Zawsze można przegrać, szczególnie z tak grającym Mainz, i to bym zrozumiał, ale nie po takiej piłkarskiej agonii. Żeby z dnia na dzień zapomnieć jak się gra i gdzie posiada "klejnoty".
Każdemu kto krytykom wypomina krytykę, przypominam jakiemu klubowi kibicują.
Nie będę się powtarzał z Sane, więc dziś: KIM RAUS!
14.12.2024 17:27
1
Co to jest za banda... Zawsze ciężko się grało w Moguncji, ale tak bezjajecznych piłkarzy dawno nie widziałem. Do tego dodajmy brak pomysłu na grę, brak rezerwowej 9-tki i odpowiedniej reakcji trenera w przerwie.
14.12.2024 16:53
Kim, kolejny niebabol... Van Buyten wróć! ;(
14.12.2024 16:21
1
@Barthyren @elber09
Panowie, zgoda odnośnie udziału również Laimera przy golu na 1-0, ale Kim "na raz" poszedł też w drugiej połowie, gdzie piłkę lecącą do bramki wybił głową bodajże Goretzka.
Mnie on osobiście nie przekonuje i nie mam do niego zaufania.
Wygraliśmy i to wysoko, ale to był tylko Szachtar.
11.12.2024 10:18
Trenerze Kompany, proszę przyspawać Sane do ławki rezerwowych, podobnie jak zrobiono to z Goretzką, i któremu wyszło to chyba na dobre, bo ten gość to nasz skrzydłowy-hamulcowy.
A obrońcom Kima zadam pytanie. Ile jeszcze indywidualnych babolo-błędów ma popełnić, żebyście przejrzeli na oczy, że to nie jest stoper na Bayern? Mam do niego tyle zaufania (i do Upy), co do duetu Van Buyten & Demichelis w latach 2009/2010. Jeżeli Szachtar z nim robi co chce, to strach pomyśleć, jak przyjdzie bardziej wymagający przeciwnik.
11.12.2024 00:03
1
Pełna zgoda, choć dorzuciłbym jeszcze Sagnola do tej dwójki.
10.12.2024 15:35
Ciut mniej baboli niż w zeszłym sezonie, ale to nadal tykająca bomba (na jego konto można zaliczyć gola Telli w Pokalu) bez papierów na granie w topowym klubie, którym z całym szacunkiem, Napoli nie było i nie jest.
06.12.2024 09:24
@hoodykr
1. Jeśli Upa już musi grać (choć nie jest żadnym gwarantem stabilności, to jednak cenię go wyżej niż Kima), to Koreańczyk powinien zniknąć ze składu na długi czas, o ile nie na stałe.
Dier w zeszłym sezonie pokazał, że w roli zastępcy spisał się bardzo dobrze. Nie jest demonem zwrotności, ale nie jest tak elektryczny jak Kim.
2. Raz, że wczoraj nie dawał nic w grze ofensywnej (w meczu gdzie rywal głównie kontrował), dwa że w grze defensywnej spalił przy bramce na 1-0, następnie zaliczył żółtko, a na początku drugiej połowy w porę się opamiętał by nie faulować na drugie, i trzy że fizycznie jest skazany na granie z kimś silniejszym i wyższym obok, kto będzie go asekurował (kimś takim myślałem, że będzie Palhinha, ale srogo się wczoraj na nim zawiodłem), bo w tej kwestii często bywa spóźniony. Kimmich powinien grać w pierwszym składzie, ale Guerreiro na PO, to pomyłka.
3. Laimer owszem, techniką może nie grzeszy, ale on za wolno myśli? Odnoszę zupełnie inne wrażenie. Austriak i w RB i w FCB wielokrotnie angażował się w akcje ofensywne, a wymiana piłek w okolicach 16-tki rywala na szybkim tempie, nie były dla niego problemem. Jeśli ma nie grać na DM, to przynajmniej na PO.
24.10.2024 08:08
1
1. Kim i Upa na ławkę, a Dier i... Goretzka (póki nie wróci Ito) do podstawy
2. Kimmich za Guerreiro na prawą obronę, bo Joshua nie ogarnia środka
3. Laimer na DM
4. Goretzka do pomocy (jeśli Upa musiałby już grać w obronie) na przemian z Palhinhą (choć Portugalczyk dziś się spalił)
5. Nigdy więcej Sane na boisku (widzieliście ile "dał" dziś Niemiec grą i metalem gdy tracił piłkę)
24.10.2024 00:37
Kompany lub Kim & Upa, ktoś z tych dwóch rozwiązań musi opuścić Bayern. Kompany, bo jest ślepo zakochany w tej parze imbecyli, z których uparcie chce zrobić monolit (+ stawia Guerreiro na PO!), a ta dwójka dziś znów pokazała "klasę".
WSTYD!
23.10.2024 23:15
Aż się zalogowałem. 100% zgody. Czułbym się pewniej z Peretzem na ławce niż z Ulreichem, choć nie powiem, kilka razy dał radę zastąpić Neuera (np. w Kopenhadze). Peretz powinien być nr 2 od nowego sezonu.
19.10.2024 13:24
"Powinniśmy wygrać taki mecz"?
To zdejmuj Trenerze z boiska ludzi, którzy na to zasługują, szybciej niż w 90 minucie.
Pavlović przypominał wczoraj Tymoszczuka, a grał prawie do końca. Muller poza asystą, więcej przeszkadzał niż dawał. Guerreiro (ogółem dobry zawodnik) na prawej obronie (o zgrozo), a Laimer na ławce.
O dwóch tyczkach na środku, to już nie ma co się rozpisywać.
Eintracht był spokojnie do ogrania.
07.10.2024 02:11
Bardzo słuszna uwaga. Daniel i Martin, choć kaleczyli, to po błędach widać było u nich złość. Van Buyten zawsze wydawał mi się bardzo pewnym siebie facetem, choć z ograniczoną zwrotnością. Natomiast dwa kołki drewniane, które dziś "dowodzą" naszą obroną, to esencja strachu i braku instynktu samozachowawczego w sytuacji krytycznej. Do tego dochodzi największy przegrany ostatnich sezonów, czyli Davies i mamy ser szwajcarski, a nie monolit w defensywie.
Dier musi wrócić do pierwszego składu inaczej czarno to widzę, tzn. czarniej niż teraz.
17.09.2024 22:26
Do REDAKCJI:
Nie wiem czy ktoś już kiedyś o to prosił, ale jeszcze 2 sezony temu, nie trzeba było czekać na post z typerem, gdzie był odnośnik do typowania (jak jest obecnie), tylko wystarczyło kliknąć w "następny mecz" na stronie głównej i można było od razu typować. Taka drobna rzecz, a bardzo ułatwiała życie. Można do tego wrócić?
Dzięki
13.09.2024 20:18
2
Lepiej żeby wrócił dopiero na wiosnę z racji tego, że zawsze tylko jedna runda mu wychodzi.
04.09.2024 14:10
Eh, myślałem, że Wieczysta kupiła obu w pakiecie...
28.08.2024 15:00
2
Po zeszłym sezonie uważałem, że Kimowi należy się druga szansa. Po dzisiejszym meczu już go skreśliłem. On nawet jak zawalił gola na 2-1, to kiedy kamery pokazały jego twarz, widać było, że mózg wyłączony. Zero złości, ambicji, niczego. Upa to żaden lider czy wielka klasa piłkarska, ale czasem widzę w nim złość na samego siebie po babolu. U Kima nie ma refleksji, no chyba że w domu, po pracy.
50 mln za najlepszego obrońcę Serie A 22/23 (o zgrozo!) w błoto.
Davies tylko formalnie jest naszym zawodnikiem, dlatego powinien zostać przyspawany do ławki, przy takiej "grze".
Boey póki co zbyt "dziki" w obronie, ale niech rozegra cały sezon. Może nadrobi z przodu, jak dziś.
PS. Cieszy powrót Gnabry'ego, jedynego z trio skrzydłowych, który nadal nadaje się do gry w FCB.
25.08.2024 20:24
Klinsmann, Kahn, EFFENBERG - trójka idoli z szefem na końcu.
Najlepszego mistrzu!
02.08.2024 23:48
1
Zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Niemniej trzymam mocno kciuki za (wyimaginowanych) zainteresowanych nim!
11.07.2024 16:02
Czy my naprawdę kolejny sezon musimy zaczynać z Ulreichem jako nr 2? To Peretz powinien zająć jego pozycję już teraz. Sven kilka razy ratował nas w potrzebie, ale znacznie częściej był tykającą bombą w bramce. Od czasu Krafta nikt inny tak mnie nie przerażał. Peretz powinien regularnie grać przynajmniej w Pokalu, a Ulreich być trzecią alternatywą.
19.06.2024 15:41
1
Waleczny charakter, to zaleta, ale i problem, bo Portugalczyk w dwóch ostatnich sezonach zarobił, bagatela, 27 żółtych kartek! Nie znam go od strony umiejętności, więc nie oceniam zakupu, bylebyśmy nie mieli drugiego boiskowego bezmózga jakim był van Bommel. Holendrowi zbyt często 'wybijało korki' przez co osłabiał zespół.
09.06.2024 16:44
Niech go Hansi weźmie do Barcy, nawet w ratach do 2030 r.
28.05.2024 17:51
@soban11989
Jakaś lepsza propozycja przy obecnej telenoweli z kandydatami, którzy po kolei odmawiają?
09.05.2024 07:35
Jedyne na czym mi zależy oprócz powrotu Flicka, to na sprzedaży Sane.
08.05.2024 23:31
@ironmaidenpl
3/4?
Zakładając pozostanie Kima i Mazraouiego (jako zmiennika dla Kimmicha):
- Davies 35-40mln
- Upa 35-40mln
- Sarr 0mln
- Chupo 0mln
- Sane/Coman/Gnabry (minimum jednego chociaż trzeba się pozbyć) = 55/45/35mln
- Boey (pobożne życzenie) 15-20mln
Zatem trzeba pozyskać min. 6 (solidnych) zawodników, mając w najgorszym wypadku ok. 120mln ze sprzedaży + załóżmy 50mln z budżetu. Niewykonalne?
04.05.2024 18:49
Z obrony tylko Dier i de Ligt godni kolejnego sezonu. Wiadomo, Minjae (niestety) zostanie, bo gra tylko sezon u nas, choć jakoś w Napoli potrafił się w rok przestawić po Turcji. Mazraoui do pożegnania lub głęboka rezerwa. Kimmich jeśli nie będzie wybrzydzał, może być PO. Cała reszta obrony do przebudowy z Daviesem i Upą na czele. Defensywa i druga linia w tym sezonie to wstyd.
04.05.2024 17:33
2
Davies RAUS!
04.05.2024 17:19
@jastrzab123
To akurat w dzisiejszym meczu nie ma znaczenia. Borek z roku na rok traci na profesjonalizmie.
04.05.2024 17:19
@Simon89
Dzięki za dobre chęci. Mecze bez dźwięku z trybun oglądałem w pandemii. Transmisje ze streamingu w czasach szkoły średniej. Nie tego jednak dotyczył mój komentarz.
04.05.2024 17:17
2
Nie da się słuchać Borka. Stronniczość i podlizywanie się Gilewiczowi, nomem omen, żadnej legendzie VfB, pasuje do jakiegoś żółtodzioba, a nie, po erze Szpakowskiego, najlepszemu spikerowi piłkarskiemu. Bzdury, frazesy i heheszki oferowane przez Borka, powinny odsunąć go od komentowania poważnej piłki. Swoją drogą wolałbym, żeby wróciły czasy komentowania solo, bo może wtedy skończyłoby się te kumpelskie komentowanie meczów.
04.05.2024 17:06
3
Dosyć krytyki Tuchela. Na niego pomyje zostały już zasłużenie wylane i dostaliśmy (opóźnione) zwolnienie jego osoby. Od tego momentu wszystkie wspaniałe wyniki i popisy, to "zasługa" tej bandy szma....y (z drobnymi wyjątkami). Nic ich nie tłumaczy. Nic. Żadne przemęczenie, żaden słaby mental czy pech. Nasycone kasą gwiazdeczki grają (lub inaczej, chce im się grać) jak im się podoba. Nigdy mi tak nie było wstyd za klub jak dziś. Owszem były chude lata (sezon 2006/2007), był bolesny sezon 2011/2012, ale nigdy nie było takiego przechodzenia obok meczów czy braku pomysłu na grę (tu wina trenera, ale i zawodników). To jest zlepek, a nie drużyna. Tzn. oni są drużyną wtedy kiedy im się chce. Problem w tym, że chciało im się jesienią tylko. Jak już ktoś napisał, budować nowy sezon na Kanie, Musiali, de Ligtcie, Pavloviciu i jeszcze Stanisiciu. Wiem, że brzmi to jak widzimisię rodem z FM-a, ale prawda jest taka, że kadrę należy uzdrowić.
06.04.2024 20:17
1
Super Bayern, super Bayern, hej, hej...
Piszę to mocno ironicznie.
Freiburg to był zawsze ciężki teren, ale prowadząc 2-1 nasz "trener" od siedmiu boleści robi takie zmiany, że brak słów.
A co do piłkarzy, to jeszcze więcej fioletu, albo nawet różu na koszulkach tych "laleczek", to znów poczujemy smak Pucharu UEFA jak w sezonie 07/08.
Zespół jest rozłożony na czynniki pierwsze. Zlepek, który nie przypomina zgranej ekipy. Ten statek tonie i nic dziwnego, że taki Davies chce uciec.
Flick albo Zidane, innych kierunków nie widzę. Flick bo wierzę, że znów wskrzesi Bayern, Zidane, bo wierzę, że zrobi czystkę i skusi zawodników z topu na przyjście oraz przekona do pozostania takich jak de Ligt czy Davies.
02.03.2024 00:13
Przede wszystkim jeżeli ma zostać, to trzeba go przesunąć wyżej, bo raz, że obrońcą jest mocno średnim, żeby nie napisać, że słabym, a dwa, że on zawsze był skrzydłowym. Jego szybkość i przebojowość bardziej przyda się z przodu. To plus podwyżka może przekona Kanadyjczyka, bo niepokoi mnie tendencja tracenia piłkarzy na rzecz Realu.
Jeśli uda się go zatrzymać, to wtedy sprzedać jednego ze skrzydłowych (najlepiej Sane) i kupić lewego obrońcę z prawdziwego zdarzenia.
