DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Atari85 Strona 2

Lewy powtórzył to, co powiedz już wcześniej. Treningi u Carlo były mało intensywne, moim zdaniem temat Włocha jest zamknięty i nie ma sensu do tego wracać.

30.11.2017 09:51

Owszem byli uparci, bo Jupp pokazał, że najlepszą pozycją dla Javiego jest "6". Przestawianie gracza z jego nominalnej pozycji na taką, gdzie radzi sobie średnio by nie powiedzieć, że czasem słabo, nie można nazwać inaczej jak tępym uporem...jak tego nie rozumiesz to Twój problem.

02.11.2017 17:48

I to niestety pokazuje, jak upartym człowiekiem jest Pep Guardiola. Sory, ale wystawianie najlepszego prawego obrońcy świata w pomocy i tym samym przesuwanie jednej z najlepszych "6" do obrony pokazuje, że człowiek ma coś z garem. Rozumiem, że raz tak dla sprawdzenia, ale jeśli widzi, że to się nie sprawdza to wraca się do systemu, który działał...

02.11.2017 09:08

Co poniektórzy tu chyba zapomnieli, że powodem odejścia Dr. Mueller-Wohlfahrta był konflikt z Guardiolą, który zarzucał lekarzowi, że ten jako lekarz klubowy, nie jest obecny na treningach tylko, jak wspomniał Rizzitelli, na samych meczach. Zwalanie winy za porażkę z Porto, to był już tylko gwóźdź do trumny. Nasza odnowa biologiczna niestety na wysokim poziomie nie stoi.

21.09.2017 09:37

James fajnie próbuje wnieść trochę finezji i ożywienia. Dziwnie gramy, Tolisso biegnie z piłką przez 1/4 boiska a reszta się nagle zatrzymuje i patrzy...

12.09.2017 22:09

Nie widziałem pierwszej połowy, ale w drugiej wygląda to fatalnie...

12.09.2017 22:04

Swego czasu była taka sytuacja z Lahmem, który również skrytykował zarząd. Pamiętajcie, że w podobny sposób Ribery wyrażał swoje niezadowolenie. Oczywiście fajnie, że władze Bayernu nie chcą przepłacać, ale moim zdaniem z jednej skrajności popadają w drugą. Transfery rzędu 60-80 mln za topowych piłkarzy stały się dziś normą i naprawdę ciężko jest mi pojąć, dlaczego boimy się przekroczyć tej granicy 50 milionów, gdy jest to konieczne, aby ściągnąć do drużyny np. Sancheza. Przecież w dłuższej perspektywie klub nie straciłby na tym. Pomijając już niesamowitą jakość, którą na pewno by dawał drużynie, to należy do tego dodać przychód z tytułu sprzedaży koszulek (15-20 euro za sztukę, poprawcie mnie jeśli się mylę) naprawdę ciężko mi uwierzyć w to, że to się nie zwróci. Pomijam już, że sama Bundesliga na tym zyskuje medialnie. Nikt nie mówi o tym by dawać 200 mln za piłkarza (Neymar) czy 110 mln + dodatki (Dembele), ale kwota rzędu 70 mln za klasowego piłkarza, jest dziś minimum koniecznym.

Lewy chce wygrywać puchary i wcale mu się nie dziwię, że widząc, jak czołówka nam odjeżdża, pokazuje swoje niezadowolenie.

Niestety obecne okienko transferowe jest przeciętne w naszym wykonaniu. Sytuację ratuje wypożyczenie Jamesa, ale przy stylu gry, gdzie nasz atak opiera się na skrzydłach, oddanie Costy bez zakupienia porządnej alternatywy dla Ribery - Robben jest strzałem w kolano.

10.09.2017 14:50

Współpraca ok, ale mogli by w końcu zacząć kompletować sztab medyczny na wysokim poziomie już teraz, aby w przyszłości uniknąć problemów z kontuzjami.

Rozumiem, że w dzisiejszych czasach piłkarze są zajeżdżani, ale nie tylko nasi, a mimo to w decydującej fazie rozgrywek, to właśnie my mamy największe problemy...

16.08.2017 13:32

Co do samego meczu, nie spodziewam się porywającego widowiska, patrząc na to jak obu drużynom szły ostatnie sparingi. Podejrzewam, że to będzie czysta siłówka i kto będzie miał więcej pary na koniec ten wygra.

Zmieniając temat, przejrzałem sobie jeszcze raz fragmenty meczów naszej drużyny i powiem tak.... Jeśli Carlo nie będzie w tym sezonie stawiał na młodzież, to straci w moich oczach!!

Sanchez przez wielu tu skazywany już na wywalenie. Może nie gra jak zawodnik, za 35 mln, ale ma potencjał. Zwłaszcza w meczu z Napoli było to widać, jego podania prostopadłe i Crossówki były genialne. Problem u niego jest z psychiką. Nie radzi sobie z presją i stąd głupie straty, powinien z nim ktoś popracować, ale na pewno nie przekreślać. Na słabsze zespoły powinien być jak najbardziej wystawiany.

Tolisso - dla mnie genialny transfer i odpowiednio poprowadzony będzie naszym drugim Vidalem

Rudy i Sule - podobnie jak Tolisso, nie będą to super nie wiadomo jakie indywidua, ale warto na nich stawiać. Zwłaszcza Sule, zwłaszcza, że Boateng i Hummels młodsi nie będą a Jerome notował ostatnio znaczny spadek formy (kontuzje i sporo meczy w nogach).

Kimmich - wiadomo. Potencjał jest, więc byłbym spokojny.

Tillman - podobał mi się w meczu z Napoli. Szukał piłki, a piłka jego, warto naprawdę dawać mu szansę. Nawet jakby się Lewy buntował, że chce grać by dostać króla strzelców.

Ocena ogólna naszych młodzików. Dostali szansę i pokazali charakter. Fakt, że przegrali, ale pokazali, że potrafią grać w piłkę i umieją pokazać się z dobre strony.

Panie trenerze jest kim rotować!!!

Jedyne co to moim zdaniem za wcześnie radujemy się oddaniem Costy, bo jeśli chcemy grać skrzydłami jak do tej pory to Ribery, Robben, Coman to nasi typowi skrzydłowi. Od biedy może tam zagrać James i Muller, ale to nie będzie to. Szkoda, że z Alexisem nie wyszło. Chyba, że Carlo faktycznie będzie forsował 4-3-3 i będzie więcej gry w środku pola i prostopadłych podań.

05.08.2017 12:08

@blade87
Fakt, literówka, dzięki za uwagę :)

Ja ciągle liczę do Sancheza, nie tylko technicznie ale również mentalnie, pasuje do nas. Waleczny, zadziorny, coś jak Neuer, Vidal, Lewy, Robben. Myślę, że Carlo, akurat by sobie poradził z ich okiełznaniem i ukierunkował ich gniew na wygrywanie tak jak Jupp w 2012/2013 ;)

12.07.2017 20:58

Transfer Jamesa Super!!! Martwi mnie jednak sprzedaż Costy, bo jeśli mamy dalej grać skrzydłami, to w tym momencie z klasowych piłkarzy mamy tylko Ribery'ego i Robbena, którzy nie oszukujmy się, ale całego sezonu na wysokim poziomie nie zagrają. W obwodzie zostaje tak naprawdę tylko Coman, bo Gnarby'ego mamy wypożyczyć. Muller i James to nie są skrzydłowi.

Na chwilę obecną mamy obsadzona bramkę, obronę, środek pomocy i jeśli Muller wróci do formy to atak. Chyba, że Carlo zdecyduje się na 4-3-3 wtedy będziemy walić środkiem i James-Thiago-Vidal/Martinez. Zobaczymy, jak to będzie, ale jeszcze jeden transfer by się przydał i to konkrenty.

@Coman1998
SV Ramlingen-Ehlershausen 0 - 14 Hannover 96

12.07.2017 20:50

Najsilniejszy skład jaki mamy!!! JEDZIEMY!!!!

18.04.2017 20:13

W kontekście nadchodzącego meczu, ze wspomnianej dwójki wolałbym Kimmicha. Rafinha jest solidny, ale nic więcej nie osiągnie, przed Kimmichem cała kariera (pamiętajmy że Lahm w wieku 22 lat zagościł w pierwszym składzie Bayernu).

05.03.2017 11:33

Każdy klub boryka się z kontuzjami. My po prostu w poprzednich sezonach byliśmy źle przygotowani do sezonów. Z tego co czytałem Pep wymagał formy na każdym meczu, a to wiązało się z dużymi obrotami na treningach, co musiało mieć odzwierciedlenie w zdrowiu zawodników. Carlo póki co radzi sobie z tym problemem i niech tak zostanie :)

22.02.2017 23:12

@pele Tutaj informacje na temat RB LIPSK U17
http://www.dierotenbullen.com/die-roten-bullen/nachwuchs/u17.html

Z tego co zrozumiałem (nie znam niemieckiego) ich młodziki są na drugim miejscu.

Edytowano : 2017-02-22 23:09:06

@pele Tutaj informacje na temat RB LIPSK U17
http://www.dierotenbullen.com/die-roten-bullen/nachwuchs/u17.html

Z tego co zrozumiałem (nie znam niemieckiego) ich młodziki są na drugim miejscu.

