonie stuknie mu 19 lat - w takim wieku przychodzil do nas Coman. To moim zdaniem ostatni dzwonek by go zaklepac, bo później dojdą do głosu spore pieniądze i odpadamy.
Edytowano : 2018-01-02 12:57:40
Zwłaszcza, że kontrakt kończy mu się za ponad rok, więc w lipcu będzie możliwość pozyskania go za stosunkowo małe pieniądze.
02.01.2018 12:54
Naprawdę myślisz, że tutaj ludzie specjalnie uwzieli się na Brandt, bo nie ma renomy czy mało kosztuje?
Heh, w samym Bayerze widzę (zresztą nie tylko ja) lepszego skrzydłowego od Brandta - Bailey. No ale to nie Niemiec, więc tematu nie ma...
Jak nie Bailey to wolałbym już zaryzykować z Justinem Kluivertem. Chłopak mając 17 lat w Eredivise 4 razy asystowal ( +zdobyl 2 bramki) a w całym sezonie miał bilans: 10 bramek, 18 asyst. Zawsze jest ryzyko że nie wypali, ale w tym wypadku jest szansa, że wyrośnie na świetnego piłkarza.
W przypadku Brandta tego nie widzę.
02.01.2018 10:12
Sorry, że to pisze, ale dalej nie widze u ciebie ani krzty szacunku dla tak zasłużonego piłkarza jak Ribery. Określenia "Król Bayernu Franek Pierwszy Wielki" albo notoryczne pisanie o nim per "gość" mówi naprawdę wiele. Co piłkarze Bayernu sądzą o Franku widać na przestrzeni wielu lat w rozmaitych wywiadach, a w ostatnim czasie choćby Comana czy bodajże Sule. Żarciki Franka ci przeszkadzają? Rozumiem, że te Mullera (który latał z megafonem na treningu lub bawił się wózkiem golfowym) już nie. I te fochy Tomka czy swojego czasu pogłoski o braku przykładania się do treningów tym bardziej są ok. Aa, rozumiem... Niemiec. -.-
Każdy zdaje sobie sprawe z tego, że Franek już długo nie pogra. Wiedzą to kibice, trener, zarząd, pewnie i sam Ribery. Skoro jeszcze gra w Bayernie, to widocznie trener (+zarząd) widział taką potrzebę (wypowiedź Juppa się kłania) - nikt go na siłę w zespole nie trzyma. Pewnie pogra jeszcze ostatni sezon lub odejdzie juz za pół roku, nie widze tu problemu. I nawet jeśli gra już ogony/słabiej w ostatnim latach kariery, to nigdy nie przyszłoby mi na myśl jego krytykowanie, bo takie zachowanie przystoi bardziej dzieciom kibicującym np. Realowi (którzy na okrągło wywalali w komentarzach Ronaldo po paru słabszych meczach). Zresztą, dobrze napisałeś - tak, Franek był(i jest) Królem Bayernu, i powinien mieć własną gablotkę w klubie za zasługi, tyle na Jego temat.
Co do Brandta, to naprawdę wierzysz w to, że jest w stanie zbliżyć się do statystyk Franka? Nie ta klasa, technika, nie ten przegląd pola, nie ta inteligencja boiskowa, w zasadzie wszystko nie te. Uważanie, że Brandt miałby dużo lepsze statystyki niż w Bayerze tylko ze względu na to, że Bayern stwarza więcej sytuacji jest krótkowzroczne z tego powodu, że:
a) Bayern to klub o wiele większy, gdzie presja w każdym meczu jest o wiele większa (pare słabszych meczów, i już pierwsze "smarowanie" w prasie)
b) partnerzy o wiele lepsi niż w Bayerze, więc akcje często rozkładają się w miarę po równo na wielu piłkarzy. Dochodzi więc do odwrotnej sytuacji - w meczu ma się o wiele mniej okazji niż w teoretycznie słabszym klubie, gdzie grać jest łatwiej bo np. akcje są bardziej skupione na konkretnym piłkarzu.
c)trudniejsi przeciwnicy, bo trzeba nagle grać z klubami typu Arsenal, Real, Chelsea, Porto itd a nie tylko z Freiburgiem czy klubami z LE.
Jak widzisz nic nie jest tak proste jak się wydaje, że większy klub=łatwiej. Łatwiej będą mieć tylko najlepsi.
Co do aklimatyzacji to na przestrzeni tych ostatnich 20 lat mieliśmy już tyle obcokrajowców, którzy radzili sobie bez problemów (również Brazylijczyków), i którzy kochali ten klub, że aż nie chce mi się wymieniać. Z drugiej strony mieliśmy pełno Niemców, którzy nie dali sobie w Bayernie rady (różne Baumjohanny, Peterseny), lub traktowali Bayern tylko jak zwykłą pracę (Kroos się kłania, w przeciwieństwie do Martineza (Hiszpan!!), który zgodził się na spore obniżenie pensji byle tylko grać dla Bayernu). Narodowość nigdy nie powinna być ponad wszystko. Nigdy! Jasne, jak jest okazja ściągnąć naprawdę dobrego Niemca, to taki transfer powinien być priorytetem, ale jak nie ma nic ciekawego na rynku to lepiej poszukać lepszego obcokrajowca niż na siłę ściągać słabszego na zasadzie "bo Niemiec". Zresztą po twoich wcześniejszych komentarzach właśnie widze, że marzy ci się taki masowy "zaciąg niemiecki" w Bayernie, a prawda jest taka, że od zawsze kibicowałeś klubowi, który niemiecki (w sensie składu) tak naprawdę nigdy nie był (udowodniłem to pare dni wcześniej, że stale ten procent wynosił ok. 50-55%, a gdyby wziąć pod uwagę wyłącznie piłkarzy z pola, to nie wiem czy Niemców nie byłoby koło 40%). Trochę szoker. :)
Edytowano : 2018-01-01 23:13:39
Zresztą jutro może w czasie pracy (jeśli znów będę się nudził) sobie spokojnie przeanalizuje procent piłkarzy niemieckich (od powiedzmy 99') tylko jeśli weźmie się pod uwagę piłkarzy z pola (bez bramkarzy, bo tam głównie Niemcy od zawsze byli). Wyniki mogą być śmiechowe. :P
01.01.2018 23:09
@Marienplazt
"Brandt to reprezentant Niemiec" - to dla mnie bez znaczenia. Zakochałem się w "mieszanym" Bayernie i przez te praktycznie 20 lat on zawsze w rzeczywistości taki był, więc narodowość to dla mnie sprawa drugorzędna (choć oczywiście w składzie przynajmniej te 50% powinni tworzyć piłkarze niemieccy).
"Taki Ribery ma po 14 meczach sezonu jednego gola i jedna asystę strzelone w dodatku Chemintzer! " -
Ribery ma prawie 35 lat, jest legendą, piłkarzem który przez 10 lat gry dla nas zdobył ponad 110 bramek i prawie 175 asyst (liczby nieosiągalne dla Branda nawet jakby przyszło mu grać u nas kilkanaście lat), a w dodatku zawsze był dobrym "duchem drużyny". Choćby przez wzgląd na to niestosowne jest moim zdaniem używanie wobec niego ironicznych określeń. Nawet jeśli przez swój wiek już powoli fizycznie niedomaga, to i tak powinien mieć załatwioną jakąś robotę w Bayernie jeśli tylko zechce zostac w Bayernie po zakończeniu piłkarskiej kariery.
"Polsrodki? To sie dopiero okaze. Jak można nie skorzystać z tak świetnej okazji za 12,5 mln. Może niech weźmie to ktoś inny i znów będziemy rwać włosy z głowy jak a noz wystrzelił. Co mamy do stracenia? "
Co mamy do stracenia? Prze kolejne lata będziemy mieć zablokowaną pozycje i zarząd nie będzie miał motywacji by szukać kogoś naprawdę dobrego (a jeśli chcemy wrócić do absolutnego europejskiego topu, czyli kontynuować to co w dużej mierze zawdzięczamy właśnie dzięki Frankowi i Arjenowi, to musimy mieć świetnych piłkarzy w drużynie, innego wyjścia nie ma).
01.01.2018 19:38
Pewnie, ze znalezienie godnych następców Robbery będzie piekielnie trudne, ale to nie znaczy, że mamy zadowalać się półśrodkami czyt. Brandt. Jeśli nie chcemy wydawać wielkich sum na piłkarzy trzeba zdecydowanie usprawnić nasz skauting i dokładnie obserwować choćby ligę francuską - to kopalnia talentów. To nie jest tak, że piłkarze o talencie zbliżonym do Franka czy Arjena się nie rodzą. Oni gdzieś tam są (np. Mbappe, ale z nim jest już dawno pozamiatane) - trzeba tylko mieć nosa (+trochę szczęścia) i odpowiednio wyłowić takiego młodzika (młodzika, bo piłkarzy trzeba "łapać" już jak mają po 18-19 lat) ZANIM trafi do innego wielkiego klubu i będzie kosztował +80 mln. Tak teraz będzie funkcjonował rynek - niestety, tu już nie ma możliwości by czekać, aż piłkarz całkowicie wypali, bo wtedy do gry będzie wchodziło MU, PSG, CIty, Real, Barca i jesteśmy na straconej pozycji.
Szkoda, że nie wzięliśmy tego G.Jesusa jak była okazja (ja osobiście go bardzo chciałem widzieć w Bayernie). Co do skrzydeł ja 100 razy bardziej wolałbym zobaczyć w Bayernie takiego Justina Kluiverta niż Bradta - to może być świetny piłkarz w przyszłości.
01.01.2018 17:59
Ale jak widzisz głowne role w ostatnich latach odgrywali w zespole Francuz,Holender i Polak (przynajmniej jeśli chodzi o aspekt ofensywny. Narodowość nie ma takiego znaczenia, bo pracowitym piłkarzem może być i Belg, Francuz czy Hiszpan (złego słowa bym nie powiedział np. o Xavim czy Inieście) jak i leniem Niemiec.
