akurat Alaba dlugo na skrzydle by nie pogral... sam chcial grac w srodku. Ale zgodze sie z wami, ze srodek obrony to kiepski pomysl dla niego. Ustawienie 3-4-3 prezentuje sie na dzie dzisiejszy baardzo slabo, ale z drugiej strony to byl JEDEN mecz w miare o jako taka stawke. W finale pucharu Niemeic tez zagralismy 3 w obronie i na dodatek Javi na srodku i wtedy to Pep byl geniuszem i swietnie ustawienie... Jesli Guardiola chce grac 3 srodkowych obroncow niech gra tak jak z BVB w finale DFB-Pokal - 3-5-2. Chociaz wtedy nasi skrzydlowi beda miec problem by grac.
16.08.2014 13:33
widze, ze nie tylko ja mam takie spostrzezenia co do Dante. Koncowka sezonu 2013 byla juz slaba w wykonaniu Brazylijczyka, a nastepny sezon to juz znaczacy regres. Guardiola moze i oslabil defensywe grajac jednym defensywnym pomocnikiem, ale to forma Dante w glownej mierze powodowala, ze nasza obrona byla jak sito. Guardiola ma spory bol glowy, ma problem by ustawic solidnie defensywe, a do tego dochodzi kontuzja Javiego, rekowalescent Holger, Boateng(ktorego forma rowniez jest czesto niestabilna) oraz Dante, o ktorym tu piszemy.
16.08.2014 10:21
@Adi
no tak, zgadzam sie ^^ ale jednak indywidualnie nasi obroncy wygladali bardzo dobrze, nawet Van Buyten byl nie do przejscia. Prawdopodbnie takie ustawienie, a nastepnie wyniki budowaly pewnosc siebie i forme zawodnikow. Zreszta po przegranej w finale z Chelsea wszyscy nasi gracze byli tak zmotywowani, ze wygrali by z 22 rywalami ^^
15.08.2014 13:59
no to mamy po mistrzostwie BL - Bendtner w Wolfsburgu.
a co do ustawienia trojka z tylu... samo w sobie ustawienie nie jest zle. Trener musi zadbac o to by pomocdobrze wspolpracowala z obroncami(Guardioli to narazie srednio wychodzi). Do tego musi miec odpowiednich wykonowacow... a z takowymi mamy problem ^^ i nie przypominajcie, ze za Juppa bylo wszystko ok, bo byl to tylko jeden sezon, w ktorym kazdy z naszych obroncow mial zyciowa forme - przypomne, ze Van Buyten byl wtedy nie do przejscia ;]
15.08.2014 13:06
jeszcze tutaj tylko zdf`a brakuje
13.08.2014 20:58
@JudasPriest
wiesz... mozna powiedziec wypadek przy pracy :D Nasi srodkowi obroncy nigdy nie byli wybitnymi graczami, ani takimi nigdy nie beda. Wczesniej o sile defensywy stanowila nasza pomoc, a nie obrona. Gdy Guardiola zrezygnowal z pary Schweini - Javi powinien pomyslec o wzmocnieniu defensywy.
13.08.2014 20:22
@JudasPriest
wiesz... mozna powiedziec wypadek przy pracy :D Nasi srodkowi obroncy nigdy nie byli wybitnymi graczami, ani takimi nigdy nie beda. Wczesniej o sile defensywy stanowila nasza pomoc, a nie obrona. Gdy Guardiola zrezygnowal z pary Schweini - Javi powinien pomyslec o wzmocnieniu defensywy.
13.08.2014 20:22
Oby to nie bylo zerwanie a tylko naderwanie...
13.08.2014 20:18
cos czuje, ze bedzie jeszcze jakis jeden, moze nawet dwa transfery(do nas). Obronca, po kontuzji Javiego to chyba oczywisty zakup, ale do tego kogos do srodka wypadaloby sprowadzic... z Gaudionio moga byc ludzie, ale za pare lat. Rode sodlidny... tylko solidny, a Shaq - dzis chyba najjasniejsza postac w naszej ofensywie - pokazal, ze gdy on ma ciagnac gre FCB to nic z tego nie bedzie.
13.08.2014 20:14
czyli wyglada na to, ze Javi zerwal wiezadla :/ kupno srodkowego obroncy jest wiec obowiazkiem... a do tego Dante z Boatengiem chca za wszelka cene nawiazac do wspanialej historii genialnego duetu srodkowych obroncow Demichelis-Van Buyten.
Fatalnie to wygladalo z naszej strony.
Nie ma sensu krytykowac bo by esej na 3 strony wyszedl...
na plus... ten wynik, kubel zimnej wody. Przyda sie to zawodnikom, w zeszlym roku pomoglo. Bernat pokazal sie z dobrej strony, ale wg mnie tam powinien grac Alaba. Gaudinio tez niezle chociaz w drugiej polowie zgasl i dostosowal sie do druzyny oraz oczywiscie Manu nasz najlepszy gracz.
Martwi mnie to, ze nie bylo praktycznie zadnego pomyslu na gre. TYm bardziej, ze BVB tez niczego specjalnego nie pokazalo. Mam nadzieje, ze reszta druzyny przez ten tydzien nadrobi zaleglosci i w meczu z VFL damy rade. CHociaz przypuszcam, ze cala ta runda moze byc bardzo kiepksa w naszym wykoniamiu.
13.08.2014 20:02
slabo, slabo to wyglada od straty bramki. Martwi mnie w sumie to, ze jedyny pomysl na gre to rozgrywanie pilki przez obroncow i dluga pilka. Innych wariantow gry nie widzialem. Lewandowski chyba psychicznie nie ogarnal, bo niewidoczny kompletnie. Javi na obronie gral calkiem, calkiem w porownaniuu do innych jego spotkan, niestety kontujza. Pewnie teraz kupimy jakiegos obronce... bo bardzo groznie to wygladalo.
BVB jest lepiej przygotowana fizycznie i mentalnie do tego spotaknia. Juz koncza okres przygotowawczy, a unas polowa zawodnikow dopiero zaczyna... Mueller niewodczny kompletnie.
Na plus Bernat i Guadinio.
13.08.2014 19:01
akurat gra Alaby na srodku to nie jest "wina" Guardioli, tylko Alaby, ktory sam chce tam grac. Javi grywal juz wczesniej na obronie chocby w Bilbao(oczywiscie lepiej gra w pomocy), a przesuniecie Lahma do srodka jak dla mnie swietny pomysl, zwlaszcza, ze Rafa dobrze sie prezentowal. Ale uwazam, ze jeszcze jeden sezon Lahm spokojnie moze grac na boku obrony. Zobaczymy w tym sezonie jak to bedzie. Guardiola bedzie bardziej mieszal i postara sie wymyslec cos nowego - zobaczymy jak to bedzie. Gdy gralismy swoje to bylo swietnie, przeciez na jesien niszczylismy wszystkich jak leci. Na wiosne cos sie zacielo i byl regres. Teraz Guardiola szuka innej drogi(na to wyglada) i teraz dopiero okaze sie czy jest swietnym trenerem. Jest mlody wiec w zasadzie nabiera doswiadczenia...
13.08.2014 15:45
CO do transferu obroncy sie zgodze. Wolalbym Laporte niz Godina. W kazdym razie kogos na srodek obrony, bo mamy tam malo zawodnikow. Odszedl Van Buyten to wrocil za niego Badstuber, ale to wciaz za malo.
W pomoce dla mnie jest ok. Kolejna gwiazda do srodka spowodowalaby scisk. Trafilismy na ten okres gdzie czesc naszych najlepszych zawodnikow bedzie myslala powoli o zakocnzeniu kariery(sa juz po 30) wiec trzeba myslec o ich zastepstwie. Z drugiej strony nikogo teraz nie kupimy bo wciaz prezentuja oni bardzo odbry poziom.
W pomocy mamy Thiago, ktory przed kontuzja gral swietnie do tego jest Schweini, Martinez, Goetze, Shaqiri, Hojbjerg, Lahm, Alaba. Wszyscy moga grac na srodku. A Lahm w pomocy to swietnie rozwiazanie co juz kiedys pisalem. Za niedlugo straci swoja szybkosc i dynamike, tak potrzebna do gry na skrzydle. Miejsce w srodku pomocy bedzie dla niego idealne. Zreszta pokazal to w zeszlym roku, ze gra swietnie w pomocy.
13.08.2014 11:02
Dzisiaj wg mnie powinnismy wyjsc takim skladem jaki gralismy w USA. Bez mistrzow swiata, no moze z jednym czy dwoma. Musza sie najpierw dorbze przygotowac do sezonu.
@Ovies
czy wtopa? Kroos i tak u nas nie gralby juz lepiej. Moze potrzebowal przenosin. Poczekajmy pol roku zeby ocenic jego pobyt w Madrycie. Zobaczymy czy wywalczy pierwsza 11, bo prawdziwy sprawdzian bedzie z mocniejszymi rywalami.
13.08.2014 09:32
Kroos gral to co gral zawsze w Bayernie. Moze troche wiecej biegal i sie staral ale z jego gry nie bylo duzo efektow. Gdyby Ronaldo i Bale byliby bez formy albo w ogole nie grali to kiepsko by sie to prezentowalo. Nie zmienia to faktu, ze Real bardzo dobrze gral, a jego najgrozniejsza bronia sa kontraataki.
a ciekawi mnie jak bedzie wygladala pomoc z mocniejszymi rywalami. Jak wiemy Kroos w defensywie jest slaby, wyglada na to, ze Modic bedzie musial harowac 2 x wiecej.
13.08.2014 09:27
@LukasFan przed kontuzja byl jednym z naszych najlepszych graczy, gral swietnie. Ale masz racje, pierwsze pol roku w Bayernie gral slabo. Masa strat, nieodpowiedzialne zagrania itp. Z biegem czasu gral coraz pewniej i w koncu wystrzelil. Mam nadzieje, ze Thiago po kontuzji to bedzie ten zawdonik, ktory robil nasza gre, a nei Thiago z poczatkow jego gry w FCB.
12.08.2014 10:45
@Marienplatz
bardziej w rankingu reprezentuje siebie niz Polske, bo zeby osiagnac duzy skok w rankingu to kilka druzyn musialoby walczyc w Europie a nie jedna.
Ja wciaz uwazam, ze Polski nie reprezentuje, bo ja na przyklad nie czuje sie przez nia reprezentowany :) A sympatia warszawksiej ekipi sympatia nie darze z prozaicznej przyczyny... kibicuje innej ekipie :P ale w kazdym razie nienawiscia do niej nie palam. Jak juz pisalem sposob jaki Legia odpadla jest bardzo przygnebiajacy i szokujacy ale co najgorsze... wychodzi na to, ze sprawiedliwy(z prawnego punktu widzenia)
09.08.2014 18:21
@Marienplatz
Legia to nie Polska i nie reprezentowala Polski na arenie miedzynarodowej a co najwyzej Warszawe i w glownej mierze siebie sama. Nie jestem kibicem Legii i jej nie kibicowalem. Szkoda mi jej troche, bo w naprawde w niefajny sposob odpadla, ale jednak podstawy prawne to mialo... Poza tym gdyby np Legii taka sytuacja sie zdarzyla, ze to Celitc odpada to wszysyc by pisali, ze UEFA wie co robi i nawet mowy by nie byo, ze Legia nie ma honoru(bo oczywiscie przyjela by ten walkower).
09.08.2014 10:53
@karl1985
gdyby druzyna, ktorej ja sympatyzuje zostala tak potraktowana bylbym w szoku i szukalbym winnych i byc moze winilbym na goraco UEFE. Tym bardziej, ze jest to pierdola, malo zwiazana ze sportem. Ale jednak prawo to prawo... przepisy to przepisy, gdybysmy nie stosowali sie do prawa to jaki bylby z niego pozytek? Byc moze UEFA pomysli nad zmiana tego przepisu i to bylby jedyny plus tej calej sytuacji.
08.08.2014 22:29
karl, zgloszony zawodnik musi byc bo musi odbyć kare i zająć miejsce w kadrze aby klub odczul te kartke. Z kadry 25 osobowej 24 będzie mial dostępnych.
Zreszta mi Legii nie szkoda. Raz ze nie jestem z Warszawy( i Sosnowca:P), dwa kazdy kibic Bayenu powinien miec awersje do tego klubu za spalenie naszego herbu bodajze w 2004 roku.
08.08.2014 16:40
dzieki pecz! Chociaz to juz widzialem i prawde mowiac nie widac tu co zaszlo :P meczu nie widzialem, szerszej perspektywy nie mam wiec nie wiem komu i dlaczego tak macha palcem Pep :P
07.08.2014 10:28
nie ogladalem spotaknia ale skoro Guaradiola zachowal sie nietatktowanie to musial miec powod. Facet zawsze odznaczal sie klasa i kultura dlatego dziwi mnie, ze wydarzyla sie taka sytuacja. Ma ktos moze fajny skrot z tego meczu albo chociaz ta sytuacja?
07.08.2014 09:58
kadre mamy bardzo dobra, uzupelnilismy ja kilkoma zawodnikami(Bernat, Reina), wymienilismy napastnikow, do tego mlodzi zawodnicy maja dostawac wiecej szans. Pozbycie sie Kroosa sprawia, ze bedziemy miec wiecej luzu w pomocy i wiecej zawodnikow dostanie szanse na gre. W zeszlym roku nie bylo z tym problemu, bo w pewnym momencie prawie pol podstawowej 11 leczylo kontuzje. Mysle, ze za rok pokusimy sie o jakis wiekszy transfer - trzeba bedzie znalesc nastepca dla Riberego. Chociaz ja osobiscie uwazam, ze w tym okienku jeden srodkowy obronca by sie przydal.
Co do sezonu, uwazam, ze poczatek bedzie w naszym wykonaniu bardzo slaby. Mam nadzieje, ze z kazdym kolejnym meczem bedziemy sie rozkrecac. W przeciwienstwie do zeszlego sezonu gdzie zaczelismy swietnie, a na wiosne gralismy juz coraz gorzej.
06.08.2014 10:53
Ja bym sie cieszyl, gdyby do nas przyszedl chociaz jak juz pisalem srednio do nas pasuje umiejetnosciami.
