Najśmieszniejsze będzie to jak królem strzelców zostanie Meier, facet który od miesiąca nie gra w piłkę... ^^ a na to się zanosi, bo Lewandowski nie ma jak tych bramek strzelić, zresztą jak właduje dwie w tych dwóch meczach to i tak będzie dobrze :P
16.05.2015 16:19
Spisek przeciwko Bayernowi, cała liga się zmówiła razem z sędziami, że można kosić i faulować Bawarczyków. Ba! Do spisku dołączyła się też FIFA i niektóre federacje piłkarskie dzięki czemu Bawarczycy mogą być też brutalnie faulowani w meczach reprezentacji.
Nie zdziwię się jak autorzy tego spisku wynajęli specjalnych ludzi, którzy czatują na naszych graczach poza boiskiem i powoduje różne "nieszczęśliwe wypadki", jak np wypadek samochodowy, czy poślizgnięcie się na mydle. Na szczęście jeszcze się to nie zdarzyło, ale wspomnicie me słowa...
14.05.2015 15:42
Też uważam, że gdy Guardiola odejdzie to razem z nim Thiago.
12.05.2015 15:08
Mueller zostanie, chyba że on sam będzie miał ochotę na zmianę drużyny. Klub nie potrzebuje pieniędzy z transferu, jedynie Mueller może wymusić presję na zarządzie. Jednak nie wydaje mi się prawdpodobne takie rozwiązanie.
12.05.2015 15:05
Z drugiej strony jak na to wszystko patrze to mamy niezwykłego pecha. Obecnie na rynku nie w miarę dostępnego skrzydłowego, który robił by zdecydowaną różnicę. A nawet jak jest to za niebotyczną kwotę, zresztą nawet gdy zawodnik jest niezły to i tak chcą za niego kupę pieniędzy.
12.05.2015 15:03
Nie olśnił mnie zbytnio swoją grą z nami. Grajek niezły, ale za taką cenę? Zresztą nie widziałem innych jego spotkań, poza tymi z nami. Skrzydłowy to przydałby się nam raczej ktoś młodszy, na tej pozycji wiek ma duże znaczenie.
12.05.2015 13:52
Bale... hehe... za tego to dałbym z 15 mln i na LO posłał.
80 mln za de Bruyne nikt nie da. Pamietajmy, że wcześniej grał w Chelsea gdzie sobie nie poradział, to czymś świadczy. Zawodnik świetny i przydałby się nam w FCB, ale myślę, że za 35-40 mln euro byśmy go wyciągneli z VFL.
12.05.2015 12:45
@Gomez333
Ogromne osłabienia kadrowe bardzo utrudnią nam dzisiejszy mecz, ale wiara pozostaje do końca. Przecież to tylko futbol więc na brak realizmu i ślepą wiarę można sobie pozwolić.
Nie takie cuda się działy w piłce, żebyśmy mogli być pewnie braku awansu. Po ostatnim meczu z Porto w Portugali też wielu sądziło, że po nas. Hans dobrze przytoczył przykłąd La Coruni, do tego mecz w Stambule, ja tam jeszcze pamiętam mecz gdzie Wisła Kraków przegrała w pierwszym meczu 1:4 z Realem Saragossa, a jednak awansowali. Dopóki piłka w grze, dopóty jest szansa na awans.
12.05.2015 11:47
Szlag mnie trafia gdy czytam komentarze, że nie mamy szans, że Barca nas rozjedzie, bądźmy realistami!
Mecz się jeszcze nie zaczął, mamy 90 minut, nie takie cuda działy się w piłce.
12.05.2015 11:26
@Silesi
Matthaeus to taki Jan Tomaszewski niemieckiej piłki... czyli pitoli od rzeczy. Trenerską przygodę miał mierną, do tego to buc i jest strasznie przemądrzały(niestety mądry przy tym nie jest).
Na całe szczęście stara niemiecka szkoła już nie wróci i bardzo dobrze. Futbol poszedł do przodu, a stara niemiecka szkoła to toporny i siłowy futbol. Po klapie na euro 2004 nasi zachodni sąsiedzi zmienili podejście i stawiają na szybki i techniczny futbol. A Bayern świetnie się w to wpisuje po erze Van Gaala i w tym kierunku dalej powinniśmy iść.
Jak już o trenerach mówimy to ja bym zaproponował Marcelo Bielse. Lubi ofensywny styl gry i jego drużyny zawsze ładnie i skutecznie grają. Ciekawi mnie co by osiągnął w klubie gdzie miałby ogromny budżet :]
10.05.2015 20:27
@superbayern
Był taki okres, że wszyscy mieli kontuzje, a ROde jeszcze nie było. Lahm grał na DP i wszyscy byli zachwyceni, bo było czym. Grał wtedy bardzo dobrze. Ale potem przytrafiła mu się kontuzja, reszta wróciła do gry. Gdy Lahm wrócił po kontuzji gra po prostu słabo.
09.05.2015 23:21
@doitsujin
Pozwolisz, że się wtrącę do dyskusji :) Nie mam zamiaru bronić Pepa, bo kilka błędów popełnił i sam mam do niego kilka zastrzeżeń. Ale też bardzo często obrywa mu się bez powodu, przy czym Juppa straszliwie się gloryfikuje. Odnosząc się do twojej listy:
1)Za Guardioli też graliśmy futbol totalny. Przypomnij sobie nasze mecze na jesień w 2014 i 2015. Poezja. Na wiosnę wygląda to jednak tak jak napisałeś i tego nie potrafie zrozumieć dlaczego. Za Heynckessa też nam się przytrafiały mecze gdzie klepaliśmy i klepaliśmy.
2) Też się nie zgodze. BO to jednak za Guardioli zauważyłem większą różnorodność w taktyce. U Juppa było żelazne 4-5-1 i w zasadzie tylko w meczu z Barcą zagraliśmy zauważalnie inaczej. Ale zgodzę się, że u Juppa była lepsza skuteczność.
3) Te eksperymenty miały swoje powody. Lahm przesunięty został na DP, bo nie mieliśmy tam nikogo. Myślę, że niedługo wróci na PO, a najbardziej prawdpodobne, że na ławkę bo gra słabo. A Martinez na ŚO grywał w Bilbao i za Juppa też się zdarzyło. Jak dla mnie jednak lepiej wypada na DP.
4) Pep wyciąga wnioski, ale cyba niezbyt dostatecznie. Zauważ, że np teraz gramy bez tylu rotacji, do tego przymnij sobie mecz w finale DFB Pokal z BVB, zagraliśmy całkiem inaczej - Pep wyciągnął wnioski. A Heynckes? Po prostu drużyna bardziej się zgrała po roku gry i maszynką, którą stowrzył NIemiec tylko się uduskonaliła. W sumie już w 2012 mieliśmy pecha, że nie zdobyliśy LM. Z drugiej strony mieliśmy też szczęście, że nie odpadliśmy z Arsenalem w 2013 :P(ahhh ci to mieli wtedy furę szczęścia)
5)Na razie wyniki są na plus dla Pepa jeśli porównujemy analiogicznie ich okresu, w których pracowali w FCB :P Ale oczywiście jeśli Guardiola nie zdobędzie LM, to Jupp będzie przez to lepiej wypadał.
6) No tak, są konflikty. Ale ja nie uważam, że są tak ogromne, że bardzo destabilizują zespół.
Podsumowując. Ja mam do Pepa stosunek ambiwalentny. Niby zdobył kilka tytułów, były okresy świetnej gry. Ale na wiosnę wszystko się psuło, do tego teraz kontuzje kompletnie zdestabilizowały zespół. Jeśli pożegnamy się z nim teraz... nie będę płakał. Ale ja dałbym mu kasę na transfery i poczekał jeszcze jeden sezon. Jeśli wtedy nie da rady - bez żalu, a wręcz z radością pożegnam go z Monachium.
09.05.2015 23:05
@Kminek
Tak, tak... już to widzę, jak wszyscy będą skakać z radości po zdobyciu LM i chornicznym drugim miejscu w lidze. Ale w sumie czym ja się łudzę... dla wtorkowo-środowych kibiców liczy się wyłącznie LM. Przecież BL to jakaś kpina.
09.05.2015 22:44
@DawnyKminek
Zdobył z Realem LM i nic poza tym. Ani Copa del Rey ani Ligi. No... jeszcze ma szansę w tym sezonie, ale raczej 6 pkt nie odrobi Real w dwie kolejki... Do tego ta LM wcale nie była zdobyta dzięki piorunującej grze, dzięki której zmiażdżyli wszystkich rywali po drodze. To nie był futbol BArcy z 2009 czy Bayernu z 2013. Wygrali z nami 4:0 na AA... raz na 20 lat każdej drużynie się to uda :] A o MIlanie nie ma co wspomniać, bo było to kawał czasu temu. Zresztą włoch woli grę z kontry i defensywny styl gry.
aaa... i nigdzie nie napisałem, że ktoś z żalem będzie żegnał Guardiole. Na to się nie zanosi.
09.05.2015 22:01
A cóż takiego fantastycznego Ancelotti ostatnio osiągnął? Trenewał w ostatnim czasie najlepsze kluby Europy ale z CHelsea, PSG i teraz najprawdopdbniej z Realu pożegnają się z nim bez żalu.
Świetny trener, nie zamierzam tego zaprzeczać, ale kompletnie do nas nie pasujący.
09.05.2015 21:25
ehh... narzekacie, że Guardiola to tylko "tiki taka i posiadanie"... że jedynym zbawcą będzie Klopp, a przecież obecny jeszcze trener BVB też nie posiada zbyt dużego wachlarza zagrań taktycznych.
09.05.2015 21:04
@Gomez
Smętnie... obrona parę razy dziurawa z przodu bez szału. Generalnie porażka zasłużona.
09.05.2015 17:51
Nie ma co ukrywać, czerwona kartka ustawiła to spotkania. Nie zmienia to faktu, że pomimo osłabienia powinniśmy wygrać to spotkanie i dobrze się zaprezentować. Niestety ani wynik, ani gra nie zachwyciła. Sprawdzań przed Barceloną oblany...
W końcówce trochę cieszyła mnie gra Goetze. W końcu było go widać, starał się, brał ciężar gry na siebie. Daleko mu jednak od oczekiwanej formy przez kibiców, ale był to jakiś mały, dobry prognostyk.
Drużynie brakuje skrzydłowych, jak powietrza. Tyle lat nasza gra była oparta na grach skrzydłowych, a teraz kompletnie tego nie ma. Akurat nie jest to wina Guardioli, bo na chwilę obecną nie mamy solidnych skrzydłowych w składzie...
Poczekajmy do meczu z Barcą. Po tym spotkaniu będziemy mogli oceniać sezon, albo wstrzymamy się jeszcze o parę tygodni, na co bardzo liczę ;)
09.05.2015 17:33
To oczywiste, że gdy wszystko gra i działa to jest w porządku. Ale u nas nie, więc nie mamy z nich pożytku.
09.05.2015 16:39
Gra z wahadłowymi obrońcami nie za bardzo daje nam korzyści. U Guardioli ci obrońcy niedość, że muszą bronić to biegać to ataku i grać bardzo wysoko, co za tym idzie muszą świetnie operować piłką, dobrze czuć się w grze kombinacyjnej oraz być szybkimi i świetnie broniącymi graczami. Jaki więc problem? Takich graczy praktycznie nie ma... więc z wahadłowych obrońców nie mamy pożytku. Bernat nie najgorszym jest grajkiem, ale jako LO. Niech sobie broni, biego po lewej stronie i dośrodkowuje. Ale od niego wymaga się by do tego aktywnie uczestniczył w ataku pozycyjynym i miał duży wpływ na atak pozycyjny... o Weiserze to nie ma co mówić. Gdyby był Alaba to co innego... on świetnie łączy wszystkie te cechy co wymieniłem, do tego Lahm w formie też by się przydał.
09.05.2015 16:31
Drużyna liczyła, że nastrzela bramek FCA i z dobrymi humorkami wyjdą na Barcę. A tu czerwona i trzeba walczyć i biegać. W sumie dobre przetracie przed Barcą, bo gra o jednego mniej wyrównuje jakość obu zespołów i nasi mogą powalczyć i pokazać charakter... oczywiście mogą... ale jak widać nie mają na to zbytnio ochoty. Który to już raz?
Przez pierwsze parę minut myślałem, że będę chwalił Goetze, ale jednak nic z tego. Po 15 minutach znowu wrocił do swojego poziomu z tego sezonu.
Dante, Weiser, Thiago, Bernat, Schweini, Goetze... wszysyc ci zawodnicy grają dziś słabo i bezporduktywnie. Mueller z przodu walczy, Lewy niewidoczny. Ale to nie ich wina , bo pomoc nie raczy gracz z napastnikami.
Nie ma co się pastwić, bo mecz o pietruszkę. Jednak warto by wygrać i pokazać kawał dobrego futbolu. W każdym razie jak patrze na obecny skład to wymaga on ogromnej przebudowy i odmłodzenia.
09.05.2015 16:24
O. Nowe koszulki :) Bardziej mi podobają się jak te niebiesko-czerwone.
09.05.2015 15:30
No... nie mówmy, że Guardiola nie daje szansy jakiemuś zawodnikowi szansy na króla strzelców :) Ważniejsza jest drużyna niż indywidualne sukcesy. Jeśli trener chce oszczędzać zawodnika na ważniejszy mecz kosztem ligowego spotkania to ja to rozumiem. Zresztą Mandzu i Lewy grali dostatecznie dużo i sporo mieli szans by tych bramek zdobyć nie kilkanaście a 20 czy 30 :P
Martwi mnie jedynie brak Neuera, bo za każdym razem gdy odpoczywał to w nastęnym meczu grał niepewnie. Tak było w meczu z Gladbach i z Porto. W Portugali może klopsa nie puścił, ale miał parę niepewnych interewencji.
09.05.2015 14:46
@tineau
Obecnie lekarzem pierwszej drużyny FCB jest lekarz drużyny rezerw. Niestety nie pamiętam nazwiska.
@baassti
No tak... wszystko pięknie. Ale kto niby miał zmienić dwóch bocznych obrońców, skoro na ławce nie mieliśmy żadnego gracza, który by sobie tam poradził na tym poziomie?
09.05.2015 13:30
Ciekawi mnie czy wystąpi dzisiaj Lewandowski. Facet kondycje ma więc zbytnio nie przemęczy się przed meczem wtorkowym. Jedynie co to może go Guardiola oszczędzać ze względu na maskę, ale z drugiej strony skoro już grał to może i dziś wystąpić. Pewnie wszystko będzie zależało od chęci Lewandowskiego.