30.12.2017 20:56
@Marienplatz
Jak jest do wyrwania jakiś b. dobry Niemiec to ja nie mam nic przeciwko - a nawet powiem, że ściągnięcie takiego piłkarza powinno być priorytetem. Nie miałbym np. nic przeciwko temu by w Bayernie zagrał Sane, ale niestety w przypadku tego piłkarza "przespaliśmy" lub szkoda było zarządowi na niego pieniędzy.
Gdy jednak przychodzi czas wzmocnień kluczowej pozycji (skrzydła), to naprawdę wolę ściągnąć lepszego obcokrajowca niż męczyć się z Brandtem (i co mi później będzie po tym, że to Niemiec). Co do zależności między narodowości piłkarza, a skłonności do poświęceń, to sam nie wiem...
W ostatnich czasach absolutny top osiągnęliśmy (sportowo ale również medialnie) głównie dzięki duetowi holendersko-francuskiemu, a obecnie zdecydowanie najlepszym strzelcem jest Polak, więc różnie z tym bywa.
Edytowano : 2017-12-30 19:02:48
I nawiązując jeszcze do newsa wolałbym Sane za 50 mln (tyle kosztował City) niż Carrasco za taką samą kwotę, ale jednocześnie wolę już Carrasco za 50 mln niż Brandta (czy Draxlera) za mniejszą kwotę. Jakość zawodnika ma olbrzymie znaczenie.
30.12.2017 18:57
@Morton
Nie. Nudziło mi się ostatnio w pracy (:P) i przeglądałem kadry Bayernu począwszy od 2000 roku. Procent niemieckich piłkarzy w całej kadrze Bayernu przedstawiał się następująco (dodam, że Boatenga traktuje jako Niemca (choć ma drugie obywatelstwo), ale już np. Contento jako Włocha (choć posiada również niemiecki paszport)):
00/01 - 53%, 01/02 - 53%, 02/03 - 53%, 03/04 - 50%, 04/05 - 52%, 05/06 -50%, 06/07 -47%, 07/08 - 48%, 08/09 - 52%, 09/10 - 48%, 10/11 - 45%, 11/12 -56%, 12/13 - 57%, 13/14 - 52%, 14/15 - 48%, 15/16 - 47%, 16/17 - 48%, 17/18 - 48% (jak zawsze mogło w niektórych sezonach dojść do lekkie pomyłki, ale raczej trzeba założyć, że w mało których sezonach ten procent przekroczył liczbę 55)
Jak widać od 2000 roku Bayern ANI RAZU nie był tak naprawdę niemiecki - zawsze była to mieszanka niemieckich piłkarzy z resztą świata. Jak to było przed 2000 to szczerze nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale ja osobiście kibicuje Bayernowi mniej więcej od 1998 roku, czyli można założyć, że ja (i zapewne 99 procent tutejszych fanów) w rzeczywistości kibicowało od zawsze mieszanemu Bayernowi.
Edytowano : 2017-12-30 18:28:11
Sprawdziłem jeszcze sezon 99/00... 59%. Więcej, ale też bez szału jak na "niemiecki Bayern".
Edytowano : 2017-12-30 18:31:25
Na koniec jeszcze dodam, ze zauważyłem stałą sytuację, że te procenty (na korzyść niemieckiego Bayernu) zawsze nabijali bramkarze (drugi, trzeci, czwarty, czasem nawet piąty). Gdyby wziąć pod uwagę graczy wyłącznie z pola fakty mogłoby być dla niektórych niezłym szokiem. :)
30.12.2017 18:22
@Marienplatz
Bayern odkąd pamiętam (czyli od początku XXI wieku) nigdy nie był niemiecki. Ilość Niemców w żadnym sezonie nie przekroczyła 60% w przeważającej części wahając się od 50% do 55% (ba, w niektórych sezonach ilość niemieckich piłkarzy była mniejsza niż 50% (!!!) kadry, a Bayern ratował się piłkarzami z podwójnym obywatelstwem). Tak, w finale LM z 2001 w podstawowej 11-stce wybiegło jedynie 4 niemieckich piłkarzy (a mecz kończyło z 5), a w finale z 2013 roku w podstawie wybiegło 5 niemieckich piłkarzy (dla porównania BVB miało wtedy 7 Niemców w podstawie).
Nie ma co przesadzać z budowaniem "Niemieckiego Bayernu", bo takiego po prostu nie było (może w odległych czasach) i kontynuować trend z trzymaniem stosunku liczby Niemców w kadrze do obcokrajowców w proporcjach 50:50 tzn. lepiej jest ściągnąć lepszego obcokrajowca niż na siłę wpychać do drużyny gorszego Niemca.
30.12.2017 16:27
Widzieliście wartość Dembele? 80 mln!
Samo przyjście do Barcelony wydźwigało mu cene do poziomu Lewego, który seryjnie ładuje bramki już od ładnych paru sezonów.
28.12.2017 15:46
Muller w półtora roku stracił na wartości 30 mln (z 75 na 45)!! Niesamowity zjazd!
28.12.2017 15:38
Tak, są obrońcami - ja po prostu wymieniłem wszystkich ciekawych piłkarzy z Bayeru, którzy mogliby w przyszłości zagrać w Bayernie i sobie poradzić, Brand do tego grona moim zdaniem nie należy.
27.12.2017 22:04
Ja bym Jamesa widział za plecami Jamesa, a na prawe skrzydło kupił jakiegoś porządnego grajka, a jak nie to jakiegoś młodego piłkarza, ale takiego, z którego może wyrosnąć bardzo fajny grajek - ale nie Brandt bo jest IMO za słaby na Bayern, z Bayeru ciekawszy jest IMO choćby Bailey.
Niestety teraz mamy takie czasy, że żeby pozyskać za fajne pieniądze piłkarzy o potencjale prawdziwych cracków jak Robbery trzeba szukać już naprawdę wcześnie (nie ma szans wyrwać tanio super grajków w wieku 23-24 lat jak zrobiliśmy to z Riberym) i patrzeć na piłkarzy, którzy mają już koło 18-19 lat. Kluczowy jest tu skauting np. bardzo ciekawym wg mnie piłkarzem jest Justin Kluivert, który ledwo co skończył 18 lat, a już pokazuje ciekawe zagrania.
Edytowano : 2017-12-27 22:06:30
*za plecami Lewego ofc xD
27.12.2017 22:01
Mówiąc szczerze wole chyba już jednego Baileya niż Bradta+Draxlera.
Edytowano : 2017-12-27 15:03:31
W Bayerze ciekawi są jeszcze Henrichs i Tah.
27.12.2017 15:01
Mi się marzy taki prawdziwy następca Robbery - piłkarz nietuzinkowy, świetnie wyszkolony technicznie, bramkostrzelny, ze świetnym strzałem. Ani Draxler ani tym bardziej Brandt się niestety w tą charakterystykę nie wpisują. A tu próbka Robbena w PSV w wieku 18 lat:
https://www.youtube.com/watch?v=hKaDyC3mynQ
Edytowano : 2017-12-22 23:26:09
I zgadzam się ze zdaniem poniżej, że Franek i Arjen to najlepsze transfery zagraniczne w historii Bayernu (i jedne z najlepszych w ogóle). Mam nadzieje, że za mojego życia chociaż raz zobaczę jeszcze w Bayernie piłkarzy ofensywnych o takiej klasie sportowej i grających na tak wysokim poziomie (słowem: prawdziwych cracków).
Edytowano : 2017-12-22 23:28:31
Myśle, że taki Mbappe to materiał na podobnego grajka - jeśli będą omijać go kontuzje, to widze go w przyszłości ze Złotą Piłkę.
22.12.2017 23:15
@admin
Ale czemu nie? Moim zdaniem zwyczajnie lepiej jest kupić już jakiś talent za parę milionów (bo przynajmniej jest jakaś szansa, że wyrośnie z tego jakiś wielki piłkarz) niż podstarzałego przeciętnego piłkarza za kilkanaście milionów, który myśli sobie już chyba powoli o dorobieniu do emerytury w wielkim klubie. Od tego transferu wolałem już postawić na Wriedta tak jak wczoraj Stoger postawił na Isaka.
Edytowano : 2017-12-21 12:49:06
Nawet jakby Wriedt miał problemy w swoich meczach, to nie zmieni to faktu, że:
a)ani Wriedt ani Wagner nie pomogliby w LM
b) Bayern poradziłby sobie w BL pod nieobecność Lewego mając w przodzie nawet napastnika Termalici Niecieczy
c) zawsze lepiej w takich sytuacjach stawiać na młodzież, bo potencjał na rozwój jest dużo większy
21.12.2017 12:43
Słaby transfer, 13 mln za 30-letniego przeciętnego zawodnika - porażka. W LM i tak nie pomoże (przy kontuzji Lewego dalej leżymy), a w lidze to pod nieobecność Roberta to i z Wriedtem byśmy sobie dali rade - IMO bezsensowny transfer.
Mam nadzieje, że zakończenie obecnego sezonu będzie jednocześnie końcem ery takich głupich transferów, a zarząd w lecie nie będzie już spał by obudzić się w zimie. Niech Uli ściąga tych młodzików o wielkim talencie i sypnie czasami z 70 mln na piłkarza jak pobrzękiwał ostatnio.
Moim zdaniem najlepszym modelem jest sprowadzanie do klubu naprawdę dobrych piłkarzy (za +50-60 mln) + talenty za dużo mniejsze pieniądze (ewentualne uzupełnianiem piłkarzy z naszej akademii).
Małe porównanie:
Asensio w wieku 19 lat przychodził do Realu za 3,5 mln
Malcom w wieku 19 lat do Bordeaux za 5 mln
Dembele w wieku 19 lat do Borussii za 15 mln
Lemar w wieku 20 lat do Monaco za 4 mln
Wegner w wieku 30 lat do Monachium za 13 mln xD (deal życia!)