27.02.2024 09:01
1
Zalogowałem się z samego rana, żeby zobaczyć/zapytać czy ktoś widzi to wszystko jak ja i proszę, pierwszy komentarz w punkt :)
Wina Tuchela swoją drogą, ale braku szacunku wobec kibiców i odwalania takiej padliny w wykonaniu zawodników, nie mogę już znieść. Zawsze zrozumiem porażkę, po walce, po zaangażowaniu, ale nie graniu na alibi. Co, obrazili się na trenera i sabotując mecze go zwolnią? Jasne, to najłatwiejsza 'taktyka', która często przynosi efekty w klubach, ale czy naprawdę muszą prezentować, to co widzieliśmy wczoraj? Oczy krwawiły na widok tej impotencji. Brak celnego strzału na bramkę Lazio...LAZIO! Z całym szacunkiem do Włochów, ale w 'normalnych warunkach' nie mieliby nawet remisu. Brzmi buńczucznie, ale taka jest prawda.
A wracając do naszych tuzów:
Upamecano - Przez długi czas, pomimo krytyki, dawałem mu czas, bo jednak w Lipsku robił kawał dobrej roboty, a błędy popełniał rzadko. Wczoraj co prawda oberwało mu się na samym końcu po slalomie Immobile wokół naszych 'tyczek', ale jednak jego interwencja to czysty kryminał. Nie dość, że soczyście ostemplował Isaksena, poszedł na raz we własnej 16-tce, to na końcu udawał niewiniątko. Czy to był element szopki pt. "Tuchel raus"? Być może. Niemniej Francuzowi należy się na razie ławka rezerwowych i poważne rozważenie sprzedaży latem, bo to tykająca bomba.
Guerreiro - Jeśli już masz grać to tylko na lewym skrzydle, lub w środku pola. Na lewej obronie kompletnie bezproduktywny.
Kim - Poza slalomem Immobile, którego był uczestnikiem, był jedynym obrońcą, któremu podałbym rękę po meczu.
Mazraoui - Wczoraj coś tam próbował ciągnąć do przodu, ale z takimi efektami, że nawet (NAWET!) Pavard wyglądał lepiej w tym aspekcie. Marokańczyk może i jest niezłym zawodnikiem, ale nie na taki klub jak Bayern.
Kimmich - Raczkujące lwiątko lub bezzębny lew. To nie jest lider środka pola. Owszem, mając u boku partnera na poziomie, pewnie wróciłby na swoje tory, ale gdy miał obok siebie/przed sobą Thiago, to wyglądał na mniej spiętego. 29 lat, bagaż doświadczeń, gra dla kilku topowych trenerów, a pod wodzą (impotencji) Tuchela, nie potrafi poderwać zespołu. Wczoraj poderwał się raz, kiedy zarobił kartkę za dyskusję (standard).
Goretzka - Zawodnik widmo we wczorajszym meczu. Nie wiem co myśleć o Leonie, bo to już chyba nie kwestia Tuchela. Najczęściej gra na alibi i w tym aspekcie zaczyna mi przerażająco przypominać... Tymoszczuka.
Musiala - Jedyny(!!!) któremu się wczoraj chciało i coś tam wychodziło. Zawalił dobrą okazję w 1 połowie, ale mimo wszystko tylko u tego chłopaka widziałem jakąś wolę walki.
Kane - Jak wyżej, odnośnie zawalonej (chyba najlepszej) okazji na początku meczu. Poza tym niewidoczny.
Sane - Na koniec mój ulubieniec, który znów nie zawiódł. Przy jednej ze strat, raz (podkreślam RAZ) postanowił pressować by odebrać piłkę, ale po dwóch-trzech metrach zaczął truchtać. Głupota niektórych jego dryblingów jest dla mnie kompletnie niezrozumiała. Do tego 'mowa ciała', znikomy poziom zaangażowania i grymasy twarzy, kiedy nie dostanie piłki tam gdzie sobie życzył. Choćby i w rewanżu strzelił gola na wagę awansu, uważam, że dla tego typu piłkarzy, nie ma miejsca w Monachium. To jest rozwydrzony dzieciak. Robben robił miny, obrażał się, ale to wszystko było poparte niesamowitą ambicją i wolą walki (podobnie jak u CR). Może Holendrowi było łatwiej się mobilizować, bo miał też bardziej ambitnych kolegów wokół siebie, ale mimo wszystko różnica między nim, a Sane, jest kolosalna.
A co do rezerwowych, to wraz z przyjściem nowej miotły, wszyscy powinni mieć zagwarantowane granie od pierwszych minut, żeby 'święte krowy' poczuły głód gry.
15.02.2024 07:40
1
Myślę, że Hamman, jako człowiek, który grał (nie siedział na ławce) w Bayernie przez 5 sezonów, zdobył z nim m.in. mistrzostwo kraju i Puchar UEFA oraz zrobił niemałą karierę w Liverpoolu (LM w 2005), jest osobą na właściwym miejscu do komentowania świata piłki, a głównie Bayernu. Nie zawsze podzielam jego zdanie, bo przesadza lub odnosi się to rzeczy wyssanych z palca, ale jak porusza tematy niewygodne dla oficjeli Bayernu, to czasem trafia w punkt. Swoją drogą reakcja Bayernu w 'obronie' Tuchela, to wg mnie czysto PR-owska zagrywka, bo wszyscy widzą jak Bayern 'gra', ale nie wypada krytykować swojego trenera skoro wciąż sytuacja w lidze nie jest taka zła. Uważam, że Hamman ws. Tuchela 'robi' dla Zarządu brudną robotę swoimi komentarzami.
30.01.2024 21:56
Trzymam mocno kciuki za jego sprzedaż i zarobienie kasy na kogoś z ikrą. Oczywiście ma liczby, a początek tego sezonu to, jak na niego, wręcz wystrzał formy, ale prawda jest taka, że to "hamulcowy" na skrzydle. Nie ma co porównywać z Robbenem czy Riberym, ale nawet Coman czy Gnabry (wiem, nawet on) ciągną grę do przodu. Sane to zazwyczaj spowolnienie gry, przerzut na drugą stronę lub zagranie do kolegi z tyłu. Tak, ma świetnie ułożoną stopę i to w zasadzie tyle. Jest szybki, co udowodnił w meczu z Lipskiem, ale on takie zrywy robi raz, czy dwa na mecz. Najbardziej jednak irytuje mnie w nim jego mowa ciała. Po straconej piłce, nieudanym dryblingu, złym podaniu, robi grymas na twarzy jak u 7-letniego dziecka i zamiast gryźć trawę i się poprawić, to biedny chłopczyk załamuje ręce, bo coś mu nie wyszło albo partner źle podał piłkę. Ani Coman, ani Gnabry nie są takim primadonnami jak nasza "10-tka". Guardiola wiedział co robił. To nie przypadek, że tak łatwo oddał Leroya - podobnie jak Ferrana do Barcy. Chcę widzieć w Bayernie chociaż jednego prawdziwego skrzydłowego z charakterem.
06.10.2023 10:15
Czy tylko ja mam problem, że pod wskazanym przez Was linkiem, nie ma głosowania na najlepszego bramkarza? Po założeniu konta oceniłem pomocników i napastników, natomiast przed założeniem, oceniłem (z ciekawości) obrońców i teraz, będąc zalogowanym, nie mogę już ich ocenić. Nie wiem przez to czy moje wcześniejsze głosy są ważne :|
Edytowano : 2023-09-30 00:12:14
Ok, dotarłem już do źródła, gdzie mogłem oddać głos na bramkarzy. Niestety nadal, będąc zalogowanym, nie mogę zagłosować na obrońców.
30.09.2023 00:07
Z jednej strony, patrząc na zeszły sezon, zawodnik do ostrzału - głównie za 2 połowę sezonu i akcję z Sane.
Z drugiej, jeśli przyszedłby Kane, to byłbym bardzo ciekaw jego współpracy, zważywszy na to, że grali razem w PL.
Z trzeciej strony, jeśli odszedłby za godziwe pieniądze i w zamian klub kupiłby (młodszego) skrzydłowego z prawdziwego zdarzenia (który potrafi celnie wrzucić piłkę, lub wejść w pole karne i trafić w bramkę - sorry Kingsley), to nie mam nic przeciwko.
20.07.2023 20:05
@Lampo
Z tego samego powodu nie widzi mi się sprzedaż Marcela do BVB, mówię tu przede wszystkim o aspekcie chęci grania u nas od małego.
Wiadomo, każdy pieniądz dobry za zawodnika, dla którego trener nie widzi miejsca, ale wolałbym, żeby poszedł chociażby do Lipska.
Po cichu liczyłem na 20mln, ale teraz oby nie zeszli poniżej 15.
20.07.2023 19:54
@tapczan
Ja również. Walker to dobry piłkarz, ale na tej pozycji trzeba być non stop na wysokich obrotach, a Anglik ma już swoje lata. Xabi przychodził do nas w tym samym wieku, ale na zupełnie inną pozycję.
Nie wiem kogo by wziąć innego, nie jestem ekspertem, ale na pewno są na rynku lepsze i młodsze rozwiązania.
22.06.2023 13:10
Szkoda, że nie razem z Heinerem, ale dobre i to. Do Kahna zawsze będę miał szacunek i sentyment, więc jego szkoda trochę bardziej, choć na stanowisku się nie sprawdził. Brazzo jako piłkarz na boisku mi imponował, lecz poza nim wolę, żeby oglądał Bayern tylko z trybun, jako kibic.
Czas podziękować Tuchelowi za doczłapanie do mistrzostwa i zastanowić się co z Nagelsmannem.
27.05.2023 20:02
Tuchel jest krótko w klubie, ok, ale na miłość boską, czy on nie widział co odstawia Davies? Masa błędów, strat i w dodatku poniżany przez Silvę. Upamecano rozumiem, że nie został zdjęty ze względu na brak opcji na ławce (od biedy Pavard mógł zostać tam przesunięty i wstawić na prawą Mazraouiego), bo był fatalny w 2 połowie. Byliśmy dziś całkowicie bezzębni. Na kilka kolejek kilku grajków powinno odpocząć od 1 składu i powalczyć o powrót. Sommer to co zawalił to i wybronił, więc wg mnie na zero.
11.04.2023 23:18
W środę była LM i wręcz koncertowy mecz z PSG. Trzy dni później w Bundeslidze nie mamy kompletnie pojęcia jak grać w obronie. Ser szwajcarski w czystej postaci. Dobrze, że obrońcy nadrobili dziś z przodu.
11.03.2023 18:15
Najlepszego Trenerze!
Wróć...
25.02.2023 03:47
Oby zawodnik z nr 10 nie powąchał jutro murawy, po tym co "zaprezentował" z VfL. Jeśli z takim samym zaangażowaniem i skupieniem ma wystąpić przeciwko PSG, to lepiej od razu wystawić Ibrahimovicia.
13.02.2023 20:24
O ile z Lipskiem jeszcze coś graliśmy, tak dziś dno i metr mułu. Wiem, RB to inaczej grający zespół niż Koeln, ale nie przystoi odwalać takiej nędzy na własnym boisku, a przede wszystkim w takim stylu. Milion niedokładnych podań zakrawa na żart. Piłkarze o takiej technice nie potrafią celnie podać, nawet po ziemi. O wrzutkach Króla Comana nie ma co już strzępić języka. Pavard, jako boczny obrońca nawet w 50% nie jest Sagnolem i nigdy nie będzie. Kimmicha ratuje bramka, bo w pierwszej połowie razem z Goretzką stanowili tło w środku boiska. A propos Goretzki, to jego zmiennik (Gravenberch) nie dał dziś jakiejś wybitnej zmiany, ale mimo wszystko przekonał mnie, że przynajmniej na chwilę obecną jest w lepszej formie od Niemca.
Pozytywy z tego meczu to środek obrony i... nadzieja, że może niektóre święte krowy w końcu siądą na ławce w następnym meczu.
24.01.2023 22:51
Brawo Kapitanie. Bardzo odpowiedzialny odpoczynek po mundialu.
10.12.2022 22:46
Gnabry & Mane = dramatyczny duet dzisiejszego wieczoru.
PS. W następnej rundzie niech już lepiej gra Schenk w bramce, a nuż zaskoczy in plus.
19.10.2022 23:01
1. Sane, Goretzka, Mane - jedyni, na których szło dziś patrzeć na boisku, może jeszcze na Kimmicha
2. Ulreich - na litość boską, kiedy jego "przygoda" z Bayernem się skończy raz na zawsze? Człowiek ręcznik, który swoją elektrycznością przeraża mnie przy każdej okazji przebywania na boisku.
3. Pavard - on niby psioczył, że chciałby być szefem obrony? :)
4. Coman - który to już raz ten chimeryk nie potrafi porządnie kopnąć piłki... To powinien być głęboki rezerwowy, tylko że bez Musiali i Gnabry'ego (wiem, bez formy) nie mieliśmy alternatyw dziś na skrzydle.
5. Dla mnie nieistotnym jest fakt, że w 1 połowie zrobiliśmy zapas bramkowy, że dominowaliśmy itp itd. Dlaczego nieistotnym? Ponieważ w 2 połowie odwalili taką kopaninę i festiwal błędów, że oczy bolały. To był Bayern? Gdzie pazur, zadziorność? Czy w tym klubie pracuje jakiś psycholog, lub specjalista od przygotowania mentalnego? Rezerwowi powinni chcieć wypaść jak najlepiej, a nic takiego nie miało miejsca.
6. Muller - czekam na wyjaśnienie tej sytuacji z jego zejściem.
12.10.2022 23:18
Gomez z taką formą nawet w tym wieku by się jeszcze przydał :)
26.09.2022 00:32
Niewiarygodnie wysoko opłacana banda ci#t!
Piszę to jako kibic pamiętający wczesne lata '90, który często gryzie się w język przy wpadkach, ale taka "seria", zwieńczona kompromitacją w Augsburgu, przelewa czarę goryczy.
Tak jak napisał @bajernowicz, z taką kadrą mamy zakichany obowiązek punktować (może nawet nie 3-punktowo, bo remisy mogą się zdarzać) co kolejkę, a nie spuszczać głowy po przegranej na prowincji (z całym szacunkiem).
Nie obchodzi mnie forma Gikiewicza, nie obchodzi mnie "pech" w polu karnym, ani indolencje strzelecka naszych grajków. Jesteśmy Bayernem, a nie workiem treningowym dla klubów ze środka, czy nawet dołu tabeli.
