Już by ich Felix uratował przed spadkiem...nie dość, że by spadli to jeszcze by im dodatkowych długów narobił, a potem jeszcze pewnie kadrę do 40 zawodników powiększył. Dziękuję bardzo, to co Magath zaczął odwalać po wygraniu mistrza z Wilkami to wyraźnie wskazywało, że odbiła mu totalna palma i gość stracił poczucie rzeczywistości. W Schalke zrobił 43 osobową kadrę, wydawał masę kasy na dziwne transfery, budżet płacowy był rozdymany do monstrualnych rozmiarów, a potem zostawił spaloną ziemię. Potem wrócił do Wolfsburga i to samo. Ok, trzeba mu oddać to, że zrobił do tych klubów kilka bardzo dobrych transferów, ale ogólnie to musiał kupić 15 piłkarzy, żeby jeden wypalił. W dodatku styl w jakim grały te drużyny stawał się do bólu przewidywalny i po czasie niczym nie potrafił zaskoczyć.
16.02.2014 20:18
Arsenal dziś potwornie się męczył, trochę więcej dokładności piłkarzy Liverpoolu i Arsenal znowu by przegrał i to wyraźnie. Wyraźnie stracili ten polot, luz i łatwość w grze z jesieni, już mecz w Neapolu pokazał, że ta drużyna łapie załamanie formy...ale mecz meczowi nie równy. Arsenal ma mimo wszystko 11tkę klasowych piłkarzy, którzy są ograni, doświadczeni i jeśli ktoś tu spodziewa się łatwego zwycięstwa w Londynie czy jakichś formalności to może się bardzo mocno rozczarować. Zmęczeni czy nie, brak formy czy nie, to na mecz z Bayernem się zepną na maxa, a Bayern musi grać swoje, utrzymywać się jak najdłużej przy piłce, to najbardziej wybija z gry Arsenal.
"Tylkonachwilę"-no cóż, kibice Bayernu przeżyli wiele sukcesów, ale też sporo porażek, ci którzy się nie wykruszyli i przetrwali okras między 2001 a 2013 rokiem pozostali z Bayernem. No niestety, zdecydowana większość "kibiców" odpuściłaby sobie gdyby jeden z ich ulubionych "wielkich klubów" przez tyle lat nie wygrał niczego w Europie. Poza tym-jednak inne jest myślenie ludzi np. po 25 roku życia-a takich jest tu dużo lub więcej, niż takich po 13-16 roku.
16.02.2014 20:03
Jaki skład na Arsenal? Neuer-Rafinha, Boateng, Dante, Alaba-Lahm, Kroos, Thiago, Robben, Gotze-Mandżukić. Pewnie tak to bedzie wyglądało. Dobrze, że jest ten uniwersalny Gotze bo bez Shaqa i Riberyego kiepsko by ta strona wyglądała.
15.02.2014 19:09
fcrobbery-ok, ale popatrzmy też na grę tych zespołów. Tu jest wiele winy w sposobie gry tych zespołów, mentalności. No bo jeśli taki Leverkusen dostaje 0-5 u siebie z ManU to nikt mi nie wmówi, że jest taka różnica klas między tymi zespołami spowodowana przez hegemonię Bayernu, oglądałem ten mecz i Leverkusen zagrał jak chłopaki z klasy, którzy podniecili się, że przyjadą gwiazdy z wielkiego klubu, Leverkusen to w ogóle miało więcej takich wpadek 1-7 z Barceloną-to jest kwestia mentalności i osobowości, tego się nie da kupić. Albo taki HSV-przecież jak oni grają? Tu nic nie zrobią pieniądze-to jest zgraja gamoni i łamag, nawet nie potrafią wymienić 4 podań pod rząd dokładnie. Problem leży gdzie indziej-w zarządach tych klubów i mentalności. Co zrobiono z VFB albo Werderem, albo HSV, który jeszcze niedawno dochodził 2 lata pod rząd do 1/2 finału Ligi Europy, mieli w swoim składzie takich piłkarzy jak VdV, Kompany, De Jong, Petrić, Trochowski itd. Niech spojrzą na siebie najpierw i zaczną porządkować podwórko od siebie. To Bayern ciągnie ten wózek właśnie. Przecież co to za menedżer z takiego Bobicia w VFB? Wzięli go za nazwisko i zasługi jako gracza. Te kluby też wydają wbrew pozorom spore pieniądze, ale jak je inwestują? Np. taki HSV jest w czołówce wydanej kasy na transfery, ale wydają w ogóle w błoto. Kto zabrania BVB sprowadzić np. takiego Vollanda, Firmino, Jansena itp. itd. w ich zasięgu spokojnie, ale ciekawe czy kogoś takiego zakontraktują? Kto im bronił zainteresować się np. takim Hernanesem z Lazio-super rozgrywający, reprezentant Brazyli, a tu się okazuje, że Inter go sprowadził za 15 mln. euro i to w przerwie zimowej. Na rynku jest masa zawodników wysokiej klasy, na których stać i BVB i HSV i Leverkusen i Schalke, ale wolą skupić 5 Jojiciów czy Dong Won Jinów niż dwóch klasy Vollanda czy Hernanesa. Bayern wszystkich nie wykupi i nie ogarnie, każdym się nie interesuje. Francja, Portugalia, Belgia, Holandia, Rosja czy nawet Włochy, środek tabeli w Niemczech-to są rynki dla tych klubów gdzie za 10 mln. euro można na prawdę wyciągnąć świetnych zawodników.
14.02.2014 13:05
Ale pierdoły, już nie wiedzą jakie scenariusze wymyślać i się gazety prześcigają w sensacyjnych doniesieniach, ktoś coś wymyśli, puści bąka i już hurrraaa. Niedługo podadzą, że Mandżukić pójdzie do Legii bo kiedyś tam Lewego odprawili z kwitkiem i nie chcąc popełnić tego błędu ponownie wezmą kogoś przeciwko komu Lewy grał kilka razy w lidze.
14.02.2014 12:48
Najśmieszniejszy to jest ten cały Watzke, który przynajmniej raz w tygodniu musi się gdzieś wyżalić na Bayern. Kibice BVB i ich zarząd już zapomnieli jak BVB szastało kasą w latach 90 i na przełomie wieków. Pamiętam jak do BVB przychodziły takie gwiazdy jak KH Riedle, Andreas Moller, Jurgen Kohler, Paulo Sousa, Julio Cesar, Mathias Sammer-przecież sprowadzenie tych piłkarzy z Włoch wtedy kosztowało na prawdę ogromne pieniądze, liga włoska była wówczas najlepszą ligą świata i nie dość, że BVB zapłaciła za transfery to jeszcze musiała przyciągnąć ich dużymi zarobkami, potem BVB szastała kasą, na jeden z najdroższych niewypałów transferowych Victora Ikpebę, potem kupili Marcio Amoroso za 25 mln. euro, Rosickiego za 20, za tyle samo Jana Kollera, i to w roku 2000. Więc niech nie chrzanią, narobili sobie długów i tyle, przejedli i roztrwonili pozycję jaką sobie wypracowali po zwycięstwie w 1997 w LM.
14.02.2014 12:37
Oczywiście, że Bayern w finale. Jedyna obawa to o to, że będą grali ostro bo wczoraj grali bardzo ostro i nie oszczędzali kości Aptekarzy, więc jedyna obawa to o kontuzje, a Bayer wczoraj zagrał na prawdę bardzo słabo ogólnie, nie pokazali zupełnie woli zwycięstwa i przeszli obok meczu. Dla Bayernu to najlepszy z możliwych losowań, po 1) w końcu u siebie, dopiero 2 z 5 meczów w pucharze u siebie, po 2) stosunkowo łatwy rywal w gorącym okresie, więc będzie można wystawić nawet rezerwowy skład, żeby też sobie pograli.
13.02.2014 12:34
Przecież BVB gra właśnie teraz, a mecz HSV-Bayern jest jutro.
11.02.2014 21:44
Dzięki za uzupełnienie info-ktokolwiek tam przyłożył do tego rękę.
A mnie się właśnie marzy w Bayernie kiedyś takie trio Draxler-Schurrle-Gotze.
Draksla jest teraz stosunkowo łatwo do wyjęcia, ale uważam, że powinien pograć w Schalke jeszcze ze 2 sezony, to jest na prawdę bardzo dobry klub i nie powinien stamtąd za szybko uciekać, ma tam status gwiazdy, praktycznie pewne miejsce w składzie, a jak pójdzie do Arsenalów czy Realów no to będzie jednym z wielu, a on musi grać. Schurrle niestety teraz jakoś wielu okazji do gry nie dostaje od Murynia, choć na początku grał dość regularnie, teraz jakaś stagnacja, myślę, że za rok albo 2 Andre będzie spokojnie do wyjęcia z Chelsea, jak dla mnie to doskonały następca Robbena.
05.02.2014 11:55
Arteta też nie zagra w pierwszym meczu za żółte kartki z fazy grupowej.
31.01.2014 21:32
Gladius-no właśnie zapomnieli niestety, po tym jak BVB świetnie rozpoczęła ten sezon to nawet na stronie BVB w komentarzach kibice pisali, że można już zapomnieć o "judaszu" bo mają Mikitariana i Aubameyanga. Teraz sobie przypomnieli, że im ukradliśmy "judasza". Także jak BVB na koniec zajmie miejsce 2-4 to znowu zapomną.
31.01.2014 16:48
Ja go tam nawet jestem w stanie zrozumieć. Pół składu kontuzjowane przez prawie połowę sezonu więc jest sfrustrowany i żółć go zżera, w jakiś sposób musiał wylać te żale to tego się przyczepił. Dopóki skład był cały, a Gundo, Schmelzer, Hummels i Subotić, Kuba grali to wszystko cacy i o Gotze wszyscy zapomnieli. Teraz sobie przypomnieli. Dostali 38 baniek za Gotzego, trzeba było jakos spożytkować i np. spróbować zatrzymać w Bundeslidze Schurrlego, za którego Chelsea dała 25 baniek.
31.01.2014 16:35
Wystarczyło kilka urazów i Bayern ma praktycznie tylko 11 zawodników i tylko jeden skład wyjściowy, bardzo zawężyła się nagle ta kadra nam. Bayern teraz stąpa po kruchym lodzie, a do meczu z Arsenalem gramy co 3 dni teraz.
29.01.2014 19:12
Nie powtarzajcie niektórzy bzdur za niektórymi mediami, które napisały, że Beckenbauer powiedział, że ".Mandżu może pakować walizki." Bzdura na resorach, jak zwykle tz-online sobie nadinterpretował wypowiedź i dał taki właśnie tytuł, żeby przyciągnąć czytelnika taką wypowiedzią, ale w samej wypowiedzi nic takiego nie ma. Polecam przeczytać tekst po niemiecku w oryginale, jeśli ktoś zna, i nie powtarzać bzdur. Beckenbauer odpowiedział na pytanie czy po przyjściu Lewego Mandżukić może już pakować walizki-cytuję: "z pewnością można sobie wyobrazić takie rozwiązanie, że Lewandowski wygra tę rywalizację. Jego sposób gry bardziej pasuje do ustawienia Guardioli niż typowy środkowy napastnik jak np. Mandżukić". A kilka dni wcześniej Rummenigge zapewniał, że "Bayern nie ma zamiaru się pozbywać Mario". W takim klubie jak Bayern 2 napastników takiej klasy jak Lewy i Mandżu powinno być. Odchodzi Pizarro więc miejsce się zrobi. Poza tym, pamiętam te dyskusje kiedy przyszedł Roy Makaay, że on z Elberem razem grać nie mogą i Elber ostatecznie odszedł co było dużym błędem i Bayern potem tego żałował. Poza tym w BVB Lewandowski bardzo często gra jako taki cofnięty napastnik-rozgrywający i dogrywa zarówno Reusowi, Aubameyangowi czy Błaszczykowskiemu, moim zdaniem Lewy w Bayernie będzie bardzo uniwersalny i będzie grał na pozycjach, które obecnie pełnią i Mandżu i Muller i Gotze-a jak do tego dojdzie jeszcze Robert to ta siła będzie na prawdę imponująca, dodając jeszcze do tego takich asystentów jak Arjen i Franck.
25.01.2014 09:33
Miałem okazję spotkać Lewandowskiego na żywo...w telewizji wygląda na znacznie bardziej przypakowanego i umięśnionego, na żywo jednak jest bardzo szczupły i gdyby go trochę tam w Borussi nie podpakowali to byłby po prostu drobny, dlatego jakoś nie chce mi się wierzyć, że Lewy wyskoczył jak "byk", to w takim razie tamten dzieciak musiał mieć z 160 w kapeluszu, że tak strasznie się wystraszył. "Aż go głowa nadal boli"-niech się dzieciak cieszy, że Lewandowski dał się sprowokować, dzięki temu gnojek ma swoje 5 minut sławy. ze strachu pewnie popuścił jeszcze w majty.
24.01.2014 11:18
Co w y, Schalke nie ma szans wskoczyć na 4 miejsce, choć szczerze im kibicuję i lubię ten klub to obawiam się, że do ostatniej kolejki będą mocno walczyli, żeby zagrać w LE. Jak dla mnie 1wsza siódemka, któa zagra w europejskich pucharach będzie wyglądała tak na koniec sezonu: 1) Bayern, 2) BVB 3) Leverkusen, 4) Wolfsburg, 5) Gladbach, 6)Schalke/Hertha 7) Hertha/Schalke. Schalke ma masę kontuzji, kiepsko im idzie w meczach z rywalami z góry tabeli, a i z tymi z dołu się męczą. Obrona dziurawa jak sito i jak na klub, który aspiruje do LM to nie mają co o tym myśleć jeśli tracą tak dużo bramek. Myślałem, że może w przerwie zmienią trenera bo Keller kompletnie nie radzi sobie w grze defensywnej, Schalke jest strasznie niepewne i gra bardzo nierówno. Trzyma ich tylko indywidualna klasa zawodników bo z tym trenerem to na prawdę nie zajdą nigdzie dalej. Z dobrym trenerem i bez tej plagi kontuzji Schalke by mogło nawet powalczyć z Realem jak równy z równym, a tak to dostaną jak od Chelsea, szkoda.
22.01.2014 14:59
Też oglądam Bayern od 20 lat, ale porównuję jesienie. A prawda jest taka, że na jesieni zeszłego roku po wpadce z BATE Borysów to wielu wywalało tu Juppa na zbity pysk. Były też spotkania, w których Bayern męczył niemiłosiernie-z Lille na wyjeździe czy w Valencii, w Bundeslidze też zdarzały się wpadki, np. z Leverkusen u siebie. To jest naturalne w sporcie, ale niektórzy patrzą przez jakiś dziwny sentymentalny pryzmat, że wtedy było wszystko super i wszyscy kochali Juppa jak jeden mąż od początku do końca, a tak nie było, bo właśnie po meczach z BATE czy Arsenalem u siebie nastroje były fatalne.
Bayern Guardioli gra bardzo dobrze, nie widać wielkich zmian, ale co ciekawe, jak wyliczył Sportbild, Bayern Guardioli utrzymuje się przy piłce chyba coś ok dodatkowych 6% czasu więcej przy piłce w porównaniu z Juppem.
Poza tym-te gadanie o "nalepszym Bayernie wszechczasów" jest śmieszne i nie da się porównać. Pamiętam, że kiedy Hitzfeld prowadził Bayern w latach 98-2001 to ówczesny Bayern uznawano za najlepszy "allerzeiten". Nie da się porównać tego z lat 70, 90 i obecnych, to inne czasy, byli najlepsi w swoich czasach, i do czasów należy to odnosić. Każda z tych drużyn z różnych epok była najlepsza i tyle.
