Hummels bez formy i tak jest pewniejszy niż Boateng. Wybór jest prosty. Męska rozmowa z Matsem nt. jego formy i relacjom z trenerem, a Jerome'owi wskazanie drzwi. Mats w formie, to szef obrony.
20.12.2018 12:03
Ktoś pamięta lub wie, czemu Kohler tak krótko u nas grał? Dwa lata i 55 meczów (6 bramek) to niezłe statystyki jak na stopera. Coś nie pykło, czy po prostu był tak dobry i Juventus go sobie zażyczył? Zakładam, że wtedy Bayern był w tyle za ekipą z Turynu.
Z góry dzięki za info.
18.12.2018 12:17
@ Marienplatz
Dokładnie. Thiago to "Messi" z takimi ekipami z dołu tabeli. Przyjdzie ktoś mocniejszy i ma mniejsze pole do popisów, a skoro ma być kreatorem gry, to powinno się od niego wymagać więcej.
17.12.2018 10:24
Dzięki za szybką reakcję.
Nie anulowałbym rundy. Każdy szanujący się kibic wie gdzie gramy, jeśli śledzi swój Klub :)
14.12.2018 18:54
Redakcjo, typer wprowadza w błąd sugerując, że gramy u siebie.
14.12.2018 13:19
NiewiaryKU*WAgodne. Co za banda...
12.12.2018 22:52
Ile? Pytam ile jeszcze to p..... KŁODZISKO z 17-stką na plecach będzie biegało w naszej koszulce?! Wrak piłkarza. Wielka kłoda, która prokuruje okazje dla rywali. Sule też "cudownie" się zachował przy bramce na 1-1, ale to od Boatenga należy więcej wymagać!
Gnabry'ego należy skarcić za pierwszą połowę gdzie grał praktycznie sam.
A tak poza tym cały Bayern. Strzelić gola, gnieść rywala i... odpuścić.
12.12.2018 22:44
@ w3zauri
Aż musiałem się zalogować :)
Alaba legendą? Kiedyś świetny grajek pełen pasji, obecnie średnio-dobry wyrobnik. Na pewno talent, który jeszcze u nas pociągnie kilka ładnych sezonów, ale już mu dawać status legendy?
Zaś Effenberg na to miano nie zasługuje i jego 15 pozycja jest zbyt wysoka? Bądźmy poważni ;) Najlepszy obok Kahna i Beckenbauera kapitan jakiego mieliśmy. Po ćwierćwieczu w dużej mierze dzięki niemu wznieśliśmy ponownie Puchar Mistrzów. Gość, którego podania były dopieszczone, a strzały soczyste. Osobowość, która samą swoją obecnością budziła respekt u rywala. Pierwsza przygoda z Bayernem średnio udana. Druga, to idealne zwieńczenie kariery.
Ze Roberto i Jeremies kosztem, których? Lubiłem i szanowałem obu, ale na 20-stke, a nawet 25-tkę to za mało. Prędzej właśnie Pizza i Brazzo.
06.12.2018 21:34
Oczy krwawią jak się czyta nawet takie zmyślone dyrdymały Kickera na temat sprzedaży Martineza. Jak to jest, że za Heynckesa grał pierwsze skrzypce na 6-tce, a u innych bywa różnie? Siódmy sezon, jak ten czas leci. Oby Javi został z nami jeszcze ze 2-3 lata.
06.12.2018 15:52
Makaaya uwielbiałem. Niesamowity napastnik, niesamowicie niedoceniany w swojej reprezentacji, choć fakt, trafił na czasy bogactwa Holandii w ataku. W Bayernie zapisał się wielkimi zgłoskami regularnością (4 sezony, prawie 78 bramek w BL- żal, ze nie zdobył żadnej korony strzelca) oraz najszybszym golem w historii LM. Fakt, grał u nas stosunkowo krótko (4 lata), ale nie jest to byle jaka postać w naszej historii. Może 20 miejsce zbyt wysokie, dlatego listę wydłużyłbym do 25 osób i nikt by już się nie rzucał.
Na 20 powinien być Roland Wohlfarth, bo zabrakło mi go najbardziej obok Lizarazu.
Szokiem są tak niskie pozycje Schwarzenbecka i przede wszystkim Scholla, którego zamieniłbym pozycjami z Robbenem. Schweini chyba ciutkę za wysoko.
Klinsmann choć był idolem z dzieciństwa, to grał u nas tylko 2 lata. Wybitna postać w piłce, ale z bólem serce stwierdzam, że w 20-tce słusznie go nie ma, natomiast w 25 jak najbardziej bym go widział.
Pizarro również, bo 9 lat i tytuł najskuteczniejszego obcokrajowca BL najbardziej wyśrubował u nas.
Lewandowski to samo, bo wciąż gra (5 sezon), ale cyfry ma już wykręcone, jak mało kto. Jedynie jego nie zawsze "różowe" relacje z klubem rzucają nieco cienia na przywiązanie do barw.
05.12.2018 13:06
Spurs grają systemem 1-4-2-3-1. Wyłączając Kane'a, to w linii nr "3" mają małe bogactwo w postaci: Sona, Lucasa, Lameli i Alliego, dlatego Eriksen jako jedyny nadawał się na granie na pozycji 6-8. Widocznie wtedy kontuzje/kartki wykluczyły rezerwowych DF-ów. Rzadko spotykane, ale Pochettino już to sprawdzał. Niestety meczu/ów nie przytoczę z pamięci.
05.12.2018 10:53
Tak, mówimy o Ericksenie, który nie raz był cofany przez Pochettino na pozycję 6-8, choć zgodzę się, że jest bardziej ofensywnym zawodnikiem.
Poza tym nie gloryfikujmy tak Thiago. Fakt, Renato jest od niego słabszy i mniej doświadczony, ale Thiago to nie jest żaden Schweinsteiger.
Edytowano : 2018-12-05 10:33:31
*Eriksenie
05.12.2018 10:32
@ Szymson, Marienplatz
Pamiętajcie z kim ten człowiek pokazuje klasę i umiejętności. Z cały szacunkiem (tym bardziej, że ten sezon mamy na razie słaby w BL), ale dobra gra przeciwko zespołom z dolnej części tabeli nie powoduje, że Thiago jest naszym liderem, czy playmakerem. To typowy "efekciarz", którzy uwielbia sztuczki, kółeczka i "baloniki", które często nie trafiają do adresata. Nie kłócę się z Wami, bo macie na to inne spojrzenie, ale ja nie widzę w nim nic. Charakteru też w nim za grosz. To już chyba jego brat dawał więcej Interowi w zeszłym sezonie, a i obecnie w Barcelonie kiedy gra, to jest pożyteczniejszy (patrz mecz z... Interem).
@seco555
A co do pomysłów kim go zastąpić? Miałem na myśli kupić kogoś za niego, a nie zastępować obecnymi graczami typu Goretzka (który póki co nie powala na kolana).
- Sergej Milinkovic-Savic (tylko kwestia ceny)
- Rabiot (bardzo pewny zawodnik w środku, a w dodatku po sezonie za darmo)
A z trochę mniej realnych:
- Christian Eriksen (gdyby udało się go przekonać do opuszczenia PL)
- Koke (o ile zdecydowałby się ruszyć z Atletico)
05.12.2018 10:02
Dlatego latem 2019 r. trzeba na nim dobrze zarobić i jeszcze lepiej wydać. Dosyć już tego "mistrza" baloników i sztuki dla sztuki w Bayernie.
04.12.2018 21:47
Paradoks. Chłop, który na boisku miał największe jaja (zaraz za Kahnem i Effe), a jako działacz sportowy jest kompletnie bez ikry i odstawia takie "teatrzyki".
28.11.2018 14:26
....A ..Ć!
Dosyć! Zazwyczaj jestem spokojny w osądach, ale niech ten sezon się już skończy. Oddajmy Borussii zawczasu mistrzostwo, przyjmijmy na klatę srebro, albo nawet brąz i w pizdu zapomnijmy o tym sezonie.
Ostatnio oczy krwawiły mi patrząc na Bayern w drugim sezonie pracy van Gaala, czyli w sezonie 2010-2011. Powiem więcej, wtedy graliśmy słabo, ale nie tak tragicznie jak obecnie.
Dzisiejszy mecz, to klasyka antyfutbolu. Co najlepsze, najgorszym na boisku był gość, który ma być naszą przyszłością, czyli Kimmich. Widać, że stał się już prawym obrońcą i oduczył gry na DM. Ilość strat (rany boskie), głupich fauli, kiepskich podań, po prostu zakrawa o pomstę do nieba. Drugi do pary, to Sanches. Dziś (a w zasadzie wczoraj) był najgorszą kopią Tymoszczuka, jaka biegała w koszulce Bayernu. Nic do przodu, tylko w bok, albo do tyłu. Kompletny brak ikry i własnej inicjatywy. Byleby czegoś nie spierd.... i żeby się ktoś nie przyczepił. Tragedia. Alaba WON! Tak, WON! Te jego wrzutki na oślep, a raczej na odpier...., irytują coraz bardziej. To już Rafinha, choć słaby, to ma więcej wyczucia. Sule cały mecz super i na koniec dzięki niemu tracimy gola :/ Ribery i Robben pokazali dziś ile mogą jeszcze dać Bayernowi... Bez komentarza. Gnabry (nie licząc bramki) jako jedyny dawał dziś iskierkę nadziei, i co? Zaraz po bramce schodzi :) Kopara mi opadła jak to zobaczyłem. Nie dość, że gramy olbrzymie "G", to w dodatku kadrę mamy jaką mamy, a decyzję personalne, to jakaś abstrakcja. Mieliśmy słabsze sezony, ale nawet w nich, z takimi klubami jak Freiburg (przy całym, dużym szacunku), potrafiliśmy zrobić swoje.
Nie ma obecnie Bayernu, są tylko popierdółki w bawarskich trykotach.
04.11.2018 03:56
Wiecie kogo mi najbardziej brakuje? Przede wszystkim Sammera i... (wiem, dla niektórych to szok) Guardioli. Pierwszy wyjaśniłby każdego "gwiazdora", a drugi miałby chyba jakiś pomysł na grę (tak, wiem, krytykowana tiki-taka) i większe poważanie u swoich podopiecznych.
Boatenga od 4 miesięcy nie powinno być już z nami. Kiedyś jeden z ulubieńców, dziś nie mogę patrzeć na tego parodystę i "ważniaka".
02.11.2018 13:51
Chyba Kovac musi... wznowić karierę :)
Co do Thiago, to żal człowieka (czyt. kontuzja), ale nie żal zawodnika, bo to średnia wartość (czyt. dobre mecze z ogórkami BL, a później mizeria z nawet ciut mocniejszymi: Ajax, BMG).
Może dzięki temu pogra Sanches lub komuś się przypomni, że mamy w zespole kogoś takiego jak James.
31.10.2018 15:36
@ Reeken89
Odejść muszą obaj. Osobiście uważam, że Ribery, mimo, że rok starszy, to daje więcej niż Robben, ale jednak wieku się nie oszuka, a panowie, choć mieli robić za rezerwowych, to ciągle strzelają fochami (przynajmniej na podstawie artykułów w sieci), że nie grają w podstawie.
Gnabry wczoraj może i zmarnował dobrą okazję (może i dwie, trzy), ale widać w nim głód piłki i gaz. Grecy robili Robbena na każdym kroku (tzn. blokowali, odbierali piłkę), a za Gnabrym nie zawsze nadążali. Poza tym tuż przed końcem meczu wychodzimy 3 na 3, Robben ma wolnego Mullera i Wagnera i... strzela na pałę w Greka. Widać było jak po końcowym gwizdku tłumaczył się Wagnerowi, czemu mu nie podał. Stary "poczciwy" Robben. Pewnie, nie raz nam ratował tyłek, ale też wiele razy jego egoizm nas gubił. Dlatego też trzeba kupić jednego skrzydłowego za dwójkę RR, bo jako czwarty będzie Davies.
24.10.2018 14:02
Pierwsza koszulka w moim dorobku to granatowy Scholl z '97. Obok Beckhama i Del Piero najlepszy wykonawca rzutów wolnych swoich czasów. Alles Gute Mehmet!
16.10.2018 12:44
Nigdy nie byłem jego fanem kiedy był piłkarzem. Nie stanąłbym też za nim obecnie murem kiedy jest naszym trenerem, ale... Łatwo jest komuś kadzić, okazać szacunek, czy chociażby złożyć życzenia urodzinowe kiedy jest na topie. Wpadliśmy obecnie w marazm, ale choć jest w tym też wina Nico, to jednak Uli też znacząco pociąga za sznurki.
Dlatego Trenerze, zdrowia, asertywności i fury szczęścia w życiu zawodowym!
15.10.2018 21:00
Jak mawiał Joker w "The Dark Knight" Nolana: HA HA HA. Koniec. Skończyła się pewna era, era dominacji. Brawa dla Gladbach, które pokazało (jak zawsze) miejsce w szeregu naszym grajkom. Nie obchodzi mnie to, czy szatnia gra przeciwko Kovaciowi, czy nie, to jest Bayern i jeśli komuś nie zależy, to drzwi są otwarte. Z jednej strony należy się dożywotni szacunek duetowi Hoeneß & Rummenigge, ale z drugiej ich stereotypowe i przede wszystkim przestarzałe patrzenie spycha Bayern na europejską 2 ligę. Odkąd kibicuję Bayernowi, pamiętam tylko 2 sezony, kiedy graliśmy na zapleczu Europy (poza LM). W 1996/97 ulegliśmy w którejś rundzie Valencii (0-3 na wyjeździe i 1-0 u siebie) i z Zenitem w 2008 (0-4 na wyjeździe i 1-1 u siebie). Wtedy (a szczególnie w 2008) Bayernowi doskwierał wstyd, że gra na drugim poziomie. Dziś wygląda na to, że przyszedł trzeci taki etap. Gramy dosłownie NIC. Archaizm to mało powiedziane. Nie ma pomysłu na grę (choć powiedzmy są wykonawcy), nie ma jedności, nie ma finezji, nie ma niczego. Widać brak ducha i natchnienia do czegoś zaskakującego. Choć kocham ten klub całymi swoimi siłami, to CIESZY mnie wczorajsza porażka i to właśnie z Gladbach! To jest klub, który jak nikt zasługuje na lanie naszych "PIŁKARZY". Duch Byernu zatracił się po odejściu (tak, właśnie tak!) Guardioli, który niby "POPSUŁ" po Juppie, ale jednak czegoś naczył Bawarczyków i przede wszystkim był KIMŚ na ławce. Jego Bayern o ile przegrywał w Europie na etapie 1/2 LM, to jednak w BL jechał jak walec. Obecnie nawet tego nie ma i to martwi. Trzeba wzmocnień, świeżej krwi, bo bez tego wrócimy do czasów kiedy BL była na poziomie Eredivisie.
