@Marienplatz co to za bzdurny atak w stronę administracji? Dostałeś kiedykolwiek jakieś ostrzeżenie? Bo widzę, że aktualnie 0. "Be"?
Jak widzisz komentarz łamiący regulamin to proponuję zgłosić. Nie będę tolerował takich bzdurnych ataków i tym bardziej się z nich tłumaczył. Wszelkie żale uprzejmie prosimy zgłaszać na PW, a nie robić śmietnik tutaj.
26.05.2022 17:00
Bayern interesuje się Wirtzem, ale z uwagi na poważną kontuzję młodego Niemca, jego transfer w zbliżającym się okienku wydaje się bardzo mało prawdopodobny.
26.05.2022 12:46
Nie wiem czy jeden z najbardziej znanych, ale wiem, że na aktywnej liście jego klientów nie ma piłkarzy topowych, prócz właśnie Lewandowskiego. A wymienieni bardziej znani jego klienci już dawno pokończyli kariery. Nie kupuje zatem argumentu, że inni nie mają z nim problemu - generalnie w ostatnim czasie nikt z nim nie mógł mieć problemu, bo w ostatnim czasie nie ma u siebie „grubych ryb” mogących dyktować warunki.
Faktem jest również to, że był w mieszany w niejedna dziwną aferę.
23.05.2022 21:05
@Marienplatz ja tutaj nie widzę zbytnio głosów pochwalnych, a przede wszystkim krytykę, czasem hejt. W zupełnej mniejszości jest natomiast próba zrozumienia ruchów Bayernu.
A Twoja pewność, że "teraz nie będzie Lewandowskiego" nie wiem skąd wynika, ale może być też przedmiotem kpin po zamknięciu okienka ;-)
Edytowano : 2022-05-23 18:01:03
@hoven ale to na poważnie pytasz, czy przespałeś kilka dobrych umów, które zostały podpisane za czasów Brazzo?
23.05.2022 18:00
@BishBashBosh możesz wymienić jakie to duże nazwiska z dużych klubów ma u siebie Zahavi, że nikt nie ma z nim kłopotów?
23.05.2022 17:52
@FanGraczyBayern proszę o zgłaszanie rzekomych prób pomiatania zawodników Bayernu.
PS Jeszcze nie widziałem ani jednego zgłoszenia w tym temacie.
23.05.2022 10:10
@FanGraczyBayern a jakie to gwiazdy ma pod swoimi skrzydłami Zahavi w obecnej chwili? Bo wydaje mnie się, że żaden z jego klientów nawet nie zbliża się obecnie do marki Lewego. A tylko Nkunku wydaje się, że ma niebawem jakąkolwiek szansę.
Edytowano : 2022-05-22 22:04:34
I też mnie dziwi, że nagle Barca wymarzonym kierunkiem ? :) Oj :)
22.05.2022 22:03
Proszę bez wycieczek osobistych, dzięki.
21.05.2022 12:34
Przecież wyraźnie napisałem, że chodzi mi o ligowe spotkania w tym roku (nie sezonie).
16.05.2022 16:05
No faktycznie, Konate rozegrał w tym roku w lidze...3 spotkania. Musi być w świetnej formie ;-)
16.05.2022 15:56
@Pir5 nieoficjalnie powiem, że Gabirel jest :) Mam nadzieję, że nie będzie zły, że o tym mówię :P Obserwuj jego profil na TT ;)
15.05.2022 14:04
Podobno Barcelona doszło do porozumienia z Lewandowskim odnośnie zarobków. Polak ponoć zgodził się....na dużą obniżkę.
15.05.2022 14:02
Wszyscy się dogadują? Toć to nawet ci, którym umowy wygasają jeszcze oficjalnie nie mają w zdecydowanej większości nowych klubów.
Nie przesadzajmy zatem :)
Edytowano : 2022-05-14 17:04:17
I z tymi grubymi milionami to chyba...gruba przesada. Szczególnie patrząc po konkurencyjnych klubach, które inwestowały bez większego efektu setki milionów.
14.05.2022 17:02
@KingWizard znaczy po prostu, że nie zaakceptował propozycji. I tyle.
14.05.2022 15:48
Po pierwsze - nie wiemy co klub oferował.
Po drugie - tak jak Lewy ma prawo chcieć odejść, tak Bayern ma prawo mieć inne plany wobec niego. To nie szantaż, a respektowanie umowy. Umowy, która sprawiła ze Lewy jest najlepiej opłacanym piłkarzem w kraju. Darujmy sobie zatem hasła o szantażu.
Edytowano : 2022-05-13 17:32:53
Rozumiem przeciwne argumenty, ale osobiście uważam, że 50 bramek w sezonie jakie gwarantuje Lewy jest więcej warte niż pieniądze jakie za niego w tej chwili klub może otrzymać.
13.05.2022 17:28
Jaki szantaż ? :|
Edytowano : 2022-05-13 17:21:35
Niektórzy chyba zapominają, że przygoda Lewego z Bayernem daje korzyści obu stronom.
13.05.2022 17:19
Już można, przepraszamy za kłopoty.
13.05.2022 16:19
@arturito poważany? To najlepiej zarabiający piłkarz w klubie i całej lidze.
Edytowano : 2022-05-13 15:43:01
I ten fakt, a nie narodowość jak niepotrzebnie sugerujesz, może mieć decydujący wpływ na negocjacje.
13.05.2022 15:39
@DonJupp4ever nie wiem skąd te opinie o tych egoistach w Bayernie. Zdajesz sobie sprawę, że żaden inny napastnik w czołowych europejskich ligach nie miał tylu wypracowanych sytuacji co Lewy?
xG Lewego w Bundeslidze - 37.
xG Benzemy w LL - 23.
Przepaść.
13.05.2022 13:39
Z ciekawości zajrzałem na sts i mają zakład na "w jakim klubie sezon 2022/23 rozpocznie Lewandowski?". Na
Bayern 1.35
Barcelona 3.50
Inny klub 4.50
Jeśli zatem ktoś jest pewien odejścia to kurs wydaje się całkiem atrakcyjny ;-)
12.05.2022 21:44
@nyy32 nie, nie mylę. Tylko myśle, że bardzo uwierzyłeś w kataloński pr, który był zawsze niezle nakręcony.
12.05.2022 20:12
@Marienplatz ja o jednym, Ty o drugim. Nie mam problemu z tym, że mówisz o rzeczach, które Ci się nie podobają w klubie. O ile nie ocierają się one o hejt. Mam problem z kpiną z tytułu mistrzowskiego. Bo wcześniej były na to zgłoszenia i miałem nadzieje, ze to „jednorazowy wyskok”. Widzę że się powtarza, wiec chce jasno podkreślić - nie idźmy tą droga.
12.05.2022 20:09
@Marienplatz mozna mieć, można nie mieć. Nie można jednak na stronie fanowskiej kpić z osiągnięć klubu. Nie.
12.05.2022 20:01
@nyy32 wybacz, ale kolejny raz czytam ten termin w kontekście Barcy i Bayernu i obiecałem sobie, że nie będę tego komentował. Z szacunku dla autora.
12.05.2022 19:59
@nyy32 aha. To zbieram szczękę z podłogi i uciekam ;)
Edytowano : 2022-05-12 19:56:29
Nie ma w tym za duzo logiki, ale to tylko piłka, wiec czasami i takie szaleństwa „wypalały”, wiec nie mówię, ze to niemożliwe. Prawdopodobieństwo jednak, że w Barceonie uda się coś cennego wygrać na arenie międzynarodowej nie wydaje się na pewno wyższe niż w Bayernie. I myśle, ze powie tak większość postronnych obserwatorow.
12.05.2022 19:54
@Marienplatz te kpiny z mistrzowskich tytułów tutaj po prostu nie przystoją. Przemykałem na to oko mino zgłoszeń, ale dłużej nie będę.
Edytowano : 2022-05-12 19:53:26
Nikt Co nie każe chodzić i głosić peany ale miej szacunek dla osiągnięć klubowych i dla ludzi, których każde trofeum potrafi cieszyć.
12.05.2022 19:52
„ Prawdopodobnie Robert również dostrzega trajektorię, a chciałby jeszcze coś w swojej karierze wygrać na arenie międzynarodowe”
I dlatego mowa o Barcelonie? No proszę bez żartów :)
12.05.2022 19:49
@EustachyMotyka na kolejnym koncie to samo…Lubię dawać szanse ale ile można ?:|
12.05.2022 17:53
@Piter1985 ale to akurat normalna sprawa w każdym dużym europejskim klubie, którego łączy się z transferami dziesiątek zawodników każdego okienka.
@AdiFantasti ciekawe spostrzeżenie, aczkolwiek starałem się znaleźć potwierdzenie w liczbach i…niekoniecznie tak jest.
Jesi mówimy o długich podaniach to wyższą skuteczność niż Suele(81%) ma Upamecano (82%). Boateng w ostatnim sezonie miał 78%. Co więcej, ciekawym faktem jest to, ze Francuz zaliczył w tym sezonie ligowym 6 asyst, a Sule w całej swojej karierze w Bundeslidze…7!
11.05.2022 07:26
Najlepsi piłkarze kosztują fortunę i w zasadzie tylko kluby szejków stać na takie inwestycje.
Czy Klopp dostawal tylko tych co chciał? Naprawdę wątpię, żeby zawodnicy typu Tsimikas, Kabak czy Davies byli jego wymarzonymi wzmocnieniami.
Nie wiem się ten mit, ze w Bayernie tak zle, a gdzie indziej trenerzy dostają tych co chcą. W zdecydowanej większości przypadków życzenia trenerów nie są spełniane.
29.04.2022 09:49
@Gacek420 niezbyt, no niezbyt.
Każdy trener chce transferów i najlepszego zawodnika świata na każdej pozycji.
Klopp nie dostawał gwiazd A, raczej właśnie typu B i pracował nad nimi, żeby weszli poziom wyżej. Co więcej, nie brakowało tez wzmocnień z niższych półek z których nic nie wynikało.
