Niemieckie wartości? A coz to takiego? Bo chyba się nie rozumiemy... Jeśli patrzymy na Boatenga to raczej w pełni wpasowuje się w obecne niemieckie wartości.
Swoja droga kwestionowanie niemieckości Boatenga jest wcale zabawne ^^ gość urodzil się w Niemczech, wychowal tam, ma niemieckie korzenie, spedzil praktycznie większość swojego zycia, do tego utozsamia się z tym krajem, mowi po niemiecku, ma obywatelstwo. Nie wiem jakie musi jeszcze spelnic kryteria by być Niemcem wg was^^
03.12.2014 16:19
@Riberyy007
W zeszłym roku glownym argumentem, żeby RIbery zdobyl ZP to było to ze osiagnal wszystko, chociaż miał słabsze statystyki od Ronaldo :P ZP to nagroda dla pojedynczego piłkarza, ale pilka nozna to nie sport indywidualny. Nie powinny się liczyc wyłącznie indywidualne statystyki, a wpływ danego zawodnika na druzyne i wyniki jakie osiąga. Gdyby liczyly się tylko gole i asysty to bramkarze i obroncy nie maja co myslec o tej nagrodzie. Kiedys Cannavaro zdobyl ZP, może Neuer tez się uda. CHociaz wiadomo, ze to będzie Ronaldo bo strzela dużo bramek i jest medialny.
01.12.2014 21:30
@Koan
akurat Ronaldo dużo bardziej zasluguje na ZP w tym roku niż poprzednio. Swietne statystyki, do tego triumf w LM. Manu w zasadzie wygral Mundial i dzięki temu znalazł się w finałowej 3. Ja bardzo bym chciał żeby te nagrodę dostal Niemiec, za innowacyjny sposób gry i dla odswiezenia tych skostniałych wynikow. ALe z drugiej strony Neuer nie wygral zadnego trunieju, ani FCB, ani Niemcom... Ze 2 spotkania mu się trafily w zeszłym sezonie gdy wygral mecz swoimu zespołowi?
01.12.2014 18:15
Robben 2? Wg mnie był jednym z najsłabszych naszych zawodnikow. W zasadzie jedynie piekna bramka w jego wykonaniu może powodować, ze ma tak wysoka ocene... Jak dla mnie zle wygladal Arjen w tym meczu, ale to w glownej mierze wina tego, ze gral w srodku najczęściej.
01.12.2014 14:19
@anonim
Co do Bl to sobie zartowalem ^^ bo, w której lidze niedawni mistrzowie kraju okupują ostatnie miejsca(BVB, Stuttgart, Brema)? :D
a wlaczajac się do dyskusji na poważnie o najsilniejszej lidze w Europie? Anonim dobrze napisał, ze zależy to od postawionego kryterium. Patrzac jednak na ranking europejski to bezsprzecznie jest to hiszpanska liga. Real i Barca ciagna te lige w gore. Do tego doszło teraz Atletico, a jest jeszcze Valencia i Sevilla, które regularnei nabijają punkciki w LE. A mój ranking? Najbardziej lubie oczywiście Bundeslige :) chociaż Angielska jest bardziej emocjonujaca, więcej spotkan na najwyższym poziomie i ciut szybsza gra. W BL pada dużo bramek, jest jakość, ale często zdarzają się spotaknia gdzie można usnąć(jak chociażby wczorajsze Gladbach z VFL). Hiszpanskiej nie lubie, nie chciałbym ogladac na przykład Getafe z Rayo... a Hamburg z Padeborn chetnei czy Burnley z Newcastle już chętnie :)
01.12.2014 09:30
Bundesliga to nie tylko Bayern i BVB. Dortmund nie ma monopolu żeby walczyc z nami o majstra. To co się wyrabia w ich zespole to smiech na sali... chociaż trochu i smutku się pojawia. Praktycznie wszystkie zespoly w pierwszej 6 stać na mistrza Niemiec(poza FCA). Maja zaplecze finansowe, sportowe, organizacyjne i kibicow. Oczywiście potrzeba długiej drogi do tego, ale taki Wolfsburg jak na razie zdaje egzamin. Kupe kasy maja od Volkswagena, dobra organizacje klubu(jak większość w BL), teraz w końcu maja trenera z glowa na karku i solidna druzyne. Sa i młode talentu(Arnold, Knoche), doświadczeni wyjadacze(Olic, Naldo) oraz maja gwiazdy BL(de Bruyne, Gustavo), a to nie koniec swietnych graczy. Lawke maja tez szeroka, teraz pozostaje im utrzymać poziom sportowy i powolutku polepszac druzyne kupnem coraz lepszych zawodnikow. Jeśli zajda daleko w LE, a za rok wyladuja w LM i cos powalczą to za 2-3 lata będzie ich stać może na jakas super gwiazde. Może i w międzyczasie namowia Dzeko na powrot :P. Analogiczna sytuacja jest wręcz w Leverkusen. Schalke kase i zaplecze maja, ale ostatni trenerzy nie potrafią zbudować porządnej ekipy. Gladbach niestety ma mniejsze zaplecze finansowe. Jednak to wciąż ekipy, gdzie może się udac. Na zapleczu BL jest przecież tez RB Lipsk gdzie mogą być w Niemczech takim drugim City czy PSG ^^
aaa i tak patrze na tabele BL i wniosek się nasuwa, ze najlepsza, najciekawsza i najbardziej wyrownana liga to wlasnie niemiecka :D a dalczego? W jakiej to lidze kilku mistrzów danego kraju z ostatnich kilku, kilkunastu lat walczy żeby nie znajdować się na pozycji spadkowej :P ?
30.11.2014 23:49
3 punkty i na zero z tylu. Plan wykonany.
W drugiej polowie cos stalo... mentalnie nasi siedli, nie chcialo im sie grac. Niedobrze, takie sytuacje nie powinny miec miejsca.
Najslabysz mecz Lewandowskiego w FCB jak do tej pory chyba. Na taka ocene wplywaja te 3 setki ktorych nie wykorzystal, chociaz trzeba powiedziec, ze dwukrotnie Kraft fantastycznie wybronil. Jak dla mnie najslabszym zawodnikiem byl dzis... Robben. Mueller byl bezbarwny, tak jak Goetze, Lewy spieprzyl 3 setki, Ribery byl niedokladne. A Arjen? Poza golem byl strasznie niechlujny, nieskuteczny, do tego razilo, ze gral tak egoistycznie. Wplyw na to mialo, ze byl przesuniety do srodka, gdzie kompletnie sie nie odnajdywal. Chociaz podawac moglby wiecej :P bo juz jego kiwki nie daja takiego efektu jak kiedys i az sie cisnie na usta, w niektorych sytuacjach "podaj ku#wa!" :D
Mecz do zapomnienia. Pierwsza polowa swietna, druga beznadziejna. Do poprawy koncentracja i rzuty rozne!
29.11.2014 17:31
beznadziejnie gramy te druga polowke
29.11.2014 17:20
ale patelnia... to byla chyba parada zycia Krafta ^^
29.11.2014 17:16
104 rzut rozny w BL... ile goli strzelilismy dzieki nim? ^^
29.11.2014 17:09
mierne te pierwsze 15 minut
29.11.2014 16:52
absolutna dominacja naszych, fajnie sie oglada ten mecz, oczywiscie wylacznie z perspektywy kibca FCB :)
Wariant z Robbery na srodku ciekawy, chociaz wg mnie RIbery zdecydowanie lepiej sie tam prezentuje. Robben jest troche zagubiony i srednio wychodzi mu gra kombinacyjna w srodku pola chociaz bramka przepiekna. Zszokowany jestem postawa Dante, ktory gra swietnie ^^ Reszta naszych prezentuje solidny poziom. Licze, ze w drugiej polowie nasi urzadza sobie malo kanonade. Niech trafiaja Mueller, Lewy, Goetze i klasyfikacja strzelcow niech bedzie bawarska!
29.11.2014 16:28
@heat
a wg mnie ciezko kogolowiek wskazac jako postac nie do ruszenia(poza Neuerem). Bo jest duze grono zawodnikow, ktorzy aspiruja do wyjsciowej 11 w kazdym meczu, a Pep gdy mu cos nie bedzie pasowac to posadzi nawet najwieksza gwiazde. Przyklad Javiego, gosc nie do ruszenia za rok 2013, a tu laweczka plus cofniecie do obrony... Podobne odczucia mam co do ustawienia. Gdzies uslyszalem, jak ktos mowil, ze Bayern nie ma swojego ustawienia tylko zawsze dopasowuje sie do przeciwnika i wg mnie cos w tym jest, bo ustawienie i taktyka na kazdy mecz jest bardzo elastyczna. ^^
Dzis licze na solidne spotkanie w naszym wykonianiu. Mecze wyjazdowe ida nam najgorzej w tym sezonie w BL, wszystkie remisy byly wlasnie na boiskach przeciwnikow i krotko mowiac, nasza gra nie zachywcala. Chociaz ostatnie spotkanie wyjazdowe niezle nam wyszlo i mam nadzieje, ze to nie byl przypadek :)
29.11.2014 15:09
czyzby Pep uczyl sie na bledach z zeszlego sezonu? Rok temu zarzucono mu, ze przez rotacje rozbija zgranie zespolu i destabilizuje jego forme. Teraz praktycznie gramy ta sama 11 ^^ a jak juz ktos wpada do skladu to sporadycznie... ciekawi mnie jak to bedzie wygladac przy pelnym skladzie...
29.11.2014 14:38
jestem na tak. Będzie co ogaldac poniedziałkowe wieczory.
26.11.2014 12:02
swoja droga... nie zdziwie się jak za dwa tygodnie CSKA z nami wygra a w meczu City Roma padnie remis :D Nasi będą myslec już tylko o BL, a po wczorajszym spotakniu widać, ze bez nerwow podchodzą do meczu. Gdybysmy grali jeszcze w Moskwie to nawet kase bym postawil na awans CSKA ^^
W każdym razie naasza grupa będzie ciekawa w ostatniej kolejce. Licze na awans Romy, bo jako jedyny zespol poza nami pokazal w miare przyzwotiy futbol.
26.11.2014 12:01
@Riberyy007
ale to był mecz o pietruszkę... nic nie zyskiwaliśmy tym, ani nie traciliśmy. Do tego takie porażki nam się zdarzaly wiec kibice powinni wiedzieć jakie to uczucie... Jak dla mnie brak opanowania i takie chamskie komentarze sa niedopusczalne i po takim meczu nic ich nieusprawiedliwia.
25.11.2014 23:32
mnie ciekawi jak kogos może tak ruszac ta porazka? Kibice Bayernu powinni być przyzwyczajeni do takich porażek... United, Chelsea, Inter... to tylko niektóre bolesne porażki w LM, a do tego to był mecz o pietruche. Wiec ja tych nerwow w zadnym stopniu nie rozumiem ^^
25.11.2014 23:13
tez jestem za banem dla niektórych uzytkownikow, a przynajmniej ostrzeżeniami - nie rozstrzygam komu się należy, robota dla adminow :)
swoja droga... niby grupa śmierci, a City i Roma nie okazaly się wcale groźne...
ehh i ta porazka Schalke :/
25.11.2014 22:54
dlaczego mam wrazenie, ze te bledy były celowe? ^^ przynajmniej będzie ciekawie w naszej grupie. City strasznie slabe... nawet gdy grali w przewadze to my grając na pol gwizdka mielismy mecz pod kontrola. NIe dziwie się ze tak odstają od Chelsea w lidze.
Takie mecze się zdarzają. Dobrze, ze teraz a nie na przykład w 1/8. Mnie osobiście najbardziej martwi zolta kartka Neura, lapnie jeszcze jedna i będzie pauzowal... Generalnie niezły nasz mecz, patrząc pod katem gry to swietnie się prezentowaliśmy grając w 10. City beznadziejne... powinni nam serdecznie podziekowac za to, ze daliśmy im nadzieje :D
25.11.2014 22:46
hurrraaa!! w końcu przegrywaliśmy od miesięcy wiec była okazja by poopluwac klub i wszystko co istnieje! prawda chłopaki? :D
Mecz o pietruszkę, w sumie dobrze, ze gramy w 10. Możemy przeciwczyc ten wariant gry, gdyby (odpukać) zdarzylo się w ważniejszym meczu. Od początku narzuciliśmy swój styl gry i widać było, ze gramy na luzie, wręcz na pol gwizdka, a i tak niezle to wygląda. Po czerwonej kartce mecz się wyrownal, chociaż CIty powinno nas stlamsic a stracili prowadzenie :D
Co do czerwonej kartki i Benatii... Nie jego wina, ze jest wolniejszy od Aguero, raczej blad Pepa, ze ustawil tak wysoko zespol i pozwala City an takie zagrania. Napastnik z zalozenia jest szybszy od obroncy i rzadko kiedy zdarza się by był szybszy obronca. NIe sadze by Boa go dogonil. W każdym razie Benatia oczywiście nie jest bez winy, bo niepotrzebnie go faulowal. Tak to bylby tylko gol bez kartki. A Marokanczyk jest swietnym obronca, może trochę narwanym, ale wciąż swietnym co pokazal już w niejednym spotakniu :D ale widze, ze chłopaki swoje wiedza :P
Szkoda Rode... może w BL w ramach rekompensaty wystapi ^^ Hojbjerg dostal szanse i wg mnie jego najlepsze spotkanie w tym sezonie, wygląda bardzo dobrze.
25.11.2014 21:42
Mimo, ze nasi młodzi gracze zostali stłamszeni przez rywali to daleko mi do stwierdzenia, ze się kompromitują. To jednak wciąż pilka mlodziezowa, wiec wynik tam kompletnie nie ma znaczenia. Oni maja się uczyc, nabierać doświadczenia. Takie baty będą dużo bardziej ksztalcace niż latwe zwycięstwo. To tylko w Polsce chyba wyniki grup młodzieżowych sa ważniejsze od nauki i nabierania doświadczenia ^^
25.11.2014 18:22
@pele
Dokladnie. Wyniki druzyn z BL z roku na rok sa coraz lepsze w LM. Przeciez sezon temu 4 druzyny wyszly z grupy i teraz zanosi sie na podobny wynik. Za rok obawiam sie moze byc troche gorzej, bo moga awansowac nieograne w LM VFL i Gladbach, ale gdy nabiora doswiadczenia rowniez moga nabijac punkty dla BL oraz dochodzic jak najdalej w wfazie pucharowej.