07.10.2018 05:02
Ile?! Ile jeszcze ten koślawy partacz będzie grał w naszej obronie?! Van Buytenowi byłem w stanie wybaczać takie byki, bo z niego nigdy nie był topowy stoper, a raczej imponował warunkami i golami (główki, wolne) z czasów HSV i OM. Boateng był kiedyś w moim top stoperów na świecie. Pewny siebie, w miarę szybki i przede wszystkim dokładny. Teraz po tym zawodniku nic nie zostało. To co dziś odpie.... przy pierwszym golu, to niestety jego danie firmowe. Przy drugim znów pokazał swoją "szybkość", a raczej jej kompletny brak. Może lepiej niech jedzie do USA i nagrywa album z Jay-Z. Krzyż na drogę.
Co do samego meczu, to nam się ostatnie łatwo nie gra w Berlinie. Stawiałem remis, a teraz widzę, że będzie to szczyt marzeń i to mocno naciągany.
28.09.2018 21:27
@ DieRoten
Ty z tym Benatią, to tak na poważnie? Niewiele znaczył w Romie? Tytuł najlepszego stopera Serie A, niezwykle groźny w grze głową (5 strzelonych bramek) i solidność jaką prezentował, to chyba COŚ znaczy by Bayern wyłożył wówczas za niego ok. 28mln - Roma krzyczała wtedy jeszcze więcej.
Bernat w Valencii był czołowym zawodnikiem (wówczas Hiszpanom znacznie słabiej się wiodło niż obecnie), a i tak dostaliśmy go w promocyjnej cenie bodajże 10-12mln.
Sanches przychodził z łatką mega talentu i założę się, że jak ogłoszono ten transfer, to również byłeś zadowolony (wszak Bayern kupił go przed udanym dla niego Euro).
Rode, Rudy, Kirchhoff, to były typowo zakupy bezgotówkowe, które może i nie za wiele się u nas nagrały, nie za wiele pokazały (choć Rode nawet mi się podobał), ale ostatecznie coś na nich zarobiliśmy (15-16-1 mln).
Jedynie Tasci, przy tym co pokazał, faktycznie został przepłacony, bo za półroczne wypożyczenie daliśmy coś koło 2,5mln, ale mieliśmy wtedy nóż na gardle i potrzebny był stoper na rezerwę.
31.08.2018 13:27
Żebyście się nie zdziwili. Hoffe za Nagelsmana sprawia nam kłopoty. Bayern w Pokalu nie pokazał nie wiadomo czego, a z takim outsiderem wręcz się męczył. Z Hoffe niby inauguracja (te nam zwykle wychodzą), niby mecz u siebie, ale przeczuwam remis i dopiero po tym meczu maszyna ruszy.
22.08.2018 12:42
Niech już lepiej ten Pan (tj. Thiago) nie pełni ważniejszej roli, bo do tego trzeba mieć ikrę i brać na siebie odpowiedzialność, a jedyne czym nas raczy to jego słynne "baloniki" rodem z Barcelony. Chłop ma już 27 lat, a ciągle się popisuje. W przypadku sensownego zamiennika nie uronię po nim ani łzy.
17.08.2018 12:19
Dania Danią, ale co na 8 (wcześniej 6!) robi Szwajcaria?! To jest śmiechu warte (podobnie jak Polska do tej pory), że oni od kilku lat trzymają się tak wysokiej lokaty, a nic nie znaczą.
16.08.2018 12:11
Mam nadzieję, że nie jest to zwykła kurtuazja naszego nowego trenera i że Javi faktycznie będzie u niego odgrywał kluczową rolę w środku pola. Już mieliśmy kiedyś podobne teksty Pepa w stosunku jego "ukochanych" Badstubera, czy Rode.
25.07.2018 12:31
Renato bramka a'la Effe w 1999 r. w Kijowie :)
PS. Nie żebym był rasistą, ale czy tylko ja dziwnie "odbierałem" PSG tylko z dwójką(!) białych zawodników? (Gigi, Rabiot).
22.07.2018 04:32
@ dzojko
Nie nagrał się za wiele, bo dostał niecałe pół godziny, ale pokazał szybkość i podanie gdzie asystował przy golu na 3-1. Mógł się podobać, bo w 1 połowie przy ekipie R-R nie wyglądało to różowo. Na razie Kovac go oszczędzał po kontuzji, ale miejmy nadzieję, że z Comanem stworzą dobry duet.
21.07.2018 20:40
AFC Bayerntina
19.07.2018 13:51
Przyznam szczerze, że o Pavardzie niewiele wiedziałem przed mundialem, ale zarówno w klubie, jak i obecnie reprezentacji, chłopak gra raczej na prawej obronie, więc skąd pomysł o duecie stoperów z Sule? Jeśli jestem w błędzie i Francuz gra z konieczności na boku, to ok.
09.07.2018 19:46
@fcb25
Mógłbym skopiować Twój tekst z tym, że na końcu dodałbym: ...gdzie górą będą Chorwaci ;)
Zakładając, że przejdzie Szwecja i Chorwacja, to życzę sobie finału Chorwacja - Belgia.
Choć za tymi drugimi nie specjalnie przepadam, to jednak ciężko byłoby mi oglądać Pogbę ze złotym medalem :)
07.07.2018 12:41
Jeśli ta czwórka odejdzie (wątpię, żeby wszyscy), to następujących rzeczy będzie mi brakować po zawodnikach. Po Boatengu dośrodkowań, krosów i wyprowadzania piłki. Po Vidalu serducha, woli walki i timingu przy główkach. Po Thiago i Bernacie absolutnie niczego. Kto za nich? Nikogo nie wskażę, bo Zarząd zawsze nas zaskakuje.
30.06.2018 13:44
Niemcom! Później długo długo nic i gdyby nie "konflikt interesów" to Szwedom, choć może Meksyk zawali awans :) Jeśli chodzi o atrakcyjność i skuteczność, to bez dwóch zdań Chorwacji, a jeśli chodzi o ambicję, to Japonii.
26.06.2018 23:27
No i pycha zjadła, a to podobno Niemcy są aroganccy.
PS. Szpak przed meczem: "Polacy idźcie po swoje". Szpak po meczu: "Senegal wygrał szczęśliwie, bo nie strzelił tak pięknej bramki jak Krychowiak".
19.06.2018 19:32
Drugi po Klinsmannie "powód", przez który wybrałem Bayern. Obok Effenberga najbardziej charakterna postać jaka u nas grała w ostatnim ćwierćwieczu. Najlepszego OLI!
15.06.2018 19:48
Nie jestem zachwycony, ale o ile rezerwowego Robbena mogę zrozumieć (naiwnie licząc, że oprócz powrotu Gnabry'ego kupią też kogoś topowego), tak Rafinhi nie. Pomijam oczywisty fakt, że dołożył cegiełkę (a raczej cegłę) w Monachium z Realem, ale szybkościowo ten facet już nie daje rady na prawej obronie. Niezłe wrzutki + humor w szatni, to tyle co jeszcze mu wychodzi. Dajmy przykład, że nie daj Boże Kimmich wypadnie nam w przyszłym roku w kulminacyjnym momencie sezonu. Przyjedzie nam mierzyć się z Barcą, lub Realem i naprzeciwko tuzom wystawiamy Rafę. Harakiri, no ale skoro Zarząd tak to widzi...
11.05.2018 15:45
Jeśli uda się sprzedać Lewego za ok. 100mln, to warto powalczyć o Icardiego. Młodszy i z klauzulą bodajże 100mln. Trzeba iść dalej, a Lewemu już chyba nie po drodze z Bayernem. Icardi śmiem twierdzić jest ciekawszą opcją, której brakuje jedynie wskoczenia na wyższy poziom, bo z Interem za wiele nie zwojuje.
Dybala nie będzie dla mnie odpowiednim następcą.
06.05.2018 20:08
Podobnie jak JazGod, zgłaszam brak możliwości typowania wyniku meczu z Koeln.
04.05.2018 23:12
Kiedy w 2011r. wyciągaliśmy go z City za ok. 12-14mln, uważałem, że trafiliśmy szóstkę w totka. Raz, że młody, kapitalny gracz (już w HSV mi się podobał), a dwa za nawet jak na tamte czasy, małe pieniądze. I moja opinia się sprawdzała, mniej więcej do 2014r. Boateng bronił, hasał do przodu niczym Lucio z najlepszych czasów, miał kapitalne długie podania (to akurat nadal ma), budził respekt u rywali, ale przede wszystkim czym mi imponował, to jego zaangażowanie. Jemu się chciało biegać, walczyć, być liderem defensywy. No, ale złote czasy minęły. Nasz stoper skupił się na fryzurach, coraz wymyślniejszych dżokejkach i przede wszystkim rozleniwił się. Od około 2015r. Jerome gra na alibi, o ile w ogóle gra, bo jak go ktoś nie kopnie, tak sam źle stanie i kontuzja gotowa. Dodajmy niekrótka kontuzja. Myślałem, że po sprzedaży Benatii, nasz koszmar kontuzji na pozycji stopera minie, a jednak fatum po prostu przeszło na Boatenga. Na chwilę obecną jest on w złotym wieku dla gracza na jego pozycji, ale pomijając skłonności do kontuzji, z bólem serca stwierdzam, że Jerome się wypalił u nas, a może i ogólnie się wypalił. Zawsze miło jest widzieć Niemca w składzie i to reprezentanta kraju, niezwykle doświadczonego, ale jeśli mamy wrócić do stabilizacji i solidności w bloku obrony, to chyba czas na zmiany... pod warunkiem, że nie przyjdzie za niego ktoś na dorobku. W Sule wierzę, ale jego czas nastąpi dopiero u schyłku kariery Hummelsa, czyli za jakieś 3-4 lata, zakładając, że Mats odzyska formę.
28.04.2018 14:35
Atak: Fantom - Gio - Ziko
Łezka w oku się kręci.
Z drugiej strony w obronie para: Demichelis - van Buyten, czyli "Koszmar z ulicy wiązów: Powrót" :D
24.03.2018 12:23
@ Piter1985
Nic dodać, nic ująć w każdym punkcie.
22.03.2018 13:22
@ Gabricone
"Francuz dołączył do bawarskiego zespołu latem 2008 roku..."
Na Onecie rozumiem, ale u nas? :) Do poprawki... szybkiej ;)
21.02.2018 21:15
Miód na moje serce. Rzadko kiedy darzę tak wielką sympatią i szacunkiem "Południowców" (w obecnych czasach), ale Javi, to perła w koronie (układance) Bayernu i Juppa. Do dziś śmiać mi się chcę z każdego kto w 2012 r. atakował Bawarczyków za te 36 mln (+4 które poszło z pensji Martineza). Już wtedy było widać ile ten człowiek dawał Bilbao i daje ponownie nam, po przerwie na Pepa i Carlo.
Javi, zdrowia i jeszcze raz zdrowia, bo o resztę jestem spokojny!
22.01.2018 20:26
To by pasowało do naszego powrotu do polityki pro niemieckiej. Draxler jako wychowanek i fan S04 wydaje mi się, że kiedyś zarzekał się, że nie odejdzie do BVB, ani Bayernu, ale może poprzez pobyt w Wolfsburgu i Paryżu zmieni zdanie :) Nie mam nic przeciwko.
27.12.2017 01:03
Szanowna Redakcjo, szanowni Koledzy i Koleżanki po szalu,
Życzenia radosnych, spokojnych oraz błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia, a pod choinką nadziei popartej sportowymi sukcesami na wiosnę w wykonaniu naszej ukochanej drużyny :)
Pozdrowienia,
Dugi
24.12.2017 15:12
@ Machete
Akurat Rafinha w 2011 r. przychodził jako gracz do 1 składu na prawą obronę. Wówczas nie mieliśmy jeszcze objawienia Alaby na lewej obronie (wystrzelił dopiero rok później po powrocie z Hoffe) i grał tam Lahm i grywał Contento. Pranjić zaczął wtedy grywać w pomocy. To, że Rafinha nie grał tak błyskotliwie jak za czasów Schalke to już inna sprawa. Już w zasadzie po pół roku było wiadomo, że Rafinha to za mały kaliber na 1 skład Bayernu.
01.12.2017 12:42
Potrzeba było załamania formy i zwolnienia Carlo, by przybył Jupp i przywrócił Javiego na DM-a! Teraz wszystko zależy od formy Hiszpana.
14.10.2017 13:37
@Rioo
"...po żadnej bramce czy asyście nie widać na jego twarzy radości, tylko zawsze wyraz twarzy zawodowego zabójcy ;)"
Pięknie uchwycone :)
To mi się w nim podoba. Wciąż młodzik, a charakteru może mu zazdrościć wielu. W Bayernie nie jest tak przebojowy i skuteczny, jak w reprze, ale może Jupp to zmieni.
09.10.2017 10:06
Jeśli jest w tym info coś z prawdy, to powiem tak... Mnie Tuchel w roli trenera BVB nie przekonywał. Owszem były przebłyski naprawdę dobrej gry, ale tylko przebłyski. Nie interesuję się na tyle tym zespołem by wiedzieć, czy wywoływał niesnaski w szatni, ale skoro po roku mu podziękowano, to zastanawiam się nad jego zdolnościami do prowadzenia wielkich klubów. W Mainz mu szło dobrze, ale to zespół 2-3 kalibru w Niemczech - z całym szacunkiem.
Jeśli ma u nas trenować do końca sezonu to ok, bo Sagnolowi bardziej nie wierzę, pomimo sympatii z lat kiedy u nas grał.
A gdyby tak Blanca do nas latem? Wolałbym Niemca, ale Blanc jest obecnie chyba wolny.
30.09.2017 11:40
Nie będę się pastwił, bo emocje powoli opadają, podobnie jak złość na Ulreicha i Robbena, ale powiem jedno - cała monachijska nonszalancja boiskowa w stylu " prowadzimy 2-0 u siebie, to rywal nam już nie podskoczy". Może i dobrze się stało.
22.09.2017 23:14
Witam,
Chciałem dopytać o wątek, który poruszyłem (chyba na priv'ie) z jednym z Adminów, a mianowicie, czy przed nowym sezonem rozpatrzona została kwestia typowania w meczach z dogrywkami?
Wg mnie powinno wyglądać to tak jak u buka, tzn. tylko 90 min.
Sytuacja miała miejsce przy rewanżowym spotkaniu z Realem, gdzie uznano wynik 4-2, a nie 1-2. Jak można się domyśleć trafiłem ten drugi i byłem przekonany, że będzie uznany.