23.12.2013 20:11
Przestańcie chrzanić w kółko, że traciliśmy za Juppa jakoś szczególnie mniej bramek. Albo liczycie, że ludzie mają krótką pamięć, albo że nie można tego sprawdzić, albo kreujecie się na wielkich znawców i statystyków-co jest po prostu śmieszne.
Po rundzie jesiennej zeszłego sezonu mieliśmy straconych 7 bramek, teraz 8-po prostu kolosalna różnica. W LM w fazie grupowej Bayern stracił w zeszłym sezonie 7 bramek, w tym tylko 5, po 3 meczach DFB Pokal Bayern stracił 1 bramkę, z zeszłym sezonie dopiero w 1/2 finału. Biorąc pod uwagę Ligę Ligę Mistrzów i DFB Pokal-w zeszłym sezonie na przerwę zimową Bayern schodził ze stratą 14 bramek, w tym sezonie na tym samym etapie Bayern schodzi na przerwę zimową ze stratą...14 bramek w tych 3 rozgrywkach. No rzeczywiście, tracimy tych bramek masakrycznie więcej.
23.12.2013 19:45
Norymberga zdecydowanie za słaba, nie wiele się tam nauczy-no chyba, że kopać po kostkach. W Schalke będzie miał dużą konkurencję, a linię obrony Schalke ma obsadzoną wieloma zawodnikami mniej więcej na jego poziomie, poza tym w LM nie zagra z Schalke bo już w tym sezonie zagrał w Bayernie. Najlepsza opcja to Eintracht, raczej by miał tam pierwszy skład z miejsca, a i w LE mógłby grać na wysokim poziomie.
22.12.2013 13:48
Obóz rozpoczyna się za dwa tygodnie, to będzie już 4 tygodnie od urazu, do tego czasu rana się już raczej zagoi więc Robben do Dubaju pojedzie, skoro teraz lekko ćwiczy to jest to tylko kwestia czasu czyli zgojenia się rany i już, miał na prawdę dużo szczęścia, że tylko na ranie kłutej się skończyło.
19.12.2013 17:59
A w dodatku jeśli Eintracht wyeliminuje Porto to trafi w 1/8 na kogoś z pary Swansea-Napoli, także zapowiada się wiosna mega ciekawie. Eintracht ma spore sznse, bo Porto gra cały ten sezon słabo.
16.12.2013 20:03
A skąd pewność, że losowanie było ustawione, a może ktoś dzień wcześniej polosował wszystkie możliwe kombinacje par 1/8 finału, a potem w poniedziałek nagle nagłośnił tę, która wyszła podczas losowania i robi się wielkie halo. Poza tym-niby co w tych parach jest takiego spiskowego i skandalicznego?
Te rozgrywki-LM i LE właśnie są dlatego tak bardzo dochodowe i stały się kurą znoszącą złote jaja i hitem bo sprawuje nad nimi pieczę uefa-ze wszystkim tego wadami to jest to jednak optymalne wyjście. Jakby kluby miały organizować to między sobą to by dopiero cyrki były, wtedy to by było dopiero pole do nadużyć.
16.12.2013 18:01
Dżordan-no też prawda, oglądałem ich mecz z United, i to po prostu była kpina i żarty jakieś, najsłąbszy i najbardziej frajerski mecz niemieckiego klubu w europejskich pucharach jaki widziałem przez ponad 20 lat oglądania europejskich pucharów. Ale...liczę po prostu, że nazwa PSG nie jest tak podniecająca jak Manczester United, Real MAdryt czy FC Barcelona.
16.12.2013 14:54
A ja tam się cieszę, że gramy z Arsenalem-po 1) Bayern ich nie zlekceważy-jak to miało miejsce np. z Basel, czy rok temu w rewanżu z Arsenalem u siebie. Po 2) Bayern jakoś potrafi grać z angielskimi zespołami całkiem dobrze...i co ciekawe, praktycznie zawsze droga do finału LM prowadziła przez Manchester. Po 3) w tym sezonie graliśmy już z City, w obu meczach Bayern był zdecydowanie lepszy-w drugim meczu za szybko chyba objęli prowadzenie i za łatwo i potem odpuścili. Po 4) Arsenal w czasie 1/8 ma trudny kalendarz, a z silnymi rywalami w lidze radzą sobie bardzo średnio. Po 5) w Neapolu grali po prostu piach, jeszcze jeden gol i by odpadli, a mogli ich natracić 3-4, i to wiedząc, że mogą ciągle odpaść grali po prostu słabo.
Jak dla mnie to szanse obu drużyn widzę tak jak rok temu.
Ogólnie to szanse wszystkich klubów z BL nie wyglądają źle-
BVB zdecydowany faworyt przeciwko Zenitowi, grającemu bardzo średnio i to w grupie z Austrią Wiedeń i z najsłabszym Porto od wielu lat ledwo wytoczyli się z grupy. Nie wiele brakowało a przegrali by z rezerwami Atletico i to u siebie.
Schalke04-mają szansę, ma ich podobno przejąć Schaaf, a ten z Werderem potrafił ograć Real, ogólnie jak się nie przestraszą nazwy to jest możliwa niespodzianka-w końcu co roku jest jakaś niespodzianka-może to będzie to.
Leverkusen-ci to mają problem z głową wyraźnie, robią w majtki gdy usłyszą nazwę wielkiego klubu, jak z United np. Z PSG szanse 50/50, jak se nie wbiją do tych cymbałów, że gra wielki Ibra i trzeba się go bać to polegną w szatni, ale jeśli nie to mogą awansować.
16.12.2013 14:39
Przeprowadziłem losowanie tak dla jaj na własny użytek i oto wyniki:D
Świetny zawodnik, przed nim wielka kariera, ale pójdzie do BVB, ewentualnie do Schalke.
11.12.2013 16:25
Mecz już rozstrzygnięty, mam nadzieję, że pogra trochę dłużej Shaq, Hojbjerg i Pizarro.
07.12.2013 16:20
Jemu po prostu brakuje ogrania i pewności siebie na boisku. Najlepszym tego przykładem był mecz z City, Kirhchoff wszedł i praktycznie na dzień dobry popełnił strasznie głupi i naiwny błąd, którym Negredo strzelił gola, poza tym uleciała połowa pewności w obronie z jego pojawieniem się, a to nie jest oznaka, że piłkarz jest słaby, ale że po prostu za mało gra i rzucony na głęboką wodę gubi się. w takich meczach jak z pucharze z Augsburgiem czy jutro z Bremą powinien wybiegać w pierwszym składzie. To średniacy i Bayern nie przegra, a tacy zawodnicy jak Jan, Contento, Hojbjerg mogliby się ogrywać.
06.12.2013 13:15
No właśnie, drwale z Augsburga wczoraj nie ganiali za piłką ale bardziej patrzyli kogo by tu skosić.
Jak dla mnie plaga kontuzji w Bayernie czy BVB to nie przypadek, te drużyny grają taki futbol, który irytuje do tego stopnia przeciwników, że ci chcąc w jakikolwiek sposób zaszkodzić po prostu faulują jak się da. Wiadomo, że piłkarze Augsburga nie mają nawet w 1/10 takich umiejętności więc czymś próbują nadrabiać. Wyleczy się jeden, to zaraz z uraz kolejny i tak od sierpnia. Cała wyleczoną i gotową kadrę to zobaczymy chyba po przerwie zimowej kiedy wszyscy się doleczą. choć z drugiej strony to niedługo na liście kontuzjowanych zostanie tylko Bastian i Robben-bo Shaq i Pizarro właściwie są już gotowi.
05.12.2013 11:44
Szczęściem w nieszczęściu jest to, że to "tylko" głęboka rana, która po prostu musi być zszyta i potem się goić, a nie żadne więzadła, skręcenia, naderwania, stawy itp. Podejrzewam, że Arjen do treningów wróci za 3-4 tygodnie, a więc dokładnie na obozie treningowym w Dubaju, a na rundę rewanżową spokojnie będzie już gotowy.
W lidze 3 mecze ze średniakami, w LM ostatni mecz-formalność, no i najważniejsze to Klubowe Mistrzostwa Świata-dobrze, że wraca już Sqagiri.
05.12.2013 11:10
Czy ja wiem czy LE to słaby zarobek? Schalke np. 2 sezony temu zarobiło prawie 30 mln. euro na dojściu do 1.4 finału, Borussia 3 lata temu 15 mln. i to jedynie po fazie grupowej odpadli, Hannower 2 sezony temu 23 mln., a Eintracht Frankfurt jjuż ma pewne 5,5 mln po fazie grupowej. Polskim klubom nigdy nic się nie opłaca, ale rozsądny klub potrafi świetnie zainwestować kasę z LE i zbudować sobie pozycję. Benfica i Atletico właśnie dzięki dobrym występom w LE i nabiciu punktów są z 1 koszyka losowane.
25.11.2013 14:46
No właśnie, w Bayernie Rode sobie pogra tyle co Kirchoff-Rode interesują się Leverkusen, BVB i Schalke, podobnie Kirchoffa chciały mieć te kluby i oni powinni iść do któregoś z tych zespołów.
24.11.2013 14:21
Jednak zanim Bayern strzelił 2 bramkę to mecz był bardzo wyrównany, mieliśmy na prawdę dużo szczęścia, że żadna z tym akcji Borussii nie wpadła do bramki, bo w sumie stworzyli sobie z 5-6 akcji po których powinien być spokojnie gol. Pierwsza połowa bardzo wyrównana i w zasadzie nie było widać, że BVB gra w tak dużym osłabieniu, jednak był bardzo widoczny brak Francka. Trochę irytowała chwilami pierdołowatość obrony, ale równie pierdołowato w wykończeniu zachowywali się zawodnicy BVB.
Myślę, że po prostu duży wpływ miało zmęczenie, co dało o sobie znać od 80 minuty i Borussia pękła, ostatnia akcja na 3-0 to majstersztyk, Gotze wszedł wtedy kiedy miał wejść, czyli taki trochę drobniejszy zawodnik, zwinny na podmęczonego rywala, Mandżukić ich najpierw wymęczył a Gotze dobił, bo trzeba zauważyć, że gra na prawdę się zmieniła pozytywnie po wejściu Mario.
Pozytywnie zaskoczyła Borussia bo niewątpliwie patrząc po składzie to miało to wyglądać tragiczne, a tymczasem zagrali całkiem dobrze, jeśli zagrają tak jak wczoraj z Napoli, tylko z nieco lepszą skutecznością to wygrają.
A w Bayernie...niech wracają jak najszybciej Shaqiri, Schweinsteiger, Ribery i Pizarro.-wtedy znowu można myśleć o obronie Triple.
24.11.2013 13:36
Trochę niepotrzebnie się napinacie, Lehmann nie powiedział, że są "lepsi od Riberyego", tylko, że są "ważniejsi od Riberyego", tu zostało to źle przetłumaczone i został całkowicie zmieniony sens wypowiedzi. Lehmannowi chodziło o to, że w Bayernie siły są rozłożone równomiernie dość i brak Ribberyego aż tak fatalnie nie wpływa na grę Bayernu jak np. brak Messiego w Barcelonie czy Ronaldo w Realu.
23.11.2013 10:35
Czy ja wiem... poza tym, że w derbach Stambułu, Belgradu czy Buenos Aires dochodzi do regularnego i masowego mordobicie w dużej części miasta to te mecze prezentują raczej średni poziom piłkarski. A ta cała otoczka wrogości wyczerpała już raczej fascynację innych tymi wydarzeniami.
20.11.2013 20:11
Durm grał, ale wrócił z urazem kolana z meczu reprezentacji u-21 i ma miesiąc przerwy.
20.11.2013 14:38
Ale mają w defensywie dwa bardzo duże talenty-Koray Gunter i Marian Sarr, także może dzięki tym kontuzjom znowu jakiś wielki talent wypłynie, myslę, że taki skład wybiegnie:
Czy rzeczywiście ten skład BVB aż tak tragicznie wygląda? Raczej nie. U nas będą wymęczeni Ribery, Dante, Kroos i Gotze. Raczej wyrównany mecz będzie, z przewagą Bayernu.
20.11.2013 14:33
Hummels to w ogóle w bardzo głupi i banalny sposób się tej kontuzji nabawił-po prostu źle stąpnął po wyskoku do pojedynku główkowego.
20.11.2013 13:49
A co najśmieszniejsze, albo najtragiczniejsze dla nich, to ten Friedrich wczoraj w sparingu z Paderborn złapał kontuzje kolana, i to wcale nie jakąś tam lekką. Także on też nie zagra. Ale myślę, że jeśli Hummels nie zagra to środek obrony u nich będzie wyglądał tak: Sokratis-Bender/Kehl
20.11.2013 10:04
Martinez wczoraj przesiedział cały mecz na ławce. Ale wychodzi na to, że tamto stłuczenie kolana na treningu to nic poważnego, trochę pobolało i tyle, bo w sumie gdyby było coś gorzej to by o tym trąbili na tz-online pewnie.
20.11.2013 09:00
lubbard-możesz złożyć donos do haja, że wdarła się V Kolumna BVB na stronę Bayernu i robi krecią robotę, wystarczy wypełnić formularz i zakupić znaczek skarbowy, oczekiwanie na odpowiedź i rozpatrzenie skargi trwa do 2 dni roboczych;).
19.11.2013 20:37
Jeśli jednak Gundo przedłuży kontrakt z BVB, bez żadnych tam klauzul itp., to będzie nie do wyciągnięcia za mniej jak 60 baniek pewnie, czyli właściwie nie do wyciągnięcia w ogóle. Z tym Realem to też ploty tylko tak jak z Lewym czy Reusem ciągle, jak dla mnie to Ilkay jest świetny, ale po tej kontuzji pleców co ma teraz to będzie chyba już dość kruchy i mocno kontuzjogenny.
19.11.2013 20:34
Ty to masz jakąś fiksację, nawet nie warto się z tobą w jakąkolwiek dyskusję wdawać bo pokonasz doświadczeniem w tego typu pyskówkach. Siedzisz krytykujesz, możesz pisać wszystko przez czerwone okulary, nabór nadal trwa i nikt nie broni ci pisać, a jak ci się nie chce, nie umiesz to pozostaje ci bezproduktywne krytykowanie bo coś tam raz napisałem pozytywnie o BVB. nara.
19.11.2013 20:19
Z tym Hojbjergiem to oczywiście abstrakcja, tak tylko kombinuję kogo by można było tam wstawić gdyby nie grał Javi i Tiago od początku, ale myślę, że tu nie trzeba wiele kombinować i wybiegnie skład taki jak w ostatnich 2 miesiącach-o ile będą zdrowi ci co mają być zdrowi- Neuer-Rafinha, Dante, Boateng, Alaba-Lahm-Kroos, Ribery, Robben, Gotze(Muller)-Muller(Mandżukić/Gotze)
19.11.2013 18:32
Super Pucharem Niemiec nie ma się co sugerować, wtedy Guardiola dopiero poznawał drużynę, wszystko było jednym wielkim eksperymentem w powijakach a on sobie po prostu sprawdzał i tyle. Podobnie jak mecz w AudiCup z City, ogólnie to wyglądało tak sobie, chociaż City wtedy nie pokazało nic to Bayern jakoś tak nie mógł zaskoczyć, a już 2 miesiące później w Manchesterze City dosłownie nie istniało, a Bayern rozegrał chyba najlepszy mecz za Guardioli do tej pory. BVB też ma swoje kłopoty w defensywie także jeśli nawet Javi nie zagra to myślę, że środek Thiago-Lahm może jakoś zadziałać, choć raczej Thiago nie zagra od pierwszej minuty...może Hojbjerg-Lahm.