Z Neuerem zaden bramkarz nie bylby wstanie wygrac rywalizacji... drugi bramkarz ma byc odpowiednim partnerem do treningu i byc wsparciem dla druzyny gdy Neuer jest niedyspozycyjny
02.08.2014 20:48
Borubar do FCB ^^ w sumie... bramkarz kompletnie do nas nie pasujacy umiejetnosciami i charyzma(jako drugi bramkarz). Gra kiepko na przedpolu i srednio nogami do tego jest charakterny i ambitny czyli jako drugi bramkarz bylby niezadowolny ze swoej pozucji... z drugiej strony to Polak ^^ i jednak narodowa duma rozpiera :P ja tam bym sie cieszyl:D po przyjsciu Lewego moge pocztyac o FCB praktycznie na kazdym portalu internetowym
02.08.2014 11:36
@jastrzab123
nie? :) a Van Bommel i Thiago? :P
30.07.2014 23:10
@UKU
mowili, mowili na E2, ale jak juz mowilem, bylo to jakis czas temu. Wypominali mu ten blad dosc dlugi czas, troche podobna sytuacja jak z Van Buytena z Matusiakiem... ^^
30.07.2014 18:04
Valdes nogami gra bardzo dobrze, co juz koledzy ponizej wyjasnili. Bledy zdarzaja sie kazdemu. Pamietam jak pare lat temu kilku komentatorow mowilo, ze Nuer gra slabo nogami(jednym z nich byl chyba Hajto), a dlaczego? Bo w jednym meczu zagral pod nogi Reusa(kiedy gral jeszcze w Gladbach) i tak padla bramka - wiec nie radze sie sugerowac jednostkowymi bledami ^^
co do umiejetnsoci czysto bramakrskich Valdesa... uwazam, go za przecenionego i przecietnego bramkarza, ale jako zmiennik bylby ok.
29.07.2014 22:34
swietnie gra nogami, a nie na przedpolu - moj blad ;)
29.07.2014 20:22
Valdes? swietna opcja, bramkarz idealnie do nas pasujacy. Po wielu latach gry w Barcie swietnie gra na przedpolu i jest przyzwyczajony do malej ilosci interwencji w meczu. Jako drugi bramkarz bylby genialnym rozwiazaniem. Jedyny minus to zarobki tego pilkarze i ewentualnie ambicje... ale jakby podpsial kontrakt to chyba zdawalby sobie srpawe ze duzo nie pogra. Pogralby w DFB Pokal i pare meczy w BL.
29.07.2014 20:21
@Hades82
a Mandzo biegal, walczyl, ale gdy druzynie nie szlo to z niego pozytku nie bylo. Chyba, ze dluga pilka i MOZE z glowy cos strzeli. Zreszta Lewandowski tez jest zadzior i gdy trzeba to przycisnie w pressingu, a na wlasna polowa wracac sie nie musi, jeden zawodnik z przodu zostac moze.
Po tych dwoch meczach widze, ze Lewy daje duzo wiecej druzynie w ofensywie, a to jest wymagane od napastnika. Mandzu dawal duzo wiecej w obronie ale co z tego? Napastnik ma strzelac gole(tym sie jeszcze CHorwat bronil), stwarzac sytuacje,asystowac itd z tym juz wypadalo gorzej :)
jesli Lewy bedzie tak pakowal bramy w sezonie to kupi mnie calkowicie
27.07.2014 20:26
mecz na pewno lepszy w naszym wykonaniu od wczorajszego. Przyspieszylismy gre, wiecej bylo kombinacji ale to wciaz dla mnie za malo :P chociaz jak na poczatek przygotowan to juz jest niezle. Obrona podobnie jak wczoraj, niby wszystko ladnie, pewnie ale jakis babol i zagranie do rywala sie przytrafil. I wciaz te kontry musimy poprawic.
Podoba mi sie nasz pressing, nie jest jeszcze idealny ale abrdzo fajnie wyglada. Czesto przejomowalismy pilke na stronie rywala. Lewandowski jak narazie gra swietnie, bije na leb Mandzukicia - moze dzis mniej biegal i walczyl ale zdrugiej strony po co? do tego moglbyc zmeczony. Oby strzelal w sezonie tak jak teraz. Na wielki plus Rode, moze z niego bedziemy miec drugiego Dante? Przyszedl, niby na lawke a sie wedrze przebojem to pierwszej 11. Holger przecietnie, widac ze potrzebuje jeszcze duzo gry by pewnosc wrocila. Bernat bez blysku, ciezko go ocenic jak na razie.
27.07.2014 19:59
@dzordan
zgodze sie z toba co do Alaby, w ostatnim sezonie prezentowal sie srednio i nie zachwycal tak jak dwa sezony temu. A to jest o tyle dziwne, ze za Guardioli boczny obronca wiecej razy mogl schodzic do srdoka i angazowac sie w gre ofensywna co przeciez jest celem Alaby.
27.07.2014 13:53
Rankingi kickera:
Bramkarze:
Klasa światowa:
1. Manuel Neuer (Bayern Monachium)
Klasa międzynarodowa:
2. Ralf Fährmann (Schalke 04)
3. Bernd Leno (Bayer Leverkusen)
4. Roman Weidenfeller (Borussia Dortmund)
5. Marc-André ter Stegen (Borussia M'gladbach)
Klasa ligowa:
6. Kevin Trapp (Eintracht Frankfurt)
7. Ron-Robert Zieler (Hannover 96)
8. Sven Ulreich (VfB Stuttgart)
9. Raphael Schäfer (FC Nürnberg)
10. Thomas Kraft (Hertha Berlin)
W polu widzenia:
11. René Adler (Hamburger SV)
12. Oliver Baumann (SC Freiburg)
13. Diego Benaglio (VfL Wolfsburg)
14. Marwin Hitz (FC Augsburg)
15. Loris Karius (FSV Mainz)
16. Raphael Wolf (Werder Brema)
Środkowi obrońcy:
Klasa światowa:
1. Mats Hummels (Borussia Dortmund)
Klasa międzynarodowa:
2. Jerome Boateng (Bayern Monachium)
Klasa ligowa:
3. Ömer Toprak (Bayer Leverkusen)
4. Sokratis (Borussia Dortmund)
5. Javi Martinez (Bayern Monachium)
6. Naldo (VfL Wolfsburg)
7. Nikolce Noveski (FSV Mainz)
8. Kaan Ayhan (Schalke 04)
9. Ermin Bicakcic (Eintracht Braunschweig)
10. Jan-Ingwer Callsen-Bracker (Augsburg)
W polu widzenia:
11. Dante (Bayern Monachium)
12. Matthias Ginter (SC Freibuirg)
13. Tony Jantschke (Borussia M'gladbach)
14. Ragnar Klavan (Augsburg)
15. Robin Knoche (VfL Wolfsburg)
16. Sebastian Langkamp (Hertha Berlin)
17. Joel Matip (Schalke 04)
18. Sebastian Prödl (Werder Brema)
19. Martin Stranzl (Borussia M'gladbach)
20. Niklas Süle (TSG Hoffenheim)
Klasa światowa:
-
Klasa międzynarodowa:
David Alaba (Bayern Monachium)
Benedikt Höwedes (FC Schalke 04)
Ricardo Rodriguez (VfL Wolsfburg)
Klasa ligowa:
Erik Durm (Borussia Dortmund)
Fabian Johnson (TSG 1899 Hoffenheim)
Saed Kolasinać (FC Schalke 04)
Joo-Hu Park (1. FSV Mainz 05)
Rafinha (Bayern Monachium)
Zdenek Pospech (1. FSV Mainz 05)
W polu widzenia:
Andreas Beck (TSG 1899 Hoffenheim)
Santiago Garcia (Werder Brema)
Sebastian Jung (Eintracht Frankfurt)
Julian Korb (Borussia M'Gladbach)
Matthias Ostrzolek (FC Augsburg)
Łukasz Piszczek (Borussia Dortmund)
Marcel Schmelzer (Borussia Dortmund)
Paul Verhaegh (FC Augsburg)
Skrzydłowi:
Klasa światowa:
1. Thomas Müller (Bayern Monachium)
2. Arjen Robben (Bayern Monachium)
3. Marco Reus (Borussia Dortmund)
Klasa międzynarodowa:
4. Franck Ribery (Bayern Monachium)
5. Mario Götze (Bayern Monachium)
Klasa ligowa:
6. Kevin de Bruyne (VfL Wolfsburg)
7. André Hahn (FC Augsburg)
8. Kevin Volland (TSG Hoffenheim)
9. Ivan Perisic (VfL Wolfsburg)
10. Tobias Werner (FC Augsburg)
11. Eric Maxim Choupo-Moting (FSV Mainz)
12. Leonardo Bittencourt (Hannover 96)
W polu widzenia:
13. Julian Brandt (Bayer Leverkusen)
14. Hakan Calhanoglu (Hamburger SV)
15. Julian Draxler (Schalke 04)
16. Leon Goretzka (Schalke 04)
17. Kevin Großkreutz (Borussia Dortmund)
18. Patrick Herrmann (Borussia M'gladbach)
19. Szabolcs Huszti (Hannover 96)
20. Felix Klaus (SC Freiburg)
21. Sejad Salihovic (TSG Hoffenheim)
22. Jonathan Schmid (SC Freiburg)
23. Ibrahima Traoré (VfB Stuttgart)
27.07.2014 10:24
@Ciastek 87
mnie osobiscie nie zachwycil, ale to jego pierwszy mecz w sezonie wiec spokojnie :) byl mniej widoczny od rafinhi po drugiej stronie boiska ale jednak byl pod gra. Szybki, niezly technicznie.
27.07.2014 09:38
finansowo to wlasnie Bayern jest najlepiej zarzadzany. Nie mamy dlugow, mamy pokazna sume na koncie, swoj stadion i do tego juz splacony. To, ze Real jest lepszym produktem marketingowym tym lepiej swiadczy o FCB, ze utrzymuje ten sam poziom sportowy! BA! w ostatnimi czasy nawet bijac na leb Real(nie liczac zeszlego sezonu :P).
Dodatkowo Bayern stac na transfery po 100 mln i to bez kredytow, a Realu wlasnie, ze nie :P zreszta... nie chce sie zaglebiac w te srpawy bardziej bo poprostu sie nie znam.
27.07.2014 00:26
@jastrzab123
wlasnie, ze styl sie liczy a nie wynik :P przeciez tosparing w nic nie znaczacym turnieju ^^ tutaj Guardiola musi zobaczyc jak prezentuje sie druzyna i co musi poprawic ;] jak dla mnie mogli by nawet z 5:0 przegrac byle by zaprocentowalo to dobra gra w lidze
26.07.2014 22:16
srednio, nawet jak na sparing przedsezonowy. Gralismy tak, jak zakonczylismy ten sezon. W ofenyswie praktycznie tylko wrzutki w pole karne. Za malo szybkiej gry na jeden kontakt. Paradokslanie wlasnie tiki-taka troche by sie tu przydala. Drugi minus to kontry... ze dwie takie sytuacje byly gdzie zawodnik rpzejmuje pilke, rozpedza sie do kontry a jego partnerzy zostaja na swojej polowie... do poprawy! W obronie przecietnie... niby jako calosc dobrze wygladala ale dwa katastrofalne bledy indywidualne daly bramke Gldabach, a bylo ich wiecej. Plus wysoka obrona chyba jest zbyt niebezpieczna...
Na plus... hmm... Lewandowski? najlepszy na boisku. Rode zagral tez dobre spotaknie oraz Gaudinio - niezle sie chlopaczek prezentowal.
26.07.2014 22:11
koszulki okropne, a wszystko jest wina tego szarego paska na dole.
W trakcie meczu zawodnicy wyciagaja koszulki ze spodenek wiec widok pieknego, szarego, falujacego pasa jest nieunikniony.
25.07.2014 14:18
hoho juz bojownik o myslenie w Narodzie sie pojawil.
Moze Gerland zachwalal Badstubera, byc moze to jego pupil, moze Guardiola zdawal sobie sprawe, ze go podsluchuja, moze slyszalo to wieksze grono ludzi, z Badstuberem wlacznie itd.
23.07.2014 12:05
co do Badstubera.... uwazam, ze gdyby nie kontuzja to bylby lepszy od Hummelsa. BA! Nawet przed kontuzja uwazam, ze byl lepszy. Ale nie poruszal sie z taka gracja jak Hummels, wygladal troche pokracznie gdy zagrywal pilke(cos jak Mueller) ale byl waleczniejszy i pewniejszy. A technike ma wcale nie gorsza. Pamietacie kto wykonywal rzuty rozne i wolne za Van Gaala? Do tego Hummels gral w polskiej Borussi wiec jego rywal Badstuber, co oczywiste, byl deprecjonowany w polskich mediach.
a wypowiedz Guardioli? uwazam, ze to czysta kurtuazja. Gdyby to byla prawda, to faktycznie nie potrzeba nam nowego obroncy. Jednak uwazam, ze Holger jednak potrzebuje z pol roku by wrocic do swojej dyspozycji. A jesli sie nie uda to wypozyczenie badz nawet sprzedaz.
23.07.2014 11:53
ale przeciez wyraznie bylo mowione i to wielokrotnie, ze nie zamierzamy grac TYLKO 3-5-2. Ma byc to jeden z wariantow. Guardiola chce by druzyna nauczyla sie grac w kilku zestawieniach. Na slabsze druzyny byloby 3-5-2, a na mocniejszych powiedzmy 4-1-4-1.
22.07.2014 22:30
Dopiero 3 komemntarze i dwa kompletnie idiotyczne...
22.07.2014 21:50
zakupy za grube miliony nie gwarantuja zwyciestw. Zobaczycie, ze jesli odejdzie Khedira i Di Maria i przyjdzie Falcao to nic wielkiego nie ugraja? Dlaczego? Beda miec tak ultraofensywny sklad, ze zadna z ofensywnych gwiazd nie bedzie sie cofac. Jedynie Modric i Bale z ofensywnych graczy maja pojecie o grze defensywnej. No i oczywiscie klasyczna 6 Toni Kroos :D
22.07.2014 13:34
bramka padla dlatego, ze pilkarze sie zbuntowali i zagrali schemat, ktory kazal im grac Jupp
21.07.2014 20:54
nie moge w to uwierzyc, ze w mamy grac 3 srodkowych obroncow i nie planowac zakupu kolejnego. Za duze ryzyko jak dla mnie.