Pewnie i tak kilku młodych graczy dostanie dziś szansę, ciekawe jak tym razem sobie poradzą :)
09.05.2015 13:27
he he he... Herr Guardiola, ale z pana żartowniś.
08.05.2015 14:01
Ostatnio wyczytałem, że jesteśmy zainteresowani Di Marią, a na dodatek Ancelotti mółgby zostać trenerem FCB...
Jak dla mnie oba te ruchy zbędne i niepotrzebne. Wygląda mi to na małpowanie Realu, skoro oni zdobyli LM to my też... a prawda taka, że Ancelotti dużego popracia w Realu nie ma i jego dni raczej są policzone, do tego średnio mu powodziło się w PSG. Di Maria natomiast w United nie gra na tyle, za ile go sprowadzili. Do tego byłby średnim następcą RObbery. Zawodnik świetny to fakt, ale brakuje mu tej iskry dzięki, której sam może wygrać mecz.
08.05.2015 13:21
Widzę, że trzymacie poziom chłopaki. ^^
07.05.2015 11:09
Lahm na PO nie będzie lekiem na naszą grę. Raz, że Rafa dobrze się tam sprawuje, a dwa, że Lahm jest w beznadziejnej formie. Na pewno lepiej wyglądałby z prawej strony jak na środku, ale i tak byłby to poziom gorszy jaki prezentuje obecnie Rafinhia.
07.05.2015 00:01
A ja tam polemizowałbym, że drużyna grała bardzo dobrze do utraty bramki. Zgodzę się, że w defensywie jako tako to wyglądało, ale z przodu już gorzej. Niby coś tam pod bramką Barcy potrafiliśmy stworzyć, ale nic konkretnego. Barca miała też swoje setki. Z drugiej strony gdyby nie nasze głupie błędy to mogłoby to się i remisem skończyć. Ale jak po jednej bramce wszystko się posypało... i tu wychodzi właśnia mentalność drużyny i psychika zawodników. Chłopaki w głowach powinni mieć, że jeszcze 90 minut u nas i 0:1 w plecy to nei taki zły wynik.
06.05.2015 23:58
@lizarazu
Słynął... niestety czas przeszły. Zauważyłem to już wcześniej, zanim jeszcze Guardiola do nas przyszedł, że zawodnicy mają problem z odrabianiem wyniku i grą do końca. Fakt... zdarzyło się nam parę takich meczów, ale to na palach jednej ręki można policzyć. Kiedyś graliśmy na 100% ponad 90 minut. Nie wiem dlaczego teraz tego nie ma... może mentalność obecnej generacji zawodników? Umiejętności i technika kosztem ducha walki?
06.05.2015 23:38
@mrtiktak
Łatwo powiedzieć, ale kto ma grać na tych skrzydłach? Kontuzje i brak wartościowych zmienników dla skrzydłowych sprawiło, że musimy radzić sobie w inny sposób.
@Android
Zaparz sobie melisy, działa na uspokojenie.
06.05.2015 23:31
@Android
No tak... po co zachwalać zawodnika, który dobrze gra ^^
06.05.2015 23:23
@jahcob
Luzik :P a co zrobi UEFA? No nic... po prostu nic... :)
Bernat mnie niezmiernie intryguje. Na jesień grał świetnie, wszyscy go zachwalali, genialny transfer za małe pieniądze. A na wiosnę? Bezporduktywny jeździec bez głowy... Nie wiem skąd ten regres. Albo Hiszpan gra tak samo, ale drużyna gorzej przez co wychodzą jego braki? Zresztą Xabi podobny regres zanotował.
Trzon naszej drużyny się starzeje i trzeba odmłodzić drużynę. Lahm, Schweini, Robbery - nasi kluczowi gracze, wszyscy po 30. Na szczęście mamy na kim budować ekipę na kolejne lata. Alaba, Mueller, Neuer, Boateng. Do tego Benatia i Lewy, którzy jeszcze z 5 lat będą trzymać wysoki poziom. Tak teraz myślę, że poza skrzydłowymi(co wydaje się oczywiste) potrzeba nam środkwych pomocników, reżyserów gry. Mamy niby Thiago, ale jak dziś widzieliśmy nie zawsze prezentuje najwyższy poziom.
06.05.2015 23:19
Czyli co? Za tydzień mamy nie wychodzić na boisko? Guardiola ma zadzownić i poprosić Enrique żebyśmy grali na remis?
06.05.2015 23:10
@Jahcob
A w czym ma to pocieszyć? ^^ Ja tam źle nikomu nie życzę, trzeba patrzeć na "własne" podwórko :P
Cóż... Pep nie popisał się znowu, ale tym razem można go wytłumaczyć kontuzjami. Na następny sezon będą transfery i Guardiola będzie miał ostatnia szansę na poprawę gry. Jak nie da rady, to bez żalu się pożegnamy.
Ale nie ma co podsumowywać sezonu. Jeszcze jeden mecz :) arcytrunde zadanie, ale nie niemożliwe. Ja tam zawsze wychodzę z założenia, skoro jedna drużyna strzeliła nam 3 bramki to czemu my nie możemy im też 3 trafić :P
06.05.2015 23:05
Barca była lepsza, ot co. Mogliśmy spokojnie z mniejszym wynikiem zakończyć ten mecz, ale niepotrzebnie rzuciliśmy się do ataku. Z 2:0 łatwiej wyjść jak z 3:0... Boli to, że w końcówce tak łatwo nam Barca strzeliła 3 bramy.
Jedyna nadzieja taka, że Barca nas zlekceważy i ułoży nam się mecz idealnie. Z Porto daliśmy radę, może i z Blaugraną się uda. Będzie nieporównywalnie ciężej ale mamy jeszcze 90 minut.
Guardiola niestety nie wymyślił dobrego sposobu na Barce. Dobrze, że chociaż potrafił skorygować błędy z początku. Gdyby z przodu było kim straszyć, czyli Robbery to jakąs bramkę byśmy strzelili. Niestety, ale środek Lahm Alonso i Schweini to najgorszy środek od ładnych paru lat. W defensywie średnio, a w ataku padaka. Do tego Thiago zagrał słabo i ofensywa leżała.
Widzę jednak, że paru kibiców jest szczęśliwych. W końcu mieli rację i Barca wygrała ^^. Trochę też żałosne, że po straceniu bramki czytam, że już mamy po awanise... ehhh kibice sukcesu. Cóż... przynajmniej w następnym sezonie przerzucą się chłopaki na Barce. :]
Mamy jeszcze conajmniej 90 minut u siebie. Raczej na cud trzeba liczyć, ale może się udać. Po Porto też nas skreślali.
06.05.2015 22:51
Naprawdę myśleliście, że FCB znaczy dla Thiago coś więcej jak kolejny klub w karierze? ^^ Przecież on nic wspólnego nie ma z Niemacami, aco dopiero z Monachium i Bawrią. Do klubu sporawdził go Guardiola, gdy on odejdzie, odejdzie i Thiago za pewne.
06.05.2015 12:05
Skoro to wina sztabu trenerskiego to dlaczego rok temu nei było tylu kontuzji? Gurdioal przecież nas trenował.
Zwalanie winy na jedną przyczynę jest śmieszne. Ogromna ilość kontuzji jest spowodowana sporą ilością różnych czynników. Wyjaśnienie tego podchodzi pod pracę doktorską jakiegoś fizjoterapeuty. Wymienie tylko kilka czynników, które mogłby by wpływać na kontuzje: podatność danego gracza na urazy, wiek, urazy meczowe na skutek kontaktu z przeciwnikiem, źle dobrany trening pod zawodnika, słaba rozgrzewka, pech(źle stanał, poślizgnął się na mydle), dużo intensywnośc spotkań(Mundial, gra na 3 fronty) i wiele, wiele innych.
05.05.2015 13:45
...
Mam nadzieje, że to ostatni sezon w najbliższych latach gdzie taka plaga kontuzji nas dopadła. Gdyby nie to, to byłby finał DFB Pokal i to my byśmy byli faworytami w meczu z Barcą. Tak dla porównania, gdy BVB miało tyle kontuzji to bili się o utrzymanie, a my o majstra... tak na pocieszenie :P
05.05.2015 12:28
@ryko
Nie lepiej było sam link wkleić? ^^
@Apollo1
Życzę ci, jak zresztą każdy na tej stronie, byś przegrał te dwie stówy ^^
04.05.2015 11:49
Goetze wraca do BVB, kibice go przecież tam kochają. Gundogan - człowiek szklanka - jest kupowany przez FCB gdzie na chwilę obecną mamy całkiem sporo środkowych pomocników(jeszcze Kimmich przyjdzie). Borussia na dodatek tak chętnie sprzedaje nam graczy, będą szczęśliwi jeśli to nam sprzedadzą Gundogana.
hmm... transfer bardzo realny.
04.05.2015 10:08
No to Lewy nie zagra, co za różnica czy 3 bramy walnie Barcie Lewy czy Mueller :P
03.05.2015 22:12
Nie sądzę by Javi wystąpił w meczu z Barceloną. Z Leverkusen zagrał nieźle, ale widać u niego było rozbrat z piłką. Parę razy piłka odskoczyła, gdzieś tam źle obliczył tor lotu piłki. Generalnie zagrał przyzwoicie, ale widać było długą przerwę. Z Barcą co najwyżej dałbym mu pograć w pomocy. W obronie spoczywałaby na nim zbyt duża odpowiedzialność, a w drugiej lini gdy zawali to zawsze ktoś go zaasekuruje. Pep zdjął go ostatnio w 60 minucie... i to raczej z powodu długiej przerwy w grze niż z racji tego, że przymierza go do składu na LM. Ale to tylko moje zdanie, Pep wie lepiej :P zresztą już kiedyś pisałem, że za czasów Guardioli raczej nie ujrzymy Maritneza na tzw szóstce.
03.05.2015 21:43
Czyli jak odpadniemy z Barcą w dwumeczu wynikiem 0:2 to niektórzy będą zadowoleni? ^^
To jak wy kibicowaliście FCB ponad 5 lat temu gdzie lano nas w Europie niemiłosiernie? :]
Przed nami pierwszy mecz z Barcą w Hiszpani, a potem czeka nas rewanż. Mamy przynajmniej 180 minut gry i szansę na awans. Nawet po porażce w pierwszym meczu 0:4 wciąż mamy szansę na awans, wystarczy uwierzyć i chcieć. Od kibica wymaga się praktycznie jednej rzeczy - wiary. Jeśli nie ma się wiary w zespół to nie powinno się od niego oczekiwać, że wygra.
03.05.2015 10:55
Czy graliśmy bez determinacji? Po części. Bo młodym graczom i obrońcom się chciało. Po raz kolejny Lahm ze Schweinim zawiedli. MŚ i kontuzje sprawiły, że ci piłkarze są bezproduktywni. Zwłaszcza Lahm.
Nie ma co panikować, bo drugim składem z dwoma graczami z rezerw nie wyglądało to tak źle. Mecz był dla nas o pietruszkę teraz trzeba się skupić na Barcie.
Będzie Thiago od początku, Mueller, może i Lewandowski to i z przodu będzie coś się działo. Bo nawet dziś coś się działo, a skład jaki był to widział każdy.
Brak Rode nawet na ławce daje cichą nadzieje, że zagra na Camp Nou :P
02.05.2015 20:24
Goetze to się odblokuje w lecie. W innym klubie :P
02.05.2015 20:11
Coś czuje, że mecz z Barcą będzie wyglądał podobnie.
W sumie to Leverkusen jakiś 100% sytuacji nie miało. Jasne, są dziś lepsi i bardziej zagrażają naszej bramce niż my ich. Ale takiej sety jak Goetze to nie mieli. Defensywa wygląda poprawnie, nawet z elektrycznym Dante. W ofensywie bieda straszna, ale to nie dziwne. Z Goetzebez formy, wiekowym Pizzą i Weiserm?
Baardzo słabo gra dziś Lahm i to poraz kolejny. Gaudino też gra średnie zawody, ale jest młody więc nie ma się co do niego czepiać. Goetze gra miernie, ale z drugiej strony jako jedyny w ofensywie bierze ciężar gry na siebie.
Pochwaliłbym za to tego Striedera. Nieźle się prezentuje, nie widać aby go z rezerw wyciągneli. Plus dla niego. Do tego Javiego bym pochwalił, po tej kontuzji nie najgorzej się prezentuje.
02.05.2015 19:27
@android
a pisanie, że Barcelona nas rozniesie i generalnie nie mamy po co wychodzić jest ok?
Rico Strieder... myślałem, że to jest jakiś snajper, młody talent z rezerw... a chłopak jest w wieku Alaby i gra jako defensywny pomocnik... ^^
02.05.2015 18:08
haha... mecz z Leverkusen, a ja czytam, że Barcelona nas rozniesie... ehh kibice od siedmiu boleści...
Barca jest faworytem, ale my też mamy swoje atuty. Mam nadzieje, że piłkarze nie wyjdą na Cam Nou z waszym nastawieniem, bo to nie miałoby sensu.
P.S. Ktoś tu mówił kiedyś, że Bayern nie daje żadnych emocji, bo ze wszystkimi wygrywa. No to teraz macie pełno emocji, ale widzę, że tak też nie może być :P
02.05.2015 17:48
Jutro rezerwy niech zagrają. W obecnej sytuacji można poświęcić 3 punkty... z drugiej strony drugi garnitur będzie walczył na maksa :) Jedynie to Neuera bym zostawił. Za każdym razem gdy odpoczywał to w następnym spotkaniu grał słabo i niepewnie.
01.05.2015 22:05
No właśnie... jest to kontuzja głowy. Skoro może grać tzn, że uraz ten nie zagraża jego życiu. W zasadzie jedynie co może się pogorszyć to pogłębienie pęknięcia bądź złamanie. Ale żeby temu zapobiec będzie grał z maską ochroną za pewne. Często to widzi się na twarzach zawodników.
To już taka faza sezonu, że zaryzykować można. Rok temu Costa w LM też grał z kontuzją i leczono go na siłę. NIestety dla niego się nie udało, ale wyszedł w finale wtedy(chociaż zszedł po paru minutach).
Decyzja w głównej mierze należy do Lewandowskiego.