Do Bayernu z chęcią przychodzą piłkarze. Dlatego…nie przesadzajmy.
29.04.2022 08:34
@Gladius dokładnie. To tak jakby teraz wyrażać tęsknotę za sportem bez sportowców - celebrytów.
Są takie czasy jakie są, co ma swoje plusy oraz minusy.
28.04.2022 13:03
"Pirania czy nie, to Bayern chyba jest jedynym klubem co ma z Zahavim na pieńku?"
Po pierwsze - kto powiedział, że Bayern ma z nim na pieńku? Bo na razie to spekulacje medialne.
Po drugie - Zahavi nie ma w swojej "stajni" specjalnie głośnych nazwisk z wielkich klubów, więc jakoś specjalnie mnie nie dziwi, że nie słychać o żadnych problemach.
28.04.2022 08:54
@mariuszhtpc oczywiście, że był takie mecze. Patrzymy jednak nie przez pryzmat wyjątków, tylko szerzej.
Bayern to jedna z najbardziej ofensywnie grających drużyn w Europie i zgadzam się z kimś kto wczesniej pisał w innym temacie, że prawdopodobnie w żadnym innym klubie Lewy nie miałby tyle okazji do strzelenia bramek. I nie jest to kwestia opinii tylko faktów (liczby na to wskazują).
@[UserID=8114]sopranopol[/user] jak to nie ma koszulek? Tzn któregoś konkretnie rozmiaru?
27.04.2022 08:58
@Gacek420 nikt ich nie oddaje. Są tacy, którzy nie chcę kontynuować swojej kariery tutaj pomimo dobrej oferty ze strony klubu. O powodach nie chcę dyskutować.
Faktem jest jednak to, że obecnie coraz częściej widzimy tego typu sytuacje i Bayern nie jest wyjątkiem.
Świetnie się to ogladalo z perspektywy postronnego kibica.
Mega doceniam to co potrafią zrobić z niczego Vini czy Karim, ale i tak stawiam na awans City.
26.04.2022 22:56
Oj David, David...
26.04.2022 21:13
Spoko @Marienplatz. Daj się jednak proszę cieszyć ludziom z trofeum, które dla nich coś znaczy. Nikt Cię nie zmusza do wspólnej celebracji, ale przynajmniej nie odbieraj tej radości innym.
Pozdro
26.04.2022 20:16
Działa.
Przepraszam za chwilową usterkę ;)
26.04.2022 18:56
@Skobry owy angielski przykład został przytoczmy wcześniej i do niego się odnosiłem. Nie został przedstawiony przeze mnie, aby coś innego "wybielić".
Edytowano : 2022-04-26 10:10:25
Choć czasami muszę przyznać, że jak czytam pewne komentarze to wydaje mnie się, że są oczekiwania, żeby działać na transferowym rynku bezbłędnie i każde, nawet mało kosztowne potknięcie jest przesadnie wyolbrzymiane (to moje subiektywne odczucie po lekturze komentarzy). A takiej skuteczności nie ma nikt w świecie.
26.04.2022 10:07
@FanGraczyBayern oczekiwania to kwestia mocno subiektywna. Koniec końców jest jednak spora różnica pomiędzy "transferową wtopą", a grą na "miarę oczekiwań".
26.04.2022 09:59
Ale przecież @hoven Ty już o tym samym pisałeś co najmniej kilka(naście) razy. Po co kolejny raz o tym samym ? :|
Edytowano : 2022-04-26 09:06:17
Gadanie, że Lucas czy Sane to wtopy to zaklinanie rzeczywistości, tudzież zwykły trolling.
Edytowano : 2022-04-26 09:07:33
A w Anglii to niejeden "kołek" odchodził za wielkie miliony. Wielkie mi rzeczy sprzedać jakiegoś drewniaka za dziesiątki milionów. Tam nawet za Andyego Carrola potrafili płącić ponad 40 mln e.
Edytowano : 2022-04-26 09:10:12
Pytanie - kto odpowiada w Liverpoolu za kontrakty i jak to możliwe, że doprowadził do sytuacji (jeśli negocjacje z piłkarzami są takie łatwe jak tutaj czasami czytam), że za rok kończą się umowy filarom tej drużyny - Salahowi, Mane, Firmino (nawiasem Keicie też)?
Edytowano : 2022-04-26 09:12:46
Coutinho natomiast miał udział przy 20 bramkach. Średnio co 107 minut. No ale tak, nie był kluczowy to już się nie liczy. Co z tego, że tutaj cały czas są narzekania na głębie składu, ale zawodnicy niekluczowi wykręcający 20 bramek co sezon... się nie liczą.
26.04.2022 09:05
@GuteSpiele wszyscy tutaj wiedzą jakie masz zdanie o Julku, więc naprawdę w każdym komentarzu nie musisz o tym wspominać, bo niebezpiecznie zbliżasz się do hejtu.
23.04.2022 19:29
@GuteSpiele ja bym jednak polecał zrobić krok w tył i spróbować nie opeirać się tylko na subiektywnych odczuciach.
Średnie posiadanie piłki Bayernu w tym sezonie (64.5%) jest znacznie wyższe niż w poprzednim (58%). Co więcej Bayern oddaje więcej strzałów w obecnym sezonie (20.1) niż poprzednim (17.1).
Jeszcze lepiej wygląda średnica różnica xG na mecz. W zeszłym sezonie było to 1.07, a w tym 1.68. Ogromna różnica.
23.04.2022 11:12
"Formacja X to DNA klubu" - nie wiem skąd się to wzięło, ale naprawdę trudno chyba wymyślić bardziej dziwaczną "prawdę futbolową".
22.04.2022 19:17
@Sonny już kluby potwierdziły. Ten Hag w United od lata.
21.04.2022 12:26
@FanGraczyBayern definicja fatalnego kibica? Tzn. według czego? Wspieranie na dobre i na złe oznacza fatalnego kibica? Chciałbym poznać źródło tej definicji.
Edytowano : 2022-04-15 12:43:27
Dziwaczne czasy nastały, że już niektórzy widzą coś złego w tym, że cieszy się Mistrzostwem. Tak to jednak przeważnie jest, dopóki się czegoś nie straci co wydaje się "normalne", myślisz że to mało warte. Analogie do obecnych czasów się nasuwają, ale nie chce wchodzić tak szeroko w tego typu dyskusje...
15.04.2022 12:41
@hoven tak, wyglądał dobrze, ale jest i było wielu dobrych ligowców, a zawodników rozgrywających tak kosmiczny sezon (bo dla mnie tak to właśnie wygląda) już nie.
14.04.2022 21:36
@Sonny Nkunku rozgrywa kosmiczny sezon. Coś mnie się wydaje, że chętny na jego wyciągnięcie z Lipska będzie musiał zapłacić fortunę.
nawiasem lubię takie historie. Rok temu pewnie niewielu, albo nikt nie wymieniał jego nazwiska w kontekście transferu do wielkiego klubu. Rocznikowo ma 25 lat, a do tej pory nie strzelał nawet 10 bramek w sezonie. Kosmiczny progres.
14.04.2022 20:51
@bayernthebest spojrzałem na statystyki Torresa. Strzelił 7 bramek, a jego współczynnik xG wynosi...8. Czyli -1.
Lewy w całym sezonie ma xG na poziomie prawie 29, a strzelił 32 (+3.1).
Edytowano : 2022-04-14 12:13:38
Tak jeszcze dla porównania, Ganrby ma xG na poziomie 7.9, a zdobył 11 bramek.
Mowa oczywiście o samej Bundeslidze - w przypadku Bayernu.
14.04.2022 12:07
A to nie można już pisać normalnie o Nagelsmannie tylko cały czas trzeba powtarzać "uczniak" tu, "uczniak" tam? :|
13.04.2022 15:18
@Memett niepotrzebne insynuacje nie poparte niczym konkretnym.
Sprawozdania finansowe Bayernu są ogólnodostępne. Klub wydaje mniej więcej tyle ile wypracuje na czysto.
13.04.2022 10:06
Rozumiałem emocje po wczorajszym meczu, ale teraz informuję, że nie będzie taryfy ulgowej i łamanie regulaminu (np. wyzywanie trenera) będzie odpowiednio karane (ostrzeżeniem).
13.04.2022 09:11
@AdiFantasti najnowsze doniesienia z całkiem wiarygodnych źródeł mówią jednak o o tym, że Holender dogadał się z włodarzami MU.
Edytowano : 2022-04-13 00:03:06
I mówię o informacjach sprzed kilku godzin.
13.04.2022 00:00
@AdiFantasti Ten Hag dogadany z United.
12.04.2022 23:54
@Sopariev tzn w wizji Kloppa był Kabak, czy Phillips?
Edytowano : 2022-04-12 23:45:10
@Adi nie ma absolutnie pewności, że Flick kontynuowałby prace i możemy pewnie tutaj debatować dniami i nocami, ale nikt w głowie Flicka nie siedzi :) Sam wybrał.
12.04.2022 23:43
@Sopariev a Klopp płakał jak ściągali mu tok temu jakieś łamagi z Chanpionship do obrony, żeby łatac linie defensywną ?:) Nie przesadzajmy ;)
Klopp świetnie pracuje nad zastanym materiałem, wcale nie potrzebuje samych wybitnych jednostek, żeby zbudować wybitny zespół.
12.04.2022 23:39
Nikt Flicka nie zwalniał.
12.04.2022 23:35
Prosiłbym nie dyskutować o nielegalnych transmisjach. Dziękuje z góry.
12.04.2022 22:24
Gol Roberta, ale praca Comana i jego odbiór absolutnie kluczowy.
12.04.2022 22:20
@DarthSmd nie wiem skąd masz te dane, ale De Bruyne zarabia na poziomie Lewandowskiego (będac precyzyjnym odrobinę więcej), a Salah właśnie negocjuje nowy kontrakt i oczekuje 100% podwyżki.