19.11.2013 17:55
Poza tym-od końca sierpnia to już jest 4 przerwa na reprezentacje, w tym ta z końca sierpnia i ta obecna tylko na mecze towarzyskie, bo te z września i października to eliminacyjne to ok, ale żeby po przerwie na eliminacje, które były 3 tygodnie temu, robić znowu przerwę to jest już przegięcie i po prostu eksploatacja na siłę. No bo co takiej Hiszpanii dadzą mecze towarzyskie z Gwineą Równikową i RPA to ja nie wiem, równie dobrze mogliby zagrać sparing z 3 ligowcem z Niemiec czy Hiszpanii, mają pod nosem.
Ja rozumiem baraże-to ok, niech te mecze będą, ale cała reszta towarzyskich w tym terminie nie powinna być w oficjalnym terminie fifa i uefa i to klub powinien zadecydować czy zawodnika puści czy nie.
15.11.2013 16:06
fcbayerniak-oczywiście, że bym olał sobie taką reprezentację gdybym miał z każdego zgrupowania wracać z kontuzją i mieć 2-3 miesiące przerwy, dziękuję bardzo, i jakieś tam kwestie honoru mnie nie ruszają przy sprawie reprezentacji narodowych.
15.11.2013 12:30
W dodatku debilne spotkania towarzyskie, z Gwineą Równikową i RPA, no ludzie, to są kpiny, a jakimś dziwnym trafem Javi już z trzeciego zgrupowania reprezentacji wraca z kontuzją. Ta federacja i ich treneiro mają zawodników w du.ie, ich stan zdrowia itp. Niech klub się martwi, a zawodnik i to w dodatku z Bundesligi to tylko mięso armatnie, najważniejsze to dmuchać i chuchać na tych z barcelonki i srealiku, grę dla takiej reprezentacji, nawet najlepszej, miałbym głęboko w ...
15.11.2013 12:10
Chu.e, kur.y pierdo...e zajeb..e kuta.ony barcelońskie, "Przypadkowe starcie", jak się da i kogo się da, wykosić.
Jestem pewien na 120%, że Martinez ma tę rundę już z głowy, wróci pewnie po przerwie zimowej.
15.11.2013 11:54
Nie ma co tragizować, w LM Bayern teraz ważne mecze będzie grał dopiero na wiosnę, w lidze Bayern spokojnie zakończy tę rundę na 1 lub 2 miejscu. Bastian wróci dopiero na rundę rewanżową, poza tym-wykurują się już niedługo Scaquiri i Thiago. Na pozycji Bastiana jest Javi, a w odwodzie jeszcze Hojbjerg, na którego Pep nie będzie się bał postawić jak by co. Teraz najważniejsze mecze to Klubowe Mistrzostwo Świata, na tym trzeba się skupić. W LM w Moskwie Bayern raczej wygra spokojnie, ostatni mecz z City u siebie też na luzie.
Najbardziej martwiące są teraz te przerwy na reprezentacje, jak dla mnie to największe zagrożenie i zawsze na nich ktoś łapie głupie urazy. A to ostatnia taka przerwa na reprezentacje, więc aby ją jako tako przetrwać to potem będzie z górki, kolejna dopiero w lutym. A przez zimę doleczenie się i regeneracja.
08.11.2013 15:36
Niestety, ale Schalke po odejściu Neuera ma w bramce samych przygłupów po prostu, a Hildebrandt to już w ogóle debil numer jeden, praktycznie w każdym meczu ma "słabe momenty". Ja nie kumam tych decydentów w Schalke, praktycznie przez bramkarzy tracą masę punktów, a mogli sprowadzić Trappa, Zielera, Giefera...
06.11.2013 21:41
Noah Shawn opuścił juniorów Bayernu przed rokiem i obecnie gra w Spvgg Unterchahing. Trener tej grupy wiekowej w Bayernie nie chciał go w drużynie i nie dawał mu szans na grę praktycznie w ogóle.
03.11.2013 16:49
Wtedy to ściągnęli Sose chyba bo za Aguero nie chcieli zapłacić 3-4 mln. euro więcej, które miały iść dla jego menadżera, który miał wykupione do niego prawa. Pamiętam, że łączna cena za Aguero wtedy to było chyba jakoś 18 mln. euro.
03.11.2013 14:44
Mam nadzieję, że to tylko plota, ja oczekuję od przyszłego sezonu Lewandowskiego w Bayernie, tylko Lewy-jest po prostu stworzony dla Bayernu, w dodatku za dużo mniejszą kasę od tego karakana kłótliwego.
03.11.2013 14:35
W tym sezonie to Hoffenheim zostało już 2 raz pięknie ocyganione. W 1 kolejce z Norymbergą-piłka z pół metra za linią jak byk-bramka nie uznana, i teraz to. Hoffe powinno mieć 4 pkt. więcej w tabeli gdyby wszystko było sędziowane jak trzeba, a to bardzo dużo, bo byliby gdzieś tak przy 4 miejscu, potem na koniec sezonu może się okazać, że własnie te kilka punktów zabrakło im do pucharów.
19.10.2013 13:03
Freiburg zagrał tak, że lepsze wrażenie by zrobili jakby oddali mecz walkowerem, zaoszczędzili by sił i podróży. Szkoda, że w ich miejsce nie gra Hannover albo Gladbach w LE, albo Wolfsburg.
03.10.2013 20:52
Nie skrytykował tylko powiedział, ze takie coś jak powiedział Sammer powinno lepiej zostać w szatni i tyle-nawet nie powiedział, dosłownie, że chodzi o Sammera tylko całą tę żenującą sprawę z tym, że Sammer był strasznie niezadowolony po meczu z Hannoverem w lidze bo drużyna za mało "serca i zaangażowania" włożyła.
02.10.2013 14:40
Zaczyna się psuć ale chyba według dziennikarzy, którzy jak się nic nie dzieje to rozdmuchuja byle sprawę do wielkiego problemu. Zwłaszcza niemieccy dziennikarze sportowi uwielbiają maglować jedną sprawę tygodniami i analizować ją na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby. Lahm powiedział tylko, że lepiej jednak jakby taka krytyka zostawała w szatni, a dziennikarze zrobili z tego info dnia normalnie. Zwłaszcza TZ uwielbia robić z igły widły.
Ok, i dlatego napisałem, że BVB i tak z tego meczu wyszło z twarzą przegrywając 1-2, owszem mieli gorszy dzień, ale to nie Napoli było takie mocne tylko BVB miała o tyle gorszy dzień, a mimo to ta porażka nie jest jakaś tragiczna bo przegrać 1-2 na wyjeździe z czołową włoską drużyną to nie wstyd, ale BVB pokazała, że nawet w słabym meczu potrafi grać na tyle dobrze aby nie dostać jak wczoraj Leverkusen np.
18.09.2013 23:09
Ok, ja się będę cieszył jak Bayern będzie ich robił w bambuko, ale nie jakieś Napoli. Zresztą, odkąd Napoli nam kontuzjowało Bastiana, a potem Alabę w sparingu to życzę im zawsze źle w pucharach. W pucharach wszystkim klubom z BL kibicuję jak Bayernowi więc szkoda Borussi bo wyglądali w tym meczu na prawdę bardzo dobrze w pierwszych 30 minutach.
18.09.2013 22:56
No i co zacieszacie, że BVB przegrało jak stado osłów?
To i tak nie zmienia faktu, że to świetna drużyna i zagrali dziś dobry mecz, głupota Weidenfellera obciążyła cały zespół. Grać połowę meczu przeciw takiej drużynie jak Napoli i jeszcze uratować twarz, a Napoli ledwo wygrało to i tak należą się brawa dla Borussi. W pełnym składzie spokojnie by ten mecz co najmniej zremisowali.
Trzymam kciuki za Dortmund i wygrają jeszcze nie raz w tym sezonie z LM, wezmą też rewanż na Napoli, które jak zwykle grało chamsko i ostro.
18.09.2013 22:45
Właśnie często się myli Beckenbauera z klasycznym czy środkowym obrońcą, a on był wtedy takim odpowiednikiem Defensywnego Pomocnika, pełnił bardziej taką role jak Schweinsteiger obecnie, dlatego strzelał stosunkowo dużo bramek i brał udział w akcjach.
A złota piłke powinien dostać najpierw Ribery, potem Lahm-to niewątpliwie zawodnicy, którzy grali przez cały sezon, równo, regularnie.
17.09.2013 13:59
CSKA-mocno osłabiona, z klubami z Rosji Bayern w europejskich pucharach sobie radził całkiem nieźle, grał kilka razy ze Spartakiem i chyba nie przegrał ani razu, jedynie ta porażka z Zenitem, a CSKA-klub mocny, owszem, ale moim zdaniem to taki odpowiednik Lille-gdybym miał porównać rywali z zeszłorocznej grupy LM.
City-jak na razie nie gra nic specjalnego, w lidze grają w kratkę i mecz dobry przeplatają z przeciętnym co najwyżej, ich zaletą nie jest zespołowość, a każdy zawodnik indywidualnie, bo trzeba przyznać, że City ma pakę nieprzewidywalną-u siebie spokojnie do ogrania.
Pilzno-to taki BATE-na pewno jakąś niespodziankę zrobią -remis/wygrana z City albo CSKA? Drużyna mocno osłabiona odejściami czołowych piłkarzy po każdym sezonie w pucharach. ayern nauczony porażką z BATE już raczej nie da sobie tak wklepać.
ostatecznie stawiam, że Bayern zdobędzie w tej grupie 14-16 pkt. i 1 miejsce.
16.09.2013 17:02
Dokładnie, nie ma się co oszukiwać, w przypadku kolana Holgera chodzi już tylko o to, aby było ono sprawne i mógł normalnie chodzić, ale nie łudźmy się, że będzie ono na tyle sprawne, żeby mógł znowu wrócić do wyczynowego sportu i o takim natężeniu. To jest już konic jego kariery bo kolano po takiej kontuzji i tylu operacjach nigdy już nie ma 100% sprawności, a może jedynie połowę tego co przed kontuzją, a to za mało na zawodowego sportowca. W innym przypadku będą się powtarzały takie urazy-pogra miesiąc i znowu rok leczenia, i tak w kółko...a wszystko zaczęło się od tak banalnej sytuacji w meczu z BVB...
16.09.2013 16:36
Sammer niech nie przesadza z tą krytyką, krytyka ok, ale nie na każdym kroku i przy byle okazji, wygrali źle, bo nie tak efektownie, zremisowali źle bo za mało serca włożyli, przegrali też źle no bo przegrali. Sammer jest niekonsekwentny i sam sobie zaprzecza-najpierw opowiadał, że trzeba dać czasu i powstrzyma się od krytyki nawet jak będzie szło nie za dobrze, teraz praktycznie co mecz zrzędzi jak stara baba i rozpowiada swoje niezadowolenie na prawo i lewo, to jest denerwujące i tylko wprowadza niepotrzebną nerwowość.
16.09.2013 12:33
Taaa. BVB straci punkty, zwłaszcza z beznadziejnym HSV, który obronę ma jak sito. Spokojnie Borussia wygra.
14.09.2013 18:37
Najważniejsze to to, że Bayern utrzymuje dobrą grę w defensywie-tylko 2 gole stracone po 5 meczach w lidze. Na ofensywę przyjdzie czas, choć i tak ona gra dobrze, trzeba wziąć pod uwagę, ze nie było Bastiana, a Ribery, Muller i Kroos byli mocno wyeksploatowani po meczach reprezentacji, i Boateng, który zagrał po 90 w obu meczach.
W zeszłym sezonie też często zdarzały się takie mecze, że Bayern miał kiepską jedną połowę, męczył niemiłosiernie z Leverkusen, Freiburgiem, Gladbach, nie mówiąc o BVB, także z tym jak to o wiele gorzej jest za Guardioli bym nie przesadzał.
14.09.2013 17:42
Super się prazentuje ten strój i jako całość i we fragmentach. I najważniejsze, że w końcu nie pieperznęli na koszulkach tego obrzydliwego "LigaTotal" na różowo bo to zawsze psuło stroje wyjazdowe białe.
01.09.2013 17:35
Po 1) Chelsea będzie w tym sezonie niesamowicie silna, moim zdaniem wczoraj Bayern grał z najsilniejszą drużyna na świecie-zaraz za Bayernem. Wiem, że Chelsea nie gra ładnie itp. ale w meczach o wszystko potrafią się niesamowicie zmobilizować i grają po prostu niewygodnie dla każdego. Ich defensywę jest sforsować bardzo trudno, a Bayern wczoraj stworzył sobie w sumie z 5-6 okazji na gola i 2 strzelił. Chelsea będzie też mocna tym, że na każdą pozycję ma 2 równorzędnych napastników, jak dla mnie ta Chelsea pokona i obecną Barcelonę i Juve, nie wspominając o tym, że rozniosą niestety w grupie Schalke;).
Po 2) Bayern zagrał zdecydowanie lepiej niż w Superpucharze z BVB i postęp jest widoczny, o ile pierwszy stracony gol to był błąd systemowy to druga bramka spada na Boatenga, cały mecz grał bezbłędnie, a w tym jednym momencie miał zaćmienie.
Po 3) udało sie przełamać i totalnie wypędzić demony z finału z Monachium, to da Bayernowi poczucie pewności i siły, a wygranie w karnych jeszcze dodatkowo.
Poprawić gre w defensywie i Bayern może obronić ten Puchar bo i Barca i Real i Chelsea też w przebudowie, o ile nie większej niz Bayern.
Dla mnie najgroźniejszym rywalem znowu będzie BVB i nie zdziwię się jeśli spotkamy się z Borussią w półfinale bądź finale LM. Borussia może spokojnie kontynuować swoje podczas gdy cała czołówka organizuje się przebudowuje na nowo, BVB musi to wykorzystać.
31.08.2013 14:36
Poldi kontuzjowany, 10-12 tygodni przerwy.
Dwa odważne posunięcia Lowa w końcu, a więc Sam i Kruse. Ja rozumiem przywiązanie do nazwisk, ale Klose i Gomez to tak zamuleni napastnicy, że dosłownie już niczym nie są w stanie zaskoczyć. Równie dobrze za nich na atak można by było dać Lahma. Mertesacker to też nie wiem co tam robi, gość jest tak drewniany, że piłki się mu od nóg odbijają, w Bundeslidze jest kilku lepszych środkowych np. Wollscheid z Bayeru albo chociażby Kirchoff.
30.08.2013 15:08
UWAGA! Takie grupy wylosują kluby z Bundesligi
1)
Bayern
Szachtar D.
Olimpiacos P.
Celtic
2)
Arsenal
Schalke
Zenit
Napoli
3)Man Utd.
Milan
BVB
FC Kopenhaga
4)
FC Barcelona
Juventus
Bayer 04 Leverkusen
Viktoria Pilzen
29.08.2013 11:14
Każdy kto ma trochę oleju w głowie wiedział, że tak będzie po sprzedaniu Gustavo i Emre. Bastian co sezon jest praktycznie w sumie przez jakieś 3 miesiące wyłączony z gry, a potem dochodzi do siebie, Thiago to nie jest żaden defensywny zawodnik, jest to klasyczny ofensywny rozgrywający, typowa 10tka, coś jak Gotze.
Jak dla mnie obecnie za Bastiana gdy jest kontuzjowany powinien grać Kirchoff-kiedy nie ma Martineza. Te eksperymenty wszystkie to się skończą wypieprzeniem Guardioli w Marcu.