Odnoszę coraz większe wrażenie, że Julian jest trenerem typu "skoro w Lidze Mistrzów bijemy Inter i Barcę, to w lidze jakoś to będzie, a wpadki mi wybaczą".
WSTYD!
18.09.2022 00:04
Alles Gute zum Geburstag Mulla!
PS. Artykuł nieco wprowadza w błąd przypisując debiut Thomasa w pierwszym zespole pod wodzą van Gaala, co w rzeczywistości miało miejsce za czasów Klinsmanna ;)
Zgadza się za to, że rok 2009 był dla jego kariery przełomowy, już pod wodzą Holendra.
13.09.2022 13:26
Najpierw pomyślałem, żeby powstrzymać się od krytyki, bo w końcu byli po meczu z Interem i przed meczem z Barcą, ale...
Graliśmy u siebie, jako murowany faworyt (patrz tabela i skład personalny), mimo że ostatnimi laty Stuttgart potrafił sprawiać problemy, szczególnie na AA.
Niemniej jednak jestem wściekły o sposób utraty punktów. Dwukrotnie prowadziliśmy, a tracimy gola po karygodnym błędzie de Ligta w 92 minucie!!!
Bawarczycy dobrze zaczęli sezon (nie twierdzę, że z każdym mają wygrywać po 6-1, czy 7-0), ale wolałbym, żeby zremisowali we Frankfurcie niż kompromitowali się na własnym boisku z VfB.
Co mecz kto inny odp... jakiegoś babola, jak nie w kryciu, to faulem, czy kiksem, a pamiętajmy, że z Interem Lucas, też się popisał, ale bez konsekwencji.
Jak już ktoś napisał, w BL gramy "hurra futbol", który obnaża nasze słabe strony i czas się kurna za to wziąć Panie Julianie!
11.09.2022 00:17
@Abzyrl
Na Mundialu w 2014 już go nie było. Załapał się tylko w 2010 r.
Nigdy nie zapomnę obu bramek, które Holger zdobył dla Bayernu, a przede wszystkim kapitalnego gola w ligowym starciu z BMG z rzutu wolnego w 2009 r.
Charakterny, nieustępliwy, ale niestety wykończony przez urazy.
Wraz z Mullerem wypłynęli na szersze wody przy van Gaalu.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie minuty w koszulce FCB!
06.09.2022 00:53
A po roku zmienią na bardziej standardowe? Błazenada. Debiut w seniorskiej piłce mieli jeden.
02.07.2022 12:31
@bayern1987dwa bayern1987dwa
Co do Firmino, to kiedy zaczęła się telenowela z Lewym pt. "Bayern to już historia", ale nie było jeszcze nic słychać o Mane, wyobraziłem sobie, że rezerwowy napastnik Liverpoolu, może wpaść na głowy Zarządowi i Hasanowi, tym bardziej że jest ograny w Bundeslidze, a Bayern lubi ściągać zawodników z taką przeszłością.
Patrząc przyszłościowo (wiekowo) Gabriel Jesus to lepsza inwestycja, ale pod kątem umiejętności czysto piłkarskich wyżej cenię właśnie Firmino.
22.06.2022 13:19
@makalega
Nie twierdzę, że nie masz racji, ale dla mnie Scamacca to nie kot w worku, a ciekawy zawodnik, warty (zdrowego finansowo) ryzyka. Patrząc czysto fizycznie, bliżej mu do Toniego niż Immobile.
09.06.2022 23:38
@Lampo
Pełna zgoda co do Scamacci.
To, że ktoś nie ogląda (nawet sporadycznie) Serie A, lub deprecjonuje potencjał zawodnika przez to w jakim klubie gra (akurat Sassuolo to zespół, który napsuł sporo krwi potentatom), nie znaczy, że ewentualny zakup byłby kotem w worku. Stosunkowo młody, a dobrze zbudowany (przy takim wzroście), stylem poruszania się przypominający nieco Lewego, z mocnym uderzeniem z dystansu.
Liczbami też się broni, jak na grę w zespole ze środka tabeli Serie A.
To akurat nie byłby "youtubowy talent" Hasana, tylko naprawdę niezły napastnik - pod warunkiem, że wraz z nim przyszedłby Mane.
09.06.2022 11:04
Jedyne w czym upatruję jakiejś nadziei z nim związanej, to jego całkiem ładna bramka w Monachium w LM 2018, kiedy Ajax wywiózł remis.
O ile w ofensywie może coś dać (na pewno więcej niż Pavard), to oby był również z niego pożytek w obronie.
Witamy!
24.05.2022 13:42
Wspaniały, tragiczny rezerwowy torman, zostaje z nami. Kolejna kapitalna decyzja zarządu.
08.05.2022 02:18
Na kolanach do Monachium! Bez pomysłu, bez werwy, a przede wszystkim bez jaj. Takich porażek nie wybaczam. Nieporadność, owszem przy dobrej postawie Mainz, raziła po oczach do tego stopnia, że cieszyłem się, że jednak nie gramy z Liverpoolem w LM. Na Sane już nie mogę patrzeć nawet, kiedy siedzi na ławce. Tak sflaczałego mentalnie piłkarza nie mieliśmy już dawno. Do tego tracił piłki, za którymi nawet nie gonił. Nie tęskniłbym za nim, gdyby ktoś się zgłosił latem. Obrona dziurawa bardziej niż ser szwajcarski, przypomina traumatyczne czasy Van Buytena i Demichelisa. Miejmy nadzieję, że przyjdzie ten Ortega, bo Ulreich przyciąga kłopoty, pecha itp. Nawet gdybyśmy grali dziś z Furth, to drżałbym o wynik z nim w bramce.
30.04.2022 17:51
Dlatego przydałoby się takie przetasowanie, jak w Serie A. Juventus miał serię 9 mistrzostw i koniec. Nadszedł czas Interu, w którego skład wpompowano sporo środków, a w tym sezonie zaskakuje również Milan. Nie żebym życzył źle Bayernowi, ale kubeł zimnej wody jak w 2007 roku, byłby chyba wskazany. Tylko tu pojawia się problem, bo niby kto miałby przerwać serię Bayernu? Nie widzę ani personalnie lepszego zespołu, ani drugiego Kloppa, który zrobiłby coś z niczego.
13.04.2022 08:38
I tak oto jego "szybki zawodnik", przy akcji bramkowej dla gości, dwukrotnie złamał linię spalonego. Swoją drogą był tak szybki, że nie dogonił tego drugiego (szybkiego) wprowadzonego w zespole gości.
13.04.2022 08:29
Ćwierćfinał LM, a Nagelsmann eksperymentuje z 3 obrońców... Do tego fenomenalna taktyka bezmyślnych wrzutek, z których tylko jedna trafiła na głowę adresata (Musiala). Ktoś powie, że to była jedyna opcja przy autobusie Villareal? Przy bramce Lewego obyło się bez tego. Więcej transferowych zapchajdziur, które później i tak albo nic nie wnoszą po wejściu, albo w ogóle nie podnoszą się z ławki. Sane na prawym skrzydle, to strzał w kolano. Poza tym facet ewidentnie znów odjechał myślami. Jego mentalność bardziej pasuje do polskiej Ekstraklasy. A szkoda, bo kilka miesięcy temu był czołowym skrzydłowym/rozgrywającym.
Odpadamy pechowo, ale na własne życzenie.
13.04.2022 08:21
Jak napisał @bawaria42, tego się nie da oglądać. To nie był Bayern, tylko ogłupiały byk napierający ślepo na "żółtą" płachtę. Nie zgodzę się tylko z tym, że każdy zasłużył na 6, bo akurat Musiala był jedynym, u którego było widać jakiś pomysł w głowie i chęci. Nawet Neuer rozczarował, szczególnie tym brakiem właściwej oceny lotu piłki przy - na szczęście - spalonym Coquelina.
Kimmich był wczoraj kopią najgorszego oblicza Thiago, jakie prezentował kilka lat temu, czyli "baloniarza". Ogólnie rzecz biorąc wrzutki (czyli nasza główna taktyka wczorajszego wieczoru), nie tylko Kimmicha, ale i Comana czy Daviesa wołały o pomstę do nieba. Jedynie wrzutka Lucasa w końcówce, którą spartolił Coman, była przemyślana i celna.
Nie można nie docenić rywala, bo zagrali naprawdę dobrze, choć bramkę zdobyli szczęśliwie, ale to granie na czas z niepodawaniem piłek przy autach, czy odkopywanie ich dalej, powinniśmy powielić w Monachium, oczywiście zakładając, że szybko odrobimy straty.
@Matilegolas Też pomyślałem o meczu z Porto sprzed kilku lat. Tam byliśmy w gorszej sytuacji, ale zmietliśmy rywala w rewanżu i takiego scenariusza oczekuję z Villareal, choć obecnie są dużo bardziej klasowym zespołem niż Portugalczycy.
Tak na marginesie, czy tylko ja uważam, że za łokcia w głowę Goretzki należał się karny?
07.04.2022 09:02
Świetny grajek. Przebojowy, szybki i z wykończeniem. Gdyby Gnabry z nami został, to i tak warto byłoby go mieć, bo kontuzji w sezonie u nas sporo. Pytanie tylko, czy Antony to stabilny i pracowity Brazylijczyk, czyli 2-3 sezonowa "błyskotka".
05.03.2022 12:25
@tapczan
Ale Alaba nie odszedł z potrójną koroną, bo Bayern zdobył w ubiegłym sezonie tylko majstra, więc życzmy Sule odejścia w stylu np. Thiago.
26.01.2022 14:03
@Gabriel
Senegalczyk z francuskim paszportem, nie Francuz ;)
18.01.2022 12:56
Przerażający news! Fakt, że Francuz potrafi czasem zaskoczyć i ładnie huknąć z dystansu (np. vs Atletico, Olympiakos, Koeln), ale patrząc przez pryzmat tych prawie 5 lat, to Tolisso kojarzy się tylko z absencjami. Wraca po kontuzji, pogra chwilę i znów wypada. Nie licząc bramek, to stylem gry przypomina mi czasem Tymoszczuka, co nie jest najlepszą reklamą.
@tomeks
Na razie porażka, zgoda, ale z drugiej strony ustawmy na lewej obronie Goretzkę albo Tolisso i oceniajmy ich tak samo jak Austriaka. Wg mnie wieszanie psów na Sabitzerze jest na razie przesadzone. Może nie błyszczy, ale nie skreślałbym go. Przyszedł do nas późno i nie jest zawodnikiem pierwszej 11-stki, więc dajmy mu czas. Wiem, że nie jest to młokos, tylko doświadczony zawodnik, który w Lipsku robił różnicę, ale u mnie póki co, ma spory kredyt zaufania.
17.01.2022 09:03
Wiadomo, kadra zdemolowana przez wypadki losowe, kilku zawodników grało nie na swoich pozycjach, ale mimo wszystko takim zawodnikom, jak Kimmich i Pavard, nie przystoi parodiowanie samych siebie. Pierwszy sprezentował gola nr 1 wykopując piłkę z pola karnego jak Fink w finale LM '99, a drugi gola nr 2, kryjąc Lainera "od tyłu". Wiem, że wielu też się nie popisało, ale ta dwójka była zdecydowanie najsłabsza i to nie tylko nie tylko ze względu, że na ich koncie są obie bramki dla BMG.
08.01.2022 11:45
Jest okazja do ocenienia "świetnego" występu naszych kopaczy, ale patrząc na kolejną wybiórczość Redakcji, podziękuję i od dziś kończę z ocenianiem, skoro 52 minuty Richardsa i Sabitzera, czy też 42 minuty Daviesa i Musiali, to niewystarczający czas do wystawienia noty.
20.11.2021 00:50
A zastanowiliście się nad powodem, przez który Coman chciał iść "porozmawiać" do szatni BMG? Może to nie miało nic wspólnego z samą porażką.
Nikt z Was nie słyszał, w jaki sposób Algierczyk próbował prowokować Francuza. Może szepnął mu coś o matce, siostrze, kolorze skóry itp. Pamiętacie Suboticia z Robbenem w 2012 r.?
Fanem Comana nie jestem, ale nie zakładałbym z góry, że chciał się bić w szatni.
28.10.2021 14:08
@Arkady142
Zgadzam się. Już 45 minut wystarczy by ocenić zawodnika, który zszedł.
28.10.2021 08:35
Chciałem napisać, że Sane nadaje się co najwyżej do wpuszczania na same końcówki, ale wczorajsza kontra pokazała ile "daje" reprezentacji w końcówce. Od początku też nie ma sensu go wystawiać, bo Niemcy grają w 10-ciu. Wczorajszy mecz powinien go przyspawać do ławki. Pomyśleć, że kiedy City sprzątało go nam sprzed nosa byłem mocno rozczarowany. W Anglii grał (wg mnie) świetnie i kiedy przechodził do nas byłem zachwycony. Choć pierwszy sezon w Bayernie miał średni (mimo przyzwoitych liczb), to nie wiem jednak co się z nim stało. Czy to problem głowy, czy efekt po ciężkiej kontuzji, chociaż minęło od niej sporo czasu. Jedno jest pewne, coś trzeba z nim zrobić, bo papiery na granie ma, ale głowa jest w innym miejscu niż nogi.
24.06.2021 08:46
#Zieliński lubi to
#Hajto nie lubi tego
:)
Oby przy okazji Coman podpisał kontrakt z nowym pracodawcą.
18.06.2021 10:10
Zakładając, że jego wypowiedź została wiernie przytoczona, to nie podoba mi się sposób w jaki to powiedział. Brzmi jak ktoś, kto negocjuje nowy kontrakt i "szantażuje" pracodawcę.
Muller nie jest niewolnikiem Bayernu, ale to jego klub, jego dom, w którym gra od małego (który kocha, jak sam mówi) i powinien inaczej wyrazić swoje zdanie nt. przyszłości. Gdyby powiedział "Nikt z nas nie wie, jak potoczy się przyszłość. Być może któregoś dnia będę musiał zmienić otoczenie i obiorę kierunek jak Thiago", to bym nie miał z tym problemu, ale teksty, że nie jest uwiązany do tego klubu brzmią słabo.
28.05.2021 12:17
A mnie się wydaje, że Bayern jest kartą przetargową w rozmowach z Barceloną i niestety wszystko skończy się jak z Odoiem rok temu.
Obym się mylił, bo byłoby to dobre wzmocnienie.