Edytowano : 2017-12-21 12:25:19
*wagner
21.12.2017 12:20
Zbyt mało piłkarzy stricte ofensywnych, jest ich raptem trzech, a jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że na murawie "biega" Muller, to mamy dwóch. Taką ilością tego muru nie przebijemy.
13.12.2017 21:23
Teraz będzie można zobaczyć prawdziwą siłę PSG.
11.12.2017 12:34
A ja tam nie widze jakiejś wybitnej gry City. Grają dobrze, fakt, ale większe wrażenie zrobiła na mnie gra PSG.
10.12.2017 18:59
United przegrywa 0:1. Fajni by było trafić na United w LM.
Edytowano : 2017-12-10 18:19:39
remis
10.12.2017 18:17
Kimmich jakie dośrodkowanie, klasa światowa!
09.12.2017 15:55
@superbayern
Myśle, że aż tacy głupi nie są i zostawią Zidane'a na ławce. Lige mają prawdopodobnie przegraną, ale LM to inna bajka.
Edytowano : 2017-12-06 21:17:41
@EclassOw
To już w sumie mało ważne. Istotne jest to, że z Juppem raczej już nie powtórzyłby się wynik z pierwszego meczu z PSG, i gdyby dzisiaj przyszło nam grać z nimi dwumecz, to powalczylibyśmy z nimi jak równy z równym.
06.12.2017 21:15
BVB już przegrywa dwoma bramkami, mają jeden z największych kryzysów od czasów przed Kloppem. Dziwie się, że Bosza nie zwolnili już pare tygodni wcześniej, bo aż się o to prosiło. W Dortmundzie musi dojść do 'trzęsienia ziemi", media nie powinny pozostawić po tym meczu na nich suchej nitki, a po sezonie muszą przejść prawdziwą rewolucję. Podziękować paru piłkarzom (Aubie,Castro, Schmelzerowi, Schurrle, Bartra też błąd za błędem...) i zrobić porządne transfery np. Malcom (chociaż wolałbym go widzieć u nas). Potrzebujemy silnej Borussii w lidze i Europie.
Edytowano : 2017-12-06 21:10:20
@superbayern
Dla mnie nadal Real pozostaje głównym faworytem do wygrania LM. Jeśli PSG spotka na swojej drodze Real, to IMO będą ich (PSG) ostatnie dwa mecze w tej edycji LM.
Edytowano : 2017-12-06 21:13:29
Po odejściu Dembele, to Pulisic jest jedynym naprawdę dobrych grajkiem w BVB (coś tam pokazuje jeszcze Goetze, a reszta...)
06.12.2017 21:08
Teraz w losowanie nie trafić przede wszystkim na Barcę i City.
05.12.2017 23:09
@MateuszFCB
No miałem właśnie napisać, że Ulreich się nieźle wyrobił. :P
05.12.2017 22:53
Chciałbym zobaczyć Real-PSG. To byłby meczyk!
05.12.2017 22:50
Ile bym dał żeby na skrzydłach biegali dzisiaj 25-letni Franek i Arjen. Z PSG nie byłoby co zbierać, bo strasznie dużo miejsca zostawiają na skrzydłach.
05.12.2017 22:13
Sędziowanie jest dzisiaj fatalne
05.12.2017 22:11
Trzeba koniecznie wykupić i zatrzymać Jamesa w Bayernie.
05.12.2017 21:46
Tolisso już wpadka w pierwszej sekundzie. xD Świetnie się zapowiada!
05.12.2017 20:48
No, wydaje się, że Jupp przesadził. Za Riberego powinien zagrać Muller, który zagrał trochę więcej minut od Franka po powrocie z kontuzji, a środek to już kompletnie nietrafiony - IMO powinien być tam Javi-Vidal.
05.12.2017 19:48
@xeremeleque
No, na przyjście Gabriela Jesusa do Bayernu bardzo liczyłem, teraz mielibyśmy załatwiony problem z napadem.
Co co Comana, to tak, w końcu czasami podniesie głowę do góry przed wrzutką by popatrzeć w pole karne, ale wg mnie pewnego poziomu nie przeskoczy, nie ma szans. Z pewnymi predyspozycjami (również boiskowymi) trzeba się po prostu urodzić. To moje skromne zdanie, jak ktoś uważa inaczej to ja problemu nie widzę.
03.12.2017 20:13
A co złego jest w tym, że wymagam od skrzydłowego, że ten będzie potrafił dobrze przymierzyć zza pola karnego. Coman na tym polu jest biedny, bardzo biedny. Co z tego, że jest szybki, jak prawie nic z tego nie wynika (cała społeczność tutaj "pozbyła" się Costy bez żalu, a przecież Coman od niego we wrzutkach wcale wyraźnie lepszy nie jest)? Franek takiej szybkości nie miał, ale miał inteligencje, wspaniały przegląd pola. Niemal w każdej akcji wiedział co chce zrobić, gdzie i w jaki sposób podać, był w tym jakiś zamysł.
U Comana cały czas powtarzane jest do znudzenia: jest szybki, jest młody, blabla... Tylko tej inteligencji brakuje, w ostatnim czasie chociaż troche zaczął podnosić przed wrzutką głowę do góry by popatrzeć, bo zazwyczaj to była wrzuta na ślepo typu "a nuż się uda".
Ale nie wiem, może ja po prostu za dużo wymagam od skrzydłowego w drużynie inspirującej do bycia w TOP 3 Europy?
Edytowano : 2017-12-03 20:06:11
A co do tego, że niewielu jest młodych piłkarzy o potencjale Franka Riberego... Oni są, tylko trzeba uważnie patrzeć i wyławiać zawczasu zanim zaklepią ich inne kluby.
03.12.2017 20:00
"Kolego", jak nie umiesz pisać w swoich postach z kulturą, bez wycieczek osobistych, to w ogóle lepiej nie pisz. To raz. Dwa, wielkich postępów u Comana nie zaobserwowałem. Dalej jest to piłkarz, który nie ma porządnego strzału zza pola karnego, którego podania wciąż pozostawiają wiele do życzenia (Coście też się czasami udawały), a do tego często zachowuje się jak jeździec bez głowy. Do poziomu Franka nie masz szans się nawet nie zbliżyć, a taki Malcom ma do tego IMO większe predyspozycje.
Edytowano : 2017-12-03 19:45:37
@Arms
Nie przypominam sobie bym o Sanchezie pisał, że to "złote dziecko", albo chociaż, że zapowiada się na wielkiego piłkarza. :)
Co do młodych talentów, to wiele razy pisałem, że jeśli Bayern nie chce inwestować dużych kwot w pojednyczych piłkarzy, to musi postawić na skauting i przede wszystkich przeczesywać takie ligi jak właśnie francuska, bo to kopalnia świetnych piłkarzy. Innego wyjścia nie ma. Tylko musi właśnie poprawić ten skauting, bo on lekko leży w Bayernie, przynajmniej jeśli chodzi o młodych, ofensywnych piłkarzy. Choć akurat przy Malcomie uważam, że ten transfer może wypalić.
03.12.2017 19:38
@DonJupp4ever
Tak, oglądam trochę francuskiej ligi, i uważam Malcoma za lepszego piłkarza od Comana. Nigdy też nie kryłem się z tym, że nie widze nic szczególnego w Kinglseyu. Dla mnie ten chłopak ma tylko dwie zalety: szybkość i młodość, a pare meczów na krzyż w których pokazał ciut więcej tego nie zmieni.
Edytowano : 2017-12-03 19:12:18
A jak ktoś myśli, że na treningach Coman nauczy się nagle świetnie strzelać czy popisywać doskonałym przeglądem pola, to... w sumie jego wybór. Ja tam uważam, że nie przeskoczy swoich ograniczeń, czyli jazda wzdłuż linii, głowa w dół i dzida w pole karne (czasami się uda, ale zazwyczaj nie).
03.12.2017 19:08
Brać go i nie na żadne roczne wypożyczenie, tylko wstawiać od razu do pierwszego składu. Chłopak już teraz zdaje się być lepszy od Comana przynajmniej o klase (i ma dobry strzał, czyli to co u Comana szczególnie brak).
03.12.2017 18:54
Moim zdaniem powinien odejść i zrobić miejsce dla kogoś lepszego, kogoś kto będzie mógł rywalizować w większym stopniu z Kimmichem.
02.12.2017 13:29
@wypozyczenie
No gdyby jeszcze mieli kogoś lepszego z przodu za Benzeme, to już praktycznie w ogóle nie mieliby żadnych większych wad w składzie.
22.11.2017 22:47
@wypozyczenie
Mi w ostatnich paru latach Real najbardziej zaimponował takim wyrachowaniem, pewnością siebie. Mogą przegrywac mecze w lidze, w grupie LM (to samo mieli w tamtym sezonie), ale jak przychodzą kluczowe mecze w fazie pucharowej, to pokazują niesamowity profesjonalizm i siłę. PSG teraz może miażdzyć, ale moim zdaniem odbiją się od Realu (jak oczywiście te dwie drużyny trafią na siebie).
Edytowano : 2017-11-22 22:41:28
Jeszcze jeśli miałby typować półfinały LM, to w chwili obecnej najlepszą czwórkę tworzyłyby: Real, Barca, PSG, City.
My niestety mamy swoje dosyć poważne problemy ze składem.
22.11.2017 22:38
Pomimo jednak tego jak PSG gra obecnie w LM, to jednak uważam, że jak trafią na Real to odpadną. Real pomimo przegranej z Totkami, to IMO najlepsza obecnie drużyna na świecie, a na wiosne bedą grać jeszcze lepiej.
22.11.2017 22:32
Co robi na ten moment PSG to miazga.
22.11.2017 22:28
To nie przypomina Ligi Mistrzów tylko lige podwórkową, przynajmniej w wydaniu Bayernu. Bez ładu i składu, wszystko na hurra...
22.11.2017 22:10
Neuer
Alaba
Rafinha
Thiago
Ribery
Robben
Coman
Muller
masakra...