25.11.2014 15:59
byl przez chwile na szczycie, myslal, ze bez pracy dalej tam bedzie trwac i wszyscy beda przed nim klekac. Rzeczywistosc okazala sie z gola odmienna. Winnych trzeba szukac oczywiscie u innych, a nie u siebie :) Zreszta pamietajmy, ze my nie bylismy lepsi i gdy BVB dominowala przez dwa lata to zdarzaly nam sie glupie komentarze(dzialacze, kibice). Jednak lepiej poradzilismy sobie z tym upokorzeniem i wyszlo jednak na nasze :] i chyba ciut wiecej klasy mielismy gdy BVB stala za nami i obracala nam wiadomo co... ;]
25.11.2014 15:55
Mecz o pietruszke z naszej perspektywy. Ostatnio zdarzaja sie liczne kontuzje. Dzis licze, ze zagraja zmiennicy. Oczywiscie nie chce takiego skladu jak z Augsburgiem rok temu, ale gdyby ktos z grupy pilkarzy jak ROde, Hojbjerg, Gaudino sie pojawil w skladzie nie narzekalbym :)
25.11.2014 11:46
To nie Bayernu wina, ze potrafil wykorzystac szanse i utrzymac sie na europejskim poziomie. BVB pokazuje, ze oni w tej czolowce byc nie chca... i to juz drugi raz. Po zdobyciu LM ponad 15 lat temu, a nastepnie wielomilionowe transfery na poczatku XXI wieku, ktore doprowadzily klub do ruiny, pokazuje, ze dzialaczego tego klubu patrza wylacznie krotkowzrocznie i nie potrafia wykorzystac szansy. Nie mam nic do Dortmundu, ale na sile nie szukalbym w nich naszego arcywroga... ^^ Obecnie rowniez nie potrafili wykorzystac wielkiej szansy jaka dostali dzieki Kloppowi i kilku bardzo szczesliwym transferom, ktore klub przeprowadzil. Dogonienie Bayernu powinno lezec w interesie reszty klubow BL, a nie Monachijczykow... Bayern przez lata dominowal, ale nie tak drastycznie jak teraz, a efektem tego byly mierne wyniki w Europie. Teraz Gwiazda Poludnia zdecydowanie panuje na walsnym podworku przy czym osiaga sukcesy w Europie. DLa mnie to prosty wybor i wole opcje nr 2 :) Nie tylko Borussia moze zagrozic FCB. Inne kluby niemieckie rowniez maja zaplecze aby powalczyc mistrzostwo. Potrzeba tylko czasu i powoluktich sukcesow w Europie by budzet sie zwiekszal. BVB mialo szanse, ale wszyscy widza jak ja zmarnowali miernymi transferami... Ja licze, ze inne kluby rowniez wlacza sie do gry o najwyzsza stawke, aby BL byla coraz silniejsza i ciekawsza. Transfer Reusa z BVB do FCB w zadnym stopniu nie wplynie na uklad sil Bundesligi. Bo i tak odejdzie Marco z BVB, a Bayern sciagnie zawodnika podobnej klasy.
25.11.2014 11:44
bardzo przyjemnie nam sie gra z Hoffe i meczyk calkiem ciekawy. Wiesniaki graja ofensywny futbol dzieki czemu nie muruja wlasnej bramki i cos tworza pod nasza bramka. Nasze ultra ofensywne ustawienie fajnie wyglada, chociaz z lepszym zespolem nie wyborazam sobie zebysmy tak wyszli :) Fajnie to wyglada w kazdym razie.
aa... i gol z dystansu i pare kontratakow bylo :P jeszcze tylko gola z rzutu roznego brakuje ^^
22.11.2014 16:21
Shaqa sprzedać poki ktoś jeszcze da nam zaniego jakas kase, na jego pozycje mamy Francka, Robbena, Goetze i Muellera wiec wybor jest spory. Do tego Kurt w rezerwie.
A Hojbjerg na wypożyczenie. Jeśli na wiosne pokaze w innym klubie, ze potrafi grac to wg mnie powinnismy podpisac z nim kontrakt i automatycznie dac go na roczne wypożyczenie. Na dzień dzisiejszy Dunczyk slabo się prezentuje, gdy dostal szanse wygladal fatalnie. Fakt, nie gral dużo ale FCB to nie miejsce by mlodziez się ogrywala... Szkoda by było już skreslac tego zawodnika i stracic go w tak glupi sposób jak Hummelsa i Cana.
21.11.2014 22:00
josh1982
Gdy trenerem był Heynckes to tez dużo nie gral :P
Shaqiri to dorby zawodnik, ma umiejetnosci, ambicje, predyspozycje fizyczne. Ale to zbyt male na FCB. Może faktycznie wybuchnie z forma za 2-3 lata, ale FCB to nie miejsce żeby tak trzymać i wychowywać graczy. W klubie jest już jakiś czas, mogl pokazac co potrafi. Dla niego najlepsze by było roczne wypozycznie, ale na to się nie godzi wiec jego epizod w FCB pewnie się skończy.
14.11.2014 10:13
Adi
Pep bardzo miesza z ustawieniem. Dla nas, kibicow jest to nie lada gratka rozszyfrować zamierzenia Guardioli. Zwlaszcza teraz gdy sporo jest kontuzji.
Gdy wroci Thiago, Alaba, Schweini to Lahm raczej na pewno wroci na bok... ciężko by było go upchac do srodka przy takiej konkurencji. Mysle, ze skald moglby wygladac nastepujaco:
Neuer - Alaba, Benatia, Boateng - Bernat, Schweini, Thiago, Lahm - Goetze, Lewandowski, Robben
Zawodnikow mamy tyle, ze możemy gracz 3-4-3 czy 4-5-1 bez zadnych problemów i wszystko będzie ustawiane pod rywala. Chociaz w tym ustawieniu jak tak patrze to Alaba i Bernat razem na skrzydle? hmm... naprawdę ciężko się domyslic jakby można to ustawić jak najlepiej. Zobaczymy co Pep wymyśli ^^
12.11.2014 11:07
ja się zgodze z Twardym, Ribery swietny zawodnik i mam nadzieje, ze będzie gral jak najdłużej w jak najlepszej formie. Ale dla skrzydłowych czas szybciej leci... :P
11.11.2014 14:18
ciekawi mnie jaka będzie miał role w druzynie? :) może będzie pobieral nauki od Xabiego i zajmie jego pozycje?
11.11.2014 14:16
ja nie miałem na myśli odejścia Francka :) tzn nie chce tego, ale rozumiem, ze sam zainteresowany może nie pogodzić się z nowa rola w druzynie. Chciałbym by Francuz gral w tym klubie jak najdłużej, ale obecnie sa od niego lepsi zawodnicy. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby sprowadzenie następcy Francuza, klasowego skrzydłowego(prawdopodobnie będzie nim Reus) i zarazem nie pozbywanie się Riebrego. Jak już pisałem jako rezerwowy i tak by duzo pogral. Do tego jeśli w najważniejszych meczach, np. final LM, mielibysmy takiego gościa, który wchodzi na podmeczonych rywali... miod, malina! :D
11.11.2014 13:43
bardzo lubie Francka, ale jego czas już się konczy... Fakt, w ostatnim meczu prezentowal się bardzo dobrze, ale to nie ten sam Ribery co 2-3 lata temu. Zobaczymy jak to będzie. Może Franck zrozumie, ze to schyłek jego karierę i pogodzi się z nowa rola w zespole? Zreszta nawet jakby był pierwszym rezerwowym to gralby pewnie tyle co gracze pierwszego składu(kontuzje, rotacje). Ribery i Robben to nasi najlepsi gracze ostatnich lat, ale sa już coraz starsi i trzeba myslec o przyszłości.
11.11.2014 12:14
Ogladalem tylko pierwsza polowke potyczek dwóch Borussii. Gladbach wygladalo fatalnie... Niby próbowali grac z kontry, a jednak brali się za atak pozycyjny. Dortmund jak to Dortmund, stawarzal sytuacje po kontrach i głupich stratach Gladbach. Az byłem zdziwiony, ze Favre tak ustawil zespol... Nie wiem jak wygladala druga polowka, wiec nie mam pelnego obrazu gry. W każdym razie patrząc pod katem pierwszej części gry to BVB wygralo zasluzenie, chociaż nie prezentowali niczego nadzwyczajnego, za to Gladbach wręcz było fatalne.
09.11.2014 22:35
josh1982
Ja tam wole, żeby wychwalali Lewandowskiego pod niebosa niż gadali o BVB... Niestety na ES2 nie ma co liczyc na komentarz taki jak w C+. Od czasu przejścia Lewego do FCB już jest dużo lepiej. Gdy oglądam spotkania BL to nie slysze ciagle o BVB. A gdy zaczynają rozplywac się nad Lewandowskim to jest to nawet calkiem zabawne ;)
08.11.2014 22:27
odwróć tabele, Dortmund na czele :P
Dzisiejszy mecz pokazal, ze Bayern wraca na wlasciwe tory. Bez większego wysiłku wygraliśmy na wyjeździe z Eintrachtem to jeszcze 2-3 miesiące temu przychodziloby nam w ogromnych bolach.
Podoba mi się tez taktyka wciagniecia rywala na wlasna polowe, sprowokowania go do pressingu, a następnie dluga pilka i szybki atak. Daje to niezły skutek w walce z kontrami, wytraca z reki rywalom ten orez :]
08.11.2014 19:46
pozycja Alaby jest specyficzna, to fakt. Ale wg mnie częściej grywal jako srodkowy pomocnik niż wahadłowy obronca/skrzydłowy. W każdym razie ta pozycja to polaczenie bocznego obroncy ze srodkowym pomocnikiem, czyli wymagana jest tam umiejetnosc grania na tych dwóch pozycjach, co Alaba potrafi. Dodatkowo potrafią to Hojbjerg i Rode, którzy również grywali na bokach obrony.
Alabie do roli kluczowego zawodnika jeszcze trochę brakuje :) pamiętajcie, ze jeszcze miesiąc czy dwa miesiące temu panowala tu powszechna opinia, ze Alaba zwalnia gre w srodku i generalnie to glupota, ze przesunięto go z boku obrony na srodek pomocy :P Nie zmienia to faktu, ze w ostatnich paru meczach prezentowal się swietnie i jeśli dalej będzie tak gral to wtedy nie będę sobie wyobrazal FCB bez niego :]
08.11.2014 13:45
mamy zmiennikow na pozycje Austriaka wiec znaczącej straty w jakości nie powinnismy odczuc. Alaba nie był naszym kluczowym zawodnikiem bez którego druzyna lezy :) oczywiście szkoda Davida bo z meczu na mecz gral coraz lepiej i był bardzo przydatnym zawodnikiem.
08.11.2014 12:02
akurat zmiennikow dla Alaby mamy. Hojbjerg i Rode to zawodnicy o podobnej charakterystyce co Austriak - srodkowi pomocnicy, którzy mogą swobodnie grac na boku obrony. Oczywiście jakość nie ta, ale zastapic Alabe mam nadzieje będą wstanie :)
faktycznie liczne kontuzje zmuszają do zastanowienia się czy ktoś popelnil blad. Z drugiej strony kontuzja Alaby jest inna niż pozostale naszych graczy. Javi doznal kontuzji na skutek starcia z rywalem, Thiago i Holger na skutek zlej rehabilitacji(tutaj doszukiwałbym się winy naszego sztabu medycznego), Alaba miał po prostu pecha najwidoczniej...
06.11.2014 20:24
@Rizzitelli
a ja się z toba nie zgodze ;) Angielska liga na pewno jest najbardziej emocjonujaca i wyrownana, ale czy najlepsza? Angielskie zespołu pokazuja w Europie, ze już nie rozdają kart. Natlok spotkan, do tego ciężkich spotkan spowodowal regres tych druzyn... a paradokslanie powinno być na odwrot. Dla kibica jest to najlepsza liga, bo jest tam wszystko i wszystko może się zdarzyć. Jednak moim zdaniem obecnie to hiszpanska liga jest najlepsza co pokazuja wyniki w Europie. Do Realu i Barcy dolaczylo Atletico, a w dodatku jest jeszcze Sevilla i Valencia, które w Europie tez niezle sobie radza(LE). Fakt, ze te słabsze druzyny często dostają po 5:0, ale to raczej spowodowane jest ich ofensywnym stylem gry :) Jak dla mnie obecny ranking dobrze ukazuje poziom lig w Europie.
06.11.2014 08:55
Najbardziej dziś podobali mi się Alaba i Franck, a najmniej Lewy i Goetze. Meczyk z kategorii: szybko, latwo i przyjemnie. Kojelne mecze w LM można przeznaczyć dla ogrania się zmiennikow. Dodatkowo w przypadku kontuzji Alaby, możemy sobie pozwolić na głębsze rezerwy :P Może Gaudino czy nawet Kurt dostana szanse?
05.11.2014 23:48
z takim szczęściem do kontuzji w tym sezonie to o LM nie mamy co myslec nawet... mam nadzieje, ze te kontuzje będą nas tak trapic wyłącznie na jesien. W następnej rundzie licze, ze obejdziemy się bez takiej ilości absencji.
Z drugiej strony dobrze, ze ta kontuzja Alaby przydarzyła się teraz, a nie pare tygodni wcześniej. W LM pewny awans, a bez Austriaka w BL powinnismy sobie poradzić.
05.11.2014 23:45
Michuuu
Pamietaj, ze Roma grala już trudny mecz w zeszly weekend z Napoli. Dlatego uważam, ze może wyjść drugi garnitur :) ale zobaczymy jutro ^^
a Real mocny, to fakt. Jednak nie grali jeszcze trudnych spotkan. Jedynie z Atletico i Barca. Pierwszy mecz przegrali, za to z Barca zagrali niezle zawody(chociaż forma Barcy również niewiadoma). W dalszej części sezonu przekonamy się kto ma na tyle mocna pake by powalczyć o LM. Rownie dobrze może być to ktoś absolutnie niespodziewany jak np. Porto czy Chelsea 2012.