Edytowano : 2022-04-07 19:41:17
Również do końca się nie zgadzam ze stwierdzeniem, że City ma mega szeroki skład. Tam przecież jest jeden napastnik i to średniej (w skali europejskiej) jakości. I równiez nie brakuje przepłaconych zawodników - patrz Stones. Grealish to na razie wydaje się gra o klase gorzej niż krytykowany przez niektórych Sane...
Edytowano : 2022-04-07 19:46:59
PS Mane również wygasa kontrakt w przyszłym roku i chyba się zgodzimy, że kolejna umowa zagwarantuje mu solidną podwyżkę.
07.04.2022 19:37
Aha, wyjaśniasz czemu nie zapraszasz i dlatego wspominasz o jakiś mądralach, czy tez prawisz jakoby ktoś wyzywał Flicka od szmaciarzy. Nie, to nikogo tutaj nie prowokuje do powielania tych samych sporów. Jak powiedziałem, mnie ręce opadają. Poważnie.
Bez odbioru.
06.04.2022 23:21
Jeez @hoven , Ty faktycznie chcesz wracać do tych samych rozmów i triumfalnie (?) wywołujesz do tablicy (prowokujesz) tych samych rozmówców, z którymi stoczyłeś tutaj pewnie setki sporów i nigdy, a to przenigdy do żadnych sensownych wniosków nie doszliście? Naprawdę? Nie wierze, nie wierzę.
06.04.2022 23:09
@hoven doprawdy osobliwa forma zaproszenia do sensownej dyskusji. Ale Ty przecież w ogóle nie prowokujesz, to zawsze "ich" wina :)
06.04.2022 22:54
@AdiFantasti ale masz przekonanie, że w przyszłym sezonie Omar będzie równie rzadko wykorzystywany? Czas pokaże. To pierwszy sezon Anglika w nowym klubie, w nowym kraju. Ja bym wcale nie wykluczał, że po okresie aklimatyzacji otrzyma więcej szans.
Osobiście nie mam wcale złego zdania o Angliku i chętnie widziałbym go na boisku częściej, aby móc bardziej przyglądnąć się temu co ma do zaoferowania.
04.04.2022 11:49
O jakiej prowizorce mowa? Udaje się wprowadzać najbardziej utalentowanych (Davies, Musiala) i przy tym wciąż utrzymywać się w czołówce europejskiej.
Czemu zawsze musi być białe, albo czarne? Wypada zrozumieć, że w topowym klubie talenty nie wchodzą rok w rok do pierwszego zespołu. Najczęściej - jeśli dobrze pójdzie - są to jednorazowe przypadki raz na kilka sezonów.
Efekty pracy Campusu też nie prawdopodobnie nie pojawią się zaraz, a trzeba być bardziej cierpliwym. Bo to jest właśnie klucz w pracy z młodzieżą.
04.04.2022 11:40
Coman znowu zapunktował :) Brawo King!
Edytowano : 2022-04-02 17:11:02
Ładny pass od Upamecano.
02.04.2022 17:10
Brawo Leon, brakowało Cię :)
02.04.2022 16:46
Jeden rozmowa z drugim tak i naprawdę nie wiedzą o czym i dlaczego. To jest dziwne, ale jeszcze dziwniej jest gdy wchodzi trzeci, czwarty czy piąty i mówi, że ten drugi jest "be", ale tak naprawdę...to nie czyta co mówi bo ma go na ignorze. Brzmi zabawnie, nie ? No właśnie...Prosiłbym jednak o minimum powagi i przynajmniej o próbę nie eskalowania konfliktów.
28.03.2022 20:32
Nie da się tego czytać @hoven. Muszę niestety przyznać racje tym, którzy maja z Tobą problem.
Nawet ja, czyli tej który nie śledzi na bieżąco komentarzy, przynajmniej dziesiątki komentarzy widziałem, gdzie ludzie Ci tlumaczyli, że nie chodzi o to, że nikt nie spełnia życzeń trenera, tylko że w kwestii transferu musi być zgoda zarządu. Ty i tak swoje, manipulując świadomie bądź nie, aby ośmieszyć tutaj pewną grupę.
Wypowiadałem się również tak jakby niema sukcesem Barcy było to, że mówi się w ich KO tekście o takich zawodnikach jak Np Haaland czy Mbappe. Przecież to absurd i wodze to również nie po raz pierwszy.
I tak samo jak dziwiłem się tym, którzy twierdzili, że rzekomo Barca upada, tak teraz dziwię się tym, którzy odtrąbili ich odrodzenie. Na jedno i drugie zdecydowanie za wczesnie.
Edytowano : 2022-03-26 12:53:48
Czyli najprościej jak się da - jeśli zarzad zgadza się z życzeniem trenera w ocenie przydatności do drużyny zawodnika to ma sabotować transfer, aby tylko wyszło na to, że nie zgadza się z życzeniami trenera? Absurd!
Edytowano : 2022-03-26 12:58:11
I potem się dziwisz, ze nagle z niczego zaczyna się kolejna gburza jak w ten sposób podchodzisz do rozmówców i kolejny raz prowokujesz te same dyskusje.
Ja kończę, bo ręce niestety opadają.
26.03.2022 12:52
W Hiszpanii jest bodaj 52%.
25.03.2022 21:59
@hoven ale Ty znowu o tym, że o kimś tam się mówi w kontekście transferu do klubu X, czy Y jakby sam fakt łączenia zawodnika z danym klubem miałby być argumentem świadczącym za tym właśnie klubem. Kolejny raz robię wielkie oczy :)
Wciąż dużo się mówi o problemach Barcy i stawiam na to, że w lecie temat będzie również gorący, bo bilans płac na chwilę obecną wygląda tam koszmarnie.
PS Jako że kolejny raz odsyłasz do definicji "hejtu", to ja zachęcam również do zapoznania się z nią :) A także z terminem "kibic", bo widzę, że ostatnimi czasy często o te zwroty są spiny :)
25.03.2022 18:09
@Arkady142
Niestety w przypadku Maia niewiele się zmieniło od czasu ostatniego raportu o wypożyczonych -> https://www.dieroten.pl/art/show/bawarczycy-na-wypozyczeniach-luty/44076
W marcu zagrał raz, nawet od pierwszych minut i...zszedł w przerwie. To była pierwsza ligowa porażka Bremy od listopada...
23.03.2022 12:59
Ja tylko przypomnę, że początki de Ligta w Juve wcale nie były świetne.
Elokwencji, czy inteligencji nie będę oceniał, bo to nie w moim zwyczaju.
Co do znajomości języków to jednak można znaleźć informacje, że włada pięcioma. To chyba nieźle ? :)
22.03.2022 10:53
Przecież mój pierwszy komentarz zawiera link do źródła. Nie trzeba szukać, wystarczy przekleić.
I nie napisałem, że wydaje najmniej, tylko że wydaje najmniej proporcjonalnie do dochodu spośród klubów top 10, a w top 20 mniej wydaje bodaj tylko Spurs (w porównaniu do zarobków - żeby nie było wątpliwości).
Edytowano : 2022-03-22 05:35:33
I jak zaznaczyłem później. Pomimo tak dobrego wskaźnika klub zarobił na czysto…ledwie 2 mln euro, co sprawiło, że jako jedyny europejski ligowy mistrz zanotował zysk (https://www.bavarianfootballworks.com/platform/amp/2022/1/12/22880194/bayern-munich-league-champion-profit-2020-2021-coronavirus-pandemic-revenue-atletico-inter-barca)
Edytowano : 2022-03-22 05:36:26
Jeszcze fragment z powyższego artykułu:
Bayern also managed to keep their staff costs-to-operating revenue ratio at 58%, the lowest among the eight clubs assessed in the report.
The net losses suffered elsewhere are staggering: Inter Milan and Atletico Madrid had the highest annual losses: €245.6 and €111.7 respectively. But even these numbers pale in comparison to the “historical record net loss ... suffered by FC Barcelona in the same season.” Barca lost an incredible €481.3m.
22.03.2022 05:31
A ilu by się znalazło grajków zarabiających dużo większe pieniądze niż Kimmich przed podwyżką?
Dla mnie takie rozmowy i takie wyszukiwania pojedynczych przypadków nie mają większego sensu. Wysokości umów są wypadkową wielu czynników. Jeśli chcesz znaleźć przykład jakieś "niesprawiedliwości" to zawsze znajdziesz, podobnie jak w życiu.
Dlatego ja nie podejmuję takich rozmów, bo według mnie można bez końca przerzucać się przykładami.
Szerszy obraz jest natomiast taki, że Bayern wg wszelkich obiektywnych faktów (ranking UEFA) jest topową europejską drużyną, która na płace (w porównaniu do zarobków) wydaje najmniej spośród topowej 10tki.
Czy wszystko jest idealne? Nie. Jest jednak wystarczająco dobrze, że reszta na nas i tak spogląda z zazdrością.
Edytowano : 2022-03-21 18:00:13
Pierwsze przypadki z brzegu. WIęcej niż Gnabry zarabiają w samej PL:
- Chilwell
- Lacazette
- Fabinho
- Maguire
- Mata
- Kepa
itd, itd.
21.03.2022 17:56
Nie widzę, aby ktokolwiek tutaj czegokolwiek uparcie bronił, ale rozmawiamy o faktach. Najpierw przytoczyłeś Salaha. Przykład moim zdaniem niezbyt trafny z uwagi na fakty przytoczone poniżej.
Podobnie jest IMO z Fodenem, który właśnie negocjuje nowa umowę. Umowa, która według doniesień medialnych da mu ok. 8.5 mln euro.
Rice natomiast podpisał kontrakt 4 lata temu i obecna umowa wygasa za 2 lata. Można chyba już w ciemno zakładać, że kolejna umowa zakręci się ok 10 mln.
Można oczywiście szukać kolejnych tego typu przykładów, ale nie wiem czy o to chodzi w tej dyskusji.
Pozdrawiam
Edytowano : 2022-03-21 16:31:48
Ile Kimmich zarabiał przed podpisaniem umowy kilka miesięcy temu?