01.05.2015 10:01
Przynajmniej ma tyle godności, że przeprosił. Błędy sędziowskie się zdarzają i tym razem padło na naszą niekorzyść. Zdarzała się, że gwizdneli pod nas, ale generlanie w tym sezonie częściej byliśmy krzwydzeni. Oczywiście nie ma co obarczać sędziów naszymi niepowodzeniami, bo jeśli bylibyśmy w najlepszej formie to i błędy sędziowskie by nas nie powstrzymały :)
01.05.2015 09:28
Zauważyłem, że osoby mające pretensje do Guardioli za mecz z BVB chyba go nie oglądały... a przynajmniej jeśli chodzi o zmiany. Guardiolia błedy popłenia i sam denerwuje się na niektóre decyzje, ale przeciez wszystkie zmiany były przeprowadzone nie bez powodu ^^ Może jedynie zejście Muellera mogło odbyć się trochę później.
Thiago zszedł, bo miał lekki uraz. Robben był gotowy do gry i uraz mu się nie odnowił, a była to całkiem nowa kontuzja.
01.05.2015 09:25
pff po co się przejmować. Wittelsbach dobrze prawi nie ma co zniżać się do ich poziomu. Gdy BVB wygrywało ligę parę razy zachowaliśmy się nietaktownie, ale mam nadzieje, że wyciągnieliśmy z tego wnioski i porażkę poniesiemy z godnością. Niestety ale BVB ma ogromne kompleksy na naszym punkcie i stąd m.in wypowiedź Kehla.
30.04.2015 10:44
@Gabrioce
Chelsea powie nie i o Hazardzie możemy zapomnieć :P Nie wiem jak Belg czuje się w Londynie, ale nie słyszałem o żadnym dużym konflikcie z trenerem, który spowodowałby transfer.
hehe a Messi? Niewyobrażam sobie tego. Argentyńczyk jest tak mocno związany z Barcą, że zostanie tam na długo. Jedynie Guardiola jest naszym atutem w jego transferze... :)
30.04.2015 10:41
@hans1986
Może ^^ U Guardioli te pozycje tak się mieszają, że niekiedy trudno stwierdzić gdzie kto gra. A z Lahmem ten problem, że nawet gdy gra w środku to trzyma się wybranego sektora boiska(bliżej prawej strony) i tam tylko biega. Mało mobilny jest - gdy gra w środku oczywiście. Mam wrażenie, że Pep niepotrzebnie tak go chwalił za grę w środku, przez co nasz kapitan ma wrażenie, że świetnie się tam prezentuje i daje więcej drużynie,a tak niestety nie jest.
29.04.2015 19:43
Czy zagra to nie wiadomo. Myślę, że mógłby wystąpić w specjalnej masce, która chroniła by twarz. Lekarze zadecydują czy jest możliwy występ Lewandowskiego.
29.04.2015 19:18
Lahm z Porto grał przecież w środku, dopiero chyba w 70 minucie albo i wcześniej przeszedł na prawo i wtedy grał bardzo dobrze.
@witelsbach
Ok, rozumiem o co ci chodzi z Lahmem w środku. Ale Rode na dzień dzisiejszy jest wstanie dać to samo co Phillip, a dodatkowo dokłada grę do przodu, większe zaangażowanie w defensywie i ofensywie. Rode widać, że ma pewne braki technicznie, ale na chwilę obecną jest w bardzo dobrej formie i nadrabia to innymi zaletami i to on powinien grać.
@roymaakay10
Ja się z tobą nie zgodzę :) To nie wina zarządu, że cała masa piłkarzy leczy kontuzje. Zauważ, że gdyby nie urazy, to mielibyśmy masę świetnych piłkarzy i niektórzy siedzieli by na ławce co mogłoby psuć atmosferę. Następcy dla Robbery muszą przyjść w tym albo następnym okienku.
29.04.2015 19:13
@wittelsbach
Ja zawsze mówiłem, że Lahm w pomocy to dobry pomysł i nieźle się tam prezentował. Ale... po konuzji gra przeciętnie. W pomocy gra tak jakby go nie było. Byłoby to uzasadnione gdyby grał jako defensywny pomocnik. Jednak Lahm gra jako klasyczny środkowy i ma dużo więcej zadań ofensywnych. Jaki tego efek? Ano niemrawy... co z tego, że ma dużo podań i to dokładnych jak nic z tego nie wynika... Lahm to świetny zawodnik, ale już jest za stary, żeby przekwalifkować go na rozgrywającego. Środek pomocy jaki miał FCB dziś woła o pomstę do nieba - Alonso, Lahm i Schweini. W zasadzie tylko ostatni z nich prezentował przyzwoity poziom i stwarzał zagrożenie w ofensywie, ale to wciąż nie jest Schweini sprzed dwóch lat. Javi - Thiago - Schweinsteiger bądź Rode - Thiago - Schweinsteiger. Na dzień dzisiejszy to byłby świetny środek pola i chyba bardziej ku temu drugiemu bym się skłaniał z racji tego, że Javi jest podługiej kontuzji.
29.04.2015 15:36
Porażka 2:0 na wyjeździe to fatalny wynik... Trzeba przynajmniej bramkę trafić.
29.04.2015 14:39
@jastrzab123
Gdy jest na boisku nasza gra wygląda dużo lepiej... a co najśmieszniejsze jest w tym wszystkim? Thiago w jakiejś super formie to nie jest :P zdarzają mu się głupie straty, nieudane dryblingi, nieodpowiedzialne zagrania, a mimo to ciągnie naszą grę i jest obecnie naszym najlepszym zawodnikiem.
29.04.2015 10:51
@Gladius
Ja na dzień dzisiejszy bym powiedział, że jedyny... ^ ^
29.04.2015 10:42
Pozostaje nam mecz z Barceloną, trzeba się na nim skupić. Dopiero po ewentualnym odpadnięciu z LM można lizać rany i myśleć nad następnym sezonem.
Majster, 1/2 DFB Pokal, przynajmniej 1/2 LM... nie jest tragicznie, nawet nienajgorzej :) szału nie ma i każdy miał apetyt na jak najwięcej, ale wiele czynników nas stopowało. Zwłaszcza te nieszczęsne kontuzje, które nie mają końca. Z Barceloną mamy szanse wygrać nawet bez Robbena i Lewego. Może w końcu to nam się poszczęści, gdzie będziemy drużyną gorszą,a jednak awansujemy i wygramy LM(patrz wczoraj BVB czy Chelsea 2012)
29.04.2015 10:21
W tym meczu wszystko było przeciwko nam. Zresztą nie pierwszy raz ostatnio. Może z Barcą się w końcu odwróci los?
Robben wypada na kilka tygodni... super... przynajmniej drużyna grała bez niego ostatnio i jako tako to wyglądało. Z Thiago ponoć wszystko jest w porządku. Uraz Lewego to podobno nie tylko wstrząsnienie mózgu więc może nie być różowo. Z drugiej strony może postawią go na nogi...
Dawno nie było takiego sezonu gdzie było tyle kontuzji. A najśmieszniejsze jest to, że nie jest to wina jednego czynnika. Po troszku dołożyli do tego cegiełkie nasi lekarze, trener, rywale oraz zwykły pech.
Co do czerwonej kartki dla Langerka to ja się oczywiście nie zgadzam. Karny i upomnienie jak najbardziej się należało, ale nic więcej.
29.04.2015 09:00
Kochani koledzy... bo widzę, że to was trochę ponosi. Przeczytałem swój wpis jeszcze raz i wyraźnie napisałem, że Langerak faulował i karny się nam należał.
Cały szkopół w tym, że gdyby pierwszy doszedł do piłki to wejście wedle przepisów jest czyste. Ostre było to wejście ale dozwolone. I powiem wam coś dla was jeszcze szokującego, taka gra jest dozwolona dla bramkarzy z racji tego by ich chronić. Taka czyli wyjście z uniesionym kolanem.
Żółta kartka i rzut karny. Taka powinna być decyzja Gagelmana. Wejście to nie było chamskie, brutalne też - chociaż taki miało efekt.
29.04.2015 00:21
O Lewego martwić się nie ma co... Mimo, że groźnie to wyglądało to za parę dni wróci do normy. Chyba, że to wstrząśnienie mózgu obfitowało w pękniętą czaszkę, krwiak i nie wiadomo co jeszcze...
Bardziej bym martwił się Thiago. Bo zszedł z urazem.
29.04.2015 00:11
@DieRoten
BVB nas odprawiła z kwitkiem w półfinale. Grali kichę, wszystko było przeciwko nim, a awansowali. My również możemy. Chelsea w 2012 grając totalną żenadę zdobyła LM. I wiele, wiele innych przykładów można podać. Dopóki piłka w grze, dopóty jest szansa na sukces :)
29.04.2015 00:06
@ThomasKonig
Normalne wejście bramkarza. Bramkarz może tak wchodzić dla własnego bezpieczeństwa. W tym wypadku Langerak faulował, bo Lewy pierwszy dotknął piłki, ale gdyby pierwszy ją wybił to było by to czysta, acz ostre zagranie.
29.04.2015 00:03
Lewandowski ma najprawdopodbniej wstrząśnienie mózgu. Tak to wyglądało. Na Leverkusen powinien być już zdrów. Bardziej mnie martwi Thiago, bo zszedł lekko utykając i dlatego ta zmiana była zrobiona.
28.04.2015 23:58
@witelsbach
No... z tym Kloppem to bym nie przesadzał, bo jego zespół wyglądał dziś przeciętnie :) mieli furę szczęścia i on to sam wie :P Nie chce przez to umniejszać wygranej BVB tylko pokazać jak bardzo frajersko my przegraliśmy ten mecz. Przy tak słabym rywalu powinniśmy mieć dziś spacerek.
@Ruso
Dokładnie. Skrzydłowy, ofensywny pomocnik - to minimum. Nasza ofensywa bez Thiago wyglda miernie. Lahm w środku to może grać jako DEFENSYWNY pomocnik, a nie rozgrywający. Naszemu kapitanowi chyba sodówka do głowy uderzyła. A Guardiola nie raczy zrobić z tym porządku.
Ale nie ma co panikować. Ważniejsza dla nas LM. Można się na niej skupić. Poza tym jak ktoś tu już napisał, to tylko sport. Jak nie w tym roku to w następnym :) Przez tyle lat mogliśmy pomarzyć o walce o LM i regularne zdobywanie majstra. Słabszy sezon może się zdarzyć. Byleby z tego piedestału nie spaść.
28.04.2015 23:54
Do Guardioli to ja przyczepiłbym się, że znowu w drugiej połowie jego drużyna gra gorzej. ZNOWU...
a zmiany? Thiago miał chyba lekką kontuzję więc logiczne że zszedł. Robben był naszym najlepszym graczem więc on wszedł. Na 30 minut, do tego przecież był już zdrowy. A kontuzja to mu się nie odnowiła, bo trzymał się za łydkę więc now uraz najprawdopodbniej. Tak to wyglądało. Szklany Holender powraca, niestety :/
28.04.2015 23:44
Ehh... co tu napisać? Mieliśmy koszmarnego pecha. BVB grało beznadziejnie. Przecież ta drużyna nie miała dzisiaj żadnej taktyki poza wykopem do przodu. Nie istaniała na boisku. Najsłabsza Borussia jaka z nami grała od ładnych paru lat. Zagraliśmy dobrze w obronie i ataku. ALe jak zwykle druga połowa kiepska w naszym wykonianiu... pozwoliliśmy grać BVB i stworzyła z tego 3 sytuacje w tym jeden gol... i w zasadzie tyle. Do tego w drugiej połowie grał chyba najgorszy środek pomocy FCB od kilku lat Alosno/Lahm/Schweinsteiger. Przecież oni poiwnni mieć dożywotni zakaz gry ze sobą. Lahma jak chwaliłem za grę w środku to po tej kontuzji wygląda fatalnie... beznadziejnie to wygląda z jego strony.
A nawet jak stworzyliśmy sobie parę sytuacji to poprzeczki, słupki, w Langeraka szły strzały ehh... Do tego Gagelman misję wykonał. Jak dla mnie dwa karne dla nas były. A ten ze Schmelzerem to widzieli wszyscy, poza sędzią. Ehh... Kontuzje oczywiście nas dopadły. Jakże by inaczej... Thiago, Lewy i Robben. Mam nadzieje, że to lekkie urazy ale patrząc na Holendra to u niego może być źle.
A karne? Cóż... jeden pozytyw z tego taki, że przez następne 10 lat nie przestrzelimy 4 karnych. Takie cuda to tylko w takim meczu jak dziś.
Jak dla mnie test przed Barcą niezdany. Sląbą BVB nie potrafiliśmy skutecznie zdominować i rozbić. A do tego parę dziur nam w obronie się uwydatniło i w drugiej połowie średnio radziliśmy sobie z pressingiem.
28.04.2015 23:39
Nie chwalmy dnia przed zachodem slonca;) prawdziwy test nowych rozwiązań nadejdzie gdy druzyna zagra slabo albo przegra. Zawsze wtedy poziom dyskusji najbardziej spadal;) ale te pare dni dobrze roku, trzeba to przyznac
28.04.2015 15:29
pecz
Ja aktualnie w Krakowie mieszkam wiec na oglądanie w większym gronie byłbym chetny;) jakby żebraka sie wieksz grupa byloby spoko
27.04.2015 20:41
Na siłę nie ma co go trzymać. Ostatnio gra i prezentuje się na pewno lepiej jak rok temu, ale to wciąż za słabo. Przecież gdy gra to ewidentnie brakuje nam jakości na prawej stronie. A ostatnia asysta... cóż, jedna jaskółka wiosny nie czyni :) Może za 3-4 lata będzie niezłym grajkiem, ale ja nie będę go żałował. Zwłaszcza dlatego, że strasznie gwiazdorzy na boisku i cwaniakuje. A ja takiego zachowania nie trawię :)
27.04.2015 17:00
@Adi
Też obawiam się tego meczu. Jesteśmy w podobnym położeniu jak Barcelona gdy przegrała z nami w dwumeczu 0:7. W Barcelonie ich ofensywne trio złapało formę i ciągną cały zespół. Wszystko będzie zależało od dyspozycji dnia danej drużyny. Ja mam szczerą nadzieje, że mecz z Porto był delikatną zapowiedzią zwyżki formy. Jutro się przekonamy czy miałem rację...
A kluby w BL? Wszyscy mają szanse by doścignąć FCB. Przykład BVB pokazuje, że da się. Ale akurat zarząd BVB fatalnie pokierował transferami i są tu gdzie teraz. Ja odnoszę wrażenie, że zespoły nie planują długofalowych strategii, a jedynie z sezonu na sezon. Wybija się tu jedynie Gladbach, które robi przemyślane transfery i pnie się z sezonu na sezon coraz wyżej w tabeli. Jak przyjdzie sukces w LM to będzie dodatkowy zastrzyk kasy i prestiżu i wtedy można już myśleć o potędze.