16.08.2017 12:53
6 lat temu (Boże, jak ten czas leci :/) nie do pomyślenia. Schikeria dawała ultimatum (nawet kilka), którego rzekomo Zarząd przyjął do wiadomości, a nawet (chyba) miał się z niego wywiązać i właśnie jednym z nich było to, że Neuer nigdy nie może zostać kapitanem Bayernu. Albo klub ma (miał) to gdzieś, albo w końcu wszyscy w Monachium przekonali się już co do Manuela, jego umiejętności, charyzmy i woli walki ku chwale Dumy Bawarii. Mówi się, że zawsze lepiej gdy kapitanem jest gracz z pola, ale jeśli spojrzymy na obecny Bayern, to zimną głowę, poważanie w zespole i wśród rywali największe ma chyba Manu. Mullera mam wrażenie wciąż wszyscy traktują z przymrużeniem oka. Żartowniś uśmiechnięty od ucha do ucha i choć czasem potrafi zrobić wściekłą minę niczym oficer rodem z II Wojny Światowej :) to jednak Thomas wciąż pozostaje wesołym Tomkiem. Patrząc na "rodowód" na kapitana pasuje też Hummels, ale aktualny staż ma krótszy niż Neuer. Boa ma zbyt gorący temperament. Z innych zawodników nie widzę odpowiedniego kandydata. Zatem Manu to właściwy wybór. Oby tylko kontuzje omijały go szerokim łukiem, a będzie mógł sobie "kapitanować" ;)
18.07.2017 21:34
Byłem, widziałem, dobre widowisko, ale sam Gnabry wypadł blado. Szarpał, czasem (choć rzadko) się urwał swojemu obrońcy, ale w sytuacjach strzeleckich brak zimnej krwi.
Grunt, że niemiecka młodzież w finale! Tam jednak chyba tylko cud może zatrzymać Hiszpanów.
28.06.2017 09:37
Jak kibicuję Bayernowi prawie ćwierć wieku, tak do czasów Lahma nie znałem lepszego prawego obrońcy w klubie, a w Europie raptem kilku takiego kalibru. Śmiem twierdzić, że Willy miał nawet lepiej ułożoną stopę od Philippa. Ballack odchodząc do Chelsea stwierdził, że najbardziej będzie tęsknił za wrzutkami Francuza.
A co do jego nowej roli w Bayernie, to bardzo mnie to cieszy. Z Bordeaux wiodło mu się różnie, ale to była jego pierwsza, poważna praca w roli trenera. Początek miał dobry, później zespół popadł w przeciętność. Być może jako asystent sprawdzi się lepiej. Język ma opanowany, a to ważne. Witaj z powrotem!
PS. Z tekstu wynika, że "Tiger" przestał być asystentem. Wstyd przyznać, bo może coś mi umknęło, ale czy to oznacza jego emeryturę? :/
09.06.2017 13:08
Pamiętam ten czas, kiedy w 2003 r. przychodził do nas z River, i że już wtedy widząc go w meczach Copa Libertadores, czułem, że nie przychodzi do nas byle kto. Z początku grał na DM, co mnie samego dziwiło, ale z czasem przestawiony na środek obrony wyrabiał się. Pod koniec przygody z FCB był już "gwarantem" baboli i dygoczących kolan, ale paradoks polega na tym, że w sezonie 07/08 stworzył z Lucio jeden z legendarnych duetów, który wraz z Olim ustanowili najlepszą obronę w historii (21 bramek straconych) - co później oczywiście pobił Neuer za czasów Juppa (18) i Pepa (17).
Nie zmienia to faktu, że mimo słabszej końcówki (ostatnie 2 lata), zawsze będę miał do niego sentyment i szacunek, bo choć popełniał gafy, to zawsze podkreślał przywiązanie do barw.
Edytowano : 2017-05-15 22:23:51
(...) który wraz z Olim ustanowił * (...)
15.05.2017 22:22
Może jestem w błędzie, ale czy klub nie przedłużył kontraktu z Holgerem do 2018 r. tuż przed wypożyczeniem do S04? Kojarzę takiego newsa.
12.05.2017 15:21
Aż się zalogowałem by docenić i pochwalić tekst. Cieszy mnie, że autor dostrzega braki na lewej obronie, bo umówmy się, Alaba z roku na rok coraz mniej wnosi na tej stronie. Być może faktycznie należy mu dać szansę w środku? Z drugiej strony w środku czeka miejsce dla Martineza, bo nie mamy "wieży" na DM, a taka się przyda, co pokazał sezon 12/13. Nie do końca widzę Kimmicha na prawej obronie, ale... obym się mylił.
Poniżej moje realne "zachcianki" transferowe.
Zaklepani: Suele, Rudy
Być może:
- Sanchez (za Francka na 3-4 sezony)
- lewy obrońca (za Bernata i wówczas Alaba mógłby częściej grywać w pomocy)
- rezerwowy napastnik po 30-stce (Sanchez tylko na skrzydle)
- rezerwowy obrońca po 30-stce (czwarty w hierarchii, co by za dużo nie marudził na ławce - przyp. Martinez to dla mnie DM)
- nowy rezerwowy bramkarz, bo Ulreich nie gwarantuje pewności
- no i wspomniany prawy obrońca, bo Kimmich przy całej sympatii nie do końca mnie tam przekonuje, tym bardziej, że w pomocy jest bardziej pożyteczny
Odchodzą: Starke, Lahm, Alonso
Sprzedaż:
- Ulreich (wobec powyższego)
- Bernat (lubię gościa, taka mała mrówka, ale o ile z przodu ok, o tyle z tyłu nie te kalosze na Bayern)
- Rafinha (w założeniu, że kupilibyśmy prawego obrońcę do podstawowej 11-stki)
- Benatia (wszystko mówi, że Juventus go wykupi, a jeśli nie to na ławie u nas nie będzie chciał siedzieć)
- Costa (jeśli kupimy Sancheza, choć może i nawet bez tego)
03.05.2017 23:43
@ Rufus87
"...Costa nie prezentuje poziomu wymaganego od następcy francuza,a do tego nie jest już młody..."
Brak klasy Ribery'ego (sprzed lat), czy Robbena, to jedno, ale bez przesady, co do wieku Brazylijczyka. 27 lat to dobry wiek, co najmniej 5 lat gry na wysokim poziomie. Wracając do formy Costy. Pierwsze pół roku w FCB to full wypas, zazdrościła nam go cała Europa. Druga połowa była dobra, już bez szału, bo się na nim poznali, ale było dobrze. Drugi sezon to niby w statystykach niezły wynik, ale styl gry, zaangażowanie i fochy w mediach, to nie najlepiej o nim świadczy. Costa do dobry zawodnik i rozumiem jego chęci do częstszego grania, ale na to musi zapracować, a jak widać średnio mu się chce być "kocurem" z jesieni 2015r.
20.04.2017 22:13
Do Redakcji
Czy w Typerze nie ma błędu? Typowaliśmy wynik do '90 minuty, a nie z dogrywką. Przynajmniej tak mi się wydawało. Czy nie taki wynik powinien być brany pod uwagę, a nie ekstra czas z dogrywki?
Takie same zasady panują u buka, chyba, że są typowany dodatkowe "rundy" (tj. dogrywka, karne).
19.04.2017 13:31
Póki co za wcześnie dla Brandta w Bayernie. Chłopak ma talent, dobrze ułożoną stopę, co udowodnił już kilka razy, ale wczoraj kompletnie nie przekonał. Bez werwy, czy błysku. Za rok można wrócić do tematu i skorzystać z klauzuli, ale teraz za drogo (ok. 30mln) za tego młokosa.
16.04.2017 10:35
Boli. Bardzo boli, bo to kolejne bęcki u siebie od Realu. Mniejsze rozmiary, ale umówmy się, mogło się skończyć gorzej bez Manu. Przyszła kryska na Matyska i wyszedł brak rezerwowego napastnika, takiego z krwi i kości. Thomas to nasz człowiek, nie do ruszenia, ale nie jest to typowa 9-ka, co dziś "udowodnił". Gdzie był Alaba przy 1 bramce? Carvajal miał sporo miejsca i czasu na dokładną asystę. Gdzie był Alaba przy 2 bramce? Powinien pilnować CR, a robił to... Bernat. Nie chcę wszystkiego zwalać na Davida, ale obok Mullera była chyba najsłabszym ogniwem. Kiedyś Marcelo nie dorastał mu do pięt na tej pozycji, teraz role się odwróciły, bo Brazylijczyk zdążył nawet w niezłym stopniu opanować prawą nogę, a i z przodu daje znacznie więcej. Jeśli Mats (szef obrony) i Lewy wrócą na rewanż, to szansa wciąż istnieje. Trzeba tylko wykorzystywać swoje setki i gryźć trawę.
12.04.2017 23:22
Szanowny Redaktorze, nie odmieniamy Thiago na "Thiaga". To tak z czystej życzliwości, bo kolejny raz to widzę :) Już kiedyś Pan Szpakowski przerabiał Ronaldo, na "Ronalda".
Miłego dnia!
06.03.2017 10:29
Z całym szacunkiem do Svena, ale czy tylko ja uważam, że ewentualnie lepszą opcją byłby Starke? Ktoś powie, że Tom w ogóle nie ma kontaktu z prawdziwą piłką, a Sven? Mecz z Rostovem i tyle :)
06.03.2017 10:25
Skoro wielu z Was dzieli się narodzinami miłości do FCB, to i ja o tym wspomnę, choć jest to nieco inna historia niż reszty :)
1994r. Mundial w USA, mecz Niemcy - Korea Płd. Niesamowita bramka Klinsmanna na 1-0, mojego idola z lat dzieciństwa, który rok później zawitał do stolicy Bawarii i przywdział koszulkę FCB. To właśnie Klinsmann oraz (ogromna) niechęć moich rówieśników do Niemców spotęgowała uczucie wobec Bayernu i Die Mannschaft.
Pierwsza koszulka, ciemnogranatowa z sezonu 97/98 - Scholl.
09.02.2017 19:42
Oby to był dobry omen. Witamy z powrotem!
06.02.2017 21:17
Costa ostatnio nie zachwyca i jest delikatnie na bakier z formą, ale trudno się nie zgodzić z moim przedmówcą. Alonso gra i gra, a Kimmich (nie licząc wczorajszej absencji) siedzi na ławce, o Sanchesie nie wspominając.
Edytowano : 2017-02-05 12:25:56
Costa ostatnio nie zachwyca i jest delikatnie na bakier z formą, ale trudno się nie zgodzić z moim przedmówcą. Alonso gra i gra, a Kimmich (nie licząc wczorajszej absencji) siedzi na ławce, o Sanchesie nie wspominając. Oczywiście Costa to inna pozycja, ale rozumiem jego rozgoryczenie. Ribery'ego wielbię całym sercem, ale to on powinien już powoli stawać się rezerwowym, jeśli Costa ma zostać.
05.02.2017 12:22
Dzięki za linka. Faktycznie chłopakowi niesamowicie piłka trzyma się nogi. Jest nieustępliwy i o dziwo przy swoich drobnych gabarytach potrafi się przepchnąć. Mankamentem jest wzrost, no ale coś za coś. Może to zbieg okoliczności przed Euro, ale gdzieś kiedyś czytałem komentarze naszych rodaków, że jest podatny na kontuzje. Nie wiem ile w tym prawdy, bo jak mówię, nie oglądam PSG, ale jednak jest zbyt głośno o jego "romansie" z Carlo, żeby do nas przyszedł. To nie w stylu Bayernu.
ipiotrw
Oczywiście, że osoba Carlo jest tu najbardziej znacząca. Patrz przykłady sprzed lat: Van Gaal -> Robben, czy Pep -> Gotze i Thiago.
16.01.2017 18:15
Czy może mi ktoś wyjaśnić fenomen Verattiego? Nie oglądam Ligue 1, na Euro nie wystąpił z powodu kontuzji, a w LM rzadko kiedy oglądam PSG (nigdy jakoś za nimi nie przepadałem). Jak na zawodnika, w którym co drugi tu komentujący widzi zbawiciela naszej drugiej linii, to 1,65m nie robi furory. Z góry dzięki za info.
16.01.2017 17:14
Z Martinezem to wg mnie czyste bzdury wymyślone na noworocznym poczekaniu. Oba transfery bardzo cieszą. Po cichu liczę, że zakup Sule oznacza powrót Javiego do pomocy i automatycznie odejście wysłużonego już Alonso. Poza tym dojdzie tam Rudy.
15.01.2017 12:10
Pozycja obowiązkowa. Dzięki za info admin.
13.01.2017 18:59
Dzięki Wam, Redakcjo, za życzenia, za cały 2016 rok i trud jaki włożyliście w utrzymanie tej strony, byśmy nadal mogli cieszyć się na bieżąco newsami o naszym ukochanym klubie.
Serdeczne pozdrowienia,
Dugi
23.12.2016 19:09
Jak patrzę na komentarze w stylu vivi, czy nawet hovena i gregora, to się zastanawiam, czy kibicujemy jednemu zespołowi. Kompletny brak szacunku dla piłkarza, który jest naszym wychowankiem, mocno utożsamiał się z klubem i do czasu kontuzji nie zawodził, a nawet jeśli, to w niewielkim stopniu, bo drugim Van Buytenem (z najgorszych lat) na pewno nie był. Chłopakowi należy współczuć załamania nieźle rokującej kariery i w ostateczności podziękować za oddane serce oraz kapitalnego i jedynego gola w BL strzelonego z wolnego(!) w 2009r. przeciwko BMG, a nie szydzić czy wyganiać. To nie jest facet, któremu wisiało, czy biegał w koszulce FCB, czy BVB, czy S04. Determinacja zawsze była mocną stroną Holgera i jeśli dane nam będzie się z nim rozstać to z żalem i szacunkiem, a nie chlewem, który produkują tu co poniektórzy. Co nie zmienia faktu, że tak jak napisał Rufus87, nie może być tak, że wiecznie "leczony" zawodnik blokuje miejsce w składzie.
ZAWSZE będę miał sentyment do Holgera, choć może wiosną uda mu się przekonać sztab, że warto jeszcze go zatrzymać - przy jednoczesnym zakupie Sule.
Wesołych Świąt... bez wyjątków :)
23.12.2016 16:44
Gabryś
Rihanna - Work (feat. Drake) ;)
18.12.2016 13:07
@ pk
Masz racje. Też jestem w delikatnym szoku.
Co do rzekomych zakupów... JEŻELI TO PRAWDA to dobry ruch ze strony działaczy. Sule od co najmniej 1-2 sezonów wyróżniał się w Hoffe, a jego forma nie spada. Rudy to doświadczony, w dobrym wieku, reprezentant, który przychodzi(?) za darmo. Mnie akurat Rode zaimponował w Bayernie, bo dawał z siebie wszystko i podobnym zawodnikiem może być Rudy... zakładając, że Bayern nie ma zamiaru robić z niego PO. Kimmicha też tam zresztą nie widzę.