21.03.2022 16:27
@Moe Tyle, że Salah właśnie od długich miesięcy nie może się dogadać i chce kosmicznej podwyżki. Takiej, która właśnie "ryje banie". Podobnie mają problem z Mane i chyba Firmino.
Fakty jednak pokazują tj. obiektywne rankingi z ostatnich lat, że nasza pozycja w europejskiej piłce jest znacznie wyższa niż 6. miejsce.
Co do skautingu i szkolenia to temat na znacznie dłuższą dyskusję. Napiszę jedynie tyle - zdecydowanie łatwiej (bo otrzymują gwarancję minut) ściągać i szkolić (bo grają dużo częściej i pod mniejszą presją) młodych w mniejszych klubach.
Edytowano : 2022-03-21 14:51:27
I nie mogę zgodzić się odnośnie Roci, który IMO co dostaje szanse to ją wykorzystuje, a także Richardsa, który zmienił ligę, kraj i generalnie wstrzymałbym się jeszcze przed skreślaniem tego zawodnika.
21.03.2022 14:48
@hoven ale ten ranking talentów Atletico kto przygotował? Tzn. jakiś jest obiektywny ranking potrafiący ocenić talent? Kolejny raz czytam o tym jakby to był fakt, a to co najwyżej subiektywna opinia.
Co do Stonesa - to nigdy nie był zawodnik, który wyróżnił się czymkolwiek na arenie międzynarodowej. Co więcej, on nawet nie wyrobił sobie takiej pozycji w reprezentacji jak...uwaga, uwaga - Maguire! I mówimy o reprezentacji Anglii, nie Francji. A do tego potrafi ogarnąć tylko jedną pozycję. Widzę, że wielu o tym zapomina, ale w przypadku Lucasa jego wartość znacznie podwyższa fakt, że potrafi zagrać z powodzeniem na dwóch pozycjach.
Co do rankingu odnośnie budżetu płac - nie bardzo rozumiem (nawet jeśli to prawda, choć nie przytoczyłeś linków) to nie rozumiem czego ma to dowieść w obecnej sytuacji. Odnosiłem się przecież do zarzutów, które pojawiły się tutaj, które mówiły o obecnej sytuacji. Nie tej sprzed 20 lat.
21.03.2022 14:28
@Moe chętnie zapoznam się z jakimiś wiarygodnymi danymi.
Z tego co znalazłem, to Bayern nawet nie jest w 5-tce klubów wydających najwięcej na pense -> https://www.sporf.com/new-figures-show-the-highest-club-wage-bills-in-european-football/
Co więcej, wychodzi na to, że Bayern wydaje na pensje (procentowo) najmniej z top10 w odniesieniu do przychodu. Przy wydatkach na transfery zapewne również nie jesteśmy w czubie.
A wyniki finansowe za ostatni rok mówią, że klub zarobił netto za zeszły sezon niecałe 2 mln. euro. I z tego co da się przeczytać, żaden inny topowy europejski klub nie wygenerował takiego wyniku.
Wobec powyższego...faktycznie jest tak źle? Jeśli Lucas to tak źle wydane pieniądze to się spytam konkretnie - ile obecnie trzeba by wydać na pensje takiego zawodnika, który byłby w stanie skutecznie pokryć dwie pozycje i, czy się to komuś podoba czy nie, wciąż był zawodnikiem perspektywicznym.
Edytowano : 2022-03-21 12:50:22
Zgadzam się tutaj z tapczanem. Różnicą są przede wszystkim szejkowie i oligarchowie.
Edytowano : 2022-03-21 12:57:20
nadmienię, że np w Anglii więcej od Lucasa zarabia John Stones. John Stones.
21.03.2022 12:48
O tym, że po kimś tam płakano gdzieś tam to żaden argument merytoryczny. Wielu było takich po których plakano, a w nowym środowisku się nie odnaleźli.
Z tego co wiem to Edwards w Portsmouth oraz Spurs zatrudniony byl w innej roli niż obecnie w Liverpoolu.
20.03.2022 16:56
Ja natomiast z dużą rezerwą podchodzę do tych pozaboiskowych fenomenów. Podobnie jak za dużą uwagę imo przywiązuje się do trenerów, tak obecnie widzę, że niektórzy idą krok dalej i zbyt idealizują dyrektorów.
Nie chce być złe zrozumiany, bo to nie jest łatwa robota. Tyle tylko, że moim zdaniem na sukces składa się wiele czynników. W jednym środowisku dany fachowiec wyglada fantastycznie, by w innym już nie. Ktoś tutaj przywoływanie przecież całkiem słusznie przykład Monchiego, który w Sewilli zdawałoby się wykonywał kapitalną robote, by w Rzymie wylać koszmarnie. A trzymając się trenerki - czy ktoś sobie wyobrazi, że jakiś inny trener wybrałby z Leicester Premjer League? A dokonał tego Ranieri, który powszechnie uważany był i jest za solidnego trenera, ale wcale nie geniusza.
Dlatego będę z uwagą śledził losy Edwardsa. Nawiasem mówiąc odchodzi w momencie kiedy już niebawem wygasają kontrakty największych gwiazd tej drużyny. Przypadek ?:)
Generalnie wydaje mnie się, że zmierzamy w taką stronę, że zaraz będzie coraz mniej piłki…w piłce ;)
Edytowano : 2022-03-20 16:43:22
Ps zdecydowanie łatwiej również budowac drużynę i wdzierać się na szczyt niż utrzymać ją tam długie przez lata.
20.03.2022 16:41
Generalnie lepiej, żebym się publicznie nie wypowiadał co myślę o piłkarskich agentach :)
20.03.2022 13:44
Oczywiście, że rola agentów na przestrzenni ostatnich 15-20 lat niesamowicie wzrosła. Można niemal każde zjawisko lekceważyć i mówić o "medialności", ale to uproszczenie.
Mamy coraz więcej super agentów. Widać to w globalnej piłce, ale jak ktoś zejdzie niżej, nawet do polskiej piłki, to doskonale widzi jak duży wpływ na futbol mają ci ludzie.
Piłkarze kiedyś radzili się trenerów, kolegów, ale teraz słuchają się agentów. Polecam -> https://thesportsrush.com/role-super-agents-modern-football/
Gdzie jest nieco więcej o tym :)
20.03.2022 12:49
To Upamecano za darmo przyszedł? Sabitzer też? A Sane?
09.03.2022 14:11
Przepraszam za problemy.
@Ivan7 proszę uprzejmie o informację na temat "sporej ilości błędów" w portalu. Nie przypominam sobie chociażby jednego zgłoszenia, więc chętnie zapoznam się z listą i postaram się o szybką interwencję.
09.03.2022 12:45
@hoven mam w zwyczaju oceniać trenera po sezonie. Trudno oczywiście nie mieć obaw, trudno również oprzeć się wrażeniu, że się trochę pogubił.
06.03.2022 18:29
Ale ja już o tym pisałem co myśle o tym terminie i do czego to prowadzi. Myślałem, że nie była to skomplikowana polszczyzna.
06.03.2022 17:35
A czy ja nie pisałem już kiedyś o jakimś głupawym, próbującym znowu dzielić tutejsza społeczność terminie „hassanisci”? Idzie ręce załamać.
06.03.2022 17:29
@nyy32 Ależ ja nie mam nic przeciwko temu, że wyrażasz swoje opinie. Wprost przeciwnie - zachęcam do tego.
Tyle tylko, że jestem mocno wyczulony na sprowadzanie rozmowy w rejony typu (upraszczając) "wystarczy włączyć myślenie. Kto tak nie sądzi ten X, Y, Z". Nie sądzisz, że w takim wypadku rozpoczęcie zdania od "moim zdaniem" ma niewielkie znaczenie?
Pozdrawiam :)
Edytowano : 2022-03-03 09:28:29
Proszę zgłaszać komentarze, które łamią regulamin. Ewentualnie, proszę o sugestie w sprawie zmian w regulaminie. Chętnie popracujemy nad tym, aby dostosować go pod zmieniającą się rzeczywistość :)
03.03.2022 09:15
@nyy32 uprzejmie proszę o nie stosowanie narracji typu „kto nie z nami ten polglowek”.
To tylko Twoje zdanie nt działań pewnych osób, a nie fakt i bardzo proszę szanować również inne zdanie.
Z góry dziękuję.
02.03.2022 21:58
„Zdarzyło się, we jakoś nie za duzo”
To chyba bardzo delikatnie ujęte :) Bo ja szczerze sobie nie przypominam, a te krytyczne pewnie dzień w dzień. I mówimy o klubie, który niedawno wygrał LM. Strach się bać co by było jakby wyniki były gorsze :)
02.03.2022 17:26
@ZielonyPomidor tak jak wiadomym było, że nie przejdzie Sane, Upamecano czy Sabitzer?
PS Nawiasem, napisałeś kiedykolwiek tutaj coś pozytywnego o Bayernie? :)
02.03.2022 16:33
@Reeken89 z porównania z taki duetem mało kto w historii mógłby wyjść zwycięsko. Ja tylko nadmienię, że taki np. Gnabry w miarę regularnie kręci "kanadyjkę" w okolicach 20.
Przede wszystkim to zupełnie inni skrzydłowi. Ribery nigdy w swojej historii w Bayernie nie zdobył 20 i więcej bramek w sezonie, co Gnabry'emu już się raz przytrafiło :)
23.02.2022 11:48
@Reeken89 a wytłumacz mi proszę, czy jest coś złego w bronieniu "jak niepodległości" klubu na stronie fanów...tego klubu?! Bo nierzadko tutaj czytam takie zdania formułowane niczym zarzut, co szczerze mówiąc budzi we mnie mieszane uczucia.
0 goli i 0 asyst? Strasznie nisko cenisz Roberta.
26.05.2022 18:22
@Marienplatz co to za bzdurny atak w stronę administracji? Dostałeś kiedykolwiek jakieś ostrzeżenie? Bo widzę, że aktualnie 0. "Be"?