24.05.2021 11:35
Niezależnie od tego czy w głowie namieszał mu ojciec, agent czy jest partnerka (takie odniosłem wrażenie), niezależnie od tego, że z odchodzącej trójki, to Javi jest mi najbliższy, to jednak film o Davidzie najbardziej wzruszył, a końcowe podsumowanie najbardziej. Zresztą sam Alaba pękł na nagraniu.
Żegnaj David, dzięki za wszystko, powodzenia gdziekolwiek... i jak to powiedział Thomas, obyś nie spotkał w LM na swojej drodze Bayernu, bo wtedy dostaniesz.
24.05.2021 11:31
@tapczan @Legend567
Dokładnie. Javi w podstawie to... podstawa :)
W obecnych czasach, kiedy trener ma 5 zmian do dyspozycji, Hansi mógłby sobie pozwolić na honorową zmianę każdego z tej trójki plus dwie "zapasowe" zmiany w obwodzie.
21.05.2021 11:17
Żeby się "gwiazdor" nie przejechał na tych żądaniach, zakładając, że to prawda.
Chimeryczny zawodnik. Raz jego gra robi duże wrażenie i jest efektywna dla zespołu, a następnie szybko ląduje na ziemi, pasując bardziej do średniaka ligi francuskiej niż Bayernu.
11.05.2021 00:16
Ten dzień musiał nadejść. Niestety tej decyzji można się było spodziewać. 33 lata i od co najmniej 2-3 sezonów traktowanie po macoszemu. Jedni powiedzą, że przez kontuzje i będą mieć trochę racji, ale z drugiej strony nawet kiedy był gotów na 100% to dostawał ogony, a kiedy graliśmy z dużo słabszymi zespołami, to zamiast grać 90 minut, dostawał 20. Kluczowym momentem była kontuzja bodajże w 2014 roku w meczu o Superpuchar Niemiec z BVB. Od wtedy zaczęły się jego problemy ze zdrowiem. Wracał, wypadał i tak w kółko. Nigdy jednak nie zapomnę debiutanckiej bramki wolejem z Mainz (po asyście Kroosa), czy gola z Superpucharu Europy z Chelsea. Skromny, waleczny, oddany - cały nasz Javimar, za którym przynajmniej ja osobiście, będę bardzo tęsknił.
04.05.2021 22:08
@Panczo
Sam bywam mocno krytyczny wobec Boatenga, ale akurat on w porównaniu z Costą, Tolisso, Alabą czy nawet Sarrem, robił więcej dobrego niż złego. Życzenie mu zakończenia sezon przed jego faktycznym końcem jest co najmniej nie na miejscu, jako kibica Bayernu.
28.04.2021 22:07
@GuteSpiele
Zdecydowanie. Zero pożytku i masa euro na wynagrodzenie.
28.04.2021 22:01
Czysto teoretycznie... A co jeśli "projekt Flick" nie wypali w reprezentacji i powiedzmy za 2 lata, przy założeniu, że Julian zrobi z Bayernu potwora, będą chcieli go pozyskać znów "za darmo"? Wtedy rozumiem, że interes Bayernu i wydane 15-25mln na Nagelsmanna będą mniej ważne od dobra reprezentacji? Absurd. To, że zyskaliśmy Flicka z wolnego rynku nie zezwala DFB na zagarnięcie go dla siebie bez zapłaty złamanego centa za zerwanie kontraktu z Bayernem - zakładając, że to DFB zabiegało o Hansiego, a nie odwrotnie. Dobro reprezentacji jest ważne, ale w tak poukładanych strukturach piłkarskich jakie panują w Niemczech, powinno się to odbywać bez poszkodowania drugiej strony. Jeśli natomiast DFB, nie płacąc eurocenta za Flicka, pomogło w zbiciu ceny za Nagelsmanna (powiedzmy z tych 25 do 15), to co innego.
27.04.2021 20:45
Tylko 8 zawodników? Skoro ktoś gra całą połowę meczu, to jak najbardziej są podstawy do wystawienia mu oceny. Niezrozumiała decyzja Redakcji.
24.04.2021 18:37
@TomiiiFCB
Brzmi świetnie? Jeszcze więcej zespół oznacza, że za chwilę drużyny z 5 miejsca w ligach TOP5 będą łapać się do LM. Dla mnie to paranoja. Liga MISTRZÓW + ewentualnie wicemistrzów, taki skład powinien być w tych rozgrywkach. Wolałem czasy z 16-zespołowej LM, starego Pucharu UEFA czy Pucharu Zdobywców Pucharów.
Żeby nie było, nie jestem fanem Superligi, ale z kochanej "kaszaaankiiii" robi się dosłownie kaszana.
20.04.2021 17:51
Sane dramat, ale oprócz asysty Muller był dziś na podobnym poziomie. Straty i niecelne podania na wyjątkowo wysokim poziomie. Oprócz tego Kimmich, który w drugiej połowie założył czapkę niewidkę, Alaba, który kiedyś oczekiwał grania na swojej ulubionej pozycji, na której nie potrafi grać, czy bezbarwny Pavard. Tu bym upatrywał dzisiejszych "liderów".
Z plusów Chupo, który robi swoje. Dla mnie może i brzuchem strzelać byleby był tam gdzie być powinien. Davies zagrał lepiej niż z PSG (wiadomo, poziom rywala niższy), bardzo dobry Lucas, niezły Boateng (poza 2 bramką na spółkę z Pavardem), no i Musiala, który był dziś MOTM.
17.04.2021 20:57
Jeśli chodzi o najgorszych na boisku:
- Coman i Davies 6
- Sane, Alaba i Kimmich 5,5 (choć to takie prawie 6)
Na drugim biegunie Lucas i Neuer, co nie najlepiej świadczy o ekipie, która przyjechała po awans.
Fajnie wygląda na papierze to 1-0, ale to nam nic nie dało. Mieliśmy sporo szczęścia, szczególnie gdy przy piłce był Mbappe i Neymar, ale mieliśmy też okazje, które powinny (przynajmniej jedna) być zakończone jeśli nie bramką, to chociaż celnym strzałem (Kimmich i 2x Sane).
Spokojnej nocy i obyśmy jutro/na dniach nie usłyszeli, że Flick odchodzi.
13.04.2021 23:24
1. Neuer - pierwsza bramka wyglądała jak jego babol, ale z 2 strony to był strzał-petarda z 6 metrów. Przy drugim i trzecim golu nic do powiedzenia.
2. Pavard - asysta i gdyby dołożył gola (a miał ku temu okazje) byłby pewnie chwalony, ale często też brakowało mu sił(?) by wrócić do obrony czego efektem był gol na 3-2
3. Sule - nie wiem jak podsumować, bo ze dwa razy był skuteczny, ale przy obu pierwszych bramkach był tak samo winny jak cała reszta obrony, a szczególnie środka obrony
4. Alaba - jako środkowy obrońca dramat, jako środkowy pomocnik mógł odmienić losy meczu, ale zawiódł przy strzale (swoją lepszą stopą)
5. Lucas - najlepszy ze środkowych, ale jako część linii obrony tak samo słaby
6. Boateng - niech nikt nie rezygnuje z decyzji o pożegnaniu go latem. 33 lata, a dał się ograć jak dziecko na 3-2
7. Kimmich - asysta, ale czasem zbyt długo przetrzymywał piłkę, a raz dramatycznie ją wyprowadził z własnego pola karnego... pod nogi rywala
8. Goretzka - krótko grał, ale w pierwszej połowie nie wyglądał jak tytan środka
9. Sane - czasami pięknie wkręcał w ziemię obrońców, kilka udanych dryblingów, ale podania... W pewnej akcji "wyłożył" Pavardowi, jakby trenowali ze sobą dopiero od tygodnia
10. Coman - kilka celnych wrzutek, kilka fatalnych decyzji. Napędzał skrzydło, ale efekty były średnie, żeby nie powiedzieć gorzej.
11. Muller - strzelił gola, było go pełno, walczył, ale wynik końcowy nie pozwala go wychwalać pod niebiosa
12. Chupo - nie oszukujmy się, zrobił więcej niż się od niego oczekiwało za co należą się brawa. Walczył, przepychał, strzelił bramkę, a powinien nawet jedną więcej.
13. Davies - poprawił grę lewej obrony/skrzydła, ale pod koniec meczu miał okazję by huknąć, a zawahał się i podał do tyłu "gasząc" okazję na bramkę
Rozgoryczenie ogromne, bo nie zasłużyliśmy na porażkę patrząc pod kątem okazji bramkowe. Z drugiej strony goście nas wypunktowali oddając na bramkę w całym meczu 4 celne strzały. Nasza impotencja strzelecka i obronna zakończyła passę meczów bez porażki i niestety przypomniała o roku 94. Wtedy Weah, dziś Mbappe.
Nie twierdzę, że odpadliśmy, ale gdyby chociaż jeden z duetu Lewy/Gnabry wrócił na rewanż, można by było mieć więcej optymizmu.
PS. Tylko mnie się rzucało non stop w uszy, jak Borek "popisywał się" swoim francuskim? Tzn. bardziej akcentem, którego (żałośnie) chyba zazdrości Smokowskiemu. To akcentowanie na Mbappe, na Paris Saint Germain, to "ulala ulala" przy bramce na 3-2. W parze z dramatycznym, jak zawsze Podolińskim, wzbudzali jeszcze większe poirytowanie sytuacją na boisku.
07.04.2021 23:17
Nie jestem czarnowidzem i nie twierdzę, że już odpadliśmy z PSG, ale przy całym szacunku do Chupo, świetna robota Dyrektora Sportowego w lecie. W dobie pandemii trzeba było się zabezpieczyć na tego typu wypadki, a my mamy kogo w ofensywie? Lewy z kontuzją, Gnabry z koroną, Zirkzee na wypożyczeniu (wiem, nie zbawiłby nas obecnie), Costa wiecznie niedysponowany. Ze zdrowych Coman, Sane, Muller to podstawowi, ale na szpicy Chupo i z ławki tylko Musiala. Za czasów Juppa czy nawet Pepa był Mandzukić, Gomez/Lewy i Pizarro, gdzie nawet najstarszy Pizarro zarówno na papierze jak i na boisku dawał więcej niż Kameruńczyk. Trzeba w środę liczyć na skrzydła i środek pola.
PS. Czy aby Gnabry nie przechodził już przypadkiem korony, czy wcześniej pauzował tylko z powodu kontuzji?
06.04.2021 17:52
Haniebny wynik Niemców. Nic ich nie usprawiedliwia, bo skład (poza dniem wolnym Neuera) był na tyle silny by chociaż wymęczyć jednobramkową wygraną, a tu nawet remisu nie dali rady zrobić. Ze świeczką szukać dobrych stoperów. Pewnie Hummels, choć już nie najmłodszy, byłby pewniejszy niż Rudiger. I jeszcze 38-letni Pandev ich "zaskoczył". Wstyd...
01.04.2021 01:01
@Piter1985
To prawda. W dodatku w meczu z Ulm (w Monachium, 8.04.2000) inny Polak - Sławomir Wojciechowski - strzelił wtedy swojego jedynego gola dla Bayernu :)
25.03.2021 12:26
Oprócz przywiązania do popełniającego głupie błędy Alaby, to jedyny zarzut do Hansiego, jaki mam(y). Lucas wydaje się pewniejszy, szybszy, dokładniejszy, a mimo to grzeje ławę, przy czym Flick chwali go pod niebiosa. Wiecie co mi to przypomina? Guardiolę i jego peany pod adresem Rode, Badstubera itp.
Pewnie Hansi zauważy potencjał Francuza dopiero, kiedy latem odejdzie Alaba.
15.03.2021 10:24
Dzięki za info i powodzenia w odzyskaniu konta :)
03.03.2021 13:49
Gabriel, o co chodzi z zawieszeniem Twojego konta na Twitterze? Może gdzieś już ktoś pytał, ale nie widziałem. Pamiętam jednak, że już kiedyś była podobna sytuacja z blokadą.
03.03.2021 13:25
@hoodykr
Niestety odnoszę podobne wrażenie. O ile decyzję z Goretzką (po koronie) po przerwie jestem w stanie zrozumieć, to z Sule na prawej (Kimmich mógł tam grać, a Alaba w pomocy), czy z Chupo na 10-tce (czemu nie Musiala?) nie pojmuję. Dramatyczny występ kilku zawodników (Sule, Alaba, Coman, Sane w 1 połowie), niewidoczni Roca i Chupo.
PS. Flick ma jakiś problem do Hernandeza czy przypomina sobie o nim dopiero w 80 minucie?
Edytowano : 2021-02-20 17:41:09
PS. Flick ma jakiś problem do Hernandeza czy *to kolejny "przypadek"*, że przypomina sobie o nim dopiero w 80 minucie?
20.02.2021 17:39
Swoje dla klubu zrobił i chwała za to. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że z roku na rok tracił w oczach, nawet uwzględniając to, że z musu został rzucony na środek obrony. Szkoda, że odejdzie, bo to (prawie) wychowanek, ale z drugiej strony jest Lucas, Davies, a może i O.Richards w obwodzie. Niemniej najbardziej boli to, że odchodzi za darmo, bo spokojnie dostalibyśmy za niego kwotę jak za Thiago.
16.02.2021 15:56
@tapczan
"(...) Mimo wszystko uważam, że wszystkie akcje wspierające walkę z jakimkolwiek wykluczeniem są słuszne (...)"
Z tym jak najbardziej się zgodzę. Nie można popierać dyskryminacji czy rasizmu na stadionach, ale dlaczego na siłę "uszczęśliwia się" kibiców, lub nazwijmy to ogólnie, opinię publiczną, zmianą kolorów AA czy opasek?
Można pokojowo walczyć z dyskryminacją itp. itd., ale nie czerwoną płachtą na byka.
@josh1982
Ok josh, rozumiem Cię, bo też stronię od polityki, jednak końcówka tego newsa mnie "pobudziła".
27.01.2021 15:25
@gorszcz
Niestety nie wszyscy (w dyplomatyczny sposób) potrafią powiedzieć "nie", jak Josip Brekalo.
Kibice nie mają prawa nie zgadzać się lub krytykować ruchy LGBT w swoich oprawach na trybunach, ale DFB lub kluby mają prawo "stęczować" stadion i opaski kapitańskie, z czym nie każdy się zgadza. Ot, taki paradoks.
KIM RAAAAAUSSSSS!!!!!