22.11.2017 21:56
Wydamy teraz 20 mln za Wagnera i bedzie wszystko cacy, spokojna głowa.
22.11.2017 21:51
Tolisso przepłacony zdecydowanie. On nie jest wart tych 40 mln, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak wyglądają obecne ceny na rynku transferowym.
22.11.2017 21:34
Przegrywamy dzisiaj środkiem pola. Vidal co drugie podanie niedokładne, Tolisso jak zwykle mało widoczny.
22.11.2017 21:23
Ale Vidal dzisiaj słabo gra. Najgorszy chyba w naszym zespole.
22.11.2017 21:20
Przygotowywanie gruntu pod ewentualny powrót do Bayernu?
21.11.2017 09:39
Z tego co pamiętam to jakiś czas tego Griezmann mówił, że BL za bardzo go nie interesuje, także...
19.11.2017 22:33
Ja tam jeszcze jak grał na środku pomocy za Guardioli uważałem go za jednego z największych talentów w Bayernie. Lubie jego gre do tego stopnia, że stał się jednym z moich ulubionych piłkarzy w Bayernie.
19.11.2017 14:16
No fajnie jakby syn odziedziczył talent po tacie i w dodatku grał w Bayernie. Mielibyśmy Robbena Juniora w teamie i załatwiony problem przynajmniej z jednym skrzydłem na długie lata.
"Policz sobie ile James miale kluczowych podań"
No na pewno mniej od Franka w tym meczu.
10.02.2018 20:14
Można narzekać na Robbery jak grają słaby mecz, ale dzisiaj są lepsi i od Jamesa i od Lewego.
10.02.2018 20:12
@MateuszFCB
W ciągu 10 minut miał dwa kluczowe podania (najwięcej z drużyny) na czystą pozycje - pierwszy raz do Mullera jak ten podał do Lewego (i prawie była bramka), a drugi raz do Lewego jak ten nieporadnie próbował lobować.
10.02.2018 20:11
@Byakuyaaa
@Że co? Robben lata jak wariat na tym boisku, a jest praktycznie 80 minuta. Ja chyba jakiś inny mecz oglądam! xD
10.02.2018 20:09
Teraz powinna być żółta za faul na Robbenie.
10.02.2018 19:18
Kto asystował? Bo dopiero teraz zacząłem oglądać mecz...
10.02.2018 18:44
Nie wiem, ja tam żadnych dziadków w składzie nie widzę.
10.02.2018 17:51
Bayern miał opory w przedłużaniu poprzednich kontraktów Robbena czy Franka o więcej niż rok, a tu dla 32-letniego, słabego Rafinhy dają na dzień dobry oferte 2-letniego kontraktu. Gdzie tutaj ta konsekwencja Bayernu w przestrzeganiu zasady gracz +30 -> roczny kontrakt?
09.02.2018 13:32
A dużo lepszym i młodszym Justinem Kluivertem z tego samego klubu się już nie zainteresują? Logika Bayernu...
07.02.2018 15:28
Pamiętam jak kiedyś Ribery już niemal płakał, że chce do Realu, i co się stało? Jak Bayern nie będzie chciał oddać Lewego, to go nie odda i tyle. Lewy będzie robił fochy jak Auba? Kara finansowa! Dalej będzie robił problemy? Następna kara finansowa, tym razem większa -aż do skutku.
Bayern to moim zdaniem za duży klub na to, by ktoś odwalał szopki.
07.02.2018 13:35
Jak Uli nie ma obecnie planu B, to teraz jest niespełna 5 miesięcy by taki znaleźć - to kupa czasu.
07.02.2018 13:29
Strzałów z dystansu Coman nie ma i nigdy mieć nie będzie. Na treningach można popracować trochę nad pewnymi aspektami swojej gry, ale nie nauczyć się niektórych od zera.
06.02.2018 23:45
Wciąż ma najlepsze strzały z dystansu w całej druzynie
06.02.2018 20:16
Dobra, spokojna (oprócz poczatkowych minut) pierwsza polowa. Wszyscy prezentują się na boisku dobrze.
06.02.2018 19:19
Robben jaka asysta xD
06.02.2018 18:50
Dobry news na poprawę humoru. :)
05.02.2018 17:13
Franek dzisiaj na 2-2,5. Dobry mecz!
Edytowano : 2018-02-03 17:12:47
Hummels jak profesor. :)
03.02.2018 17:11
Świetny mecz Jamesa i Franka, jeśli chodzi o naszą ofensywę.
03.02.2018 17:08
Nasi rezerwowi boczni obrońcy stanowią prawdziwe niebezpieczeństwo dla Bayernu.
03.02.2018 17:04
Rudy do wszystkiego jest spóźniony dzisiaj.
03.02.2018 16:57
Wagner dzisiaj na piątke!
03.02.2018 16:52
Co ten Rafiniha odwala. :[
Edytowano : 2018-02-03 16:52:05
Rafinha
03.02.2018 16:50
Na plus jedynie Bao, Hummels, Franek i James.
Tolisso też tą asystą trochę zaplusował.
Reszt słabo/b.słabo.
Edytowano : 2018-02-03 16:19:10
No i Ulreich bez błędów. W zasadzie jest bezrobotny na boisku.
03.02.2018 16:18
Nieźle dzisiaj Rafinha jest rozstawiany po tym boisku przez piłkarzy Mainz.
03.02.2018 16:04
Ja bym po sezonie podziękował i Rafinhi i Bernatowi.
03.02.2018 15:59
@Matilegolas
Skąd ta pewność? Bayern ponoć zatrudnił człowieka właśnie z Bayeru, który odkrył m.in. Baileya, więc może zasugeruje zarządowi by właśnie tego piłkarza spróbowali ściągnąć (w końcu zna go jak mało kto w BL). Ja w każdym razie mam taką nadzieję.
Co do Brandta, to pewnie kiedyś odejdzie do lepszego klubu... jakiegoś Arsenalu czy Liverpoolu. To max na co go IMO stać ze swoim potencjałem.
Edytowano : 2018-01-29 20:07:47
Jeśli nawet Bailey nie trafi do Bayernu (co będzie moim zdaniem kolejnym wielkim błędem klubu jeśli chodzi transfery młodych, ofensywnych zawodników), to dalej powinniśmy się trzymać jak najdalej od Brandta.
29.01.2018 20:04
A ja dalej obstawiam, że powinniśmy wszystko co możliwe i na co stać Bayern, by pozyskać Baileya. W ostatnim czasie zdecydowanie zbyt dużo świetnych piłkarzy z BL nie trafiaado Bayernu, tylko odchodzi zza granice, a kiedyś ci najlepsi z BL grali w przeważających przypadkach w Monachium. Tylko w ostatnich czasach przepuściliśmy takich kozaków jak de Bruyne czy Sane lub Dembele (chociaż w tym ostatnim przypadku od początku byliśmy na straconej pozycji). Bayern musi w końcu zrobić coś naprawdę spektakularnego chociaż na tym krajowym podwórku - transfer porównywalny do Lewego.
Prawda jest taka, że piłkarz z top 3 ofensywnych graczy w BL gra obecnie w Bayerze i od nas zależy czy Bailey w przyszłym sezonie będzie grał w Bayernie czy w lidze angielskiej/hiszpańskiej(bo po tym co on pokazuje cięzko mi uwierzyć w to, że Bayer zdoła go zatrzymać na kolejny sezon).
29.01.2018 19:49
Bailey musi być nasz!! Dać Leverkusen nawet 60 mln (w rozliczeniu nawet dołożyć im Gnabrego jeśli trzeba będzie), jak trzeba będzie, bo inaczej stracimy drugiego piłkarza klasy De Bruyne czy Sane. Uli coś wspominał ostatnio, że jak trzeba będzie to Bayern może wyłożyć grube pieniądze na piłkarza, więc niech to w końcu przełoży na czyny!
W poszukiwaniu nowego skrzydłowego oszczędzać nie wolno, więc olać Brandta i skupić się na (o wiele lepszym) Baileyu.
28.01.2018 18:00
Proszę o powstrzymywanie się w komentarzach od przekleństw. Nawet jeśli macie odmienne zdanie, to starajcie się rozmawiać z kulturą.
25.01.2018 21:07
Carrasco na pewno lepszy od Brandta, ale jeszcze bardziej wolałbym Baileya.
25.01.2018 21:04
O TAAAK!!! Jeśli Brandt przedłuży umowę z Bayerem, to odtańczę chyba taniec radości przed kompem. :D
Edytowano : 2018-01-24 13:36:40
Także trzymam kciuki za Bayer by zajął choćby to 3-4 miejsce w lidze.
24.01.2018 13:35
Początkowo liczyłem jeszcze, że przyjdzie Bailey, ale powoli tracę wszelkie nadzieje (o Griezmannie nawet nie wspominam, bo to w ogóle kosmos, i całkowicie nierealna opcja). Skończy się pewnie na Brandtcie i 1/8 LM w przyszłym sezonie. A Bailey będzie pewnie drugim Sane i trafi do jakiegoś Liverpoolu czy innego Chelsea. Ja nie wiem, zamiast raz i konkretnie wzmocnić choć to jedno skrzydlo, to my musimy cały czas robić takie głupie transfery (z paroma wyjątkami) jeśli chodzi o ofensywę.
Choć szczerze wolę już żeby Bailey poszedł do takiego BVB (będą mieć sporo pieniędzy po odejściu Auby), i może jak nam następnym razem wladuje bramke lub dwie, to do Uliego w końcu coś dotrze.
20.01.2018 22:27
Nie jest wart takich pieniędzy.
17.01.2018 20:11
https://bundesliga.goal.pl/360933-syn-kluiverta-trafi-do-bundesligi.html
Błagam, bierzmy tego chłopaka, bo za 1-2 lata będzie z niego piłkarz klasy Keity/Wernera i cena będzie wynosić min. +50 mln. :/
@xeremeleque
Ja licze jeszcze na Milan - https://bundesliga.goal.pl/360942-brandt-na-celowniku-milanu.html
Brać Baileya oraz kupić Justina Kliuverta (tego drugiego od razu wypożyczyć do klubu BL).