Jak widzisz komentarz łamiący regulamin to proponuję zgłosić. Nie będę tolerował takich bzdurnych ataków i tym bardziej się z nich tłumaczył. Wszelkie żale uprzejmie prosimy zgłaszać na PW, a nie robić śmietnik tutaj.
26.05.2022 17:00
Bayern interesuje się Wirtzem, ale z uwagi na poważną kontuzję młodego Niemca, jego transfer w zbliżającym się okienku wydaje się bardzo mało prawdopodobny.
26.05.2022 12:46
Nie wiem czy jeden z najbardziej znanych, ale wiem, że na aktywnej liście jego klientów nie ma piłkarzy topowych, prócz właśnie Lewandowskiego. A wymienieni bardziej znani jego klienci już dawno pokończyli kariery. Nie kupuje zatem argumentu, że inni nie mają z nim problemu - generalnie w ostatnim czasie nikt z nim nie mógł mieć problemu, bo w ostatnim czasie nie ma u siebie „grubych ryb” mogących dyktować warunki.
Faktem jest również to, że był w mieszany w niejedna dziwną aferę.
23.05.2022 21:05
@Marienplatz ja tutaj nie widzę zbytnio głosów pochwalnych, a przede wszystkim krytykę, czasem hejt. W zupełnej mniejszości jest natomiast próba zrozumienia ruchów Bayernu.
A Twoja pewność, że "teraz nie będzie Lewandowskiego" nie wiem skąd wynika, ale może być też przedmiotem kpin po zamknięciu okienka ;-)
Edytowano : 2022-05-23 18:01:03
@hoven ale to na poważnie pytasz, czy przespałeś kilka dobrych umów, które zostały podpisane za czasów Brazzo?
23.05.2022 18:00
@BishBashBosh możesz wymienić jakie to duże nazwiska z dużych klubów ma u siebie Zahavi, że nikt nie ma z nim kłopotów?
23.05.2022 17:52
@FanGraczyBayern proszę o zgłaszanie rzekomych prób pomiatania zawodników Bayernu.
PS Jeszcze nie widziałem ani jednego zgłoszenia w tym temacie.
23.05.2022 10:10
@FanGraczyBayern a jakie to gwiazdy ma pod swoimi skrzydłami Zahavi w obecnej chwili? Bo wydaje mnie się, że żaden z jego klientów nawet nie zbliża się obecnie do marki Lewego. A tylko Nkunku wydaje się, że ma niebawem jakąkolwiek szansę.
Edytowano : 2022-05-22 22:04:34
I też mnie dziwi, że nagle Barca wymarzonym kierunkiem ? :) Oj :)
22.05.2022 22:03
Proszę bez wycieczek osobistych, dzięki.
21.05.2022 12:34
Przecież wyraźnie napisałem, że chodzi mi o ligowe spotkania w tym roku (nie sezonie).
16.05.2022 16:05
No faktycznie, Konate rozegrał w tym roku w lidze...3 spotkania. Musi być w świetnej formie ;-)
16.05.2022 15:56
@Pir5 nieoficjalnie powiem, że Gabirel jest :) Mam nadzieję, że nie będzie zły, że o tym mówię :P Obserwuj jego profil na TT ;)
15.05.2022 14:04
Podobno Barcelona doszło do porozumienia z Lewandowskim odnośnie zarobków. Polak ponoć zgodził się....na dużą obniżkę.
15.05.2022 14:02
Wszyscy się dogadują? Toć to nawet ci, którym umowy wygasają jeszcze oficjalnie nie mają w zdecydowanej większości nowych klubów.
Nie przesadzajmy zatem :)
Edytowano : 2022-05-14 17:04:17
I z tymi grubymi milionami to chyba...gruba przesada. Szczególnie patrząc po konkurencyjnych klubach, które inwestowały bez większego efektu setki milionów.
14.05.2022 17:02
@KingWizard znaczy po prostu, że nie zaakceptował propozycji. I tyle.
14.05.2022 15:48
Po pierwsze - nie wiemy co klub oferował.
Po drugie - tak jak Lewy ma prawo chcieć odejść, tak Bayern ma prawo mieć inne plany wobec niego. To nie szantaż, a respektowanie umowy. Umowy, która sprawiła ze Lewy jest najlepiej opłacanym piłkarzem w kraju. Darujmy sobie zatem hasła o szantażu.
Edytowano : 2022-05-13 17:32:53
Rozumiem przeciwne argumenty, ale osobiście uważam, że 50 bramek w sezonie jakie gwarantuje Lewy jest więcej warte niż pieniądze jakie za niego w tej chwili klub może otrzymać.
13.05.2022 17:28
Jaki szantaż ? :|
Edytowano : 2022-05-13 17:21:35
Niektórzy chyba zapominają, że przygoda Lewego z Bayernem daje korzyści obu stronom.
13.05.2022 17:19
Już można, przepraszamy za kłopoty.
13.05.2022 16:19
@arturito poważany? To najlepiej zarabiający piłkarz w klubie i całej lidze.
Edytowano : 2022-05-13 15:43:01
I ten fakt, a nie narodowość jak niepotrzebnie sugerujesz, może mieć decydujący wpływ na negocjacje.
13.05.2022 15:39
@DonJupp4ever nie wiem skąd te opinie o tych egoistach w Bayernie. Zdajesz sobie sprawę, że żaden inny napastnik w czołowych europejskich ligach nie miał tylu wypracowanych sytuacji co Lewy?
xG Lewego w Bundeslidze - 37.
xG Benzemy w LL - 23.
Przepaść.
13.05.2022 13:39
Z ciekawości zajrzałem na sts i mają zakład na "w jakim klubie sezon 2022/23 rozpocznie Lewandowski?". Na
Bayern 1.35
Barcelona 3.50
Inny klub 4.50
Jeśli zatem ktoś jest pewien odejścia to kurs wydaje się całkiem atrakcyjny ;-)
12.05.2022 21:44
@nyy32 nie, nie mylę. Tylko myśle, że bardzo uwierzyłeś w kataloński pr, który był zawsze niezle nakręcony.
12.05.2022 20:12
@Marienplatz ja o jednym, Ty o drugim. Nie mam problemu z tym, że mówisz o rzeczach, które Ci się nie podobają w klubie. O ile nie ocierają się one o hejt. Mam problem z kpiną z tytułu mistrzowskiego. Bo wcześniej były na to zgłoszenia i miałem nadzieje, ze to „jednorazowy wyskok”. Widzę że się powtarza, wiec chce jasno podkreślić - nie idźmy tą droga.
12.05.2022 20:09
@Marienplatz mozna mieć, można nie mieć. Nie można jednak na stronie fanowskiej kpić z osiągnięć klubu. Nie.
12.05.2022 20:01
@nyy32 wybacz, ale kolejny raz czytam ten termin w kontekście Barcy i Bayernu i obiecałem sobie, że nie będę tego komentował. Z szacunku dla autora.
12.05.2022 19:59
@nyy32 aha. To zbieram szczękę z podłogi i uciekam ;)
Edytowano : 2022-05-12 19:56:29
Nie ma w tym za duzo logiki, ale to tylko piłka, wiec czasami i takie szaleństwa „wypalały”, wiec nie mówię, ze to niemożliwe. Prawdopodobieństwo jednak, że w Barceonie uda się coś cennego wygrać na arenie międzynarodowej nie wydaje się na pewno wyższe niż w Bayernie. I myśle, ze powie tak większość postronnych obserwatorow.
12.05.2022 19:54
@Marienplatz te kpiny z mistrzowskich tytułów tutaj po prostu nie przystoją. Przemykałem na to oko mino zgłoszeń, ale dłużej nie będę.
Edytowano : 2022-05-12 19:53:26
Nikt Co nie każe chodzić i głosić peany ale miej szacunek dla osiągnięć klubowych i dla ludzi, których każde trofeum potrafi cieszyć.
12.05.2022 19:52
„ Prawdopodobnie Robert również dostrzega trajektorię, a chciałby jeszcze coś w swojej karierze wygrać na arenie międzynarodowe”
I dlatego mowa o Barcelonie? No proszę bez żartów :)
12.05.2022 19:49
@EustachyMotyka na kolejnym koncie to samo…Lubię dawać szanse ale ile można ?:|
12.05.2022 17:53
@Piter1985 ale to akurat normalna sprawa w każdym dużym europejskim klubie, którego łączy się z transferami dziesiątek zawodników każdego okienka.
11.05.2022 12:09
Już odpowiadam @AdiFantasti .
[średnia na 90 min]
Boateng 22.9,
Upamecano 19.4
Alaba...14.1 [skut. 67.1% (!)]
11.05.2022 09:54
@AdiFantasti ciekawe spostrzeżenie, aczkolwiek starałem się znaleźć potwierdzenie w liczbach i…niekoniecznie tak jest.
Jesi mówimy o długich podaniach to wyższą skuteczność niż Suele(81%) ma Upamecano (82%). Boateng w ostatnim sezonie miał 78%. Co więcej, ciekawym faktem jest to, ze Francuz zaliczył w tym sezonie ligowym 6 asyst, a Sule w całej swojej karierze w Bundeslidze…7!
11.05.2022 07:26
Najlepsi piłkarze kosztują fortunę i w zasadzie tylko kluby szejków stać na takie inwestycje.
Czy Klopp dostawal tylko tych co chciał? Naprawdę wątpię, żeby zawodnicy typu Tsimikas, Kabak czy Davies byli jego wymarzonymi wzmocnieniami.
Nie wiem się ten mit, ze w Bayernie tak zle, a gdzie indziej trenerzy dostają tych co chcą. W zdecydowanej większości przypadków życzenia trenerów nie są spełniane.
29.04.2022 09:49
@Gacek420 niezbyt, no niezbyt.
Każdy trener chce transferów i najlepszego zawodnika świata na każdej pozycji.
Klopp nie dostawał gwiazd A, raczej właśnie typu B i pracował nad nimi, żeby weszli poziom wyżej. Co więcej, nie brakowało tez wzmocnień z niższych półek z których nic nie wynikało.