18.12.2016 13:04
@ Murphy123
Polać mu, dobrze gada:)
Od 3 sezonów przyglądam się temu chłopakowi i czyni postępy. Pamiętam, jak strzelił nam debiutancką bramkę w lidze (wygraliśmy 1-2 na Hoffe).
01.12.2016 19:13
josh82
Ribery czy Robben to inni zawodnicy. Wiekowo trochę młodsi, ale przede wszystkim wciąż szybcy i agresywni/głodni. Nie twierdzę, że każdy piłkarz ma latać jak głupi od linii do linii, ale Alonso to już cień samego siebie. Truchtacz z niezłą techniką i doświadczeniem, ale popełniający zbyt często głupie błędy (ostatnio z BVB). Przy całym szacunku, ja bym już mu podziękował. Sanches, czy Kimmich mogą się uczyć od Vidala. Latem można by kupić kogoś pokroju Alonso, ale w okolicach 30-stki.
01.12.2016 19:11
Zdecydowanie. Bastian był świetnym materiałem na kapitana. Za młodu wariat, ale im starszy tym coraz bardziej opanowany i szanowany przez rywali, a jednocześnie walczący o swoje.
13.10.2016 13:13
Tu Ci przyznaję rację. Też mi się to u niego nie podoba.
PS. Między innymi dlatego tak bardzo lubię i szanuję Buffona, który potrafi załagodzić największy konflikt na murawie, ale przy okazji ochrzanić / zmobilizować kolegów.
13.10.2016 12:51
Przecież ja nic takiego nie napisałem :)
Kapitan ma być wzorem, ale i motywatorem. Ma być "przedłużaczem" trenera (bez podtekstów). Co do czerwonych Boatenga, to przyznałem, że swoje za uszami ma.
13.10.2016 12:43
@ Silesi
Nie żebym był jakoś specjalnie za lub przeciw, ale przed Van Bommelem jeszcze większe "charakterki" były kapitanami (Effe, Oli) i w niczym to nie przeszkadzało, bo nie osłabiali zespołu. Effe może był bardziej narażony na kartki, które oczywiście zbierał, ale jednak rządził zespołem i nie dawał sobie w kasze dmuchać. Van Bommel czasem przesadzał i dlatego częściej był karany. Owszem, nie jestem za tym, żeby kapitan wylatywał z boiska co mecz, lub co drugi (czyt. Van Bommel), ale nie widzę przeszkód by Boa mógł zostać kapitanem. Ma swoje za uszami, ale przed nim rywale czują respekt. Lahma przeciwnicy szanują, ale nie czują respektu, bo to piłkarz z klasą, opanowany, który rzadko fauluje, a już na pewno nie wymusza i nie udaje.
13.10.2016 12:34
Daj mu Panie Boże zdrowie, końskie zdrowie, bo ten człowiek to skarb, choć wolałbym go widzieć u boku Vidala. Teraz wiadomo, gra w zastępstwie za Jerome'a.
22.08.2016 21:21
Kariery u nas nie zrobił, ale szanujący się kibic powinien pamiętać, jak do nas przychodził - z łatką austriackiego talentu - tym bardziej, że nie było to tak dawno. Jak czytam "kto to jest", to mnie to po prostu... martwi. Widocznie zaliczam się do oldschool'owych dinozaurów.
25.07.2016 23:29
Nie chce psioczyć, bo gracz nawet jeszcze nie został ogłoszony, jako nasz zawodnik, ale jeśli jest w tym sporo prawdy, to poza tym, że być może rzadziej łapie kontuzje niż Medhi, to raczej poziom niżej niż Marokańczyk. Owszem, mam dosyć szklanych nóg Benatii, ale zdecydowanie wyżej cenię jego umiejętności niż u Corluki, który w niezłych klubach już grał (City, Spurs, epizod w Leverkusen) i jakoś nigdzie nie zagrzał miejsca, bo 80 występów przez 4 lata w Spurs to nie jest jakiś wybitny wynik. Ktoś powie, że Corluka nie będzie narzekał na siedzenie na ławie... tylko, że jeśli (odpukać!) Boa, lub Mats nie będą mogli grać przez dłuższy czas, to znów pojawi się niepewność. Każdy klub z topu (może poza Barceloną) ma co najmniej 3 świetnych stoperów. Nie mówię, że Bayern ma rozbić bank na trzeciego ŚO, ale chyba znalazłby się ktoś lepszy.
01.07.2016 23:42
@ Sepp
Zakładam, że przedłuży kontrakt dlatego uważam, że jest nie do wyjęcia. U nas nie będzie siedział na ławce, a Real ma trzech topowych stoperów, choć wiem, że ten klub jest nieobliczalny w zakupach.
@Rizzitelli
Bellerin (niestety) chyba wygryzłby naszego kapitana choćby ze względu na szybkość. Alexis ostatni sezon miał słabszy, ale to wciąż klasowy zawodnik, który spokojnie mógłby konkurować. Ozil to może leniwy, czy flegmatyczny gracz, ale zjada naszego "sztukmistrza" Thiago. Co do reszty się zgodzę, łącznie z nastawieniem do wyspiarskiego futbolu :)
01.07.2016 11:56
@ Patryk233
W Arsenalu Koscielny gra praktycznie w każdym meczu, nie licząc kontuzji czy kartek. To od niego Wenger rozpoczyna skład jeśli chodzi o defensywę. Przez tych kilka sezonów w PL Koscielny stał się czołowym obrońcą. Dobra gra głową, bark w bark i nie jest wolny. Chociaż grajek dobry, to jednak nie ma szans by siedział u nas na ławce, jak również na to, że Arsenal go puści. No, chyba, że Real wyłoży 70-100mln w co też wątpię, bo jest tam Ramos, Pepe i wg mnie najlepszy obecnie francuski stoper, czyli Varane.
@Rugierro
Trochę pokory:) Już nie chodzi o to, że w Arsenalu jest kilku fajnych zawodników, ale po co taki ton wypowiedzi? Potem inni wytykają nam butę.
01.07.2016 10:26
Włochy na papierze, poza obroną, wyglądają bardzo przeciętnie, a jednak Conte wyciska wynik ponad stan. Kunszt trenera, bo na szczęście nie można tego zrzucić. Wielki szacunek dla Italii mimo, że nigdy za nimi nie przepadałem. Niemcom zawsze ciężko się z nimi gra w meczach o stawkę.
27.06.2016 23:06
@ Prezes42
Bayern - Bayer 3-0 :)
11.06.2016 23:40
Dzięki za wszystko Seba i życzę jak najlepiej w dalszej karierze z debiutem w Mannschafcie na czele. Ja nie żałuję, że odchodzi akurat do BVB, ja żałuję, że w ogóle odchodzi, choć doskonale rozumiem powody. Bayern nigdy nie był tworzony z samych gwiazd, bo zawsze byli potrzebni pracusie od czarnej roboty i właśnie dlatego szkoda, że Bastek odchodzi. Dobra kasa i zostaje w BL, to mnie jedynie cieszy. To, że był/jest fanem BVBsłyszałem już zanim przyszedł do nas, więc to żadna nowość.
06.06.2016 22:33
Dobry chłopak i solidny piłkarz o charakterze walczaka, który niestety nie był przez Pepa traktowany na równi z innymi, a wielokrotnie pokazywał, że na to zasługuje. Bardzo pożyteczny rezerwowy, który, jak pisze Marienplatz, przy Carlo grałby częściej, ale i tak nie byłby czołową postacią. Życzę mu jak najlepiej i oby po transferze do Gladbach otworzyły się dla niego drzwi reprezentacji.
28.05.2016 11:00
Seep2
Jota w jotę podpisuję się pod Twoją wypowiedzią. Szerokiej drogi Hiszpanowi byleby z dala od Monachium.
26.05.2016 09:40
24 miejsce, czyli jest dużo lepiej niż przed rokiem (ok. 50). Kilka kolejek przespanych, więc w nowym sezonie trzeba się pilnować :) Gratulacje dla zwycięzców!
23.05.2016 17:06
Gdybyśmy nie kupili prawego obrońcy i gdyby Hojbjergowi uśmiechało się tam grać, to właśnie tam bym go wypróbował, bo w pierwszym sezonie Pepa, w finale Pokalu, tam właśnie grał i spisywał się bardzo dobrze (o mały włos nie zdobył bramki po rajdzie). Nie pozbywałbym się lekką ręką tego zawodnika, choć wiem, że w środku pola nie ma dla niego miejsca. Ewentualnie jakaś klauzula wykupu po 2-3 latach. Tym, którzy przekreślili go, przypomnę tylko, że jak wchodził do drużyny w sezonie 12/13, to większość rozpływała się nad duńskim diamentem...a teraz pokazują mu plecy.
16.05.2016 17:39
Real jest w czołówce nielubianych przeze mnie ekip, do City nic nie mam, choć nie podoba mi się ich szejkowska potęga w 5 minut, a Atletico wprost przeciwnie, bo do dnia dzisiejszego dobrze im życzyłem, ale to co zaprezentował Simeone powoduje, że czuję wielką niechęć do tej ekipy i możliwe, że będę przeciwko nim w finale. Zawodnikom może i bym życzył sukcesu, ale temu chamowi ani grama. Niestety wrócił stary Diego z boisk z przełomu lat 90-00.
A co do meczu. Nie zwalam całej winy na Thomasa, ba, nie czuję żalu do niego, ale zadałbym mu pytanie: Dlaczego w taki sposób? Praktycznie zawsze po ziemi, po rogach, a jak już spierdzieli, to w podobny sposób jak dziś. Chyba czas na chwilową zmianę wśród egzekutorów 11-stek. Byliśmy lepsi, dużo lepsi i jeden błąd powoduje, że odpadamy. Karny dla Atletico nie wymaga komentarza. Comana przemilczę, bo nie wierzyłem, że to on. Cały zespół bym pochwalił, ale w szczególności Vidala i (UWAGA!) Alonso. Środek pola pracował wg mnie fenomenalnie. To właśnie charakteryzuje Alonso. Jak jest skupiony, to rozdziela piłki i ustawia się wzorowo, zaś jak myśli o dupie marynie, to przesypia mecz, zaliczając przy okazji babola. Dziś spisał się bardzo dobrze. Niestety muszę nieco zganić Alabę. Pech chciał, że znów był ostatnim obrońcą, który mógł zatrzymać strzelca...i nie zatrzymał. Spalonego nie było. Paradoksalnie jest to pierwszy (rewanżowy) mecz Pepa w półfinale, gdzie nie mam do niego pretensji. Ustawił najmocniejszy skład, wpuścił z ławki jedynego sensownego zawodnika, a jego zespół (poza jednym, dwoma błędami w obronie) zagrał bardzo dobrze. Kibice innych klubów pewnie wiele by oddali za taką regularność w półfinałach/finałach, jaką prezentujemy od 2010 r., ale chcąc być najlepszym trzeba chociaż raz na trzy sezony przełamać klątwę półfinalisty. Teraz czas budowy nowego zespołu Ancelottiego i obyśmy za rok o tej porze nie wzdychali w kierunku Pepa.
03.05.2016 23:25
Obecne koszulki są ładne, ale zawsze lubiłem klimaty z kołnierzykami. Bardzo chętnie kupie taką koszulkę. Pamiętam sezony z Makaay'em kiedy graliśmy z podobnymi. Wyjazdowe też fajne + regionalne wstawki. Dużo lepsze od pomarańczowych z różowym napisem z sezonu 12/13, czy też tych z szarym pasem na dole i granatowym pośrodku. Subiektywnie jednak, najlepsze z ostatnich lat to te domowe z 12/13, w których graliśmy w finale LM.
29.04.2016 18:38
Śmiem twierdzi, że najlepszy wespół z Lahmem, prawy obrońca jaki grał u nas odkąd kibicuję Bayernowi ('95). Gdyby nie kontuzje, to mógł u nas grać śmiało do 2012 r.
29.04.2016 18:32
Wstyd, a zarazem nie wstyd przyznać, że trafiłem oba wyniki (do przerwy i po 90'). Strzały Atletico też trafiłem idealnie, ale o 3 za mało dałem naszym. W ilości naszych fauli pomyliłem się tylko o 1 oczko. Wiara wiarą, trzymanie kciuków swoją drogą, ale wiedziałem, że będzie trudno, a jeśli przegramy to nisko. W nosie miałem typera kiedy nasi pudłowali, ale... bycie pierwszy raz zwycięzcą kolejki - wespół tylko z jednym graczem - to powód do satysfakcji... pomimo okoliczności wytypowania porażki swojego klubu.
28.04.2016 22:54
@ Quebo
Pamiętasz naszą dyskusję sprzed kilku dni nt. Thiago? Daleki jestem od uszczypliwości, raczej stwierdzam fakty, a są takie, że Hiszpan, którego tak broniłeś, dał dziś dowody na to jak bezproduktywnym jest zawodnikiem. Nie obchodzą mnie statystki piłek posyłanych do przodu, a nie w bok, czy do tyłu. Gość nie ma mentalności, a odbiory, o których wspominałeś... Ta jego próba "odbioru" przy bramce Saula, to jakaś kpina. Biegł za nim, niby coś nogami chciał zrobić, ale potem uznał, że są inni od tego i odpuścił.
Bez spiny.
W awans nadal wierzę. 1-0, to niewygodny wynik, ale do odrobienia, tym bardziej, że 2 połowa to znaczna przewaga Bawarczyków. Liczę, że AA będzie podobnie wspierać swoich jak dziś VC.
27.04.2016 23:56
@ Skobry
Wierz mi, też chcę mocnych rywali w BL dla Bayernu. Dla mnie też liga robi się trochę nudna, gdzie BVB, Leverkusen, czy Schalke mają tak mało do powiedzenia. No może poza BVB, ale oni i tak odstają. Osobiście jeśli jednak taka sytuacja ma się utrzymywać, to tak, chcę by największe gwiazdy BL trafiały do nas, a nie uciekały gdzie indziej. Nie mówię, że wszystkie, bo nie starczyłoby dla wszystkich miejsca, ale czołowi, a przede wszystkim Niemcy, którzy zgrywając się w Bayernie mogą jeszcze wiele dać Mannschaftowi. Bayern zawsze stał (w większości) reprezentantami Niemiec i wolę taką politykę niż interkontynentalny misz masz rodem z Arsenalu, City, czy Chelsea. Również nie uważam, żeby Mats był już w 100% zawodnikiem Bayernu, poczekajmy.