20.12.2024 20:32
Zawsze można przegrać, szczególnie z tak grającym Mainz, i to bym zrozumiał, ale nie po takiej piłkarskiej agonii. Żeby z dnia na dzień zapomnieć jak się gra i gdzie posiada "klejnoty".
Każdemu kto krytykom wypomina krytykę, przypominam jakiemu klubowi kibicują.
Nie będę się powtarzał z Sane, więc dziś: KIM RAUS!
14.12.2024 17:27
Co to jest za banda... Zawsze ciężko się grało w Moguncji, ale tak bezjajecznych piłkarzy dawno nie widziałem. Do tego dodajmy brak pomysłu na grę, brak rezerwowej 9-tki i odpowiedniej reakcji trenera w przerwie.
14.12.2024 16:53
Kim, kolejny niebabol... Van Buyten wróć! ;(
14.12.2024 16:21
@Barthyren @elber09
Panowie, zgoda odnośnie udziału również Laimera przy golu na 1-0, ale Kim "na raz" poszedł też w drugiej połowie, gdzie piłkę lecącą do bramki wybił głową bodajże Goretzka.
Mnie on osobiście nie przekonuje i nie mam do niego zaufania.
Wygraliśmy i to wysoko, ale to był tylko Szachtar.
11.12.2024 10:18
Trenerze Kompany, proszę przyspawać Sane do ławki rezerwowych, podobnie jak zrobiono to z Goretzką, i któremu wyszło to chyba na dobre, bo ten gość to nasz skrzydłowy-hamulcowy.
A obrońcom Kima zadam pytanie. Ile jeszcze indywidualnych babolo-błędów ma popełnić, żebyście przejrzeli na oczy, że to nie jest stoper na Bayern? Mam do niego tyle zaufania (i do Upy), co do duetu Van Buyten & Demichelis w latach 2009/2010. Jeżeli Szachtar z nim robi co chce, to strach pomyśleć, jak przyjdzie bardziej wymagający przeciwnik.
11.12.2024 00:03
Pełna zgoda, choć dorzuciłbym jeszcze Sagnola do tej dwójki.
10.12.2024 15:35
Ciut mniej baboli niż w zeszłym sezonie, ale to nadal tykająca bomba (na jego konto można zaliczyć gola Telli w Pokalu) bez papierów na granie w topowym klubie, którym z całym szacunkiem, Napoli nie było i nie jest.
06.12.2024 09:24
@hoodykr
1. Jeśli Upa już musi grać (choć nie jest żadnym gwarantem stabilności, to jednak cenię go wyżej niż Kima), to Koreańczyk powinien zniknąć ze składu na długi czas, o ile nie na stałe.
Dier w zeszłym sezonie pokazał, że w roli zastępcy spisał się bardzo dobrze. Nie jest demonem zwrotności, ale nie jest tak elektryczny jak Kim.
2. Raz, że wczoraj nie dawał nic w grze ofensywnej (w meczu gdzie rywal głównie kontrował), dwa że w grze defensywnej spalił przy bramce na 1-0, następnie zaliczył żółtko, a na początku drugiej połowy w porę się opamiętał by nie faulować na drugie, i trzy że fizycznie jest skazany na granie z kimś silniejszym i wyższym obok, kto będzie go asekurował (kimś takim myślałem, że będzie Palhinha, ale srogo się wczoraj na nim zawiodłem), bo w tej kwestii często bywa spóźniony. Kimmich powinien grać w pierwszym składzie, ale Guerreiro na PO, to pomyłka.
3. Laimer owszem, techniką może nie grzeszy, ale on za wolno myśli? Odnoszę zupełnie inne wrażenie. Austriak i w RB i w FCB wielokrotnie angażował się w akcje ofensywne, a wymiana piłek w okolicach 16-tki rywala na szybkim tempie, nie były dla niego problemem. Jeśli ma nie grać na DM, to przynajmniej na PO.
24.10.2024 08:08
1. Kim i Upa na ławkę, a Dier i... Goretzka (póki nie wróci Ito) do podstawy
2. Kimmich za Guerreiro na prawą obronę, bo Joshua nie ogarnia środka
3. Laimer na DM
4. Goretzka do pomocy (jeśli Upa musiałby już grać w obronie) na przemian z Palhinhą (choć Portugalczyk dziś się spalił)
5. Nigdy więcej Sane na boisku (widzieliście ile "dał" dziś Niemiec grą i metalem gdy tracił piłkę)
24.10.2024 00:37
Kompany lub Kim & Upa, ktoś z tych dwóch rozwiązań musi opuścić Bayern. Kompany, bo jest ślepo zakochany w tej parze imbecyli, z których uparcie chce zrobić monolit (+ stawia Guerreiro na PO!), a ta dwójka dziś znów pokazała "klasę".
WSTYD!
23.10.2024 23:15
Aż się zalogowałem. 100% zgody. Czułbym się pewniej z Peretzem na ławce niż z Ulreichem, choć nie powiem, kilka razy dał radę zastąpić Neuera (np. w Kopenhadze). Peretz powinien być nr 2 od nowego sezonu.
19.10.2024 13:24
"Powinniśmy wygrać taki mecz"?
To zdejmuj Trenerze z boiska ludzi, którzy na to zasługują, szybciej niż w 90 minucie.
Pavlović przypominał wczoraj Tymoszczuka, a grał prawie do końca. Muller poza asystą, więcej przeszkadzał niż dawał. Guerreiro (ogółem dobry zawodnik) na prawej obronie (o zgrozo), a Laimer na ławce.
O dwóch tyczkach na środku, to już nie ma co się rozpisywać.
Eintracht był spokojnie do ogrania.
07.10.2024 02:11
Bardzo słuszna uwaga. Daniel i Martin, choć kaleczyli, to po błędach widać było u nich złość. Van Buyten zawsze wydawał mi się bardzo pewnym siebie facetem, choć z ograniczoną zwrotnością. Natomiast dwa kołki drewniane, które dziś "dowodzą" naszą obroną, to esencja strachu i braku instynktu samozachowawczego w sytuacji krytycznej. Do tego dochodzi największy przegrany ostatnich sezonów, czyli Davies i mamy ser szwajcarski, a nie monolit w defensywie.
Dier musi wrócić do pierwszego składu inaczej czarno to widzę, tzn. czarniej niż teraz.
17.09.2024 22:26
Do REDAKCJI:
Nie wiem czy ktoś już kiedyś o to prosił, ale jeszcze 2 sezony temu, nie trzeba było czekać na post z typerem, gdzie był odnośnik do typowania (jak jest obecnie), tylko wystarczyło kliknąć w "następny mecz" na stronie głównej i można było od razu typować. Taka drobna rzecz, a bardzo ułatwiała życie. Można do tego wrócić?
Dzięki
13.09.2024 20:18
Lepiej żeby wrócił dopiero na wiosnę z racji tego, że zawsze tylko jedna runda mu wychodzi.
04.09.2024 14:10
Eh, myślałem, że Wieczysta kupiła obu w pakiecie...
28.08.2024 15:00
Po zeszłym sezonie uważałem, że Kimowi należy się druga szansa. Po dzisiejszym meczu już go skreśliłem. On nawet jak zawalił gola na 2-1, to kiedy kamery pokazały jego twarz, widać było, że mózg wyłączony. Zero złości, ambicji, niczego. Upa to żaden lider czy wielka klasa piłkarska, ale czasem widzę w nim złość na samego siebie po babolu. U Kima nie ma refleksji, no chyba że w domu, po pracy.
50 mln za najlepszego obrońcę Serie A 22/23 (o zgrozo!) w błoto.
Davies tylko formalnie jest naszym zawodnikiem, dlatego powinien zostać przyspawany do ławki, przy takiej "grze".
Boey póki co zbyt "dziki" w obronie, ale niech rozegra cały sezon. Może nadrobi z przodu, jak dziś.
PS. Cieszy powrót Gnabry'ego, jedynego z trio skrzydłowych, który nadal nadaje się do gry w FCB.
25.08.2024 20:24
Klinsmann, Kahn, EFFENBERG - trójka idoli z szefem na końcu.
Najlepszego mistrzu!
02.08.2024 23:48
Zbyt piękne, żeby było prawdziwe. Niemniej trzymam mocno kciuki za (wyimaginowanych) zainteresowanych nim!
11.07.2024 16:02
Czy my naprawdę kolejny sezon musimy zaczynać z Ulreichem jako nr 2? To Peretz powinien zająć jego pozycję już teraz. Sven kilka razy ratował nas w potrzebie, ale znacznie częściej był tykającą bombą w bramce. Od czasu Krafta nikt inny tak mnie nie przerażał. Peretz powinien regularnie grać przynajmniej w Pokalu, a Ulreich być trzecią alternatywą.
19.06.2024 15:41
Waleczny charakter, to zaleta, ale i problem, bo Portugalczyk w dwóch ostatnich sezonach zarobił, bagatela, 27 żółtych kartek! Nie znam go od strony umiejętności, więc nie oceniam zakupu, bylebyśmy nie mieli drugiego boiskowego bezmózga jakim był van Bommel. Holendrowi zbyt często 'wybijało korki' przez co osłabiał zespół.
09.06.2024 16:44
Niech go Hansi weźmie do Barcy, nawet w ratach do 2030 r.
28.05.2024 17:51
@soban11989
Jakaś lepsza propozycja przy obecnej telenoweli z kandydatami, którzy po kolei odmawiają?
09.05.2024 07:35
Jedyne na czym mi zależy oprócz powrotu Flicka, to na sprzedaży Sane.
08.05.2024 23:31
@ironmaidenpl
3/4?
Zakładając pozostanie Kima i Mazraouiego (jako zmiennika dla Kimmicha):
- Davies 35-40mln
- Upa 35-40mln
- Sarr 0mln
- Chupo 0mln
- Sane/Coman/Gnabry (minimum jednego chociaż trzeba się pozbyć) = 55/45/35mln
- Boey (pobożne życzenie) 15-20mln
Zatem trzeba pozyskać min. 6 (solidnych) zawodników, mając w najgorszym wypadku ok. 120mln ze sprzedaży + załóżmy 50mln z budżetu. Niewykonalne?
04.05.2024 18:49
Z obrony tylko Dier i de Ligt godni kolejnego sezonu. Wiadomo, Minjae (niestety) zostanie, bo gra tylko sezon u nas, choć jakoś w Napoli potrafił się w rok przestawić po Turcji. Mazraoui do pożegnania lub głęboka rezerwa. Kimmich jeśli nie będzie wybrzydzał, może być PO. Cała reszta obrony do przebudowy z Daviesem i Upą na czele. Defensywa i druga linia w tym sezonie to wstyd.
04.05.2024 17:33
Davies RAUS!
04.05.2024 17:19
@jastrzab123
To akurat w dzisiejszym meczu nie ma znaczenia. Borek z roku na rok traci na profesjonalizmie.
04.05.2024 17:19
@Simon89
Dzięki za dobre chęci. Mecze bez dźwięku z trybun oglądałem w pandemii. Transmisje ze streamingu w czasach szkoły średniej. Nie tego jednak dotyczył mój komentarz.
04.05.2024 17:17
Nie da się słuchać Borka. Stronniczość i podlizywanie się Gilewiczowi, nomem omen, żadnej legendzie VfB, pasuje do jakiegoś żółtodzioba, a nie, po erze Szpakowskiego, najlepszemu spikerowi piłkarskiemu. Bzdury, frazesy i heheszki oferowane przez Borka, powinny odsunąć go od komentowania poważnej piłki. Swoją drogą wolałbym, żeby wróciły czasy komentowania solo, bo może wtedy skończyłoby się te kumpelskie komentowanie meczów.
04.05.2024 17:06
Dosyć krytyki Tuchela. Na niego pomyje zostały już zasłużenie wylane i dostaliśmy (opóźnione) zwolnienie jego osoby. Od tego momentu wszystkie wspaniałe wyniki i popisy, to "zasługa" tej bandy szma....y (z drobnymi wyjątkami). Nic ich nie tłumaczy. Nic. Żadne przemęczenie, żaden słaby mental czy pech. Nasycone kasą gwiazdeczki grają (lub inaczej, chce im się grać) jak im się podoba. Nigdy mi tak nie było wstyd za klub jak dziś. Owszem były chude lata (sezon 2006/2007), był bolesny sezon 2011/2012, ale nigdy nie było takiego przechodzenia obok meczów czy braku pomysłu na grę (tu wina trenera, ale i zawodników). To jest zlepek, a nie drużyna. Tzn. oni są drużyną wtedy kiedy im się chce. Problem w tym, że chciało im się jesienią tylko. Jak już ktoś napisał, budować nowy sezon na Kanie, Musiali, de Ligtcie, Pavloviciu i jeszcze Stanisiciu. Wiem, że brzmi to jak widzimisię rodem z FM-a, ale prawda jest taka, że kadrę należy uzdrowić.
06.04.2024 20:17
Super Bayern, super Bayern, hej, hej...
Piszę to mocno ironicznie.
Freiburg to był zawsze ciężki teren, ale prowadząc 2-1 nasz "trener" od siedmiu boleści robi takie zmiany, że brak słów.
A co do piłkarzy, to jeszcze więcej fioletu, albo nawet różu na koszulkach tych "laleczek", to znów poczujemy smak Pucharu UEFA jak w sezonie 07/08.
Zespół jest rozłożony na czynniki pierwsze. Zlepek, który nie przypomina zgranej ekipy. Ten statek tonie i nic dziwnego, że taki Davies chce uciec.
Flick albo Zidane, innych kierunków nie widzę. Flick bo wierzę, że znów wskrzesi Bayern, Zidane, bo wierzę, że zrobi czystkę i skusi zawodników z topu na przyjście oraz przekona do pozostania takich jak de Ligt czy Davies.
02.03.2024 00:13
Przede wszystkim jeżeli ma zostać, to trzeba go przesunąć wyżej, bo raz, że obrońcą jest mocno średnim, żeby nie napisać, że słabym, a dwa, że on zawsze był skrzydłowym. Jego szybkość i przebojowość bardziej przyda się z przodu. To plus podwyżka może przekona Kanadyjczyka, bo niepokoi mnie tendencja tracenia piłkarzy na rzecz Realu.
Jeśli uda się go zatrzymać, to wtedy sprzedać jednego ze skrzydłowych (najlepiej Sane) i kupić lewego obrońcę z prawdziwego zdarzenia.