21.07.2014 20:36
@heat
a dlaczego nie? Mnie to np bardzo bawi
@zdf
co innego przegrac final, a co innego polfinal, w ktorym musielismy sie otwrzyc... itp, itd
Co do sparignu, ogladalem tak przelotnie. Bardziej pierwsza polowe i nie zauwazylem 3-5-2. Ewidentie poczatek zaczeli ustawieniem 4 obroncami (rafa, boa, alaba, contento)
21.07.2014 20:22
a dlaczego nie odniesiesz sie zdf do porazki z BVB w finale DFB Pokal tylko do porazki z Barca? :D
Sezon temu w sparingach Pep tez mieszal i z gra bylo roznie, a jesien mielismy wysmienita - tak dla przypomnienia malkontentom.
21.07.2014 20:17
hoho tych kompromitacji to byla na pewno kilka, choby 5:2 z BVB ale przeciez za kadencji Juppa sie nie liczy
21.07.2014 20:12
dokladnie zdf, Pep to czlowiek bez honoru, doprowadzil do najwiekszej kompromitacji w historii klubu - remis 1:1 po 70 minutach z MSV Duisburg
21.07.2014 20:09
@bassactiv
trzeba tez od razu zrezygnowac z ustawienia 3-5-2
21.07.2014 20:05
Kroos nigdy nie byl jakos szczegolnie zwiazany z FCB. Ni to Bawarczyk, ni to wychowanek(trafil do nas w wieku 17 lat). Nie odczulem wielkiej straty jego odejsciem. Ale to co teraz wyczytuje co Toni mowi, to az mi chce sie smiac ^^
21.07.2014 16:46
Jeden srodkowy obronca? toz to podstawowy blad taktyczny... chyba, ze Pep jest geniuszem pilkarskim i wymysli calkiem nowe, rewolucyjne ustawienie.
co do Draxlera... w ostanim sezonie pokazal, ze nie nadaje sie nawet na lawke do FCB.
21.07.2014 13:24
Nie wiem czy Alaba jako srodkowy obronca bylby dobrym rozwiazaniem.
21.07.2014 10:09
a mi sie wydaje, ze bedziemy mieszac ustawienie. Raz zagramy 3-5-2, raz 4-1-4-1, a innym razem 4-2-3-1. Juz w zeszylm sezonie moglismy zobaczyc, ze Pep bardzo czesto probuje zaskoczyc rywala taktyka. Sadze, ze to bardzo dobry pomysl, w przypadku gdy rywal nas zaskoczy bedziemy mogli bardzo latwo i szybko zmienic taktyke czym rozbijemy plany tatkyczne rywala.
20.07.2014 12:15
@donblekini
tak, tak... Guardiola... co z tego, ze Alaba od dawna wywiera nacisk na to by grac w pomocy. Prawdopodobnie jesli nie zostanie przesuniety - odejdzie. Ale oczywiscie to wszystko wina Guardioli.
18.07.2014 14:56
swoja droga jest to bardzo interesujace dlaczego ludzie zwiazani z FCB, ci ktorzy ogladali wiekszosc wystepow Kroosa nie smuca sie ta strata i nie uwazaja, ze Bayern duzo traci, a kibice Realu i wszyscy ci co widzili pare wystepow Kroosa sa przekonani, ze to najlepszy pomocnik(czy nawet defensywny pomocnik) na swiecie ^^
Sadze, ze przez pierwsze miesiace Kroos bedzie biegal i walczyl. Potem gdy wywawlczy miejsce, pewnie sie poczuje oleje to wszystko i znow bedzie gwiazdorzyl - tak jak u nas sie dzialo. Noo... a gdy nie wywalczy sobie miejsca to za rok, czy dwa bedzie gral pewnie w Seria A badz Premier League
18.07.2014 02:00
ehh... jak czytam co niektore komentarze to stwierdzam, ze poziom uzytkownikow tej strony spada na leb na szyje... :/
17.07.2014 22:27
w sumie, nawet shaqiri moglby zastapic Kroosa. Szwajcar zdecydowanie lepiej prezentuje sie w srodku pola niz na skrzydle.
16.07.2014 10:55
spojrzcie na ankiete na najlepszego gracza FCB w sezonie 2013/2014. Ile glosow oddalismy na Kroosa?
Czesc osob zachowauje sie jak pies ogrodnika. Kroos caly sezon nie zachwycal w FCB. BA! Smiem twierdzic, ze nie prezentowal sie nigdy w Bayernie w sposob wybijajacy czy lepszy od kolegow w zespole. Ale ze odchodzi "wychowanek", Niemiec, gwiazda MŚ no to trzeba wylac wiadro pomyj - oczywiscie na Guardiole :D
Na Mundialu zagral kilka niezlych meczy(jak cala reprezetnacja) to nagle jest swietnym grajkiem, ktorego nie mozna stracic. W Bayernie gral przecietnie, moze transfer do Realu cos zmieni i zacznie grac lepiej. My juz nie wycisniemy z niego niczego dobrego. Dla jego wlasnego dobra ten transfer moze byc przydatny, moze zacznie mu sie chciec biegac i walczyc :P Potencjal ma ogromny, niestety u nas nie rozwinal sie pelni. W kazdym razie zycze mu powodzenia.
15.07.2014 18:30
ile mozna... ludzie... Heynckes i tak by odszedl wiec zastepstwo dla trenera musialo byc. Nawet jesli by namowili Juppa na rok, czy dwa to i tak by ktos musial go zastpaic. Guardiola byl wolny wiec zakontraktowano go od razu, wydaje sie on naturalnym nastepca dla Heynckesa. Juz kolejny sezon idzie, a wy dalej uzalacie sie nad trenerm, stylem, wszystkim. Ahh... to taka nasza polska cecha narodowa, wracac i odwolywac sie za kazdym razem do historii.
15.07.2014 15:43
@doitsujin
przeciez my nie mamy zadnego MŚ ^^
14.07.2014 09:33
przeciez to Real, zaciagna kredyt kupia kilku graczy po 80 mln i dalej beda niszczyc rynek transferowy. A jesli Khedira od nich odejdzie to nie beda mieli praktycznie zadnego defensywnego pomocnika na poziomie... chociaz slyszalem, ze Kroos jest typowany na te pozycje ^^
13.07.2014 11:18
prawie cala kariere mial latke niespelnionej gwiazdy i szkalnego holendra, dopiero w Bayernie odczul spokoj od kontuzji, poczul smak wygranej oraz jest w genialnej formie. Do tego juz swoje lata ma i nie dziwie sie, ze nigdzie nie chce odchodzic :P Poza tym Bayern jest bardzo przyjaznym klubem dla pilkarzy i ich dba.
Na poczatku bylem niechetny przyjsciu Robbena, czlowiek ze szkla... myslalem, ze bedzie to strata tych 25(?) mln. Potem gdy gral nie lubilem go wciaz... nie podawal, byl arogancki i samolubny. Na szczescie z biegem czasu zmienil sie, uksztaltowal sie pilkarsko i jako czlowiek.
13.07.2014 11:15
@heat
nie zgodze sie z toba co do oceny Vlaara. Na mistrzostwach prezentuje sie swietnie, jeden z lepszych srodkowych obroncow. I wg mnie wlasnie takie typu zawodnika nam trzeba. Twardy, silny, swietnie gra w defensywie i kieruje obrona. Mamy juz wystarczajaco duzo obroncow, ktorzy moga wyprowadzac pilke wiec jeden harpagan z tylu nam sie przyda ^^
Szkoda tylko, ze ma juz 29 lat... lepszy juz raczej nie bedzie, a nie wiadomo czy zznowu nam sie uda jak z Dante.
13.07.2014 10:59
@pele
ho ho. Odkad pamietam to Real, MU czy Barca zawsze staly wyzej w transferowej "hierarchii" niz Bayern. Na szczescie w ostatnich latach to sie zmienia i Bayern jest rownorzednym rywalem dla klubow hiszpanksich czy angielskich. Jeszcze gdyby poziom BL sie zwiekszyl to spokojnie moglibysmy zdystansowac reszte klubow. Oczywiscie o ile utrzymalibysmy poziom pilkarski. Real przez 10 lat gral kaszane w LM a jednak ciagle przyciagal najwieksze gwiazdy, trzeba sobie wyrobic renome :P
12.07.2014 23:06
jedno jest pewne... jesli Niemcy przegraja to bedzie wina Guardioli :>
12.07.2014 14:07
@Ivan
lol.. Trapp zmiennikiem, mlody, swietny niemiecki bramkarz, ktory zostal wybrany najlepszych bramkarzem BL w zeszlym sezonie(?) mialby byc tylko zmiennikiem... i tu juz nie przeszkadza ci, ze jemu to zmarnuje kariere:D
Skoro Navas chce do Bayernu, jego wybor. Osobiscie uwazam, ze potrzebny nam bramkarz innego typu ale jesli ktos taki jak Navas ma przyjsc to czemu nie. Zreszta na pewno bedzie gral dosyc sporo(DFB Pokal, pare meczy w lidze), nie sadze by siedzial tyle co Starke.
@lukowaty
z tym Realem to pojechales... ^^ Lopez jest bardzo dobrym bramkarzem ale Casillas to cien siebie sprzed lat... a dwojke bramkarzy najlepsza ma jak narazie Chelsea(Cech i Courtoisa) i w sumie Barca ma swietna dwojke.
11.07.2014 19:32
ehh alez mnie smieszy to gadanie o przywiazaniu do klubu, ze Bayern dla niektorych pilkarzy to cos wiecej niz przystanek.
otoz prawda taka, ze Bayern to przystanek dla kazdego pilkarza z tym, ze prawdopodnie ostatni. Sa wyniki, jest zespol, pieniadze to pilkarze nie maja po co zmieniac barw klubowych. Pare lat temu gdy nie bylo takich wynikow Lahm i Schweini bez zawahania mowili, ze byc moze zmienia kluby, ze nie beda grac do konca zycia w FCB.
Oczywiscie wychowankowie, zwlaszca z dlugoletnim stazem inaczej czuja sie w klubie, bardziej jak w domu ale nie zmienia to faktu, ze to ich miejsce pracy i to jest ich glownym priotytetem.
A juz najwiekszy moj smiech wzbudza, gdy ktos mowi o Mandzukiciu, ze mial Bayern w sercu a LEwandowski jest zly bo to najemnik :D
11.07.2014 19:25
juz nie przesadzajmy z tym wzrostem. Guardiola ZAWSZE wystawial przynajmnije 4 zawodnikow powyzej 180 cm, ktorzy nastepnie bronili strefa przy rzutach roznych. Reszta byla ewentulanie odpowiedzialna za indywidualne krycie badz przeszkadzanie.
Poza tym Chile pokazalo, ze nie trzeba miec wielkoludow by dobrze bronic rzuty rozne. Oczywiscie duzo lepiej miec kilku wysokich zawodnikow ale o to nie musimy sie martwic bo takowych mamy.
11.07.2014 13:47
@kubus
na Canal + sa bardzo dobrzy komentatorzy. Lige angielska super sie oglada. Gdy mecz jest nudny potrafia powiedziec jakas ciekawa anegdote(na temat danych zespolow nawet jak gra np Norwich z Sunderlandem) i nie gadaja o sobie czy reprezentacji Polski co niestety czesto zdarza sie na Eurosporcie gdy jest nudny mecz.
W sumie na E2 tez sa niezli komentatorzy, nie liczac Borka i tych wszystkich wspolkomentatorwo(Hajty, Kłosy, Gilewicze itp)
10.07.2014 11:25
mozna sie tego bylo spodziewac. Mecz Brazyli z Niemcami rozbudzil apetyty i ludzie oczekiwali swietnego widowiska a tu nudne 120 minut...
a bohaterem zostal chyba najgorszy bramkarz tego Mundialu ^^
Patrzac na gre Argentyny na tych mistrzostwach to Niemcy beda fawortyem, jednak moze im sie trafic gorszy dzien wiec uwazam, ze szanse wyrowane.
10.07.2014 00:52
zabawne jak jeden mecz potrafi zmienic czyjes zdanie na temat trenera, druzyny, zawodnikow. Pare dni wczesniej co druga osoba krytykowala Loewa, to jak gra reprezentacja, jak graja niekotrzy zawodnicy. A tu 7:1 i nagle zespol jest genialny :D To samo bylo z FCB w tym sezonie.
Mecz byl swietny, Niemcy zagrali swietnie. Ale nie oszukujmy sie, ten wynik w glownej mierze byl mozliwy dzieki fatalnej i zenujacej postawie Brazylijczykow. Przeciez oni w pierwszej polowie staneli i w 6 minut dali sobie strzelic cztery bramki(sic!).
09.07.2014 10:27
wracajac do tego Lahma... Guardiola go przesunal do srodka bo nie mial kto tam grac. Gdy wszyscy byli zdrowi Lahm jeszcze tam grywal niekiedy ale Guardiola juz czescsiej wystawial go na boku obrony.
i nie rozumiem o co ten bol dupy, przeciez wszyscy doskanle to widzieli, ze Lahm gral swietnie w FCB na def. pomonicku. W reprezentacji gra jednak slabo na tej pozycji co pewnie tez jest wina Guardioli ^^
Hmmm... pewnie Scolari przed meczem dzownil do Pepa i pytal sie o taktyke, dlatego przegrali 1:7
09.07.2014 00:13
@Ivan
wiesz... gdy Niemcy grali slabo na tych mistrzostwach to wielu mowilo, ze kopiuje Guardiole a gdy wygrywa to wylacznie jego pomysl ^^ na prawde zabawnie sie to wszystko czyta.
Poza tym ciezko ocenic w jakim stylu graja Niemcy na tym MUndialu, bo kazdy mecz zagrali inaczej.
09.07.2014 00:08
Zaskakujace. Ba! Szokujace byly slowa komentatorow, a w zasadzie ich epitety...
Wszystko co tyczylo sie Niemcow ich gry bylo nazywane: wyrachowanym, dokladnym, zaplanowanym, okrutnym - zamiast pieknym, wspanialym, genialnym itp
o BRazyli, ktora grala paskudnie co chwile slyszalem ze pieknie grali na tych mistrzostwach, wspaniale indywidualnosci oraz oczywscie wspomnienia sprzed 30 lat Szpakowskiego...