27.08.2013 23:08
Właśnie, podobno "tylko" mocne stłuczenie kostki i może nawet zagra z Czelsą.
27.08.2013 22:53
1) Bayern dziś nie zagrał jakoś źle, skład był mieszany i eksperymentalny, to nie Guardiola był na boisku i nie on sknocił kilka setek, FCB powinien wygrać 3-0 to spotkanie, ale ok, trudno.
Po 2) Legia miała i tak mase szczęścia, że zagra w LE, Steaua to nie jest jakiś prymus, ale dla Legii za mocny jednak. Urban i tak wyleci bo ta Legia gra taką kichę jak Stuttgart np. obecnie, a w LE też są mocne kluby.
27.08.2013 22:50
Schalke niestety odpadnie, lubię ten klub i żenada patrzeć na to co grają. Jeśli nie wywalą tego Kellera i nie sprowadzą jakiegoś solidnego i doświadczonego trenera to nie tylko LM nie będą mieli, ale będą grać o utrzymanie. W normalnej formie to Schalke by ich pyknęło, ale tak to odpadną.
20.08.2013 17:05
Past-pamiętam jak "fachury" Twojego pokroju pisały po pierwszym meczu Juppa kiedy przegrał na początek u siebie z Gladbach 0-1-"wywalić dziada, po co go zatrudniali, to dobry kolega Hoenessa i dziadek chce dorobić, zblazowany dziadek bez pomysłu" itd.
17.08.2013 18:01
A czego Wy się spodziewaliście dzisiaj? Cały skład jeździł praktycznie po całym świecie grać mecze towarzyskie, wrócili z nich w czwartek wieczorem, a już w piątek jechali do Frankfurtu na mecz w sobotę. Prawie zawsze tak wygląda liga kiedy w środku tygodnia są te mecze towarzyskie reprezentacji, w dodatku na początku sezonu.
17.08.2013 17:40
Ale ta nasza Szakira to jest jednak niedoceniana, co prawda wokół gościa nie ma tyle szumu co w okół Gotze czy Thiago, ale przecież on im w niczym nie ustępuje.
11.08.2013 22:09
Ok, za chwilę na prawdę ciekawy mecz-Schalke-HSV.
11.08.2013 17:22
jastrząb-jak dla mnie mogą takie sparingi przegrać i 0-5, aby w takich meczach nie złapać kontuzji, bo zwykle los jest złośliwy i w takich meczach często się zdarzają, poza tym ten sparing jest w tak niewygodnym momencie grany, że na siłę, nikt tu nie będzie nadstawiał nogi za bardzo.
11.08.2013 17:19
Z niektórych tutaj to niezłe DEKLE jeśli przywiązują jakąkolwiek rolę do tego sparingu. Ten sparing został zaplanowany na ostatnią chwilę, z okazji 20 lecia Audi na Węgrzech, akurat bo zawodnicy będą się jakoś specjalnie przykładali 2 dni po meczu w lidze i na 3 dni przed meczami reprezentacji. Guardiola po prostu wystawił tych, którzy nie grali, wziął kilku z młodzieżówki do kompletu i tyle, to nawet nie ma wartości sparingu choćby takiego jak z Barceloną czy Sao Paolo.
Prawdziwe oblicze tego Bayernu to np. mecz z Gladbach-które ma w tym sezonie naprawde solidną pakę i będa grali o miejsca -3-6 w tym sezonie.
11.08.2013 17:09
odsumowując-Bayern wczoraj zagrał po prostu słabo, postępów w grze nie widać. Jedyne co widać to chaos, Guardiola wyleci marzec-kwiecień. Owszem, można się tam na siłę doszukiwać jakichś pozytywów w grze i odwracać kota ogonem, ale nie ma po co.
To co gra Bayern teraz to zupełny brak pomysłu, podawanie sobie piłki wzdłuż w te i nazat, grają jak piłkarze ręczni albo hokeiści.
06.08.2013 10:47
Marzec-kwiecień go wywalą, będzie podobna szopka jak z Van Gaalem, była nauczka aby nie zatrudniać "katalońskiej szkoły".
02.08.2013 21:31
Właśnie przeczytałem ten bardzo rozsądny wpis na onecie pod artykułem o Bayernie (co rzadko się zdarza na onecie ogólnie
Nic dodać, nic ująć.
Oglądałem mecz Bayern - Man City i jako fan Bayernu oceniam nowy styl jako ... KATASTROFA.
Pierwsze 30 minut. Posiadanie piłki - Bayern 72 %, Man City 28 %. Niby super. Tylko, że jak Man City zrozumiał, że to kolejna reinkarnacja tiki-taki , tj. ja do mnie, ty do Ciebie i tak milion bezproduktywnych podań, więc cofnęli się i zaczęli czekać na kontrę. 35 minuta - pierwsza niezła okazja Man City. 40 minuta - druga okazja i była to najlepsza okazja spotkania.
Druga połowa i piękne 0:1 dla Man City. Niezrozumiała taktyka Bayernu , bez tak naprawdę napastnika. Owszem, rolę tą pełnił Thomas Muller, ale ponieważ jego gabaryty są takie jakie są, nie jest snajperem, tyłem do bramki piłki nie przyjmie, nie zastawi się, nie przepchnie 2x wiekszego obrońcy więc bardzo szybko skrzydłowi zrozumieli, że akcje skrzydłami, czyli to co mieli najlepszego (+ kontry ultra szybkie) w zeszłym sezonie, obecnie jest bez sensu. Tym samym świetne pary z zeszłego sezonu tj. Alaba + Ribery, Lahm + Robben przestały w praktyce funkcjonować.
Świetnie wyważony środek, czyli Martinez, Schweinsteiger, Kroos (zaryzykują stwierdzenie, że nawet lepszy niż Barcelona) też został popsuty - Guardiola poprzesuwał Kroosa, Schweinsteigera, a Martineza (cofniętego do obrony) zastąpił bezproduktywnym i zwyczajnie nijakim póki co Alcantarą.
Obrona jest dziurawa jak ser szwajcarski - to imponujące, że z najlepszej defensywy w Europie (2:0, 2:0 z Juve, 4:0, 3:0 Barcelona ...) nie zostało prawie nic. Durne komplikacje jak np. Philip Lahm, od lat grający na prawej obronie (wcześniej czasem niechętnie na lewej), grający w ... środku pomocy - tak jakby Kroos, Alcantara, Schweinsteiger, Martinez to było za mało.
Kiedy w końcu wpuścil Mandzukica , ten gdzieś biegal po skrzydle (takie wymagania), ale i tak wystarczyło mu 15 minut (z przesuniętym Mullerem na skrzydło, czyli tak jak być powinno), aby trafić raz, a potem trafić w słupek.
Koniec końców Bayern wygrał 2:1, ale po widowiskowości, świetnym stylu i radości z gry, nie zostało nic. Zamiast pieknych szybkich kontr, akcji oskrzydlających, strzałów z dystansu, , pięknych dośrodkowań, zagrań z pierwszej piłki, mamy pierdyliard nudnych podań. Jupp wróć !!!
To już nawet nie chodzi o wyniki (to dopiero początek sezonu), ale ten styl (w składzie stopniowo pojawiają sie same karakany jak w Barcelonie - Alcantara, Rafinha - dojdzie Goetze) jest najzwyczajniej w świecie antyfutbolowy. Mądry rywal się cofa do obrony i jest taki ścisk, że do znudzenia odgrywany jest zamek hokejowy, z którego nic nie wynika. Piłkarze się "duszą" grając takim stylem.
02.08.2013 21:03
Oczywiście, ta gra Bayernu obecna wygląda nieźle ale tylko na tle sparingów. W meczach o stawkę, a zwłaszcza w Lidze Mistrzów Bayern co mecz będzie dostawał w tyłek jeśli Guardiola będzie wystawiał takie ustawienie jak do tej pory to kombinował. w Bundeslidze z taką grą też mistrzostwa nie wróżę, jeśli Guardiola nadal tak będzie eksperymentował i w miarę szybko coś się nie wyklaruje to Sammer go wypieprzy w kwietniu najpóźniej. Nie wspominając o atmosferze w szatni. Ja rozumiem, że on chce stworzyć coś swojego, ale to co robi na razie to jest na siłę, jakby uczyć kota szczekać.
02.08.2013 20:51
No właśnie mam taka nadziję, że Hojbjerg i Weiser będą tymi, którzy wejdą do I drużyny, coś czuję, że Guardiola zrobi coś takiego jak Van Gaal, że odważnie postawi właśnie na tych dwóch wychowanków-jak swego czasu Luis na Badstubera, Mullera i Alabe-tym bardziej, że nic nie słychać aby Bayern chciał nawet ich wypożyczyć.
02.08.2013 17:58
No właśnie już nikt nie przyjdzie bo te 3 transfery zrobiono tylko po to aby oczyścić i unormować kadrę, tak jak zapowiadał Sammer, że nie planują na ten sezon z tymi zawodnikami i oni nie pograją. Ale po odejściu Gustavo i Cana...ilu zostaje defensywnych pomocników? Basitan, Martinez i to chyba wszystko.
02.08.2013 17:51
Niektórzy chyba oglądali inny mecz. Jeśli Bayern wczoraj zagrał słaby mecz to LM wygrała Borussia. Jak można takie bzdury pisać. Zarówno z Sao Paolo jak i z City zagrali świetnie. Z Sao Paolo po pierwszej połowie mogli spokojnie 2-0 prowadzić, podobnie z City, gdzie w pierwszej połowie stworzyli sobie 3 świetne okazje. I gdzie to groźne i nieobliczalne City? Chyba w Manchesterze zostało. Pierwsza połowa to cisneli ich jak się tylko da. City wyszła jedna przypadkowa akcja i wpadł im gol.
Myślę, że Pep tak eksperymentował tylko podczas przygotowań, po 2 audicup był rozgrywany dzień po dniu więc logiczne, że te składy musiały być takie przemieszane. Zagrali dobrze, pozostaje tylko jeszcze kwestia opanowania tego niewielkiego chaosu w grze i Bayer znowu będzie grał o potrójna koronę.
02.08.2013 17:48
Luiz jest już praktycznie jedną nogą w Wolfsburgu, pozostała podobno już tylko kwestia odstępnego, nie przypadkowo Gustavo nie zagrał ani minuty w AudiCup. Wolfsburg zaproponował mu warunki nie gorsze niż Bayern więc pewnie do 9 sierpnia się wszystko wyjaśni, Wilki bedą miały bardzo ciekawą i silną ekipę.
Contento też już jest po słowie z Werderem, Werder stoi słabo z kasą więc też dogadują na jakich zasadach go sprowadzić. Petersena Werder np. sprowadził w ten sposób, że zapłacili za niego 3 mln. ale będą Bayernowi co sezon płacić po milion, podobnie będzie pewnie z Diego.
02.08.2013 17:41
Super ruch, w dodatku świetnie, że to właśnie Leverkusen, każdy zawodnik, który potem z tego klubu odchodził jest po prostu świetnie ukształtowanym zawodnikiem. Dobrze, że nie poszedł to Turcji, w dodatku Bayer szykuje na prawdę ciekawą drużynę na przyszły sezon, jak będą mieli w miarę równy sezon to spokojnie wyjdą z grupy w LM i europejskie puchary na kolejny sezon.
Jak na razie to okienko dla Bayernu całkiem niezłe-20 za Gomeza i 6 za Cana-26 mln. 37 za Gotze i 25 za Tiago-62. Jeszcze pewnie Gustavo odejdzie za jakieś 17 baniek. Dawno Bayern tak dużo nie zarobił 9i tak mało wydał.
Nie lekceważcie tak Borussi, nie rozumiem jak można ich jeszcze lekceważyć. Ja tylko żałuję, że BVB nie zagra w swoim najmocniejszym składem z Piszczkiem i Mikhtarianem bo sprawdzilibyśmy się z mega mocnym rywalem. To, że odszedł Gotze to wcale się jakoś nie osłabili, tym bardziej, że sprowadzili tego Ormianina. Widziałem ich 2 sparingi gdy grali w pełnym składzie i "wymiatali" podobnie jak Bayern w telekom cup.
To będzie pierwszy oficjalny i poważny mecz Bayernu, także mam nadzieję, że Pep nie będzie kombinował z Lahmem na środku itp.
oczekiwałbym takiego składu Starke-Lahm, Dante (Van Buyten), Boateng, Alaba-Thiago, Luiz Gustavo (Can)-Shaqiri, Kroos, Robben-Mandżukić (Muller)
Ogólnie stawiam na nasze zwycięstwo-2-1.
27.07.2013 10:07
Do redakcji-czy będzie Typer na ten sezon?
24.07.2013 11:54
Na początku też byłem sceptyczny kiedy je zobaczyłem w kwietniu jako jeszcze plotkę na tz-online, ale teraz widząc je na zawodniku w całości stwierdzam, że są na prawdę fajnie i wyglądają "świeżo", choć myśle, że i tak w całym sezonie rozegramy w nich może z 6 meczów.
Oby tylko na białych wyjazdowych nie pierdyknęli znowu tego ohydnego napisu "LigaTotal!" bo wyglądają fajnie i zamiarowuję sprawić sobie cały strój.
23.07.2013 15:05
Oby tylko Bommbel czerwonej nie złapał znowu...;D
Mam takie samo zdanie na temat Van Bombla jak Mandżu-nigdy mu nie zapomnę bramek z Realem i Fiorentiną, ale ogólnie do tego co napisał Mandżu dodałbym jeszcze łatwość zbierania głupich kartek-zwłaszcza czerwonych przez Marka. Ogólnie to więcj po nim oczekiwano niż pokazał.
19.07.2013 15:03
Dośc kontuzjogenny ten Gotze jest. W zeszłym sezonie to samo, praktycznie nie ma sezonu bez 3-4 miesięcznej kontuzji.
A dla spragnionych Bundesligi-jutro startuje 2. Bundesliga i 3 Liga.
18.07.2013 14:48
W dodatku na napadzie może grać też spokojnie Muller-więc w zasadzie jest Pizarro, Mandżu, Muller i Gotze. Od biedy też może na ataku grać Thiago, jesli ktoś widział jak grał na ME u-21 to miał łatwość. w strzelaniu goli.
18.07.2013 14:46
Ok, w sumie to przecież w przypadku odejścia Gustavo jest przecież Emre, dla którego defensywny pomocnik to nominalna pozycja, myślę, że Can by się sprawdził spokojnie, a Pep w końcu lubi stawiać na wychowanków. W dodatku na transfermarkt pojawiło się 25% przy Gustavo w Chelsea, myślę, że za Gustavo spokojnie można by wyciągnąć 20 baniek, a przynajmniej te 17 które za niego zapłacono.
Już by ich Felix uratował przed spadkiem...nie dość, że by spadli to jeszcze by im dodatkowych długów narobił, a potem jeszcze pewnie kadrę do 40 zawodników powiększył. Dziękuję bardzo, to co Magath zaczął odwalać po wygraniu mistrza z Wilkami to wyraźnie wskazywało, że odbiła mu totalna palma i gość stracił poczucie rzeczywistości. W Schalke zrobił 43 osobową kadrę, wydawał masę kasy na dziwne transfery, budżet płacowy był rozdymany do monstrualnych rozmiarów, a potem zostawił spaloną ziemię. Potem wrócił do Wolfsburga i to samo. Ok, trzeba mu oddać to, że zrobił do tych klubów kilka bardzo dobrych transferów, ale ogólnie to musiał kupić 15 piłkarzy, żeby jeden wypalił. W dodatku styl w jakim grały te drużyny stawał się do bólu przewidywalny i po czasie niczym nie potrafił zaskoczyć.