Do Bayernu z chęcią przychodzą piłkarze. Dlatego…nie przesadzajmy.
29.04.2022 08:34
@Gladius dokładnie. To tak jakby teraz wyrażać tęsknotę za sportem bez sportowców - celebrytów.
Są takie czasy jakie są, co ma swoje plusy oraz minusy.
28.04.2022 13:03
"Pirania czy nie, to Bayern chyba jest jedynym klubem co ma z Zahavim na pieńku?"
Po pierwsze - kto powiedział, że Bayern ma z nim na pieńku? Bo na razie to spekulacje medialne.
Po drugie - Zahavi nie ma w swojej "stajni" specjalnie głośnych nazwisk z wielkich klubów, więc jakoś specjalnie mnie nie dziwi, że nie słychać o żadnych problemach.
28.04.2022 08:54
@mariuszhtpc oczywiście, że był takie mecze. Patrzymy jednak nie przez pryzmat wyjątków, tylko szerzej.
Bayern to jedna z najbardziej ofensywnie grających drużyn w Europie i zgadzam się z kimś kto wczesniej pisał w innym temacie, że prawdopodobnie w żadnym innym klubie Lewy nie miałby tyle okazji do strzelenia bramek. I nie jest to kwestia opinii tylko faktów (liczby na to wskazują).
@[UserID=8114]sopranopol[/user] jak to nie ma koszulek? Tzn któregoś konkretnie rozmiaru?
27.04.2022 08:58
@Gacek420 nikt ich nie oddaje. Są tacy, którzy nie chcę kontynuować swojej kariery tutaj pomimo dobrej oferty ze strony klubu. O powodach nie chcę dyskutować.
Faktem jest jednak to, że obecnie coraz częściej widzimy tego typu sytuacje i Bayern nie jest wyjątkiem.
27.04.2022 08:54
@Gacek420 polecam zobaczyć zeszłoroczne zimowe transfery Liverpoolu :)
27.04.2022 08:53
Świetnie się to ogladalo z perspektywy postronnego kibica.
Mega doceniam to co potrafią zrobić z niczego Vini czy Karim, ale i tak stawiam na awans City.
26.04.2022 22:56
Oj David, David...
26.04.2022 21:13
Spoko @Marienplatz. Daj się jednak proszę cieszyć ludziom z trofeum, które dla nich coś znaczy. Nikt Cię nie zmusza do wspólnej celebracji, ale przynajmniej nie odbieraj tej radości innym.
Pozdro
26.04.2022 20:16
Działa.
Przepraszam za chwilową usterkę ;)
26.04.2022 18:56
@Skobry owy angielski przykład został przytoczmy wcześniej i do niego się odnosiłem. Nie został przedstawiony przeze mnie, aby coś innego "wybielić".
Edytowano : 2022-04-26 10:10:25
Choć czasami muszę przyznać, że jak czytam pewne komentarze to wydaje mnie się, że są oczekiwania, żeby działać na transferowym rynku bezbłędnie i każde, nawet mało kosztowne potknięcie jest przesadnie wyolbrzymiane (to moje subiektywne odczucie po lekturze komentarzy). A takiej skuteczności nie ma nikt w świecie.
26.04.2022 10:07
@FanGraczyBayern oczekiwania to kwestia mocno subiektywna. Koniec końców jest jednak spora różnica pomiędzy "transferową wtopą", a grą na "miarę oczekiwań".
26.04.2022 09:59
Ale przecież @hoven Ty już o tym samym pisałeś co najmniej kilka(naście) razy. Po co kolejny raz o tym samym ? :|
Edytowano : 2022-04-26 09:06:17
Gadanie, że Lucas czy Sane to wtopy to zaklinanie rzeczywistości, tudzież zwykły trolling.
Edytowano : 2022-04-26 09:07:33
A w Anglii to niejeden "kołek" odchodził za wielkie miliony. Wielkie mi rzeczy sprzedać jakiegoś drewniaka za dziesiątki milionów. Tam nawet za Andyego Carrola potrafili płącić ponad 40 mln e.
Edytowano : 2022-04-26 09:10:12
Pytanie - kto odpowiada w Liverpoolu za kontrakty i jak to możliwe, że doprowadził do sytuacji (jeśli negocjacje z piłkarzami są takie łatwe jak tutaj czasami czytam), że za rok kończą się umowy filarom tej drużyny - Salahowi, Mane, Firmino (nawiasem Keicie też)?
Edytowano : 2022-04-26 09:12:46
Coutinho natomiast miał udział przy 20 bramkach. Średnio co 107 minut. No ale tak, nie był kluczowy to już się nie liczy. Co z tego, że tutaj cały czas są narzekania na głębie składu, ale zawodnicy niekluczowi wykręcający 20 bramek co sezon... się nie liczą.
26.04.2022 09:05
@GuteSpiele wszyscy tutaj wiedzą jakie masz zdanie o Julku, więc naprawdę w każdym komentarzu nie musisz o tym wspominać, bo niebezpiecznie zbliżasz się do hejtu.
23.04.2022 19:29
@GuteSpiele ja bym jednak polecał zrobić krok w tył i spróbować nie opeirać się tylko na subiektywnych odczuciach.
Średnie posiadanie piłki Bayernu w tym sezonie (64.5%) jest znacznie wyższe niż w poprzednim (58%). Co więcej Bayern oddaje więcej strzałów w obecnym sezonie (20.1) niż poprzednim (17.1).
Jeszcze lepiej wygląda średnica różnica xG na mecz. W zeszłym sezonie było to 1.07, a w tym 1.68. Ogromna różnica.
23.04.2022 11:12
"Formacja X to DNA klubu" - nie wiem skąd się to wzięło, ale naprawdę trudno chyba wymyślić bardziej dziwaczną "prawdę futbolową".
22.04.2022 19:17
@Sonny już kluby potwierdziły. Ten Hag w United od lata.
21.04.2022 12:26
@FanGraczyBayern definicja fatalnego kibica? Tzn. według czego? Wspieranie na dobre i na złe oznacza fatalnego kibica? Chciałbym poznać źródło tej definicji.
Edytowano : 2022-04-15 12:43:27
Dziwaczne czasy nastały, że już niektórzy widzą coś złego w tym, że cieszy się Mistrzostwem. Tak to jednak przeważnie jest, dopóki się czegoś nie straci co wydaje się "normalne", myślisz że to mało warte. Analogie do obecnych czasów się nasuwają, ale nie chce wchodzić tak szeroko w tego typu dyskusje...
15.04.2022 12:41
@hoven tak, wyglądał dobrze, ale jest i było wielu dobrych ligowców, a zawodników rozgrywających tak kosmiczny sezon (bo dla mnie tak to właśnie wygląda) już nie.
14.04.2022 21:36
@Sonny Nkunku rozgrywa kosmiczny sezon. Coś mnie się wydaje, że chętny na jego wyciągnięcie z Lipska będzie musiał zapłacić fortunę.
nawiasem lubię takie historie. Rok temu pewnie niewielu, albo nikt nie wymieniał jego nazwiska w kontekście transferu do wielkiego klubu. Rocznikowo ma 25 lat, a do tej pory nie strzelał nawet 10 bramek w sezonie. Kosmiczny progres.
14.04.2022 20:51
@bayernthebest spojrzałem na statystyki Torresa. Strzelił 7 bramek, a jego współczynnik xG wynosi...8. Czyli -1.
Lewy w całym sezonie ma xG na poziomie prawie 29, a strzelił 32 (+3.1).
Edytowano : 2022-04-14 12:13:38
Tak jeszcze dla porównania, Ganrby ma xG na poziomie 7.9, a zdobył 11 bramek.
Mowa oczywiście o samej Bundeslidze - w przypadku Bayernu.
14.04.2022 12:07
A to nie można już pisać normalnie o Nagelsmannie tylko cały czas trzeba powtarzać "uczniak" tu, "uczniak" tam? :|
13.04.2022 15:18
@Memett niepotrzebne insynuacje nie poparte niczym konkretnym.
Sprawozdania finansowe Bayernu są ogólnodostępne. Klub wydaje mniej więcej tyle ile wypracuje na czysto.
13.04.2022 10:06
Rozumiałem emocje po wczorajszym meczu, ale teraz informuję, że nie będzie taryfy ulgowej i łamanie regulaminu (np. wyzywanie trenera) będzie odpowiednio karane (ostrzeżeniem).
13.04.2022 09:11
@AdiFantasti najnowsze doniesienia z całkiem wiarygodnych źródeł mówią jednak o o tym, że Holender dogadał się z włodarzami MU.
Edytowano : 2022-04-13 00:03:06
I mówię o informacjach sprzed kilku godzin.
13.04.2022 00:00
@AdiFantasti Ten Hag dogadany z United.
12.04.2022 23:54
@Sopariev tzn w wizji Kloppa był Kabak, czy Phillips?
Edytowano : 2022-04-12 23:45:10
@Adi nie ma absolutnie pewności, że Flick kontynuowałby prace i możemy pewnie tutaj debatować dniami i nocami, ale nikt w głowie Flicka nie siedzi :) Sam wybrał.
12.04.2022 23:43
@Sopariev a Klopp płakał jak ściągali mu tok temu jakieś łamagi z Chanpionship do obrony, żeby łatac linie defensywną ?:) Nie przesadzajmy ;)
Klopp świetnie pracuje nad zastanym materiałem, wcale nie potrzebuje samych wybitnych jednostek, żeby zbudować wybitny zespół.
12.04.2022 23:39
Nikt Flicka nie zwalniał.
12.04.2022 23:35
Prosiłbym nie dyskutować o nielegalnych transmisjach. Dziękuje z góry.
12.04.2022 22:24
Gol Roberta, ale praca Comana i jego odbiór absolutnie kluczowy.
12.04.2022 22:20
@DarthSmd nie wiem skąd masz te dane, ale De Bruyne zarabia na poziomie Lewandowskiego (będac precyzyjnym odrobinę więcej), a Salah właśnie negocjuje nowy kontrakt i oczekuje 100% podwyżki.