Hummels bez formy i tak jest pewniejszy niż Boateng. Wybór jest prosty. Męska rozmowa z Matsem nt. jego formy i relacjom z trenerem, a Jerome'owi wskazanie drzwi. Mats w formie, to szef obrony.
20.12.2018 12:03
Ktoś pamięta lub wie, czemu Kohler tak krótko u nas grał? Dwa lata i 55 meczów (6 bramek) to niezłe statystyki jak na stopera. Coś nie pykło, czy po prostu był tak dobry i Juventus go sobie zażyczył? Zakładam, że wtedy Bayern był w tyle za ekipą z Turynu.
Z góry dzięki za info.
18.12.2018 12:17
@ Marienplatz
Dokładnie. Thiago to "Messi" z takimi ekipami z dołu tabeli. Przyjdzie ktoś mocniejszy i ma mniejsze pole do popisów, a skoro ma być kreatorem gry, to powinno się od niego wymagać więcej.
17.12.2018 10:24
Dzięki za szybką reakcję.
Nie anulowałbym rundy. Każdy szanujący się kibic wie gdzie gramy, jeśli śledzi swój Klub :)
14.12.2018 18:54
Redakcjo, typer wprowadza w błąd sugerując, że gramy u siebie.
14.12.2018 13:19
NiewiaryKU*WAgodne. Co za banda...
12.12.2018 22:52
Ile? Pytam ile jeszcze to p..... KŁODZISKO z 17-stką na plecach będzie biegało w naszej koszulce?! Wrak piłkarza. Wielka kłoda, która prokuruje okazje dla rywali. Sule też "cudownie" się zachował przy bramce na 1-1, ale to od Boatenga należy więcej wymagać!
Gnabry'ego należy skarcić za pierwszą połowę gdzie grał praktycznie sam.
A tak poza tym cały Bayern. Strzelić gola, gnieść rywala i... odpuścić.
12.12.2018 22:44
@ w3zauri
Aż musiałem się zalogować :)
Alaba legendą? Kiedyś świetny grajek pełen pasji, obecnie średnio-dobry wyrobnik. Na pewno talent, który jeszcze u nas pociągnie kilka ładnych sezonów, ale już mu dawać status legendy?
Zaś Effenberg na to miano nie zasługuje i jego 15 pozycja jest zbyt wysoka? Bądźmy poważni ;) Najlepszy obok Kahna i Beckenbauera kapitan jakiego mieliśmy. Po ćwierćwieczu w dużej mierze dzięki niemu wznieśliśmy ponownie Puchar Mistrzów. Gość, którego podania były dopieszczone, a strzały soczyste. Osobowość, która samą swoją obecnością budziła respekt u rywala. Pierwsza przygoda z Bayernem średnio udana. Druga, to idealne zwieńczenie kariery.
Ze Roberto i Jeremies kosztem, których? Lubiłem i szanowałem obu, ale na 20-stke, a nawet 25-tkę to za mało. Prędzej właśnie Pizza i Brazzo.
06.12.2018 21:34
Oczy krwawią jak się czyta nawet takie zmyślone dyrdymały Kickera na temat sprzedaży Martineza. Jak to jest, że za Heynckesa grał pierwsze skrzypce na 6-tce, a u innych bywa różnie? Siódmy sezon, jak ten czas leci. Oby Javi został z nami jeszcze ze 2-3 lata.
06.12.2018 15:52
Makaaya uwielbiałem. Niesamowity napastnik, niesamowicie niedoceniany w swojej reprezentacji, choć fakt, trafił na czasy bogactwa Holandii w ataku. W Bayernie zapisał się wielkimi zgłoskami regularnością (4 sezony, prawie 78 bramek w BL- żal, ze nie zdobył żadnej korony strzelca) oraz najszybszym golem w historii LM. Fakt, grał u nas stosunkowo krótko (4 lata), ale nie jest to byle jaka postać w naszej historii. Może 20 miejsce zbyt wysokie, dlatego listę wydłużyłbym do 25 osób i nikt by już się nie rzucał.
Na 20 powinien być Roland Wohlfarth, bo zabrakło mi go najbardziej obok Lizarazu.
Szokiem są tak niskie pozycje Schwarzenbecka i przede wszystkim Scholla, którego zamieniłbym pozycjami z Robbenem. Schweini chyba ciutkę za wysoko.
Klinsmann choć był idolem z dzieciństwa, to grał u nas tylko 2 lata. Wybitna postać w piłce, ale z bólem serce stwierdzam, że w 20-tce słusznie go nie ma, natomiast w 25 jak najbardziej bym go widział.
Pizarro również, bo 9 lat i tytuł najskuteczniejszego obcokrajowca BL najbardziej wyśrubował u nas.
Lewandowski to samo, bo wciąż gra (5 sezon), ale cyfry ma już wykręcone, jak mało kto. Jedynie jego nie zawsze "różowe" relacje z klubem rzucają nieco cienia na przywiązanie do barw.
05.12.2018 13:06
Spurs grają systemem 1-4-2-3-1. Wyłączając Kane'a, to w linii nr "3" mają małe bogactwo w postaci: Sona, Lucasa, Lameli i Alliego, dlatego Eriksen jako jedyny nadawał się na granie na pozycji 6-8. Widocznie wtedy kontuzje/kartki wykluczyły rezerwowych DF-ów. Rzadko spotykane, ale Pochettino już to sprawdzał. Niestety meczu/ów nie przytoczę z pamięci.
05.12.2018 10:53
Tak, mówimy o Ericksenie, który nie raz był cofany przez Pochettino na pozycję 6-8, choć zgodzę się, że jest bardziej ofensywnym zawodnikiem.
Poza tym nie gloryfikujmy tak Thiago. Fakt, Renato jest od niego słabszy i mniej doświadczony, ale Thiago to nie jest żaden Schweinsteiger.
Edytowano : 2018-12-05 10:33:31
*Eriksenie
05.12.2018 10:32
@ Szymson, Marienplatz
Pamiętajcie z kim ten człowiek pokazuje klasę i umiejętności. Z cały szacunkiem (tym bardziej, że ten sezon mamy na razie słaby w BL), ale dobra gra przeciwko zespołom z dolnej części tabeli nie powoduje, że Thiago jest naszym liderem, czy playmakerem. To typowy "efekciarz", którzy uwielbia sztuczki, kółeczka i "baloniki", które często nie trafiają do adresata. Nie kłócę się z Wami, bo macie na to inne spojrzenie, ale ja nie widzę w nim nic. Charakteru też w nim za grosz. To już chyba jego brat dawał więcej Interowi w zeszłym sezonie, a i obecnie w Barcelonie kiedy gra, to jest pożyteczniejszy (patrz mecz z... Interem).
@seco555
A co do pomysłów kim go zastąpić? Miałem na myśli kupić kogoś za niego, a nie zastępować obecnymi graczami typu Goretzka (który póki co nie powala na kolana).
- Sergej Milinkovic-Savic (tylko kwestia ceny)
- Rabiot (bardzo pewny zawodnik w środku, a w dodatku po sezonie za darmo)
A z trochę mniej realnych:
- Christian Eriksen (gdyby udało się go przekonać do opuszczenia PL)
- Koke (o ile zdecydowałby się ruszyć z Atletico)
05.12.2018 10:02
Dlatego latem 2019 r. trzeba na nim dobrze zarobić i jeszcze lepiej wydać. Dosyć już tego "mistrza" baloników i sztuki dla sztuki w Bayernie.
04.12.2018 21:47
Paradoks. Chłop, który na boisku miał największe jaja (zaraz za Kahnem i Effe), a jako działacz sportowy jest kompletnie bez ikry i odstawia takie "teatrzyki".
28.11.2018 14:26
....A ..Ć!
Dosyć! Zazwyczaj jestem spokojny w osądach, ale niech ten sezon się już skończy. Oddajmy Borussii zawczasu mistrzostwo, przyjmijmy na klatę srebro, albo nawet brąz i w pizdu zapomnijmy o tym sezonie.
Ostatnio oczy krwawiły mi patrząc na Bayern w drugim sezonie pracy van Gaala, czyli w sezonie 2010-2011. Powiem więcej, wtedy graliśmy słabo, ale nie tak tragicznie jak obecnie.
Dzisiejszy mecz, to klasyka antyfutbolu. Co najlepsze, najgorszym na boisku był gość, który ma być naszą przyszłością, czyli Kimmich. Widać, że stał się już prawym obrońcą i oduczył gry na DM. Ilość strat (rany boskie), głupich fauli, kiepskich podań, po prostu zakrawa o pomstę do nieba. Drugi do pary, to Sanches. Dziś (a w zasadzie wczoraj) był najgorszą kopią Tymoszczuka, jaka biegała w koszulce Bayernu. Nic do przodu, tylko w bok, albo do tyłu. Kompletny brak ikry i własnej inicjatywy. Byleby czegoś nie spierd.... i żeby się ktoś nie przyczepił. Tragedia. Alaba WON! Tak, WON! Te jego wrzutki na oślep, a raczej na odpier...., irytują coraz bardziej. To już Rafinha, choć słaby, to ma więcej wyczucia. Sule cały mecz super i na koniec dzięki niemu tracimy gola :/ Ribery i Robben pokazali dziś ile mogą jeszcze dać Bayernowi... Bez komentarza. Gnabry (nie licząc bramki) jako jedyny dawał dziś iskierkę nadziei, i co? Zaraz po bramce schodzi :) Kopara mi opadła jak to zobaczyłem. Nie dość, że gramy olbrzymie "G", to w dodatku kadrę mamy jaką mamy, a decyzję personalne, to jakaś abstrakcja. Mieliśmy słabsze sezony, ale nawet w nich, z takimi klubami jak Freiburg (przy całym, dużym szacunku), potrafiliśmy zrobić swoje.
Nie ma obecnie Bayernu, są tylko popierdółki w bawarskich trykotach.
04.11.2018 03:56
Wiecie kogo mi najbardziej brakuje? Przede wszystkim Sammera i... (wiem, dla niektórych to szok) Guardioli. Pierwszy wyjaśniłby każdego "gwiazdora", a drugi miałby chyba jakiś pomysł na grę (tak, wiem, krytykowana tiki-taka) i większe poważanie u swoich podopiecznych.
Boatenga od 4 miesięcy nie powinno być już z nami. Kiedyś jeden z ulubieńców, dziś nie mogę patrzeć na tego parodystę i "ważniaka".
02.11.2018 13:51
Chyba Kovac musi... wznowić karierę :)
Co do Thiago, to żal człowieka (czyt. kontuzja), ale nie żal zawodnika, bo to średnia wartość (czyt. dobre mecze z ogórkami BL, a później mizeria z nawet ciut mocniejszymi: Ajax, BMG).
Może dzięki temu pogra Sanches lub komuś się przypomni, że mamy w zespole kogoś takiego jak James.
31.10.2018 15:36
@ Reeken89
Odejść muszą obaj. Osobiście uważam, że Ribery, mimo, że rok starszy, to daje więcej niż Robben, ale jednak wieku się nie oszuka, a panowie, choć mieli robić za rezerwowych, to ciągle strzelają fochami (przynajmniej na podstawie artykułów w sieci), że nie grają w podstawie.
Gnabry wczoraj może i zmarnował dobrą okazję (może i dwie, trzy), ale widać w nim głód piłki i gaz. Grecy robili Robbena na każdym kroku (tzn. blokowali, odbierali piłkę), a za Gnabrym nie zawsze nadążali. Poza tym tuż przed końcem meczu wychodzimy 3 na 3, Robben ma wolnego Mullera i Wagnera i... strzela na pałę w Greka. Widać było jak po końcowym gwizdku tłumaczył się Wagnerowi, czemu mu nie podał. Stary "poczciwy" Robben. Pewnie, nie raz nam ratował tyłek, ale też wiele razy jego egoizm nas gubił. Dlatego też trzeba kupić jednego skrzydłowego za dwójkę RR, bo jako czwarty będzie Davies.
24.10.2018 14:02
Pierwsza koszulka w moim dorobku to granatowy Scholl z '97. Obok Beckhama i Del Piero najlepszy wykonawca rzutów wolnych swoich czasów. Alles Gute Mehmet!
16.10.2018 12:44
Nigdy nie byłem jego fanem kiedy był piłkarzem. Nie stanąłbym też za nim obecnie murem kiedy jest naszym trenerem, ale... Łatwo jest komuś kadzić, okazać szacunek, czy chociażby złożyć życzenia urodzinowe kiedy jest na topie. Wpadliśmy obecnie w marazm, ale choć jest w tym też wina Nico, to jednak Uli też znacząco pociąga za sznurki.
Dlatego Trenerze, zdrowia, asertywności i fury szczęścia w życiu zawodowym!
15.10.2018 21:00
Jak mawiał Joker w "The Dark Knight" Nolana: HA HA HA. Koniec. Skończyła się pewna era, era dominacji. Brawa dla Gladbach, które pokazało (jak zawsze) miejsce w szeregu naszym grajkom. Nie obchodzi mnie to, czy szatnia gra przeciwko Kovaciowi, czy nie, to jest Bayern i jeśli komuś nie zależy, to drzwi są otwarte. Z jednej strony należy się dożywotni szacunek duetowi Hoeneß & Rummenigge, ale z drugiej ich stereotypowe i przede wszystkim przestarzałe patrzenie spycha Bayern na europejską 2 ligę. Odkąd kibicuję Bayernowi, pamiętam tylko 2 sezony, kiedy graliśmy na zapleczu Europy (poza LM). W 1996/97 ulegliśmy w którejś rundzie Valencii (0-3 na wyjeździe i 1-0 u siebie) i z Zenitem w 2008 (0-4 na wyjeździe i 1-1 u siebie). Wtedy (a szczególnie w 2008) Bayernowi doskwierał wstyd, że gra na drugim poziomie. Dziś wygląda na to, że przyszedł trzeci taki etap. Gramy dosłownie NIC. Archaizm to mało powiedziane. Nie ma pomysłu na grę (choć powiedzmy są wykonawcy), nie ma jedności, nie ma finezji, nie ma niczego. Widać brak ducha i natchnienia do czegoś zaskakującego. Choć kocham ten klub całymi swoimi siłami, to CIESZY mnie wczorajsza porażka i to właśnie z Gladbach! To jest klub, który jak nikt zasługuje na lanie naszych "PIŁKARZY". Duch Byernu zatracił się po odejściu (tak, właśnie tak!) Guardioli, który niby "POPSUŁ" po Juppie, ale jednak czegoś naczył Bawarczyków i przede wszystkim był KIMŚ na ławce. Jego Bayern o ile przegrywał w Europie na etapie 1/2 LM, to jednak w BL jechał jak walec. Obecnie nawet tego nie ma i to martwi. Trzeba wzmocnień, świeżej krwi, bo bez tego wrócimy do czasów kiedy BL była na poziomie Eredivisie.