A w zeszłym roku to Bayern był pewniakiem do obrony LM... :P
04.11.2014 22:08
nie sadze by te rezerwy, które wystawil Rodgers moglby urwać punkty komukolwiek... szkoda, LFC miało fajna paczke w zeszłym sezonie, teraz im się wszystko posypalo. I nie jest to brak Suareza, bo przez początek sezonu w zeszłym roku, tez grali bez niego i swietnie sobie radzili.
Ale skoro Liverpool wystawia rezerwy w meczu LM, to sadze, ze Roma jutro zrobi to samo...
04.11.2014 21:21
akurat Arjen miał duza konkurencje w tej kolejce :) Herman pokazal się z bardzo dobrej strony w meczu z Hoffe, a Perisici(chociaż meczu nie ogladalem) również zasluzyl, strzelil dwie bramki.
03.11.2014 19:49
czytałem trochę komentarze na stronie Romy i kibicuje wnioskuje, ze skoro w ostatnim meczu wyszli w najsliniejszym ustawieniu to w meczu z Bayernem mogą pograc zmiennicy. Wychodza z zalozenia, ze i tak dostana w lanie... oczywiście to czyste domysły ^^ ale jak ostatnio grali z nami otwarta pilke... to być może podejdą na luzie do tego meczu(z zalozeniem, ze i tak przegrają)
03.11.2014 19:46
Bez ciśnienia będzie to spotkanie. Roma chyba tez podejdzie na luzie do tego meczu. W każdym razie wypada wygrac, wtedy do końca roku możemy skupic się wyłącznie na BL! A mecze z City i CSKA potraktować treningowo i dac rozegrać się zawodnikom, którzy mniej grali do tej pory(Gaudino, Rode, Shaqiri, Pizzaro, może Schweini)
03.11.2014 18:22
Ale robicie afere z Robbenem. To jest nasz najlepszy zawodnik i każdy o tym wie, ale w ostatnim meczu mogl więcej podowac do Lewandowskiego i generalnie do pozostałych graczy. To jest rzecz do poprawy i nie rozumiem, dlaczego niby nie można o tym wspominać? ^^
03.11.2014 08:57
kompletnie zapomnialem, ze graja w czwartek. Nalezy pamietac, ze Gladbach maja mocna lawke rezerwowych i rotacja nie stanowi dla nich problemu.
Wlasnie strzelili na 3:1... hmm w sumie za tydzien bedzie trzeba trzymac kciuki za Dortmund... Gladbach depta nam po pietach razem z Wolfsburgiem. Dobrze by bylo by nie zblizyly sie te dwie ekipy do nas za bardzo.
02.11.2014 16:41
ciezki? wg mnie bedzie ogromna niespodzianka jesli Dortmund wygra z Gladbach za tydzien :) Zrebaki ustawia sie defensywnie, zagraja z kontry(co potrafia perfekcyjnie), a BVB nie powinno sie przebic w ataku pozycyjnym przez solidna obrone Gladbach ^^ Paradoksalnie gdyby Dortmund gral na wyjezdzie mialby latwiej, bo rywal nie ustawilby sie tak defensywnie. Z drugiej strony Borussia D. musi sie kiedys przelamac... ile to juz maja porazek z rzedu? 5? 6?
02.11.2014 16:30
Darth
z drugiej strony Robben moglby podowac do Lewandowskiego :P ja bym mu to wytknal nawet wtedy gdyby gral tam Mandzukic, Gomez, badz jakikolwiek inny zawodnik :D Arjen podawac potrafi... :P pare raze do Lewego moglby zagrac.
02.11.2014 15:11
Benatia to swietny obronca, nie dziwie sie ze zostal wybrany najlepszym defensorem Serie A. Mam nadzieje, ze Holger wroci do gry i do swojej optymalnej formy. Wtedy bedziemy miec w skladzie 3 genialnych stoperow, do tego Martinez, ktory na srodku obrony prezentuje sie solidnie. Oczywiscie z Dante bysmy sie pozegnali...
02.11.2014 15:06
a ja mysle. ze z Roma czeka nas spokojne spotaknie. Wystarczy nam punkt zeby byc pewnym awansu, a jesli w srode wygramy to mamy pewne pierwsze miejsce. W kazdym razie w glowach zawodnikow moze byc spokoj i licze, ze zagramy na luzie. Co nie znaczy, ze bez walki :) W przypadku wygranej, nastepne mecze w LM moglibysmy poswiecic dla rezerwowych zawodnikow, aby sie ogrywali.
02.11.2014 11:46
Chemii miedzy Lewym, a Robbenem predko nie bedzie. Wszystko przez Arjena, ktory ma trudny charakter i na boisku jest egoistyczny. Pamietacie jego pierwszy sezon? Potrzebowal dwoch lat by dostrzegac kolegow na boisku :P Mysle, ze za jakis czas zacznie w koncu podowac do Lewego. Jak zaczal wspolpracowac z Mueller(z ktorym swego czasu sie pobili) to moze z kazdym :D
Mi najbardziej podobal sie Robben sprzed dwoch lat, strzelal gole, asystowal! Czyli stary dobry Robben,a do tego wspolpracowal z druzyna!
02.11.2014 11:36
no tak, Lahm dzis slabo. Xabi zreszta tez, ale na szczescie w drugiej polowie juz zaczal grac swoje :)
Adi
to naturalne, ze z wiekiem jestes wolniejszy i masz gorsza motoryke. Oczywiscie nie wiemy jak to bedzie z Lahmem, ale mamy dla niego jak cos plan B :P
01.11.2014 21:24
Hugo82
wiesz... gdybaniem jest tez, ze jak trafimy na Real to nas ograja :P jest to oczywiste, ze najlepiej dla nas jest omijac najgrozniejszych rywali, dojsc do finalu, a tam juz 50/50. Real rok temu tez mial bardzo szczesliwa drabinke w LM. Schalke i BVB( w kryzysie)? Do tego my w polfinale, gdzie rowniez bylismy w dolku. Gdyby po drodze trafili na Chelsea albo Atletico(dwa mecze) to nie moze nie mowilbysmy o Realu jako naszym najgrozniejszym przeciwniku :P
01.11.2014 21:05
a co do Lahma to nie do konca sie z wami zgodze :) rok temu Lahm tez grywal na srodku i prezentowal sie tam bardzo dobrze. Mundial i poczatek tego sezonu w jego wykonaniu to katastrofa jako srodkowy pomocnik, ale teraz prezentuje sie wcale solidnie. Zgodze sie, ze nie zachwyca i pewnie gdy wroci Schweini badz Thiago to on pierwszy jest do opuszczenia pierwszego skladu. Jednakze potrafi tam zagrac i nie przeszkadza druzynie w grze. Jak dla mnie jest troche za malo ruchliwy i mobilny bo praktycznie trzyma sie caly czas prawej strony boiska. Pamietajmy tez, ze za 2-3 lata Lahm by juz nie byl wstanie grac na najwyzszym poziomie na boku obrony, gra na srodku mu to umozliwia. :)
01.11.2014 21:01
dasz pograc rywalom to ci strzela po ataku pozycyjnym, a gdy my bedziemy miec pilke to po kontrze ^^ to problem Guardioli zeby wymyslec sposob zeby rywal nas nie kontrowal. Na dzien dzisiejszy wyglada to niezle, nasza defensywa spisuje sie bardzo dobrze, tracimy malo bramek i oby tak dalej. Gdyby przyszlo nam grac z Realem to nie zapominaj, ze im tez bramke mozna strzelic, zwlaszcza, ze jako defensywny pomocnik gra Toni Kroos. Do tego maja waska kadre, wiec za pol roku moga byc duzo bardziej oslabieni niz my.
01.11.2014 20:54
ale jak ty chcesz sie nauczyc grac przeciwko kontrom? ^^ nie zmienisz tego, ze jak utrzymujesz ise przy pilce, atakujesz to rywal bedzie kontraatakowal. Poza tym tych kontr ostatnio coraz mniej, lepiej sobie z tym radzimy. Jednak zawsze one beda, nie zamkniesz rywala na ich polowce przez 90 minut ^^
01.11.2014 20:42
Juz dajcie spokoj z tym Realem. Dopiero za pol roku mozemy z nimi zagrac, a jest duzo bardziej prawdopodbne, ze na nich w ogole nie trafimy. Za 6 miesiecy mozemy grac jeszcze lepiej.
01.11.2014 20:37
z drugiej strony, BVB naprawde gra slabo. Jeszcze w pierwszej polowie stwarzali zagrozenie pod nasza bramka, ale to z powodu dziury w srodku. W drugiej polowie juz ich nie bylo. Duzo bardziej sie meczylismy tydzien temu z Borussia z Gladbach.
01.11.2014 20:31
TAK! swietna druga polowka! Guardiola skorygowal bledy z pierwszej i Dortmund nie istanial!
Cala druzyna swietnia zagrala. Benatia genialne zawody(jeden jedyny blad przy bramce). Lewandowski - to jest gosc, ktorego nam brakowala w ataku, potrafi sie zastawic, strzelic, kiwnac i rozegrac!. Swietne wejscie Riberego.
Wg mnie dzis Robben gral zle, za duzo strat, za abrdzo sam chcial wszystko konczyc. Gdyby pare razy podal byloby swietnie. Chociaz z drugiej strony stwarzal zagroznie pod bramka rywala i dolozyl swoja cegielke do wygranej!
01.11.2014 20:28
JudasPirest
wybacz, jakos tak twoj ostatni komentazr przeczytalem :)
01.11.2014 20:13
GOOOOL!!!
JudasPirest cos pisales? :P
01.11.2014 20:03
...nie mam pytan, jak to dalej tak bedzie wygladac to nic nie wpadnie, nawet jak na pustaka bedziemy miec ^^
01.11.2014 19:55
Adi
zgodze sie ^^ generalnie caly srodek gra slabo
01.11.2014 19:36
przeciez wszyscy zdaja sobie sprawe, ze gdy rywal gra z kontry to nam jest ciezko. Zreszta nie znam druzyny, ktora grajac ofensywnie nie miala by problemow z kontrami...
BVB mialo 3 klarowane sytuacje i strzelili bramke, my ich mielismy dwa razy wiecej w tym ze 2-3 100 % a goli nie ma.
Zadnych zmian nie trzeba, ofensywa hula poprawnie. Do poprawy srodek pola, bo za duzo miejsca ma Dortmund. Xabi dzis gra bardzo slabo.
01.11.2014 19:31
W ofensywie gramy bardzo dobrze. Lewy gra dobrze, tak jak reszta naszych ofensywnych graczy. Mielsmy w pierwszej polowie kosmicznego pecha.
01.11.2014 19:27
a jakze by inaczej ^^ BVB pare kontr i brameczka, Weidenfeller pierwszy mecz w tym sezonie gdzie cos broni i walimy glowa w mur :/ W ofensywie to jeszcze dobrze wyglada, bylo kilka 100 % sytuacji i powinnismy prowadzic.
w obronie to ja nie wiem co sie dzieje... juz nie chodzi o te kontre gdzie bramka padla, bo sie zdarzaja takie gole. Ale to ze zostawiamy BVB tyle miejsca i w defensywie zostawiamy ledwo 3-4 graczy to ja juz nie rozumiem...
01.11.2014 19:21
HSV w koncu wygralo spotaknie u siebie, do tego punkty zdobyla Brema i zrownala sie z BVB. Dortmund obecnie znajduje sie na pozycji barazowej. Beda walczyc dzis jak lwy, zeby uciec z tej pozycji. W przypadku porazki i wygranej jutro Freiburga znajda sie na pozycji spadkowej...
Dzis Borussia zagra jak w LM wiec czeka nasz arcytrudny mecz.
01.11.2014 17:27
W tabeli to spotaknie nic nie zmieni, gramy jutro o prestiz! Dodatkowo wygrana BVB moze dac im kopa wiec dobrze by bylo nie przegrac tego spotkania. BVB tydzien pozniej czeka chyba jeszcze trudniejsze spotkanie, bo mecz z Gldabach gdzie podopieczni Favre`a zagraja ultradefensywnie. Z nami, BVB zawsze sie dobrze gralo, bo ich styl to idealna bron na taki futbol jaki my prezentujemy,
31.10.2014 12:04
Dla kibicow przerwa zimowa to zmora, jednak dla pilkarzy swietna sprawa. Maja miesiac zeby odsapnac i przygotwac sie do kolejnej rundy. Na Angli chyba nie ma co sie wzorowac... maja za duzo meczy o najwieksza stawke, przez co w Europie nie maja sil aby powalczyc o najwyzsze cele. Kiedy osatnio angielska druzyna cos ugrala w Europie? I nie bylo to szczesliwe zwyciestwo(Chelsea)?
31.10.2014 11:56
dla mnie nie ma roznicy czy bedzie 18 czy 20 zespolow. Nie wiem w jakim stopniu kolejne dwie ekipy mialby oslabic poziom? Rzadko sie zdarza by jakas druzyna zdecydowanie odstawala od reszty druzyn. Walka o utrzymanie trwa do ostatniej kolejki. Na zapleczu BL jest duzo zespolow z potencjalem i aspiracjami gry w pierwszej lidze: Kasierslautern, TSV, Karslurhe, St. Pauli, Bochum, Fortuna, Norymberga - wszystkie te ekipy graly juz przez wiele lat w pierwszej Bundeslidze i prezentowaly przyzwoity poziom. Do tego dochodza Lips i Inglostadt, ktore maja obecnie sile zespoly i moga namieszac, a w 3 lidze graja Duisburg i Arminia, ktore na pewno pamietamy jak graly w pierwszej lidze.
co do Reusa... smieszy mnie juz to gadanie, ze w interesie Bayernu jest wzmacnianie Borussi... Najlepiej by bylo gdyby Dortmund zdobywal majstra, a Bayern co roku go gonil. Wtedy bylo by cudownie... Nie nasza wina, ze reszta druzyn nie potrafi dotrzymac nam kroku. To jest w ich interesie nas dogonic, a nie w naszym. BVB mieli najwieksze szanse, ale na dzien dzisiejszy fatalnie to rozwiazali. Zarobili duzo kasy, osiagneli sukces, ale natychmiast chcieli to utrzymac i sie zemscilo. Bayern latami budowal swoja potege, a nie w 2 lata... Poza tym inne ekipy BL maja wystarczajaco duzo kasy by walczyc o majstra. Moze nie na tyle, by zaistniec w Europie, ale druzyny pokroju Leverkusen, Schalke czy VFL stac na mistrzostwo Niemiec.