Edytowano : 2022-04-07 19:41:17
Również do końca się nie zgadzam ze stwierdzeniem, że City ma mega szeroki skład. Tam przecież jest jeden napastnik i to średniej (w skali europejskiej) jakości. I równiez nie brakuje przepłaconych zawodników - patrz Stones. Grealish to na razie wydaje się gra o klase gorzej niż krytykowany przez niektórych Sane...
Edytowano : 2022-04-07 19:46:59
PS Mane również wygasa kontrakt w przyszłym roku i chyba się zgodzimy, że kolejna umowa zagwarantuje mu solidną podwyżkę.
07.04.2022 19:37
Aha, wyjaśniasz czemu nie zapraszasz i dlatego wspominasz o jakiś mądralach, czy tez prawisz jakoby ktoś wyzywał Flicka od szmaciarzy. Nie, to nikogo tutaj nie prowokuje do powielania tych samych sporów. Jak powiedziałem, mnie ręce opadają. Poważnie.
Bez odbioru.
06.04.2022 23:21
Jeez @hoven , Ty faktycznie chcesz wracać do tych samych rozmów i triumfalnie (?) wywołujesz do tablicy (prowokujesz) tych samych rozmówców, z którymi stoczyłeś tutaj pewnie setki sporów i nigdy, a to przenigdy do żadnych sensownych wniosków nie doszliście? Naprawdę? Nie wierze, nie wierzę.
06.04.2022 23:09
@hoven doprawdy osobliwa forma zaproszenia do sensownej dyskusji. Ale Ty przecież w ogóle nie prowokujesz, to zawsze "ich" wina :)
06.04.2022 22:54
@AdiFantasti ale masz przekonanie, że w przyszłym sezonie Omar będzie równie rzadko wykorzystywany? Czas pokaże. To pierwszy sezon Anglika w nowym klubie, w nowym kraju. Ja bym wcale nie wykluczał, że po okresie aklimatyzacji otrzyma więcej szans.
Osobiście nie mam wcale złego zdania o Angliku i chętnie widziałbym go na boisku częściej, aby móc bardziej przyglądnąć się temu co ma do zaoferowania.
04.04.2022 11:49
O jakiej prowizorce mowa? Udaje się wprowadzać najbardziej utalentowanych (Davies, Musiala) i przy tym wciąż utrzymywać się w czołówce europejskiej.
Czemu zawsze musi być białe, albo czarne? Wypada zrozumieć, że w topowym klubie talenty nie wchodzą rok w rok do pierwszego zespołu. Najczęściej - jeśli dobrze pójdzie - są to jednorazowe przypadki raz na kilka sezonów.
Efekty pracy Campusu też nie prawdopodobnie nie pojawią się zaraz, a trzeba być bardziej cierpliwym. Bo to jest właśnie klucz w pracy z młodzieżą.
04.04.2022 11:40
Coman znowu zapunktował :) Brawo King!
Edytowano : 2022-04-02 17:11:02
Ładny pass od Upamecano.
02.04.2022 17:10
Brawo Leon, brakowało Cię :)
02.04.2022 16:46
Jeden rozmowa z drugim tak i naprawdę nie wiedzą o czym i dlaczego. To jest dziwne, ale jeszcze dziwniej jest gdy wchodzi trzeci, czwarty czy piąty i mówi, że ten drugi jest "be", ale tak naprawdę...to nie czyta co mówi bo ma go na ignorze. Brzmi zabawnie, nie ? No właśnie...Prosiłbym jednak o minimum powagi i przynajmniej o próbę nie eskalowania konfliktów.
28.03.2022 20:32
Nie da się tego czytać @hoven. Muszę niestety przyznać racje tym, którzy maja z Tobą problem.
Nawet ja, czyli tej który nie śledzi na bieżąco komentarzy, przynajmniej dziesiątki komentarzy widziałem, gdzie ludzie Ci tlumaczyli, że nie chodzi o to, że nikt nie spełnia życzeń trenera, tylko że w kwestii transferu musi być zgoda zarządu. Ty i tak swoje, manipulując świadomie bądź nie, aby ośmieszyć tutaj pewną grupę.
Wypowiadałem się również tak jakby niema sukcesem Barcy było to, że mówi się w ich KO tekście o takich zawodnikach jak Np Haaland czy Mbappe. Przecież to absurd i wodze to również nie po raz pierwszy.
I tak samo jak dziwiłem się tym, którzy twierdzili, że rzekomo Barca upada, tak teraz dziwię się tym, którzy odtrąbili ich odrodzenie. Na jedno i drugie zdecydowanie za wczesnie.
Edytowano : 2022-03-26 12:53:48
Czyli najprościej jak się da - jeśli zarzad zgadza się z życzeniem trenera w ocenie przydatności do drużyny zawodnika to ma sabotować transfer, aby tylko wyszło na to, że nie zgadza się z życzeniami trenera? Absurd!
Edytowano : 2022-03-26 12:58:11
I potem się dziwisz, ze nagle z niczego zaczyna się kolejna gburza jak w ten sposób podchodzisz do rozmówców i kolejny raz prowokujesz te same dyskusje.
Ja kończę, bo ręce niestety opadają.
26.03.2022 12:52
W Hiszpanii jest bodaj 52%.
25.03.2022 21:59
@hoven ale Ty znowu o tym, że o kimś tam się mówi w kontekście transferu do klubu X, czy Y jakby sam fakt łączenia zawodnika z danym klubem miałby być argumentem świadczącym za tym właśnie klubem. Kolejny raz robię wielkie oczy :)
Wciąż dużo się mówi o problemach Barcy i stawiam na to, że w lecie temat będzie również gorący, bo bilans płac na chwilę obecną wygląda tam koszmarnie.
PS Jako że kolejny raz odsyłasz do definicji "hejtu", to ja zachęcam również do zapoznania się z nią :) A także z terminem "kibic", bo widzę, że ostatnimi czasy często o te zwroty są spiny :)
25.03.2022 18:09
@Arkady142
Niestety w przypadku Maia niewiele się zmieniło od czasu ostatniego raportu o wypożyczonych -> https://www.dieroten.pl/art/show/bawarczycy-na-wypozyczeniach-luty/44076
W marcu zagrał raz, nawet od pierwszych minut i...zszedł w przerwie. To była pierwsza ligowa porażka Bremy od listopada...
23.03.2022 12:59
Ja tylko przypomnę, że początki de Ligta w Juve wcale nie były świetne.
https://bleacherreport.com/articles/2879327-how-bad-has-matthijs-de-ligts-1st-season-at-juventus-really-been
23.03.2022 10:45
Elokwencji, czy inteligencji nie będę oceniał, bo to nie w moim zwyczaju.
Co do znajomości języków to jednak można znaleźć informacje, że włada pięcioma. To chyba nieźle ? :)
22.03.2022 10:53
Przecież mój pierwszy komentarz zawiera link do źródła. Nie trzeba szukać, wystarczy przekleić.
I nie napisałem, że wydaje najmniej, tylko że wydaje najmniej proporcjonalnie do dochodu spośród klubów top 10, a w top 20 mniej wydaje bodaj tylko Spurs (w porównaniu do zarobków - żeby nie było wątpliwości).
Edytowano : 2022-03-22 05:35:33
I jak zaznaczyłem później. Pomimo tak dobrego wskaźnika klub zarobił na czysto…ledwie 2 mln euro, co sprawiło, że jako jedyny europejski ligowy mistrz zanotował zysk (https://www.bavarianfootballworks.com/platform/amp/2022/1/12/22880194/bayern-munich-league-champion-profit-2020-2021-coronavirus-pandemic-revenue-atletico-inter-barca)
Edytowano : 2022-03-22 05:36:26
Jeszcze fragment z powyższego artykułu:
Bayern also managed to keep their staff costs-to-operating revenue ratio at 58%, the lowest among the eight clubs assessed in the report.
The net losses suffered elsewhere are staggering: Inter Milan and Atletico Madrid had the highest annual losses: €245.6 and €111.7 respectively. But even these numbers pale in comparison to the “historical record net loss ... suffered by FC Barcelona in the same season.” Barca lost an incredible €481.3m.
22.03.2022 05:31
A ilu by się znalazło grajków zarabiających dużo większe pieniądze niż Kimmich przed podwyżką?
Dla mnie takie rozmowy i takie wyszukiwania pojedynczych przypadków nie mają większego sensu. Wysokości umów są wypadkową wielu czynników. Jeśli chcesz znaleźć przykład jakieś "niesprawiedliwości" to zawsze znajdziesz, podobnie jak w życiu.
Dlatego ja nie podejmuję takich rozmów, bo według mnie można bez końca przerzucać się przykładami.
Szerszy obraz jest natomiast taki, że Bayern wg wszelkich obiektywnych faktów (ranking UEFA) jest topową europejską drużyną, która na płace (w porównaniu do zarobków) wydaje najmniej spośród topowej 10tki.
Czy wszystko jest idealne? Nie. Jest jednak wystarczająco dobrze, że reszta na nas i tak spogląda z zazdrością.
Edytowano : 2022-03-21 18:00:13
Pierwsze przypadki z brzegu. WIęcej niż Gnabry zarabiają w samej PL:
- Chilwell
- Lacazette
- Fabinho
- Maguire
- Mata
- Kepa
itd, itd.
21.03.2022 17:56
Nie widzę, aby ktokolwiek tutaj czegokolwiek uparcie bronił, ale rozmawiamy o faktach. Najpierw przytoczyłeś Salaha. Przykład moim zdaniem niezbyt trafny z uwagi na fakty przytoczone poniżej.
Podobnie jest IMO z Fodenem, który właśnie negocjuje nowa umowę. Umowa, która według doniesień medialnych da mu ok. 8.5 mln euro.
Rice natomiast podpisał kontrakt 4 lata temu i obecna umowa wygasa za 2 lata. Można chyba już w ciemno zakładać, że kolejna umowa zakręci się ok 10 mln.