I jeszcze transfermarket
http://www.transfermarkt.com/rasenballsport-leipzig-u17/startseite/verein/32942

22.02.2017 23:00

Blok defensywny moim zdaniem: Neuer - Lahm, Boateng, Hummels, Alaba i teraz środek pola Javi Martinez i Vidal, dla mnie to formacja idealna :D

22.02.2017 22:54

Słucham wypowiedzi ekspertów angielskich. Nie mogą się nachwalić Lewego :)

15.02.2017 22:55

@HejaBVB a z czego się uśmiałeś? Poczytaj sobie komentarze takich "dzieciaków mentalnych" jak Pawelinio, TMac1, czy Borix. Celowe przekręcenia nazw klubów (frajern, schajse), wyzwiska typu "czerwone świnie", nie mówiąc już o potwierdzaniu swojej nienawiści do naszego klubu. Jeden koleś poprosił o to, żeby przestać przekręcać te nazwy (rozmowa na shoutboxie parę dni temu dosłownie) to co poniektórzy z dumą się wypowiadali, że prawidłowa forma wypowiedzi nie przejdzie im przez gardło. A administracja to toleruje, więc jak to odbierać?

Co do Alonso, to niestety, po pierwszej połowie swojego pierwszego sezonu u nas wyraźnie obniża loty. Wolny, głupie straty, wolno rozgrywa piłkę. Mam do niego szacunek jako piłkarza, ale na chwilę obecną jest dobry jako uzupełnienie składu. Granie co 3 dni w podstawowym składzie, moim zdaniem nie wchodzi w grę.

Ogólnie jakby nie patrzeć, czeka nas rewolucja kadrowa. Alonso, Lahm, Ribery, Robben. Jestem zarówno ciekaw, jak starzy wyjadacze zajdą daleko w tym sezonie oraz jakie ruchy transferowe poczyni nasz zarząd.

14.02.2017 10:57

Przedstawiciele i fani Borussii to niech się nie wymądrzają, bo sami kupili Gonzalo Castro z Leverkusen, a od przyszłego roku będzie u nich grał również Omar Toprak. Zazdrość zaćmiewa umysł :)

A co do samego transferu, jeśli koleś jest faktycznie taki dobrym to brać i nie powinno być problemów z jego przyjściem. Lahm odchodzi, więc jest szansa, że jeśli się sprawdzi, to wskoczy na stałe do składu. Taka szansa dla młodego piłkarza, nie zdarza się za często.

08.02.2017 13:13

@Pawlszon Widzę, że obaj kibicujemy tym samym klubom ;)

Fakt, że po 2001 Bayern nie błyszczał już tak na arenie międzynarodowej. Rok 2009/2010 to był przełom, w którym klub zaczął tworzyć swój nowy styl. Wystarczy przypomnieć sobie, po przyjściu Arjena, cała nasza taktyka była oparta na nim no i wtedy narodził się duet Robery

02.01.2017 22:04

@gregor, bo przecież podkradamy piłkarzy rywalom, żeby ich osłabić ;)

14.12.2016 08:12

Trzeba jeszcze wymienić Gotze. Uznawany za "złote dziecko" niemieckiej piłki, sprowadzony za 38 mln euro, nie spełnił pokładanych w nim nadziei.

Ja bym do tej listy dorzucił Pranjića, kolejny transfer L.V. Gaala

W ogóle był taki okres w Bayernie, że robiliśmy jakieś dziwne - moim zdaniem - transfery (Sosa, Breno, Pranjić, no look pass Braafheid i parę innych)

02.09.2016 08:46

I bardzo dobrze, Lahm jest najlepszy. Vidal wiosną odpalił, a sądzę w systemie Carlo będzie jeszcze lepszy :)

Co do strony BvB to wchodzę tam czasem bo mam niezłą bekę z co poniektórych. Pawelinho i spółka mam wrażenie, żyją tam w trochę innym świecie :P

18.07.2016 15:10

Ja bym wypożyczył jeszcze na ten sezon. Niech się ogra w BvB lub Bayerze jeśli będą go chcieli faktycznie wypożyczyć. Ma potencjał i głupotą byłoby go stracić.

Weiser dla mnie powinien dostawać ze słabszymi szansę. Ma tego kła, nabierze tylko trochę tężyzny i śmiało może grać na prawym skrzydle.

Rode także powinien dostawać więcej szans.

02.06.2015 23:02

70 MLN?! To już by było szaleństwo. Nie bawmy się w Real. Owszem stać nas, ale czy oto chodzi? Fakt, że za Javiego daliśmy nie mało, ale umówmy się, nie było to tak, że Hoenes pstryknął palcem i sięgnął do kieszeni. Negocjacje były długie i pewnie niełatwe. Choć Javi jest wart tej ceny.
Jednak 70 mln to zdecydowanie za dużo...

02.06.2015 23:00

Ciężko cokolwiek powiedzieć. Z jednej strony nie czarował, ale umówmy się, cała BVB zawodziła w tym sezonie niemal na całej linii, więc nie można oczekiwać, że jeden zawodnik da radę pociągnąć zespół, który był w takiej sytuacji. Kolejna rzecz, nie bardzo rozumiałbym idei tego transferu. Gundo dobrze się czuje w akcjach szybkich kontr (jak cała BVB), tymczasem Pep woli grać atakiem pozycyjnym, więc ten piłkarz średnio by tu pasował, bo w BvB atak pozycyjny po prostu nie istniał.

Trochę nie rozumiem tego uporu, bo ma piłkarzy wybitnie nadających się na grę zarówno z kontry jak i atakiem pozycyjnym z czego samym piłkarzom bardziej chyba leży ten pierwszy wariant (Goetze, Muller, Lewy, Boa, Robben, Ribery, Alaba).

02.06.2015 22:58

Będzie ciężko, ale w takich momentach trzeba pokazać charakter i walczyć!!

Moim zdaniem optymalny skład to: Neuer - Lahm, Boateng, Benatia, Bernat - Muller, Goetze, Alonso, Sweini (wolalbym Martineza w miejsce któregoś z tej dwójki ale dopiero wrócił po kontuzji), Thago - Lewy.

06.05.2015 08:17

Nie wiem czy to jeszcze emocje, ale oglądając wczorajszy mecz przez 80 minut graliśmy jakoś tak topornie. Owszem, aptekarze kosili i starali się nas wybić z rytmu, ale ostatnie 10 minut plus dogrywka, miałem wrażenie, że coś zatrybiło. Nasza gra przyspieszyła, podania stały się szybsze, celniejsze, akcje wyglądały naprawdę dobrze. Brakowało tylko wykończenia. Mam nadzieję, że to nie tylko omam wynikający z radości i że nasza maszynka znów działa na pełnych obrotach :)
A mecze z BvB to powoli nowy klasyk Europy. Z resztą, z kim byśmy nie grali, trzeba wygrać!

09.04.2015 19:42

Troszkę odbiegając od tematu, przeglądałem swoją tablicę na FB
https://www.dailymotion.com/video/x191gnf_fc-bayern-munchen-best-of-2013_sport
To był piękny rok, gardło zdarłem nie jeden raz, a sąsiedzi omal mnie nie eksmitowali :P

08.04.2015 20:35

Kloppo chyba zapomniał, jak jego zawodnicy faulowali i nie dostawali kartek. Chociażby wtedy gdy Lewy był przy piłce była dogodna okazaj do kontry. Faul od tyłu i nawet żółtego kartonika. BvB powinno ten mecz kończyć w 10 (Schmelzer). Sędzia się mylił w obie strony.

06.04.2015 11:22

Tak na szybko co można powiedzieć. Ogólnienie jest źle, ale to czym zabijaliśmy jeszcze dwa lata temy, kontry albo Pep zabronił nimi grać albo zapomnialiśmy jak nimi grać.BvB miało przebłyski i pokazali jak szybko zagrać z klepki do przodu. Nie da się ciągle grać klepką. Do tego dużo strat dzisiaj i niedokładnych zagrań.

Nauer - dwie poważne akcje ale widać, że to klasa sama dla siebie
Boaten i Benatia - istna ściana, to co oni czyścili, zwłaszcza Benatia to jest mistrzostwo świata, wygraliśm właśnie dzięki nim!!!
Dante - poprawny mecz, ale widocznie odstaje od pozostałej dwójki. Jeśli Pep chce grać 3 obrońców, to zarząd musi sprowadzić nowego obrońcę. Jest Bandstuber ale po tej kontuzji może będzie łatwiej podatny na kontuzje.
- Lahm, Sweini - poprawnie ale mało widoczno
- Alonso - to zupełnie inny zawodni niż z jesieni. Brakuje ognia, brakuje precyzji i dwie lub trzy głupie straty.
- Muller - dora gra, waleczność mocno osamotniony z przodu
- Lewy - Genialne zagranie do Mullera, parcie na piłkę do przodu i wpakowanie gola do bramki. Do tego silnie trzyma się na nogach - bardzo dobry występ.
- Benatia - z przodu więcej widoczny niż z przodu.
- Rafinhia - nieco lepiej od Benatii, jednak jestem ciągle zwolennikiem Lahma na tej pozycji.
- Rode - dobry występ, nie błyskotwliwy, ale ma potencjał.
- Thiago - panowie, ten gość wchodzi pierwszy raz w tym sezonie na boisko i środek boiska wyglądał zupełnie inaczej. Z tego chłopaka naprawdę będzie pożytek!! Duży plus!
- Goetze - podobnie jak Rode, chociaż po nim spodziewam się więcej.