31.10.2014 10:18
Dzisiejszy mecz bardzo fajny. Druga polowka calkiem inna od pierwszej. HSV nie miało nic do gadania. Lekko, latwo i przyjemnie.
Bardzo podobal mi się dziś Bernat, najlepszy na boisku wg mnie. Ribery po kontuzji niezle się zaprezentowal. Mueller bardzo dobrze. Lewandowski pokazuje, ze swietnie odnajduje się w grze Bayernu. Jest wszędzie w ofensywie i wszędzie prezentuje rowny, solidny poziom.
29.10.2014 22:30
żaden pretendent do triumfu LM nie gral powzanego spotaknia, a nawet jeśli to zawodzil(Barca z PSG, Real z Atletico). Real ma zabojcza ofensywę, albo kiepska defensywę. Do tego maja slaba lawke wiec mogą mieć problem na dluzsza mete(ale nie musza). Chelsea ma mocna ekipe, ale liga angielska nie jest już wyznacznikiem... Zobaczymy. W LM liczy się szczęście.
A dzisiejszy mecz bardzo fajny. Druga polowka calkiem inna od pierwszej. HSV nie miało nic do gadania. Lekko, latwo i przyjemnie.
Bardzo podobal mi się dziś Bernat, najlepszy na boisku wg mnie. Ribery po kontuzji niezle się zaprezentowal. Mueller bardzo dobrze. Lewandowski pokazuje, ze swietnie odnajduje się w grze Bayernu. Jest wszędzie w ofensywie i wszędzie prezentuje rowny, solidny poziom.
29.10.2014 22:28
Tomasz Miler ;_;
29.10.2014 21:34
ciekawa taktykę wymyslil Pep. Nasi klepia pilke na swojej polowie, stad az 3(sic!) defensywnych pomocnikow, następnie szybkie podanie do ofensywnego tria i proba szybkiego zakończenia akcji. Na HSV wystarcza, można to przecicwiczyc, z lepszym przeciwnikiem byłoby krucho...
Jak dla mnie brakuje ofensywnego pomocnika, chociaż w tej taktyce bylby zbędny. Może na druga polowke cos Guardiola zmieni.
Przyzwoity mecz wszystkich naszych graczy. Wyroznia się Bernat, Boa, Mueller, Lewy, Alaba i Franck. Beznadziejnie Rafa... Dante trzyma swój poziom, czyli tykajaca bomba, Lahm tez przeciętnie.
29.10.2014 21:21
a czasem nie będzie darmowej transmisji na stronie TVP?
29.10.2014 20:18
Adi
no zgodze się, trochę to nie gralo tak jak ma być :P chociaż jak dla mnie Lewy gdy gra na skrzydle to niezle wygląda, ale sporadycznie... z Gladbach fatkycznie zbyt często tam był
hehe aleście się na mnie rzucili ^^ oczywiście, ze wiem ze teraz lewonożni graja częściej na prawej i na odwrot ^^ ale wciąż uważam, ze naturalna pozycja dla lewonożnego gracza to lewa strona ^^. Tutaj już wchodzimy w semantykę wyrażenia "naturalna pozycja". Obecnie jest taki poziom piłkarzy, ze nie powinno im robic roznicy czy graja na lewej czy prawej :P w niższych ligach wystepujej jednak taki schemat o jakim ja mowie :)
29.10.2014 20:03
akurat nie wiemy dlaczego Mandzukic nie poleciał do Berlina :P na pewno powodem nie było jego odejście z Monachium. Chorwat musial okazywać brak subordynacji. Nie wydaje mi się, ze było to widzi mi się Guardioli. Gdyby tak, to Mandzo już od stycznia nie grzalby regularnie lawe.
29.10.2014 17:57
Ribery jest trochę innym zawodnikiem niż Robben. Francuz częściej schodzi do linii końcowej i zagrywa pilke do partnerow niż schodzi do strzalu, wiec gra na prawym skrzydle również może być efektywna dla druzyny. U Robbena sprawa wygląda tak, ze jego zejścia na lewa noge do strzalu sa zabójcze i bardzo pozyteczna, dlatego gra praktycznie wyłącznie na lewym skrzydle.
Jak dla mnie ta wymienność pozycji nie jest problemem, a zaleta. Rozpraszamy szyki obronne rywali i wprowadzamy zamet w ich szeregi.
Tak, naturalna pozycja dla Robbena jest lewa pomoc, bo jest lewonożny :)
29.10.2014 17:55
dlatego napisałem, ze Mandzu był lepszy w defensywie. Ale to jest napastnik, on ma pierwszy bronic, na polowie boiska. Fajnie, ze Chorwat wracal na swoja 16, ale to ze inny napastnik tego nie robi nie oznacza, ze jest od razu gorszy.
No Mandzo wracal się rozgrywać, ale wygladalo to średnio. Lewy dużo lepiej się w tym czuje. A u Guardioli jest to wymog konieczny.
29.10.2014 11:12
Ribery zagral ledwo 30 minut na prawym skrzydle... Poza tym to jego naturalna pozycja, w końcu jest prawonozny. Pewnie Guardioli zalezalo na tym, by wrzutki były dokładne. W końcu tak graliśmy caly mecz - wrzutki w pole karne.
Francuz grywal i na lewym i na prawym skrzydle wiec nie powinno mu robic to roznicy. Z HSV zagra pewnie od początku i będzie grywal raz na lewej stronie, raz na prawej.
29.10.2014 11:02
nie uważacie, ze jest to trochę dziwne porównywanie osiagniec Mario w FCB z osiagnieciami Lewego w FCB? Mandzukic spedzil w tym klubie 2 lata, LEwandowski dopiero pare miesięcy. Takie porównania będą dobre po pewnym okresie.
Ja uważam, ze Lewandowski dużo lepiej pasuje do Bayernu i obecnie jest lepszym napastnikiem jeśli bierzemy pod uwagę caloksztalt umiejetnosci. CHorwat przewyzsza Polaka jedynie w grze glowa i grze defensywnej... Za Heynckesa Mandzukiciowi na pewno lepiej się gralo, bo mogl stać w 16 i czekac na pilki. U Guardioli musial się bardziej angazowac w gre kombinacyjna i to już mu gorzej wychodzilo. Lewandowski dużo lepiej wpasowal się w ten system. Poza tym Lewy w tym sezonie ma i tak lepsze statystyki od Mandzukica :P
29.10.2014 10:56
nie pozwalal? Gral dużo, naprawdę dużo. Miał szanse na zdobycie korony. W koncowce sezonu często odpoczywal w BL, ale pewnie dlatego, ze Guardiola oszczedzal go na LM. Dobro druzyny jest ważniejsze niż dobro zawodnika. Faktycznie, mogl Pep go wystawiać na sile by ten zdobyl korone krola strzelcow, ale wolal by Mandzo odpoczywal. Czy chodzilo tylko o to? Nie wiem, być może Mandzukic swoim zachowaniem zrazil Guardiole, a ten nie miał zamiaru robic wszystkiego pod CHorwata. Rownie dobrze mogl go do rezerw odeslac, a jednak tego nie zrobil.
Lubilem go jak był w FCB, ale uważam ze Lewy na dzień dzisiejszy jest lepszy od CHorwata, a na pewno bardziej pasuje do obecnego Bayernu.
28.10.2014 23:59
To raczej było oczywiste, ze miedzy tymi panami nie ukladalo się najlepiej. Osobsicie byłem zdziwiony, ze Mandzo tak dużo gral. Wszyscy wiedzieli, ze Chorwat kompletnie nie pasuje do druzyny Pepa. Ten jednak na niego stawial, a mogl grac przecież za niego Pizzaro, Goetze, Mueller. Mandzukic nie ma na co narzekac i wg mne takie zale w jego wykonaniu nie swiadcza o nim najlepiej :)
28.10.2014 23:22
Na pewno nie wyjdzie taka sama 11 jak z Gladbach... Benatia zostaje w Monachium :P do tego uważam, ze pare zmian w składzie na pewno będzie. Ciekawe czy zagra Rode? Dawno już nie gral... a gdy się pokazywal to z niezlej strony. Być może Pizza za Lewego zagra? Zreszta zobaczymy jutro ;\
28.10.2014 21:52
Jutro naprawdę może czekac nas bardzo ciężki mecz. Nie bylbym taki pewien awansu jak niektórzy. HSV pomimo kryzysu, personalnie wygląda calkiem dobrze, graja u siebie i na puchar zmobilizują się dwukrotnie. Chociaz największym rywalem dla nas będziemy my sami. Tylko dwa dni odpoczynku, do tego w glowach BVB. Skladem możemy zagrac mocno rezerwowym... a gdy nie gramy najsilniejsza 11 to gra często się nie klei.
Wszystko będzie zalezalo od dyspozycji dnia. Jeśli będziemy mieć dobry dzień to zwycięstwo przyjdzie nam niezwykle latwo... jeśli jednak nie to czeka nas ciężkie spotkanie. W tym sezonie już padl remis w Hamburgu :)
28.10.2014 21:41
zależy na ile wypadli Starke i Reina. Kontrakt na 3 miesiące bylby jak znalazł.
27.10.2014 19:05
to było dziwne zachowanie Guardioli... na początku ten dziwny uscisk dloni, a potem proba objecia? Nie wiem o co poszlo, ale naprawdę dziwnie to wygladalo ^^
27.10.2014 19:04
w porównaniu do Goetze i Muellera to Lewandowski prezentowal się lepiej. Xabi, Lahm i Alaba grali dobrze, ale dużego zagrozenia pod bramka rywala nie stwarzali. Może Bernat jeszcze niezle gral w ofensywie.
Oczywiście patrząc na caloksztalt cala nasza ofensywa slabo się spisala. Twierdze jedynie, ze Lewy po prostu prezentowal się najlepiej w ofensywie w naszej druzynie. Przecietne były to jego zawody, ale jednak lepsze niż kolegow z druzyny :P
27.10.2014 15:30
przypuszczam, ze to do mnie?
nie, nie jest mi głupio. Dalej tak uważam, ze był naszym najlepszym graczem w ofensywie. Poza tym duza rozbieznosc jest w ocenach, wg TZ-online to wlasnie LEwy był jednym z naszych najlepszych graczy.
27.10.2014 14:34
wlasnie, ze mamy zawodnikow, którzy potrafią uderzyć glowa. Boateng, Dante, Benatia - wysocy, do tego srodkowi obroncy wiec często graja glowa. Lewandowski i Mueller również niezle graja glowa i sa wysocy. Do tego dochodzi jeszcze Alaba, który tez potrafi wygrac glowke. W obwodzie sa jeszcze Badstuber, Pizzaro, Schweinsteiger, Martinez - wszyscy ci gracze potrafią grac glowa, wiec jest maka na chleb ^^
26.10.2014 23:26
rozne już u Heynckesa zle wygladaly, teraz u Pepa również nie wygląda to dobrze. A to o tyle ciekawe, ze przez pierwsze pol roku Guardioli wszystkie stale fragmenty gry wygladaly niezle. Widac, ze trenowali to i jest jakiś pomysl. A teraz? Zal patrzeć... rywale mogli by zostawić tylko 2-3 obroncow i tak by się wybronili.
26.10.2014 22:53
dlatego powiedzialem powolutki :P zauwaz, ze juz Arjen nie bierze pilki w polowie boiska i nie konczy go rajdem z bramka :P ale nie ma co sie klocic ^^ Dalej gra swietnie i potrafi nam wygrac spotkanie i to mi wystarcza :D
26.10.2014 20:14
jak dla mnie Lewandowski byl naszym najlepszym graczem w ofensywie. Wiadomo, fajerwerkow nie bylo, ale walczyl, probowal dryblingow i szukal okazji. W drugiej polowie zgasl, ale nie tylko on bo cala druzyna.
a czy uzaleznieni jestesmy od Robbena? nie do konca sie zgodze ^^ z Arjenem jestesmy dwa razy silniejsi i potrafi w meczu, ktory nam nie idzie zrobic cos z niczego, jednak gdy go nie ma to tez potrafimy cos ugrac. Poza tym ja juz dostrzegam powolutki regres Holendra. Dalej jest swietny i przebojowy, ale przyznacnie, ze to juz nie ten sam Arjen co 2-3 lata temu :)
26.10.2014 20:06
4 nasz mecz na wyjezdzie... i 3 remis... bardzo slabo nam ida wyjazdy w BL na dzien dzisiejszy.
Taktyka nie byla zla, za strate punktow obwinialbym bardziej rywala ^^ zagrali naprawde swietne zawody. My gralismy bez iskry, ktora w Gladbach przerodzila sie w ogien. Remis nie jest zlym wynikiem. Zreszta my tez mielismy sporo sytuacji, moze nie 100 % ale bramka mogla pasc.
Wg mnie rzecza, nad ktora musimy pracowac to rzuty rozne. Mamy ich sporo w meczu i ZADNEGO zagrozenia dla rywala nie stwarzamy.
Na plus? widac delikatny progres w grze... na poczatku sezonu kopalismy sie po czole gdy trafil nam sie slabszy mecz. Dzis bylo zle, ale jednak stwarzalismy jakies zagrozenie.
26.10.2014 19:32
bardzo slaba nasza druga polowka... W zasadzie caly zespol sie prezentowal zle w drugiej czesci gry. Jedynie Neuer trzymal poziom i ratowal nasz tylek. Gladbach za to bardzo dobrze gralo, beda sie liczyc w walce o majstra do konca sezonu z taka gra.
Nie wiem skad te nerwy, u Pepa. 1 pkt na boisku vicelidera powinien nas cieszyc, a nie ich. Dalej zachowane 4 pkt(?) przewagi nad drugim miejscem.
26.10.2014 19:27
a ja czekam, na dziek kiedy strzelimy gola z rzutu roznego...