09.07.2014 00:05
jak zyje to nie widzialem jeszcze takiego meczu - moze troche zblizone bylo 0:4 z Realem czy 4:0 z Barca...
Niemcom wychodzilo wszystko, bramki na 2:0 i 3:0 zniszczyly Brazylijczykow, potem grala juz tylko jedna druzyna. Chociaz Niemcy i tak okazali sie litosciwi i nie grali na maxa do konca w tym meczu.
Brazylia grala zenujaco... w sumie pokazali to co do tej pory na turnieju. Dluga pila do przodu, agresja i indywidualnosci.
Nasi swietnie zagrali, Schweini troche niewidoczny ale on byl od czarnej roboty. Kroos gra jak nigdy, gdyby w Bayernie gral prostopadle pilki i w ogole do przodu jak w reprezentacji to wtedy moglby liczyc na wyzszy kontrakt. Chociaz z drugiej strony... przygladalem mu sie. Zagral bardzo dobre zawody ale to wciaz Kroos z FCB, tyle ze wiecej biega, wiecej podaje do przodu.
Final to juz bedzie inna bajka.
08.07.2014 23:58
coz... Ferdinando zawalil jedna z bramek ^^
08.07.2014 22:59
hehe a tu w drugiej polowie Brazylia wali 5 bramek i dogrywka - patrzac na to co sie dzialo na tym Mundialu to nic mnie juz nie zdziwi.
08.07.2014 22:54
a ja wciaz mam nadzieje, ze nowym obronca nie bedzie Godin. Nie przekonuje mnie Urugwajczyk, nie wydaje mi sie by wydatnie wzmocnil linie obrony.
08.07.2014 19:28
@kubus
...eee? Przeciez na Mudnialu Kroos przechodzi samego siebie... W porownaniu do tego co gral w Bayernie to niebo, a ziemia. Zagrywa prostopadle pilki, biega, walczy. Wiadomo, nie jest to dalej cos, czego ja osobiscie bym wymagal aby pokazaywal w FCB ale ewidentnie dobrze mu sie gra na tych mistrzostwach i niezle sie prezentuje.
08.07.2014 11:32
@doitsuijin
z drugiej strony Brazylia bez Neymara moze zagrac jako kolektyw, beda grac bardziej po brazylisjku. Do tej pory nie zachwycali na Mundialu. Moze to przez to, ze grali wlasnie na Neymara?
Zobaczymy, obie ekipy maja rowne szanse z malym plusem dla Brazyli(gospodarz). Niemcy tez nie zachwycaja wybitna gra na tym Mundialu.
08.07.2014 11:07
@kubus
ja rozumiem, ze mozna nie czuc smutku z powodu odejscia Kroosa ale pisanie, ze jest drewaniany, ma mase strat i jest przecietny jest smieszne.
a co do Thiago... jakby na to nie patrzec to pol roku trzeba bylo czekac aby w koncu zaczal dobrze grac, a potem i tak leczyl kontuzje :P
Nie zmienia to faktu, ze ja osobiscie tez nie bede plakal za Kroosem i uwazam, ze znajdziemy kogos lepszego.
08.07.2014 10:13
jednego nie rozumiem... dlaczego porownujecie Kroosa do takich zawodnikow jak Vidal, Pogba, Schweini czy Modric? Przeciez to sa defensywni pomocnicy badz klasyczni, uniwersalni srodkowi. Kroos jest ofensywnym pomocnikiem i nic tego nie zmieni. Od dwoch lat przesuwa sie go do tylu i wyglada to przecietnie. Na pozycji 6 gdy gral to nie bede sie wypowiadal... katastrofa. Gdy gralismy na dwoch "defensywnych" pomocnikow to gdy zajmowal miejsce obok rzeczywistego defensywnego pomocnika to w miare to wygladalo ale tylko w wariancie ofensywnym. Natomiast jako ofensywny pomocnik prezentowal sie niezle ale wg mnie nam tam potrzebny jest zawodnik szybki, zwinny, kreatywny i dobrze dryblujacy - Kroos jest tylko kreatywny.
08.07.2014 09:18
taaa...
w kazdym razie jeszcze zakup srodkowego obroncy i ewentualnie za Kroosa jakis ofensywny zawodnik i kadra wydaje sie byc kompletna. Nie mozna tez szalec za bardzo, moze zrobic sie za ciasno w skladzie.
07.07.2014 21:46
Na miejscu zarzadu nie puszczalbym go za wszelka cene. Jak Real zaplaci odpowiednia kwote to ok - zwlaszcza, ze oni musza wydywac dwa razy wiecej. Najwyzej Kroos zostanie na rok, troche pogra, zagrzeje laweczki.
07.07.2014 21:43
W Borussi gra 3 Polakow, w Arsenalu z 4-5 Niemcow, w Newcastle rzesza Francuzow i tak wymieniac mozna bez liku. W Bayernie gralo do niedawna 3 Brazylijczykow i nikomu nie przeszkadzalo ale tzrech Hiszpanow to juz skandal :D
i dodatkowo Ivann Bayern jak do tej pory pokazal typowa bawarska filozofie co do transferow - sprowadzili mlodego utaletnowanego Niemca(Rode), jednego z najlepszych graczy BL i druzyny rywala(Lewandowski) i mlodego perpsepktywicznego grazca za nieduza kwote(Bernata).
07.07.2014 17:06
Pierwszy raz slysze o tym zawodniku ale to pewnie dlatego, ze nie interesuje sie La Liga.
Lewy obronca/skrzydlowy - Dwie pieczenie na jednym ogniu. Zamiennik dla Contento i Shaqirieqo(o ile odejdzie).
Nowy lewy obronca byl nam potrzebny dla rywalizacji z Alaba i w dodaktu moze zagrac w ofensywie. 10 mln nie jest to duzo. Sprawdzi sie albo nie - zawsze potem mozna go sprzedac za te 6-7 mln. Czesto robilismy takie dziwne transfery i roznie to bywalo (Braafheid[tak to sie pisalo?], Pranjic, Dos Santos, Breno, Dante)
07.07.2014 16:51
a ja wam powiem, ze Navas mnie nie przekonal po tym meczu :P dlaczego? Gosc jest przecietnego wzrostu jak na bramkarza i w walkach o gorna pilke(rzuty rozne m.in) mial problemy. Na przedpolu i gre nogami ciezko mi bylo ocenic bo nie mial duzo takich sytuacji. Na lini jest swietny, skoczny, wygimnastykowany ale nam potrzebny jest bramkarz, ktory bedzie wylapywal strzaly, zgarnial wrzutki i czyscil na przedpolu. Navas w tym elemenecie z teog co zawuazylem nie prezentuje sie juz tak dobrze. Bramkarz tego typu najlepiej nadaje sie do slabszych zespolow gdzie bedzie mial duzo okazji do wykazania sie, bronienie sam na sam, silnych strzalow itp. Podobna sprawa jest z Ochoa, tez swietny na lini i przy tym bardzo efektowny ale jednak pozostale elementy sa juz przecietne.
A Krul mialem wrazenie, nie rzucal sie w ciemno tylko czekal do ostatniego momentu i rzucal sie za pilka. Robil to swietnie i wg mnie tak powinno sie bronic karne. Jak napastnik strzeli dobrze to chocbys rzucil sie w dany rog - nie obronisz, gdy jednak strzal bedzie zly, wtedy bramkarz ma szanse siegnac pili.
06.07.2014 13:14
Brazylia swoja postawa w calym turnieju kompletnie nie zyskuje sobie sympatii bezstronnych kibicow. A to dziwne... chocby z racji tego, ze sa gospodarzamy i Brazylijczykami ^^
05.07.2014 00:02
akurat Bayern Hummelsa nie olal... Nie mial szansy na gre to go wytransferowali do BVB z opcja powrotu. Ale pozniej Hummels tego nie chcial. Swoja droga nie ma co go zalowac... obronca swietny, to fakt ale bardzo czesto zdarzaja mu sie wrecz smieszne babole, do tego podatny na kontuzje. Takze nie ma tego zlego :P
Kolumbia : Brazylia - fajny meczyk, szybkie tempo. Wyglada troche jakby druzyny grali bez zalozen taktycznych, zwlaszcza Kolumbia ale dzieki temu mamy szybkie i ciekawe widowisko :)
04.07.2014 22:53
Noo w drugiej polowie defensywa Niemiec juz duzo lepiej sie spisywala ale byly nerwowe momenty. Francja absolutnie NIC nie pokazala. Wyszlo doswiadczenie reprezentacji Niemiec, ktora w drugiej polowie pokazala madrosc i spokoj.
Schuerlle dwie patalnie, powinien zakonczyc ten mecz :) sedzia tez sie kiepsko spisywal wg mnie, zdarzylo sie pare bledow.
ale i tak najgorszym elementem dzisiejszego spotaknia byl Mielcarski i Szpakowski... jak zawsze z przymruzeniem oka ich sluchalem i mnie bawili to tym razem krew mnie zalewala. Widzieli dokladnie na odwrot kazda sytuacje boiskowa... Mielcarski twierdzil, ze byl ewidenty spalony gdy Schuerlle mial setke... Zaczal gadac, ze bramkarze wola piastkowac pilki niz lapac(gdy z 3 metrow Francuz kropnal petarde w Neuera) i tak wymienac mozna bez konca :/
04.07.2014 20:02
Wyglada ten mecz tak, jakby pora rozgrywania spotkania obu ekipom ewidentnie przeszkadzala. Malo jakis klarownych akcji, niezbyt szybkie tempo. Pewnie rozkreci sie z biegem czasu.
Francuzi przy silniejszym rywalu kompletnie nic nie pokazajua, tylko kontrami potrafia zaskoczyc. Niemcy zas z wielkim trudem konstruuja atak pozycyjny ale zdarzaja im sie jakies kontry na szczescie ^^
Obrona niemiecka to sito... gdyby grali dzis z lepiej ulozona druzyna niz Francja to stracili by kilka goli. Chociaz pod koniec spotkania zaczeli ciut lepiej grac w defensywie, moze dlugo wchodzili w mecz?
04.07.2014 18:54
nie rozumiem calej tej afery z Kroosem rozdmuchanej przez media. Real sie cieszy, ze beda miec genialnego defensywnego (sic!) pomocnika, a my narzekamy, ze tracimy mloda gwiazde niemieckiej pilki...
Kroos nie rozwinal sie tak jak wszyscy by tego oczekiwali. Przeciez byl wybrany najelpszym graczem MŚ U17 bodajze i mial sie bic o miano najlepszego gracza globu... Od przyjscia z Leverksuen gra wylacznie dobrze, nie pamietam spotkania, w ktorym Toni wygralby nam mecz. BA! Nie pamietam by byl kiedys najlepszy na boisku... W defenswyie jest zenuajcy, gra fatalnie, pamietamy jak gral jako 6... A w ofensywie moze wylacznie wystepowac w srodku pola. System Guardioli uratowal Kroosa poniewaz teraz gramy dwoma ofensywynymi srodkowymi pomocnikami, gdyby nie to pewnie grzalby lawe. Ostatnie miesiace pokazuja, ze w ofensywie Kroos spowalnia akcje i nic nie tworzy, gorzej niz Schweini w tym sezonie(ale ten przynajmniej walczy i stara sie bronic). Strzaly z dystansu? Ma swietnie ulozona noge ale ile tych bramek za 16 strzelil...? Na Mundialu Kroos gra ciut bardziej waleczniej, zdarzy mu sie prostopadla pilki ale wciaz to Kroos z Bayernu...
Szkoda tego zawodnika, wszyscy na niego liczyli. Moze sie chlopak w koncu odblokuje? Moze ten transfer dobrze mu zrobi? A chec sprzedania zawodnika i niechec w znacznym podwyzszeniu kontraktu swiadczy o tym, ze trener i zarzad mysla podobnie,. Zwlaszcza, ze mamy Thiago, ktory swietnie napedzal nasze akcje(chociaz drugiej strony przydalby sie drugi taki zawodnik, bo te kontuzje Hiszpana sa zbyt czesto...)
03.07.2014 12:04
najzabawniejsze jest to, ze kibice Realu uwazaja Kroosa za defensywnego pomocnika i nastepce Xabiego ^^
Jesli do nas ma przyjsc Vidal w zamian za Kroosa to z czysto pilkarskiego punktu widzenia wychodzimy na tym swietnie.
Zobaczymy jak to bedzie, priorytet to srodkowy obronca i mam nadzieje, ze nie bedzei to Godin - nie przekonuje mnie niestety.
W sumie... jesli mamy grac 3 srodkowych obroncow to nawet 2-3 stoperow musimy sprowadzic.
03.07.2014 08:40
Niemcy powinni solidnie przemeblowac sklad na Francje. Wszyscy widzieli, ze wymaga on poprawy.
Wejscie Schuerle ozywilo gre Niemcow, bo w koncu pojawil sie ten skrzydlowy co robil zamieszanie na skrzydle(chociaz nie liczac bramki nie bylo to tez jakies jego wysmienite zawody). Dziwi mnie tez niska ocena dla Mueller, ktory byl wg mnie najlepszym graczem Niemiec(nie liczac Neura).
Boki obrony to chyba najwiekszy mankament. Srodkowy obronca na boku? Zdalo to tylko egzamin z beznadziejna Portugalia. Ale z drugiej strony jakie Loew ma alternatywy? Grosskreutz, ktroy moze zaoferowac wylacznie bieganie, walke i ambicje ale przy technicznej i kombinacyjnej grze Niemiec bedzie jak kula u nogi(a nie licze, ze Niemcy zmienia styl gry). Durm? Moglby zaskoczyc, ale moze go to przerosnac... pierwszy mecz na Mundialu i odrazu 1/4?
01.07.2014 13:44
@KoanGuardiola
tak, zawsze tak gra. Mueller zagral dzisiaj to co zwykle gra.
Troche zenujaca gra w wykonaniu Niemcow. Jesli Loew czegos nie zmieni to w meczu z Francja nie wroze im dobrej gry. Trener Algierczykow nie bal sie zmian i w porownaniu do wczesniejszego spotaknia dokonal 5 zmian.