Trzeba poprawić grę z kontry. Widać, że Pep chciał zaskoczyć BvB i to mu się w miarę udało. Nie staraliśmy się na siłę przetrzymać piłki, ale widać, że zespołowi brakuje rytmu w takiej taktyce. Mamy bardzo dobrą technikę, potrafimy zagrać z klepki. Trzeba to wykorzystać!!

MIA SAN MIA i wesołych świąt :)

04.04.2015 20:49

Nie jestem krytykiem Pepa, ale w tym meczu zrobił błąd. Widział, że walimy głową w mur w pierwszej połowie. Niestety nasza gra drastycznie spowalnia, gdy podchodzimy do pola karnego przeciwnika, a było parę okazji na do kontry. W końcu mamy Lewego w drużynie, wykrozystajmy to.
Przy zbyt dużej wymianie piłke, zapominamy prawie w ogóle o kryciu, przeciwnik przejmuje piłkę, są 3-4 podania i ma okazje bramkową. Borussia M-G powoli robi się topową drużyną, ale takie straty i dopuszczenie do takich sytuacji jak wczoraj, jest niedopuszczalne.

23.03.2015 10:10

Bardzo dobry artykuł, pokazujący zdrową myśl w zarządzaniu zespołem. Szkoda tylko, że klub z mojego rodzinnego miasta jakim jest Widzew, nie ma w za swoimi sterami, tego typu ludzi...

22.03.2015 13:00

20 minut i niestety widzimy to czego podobno Guardiola nie lubi (nawiązując do lektury jego biografii z roku pracy w Bayernie). Gramy tym klasycznym "U". Nie jesteśmy gotowi a grę z drużynami, które nastawione są na kontrę. Niestety taką sytuację jaką miał Hannover, Real by wykorzystał. Strata bramki... zero krycia na krótko...
Brakuje takich zrywów, jakie były za Juppa. Jesteśmy za mało elastyczni. Jesteśmy drużyną jednego stylu...

07.03.2015 15:58

Czyli jak dam komuś w przysłowiowy pysk poza polem karnym (najlepiej z łokcia), to w razie gdyby to był mój debiut, będę pauzował tylko jeden mecz? O lol :P Ciekawe jakimi kryteriami kierowali się, gdy zawieszali tego całego Robaldo :P

10.02.2015 10:29

Wesołych Świąt Bożego Narodzenia moi drodzy :)

Mia San Mia!!

24.12.2014 11:19

Jeśli chodzi o naszego rywala, to bez szaleństw. Muszą wygrać, nie ma innej opcji.
Borussia także nie jest bez szans, to nie tej sam Juve co jeszcze 4 lata temu. Tylko się muszą obudzić, bo póki co to wyglądają jakby spali. Oni mają potencjał i pokazali to rok temu, gdzie słupki właściwie uchroniły Real od porażki
Bayer ma niewielką szansę przejść dalej, ale nie jest tak, że jest całkowicie pozbawiony szans. Jeśli będą mieli swój dzień, to kto wie...
Schalke mi szkoda, znów na ten...sklepik trafili(nie przepadam za Realem podobnie jak za ManU).

Borussia MG, cięzko określić. potencjał mają i szanse też. Żeby im się jakaś gafa nie trafiła, a będzie dobrze.
Wolfsburg też nie jest bez szans ze Sportingiem. Muszą po prostu grać!

Fajnego rywala ma Legia, chętnie obejrzę to spotkanie :)

15.12.2014 17:12

@xxxx dobra prowokacja, chyba, że Ty tak na serio...

15.12.2014 17:04

@anonim to byłoby piękne Combo :D Taki Real to bałby się wyjść z szatni :P

Co do występu naszych młodych, to żałuję że nie mogłem oglądać. Niestety łącza internetowe w pracy mam fatalne :( a z tego co czytam, to pokazali się z dobre strony.

12.12.2014 18:59

@anonim "Nie porównuję umiejętności piłkarskich, tylko boiskowy charakter - Effenberg vs Goetze. Da się w ogóle to w jakieś ramy wsadzić i porównać? :)" - całkowite przeciwieństwa :P jeden na jednym biegunie, drugi na drugim, więc te ramy musiałby być naprawdę pokaźnych rozmiarów :D

12.12.2014 01:12

Na kogo byśmy nie trafili, trzeba wygrać. To już nie te czasy, że trzeba było rachować, na kogo lepiej trafić. Dziś możemy wygrać z każdym!
Półtora roku temu, gdy trafiliśmy na Barcę, pomyślałem sobie - jeśli się zemścić to teraz albo nigdy - i chłopaki dali ognia! :D
W dniu rewanżu byłem na Węgrzech i to nasz przewodnik przez ładnych kilkanaście minut opowiadał, o tym w jakim to on był szoku, gdy widział co się dzieje na boisku :P
MIA SAN MIA

12.12.2014 01:08

4 drużyny niemieckie przeszły dalej w LM, a dziś Wolfsburg i Borussia M-G awansowały w LE. Zauważcie, że ostatnimi czasy, stało się to normą. Powoli, acz sukcesywnie BL pnie się coraz wyżej. Ostatnio gadałem w pracy z wielkim "danem" Realu, który stały argument przeciwko Bayernowi "podkupuje zawodników i osłabia Bundesligę". Na pytanie, skoro Bayern tak bardzo osłabił BL, to jakim cudem drużyny niemieckie regularnie wychodzą z grup co jeszcze parę lat temu było nie do pomyślenia? Brak argumentów u "znawcy" - bezcenne.

2 do 4 lat i możemy się spodziewać naprawdę interesujących osiągnięć w wykonaniu drużyn niemieckich. Na chwilę obecną wygląda to tak.
Bayern - stać na półfinał minimum.
Borussia - jeśli się przebudzi wreszcie i Klopp zrobi parę zmian w składzie, to samo
Bayer - nie lekceważyłbym go. Sporo się z nim męczyliśmy, więc 1/4 spokojnie w ich zasięgu.
Schalke - najsłabsze z trójki, moim zdaniem maks 1/4 w zależności na kogo trafią. Jednakże powoli wypracowują swoją markę w Europie.

Co do drużyn w LE, tam może zdarzyć się dosłownie wszystko. Skoro Legia daję radę (nie oszukujmy się, ale super silną drużyną, to jeszcze nie są), to Źrebaki i Wilki także mogą pocisnąć daleko.

12.12.2014 00:51

Bernat, Rode, Hojberg 3 młodych zawodników z perspektywą. O ile o Bernata się nie boje to ciągle martwi mnie, ze jak wszyscy ŚP wrócą do zdrowia to dwójka pomocników sobie nie pogra za dużo. Faktem jest, że Sweini i Xabi mają swoje lata, ale z dnia na dzień na ławkę się ich nie posadzi, a Pep bardziej wystawia ich z konieczności niż dlatego, że chce.

Hojbierg jeśli ma nie grać do na wypożyczenie do Borussi MG.

10.12.2014 18:13

Javi Martinez to urodzony DP. Niestety na obronie grał średnio, póki co kontuzja go wyklucza na długi czas. Trzeba się liczyć, że Holger na razie nie będzie grał. Tak więc mamy tylko 3 ŚO.

30.11.2014 16:25

Odniosę się do wypowiedzi Ribery007. Pomijając ten faul z Manchesterm City, to Benatia nie wydaje się być słabym defensorem. Może powodem jest to, że na treningach na chwilę obecną Dante lepiej przyswaja wskazówki Pepa (było nie było hiszpański styl). Nie wiem, jednak podczas meczy, gdy Dante jest przy piłce, to dreszcze przechodzą. Ostatni mecz chociażby to pokazuje. Dante gra niepewnie. Boi się zbliżyć do przeciwnika, nie ma tej szybkości co Boa, no i to podanie do nikogo, do tyłu w drugiej połowie... Niestety przy takim bloku defensywnym, potrzebnych jest dwóch defensywnych pomocników. Patrząc na to z boku, powinniśmy się cieszyć (Lahm, Alaba, Boateng, Benatia), ale jednak tego dodatkowego ŚO na chwilę obecną brakuje. Dante na BL się nadaje, ale mecze z Realem, czy innymi europejskimi potęgami to za wysokie progi. Badstuber - pokładaliśmy nadzieję z jego powrotem, niestety kolejna kontuzja. Ten jeden ŚO jestem na potrzebny mimo, że tego nie widać. Nie daj co Boa złapie kontuzję i co wtedy?
Póki co naszą defensywę bronią wyniki (3 stracone bramki w BL). Jednakże w tamtym roku było podobnie i nie chciałbym, żeby ta pewność nas zgubiła, bo przy kontrach radzimy sobie średnio.