Niemieckie wartości? A coz to takiego? Bo chyba się nie rozumiemy... Jeśli patrzymy na Boatenga to raczej w pełni wpasowuje się w obecne niemieckie wartości.
Swoja droga kwestionowanie niemieckości Boatenga jest wcale zabawne ^^ gość urodzil się w Niemczech, wychowal tam, ma niemieckie korzenie, spedzil praktycznie większość swojego zycia, do tego utozsamia się z tym krajem, mowi po niemiecku, ma obywatelstwo. Nie wiem jakie musi jeszcze spelnic kryteria by być Niemcem wg was^^
03.12.2014 16:19
@Riberyy007
W zeszłym roku glownym argumentem, żeby RIbery zdobyl ZP to było to ze osiagnal wszystko, chociaż miał słabsze statystyki od Ronaldo :P ZP to nagroda dla pojedynczego piłkarza, ale pilka nozna to nie sport indywidualny. Nie powinny się liczyc wyłącznie indywidualne statystyki, a wpływ danego zawodnika na druzyne i wyniki jakie osiąga. Gdyby liczyly się tylko gole i asysty to bramkarze i obroncy nie maja co myslec o tej nagrodzie. Kiedys Cannavaro zdobyl ZP, może Neuer tez się uda. CHociaz wiadomo, ze to będzie Ronaldo bo strzela dużo bramek i jest medialny.
01.12.2014 21:30
@Koan
akurat Ronaldo dużo bardziej zasluguje na ZP w tym roku niż poprzednio. Swietne statystyki, do tego triumf w LM. Manu w zasadzie wygral Mundial i dzięki temu znalazł się w finałowej 3. Ja bardzo bym chciał żeby te nagrodę dostal Niemiec, za innowacyjny sposób gry i dla odswiezenia tych skostniałych wynikow. ALe z drugiej strony Neuer nie wygral zadnego trunieju, ani FCB, ani Niemcom... Ze 2 spotkania mu się trafily w zeszłym sezonie gdy wygral mecz swoimu zespołowi?
01.12.2014 18:15
Robben 2? Wg mnie był jednym z najsłabszych naszych zawodnikow. W zasadzie jedynie piekna bramka w jego wykonaniu może powodować, ze ma tak wysoka ocene... Jak dla mnie zle wygladal Arjen w tym meczu, ale to w glownej mierze wina tego, ze gral w srodku najczęściej.
01.12.2014 14:19
@anonim
Co do Bl to sobie zartowalem ^^ bo, w której lidze niedawni mistrzowie kraju okupują ostatnie miejsca(BVB, Stuttgart, Brema)? :D
a wlaczajac się do dyskusji na poważnie o najsilniejszej lidze w Europie? Anonim dobrze napisał, ze zależy to od postawionego kryterium. Patrzac jednak na ranking europejski to bezsprzecznie jest to hiszpanska liga. Real i Barca ciagna te lige w gore. Do tego doszło teraz Atletico, a jest jeszcze Valencia i Sevilla, które regularnei nabijają punkciki w LE. A mój ranking? Najbardziej lubie oczywiście Bundeslige :) chociaż Angielska jest bardziej emocjonujaca, więcej spotkan na najwyższym poziomie i ciut szybsza gra. W BL pada dużo bramek, jest jakość, ale często zdarzają się spotaknia gdzie można usnąć(jak chociażby wczorajsze Gladbach z VFL). Hiszpanskiej nie lubie, nie chciałbym ogladac na przykład Getafe z Rayo... a Hamburg z Padeborn chetnei czy Burnley z Newcastle już chętnie :)
01.12.2014 09:30
Bundesliga to nie tylko Bayern i BVB. Dortmund nie ma monopolu żeby walczyc z nami o majstra. To co się wyrabia w ich zespole to smiech na sali... chociaż trochu i smutku się pojawia. Praktycznie wszystkie zespoly w pierwszej 6 stać na mistrza Niemiec(poza FCA). Maja zaplecze finansowe, sportowe, organizacyjne i kibicow. Oczywiście potrzeba długiej drogi do tego, ale taki Wolfsburg jak na razie zdaje egzamin. Kupe kasy maja od Volkswagena, dobra organizacje klubu(jak większość w BL), teraz w końcu maja trenera z glowa na karku i solidna druzyne. Sa i młode talentu(Arnold, Knoche), doświadczeni wyjadacze(Olic, Naldo) oraz maja gwiazdy BL(de Bruyne, Gustavo), a to nie koniec swietnych graczy. Lawke maja tez szeroka, teraz pozostaje im utrzymać poziom sportowy i powolutku polepszac druzyne kupnem coraz lepszych zawodnikow. Jeśli zajda daleko w LE, a za rok wyladuja w LM i cos powalczą to za 2-3 lata będzie ich stać może na jakas super gwiazde. Może i w międzyczasie namowia Dzeko na powrot :P. Analogiczna sytuacja jest wręcz w Leverkusen. Schalke kase i zaplecze maja, ale ostatni trenerzy nie potrafią zbudować porządnej ekipy. Gladbach niestety ma mniejsze zaplecze finansowe. Jednak to wciąż ekipy, gdzie może się udac. Na zapleczu BL jest przecież tez RB Lipsk gdzie mogą być w Niemczech takim drugim City czy PSG ^^
aaa i tak patrze na tabele BL i wniosek się nasuwa, ze najlepsza, najciekawsza i najbardziej wyrownana liga to wlasnie niemiecka :D a dalczego? W jakiej to lidze kilku mistrzów danego kraju z ostatnich kilku, kilkunastu lat walczy żeby nie znajdować się na pozycji spadkowej :P ?
30.11.2014 23:49
3 punkty i na zero z tylu. Plan wykonany.
W drugiej polowie cos stalo... mentalnie nasi siedli, nie chcialo im sie grac. Niedobrze, takie sytuacje nie powinny miec miejsca.
Najslabysz mecz Lewandowskiego w FCB jak do tej pory chyba. Na taka ocene wplywaja te 3 setki ktorych nie wykorzystal, chociaz trzeba powiedziec, ze dwukrotnie Kraft fantastycznie wybronil. Jak dla mnie najslabszym zawodnikiem byl dzis... Robben. Mueller byl bezbarwny, tak jak Goetze, Lewy spieprzyl 3 setki, Ribery byl niedokladne. A Arjen? Poza golem byl strasznie niechlujny, nieskuteczny, do tego razilo, ze gral tak egoistycznie. Wplyw na to mialo, ze byl przesuniety do srodka, gdzie kompletnie sie nie odnajdywal. Chociaz podawac moglby wiecej :P bo juz jego kiwki nie daja takiego efektu jak kiedys i az sie cisnie na usta, w niektorych sytuacjach "podaj ku#wa!" :D
Mecz do zapomnienia. Pierwsza polowa swietna, druga beznadziejna. Do poprawy koncentracja i rzuty rozne!
29.11.2014 17:31
beznadziejnie gramy te druga polowke
29.11.2014 17:20
ale patelnia... to byla chyba parada zycia Krafta ^^
29.11.2014 17:16
104 rzut rozny w BL... ile goli strzelilismy dzieki nim? ^^
29.11.2014 17:09
mierne te pierwsze 15 minut
29.11.2014 16:52
absolutna dominacja naszych, fajnie sie oglada ten mecz, oczywiscie wylacznie z perspektywy kibca FCB :)
Wariant z Robbery na srodku ciekawy, chociaz wg mnie RIbery zdecydowanie lepiej sie tam prezentuje. Robben jest troche zagubiony i srednio wychodzi mu gra kombinacyjna w srodku pola chociaz bramka przepiekna. Zszokowany jestem postawa Dante, ktory gra swietnie ^^ Reszta naszych prezentuje solidny poziom. Licze, ze w drugiej polowie nasi urzadza sobie malo kanonade. Niech trafiaja Mueller, Lewy, Goetze i klasyfikacja strzelcow niech bedzie bawarska!
29.11.2014 16:28
@heat
a wg mnie ciezko kogolowiek wskazac jako postac nie do ruszenia(poza Neuerem). Bo jest duze grono zawodnikow, ktorzy aspiruja do wyjsciowej 11 w kazdym meczu, a Pep gdy mu cos nie bedzie pasowac to posadzi nawet najwieksza gwiazde. Przyklad Javiego, gosc nie do ruszenia za rok 2013, a tu laweczka plus cofniecie do obrony... Podobne odczucia mam co do ustawienia. Gdzies uslyszalem, jak ktos mowil, ze Bayern nie ma swojego ustawienia tylko zawsze dopasowuje sie do przeciwnika i wg mnie cos w tym jest, bo ustawienie i taktyka na kazdy mecz jest bardzo elastyczna. ^^
Dzis licze na solidne spotkanie w naszym wykonianiu. Mecze wyjazdowe ida nam najgorzej w tym sezonie w BL, wszystkie remisy byly wlasnie na boiskach przeciwnikow i krotko mowiac, nasza gra nie zachywcala. Chociaz ostatnie spotkanie wyjazdowe niezle nam wyszlo i mam nadzieje, ze to nie byl przypadek :)
29.11.2014 15:09
czyzby Pep uczyl sie na bledach z zeszlego sezonu? Rok temu zarzucono mu, ze przez rotacje rozbija zgranie zespolu i destabilizuje jego forme. Teraz praktycznie gramy ta sama 11 ^^ a jak juz ktos wpada do skladu to sporadycznie... ciekawi mnie jak to bedzie wygladac przy pelnym skladzie...
29.11.2014 14:38
jestem na tak. Będzie co ogaldac poniedziałkowe wieczory.
26.11.2014 12:02
swoja droga... nie zdziwie się jak za dwa tygodnie CSKA z nami wygra a w meczu City Roma padnie remis :D Nasi będą myslec już tylko o BL, a po wczorajszym spotakniu widać, ze bez nerwow podchodzą do meczu. Gdybysmy grali jeszcze w Moskwie to nawet kase bym postawil na awans CSKA ^^
W każdym razie naasza grupa będzie ciekawa w ostatniej kolejce. Licze na awans Romy, bo jako jedyny zespol poza nami pokazal w miare przyzwotiy futbol.
26.11.2014 12:01
@Riberyy007
ale to był mecz o pietruszkę... nic nie zyskiwaliśmy tym, ani nie traciliśmy. Do tego takie porażki nam się zdarzaly wiec kibice powinni wiedzieć jakie to uczucie... Jak dla mnie brak opanowania i takie chamskie komentarze sa niedopusczalne i po takim meczu nic ich nieusprawiedliwia.
25.11.2014 23:32
mnie ciekawi jak kogos może tak ruszac ta porazka? Kibice Bayernu powinni być przyzwyczajeni do takich porażek... United, Chelsea, Inter... to tylko niektóre bolesne porażki w LM, a do tego to był mecz o pietruche. Wiec ja tych nerwow w zadnym stopniu nie rozumiem ^^
25.11.2014 23:13
tez jestem za banem dla niektórych uzytkownikow, a przynajmniej ostrzeżeniami - nie rozstrzygam komu się należy, robota dla adminow :)
swoja droga... niby grupa śmierci, a City i Roma nie okazaly się wcale groźne...
ehh i ta porazka Schalke :/
25.11.2014 22:54
dlaczego mam wrazenie, ze te bledy były celowe? ^^ przynajmniej będzie ciekawie w naszej grupie. City strasznie slabe... nawet gdy grali w przewadze to my grając na pol gwizdka mielismy mecz pod kontrola. NIe dziwie się ze tak odstają od Chelsea w lidze.
Takie mecze się zdarzają. Dobrze, ze teraz a nie na przykład w 1/8. Mnie osobiście najbardziej martwi zolta kartka Neura, lapnie jeszcze jedna i będzie pauzowal... Generalnie niezły nasz mecz, patrząc pod katem gry to swietnie się prezentowaliśmy grając w 10. City beznadziejne... powinni nam serdecznie podziekowac za to, ze daliśmy im nadzieje :D
25.11.2014 22:46
hurrraaa!! w końcu przegrywaliśmy od miesięcy wiec była okazja by poopluwac klub i wszystko co istnieje! prawda chłopaki? :D
Mecz o pietruszkę, w sumie dobrze, ze gramy w 10. Możemy przeciwczyc ten wariant gry, gdyby (odpukać) zdarzylo się w ważniejszym meczu. Od początku narzuciliśmy swój styl gry i widać było, ze gramy na luzie, wręcz na pol gwizdka, a i tak niezle to wygląda. Po czerwonej kartce mecz się wyrownal, chociaż CIty powinno nas stlamsic a stracili prowadzenie :D
Co do czerwonej kartki i Benatii... Nie jego wina, ze jest wolniejszy od Aguero, raczej blad Pepa, ze ustawil tak wysoko zespol i pozwala City an takie zagrania. Napastnik z zalozenia jest szybszy od obroncy i rzadko kiedy zdarza się by był szybszy obronca. NIe sadze by Boa go dogonil. W każdym razie Benatia oczywiście nie jest bez winy, bo niepotrzebnie go faulowal. Tak to bylby tylko gol bez kartki. A Marokanczyk jest swietnym obronca, może trochę narwanym, ale wciąż swietnym co pokazal już w niejednym spotakniu :D ale widze, ze chłopaki swoje wiedza :P
Szkoda Rode... może w BL w ramach rekompensaty wystapi ^^ Hojbjerg dostal szanse i wg mnie jego najlepsze spotkanie w tym sezonie, wygląda bardzo dobrze.
25.11.2014 21:42
Mimo, ze nasi młodzi gracze zostali stłamszeni przez rywali to daleko mi do stwierdzenia, ze się kompromitują. To jednak wciąż pilka mlodziezowa, wiec wynik tam kompletnie nie ma znaczenia. Oni maja się uczyc, nabierać doświadczenia. Takie baty będą dużo bardziej ksztalcace niż latwe zwycięstwo. To tylko w Polsce chyba wyniki grup młodzieżowych sa ważniejsze od nauki i nabierania doświadczenia ^^
25.11.2014 18:22
@pele
Dokladnie. Wyniki druzyn z BL z roku na rok sa coraz lepsze w LM. Przeciez sezon temu 4 druzyny wyszly z grupy i teraz zanosi sie na podobny wynik. Za rok obawiam sie moze byc troche gorzej, bo moga awansowac nieograne w LM VFL i Gladbach, ale gdy nabiora doswiadczenia rowniez moga nabijac punkty dla BL oraz dochodzic jak najdalej w wfazie pucharowej.