07.10.2018 05:02
Ile?! Ile jeszcze ten koślawy partacz będzie grał w naszej obronie?! Van Buytenowi byłem w stanie wybaczać takie byki, bo z niego nigdy nie był topowy stoper, a raczej imponował warunkami i golami (główki, wolne) z czasów HSV i OM. Boateng był kiedyś w moim top stoperów na świecie. Pewny siebie, w miarę szybki i przede wszystkim dokładny. Teraz po tym zawodniku nic nie zostało. To co dziś odpie.... przy pierwszym golu, to niestety jego danie firmowe. Przy drugim znów pokazał swoją "szybkość", a raczej jej kompletny brak. Może lepiej niech jedzie do USA i nagrywa album z Jay-Z. Krzyż na drogę.
Co do samego meczu, to nam się ostatnie łatwo nie gra w Berlinie. Stawiałem remis, a teraz widzę, że będzie to szczyt marzeń i to mocno naciągany.
28.09.2018 21:27
@ DieRoten
Ty z tym Benatią, to tak na poważnie? Niewiele znaczył w Romie? Tytuł najlepszego stopera Serie A, niezwykle groźny w grze głową (5 strzelonych bramek) i solidność jaką prezentował, to chyba COŚ znaczy by Bayern wyłożył wówczas za niego ok. 28mln - Roma krzyczała wtedy jeszcze więcej.
Bernat w Valencii był czołowym zawodnikiem (wówczas Hiszpanom znacznie słabiej się wiodło niż obecnie), a i tak dostaliśmy go w promocyjnej cenie bodajże 10-12mln.
Sanches przychodził z łatką mega talentu i założę się, że jak ogłoszono ten transfer, to również byłeś zadowolony (wszak Bayern kupił go przed udanym dla niego Euro).
Rode, Rudy, Kirchhoff, to były typowo zakupy bezgotówkowe, które może i nie za wiele się u nas nagrały, nie za wiele pokazały (choć Rode nawet mi się podobał), ale ostatecznie coś na nich zarobiliśmy (15-16-1 mln).
Jedynie Tasci, przy tym co pokazał, faktycznie został przepłacony, bo za półroczne wypożyczenie daliśmy coś koło 2,5mln, ale mieliśmy wtedy nóż na gardle i potrzebny był stoper na rezerwę.
31.08.2018 13:27
Żebyście się nie zdziwili. Hoffe za Nagelsmana sprawia nam kłopoty. Bayern w Pokalu nie pokazał nie wiadomo czego, a z takim outsiderem wręcz się męczył. Z Hoffe niby inauguracja (te nam zwykle wychodzą), niby mecz u siebie, ale przeczuwam remis i dopiero po tym meczu maszyna ruszy.
22.08.2018 12:42
Niech już lepiej ten Pan (tj. Thiago) nie pełni ważniejszej roli, bo do tego trzeba mieć ikrę i brać na siebie odpowiedzialność, a jedyne czym nas raczy to jego słynne "baloniki" rodem z Barcelony. Chłop ma już 27 lat, a ciągle się popisuje. W przypadku sensownego zamiennika nie uronię po nim ani łzy.
17.08.2018 12:19
Dania Danią, ale co na 8 (wcześniej 6!) robi Szwajcaria?! To jest śmiechu warte (podobnie jak Polska do tej pory), że oni od kilku lat trzymają się tak wysokiej lokaty, a nic nie znaczą.
16.08.2018 12:11
Mam nadzieję, że nie jest to zwykła kurtuazja naszego nowego trenera i że Javi faktycznie będzie u niego odgrywał kluczową rolę w środku pola. Już mieliśmy kiedyś podobne teksty Pepa w stosunku jego "ukochanych" Badstubera, czy Rode.
25.07.2018 12:31
Renato bramka a'la Effe w 1999 r. w Kijowie :)
PS. Nie żebym był rasistą, ale czy tylko ja dziwnie "odbierałem" PSG tylko z dwójką(!) białych zawodników? (Gigi, Rabiot).
22.07.2018 04:32
@ dzojko
Nie nagrał się za wiele, bo dostał niecałe pół godziny, ale pokazał szybkość i podanie gdzie asystował przy golu na 3-1. Mógł się podobać, bo w 1 połowie przy ekipie R-R nie wyglądało to różowo. Na razie Kovac go oszczędzał po kontuzji, ale miejmy nadzieję, że z Comanem stworzą dobry duet.
21.07.2018 20:40
AFC Bayerntina
19.07.2018 13:51
Przyznam szczerze, że o Pavardzie niewiele wiedziałem przed mundialem, ale zarówno w klubie, jak i obecnie reprezentacji, chłopak gra raczej na prawej obronie, więc skąd pomysł o duecie stoperów z Sule? Jeśli jestem w błędzie i Francuz gra z konieczności na boku, to ok.
09.07.2018 19:46
@fcb25
Mógłbym skopiować Twój tekst z tym, że na końcu dodałbym: ...gdzie górą będą Chorwaci ;)
Zakładając, że przejdzie Szwecja i Chorwacja, to życzę sobie finału Chorwacja - Belgia.
Choć za tymi drugimi nie specjalnie przepadam, to jednak ciężko byłoby mi oglądać Pogbę ze złotym medalem :)
07.07.2018 12:41
Jeśli ta czwórka odejdzie (wątpię, żeby wszyscy), to następujących rzeczy będzie mi brakować po zawodnikach. Po Boatengu dośrodkowań, krosów i wyprowadzania piłki. Po Vidalu serducha, woli walki i timingu przy główkach. Po Thiago i Bernacie absolutnie niczego. Kto za nich? Nikogo nie wskażę, bo Zarząd zawsze nas zaskakuje.
30.06.2018 13:44
Niemcom! Później długo długo nic i gdyby nie "konflikt interesów" to Szwedom, choć może Meksyk zawali awans :) Jeśli chodzi o atrakcyjność i skuteczność, to bez dwóch zdań Chorwacji, a jeśli chodzi o ambicję, to Japonii.
26.06.2018 23:27
No i pycha zjadła, a to podobno Niemcy są aroganccy.
PS. Szpak przed meczem: "Polacy idźcie po swoje". Szpak po meczu: "Senegal wygrał szczęśliwie, bo nie strzelił tak pięknej bramki jak Krychowiak".
19.06.2018 19:32
Drugi po Klinsmannie "powód", przez który wybrałem Bayern. Obok Effenberga najbardziej charakterna postać jaka u nas grała w ostatnim ćwierćwieczu. Najlepszego OLI!
15.06.2018 19:48
Nie jestem zachwycony, ale o ile rezerwowego Robbena mogę zrozumieć (naiwnie licząc, że oprócz powrotu Gnabry'ego kupią też kogoś topowego), tak Rafinhi nie. Pomijam oczywisty fakt, że dołożył cegiełkę (a raczej cegłę) w Monachium z Realem, ale szybkościowo ten facet już nie daje rady na prawej obronie. Niezłe wrzutki + humor w szatni, to tyle co jeszcze mu wychodzi. Dajmy przykład, że nie daj Boże Kimmich wypadnie nam w przyszłym roku w kulminacyjnym momencie sezonu. Przyjedzie nam mierzyć się z Barcą, lub Realem i naprzeciwko tuzom wystawiamy Rafę. Harakiri, no ale skoro Zarząd tak to widzi...
11.05.2018 15:45
Jeśli uda się sprzedać Lewego za ok. 100mln, to warto powalczyć o Icardiego. Młodszy i z klauzulą bodajże 100mln. Trzeba iść dalej, a Lewemu już chyba nie po drodze z Bayernem. Icardi śmiem twierdzić jest ciekawszą opcją, której brakuje jedynie wskoczenia na wyższy poziom, bo z Interem za wiele nie zwojuje.
Dybala nie będzie dla mnie odpowiednim następcą.
06.05.2018 20:08
Podobnie jak JazGod, zgłaszam brak możliwości typowania wyniku meczu z Koeln.
04.05.2018 23:12
Kiedy w 2011r. wyciągaliśmy go z City za ok. 12-14mln, uważałem, że trafiliśmy szóstkę w totka. Raz, że młody, kapitalny gracz (już w HSV mi się podobał), a dwa za nawet jak na tamte czasy, małe pieniądze. I moja opinia się sprawdzała, mniej więcej do 2014r. Boateng bronił, hasał do przodu niczym Lucio z najlepszych czasów, miał kapitalne długie podania (to akurat nadal ma), budził respekt u rywali, ale przede wszystkim czym mi imponował, to jego zaangażowanie. Jemu się chciało biegać, walczyć, być liderem defensywy. No, ale złote czasy minęły. Nasz stoper skupił się na fryzurach, coraz wymyślniejszych dżokejkach i przede wszystkim rozleniwił się. Od około 2015r. Jerome gra na alibi, o ile w ogóle gra, bo jak go ktoś nie kopnie, tak sam źle stanie i kontuzja gotowa. Dodajmy niekrótka kontuzja. Myślałem, że po sprzedaży Benatii, nasz koszmar kontuzji na pozycji stopera minie, a jednak fatum po prostu przeszło na Boatenga. Na chwilę obecną jest on w złotym wieku dla gracza na jego pozycji, ale pomijając skłonności do kontuzji, z bólem serca stwierdzam, że Jerome się wypalił u nas, a może i ogólnie się wypalił. Zawsze miło jest widzieć Niemca w składzie i to reprezentanta kraju, niezwykle doświadczonego, ale jeśli mamy wrócić do stabilizacji i solidności w bloku obrony, to chyba czas na zmiany... pod warunkiem, że nie przyjdzie za niego ktoś na dorobku. W Sule wierzę, ale jego czas nastąpi dopiero u schyłku kariery Hummelsa, czyli za jakieś 3-4 lata, zakładając, że Mats odzyska formę.
28.04.2018 14:35
Atak: Fantom - Gio - Ziko
Łezka w oku się kręci.
Z drugiej strony w obronie para: Demichelis - van Buyten, czyli "Koszmar z ulicy wiązów: Powrót" :D
24.03.2018 12:23
@ Piter1985
Nic dodać, nic ująć w każdym punkcie.
22.03.2018 13:22
@ Gabricone
"Francuz dołączył do bawarskiego zespołu latem 2008 roku..."
Na Onecie rozumiem, ale u nas? :) Do poprawki... szybkiej ;)
21.02.2018 21:15
Miód na moje serce. Rzadko kiedy darzę tak wielką sympatią i szacunkiem "Południowców" (w obecnych czasach), ale Javi, to perła w koronie (układance) Bayernu i Juppa. Do dziś śmiać mi się chcę z każdego kto w 2012 r. atakował Bawarczyków za te 36 mln (+4 które poszło z pensji Martineza). Już wtedy było widać ile ten człowiek dawał Bilbao i daje ponownie nam, po przerwie na Pepa i Carlo.
Javi, zdrowia i jeszcze raz zdrowia, bo o resztę jestem spokojny!
22.01.2018 20:26
To by pasowało do naszego powrotu do polityki pro niemieckiej. Draxler jako wychowanek i fan S04 wydaje mi się, że kiedyś zarzekał się, że nie odejdzie do BVB, ani Bayernu, ale może poprzez pobyt w Wolfsburgu i Paryżu zmieni zdanie :) Nie mam nic przeciwko.
27.12.2017 01:03
Szanowna Redakcjo, szanowni Koledzy i Koleżanki po szalu,
Życzenia radosnych, spokojnych oraz błogosławionych Świąt Bożego Narodzenia, a pod choinką nadziei popartej sportowymi sukcesami na wiosnę w wykonaniu naszej ukochanej drużyny :)
Pozdrowienia,
Dugi
24.12.2017 15:12
@ Machete
Akurat Rafinha w 2011 r. przychodził jako gracz do 1 składu na prawą obronę. Wówczas nie mieliśmy jeszcze objawienia Alaby na lewej obronie (wystrzelił dopiero rok później po powrocie z Hoffe) i grał tam Lahm i grywał Contento. Pranjić zaczął wtedy grywać w pomocy. To, że Rafinha nie grał tak błyskotliwie jak za czasów Schalke to już inna sprawa. Już w zasadzie po pół roku było wiadomo, że Rafinha to za mały kaliber na 1 skład Bayernu.
01.12.2017 12:42
Potrzeba było załamania formy i zwolnienia Carlo, by przybył Jupp i przywrócił Javiego na DM-a! Teraz wszystko zależy od formy Hiszpana.
14.10.2017 13:37
@Rioo
"...po żadnej bramce czy asyście nie widać na jego twarzy radości, tylko zawsze wyraz twarzy zawodowego zabójcy ;)"
Pięknie uchwycone :)
To mi się w nim podoba. Wciąż młodzik, a charakteru może mu zazdrościć wielu. W Bayernie nie jest tak przebojowy i skuteczny, jak w reprze, ale może Jupp to zmieni.
09.10.2017 10:06
Jeśli jest w tym info coś z prawdy, to powiem tak... Mnie Tuchel w roli trenera BVB nie przekonywał. Owszem były przebłyski naprawdę dobrej gry, ale tylko przebłyski. Nie interesuję się na tyle tym zespołem by wiedzieć, czy wywoływał niesnaski w szatni, ale skoro po roku mu podziękowano, to zastanawiam się nad jego zdolnościami do prowadzenia wielkich klubów. W Mainz mu szło dobrze, ale to zespół 2-3 kalibru w Niemczech - z całym szacunkiem.
Jeśli ma u nas trenować do końca sezonu to ok, bo Sagnolowi bardziej nie wierzę, pomimo sympatii z lat kiedy u nas grał.
A gdyby tak Blanca do nas latem? Wolałbym Niemca, ale Blanc jest obecnie chyba wolny.
30.09.2017 11:40
Nie będę się pastwił, bo emocje powoli opadają, podobnie jak złość na Ulreicha i Robbena, ale powiem jedno - cała monachijska nonszalancja boiskowa w stylu " prowadzimy 2-0 u siebie, to rywal nam już nie podskoczy". Może i dobrze się stało.
22.09.2017 23:14
Witam,
Chciałem dopytać o wątek, który poruszyłem (chyba na priv'ie) z jednym z Adminów, a mianowicie, czy przed nowym sezonem rozpatrzona została kwestia typowania w meczach z dogrywkami?
Wg mnie powinno wyglądać to tak jak u buka, tzn. tylko 90 min.
Sytuacja miała miejsce przy rewanżowym spotkaniu z Realem, gdzie uznano wynik 4-2, a nie 1-2. Jak można się domyśleć trafiłem ten drugi i byłem przekonany, że będzie uznany.