30.11.2014 14:59

Padły tutaj słowa "frajersja porażka". Moim zdaniem frajerstwem jest prowadzić w wygranym meczu, a potem odpuścić grę i dać sobie wbić bramki. Czy nasi wczoraj odpuścili? Nie! 2 (słowem dwa) głupie błędy naszych dwóch filarów, przesadziły o meczu w samej końcówce. Ale powiedzcie szczerze, czy to Bayern grający w 10 murował dostęp do bramki? Czy to Bayer nie miał pomysłu na grę? Czy piłkarze nie posiadali woli walki? Ludzie! Ten Bayern, który my oglądaliśmy wczoraj, pokazał co to mieć mentalność zwycięzcy! Charakter, wola walki, a mogli olać, bo grali o nic.
Przegrali, mówi się trudno. To nie fifa czy football manager, tutaj mamy do czynienia z ludźmi, którzy robią błędy. Doskonale wiedzą, co mają robić. Będzie to także zimny prysznic, dla chłopaków.
Co do poprawy? Robben absolutna gwiazda naszego zespołu, musi zejść trochę na ziemię i zacząć grać zespołowo, bo niestety momentami przypomina to rok 2012, gdy Arjen chciał sam o wszystkim decydować.
A hejterzy Pepa, niech pomyślą kilka razy zanim coś napiszą.

26.11.2014 10:10

Bastiana raczej nie wystawi od 1 minut. Dość długą miał przerwę w grze, więc myślę, że ujrzymy go w drugiej połowie dopiero. Skład, który podał heat jak najbardziej optymalny na chwilę obecną i pokazujący, że Hojbierg powinien zostać wypożyczony. Potencjał jest i szkoda, go stracić jak Cana.

22.11.2014 11:32

Bardzo fajny tekst, mówiący prawdę. Jeśli chce się osiągać najwyższe cele, to kadra też musi być z najwyższej półki. 17 - 18 letni piłkarze dopiero wchodzą w wielki football i będą popełniali błędy, na które taki klub jak Bayern, nie może sobie pozwolić. Trzymanie ich na siłę i sadzanie na ławce, czy wysyłanie do rezerw też nie ma sensu, bo tam ich rozwój się zatrzyma. Przykład Lahma i Alaby pokazuje najlepiej, że należy wypożyczać do drużyny, gdzie będzie regularnie występował i obserwować jego rozwój.

Mam tylko pytanie, ponieważ nie jestem pewien co do statusu wychowanka w klubie. Czy takowym wychowankiem jest piłkarz, który do danego klubu trafił przed 15 rokiem życia (bo, że w nim grał od początku to jasne, jednak wiadomo, że transfery młodzików także mają miejsce) i zaliczył kolejne etapy szkoły (włączając to seniorów) piłkarskiej tego klubu?

19.11.2014 09:57

Na polskiej stronie Realu niektórzy zdrowo się zagotowali :P
A na poważnie, to mimo iż to żart, to coś w tym jest. Jest wielu znakomitych piłkarzy na swoich pozycjach. Dlaczego zawszy wygrywa tylko któryś z dwójki Messi/Ronaldo? Ostatni Mundial pokazał ile warta jest nagroda dla najlepszego piłkarza...

18.11.2014 10:40

W książce "Herr Guardiola" (przynajmniej na początku) było napisane o zachwycie Pepa nad nim, jako wielkim talentem. Niestety mimo plagi kontuzji, dostaje mało szans w końcu na środek mamy Xabiego, Rode, na dodatek Alaba i Lahm mogą tam z powodzeniem grać. Choć w wypadku tego ostatniego wolę go na prawej stronie i mam nadzieję, że tam wróci. A jak jeszcze do tego dodamy Sweini, Javi, Thaigo. Brak miejsc. z wysuniętych środkowych-pomocników mamy Goetze, Muller, dodatkowo Alaba może grac także tutaj. Chociażby ze wspomnianej książki wiadomo, że Guardiola lubi wąską ławkę zawodników wszechstronnych.

17.11.2014 20:47

Ale nie napisałem, że przez niego wpadła bramka dla BvB, nie możesz się chyba zdecydować. Za 2-3 lata...? Rozmawiamy o stanie faktycznym, który dotyczy danej chwili. Za 2-3 lata wiele się może zmienić. A na jakiej podstawie twierdzisz, że nie prawdą? Bo takie teksty typu "twój telewizor zakrzywia Ci obraz" to wybacz, ale nie jest argumentem. Kolega UKU podał Ci kolejny przykład, pokazujący że Bernat na chwilę obecną ma pewne braki nad, którymi musi popracować. Póki co nie masz argumentów, więc osobiste wycieczki sobie zachowaj dla siebie.

17.11.2014 20:39

Czy Wy potraficie czytać ze zrozumieniem? Kiedy napisałem, że bramka stracona przez Bayern z BvB to wina Bernata?! Pokaż mi tą konkretną kwestię. Powiedziałem tylko, że brakuje mu tej szybkości i później dodałem, szybkości którą ma chociażby Alaba. Podałem, tą konkretną sytuację, bo ją potrafiłem sobie NA SZYBKO przypomnieć i znaleźć w necie.

17.11.2014 12:13

@anonim w którym miejscu napisałem, że to wina Bernata? Widziałem ten filmik, nie musisz mi go wklejać, ba widziałem mecz nawet. Wyraźnie odstawał od reszty stawki i to widać na tym filmiku, a powinien popędzić nawet tym środkiem, bo tam nadbiegał jeden z zawodników BvB (numer 7). Przy ewentualnym wybiciu przez naszych, mogło (choć nie musiało) skończyć się dobitką (w zależności od tego, gdzie wylądowałaby piłka), bo gość został praktycznie bez krycia - pomimo liczebnej przewagi naszych. Szybkości Alaby to on jeszcze nie ma, choć ma predyspozycje do tego.

17.11.2014 01:20

@TwoFace może zamiast obrażać i wysłać innych do okulisty, to przyjrzyj się sam uważniej bramce zdobytej przez BvB w ostatnim meczu. Dla ułatwienia powiem Ci, że Bernat gra z numerem 18. Gdzie z całego pościgu został w tyle za resztą stawki. Jeżeli Pep go ustawia w ten sposób i wymaga od niego włączania się w akcje ofensywne, to jako obrońca boczny MUSI zapierdzielać. Nigdzie nie napisałem, że jest złym obrońcą.

Podałem konkretną sytuację i konkretny argument. Odpowiesz merytorycznie czy, potrafisz tylko kwitować śmiechem?

16.11.2014 23:27

Nie powiedziałem, że Barnat jest zły. Ale nad szybkością i powrotami musi popracować. W meczy z BvB były momenty, że nie nadążał wrócić. Choć jeśli idzie o całokształt, to jego gra podoba mi się bardzo. Ma to coś czego brakuje Shaqiriemu - pewność siebie.

16.11.2014 18:23

Z włoską ligą, po prawcie mnie jeśli się mylę, to chyba zaczęło się tak dziać od czas tej wielkiej afery korupcyjnej. Milan i Inter jeszcze potrafiły wygrać po tym okresie LM, ale reszta ligi szła w dół.

16.11.2014 11:55

Bernat nie jest zły, brakuje mu szybkości, co było widać w meczu z BvB

16.11.2014 11:49

NIestety, ale w meczach Bayernu Szaq nie błyszczy. Ma 2 - 3 ładne zagrania, a reszta meczu jest mocno przeciętna w jego wykonaniu. Na Bayern, to po prostu za mało.

16.11.2014 09:36

Rok temu, po tym jak "nieoczekiwanie" Ronaldo zdobył nagrodę po tym przedłużonym głosowaniu, prowadziłem z gościem z pracy rozmowę na temat tej nagrody. Uznał, że Ronaldo się ta złota piłka należała. Na moje pytanie dlaczego, odparł, że strzelił tyle bramek. Zadał mi także pytanie ile bramek strzelił Ribery. Ręce opadły, ale niestety ostatnimi czasy nagroda ta przysługuje tylko Messiemu/Ronaldo w zależności od tego, który strzeli więcej bramek i może jeszcze jakieś inne kryteria (bynajmniej nie sportowe). Z całym szacunkiem, ale w 2013 roku Ronaldo nie osiągnął za wiele poza tymi bramkami, gdzie większość wypracował mu zespół oraz sporo strzelił z samych karnych. Na moje pytanie do tego gościa "czy w takim razie obrońca lub bramkarz nie zasługują na tą nagrodę" nie potrafił mi nic odpowiedzieć, a jako kibucowi Bayernu zarzucił mi brak obiektywizmu. Sam deklaruje się jako kibic Milanu, ale spuszcza się nad każdym meczem Realu. Nie kontynuowałem rozmowy, bo nie było sensu. W każdym razie ostatni raz sprawiedliwie ta nagroda została przyznana Messiemu w 2009, potem to już był tylko festiwal, w którym cała reszta znakomitych piłkarzy przestała się liczyć. Więc niestety, bardzo bym chciał i trzymam kciuki za Neuera, ale boje się, że skończy się jak zawsze.