25.11.2014 15:59
byl przez chwile na szczycie, myslal, ze bez pracy dalej tam bedzie trwac i wszyscy beda przed nim klekac. Rzeczywistosc okazala sie z gola odmienna. Winnych trzeba szukac oczywiscie u innych, a nie u siebie :) Zreszta pamietajmy, ze my nie bylismy lepsi i gdy BVB dominowala przez dwa lata to zdarzaly nam sie glupie komentarze(dzialacze, kibice). Jednak lepiej poradzilismy sobie z tym upokorzeniem i wyszlo jednak na nasze :] i chyba ciut wiecej klasy mielismy gdy BVB stala za nami i obracala nam wiadomo co... ;]
25.11.2014 15:55
Mecz o pietruszke z naszej perspektywy. Ostatnio zdarzaja sie liczne kontuzje. Dzis licze, ze zagraja zmiennicy. Oczywiscie nie chce takiego skladu jak z Augsburgiem rok temu, ale gdyby ktos z grupy pilkarzy jak ROde, Hojbjerg, Gaudino sie pojawil w skladzie nie narzekalbym :)
25.11.2014 11:46
To nie Bayernu wina, ze potrafil wykorzystac szanse i utrzymac sie na europejskim poziomie. BVB pokazuje, ze oni w tej czolowce byc nie chca... i to juz drugi raz. Po zdobyciu LM ponad 15 lat temu, a nastepnie wielomilionowe transfery na poczatku XXI wieku, ktore doprowadzily klub do ruiny, pokazuje, ze dzialaczego tego klubu patrza wylacznie krotkowzrocznie i nie potrafia wykorzystac szansy. Nie mam nic do Dortmundu, ale na sile nie szukalbym w nich naszego arcywroga... ^^ Obecnie rowniez nie potrafili wykorzystac wielkiej szansy jaka dostali dzieki Kloppowi i kilku bardzo szczesliwym transferom, ktore klub przeprowadzil. Dogonienie Bayernu powinno lezec w interesie reszty klubow BL, a nie Monachijczykow... Bayern przez lata dominowal, ale nie tak drastycznie jak teraz, a efektem tego byly mierne wyniki w Europie. Teraz Gwiazda Poludnia zdecydowanie panuje na walsnym podworku przy czym osiaga sukcesy w Europie. DLa mnie to prosty wybor i wole opcje nr 2 :) Nie tylko Borussia moze zagrozic FCB. Inne kluby niemieckie rowniez maja zaplecze aby powalczyc mistrzostwo. Potrzeba tylko czasu i powoluktich sukcesow w Europie by budzet sie zwiekszal. BVB mialo szanse, ale wszyscy widza jak ja zmarnowali miernymi transferami... Ja licze, ze inne kluby rowniez wlacza sie do gry o najwyzsza stawke, aby BL byla coraz silniejsza i ciekawsza. Transfer Reusa z BVB do FCB w zadnym stopniu nie wplynie na uklad sil Bundesligi. Bo i tak odejdzie Marco z BVB, a Bayern sciagnie zawodnika podobnej klasy.
25.11.2014 11:44
bardzo przyjemnie nam sie gra z Hoffe i meczyk calkiem ciekawy. Wiesniaki graja ofensywny futbol dzieki czemu nie muruja wlasnej bramki i cos tworza pod nasza bramka. Nasze ultra ofensywne ustawienie fajnie wyglada, chociaz z lepszym zespolem nie wyborazam sobie zebysmy tak wyszli :) Fajnie to wyglada w kazdym razie.
aa... i gol z dystansu i pare kontratakow bylo :P jeszcze tylko gola z rzutu roznego brakuje ^^
22.11.2014 16:21
Shaqa sprzedać poki ktoś jeszcze da nam zaniego jakas kase, na jego pozycje mamy Francka, Robbena, Goetze i Muellera wiec wybor jest spory. Do tego Kurt w rezerwie.
A Hojbjerg na wypożyczenie. Jeśli na wiosne pokaze w innym klubie, ze potrafi grac to wg mnie powinnismy podpisac z nim kontrakt i automatycznie dac go na roczne wypożyczenie. Na dzień dzisiejszy Dunczyk slabo się prezentuje, gdy dostal szanse wygladal fatalnie. Fakt, nie gral dużo ale FCB to nie miejsce by mlodziez się ogrywala... Szkoda by było już skreslac tego zawodnika i stracic go w tak glupi sposób jak Hummelsa i Cana.
21.11.2014 22:00
josh1982
Gdy trenerem był Heynckes to tez dużo nie gral :P
Shaqiri to dorby zawodnik, ma umiejetnosci, ambicje, predyspozycje fizyczne. Ale to zbyt male na FCB. Może faktycznie wybuchnie z forma za 2-3 lata, ale FCB to nie miejsce żeby tak trzymać i wychowywać graczy. W klubie jest już jakiś czas, mogl pokazac co potrafi. Dla niego najlepsze by było roczne wypozycznie, ale na to się nie godzi wiec jego epizod w FCB pewnie się skończy.
14.11.2014 10:13
Adi
Pep bardzo miesza z ustawieniem. Dla nas, kibicow jest to nie lada gratka rozszyfrować zamierzenia Guardioli. Zwlaszcza teraz gdy sporo jest kontuzji.
Gdy wroci Thiago, Alaba, Schweini to Lahm raczej na pewno wroci na bok... ciężko by było go upchac do srodka przy takiej konkurencji. Mysle, ze skald moglby wygladac nastepujaco:
Neuer - Alaba, Benatia, Boateng - Bernat, Schweini, Thiago, Lahm - Goetze, Lewandowski, Robben
Zawodnikow mamy tyle, ze możemy gracz 3-4-3 czy 4-5-1 bez zadnych problemów i wszystko będzie ustawiane pod rywala. Chociaz w tym ustawieniu jak tak patrze to Alaba i Bernat razem na skrzydle? hmm... naprawdę ciężko się domyslic jakby można to ustawić jak najlepiej. Zobaczymy co Pep wymyśli ^^
12.11.2014 11:07
ja się zgodze z Twardym, Ribery swietny zawodnik i mam nadzieje, ze będzie gral jak najdłużej w jak najlepszej formie. Ale dla skrzydłowych czas szybciej leci... :P
11.11.2014 14:18
ciekawi mnie jaka będzie miał role w druzynie? :) może będzie pobieral nauki od Xabiego i zajmie jego pozycje?
11.11.2014 14:16
ja nie miałem na myśli odejścia Francka :) tzn nie chce tego, ale rozumiem, ze sam zainteresowany może nie pogodzić się z nowa rola w druzynie. Chciałbym by Francuz gral w tym klubie jak najdłużej, ale obecnie sa od niego lepsi zawodnicy. Dla mnie najlepszym rozwiązaniem byłoby sprowadzenie następcy Francuza, klasowego skrzydłowego(prawdopodobnie będzie nim Reus) i zarazem nie pozbywanie się Riebrego. Jak już pisałem jako rezerwowy i tak by duzo pogral. Do tego jeśli w najważniejszych meczach, np. final LM, mielibysmy takiego gościa, który wchodzi na podmeczonych rywali... miod, malina! :D
11.11.2014 13:43
bardzo lubie Francka, ale jego czas już się konczy... Fakt, w ostatnim meczu prezentowal się bardzo dobrze, ale to nie ten sam Ribery co 2-3 lata temu. Zobaczymy jak to będzie. Może Franck zrozumie, ze to schyłek jego karierę i pogodzi się z nowa rola w zespole? Zreszta nawet jakby był pierwszym rezerwowym to gralby pewnie tyle co gracze pierwszego składu(kontuzje, rotacje). Ribery i Robben to nasi najlepsi gracze ostatnich lat, ale sa już coraz starsi i trzeba myslec o przyszłości.
11.11.2014 12:14
Ogladalem tylko pierwsza polowke potyczek dwóch Borussii. Gladbach wygladalo fatalnie... Niby próbowali grac z kontry, a jednak brali się za atak pozycyjny. Dortmund jak to Dortmund, stawarzal sytuacje po kontrach i głupich stratach Gladbach. Az byłem zdziwiony, ze Favre tak ustawil zespol... Nie wiem jak wygladala druga polowka, wiec nie mam pelnego obrazu gry. W każdym razie patrząc pod katem pierwszej części gry to BVB wygralo zasluzenie, chociaż nie prezentowali niczego nadzwyczajnego, za to Gladbach wręcz było fatalne.
09.11.2014 22:35
josh1982
Ja tam wole, żeby wychwalali Lewandowskiego pod niebosa niż gadali o BVB... Niestety na ES2 nie ma co liczyc na komentarz taki jak w C+. Od czasu przejścia Lewego do FCB już jest dużo lepiej. Gdy oglądam spotkania BL to nie slysze ciagle o BVB. A gdy zaczynają rozplywac się nad Lewandowskim to jest to nawet calkiem zabawne ;)
08.11.2014 22:27
odwróć tabele, Dortmund na czele :P
Dzisiejszy mecz pokazal, ze Bayern wraca na wlasciwe tory. Bez większego wysiłku wygraliśmy na wyjeździe z Eintrachtem to jeszcze 2-3 miesiące temu przychodziloby nam w ogromnych bolach.
Podoba mi się tez taktyka wciagniecia rywala na wlasna polowe, sprowokowania go do pressingu, a następnie dluga pilka i szybki atak. Daje to niezły skutek w walce z kontrami, wytraca z reki rywalom ten orez :]
08.11.2014 19:46
pozycja Alaby jest specyficzna, to fakt. Ale wg mnie częściej grywal jako srodkowy pomocnik niż wahadłowy obronca/skrzydłowy. W każdym razie ta pozycja to polaczenie bocznego obroncy ze srodkowym pomocnikiem, czyli wymagana jest tam umiejetnosc grania na tych dwóch pozycjach, co Alaba potrafi. Dodatkowo potrafią to Hojbjerg i Rode, którzy również grywali na bokach obrony.
Alabie do roli kluczowego zawodnika jeszcze trochę brakuje :) pamiętajcie, ze jeszcze miesiąc czy dwa miesiące temu panowala tu powszechna opinia, ze Alaba zwalnia gre w srodku i generalnie to glupota, ze przesunięto go z boku obrony na srodek pomocy :P Nie zmienia to faktu, ze w ostatnich paru meczach prezentowal się swietnie i jeśli dalej będzie tak gral to wtedy nie będę sobie wyobrazal FCB bez niego :]
08.11.2014 13:45
mamy zmiennikow na pozycje Austriaka wiec znaczącej straty w jakości nie powinnismy odczuc. Alaba nie był naszym kluczowym zawodnikiem bez którego druzyna lezy :) oczywiście szkoda Davida bo z meczu na mecz gral coraz lepiej i był bardzo przydatnym zawodnikiem.
08.11.2014 12:02
akurat zmiennikow dla Alaby mamy. Hojbjerg i Rode to zawodnicy o podobnej charakterystyce co Austriak - srodkowi pomocnicy, którzy mogą swobodnie grac na boku obrony. Oczywiście jakość nie ta, ale zastapic Alabe mam nadzieje będą wstanie :)
faktycznie liczne kontuzje zmuszają do zastanowienia się czy ktoś popelnil blad. Z drugiej strony kontuzja Alaby jest inna niż pozostale naszych graczy. Javi doznal kontuzji na skutek starcia z rywalem, Thiago i Holger na skutek zlej rehabilitacji(tutaj doszukiwałbym się winy naszego sztabu medycznego), Alaba miał po prostu pecha najwidoczniej...
06.11.2014 20:24
@Rizzitelli
a ja się z toba nie zgodze ;) Angielska liga na pewno jest najbardziej emocjonujaca i wyrownana, ale czy najlepsza? Angielskie zespołu pokazuja w Europie, ze już nie rozdają kart. Natlok spotkan, do tego ciężkich spotkan spowodowal regres tych druzyn... a paradokslanie powinno być na odwrot. Dla kibica jest to najlepsza liga, bo jest tam wszystko i wszystko może się zdarzyć. Jednak moim zdaniem obecnie to hiszpanska liga jest najlepsza co pokazuja wyniki w Europie. Do Realu i Barcy dolaczylo Atletico, a w dodatku jest jeszcze Sevilla i Valencia, które w Europie tez niezle sobie radza(LE). Fakt, ze te słabsze druzyny często dostają po 5:0, ale to raczej spowodowane jest ich ofensywnym stylem gry :) Jak dla mnie obecny ranking dobrze ukazuje poziom lig w Europie.
06.11.2014 08:55
Najbardziej dziś podobali mi się Alaba i Franck, a najmniej Lewy i Goetze. Meczyk z kategorii: szybko, latwo i przyjemnie. Kojelne mecze w LM można przeznaczyć dla ogrania się zmiennikow. Dodatkowo w przypadku kontuzji Alaby, możemy sobie pozwolić na głębsze rezerwy :P Może Gaudino czy nawet Kurt dostana szanse?
05.11.2014 23:48
z takim szczęściem do kontuzji w tym sezonie to o LM nie mamy co myslec nawet... mam nadzieje, ze te kontuzje będą nas tak trapic wyłącznie na jesien. W następnej rundzie licze, ze obejdziemy się bez takiej ilości absencji.
Z drugiej strony dobrze, ze ta kontuzja Alaby przydarzyła się teraz, a nie pare tygodni wcześniej. W LM pewny awans, a bez Austriaka w BL powinnismy sobie poradzić.
05.11.2014 23:45
Michuuu
Pamietaj, ze Roma grala już trudny mecz w zeszly weekend z Napoli. Dlatego uważam, ze może wyjść drugi garnitur :) ale zobaczymy jutro ^^
a Real mocny, to fakt. Jednak nie grali jeszcze trudnych spotkan. Jedynie z Atletico i Barca. Pierwszy mecz przegrali, za to z Barca zagrali niezle zawody(chociaż forma Barcy również niewiadoma). W dalszej części sezonu przekonamy się kto ma na tyle mocna pake by powalczyć o LM. Rownie dobrze może być to ktoś absolutnie niespodziewany jak np. Porto czy Chelsea 2012.