Można oczywiście szukać kolejnych tego typu przykładów, ale nie wiem czy o to chodzi w tej dyskusji.
Pozdrawiam
Edytowano : 2022-03-21 16:31:48
Ile Kimmich zarabiał przed podpisaniem umowy kilka miesięcy temu?
21.03.2022 16:27
@Moe Tyle, że Salah właśnie od długich miesięcy nie może się dogadać i chce kosmicznej podwyżki. Takiej, która właśnie "ryje banie". Podobnie mają problem z Mane i chyba Firmino.
Fakty jednak pokazują tj. obiektywne rankingi z ostatnich lat, że nasza pozycja w europejskiej piłce jest znacznie wyższa niż 6. miejsce.
Co do skautingu i szkolenia to temat na znacznie dłuższą dyskusję. Napiszę jedynie tyle - zdecydowanie łatwiej (bo otrzymują gwarancję minut) ściągać i szkolić (bo grają dużo częściej i pod mniejszą presją) młodych w mniejszych klubach.
Edytowano : 2022-03-21 14:51:27
I nie mogę zgodzić się odnośnie Roci, który IMO co dostaje szanse to ją wykorzystuje, a także Richardsa, który zmienił ligę, kraj i generalnie wstrzymałbym się jeszcze przed skreślaniem tego zawodnika.
21.03.2022 14:48
@hoven ale ten ranking talentów Atletico kto przygotował? Tzn. jakiś jest obiektywny ranking potrafiący ocenić talent? Kolejny raz czytam o tym jakby to był fakt, a to co najwyżej subiektywna opinia.
Co do Stonesa - to nigdy nie był zawodnik, który wyróżnił się czymkolwiek na arenie międzynarodowej. Co więcej, on nawet nie wyrobił sobie takiej pozycji w reprezentacji jak...uwaga, uwaga - Maguire! I mówimy o reprezentacji Anglii, nie Francji. A do tego potrafi ogarnąć tylko jedną pozycję. Widzę, że wielu o tym zapomina, ale w przypadku Lucasa jego wartość znacznie podwyższa fakt, że potrafi zagrać z powodzeniem na dwóch pozycjach.
Co do rankingu odnośnie budżetu płac - nie bardzo rozumiem (nawet jeśli to prawda, choć nie przytoczyłeś linków) to nie rozumiem czego ma to dowieść w obecnej sytuacji. Odnosiłem się przecież do zarzutów, które pojawiły się tutaj, które mówiły o obecnej sytuacji. Nie tej sprzed 20 lat.
21.03.2022 14:28
@Moe chętnie zapoznam się z jakimiś wiarygodnymi danymi.
Z tego co znalazłem, to Bayern nawet nie jest w 5-tce klubów wydających najwięcej na pense -> https://www.sporf.com/new-figures-show-the-highest-club-wage-bills-in-european-football/
Co więcej, wychodzi na to, że Bayern wydaje na pensje (procentowo) najmniej z top10 w odniesieniu do przychodu. Przy wydatkach na transfery zapewne również nie jesteśmy w czubie.
A wyniki finansowe za ostatni rok mówią, że klub zarobił netto za zeszły sezon niecałe 2 mln. euro. I z tego co da się przeczytać, żaden inny topowy europejski klub nie wygenerował takiego wyniku.
Wobec powyższego...faktycznie jest tak źle? Jeśli Lucas to tak źle wydane pieniądze to się spytam konkretnie - ile obecnie trzeba by wydać na pensje takiego zawodnika, który byłby w stanie skutecznie pokryć dwie pozycje i, czy się to komuś podoba czy nie, wciąż był zawodnikiem perspektywicznym.
Edytowano : 2022-03-21 12:50:22
Zgadzam się tutaj z tapczanem. Różnicą są przede wszystkim szejkowie i oligarchowie.
Edytowano : 2022-03-21 12:57:20
nadmienię, że np w Anglii więcej od Lucasa zarabia John Stones. John Stones.
21.03.2022 12:48
O tym, że po kimś tam płakano gdzieś tam to żaden argument merytoryczny. Wielu było takich po których plakano, a w nowym środowisku się nie odnaleźli.
Z tego co wiem to Edwards w Portsmouth oraz Spurs zatrudniony byl w innej roli niż obecnie w Liverpoolu.
20.03.2022 16:56
Ja natomiast z dużą rezerwą podchodzę do tych pozaboiskowych fenomenów. Podobnie jak za dużą uwagę imo przywiązuje się do trenerów, tak obecnie widzę, że niektórzy idą krok dalej i zbyt idealizują dyrektorów.
Nie chce być złe zrozumiany, bo to nie jest łatwa robota. Tyle tylko, że moim zdaniem na sukces składa się wiele czynników. W jednym środowisku dany fachowiec wyglada fantastycznie, by w innym już nie. Ktoś tutaj przywoływanie przecież całkiem słusznie przykład Monchiego, który w Sewilli zdawałoby się wykonywał kapitalną robote, by w Rzymie wylać koszmarnie. A trzymając się trenerki - czy ktoś sobie wyobrazi, że jakiś inny trener wybrałby z Leicester Premjer League? A dokonał tego Ranieri, który powszechnie uważany był i jest za solidnego trenera, ale wcale nie geniusza.
Dlatego będę z uwagą śledził losy Edwardsa. Nawiasem mówiąc odchodzi w momencie kiedy już niebawem wygasają kontrakty największych gwiazd tej drużyny. Przypadek ?:)
Generalnie wydaje mnie się, że zmierzamy w taką stronę, że zaraz będzie coraz mniej piłki…w piłce ;)
Edytowano : 2022-03-20 16:43:22
Ps zdecydowanie łatwiej również budowac drużynę i wdzierać się na szczyt niż utrzymać ją tam długie przez lata.
20.03.2022 16:41
Generalnie lepiej, żebym się publicznie nie wypowiadał co myślę o piłkarskich agentach :)
20.03.2022 13:44
Oczywiście, że rola agentów na przestrzenni ostatnich 15-20 lat niesamowicie wzrosła. Można niemal każde zjawisko lekceważyć i mówić o "medialności", ale to uproszczenie.
Mamy coraz więcej super agentów. Widać to w globalnej piłce, ale jak ktoś zejdzie niżej, nawet do polskiej piłki, to doskonale widzi jak duży wpływ na futbol mają ci ludzie.
Piłkarze kiedyś radzili się trenerów, kolegów, ale teraz słuchają się agentów. Polecam -> https://thesportsrush.com/role-super-agents-modern-football/
Gdzie jest nieco więcej o tym :)
20.03.2022 12:49
To Upamecano za darmo przyszedł? Sabitzer też? A Sane?
09.03.2022 14:11
Przepraszam za problemy.
@Ivan7 proszę uprzejmie o informację na temat "sporej ilości błędów" w portalu. Nie przypominam sobie chociażby jednego zgłoszenia, więc chętnie zapoznam się z listą i postaram się o szybką interwencję.
09.03.2022 12:45
@hoven mam w zwyczaju oceniać trenera po sezonie. Trudno oczywiście nie mieć obaw, trudno również oprzeć się wrażeniu, że się trochę pogubił.
06.03.2022 18:29
Ale ja już o tym pisałem co myśle o tym terminie i do czego to prowadzi. Myślałem, że nie była to skomplikowana polszczyzna.
06.03.2022 17:35
A czy ja nie pisałem już kiedyś o jakimś głupawym, próbującym znowu dzielić tutejsza społeczność terminie „hassanisci”? Idzie ręce załamać.
06.03.2022 17:29
@nyy32 Ależ ja nie mam nic przeciwko temu, że wyrażasz swoje opinie. Wprost przeciwnie - zachęcam do tego.
Tyle tylko, że jestem mocno wyczulony na sprowadzanie rozmowy w rejony typu (upraszczając) "wystarczy włączyć myślenie. Kto tak nie sądzi ten X, Y, Z". Nie sądzisz, że w takim wypadku rozpoczęcie zdania od "moim zdaniem" ma niewielkie znaczenie?
Pozdrawiam :)
Edytowano : 2022-03-03 09:28:29
Proszę zgłaszać komentarze, które łamią regulamin. Ewentualnie, proszę o sugestie w sprawie zmian w regulaminie. Chętnie popracujemy nad tym, aby dostosować go pod zmieniającą się rzeczywistość :)
03.03.2022 09:15
@nyy32 uprzejmie proszę o nie stosowanie narracji typu „kto nie z nami ten polglowek”.
To tylko Twoje zdanie nt działań pewnych osób, a nie fakt i bardzo proszę szanować również inne zdanie.
Z góry dziękuję.
02.03.2022 21:58
„Zdarzyło się, we jakoś nie za duzo”
To chyba bardzo delikatnie ujęte :) Bo ja szczerze sobie nie przypominam, a te krytyczne pewnie dzień w dzień. I mówimy o klubie, który niedawno wygrał LM. Strach się bać co by było jakby wyniki były gorsze :)
02.03.2022 17:26
@ZielonyPomidor tak jak wiadomym było, że nie przejdzie Sane, Upamecano czy Sabitzer?
PS Nawiasem, napisałeś kiedykolwiek tutaj coś pozytywnego o Bayernie? :)
02.03.2022 16:33
@Reeken89 z porównania z taki duetem mało kto w historii mógłby wyjść zwycięsko. Ja tylko nadmienię, że taki np. Gnabry w miarę regularnie kręci "kanadyjkę" w okolicach 20.
Przede wszystkim to zupełnie inni skrzydłowi. Ribery nigdy w swojej historii w Bayernie nie zdobył 20 i więcej bramek w sezonie, co Gnabry'emu już się raz przytrafiło :)
23.02.2022 11:48
@Reeken89 a wytłumacz mi proszę, czy jest coś złego w bronieniu "jak niepodległości" klubu na stronie fanów...tego klubu?! Bo nierzadko tutaj czytam takie zdania formułowane niczym zarzut, co szczerze mówiąc budzi we mnie mieszane uczucia.
22.02.2022 11:12