Ale Loew raczej tego nie zrobi ^^ zwlaszca, ze Oezil i Schuerlle bramki strzelili to beda grac w 1/4 :P
01.07.2014 00:35
Mueller najlepszy na boisku, fajnie by bylo jakby strzelil bramke. Mial juz ogrom sytuacji, widac musi dzis podawac ^^
Oezil nie wiem dlaczego jeszcze gra, nie bede tez rozumial jesli wyjdzie z Francja( o ile Niemcy dzis awansuja oczywiscie)
01.07.2014 00:15
w drugiej polowie juz troche lepiej Niemcy wygladaly ale to raczej jest spowodowane tym, ze Algierczycy juz nie maja sily tyle biegac.
bramkarz ma mecz zycia, Mueller nie strzela dwoch setek, wszystko przeciwko Niemcom ^^
30.06.2014 23:53
akurat Lahm na DP spisywal sie swietnie w Bayernie. W reprezentacji gra straszan kaszane.
akurat Alaba dlugo na skrzydle by nie pogral... sam chcial grac w srodku. Ale zgodze sie z wami, ze srodek obrony to kiepski pomysl dla niego. Ustawienie 3-4-3 prezentuje sie na dzie dzisiejszy baardzo slabo, ale z drugiej strony to byl JEDEN mecz w miare o jako taka stawke. W finale pucharu Niemeic tez zagralismy 3 w obronie i na dodatek Javi na srodku i wtedy to Pep byl geniuszem i swietnie ustawienie... Jesli Guardiola chce grac 3 srodkowych obroncow niech gra tak jak z BVB w finale DFB-Pokal - 3-5-2. Chociaz wtedy nasi skrzydlowi beda miec problem by grac.
16.08.2014 13:33
widze, ze nie tylko ja mam takie spostrzezenia co do Dante. Koncowka sezonu 2013 byla juz slaba w wykonaniu Brazylijczyka, a nastepny sezon to juz znaczacy regres. Guardiola moze i oslabil defensywe grajac jednym defensywnym pomocnikiem, ale to forma Dante w glownej mierze powodowala, ze nasza obrona byla jak sito. Guardiola ma spory bol glowy, ma problem by ustawic solidnie defensywe, a do tego dochodzi kontuzja Javiego, rekowalescent Holger, Boateng(ktorego forma rowniez jest czesto niestabilna) oraz Dante, o ktorym tu piszemy.
16.08.2014 10:21
@Adi
no tak, zgadzam sie ^^ ale jednak indywidualnie nasi obroncy wygladali bardzo dobrze, nawet Van Buyten byl nie do przejscia. Prawdopodbnie takie ustawienie, a nastepnie wyniki budowaly pewnosc siebie i forme zawodnikow. Zreszta po przegranej w finale z Chelsea wszyscy nasi gracze byli tak zmotywowani, ze wygrali by z 22 rywalami ^^
15.08.2014 13:59
no to mamy po mistrzostwie BL - Bendtner w Wolfsburgu.
a co do ustawienia trojka z tylu... samo w sobie ustawienie nie jest zle. Trener musi zadbac o to by pomocdobrze wspolpracowala z obroncami(Guardioli to narazie srednio wychodzi). Do tego musi miec odpowiednich wykonowacow... a z takowymi mamy problem ^^ i nie przypominajcie, ze za Juppa bylo wszystko ok, bo byl to tylko jeden sezon, w ktorym kazdy z naszych obroncow mial zyciowa forme - przypomne, ze Van Buyten byl wtedy nie do przejscia ;]
15.08.2014 13:06
jeszcze tutaj tylko zdf`a brakuje
13.08.2014 20:58
@JudasPriest
wiesz... mozna powiedziec wypadek przy pracy :D Nasi srodkowi obroncy nigdy nie byli wybitnymi graczami, ani takimi nigdy nie beda. Wczesniej o sile defensywy stanowila nasza pomoc, a nie obrona. Gdy Guardiola zrezygnowal z pary Schweini - Javi powinien pomyslec o wzmocnieniu defensywy.
13.08.2014 20:22
@JudasPriest
wiesz... mozna powiedziec wypadek przy pracy :D Nasi srodkowi obroncy nigdy nie byli wybitnymi graczami, ani takimi nigdy nie beda. Wczesniej o sile defensywy stanowila nasza pomoc, a nie obrona. Gdy Guardiola zrezygnowal z pary Schweini - Javi powinien pomyslec o wzmocnieniu defensywy.
13.08.2014 20:22
Oby to nie bylo zerwanie a tylko naderwanie...
13.08.2014 20:18
cos czuje, ze bedzie jeszcze jakis jeden, moze nawet dwa transfery(do nas). Obronca, po kontuzji Javiego to chyba oczywisty zakup, ale do tego kogos do srodka wypadaloby sprowadzic... z Gaudionio moga byc ludzie, ale za pare lat. Rode sodlidny... tylko solidny, a Shaq - dzis chyba najjasniejsza postac w naszej ofensywie - pokazal, ze gdy on ma ciagnac gre FCB to nic z tego nie bedzie.
13.08.2014 20:14
czyli wyglada na to, ze Javi zerwal wiezadla :/ kupno srodkowego obroncy jest wiec obowiazkiem... a do tego Dante z Boatengiem chca za wszelka cene nawiazac do wspanialej historii genialnego duetu srodkowych obroncow Demichelis-Van Buyten.
Fatalnie to wygladalo z naszej strony.
Nie ma sensu krytykowac bo by esej na 3 strony wyszedl...
na plus... ten wynik, kubel zimnej wody. Przyda sie to zawodnikom, w zeszlym roku pomoglo. Bernat pokazal sie z dobrej strony, ale wg mnie tam powinien grac Alaba. Gaudinio tez niezle chociaz w drugiej polowie zgasl i dostosowal sie do druzyny oraz oczywiscie Manu nasz najlepszy gracz.
Martwi mnie to, ze nie bylo praktycznie zadnego pomyslu na gre. TYm bardziej, ze BVB tez niczego specjalnego nie pokazalo. Mam nadzieje, ze reszta druzyny przez ten tydzien nadrobi zaleglosci i w meczu z VFL damy rade. CHociaz przypuszcam, ze cala ta runda moze byc bardzo kiepksa w naszym wykoniamiu.
13.08.2014 20:02
slabo, slabo to wyglada od straty bramki. Martwi mnie w sumie to, ze jedyny pomysl na gre to rozgrywanie pilki przez obroncow i dluga pilka. Innych wariantow gry nie widzialem. Lewandowski chyba psychicznie nie ogarnal, bo niewidoczny kompletnie. Javi na obronie gral calkiem, calkiem w porownaniuu do innych jego spotkan, niestety kontujza. Pewnie teraz kupimy jakiegos obronce... bo bardzo groznie to wygladalo.
BVB jest lepiej przygotowana fizycznie i mentalnie do tego spotaknia. Juz koncza okres przygotowawczy, a unas polowa zawodnikow dopiero zaczyna... Mueller niewodczny kompletnie.
Na plus Bernat i Guadinio.
13.08.2014 19:01
akurat gra Alaby na srodku to nie jest "wina" Guardioli, tylko Alaby, ktory sam chce tam grac. Javi grywal juz wczesniej na obronie chocby w Bilbao(oczywiscie lepiej gra w pomocy), a przesuniecie Lahma do srodka jak dla mnie swietny pomysl, zwlaszcza, ze Rafa dobrze sie prezentowal. Ale uwazam, ze jeszcze jeden sezon Lahm spokojnie moze grac na boku obrony. Zobaczymy w tym sezonie jak to bedzie. Guardiola bedzie bardziej mieszal i postara sie wymyslec cos nowego - zobaczymy jak to bedzie. Gdy gralismy swoje to bylo swietnie, przeciez na jesien niszczylismy wszystkich jak leci. Na wiosne cos sie zacielo i byl regres. Teraz Guardiola szuka innej drogi(na to wyglada) i teraz dopiero okaze sie czy jest swietnym trenerem. Jest mlody wiec w zasadzie nabiera doswiadczenia...
13.08.2014 15:45
CO do transferu obroncy sie zgodze. Wolalbym Laporte niz Godina. W kazdym razie kogos na srodek obrony, bo mamy tam malo zawodnikow. Odszedl Van Buyten to wrocil za niego Badstuber, ale to wciaz za malo.
W pomoce dla mnie jest ok. Kolejna gwiazda do srodka spowodowalaby scisk. Trafilismy na ten okres gdzie czesc naszych najlepszych zawodnikow bedzie myslala powoli o zakocnzeniu kariery(sa juz po 30) wiec trzeba myslec o ich zastepstwie. Z drugiej strony nikogo teraz nie kupimy bo wciaz prezentuja oni bardzo odbry poziom.
W pomocy mamy Thiago, ktory przed kontuzja gral swietnie do tego jest Schweini, Martinez, Goetze, Shaqiri, Hojbjerg, Lahm, Alaba. Wszyscy moga grac na srodku. A Lahm w pomocy to swietnie rozwiazanie co juz kiedys pisalem. Za niedlugo straci swoja szybkosc i dynamike, tak potrzebna do gry na skrzydle. Miejsce w srodku pomocy bedzie dla niego idealne. Zreszta pokazal to w zeszlym roku, ze gra swietnie w pomocy.
13.08.2014 11:02
Dzisiaj wg mnie powinnismy wyjsc takim skladem jaki gralismy w USA. Bez mistrzow swiata, no moze z jednym czy dwoma. Musza sie najpierw dorbze przygotowac do sezonu.
@Ovies
czy wtopa? Kroos i tak u nas nie gralby juz lepiej. Moze potrzebowal przenosin. Poczekajmy pol roku zeby ocenic jego pobyt w Madrycie. Zobaczymy czy wywalczy pierwsza 11, bo prawdziwy sprawdzian bedzie z mocniejszymi rywalami.
13.08.2014 09:32
Kroos gral to co gral zawsze w Bayernie. Moze troche wiecej biegal i sie staral ale z jego gry nie bylo duzo efektow. Gdyby Ronaldo i Bale byliby bez formy albo w ogole nie grali to kiepsko by sie to prezentowalo. Nie zmienia to faktu, ze Real bardzo dobrze gral, a jego najgrozniejsza bronia sa kontraataki.
a ciekawi mnie jak bedzie wygladala pomoc z mocniejszymi rywalami. Jak wiemy Kroos w defensywie jest slaby, wyglada na to, ze Modic bedzie musial harowac 2 x wiecej.
13.08.2014 09:27
@LukasFan przed kontuzja byl jednym z naszych najlepszych graczy, gral swietnie. Ale masz racje, pierwsze pol roku w Bayernie gral slabo. Masa strat, nieodpowiedzialne zagrania itp. Z biegem czasu gral coraz pewniej i w koncu wystrzelil. Mam nadzieje, ze Thiago po kontuzji to bedzie ten zawdonik, ktory robil nasza gre, a nei Thiago z poczatkow jego gry w FCB.
12.08.2014 10:45
@Marienplatz
bardziej w rankingu reprezentuje siebie niz Polske, bo zeby osiagnac duzy skok w rankingu to kilka druzyn musialoby walczyc w Europie a nie jedna.
Ja wciaz uwazam, ze Polski nie reprezentuje, bo ja na przyklad nie czuje sie przez nia reprezentowany :) A sympatia warszawksiej ekipi sympatia nie darze z prozaicznej przyczyny... kibicuje innej ekipie :P ale w kazdym razie nienawiscia do niej nie palam. Jak juz pisalem sposob jaki Legia odpadla jest bardzo przygnebiajacy i szokujacy ale co najgorsze... wychodzi na to, ze sprawiedliwy(z prawnego punktu widzenia)
09.08.2014 18:21
@Marienplatz
Legia to nie Polska i nie reprezentowala Polski na arenie miedzynarodowej a co najwyzej Warszawe i w glownej mierze siebie sama. Nie jestem kibicem Legii i jej nie kibicowalem. Szkoda mi jej troche, bo w naprawde w niefajny sposob odpadla, ale jednak podstawy prawne to mialo... Poza tym gdyby np Legii taka sytuacja sie zdarzyla, ze to Celitc odpada to wszysyc by pisali, ze UEFA wie co robi i nawet mowy by nie byo, ze Legia nie ma honoru(bo oczywiscie przyjela by ten walkower).
09.08.2014 10:53
@karl1985
gdyby druzyna, ktorej ja sympatyzuje zostala tak potraktowana bylbym w szoku i szukalbym winnych i byc moze winilbym na goraco UEFE. Tym bardziej, ze jest to pierdola, malo zwiazana ze sportem. Ale jednak prawo to prawo... przepisy to przepisy, gdybysmy nie stosowali sie do prawa to jaki bylby z niego pozytek? Byc moze UEFA pomysli nad zmiana tego przepisu i to bylby jedyny plus tej calej sytuacji.
08.08.2014 22:29
karl, zgloszony zawodnik musi byc bo musi odbyć kare i zająć miejsce w kadrze aby klub odczul te kartke. Z kadry 25 osobowej 24 będzie mial dostępnych.
Zreszta mi Legii nie szkoda. Raz ze nie jestem z Warszawy( i Sosnowca:P), dwa kazdy kibic Bayenu powinien miec awersje do tego klubu za spalenie naszego herbu bodajze w 2004 roku.
08.08.2014 16:40
dzieki pecz! Chociaz to juz widzialem i prawde mowiac nie widac tu co zaszlo :P meczu nie widzialem, szerszej perspektywy nie mam wiec nie wiem komu i dlaczego tak macha palcem Pep :P
07.08.2014 10:28
nie ogladalem spotaknia ale skoro Guaradiola zachowal sie nietatktowanie to musial miec powod. Facet zawsze odznaczal sie klasa i kultura dlatego dziwi mnie, ze wydarzyla sie taka sytuacja. Ma ktos moze fajny skrot z tego meczu albo chociaz ta sytuacja?
07.08.2014 09:58
kadre mamy bardzo dobra, uzupelnilismy ja kilkoma zawodnikami(Bernat, Reina), wymienilismy napastnikow, do tego mlodzi zawodnicy maja dostawac wiecej szans. Pozbycie sie Kroosa sprawia, ze bedziemy miec wiecej luzu w pomocy i wiecej zawodnikow dostanie szanse na gre. W zeszlym roku nie bylo z tym problemu, bo w pewnym momencie prawie pol podstawowej 11 leczylo kontuzje. Mysle, ze za rok pokusimy sie o jakis wiekszy transfer - trzeba bedzie znalesc nastepca dla Riberego. Chociaz ja osobiscie uwazam, ze w tym okienku jeden srodkowy obronca by sie przydal.