16.01.2018 22:06
Niech już dają tą oficjalke!
16.01.2018 21:56
Obawiam się tylko, że Bayer zaśpiewa sobie za niego jakąś chorą kasę i będzie pozamiatane.
13.01.2018 09:42
Z pewnych względów nie mogłem wczoraj obejrzec meczu i mam do was jedno pytanie. Jak wczoraj zagrał Bailey?
Bo to, że Brandt zagrał ponoć przeciętnie to już akurat słyszałem i mówiąc szczerze nie spodziewałem się po nim nic więcej, ale ciekaw jestem jak wypadł Bailey przeciwko Bayernowi.
13.01.2018 09:29
Jest już ranking Kickera skrzydłowych w BL:
Klasa światowa: brak
Klasa międzynarodowa: 1. Bailey (Bayer), 2. Coman, 3. Arjen, 4. Hazard (M'gladbach)
Dalej w "szerokim kręgu" jest m.in. Brandt (Bayer), Philipp i Pulisić (BVB)
Powinniśmy się tym Baileyem poważnie zainteresować.
09.01.2018 12:30
Popraw mnie jeśli się myle, ale czy Coman nie grał dużo więcej w tym sezonie właśnie na tej stronie gdzie gra Ribery? Nie lepiej postawić na Francuza jako następce Franka, a na prawe skrzydło kupić Baileya jako następce Robbena? Sprawa załatwiona. Jasne, będzie na pewno drożej (ale wątpie, że zapłacilibyśmy więcej niż Atletico żąda sobie za takiego Carrasco), ale kupimy piłkarza, który ma o wiele lepsze predyspozycje do gry jako skrzydłowy. A statystyki w poprzednich sezonach Bailey też miał bardzo fajne, tylko w lidze belgijskiej.
07.01.2018 15:40
A ja dalej nie rozumiem czemu lepiej nie postarać się o Baileya, który zapowiada się na lepszego zawodnika niż Brandt (i który ma o wiele lepsze predyspozycje do gry na skrzydle - przede wszystkim jest szybszy, dynamiczniejszy, lepszy w grze 1 vs 1). A dla niewolników statystyk - ma je lepsze od Brandta, a jest
rok młodszy i grał ponad 250 minut mniej od Niemca + dobrze zaadoptował się do BL, więc odpada problem z aklimatyzacją. Same plusy.
07.01.2018 13:21
EclassOw
Nic dodać, nic ująć.
Edytowano : 2018-01-07 00:07:16
Pointer
Zgoda, ale mimo wszystko nie powinno się całkowicie zamykać na bardziej "egzotycznych" piłkarzy. Ja np. bardzo ciepło wspominam takich piłkarzy jak Kuffour(Ghanczyk) czy Elber,Lucio,Ze Roberto.
06.01.2018 23:58
Bayern022
Od siebie dodam to, że zarząd tak się zna na tym, że (oprócz Comana) nie przypominam sobie JEDNEGO dobrego transferu ofensywnego piłkarza w wieku poniżej, powiedzmy, 23 lat na przestrzeni tych kilkunastu ostatnich lat. Peterseny, Kurt, Schlaudraffy... to tylko wierzchołek góry. W tym gronie Shaqiri był jednym z lepszych. Shaqiri! Piłkarz, który skończył w Stoke.
Można mówić o pozytywnych stronach naszego zarządu, ale akurat jeśli chodzi o transfery ofensywnych, młodych piłkarzy, to się akurat na tym NIE znają!
Edytowano : 2018-01-06 23:45:56
@Pointer
Halo, pobudka! lata 70-te poprzedniego wieku (seria zwycięstw w LM) już dawno za nami, a 99,9% uzytkownikow tutaj nie była nawet wtedy w planach. Czasy się zmieniły. Od niemal 20 ostatnich lat Bayern ani razu nie był "niemiecki" tylko mieszany. Finał LM w 99', zwycięstwo w 01' i 13', to wszystko opieralo się na mieszance kulturowej i narodowosciowej. Jeśli ktoś uważa, że trzeba zrobić z Bayernu druga repre Niemiec, to niedługo już co sezon piłkarze Bayernu będą mogli skupiać się wyłącznie na krajowym podworku już od listopada, bo piłka klubowa stoi na wyraźnie wyższym poziomie.
Edytowano : 2018-01-06 23:47:31
*Od listopada, bo będziemy kończyć nasze przygody z LM na grupie.
06.01.2018 23:36
Riberego okryto późno (i dla nas akurat całe szczęście, bo inaczej grałby pewnie w Realu, a nie Bayernie), fakt, ale to akurat o niczym nie świadczy. Taki Suarez dopiero mając 24 lata trafił do Liverpoolu, a Lewy w wieku 20 lat grał w jeszcze w Lechu (wczesniej nie chciała go nawet Legia), a taki Coman w wieku 19 lat grał już w Bayernie.
06.01.2018 16:46
@Rufus87
To jest jasne, że nigdy nie będzie tak przebojowy jak Franek (zwyczajnie się z tym nie urodził), dziwne, że tak dużo osób tego nie widzi. Będzie tani i będzie Niemcem, ale czy nadaje się jako typowy skrzydłowy na taki klub jak Bayern? Marzy mi się po prostu choć trochę nawiązanie do czasów Robbery za Juppa czyli dynamiczne, przebojowe skrzydła, całkowita łatwość i kontrola w prowadzeniu futbolówki, nastawienie na kontry.
Jak nie da rady znaleźć piłkarzy o takiej samej klasie sportowej jak Franek+Arjen, to chociaż starać się to jakoś odwzorować charakterystyką następców.
06.01.2018 16:39
@yasiek
Od sezonu 05/05 (czyli mając 22 lat) zdobywał łącznie prawie po 20 bramek/asyst na sezon. Po drugie nie chodzi wyłącznie o suche statystyki, ale i same umiejętności piłkarskie. Jeśli wierzysz w to, że Brandt nagle za 2-3 lata zacznie grać jak Franek w wieku 25 lat w Bayernie, będzie prezentował choć zbliżone umiejętności do Riberego to powodzenia, bo takich rzeczy nie ma nawet w FIFIE czy innym FM-ie. Z pewnymi predyspozycjami do gry po prostu się rodzi (nazywa się to talentem), a z Brandta typowego skrzydłowego na poziom Bayernu IMO nie zrobisz nawet za 5 lat.
Edytowano : 2018-01-06 16:32:49
*sezonu 05/06
06.01.2018 16:32
@yasiek
Tylko klasa sportowa nie ta...
Edytowano : 2018-01-06 16:25:16
Z Bayeru jak już to brać Baileya. Fakt, wyda się więcej, ale będziemy mieć bardziej przebojowego skrzydłowego. Z Brandtem na skrzydle można marzyć jedynie o BL, a na to wystarczy spokojnie i Coman z Gnabrym.
06.01.2018 16:23
To ile ten Morata kosztował? :P
03.01.2018 22:37
Sprawdziłem procent niemieckich piłkarzy z POLA w stosunku do kadry Bayernu (nie brałem pod uwagę bramkarzy) w poszczególnych sezonach:
99/00 - 52%, 00/01 - 46%, 01/02 - 46%, 02/03 - 46%, 03/04 - 44%, 04/05 - 44%, 05/06 - 42%, 06/07 - 38%, 07/08 - 41%, 08/09 - 46%, 09/10 - 42%, 10/11 - 37%, 11/12 - 48%, 12/13 - 48%, 13/14 - 43%, 14/15 - 46%, 15/16 - 43%, 16/17 - 41%, 17/18 - 42%
Tyle na ten temat. xD Ostatnim sezonem kiedy Bayern był w pełni "niemiecki" był sezon 98/99.
02.01.2018 16:37
To pierwszy tak dobry sezon Baileya w BL, bo we wcześniejszych latach gral w belgijskiej lidze - gdzie swoją drogą też popisywal się b. dobrymi statystykami - to tak dla porządku, bo uważam, że nie zawsze powinno patrzeć się w przypadku młodych piłkarzy jedynie na suchą statystykę. Ja patrząc na tych dwóch piłkarzy widzę dużo większą przebojowosc i panowanie nad piłka Baileya - zwyczajnie widzę w nim lepszego piłkarza. Moim zdaniem bliżej właśnie jemu do typowego skrzydłowego niż Brandtowi. Szkoda by było stracić możliwość jego zakontraktowania kosztem Brandta.
Co do Kluiverta, to również pokazuje b. dobre wyszkolenie, panowanie nad piłka, naprawdę dobrze u niego z asystami. Po tym sezonie stuknie mu 19 lat - w takim wieku przychodzil do nas Coman. To moim zdaniem ostatni dzwonek by go zaklepac, bo później dojdą do głosu spore pieniądze i odpadamy.
Edytowano : 2018-01-02 12:57:40
Zwłaszcza, że kontrakt kończy mu się za ponad rok, więc w lipcu będzie możliwość pozyskania go za stosunkowo małe pieniądze.
02.01.2018 12:54
Naprawdę myślisz, że tutaj ludzie specjalnie uwzieli się na Brandt, bo nie ma renomy czy mało kosztuje?
Heh, w samym Bayerze widzę (zresztą nie tylko ja) lepszego skrzydłowego od Brandta - Bailey. No ale to nie Niemiec, więc tematu nie ma...
Jak nie Bailey to wolałbym już zaryzykować z Justinem Kluivertem. Chłopak mając 17 lat w Eredivise 4 razy asystowal ( +zdobyl 2 bramki) a w całym sezonie miał bilans: 10 bramek, 18 asyst. Zawsze jest ryzyko że nie wypali, ale w tym wypadku jest szansa, że wyrośnie na świetnego piłkarza.
W przypadku Brandta tego nie widzę.