16.02.2014 20:18
Arsenal dziś potwornie się męczył, trochę więcej dokładności piłkarzy Liverpoolu i Arsenal znowu by przegrał i to wyraźnie. Wyraźnie stracili ten polot, luz i łatwość w grze z jesieni, już mecz w Neapolu pokazał, że ta drużyna łapie załamanie formy...ale mecz meczowi nie równy. Arsenal ma mimo wszystko 11tkę klasowych piłkarzy, którzy są ograni, doświadczeni i jeśli ktoś tu spodziewa się łatwego zwycięstwa w Londynie czy jakichś formalności to może się bardzo mocno rozczarować. Zmęczeni czy nie, brak formy czy nie, to na mecz z Bayernem się zepną na maxa, a Bayern musi grać swoje, utrzymywać się jak najdłużej przy piłce, to najbardziej wybija z gry Arsenal.
"Tylkonachwilę"-no cóż, kibice Bayernu przeżyli wiele sukcesów, ale też sporo porażek, ci którzy się nie wykruszyli i przetrwali okras między 2001 a 2013 rokiem pozostali z Bayernem. No niestety, zdecydowana większość "kibiców" odpuściłaby sobie gdyby jeden z ich ulubionych "wielkich klubów" przez tyle lat nie wygrał niczego w Europie. Poza tym-jednak inne jest myślenie ludzi np. po 25 roku życia-a takich jest tu dużo lub więcej, niż takich po 13-16 roku.
16.02.2014 20:03
Jaki skład na Arsenal? Neuer-Rafinha, Boateng, Dante, Alaba-Lahm, Kroos, Thiago, Robben, Gotze-Mandżukić. Pewnie tak to bedzie wyglądało. Dobrze, że jest ten uniwersalny Gotze bo bez Shaqa i Riberyego kiepsko by ta strona wyglądała.
15.02.2014 19:09
fcrobbery-ok, ale popatrzmy też na grę tych zespołów. Tu jest wiele winy w sposobie gry tych zespołów, mentalności. No bo jeśli taki Leverkusen dostaje 0-5 u siebie z ManU to nikt mi nie wmówi, że jest taka różnica klas między tymi zespołami spowodowana przez hegemonię Bayernu, oglądałem ten mecz i Leverkusen zagrał jak chłopaki z klasy, którzy podniecili się, że przyjadą gwiazdy z wielkiego klubu, Leverkusen to w ogóle miało więcej takich wpadek 1-7 z Barceloną-to jest kwestia mentalności i osobowości, tego się nie da kupić. Albo taki HSV-przecież jak oni grają? Tu nic nie zrobią pieniądze-to jest zgraja gamoni i łamag, nawet nie potrafią wymienić 4 podań pod rząd dokładnie. Problem leży gdzie indziej-w zarządach tych klubów i mentalności. Co zrobiono z VFB albo Werderem, albo HSV, który jeszcze niedawno dochodził 2 lata pod rząd do 1/2 finału Ligi Europy, mieli w swoim składzie takich piłkarzy jak VdV, Kompany, De Jong, Petrić, Trochowski itd. Niech spojrzą na siebie najpierw i zaczną porządkować podwórko od siebie. To Bayern ciągnie ten wózek właśnie. Przecież co to za menedżer z takiego Bobicia w VFB? Wzięli go za nazwisko i zasługi jako gracza. Te kluby też wydają wbrew pozorom spore pieniądze, ale jak je inwestują? Np. taki HSV jest w czołówce wydanej kasy na transfery, ale wydają w ogóle w błoto. Kto zabrania BVB sprowadzić np. takiego Vollanda, Firmino, Jansena itp. itd. w ich zasięgu spokojnie, ale ciekawe czy kogoś takiego zakontraktują? Kto im bronił zainteresować się np. takim Hernanesem z Lazio-super rozgrywający, reprezentant Brazyli, a tu się okazuje, że Inter go sprowadził za 15 mln. euro i to w przerwie zimowej. Na rynku jest masa zawodników wysokiej klasy, na których stać i BVB i HSV i Leverkusen i Schalke, ale wolą skupić 5 Jojiciów czy Dong Won Jinów niż dwóch klasy Vollanda czy Hernanesa. Bayern wszystkich nie wykupi i nie ogarnie, każdym się nie interesuje. Francja, Portugalia, Belgia, Holandia, Rosja czy nawet Włochy, środek tabeli w Niemczech-to są rynki dla tych klubów gdzie za 10 mln. euro można na prawdę wyciągnąć świetnych zawodników.
14.02.2014 13:05
Ale pierdoły, już nie wiedzą jakie scenariusze wymyślać i się gazety prześcigają w sensacyjnych doniesieniach, ktoś coś wymyśli, puści bąka i już hurrraaa. Niedługo podadzą, że Mandżukić pójdzie do Legii bo kiedyś tam Lewego odprawili z kwitkiem i nie chcąc popełnić tego błędu ponownie wezmą kogoś przeciwko komu Lewy grał kilka razy w lidze.
14.02.2014 12:48
Najśmieszniejszy to jest ten cały Watzke, który przynajmniej raz w tygodniu musi się gdzieś wyżalić na Bayern. Kibice BVB i ich zarząd już zapomnieli jak BVB szastało kasą w latach 90 i na przełomie wieków. Pamiętam jak do BVB przychodziły takie gwiazdy jak KH Riedle, Andreas Moller, Jurgen Kohler, Paulo Sousa, Julio Cesar, Mathias Sammer-przecież sprowadzenie tych piłkarzy z Włoch wtedy kosztowało na prawdę ogromne pieniądze, liga włoska była wówczas najlepszą ligą świata i nie dość, że BVB zapłaciła za transfery to jeszcze musiała przyciągnąć ich dużymi zarobkami, potem BVB szastała kasą, na jeden z najdroższych niewypałów transferowych Victora Ikpebę, potem kupili Marcio Amoroso za 25 mln. euro, Rosickiego za 20, za tyle samo Jana Kollera, i to w roku 2000. Więc niech nie chrzanią, narobili sobie długów i tyle, przejedli i roztrwonili pozycję jaką sobie wypracowali po zwycięstwie w 1997 w LM.
14.02.2014 12:37
Oczywiście, że Bayern w finale. Jedyna obawa to o to, że będą grali ostro bo wczoraj grali bardzo ostro i nie oszczędzali kości Aptekarzy, więc jedyna obawa to o kontuzje, a Bayer wczoraj zagrał na prawdę bardzo słabo ogólnie, nie pokazali zupełnie woli zwycięstwa i przeszli obok meczu. Dla Bayernu to najlepszy z możliwych losowań, po 1) w końcu u siebie, dopiero 2 z 5 meczów w pucharze u siebie, po 2) stosunkowo łatwy rywal w gorącym okresie, więc będzie można wystawić nawet rezerwowy skład, żeby też sobie pograli.
13.02.2014 12:34
Przecież BVB gra właśnie teraz, a mecz HSV-Bayern jest jutro.
11.02.2014 21:44
Dzięki za uzupełnienie info-ktokolwiek tam przyłożył do tego rękę.
AG-Aktien Gesellschaft-Spółka Akcyjna (ktoś pytał)
11.02.2014 21:31
A mnie się właśnie marzy w Bayernie kiedyś takie trio Draxler-Schurrle-Gotze.
Draksla jest teraz stosunkowo łatwo do wyjęcia, ale uważam, że powinien pograć w Schalke jeszcze ze 2 sezony, to jest na prawdę bardzo dobry klub i nie powinien stamtąd za szybko uciekać, ma tam status gwiazdy, praktycznie pewne miejsce w składzie, a jak pójdzie do Arsenalów czy Realów no to będzie jednym z wielu, a on musi grać. Schurrle niestety teraz jakoś wielu okazji do gry nie dostaje od Murynia, choć na początku grał dość regularnie, teraz jakaś stagnacja, myślę, że za rok albo 2 Andre będzie spokojnie do wyjęcia z Chelsea, jak dla mnie to doskonały następca Robbena.
05.02.2014 11:55
Arteta też nie zagra w pierwszym meczu za żółte kartki z fazy grupowej.
31.01.2014 21:32
Gladius-no właśnie zapomnieli niestety, po tym jak BVB świetnie rozpoczęła ten sezon to nawet na stronie BVB w komentarzach kibice pisali, że można już zapomnieć o "judaszu" bo mają Mikitariana i Aubameyanga. Teraz sobie przypomnieli, że im ukradliśmy "judasza". Także jak BVB na koniec zajmie miejsce 2-4 to znowu zapomną.
31.01.2014 16:48
Ja go tam nawet jestem w stanie zrozumieć. Pół składu kontuzjowane przez prawie połowę sezonu więc jest sfrustrowany i żółć go zżera, w jakiś sposób musiał wylać te żale to tego się przyczepił. Dopóki skład był cały, a Gundo, Schmelzer, Hummels i Subotić, Kuba grali to wszystko cacy i o Gotze wszyscy zapomnieli. Teraz sobie przypomnieli. Dostali 38 baniek za Gotzego, trzeba było jakos spożytkować i np. spróbować zatrzymać w Bundeslidze Schurrlego, za którego Chelsea dała 25 baniek.
31.01.2014 16:35
Wystarczyło kilka urazów i Bayern ma praktycznie tylko 11 zawodników i tylko jeden skład wyjściowy, bardzo zawężyła się nagle ta kadra nam. Bayern teraz stąpa po kruchym lodzie, a do meczu z Arsenalem gramy co 3 dni teraz.
29.01.2014 19:12
Nie powtarzajcie niektórzy bzdur za niektórymi mediami, które napisały, że Beckenbauer powiedział, że ".Mandżu może pakować walizki." Bzdura na resorach, jak zwykle tz-online sobie nadinterpretował wypowiedź i dał taki właśnie tytuł, żeby przyciągnąć czytelnika taką wypowiedzią, ale w samej wypowiedzi nic takiego nie ma. Polecam przeczytać tekst po niemiecku w oryginale, jeśli ktoś zna, i nie powtarzać bzdur. Beckenbauer odpowiedział na pytanie czy po przyjściu Lewego Mandżukić może już pakować walizki-cytuję: "z pewnością można sobie wyobrazić takie rozwiązanie, że Lewandowski wygra tę rywalizację. Jego sposób gry bardziej pasuje do ustawienia Guardioli niż typowy środkowy napastnik jak np. Mandżukić". A kilka dni wcześniej Rummenigge zapewniał, że "Bayern nie ma zamiaru się pozbywać Mario". W takim klubie jak Bayern 2 napastników takiej klasy jak Lewy i Mandżu powinno być. Odchodzi Pizarro więc miejsce się zrobi. Poza tym, pamiętam te dyskusje kiedy przyszedł Roy Makaay, że on z Elberem razem grać nie mogą i Elber ostatecznie odszedł co było dużym błędem i Bayern potem tego żałował. Poza tym w BVB Lewandowski bardzo często gra jako taki cofnięty napastnik-rozgrywający i dogrywa zarówno Reusowi, Aubameyangowi czy Błaszczykowskiemu, moim zdaniem Lewy w Bayernie będzie bardzo uniwersalny i będzie grał na pozycjach, które obecnie pełnią i Mandżu i Muller i Gotze-a jak do tego dojdzie jeszcze Robert to ta siła będzie na prawdę imponująca, dodając jeszcze do tego takich asystentów jak Arjen i Franck.
25.01.2014 09:33
Miałem okazję spotkać Lewandowskiego na żywo...w telewizji wygląda na znacznie bardziej przypakowanego i umięśnionego, na żywo jednak jest bardzo szczupły i gdyby go trochę tam w Borussi nie podpakowali to byłby po prostu drobny, dlatego jakoś nie chce mi się wierzyć, że Lewy wyskoczył jak "byk", to w takim razie tamten dzieciak musiał mieć z 160 w kapeluszu, że tak strasznie się wystraszył. "Aż go głowa nadal boli"-niech się dzieciak cieszy, że Lewandowski dał się sprowokować, dzięki temu gnojek ma swoje 5 minut sławy. ze strachu pewnie popuścił jeszcze w majty.
24.01.2014 11:18
Co w y, Schalke nie ma szans wskoczyć na 4 miejsce, choć szczerze im kibicuję i lubię ten klub to obawiam się, że do ostatniej kolejki będą mocno walczyli, żeby zagrać w LE. Jak dla mnie 1wsza siódemka, któa zagra w europejskich pucharach będzie wyglądała tak na koniec sezonu: 1) Bayern, 2) BVB 3) Leverkusen, 4) Wolfsburg, 5) Gladbach, 6)Schalke/Hertha 7) Hertha/Schalke. Schalke ma masę kontuzji, kiepsko im idzie w meczach z rywalami z góry tabeli, a i z tymi z dołu się męczą. Obrona dziurawa jak sito i jak na klub, który aspiruje do LM to nie mają co o tym myśleć jeśli tracą tak dużo bramek. Myślałem, że może w przerwie zmienią trenera bo Keller kompletnie nie radzi sobie w grze defensywnej, Schalke jest strasznie niepewne i gra bardzo nierówno. Trzyma ich tylko indywidualna klasa zawodników bo z tym trenerem to na prawdę nie zajdą nigdzie dalej. Z dobrym trenerem i bez tej plagi kontuzji Schalke by mogło nawet powalczyć z Realem jak równy z równym, a tak to dostaną jak od Chelsea, szkoda.
22.01.2014 14:59
Też oglądam Bayern od 20 lat, ale porównuję jesienie. A prawda jest taka, że na jesieni zeszłego roku po wpadce z BATE Borysów to wielu wywalało tu Juppa na zbity pysk. Były też spotkania, w których Bayern męczył niemiłosiernie-z Lille na wyjeździe czy w Valencii, w Bundeslidze też zdarzały się wpadki, np. z Leverkusen u siebie. To jest naturalne w sporcie, ale niektórzy patrzą przez jakiś dziwny sentymentalny pryzmat, że wtedy było wszystko super i wszyscy kochali Juppa jak jeden mąż od początku do końca, a tak nie było, bo właśnie po meczach z BATE czy Arsenalem u siebie nastroje były fatalne.
Bayern Guardioli gra bardzo dobrze, nie widać wielkich zmian, ale co ciekawe, jak wyliczył Sportbild, Bayern Guardioli utrzymuje się przy piłce chyba coś ok dodatkowych 6% czasu więcej przy piłce w porównaniu z Juppem.
Poza tym-te gadanie o "nalepszym Bayernie wszechczasów" jest śmieszne i nie da się porównać. Pamiętam, że kiedy Hitzfeld prowadził Bayern w latach 98-2001 to ówczesny Bayern uznawano za najlepszy "allerzeiten". Nie da się porównać tego z lat 70, 90 i obecnych, to inne czasy, byli najlepsi w swoich czasach, i do czasów należy to odnosić. Każda z tych drużyn z różnych epok była najlepsza i tyle.
23.12.2013 20:11
Przestańcie chrzanić w kółko, że traciliśmy za Juppa jakoś szczególnie mniej bramek. Albo liczycie, że ludzie mają krótką pamięć, albo że nie można tego sprawdzić, albo kreujecie się na wielkich znawców i statystyków-co jest po prostu śmieszne.