13.11.2014 14:45

@Twardy
Ok, tylko czy ten mecz powiedzmy 6 lat temu cieszyłby się taką popularnością? Niekoniecznie. Zgadza się, że kluby angielskie dostają więcej kasy, ale osiągnięć sportowych za tym nie ma. Przewagą klubów angielskich jest to, że wcześnie zdążyły wypromować się w takiej Azji i z tego czerpią zyski. My powoli przecieramy szlaki. Gdyby Watzke chciał, mógłby też zaryzykować i budować w ten sposób markę BvB w świecie, bo drużyna anonimowa to już nie jest. Kolejna sprawa jest taka, że kluby w Bundeslidze są wypłacalne. Nikt nie jest tu zależny od szejków, Abramowiczów i innych wynalazków. Zauważać, że jeśli kluby jak ManCity, Chelsea, ManUtd straciłyby nagle swoich właścicieli (sponsorów) to runęłoby to z hukiem. To są kolosy na glinianych nogach. Kluby generują straty, które ratują właśnie bogaci sponsorzy i wpływy z TV. Pytanie tylko: czy jeśli poziom sportowy PL będzie dalej na takim poziomie, gdzie kluby dostają łomoty od teoretycznie słabszych klubów (sportowo lub finansowo), to czy sponsorzy i telewizja, nie zwrócą uwagi na inny, jeszcze nie do końca zagospodarowany rynek.
Do tego jednak potrzebne jest, aby takie drużyny jak BvB, Borussia MG, Bayer czy Schalke wspięły się na jeszcze wyższy poziom.
Drżę o BvB bo jeżeli Watzke w ciągu dwóch sezonów wydał 100 mln euro na transfery (czyli pieniądze, za które można kupić 3-4 naprawdę klasowych piłkarzy), a kupuje Mykithariana za 25 mln bodajże? Gość nie jest zły, ale 25 mln?! mniej więcej tyle samo daliśmy za Robbena albo Neuera, gdzie klasa nieporównywalnie wyższa. Od dłuższego czasu mają problem z bramkarzem, ale z uporem Barcelony trzymają to drewno na bramce, które zawaliło im w tym sezonie 4 mecze ligowe jak nie więcej.
BL ma potencjał, tylko trzeba go wykorzystać, a z niemiecką solidnością może się udać :)

11.11.2014 10:10

Patrząc na ostatnie lata, już nie jest tak, że siła BL to był Bayern i potem ewentualnie jakiś inny klub miał lepszy sezon (Leverkusen w 2000). Bayern, Borussia, regularnie łoją inne drużyny w LM. Bayer, Schalke, mimo że jeszcze im czegoś brakuje, to także coraz lepiej im to idzie. Jeśli dorzucimy do tego Borussie MG oraz jeśli Wolfsburg będzie dalej cisnął jak teraz, może być naprawdę fajnie :) Ja osobiście cieszę się z takiego skoku Borussii MG. Wszyscy w Polsce podniecają się BVB, a ci tzw "spece" zapomnieli o Źrebakach. Szkoda, że przegrali z BVB, ale trudno, niech grają dalej i łoją!!! Swoją drogą BvB mogłoby się ogarnąć, bo jakby nie było rywali potrzebujemy, a poza tym ta drużyna także może punktować BL na arenie międzynarodowej.

O atrakcyjności Bundesligi niech świadczy chociażby ilość krajów na jakie było transmitowane spotkanie Bayern - BVB, które sportowo stało (moim zdaniem) wyżej niż te całe GranDerbi. Nie ma tutaj złośliwości z mojej strony. Spotkanie było pełne szybkich akcji, starć, walki i pasji.

MIA SAN MIA

10.11.2014 23:21

Nareszcie wygrana u siebie z BVB!!!!! Na świeżo co można napisać. Robben za bardzo egoistycznie, kilka razy mógł podać lepiej ustawionym kolegom. Lewy, bardzo dobry mecz, potrafi się odnaleźć w taktyce Guardioli, gdy trzeba zagrać z pierwszej piłki. Ribery... tu nie trzeba mówić, dla mnie klasa. Gość wchodzi na niecałe 20 minut i widzę inną drużynę, gdy wszedł na boisko poczułem ulgę i wiedziałem, że się zacznie. Obrona ogólnie bez zastrzeżeń, ale na litość boską Guardiola niech coś zrobi, aby nasza drużyna umiała się bronić przed kontratakami!! To przecież woła o pomstę do nieba... dwóch graczy Borussi, 4 czy 5 naszych i pada gol. Niestety, ale drużyny grające jak BVB czy Real mają na nas receptę i trzeba coś z tym zrobić. Granie trzema obrońcami, nam nie leży. Czy się to Pepowi podoba czy nie, na chwilę obecną 4-2-3-1 jest dla nas o wiele lepszym ustawieniem.
Co do meczu, to bardzo dobry poziom (moim zdaniem wyższy od przereklamowanego Gran Derbi). Cieszy wygrana. Mam jednak mimo to nadzieję, że Meister nie przyjdzie nam równie szybko jak rok temu. Bo chłopaki znów ulegną rozprężeniu, a to nam nie pomaga.

MIA SAN MIA!!!!

01.11.2014 20:40

Subotić to ma coś z głową. Ciągnie za koszulkę, faul ewidentny, jeszcze potem się pluje na Riberyego, że ten upadł. Gość się powinien leczyć.

01.11.2014 20:18

@mm
Rzadko to robię, ale włączyłem się tam do dyskusji. Pod MibuPL, jakby ktoś chciał poczytać, ale normalnie w niektórych to jakby walić w beton kijem. Oni naprawdę wierzą w to, że naszym nadrzędnym celem jest osłabianie innych, bo nie kupujemy z innych lig, tylko z niemieckiej. I nie wydajemy tak jak Real na takiego Bale 80 czy 90 mln Euro. Ręce opadają. Jakoś "Wykupujemy najlepszych", osłabiamy ligę, a mimo to poziom ligi się podnosi. Absurd?

31.10.2014 15:03

Na Onecie był artykuł o Lewym i kulisach przejściu do Bayernu. Oczywiście kilku "fanów" Borussi od razu rzuca się na Bayern, że to nasza wina bo to my niszczymy im klub. Normalnie żenada, jakoś nikt z tych fanów nie zauważył, że Watzke widząc jak BVB dołuje, stwierdził że na chwilę obecną nie będzie dokonywał żadnych wzmocnień. Bayern sam doszedł tutaj gdzie jest teraz, ale co poniektórych to widzę boli. Czy to tylko polska mentalność?

31.10.2014 12:16

Bayern, Borussia M-G. Moje dwie ulubione drużyny (w takiej kolejności). Przyznam, że taki wynik i taki układ tabeli w zupełności mi odpowiada :) Jeśli działacze Borussii będą dalej z taką konsekwencją budować zespół, to wróżę im sporo sukcesów. Borussia jest tylko jedna i jest nią Borussia Moenchengladbach :)

MIA SAN MIA!!!

26.10.2014 21:27

Pięknie Polacy!!!! Bardzo się cieszę, bo to w końcu kadra narodowa!!! Przyznam, że bałem się o dzisiejszy wynik, ale chłopaki spisali się na medal. Wola walki potrafi zdziałać cuda!!!!

11.10.2014 23:47

Tak naprawdę to on wyraził obawy co do leczenia. Ale nie powinien winić sztabu. Borussia ma ten sam problem co my. Władze Fifa nie rozumieją i chyba nie chcą zrozumieć, że po ciężkim sezonie gry na 3 frontach plus MŚ, dwa tygodnie odpoczynku to śmiech na sali. Problemem jest przeładowany terminarz, to są ludzie, którzy zapier**** co 3 dni na pełnych obrotach. Ale wiadomo, kasa najważniejsza...

29.09.2014 14:12

@hans1986 Nie do końca się zgodzę, bo o ile sezon 2011/2012 był taki, że Alaba dopiero wypracowywał sobie pozycję w klubie i między innymi meczem z Realem w półfinale, gdzie zatrzymywał kogo chciał jak chciał. W złotym sezonie był już w pełni podstawowym graczem i dalej potwierdzał swoją klasę.

29.09.2014 14:04

Kamiloxin

"Hejtować". Pewnie tutaj są osoby, które się cieszą porażkami Borussi - nawet na pewno. Mnie osobiście BVB jest obojętna, jeśli chodzi o występy podwórkowe. Jednak zauważ ilu jest tutaj użytkowników i jaki odsetek z nich 'hejtuje", a jaki wyraża normalne opinie. U was na stronie proporcje są odwrotne. Naprawdę ciężko znaleźć komentarz, w którym nie byłoby wyrazu "frajern", "świnie", "judasze", "złodzieje" itp. Jak Goetze przeszedł do nas, to naturalne, że mogliście się poczuć wkurzeni, ale komentarze na temat kontuzji Mario typu "Niech ten judasz nogi połamie" albo "Dobrze mu tak. Życzę mu, żeby więcej w piłkę nie zagrał" są trochę nie halo.
Co nie stanie się w Bayernie, zaraz wszyscy jak te hieny rzucają się i obrażają wszystkich. Najbardziej śmieszy mnie słowo "złodzieje", które dotyczy transferów. Próbowałem tłumaczyć tym ludziom, że transfery były, są i będą i gdyby wasz klub miał takie możliwości, to także kupowałaby najlepszych, bo takich trzeba kupować, aby utrzymać się na wysokim poziomie. A najlepiej kupować z własnego podwórka, bo raz, że język już będą znali, klimat także się nie zmienia i w ten sposób łatwiej o aklimatyzację. A u was w kółko teorie spiskowe, osłabianie itp. Takiego samego argumentu można użyć w stosunku do was. Osłabiliście Borussie M-G (Reus), Herthe (Ramos), mogę tak wymieniać, ale jaki to ma sens? Poszedł Hoenes czy Rummenige, wyłożyli kasę i prezes drugiego klubu odpowiada "Tak/Nie".