27.04.2015 16:53
@ShimiFCB
To dlaczego nie gra u nas Reus czy Vidal :P Drużyny bardzo niechętnie sprzedają zawodników do nas. Zwłaszcza, że z niemieckiego TOPu. Karl1985 dobrze napisał, że jakby chcieli to by nie sprzedawali. A takie BVB miało możliwości by tych zawodników u siebie zatrzymać, ewentualnie kupić następców. Zresztą o czym my mówimy ^ ^ Jeśli taki Wolfsburg sprzedałby nam de Bruyne za 50 mln to może dwóch nowych świetnych zawodnikó kupić :P
27.04.2015 14:13
Ja was chłopaki doskonale rozumiem, bo inaczej smakuje triumf zdobyty w ostatniej kolejce, a inaczej na miesiąc przed końcem rozgrywek. Ale narzekanie, że łatwo zdobywamy tytuł to trochę przesada ^ ^ Każda ekipa z BL chciałaby być na naszym miejscu... Zresztą to nie nasza wina, że tak szybko zdobywamy majstra :P Inne ekipy mogą nam dorównać kroku, ale są za słabe i głupio gubią punkty.
Ja tam wole pewny tytuł niż walka do samego końca. Znając życie gdybyśmy w ostatniej kolejce stracili majstra na rzecz innego klubu to wtedy byłby lament ^^
27.04.2015 12:45
Ja tam sceptycznie patrze na shoutboxa :) z tego wzglęu, że taki czat nie będzie motywował do starannego komentarza i bardzo często emocję będą ponosić ludzi :P Komentarze sprawiają, że ta dyskusja jest ciut bardziej merytoryczna i mniej chaotyczna :P
Z drugiej strony jeśli shoutbox ma być dla kont premium to jeszcze dałoby się to przeboleć, albo na przykład w czasie meczów udostępniać.
Chociaż i tak sceptycznym okiem patrze na ten pomysł ;)
26.04.2015 23:38
Może konto premium umożliwiałoby bezpośrednie pisanie komentarzy, a przy darmowym koncie wymagana by była akceptacja moderatora? Nawet jak przyjdzie jakiś troll to najpierw zapłaci, a jak będzie dalej prowokował to zbanuje mu się konto i usunie komentarz. Po jakimś czasie odpuści sobie, bo szkoda mu będzie kasy ^ ^ a nie wydaje mi się by było w Polsce tylu desperatów i frustratów, że wydwaliby ostatnie pieniądze na głupie komentarze ^ ^ No i oczywiście rejestracja była by możliwa po przynajmniej 24h żeby na gorąco głupich komentarzy nie było.... z drugiej strony tak łatwiej by było zarobić na tym hehe :P
Dodatkowo konto premium mogło by dawać różne profity. Jak uczestniczenie w typerze, w ocenianiu zawodników, można by odpicować swój profil, czyli jakieś ekstra zdjęcia, albo po prostu profilowe.
26.04.2015 22:40
@admin
I bardzo ładnie.
I tak jeszcze dwa słowa do przyszłego meczu z Leverkusen. Dobrzy było ten mecz wygrać, żeby Gladbach weszło z miejsca bezpośrednio promującego awans do LM. Bayer ma większe doświadczenie w LM i jakoś bardziej w nich wierzę, że przejdą elimnację ^ ^
26.04.2015 21:34
@Jahcob
Trudna sytuacja kadrowa trochę zmusza nas do jakiekolwiek rotacji, bo niektórzy zawodnicy grają bez przerwy. Fakt rok temu źle to wyglądało wszystko, ale teraz ta rotacja się przyda. Barca gra w lidze arcytrudne mecze i założe się że dużo by dali żeby być na naszym miejscu. A my narzekamy :)
@meisterspieler
O tym nie pomyślałem. Ale... myślę, że nie powinno być większych problemów. Są strony internetowe gdzie płaci się za konto "premium". W naszym wypadku myślę, że dało by to się w jakiś prawny sposób ogarnąć. Ale z czymś takim to do prawnika niedo mnie :P Ewentualnie do odpowiedniej ustawy, te są darmowe przynajmnie... :P Ale tak jak już wspomniałem wcześniej... nie sądze by komuś chciało się tym zajmować ;)
26.04.2015 21:19
@Adi
Jak dla mnie to nawet admini mogą brać tę kasę :P Przecież nie będzie się wymagało sporo kasy za rejestrację czy utrzymanie konta, tak żeby odstraszyć trole więc dla zwykłych użytkowników nie będzie to obciążeniem. Poza tym admini i właściciel strony parę groszy mogą dostać za prowadzenie strony i pisanie artykułów. Zmotywowałoby to ich lepszej pracy(nie żebym narzekał :P). Do tego pozostają koszty utrzymania strony i tak kasa mogła by pójść w tę stronę i dalszy rozwój bayern.munchen.pl. Zresztą na taką opcje bym nie liczył, bo nie wiem w jaki sposób tę kasę można by zbierać ^ ^ przez sms? przez przelew? To jednak dużo roboty z tym by było, nie sądzę by komuś by się chciało :P Chociaż kto wie :)
W każdym razie coś trzeba z tym zrobić. Bo robi się tu niepotrzebny syf, tak ja na stronach klubów hiszpańskich. Płatne konto? Tego jeszcze nie ma na stronach fanów piłkarskich w PL :) ale jesteśmy FCB więc możemy być wyjątkowi w tym wypadku :P
Co do rotacji... Lepiej żeby przed meczem z Barcą nasz najlepszy skład odpoczął. I tak we wtorek gramy ważny mecz więc zawodnicy będą w rytmie meczowym. A tydzień odpoczynku jest lepszy niż dwa dni. Jedynie Neuera bym nie oszczędzał, bo za każdym razem gdy odpoczywał to w następnym meczu prezentował się słabo i niepewnie.
P.S. Majster cieszy niezmiernie oczywiście!
26.04.2015 21:04
No to 24h ^ ^. W każdym razie to już sprawa dla adminów jak długi czas wybiorą :)
26.04.2015 18:54
Goetze już drugi sezon się ogarnia i średnio mu to wychodzi :P oczywiście ja go nie skreślam, ale na następny sezon powinien mieć konkurenta z najwyższej półki. Jeśli to go nie zmotywuje to transfer za jakieś 40 baniek do Arsenalu ^ ^
Tomek za napastnikiem spoko, ale to wciąż nie jest profil gracza o jakim mówię. Nam potrzebny taki drugi Thiago, który da nam w pomocy wiecęj kreatywności, szybkości, finezji i polotu. Nie mamy takich graczy poza Hiszpanem i duetem Robbery.
26.04.2015 18:46
Trzeba zmienić obecny sposób rejestracji. Jeśli komuś zależy żeby dołączyć do naszej grupy kibiców i wspólnie z nami komentować to poczeka te parę dni. Przynajmniej wtedy nie będzie możliwości szybkiego założenia konta przez osoby, który zostały właśnie zbanowane. I może jakieś blokowanie IP, chociaż wiem, że łatwo zmienić IP to jednak nie wszyscy to mogą :P
A co do transferów... Skrzydłowy, środkowy obrońca, prawy obrońca - to chyba podstawowe i obowiązkowe zakupy. Do tego sprowadziłbym środkowego, ofensywnego pomocnika, który razem z Thiago rozruszyłby naszą grę, a do tego mógłby grać za Lewego. Isco i De Bruyne wydają się dobrymi kandydatami.
26.04.2015 18:39
Hazard byłby świetnym wzmocnieniem, ale nie do wyciągnięcia z Chelsea. Przdłużył kontrakt niedawno więc nie ma co o nim myśleć. Bale to nieporozumienie :) Facet kompletnie nie nadaje się do gry kombinacyjnej i generalnie gry pozycyjnej. Nooo... chyba, ze przyszedłby jako obrońca, bo tak też grywał jeszcze w Southampton ^ ^ Wtedy taki jeździec bez głowy na boku by się przydał :P
26.04.2015 17:48
@ThomasKonig
No niezupełnie. Różnie to bywa, ale żaden z obrońców nie jest odpowiedzialny za rozgrywanie piłki. Jest to defensywny pomocnik, najczęściej pełnił tę rolę Alonso. Boateng swoimi wejściami zaskakuje rywala, ale generalnie za rozegranie odpowiedzialny nie jest. A nawet jeśli byłoby jak mówisz, to Martinez tej roli pełnić nie może. W grze defensywnej jest świetny, pograć piłką potrafi, ale w rozegraniu nie zachwyca. Nie jest to typ pomocnika, który jednym długim podaniem potrafi zachwycić cały stadion. To jest typowy facet od czarnej roboty. Pep taki graczy nie widzi w pomocy. Za to w obronie jak najbardziej, bo mimo, że jako playmaker Javi jest słaby to i tak ma świetną technikę i podać potrafi. Klasyczny typ obrońcy wg Guardioli.
26.04.2015 16:55
Nie ma opcji by Javi gram w pomocy. Guardiola woli zawodników i innej specyfice. Za to na środku obrony Martinez mu idealnie pasuje. Osobiście wole Javiego w pomocy, bo tam gra świetnie ale straciłem na to nadziej. Lahm e obronie to trz marzenie. Juz nie chodzi nawet o Guardiole ale sam Lahm chce tam grać.
26.04.2015 15:56
Martinez moze i wskoczy odrazu do pierwszego składu ale na pewno nie do pomocy.
26.04.2015 14:29
W meczu z Barcą to oni są faworytem, to oni są na miejscu Bayernu(tego z przed roku). Barca ma zabójcze trio z przodu. Trzeba je zneutralizować, to juz ból głowy Pepa. Defensywy nie mają nie do przejścia, więc bramkę możemy im strzelić i to nie jedną :P
26.04.2015 10:54
Ale jest różnica w porównaniu do półfinału z przed roku, a tym obecnym. Rok temu Real nie był żadnym faworytem. Prześlizgnał się do półfinału, bo plecach słabych i bez formy drużyn(Schalke i BVB), a mimo to miał problemy. W Madrycie też mieli szczęście, bo nie byli wyraźnie lepsi. Był to mecz na remis. ALe wszyscy patrzą przez pryzmat meczu na AA, gdzie Real zagrał mecz życia. Wychodziło im kompletnie wszystko, a nam nic.
26.04.2015 10:51
w drugiej połowie zmienił Pep ustawienie, zszedł Gaudino i w środku Lahm ze Schweinim musieli wziąć grę na siebie. Lepiej to wyglądało. Szału nie było, ale poprawiliśmy grę.
Weiser zrobił świetną akcję... ale tylko jedną w tym meczu, więc nie przesadzajmy :P Ja tam go w składzie nie widzę. Jako skrzydłowy jest za słaby, a na obronie gra średnio. Do tego strasznie gwiazdorzy i cwaniakuje na boisku co mi osobiście bardzo nie pasuje. Dziś był jednym z lepszych, ale jak cała drużyna grała przeciętnie? Ciężko było się nie wyróżnić :)
Teraz BVB. Dziś na spokojnie zagraliśmy, część graczy odpczeła więc we wtorek na 100% gramy. Dziś Lewandowski ze 2-3 sytuacje zmarnował więc z Dortmundem coś upali :P
25.04.2015 20:27
Dlatego grają zmiennicy żeby nie odpoczywali na boisku :) Zresztą było widać gestykulację Guardioli, który motywował swoich zawodników do bardziej zaangażowanej gry. Rozumiem doskonale, że to mecz - jeden z wielu - ale niektórzy piłkarze powinni dać więcej od siebie. Ostatnio tak odpuszczaliśmy, lekceważyliśmy BL i w LM wszyscy widzieli co się stało. Ja tam nie oczekuje gry jak z Porto gdzie wszyscy gryźli trawę i z pełną agresją ruszyli na rywala. Jednak to co dzisiaj prezentują to zdecydowanie za mało(oczywiście nie wszyscy piłkarze, bo niektórym się chce ) :)
25.04.2015 19:30
Drużyna jest kompletnie wypompowana od ostatniego meczu LM. Brakuje świeżości, sił i zdecydowanie motywacji do lepszej gry.
Brakuje nam szybkości z przodu w tworzeniu styuacji i porządnych pomocników. Jak dla mnie Schweinsteiger i zwłaszcza Lahm kompromitują się swoją grą dzisiejszą. Żeby młodziutki Gaudino musiał za nich odwalać całą robotę w ofensywie? Schweinsteigera mogę jeszcze zrozumieć, on ostatnim defensywnym pomocnikiem, wrócił po kontuzji, jeszcze w miarę jako tako biega. Ale Lahm? Chłop ma wycięty sektor na boisku z którego się nie rusza(z prawej strony boiska na połowie rywala) i tyle. Ani do rozegrania nie podejdzie, ani ruch nie zrobi. Gra tak jakby był Pirlo, czyli jeden kontakt z piłką i mamy genialne podanie ^ ^ Duuuużo więcej porzytku by było jakby grał na PO, a Rode w środku, ten to przynajmniej by biegał ;]
Lewy, Mueller i Gotze nic nie grają bo pomocnicy piłek im nie dają. Wyróżnia się Goetze... ale na złe, bo próbuje ale wszystko traci.
Pochwalić mogę jedynie Gaudino. Młody chłopak, a stara się brać ciężar gry na swoje barki. Szału nie ma, ale nie wygląda to źle.
Generalnie mecz nie wygląda jakoś tragicznie z naszej strony, sennie w ofensywie to wygląda. Mamy jednak inne proryrtety. Przydałaby się też rotacja trójki naszej ofensywnej czy Lewy, Mueller i Goetze. Niech w końcu odpoczną, bo grają bez przerwy przy kontuzji Robbena i Riberego.
Na drugą połowę przesunąłbym Lahma na PO, a Rode do środka. Bernata nie ma co wpuszczać niech odpoczywa na BVB. Może pod koniec meczu parę minut dla Javiego by się przydało.
25.04.2015 19:22
Zobaczymy za 30 minut jak to będzie wyglądać. Ale z zasadzie tylko jeden nasz gracz ma doświadczenie w grze na lewej stronie obrony i to chyba on tam wystąpi. Chodzi mi oczywiście o Lahma.
25.04.2015 18:04
Ostatnio to Lahm grał na boku, a Rode na środku, więc dziś można zagrać podobnie.
W zasadzie najważniejsze dziś jest to by nie złapać kontuzji. W przypadku naszej wygranej dorbrze by było gdyby VFL też wygrało. Można by się cieszyć z majstra u siebie za tydzien(o ile zapunktujemy oczywiście).
ale wiecie, że to był mecz o pietruszkę dla nas?