02.01.2018 10:12
Sorry, że to pisze, ale dalej nie widze u ciebie ani krzty szacunku dla tak zasłużonego piłkarza jak Ribery. Określenia "Król Bayernu Franek Pierwszy Wielki" albo notoryczne pisanie o nim per "gość" mówi naprawdę wiele. Co piłkarze Bayernu sądzą o Franku widać na przestrzeni wielu lat w rozmaitych wywiadach, a w ostatnim czasie choćby Comana czy bodajże Sule. Żarciki Franka ci przeszkadzają? Rozumiem, że te Mullera (który latał z megafonem na treningu lub bawił się wózkiem golfowym) już nie. I te fochy Tomka czy swojego czasu pogłoski o braku przykładania się do treningów tym bardziej są ok. Aa, rozumiem... Niemiec. -.-
Każdy zdaje sobie sprawe z tego, że Franek już długo nie pogra. Wiedzą to kibice, trener, zarząd, pewnie i sam Ribery. Skoro jeszcze gra w Bayernie, to widocznie trener (+zarząd) widział taką potrzebę (wypowiedź Juppa się kłania) - nikt go na siłę w zespole nie trzyma. Pewnie pogra jeszcze ostatni sezon lub odejdzie juz za pół roku, nie widze tu problemu. I nawet jeśli gra już ogony/słabiej w ostatnim latach kariery, to nigdy nie przyszłoby mi na myśl jego krytykowanie, bo takie zachowanie przystoi bardziej dzieciom kibicującym np. Realowi (którzy na okrągło wywalali w komentarzach Ronaldo po paru słabszych meczach). Zresztą, dobrze napisałeś - tak, Franek był(i jest) Królem Bayernu, i powinien mieć własną gablotkę w klubie za zasługi, tyle na Jego temat.
Co do Brandta, to naprawdę wierzysz w to, że jest w stanie zbliżyć się do statystyk Franka? Nie ta klasa, technika, nie ten przegląd pola, nie ta inteligencja boiskowa, w zasadzie wszystko nie te. Uważanie, że Brandt miałby dużo lepsze statystyki niż w Bayerze tylko ze względu na to, że Bayern stwarza więcej sytuacji jest krótkowzroczne z tego powodu, że:
a) Bayern to klub o wiele większy, gdzie presja w każdym meczu jest o wiele większa (pare słabszych meczów, i już pierwsze "smarowanie" w prasie)
b) partnerzy o wiele lepsi niż w Bayerze, więc akcje często rozkładają się w miarę po równo na wielu piłkarzy. Dochodzi więc do odwrotnej sytuacji - w meczu ma się o wiele mniej okazji niż w teoretycznie słabszym klubie, gdzie grać jest łatwiej bo np. akcje są bardziej skupione na konkretnym piłkarzu.
c)trudniejsi przeciwnicy, bo trzeba nagle grać z klubami typu Arsenal, Real, Chelsea, Porto itd a nie tylko z Freiburgiem czy klubami z LE.
Jak widzisz nic nie jest tak proste jak się wydaje, że większy klub=łatwiej. Łatwiej będą mieć tylko najlepsi.
Co do aklimatyzacji to na przestrzeni tych ostatnich 20 lat mieliśmy już tyle obcokrajowców, którzy radzili sobie bez problemów (również Brazylijczyków), i którzy kochali ten klub, że aż nie chce mi się wymieniać. Z drugiej strony mieliśmy pełno Niemców, którzy nie dali sobie w Bayernie rady (różne Baumjohanny, Peterseny), lub traktowali Bayern tylko jak zwykłą pracę (Kroos się kłania, w przeciwieństwie do Martineza (Hiszpan!!), który zgodził się na spore obniżenie pensji byle tylko grać dla Bayernu). Narodowość nigdy nie powinna być ponad wszystko. Nigdy! Jasne, jak jest okazja ściągnąć naprawdę dobrego Niemca, to taki transfer powinien być priorytetem, ale jak nie ma nic ciekawego na rynku to lepiej poszukać lepszego obcokrajowca niż na siłę ściągać słabszego na zasadzie "bo Niemiec". Zresztą po twoich wcześniejszych komentarzach właśnie widze, że marzy ci się taki masowy "zaciąg niemiecki" w Bayernie, a prawda jest taka, że od zawsze kibicowałeś klubowi, który niemiecki (w sensie składu) tak naprawdę nigdy nie był (udowodniłem to pare dni wcześniej, że stale ten procent wynosił ok. 50-55%, a gdyby wziąć pod uwagę wyłącznie piłkarzy z pola, to nie wiem czy Niemców nie byłoby koło 40%). Trochę szoker. :)
Edytowano : 2018-01-01 23:13:39
Zresztą jutro może w czasie pracy (jeśli znów będę się nudził) sobie spokojnie przeanalizuje procent piłkarzy niemieckich (od powiedzmy 99') tylko jeśli weźmie się pod uwagę piłkarzy z pola (bez bramkarzy, bo tam głównie Niemcy od zawsze byli). Wyniki mogą być śmiechowe. :P
01.01.2018 23:09
@Marienplazt
"Brandt to reprezentant Niemiec" - to dla mnie bez znaczenia. Zakochałem się w "mieszanym" Bayernie i przez te praktycznie 20 lat on zawsze w rzeczywistości taki był, więc narodowość to dla mnie sprawa drugorzędna (choć oczywiście w składzie przynajmniej te 50% powinni tworzyć piłkarze niemieccy).
"Taki Ribery ma po 14 meczach sezonu jednego gola i jedna asystę strzelone w dodatku Chemintzer! " -
Ribery ma prawie 35 lat, jest legendą, piłkarzem który przez 10 lat gry dla nas zdobył ponad 110 bramek i prawie 175 asyst (liczby nieosiągalne dla Branda nawet jakby przyszło mu grać u nas kilkanaście lat), a w dodatku zawsze był dobrym "duchem drużyny". Choćby przez wzgląd na to niestosowne jest moim zdaniem używanie wobec niego ironicznych określeń. Nawet jeśli przez swój wiek już powoli fizycznie niedomaga, to i tak powinien mieć załatwioną jakąś robotę w Bayernie jeśli tylko zechce zostac w Bayernie po zakończeniu piłkarskiej kariery.
"Polsrodki? To sie dopiero okaze. Jak można nie skorzystać z tak świetnej okazji za 12,5 mln. Może niech weźmie to ktoś inny i znów będziemy rwać włosy z głowy jak a noz wystrzelił. Co mamy do stracenia? "
Co mamy do stracenia? Prze kolejne lata będziemy mieć zablokowaną pozycje i zarząd nie będzie miał motywacji by szukać kogoś naprawdę dobrego (a jeśli chcemy wrócić do absolutnego europejskiego topu, czyli kontynuować to co w dużej mierze zawdzięczamy właśnie dzięki Frankowi i Arjenowi, to musimy mieć świetnych piłkarzy w drużynie, innego wyjścia nie ma).
01.01.2018 19:38
Pewnie, ze znalezienie godnych następców Robbery będzie piekielnie trudne, ale to nie znaczy, że mamy zadowalać się półśrodkami czyt. Brandt. Jeśli nie chcemy wydawać wielkich sum na piłkarzy trzeba zdecydowanie usprawnić nasz skauting i dokładnie obserwować choćby ligę francuską - to kopalnia talentów. To nie jest tak, że piłkarze o talencie zbliżonym do Franka czy Arjena się nie rodzą. Oni gdzieś tam są (np. Mbappe, ale z nim jest już dawno pozamiatane) - trzeba tylko mieć nosa (+trochę szczęścia) i odpowiednio wyłowić takiego młodzika (młodzika, bo piłkarzy trzeba "łapać" już jak mają po 18-19 lat) ZANIM trafi do innego wielkiego klubu i będzie kosztował +80 mln. Tak teraz będzie funkcjonował rynek - niestety, tu już nie ma możliwości by czekać, aż piłkarz całkowicie wypali, bo wtedy do gry będzie wchodziło MU, PSG, CIty, Real, Barca i jesteśmy na straconej pozycji.
Szkoda, że nie wzięliśmy tego G.Jesusa jak była okazja (ja osobiście go bardzo chciałem widzieć w Bayernie). Co do skrzydeł ja 100 razy bardziej wolałbym zobaczyć w Bayernie takiego Justina Kluiverta niż Bradta - to może być świetny piłkarz w przyszłości.
01.01.2018 17:59
Ale jak widzisz głowne role w ostatnich latach odgrywali w zespole Francuz,Holender i Polak (przynajmniej jeśli chodzi o aspekt ofensywny. Narodowość nie ma takiego znaczenia, bo pracowitym piłkarzem może być i Belg, Francuz czy Hiszpan (złego słowa bym nie powiedział np. o Xavim czy Inieście) jak i leniem Niemiec.
30.12.2017 20:56
@Marienplatz
Jak jest do wyrwania jakiś b. dobry Niemiec to ja nie mam nic przeciwko - a nawet powiem, że ściągnięcie takiego piłkarza powinno być priorytetem. Nie miałbym np. nic przeciwko temu by w Bayernie zagrał Sane, ale niestety w przypadku tego piłkarza "przespaliśmy" lub szkoda było zarządowi na niego pieniędzy.
Gdy jednak przychodzi czas wzmocnień kluczowej pozycji (skrzydła), to naprawdę wolę ściągnąć lepszego obcokrajowca niż męczyć się z Brandtem (i co mi później będzie po tym, że to Niemiec). Co do zależności między narodowości piłkarza, a skłonności do poświęceń, to sam nie wiem...
W ostatnich czasach absolutny top osiągnęliśmy (sportowo ale również medialnie) głównie dzięki duetowi holendersko-francuskiemu, a obecnie zdecydowanie najlepszym strzelcem jest Polak, więc różnie z tym bywa.
Edytowano : 2017-12-30 19:02:48
I nawiązując jeszcze do newsa wolałbym Sane za 50 mln (tyle kosztował City) niż Carrasco za taką samą kwotę, ale jednocześnie wolę już Carrasco za 50 mln niż Brandta (czy Draxlera) za mniejszą kwotę. Jakość zawodnika ma olbrzymie znaczenie.