Niestety u was na stronie, nie ma po co wchodzić (dlatego też przestałem). Chamstwo wylewa się z monitora, a jeśli masz inne zdanie niż reszta, to nie ważne jakie argumenty przedstawisz, to w najlepszym wypadku twój post zostanie skasowany. Z resztą 'pele' przedstawił przykłady. Sami sobie wyrabiacie opinie i to na głównej polskiej stronie o BVB. Można niestety odnieść wrażenie, wchodząc na waszą stronę, że wielu tych ludzi kibicuje Borussi tylko po to, aby jechać bo Bayernie i dać upust swojej złości, co niestety świadczy o niskim wieku(poziomie?) piszących komentarze.

Zauważ, że tutaj nikt Cię od świń nie wyzywa, ani nie każe wynosić się z tej strony kibicować "niecenzuralne słowo". Nie grozi Ci także banem itp.

25.09.2014 10:03

Niech już te kontuzje się skończą, ale myślę, że do pełni zdrowia większość wróci dopiero w przerwie zimowej. Dla naszych ludzi właściwie nie było przerwy między poprzednim, a obecnym sezonem. Te dwa tygodnie - trzy tygodnie to za mało, no i to tourne do USA.

Co do loga... brzydkie... ten kolor.... fuj

13.09.2014 12:11

Platiniemu albo już bije na głowę albo sponsorzy - na skutek nagłej rezygnacji tylu gwiazd z gry w kadrze narodowej - zagrozili, że przykręcą kurek z pieniędzmi. W myśl starego powiedzenia "jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze".

13.09.2014 12:03

Nie przesadzacie z tymi teoriami spiskowymi? Sezon jest sługi, a nasz skład przetrzebiony. Rode jest młody i ma zadatki na świetnego piłkarza, ale potrzbny jest ktoś także z doswiadczeniem. Na chwilę obecną Javi wypada, Shweini to sami, Thago również. Wyobrazacie sobie, że będziemy grali jednym Rode i Lahmem? Można wystawić młodzików, ale na mecze BL, żeby się ogrywali. Wyobrażacie sobie na chwile obecną, grę z Realem czy Barcą mając w środków tylko młodzików, którym jeszcze brak niezbednego doświadczenia na takiej pozycji?

09.09.2014 16:59

Kontuzja Javiego okazuje się szczęściem w nieszczęściu, bo nasz zarząd i trener zrozumieli, że solidny ŚO jest potrzebny. Szkoda, że w takich okolicznościach na to wpadli. Dalej jednak nie rozumiem systemu grania 3 obrońców, przy najlepszych bocznych obrońcach. Oby to się sprawdziło...
Co do Khediry to fajnie byłoby go mieć. Mamy co prawda ścisk w pomocy, ale popatrzmy realnie. Shweini - kontuzja, Thiago - kontuzja, Javi - kontuzja. Zostają Goetze i Rode plus ewentualnie Alaba, ale każdy sezon pokazuje, że zarówno kontuzje jak i kartki potrafią przetrzebić nie jeden skład. Dodatkowo jak rozumiem, Pep chce grać 6 pomocnikami (?). Jeżeli tak to transfer jak najbardziej wskazany, zwłaszcza, że Sami no nie jest jakiś pierwszy lepszy grajek.

26.08.2014 09:28

@Nacjonalizm78 co ty bredzisz? Mandżu jest ostatnią osobą, której można zarzucać to, że boi się rywalizacji. Gość w minionym sezonie, stracił to wszystko na co zapracował w poprzednim. Nie jest to całkiem jego wina. Przyszedł Pep, który wprowadził całkiem inny styl niż ten, który Mandżu odpowiadam czyli pomocnicy zagrywają mu długie piłki na głowę, a ten uderza. W tym sezonie widać było w co poniektórych meczach, że Mario ewidentnie się nie odnajduje. Mario ma swój styl i go już nie zmieni. Wie także, że jeśli tu zostanie, to szans na granie będzie miał coraz mniej, a gość ma ambicje. Poza strzelaniem bramek jest to napastnik, który z furią w oczach wraca odzyskać straconą piłkę. Przychodzi do nas Lewy, który niestety walecznością i jakąś super techniką niestety nie grzeszy. Tak więc w moim odczuciu, przez upór Pepa, który choćby skały srały, nie zmieni swojego stylu gry (nieważne ile byśmy przegrali), osłabiamy swój atak. Winą Pepa jest to, że zaczął za bardzo mieszać, bo o ile gra Bayernu była świetna w przed mistrzostwem (zwłaszcza mecz z Man City u nich), to niestety po zdobyciu mistrza, to potem zaczęła się równia pochyła. Tysiące niepotrzebnych podań w środku boiska, żadnych wrzutem w pole karne, więc taki napastnik jak Mandżu jest Guardioli nie potrzebny i chłopak doskonale zdaje sobie z tego sprawę.

09.06.2014 08:41

@Bajerniak1987 to co Adi napisał. Tiki-taka to nie tylko duża liczba podań do przodu, ale także wysoki pressing, którego po prostu ostatnio brakuje. W meczu z Realem nie było nic, poza wymianą podań. Pep nie odejdzie od tiki-taki, ale też nie sądzę, żeby na siłę robił z nas Barcelonę. Często np. atakujemy skrzydłami (czego w Barcie nie było), nie jest to może to co za Juppa, ale jednak inne niż Barca. Gość ma swój styl prowadzenia, który musi dopracować, no i transfery oczywiście.

01.05.2014 12:07

Porażka boli. Jak oglądałem rewanż to po pierwszych 10 minutach czułem już, że będzie nieciekawie i niestety moje obawy się sprawdziły. Cóż powiedzieć, Real jest na fali. Pamiętajmy też, że nas zjadła trochę nasza własna pycha. Wiele z nas widziało już naszych chłopaków znowu z potrójną koroną. Należy pamiętać, że w Realu nie grają amatorzy: Ronaldo, Bale, Casillia. Trenerem jest Anchelotti. Tam także są wielkie nazwiska wielkie umiejętności, a my w pewnym momencie straciliśmy motywację, która jest niezbędna do wygrywania meczy z takimi drużynami. Wiele osób mówi tutaj tiki-taka rozpracowana, ale zwróćmy uwagę na to, że szczególne pierwsza część sezonu to istny majstersztyk (chociażby mecz z Man City, gdzie piłka co chwila była pod bramką rywala i strzał albo dośrodkowanie). Z Borussia także rozprawiliśmy się 3:0 wtedy. Jakby spojrzeć na te mecze sprzed zdobycia mistrzostwa i te po, to łatwo zobaczyć, że chłopaki grają bez polotu, bez tej fantazji. Jakby się nagle wypalili.
Dajmy chłopakom i Guardioli szansę. Gość nieprzypadkowo wygrał tyle trofeów z Barcą, którą sam zaczął przebudowywać po Rijkardzie, więc wierzę, że to samo zrobi z Bayernem i znów zaczniemy rozwalać rywali.
Co jedynie mogę zarzucić Pepowi to zaniedbanie gry w obronie, bo umówmy się, obrońców środkowych nie mamy z najwyższej półki jednak. W tamtym sezonie grali fenomenalnie bo Jupp potrafił ich ustawić i otrzymywali solidne wsparcie od Javiego. Wierzę, że Guardiola jest w stanie coś z tym zrobić.
MIA SA MIA!!!

01.05.2014 11:44

Pewnie każdy to już prawie zauważył, że jak Lahm gra na prawej obronie to ta gra nie bardzo się klei. Natomiast po wejściu Rafinhi od razu to wszystko nabrało tempa. Kto by pomyślał, że Philip na defensywnym pomocniku, będzie czuł się znacznie lepiej niż na PO, zwłaszcza, ze to nie pierwszy w tym sezonie, przeciętny jego mecz na jego zdawałoby się nominalnej pozycji.
Wygrana cieszy!! Mniej tiki-taki więcej agresji i szansa na obronę tytułu jest realna!!

09.04.2014 22:57

@Ivan
Nie bardzo Cię rozumiem. Wiele razy padało na tym portalu pytanie "kiedy Pep da szansę młodym?". Taka okazja się nadarzyła, weszło 4 młodziaków, źle bo lekceważymy rywali. To ile ma ich wejść, żeby rywal nie poczuł się zlekceważony? filary naszej ekipy podchodzą pod 30 i trzeba już teraz szykować potencjalnych następców, którzy będą mogli się zgrać ze sobą. Poza tym jak josh1982 powiedział, w środę mecz z Manchesterem, a u nas sporo kontuzji się porobiło ostatnio, więc lepiej oszczędzać siły na LM.

07.04.2014 10:42

@cayman
Z tym zdf-em? Nie zawsze śledzę komentarze i nie sądziłem, że ktoś może wpaść na pomysł, aby pisać pod innym pseudonimem.

28.02.2014 17:52

@just
Twoja wypowiedź parę komentarzy wczesniej "W lidze ang MU zdobywalo seryjnie tytuly ale byla walka do ostatnich kolejek". Znaczy, ze w tym sezonie ManU zdobywało już mistrza? Rozmowa o jednym seoznie nie ma sensu. Patrzy się na kilka lat wstecz. W tym sezonie jest tak, a w drugim może byc inaczej, sezon sezonowi nierówny tak ciężko na to wpaść?