16.05.2015 17:50
Najśmieszniejsze będzie to jak królem strzelców zostanie Meier, facet który od miesiąca nie gra w piłkę... ^^ a na to się zanosi, bo Lewandowski nie ma jak tych bramek strzelić, zresztą jak właduje dwie w tych dwóch meczach to i tak będzie dobrze :P
16.05.2015 16:19
Spisek przeciwko Bayernowi, cała liga się zmówiła razem z sędziami, że można kosić i faulować Bawarczyków. Ba! Do spisku dołączyła się też FIFA i niektóre federacje piłkarskie dzięki czemu Bawarczycy mogą być też brutalnie faulowani w meczach reprezentacji.
Nie zdziwię się jak autorzy tego spisku wynajęli specjalnych ludzi, którzy czatują na naszych graczach poza boiskiem i powoduje różne "nieszczęśliwe wypadki", jak np wypadek samochodowy, czy poślizgnięcie się na mydle. Na szczęście jeszcze się to nie zdarzyło, ale wspomnicie me słowa...
14.05.2015 15:42
Też uważam, że gdy Guardiola odejdzie to razem z nim Thiago.
12.05.2015 15:08
Mueller zostanie, chyba że on sam będzie miał ochotę na zmianę drużyny. Klub nie potrzebuje pieniędzy z transferu, jedynie Mueller może wymusić presję na zarządzie. Jednak nie wydaje mi się prawdpodobne takie rozwiązanie.
12.05.2015 15:05
Z drugiej strony jak na to wszystko patrze to mamy niezwykłego pecha. Obecnie na rynku nie w miarę dostępnego skrzydłowego, który robił by zdecydowaną różnicę. A nawet jak jest to za niebotyczną kwotę, zresztą nawet gdy zawodnik jest niezły to i tak chcą za niego kupę pieniędzy.
12.05.2015 15:03
Nie olśnił mnie zbytnio swoją grą z nami. Grajek niezły, ale za taką cenę? Zresztą nie widziałem innych jego spotkań, poza tymi z nami. Skrzydłowy to przydałby się nam raczej ktoś młodszy, na tej pozycji wiek ma duże znaczenie.
12.05.2015 13:52
Bale... hehe... za tego to dałbym z 15 mln i na LO posłał.
80 mln za de Bruyne nikt nie da. Pamietajmy, że wcześniej grał w Chelsea gdzie sobie nie poradział, to czymś świadczy. Zawodnik świetny i przydałby się nam w FCB, ale myślę, że za 35-40 mln euro byśmy go wyciągneli z VFL.
12.05.2015 12:45
@Gomez333
Ogromne osłabienia kadrowe bardzo utrudnią nam dzisiejszy mecz, ale wiara pozostaje do końca. Przecież to tylko futbol więc na brak realizmu i ślepą wiarę można sobie pozwolić.
Nie takie cuda się działy w piłce, żebyśmy mogli być pewnie braku awansu. Po ostatnim meczu z Porto w Portugali też wielu sądziło, że po nas. Hans dobrze przytoczył przykłąd La Coruni, do tego mecz w Stambule, ja tam jeszcze pamiętam mecz gdzie Wisła Kraków przegrała w pierwszym meczu 1:4 z Realem Saragossa, a jednak awansowali. Dopóki piłka w grze, dopóty jest szansa na awans.
12.05.2015 11:47
Szlag mnie trafia gdy czytam komentarze, że nie mamy szans, że Barca nas rozjedzie, bądźmy realistami!
Mecz się jeszcze nie zaczął, mamy 90 minut, nie takie cuda działy się w piłce.
12.05.2015 11:26
@Silesi
Matthaeus to taki Jan Tomaszewski niemieckiej piłki... czyli pitoli od rzeczy. Trenerską przygodę miał mierną, do tego to buc i jest strasznie przemądrzały(niestety mądry przy tym nie jest).
Na całe szczęście stara niemiecka szkoła już nie wróci i bardzo dobrze. Futbol poszedł do przodu, a stara niemiecka szkoła to toporny i siłowy futbol. Po klapie na euro 2004 nasi zachodni sąsiedzi zmienili podejście i stawiają na szybki i techniczny futbol. A Bayern świetnie się w to wpisuje po erze Van Gaala i w tym kierunku dalej powinniśmy iść.
Jak już o trenerach mówimy to ja bym zaproponował Marcelo Bielse. Lubi ofensywny styl gry i jego drużyny zawsze ładnie i skutecznie grają. Ciekawi mnie co by osiągnął w klubie gdzie miałby ogromny budżet :]
10.05.2015 20:27
@superbayern
Był taki okres, że wszyscy mieli kontuzje, a ROde jeszcze nie było. Lahm grał na DP i wszyscy byli zachwyceni, bo było czym. Grał wtedy bardzo dobrze. Ale potem przytrafiła mu się kontuzja, reszta wróciła do gry. Gdy Lahm wrócił po kontuzji gra po prostu słabo.
09.05.2015 23:21
@doitsujin
Pozwolisz, że się wtrącę do dyskusji :) Nie mam zamiaru bronić Pepa, bo kilka błędów popełnił i sam mam do niego kilka zastrzeżeń. Ale też bardzo często obrywa mu się bez powodu, przy czym Juppa straszliwie się gloryfikuje. Odnosząc się do twojej listy:
1)Za Guardioli też graliśmy futbol totalny. Przypomnij sobie nasze mecze na jesień w 2014 i 2015. Poezja. Na wiosnę wygląda to jednak tak jak napisałeś i tego nie potrafie zrozumieć dlaczego. Za Heynckessa też nam się przytrafiały mecze gdzie klepaliśmy i klepaliśmy.
2) Też się nie zgodze. BO to jednak za Guardioli zauważyłem większą różnorodność w taktyce. U Juppa było żelazne 4-5-1 i w zasadzie tylko w meczu z Barcą zagraliśmy zauważalnie inaczej. Ale zgodzę się, że u Juppa była lepsza skuteczność.
3) Te eksperymenty miały swoje powody. Lahm przesunięty został na DP, bo nie mieliśmy tam nikogo. Myślę, że niedługo wróci na PO, a najbardziej prawdpodobne, że na ławkę bo gra słabo. A Martinez na ŚO grywał w Bilbao i za Juppa też się zdarzyło. Jak dla mnie jednak lepiej wypada na DP.
4) Pep wyciąga wnioski, ale cyba niezbyt dostatecznie. Zauważ, że np teraz gramy bez tylu rotacji, do tego przymnij sobie mecz w finale DFB Pokal z BVB, zagraliśmy całkiem inaczej - Pep wyciągnął wnioski. A Heynckes? Po prostu drużyna bardziej się zgrała po roku gry i maszynką, którą stowrzył NIemiec tylko się uduskonaliła. W sumie już w 2012 mieliśmy pecha, że nie zdobyliśy LM. Z drugiej strony mieliśmy też szczęście, że nie odpadliśmy z Arsenalem w 2013 :P(ahhh ci to mieli wtedy furę szczęścia)
5)Na razie wyniki są na plus dla Pepa jeśli porównujemy analiogicznie ich okresu, w których pracowali w FCB :P Ale oczywiście jeśli Guardiola nie zdobędzie LM, to Jupp będzie przez to lepiej wypadał.
6) No tak, są konflikty. Ale ja nie uważam, że są tak ogromne, że bardzo destabilizują zespół.
Podsumowując. Ja mam do Pepa stosunek ambiwalentny. Niby zdobył kilka tytułów, były okresy świetnej gry. Ale na wiosnę wszystko się psuło, do tego teraz kontuzje kompletnie zdestabilizowały zespół. Jeśli pożegnamy się z nim teraz... nie będę płakał. Ale ja dałbym mu kasę na transfery i poczekał jeszcze jeden sezon. Jeśli wtedy nie da rady - bez żalu, a wręcz z radością pożegnam go z Monachium.
09.05.2015 23:05
@Kminek
Tak, tak... już to widzę, jak wszyscy będą skakać z radości po zdobyciu LM i chornicznym drugim miejscu w lidze. Ale w sumie czym ja się łudzę... dla wtorkowo-środowych kibiców liczy się wyłącznie LM. Przecież BL to jakaś kpina.
09.05.2015 22:44
@DawnyKminek
Zdobył z Realem LM i nic poza tym. Ani Copa del Rey ani Ligi. No... jeszcze ma szansę w tym sezonie, ale raczej 6 pkt nie odrobi Real w dwie kolejki... Do tego ta LM wcale nie była zdobyta dzięki piorunującej grze, dzięki której zmiażdżyli wszystkich rywali po drodze. To nie był futbol BArcy z 2009 czy Bayernu z 2013. Wygrali z nami 4:0 na AA... raz na 20 lat każdej drużynie się to uda :] A o MIlanie nie ma co wspomniać, bo było to kawał czasu temu. Zresztą włoch woli grę z kontry i defensywny styl gry.
aaa... i nigdzie nie napisałem, że ktoś z żalem będzie żegnał Guardiole. Na to się nie zanosi.
09.05.2015 22:01
A cóż takiego fantastycznego Ancelotti ostatnio osiągnął? Trenewał w ostatnim czasie najlepsze kluby Europy ale z CHelsea, PSG i teraz najprawdopdbniej z Realu pożegnają się z nim bez żalu.
Świetny trener, nie zamierzam tego zaprzeczać, ale kompletnie do nas nie pasujący.
09.05.2015 21:25
ehh... narzekacie, że Guardiola to tylko "tiki taka i posiadanie"... że jedynym zbawcą będzie Klopp, a przecież obecny jeszcze trener BVB też nie posiada zbyt dużego wachlarza zagrań taktycznych.
09.05.2015 21:04
@Gomez
Smętnie... obrona parę razy dziurawa z przodu bez szału. Generalnie porażka zasłużona.
09.05.2015 17:51
Nie ma co ukrywać, czerwona kartka ustawiła to spotkania. Nie zmienia to faktu, że pomimo osłabienia powinniśmy wygrać to spotkanie i dobrze się zaprezentować. Niestety ani wynik, ani gra nie zachwyciła. Sprawdzań przed Barceloną oblany...
W końcówce trochę cieszyła mnie gra Goetze. W końcu było go widać, starał się, brał ciężar gry na siebie. Daleko mu jednak od oczekiwanej formy przez kibiców, ale był to jakiś mały, dobry prognostyk.
Drużynie brakuje skrzydłowych, jak powietrza. Tyle lat nasza gra była oparta na grach skrzydłowych, a teraz kompletnie tego nie ma. Akurat nie jest to wina Guardioli, bo na chwilę obecną nie mamy solidnych skrzydłowych w składzie...
Poczekajmy do meczu z Barcą. Po tym spotkaniu będziemy mogli oceniać sezon, albo wstrzymamy się jeszcze o parę tygodni, na co bardzo liczę ;)
09.05.2015 17:33
To oczywiste, że gdy wszystko gra i działa to jest w porządku. Ale u nas nie, więc nie mamy z nich pożytku.
09.05.2015 16:39
Gra z wahadłowymi obrońcami nie za bardzo daje nam korzyści. U Guardioli ci obrońcy niedość, że muszą bronić to biegać to ataku i grać bardzo wysoko, co za tym idzie muszą świetnie operować piłką, dobrze czuć się w grze kombinacyjnej oraz być szybkimi i świetnie broniącymi graczami. Jaki więc problem? Takich graczy praktycznie nie ma... więc z wahadłowych obrońców nie mamy pożytku. Bernat nie najgorszym jest grajkiem, ale jako LO. Niech sobie broni, biego po lewej stronie i dośrodkowuje. Ale od niego wymaga się by do tego aktywnie uczestniczył w ataku pozycyjynym i miał duży wpływ na atak pozycyjny... o Weiserze to nie ma co mówić. Gdyby był Alaba to co innego... on świetnie łączy wszystkie te cechy co wymieniłem, do tego Lahm w formie też by się przydał.
09.05.2015 16:31
Drużyna liczyła, że nastrzela bramek FCA i z dobrymi humorkami wyjdą na Barcę. A tu czerwona i trzeba walczyć i biegać. W sumie dobre przetracie przed Barcą, bo gra o jednego mniej wyrównuje jakość obu zespołów i nasi mogą powalczyć i pokazać charakter... oczywiście mogą... ale jak widać nie mają na to zbytnio ochoty. Który to już raz?
Przez pierwsze parę minut myślałem, że będę chwalił Goetze, ale jednak nic z tego. Po 15 minutach znowu wrocił do swojego poziomu z tego sezonu.
Dante, Weiser, Thiago, Bernat, Schweini, Goetze... wszysyc ci zawodnicy grają dziś słabo i bezporduktywnie. Mueller z przodu walczy, Lewy niewidoczny. Ale to nie ich wina , bo pomoc nie raczy gracz z napastnikami.
Nie ma co się pastwić, bo mecz o pietruszkę. Jednak warto by wygrać i pokazać kawał dobrego futbolu. W każdym razie jak patrze na obecny skład to wymaga on ogromnej przebudowy i odmłodzenia.
09.05.2015 16:24
O. Nowe koszulki :) Bardziej mi podobają się jak te niebiesko-czerwone.
09.05.2015 15:30
No... nie mówmy, że Guardiola nie daje szansy jakiemuś zawodnikowi szansy na króla strzelców :) Ważniejsza jest drużyna niż indywidualne sukcesy. Jeśli trener chce oszczędzać zawodnika na ważniejszy mecz kosztem ligowego spotkania to ja to rozumiem. Zresztą Mandzu i Lewy grali dostatecznie dużo i sporo mieli szans by tych bramek zdobyć nie kilkanaście a 20 czy 30 :P
Martwi mnie jedynie brak Neuera, bo za każdym razem gdy odpoczywał to w nastęnym meczu grał niepewnie. Tak było w meczu z Gladbach i z Porto. W Portugali może klopsa nie puścił, ale miał parę niepewnych interewencji.
09.05.2015 14:46
@tineau
Obecnie lekarzem pierwszej drużyny FCB jest lekarz drużyny rezerw. Niestety nie pamiętam nazwiska.
@baassti
No tak... wszystko pięknie. Ale kto niby miał zmienić dwóch bocznych obrońców, skoro na ławce nie mieliśmy żadnego gracza, który by sobie tam poradził na tym poziomie?
09.05.2015 13:30
Ciekawi mnie czy wystąpi dzisiaj Lewandowski. Facet kondycje ma więc zbytnio nie przemęczy się przed meczem wtorkowym. Jedynie co to może go Guardiola oszczędzać ze względu na maskę, ale z drugiej strony skoro już grał to może i dziś wystąpić. Pewnie wszystko będzie zależało od chęci Lewandowskiego.