30.12.2017 18:57
@Morton
Nie. Nudziło mi się ostatnio w pracy (:P) i przeglądałem kadry Bayernu począwszy od 2000 roku. Procent niemieckich piłkarzy w całej kadrze Bayernu przedstawiał się następująco (dodam, że Boatenga traktuje jako Niemca (choć ma drugie obywatelstwo), ale już np. Contento jako Włocha (choć posiada również niemiecki paszport)):
00/01 - 53%, 01/02 - 53%, 02/03 - 53%, 03/04 - 50%, 04/05 - 52%, 05/06 -50%, 06/07 -47%, 07/08 - 48%, 08/09 - 52%, 09/10 - 48%, 10/11 - 45%, 11/12 -56%, 12/13 - 57%, 13/14 - 52%, 14/15 - 48%, 15/16 - 47%, 16/17 - 48%, 17/18 - 48% (jak zawsze mogło w niektórych sezonach dojść do lekkie pomyłki, ale raczej trzeba założyć, że w mało których sezonach ten procent przekroczył liczbę 55)
Jak widać od 2000 roku Bayern ANI RAZU nie był tak naprawdę niemiecki - zawsze była to mieszanka niemieckich piłkarzy z resztą świata. Jak to było przed 2000 to szczerze nie wiem, bo nie sprawdzałem, ale ja osobiście kibicuje Bayernowi mniej więcej od 1998 roku, czyli można założyć, że ja (i zapewne 99 procent tutejszych fanów) w rzeczywistości kibicowało od zawsze mieszanemu Bayernowi.
Edytowano : 2017-12-30 18:28:11
Sprawdziłem jeszcze sezon 99/00... 59%. Więcej, ale też bez szału jak na "niemiecki Bayern".
Edytowano : 2017-12-30 18:31:25
Na koniec jeszcze dodam, ze zauważyłem stałą sytuację, że te procenty (na korzyść niemieckiego Bayernu) zawsze nabijali bramkarze (drugi, trzeci, czwarty, czasem nawet piąty). Gdyby wziąć pod uwagę graczy wyłącznie z pola fakty mogłoby być dla niektórych niezłym szokiem. :)
30.12.2017 18:22
@Marienplatz
Bayern odkąd pamiętam (czyli od początku XXI wieku) nigdy nie był niemiecki. Ilość Niemców w żadnym sezonie nie przekroczyła 60% w przeważającej części wahając się od 50% do 55% (ba, w niektórych sezonach ilość niemieckich piłkarzy była mniejsza niż 50% (!!!) kadry, a Bayern ratował się piłkarzami z podwójnym obywatelstwem). Tak, w finale LM z 2001 w podstawowej 11-stce wybiegło jedynie 4 niemieckich piłkarzy (a mecz kończyło z 5), a w finale z 2013 roku w podstawie wybiegło 5 niemieckich piłkarzy (dla porównania BVB miało wtedy 7 Niemców w podstawie).
Nie ma co przesadzać z budowaniem "Niemieckiego Bayernu", bo takiego po prostu nie było (może w odległych czasach) i kontynuować trend z trzymaniem stosunku liczby Niemców w kadrze do obcokrajowców w proporcjach 50:50 tzn. lepiej jest ściągnąć lepszego obcokrajowca niż na siłę wpychać do drużyny gorszego Niemca.
30.12.2017 16:27
Widzieliście wartość Dembele? 80 mln!
Samo przyjście do Barcelony wydźwigało mu cene do poziomu Lewego, który seryjnie ładuje bramki już od ładnych paru sezonów.
28.12.2017 15:46
Muller w półtora roku stracił na wartości 30 mln (z 75 na 45)!! Niesamowity zjazd!
28.12.2017 15:38
Tak, są obrońcami - ja po prostu wymieniłem wszystkich ciekawych piłkarzy z Bayeru, którzy mogliby w przyszłości zagrać w Bayernie i sobie poradzić, Brand do tego grona moim zdaniem nie należy.
27.12.2017 22:04
Ja bym Jamesa widział za plecami Jamesa, a na prawe skrzydło kupił jakiegoś porządnego grajka, a jak nie to jakiegoś młodego piłkarza, ale takiego, z którego może wyrosnąć bardzo fajny grajek - ale nie Brandt bo jest IMO za słaby na Bayern, z Bayeru ciekawszy jest IMO choćby Bailey.
Niestety teraz mamy takie czasy, że żeby pozyskać za fajne pieniądze piłkarzy o potencjale prawdziwych cracków jak Robbery trzeba szukać już naprawdę wcześnie (nie ma szans wyrwać tanio super grajków w wieku 23-24 lat jak zrobiliśmy to z Riberym) i patrzeć na piłkarzy, którzy mają już koło 18-19 lat. Kluczowy jest tu skauting np. bardzo ciekawym wg mnie piłkarzem jest Justin Kluivert, który ledwo co skończył 18 lat, a już pokazuje ciekawe zagrania.
Edytowano : 2017-12-27 22:06:30
*za plecami Lewego ofc xD
27.12.2017 22:01
Mówiąc szczerze wole chyba już jednego Baileya niż Bradta+Draxlera.
Edytowano : 2017-12-27 15:03:31
W Bayerze ciekawi są jeszcze Henrichs i Tah.
27.12.2017 15:01
Mi się marzy taki prawdziwy następca Robbery - piłkarz nietuzinkowy, świetnie wyszkolony technicznie, bramkostrzelny, ze świetnym strzałem. Ani Draxler ani tym bardziej Brandt się niestety w tą charakterystykę nie wpisują. A tu próbka Robbena w PSV w wieku 18 lat:
https://www.youtube.com/watch?v=hKaDyC3mynQ
Edytowano : 2017-12-22 23:26:09
I zgadzam się ze zdaniem poniżej, że Franek i Arjen to najlepsze transfery zagraniczne w historii Bayernu (i jedne z najlepszych w ogóle). Mam nadzieje, że za mojego życia chociaż raz zobaczę jeszcze w Bayernie piłkarzy ofensywnych o takiej klasie sportowej i grających na tak wysokim poziomie (słowem: prawdziwych cracków).
Edytowano : 2017-12-22 23:28:31
Myśle, że taki Mbappe to materiał na podobnego grajka - jeśli będą omijać go kontuzje, to widze go w przyszłości ze Złotą Piłkę.
22.12.2017 23:15
@admin
Ale czemu nie? Moim zdaniem zwyczajnie lepiej jest kupić już jakiś talent za parę milionów (bo przynajmniej jest jakaś szansa, że wyrośnie z tego jakiś wielki piłkarz) niż podstarzałego przeciętnego piłkarza za kilkanaście milionów, który myśli sobie już chyba powoli o dorobieniu do emerytury w wielkim klubie. Od tego transferu wolałem już postawić na Wriedta tak jak wczoraj Stoger postawił na Isaka.
Edytowano : 2017-12-21 12:49:06
Nawet jakby Wriedt miał problemy w swoich meczach, to nie zmieni to faktu, że:
a)ani Wriedt ani Wagner nie pomogliby w LM
b) Bayern poradziłby sobie w BL pod nieobecność Lewego mając w przodzie nawet napastnika Termalici Niecieczy
c) zawsze lepiej w takich sytuacjach stawiać na młodzież, bo potencjał na rozwój jest dużo większy
21.12.2017 12:43
Słaby transfer, 13 mln za 30-letniego przeciętnego zawodnika - porażka. W LM i tak nie pomoże (przy kontuzji Lewego dalej leżymy), a w lidze to pod nieobecność Roberta to i z Wriedtem byśmy sobie dali rade - IMO bezsensowny transfer.
Mam nadzieje, że zakończenie obecnego sezonu będzie jednocześnie końcem ery takich głupich transferów, a zarząd w lecie nie będzie już spał by obudzić się w zimie. Niech Uli ściąga tych młodzików o wielkim talencie i sypnie czasami z 70 mln na piłkarza jak pobrzękiwał ostatnio.
Moim zdaniem najlepszym modelem jest sprowadzanie do klubu naprawdę dobrych piłkarzy (za +50-60 mln) + talenty za dużo mniejsze pieniądze (ewentualne uzupełnianiem piłkarzy z naszej akademii).
Małe porównanie:
Asensio w wieku 19 lat przychodził do Realu za 3,5 mln
Malcom w wieku 19 lat do Bordeaux za 5 mln
Dembele w wieku 19 lat do Borussii za 15 mln
Lemar w wieku 20 lat do Monaco za 4 mln
Wegner w wieku 30 lat do Monachium za 13 mln xD (deal życia!)
Edytowano : 2017-12-21 12:25:19
*wagner
21.12.2017 12:20
Zbyt mało piłkarzy stricte ofensywnych, jest ich raptem trzech, a jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że na murawie "biega" Muller, to mamy dwóch. Taką ilością tego muru nie przebijemy.
13.12.2017 21:23
Teraz będzie można zobaczyć prawdziwą siłę PSG.
11.12.2017 12:34
A ja tam nie widze jakiejś wybitnej gry City. Grają dobrze, fakt, ale większe wrażenie zrobiła na mnie gra PSG.
10.12.2017 18:59
United przegrywa 0:1. Fajni by było trafić na United w LM.
Edytowano : 2017-12-10 18:19:39
remis
10.12.2017 18:17
Kimmich jakie dośrodkowanie, klasa światowa!
09.12.2017 15:55
@superbayern
Myśle, że aż tacy głupi nie są i zostawią Zidane'a na ławce. Lige mają prawdopodobnie przegraną, ale LM to inna bajka.
Edytowano : 2017-12-06 21:17:41
@EclassOw
To już w sumie mało ważne. Istotne jest to, że z Juppem raczej już nie powtórzyłby się wynik z pierwszego meczu z PSG, i gdyby dzisiaj przyszło nam grać z nimi dwumecz, to powalczylibyśmy z nimi jak równy z równym.