Po rundzie jesiennej zeszłego sezonu mieliśmy straconych 7 bramek, teraz 8-po prostu kolosalna różnica. W LM w fazie grupowej Bayern stracił w zeszłym sezonie 7 bramek, w tym tylko 5, po 3 meczach DFB Pokal Bayern stracił 1 bramkę, z zeszłym sezonie dopiero w 1/2 finału. Biorąc pod uwagę Ligę Ligę Mistrzów i DFB Pokal-w zeszłym sezonie na przerwę zimową Bayern schodził ze stratą 14 bramek, w tym sezonie na tym samym etapie Bayern schodzi na przerwę zimową ze stratą...14 bramek w tych 3 rozgrywkach. No rzeczywiście, tracimy tych bramek masakrycznie więcej.
23.12.2013 19:45
Norymberga zdecydowanie za słaba, nie wiele się tam nauczy-no chyba, że kopać po kostkach. W Schalke będzie miał dużą konkurencję, a linię obrony Schalke ma obsadzoną wieloma zawodnikami mniej więcej na jego poziomie, poza tym w LM nie zagra z Schalke bo już w tym sezonie zagrał w Bayernie. Najlepsza opcja to Eintracht, raczej by miał tam pierwszy skład z miejsca, a i w LE mógłby grać na wysokim poziomie.
22.12.2013 13:48
Obóz rozpoczyna się za dwa tygodnie, to będzie już 4 tygodnie od urazu, do tego czasu rana się już raczej zagoi więc Robben do Dubaju pojedzie, skoro teraz lekko ćwiczy to jest to tylko kwestia czasu czyli zgojenia się rany i już, miał na prawdę dużo szczęścia, że tylko na ranie kłutej się skończyło.
19.12.2013 17:59
A w dodatku jeśli Eintracht wyeliminuje Porto to trafi w 1/8 na kogoś z pary Swansea-Napoli, także zapowiada się wiosna mega ciekawie. Eintracht ma spore sznse, bo Porto gra cały ten sezon słabo.
16.12.2013 20:03
A skąd pewność, że losowanie było ustawione, a może ktoś dzień wcześniej polosował wszystkie możliwe kombinacje par 1/8 finału, a potem w poniedziałek nagle nagłośnił tę, która wyszła podczas losowania i robi się wielkie halo. Poza tym-niby co w tych parach jest takiego spiskowego i skandalicznego?
Te rozgrywki-LM i LE właśnie są dlatego tak bardzo dochodowe i stały się kurą znoszącą złote jaja i hitem bo sprawuje nad nimi pieczę uefa-ze wszystkim tego wadami to jest to jednak optymalne wyjście. Jakby kluby miały organizować to między sobą to by dopiero cyrki były, wtedy to by było dopiero pole do nadużyć.
16.12.2013 18:01
Dżordan-no też prawda, oglądałem ich mecz z United, i to po prostu była kpina i żarty jakieś, najsłąbszy i najbardziej frajerski mecz niemieckiego klubu w europejskich pucharach jaki widziałem przez ponad 20 lat oglądania europejskich pucharów. Ale...liczę po prostu, że nazwa PSG nie jest tak podniecająca jak Manczester United, Real MAdryt czy FC Barcelona.
16.12.2013 14:54
A ja tam się cieszę, że gramy z Arsenalem-po 1) Bayern ich nie zlekceważy-jak to miało miejsce np. z Basel, czy rok temu w rewanżu z Arsenalem u siebie. Po 2) Bayern jakoś potrafi grać z angielskimi zespołami całkiem dobrze...i co ciekawe, praktycznie zawsze droga do finału LM prowadziła przez Manchester. Po 3) w tym sezonie graliśmy już z City, w obu meczach Bayern był zdecydowanie lepszy-w drugim meczu za szybko chyba objęli prowadzenie i za łatwo i potem odpuścili. Po 4) Arsenal w czasie 1/8 ma trudny kalendarz, a z silnymi rywalami w lidze radzą sobie bardzo średnio. Po 5) w Neapolu grali po prostu piach, jeszcze jeden gol i by odpadli, a mogli ich natracić 3-4, i to wiedząc, że mogą ciągle odpaść grali po prostu słabo.
Jak dla mnie to szanse obu drużyn widzę tak jak rok temu.
Ogólnie to szanse wszystkich klubów z BL nie wyglądają źle-
BVB zdecydowany faworyt przeciwko Zenitowi, grającemu bardzo średnio i to w grupie z Austrią Wiedeń i z najsłabszym Porto od wielu lat ledwo wytoczyli się z grupy. Nie wiele brakowało a przegrali by z rezerwami Atletico i to u siebie.
Schalke04-mają szansę, ma ich podobno przejąć Schaaf, a ten z Werderem potrafił ograć Real, ogólnie jak się nie przestraszą nazwy to jest możliwa niespodzianka-w końcu co roku jest jakaś niespodzianka-może to będzie to.
Leverkusen-ci to mają problem z głową wyraźnie, robią w majtki gdy usłyszą nazwę wielkiego klubu, jak z United np. Z PSG szanse 50/50, jak se nie wbiją do tych cymbałów, że gra wielki Ibra i trzeba się go bać to polegną w szatni, ale jeśli nie to mogą awansować.
16.12.2013 14:39
Przeprowadziłem losowanie tak dla jaj na własny użytek i oto wyniki:D
Arsenal-Real
Bayer04-Barcelone
Zenit-Chelsea
Galatasaray-FC Bayern
Schalke04-ManUtd.
ManCity-Atletico
Milan-PSG
Olimpiacos-BVB
1/4
BVB-Arsenal
ManUtd-PSG
Chelsea-Barca
Atletico-Bayern
1/2
PSG-Barca
FC Bayern-Arsenal
12.12.2013 11:26
Świetny zawodnik, przed nim wielka kariera, ale pójdzie do BVB, ewentualnie do Schalke.
11.12.2013 16:25
Mecz już rozstrzygnięty, mam nadzieję, że pogra trochę dłużej Shaq, Hojbjerg i Pizarro.
07.12.2013 16:20
Jemu po prostu brakuje ogrania i pewności siebie na boisku. Najlepszym tego przykładem był mecz z City, Kirhchoff wszedł i praktycznie na dzień dobry popełnił strasznie głupi i naiwny błąd, którym Negredo strzelił gola, poza tym uleciała połowa pewności w obronie z jego pojawieniem się, a to nie jest oznaka, że piłkarz jest słaby, ale że po prostu za mało gra i rzucony na głęboką wodę gubi się. w takich meczach jak z pucharze z Augsburgiem czy jutro z Bremą powinien wybiegać w pierwszym składzie. To średniacy i Bayern nie przegra, a tacy zawodnicy jak Jan, Contento, Hojbjerg mogliby się ogrywać.
06.12.2013 13:15
No właśnie, drwale z Augsburga wczoraj nie ganiali za piłką ale bardziej patrzyli kogo by tu skosić.
Jak dla mnie plaga kontuzji w Bayernie czy BVB to nie przypadek, te drużyny grają taki futbol, który irytuje do tego stopnia przeciwników, że ci chcąc w jakikolwiek sposób zaszkodzić po prostu faulują jak się da. Wiadomo, że piłkarze Augsburga nie mają nawet w 1/10 takich umiejętności więc czymś próbują nadrabiać. Wyleczy się jeden, to zaraz z uraz kolejny i tak od sierpnia. Cała wyleczoną i gotową kadrę to zobaczymy chyba po przerwie zimowej kiedy wszyscy się doleczą. choć z drugiej strony to niedługo na liście kontuzjowanych zostanie tylko Bastian i Robben-bo Shaq i Pizarro właściwie są już gotowi.
05.12.2013 11:44
Szczęściem w nieszczęściu jest to, że to "tylko" głęboka rana, która po prostu musi być zszyta i potem się goić, a nie żadne więzadła, skręcenia, naderwania, stawy itp. Podejrzewam, że Arjen do treningów wróci za 3-4 tygodnie, a więc dokładnie na obozie treningowym w Dubaju, a na rundę rewanżową spokojnie będzie już gotowy.
W lidze 3 mecze ze średniakami, w LM ostatni mecz-formalność, no i najważniejsze to Klubowe Mistrzostwa Świata-dobrze, że wraca już Sqagiri.
05.12.2013 11:10
Czy ja wiem czy LE to słaby zarobek? Schalke np. 2 sezony temu zarobiło prawie 30 mln. euro na dojściu do 1.4 finału, Borussia 3 lata temu 15 mln. i to jedynie po fazie grupowej odpadli, Hannower 2 sezony temu 23 mln., a Eintracht Frankfurt jjuż ma pewne 5,5 mln po fazie grupowej. Polskim klubom nigdy nic się nie opłaca, ale rozsądny klub potrafi świetnie zainwestować kasę z LE i zbudować sobie pozycję. Benfica i Atletico właśnie dzięki dobrym występom w LE i nabiciu punktów są z 1 koszyka losowane.
25.11.2013 14:46
No właśnie, w Bayernie Rode sobie pogra tyle co Kirchoff-Rode interesują się Leverkusen, BVB i Schalke, podobnie Kirchoffa chciały mieć te kluby i oni powinni iść do któregoś z tych zespołów.
24.11.2013 14:21
Jednak zanim Bayern strzelił 2 bramkę to mecz był bardzo wyrównany, mieliśmy na prawdę dużo szczęścia, że żadna z tym akcji Borussii nie wpadła do bramki, bo w sumie stworzyli sobie z 5-6 akcji po których powinien być spokojnie gol. Pierwsza połowa bardzo wyrównana i w zasadzie nie było widać, że BVB gra w tak dużym osłabieniu, jednak był bardzo widoczny brak Francka. Trochę irytowała chwilami pierdołowatość obrony, ale równie pierdołowato w wykończeniu zachowywali się zawodnicy BVB.
Myślę, że po prostu duży wpływ miało zmęczenie, co dało o sobie znać od 80 minuty i Borussia pękła, ostatnia akcja na 3-0 to majstersztyk, Gotze wszedł wtedy kiedy miał wejść, czyli taki trochę drobniejszy zawodnik, zwinny na podmęczonego rywala, Mandżukić ich najpierw wymęczył a Gotze dobił, bo trzeba zauważyć, że gra na prawdę się zmieniła pozytywnie po wejściu Mario.
Pozytywnie zaskoczyła Borussia bo niewątpliwie patrząc po składzie to miało to wyglądać tragiczne, a tymczasem zagrali całkiem dobrze, jeśli zagrają tak jak wczoraj z Napoli, tylko z nieco lepszą skutecznością to wygrają.
A w Bayernie...niech wracają jak najszybciej Shaqiri, Schweinsteiger, Ribery i Pizarro.-wtedy znowu można myśleć o obronie Triple.
24.11.2013 13:36
Trochę niepotrzebnie się napinacie, Lehmann nie powiedział, że są "lepsi od Riberyego", tylko, że są "ważniejsi od Riberyego", tu zostało to źle przetłumaczone i został całkowicie zmieniony sens wypowiedzi. Lehmannowi chodziło o to, że w Bayernie siły są rozłożone równomiernie dość i brak Ribberyego aż tak fatalnie nie wpływa na grę Bayernu jak np. brak Messiego w Barcelonie czy Ronaldo w Realu.
23.11.2013 10:35
Czy ja wiem... poza tym, że w derbach Stambułu, Belgradu czy Buenos Aires dochodzi do regularnego i masowego mordobicie w dużej części miasta to te mecze prezentują raczej średni poziom piłkarski. A ta cała otoczka wrogości wyczerpała już raczej fascynację innych tymi wydarzeniami.
20.11.2013 20:11
Durm grał, ale wrócił z urazem kolana z meczu reprezentacji u-21 i ma miesiąc przerwy.
20.11.2013 14:38
Ale mają w defensywie dwa bardzo duże talenty-Koray Gunter i Marian Sarr, także może dzięki tym kontuzjom znowu jakiś wielki talent wypłynie, myslę, że taki skład wybiegnie:
Weidenfeller-Grosskreuz, Sokratis, Bender, Gunter-Sahin, Kehl-Aubameyang, Mikhitaryan, Reus-Lewandowski
Neuer-Rafinha, Boateng, Dante, Alaba-Lahm-Kroos-Robben, Gotze, Ribery-Muller
Czy rzeczywiście ten skład BVB aż tak tragicznie wygląda? Raczej nie. U nas będą wymęczeni Ribery, Dante, Kroos i Gotze. Raczej wyrównany mecz będzie, z przewagą Bayernu.
20.11.2013 14:33
Hummels to w ogóle w bardzo głupi i banalny sposób się tej kontuzji nabawił-po prostu źle stąpnął po wyskoku do pojedynku główkowego.
20.11.2013 13:49
A co najśmieszniejsze, albo najtragiczniejsze dla nich, to ten Friedrich wczoraj w sparingu z Paderborn złapał kontuzje kolana, i to wcale nie jakąś tam lekką. Także on też nie zagra. Ale myślę, że jeśli Hummels nie zagra to środek obrony u nich będzie wyglądał tak: Sokratis-Bender/Kehl
20.11.2013 10:04
Martinez wczoraj przesiedział cały mecz na ławce. Ale wychodzi na to, że tamto stłuczenie kolana na treningu to nic poważnego, trochę pobolało i tyle, bo w sumie gdyby było coś gorzej to by o tym trąbili na tz-online pewnie.
20.11.2013 09:00
lubbard-możesz złożyć donos do haja, że wdarła się V Kolumna BVB na stronę Bayernu i robi krecią robotę, wystarczy wypełnić formularz i zakupić znaczek skarbowy, oczekiwanie na odpowiedź i rozpatrzenie skargi trwa do 2 dni roboczych;).
19.11.2013 20:37
Jeśli jednak Gundo przedłuży kontrakt z BVB, bez żadnych tam klauzul itp., to będzie nie do wyciągnięcia za mniej jak 60 baniek pewnie, czyli właściwie nie do wyciągnięcia w ogóle. Z tym Realem to też ploty tylko tak jak z Lewym czy Reusem ciągle, jak dla mnie to Ilkay jest świetny, ale po tej kontuzji pleców co ma teraz to będzie chyba już dość kruchy i mocno kontuzjogenny.
19.11.2013 20:34
Ty to masz jakąś fiksację, nawet nie warto się z tobą w jakąkolwiek dyskusję wdawać bo pokonasz doświadczeniem w tego typu pyskówkach. Siedzisz krytykujesz, możesz pisać wszystko przez czerwone okulary, nabór nadal trwa i nikt nie broni ci pisać, a jak ci się nie chce, nie umiesz to pozostaje ci bezproduktywne krytykowanie bo coś tam raz napisałem pozytywnie o BVB. nara.
19.11.2013 20:19
Z tym Hojbjergiem to oczywiście abstrakcja, tak tylko kombinuję kogo by można było tam wstawić gdyby nie grał Javi i Tiago od początku, ale myślę, że tu nie trzeba wiele kombinować i wybiegnie skład taki jak w ostatnich 2 miesiącach-o ile będą zdrowi ci co mają być zdrowi- Neuer-Rafinha, Dante, Boateng, Alaba-Lahm-Kroos, Ribery, Robben, Gotze(Muller)-Muller(Mandżukić/Gotze)
19.11.2013 18:32
Super Pucharem Niemiec nie ma się co sugerować, wtedy Guardiola dopiero poznawał drużynę, wszystko było jednym wielkim eksperymentem w powijakach a on sobie po prostu sprawdzał i tyle. Podobnie jak mecz w AudiCup z City, ogólnie to wyglądało tak sobie, chociaż City wtedy nie pokazało nic to Bayern jakoś tak nie mógł zaskoczyć, a już 2 miesiące później w Manchesterze City dosłownie nie istniało, a Bayern rozegrał chyba najlepszy mecz za Guardioli do tej pory. BVB też ma swoje kłopoty w defensywie także jeśli nawet Javi nie zagra to myślę, że środek Thiago-Lahm może jakoś zadziałać, choć raczej Thiago nie zagra od pierwszej minuty...może Hojbjerg-Lahm.