Pewnie i tak kilku młodych graczy dostanie dziś szansę, ciekawe jak tym razem sobie poradzą :)
09.05.2015 13:27
he he he... Herr Guardiola, ale z pana żartowniś.
08.05.2015 14:01
Ostatnio wyczytałem, że jesteśmy zainteresowani Di Marią, a na dodatek Ancelotti mółgby zostać trenerem FCB...
Jak dla mnie oba te ruchy zbędne i niepotrzebne. Wygląda mi to na małpowanie Realu, skoro oni zdobyli LM to my też... a prawda taka, że Ancelotti dużego popracia w Realu nie ma i jego dni raczej są policzone, do tego średnio mu powodziło się w PSG. Di Maria natomiast w United nie gra na tyle, za ile go sprowadzili. Do tego byłby średnim następcą RObbery. Zawodnik świetny to fakt, ale brakuje mu tej iskry dzięki, której sam może wygrać mecz.
08.05.2015 13:21
Widzę, że trzymacie poziom chłopaki. ^^
07.05.2015 11:09
Lahm na PO nie będzie lekiem na naszą grę. Raz, że Rafa dobrze się tam sprawuje, a dwa, że Lahm jest w beznadziejnej formie. Na pewno lepiej wyglądałby z prawej strony jak na środku, ale i tak byłby to poziom gorszy jaki prezentuje obecnie Rafinhia.
07.05.2015 00:01
A ja tam polemizowałbym, że drużyna grała bardzo dobrze do utraty bramki. Zgodzę się, że w defensywie jako tako to wyglądało, ale z przodu już gorzej. Niby coś tam pod bramką Barcy potrafiliśmy stworzyć, ale nic konkretnego. Barca miała też swoje setki. Z drugiej strony gdyby nie nasze głupie błędy to mogłoby to się i remisem skończyć. Ale jak po jednej bramce wszystko się posypało... i tu wychodzi właśnia mentalność drużyny i psychika zawodników. Chłopaki w głowach powinni mieć, że jeszcze 90 minut u nas i 0:1 w plecy to nei taki zły wynik.
06.05.2015 23:58
@lizarazu
Słynął... niestety czas przeszły. Zauważyłem to już wcześniej, zanim jeszcze Guardiola do nas przyszedł, że zawodnicy mają problem z odrabianiem wyniku i grą do końca. Fakt... zdarzyło się nam parę takich meczów, ale to na palach jednej ręki można policzyć. Kiedyś graliśmy na 100% ponad 90 minut. Nie wiem dlaczego teraz tego nie ma... może mentalność obecnej generacji zawodników? Umiejętności i technika kosztem ducha walki?
06.05.2015 23:38
@mrtiktak
Łatwo powiedzieć, ale kto ma grać na tych skrzydłach? Kontuzje i brak wartościowych zmienników dla skrzydłowych sprawiło, że musimy radzić sobie w inny sposób.
@Android
Zaparz sobie melisy, działa na uspokojenie.
06.05.2015 23:31
@Android
No tak... po co zachwalać zawodnika, który dobrze gra ^^
06.05.2015 23:23
@jahcob
Luzik :P a co zrobi UEFA? No nic... po prostu nic... :)
Bernat mnie niezmiernie intryguje. Na jesień grał świetnie, wszyscy go zachwalali, genialny transfer za małe pieniądze. A na wiosnę? Bezporduktywny jeździec bez głowy... Nie wiem skąd ten regres. Albo Hiszpan gra tak samo, ale drużyna gorzej przez co wychodzą jego braki? Zresztą Xabi podobny regres zanotował.
Trzon naszej drużyny się starzeje i trzeba odmłodzić drużynę. Lahm, Schweini, Robbery - nasi kluczowi gracze, wszyscy po 30. Na szczęście mamy na kim budować ekipę na kolejne lata. Alaba, Mueller, Neuer, Boateng. Do tego Benatia i Lewy, którzy jeszcze z 5 lat będą trzymać wysoki poziom. Tak teraz myślę, że poza skrzydłowymi(co wydaje się oczywiste) potrzeba nam środkwych pomocników, reżyserów gry. Mamy niby Thiago, ale jak dziś widzieliśmy nie zawsze prezentuje najwyższy poziom.
06.05.2015 23:19
Czyli co? Za tydzień mamy nie wychodzić na boisko? Guardiola ma zadzownić i poprosić Enrique żebyśmy grali na remis?
06.05.2015 23:10
@Jahcob
A w czym ma to pocieszyć? ^^ Ja tam źle nikomu nie życzę, trzeba patrzeć na "własne" podwórko :P
Cóż... Pep nie popisał się znowu, ale tym razem można go wytłumaczyć kontuzjami. Na następny sezon będą transfery i Guardiola będzie miał ostatnia szansę na poprawę gry. Jak nie da rady, to bez żalu się pożegnamy.
Ale nie ma co podsumowywać sezonu. Jeszcze jeden mecz :) arcytrunde zadanie, ale nie niemożliwe. Ja tam zawsze wychodzę z założenia, skoro jedna drużyna strzeliła nam 3 bramki to czemu my nie możemy im też 3 trafić :P
06.05.2015 23:05
Barca była lepsza, ot co. Mogliśmy spokojnie z mniejszym wynikiem zakończyć ten mecz, ale niepotrzebnie rzuciliśmy się do ataku. Z 2:0 łatwiej wyjść jak z 3:0... Boli to, że w końcówce tak łatwo nam Barca strzeliła 3 bramy.
Jedyna nadzieja taka, że Barca nas zlekceważy i ułoży nam się mecz idealnie. Z Porto daliśmy radę, może i z Blaugraną się uda. Będzie nieporównywalnie ciężej ale mamy jeszcze 90 minut.
Guardiola niestety nie wymyślił dobrego sposobu na Barce. Dobrze, że chociaż potrafił skorygować błędy z początku. Gdyby z przodu było kim straszyć, czyli Robbery to jakąs bramkę byśmy strzelili. Niestety, ale środek Lahm Alonso i Schweini to najgorszy środek od ładnych paru lat. W defensywie średnio, a w ataku padaka. Do tego Thiago zagrał słabo i ofensywa leżała.
Widzę jednak, że paru kibiców jest szczęśliwych. W końcu mieli rację i Barca wygrała ^^. Trochę też żałosne, że po straceniu bramki czytam, że już mamy po awanise... ehhh kibice sukcesu. Cóż... przynajmniej w następnym sezonie przerzucą się chłopaki na Barce. :]
Mamy jeszcze conajmniej 90 minut u siebie. Raczej na cud trzeba liczyć, ale może się udać. Po Porto też nas skreślali.
06.05.2015 22:51
Naprawdę myśleliście, że FCB znaczy dla Thiago coś więcej jak kolejny klub w karierze? ^^ Przecież on nic wspólnego nie ma z Niemacami, aco dopiero z Monachium i Bawrią. Do klubu sporawdził go Guardiola, gdy on odejdzie, odejdzie i Thiago za pewne.
06.05.2015 12:05
Skoro to wina sztabu trenerskiego to dlaczego rok temu nei było tylu kontuzji? Gurdioal przecież nas trenował.
Zwalanie winy na jedną przyczynę jest śmieszne. Ogromna ilość kontuzji jest spowodowana sporą ilością różnych czynników. Wyjaśnienie tego podchodzi pod pracę doktorską jakiegoś fizjoterapeuty. Wymienie tylko kilka czynników, które mogłby by wpływać na kontuzje: podatność danego gracza na urazy, wiek, urazy meczowe na skutek kontaktu z przeciwnikiem, źle dobrany trening pod zawodnika, słaba rozgrzewka, pech(źle stanał, poślizgnął się na mydle), dużo intensywnośc spotkań(Mundial, gra na 3 fronty) i wiele, wiele innych.
05.05.2015 13:45
...
Mam nadzieje, że to ostatni sezon w najbliższych latach gdzie taka plaga kontuzji nas dopadła. Gdyby nie to, to byłby finał DFB Pokal i to my byśmy byli faworytami w meczu z Barcą. Tak dla porównania, gdy BVB miało tyle kontuzji to bili się o utrzymanie, a my o majstra... tak na pocieszenie :P
05.05.2015 12:28
@ryko
Nie lepiej było sam link wkleić? ^^
@Apollo1
Życzę ci, jak zresztą każdy na tej stronie, byś przegrał te dwie stówy ^^
04.05.2015 11:49
Goetze wraca do BVB, kibice go przecież tam kochają. Gundogan - człowiek szklanka - jest kupowany przez FCB gdzie na chwilę obecną mamy całkiem sporo środkowych pomocników(jeszcze Kimmich przyjdzie). Borussia na dodatek tak chętnie sprzedaje nam graczy, będą szczęśliwi jeśli to nam sprzedadzą Gundogana.
hmm... transfer bardzo realny.
04.05.2015 10:08
No to Lewy nie zagra, co za różnica czy 3 bramy walnie Barcie Lewy czy Mueller :P
03.05.2015 22:12
Nie sądzę by Javi wystąpił w meczu z Barceloną. Z Leverkusen zagrał nieźle, ale widać u niego było rozbrat z piłką. Parę razy piłka odskoczyła, gdzieś tam źle obliczył tor lotu piłki. Generalnie zagrał przyzwoicie, ale widać było długą przerwę. Z Barcą co najwyżej dałbym mu pograć w pomocy. W obronie spoczywałaby na nim zbyt duża odpowiedzialność, a w drugiej lini gdy zawali to zawsze ktoś go zaasekuruje. Pep zdjął go ostatnio w 60 minucie... i to raczej z powodu długiej przerwy w grze niż z racji tego, że przymierza go do składu na LM. Ale to tylko moje zdanie, Pep wie lepiej :P zresztą już kiedyś pisałem, że za czasów Guardioli raczej nie ujrzymy Maritneza na tzw szóstce.
03.05.2015 21:43
Czyli jak odpadniemy z Barcą w dwumeczu wynikiem 0:2 to niektórzy będą zadowoleni? ^^
To jak wy kibicowaliście FCB ponad 5 lat temu gdzie lano nas w Europie niemiłosiernie? :]
Przed nami pierwszy mecz z Barcą w Hiszpani, a potem czeka nas rewanż. Mamy przynajmniej 180 minut gry i szansę na awans. Nawet po porażce w pierwszym meczu 0:4 wciąż mamy szansę na awans, wystarczy uwierzyć i chcieć. Od kibica wymaga się praktycznie jednej rzeczy - wiary. Jeśli nie ma się wiary w zespół to nie powinno się od niego oczekiwać, że wygra.
03.05.2015 10:55
Czy graliśmy bez determinacji? Po części. Bo młodym graczom i obrońcom się chciało. Po raz kolejny Lahm ze Schweinim zawiedli. MŚ i kontuzje sprawiły, że ci piłkarze są bezproduktywni. Zwłaszcza Lahm.
Nie ma co panikować, bo drugim składem z dwoma graczami z rezerw nie wyglądało to tak źle. Mecz był dla nas o pietruszkę teraz trzeba się skupić na Barcie.
Będzie Thiago od początku, Mueller, może i Lewandowski to i z przodu będzie coś się działo. Bo nawet dziś coś się działo, a skład jaki był to widział każdy.
Brak Rode nawet na ławce daje cichą nadzieje, że zagra na Camp Nou :P
02.05.2015 20:24
Goetze to się odblokuje w lecie. W innym klubie :P
02.05.2015 20:11
Coś czuje, że mecz z Barcą będzie wyglądał podobnie.
W sumie to Leverkusen jakiś 100% sytuacji nie miało. Jasne, są dziś lepsi i bardziej zagrażają naszej bramce niż my ich. Ale takiej sety jak Goetze to nie mieli. Defensywa wygląda poprawnie, nawet z elektrycznym Dante. W ofensywie bieda straszna, ale to nie dziwne. Z Goetzebez formy, wiekowym Pizzą i Weiserm?
Baardzo słabo gra dziś Lahm i to poraz kolejny. Gaudino też gra średnie zawody, ale jest młody więc nie ma się co do niego czepiać. Goetze gra miernie, ale z drugiej strony jako jedyny w ofensywie bierze ciężar gry na siebie.
Pochwaliłbym za to tego Striedera. Nieźle się prezentuje, nie widać aby go z rezerw wyciągneli. Plus dla niego. Do tego Javiego bym pochwalił, po tej kontuzji nie najgorzej się prezentuje.
02.05.2015 19:27
@android
a pisanie, że Barcelona nas rozniesie i generalnie nie mamy po co wychodzić jest ok?
Rico Strieder... myślałem, że to jest jakiś snajper, młody talent z rezerw... a chłopak jest w wieku Alaby i gra jako defensywny pomocnik... ^^
02.05.2015 18:08
haha... mecz z Leverkusen, a ja czytam, że Barcelona nas rozniesie... ehh kibice od siedmiu boleści...
Barca jest faworytem, ale my też mamy swoje atuty. Mam nadzieje, że piłkarze nie wyjdą na Cam Nou z waszym nastawieniem, bo to nie miałoby sensu.
P.S. Ktoś tu mówił kiedyś, że Bayern nie daje żadnych emocji, bo ze wszystkimi wygrywa. No to teraz macie pełno emocji, ale widzę, że tak też nie może być :P
02.05.2015 17:48
Jutro rezerwy niech zagrają. W obecnej sytuacji można poświęcić 3 punkty... z drugiej strony drugi garnitur będzie walczył na maksa :) Jedynie to Neuera bym zostawił. Za każdym razem gdy odpoczywał to w następnym spotkaniu grał słabo i niepewnie.
01.05.2015 22:05
No właśnie... jest to kontuzja głowy. Skoro może grać tzn, że uraz ten nie zagraża jego życiu. W zasadzie jedynie co może się pogorszyć to pogłębienie pęknięcia bądź złamanie. Ale żeby temu zapobiec będzie grał z maską ochroną za pewne. Często to widzi się na twarzach zawodników.
To już taka faza sezonu, że zaryzykować można. Rok temu Costa w LM też grał z kontuzją i leczono go na siłę. NIestety dla niego się nie udało, ale wyszedł w finale wtedy(chociaż zszedł po paru minutach).
Decyzja w głównej mierze należy do Lewandowskiego.