28.02.2014 17:32

@just
Grochem o ścianę to można odnieśc do Ciebie. Pokaż mi, poza dwoma ostatnimi sezonami, w ktorych Bayern wygrywał z taką wielką przewagą mistrzą. Jesteś w stanie czy nie za bardzo? Może sobie prześledź ile było mistrzó w Niemczech w ostatnie 20 lat i kiedy - powtarzam KIEDY - czy na ile kolejek Bayern zdobywał mistrza. Nie twierdzę, że w BL rządzi Bayern, ale Twoje teorie o wyłonieniu mistrza w marcu czy kwietniu świadczą o tym, że co najwyżej dwa lata interesujesz się piłką. Specjalnie dla Ciebie, bo widzę, że się gubisz w internecie liga angielska i przewaga nad drugim miejscem z jaką ManU wygrał mistrza
99/00 - 18 pkt przewagi nad drugim Arsenalem
00/01 - 10 pkt przewagi
01/02 - Arsenal mistrzem
02/03 - 5 pkt. przewagi
03/04 - Arsenal mistrzem
04/05 i 05/06 - dzieki milionom Abramowicza wybija się Chelsea i ma dwa mistrzostwa
06/07 - 6 pkt przewagi
07/08 - 2 pkt przewagi nad Uwaga Chelsea Abramowicza
08/09 - 4 pkt przewagi
09/10 - Chelsea punkt przewagi nad ManU ktory ma 10 pkt nad trzecim zespolem
10/11 - znów ManU 9 pkt
11/12 - do bry wchodzi Man Cisty z kaszą od szejków Oba zespoly z Manchesteru mają po 89 punktów i mają 19(!!) pkt przewagi nad drugim zespołem
12/13 - ManU znów mistrzem 11 pkt przewagi

Hiszpania już mi się nie chce powtarzać; Barca, Real; Real, Barca; Barca, Real... i w czym to jest niby atrakcyjniejsze skoro pozostalym klubom pozostaje walka o 3(!!) miejsce?!

Bundesliga:
99/00 - Leverskusen mistrz drugi Bayern obaj mają po tyle samo punktow
00/01 - Bayern punkt przewagi nad Schalke
01/02 - Borussia D. mistrzem punkt nad drugim Bayerem L.
02/03 - Bayern 16 pkt. przewagi
03/04 - 6 pkt przewagi
04/05 - Bayern 14 pkt.
05/06 - Bayern 5 pkt.
06/07 - VFB mistrzem 10 pkt przewagi nad 4 Bayernem. 2 nad drugim Schalke
07/08 - Bayern 10 pkt
08/09 - Wolfsburg 2 pkt nad Bayernem
09/10 - Bayern 5 pkt nad Schalke
10/11 - Borussia 7 pkt. Nad Leverkusen
11/12 - Borussia 8 pkt nad Bayernem
12/13 - Bayern 25 pkt

Jak sobie teraz porównasz statystyki z ostatnich kilku lat to zobaczysz, że angielksa i niemiecka wcale się tak bardzo od siebie nie różnią. Tu i tu przez ostatnie dekady jeden klub dzierżył prym. Swoją róznorodnośc liga angielska zawdzięcza zagranicznemu kapitałowi, bez ktorego Chelsea i Man City niebyłyby tutaj gdzie są teraz. Tezy o tym, że o mistrza walczyło sie tam do końca, są smieszne. Przez ponad 2 dekady górował tam ManU i jakoś źle dla ligi nie wyszło. Po prostu prezesi pozostałych klubów, starali się nawiązać rywalizację z ManU, podkreslam STARALI się, a nie było to łatwe gdyż jeszcze kilka lat temu ManU był uważany za najbogatszy klub w Europie. To, że Bayern nie ma teraz rywali, to nie wina Bayernu. Bo w czym niby? Że kupi kogoś z ligowego podwórka? Jak nie kupi Bayern, to zrobi to ktoś spoza ligi i wtedy BL będzie miała figę, a nie znane nazwisko w swoich szeregach. Ballack chciał odejśc z Leverkusen, gdyby Bayern sie po niego nie zgłosił, to pewnie by wylądowal w Realu. Lucio - to samo (po kapitana rep. Brazylii nikt by sie nie zgłaszał?), Ze Roberto to samo. Kluby z bundesligi, zamiast konsekwetnie budować siłę swoich klubów, za każdym razem gdy mają kogoś dobrego nie starały się tego kogoś zatrzymać u siebie, tylko od razu sprzedawali i nie patrzyli chyba nawet gdzie, skoro potem wielkie pretensje, że pilkarze Ci grali w Bayernie.
Obecna sytuacja w BL jest zła, ale jak pokazuje przykład ligi angielskiej. Mimo jednego lidera, mozna stworzyć silną ligę.

28.02.2014 17:03

@just
Kupuje ze Stutgartu, z Schlke, Borussi, Bayeru itd. Inne kluby także kupują od Bayernu i co z tego. Bayern chce być najlepszy, to kupuje najlepszych ogranych w lidze, bo mniejsze ryzyko, że transfer będzie niewypałem. Bayern ma drugi sezon, w którym ma taka przewagę, popatrz na poprzednie sezony, w których zdobywał mistrzostwo. Ostatnim takim udanym, w którym wygrał na kilka kolejek przed końcem mistrzostwo i który teraz na szybko mogę sobie przypomnieć, to był sezon 98/99 czyli ładnych kilka lat temu. Problemem bundesligi nie jest to, że Bayern kupuje zawodników od innych, a to, że inne kluby nie potrafią utrzymać swoich najlepszych piłkarzy, a zarabionymi na ich transferach pieniędzmi, zapełnić luk, które powstają. Przykładem jest Borussia D. Jeśli np. Bayern nie pozyskałby Lewego, zrobiłby to inny klub z zewnątrz a nie z BL.
Mówisz, że w Hiszpani Barca ma konkuretnta w postaci Realu, no i co z tego? Zamiast jednego silnego klubu, są dwa i tylko dwa. Dalej przepaść z drobnymi wyjątkami raz na jakiś czas. Ale zazwyczaj z góry wiadomo, że o mistrze bedą sie biły te dwie ekipy, więc sytuacja pewnie jeszcze gorsza, bo pozostalym pozostaje walka o 3 miejsce. Manchester miał porażki, no tak miał i my też, ale nie zmienia to faktu, że w ciągu 21 ostatnich lat miał mistrze 13 razy (3 razy Arsenal 3 razy Chelsea i raz Man City oraz Tottenham).
Sytuacja obecna w BL jest zła, ale śmieszny jest argument, który się przytacza przy każdej tego typu dyskusji, że to wina Bayernu. Wiele osób zareagowało nerwowo na słowa Watzke, gdyż w pamięci ciągle są ostatnie wypowiedzi bezpośrednio pod adresem Bayernu.
Stan bundesligi jest taki, bo inne kluby nie są konsekwentne w rozsądnej polityce prowadzenia klubu w tym i transferowej.

28.02.2014 15:42

Watzke się trochę zapędził. W Hiszpańskiej lidze są tylko dwa kluby walczące o mistrza Real, Barca. Traf chciał, że w tym sezonie Athletico coś gra, ale na jak długo im starczy sił zobaczymy. Liga Angielska; no niby wszystko fajnie 4 kluby walczą o mistrza, ale wystarczy spojrzeć na ostatnie 20 lat. Jedna drużyna była faworytem MU, a reszta biła się o drugie miejsce. Dopiero pieniążki Abramowicza w Chelsea i petrodolary szejków w Man City sprawiły, że te ekipy włączyły się o mistrza. Arsenal, ma świetny sezon. ManUtd po odejściu Alexa Fergusona gra po prostu padakę i dzięki temu zespoły, które do tej pory biły się o drugie miejsce, teraz mogą się bić o pierwsze. Liga włosa, faktycznie ta się sporo działo w ciągu ostatnich 20 lat, jednak ostatnie lata to była dominacja Interu, a poprzednie to nie wiem czy warto brać pod uwagę, jedna afera korupcyjna goniła drugą. Liga niemiecka natomiast dopiero teraz i sezon temu jest tak zdominowana przez nas. Poprzednio też zdobywaliśmy mistrza, ale zdarzało się, że trzy, dwie kolejki przed końcem. W 2001 zdobyliśmy mistrza w ostatniej minucie, ostatniej kolejki.
Chwalił się Watzke, że ma na czysto ponad 100 mln euro do wydania na transfery. Za taką kasę można kupić 3-4 klasowych zawodników, plus kilka wzmocnień ze szkółki, która podobno jest taka wspaniała i można walczyć dalej. Ale woleli się bawić w jakieś wynalazki (Jedynie Sokratis trzyma poziom). Bayern wszystkich w lidze nie wykupi (na sezon dwóch góra trzech zawodników z innych klubów, przy czym sam kogoś sprzeda albo odda za darmo).
Niestety zgodzę się z poprzednikami, którzy mówią, że jest to trochę wylewanie żalów. Jak Borussia miała mistrza, to było wszystko cacy, jak Bayern znów jest na topie to źle. Podoba mi się Borussia M-G na ten przykład, poza Jungiem, bardzo dobre transfery i mimo iż walczą o piąte miejsce, to patrząc na to gdzie byli jeszcze parę lat temu, pokazali, że można. Ale przecież pan Watzke zapomniał jak to podkupił Reusa, ale jest ok bo to w końcu nie Bayern kupił.