06.12.2017 21:15
BVB już przegrywa dwoma bramkami, mają jeden z największych kryzysów od czasów przed Kloppem. Dziwie się, że Bosza nie zwolnili już pare tygodni wcześniej, bo aż się o to prosiło. W Dortmundzie musi dojść do 'trzęsienia ziemi", media nie powinny pozostawić po tym meczu na nich suchej nitki, a po sezonie muszą przejść prawdziwą rewolucję. Podziękować paru piłkarzom (Aubie,Castro, Schmelzerowi, Schurrle, Bartra też błąd za błędem...) i zrobić porządne transfery np. Malcom (chociaż wolałbym go widzieć u nas). Potrzebujemy silnej Borussii w lidze i Europie.
Edytowano : 2017-12-06 21:10:20
@superbayern
Dla mnie nadal Real pozostaje głównym faworytem do wygrania LM. Jeśli PSG spotka na swojej drodze Real, to IMO będą ich (PSG) ostatnie dwa mecze w tej edycji LM.
Edytowano : 2017-12-06 21:13:29
Po odejściu Dembele, to Pulisic jest jedynym naprawdę dobrych grajkiem w BVB (coś tam pokazuje jeszcze Goetze, a reszta...)
06.12.2017 21:08
Teraz w losowanie nie trafić przede wszystkim na Barcę i City.
05.12.2017 23:09
@MateuszFCB
No miałem właśnie napisać, że Ulreich się nieźle wyrobił. :P
05.12.2017 22:53
Chciałbym zobaczyć Real-PSG. To byłby meczyk!
05.12.2017 22:50
Ile bym dał żeby na skrzydłach biegali dzisiaj 25-letni Franek i Arjen. Z PSG nie byłoby co zbierać, bo strasznie dużo miejsca zostawiają na skrzydłach.
05.12.2017 22:13
Sędziowanie jest dzisiaj fatalne
05.12.2017 22:11
Trzeba koniecznie wykupić i zatrzymać Jamesa w Bayernie.
05.12.2017 21:46
Tolisso już wpadka w pierwszej sekundzie. xD Świetnie się zapowiada!
05.12.2017 20:48
No, wydaje się, że Jupp przesadził. Za Riberego powinien zagrać Muller, który zagrał trochę więcej minut od Franka po powrocie z kontuzji, a środek to już kompletnie nietrafiony - IMO powinien być tam Javi-Vidal.
05.12.2017 19:48
@xeremeleque
No, na przyjście Gabriela Jesusa do Bayernu bardzo liczyłem, teraz mielibyśmy załatwiony problem z napadem.
Co co Comana, to tak, w końcu czasami podniesie głowę do góry przed wrzutką by popatrzeć w pole karne, ale wg mnie pewnego poziomu nie przeskoczy, nie ma szans. Z pewnymi predyspozycjami (również boiskowymi) trzeba się po prostu urodzić. To moje skromne zdanie, jak ktoś uważa inaczej to ja problemu nie widzę.
03.12.2017 20:13
A co złego jest w tym, że wymagam od skrzydłowego, że ten będzie potrafił dobrze przymierzyć zza pola karnego. Coman na tym polu jest biedny, bardzo biedny. Co z tego, że jest szybki, jak prawie nic z tego nie wynika (cała społeczność tutaj "pozbyła" się Costy bez żalu, a przecież Coman od niego we wrzutkach wcale wyraźnie lepszy nie jest)? Franek takiej szybkości nie miał, ale miał inteligencje, wspaniały przegląd pola. Niemal w każdej akcji wiedział co chce zrobić, gdzie i w jaki sposób podać, był w tym jakiś zamysł.
U Comana cały czas powtarzane jest do znudzenia: jest szybki, jest młody, blabla... Tylko tej inteligencji brakuje, w ostatnim czasie chociaż troche zaczął podnosić przed wrzutką głowę do góry by popatrzeć, bo zazwyczaj to była wrzuta na ślepo typu "a nuż się uda".
Ale nie wiem, może ja po prostu za dużo wymagam od skrzydłowego w drużynie inspirującej do bycia w TOP 3 Europy?
Edytowano : 2017-12-03 20:06:11
A co do tego, że niewielu jest młodych piłkarzy o potencjale Franka Riberego... Oni są, tylko trzeba uważnie patrzeć i wyławiać zawczasu zanim zaklepią ich inne kluby.
03.12.2017 20:00
"Kolego", jak nie umiesz pisać w swoich postach z kulturą, bez wycieczek osobistych, to w ogóle lepiej nie pisz. To raz. Dwa, wielkich postępów u Comana nie zaobserwowałem. Dalej jest to piłkarz, który nie ma porządnego strzału zza pola karnego, którego podania wciąż pozostawiają wiele do życzenia (Coście też się czasami udawały), a do tego często zachowuje się jak jeździec bez głowy. Do poziomu Franka nie masz szans się nawet nie zbliżyć, a taki Malcom ma do tego IMO większe predyspozycje.
Edytowano : 2017-12-03 19:45:37
@Arms
Nie przypominam sobie bym o Sanchezie pisał, że to "złote dziecko", albo chociaż, że zapowiada się na wielkiego piłkarza. :)
Co do młodych talentów, to wiele razy pisałem, że jeśli Bayern nie chce inwestować dużych kwot w pojednyczych piłkarzy, to musi postawić na skauting i przede wszystkich przeczesywać takie ligi jak właśnie francuska, bo to kopalnia świetnych piłkarzy. Innego wyjścia nie ma. Tylko musi właśnie poprawić ten skauting, bo on lekko leży w Bayernie, przynajmniej jeśli chodzi o młodych, ofensywnych piłkarzy. Choć akurat przy Malcomie uważam, że ten transfer może wypalić.
03.12.2017 19:38
@DonJupp4ever
Tak, oglądam trochę francuskiej ligi, i uważam Malcoma za lepszego piłkarza od Comana. Nigdy też nie kryłem się z tym, że nie widze nic szczególnego w Kinglseyu. Dla mnie ten chłopak ma tylko dwie zalety: szybkość i młodość, a pare meczów na krzyż w których pokazał ciut więcej tego nie zmieni.
Edytowano : 2017-12-03 19:12:18
A jak ktoś myśli, że na treningach Coman nauczy się nagle świetnie strzelać czy popisywać doskonałym przeglądem pola, to... w sumie jego wybór. Ja tam uważam, że nie przeskoczy swoich ograniczeń, czyli jazda wzdłuż linii, głowa w dół i dzida w pole karne (czasami się uda, ale zazwyczaj nie).
03.12.2017 19:08
Brać go i nie na żadne roczne wypożyczenie, tylko wstawiać od razu do pierwszego składu. Chłopak już teraz zdaje się być lepszy od Comana przynajmniej o klase (i ma dobry strzał, czyli to co u Comana szczególnie brak).
03.12.2017 18:54
Moim zdaniem powinien odejść i zrobić miejsce dla kogoś lepszego, kogoś kto będzie mógł rywalizować w większym stopniu z Kimmichem.
02.12.2017 13:29
@wypozyczenie
No gdyby jeszcze mieli kogoś lepszego z przodu za Benzeme, to już praktycznie w ogóle nie mieliby żadnych większych wad w składzie.
22.11.2017 22:47
@wypozyczenie
Mi w ostatnich paru latach Real najbardziej zaimponował takim wyrachowaniem, pewnością siebie. Mogą przegrywac mecze w lidze, w grupie LM (to samo mieli w tamtym sezonie), ale jak przychodzą kluczowe mecze w fazie pucharowej, to pokazują niesamowity profesjonalizm i siłę. PSG teraz może miażdzyć, ale moim zdaniem odbiją się od Realu (jak oczywiście te dwie drużyny trafią na siebie).
Edytowano : 2017-11-22 22:41:28
Jeszcze jeśli miałby typować półfinały LM, to w chwili obecnej najlepszą czwórkę tworzyłyby: Real, Barca, PSG, City.
My niestety mamy swoje dosyć poważne problemy ze składem.
22.11.2017 22:38
Pomimo jednak tego jak PSG gra obecnie w LM, to jednak uważam, że jak trafią na Real to odpadną. Real pomimo przegranej z Totkami, to IMO najlepsza obecnie drużyna na świecie, a na wiosne bedą grać jeszcze lepiej.
22.11.2017 22:32
Co robi na ten moment PSG to miazga.
22.11.2017 22:28
To nie przypomina Ligi Mistrzów tylko lige podwórkową, przynajmniej w wydaniu Bayernu. Bez ładu i składu, wszystko na hurra...
22.11.2017 22:10
Neuer
Alaba
Rafinha
Thiago
Ribery
Robben
Coman
Muller
masakra...
22.11.2017 21:56
Wydamy teraz 20 mln za Wagnera i bedzie wszystko cacy, spokojna głowa.
22.11.2017 21:51
Tolisso przepłacony zdecydowanie. On nie jest wart tych 40 mln, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę to, jak wyglądają obecne ceny na rynku transferowym.
22.11.2017 21:34
Przegrywamy dzisiaj środkiem pola. Vidal co drugie podanie niedokładne, Tolisso jak zwykle mało widoczny.
22.11.2017 21:23
Ale Vidal dzisiaj słabo gra. Najgorszy chyba w naszym zespole.
22.11.2017 21:20
Przygotowywanie gruntu pod ewentualny powrót do Bayernu?
21.11.2017 09:39
Z tego co pamiętam to jakiś czas tego Griezmann mówił, że BL za bardzo go nie interesuje, także...
19.11.2017 22:33
Ja tam jeszcze jak grał na środku pomocy za Guardioli uważałem go za jednego z największych talentów w Bayernie. Lubie jego gre do tego stopnia, że stał się jednym z moich ulubionych piłkarzy w Bayernie.
19.11.2017 14:16
No fajnie jakby syn odziedziczył talent po tacie i w dodatku grał w Bayernie. Mielibyśmy Robbena Juniora w teamie i załatwiony problem przynajmniej z jednym skrzydłem na długie lata.
10.11.2017 13:02