16.08.2017 12:53
6 lat temu (Boże, jak ten czas leci :/) nie do pomyślenia. Schikeria dawała ultimatum (nawet kilka), którego rzekomo Zarząd przyjął do wiadomości, a nawet (chyba) miał się z niego wywiązać i właśnie jednym z nich było to, że Neuer nigdy nie może zostać kapitanem Bayernu. Albo klub ma (miał) to gdzieś, albo w końcu wszyscy w Monachium przekonali się już co do Manuela, jego umiejętności, charyzmy i woli walki ku chwale Dumy Bawarii. Mówi się, że zawsze lepiej gdy kapitanem jest gracz z pola, ale jeśli spojrzymy na obecny Bayern, to zimną głowę, poważanie w zespole i wśród rywali największe ma chyba Manu. Mullera mam wrażenie wciąż wszyscy traktują z przymrużeniem oka. Żartowniś uśmiechnięty od ucha do ucha i choć czasem potrafi zrobić wściekłą minę niczym oficer rodem z II Wojny Światowej :) to jednak Thomas wciąż pozostaje wesołym Tomkiem. Patrząc na "rodowód" na kapitana pasuje też Hummels, ale aktualny staż ma krótszy niż Neuer. Boa ma zbyt gorący temperament. Z innych zawodników nie widzę odpowiedniego kandydata. Zatem Manu to właściwy wybór. Oby tylko kontuzje omijały go szerokim łukiem, a będzie mógł sobie "kapitanować" ;)
18.07.2017 21:34
Byłem, widziałem, dobre widowisko, ale sam Gnabry wypadł blado. Szarpał, czasem (choć rzadko) się urwał swojemu obrońcy, ale w sytuacjach strzeleckich brak zimnej krwi.
Grunt, że niemiecka młodzież w finale! Tam jednak chyba tylko cud może zatrzymać Hiszpanów.
28.06.2017 09:37
Jak kibicuję Bayernowi prawie ćwierć wieku, tak do czasów Lahma nie znałem lepszego prawego obrońcy w klubie, a w Europie raptem kilku takiego kalibru. Śmiem twierdzić, że Willy miał nawet lepiej ułożoną stopę od Philippa. Ballack odchodząc do Chelsea stwierdził, że najbardziej będzie tęsknił za wrzutkami Francuza.
A co do jego nowej roli w Bayernie, to bardzo mnie to cieszy. Z Bordeaux wiodło mu się różnie, ale to była jego pierwsza, poważna praca w roli trenera. Początek miał dobry, później zespół popadł w przeciętność. Być może jako asystent sprawdzi się lepiej. Język ma opanowany, a to ważne. Witaj z powrotem!
PS. Z tekstu wynika, że "Tiger" przestał być asystentem. Wstyd przyznać, bo może coś mi umknęło, ale czy to oznacza jego emeryturę? :/
09.06.2017 13:08
Pamiętam ten czas, kiedy w 2003 r. przychodził do nas z River, i że już wtedy widząc go w meczach Copa Libertadores, czułem, że nie przychodzi do nas byle kto. Z początku grał na DM, co mnie samego dziwiło, ale z czasem przestawiony na środek obrony wyrabiał się. Pod koniec przygody z FCB był już "gwarantem" baboli i dygoczących kolan, ale paradoks polega na tym, że w sezonie 07/08 stworzył z Lucio jeden z legendarnych duetów, który wraz z Olim ustanowili najlepszą obronę w historii (21 bramek straconych) - co później oczywiście pobił Neuer za czasów Juppa (18) i Pepa (17).
Nie zmienia to faktu, że mimo słabszej końcówki (ostatnie 2 lata), zawsze będę miał do niego sentyment i szacunek, bo choć popełniał gafy, to zawsze podkreślał przywiązanie do barw.
Edytowano : 2017-05-15 22:23:51
(...) który wraz z Olim ustanowił * (...)
15.05.2017 22:22
Może jestem w błędzie, ale czy klub nie przedłużył kontraktu z Holgerem do 2018 r. tuż przed wypożyczeniem do S04? Kojarzę takiego newsa.
12.05.2017 15:21
Aż się zalogowałem by docenić i pochwalić tekst. Cieszy mnie, że autor dostrzega braki na lewej obronie, bo umówmy się, Alaba z roku na rok coraz mniej wnosi na tej stronie. Być może faktycznie należy mu dać szansę w środku? Z drugiej strony w środku czeka miejsce dla Martineza, bo nie mamy "wieży" na DM, a taka się przyda, co pokazał sezon 12/13. Nie do końca widzę Kimmicha na prawej obronie, ale... obym się mylił.
Poniżej moje realne "zachcianki" transferowe.
Zaklepani: Suele, Rudy
Być może:
- Sanchez (za Francka na 3-4 sezony)
- lewy obrońca (za Bernata i wówczas Alaba mógłby częściej grywać w pomocy)
- rezerwowy napastnik po 30-stce (Sanchez tylko na skrzydle)
- rezerwowy obrońca po 30-stce (czwarty w hierarchii, co by za dużo nie marudził na ławce - przyp. Martinez to dla mnie DM)
- nowy rezerwowy bramkarz, bo Ulreich nie gwarantuje pewności
- no i wspomniany prawy obrońca, bo Kimmich przy całej sympatii nie do końca mnie tam przekonuje, tym bardziej, że w pomocy jest bardziej pożyteczny
Odchodzą: Starke, Lahm, Alonso
Sprzedaż:
- Ulreich (wobec powyższego)
- Bernat (lubię gościa, taka mała mrówka, ale o ile z przodu ok, o tyle z tyłu nie te kalosze na Bayern)
- Rafinha (w założeniu, że kupilibyśmy prawego obrońcę do podstawowej 11-stki)
- Benatia (wszystko mówi, że Juventus go wykupi, a jeśli nie to na ławie u nas nie będzie chciał siedzieć)
- Costa (jeśli kupimy Sancheza, choć może i nawet bez tego)
03.05.2017 23:43
@ Rufus87
"...Costa nie prezentuje poziomu wymaganego od następcy francuza,a do tego nie jest już młody..."
Brak klasy Ribery'ego (sprzed lat), czy Robbena, to jedno, ale bez przesady, co do wieku Brazylijczyka. 27 lat to dobry wiek, co najmniej 5 lat gry na wysokim poziomie. Wracając do formy Costy. Pierwsze pół roku w FCB to full wypas, zazdrościła nam go cała Europa. Druga połowa była dobra, już bez szału, bo się na nim poznali, ale było dobrze. Drugi sezon to niby w statystykach niezły wynik, ale styl gry, zaangażowanie i fochy w mediach, to nie najlepiej o nim świadczy. Costa do dobry zawodnik i rozumiem jego chęci do częstszego grania, ale na to musi zapracować, a jak widać średnio mu się chce być "kocurem" z jesieni 2015r.
20.04.2017 22:13
Do Redakcji
Czy w Typerze nie ma błędu? Typowaliśmy wynik do '90 minuty, a nie z dogrywką. Przynajmniej tak mi się wydawało. Czy nie taki wynik powinien być brany pod uwagę, a nie ekstra czas z dogrywki?
Takie same zasady panują u buka, chyba, że są typowany dodatkowe "rundy" (tj. dogrywka, karne).
19.04.2017 13:31
Póki co za wcześnie dla Brandta w Bayernie. Chłopak ma talent, dobrze ułożoną stopę, co udowodnił już kilka razy, ale wczoraj kompletnie nie przekonał. Bez werwy, czy błysku. Za rok można wrócić do tematu i skorzystać z klauzuli, ale teraz za drogo (ok. 30mln) za tego młokosa.
16.04.2017 10:35
Boli. Bardzo boli, bo to kolejne bęcki u siebie od Realu. Mniejsze rozmiary, ale umówmy się, mogło się skończyć gorzej bez Manu. Przyszła kryska na Matyska i wyszedł brak rezerwowego napastnika, takiego z krwi i kości. Thomas to nasz człowiek, nie do ruszenia, ale nie jest to typowa 9-ka, co dziś "udowodnił". Gdzie był Alaba przy 1 bramce? Carvajal miał sporo miejsca i czasu na dokładną asystę. Gdzie był Alaba przy 2 bramce? Powinien pilnować CR, a robił to... Bernat. Nie chcę wszystkiego zwalać na Davida, ale obok Mullera była chyba najsłabszym ogniwem. Kiedyś Marcelo nie dorastał mu do pięt na tej pozycji, teraz role się odwróciły, bo Brazylijczyk zdążył nawet w niezłym stopniu opanować prawą nogę, a i z przodu daje znacznie więcej. Jeśli Mats (szef obrony) i Lewy wrócą na rewanż, to szansa wciąż istnieje. Trzeba tylko wykorzystywać swoje setki i gryźć trawę.
12.04.2017 23:22
Szanowny Redaktorze, nie odmieniamy Thiago na "Thiaga". To tak z czystej życzliwości, bo kolejny raz to widzę :) Już kiedyś Pan Szpakowski przerabiał Ronaldo, na "Ronalda".
Miłego dnia!
06.03.2017 10:29
Z całym szacunkiem do Svena, ale czy tylko ja uważam, że ewentualnie lepszą opcją byłby Starke? Ktoś powie, że Tom w ogóle nie ma kontaktu z prawdziwą piłką, a Sven? Mecz z Rostovem i tyle :)
06.03.2017 10:25
Skoro wielu z Was dzieli się narodzinami miłości do FCB, to i ja o tym wspomnę, choć jest to nieco inna historia niż reszty :)
1994r. Mundial w USA, mecz Niemcy - Korea Płd. Niesamowita bramka Klinsmanna na 1-0, mojego idola z lat dzieciństwa, który rok później zawitał do stolicy Bawarii i przywdział koszulkę FCB. To właśnie Klinsmann oraz (ogromna) niechęć moich rówieśników do Niemców spotęgowała uczucie wobec Bayernu i Die Mannschaft.
Pierwsza koszulka, ciemnogranatowa z sezonu 97/98 - Scholl.
09.02.2017 19:42
Oby to był dobry omen. Witamy z powrotem!
06.02.2017 21:17
Costa ostatnio nie zachwyca i jest delikatnie na bakier z formą, ale trudno się nie zgodzić z moim przedmówcą. Alonso gra i gra, a Kimmich (nie licząc wczorajszej absencji) siedzi na ławce, o Sanchesie nie wspominając.
Edytowano : 2017-02-05 12:25:56
Costa ostatnio nie zachwyca i jest delikatnie na bakier z formą, ale trudno się nie zgodzić z moim przedmówcą. Alonso gra i gra, a Kimmich (nie licząc wczorajszej absencji) siedzi na ławce, o Sanchesie nie wspominając. Oczywiście Costa to inna pozycja, ale rozumiem jego rozgoryczenie. Ribery'ego wielbię całym sercem, ale to on powinien już powoli stawać się rezerwowym, jeśli Costa ma zostać.
05.02.2017 12:22
Dzięki za linka. Faktycznie chłopakowi niesamowicie piłka trzyma się nogi. Jest nieustępliwy i o dziwo przy swoich drobnych gabarytach potrafi się przepchnąć. Mankamentem jest wzrost, no ale coś za coś. Może to zbieg okoliczności przed Euro, ale gdzieś kiedyś czytałem komentarze naszych rodaków, że jest podatny na kontuzje. Nie wiem ile w tym prawdy, bo jak mówię, nie oglądam PSG, ale jednak jest zbyt głośno o jego "romansie" z Carlo, żeby do nas przyszedł. To nie w stylu Bayernu.
ipiotrw
Oczywiście, że osoba Carlo jest tu najbardziej znacząca. Patrz przykłady sprzed lat: Van Gaal -> Robben, czy Pep -> Gotze i Thiago.
16.01.2017 18:15
Czy może mi ktoś wyjaśnić fenomen Verattiego? Nie oglądam Ligue 1, na Euro nie wystąpił z powodu kontuzji, a w LM rzadko kiedy oglądam PSG (nigdy jakoś za nimi nie przepadałem). Jak na zawodnika, w którym co drugi tu komentujący widzi zbawiciela naszej drugiej linii, to 1,65m nie robi furory. Z góry dzięki za info.
16.01.2017 17:14
Z Martinezem to wg mnie czyste bzdury wymyślone na noworocznym poczekaniu. Oba transfery bardzo cieszą. Po cichu liczę, że zakup Sule oznacza powrót Javiego do pomocy i automatycznie odejście wysłużonego już Alonso. Poza tym dojdzie tam Rudy.
15.01.2017 12:10
Pozycja obowiązkowa. Dzięki za info admin.
13.01.2017 18:59
Dzięki Wam, Redakcjo, za życzenia, za cały 2016 rok i trud jaki włożyliście w utrzymanie tej strony, byśmy nadal mogli cieszyć się na bieżąco newsami o naszym ukochanym klubie.
Serdeczne pozdrowienia,
Dugi
23.12.2016 19:09
Jak patrzę na komentarze w stylu vivi, czy nawet hovena i gregora, to się zastanawiam, czy kibicujemy jednemu zespołowi. Kompletny brak szacunku dla piłkarza, który jest naszym wychowankiem, mocno utożsamiał się z klubem i do czasu kontuzji nie zawodził, a nawet jeśli, to w niewielkim stopniu, bo drugim Van Buytenem (z najgorszych lat) na pewno nie był. Chłopakowi należy współczuć załamania nieźle rokującej kariery i w ostateczności podziękować za oddane serce oraz kapitalnego i jedynego gola w BL strzelonego z wolnego(!) w 2009r. przeciwko BMG, a nie szydzić czy wyganiać. To nie jest facet, któremu wisiało, czy biegał w koszulce FCB, czy BVB, czy S04. Determinacja zawsze była mocną stroną Holgera i jeśli dane nam będzie się z nim rozstać to z żalem i szacunkiem, a nie chlewem, który produkują tu co poniektórzy. Co nie zmienia faktu, że tak jak napisał Rufus87, nie może być tak, że wiecznie "leczony" zawodnik blokuje miejsce w składzie.
ZAWSZE będę miał sentyment do Holgera, choć może wiosną uda mu się przekonać sztab, że warto jeszcze go zatrzymać - przy jednoczesnym zakupie Sule.
Wesołych Świąt... bez wyjątków :)
23.12.2016 16:44
Gabryś
Rihanna - Work (feat. Drake) ;)
18.12.2016 13:07
@ pk
Masz racje. Też jestem w delikatnym szoku.
Co do rzekomych zakupów... JEŻELI TO PRAWDA to dobry ruch ze strony działaczy. Sule od co najmniej 1-2 sezonów wyróżniał się w Hoffe, a jego forma nie spada. Rudy to doświadczony, w dobrym wieku, reprezentant, który przychodzi(?) za darmo. Mnie akurat Rode zaimponował w Bayernie, bo dawał z siebie wszystko i podobnym zawodnikiem może być Rudy... zakładając, że Bayern nie ma zamiaru robić z niego PO. Kimmicha też tam zresztą nie widzę.