Co do sezonu, uwazam, ze poczatek bedzie w naszym wykonaniu bardzo slaby. Mam nadzieje, ze z kazdym kolejnym meczem bedziemy sie rozkrecac. W przeciwienstwie do zeszlego sezonu gdzie zaczelismy swietnie, a na wiosne gralismy juz coraz gorzej.
06.08.2014 10:53
Ja bym sie cieszyl, gdyby do nas przyszedl chociaz jak juz pisalem srednio do nas pasuje umiejetnosciami.
Z Neuerem zaden bramkarz nie bylby wstanie wygrac rywalizacji... drugi bramkarz ma byc odpowiednim partnerem do treningu i byc wsparciem dla druzyny gdy Neuer jest niedyspozycyjny
02.08.2014 20:48
Borubar do FCB ^^ w sumie... bramkarz kompletnie do nas nie pasujacy umiejetnosciami i charyzma(jako drugi bramkarz). Gra kiepko na przedpolu i srednio nogami do tego jest charakterny i ambitny czyli jako drugi bramkarz bylby niezadowolny ze swoej pozucji... z drugiej strony to Polak ^^ i jednak narodowa duma rozpiera :P ja tam bym sie cieszyl:D po przyjsciu Lewego moge pocztyac o FCB praktycznie na kazdym portalu internetowym
02.08.2014 11:36
@jastrzab123
nie? :) a Van Bommel i Thiago? :P
30.07.2014 23:10
@UKU
mowili, mowili na E2, ale jak juz mowilem, bylo to jakis czas temu. Wypominali mu ten blad dosc dlugi czas, troche podobna sytuacja jak z Van Buytena z Matusiakiem... ^^
30.07.2014 18:04
Valdes nogami gra bardzo dobrze, co juz koledzy ponizej wyjasnili. Bledy zdarzaja sie kazdemu. Pamietam jak pare lat temu kilku komentatorow mowilo, ze Nuer gra slabo nogami(jednym z nich byl chyba Hajto), a dlaczego? Bo w jednym meczu zagral pod nogi Reusa(kiedy gral jeszcze w Gladbach) i tak padla bramka - wiec nie radze sie sugerowac jednostkowymi bledami ^^
co do umiejetnsoci czysto bramakrskich Valdesa... uwazam, go za przecenionego i przecietnego bramkarza, ale jako zmiennik bylby ok.
29.07.2014 22:34
swietnie gra nogami, a nie na przedpolu - moj blad ;)
29.07.2014 20:22
Valdes? swietna opcja, bramkarz idealnie do nas pasujacy. Po wielu latach gry w Barcie swietnie gra na przedpolu i jest przyzwyczajony do malej ilosci interwencji w meczu. Jako drugi bramkarz bylby genialnym rozwiazaniem. Jedyny minus to zarobki tego pilkarze i ewentualnie ambicje... ale jakby podpsial kontrakt to chyba zdawalby sobie srpawe ze duzo nie pogra. Pogralby w DFB Pokal i pare meczy w BL.
29.07.2014 20:21
@Hades82
a Mandzo biegal, walczyl, ale gdy druzynie nie szlo to z niego pozytku nie bylo. Chyba, ze dluga pilka i MOZE z glowy cos strzeli. Zreszta Lewandowski tez jest zadzior i gdy trzeba to przycisnie w pressingu, a na wlasna polowa wracac sie nie musi, jeden zawodnik z przodu zostac moze.
Po tych dwoch meczach widze, ze Lewy daje duzo wiecej druzynie w ofensywie, a to jest wymagane od napastnika. Mandzu dawal duzo wiecej w obronie ale co z tego? Napastnik ma strzelac gole(tym sie jeszcze CHorwat bronil), stwarzac sytuacje,asystowac itd z tym juz wypadalo gorzej :)
jesli Lewy bedzie tak pakowal bramy w sezonie to kupi mnie calkowicie
27.07.2014 20:26
mecz na pewno lepszy w naszym wykonaniu od wczorajszego. Przyspieszylismy gre, wiecej bylo kombinacji ale to wciaz dla mnie za malo :P chociaz jak na poczatek przygotowan to juz jest niezle. Obrona podobnie jak wczoraj, niby wszystko ladnie, pewnie ale jakis babol i zagranie do rywala sie przytrafil. I wciaz te kontry musimy poprawic.
Podoba mi sie nasz pressing, nie jest jeszcze idealny ale abrdzo fajnie wyglada. Czesto przejomowalismy pilke na stronie rywala. Lewandowski jak narazie gra swietnie, bije na leb Mandzukicia - moze dzis mniej biegal i walczyl ale zdrugiej strony po co? do tego moglbyc zmeczony. Oby strzelal w sezonie tak jak teraz. Na wielki plus Rode, moze z niego bedziemy miec drugiego Dante? Przyszedl, niby na lawke a sie wedrze przebojem to pierwszej 11. Holger przecietnie, widac ze potrzebuje jeszcze duzo gry by pewnosc wrocila. Bernat bez blysku, ciezko go ocenic jak na razie.
27.07.2014 19:59
@dzordan
zgodze sie z toba co do Alaby, w ostatnim sezonie prezentowal sie srednio i nie zachwycal tak jak dwa sezony temu. A to jest o tyle dziwne, ze za Guardioli boczny obronca wiecej razy mogl schodzic do srdoka i angazowac sie w gre ofensywna co przeciez jest celem Alaby.
27.07.2014 13:53
Rankingi kickera:
Bramkarze:
Klasa światowa:
1. Manuel Neuer (Bayern Monachium)
Klasa międzynarodowa:
2. Ralf Fährmann (Schalke 04)
3. Bernd Leno (Bayer Leverkusen)
4. Roman Weidenfeller (Borussia Dortmund)
5. Marc-André ter Stegen (Borussia M'gladbach)
Klasa ligowa:
6. Kevin Trapp (Eintracht Frankfurt)
7. Ron-Robert Zieler (Hannover 96)
8. Sven Ulreich (VfB Stuttgart)
9. Raphael Schäfer (FC Nürnberg)
10. Thomas Kraft (Hertha Berlin)
W polu widzenia:
11. René Adler (Hamburger SV)
12. Oliver Baumann (SC Freiburg)
13. Diego Benaglio (VfL Wolfsburg)
14. Marwin Hitz (FC Augsburg)
15. Loris Karius (FSV Mainz)
16. Raphael Wolf (Werder Brema)
Środkowi obrońcy:
Klasa światowa:
1. Mats Hummels (Borussia Dortmund)
Klasa międzynarodowa:
2. Jerome Boateng (Bayern Monachium)
Klasa ligowa:
3. Ömer Toprak (Bayer Leverkusen)
4. Sokratis (Borussia Dortmund)
5. Javi Martinez (Bayern Monachium)
6. Naldo (VfL Wolfsburg)
7. Nikolce Noveski (FSV Mainz)
8. Kaan Ayhan (Schalke 04)
9. Ermin Bicakcic (Eintracht Braunschweig)
10. Jan-Ingwer Callsen-Bracker (Augsburg)
W polu widzenia:
11. Dante (Bayern Monachium)
12. Matthias Ginter (SC Freibuirg)
13. Tony Jantschke (Borussia M'gladbach)
14. Ragnar Klavan (Augsburg)
15. Robin Knoche (VfL Wolfsburg)
16. Sebastian Langkamp (Hertha Berlin)
17. Joel Matip (Schalke 04)
18. Sebastian Prödl (Werder Brema)
19. Martin Stranzl (Borussia M'gladbach)
20. Niklas Süle (TSG Hoffenheim)
Klasa światowa:
-
Klasa międzynarodowa:
David Alaba (Bayern Monachium)
Benedikt Höwedes (FC Schalke 04)
Ricardo Rodriguez (VfL Wolsfburg)
Klasa ligowa:
Erik Durm (Borussia Dortmund)
Fabian Johnson (TSG 1899 Hoffenheim)
Saed Kolasinać (FC Schalke 04)
Joo-Hu Park (1. FSV Mainz 05)
Rafinha (Bayern Monachium)
Zdenek Pospech (1. FSV Mainz 05)
W polu widzenia:
Andreas Beck (TSG 1899 Hoffenheim)
Santiago Garcia (Werder Brema)
Sebastian Jung (Eintracht Frankfurt)
Julian Korb (Borussia M'Gladbach)
Matthias Ostrzolek (FC Augsburg)
Łukasz Piszczek (Borussia Dortmund)
Marcel Schmelzer (Borussia Dortmund)
Paul Verhaegh (FC Augsburg)
Skrzydłowi:
Klasa światowa:
1. Thomas Müller (Bayern Monachium)
2. Arjen Robben (Bayern Monachium)
3. Marco Reus (Borussia Dortmund)
Klasa międzynarodowa:
4. Franck Ribery (Bayern Monachium)
5. Mario Götze (Bayern Monachium)
Klasa ligowa:
6. Kevin de Bruyne (VfL Wolfsburg)
7. André Hahn (FC Augsburg)
8. Kevin Volland (TSG Hoffenheim)
9. Ivan Perisic (VfL Wolfsburg)
10. Tobias Werner (FC Augsburg)
11. Eric Maxim Choupo-Moting (FSV Mainz)
12. Leonardo Bittencourt (Hannover 96)
W polu widzenia:
13. Julian Brandt (Bayer Leverkusen)
14. Hakan Calhanoglu (Hamburger SV)
15. Julian Draxler (Schalke 04)
16. Leon Goretzka (Schalke 04)
17. Kevin Großkreutz (Borussia Dortmund)
18. Patrick Herrmann (Borussia M'gladbach)
19. Szabolcs Huszti (Hannover 96)
20. Felix Klaus (SC Freiburg)
21. Sejad Salihovic (TSG Hoffenheim)
22. Jonathan Schmid (SC Freiburg)
23. Ibrahima Traoré (VfB Stuttgart)
27.07.2014 10:24
@Ciastek 87
mnie osobiscie nie zachwycil, ale to jego pierwszy mecz w sezonie wiec spokojnie :) byl mniej widoczny od rafinhi po drugiej stronie boiska ale jednak byl pod gra. Szybki, niezly technicznie.
27.07.2014 09:38
finansowo to wlasnie Bayern jest najlepiej zarzadzany. Nie mamy dlugow, mamy pokazna sume na koncie, swoj stadion i do tego juz splacony. To, ze Real jest lepszym produktem marketingowym tym lepiej swiadczy o FCB, ze utrzymuje ten sam poziom sportowy! BA! w ostatnimi czasy nawet bijac na leb Real(nie liczac zeszlego sezonu :P).
Dodatkowo Bayern stac na transfery po 100 mln i to bez kredytow, a Realu wlasnie, ze nie :P zreszta... nie chce sie zaglebiac w te srpawy bardziej bo poprostu sie nie znam.
27.07.2014 00:26
@jastrzab123
wlasnie, ze styl sie liczy a nie wynik :P przeciez tosparing w nic nie znaczacym turnieju ^^ tutaj Guardiola musi zobaczyc jak prezentuje sie druzyna i co musi poprawic ;] jak dla mnie mogli by nawet z 5:0 przegrac byle by zaprocentowalo to dobra gra w lidze
26.07.2014 22:16
srednio, nawet jak na sparing przedsezonowy. Gralismy tak, jak zakonczylismy ten sezon. W ofenyswie praktycznie tylko wrzutki w pole karne. Za malo szybkiej gry na jeden kontakt. Paradokslanie wlasnie tiki-taka troche by sie tu przydala. Drugi minus to kontry... ze dwie takie sytuacje byly gdzie zawodnik rpzejmuje pilke, rozpedza sie do kontry a jego partnerzy zostaja na swojej polowie... do poprawy! W obronie przecietnie... niby jako calosc dobrze wygladala ale dwa katastrofalne bledy indywidualne daly bramke Gldabach, a bylo ich wiecej. Plus wysoka obrona chyba jest zbyt niebezpieczna...
Na plus... hmm... Lewandowski? najlepszy na boisku. Rode zagral tez dobre spotaknie oraz Gaudinio - niezle sie chlopaczek prezentowal.
26.07.2014 22:11
koszulki okropne, a wszystko jest wina tego szarego paska na dole.
W trakcie meczu zawodnicy wyciagaja koszulki ze spodenek wiec widok pieknego, szarego, falujacego pasa jest nieunikniony.
25.07.2014 14:18
hoho juz bojownik o myslenie w Narodzie sie pojawil.
Moze Gerland zachwalal Badstubera, byc moze to jego pupil, moze Guardiola zdawal sobie sprawe, ze go podsluchuja, moze slyszalo to wieksze grono ludzi, z Badstuberem wlacznie itd.
23.07.2014 12:05
co do Badstubera.... uwazam, ze gdyby nie kontuzja to bylby lepszy od Hummelsa. BA! Nawet przed kontuzja uwazam, ze byl lepszy. Ale nie poruszal sie z taka gracja jak Hummels, wygladal troche pokracznie gdy zagrywal pilke(cos jak Mueller) ale byl waleczniejszy i pewniejszy. A technike ma wcale nie gorsza. Pamietacie kto wykonywal rzuty rozne i wolne za Van Gaala? Do tego Hummels gral w polskiej Borussi wiec jego rywal Badstuber, co oczywiste, byl deprecjonowany w polskich mediach.
a wypowiedz Guardioli? uwazam, ze to czysta kurtuazja. Gdyby to byla prawda, to faktycznie nie potrzeba nam nowego obroncy. Jednak uwazam, ze Holger jednak potrzebuje z pol roku by wrocic do swojej dyspozycji. A jesli sie nie uda to wypozyczenie badz nawet sprzedaz.
23.07.2014 11:53
ale przeciez wyraznie bylo mowione i to wielokrotnie, ze nie zamierzamy grac TYLKO 3-5-2. Ma byc to jeden z wariantow. Guardiola chce by druzyna nauczyla sie grac w kilku zestawieniach. Na slabsze druzyny byloby 3-5-2, a na mocniejszych powiedzmy 4-1-4-1.