19.11.2013 17:55
Poza tym-od końca sierpnia to już jest 4 przerwa na reprezentacje, w tym ta z końca sierpnia i ta obecna tylko na mecze towarzyskie, bo te z września i października to eliminacyjne to ok, ale żeby po przerwie na eliminacje, które były 3 tygodnie temu, robić znowu przerwę to jest już przegięcie i po prostu eksploatacja na siłę. No bo co takiej Hiszpanii dadzą mecze towarzyskie z Gwineą Równikową i RPA to ja nie wiem, równie dobrze mogliby zagrać sparing z 3 ligowcem z Niemiec czy Hiszpanii, mają pod nosem.
Ja rozumiem baraże-to ok, niech te mecze będą, ale cała reszta towarzyskich w tym terminie nie powinna być w oficjalnym terminie fifa i uefa i to klub powinien zadecydować czy zawodnika puści czy nie.
15.11.2013 16:06
fcbayerniak-oczywiście, że bym olał sobie taką reprezentację gdybym miał z każdego zgrupowania wracać z kontuzją i mieć 2-3 miesiące przerwy, dziękuję bardzo, i jakieś tam kwestie honoru mnie nie ruszają przy sprawie reprezentacji narodowych.
15.11.2013 12:30
W dodatku debilne spotkania towarzyskie, z Gwineą Równikową i RPA, no ludzie, to są kpiny, a jakimś dziwnym trafem Javi już z trzeciego zgrupowania reprezentacji wraca z kontuzją. Ta federacja i ich treneiro mają zawodników w du.ie, ich stan zdrowia itp. Niech klub się martwi, a zawodnik i to w dodatku z Bundesligi to tylko mięso armatnie, najważniejsze to dmuchać i chuchać na tych z barcelonki i srealiku, grę dla takiej reprezentacji, nawet najlepszej, miałbym głęboko w ...
15.11.2013 12:10
Chu.e, kur.y pierdo...e zajeb..e kuta.ony barcelońskie, "Przypadkowe starcie", jak się da i kogo się da, wykosić.
Jestem pewien na 120%, że Martinez ma tę rundę już z głowy, wróci pewnie po przerwie zimowej.
15.11.2013 11:54
Nie ma co tragizować, w LM Bayern teraz ważne mecze będzie grał dopiero na wiosnę, w lidze Bayern spokojnie zakończy tę rundę na 1 lub 2 miejscu. Bastian wróci dopiero na rundę rewanżową, poza tym-wykurują się już niedługo Scaquiri i Thiago. Na pozycji Bastiana jest Javi, a w odwodzie jeszcze Hojbjerg, na którego Pep nie będzie się bał postawić jak by co. Teraz najważniejsze mecze to Klubowe Mistrzostwo Świata, na tym trzeba się skupić. W LM w Moskwie Bayern raczej wygra spokojnie, ostatni mecz z City u siebie też na luzie.
Najbardziej martwiące są teraz te przerwy na reprezentacje, jak dla mnie to największe zagrożenie i zawsze na nich ktoś łapie głupie urazy. A to ostatnia taka przerwa na reprezentacje, więc aby ją jako tako przetrwać to potem będzie z górki, kolejna dopiero w lutym. A przez zimę doleczenie się i regeneracja.
08.11.2013 15:36
Niestety, ale Schalke po odejściu Neuera ma w bramce samych przygłupów po prostu, a Hildebrandt to już w ogóle debil numer jeden, praktycznie w każdym meczu ma "słabe momenty". Ja nie kumam tych decydentów w Schalke, praktycznie przez bramkarzy tracą masę punktów, a mogli sprowadzić Trappa, Zielera, Giefera...
06.11.2013 21:41
Noah Shawn opuścił juniorów Bayernu przed rokiem i obecnie gra w Spvgg Unterchahing. Trener tej grupy wiekowej w Bayernie nie chciał go w drużynie i nie dawał mu szans na grę praktycznie w ogóle.
03.11.2013 16:49
Wtedy to ściągnęli Sose chyba bo za Aguero nie chcieli zapłacić 3-4 mln. euro więcej, które miały iść dla jego menadżera, który miał wykupione do niego prawa. Pamiętam, że łączna cena za Aguero wtedy to było chyba jakoś 18 mln. euro.
03.11.2013 14:44
Mam nadzieję, że to tylko plota, ja oczekuję od przyszłego sezonu Lewandowskiego w Bayernie, tylko Lewy-jest po prostu stworzony dla Bayernu, w dodatku za dużo mniejszą kasę od tego karakana kłótliwego.
03.11.2013 14:35
W tym sezonie to Hoffenheim zostało już 2 raz pięknie ocyganione. W 1 kolejce z Norymbergą-piłka z pół metra za linią jak byk-bramka nie uznana, i teraz to. Hoffe powinno mieć 4 pkt. więcej w tabeli gdyby wszystko było sędziowane jak trzeba, a to bardzo dużo, bo byliby gdzieś tak przy 4 miejscu, potem na koniec sezonu może się okazać, że własnie te kilka punktów zabrakło im do pucharów.
19.10.2013 13:03
Freiburg zagrał tak, że lepsze wrażenie by zrobili jakby oddali mecz walkowerem, zaoszczędzili by sił i podróży. Szkoda, że w ich miejsce nie gra Hannover albo Gladbach w LE, albo Wolfsburg.
03.10.2013 20:52
Nie skrytykował tylko powiedział, ze takie coś jak powiedział Sammer powinno lepiej zostać w szatni i tyle-nawet nie powiedział, dosłownie, że chodzi o Sammera tylko całą tę żenującą sprawę z tym, że Sammer był strasznie niezadowolony po meczu z Hannoverem w lidze bo drużyna za mało "serca i zaangażowania" włożyła.
02.10.2013 14:40
Zaczyna się psuć ale chyba według dziennikarzy, którzy jak się nic nie dzieje to rozdmuchuja byle sprawę do wielkiego problemu. Zwłaszcza niemieccy dziennikarze sportowi uwielbiają maglować jedną sprawę tygodniami i analizować ją na wszelkie możliwe i niemożliwe sposoby. Lahm powiedział tylko, że lepiej jednak jakby taka krytyka zostawała w szatni, a dziennikarze zrobili z tego info dnia normalnie. Zwłaszcza TZ uwielbia robić z igły widły.
02.10.2013 14:27
To i ja się zabawię w obstawianie:
Szachtar-ManU 2-1
Bayer-Sociedad 3-1
Juve-Galata 4-0
Real-Kopenhaga 3-0
PSG-Benfica 2-2
Anderlecht-Olimpiakos 2-1
CSKA-Pilzno 1-1
City-Bayern 0-1
02.10.2013 14:09
Ok, i dlatego napisałem, że BVB i tak z tego meczu wyszło z twarzą przegrywając 1-2, owszem mieli gorszy dzień, ale to nie Napoli było takie mocne tylko BVB miała o tyle gorszy dzień, a mimo to ta porażka nie jest jakaś tragiczna bo przegrać 1-2 na wyjeździe z czołową włoską drużyną to nie wstyd, ale BVB pokazała, że nawet w słabym meczu potrafi grać na tyle dobrze aby nie dostać jak wczoraj Leverkusen np.
18.09.2013 23:09
Ok, ja się będę cieszył jak Bayern będzie ich robił w bambuko, ale nie jakieś Napoli. Zresztą, odkąd Napoli nam kontuzjowało Bastiana, a potem Alabę w sparingu to życzę im zawsze źle w pucharach. W pucharach wszystkim klubom z BL kibicuję jak Bayernowi więc szkoda Borussi bo wyglądali w tym meczu na prawdę bardzo dobrze w pierwszych 30 minutach.
18.09.2013 22:56
No i co zacieszacie, że BVB przegrało jak stado osłów?
To i tak nie zmienia faktu, że to świetna drużyna i zagrali dziś dobry mecz, głupota Weidenfellera obciążyła cały zespół. Grać połowę meczu przeciw takiej drużynie jak Napoli i jeszcze uratować twarz, a Napoli ledwo wygrało to i tak należą się brawa dla Borussi. W pełnym składzie spokojnie by ten mecz co najmniej zremisowali.
Trzymam kciuki za Dortmund i wygrają jeszcze nie raz w tym sezonie z LM, wezmą też rewanż na Napoli, które jak zwykle grało chamsko i ostro.
18.09.2013 22:45
Właśnie często się myli Beckenbauera z klasycznym czy środkowym obrońcą, a on był wtedy takim odpowiednikiem Defensywnego Pomocnika, pełnił bardziej taką role jak Schweinsteiger obecnie, dlatego strzelał stosunkowo dużo bramek i brał udział w akcjach.
A złota piłke powinien dostać najpierw Ribery, potem Lahm-to niewątpliwie zawodnicy, którzy grali przez cały sezon, równo, regularnie.
17.09.2013 13:59
CSKA-mocno osłabiona, z klubami z Rosji Bayern w europejskich pucharach sobie radził całkiem nieźle, grał kilka razy ze Spartakiem i chyba nie przegrał ani razu, jedynie ta porażka z Zenitem, a CSKA-klub mocny, owszem, ale moim zdaniem to taki odpowiednik Lille-gdybym miał porównać rywali z zeszłorocznej grupy LM.
City-jak na razie nie gra nic specjalnego, w lidze grają w kratkę i mecz dobry przeplatają z przeciętnym co najwyżej, ich zaletą nie jest zespołowość, a każdy zawodnik indywidualnie, bo trzeba przyznać, że City ma pakę nieprzewidywalną-u siebie spokojnie do ogrania.
Pilzno-to taki BATE-na pewno jakąś niespodziankę zrobią -remis/wygrana z City albo CSKA? Drużyna mocno osłabiona odejściami czołowych piłkarzy po każdym sezonie w pucharach. ayern nauczony porażką z BATE już raczej nie da sobie tak wklepać.
ostatecznie stawiam, że Bayern zdobędzie w tej grupie 14-16 pkt. i 1 miejsce.
16.09.2013 17:02
Dokładnie, nie ma się co oszukiwać, w przypadku kolana Holgera chodzi już tylko o to, aby było ono sprawne i mógł normalnie chodzić, ale nie łudźmy się, że będzie ono na tyle sprawne, żeby mógł znowu wrócić do wyczynowego sportu i o takim natężeniu. To jest już konic jego kariery bo kolano po takiej kontuzji i tylu operacjach nigdy już nie ma 100% sprawności, a może jedynie połowę tego co przed kontuzją, a to za mało na zawodowego sportowca. W innym przypadku będą się powtarzały takie urazy-pogra miesiąc i znowu rok leczenia, i tak w kółko...a wszystko zaczęło się od tak banalnej sytuacji w meczu z BVB...
16.09.2013 16:36
Sammer niech nie przesadza z tą krytyką, krytyka ok, ale nie na każdym kroku i przy byle okazji, wygrali źle, bo nie tak efektownie, zremisowali źle bo za mało serca włożyli, przegrali też źle no bo przegrali. Sammer jest niekonsekwentny i sam sobie zaprzecza-najpierw opowiadał, że trzeba dać czasu i powstrzyma się od krytyki nawet jak będzie szło nie za dobrze, teraz praktycznie co mecz zrzędzi jak stara baba i rozpowiada swoje niezadowolenie na prawo i lewo, to jest denerwujące i tylko wprowadza niepotrzebną nerwowość.
16.09.2013 12:33
Taaa. BVB straci punkty, zwłaszcza z beznadziejnym HSV, który obronę ma jak sito. Spokojnie Borussia wygra.
14.09.2013 18:37
Najważniejsze to to, że Bayern utrzymuje dobrą grę w defensywie-tylko 2 gole stracone po 5 meczach w lidze. Na ofensywę przyjdzie czas, choć i tak ona gra dobrze, trzeba wziąć pod uwagę, ze nie było Bastiana, a Ribery, Muller i Kroos byli mocno wyeksploatowani po meczach reprezentacji, i Boateng, który zagrał po 90 w obu meczach.
W zeszłym sezonie też często zdarzały się takie mecze, że Bayern miał kiepską jedną połowę, męczył niemiłosiernie z Leverkusen, Freiburgiem, Gladbach, nie mówiąc o BVB, także z tym jak to o wiele gorzej jest za Guardioli bym nie przesadzał.
14.09.2013 17:42
Super się prazentuje ten strój i jako całość i we fragmentach. I najważniejsze, że w końcu nie pieperznęli na koszulkach tego obrzydliwego "LigaTotal" na różowo bo to zawsze psuło stroje wyjazdowe białe.
01.09.2013 17:35
Po 1) Chelsea będzie w tym sezonie niesamowicie silna, moim zdaniem wczoraj Bayern grał z najsilniejszą drużyna na świecie-zaraz za Bayernem. Wiem, że Chelsea nie gra ładnie itp. ale w meczach o wszystko potrafią się niesamowicie zmobilizować i grają po prostu niewygodnie dla każdego. Ich defensywę jest sforsować bardzo trudno, a Bayern wczoraj stworzył sobie w sumie z 5-6 okazji na gola i 2 strzelił. Chelsea będzie też mocna tym, że na każdą pozycję ma 2 równorzędnych napastników, jak dla mnie ta Chelsea pokona i obecną Barcelonę i Juve, nie wspominając o tym, że rozniosą niestety w grupie Schalke;).
Po 2) Bayern zagrał zdecydowanie lepiej niż w Superpucharze z BVB i postęp jest widoczny, o ile pierwszy stracony gol to był błąd systemowy to druga bramka spada na Boatenga, cały mecz grał bezbłędnie, a w tym jednym momencie miał zaćmienie.
Po 3) udało sie przełamać i totalnie wypędzić demony z finału z Monachium, to da Bayernowi poczucie pewności i siły, a wygranie w karnych jeszcze dodatkowo.
Poprawić gre w defensywie i Bayern może obronić ten Puchar bo i Barca i Real i Chelsea też w przebudowie, o ile nie większej niz Bayern.
Dla mnie najgroźniejszym rywalem znowu będzie BVB i nie zdziwię się jeśli spotkamy się z Borussią w półfinale bądź finale LM. Borussia może spokojnie kontynuować swoje podczas gdy cała czołówka organizuje się przebudowuje na nowo, BVB musi to wykorzystać.
31.08.2013 14:36
Poldi kontuzjowany, 10-12 tygodni przerwy.
Dwa odważne posunięcia Lowa w końcu, a więc Sam i Kruse. Ja rozumiem przywiązanie do nazwisk, ale Klose i Gomez to tak zamuleni napastnicy, że dosłownie już niczym nie są w stanie zaskoczyć. Równie dobrze za nich na atak można by było dać Lahma. Mertesacker to też nie wiem co tam robi, gość jest tak drewniany, że piłki się mu od nóg odbijają, w Bundeslidze jest kilku lepszych środkowych np. Wollscheid z Bayeru albo chociażby Kirchoff.
30.08.2013 15:08
UWAGA! Takie grupy wylosują kluby z Bundesligi
1)
Bayern
Szachtar D.
Olimpiacos P.
Celtic
2)
Arsenal
Schalke
Zenit
Napoli
3)Man Utd.