18.12.2016 13:04
@ Murphy123
Polać mu, dobrze gada:)
Od 3 sezonów przyglądam się temu chłopakowi i czyni postępy. Pamiętam, jak strzelił nam debiutancką bramkę w lidze (wygraliśmy 1-2 na Hoffe).
01.12.2016 19:13
josh82
Ribery czy Robben to inni zawodnicy. Wiekowo trochę młodsi, ale przede wszystkim wciąż szybcy i agresywni/głodni. Nie twierdzę, że każdy piłkarz ma latać jak głupi od linii do linii, ale Alonso to już cień samego siebie. Truchtacz z niezłą techniką i doświadczeniem, ale popełniający zbyt często głupie błędy (ostatnio z BVB). Przy całym szacunku, ja bym już mu podziękował. Sanches, czy Kimmich mogą się uczyć od Vidala. Latem można by kupić kogoś pokroju Alonso, ale w okolicach 30-stki.
01.12.2016 19:11
Zdecydowanie. Bastian był świetnym materiałem na kapitana. Za młodu wariat, ale im starszy tym coraz bardziej opanowany i szanowany przez rywali, a jednocześnie walczący o swoje.
13.10.2016 13:13
Tu Ci przyznaję rację. Też mi się to u niego nie podoba.
PS. Między innymi dlatego tak bardzo lubię i szanuję Buffona, który potrafi załagodzić największy konflikt na murawie, ale przy okazji ochrzanić / zmobilizować kolegów.
13.10.2016 12:51
Przecież ja nic takiego nie napisałem :)
Kapitan ma być wzorem, ale i motywatorem. Ma być "przedłużaczem" trenera (bez podtekstów). Co do czerwonych Boatenga, to przyznałem, że swoje za uszami ma.
13.10.2016 12:43
@ Silesi
Nie żebym był jakoś specjalnie za lub przeciw, ale przed Van Bommelem jeszcze większe "charakterki" były kapitanami (Effe, Oli) i w niczym to nie przeszkadzało, bo nie osłabiali zespołu. Effe może był bardziej narażony na kartki, które oczywiście zbierał, ale jednak rządził zespołem i nie dawał sobie w kasze dmuchać. Van Bommel czasem przesadzał i dlatego częściej był karany. Owszem, nie jestem za tym, żeby kapitan wylatywał z boiska co mecz, lub co drugi (czyt. Van Bommel), ale nie widzę przeszkód by Boa mógł zostać kapitanem. Ma swoje za uszami, ale przed nim rywale czują respekt. Lahma przeciwnicy szanują, ale nie czują respektu, bo to piłkarz z klasą, opanowany, który rzadko fauluje, a już na pewno nie wymusza i nie udaje.
13.10.2016 12:34
Daj mu Panie Boże zdrowie, końskie zdrowie, bo ten człowiek to skarb, choć wolałbym go widzieć u boku Vidala. Teraz wiadomo, gra w zastępstwie za Jerome'a.
22.08.2016 21:21
Kariery u nas nie zrobił, ale szanujący się kibic powinien pamiętać, jak do nas przychodził - z łatką austriackiego talentu - tym bardziej, że nie było to tak dawno. Jak czytam "kto to jest", to mnie to po prostu... martwi. Widocznie zaliczam się do oldschool'owych dinozaurów.
25.07.2016 23:29
Nie chce psioczyć, bo gracz nawet jeszcze nie został ogłoszony, jako nasz zawodnik, ale jeśli jest w tym sporo prawdy, to poza tym, że być może rzadziej łapie kontuzje niż Medhi, to raczej poziom niżej niż Marokańczyk. Owszem, mam dosyć szklanych nóg Benatii, ale zdecydowanie wyżej cenię jego umiejętności niż u Corluki, który w niezłych klubach już grał (City, Spurs, epizod w Leverkusen) i jakoś nigdzie nie zagrzał miejsca, bo 80 występów przez 4 lata w Spurs to nie jest jakiś wybitny wynik. Ktoś powie, że Corluka nie będzie narzekał na siedzenie na ławie... tylko, że jeśli (odpukać!) Boa, lub Mats nie będą mogli grać przez dłuższy czas, to znów pojawi się niepewność. Każdy klub z topu (może poza Barceloną) ma co najmniej 3 świetnych stoperów. Nie mówię, że Bayern ma rozbić bank na trzeciego ŚO, ale chyba znalazłby się ktoś lepszy.
01.07.2016 23:42
@ Sepp
Zakładam, że przedłuży kontrakt dlatego uważam, że jest nie do wyjęcia. U nas nie będzie siedział na ławce, a Real ma trzech topowych stoperów, choć wiem, że ten klub jest nieobliczalny w zakupach.
@Rizzitelli
Bellerin (niestety) chyba wygryzłby naszego kapitana choćby ze względu na szybkość. Alexis ostatni sezon miał słabszy, ale to wciąż klasowy zawodnik, który spokojnie mógłby konkurować. Ozil to może leniwy, czy flegmatyczny gracz, ale zjada naszego "sztukmistrza" Thiago. Co do reszty się zgodzę, łącznie z nastawieniem do wyspiarskiego futbolu :)
01.07.2016 11:56
@ Patryk233
W Arsenalu Koscielny gra praktycznie w każdym meczu, nie licząc kontuzji czy kartek. To od niego Wenger rozpoczyna skład jeśli chodzi o defensywę. Przez tych kilka sezonów w PL Koscielny stał się czołowym obrońcą. Dobra gra głową, bark w bark i nie jest wolny. Chociaż grajek dobry, to jednak nie ma szans by siedział u nas na ławce, jak również na to, że Arsenal go puści. No, chyba, że Real wyłoży 70-100mln w co też wątpię, bo jest tam Ramos, Pepe i wg mnie najlepszy obecnie francuski stoper, czyli Varane.
@Rugierro
Trochę pokory:) Już nie chodzi o to, że w Arsenalu jest kilku fajnych zawodników, ale po co taki ton wypowiedzi? Potem inni wytykają nam butę.
01.07.2016 10:26
Włochy na papierze, poza obroną, wyglądają bardzo przeciętnie, a jednak Conte wyciska wynik ponad stan. Kunszt trenera, bo na szczęście nie można tego zrzucić. Wielki szacunek dla Italii mimo, że nigdy za nimi nie przepadałem. Niemcom zawsze ciężko się z nimi gra w meczach o stawkę.
27.06.2016 23:06
@ Prezes42
Bayern - Bayer 3-0 :)
11.06.2016 23:40
Dzięki za wszystko Seba i życzę jak najlepiej w dalszej karierze z debiutem w Mannschafcie na czele. Ja nie żałuję, że odchodzi akurat do BVB, ja żałuję, że w ogóle odchodzi, choć doskonale rozumiem powody. Bayern nigdy nie był tworzony z samych gwiazd, bo zawsze byli potrzebni pracusie od czarnej roboty i właśnie dlatego szkoda, że Bastek odchodzi. Dobra kasa i zostaje w BL, to mnie jedynie cieszy. To, że był/jest fanem BVBsłyszałem już zanim przyszedł do nas, więc to żadna nowość.
06.06.2016 22:33
Dobry chłopak i solidny piłkarz o charakterze walczaka, który niestety nie był przez Pepa traktowany na równi z innymi, a wielokrotnie pokazywał, że na to zasługuje. Bardzo pożyteczny rezerwowy, który, jak pisze Marienplatz, przy Carlo grałby częściej, ale i tak nie byłby czołową postacią. Życzę mu jak najlepiej i oby po transferze do Gladbach otworzyły się dla niego drzwi reprezentacji.
28.05.2016 11:00
Seep2
Jota w jotę podpisuję się pod Twoją wypowiedzią. Szerokiej drogi Hiszpanowi byleby z dala od Monachium.
26.05.2016 09:40
24 miejsce, czyli jest dużo lepiej niż przed rokiem (ok. 50). Kilka kolejek przespanych, więc w nowym sezonie trzeba się pilnować :) Gratulacje dla zwycięzców!
23.05.2016 17:06
Gdybyśmy nie kupili prawego obrońcy i gdyby Hojbjergowi uśmiechało się tam grać, to właśnie tam bym go wypróbował, bo w pierwszym sezonie Pepa, w finale Pokalu, tam właśnie grał i spisywał się bardzo dobrze (o mały włos nie zdobył bramki po rajdzie). Nie pozbywałbym się lekką ręką tego zawodnika, choć wiem, że w środku pola nie ma dla niego miejsca. Ewentualnie jakaś klauzula wykupu po 2-3 latach. Tym, którzy przekreślili go, przypomnę tylko, że jak wchodził do drużyny w sezonie 12/13, to większość rozpływała się nad duńskim diamentem...a teraz pokazują mu plecy.
16.05.2016 17:39
Real jest w czołówce nielubianych przeze mnie ekip, do City nic nie mam, choć nie podoba mi się ich szejkowska potęga w 5 minut, a Atletico wprost przeciwnie, bo do dnia dzisiejszego dobrze im życzyłem, ale to co zaprezentował Simeone powoduje, że czuję wielką niechęć do tej ekipy i możliwe, że będę przeciwko nim w finale. Zawodnikom może i bym życzył sukcesu, ale temu chamowi ani grama. Niestety wrócił stary Diego z boisk z przełomu lat 90-00.
A co do meczu. Nie zwalam całej winy na Thomasa, ba, nie czuję żalu do niego, ale zadałbym mu pytanie: Dlaczego w taki sposób? Praktycznie zawsze po ziemi, po rogach, a jak już spierdzieli, to w podobny sposób jak dziś. Chyba czas na chwilową zmianę wśród egzekutorów 11-stek. Byliśmy lepsi, dużo lepsi i jeden błąd powoduje, że odpadamy. Karny dla Atletico nie wymaga komentarza. Comana przemilczę, bo nie wierzyłem, że to on. Cały zespół bym pochwalił, ale w szczególności Vidala i (UWAGA!) Alonso. Środek pola pracował wg mnie fenomenalnie. To właśnie charakteryzuje Alonso. Jak jest skupiony, to rozdziela piłki i ustawia się wzorowo, zaś jak myśli o dupie marynie, to przesypia mecz, zaliczając przy okazji babola. Dziś spisał się bardzo dobrze. Niestety muszę nieco zganić Alabę. Pech chciał, że znów był ostatnim obrońcą, który mógł zatrzymać strzelca...i nie zatrzymał. Spalonego nie było. Paradoksalnie jest to pierwszy (rewanżowy) mecz Pepa w półfinale, gdzie nie mam do niego pretensji. Ustawił najmocniejszy skład, wpuścił z ławki jedynego sensownego zawodnika, a jego zespół (poza jednym, dwoma błędami w obronie) zagrał bardzo dobrze. Kibice innych klubów pewnie wiele by oddali za taką regularność w półfinałach/finałach, jaką prezentujemy od 2010 r., ale chcąc być najlepszym trzeba chociaż raz na trzy sezony przełamać klątwę półfinalisty. Teraz czas budowy nowego zespołu Ancelottiego i obyśmy za rok o tej porze nie wzdychali w kierunku Pepa.
03.05.2016 23:25
Obecne koszulki są ładne, ale zawsze lubiłem klimaty z kołnierzykami. Bardzo chętnie kupie taką koszulkę. Pamiętam sezony z Makaay'em kiedy graliśmy z podobnymi. Wyjazdowe też fajne + regionalne wstawki. Dużo lepsze od pomarańczowych z różowym napisem z sezonu 12/13, czy też tych z szarym pasem na dole i granatowym pośrodku. Subiektywnie jednak, najlepsze z ostatnich lat to te domowe z 12/13, w których graliśmy w finale LM.
29.04.2016 18:38
Śmiem twierdzi, że najlepszy wespół z Lahmem, prawy obrońca jaki grał u nas odkąd kibicuję Bayernowi ('95). Gdyby nie kontuzje, to mógł u nas grać śmiało do 2012 r.
29.04.2016 18:32
Wstyd, a zarazem nie wstyd przyznać, że trafiłem oba wyniki (do przerwy i po 90'). Strzały Atletico też trafiłem idealnie, ale o 3 za mało dałem naszym. W ilości naszych fauli pomyliłem się tylko o 1 oczko. Wiara wiarą, trzymanie kciuków swoją drogą, ale wiedziałem, że będzie trudno, a jeśli przegramy to nisko. W nosie miałem typera kiedy nasi pudłowali, ale... bycie pierwszy raz zwycięzcą kolejki - wespół tylko z jednym graczem - to powód do satysfakcji... pomimo okoliczności wytypowania porażki swojego klubu.
28.04.2016 22:54
@ Quebo
Pamiętasz naszą dyskusję sprzed kilku dni nt. Thiago? Daleki jestem od uszczypliwości, raczej stwierdzam fakty, a są takie, że Hiszpan, którego tak broniłeś, dał dziś dowody na to jak bezproduktywnym jest zawodnikiem. Nie obchodzą mnie statystki piłek posyłanych do przodu, a nie w bok, czy do tyłu. Gość nie ma mentalności, a odbiory, o których wspominałeś... Ta jego próba "odbioru" przy bramce Saula, to jakaś kpina. Biegł za nim, niby coś nogami chciał zrobić, ale potem uznał, że są inni od tego i odpuścił.
Bez spiny.
W awans nadal wierzę. 1-0, to niewygodny wynik, ale do odrobienia, tym bardziej, że 2 połowa to znaczna przewaga Bawarczyków. Liczę, że AA będzie podobnie wspierać swoich jak dziś VC.
27.04.2016 23:56
@ Skobry
Wierz mi, też chcę mocnych rywali w BL dla Bayernu. Dla mnie też liga robi się trochę nudna, gdzie BVB, Leverkusen, czy Schalke mają tak mało do powiedzenia. No może poza BVB, ale oni i tak odstają. Osobiście jeśli jednak taka sytuacja ma się utrzymywać, to tak, chcę by największe gwiazdy BL trafiały do nas, a nie uciekały gdzie indziej. Nie mówię, że wszystkie, bo nie starczyłoby dla wszystkich miejsca, ale czołowi, a przede wszystkim Niemcy, którzy zgrywając się w Bayernie mogą jeszcze wiele dać Mannschaftowi. Bayern zawsze stał (w większości) reprezentantami Niemiec i wolę taką politykę niż interkontynentalny misz masz rodem z Arsenalu, City, czy Chelsea. Również nie uważam, żeby Mats był już w 100% zawodnikiem Bayernu, poczekajmy.
25.04.2016 23:53