22.07.2014 22:30
Dopiero 3 komemntarze i dwa kompletnie idiotyczne...
22.07.2014 21:50
zakupy za grube miliony nie gwarantuja zwyciestw. Zobaczycie, ze jesli odejdzie Khedira i Di Maria i przyjdzie Falcao to nic wielkiego nie ugraja? Dlaczego? Beda miec tak ultraofensywny sklad, ze zadna z ofensywnych gwiazd nie bedzie sie cofac. Jedynie Modric i Bale z ofensywnych graczy maja pojecie o grze defensywnej. No i oczywiscie klasyczna 6 Toni Kroos :D
22.07.2014 13:34
bramka padla dlatego, ze pilkarze sie zbuntowali i zagrali schemat, ktory kazal im grac Jupp
21.07.2014 20:54
nie moge w to uwierzyc, ze w mamy grac 3 srodkowych obroncow i nie planowac zakupu kolejnego. Za duze ryzyko jak dla mnie.
21.07.2014 20:36
@heat
a dlaczego nie? Mnie to np bardzo bawi
@zdf
co innego przegrac final, a co innego polfinal, w ktorym musielismy sie otwrzyc... itp, itd
Co do sparignu, ogladalem tak przelotnie. Bardziej pierwsza polowe i nie zauwazylem 3-5-2. Ewidentie poczatek zaczeli ustawieniem 4 obroncami (rafa, boa, alaba, contento)
21.07.2014 20:22
a dlaczego nie odniesiesz sie zdf do porazki z BVB w finale DFB Pokal tylko do porazki z Barca? :D
Sezon temu w sparingach Pep tez mieszal i z gra bylo roznie, a jesien mielismy wysmienita - tak dla przypomnienia malkontentom.
21.07.2014 20:17
hoho tych kompromitacji to byla na pewno kilka, choby 5:2 z BVB ale przeciez za kadencji Juppa sie nie liczy
21.07.2014 20:12
dokladnie zdf, Pep to czlowiek bez honoru, doprowadzil do najwiekszej kompromitacji w historii klubu - remis 1:1 po 70 minutach z MSV Duisburg
21.07.2014 20:09
@bassactiv
trzeba tez od razu zrezygnowac z ustawienia 3-5-2
21.07.2014 20:05
Kroos nigdy nie byl jakos szczegolnie zwiazany z FCB. Ni to Bawarczyk, ni to wychowanek(trafil do nas w wieku 17 lat). Nie odczulem wielkiej straty jego odejsciem. Ale to co teraz wyczytuje co Toni mowi, to az mi chce sie smiac ^^
21.07.2014 16:46
Jeden srodkowy obronca? toz to podstawowy blad taktyczny... chyba, ze Pep jest geniuszem pilkarskim i wymysli calkiem nowe, rewolucyjne ustawienie.
co do Draxlera... w ostanim sezonie pokazal, ze nie nadaje sie nawet na lawke do FCB.
21.07.2014 13:24
Nie wiem czy Alaba jako srodkowy obronca bylby dobrym rozwiazaniem.
21.07.2014 10:09
a mi sie wydaje, ze bedziemy mieszac ustawienie. Raz zagramy 3-5-2, raz 4-1-4-1, a innym razem 4-2-3-1. Juz w zeszylm sezonie moglismy zobaczyc, ze Pep bardzo czesto probuje zaskoczyc rywala taktyka. Sadze, ze to bardzo dobry pomysl, w przypadku gdy rywal nas zaskoczy bedziemy mogli bardzo latwo i szybko zmienic taktyke czym rozbijemy plany tatkyczne rywala.
20.07.2014 12:15
@donblekini
tak, tak... Guardiola... co z tego, ze Alaba od dawna wywiera nacisk na to by grac w pomocy. Prawdopodobnie jesli nie zostanie przesuniety - odejdzie. Ale oczywiscie to wszystko wina Guardioli.
18.07.2014 14:56
swoja droga jest to bardzo interesujace dlaczego ludzie zwiazani z FCB, ci ktorzy ogladali wiekszosc wystepow Kroosa nie smuca sie ta strata i nie uwazaja, ze Bayern duzo traci, a kibice Realu i wszyscy ci co widzili pare wystepow Kroosa sa przekonani, ze to najlepszy pomocnik(czy nawet defensywny pomocnik) na swiecie ^^
Sadze, ze przez pierwsze miesiace Kroos bedzie biegal i walczyl. Potem gdy wywawlczy miejsce, pewnie sie poczuje oleje to wszystko i znow bedzie gwiazdorzyl - tak jak u nas sie dzialo. Noo... a gdy nie wywalczy sobie miejsca to za rok, czy dwa bedzie gral pewnie w Seria A badz Premier League
18.07.2014 02:00
ehh... jak czytam co niektore komentarze to stwierdzam, ze poziom uzytkownikow tej strony spada na leb na szyje... :/
17.07.2014 22:27
w sumie, nawet shaqiri moglby zastapic Kroosa. Szwajcar zdecydowanie lepiej prezentuje sie w srodku pola niz na skrzydle.
16.07.2014 10:55
spojrzcie na ankiete na najlepszego gracza FCB w sezonie 2013/2014. Ile glosow oddalismy na Kroosa?
Czesc osob zachowauje sie jak pies ogrodnika. Kroos caly sezon nie zachwycal w FCB. BA! Smiem twierdzic, ze nie prezentowal sie nigdy w Bayernie w sposob wybijajacy czy lepszy od kolegow w zespole. Ale ze odchodzi "wychowanek", Niemiec, gwiazda MŚ no to trzeba wylac wiadro pomyj - oczywiscie na Guardiole :D
Na Mundialu zagral kilka niezlych meczy(jak cala reprezetnacja) to nagle jest swietnym grajkiem, ktorego nie mozna stracic. W Bayernie gral przecietnie, moze transfer do Realu cos zmieni i zacznie grac lepiej. My juz nie wycisniemy z niego niczego dobrego. Dla jego wlasnego dobra ten transfer moze byc przydatny, moze zacznie mu sie chciec biegac i walczyc :P Potencjal ma ogromny, niestety u nas nie rozwinal sie pelni. W kazdym razie zycze mu powodzenia.
15.07.2014 18:30
ile mozna... ludzie... Heynckes i tak by odszedl wiec zastepstwo dla trenera musialo byc. Nawet jesli by namowili Juppa na rok, czy dwa to i tak by ktos musial go zastpaic. Guardiola byl wolny wiec zakontraktowano go od razu, wydaje sie on naturalnym nastepca dla Heynckesa. Juz kolejny sezon idzie, a wy dalej uzalacie sie nad trenerm, stylem, wszystkim. Ahh... to taka nasza polska cecha narodowa, wracac i odwolywac sie za kazdym razem do historii.
15.07.2014 15:43
@doitsujin
przeciez my nie mamy zadnego MŚ ^^
14.07.2014 09:33
przeciez to Real, zaciagna kredyt kupia kilku graczy po 80 mln i dalej beda niszczyc rynek transferowy. A jesli Khedira od nich odejdzie to nie beda mieli praktycznie zadnego defensywnego pomocnika na poziomie... chociaz slyszalem, ze Kroos jest typowany na te pozycje ^^
13.07.2014 11:18
prawie cala kariere mial latke niespelnionej gwiazdy i szkalnego holendra, dopiero w Bayernie odczul spokoj od kontuzji, poczul smak wygranej oraz jest w genialnej formie. Do tego juz swoje lata ma i nie dziwie sie, ze nigdzie nie chce odchodzic :P Poza tym Bayern jest bardzo przyjaznym klubem dla pilkarzy i ich dba.
Na poczatku bylem niechetny przyjsciu Robbena, czlowiek ze szkla... myslalem, ze bedzie to strata tych 25(?) mln. Potem gdy gral nie lubilem go wciaz... nie podawal, byl arogancki i samolubny. Na szczescie z biegem czasu zmienil sie, uksztaltowal sie pilkarsko i jako czlowiek.
13.07.2014 11:15
@heat
nie zgodze sie z toba co do oceny Vlaara. Na mistrzostwach prezentuje sie swietnie, jeden z lepszych srodkowych obroncow. I wg mnie wlasnie takie typu zawodnika nam trzeba. Twardy, silny, swietnie gra w defensywie i kieruje obrona. Mamy juz wystarczajaco duzo obroncow, ktorzy moga wyprowadzac pilke wiec jeden harpagan z tylu nam sie przyda ^^
Szkoda tylko, ze ma juz 29 lat... lepszy juz raczej nie bedzie, a nie wiadomo czy zznowu nam sie uda jak z Dante.
13.07.2014 10:59
@pele
ho ho. Odkad pamietam to Real, MU czy Barca zawsze staly wyzej w transferowej "hierarchii" niz Bayern. Na szczescie w ostatnich latach to sie zmienia i Bayern jest rownorzednym rywalem dla klubow hiszpanksich czy angielskich. Jeszcze gdyby poziom BL sie zwiekszyl to spokojnie moglibysmy zdystansowac reszte klubow. Oczywiscie o ile utrzymalibysmy poziom pilkarski. Real przez 10 lat gral kaszane w LM a jednak ciagle przyciagal najwieksze gwiazdy, trzeba sobie wyrobic renome :P
12.07.2014 23:06
jedno jest pewne... jesli Niemcy przegraja to bedzie wina Guardioli :>
12.07.2014 14:07
@Ivan
lol.. Trapp zmiennikiem, mlody, swietny niemiecki bramkarz, ktory zostal wybrany najlepszych bramkarzem BL w zeszlym sezonie(?) mialby byc tylko zmiennikiem... i tu juz nie przeszkadza ci, ze jemu to zmarnuje kariere:D
Skoro Navas chce do Bayernu, jego wybor. Osobiscie uwazam, ze potrzebny nam bramkarz innego typu ale jesli ktos taki jak Navas ma przyjsc to czemu nie. Zreszta na pewno bedzie gral dosyc sporo(DFB Pokal, pare meczy w lidze), nie sadze by siedzial tyle co Starke.
@lukowaty
z tym Realem to pojechales... ^^ Lopez jest bardzo dobrym bramkarzem ale Casillas to cien siebie sprzed lat... a dwojke bramkarzy najlepsza ma jak narazie Chelsea(Cech i Courtoisa) i w sumie Barca ma swietna dwojke.
11.07.2014 19:32
ehh alez mnie smieszy to gadanie o przywiazaniu do klubu, ze Bayern dla niektorych pilkarzy to cos wiecej niz przystanek.
otoz prawda taka, ze Bayern to przystanek dla kazdego pilkarza z tym, ze prawdopodnie ostatni. Sa wyniki, jest zespol, pieniadze to pilkarze nie maja po co zmieniac barw klubowych. Pare lat temu gdy nie bylo takich wynikow Lahm i Schweini bez zawahania mowili, ze byc moze zmienia kluby, ze nie beda grac do konca zycia w FCB.
Oczywiscie wychowankowie, zwlaszca z dlugoletnim stazem inaczej czuja sie w klubie, bardziej jak w domu ale nie zmienia to faktu, ze to ich miejsce pracy i to jest ich glownym priotytetem.
A juz najwiekszy moj smiech wzbudza, gdy ktos mowi o Mandzukiciu, ze mial Bayern w sercu a LEwandowski jest zly bo to najemnik :D
11.07.2014 19:25
juz nie przesadzajmy z tym wzrostem. Guardiola ZAWSZE wystawial przynajmnije 4 zawodnikow powyzej 180 cm, ktorzy nastepnie bronili strefa przy rzutach roznych. Reszta byla ewentulanie odpowiedzialna za indywidualne krycie badz przeszkadzanie.
Poza tym Chile pokazalo, ze nie trzeba miec wielkoludow by dobrze bronic rzuty rozne. Oczywiscie duzo lepiej miec kilku wysokich zawodnikow ale o to nie musimy sie martwic bo takowych mamy.
11.07.2014 13:47
@kubus
na Canal + sa bardzo dobrzy komentatorzy. Lige angielska super sie oglada. Gdy mecz jest nudny potrafia powiedziec jakas ciekawa anegdote(na temat danych zespolow nawet jak gra np Norwich z Sunderlandem) i nie gadaja o sobie czy reprezentacji Polski co niestety czesto zdarza sie na Eurosporcie gdy jest nudny mecz.
W sumie na E2 tez sa niezli komentatorzy, nie liczac Borka i tych wszystkich wspolkomentatorwo(Hajty, Kłosy, Gilewicze itp)
10.07.2014 11:25
mozna sie tego bylo spodziewac. Mecz Brazyli z Niemcami rozbudzil apetyty i ludzie oczekiwali swietnego widowiska a tu nudne 120 minut...
a bohaterem zostal chyba najgorszy bramkarz tego Mundialu ^^
Patrzac na gre Argentyny na tych mistrzostwach to Niemcy beda fawortyem, jednak moze im sie trafic gorszy dzien wiec uwazam, ze szanse wyrowane.
10.07.2014 00:52
zabawne jak jeden mecz potrafi zmienic czyjes zdanie na temat trenera, druzyny, zawodnikow. Pare dni wczesniej co druga osoba krytykowala Loewa, to jak gra reprezentacja, jak graja niekotrzy zawodnicy. A tu 7:1 i nagle zespol jest genialny :D To samo bylo z FCB w tym sezonie.
Mecz byl swietny, Niemcy zagrali swietnie. Ale nie oszukujmy sie, ten wynik w glownej mierze byl mozliwy dzieki fatalnej i zenujacej postawie Brazylijczykow. Przeciez oni w pierwszej polowie staneli i w 6 minut dali sobie strzelic cztery bramki(sic!).
09.07.2014 10:27
wracajac do tego Lahma... Guardiola go przesunal do srodka bo nie mial kto tam grac. Gdy wszyscy byli zdrowi Lahm jeszcze tam grywal niekiedy ale Guardiola juz czescsiej wystawial go na boku obrony.
i nie rozumiem o co ten bol dupy, przeciez wszyscy doskanle to widzieli, ze Lahm gral swietnie w FCB na def. pomonicku. W reprezentacji gra jednak slabo na tej pozycji co pewnie tez jest wina Guardioli ^^
Hmmm... pewnie Scolari przed meczem dzownil do Pepa i pytal sie o taktyke, dlatego przegrali 1:7
09.07.2014 00:13
@Ivan
wiesz... gdy Niemcy grali slabo na tych mistrzostwach to wielu mowilo, ze kopiuje Guardiole a gdy wygrywa to wylacznie jego pomysl ^^ na prawde zabawnie sie to wszystko czyta.