01.05.2015 10:01
Przynajmniej ma tyle godności, że przeprosił. Błędy sędziowskie się zdarzają i tym razem padło na naszą niekorzyść. Zdarzała się, że gwizdneli pod nas, ale generlanie w tym sezonie częściej byliśmy krzwydzeni. Oczywiście nie ma co obarczać sędziów naszymi niepowodzeniami, bo jeśli bylibyśmy w najlepszej formie to i błędy sędziowskie by nas nie powstrzymały :)
01.05.2015 09:28
Zauważyłem, że osoby mające pretensje do Guardioli za mecz z BVB chyba go nie oglądały... a przynajmniej jeśli chodzi o zmiany. Guardiolia błedy popłenia i sam denerwuje się na niektóre decyzje, ale przeciez wszystkie zmiany były przeprowadzone nie bez powodu ^^ Może jedynie zejście Muellera mogło odbyć się trochę później.
Thiago zszedł, bo miał lekki uraz. Robben był gotowy do gry i uraz mu się nie odnowił, a była to całkiem nowa kontuzja.
01.05.2015 09:25
pff po co się przejmować. Wittelsbach dobrze prawi nie ma co zniżać się do ich poziomu. Gdy BVB wygrywało ligę parę razy zachowaliśmy się nietaktownie, ale mam nadzieje, że wyciągnieliśmy z tego wnioski i porażkę poniesiemy z godnością. Niestety ale BVB ma ogromne kompleksy na naszym punkcie i stąd m.in wypowiedź Kehla.
30.04.2015 10:44
@Gabrioce
Chelsea powie nie i o Hazardzie możemy zapomnieć :P Nie wiem jak Belg czuje się w Londynie, ale nie słyszałem o żadnym dużym konflikcie z trenerem, który spowodowałby transfer.
hehe a Messi? Niewyobrażam sobie tego. Argentyńczyk jest tak mocno związany z Barcą, że zostanie tam na długo. Jedynie Guardiola jest naszym atutem w jego transferze... :)
30.04.2015 10:41
@hans1986
Może ^^ U Guardioli te pozycje tak się mieszają, że niekiedy trudno stwierdzić gdzie kto gra. A z Lahmem ten problem, że nawet gdy gra w środku to trzyma się wybranego sektora boiska(bliżej prawej strony) i tam tylko biega. Mało mobilny jest - gdy gra w środku oczywiście. Mam wrażenie, że Pep niepotrzebnie tak go chwalił za grę w środku, przez co nasz kapitan ma wrażenie, że świetnie się tam prezentuje i daje więcej drużynie,a tak niestety nie jest.
29.04.2015 19:43
Czy zagra to nie wiadomo. Myślę, że mógłby wystąpić w specjalnej masce, która chroniła by twarz. Lekarze zadecydują czy jest możliwy występ Lewandowskiego.
29.04.2015 19:18
Lahm z Porto grał przecież w środku, dopiero chyba w 70 minucie albo i wcześniej przeszedł na prawo i wtedy grał bardzo dobrze.
@witelsbach
Ok, rozumiem o co ci chodzi z Lahmem w środku. Ale Rode na dzień dzisiejszy jest wstanie dać to samo co Phillip, a dodatkowo dokłada grę do przodu, większe zaangażowanie w defensywie i ofensywie. Rode widać, że ma pewne braki technicznie, ale na chwilę obecną jest w bardzo dobrej formie i nadrabia to innymi zaletami i to on powinien grać.
@roymaakay10
Ja się z tobą nie zgodzę :) To nie wina zarządu, że cała masa piłkarzy leczy kontuzje. Zauważ, że gdyby nie urazy, to mielibyśmy masę świetnych piłkarzy i niektórzy siedzieli by na ławce co mogłoby psuć atmosferę. Następcy dla Robbery muszą przyjść w tym albo następnym okienku.
29.04.2015 19:13
@wittelsbach
Ja zawsze mówiłem, że Lahm w pomocy to dobry pomysł i nieźle się tam prezentował. Ale... po konuzji gra przeciętnie. W pomocy gra tak jakby go nie było. Byłoby to uzasadnione gdyby grał jako defensywny pomocnik. Jednak Lahm gra jako klasyczny środkowy i ma dużo więcej zadań ofensywnych. Jaki tego efek? Ano niemrawy... co z tego, że ma dużo podań i to dokładnych jak nic z tego nie wynika... Lahm to świetny zawodnik, ale już jest za stary, żeby przekwalifkować go na rozgrywającego. Środek pomocy jaki miał FCB dziś woła o pomstę do nieba - Alonso, Lahm i Schweini. W zasadzie tylko ostatni z nich prezentował przyzwoity poziom i stwarzał zagrożenie w ofensywie, ale to wciąż nie jest Schweini sprzed dwóch lat. Javi - Thiago - Schweinsteiger bądź Rode - Thiago - Schweinsteiger. Na dzień dzisiejszy to byłby świetny środek pola i chyba bardziej ku temu drugiemu bym się skłaniał z racji tego, że Javi jest podługiej kontuzji.
29.04.2015 15:36
Porażka 2:0 na wyjeździe to fatalny wynik... Trzeba przynajmniej bramkę trafić.
29.04.2015 14:39
@jastrzab123
Gdy jest na boisku nasza gra wygląda dużo lepiej... a co najśmieszniejsze jest w tym wszystkim? Thiago w jakiejś super formie to nie jest :P zdarzają mu się głupie straty, nieudane dryblingi, nieodpowiedzialne zagrania, a mimo to ciągnie naszą grę i jest obecnie naszym najlepszym zawodnikiem.
29.04.2015 10:51
@Gladius
Ja na dzień dzisiejszy bym powiedział, że jedyny... ^ ^
29.04.2015 10:42
Pozostaje nam mecz z Barceloną, trzeba się na nim skupić. Dopiero po ewentualnym odpadnięciu z LM można lizać rany i myśleć nad następnym sezonem.
Majster, 1/2 DFB Pokal, przynajmniej 1/2 LM... nie jest tragicznie, nawet nienajgorzej :) szału nie ma i każdy miał apetyt na jak najwięcej, ale wiele czynników nas stopowało. Zwłaszcza te nieszczęsne kontuzje, które nie mają końca. Z Barceloną mamy szanse wygrać nawet bez Robbena i Lewego. Może w końcu to nam się poszczęści, gdzie będziemy drużyną gorszą,a jednak awansujemy i wygramy LM(patrz wczoraj BVB czy Chelsea 2012)
29.04.2015 10:21
W tym meczu wszystko było przeciwko nam. Zresztą nie pierwszy raz ostatnio. Może z Barcą się w końcu odwróci los?
Robben wypada na kilka tygodni... super... przynajmniej drużyna grała bez niego ostatnio i jako tako to wyglądało. Z Thiago ponoć wszystko jest w porządku. Uraz Lewego to podobno nie tylko wstrząsnienie mózgu więc może nie być różowo. Z drugiej strony może postawią go na nogi...
Dawno nie było takiego sezonu gdzie było tyle kontuzji. A najśmieszniejsze jest to, że nie jest to wina jednego czynnika. Po troszku dołożyli do tego cegiełkie nasi lekarze, trener, rywale oraz zwykły pech.
Co do czerwonej kartki dla Langerka to ja się oczywiście nie zgadzam. Karny i upomnienie jak najbardziej się należało, ale nic więcej.
29.04.2015 09:00
Kochani koledzy... bo widzę, że to was trochę ponosi. Przeczytałem swój wpis jeszcze raz i wyraźnie napisałem, że Langerak faulował i karny się nam należał.
Cały szkopół w tym, że gdyby pierwszy doszedł do piłki to wejście wedle przepisów jest czyste. Ostre było to wejście ale dozwolone. I powiem wam coś dla was jeszcze szokującego, taka gra jest dozwolona dla bramkarzy z racji tego by ich chronić. Taka czyli wyjście z uniesionym kolanem.
Żółta kartka i rzut karny. Taka powinna być decyzja Gagelmana. Wejście to nie było chamskie, brutalne też - chociaż taki miało efekt.
29.04.2015 00:21
O Lewego martwić się nie ma co... Mimo, że groźnie to wyglądało to za parę dni wróci do normy. Chyba, że to wstrząśnienie mózgu obfitowało w pękniętą czaszkę, krwiak i nie wiadomo co jeszcze...
Bardziej bym martwił się Thiago. Bo zszedł z urazem.
29.04.2015 00:11
@DieRoten
BVB nas odprawiła z kwitkiem w półfinale. Grali kichę, wszystko było przeciwko nim, a awansowali. My również możemy. Chelsea w 2012 grając totalną żenadę zdobyła LM. I wiele, wiele innych przykładów można podać. Dopóki piłka w grze, dopóty jest szansa na sukces :)
29.04.2015 00:06
@ThomasKonig
Normalne wejście bramkarza. Bramkarz może tak wchodzić dla własnego bezpieczeństwa. W tym wypadku Langerak faulował, bo Lewy pierwszy dotknął piłki, ale gdyby pierwszy ją wybił to było by to czysta, acz ostre zagranie.
29.04.2015 00:03
Lewandowski ma najprawdopodbniej wstrząśnienie mózgu. Tak to wyglądało. Na Leverkusen powinien być już zdrów. Bardziej mnie martwi Thiago, bo zszedł lekko utykając i dlatego ta zmiana była zrobiona.
28.04.2015 23:58
@witelsbach
No... z tym Kloppem to bym nie przesadzał, bo jego zespół wyglądał dziś przeciętnie :) mieli furę szczęścia i on to sam wie :P Nie chce przez to umniejszać wygranej BVB tylko pokazać jak bardzo frajersko my przegraliśmy ten mecz. Przy tak słabym rywalu powinniśmy mieć dziś spacerek.
@Ruso
Dokładnie. Skrzydłowy, ofensywny pomocnik - to minimum. Nasza ofensywa bez Thiago wyglda miernie. Lahm w środku to może grać jako DEFENSYWNY pomocnik, a nie rozgrywający. Naszemu kapitanowi chyba sodówka do głowy uderzyła. A Guardiola nie raczy zrobić z tym porządku.
Ale nie ma co panikować. Ważniejsza dla nas LM. Można się na niej skupić. Poza tym jak ktoś tu już napisał, to tylko sport. Jak nie w tym roku to w następnym :) Przez tyle lat mogliśmy pomarzyć o walce o LM i regularne zdobywanie majstra. Słabszy sezon może się zdarzyć. Byleby z tego piedestału nie spaść.
28.04.2015 23:54
Do Guardioli to ja przyczepiłbym się, że znowu w drugiej połowie jego drużyna gra gorzej. ZNOWU...
a zmiany? Thiago miał chyba lekką kontuzję więc logiczne że zszedł. Robben był naszym najlepszym graczem więc on wszedł. Na 30 minut, do tego przecież był już zdrowy. A kontuzja to mu się nie odnowiła, bo trzymał się za łydkę więc now uraz najprawdopodbniej. Tak to wyglądało. Szklany Holender powraca, niestety :/
28.04.2015 23:44
Ehh... co tu napisać? Mieliśmy koszmarnego pecha. BVB grało beznadziejnie. Przecież ta drużyna nie miała dzisiaj żadnej taktyki poza wykopem do przodu. Nie istaniała na boisku. Najsłabsza Borussia jaka z nami grała od ładnych paru lat. Zagraliśmy dobrze w obronie i ataku. ALe jak zwykle druga połowa kiepska w naszym wykonianiu... pozwoliliśmy grać BVB i stworzyła z tego 3 sytuacje w tym jeden gol... i w zasadzie tyle. Do tego w drugiej połowie grał chyba najgorszy środek pomocy FCB od kilku lat Alosno/Lahm/Schweinsteiger. Przecież oni poiwnni mieć dożywotni zakaz gry ze sobą. Lahma jak chwaliłem za grę w środku to po tej kontuzji wygląda fatalnie... beznadziejnie to wygląda z jego strony.
A nawet jak stworzyliśmy sobie parę sytuacji to poprzeczki, słupki, w Langeraka szły strzały ehh... Do tego Gagelman misję wykonał. Jak dla mnie dwa karne dla nas były. A ten ze Schmelzerem to widzieli wszyscy, poza sędzią. Ehh... Kontuzje oczywiście nas dopadły. Jakże by inaczej... Thiago, Lewy i Robben. Mam nadzieje, że to lekkie urazy ale patrząc na Holendra to u niego może być źle.
A karne? Cóż... jeden pozytyw z tego taki, że przez następne 10 lat nie przestrzelimy 4 karnych. Takie cuda to tylko w takim meczu jak dziś.
Jak dla mnie test przed Barcą niezdany. Sląbą BVB nie potrafiliśmy skutecznie zdominować i rozbić. A do tego parę dziur nam w obronie się uwydatniło i w drugiej połowie średnio radziliśmy sobie z pressingiem.
28.04.2015 23:39
Nie chwalmy dnia przed zachodem slonca;) prawdziwy test nowych rozwiązań nadejdzie gdy druzyna zagra slabo albo przegra. Zawsze wtedy poziom dyskusji najbardziej spadal;) ale te pare dni dobrze roku, trzeba to przyznac
28.04.2015 15:29
pecz
Ja aktualnie w Krakowie mieszkam wiec na oglądanie w większym gronie byłbym chetny;) jakby żebraka sie wieksz grupa byloby spoko
27.04.2015 20:41
Na siłę nie ma co go trzymać. Ostatnio gra i prezentuje się na pewno lepiej jak rok temu, ale to wciąż za słabo. Przecież gdy gra to ewidentnie brakuje nam jakości na prawej stronie. A ostatnia asysta... cóż, jedna jaskółka wiosny nie czyni :) Może za 3-4 lata będzie niezłym grajkiem, ale ja nie będę go żałował. Zwłaszcza dlatego, że strasznie gwiazdorzy na boisku i cwaniakuje. A ja takiego zachowania nie trawię :)
27.04.2015 17:00
@Adi
Też obawiam się tego meczu. Jesteśmy w podobnym położeniu jak Barcelona gdy przegrała z nami w dwumeczu 0:7. W Barcelonie ich ofensywne trio złapało formę i ciągną cały zespół. Wszystko będzie zależało od dyspozycji dnia danej drużyny. Ja mam szczerą nadzieje, że mecz z Porto był delikatną zapowiedzią zwyżki formy. Jutro się przekonamy czy miałem rację...
A kluby w BL? Wszyscy mają szanse by doścignąć FCB. Przykład BVB pokazuje, że da się. Ale akurat zarząd BVB fatalnie pokierował transferami i są tu gdzie teraz. Ja odnoszę wrażenie, że zespoły nie planują długofalowych strategii, a jedynie z sezonu na sezon. Wybija się tu jedynie Gladbach, które robi przemyślane transfery i pnie się z sezonu na sezon coraz wyżej w tabeli. Jak przyjdzie sukces w LM to będzie dodatkowy zastrzyk kasy i prestiżu i wtedy można już myśleć o potędze.