A w zeszłym roku to Bayern był pewniakiem do obrony LM... :P
04.11.2014 22:08
nie sadze by te rezerwy, które wystawil Rodgers moglby urwać punkty komukolwiek... szkoda, LFC miało fajna paczke w zeszłym sezonie, teraz im się wszystko posypalo. I nie jest to brak Suareza, bo przez początek sezonu w zeszłym roku, tez grali bez niego i swietnie sobie radzili.
Ale skoro Liverpool wystawia rezerwy w meczu LM, to sadze, ze Roma jutro zrobi to samo...
04.11.2014 21:21
akurat Arjen miał duza konkurencje w tej kolejce :) Herman pokazal się z bardzo dobrej strony w meczu z Hoffe, a Perisici(chociaż meczu nie ogladalem) również zasluzyl, strzelil dwie bramki.
03.11.2014 19:49
czytałem trochę komentarze na stronie Romy i kibicuje wnioskuje, ze skoro w ostatnim meczu wyszli w najsliniejszym ustawieniu to w meczu z Bayernem mogą pograc zmiennicy. Wychodza z zalozenia, ze i tak dostana w lanie... oczywiście to czyste domysły ^^ ale jak ostatnio grali z nami otwarta pilke... to być może podejdą na luzie do tego meczu(z zalozeniem, ze i tak przegrają)
03.11.2014 19:46
Bez ciśnienia będzie to spotkanie. Roma chyba tez podejdzie na luzie do tego meczu. W każdym razie wypada wygrac, wtedy do końca roku możemy skupic się wyłącznie na BL! A mecze z City i CSKA potraktować treningowo i dac rozegrać się zawodnikom, którzy mniej grali do tej pory(Gaudino, Rode, Shaqiri, Pizzaro, może Schweini)
03.11.2014 18:22
Ale robicie afere z Robbenem. To jest nasz najlepszy zawodnik i każdy o tym wie, ale w ostatnim meczu mogl więcej podowac do Lewandowskiego i generalnie do pozostałych graczy. To jest rzecz do poprawy i nie rozumiem, dlaczego niby nie można o tym wspominać? ^^
03.11.2014 08:57
kompletnie zapomnialem, ze graja w czwartek. Nalezy pamietac, ze Gladbach maja mocna lawke rezerwowych i rotacja nie stanowi dla nich problemu.
Wlasnie strzelili na 3:1... hmm w sumie za tydzien bedzie trzeba trzymac kciuki za Dortmund... Gladbach depta nam po pietach razem z Wolfsburgiem. Dobrze by bylo by nie zblizyly sie te dwie ekipy do nas za bardzo.
02.11.2014 16:41
ciezki? wg mnie bedzie ogromna niespodzianka jesli Dortmund wygra z Gladbach za tydzien :) Zrebaki ustawia sie defensywnie, zagraja z kontry(co potrafia perfekcyjnie), a BVB nie powinno sie przebic w ataku pozycyjnym przez solidna obrone Gladbach ^^ Paradoksalnie gdyby Dortmund gral na wyjezdzie mialby latwiej, bo rywal nie ustawilby sie tak defensywnie. Z drugiej strony Borussia D. musi sie kiedys przelamac... ile to juz maja porazek z rzedu? 5? 6?
02.11.2014 16:30
Darth
z drugiej strony Robben moglby podowac do Lewandowskiego :P ja bym mu to wytknal nawet wtedy gdyby gral tam Mandzukic, Gomez, badz jakikolwiek inny zawodnik :D Arjen podawac potrafi... :P pare raze do Lewego moglby zagrac.
02.11.2014 15:11
Benatia to swietny obronca, nie dziwie sie ze zostal wybrany najlepszym defensorem Serie A. Mam nadzieje, ze Holger wroci do gry i do swojej optymalnej formy. Wtedy bedziemy miec w skladzie 3 genialnych stoperow, do tego Martinez, ktory na srodku obrony prezentuje sie solidnie. Oczywiscie z Dante bysmy sie pozegnali...
02.11.2014 15:06
a ja mysle. ze z Roma czeka nas spokojne spotaknie. Wystarczy nam punkt zeby byc pewnym awansu, a jesli w srode wygramy to mamy pewne pierwsze miejsce. W kazdym razie w glowach zawodnikow moze byc spokoj i licze, ze zagramy na luzie. Co nie znaczy, ze bez walki :) W przypadku wygranej, nastepne mecze w LM moglibysmy poswiecic dla rezerwowych zawodnikow, aby sie ogrywali.
02.11.2014 11:46
Chemii miedzy Lewym, a Robbenem predko nie bedzie. Wszystko przez Arjena, ktory ma trudny charakter i na boisku jest egoistyczny. Pamietacie jego pierwszy sezon? Potrzebowal dwoch lat by dostrzegac kolegow na boisku :P Mysle, ze za jakis czas zacznie w koncu podowac do Lewego. Jak zaczal wspolpracowac z Mueller(z ktorym swego czasu sie pobili) to moze z kazdym :D
Mi najbardziej podobal sie Robben sprzed dwoch lat, strzelal gole, asystowal! Czyli stary dobry Robben,a do tego wspolpracowal z druzyna!
02.11.2014 11:36
no tak, Lahm dzis slabo. Xabi zreszta tez, ale na szczescie w drugiej polowie juz zaczal grac swoje :)
Adi
to naturalne, ze z wiekiem jestes wolniejszy i masz gorsza motoryke. Oczywiscie nie wiemy jak to bedzie z Lahmem, ale mamy dla niego jak cos plan B :P
01.11.2014 21:24
Hugo82
wiesz... gdybaniem jest tez, ze jak trafimy na Real to nas ograja :P jest to oczywiste, ze najlepiej dla nas jest omijac najgrozniejszych rywali, dojsc do finalu, a tam juz 50/50. Real rok temu tez mial bardzo szczesliwa drabinke w LM. Schalke i BVB( w kryzysie)? Do tego my w polfinale, gdzie rowniez bylismy w dolku. Gdyby po drodze trafili na Chelsea albo Atletico(dwa mecze) to nie moze nie mowilbysmy o Realu jako naszym najgrozniejszym przeciwniku :P
01.11.2014 21:05
a co do Lahma to nie do konca sie z wami zgodze :) rok temu Lahm tez grywal na srodku i prezentowal sie tam bardzo dobrze. Mundial i poczatek tego sezonu w jego wykonaniu to katastrofa jako srodkowy pomocnik, ale teraz prezentuje sie wcale solidnie. Zgodze sie, ze nie zachwyca i pewnie gdy wroci Schweini badz Thiago to on pierwszy jest do opuszczenia pierwszego skladu. Jednakze potrafi tam zagrac i nie przeszkadza druzynie w grze. Jak dla mnie jest troche za malo ruchliwy i mobilny bo praktycznie trzyma sie caly czas prawej strony boiska. Pamietajmy tez, ze za 2-3 lata Lahm by juz nie byl wstanie grac na najwyzszym poziomie na boku obrony, gra na srodku mu to umozliwia. :)
01.11.2014 21:01
dasz pograc rywalom to ci strzela po ataku pozycyjnym, a gdy my bedziemy miec pilke to po kontrze ^^ to problem Guardioli zeby wymyslec sposob zeby rywal nas nie kontrowal. Na dzien dzisiejszy wyglada to niezle, nasza defensywa spisuje sie bardzo dobrze, tracimy malo bramek i oby tak dalej. Gdyby przyszlo nam grac z Realem to nie zapominaj, ze im tez bramke mozna strzelic, zwlaszcza, ze jako defensywny pomocnik gra Toni Kroos. Do tego maja waska kadre, wiec za pol roku moga byc duzo bardziej oslabieni niz my.
01.11.2014 20:54
ale jak ty chcesz sie nauczyc grac przeciwko kontrom? ^^ nie zmienisz tego, ze jak utrzymujesz ise przy pilce, atakujesz to rywal bedzie kontraatakowal. Poza tym tych kontr ostatnio coraz mniej, lepiej sobie z tym radzimy. Jednak zawsze one beda, nie zamkniesz rywala na ich polowce przez 90 minut ^^
01.11.2014 20:42
Juz dajcie spokoj z tym Realem. Dopiero za pol roku mozemy z nimi zagrac, a jest duzo bardziej prawdopodbne, ze na nich w ogole nie trafimy. Za 6 miesiecy mozemy grac jeszcze lepiej.
01.11.2014 20:37
z drugiej strony, BVB naprawde gra slabo. Jeszcze w pierwszej polowie stwarzali zagrozenie pod nasza bramka, ale to z powodu dziury w srodku. W drugiej polowie juz ich nie bylo. Duzo bardziej sie meczylismy tydzien temu z Borussia z Gladbach.
01.11.2014 20:31
TAK! swietna druga polowka! Guardiola skorygowal bledy z pierwszej i Dortmund nie istanial!
Cala druzyna swietnia zagrala. Benatia genialne zawody(jeden jedyny blad przy bramce). Lewandowski - to jest gosc, ktorego nam brakowala w ataku, potrafi sie zastawic, strzelic, kiwnac i rozegrac!. Swietne wejscie Riberego.
Wg mnie dzis Robben gral zle, za duzo strat, za abrdzo sam chcial wszystko konczyc. Gdyby pare razy podal byloby swietnie. Chociaz z drugiej strony stwarzal zagroznie pod bramka rywala i dolozyl swoja cegielke do wygranej!
01.11.2014 20:28
JudasPirest
wybacz, jakos tak twoj ostatni komentazr przeczytalem :)
01.11.2014 20:13
GOOOOL!!!
JudasPirest cos pisales? :P
01.11.2014 20:03
...nie mam pytan, jak to dalej tak bedzie wygladac to nic nie wpadnie, nawet jak na pustaka bedziemy miec ^^
01.11.2014 19:55
Adi
zgodze sie ^^ generalnie caly srodek gra slabo
01.11.2014 19:36
przeciez wszyscy zdaja sobie sprawe, ze gdy rywal gra z kontry to nam jest ciezko. Zreszta nie znam druzyny, ktora grajac ofensywnie nie miala by problemow z kontrami...
BVB mialo 3 klarowane sytuacje i strzelili bramke, my ich mielismy dwa razy wiecej w tym ze 2-3 100 % a goli nie ma.
Zadnych zmian nie trzeba, ofensywa hula poprawnie. Do poprawy srodek pola, bo za duzo miejsca ma Dortmund. Xabi dzis gra bardzo slabo.
01.11.2014 19:31
W ofensywie gramy bardzo dobrze. Lewy gra dobrze, tak jak reszta naszych ofensywnych graczy. Mielsmy w pierwszej polowie kosmicznego pecha.
01.11.2014 19:27
a jakze by inaczej ^^ BVB pare kontr i brameczka, Weidenfeller pierwszy mecz w tym sezonie gdzie cos broni i walimy glowa w mur :/ W ofensywie to jeszcze dobrze wyglada, bylo kilka 100 % sytuacji i powinnismy prowadzic.
w obronie to ja nie wiem co sie dzieje... juz nie chodzi o te kontre gdzie bramka padla, bo sie zdarzaja takie gole. Ale to ze zostawiamy BVB tyle miejsca i w defensywie zostawiamy ledwo 3-4 graczy to ja juz nie rozumiem...
01.11.2014 19:21
HSV w koncu wygralo spotaknie u siebie, do tego punkty zdobyla Brema i zrownala sie z BVB. Dortmund obecnie znajduje sie na pozycji barazowej. Beda walczyc dzis jak lwy, zeby uciec z tej pozycji. W przypadku porazki i wygranej jutro Freiburga znajda sie na pozycji spadkowej...
Dzis Borussia zagra jak w LM wiec czeka nasz arcytrudny mecz.
01.11.2014 17:27
W tabeli to spotaknie nic nie zmieni, gramy jutro o prestiz! Dodatkowo wygrana BVB moze dac im kopa wiec dobrze by bylo nie przegrac tego spotkania. BVB tydzien pozniej czeka chyba jeszcze trudniejsze spotkanie, bo mecz z Gldabach gdzie podopieczni Favre`a zagraja ultradefensywnie. Z nami, BVB zawsze sie dobrze gralo, bo ich styl to idealna bron na taki futbol jaki my prezentujemy,
31.10.2014 12:04
Dla kibicow przerwa zimowa to zmora, jednak dla pilkarzy swietna sprawa. Maja miesiac zeby odsapnac i przygotwac sie do kolejnej rundy. Na Angli chyba nie ma co sie wzorowac... maja za duzo meczy o najwieksza stawke, przez co w Europie nie maja sil aby powalczyc o najwyzsze cele. Kiedy osatnio angielska druzyna cos ugrala w Europie? I nie bylo to szczesliwe zwyciestwo(Chelsea)?
31.10.2014 11:56
dla mnie nie ma roznicy czy bedzie 18 czy 20 zespolow. Nie wiem w jakim stopniu kolejne dwie ekipy mialby oslabic poziom? Rzadko sie zdarza by jakas druzyna zdecydowanie odstawala od reszty druzyn. Walka o utrzymanie trwa do ostatniej kolejki. Na zapleczu BL jest duzo zespolow z potencjalem i aspiracjami gry w pierwszej lidze: Kasierslautern, TSV, Karslurhe, St. Pauli, Bochum, Fortuna, Norymberga - wszystkie te ekipy graly juz przez wiele lat w pierwszej Bundeslidze i prezentowaly przyzwoity poziom. Do tego dochodza Lips i Inglostadt, ktore maja obecnie sile zespoly i moga namieszac, a w 3 lidze graja Duisburg i Arminia, ktore na pewno pamietamy jak graly w pierwszej lidze.
co do Reusa... smieszy mnie juz to gadanie, ze w interesie Bayernu jest wzmacnianie Borussi... Najlepiej by bylo gdyby Dortmund zdobywal majstra, a Bayern co roku go gonil. Wtedy bylo by cudownie... Nie nasza wina, ze reszta druzyn nie potrafi dotrzymac nam kroku. To jest w ich interesie nas dogonic, a nie w naszym. BVB mieli najwieksze szanse, ale na dzien dzisiejszy fatalnie to rozwiazali. Zarobili duzo kasy, osiagneli sukces, ale natychmiast chcieli to utrzymac i sie zemscilo. Bayern latami budowal swoja potege, a nie w 2 lata... Poza tym inne ekipy BL maja wystarczajaco duzo kasy by walczyc o majstra. Moze nie na tyle, by zaistniec w Europie, ale druzyny pokroju Leverkusen, Schalke czy VFL stac na mistrzostwo Niemiec.