27.02.2024 09:01
Zalogowałem się z samego rana, żeby zobaczyć/zapytać czy ktoś widzi to wszystko jak ja i proszę, pierwszy komentarz w punkt :)
Wina Tuchela swoją drogą, ale braku szacunku wobec kibiców i odwalania takiej padliny w wykonaniu zawodników, nie mogę już znieść. Zawsze zrozumiem porażkę, po walce, po zaangażowaniu, ale nie graniu na alibi. Co, obrazili się na trenera i sabotując mecze go zwolnią? Jasne, to najłatwiejsza 'taktyka', która często przynosi efekty w klubach, ale czy naprawdę muszą prezentować, to co widzieliśmy wczoraj? Oczy krwawiły na widok tej impotencji. Brak celnego strzału na bramkę Lazio...LAZIO! Z całym szacunkiem do Włochów, ale w 'normalnych warunkach' nie mieliby nawet remisu. Brzmi buńczucznie, ale taka jest prawda.
A wracając do naszych tuzów:
Upamecano - Przez długi czas, pomimo krytyki, dawałem mu czas, bo jednak w Lipsku robił kawał dobrej roboty, a błędy popełniał rzadko. Wczoraj co prawda oberwało mu się na samym końcu po slalomie Immobile wokół naszych 'tyczek', ale jednak jego interwencja to czysty kryminał. Nie dość, że soczyście ostemplował Isaksena, poszedł na raz we własnej 16-tce, to na końcu udawał niewiniątko. Czy to był element szopki pt. "Tuchel raus"? Być może. Niemniej Francuzowi należy się na razie ławka rezerwowych i poważne rozważenie sprzedaży latem, bo to tykająca bomba.
Guerreiro - Jeśli już masz grać to tylko na lewym skrzydle, lub w środku pola. Na lewej obronie kompletnie bezproduktywny.
Kim - Poza slalomem Immobile, którego był uczestnikiem, był jedynym obrońcą, któremu podałbym rękę po meczu.
Mazraoui - Wczoraj coś tam próbował ciągnąć do przodu, ale z takimi efektami, że nawet (NAWET!) Pavard wyglądał lepiej w tym aspekcie. Marokańczyk może i jest niezłym zawodnikiem, ale nie na taki klub jak Bayern.
Kimmich - Raczkujące lwiątko lub bezzębny lew. To nie jest lider środka pola. Owszem, mając u boku partnera na poziomie, pewnie wróciłby na swoje tory, ale gdy miał obok siebie/przed sobą Thiago, to wyglądał na mniej spiętego. 29 lat, bagaż doświadczeń, gra dla kilku topowych trenerów, a pod wodzą (impotencji) Tuchela, nie potrafi poderwać zespołu. Wczoraj poderwał się raz, kiedy zarobił kartkę za dyskusję (standard).
Goretzka - Zawodnik widmo we wczorajszym meczu. Nie wiem co myśleć o Leonie, bo to już chyba nie kwestia Tuchela. Najczęściej gra na alibi i w tym aspekcie zaczyna mi przerażająco przypominać... Tymoszczuka.
Musiala - Jedyny(!!!) któremu się wczoraj chciało i coś tam wychodziło. Zawalił dobrą okazję w 1 połowie, ale mimo wszystko tylko u tego chłopaka widziałem jakąś wolę walki.
Kane - Jak wyżej, odnośnie zawalonej (chyba najlepszej) okazji na początku meczu. Poza tym niewidoczny.
Sane - Na koniec mój ulubieniec, który znów nie zawiódł. Przy jednej ze strat, raz (podkreślam RAZ) postanowił pressować by odebrać piłkę, ale po dwóch-trzech metrach zaczął truchtać. Głupota niektórych jego dryblingów jest dla mnie kompletnie niezrozumiała. Do tego 'mowa ciała', znikomy poziom zaangażowania i grymasy twarzy, kiedy nie dostanie piłki tam gdzie sobie życzył. Choćby i w rewanżu strzelił gola na wagę awansu, uważam, że dla tego typu piłkarzy, nie ma miejsca w Monachium. To jest rozwydrzony dzieciak. Robben robił miny, obrażał się, ale to wszystko było poparte niesamowitą ambicją i wolą walki (podobnie jak u CR). Może Holendrowi było łatwiej się mobilizować, bo miał też bardziej ambitnych kolegów wokół siebie, ale mimo wszystko różnica między nim, a Sane, jest kolosalna.
A co do rezerwowych, to wraz z przyjściem nowej miotły, wszyscy powinni mieć zagwarantowane granie od pierwszych minut, żeby 'święte krowy' poczuły głód gry.
15.02.2024 07:40
Myślę, że Hamman, jako człowiek, który grał (nie siedział na ławce) w Bayernie przez 5 sezonów, zdobył z nim m.in. mistrzostwo kraju i Puchar UEFA oraz zrobił niemałą karierę w Liverpoolu (LM w 2005), jest osobą na właściwym miejscu do komentowania świata piłki, a głównie Bayernu. Nie zawsze podzielam jego zdanie, bo przesadza lub odnosi się to rzeczy wyssanych z palca, ale jak porusza tematy niewygodne dla oficjeli Bayernu, to czasem trafia w punkt. Swoją drogą reakcja Bayernu w 'obronie' Tuchela, to wg mnie czysto PR-owska zagrywka, bo wszyscy widzą jak Bayern 'gra', ale nie wypada krytykować swojego trenera skoro wciąż sytuacja w lidze nie jest taka zła. Uważam, że Hamman ws. Tuchela 'robi' dla Zarządu brudną robotę swoimi komentarzami.
30.01.2024 21:56
Trzymam mocno kciuki za jego sprzedaż i zarobienie kasy na kogoś z ikrą. Oczywiście ma liczby, a początek tego sezonu to, jak na niego, wręcz wystrzał formy, ale prawda jest taka, że to "hamulcowy" na skrzydle. Nie ma co porównywać z Robbenem czy Riberym, ale nawet Coman czy Gnabry (wiem, nawet on) ciągną grę do przodu. Sane to zazwyczaj spowolnienie gry, przerzut na drugą stronę lub zagranie do kolegi z tyłu. Tak, ma świetnie ułożoną stopę i to w zasadzie tyle. Jest szybki, co udowodnił w meczu z Lipskiem, ale on takie zrywy robi raz, czy dwa na mecz. Najbardziej jednak irytuje mnie w nim jego mowa ciała. Po straconej piłce, nieudanym dryblingu, złym podaniu, robi grymas na twarzy jak u 7-letniego dziecka i zamiast gryźć trawę i się poprawić, to biedny chłopczyk załamuje ręce, bo coś mu nie wyszło albo partner źle podał piłkę. Ani Coman, ani Gnabry nie są takim primadonnami jak nasza "10-tka". Guardiola wiedział co robił. To nie przypadek, że tak łatwo oddał Leroya - podobnie jak Ferrana do Barcy. Chcę widzieć w Bayernie chociaż jednego prawdziwego skrzydłowego z charakterem.
06.10.2023 10:15
Czy tylko ja mam problem, że pod wskazanym przez Was linkiem, nie ma głosowania na najlepszego bramkarza? Po założeniu konta oceniłem pomocników i napastników, natomiast przed założeniem, oceniłem (z ciekawości) obrońców i teraz, będąc zalogowanym, nie mogę już ich ocenić. Nie wiem przez to czy moje wcześniejsze głosy są ważne :|
Edytowano : 2023-09-30 00:12:14
Ok, dotarłem już do źródła, gdzie mogłem oddać głos na bramkarzy. Niestety nadal, będąc zalogowanym, nie mogę zagłosować na obrońców.
30.09.2023 00:07
Z jednej strony, patrząc na zeszły sezon, zawodnik do ostrzału - głównie za 2 połowę sezonu i akcję z Sane.
Z drugiej, jeśli przyszedłby Kane, to byłbym bardzo ciekaw jego współpracy, zważywszy na to, że grali razem w PL.
Z trzeciej strony, jeśli odszedłby za godziwe pieniądze i w zamian klub kupiłby (młodszego) skrzydłowego z prawdziwego zdarzenia (który potrafi celnie wrzucić piłkę, lub wejść w pole karne i trafić w bramkę - sorry Kingsley), to nie mam nic przeciwko.
20.07.2023 20:05
@Lampo
Z tego samego powodu nie widzi mi się sprzedaż Marcela do BVB, mówię tu przede wszystkim o aspekcie chęci grania u nas od małego.
Wiadomo, każdy pieniądz dobry za zawodnika, dla którego trener nie widzi miejsca, ale wolałbym, żeby poszedł chociażby do Lipska.
Po cichu liczyłem na 20mln, ale teraz oby nie zeszli poniżej 15.
20.07.2023 19:54
@tapczan
Ja również. Walker to dobry piłkarz, ale na tej pozycji trzeba być non stop na wysokich obrotach, a Anglik ma już swoje lata. Xabi przychodził do nas w tym samym wieku, ale na zupełnie inną pozycję.
Nie wiem kogo by wziąć innego, nie jestem ekspertem, ale na pewno są na rynku lepsze i młodsze rozwiązania.
22.06.2023 13:10
Szkoda, że nie razem z Heinerem, ale dobre i to. Do Kahna zawsze będę miał szacunek i sentyment, więc jego szkoda trochę bardziej, choć na stanowisku się nie sprawdził. Brazzo jako piłkarz na boisku mi imponował, lecz poza nim wolę, żeby oglądał Bayern tylko z trybun, jako kibic.
Czas podziękować Tuchelowi za doczłapanie do mistrzostwa i zastanowić się co z Nagelsmannem.
27.05.2023 20:02
Tuchel jest krótko w klubie, ok, ale na miłość boską, czy on nie widział co odstawia Davies? Masa błędów, strat i w dodatku poniżany przez Silvę. Upamecano rozumiem, że nie został zdjęty ze względu na brak opcji na ławce (od biedy Pavard mógł zostać tam przesunięty i wstawić na prawą Mazraouiego), bo był fatalny w 2 połowie. Byliśmy dziś całkowicie bezzębni. Na kilka kolejek kilku grajków powinno odpocząć od 1 składu i powalczyć o powrót. Sommer to co zawalił to i wybronił, więc wg mnie na zero.
11.04.2023 23:18
W środę była LM i wręcz koncertowy mecz z PSG. Trzy dni później w Bundeslidze nie mamy kompletnie pojęcia jak grać w obronie. Ser szwajcarski w czystej postaci. Dobrze, że obrońcy nadrobili dziś z przodu.
11.03.2023 18:15
Najlepszego Trenerze!
Wróć...
25.02.2023 03:47
Oby zawodnik z nr 10 nie powąchał jutro murawy, po tym co "zaprezentował" z VfL. Jeśli z takim samym zaangażowaniem i skupieniem ma wystąpić przeciwko PSG, to lepiej od razu wystawić Ibrahimovicia.
13.02.2023 20:24
O ile z Lipskiem jeszcze coś graliśmy, tak dziś dno i metr mułu. Wiem, RB to inaczej grający zespół niż Koeln, ale nie przystoi odwalać takiej nędzy na własnym boisku, a przede wszystkim w takim stylu. Milion niedokładnych podań zakrawa na żart. Piłkarze o takiej technice nie potrafią celnie podać, nawet po ziemi. O wrzutkach Króla Comana nie ma co już strzępić języka. Pavard, jako boczny obrońca nawet w 50% nie jest Sagnolem i nigdy nie będzie. Kimmicha ratuje bramka, bo w pierwszej połowie razem z Goretzką stanowili tło w środku boiska. A propos Goretzki, to jego zmiennik (Gravenberch) nie dał dziś jakiejś wybitnej zmiany, ale mimo wszystko przekonał mnie, że przynajmniej na chwilę obecną jest w lepszej formie od Niemca.
Pozytywy z tego meczu to środek obrony i... nadzieja, że może niektóre święte krowy w końcu siądą na ławce w następnym meczu.
24.01.2023 22:51
Brawo Kapitanie. Bardzo odpowiedzialny odpoczynek po mundialu.
10.12.2022 22:46
Gnabry & Mane = dramatyczny duet dzisiejszego wieczoru.
PS. W następnej rundzie niech już lepiej gra Schenk w bramce, a nuż zaskoczy in plus.
19.10.2022 23:01
1. Sane, Goretzka, Mane - jedyni, na których szło dziś patrzeć na boisku, może jeszcze na Kimmicha
2. Ulreich - na litość boską, kiedy jego "przygoda" z Bayernem się skończy raz na zawsze? Człowiek ręcznik, który swoją elektrycznością przeraża mnie przy każdej okazji przebywania na boisku.
3. Pavard - on niby psioczył, że chciałby być szefem obrony? :)
4. Coman - który to już raz ten chimeryk nie potrafi porządnie kopnąć piłki... To powinien być głęboki rezerwowy, tylko że bez Musiali i Gnabry'ego (wiem, bez formy) nie mieliśmy alternatyw dziś na skrzydle.
5. Dla mnie nieistotnym jest fakt, że w 1 połowie zrobiliśmy zapas bramkowy, że dominowaliśmy itp itd. Dlaczego nieistotnym? Ponieważ w 2 połowie odwalili taką kopaninę i festiwal błędów, że oczy bolały. To był Bayern? Gdzie pazur, zadziorność? Czy w tym klubie pracuje jakiś psycholog, lub specjalista od przygotowania mentalnego? Rezerwowi powinni chcieć wypaść jak najlepiej, a nic takiego nie miało miejsca.
6. Muller - czekam na wyjaśnienie tej sytuacji z jego zejściem.
12.10.2022 23:18
Gomez z taką formą nawet w tym wieku by się jeszcze przydał :)
26.09.2022 00:32
Niewiarygodnie wysoko opłacana banda ci#t!
Piszę to jako kibic pamiętający wczesne lata '90, który często gryzie się w język przy wpadkach, ale taka "seria", zwieńczona kompromitacją w Augsburgu, przelewa czarę goryczy.
Tak jak napisał @bajernowicz, z taką kadrą mamy zakichany obowiązek punktować (może nawet nie 3-punktowo, bo remisy mogą się zdarzać) co kolejkę, a nie spuszczać głowy po przegranej na prowincji (z całym szacunkiem).
Nie obchodzi mnie forma Gikiewicza, nie obchodzi mnie "pech" w polu karnym, ani indolencje strzelecka naszych grajków. Jesteśmy Bayernem, a nie workiem treningowym dla klubów ze środka, czy nawet dołu tabeli.