27.04.2015 16:53
@ShimiFCB
To dlaczego nie gra u nas Reus czy Vidal :P Drużyny bardzo niechętnie sprzedają zawodników do nas. Zwłaszcza, że z niemieckiego TOPu. Karl1985 dobrze napisał, że jakby chcieli to by nie sprzedawali. A takie BVB miało możliwości by tych zawodników u siebie zatrzymać, ewentualnie kupić następców. Zresztą o czym my mówimy ^ ^ Jeśli taki Wolfsburg sprzedałby nam de Bruyne za 50 mln to może dwóch nowych świetnych zawodnikó kupić :P
27.04.2015 14:13
Ja was chłopaki doskonale rozumiem, bo inaczej smakuje triumf zdobyty w ostatniej kolejce, a inaczej na miesiąc przed końcem rozgrywek. Ale narzekanie, że łatwo zdobywamy tytuł to trochę przesada ^ ^ Każda ekipa z BL chciałaby być na naszym miejscu... Zresztą to nie nasza wina, że tak szybko zdobywamy majstra :P Inne ekipy mogą nam dorównać kroku, ale są za słabe i głupio gubią punkty.
Ja tam wole pewny tytuł niż walka do samego końca. Znając życie gdybyśmy w ostatniej kolejce stracili majstra na rzecz innego klubu to wtedy byłby lament ^^
27.04.2015 12:45
Ja tam sceptycznie patrze na shoutboxa :) z tego wzglęu, że taki czat nie będzie motywował do starannego komentarza i bardzo często emocję będą ponosić ludzi :P Komentarze sprawiają, że ta dyskusja jest ciut bardziej merytoryczna i mniej chaotyczna :P
Z drugiej strony jeśli shoutbox ma być dla kont premium to jeszcze dałoby się to przeboleć, albo na przykład w czasie meczów udostępniać.
Chociaż i tak sceptycznym okiem patrze na ten pomysł ;)
26.04.2015 23:38
Może konto premium umożliwiałoby bezpośrednie pisanie komentarzy, a przy darmowym koncie wymagana by była akceptacja moderatora? Nawet jak przyjdzie jakiś troll to najpierw zapłaci, a jak będzie dalej prowokował to zbanuje mu się konto i usunie komentarz. Po jakimś czasie odpuści sobie, bo szkoda mu będzie kasy ^ ^ a nie wydaje mi się by było w Polsce tylu desperatów i frustratów, że wydwaliby ostatnie pieniądze na głupie komentarze ^ ^ No i oczywiście rejestracja była by możliwa po przynajmniej 24h żeby na gorąco głupich komentarzy nie było.... z drugiej strony tak łatwiej by było zarobić na tym hehe :P
Dodatkowo konto premium mogło by dawać różne profity. Jak uczestniczenie w typerze, w ocenianiu zawodników, można by odpicować swój profil, czyli jakieś ekstra zdjęcia, albo po prostu profilowe.
26.04.2015 22:40
@admin
I bardzo ładnie.
I tak jeszcze dwa słowa do przyszłego meczu z Leverkusen. Dobrzy było ten mecz wygrać, żeby Gladbach weszło z miejsca bezpośrednio promującego awans do LM. Bayer ma większe doświadczenie w LM i jakoś bardziej w nich wierzę, że przejdą elimnację ^ ^
26.04.2015 21:34
@Jahcob
Trudna sytuacja kadrowa trochę zmusza nas do jakiekolwiek rotacji, bo niektórzy zawodnicy grają bez przerwy. Fakt rok temu źle to wyglądało wszystko, ale teraz ta rotacja się przyda. Barca gra w lidze arcytrudne mecze i założe się że dużo by dali żeby być na naszym miejscu. A my narzekamy :)
@meisterspieler
O tym nie pomyślałem. Ale... myślę, że nie powinno być większych problemów. Są strony internetowe gdzie płaci się za konto "premium". W naszym wypadku myślę, że dało by to się w jakiś prawny sposób ogarnąć. Ale z czymś takim to do prawnika niedo mnie :P Ewentualnie do odpowiedniej ustawy, te są darmowe przynajmnie... :P Ale tak jak już wspomniałem wcześniej... nie sądze by komuś chciało się tym zajmować ;)
26.04.2015 21:19
@Adi
Jak dla mnie to nawet admini mogą brać tę kasę :P Przecież nie będzie się wymagało sporo kasy za rejestrację czy utrzymanie konta, tak żeby odstraszyć trole więc dla zwykłych użytkowników nie będzie to obciążeniem. Poza tym admini i właściciel strony parę groszy mogą dostać za prowadzenie strony i pisanie artykułów. Zmotywowałoby to ich lepszej pracy(nie żebym narzekał :P). Do tego pozostają koszty utrzymania strony i tak kasa mogła by pójść w tę stronę i dalszy rozwój bayern.munchen.pl. Zresztą na taką opcje bym nie liczył, bo nie wiem w jaki sposób tę kasę można by zbierać ^ ^ przez sms? przez przelew? To jednak dużo roboty z tym by było, nie sądzę by komuś by się chciało :P Chociaż kto wie :)
W każdym razie coś trzeba z tym zrobić. Bo robi się tu niepotrzebny syf, tak ja na stronach klubów hiszpańskich. Płatne konto? Tego jeszcze nie ma na stronach fanów piłkarskich w PL :) ale jesteśmy FCB więc możemy być wyjątkowi w tym wypadku :P
Co do rotacji... Lepiej żeby przed meczem z Barcą nasz najlepszy skład odpoczął. I tak we wtorek gramy ważny mecz więc zawodnicy będą w rytmie meczowym. A tydzień odpoczynku jest lepszy niż dwa dni. Jedynie Neuera bym nie oszczędzał, bo za każdym razem gdy odpoczywał to w następnym meczu prezentował się słabo i niepewnie.
P.S. Majster cieszy niezmiernie oczywiście!
26.04.2015 21:04
No to 24h ^ ^. W każdym razie to już sprawa dla adminów jak długi czas wybiorą :)
26.04.2015 18:54
Goetze już drugi sezon się ogarnia i średnio mu to wychodzi :P oczywiście ja go nie skreślam, ale na następny sezon powinien mieć konkurenta z najwyższej półki. Jeśli to go nie zmotywuje to transfer za jakieś 40 baniek do Arsenalu ^ ^
Tomek za napastnikiem spoko, ale to wciąż nie jest profil gracza o jakim mówię. Nam potrzebny taki drugi Thiago, który da nam w pomocy wiecęj kreatywności, szybkości, finezji i polotu. Nie mamy takich graczy poza Hiszpanem i duetem Robbery.
26.04.2015 18:46
Trzeba zmienić obecny sposób rejestracji. Jeśli komuś zależy żeby dołączyć do naszej grupy kibiców i wspólnie z nami komentować to poczeka te parę dni. Przynajmniej wtedy nie będzie możliwości szybkiego założenia konta przez osoby, który zostały właśnie zbanowane. I może jakieś blokowanie IP, chociaż wiem, że łatwo zmienić IP to jednak nie wszyscy to mogą :P
A co do transferów... Skrzydłowy, środkowy obrońca, prawy obrońca - to chyba podstawowe i obowiązkowe zakupy. Do tego sprowadziłbym środkowego, ofensywnego pomocnika, który razem z Thiago rozruszyłby naszą grę, a do tego mógłby grać za Lewego. Isco i De Bruyne wydają się dobrymi kandydatami.
26.04.2015 18:39
Hazard byłby świetnym wzmocnieniem, ale nie do wyciągnięcia z Chelsea. Przdłużył kontrakt niedawno więc nie ma co o nim myśleć. Bale to nieporozumienie :) Facet kompletnie nie nadaje się do gry kombinacyjnej i generalnie gry pozycyjnej. Nooo... chyba, ze przyszedłby jako obrońca, bo tak też grywał jeszcze w Southampton ^ ^ Wtedy taki jeździec bez głowy na boku by się przydał :P
26.04.2015 17:48
@ThomasKonig
No niezupełnie. Różnie to bywa, ale żaden z obrońców nie jest odpowiedzialny za rozgrywanie piłki. Jest to defensywny pomocnik, najczęściej pełnił tę rolę Alonso. Boateng swoimi wejściami zaskakuje rywala, ale generalnie za rozegranie odpowiedzialny nie jest. A nawet jeśli byłoby jak mówisz, to Martinez tej roli pełnić nie może. W grze defensywnej jest świetny, pograć piłką potrafi, ale w rozegraniu nie zachwyca. Nie jest to typ pomocnika, który jednym długim podaniem potrafi zachwycić cały stadion. To jest typowy facet od czarnej roboty. Pep taki graczy nie widzi w pomocy. Za to w obronie jak najbardziej, bo mimo, że jako playmaker Javi jest słaby to i tak ma świetną technikę i podać potrafi. Klasyczny typ obrońcy wg Guardioli.
26.04.2015 16:55
Nie ma opcji by Javi gram w pomocy. Guardiola woli zawodników i innej specyfice. Za to na środku obrony Martinez mu idealnie pasuje. Osobiście wole Javiego w pomocy, bo tam gra świetnie ale straciłem na to nadziej. Lahm e obronie to trz marzenie. Juz nie chodzi nawet o Guardiole ale sam Lahm chce tam grać.
26.04.2015 15:56
Martinez moze i wskoczy odrazu do pierwszego składu ale na pewno nie do pomocy.
26.04.2015 14:29
W meczu z Barcą to oni są faworytem, to oni są na miejscu Bayernu(tego z przed roku). Barca ma zabójcze trio z przodu. Trzeba je zneutralizować, to juz ból głowy Pepa. Defensywy nie mają nie do przejścia, więc bramkę możemy im strzelić i to nie jedną :P
26.04.2015 10:54
Ale jest różnica w porównaniu do półfinału z przed roku, a tym obecnym. Rok temu Real nie był żadnym faworytem. Prześlizgnał się do półfinału, bo plecach słabych i bez formy drużyn(Schalke i BVB), a mimo to miał problemy. W Madrycie też mieli szczęście, bo nie byli wyraźnie lepsi. Był to mecz na remis. ALe wszyscy patrzą przez pryzmat meczu na AA, gdzie Real zagrał mecz życia. Wychodziło im kompletnie wszystko, a nam nic.
26.04.2015 10:51
w drugiej połowie zmienił Pep ustawienie, zszedł Gaudino i w środku Lahm ze Schweinim musieli wziąć grę na siebie. Lepiej to wyglądało. Szału nie było, ale poprawiliśmy grę.
Weiser zrobił świetną akcję... ale tylko jedną w tym meczu, więc nie przesadzajmy :P Ja tam go w składzie nie widzę. Jako skrzydłowy jest za słaby, a na obronie gra średnio. Do tego strasznie gwiazdorzy i cwaniakuje na boisku co mi osobiście bardzo nie pasuje. Dziś był jednym z lepszych, ale jak cała drużyna grała przeciętnie? Ciężko było się nie wyróżnić :)
Teraz BVB. Dziś na spokojnie zagraliśmy, część graczy odpczeła więc we wtorek na 100% gramy. Dziś Lewandowski ze 2-3 sytuacje zmarnował więc z Dortmundem coś upali :P
25.04.2015 20:27
Dlatego grają zmiennicy żeby nie odpoczywali na boisku :) Zresztą było widać gestykulację Guardioli, który motywował swoich zawodników do bardziej zaangażowanej gry. Rozumiem doskonale, że to mecz - jeden z wielu - ale niektórzy piłkarze powinni dać więcej od siebie. Ostatnio tak odpuszczaliśmy, lekceważyliśmy BL i w LM wszyscy widzieli co się stało. Ja tam nie oczekuje gry jak z Porto gdzie wszyscy gryźli trawę i z pełną agresją ruszyli na rywala. Jednak to co dzisiaj prezentują to zdecydowanie za mało(oczywiście nie wszyscy piłkarze, bo niektórym się chce ) :)
25.04.2015 19:30
Drużyna jest kompletnie wypompowana od ostatniego meczu LM. Brakuje świeżości, sił i zdecydowanie motywacji do lepszej gry.
Brakuje nam szybkości z przodu w tworzeniu styuacji i porządnych pomocników. Jak dla mnie Schweinsteiger i zwłaszcza Lahm kompromitują się swoją grą dzisiejszą. Żeby młodziutki Gaudino musiał za nich odwalać całą robotę w ofensywie? Schweinsteigera mogę jeszcze zrozumieć, on ostatnim defensywnym pomocnikiem, wrócił po kontuzji, jeszcze w miarę jako tako biega. Ale Lahm? Chłop ma wycięty sektor na boisku z którego się nie rusza(z prawej strony boiska na połowie rywala) i tyle. Ani do rozegrania nie podejdzie, ani ruch nie zrobi. Gra tak jakby był Pirlo, czyli jeden kontakt z piłką i mamy genialne podanie ^ ^ Duuuużo więcej porzytku by było jakby grał na PO, a Rode w środku, ten to przynajmniej by biegał ;]
Lewy, Mueller i Gotze nic nie grają bo pomocnicy piłek im nie dają. Wyróżnia się Goetze... ale na złe, bo próbuje ale wszystko traci.
Pochwalić mogę jedynie Gaudino. Młody chłopak, a stara się brać ciężar gry na swoje barki. Szału nie ma, ale nie wygląda to źle.
Generalnie mecz nie wygląda jakoś tragicznie z naszej strony, sennie w ofensywie to wygląda. Mamy jednak inne proryrtety. Przydałaby się też rotacja trójki naszej ofensywnej czy Lewy, Mueller i Goetze. Niech w końcu odpoczną, bo grają bez przerwy przy kontuzji Robbena i Riberego.
Na drugą połowę przesunąłbym Lahma na PO, a Rode do środka. Bernata nie ma co wpuszczać niech odpoczywa na BVB. Może pod koniec meczu parę minut dla Javiego by się przydało.
25.04.2015 19:22
Zobaczymy za 30 minut jak to będzie wyglądać. Ale z zasadzie tylko jeden nasz gracz ma doświadczenie w grze na lewej stronie obrony i to chyba on tam wystąpi. Chodzi mi oczywiście o Lahma.
25.04.2015 18:04
Ostatnio to Lahm grał na boku, a Rode na środku, więc dziś można zagrać podobnie.
W zasadzie najważniejsze dziś jest to by nie złapać kontuzji. W przypadku naszej wygranej dorbrze by było gdyby VFL też wygrało. Można by się cieszyć z majstra u siebie za tydzien(o ile zapunktujemy oczywiście).
25.04.2015 17:58
Jedno jest pewne. FCB zagra w finale :P
24.04.2015 12:41