31.10.2014 10:18
Dzisiejszy mecz bardzo fajny. Druga polowka calkiem inna od pierwszej. HSV nie miało nic do gadania. Lekko, latwo i przyjemnie.
Bardzo podobal mi się dziś Bernat, najlepszy na boisku wg mnie. Ribery po kontuzji niezle się zaprezentowal. Mueller bardzo dobrze. Lewandowski pokazuje, ze swietnie odnajduje się w grze Bayernu. Jest wszędzie w ofensywie i wszędzie prezentuje rowny, solidny poziom.
29.10.2014 22:30
żaden pretendent do triumfu LM nie gral powzanego spotaknia, a nawet jeśli to zawodzil(Barca z PSG, Real z Atletico). Real ma zabojcza ofensywę, albo kiepska defensywę. Do tego maja slaba lawke wiec mogą mieć problem na dluzsza mete(ale nie musza). Chelsea ma mocna ekipe, ale liga angielska nie jest już wyznacznikiem... Zobaczymy. W LM liczy się szczęście.
A dzisiejszy mecz bardzo fajny. Druga polowka calkiem inna od pierwszej. HSV nie miało nic do gadania. Lekko, latwo i przyjemnie.
Bardzo podobal mi się dziś Bernat, najlepszy na boisku wg mnie. Ribery po kontuzji niezle się zaprezentowal. Mueller bardzo dobrze. Lewandowski pokazuje, ze swietnie odnajduje się w grze Bayernu. Jest wszędzie w ofensywie i wszędzie prezentuje rowny, solidny poziom.
29.10.2014 22:28
Tomasz Miler ;_;
29.10.2014 21:34
ciekawa taktykę wymyslil Pep. Nasi klepia pilke na swojej polowie, stad az 3(sic!) defensywnych pomocnikow, następnie szybkie podanie do ofensywnego tria i proba szybkiego zakończenia akcji. Na HSV wystarcza, można to przecicwiczyc, z lepszym przeciwnikiem byłoby krucho...
Jak dla mnie brakuje ofensywnego pomocnika, chociaż w tej taktyce bylby zbędny. Może na druga polowke cos Guardiola zmieni.
Przyzwoity mecz wszystkich naszych graczy. Wyroznia się Bernat, Boa, Mueller, Lewy, Alaba i Franck. Beznadziejnie Rafa... Dante trzyma swój poziom, czyli tykajaca bomba, Lahm tez przeciętnie.
29.10.2014 21:21
a czasem nie będzie darmowej transmisji na stronie TVP?
29.10.2014 20:18
Adi
no zgodze się, trochę to nie gralo tak jak ma być :P chociaż jak dla mnie Lewy gdy gra na skrzydle to niezle wygląda, ale sporadycznie... z Gladbach fatkycznie zbyt często tam był
hehe aleście się na mnie rzucili ^^ oczywiście, ze wiem ze teraz lewonożni graja częściej na prawej i na odwrot ^^ ale wciąż uważam, ze naturalna pozycja dla lewonożnego gracza to lewa strona ^^. Tutaj już wchodzimy w semantykę wyrażenia "naturalna pozycja". Obecnie jest taki poziom piłkarzy, ze nie powinno im robic roznicy czy graja na lewej czy prawej :P w niższych ligach wystepujej jednak taki schemat o jakim ja mowie :)
29.10.2014 20:03
akurat nie wiemy dlaczego Mandzukic nie poleciał do Berlina :P na pewno powodem nie było jego odejście z Monachium. Chorwat musial okazywać brak subordynacji. Nie wydaje mi się, ze było to widzi mi się Guardioli. Gdyby tak, to Mandzo już od stycznia nie grzalby regularnie lawe.
29.10.2014 17:57
Ribery jest trochę innym zawodnikiem niż Robben. Francuz częściej schodzi do linii końcowej i zagrywa pilke do partnerow niż schodzi do strzalu, wiec gra na prawym skrzydle również może być efektywna dla druzyny. U Robbena sprawa wygląda tak, ze jego zejścia na lewa noge do strzalu sa zabójcze i bardzo pozyteczna, dlatego gra praktycznie wyłącznie na lewym skrzydle.
Jak dla mnie ta wymienność pozycji nie jest problemem, a zaleta. Rozpraszamy szyki obronne rywali i wprowadzamy zamet w ich szeregi.
Tak, naturalna pozycja dla Robbena jest lewa pomoc, bo jest lewonożny :)
29.10.2014 17:55
dlatego napisałem, ze Mandzu był lepszy w defensywie. Ale to jest napastnik, on ma pierwszy bronic, na polowie boiska. Fajnie, ze Chorwat wracal na swoja 16, ale to ze inny napastnik tego nie robi nie oznacza, ze jest od razu gorszy.
No Mandzo wracal się rozgrywać, ale wygladalo to średnio. Lewy dużo lepiej się w tym czuje. A u Guardioli jest to wymog konieczny.
29.10.2014 11:12
Ribery zagral ledwo 30 minut na prawym skrzydle... Poza tym to jego naturalna pozycja, w końcu jest prawonozny. Pewnie Guardioli zalezalo na tym, by wrzutki były dokładne. W końcu tak graliśmy caly mecz - wrzutki w pole karne.
Francuz grywal i na lewym i na prawym skrzydle wiec nie powinno mu robic to roznicy. Z HSV zagra pewnie od początku i będzie grywal raz na lewej stronie, raz na prawej.
29.10.2014 11:02
nie uważacie, ze jest to trochę dziwne porównywanie osiagniec Mario w FCB z osiagnieciami Lewego w FCB? Mandzukic spedzil w tym klubie 2 lata, LEwandowski dopiero pare miesięcy. Takie porównania będą dobre po pewnym okresie.
Ja uważam, ze Lewandowski dużo lepiej pasuje do Bayernu i obecnie jest lepszym napastnikiem jeśli bierzemy pod uwagę caloksztalt umiejetnosci. CHorwat przewyzsza Polaka jedynie w grze glowa i grze defensywnej... Za Heynckesa Mandzukiciowi na pewno lepiej się gralo, bo mogl stać w 16 i czekac na pilki. U Guardioli musial się bardziej angazowac w gre kombinacyjna i to już mu gorzej wychodzilo. Lewandowski dużo lepiej wpasowal się w ten system. Poza tym Lewy w tym sezonie ma i tak lepsze statystyki od Mandzukica :P
29.10.2014 10:56
nie pozwalal? Gral dużo, naprawdę dużo. Miał szanse na zdobycie korony. W koncowce sezonu często odpoczywal w BL, ale pewnie dlatego, ze Guardiola oszczedzal go na LM. Dobro druzyny jest ważniejsze niż dobro zawodnika. Faktycznie, mogl Pep go wystawiać na sile by ten zdobyl korone krola strzelcow, ale wolal by Mandzo odpoczywal. Czy chodzilo tylko o to? Nie wiem, być może Mandzukic swoim zachowaniem zrazil Guardiole, a ten nie miał zamiaru robic wszystkiego pod CHorwata. Rownie dobrze mogl go do rezerw odeslac, a jednak tego nie zrobil.
Lubilem go jak był w FCB, ale uważam ze Lewy na dzień dzisiejszy jest lepszy od CHorwata, a na pewno bardziej pasuje do obecnego Bayernu.
28.10.2014 23:59
To raczej było oczywiste, ze miedzy tymi panami nie ukladalo się najlepiej. Osobsicie byłem zdziwiony, ze Mandzo tak dużo gral. Wszyscy wiedzieli, ze Chorwat kompletnie nie pasuje do druzyny Pepa. Ten jednak na niego stawial, a mogl grac przecież za niego Pizzaro, Goetze, Mueller. Mandzukic nie ma na co narzekac i wg mne takie zale w jego wykonaniu nie swiadcza o nim najlepiej :)
28.10.2014 23:22
Na pewno nie wyjdzie taka sama 11 jak z Gladbach... Benatia zostaje w Monachium :P do tego uważam, ze pare zmian w składzie na pewno będzie. Ciekawe czy zagra Rode? Dawno już nie gral... a gdy się pokazywal to z niezlej strony. Być może Pizza za Lewego zagra? Zreszta zobaczymy jutro ;\
28.10.2014 21:52
Jutro naprawdę może czekac nas bardzo ciężki mecz. Nie bylbym taki pewien awansu jak niektórzy. HSV pomimo kryzysu, personalnie wygląda calkiem dobrze, graja u siebie i na puchar zmobilizują się dwukrotnie. Chociaz największym rywalem dla nas będziemy my sami. Tylko dwa dni odpoczynku, do tego w glowach BVB. Skladem możemy zagrac mocno rezerwowym... a gdy nie gramy najsilniejsza 11 to gra często się nie klei.
Wszystko będzie zalezalo od dyspozycji dnia. Jeśli będziemy mieć dobry dzień to zwycięstwo przyjdzie nam niezwykle latwo... jeśli jednak nie to czeka nas ciężkie spotkanie. W tym sezonie już padl remis w Hamburgu :)
28.10.2014 21:41
zależy na ile wypadli Starke i Reina. Kontrakt na 3 miesiące bylby jak znalazł.
27.10.2014 19:05
to było dziwne zachowanie Guardioli... na początku ten dziwny uscisk dloni, a potem proba objecia? Nie wiem o co poszlo, ale naprawdę dziwnie to wygladalo ^^
27.10.2014 19:04
w porównaniu do Goetze i Muellera to Lewandowski prezentowal się lepiej. Xabi, Lahm i Alaba grali dobrze, ale dużego zagrozenia pod bramka rywala nie stwarzali. Może Bernat jeszcze niezle gral w ofensywie.
Oczywiście patrząc na caloksztalt cala nasza ofensywa slabo się spisala. Twierdze jedynie, ze Lewy po prostu prezentowal się najlepiej w ofensywie w naszej druzynie. Przecietne były to jego zawody, ale jednak lepsze niż kolegow z druzyny :P
27.10.2014 15:30
przypuszczam, ze to do mnie?
nie, nie jest mi głupio. Dalej tak uważam, ze był naszym najlepszym graczem w ofensywie. Poza tym duza rozbieznosc jest w ocenach, wg TZ-online to wlasnie LEwy był jednym z naszych najlepszych graczy.
27.10.2014 14:34
wlasnie, ze mamy zawodnikow, którzy potrafią uderzyć glowa. Boateng, Dante, Benatia - wysocy, do tego srodkowi obroncy wiec często graja glowa. Lewandowski i Mueller również niezle graja glowa i sa wysocy. Do tego dochodzi jeszcze Alaba, który tez potrafi wygrac glowke. W obwodzie sa jeszcze Badstuber, Pizzaro, Schweinsteiger, Martinez - wszyscy ci gracze potrafią grac glowa, wiec jest maka na chleb ^^
26.10.2014 23:26
rozne już u Heynckesa zle wygladaly, teraz u Pepa również nie wygląda to dobrze. A to o tyle ciekawe, ze przez pierwsze pol roku Guardioli wszystkie stale fragmenty gry wygladaly niezle. Widac, ze trenowali to i jest jakiś pomysl. A teraz? Zal patrzeć... rywale mogli by zostawić tylko 2-3 obroncow i tak by się wybronili.
26.10.2014 22:53
dlatego powiedzialem powolutki :P zauwaz, ze juz Arjen nie bierze pilki w polowie boiska i nie konczy go rajdem z bramka :P ale nie ma co sie klocic ^^ Dalej gra swietnie i potrafi nam wygrac spotkanie i to mi wystarcza :D
26.10.2014 20:14
jak dla mnie Lewandowski byl naszym najlepszym graczem w ofensywie. Wiadomo, fajerwerkow nie bylo, ale walczyl, probowal dryblingow i szukal okazji. W drugiej polowie zgasl, ale nie tylko on bo cala druzyna.
a czy uzaleznieni jestesmy od Robbena? nie do konca sie zgodze ^^ z Arjenem jestesmy dwa razy silniejsi i potrafi w meczu, ktory nam nie idzie zrobic cos z niczego, jednak gdy go nie ma to tez potrafimy cos ugrac. Poza tym ja juz dostrzegam powolutki regres Holendra. Dalej jest swietny i przebojowy, ale przyznacnie, ze to juz nie ten sam Arjen co 2-3 lata temu :)
26.10.2014 20:06
4 nasz mecz na wyjezdzie... i 3 remis... bardzo slabo nam ida wyjazdy w BL na dzien dzisiejszy.
Taktyka nie byla zla, za strate punktow obwinialbym bardziej rywala ^^ zagrali naprawde swietne zawody. My gralismy bez iskry, ktora w Gladbach przerodzila sie w ogien. Remis nie jest zlym wynikiem. Zreszta my tez mielismy sporo sytuacji, moze nie 100 % ale bramka mogla pasc.
Wg mnie rzecza, nad ktora musimy pracowac to rzuty rozne. Mamy ich sporo w meczu i ZADNEGO zagrozenia dla rywala nie stwarzamy.
Na plus? widac delikatny progres w grze... na poczatku sezonu kopalismy sie po czole gdy trafil nam sie slabszy mecz. Dzis bylo zle, ale jednak stwarzalismy jakies zagrozenie.
26.10.2014 19:32
bardzo slaba nasza druga polowka... W zasadzie caly zespol sie prezentowal zle w drugiej czesci gry. Jedynie Neuer trzymal poziom i ratowal nasz tylek. Gladbach za to bardzo dobrze gralo, beda sie liczyc w walce o majstra do konca sezonu z taka gra.
Nie wiem skad te nerwy, u Pepa. 1 pkt na boisku vicelidera powinien nas cieszyc, a nie ich. Dalej zachowane 4 pkt(?) przewagi nad drugim miejscem.
26.10.2014 19:27
a ja czekam, na dziek kiedy strzelimy gola z rzutu roznego...
26.10.2014 19:18