Odnoszę coraz większe wrażenie, że Julian jest trenerem typu "skoro w Lidze Mistrzów bijemy Inter i Barcę, to w lidze jakoś to będzie, a wpadki mi wybaczą".
WSTYD!
18.09.2022 00:04
Alles Gute zum Geburstag Mulla!
PS. Artykuł nieco wprowadza w błąd przypisując debiut Thomasa w pierwszym zespole pod wodzą van Gaala, co w rzeczywistości miało miejsce za czasów Klinsmanna ;)
Zgadza się za to, że rok 2009 był dla jego kariery przełomowy, już pod wodzą Holendra.
13.09.2022 13:26
Najpierw pomyślałem, żeby powstrzymać się od krytyki, bo w końcu byli po meczu z Interem i przed meczem z Barcą, ale...
Graliśmy u siebie, jako murowany faworyt (patrz tabela i skład personalny), mimo że ostatnimi laty Stuttgart potrafił sprawiać problemy, szczególnie na AA.
Niemniej jednak jestem wściekły o sposób utraty punktów. Dwukrotnie prowadziliśmy, a tracimy gola po karygodnym błędzie de Ligta w 92 minucie!!!
Bawarczycy dobrze zaczęli sezon (nie twierdzę, że z każdym mają wygrywać po 6-1, czy 7-0), ale wolałbym, żeby zremisowali we Frankfurcie niż kompromitowali się na własnym boisku z VfB.
Co mecz kto inny odp... jakiegoś babola, jak nie w kryciu, to faulem, czy kiksem, a pamiętajmy, że z Interem Lucas, też się popisał, ale bez konsekwencji.
Jak już ktoś napisał, w BL gramy "hurra futbol", który obnaża nasze słabe strony i czas się kurna za to wziąć Panie Julianie!
11.09.2022 00:17
@Abzyrl
Na Mundialu w 2014 już go nie było. Załapał się tylko w 2010 r.
Nigdy nie zapomnę obu bramek, które Holger zdobył dla Bayernu, a przede wszystkim kapitalnego gola w ligowym starciu z BMG z rzutu wolnego w 2009 r.
Charakterny, nieustępliwy, ale niestety wykończony przez urazy.
Wraz z Mullerem wypłynęli na szersze wody przy van Gaalu.
Jeszcze raz dzięki za wszystkie minuty w koszulce FCB!
06.09.2022 00:53
A po roku zmienią na bardziej standardowe? Błazenada. Debiut w seniorskiej piłce mieli jeden.
02.07.2022 12:31
@bayern1987dwa bayern1987dwa
Co do Firmino, to kiedy zaczęła się telenowela z Lewym pt. "Bayern to już historia", ale nie było jeszcze nic słychać o Mane, wyobraziłem sobie, że rezerwowy napastnik Liverpoolu, może wpaść na głowy Zarządowi i Hasanowi, tym bardziej że jest ograny w Bundeslidze, a Bayern lubi ściągać zawodników z taką przeszłością.
Patrząc przyszłościowo (wiekowo) Gabriel Jesus to lepsza inwestycja, ale pod kątem umiejętności czysto piłkarskich wyżej cenię właśnie Firmino.
22.06.2022 13:19
@makalega
Nie twierdzę, że nie masz racji, ale dla mnie Scamacca to nie kot w worku, a ciekawy zawodnik, warty (zdrowego finansowo) ryzyka. Patrząc czysto fizycznie, bliżej mu do Toniego niż Immobile.
09.06.2022 23:38
@Lampo
Pełna zgoda co do Scamacci.
To, że ktoś nie ogląda (nawet sporadycznie) Serie A, lub deprecjonuje potencjał zawodnika przez to w jakim klubie gra (akurat Sassuolo to zespół, który napsuł sporo krwi potentatom), nie znaczy, że ewentualny zakup byłby kotem w worku. Stosunkowo młody, a dobrze zbudowany (przy takim wzroście), stylem poruszania się przypominający nieco Lewego, z mocnym uderzeniem z dystansu.
Liczbami też się broni, jak na grę w zespole ze środka tabeli Serie A.
To akurat nie byłby "youtubowy talent" Hasana, tylko naprawdę niezły napastnik - pod warunkiem, że wraz z nim przyszedłby Mane.
09.06.2022 11:04
Jedyne w czym upatruję jakiejś nadziei z nim związanej, to jego całkiem ładna bramka w Monachium w LM 2018, kiedy Ajax wywiózł remis.
O ile w ofensywie może coś dać (na pewno więcej niż Pavard), to oby był również z niego pożytek w obronie.
Witamy!
24.05.2022 13:42
Wspaniały, tragiczny rezerwowy torman, zostaje z nami. Kolejna kapitalna decyzja zarządu.
08.05.2022 02:18
Na kolanach do Monachium! Bez pomysłu, bez werwy, a przede wszystkim bez jaj. Takich porażek nie wybaczam. Nieporadność, owszem przy dobrej postawie Mainz, raziła po oczach do tego stopnia, że cieszyłem się, że jednak nie gramy z Liverpoolem w LM. Na Sane już nie mogę patrzeć nawet, kiedy siedzi na ławce. Tak sflaczałego mentalnie piłkarza nie mieliśmy już dawno. Do tego tracił piłki, za którymi nawet nie gonił. Nie tęskniłbym za nim, gdyby ktoś się zgłosił latem. Obrona dziurawa bardziej niż ser szwajcarski, przypomina traumatyczne czasy Van Buytena i Demichelisa. Miejmy nadzieję, że przyjdzie ten Ortega, bo Ulreich przyciąga kłopoty, pecha itp. Nawet gdybyśmy grali dziś z Furth, to drżałbym o wynik z nim w bramce.
30.04.2022 17:51
Dlatego przydałoby się takie przetasowanie, jak w Serie A. Juventus miał serię 9 mistrzostw i koniec. Nadszedł czas Interu, w którego skład wpompowano sporo środków, a w tym sezonie zaskakuje również Milan. Nie żebym życzył źle Bayernowi, ale kubeł zimnej wody jak w 2007 roku, byłby chyba wskazany. Tylko tu pojawia się problem, bo niby kto miałby przerwać serię Bayernu? Nie widzę ani personalnie lepszego zespołu, ani drugiego Kloppa, który zrobiłby coś z niczego.
13.04.2022 08:38
I tak oto jego "szybki zawodnik", przy akcji bramkowej dla gości, dwukrotnie złamał linię spalonego. Swoją drogą był tak szybki, że nie dogonił tego drugiego (szybkiego) wprowadzonego w zespole gości.
13.04.2022 08:29
Ćwierćfinał LM, a Nagelsmann eksperymentuje z 3 obrońców... Do tego fenomenalna taktyka bezmyślnych wrzutek, z których tylko jedna trafiła na głowę adresata (Musiala). Ktoś powie, że to była jedyna opcja przy autobusie Villareal? Przy bramce Lewego obyło się bez tego. Więcej transferowych zapchajdziur, które później i tak albo nic nie wnoszą po wejściu, albo w ogóle nie podnoszą się z ławki. Sane na prawym skrzydle, to strzał w kolano. Poza tym facet ewidentnie znów odjechał myślami. Jego mentalność bardziej pasuje do polskiej Ekstraklasy. A szkoda, bo kilka miesięcy temu był czołowym skrzydłowym/rozgrywającym.
Odpadamy pechowo, ale na własne życzenie.
13.04.2022 08:21
Jak napisał @bawaria42, tego się nie da oglądać. To nie był Bayern, tylko ogłupiały byk napierający ślepo na "żółtą" płachtę. Nie zgodzę się tylko z tym, że każdy zasłużył na 6, bo akurat Musiala był jedynym, u którego było widać jakiś pomysł w głowie i chęci. Nawet Neuer rozczarował, szczególnie tym brakiem właściwej oceny lotu piłki przy - na szczęście - spalonym Coquelina.
Kimmich był wczoraj kopią najgorszego oblicza Thiago, jakie prezentował kilka lat temu, czyli "baloniarza". Ogólnie rzecz biorąc wrzutki (czyli nasza główna taktyka wczorajszego wieczoru), nie tylko Kimmicha, ale i Comana czy Daviesa wołały o pomstę do nieba. Jedynie wrzutka Lucasa w końcówce, którą spartolił Coman, była przemyślana i celna.
Nie można nie docenić rywala, bo zagrali naprawdę dobrze, choć bramkę zdobyli szczęśliwie, ale to granie na czas z niepodawaniem piłek przy autach, czy odkopywanie ich dalej, powinniśmy powielić w Monachium, oczywiście zakładając, że szybko odrobimy straty.
@Matilegolas Też pomyślałem o meczu z Porto sprzed kilku lat. Tam byliśmy w gorszej sytuacji, ale zmietliśmy rywala w rewanżu i takiego scenariusza oczekuję z Villareal, choć obecnie są dużo bardziej klasowym zespołem niż Portugalczycy.
Tak na marginesie, czy tylko ja uważam, że za łokcia w głowę Goretzki należał się karny?
07.04.2022 09:02
Świetny grajek. Przebojowy, szybki i z wykończeniem. Gdyby Gnabry z nami został, to i tak warto byłoby go mieć, bo kontuzji w sezonie u nas sporo. Pytanie tylko, czy Antony to stabilny i pracowity Brazylijczyk, czyli 2-3 sezonowa "błyskotka".
05.03.2022 12:25
@tapczan
Ale Alaba nie odszedł z potrójną koroną, bo Bayern zdobył w ubiegłym sezonie tylko majstra, więc życzmy Sule odejścia w stylu np. Thiago.
26.01.2022 14:03
@Gabriel
Senegalczyk z francuskim paszportem, nie Francuz ;)
18.01.2022 12:56
Przerażający news! Fakt, że Francuz potrafi czasem zaskoczyć i ładnie huknąć z dystansu (np. vs Atletico, Olympiakos, Koeln), ale patrząc przez pryzmat tych prawie 5 lat, to Tolisso kojarzy się tylko z absencjami. Wraca po kontuzji, pogra chwilę i znów wypada. Nie licząc bramek, to stylem gry przypomina mi czasem Tymoszczuka, co nie jest najlepszą reklamą.
@tomeks
Na razie porażka, zgoda, ale z drugiej strony ustawmy na lewej obronie Goretzkę albo Tolisso i oceniajmy ich tak samo jak Austriaka. Wg mnie wieszanie psów na Sabitzerze jest na razie przesadzone. Może nie błyszczy, ale nie skreślałbym go. Przyszedł do nas późno i nie jest zawodnikiem pierwszej 11-stki, więc dajmy mu czas. Wiem, że nie jest to młokos, tylko doświadczony zawodnik, który w Lipsku robił różnicę, ale u mnie póki co, ma spory kredyt zaufania.
17.01.2022 09:03
Wiadomo, kadra zdemolowana przez wypadki losowe, kilku zawodników grało nie na swoich pozycjach, ale mimo wszystko takim zawodnikom, jak Kimmich i Pavard, nie przystoi parodiowanie samych siebie. Pierwszy sprezentował gola nr 1 wykopując piłkę z pola karnego jak Fink w finale LM '99, a drugi gola nr 2, kryjąc Lainera "od tyłu". Wiem, że wielu też się nie popisało, ale ta dwójka była zdecydowanie najsłabsza i to nie tylko nie tylko ze względu, że na ich koncie są obie bramki dla BMG.
08.01.2022 11:45
Jest okazja do ocenienia "świetnego" występu naszych kopaczy, ale patrząc na kolejną wybiórczość Redakcji, podziękuję i od dziś kończę z ocenianiem, skoro 52 minuty Richardsa i Sabitzera, czy też 42 minuty Daviesa i Musiali, to niewystarczający czas do wystawienia noty.
20.11.2021 00:50
A zastanowiliście się nad powodem, przez który Coman chciał iść "porozmawiać" do szatni BMG? Może to nie miało nic wspólnego z samą porażką.
Nikt z Was nie słyszał, w jaki sposób Algierczyk próbował prowokować Francuza. Może szepnął mu coś o matce, siostrze, kolorze skóry itp. Pamiętacie Suboticia z Robbenem w 2012 r.?
Fanem Comana nie jestem, ale nie zakładałbym z góry, że chciał się bić w szatni.
28.10.2021 14:08
@Arkady142
Zgadzam się. Już 45 minut wystarczy by ocenić zawodnika, który zszedł.
28.10.2021 08:35
Chciałem napisać, że Sane nadaje się co najwyżej do wpuszczania na same końcówki, ale wczorajsza kontra pokazała ile "daje" reprezentacji w końcówce. Od początku też nie ma sensu go wystawiać, bo Niemcy grają w 10-ciu. Wczorajszy mecz powinien go przyspawać do ławki. Pomyśleć, że kiedy City sprzątało go nam sprzed nosa byłem mocno rozczarowany. W Anglii grał (wg mnie) świetnie i kiedy przechodził do nas byłem zachwycony. Choć pierwszy sezon w Bayernie miał średni (mimo przyzwoitych liczb), to nie wiem jednak co się z nim stało. Czy to problem głowy, czy efekt po ciężkiej kontuzji, chociaż minęło od niej sporo czasu. Jedno jest pewne, coś trzeba z nim zrobić, bo papiery na granie ma, ale głowa jest w innym miejscu niż nogi.
24.06.2021 08:46
#Zieliński lubi to
#Hajto nie lubi tego
:)
Oby przy okazji Coman podpisał kontrakt z nowym pracodawcą.
18.06.2021 10:10
Zakładając, że jego wypowiedź została wiernie przytoczona, to nie podoba mi się sposób w jaki to powiedział. Brzmi jak ktoś, kto negocjuje nowy kontrakt i "szantażuje" pracodawcę.
Muller nie jest niewolnikiem Bayernu, ale to jego klub, jego dom, w którym gra od małego (który kocha, jak sam mówi) i powinien inaczej wyrazić swoje zdanie nt. przyszłości. Gdyby powiedział "Nikt z nas nie wie, jak potoczy się przyszłość. Być może któregoś dnia będę musiał zmienić otoczenie i obiorę kierunek jak Thiago", to bym nie miał z tym problemu, ale teksty, że nie jest uwiązany do tego klubu brzmią słabo.
28.05.2021 12:17
A mnie się wydaje, że Bayern jest kartą przetargową w rozmowach z Barceloną i niestety wszystko skończy się jak z Odoiem rok temu.
Obym się mylił, bo byłoby to dobre wzmocnienie.