28.02.2014 12:07

Posiadanie piłki i liczba podać. Jedno tylko powiedzenie nasuwa mi się na usta "O ja pier..." O_O i to nie z byle jaką drużyna. Arsenal w tym sezonie, pomimo porażki z Liverpoolem 5:1 prezentuje wysoki poziom.

20.02.2014 11:20

Neuer mam wrażenie zostawia układ nerwowy w szatni. On broni te karne jakby to były strzały z 30-40 metrów. No stress, no panic. W robocie jak obronił karnego, wydarłem się, że mnie w całym pokoju słyszeli (około 40 luda myślało, że się coś stało :P). Na szczęście drugą połowę mogłem już w domu obejrzeć i cóż można rzec. Dominacja na boisku bez specjalnego forsowania tempa. Nie było ataków na aferę, a konsekwentne budowanie akcji. Kanonierzy bardzo dobrze się bronili, bo momentami całą drużyną prawie. Pokazuje to przykład akcji, po której zdobyliśmy gola. Naszych w polu karnym przeciwnika było 3 - 4, ich przynajmniej 6 plus bramkarz.
Cieszy wygrana, nie ważne czy mecz był z polotem czy bez, żelazna konsekwencja i gra do końca, to jest to za co kocham Bayern. Mia San Mia!!!

20.02.2014 11:18

Interwencja Szczęsnego toczka w toczkę jak ta, podczas Euro 2012 z Grecja. Ostre wejście w nogi. Wtedy była czerwona i dzisiaj. Dwóch różnych sędziów w analogicznej sytuacji postąpiło tak samo, tyle w temacie. Tylko przegrani się tłumaczą.

20.02.2014 11:08

Moim zdaniem zarzuty o osłabienie są śmieszne. Transfery wewnątrz ligowe były są i będą. Bayern kupuje najlepszych, bo taki jest wymóg jeśli chce się być na topie. Poza tym lepiej kupić piłkarza ogranego w danej lidze, niż niewiadome z zagranicznych lig, które bądź co bądź różnią się od siebie. Kolejna sprawa, nikt nie przychodzi do zawodnika z pistoletem i nie mówi mu "idziesz do Bayernu albo kula w łeb", zawodnicy są chyba dorośli i sami decydują gdzie chcą grać. Podobnie z prezesami klubów, przecież w pierwszej kolejności, to zarząd klubu decyduje gdzie i do kogo idzie dany zawodnik, więc skoro tacy włodarze VFB zdecydowali o transferze Gomeza za 30 mln do Bayernu to do cholery niech potem nie robią z siebie ofiary. Jakoś nikt nie mówi Realu, że osłabia kluby na arenie międzynarodowej i winduje ceny zawodników do niebotycznych sum. A przecież, ten klub co sezon kupuje najlepszych z danych klubów i tylko Bayern i Barca są tymi, którzy potrafią utrzymać swoich piłkarzy. Pan Watzke niech się nie pluje, bo sam zapisał taką klauzulę za Goetze, a że chłopak wybrał Bayern to co? Kula w łeb? Lewandowskiego mogli opchnąć do Realu czy innego klubu w tamtym sezonie za niemałe pieniądze to woleli go trzymać na siłę i to się zemściło. Jak kupowali Reusa z Borussii MG to jakoś nie uważano, że jest to osłabienie rywala, a przecież ten chłopak ciągnął zespół sezon wcześniej, ale My kupiliśmy Dantego, to już, że osłabiamy rywala. Tak więc może zanim prezesi zaczną biadolić, że Bayern im wykupuje zawodników, niech po prostu sprzedają ich gdzie indziej, skoro monachijska drużyna jest taka be. Takie rzeczy dzieją się w każdej lidze... Ręce opadają...

19.02.2014 00:31

Jest najlepszy, podobnie jak pozostałe formacje. Środek obrony mamy jednak najsłabiej obsadzony (DvB nie jest na miarę Bayernu już, Badstuber póki co leczy kontuzje i trochę minie zanim po wyleczeniu wróci do dawnej dyspozycji). Guardiola stosuje bardzo często rotację w składzie co widać w każdym meczy, więc sądzę, że Ginter po zakupie i pokazaniu się z dobrej strony, na pewno będzie grał ze średniakami i się ogrywał. Jestem na tak, ale właśnie po to, aby grał i dawał przez to możliwość odpoczynku, naszej głównej parze stoperów.

01.01.2014 20:46

Wahałem się między Robbenem, a Alabą. Arjen w tym roku odkupił swoje winy i był przez cały ten okres kluczowym zawodnikiem. Alaba natomiast, tu chyba nie trzeba nic mówić. Najlepszy lewy obrońca, idealnie wspomaga Riberiego, sam także potrafi kreować akcje. To czym Arjen przechylił szalę na swoją stronę to bramki strzelone Borussii zarówno w pucharze Niemiec, jak i finale LM, które dały zwycięstwo. Dodatkowo widać zmianę w jego stylu gry. Już nie jest tak samolubna, dużo dogrywa, dużo walczy (taka zmiana, dla piłkarza w tym wieku, to wcale nie jest taka prosta sprawa). Dodatkowo hart ducha, nie poddał się, nie powiedział bye bye i nie uciekł, a został i grał i to jak. Od początku roku, do kontuzji, kluczowy zawodnik i motor tej drużyny.

26.12.2013 13:16

Myślę, że nie ma co roztrząsać tej sprawy. Nie celebrowanie zdobycia gola przeciwko swojej byłej drużynie, jest w świecie piłkarskim dość powszechne. W poprzednim sezonie to samo zrobił Mandżukić po strzeleniu bramki Wilkom, wtedy wręcz prosił, aby nie podbiegali do niego, dając do zrozumienia, że szanuje swój były klub. Goetze jest, mimo swojego wieku profesjonalistą. Nie podłamał się słysząc te gwizdy, strzelił gola i pokazał co znaczy szacunek.

24.11.2013 13:59

Z tego wszystkiego nie doceniłem naszej defensywny Boateng i Dante. Zwłaszcza ten drugi. To co ten gość czyścił to po prostu rzeźnia. Cały zespół zagrał genialnie, błędy się zdarzały to jasne, zawsze jakieś będą, ale ogólnie mecz idealny w naszym wykonaniu. Football totalny no i widać rękę Guardioli. Dużo podań na małej powierzchni i umiejętne wyjście spod pressingu rywala. Cudo !!! Znów będę miał pompę z kumpli w robocie, ciekawe czy tym razem coś powiedzą, bo po Barcelonie nic się nie odzywali w ogóle :P

23.11.2013 20:33

Hahaha !!! Pięknie po prostu pięknie !!!!!!!! Nie dość, że Goetze zemścił się za gwizdy, pokazał że jest silny psychicznie, to Podwójnie cieszy gol Robbena, człowieka, który ostatnio regularnie pogrąża Borussie i oczywiście niezawodny Muller BRAWO BRAWO BRAWO !!!!!!!!!!!!!!!!

23.11.2013 20:26

Kiker to chyba dostosowuje ustawienie jedenastki kolejki do ustawienia Bayernu przez Pep'a :P

08.10.2013 09:34

Fotel lidera jest nasz. Szkoda jedynie nie wykorzystanych szans. Statystyki takie piękne, a bramek brak... Ciemni mnie wygranie Borussi M-G nie tylko dlatego, że pokonała żółtki, ale także dlatego, że po Bayernie to moja ulubiona drużyna w BL :)

06.10.2013 12:06

Mam pytanko. Jak idzie gra Rafie w tym sezonie? Niestety do 22 jestem w robocie, gdzie nie za bardzo mogę oglądać mecze.

01.10.2013 09:54

Ciekawe komu teraz Szpaku, Jusko i cała reszta tej zgrai będzie kibicować w meczu Bayern - BVB, jeśli ten transfer dojdzie do skutku :D

25.09.2013 10:19

Mam wrażenie, że w TVP bardzo ich boli, że Bayern wygrał, ale cóż to ich problem :D

30.08.2013 23:36

JESTEM DUMNY, ŻE JESTEM KIBICEM TEGO KLUBU JUŻ TYLE LAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

30.08.2013 23:31

Zgodzę się z sera33 choć sam zagłosowałem na Martineza, a łatwo wybrać nie było. Powód po pierwsze przyszedł świeży bez znajomości realiów BL, co działało na jego niekorzyść. Dodatkowo znajomość języka co także wpływa na grę no i presja 40 mln wydanych na niego, a on po prostu przebił się do pierwszego składu jak gdyby nigdy nic i to co grał to dla mnie kosmos. U mnie w pracy nawet, mimo że nie kibicują Bayernowi to mówią, że ten gość to najlepszy transfer latem w całej Europie chyba. Jeśli dorzucić do tego mecze o stawkę, chociażby ostatni finał LM gdzie presję zostawił w szatni i bez grał bez kompleksów (podobnie jak Alaba i Neuer), zwłaszcza przez pierwsze 20 minut, to biorąc pod uwagę to i to co wymieniłem wcześniej, nie mogłem wybrać inaczej. Jak jednak podkreślam wybór nie był łatwy.

04.06.2013 00:15