Milan
BVB
FC Kopenhaga
4)
FC Barcelona
Juventus
Bayer 04 Leverkusen
Viktoria Pilzen
29.08.2013 11:14
Każdy kto ma trochę oleju w głowie wiedział, że tak będzie po sprzedaniu Gustavo i Emre. Bastian co sezon jest praktycznie w sumie przez jakieś 3 miesiące wyłączony z gry, a potem dochodzi do siebie, Thiago to nie jest żaden defensywny zawodnik, jest to klasyczny ofensywny rozgrywający, typowa 10tka, coś jak Gotze.
Jak dla mnie obecnie za Bastiana gdy jest kontuzjowany powinien grać Kirchoff-kiedy nie ma Martineza. Te eksperymenty wszystkie to się skończą wypieprzeniem Guardioli w Marcu.
27.08.2013 23:08
Właśnie, podobno "tylko" mocne stłuczenie kostki i może nawet zagra z Czelsą.
27.08.2013 22:53
1) Bayern dziś nie zagrał jakoś źle, skład był mieszany i eksperymentalny, to nie Guardiola był na boisku i nie on sknocił kilka setek, FCB powinien wygrać 3-0 to spotkanie, ale ok, trudno.
Po 2) Legia miała i tak mase szczęścia, że zagra w LE, Steaua to nie jest jakiś prymus, ale dla Legii za mocny jednak. Urban i tak wyleci bo ta Legia gra taką kichę jak Stuttgart np. obecnie, a w LE też są mocne kluby.
27.08.2013 22:50
Schalke niestety odpadnie, lubię ten klub i żenada patrzeć na to co grają. Jeśli nie wywalą tego Kellera i nie sprowadzą jakiegoś solidnego i doświadczonego trenera to nie tylko LM nie będą mieli, ale będą grać o utrzymanie. W normalnej formie to Schalke by ich pyknęło, ale tak to odpadną.
20.08.2013 17:05
Past-pamiętam jak "fachury" Twojego pokroju pisały po pierwszym meczu Juppa kiedy przegrał na początek u siebie z Gladbach 0-1-"wywalić dziada, po co go zatrudniali, to dobry kolega Hoenessa i dziadek chce dorobić, zblazowany dziadek bez pomysłu" itd.
17.08.2013 18:01
A czego Wy się spodziewaliście dzisiaj? Cały skład jeździł praktycznie po całym świecie grać mecze towarzyskie, wrócili z nich w czwartek wieczorem, a już w piątek jechali do Frankfurtu na mecz w sobotę. Prawie zawsze tak wygląda liga kiedy w środku tygodnia są te mecze towarzyskie reprezentacji, w dodatku na początku sezonu.
17.08.2013 17:40
Ale ta nasza Szakira to jest jednak niedoceniana, co prawda wokół gościa nie ma tyle szumu co w okół Gotze czy Thiago, ale przecież on im w niczym nie ustępuje.
11.08.2013 22:09
Ok, za chwilę na prawdę ciekawy mecz-Schalke-HSV.
11.08.2013 17:22
jastrząb-jak dla mnie mogą takie sparingi przegrać i 0-5, aby w takich meczach nie złapać kontuzji, bo zwykle los jest złośliwy i w takich meczach często się zdarzają, poza tym ten sparing jest w tak niewygodnym momencie grany, że na siłę, nikt tu nie będzie nadstawiał nogi za bardzo.
11.08.2013 17:19
Z niektórych tutaj to niezłe DEKLE jeśli przywiązują jakąkolwiek rolę do tego sparingu. Ten sparing został zaplanowany na ostatnią chwilę, z okazji 20 lecia Audi na Węgrzech, akurat bo zawodnicy będą się jakoś specjalnie przykładali 2 dni po meczu w lidze i na 3 dni przed meczami reprezentacji. Guardiola po prostu wystawił tych, którzy nie grali, wziął kilku z młodzieżówki do kompletu i tyle, to nawet nie ma wartości sparingu choćby takiego jak z Barceloną czy Sao Paolo.
Prawdziwe oblicze tego Bayernu to np. mecz z Gladbach-które ma w tym sezonie naprawde solidną pakę i będa grali o miejsca -3-6 w tym sezonie.
11.08.2013 17:09
odsumowując-Bayern wczoraj zagrał po prostu słabo, postępów w grze nie widać. Jedyne co widać to chaos, Guardiola wyleci marzec-kwiecień. Owszem, można się tam na siłę doszukiwać jakichś pozytywów w grze i odwracać kota ogonem, ale nie ma po co.
To co gra Bayern teraz to zupełny brak pomysłu, podawanie sobie piłki wzdłuż w te i nazat, grają jak piłkarze ręczni albo hokeiści.
06.08.2013 10:47
Marzec-kwiecień go wywalą, będzie podobna szopka jak z Van Gaalem, była nauczka aby nie zatrudniać "katalońskiej szkoły".
02.08.2013 21:31
Właśnie przeczytałem ten bardzo rozsądny wpis na onecie pod artykułem o Bayernie (co rzadko się zdarza na onecie ogólnie
Nic dodać, nic ująć.
Oglądałem mecz Bayern - Man City i jako fan Bayernu oceniam nowy styl jako ... KATASTROFA.
Pierwsze 30 minut. Posiadanie piłki - Bayern 72 %, Man City 28 %. Niby super. Tylko, że jak Man City zrozumiał, że to kolejna reinkarnacja tiki-taki , tj. ja do mnie, ty do Ciebie i tak milion bezproduktywnych podań, więc cofnęli się i zaczęli czekać na kontrę. 35 minuta - pierwsza niezła okazja Man City. 40 minuta - druga okazja i była to najlepsza okazja spotkania.
Druga połowa i piękne 0:1 dla Man City. Niezrozumiała taktyka Bayernu , bez tak naprawdę napastnika. Owszem, rolę tą pełnił Thomas Muller, ale ponieważ jego gabaryty są takie jakie są, nie jest snajperem, tyłem do bramki piłki nie przyjmie, nie zastawi się, nie przepchnie 2x wiekszego obrońcy więc bardzo szybko skrzydłowi zrozumieli, że akcje skrzydłami, czyli to co mieli najlepszego (+ kontry ultra szybkie) w zeszłym sezonie, obecnie jest bez sensu. Tym samym świetne pary z zeszłego sezonu tj. Alaba + Ribery, Lahm + Robben przestały w praktyce funkcjonować.
Świetnie wyważony środek, czyli Martinez, Schweinsteiger, Kroos (zaryzykują stwierdzenie, że nawet lepszy niż Barcelona) też został popsuty - Guardiola poprzesuwał Kroosa, Schweinsteigera, a Martineza (cofniętego do obrony) zastąpił bezproduktywnym i zwyczajnie nijakim póki co Alcantarą.
Obrona jest dziurawa jak ser szwajcarski - to imponujące, że z najlepszej defensywy w Europie (2:0, 2:0 z Juve, 4:0, 3:0 Barcelona ...) nie zostało prawie nic. Durne komplikacje jak np. Philip Lahm, od lat grający na prawej obronie (wcześniej czasem niechętnie na lewej), grający w ... środku pomocy - tak jakby Kroos, Alcantara, Schweinsteiger, Martinez to było za mało.
Kiedy w końcu wpuścil Mandzukica , ten gdzieś biegal po skrzydle (takie wymagania), ale i tak wystarczyło mu 15 minut (z przesuniętym Mullerem na skrzydło, czyli tak jak być powinno), aby trafić raz, a potem trafić w słupek.
Koniec końców Bayern wygrał 2:1, ale po widowiskowości, świetnym stylu i radości z gry, nie zostało nic. Zamiast pieknych szybkich kontr, akcji oskrzydlających, strzałów z dystansu, , pięknych dośrodkowań, zagrań z pierwszej piłki, mamy pierdyliard nudnych podań. Jupp wróć !!!
To już nawet nie chodzi o wyniki (to dopiero początek sezonu), ale ten styl (w składzie stopniowo pojawiają sie same karakany jak w Barcelonie - Alcantara, Rafinha - dojdzie Goetze) jest najzwyczajniej w świecie antyfutbolowy. Mądry rywal się cofa do obrony i jest taki ścisk, że do znudzenia odgrywany jest zamek hokejowy, z którego nic nie wynika. Piłkarze się "duszą" grając takim stylem.
02.08.2013 21:03
Oczywiście, ta gra Bayernu obecna wygląda nieźle ale tylko na tle sparingów. W meczach o stawkę, a zwłaszcza w Lidze Mistrzów Bayern co mecz będzie dostawał w tyłek jeśli Guardiola będzie wystawiał takie ustawienie jak do tej pory to kombinował. w Bundeslidze z taką grą też mistrzostwa nie wróżę, jeśli Guardiola nadal tak będzie eksperymentował i w miarę szybko coś się nie wyklaruje to Sammer go wypieprzy w kwietniu najpóźniej. Nie wspominając o atmosferze w szatni. Ja rozumiem, że on chce stworzyć coś swojego, ale to co robi na razie to jest na siłę, jakby uczyć kota szczekać.
02.08.2013 20:51
No właśnie mam taka nadziję, że Hojbjerg i Weiser będą tymi, którzy wejdą do I drużyny, coś czuję, że Guardiola zrobi coś takiego jak Van Gaal, że odważnie postawi właśnie na tych dwóch wychowanków-jak swego czasu Luis na Badstubera, Mullera i Alabe-tym bardziej, że nic nie słychać aby Bayern chciał nawet ich wypożyczyć.
02.08.2013 17:58
No właśnie już nikt nie przyjdzie bo te 3 transfery zrobiono tylko po to aby oczyścić i unormować kadrę, tak jak zapowiadał Sammer, że nie planują na ten sezon z tymi zawodnikami i oni nie pograją. Ale po odejściu Gustavo i Cana...ilu zostaje defensywnych pomocników? Basitan, Martinez i to chyba wszystko.
02.08.2013 17:51
Niektórzy chyba oglądali inny mecz. Jeśli Bayern wczoraj zagrał słaby mecz to LM wygrała Borussia. Jak można takie bzdury pisać. Zarówno z Sao Paolo jak i z City zagrali świetnie. Z Sao Paolo po pierwszej połowie mogli spokojnie 2-0 prowadzić, podobnie z City, gdzie w pierwszej połowie stworzyli sobie 3 świetne okazje. I gdzie to groźne i nieobliczalne City? Chyba w Manchesterze zostało. Pierwsza połowa to cisneli ich jak się tylko da. City wyszła jedna przypadkowa akcja i wpadł im gol.
Myślę, że Pep tak eksperymentował tylko podczas przygotowań, po 2 audicup był rozgrywany dzień po dniu więc logiczne, że te składy musiały być takie przemieszane. Zagrali dobrze, pozostaje tylko jeszcze kwestia opanowania tego niewielkiego chaosu w grze i Bayer znowu będzie grał o potrójna koronę.
02.08.2013 17:48
Luiz jest już praktycznie jedną nogą w Wolfsburgu, pozostała podobno już tylko kwestia odstępnego, nie przypadkowo Gustavo nie zagrał ani minuty w AudiCup. Wolfsburg zaproponował mu warunki nie gorsze niż Bayern więc pewnie do 9 sierpnia się wszystko wyjaśni, Wilki bedą miały bardzo ciekawą i silną ekipę.
Contento też już jest po słowie z Werderem, Werder stoi słabo z kasą więc też dogadują na jakich zasadach go sprowadzić. Petersena Werder np. sprowadził w ten sposób, że zapłacili za niego 3 mln. ale będą Bayernowi co sezon płacić po milion, podobnie będzie pewnie z Diego.
02.08.2013 17:41
Super ruch, w dodatku świetnie, że to właśnie Leverkusen, każdy zawodnik, który potem z tego klubu odchodził jest po prostu świetnie ukształtowanym zawodnikiem. Dobrze, że nie poszedł to Turcji, w dodatku Bayer szykuje na prawdę ciekawą drużynę na przyszły sezon, jak będą mieli w miarę równy sezon to spokojnie wyjdą z grupy w LM i europejskie puchary na kolejny sezon.
Jak na razie to okienko dla Bayernu całkiem niezłe-20 za Gomeza i 6 za Cana-26 mln. 37 za Gotze i 25 za Tiago-62. Jeszcze pewnie Gustavo odejdzie za jakieś 17 baniek. Dawno Bayern tak dużo nie zarobił 9i tak mało wydał.
02.08.2013 15:36
Superpuchar Europy zbliża się wielkimi krokami...
http://shop.fcbayern.de/de/397/1203/-fc-bayern-T-Shirt_Supercup_2013--/
http://shop.fcbayern.de/de/397/1202/-fc-bayern-Schal_Supercup_2013--/
27.07.2013 12:35
Nie lekceważcie tak Borussi, nie rozumiem jak można ich jeszcze lekceważyć. Ja tylko żałuję, że BVB nie zagra w swoim najmocniejszym składem z Piszczkiem i Mikhtarianem bo sprawdzilibyśmy się z mega mocnym rywalem. To, że odszedł Gotze to wcale się jakoś nie osłabili, tym bardziej, że sprowadzili tego Ormianina. Widziałem ich 2 sparingi gdy grali w pełnym składzie i "wymiatali" podobnie jak Bayern w telekom cup.
To będzie pierwszy oficjalny i poważny mecz Bayernu, także mam nadzieję, że Pep nie będzie kombinował z Lahmem na środku itp.
oczekiwałbym takiego składu Starke-Lahm, Dante (Van Buyten), Boateng, Alaba-Thiago, Luiz Gustavo (Can)-Shaqiri, Kroos, Robben-Mandżukić (Muller)
Ogólnie stawiam na nasze zwycięstwo-2-1.
27.07.2013 10:07
Do redakcji-czy będzie Typer na ten sezon?
24.07.2013 11:54
Na początku też byłem sceptyczny kiedy je zobaczyłem w kwietniu jako jeszcze plotkę na tz-online, ale teraz widząc je na zawodniku w całości stwierdzam, że są na prawdę fajnie i wyglądają "świeżo", choć myśle, że i tak w całym sezonie rozegramy w nich może z 6 meczów.
Oby tylko na białych wyjazdowych nie pierdyknęli znowu tego ohydnego napisu "LigaTotal!" bo wyglądają fajnie i zamiarowuję sprawić sobie cały strój.
23.07.2013 15:05
Oby tylko Bommbel czerwonej nie złapał znowu...;D
Mam takie samo zdanie na temat Van Bombla jak Mandżu-nigdy mu nie zapomnę bramek z Realem i Fiorentiną, ale ogólnie do tego co napisał Mandżu dodałbym jeszcze łatwość zbierania głupich kartek-zwłaszcza czerwonych przez Marka. Ogólnie to więcj po nim oczekiwano niż pokazał.
19.07.2013 15:03
Dośc kontuzjogenny ten Gotze jest. W zeszłym sezonie to samo, praktycznie nie ma sezonu bez 3-4 miesięcznej kontuzji.
A dla spragnionych Bundesligi-jutro startuje 2. Bundesliga i 3 Liga.
18.07.2013 14:48
W dodatku na napadzie może grać też spokojnie Muller-więc w zasadzie jest Pizarro, Mandżu, Muller i Gotze. Od biedy też może na ataku grać Thiago, jesli ktoś widział jak grał na ME u-21 to miał łatwość. w strzelaniu goli.
18.07.2013 14:46
Ok, w sumie to przecież w przypadku odejścia Gustavo jest przecież Emre, dla którego defensywny pomocnik to nominalna pozycja, myślę, że Can by się sprawdził spokojnie, a Pep w końcu lubi stawiać na wychowanków. W dodatku na transfermarkt pojawiło się 25% przy Gustavo w Chelsea, myślę, że za Gustavo spokojnie można by wyciągnąć 20 baniek, a przynajmniej te 17 które za niego zapłacono.
17.07.2013 14:32