24.05.2021 11:35
Niezależnie od tego czy w głowie namieszał mu ojciec, agent czy jest partnerka (takie odniosłem wrażenie), niezależnie od tego, że z odchodzącej trójki, to Javi jest mi najbliższy, to jednak film o Davidzie najbardziej wzruszył, a końcowe podsumowanie najbardziej. Zresztą sam Alaba pękł na nagraniu.
Żegnaj David, dzięki za wszystko, powodzenia gdziekolwiek... i jak to powiedział Thomas, obyś nie spotkał w LM na swojej drodze Bayernu, bo wtedy dostaniesz.
24.05.2021 11:31
@tapczan @Legend567
Dokładnie. Javi w podstawie to... podstawa :)
W obecnych czasach, kiedy trener ma 5 zmian do dyspozycji, Hansi mógłby sobie pozwolić na honorową zmianę każdego z tej trójki plus dwie "zapasowe" zmiany w obwodzie.
21.05.2021 11:17
Żeby się "gwiazdor" nie przejechał na tych żądaniach, zakładając, że to prawda.
Chimeryczny zawodnik. Raz jego gra robi duże wrażenie i jest efektywna dla zespołu, a następnie szybko ląduje na ziemi, pasując bardziej do średniaka ligi francuskiej niż Bayernu.
11.05.2021 00:16
Ten dzień musiał nadejść. Niestety tej decyzji można się było spodziewać. 33 lata i od co najmniej 2-3 sezonów traktowanie po macoszemu. Jedni powiedzą, że przez kontuzje i będą mieć trochę racji, ale z drugiej strony nawet kiedy był gotów na 100% to dostawał ogony, a kiedy graliśmy z dużo słabszymi zespołami, to zamiast grać 90 minut, dostawał 20. Kluczowym momentem była kontuzja bodajże w 2014 roku w meczu o Superpuchar Niemiec z BVB. Od wtedy zaczęły się jego problemy ze zdrowiem. Wracał, wypadał i tak w kółko. Nigdy jednak nie zapomnę debiutanckiej bramki wolejem z Mainz (po asyście Kroosa), czy gola z Superpucharu Europy z Chelsea. Skromny, waleczny, oddany - cały nasz Javimar, za którym przynajmniej ja osobiście, będę bardzo tęsknił.
04.05.2021 22:08
@Panczo
Sam bywam mocno krytyczny wobec Boatenga, ale akurat on w porównaniu z Costą, Tolisso, Alabą czy nawet Sarrem, robił więcej dobrego niż złego. Życzenie mu zakończenia sezon przed jego faktycznym końcem jest co najmniej nie na miejscu, jako kibica Bayernu.
28.04.2021 22:07
@GuteSpiele
Zdecydowanie. Zero pożytku i masa euro na wynagrodzenie.
28.04.2021 22:01
Czysto teoretycznie... A co jeśli "projekt Flick" nie wypali w reprezentacji i powiedzmy za 2 lata, przy założeniu, że Julian zrobi z Bayernu potwora, będą chcieli go pozyskać znów "za darmo"? Wtedy rozumiem, że interes Bayernu i wydane 15-25mln na Nagelsmanna będą mniej ważne od dobra reprezentacji? Absurd. To, że zyskaliśmy Flicka z wolnego rynku nie zezwala DFB na zagarnięcie go dla siebie bez zapłaty złamanego centa za zerwanie kontraktu z Bayernem - zakładając, że to DFB zabiegało o Hansiego, a nie odwrotnie. Dobro reprezentacji jest ważne, ale w tak poukładanych strukturach piłkarskich jakie panują w Niemczech, powinno się to odbywać bez poszkodowania drugiej strony. Jeśli natomiast DFB, nie płacąc eurocenta za Flicka, pomogło w zbiciu ceny za Nagelsmanna (powiedzmy z tych 25 do 15), to co innego.
27.04.2021 20:45
Tylko 8 zawodników? Skoro ktoś gra całą połowę meczu, to jak najbardziej są podstawy do wystawienia mu oceny. Niezrozumiała decyzja Redakcji.
24.04.2021 18:37
@TomiiiFCB
Brzmi świetnie? Jeszcze więcej zespół oznacza, że za chwilę drużyny z 5 miejsca w ligach TOP5 będą łapać się do LM. Dla mnie to paranoja. Liga MISTRZÓW + ewentualnie wicemistrzów, taki skład powinien być w tych rozgrywkach. Wolałem czasy z 16-zespołowej LM, starego Pucharu UEFA czy Pucharu Zdobywców Pucharów.
Żeby nie było, nie jestem fanem Superligi, ale z kochanej "kaszaaankiiii" robi się dosłownie kaszana.
20.04.2021 17:51
Sane dramat, ale oprócz asysty Muller był dziś na podobnym poziomie. Straty i niecelne podania na wyjątkowo wysokim poziomie. Oprócz tego Kimmich, który w drugiej połowie założył czapkę niewidkę, Alaba, który kiedyś oczekiwał grania na swojej ulubionej pozycji, na której nie potrafi grać, czy bezbarwny Pavard. Tu bym upatrywał dzisiejszych "liderów".
Z plusów Chupo, który robi swoje. Dla mnie może i brzuchem strzelać byleby był tam gdzie być powinien. Davies zagrał lepiej niż z PSG (wiadomo, poziom rywala niższy), bardzo dobry Lucas, niezły Boateng (poza 2 bramką na spółkę z Pavardem), no i Musiala, który był dziś MOTM.
17.04.2021 20:57
Jeśli chodzi o najgorszych na boisku:
- Coman i Davies 6
- Sane, Alaba i Kimmich 5,5 (choć to takie prawie 6)
Na drugim biegunie Lucas i Neuer, co nie najlepiej świadczy o ekipie, która przyjechała po awans.
Fajnie wygląda na papierze to 1-0, ale to nam nic nie dało. Mieliśmy sporo szczęścia, szczególnie gdy przy piłce był Mbappe i Neymar, ale mieliśmy też okazje, które powinny (przynajmniej jedna) być zakończone jeśli nie bramką, to chociaż celnym strzałem (Kimmich i 2x Sane).
Spokojnej nocy i obyśmy jutro/na dniach nie usłyszeli, że Flick odchodzi.
13.04.2021 23:24
1. Neuer - pierwsza bramka wyglądała jak jego babol, ale z 2 strony to był strzał-petarda z 6 metrów. Przy drugim i trzecim golu nic do powiedzenia.
2. Pavard - asysta i gdyby dołożył gola (a miał ku temu okazje) byłby pewnie chwalony, ale często też brakowało mu sił(?) by wrócić do obrony czego efektem był gol na 3-2
3. Sule - nie wiem jak podsumować, bo ze dwa razy był skuteczny, ale przy obu pierwszych bramkach był tak samo winny jak cała reszta obrony, a szczególnie środka obrony
4. Alaba - jako środkowy obrońca dramat, jako środkowy pomocnik mógł odmienić losy meczu, ale zawiódł przy strzale (swoją lepszą stopą)
5. Lucas - najlepszy ze środkowych, ale jako część linii obrony tak samo słaby
6. Boateng - niech nikt nie rezygnuje z decyzji o pożegnaniu go latem. 33 lata, a dał się ograć jak dziecko na 3-2
7. Kimmich - asysta, ale czasem zbyt długo przetrzymywał piłkę, a raz dramatycznie ją wyprowadził z własnego pola karnego... pod nogi rywala
8. Goretzka - krótko grał, ale w pierwszej połowie nie wyglądał jak tytan środka
9. Sane - czasami pięknie wkręcał w ziemię obrońców, kilka udanych dryblingów, ale podania... W pewnej akcji "wyłożył" Pavardowi, jakby trenowali ze sobą dopiero od tygodnia
10. Coman - kilka celnych wrzutek, kilka fatalnych decyzji. Napędzał skrzydło, ale efekty były średnie, żeby nie powiedzieć gorzej.
11. Muller - strzelił gola, było go pełno, walczył, ale wynik końcowy nie pozwala go wychwalać pod niebiosa
12. Chupo - nie oszukujmy się, zrobił więcej niż się od niego oczekiwało za co należą się brawa. Walczył, przepychał, strzelił bramkę, a powinien nawet jedną więcej.
13. Davies - poprawił grę lewej obrony/skrzydła, ale pod koniec meczu miał okazję by huknąć, a zawahał się i podał do tyłu "gasząc" okazję na bramkę
Rozgoryczenie ogromne, bo nie zasłużyliśmy na porażkę patrząc pod kątem okazji bramkowe. Z drugiej strony goście nas wypunktowali oddając na bramkę w całym meczu 4 celne strzały. Nasza impotencja strzelecka i obronna zakończyła passę meczów bez porażki i niestety przypomniała o roku 94. Wtedy Weah, dziś Mbappe.
Nie twierdzę, że odpadliśmy, ale gdyby chociaż jeden z duetu Lewy/Gnabry wrócił na rewanż, można by było mieć więcej optymizmu.
PS. Tylko mnie się rzucało non stop w uszy, jak Borek "popisywał się" swoim francuskim? Tzn. bardziej akcentem, którego (żałośnie) chyba zazdrości Smokowskiemu. To akcentowanie na Mbappe, na Paris Saint Germain, to "ulala ulala" przy bramce na 3-2. W parze z dramatycznym, jak zawsze Podolińskim, wzbudzali jeszcze większe poirytowanie sytuacją na boisku.
07.04.2021 23:17
Nie jestem czarnowidzem i nie twierdzę, że już odpadliśmy z PSG, ale przy całym szacunku do Chupo, świetna robota Dyrektora Sportowego w lecie. W dobie pandemii trzeba było się zabezpieczyć na tego typu wypadki, a my mamy kogo w ofensywie? Lewy z kontuzją, Gnabry z koroną, Zirkzee na wypożyczeniu (wiem, nie zbawiłby nas obecnie), Costa wiecznie niedysponowany. Ze zdrowych Coman, Sane, Muller to podstawowi, ale na szpicy Chupo i z ławki tylko Musiala. Za czasów Juppa czy nawet Pepa był Mandzukić, Gomez/Lewy i Pizarro, gdzie nawet najstarszy Pizarro zarówno na papierze jak i na boisku dawał więcej niż Kameruńczyk. Trzeba w środę liczyć na skrzydła i środek pola.
PS. Czy aby Gnabry nie przechodził już przypadkiem korony, czy wcześniej pauzował tylko z powodu kontuzji?
06.04.2021 17:52
Haniebny wynik Niemców. Nic ich nie usprawiedliwia, bo skład (poza dniem wolnym Neuera) był na tyle silny by chociaż wymęczyć jednobramkową wygraną, a tu nawet remisu nie dali rady zrobić. Ze świeczką szukać dobrych stoperów. Pewnie Hummels, choć już nie najmłodszy, byłby pewniejszy niż Rudiger. I jeszcze 38-letni Pandev ich "zaskoczył". Wstyd...
01.04.2021 01:01
@Piter1985
To prawda. W dodatku w meczu z Ulm (w Monachium, 8.04.2000) inny Polak - Sławomir Wojciechowski - strzelił wtedy swojego jedynego gola dla Bayernu :)
25.03.2021 12:26
Oprócz przywiązania do popełniającego głupie błędy Alaby, to jedyny zarzut do Hansiego, jaki mam(y). Lucas wydaje się pewniejszy, szybszy, dokładniejszy, a mimo to grzeje ławę, przy czym Flick chwali go pod niebiosa. Wiecie co mi to przypomina? Guardiolę i jego peany pod adresem Rode, Badstubera itp.
Pewnie Hansi zauważy potencjał Francuza dopiero, kiedy latem odejdzie Alaba.
15.03.2021 10:24
Dzięki za info i powodzenia w odzyskaniu konta :)
03.03.2021 13:49
Gabriel, o co chodzi z zawieszeniem Twojego konta na Twitterze? Może gdzieś już ktoś pytał, ale nie widziałem. Pamiętam jednak, że już kiedyś była podobna sytuacja z blokadą.
03.03.2021 13:25
@hoodykr
Niestety odnoszę podobne wrażenie. O ile decyzję z Goretzką (po koronie) po przerwie jestem w stanie zrozumieć, to z Sule na prawej (Kimmich mógł tam grać, a Alaba w pomocy), czy z Chupo na 10-tce (czemu nie Musiala?) nie pojmuję. Dramatyczny występ kilku zawodników (Sule, Alaba, Coman, Sane w 1 połowie), niewidoczni Roca i Chupo.
PS. Flick ma jakiś problem do Hernandeza czy przypomina sobie o nim dopiero w 80 minucie?
Edytowano : 2021-02-20 17:41:09
PS. Flick ma jakiś problem do Hernandeza czy *to kolejny "przypadek"*, że przypomina sobie o nim dopiero w 80 minucie?
20.02.2021 17:39
Swoje dla klubu zrobił i chwała za to. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że z roku na rok tracił w oczach, nawet uwzględniając to, że z musu został rzucony na środek obrony. Szkoda, że odejdzie, bo to (prawie) wychowanek, ale z drugiej strony jest Lucas, Davies, a może i O.Richards w obwodzie. Niemniej najbardziej boli to, że odchodzi za darmo, bo spokojnie dostalibyśmy za niego kwotę jak za Thiago.
16.02.2021 15:56
@tapczan
"(...) Mimo wszystko uważam, że wszystkie akcje wspierające walkę z jakimkolwiek wykluczeniem są słuszne (...)"
Z tym jak najbardziej się zgodzę. Nie można popierać dyskryminacji czy rasizmu na stadionach, ale dlaczego na siłę "uszczęśliwia się" kibiców, lub nazwijmy to ogólnie, opinię publiczną, zmianą kolorów AA czy opasek?
Można pokojowo walczyć z dyskryminacją itp. itd., ale nie czerwoną płachtą na byka.
@josh1982
Ok josh, rozumiem Cię, bo też stronię od polityki, jednak końcówka tego newsa mnie "pobudziła".
27.01.2021 15:25
@gorszcz
Niestety nie wszyscy (w dyplomatyczny sposób) potrafią powiedzieć "nie", jak Josip Brekalo.
Kibice nie mają prawa nie zgadzać się lub krytykować ruchy LGBT w swoich oprawach na trybunach, ale DFB lub kluby mają prawo "stęczować" stadion i opaski kapitańskie, z czym nie każdy się zgadza. Ot, taki paradoks.
27.01.2021 14:47