Poza tym ciezko ocenic w jakim stylu graja Niemcy na tym MUndialu, bo kazdy mecz zagrali inaczej.
09.07.2014 00:08
Zaskakujace. Ba! Szokujace byly slowa komentatorow, a w zasadzie ich epitety...
Wszystko co tyczylo sie Niemcow ich gry bylo nazywane: wyrachowanym, dokladnym, zaplanowanym, okrutnym - zamiast pieknym, wspanialym, genialnym itp
o BRazyli, ktora grala paskudnie co chwile slyszalem ze pieknie grali na tych mistrzostwach, wspaniale indywidualnosci oraz oczywscie wspomnienia sprzed 30 lat Szpakowskiego...
09.07.2014 00:05
jak zyje to nie widzialem jeszcze takiego meczu - moze troche zblizone bylo 0:4 z Realem czy 4:0 z Barca...
Niemcom wychodzilo wszystko, bramki na 2:0 i 3:0 zniszczyly Brazylijczykow, potem grala juz tylko jedna druzyna. Chociaz Niemcy i tak okazali sie litosciwi i nie grali na maxa do konca w tym meczu.
Brazylia grala zenujaco... w sumie pokazali to co do tej pory na turnieju. Dluga pila do przodu, agresja i indywidualnosci.
Nasi swietnie zagrali, Schweini troche niewidoczny ale on byl od czarnej roboty. Kroos gra jak nigdy, gdyby w Bayernie gral prostopadle pilki i w ogole do przodu jak w reprezentacji to wtedy moglby liczyc na wyzszy kontrakt. Chociaz z drugiej strony... przygladalem mu sie. Zagral bardzo dobre zawody ale to wciaz Kroos z FCB, tyle ze wiecej biega, wiecej podaje do przodu.
Final to juz bedzie inna bajka.
08.07.2014 23:58
coz... Ferdinando zawalil jedna z bramek ^^
08.07.2014 22:59
hehe a tu w drugiej polowie Brazylia wali 5 bramek i dogrywka - patrzac na to co sie dzialo na tym Mundialu to nic mnie juz nie zdziwi.
08.07.2014 22:54
a ja wciaz mam nadzieje, ze nowym obronca nie bedzie Godin. Nie przekonuje mnie Urugwajczyk, nie wydaje mi sie by wydatnie wzmocnil linie obrony.
08.07.2014 19:28
@kubus
...eee? Przeciez na Mudnialu Kroos przechodzi samego siebie... W porownaniu do tego co gral w Bayernie to niebo, a ziemia. Zagrywa prostopadle pilki, biega, walczy. Wiadomo, nie jest to dalej cos, czego ja osobiscie bym wymagal aby pokazaywal w FCB ale ewidentnie dobrze mu sie gra na tych mistrzostwach i niezle sie prezentuje.
08.07.2014 11:32
@doitsuijin
z drugiej strony Brazylia bez Neymara moze zagrac jako kolektyw, beda grac bardziej po brazylisjku. Do tej pory nie zachwycali na Mundialu. Moze to przez to, ze grali wlasnie na Neymara?
Zobaczymy, obie ekipy maja rowne szanse z malym plusem dla Brazyli(gospodarz). Niemcy tez nie zachwycaja wybitna gra na tym Mundialu.
08.07.2014 11:07
@kubus
ja rozumiem, ze mozna nie czuc smutku z powodu odejscia Kroosa ale pisanie, ze jest drewaniany, ma mase strat i jest przecietny jest smieszne.
a co do Thiago... jakby na to nie patrzec to pol roku trzeba bylo czekac aby w koncu zaczal dobrze grac, a potem i tak leczyl kontuzje :P
Nie zmienia to faktu, ze ja osobiscie tez nie bede plakal za Kroosem i uwazam, ze znajdziemy kogos lepszego.
08.07.2014 10:13
jednego nie rozumiem... dlaczego porownujecie Kroosa do takich zawodnikow jak Vidal, Pogba, Schweini czy Modric? Przeciez to sa defensywni pomocnicy badz klasyczni, uniwersalni srodkowi. Kroos jest ofensywnym pomocnikiem i nic tego nie zmieni. Od dwoch lat przesuwa sie go do tylu i wyglada to przecietnie. Na pozycji 6 gdy gral to nie bede sie wypowiadal... katastrofa. Gdy gralismy na dwoch "defensywnych" pomocnikow to gdy zajmowal miejsce obok rzeczywistego defensywnego pomocnika to w miare to wygladalo ale tylko w wariancie ofensywnym. Natomiast jako ofensywny pomocnik prezentowal sie niezle ale wg mnie nam tam potrzebny jest zawodnik szybki, zwinny, kreatywny i dobrze dryblujacy - Kroos jest tylko kreatywny.
08.07.2014 09:18
taaa...
w kazdym razie jeszcze zakup srodkowego obroncy i ewentualnie za Kroosa jakis ofensywny zawodnik i kadra wydaje sie byc kompletna. Nie mozna tez szalec za bardzo, moze zrobic sie za ciasno w skladzie.
07.07.2014 21:46
Na miejscu zarzadu nie puszczalbym go za wszelka cene. Jak Real zaplaci odpowiednia kwote to ok - zwlaszcza, ze oni musza wydywac dwa razy wiecej. Najwyzej Kroos zostanie na rok, troche pogra, zagrzeje laweczki.
07.07.2014 21:43
W Borussi gra 3 Polakow, w Arsenalu z 4-5 Niemcow, w Newcastle rzesza Francuzow i tak wymieniac mozna bez liku. W Bayernie gralo do niedawna 3 Brazylijczykow i nikomu nie przeszkadzalo ale tzrech Hiszpanow to juz skandal :D
i dodatkowo Ivann Bayern jak do tej pory pokazal typowa bawarska filozofie co do transferow - sprowadzili mlodego utaletnowanego Niemca(Rode), jednego z najlepszych graczy BL i druzyny rywala(Lewandowski) i mlodego perpsepktywicznego grazca za nieduza kwote(Bernata).
07.07.2014 17:06
Pierwszy raz slysze o tym zawodniku ale to pewnie dlatego, ze nie interesuje sie La Liga.
Lewy obronca/skrzydlowy - Dwie pieczenie na jednym ogniu. Zamiennik dla Contento i Shaqirieqo(o ile odejdzie).
Nowy lewy obronca byl nam potrzebny dla rywalizacji z Alaba i w dodaktu moze zagrac w ofensywie. 10 mln nie jest to duzo. Sprawdzi sie albo nie - zawsze potem mozna go sprzedac za te 6-7 mln. Czesto robilismy takie dziwne transfery i roznie to bywalo (Braafheid[tak to sie pisalo?], Pranjic, Dos Santos, Breno, Dante)
07.07.2014 16:51
a ja wam powiem, ze Navas mnie nie przekonal po tym meczu :P dlaczego? Gosc jest przecietnego wzrostu jak na bramkarza i w walkach o gorna pilke(rzuty rozne m.in) mial problemy. Na przedpolu i gre nogami ciezko mi bylo ocenic bo nie mial duzo takich sytuacji. Na lini jest swietny, skoczny, wygimnastykowany ale nam potrzebny jest bramkarz, ktory bedzie wylapywal strzaly, zgarnial wrzutki i czyscil na przedpolu. Navas w tym elemenecie z teog co zawuazylem nie prezentuje sie juz tak dobrze. Bramkarz tego typu najlepiej nadaje sie do slabszych zespolow gdzie bedzie mial duzo okazji do wykazania sie, bronienie sam na sam, silnych strzalow itp. Podobna sprawa jest z Ochoa, tez swietny na lini i przy tym bardzo efektowny ale jednak pozostale elementy sa juz przecietne.
A Krul mialem wrazenie, nie rzucal sie w ciemno tylko czekal do ostatniego momentu i rzucal sie za pilka. Robil to swietnie i wg mnie tak powinno sie bronic karne. Jak napastnik strzeli dobrze to chocbys rzucil sie w dany rog - nie obronisz, gdy jednak strzal bedzie zly, wtedy bramkarz ma szanse siegnac pili.
06.07.2014 13:14
Brazylia swoja postawa w calym turnieju kompletnie nie zyskuje sobie sympatii bezstronnych kibicow. A to dziwne... chocby z racji tego, ze sa gospodarzamy i Brazylijczykami ^^
05.07.2014 00:02
akurat Bayern Hummelsa nie olal... Nie mial szansy na gre to go wytransferowali do BVB z opcja powrotu. Ale pozniej Hummels tego nie chcial. Swoja droga nie ma co go zalowac... obronca swietny, to fakt ale bardzo czesto zdarzaja mu sie wrecz smieszne babole, do tego podatny na kontuzje. Takze nie ma tego zlego :P
Kolumbia : Brazylia - fajny meczyk, szybkie tempo. Wyglada troche jakby druzyny grali bez zalozen taktycznych, zwlaszcza Kolumbia ale dzieki temu mamy szybkie i ciekawe widowisko :)
04.07.2014 22:53
Noo w drugiej polowie defensywa Niemiec juz duzo lepiej sie spisywala ale byly nerwowe momenty. Francja absolutnie NIC nie pokazala. Wyszlo doswiadczenie reprezentacji Niemiec, ktora w drugiej polowie pokazala madrosc i spokoj.
Schuerlle dwie patalnie, powinien zakonczyc ten mecz :) sedzia tez sie kiepsko spisywal wg mnie, zdarzylo sie pare bledow.
ale i tak najgorszym elementem dzisiejszego spotaknia byl Mielcarski i Szpakowski... jak zawsze z przymruzeniem oka ich sluchalem i mnie bawili to tym razem krew mnie zalewala. Widzieli dokladnie na odwrot kazda sytuacje boiskowa... Mielcarski twierdzil, ze byl ewidenty spalony gdy Schuerlle mial setke... Zaczal gadac, ze bramkarze wola piastkowac pilki niz lapac(gdy z 3 metrow Francuz kropnal petarde w Neuera) i tak wymienac mozna bez konca :/
04.07.2014 20:02
Wyglada ten mecz tak, jakby pora rozgrywania spotkania obu ekipom ewidentnie przeszkadzala. Malo jakis klarownych akcji, niezbyt szybkie tempo. Pewnie rozkreci sie z biegem czasu.
Francuzi przy silniejszym rywalu kompletnie nic nie pokazajua, tylko kontrami potrafia zaskoczyc. Niemcy zas z wielkim trudem konstruuja atak pozycyjny ale zdarzaja im sie jakies kontry na szczescie ^^
Obrona niemiecka to sito... gdyby grali dzis z lepiej ulozona druzyna niz Francja to stracili by kilka goli. Chociaz pod koniec spotkania zaczeli ciut lepiej grac w defensywie, moze dlugo wchodzili w mecz?
04.07.2014 18:54
nie rozumiem calej tej afery z Kroosem rozdmuchanej przez media. Real sie cieszy, ze beda miec genialnego defensywnego (sic!) pomocnika, a my narzekamy, ze tracimy mloda gwiazde niemieckiej pilki...
Kroos nie rozwinal sie tak jak wszyscy by tego oczekiwali. Przeciez byl wybrany najelpszym graczem MŚ U17 bodajze i mial sie bic o miano najlepszego gracza globu... Od przyjscia z Leverksuen gra wylacznie dobrze, nie pamietam spotkania, w ktorym Toni wygralby nam mecz. BA! Nie pamietam by byl kiedys najlepszy na boisku... W defenswyie jest zenuajcy, gra fatalnie, pamietamy jak gral jako 6... A w ofensywie moze wylacznie wystepowac w srodku pola. System Guardioli uratowal Kroosa poniewaz teraz gramy dwoma ofensywynymi srodkowymi pomocnikami, gdyby nie to pewnie grzalby lawe. Ostatnie miesiace pokazuja, ze w ofensywie Kroos spowalnia akcje i nic nie tworzy, gorzej niz Schweini w tym sezonie(ale ten przynajmniej walczy i stara sie bronic). Strzaly z dystansu? Ma swietnie ulozona noge ale ile tych bramek za 16 strzelil...? Na Mundialu Kroos gra ciut bardziej waleczniej, zdarzy mu sie prostopadla pilki ale wciaz to Kroos z Bayernu...
Szkoda tego zawodnika, wszyscy na niego liczyli. Moze sie chlopak w koncu odblokuje? Moze ten transfer dobrze mu zrobi? A chec sprzedania zawodnika i niechec w znacznym podwyzszeniu kontraktu swiadczy o tym, ze trener i zarzad mysla podobnie,. Zwlaszcza, ze mamy Thiago, ktory swietnie napedzal nasze akcje(chociaz drugiej strony przydalby sie drugi taki zawodnik, bo te kontuzje Hiszpana sa zbyt czesto...)
03.07.2014 12:04
najzabawniejsze jest to, ze kibice Realu uwazaja Kroosa za defensywnego pomocnika i nastepce Xabiego ^^
Jesli do nas ma przyjsc Vidal w zamian za Kroosa to z czysto pilkarskiego punktu widzenia wychodzimy na tym swietnie.
Zobaczymy jak to bedzie, priorytet to srodkowy obronca i mam nadzieje, ze nie bedzei to Godin - nie przekonuje mnie niestety.
W sumie... jesli mamy grac 3 srodkowych obroncow to nawet 2-3 stoperow musimy sprowadzic.
03.07.2014 08:40
Niemcy powinni solidnie przemeblowac sklad na Francje. Wszyscy widzieli, ze wymaga on poprawy.
Wejscie Schuerle ozywilo gre Niemcow, bo w koncu pojawil sie ten skrzydlowy co robil zamieszanie na skrzydle(chociaz nie liczac bramki nie bylo to tez jakies jego wysmienite zawody). Dziwi mnie tez niska ocena dla Mueller, ktory byl wg mnie najlepszym graczem Niemiec(nie liczac Neura).
Boki obrony to chyba najwiekszy mankament. Srodkowy obronca na boku? Zdalo to tylko egzamin z beznadziejna Portugalia. Ale z drugiej strony jakie Loew ma alternatywy? Grosskreutz, ktroy moze zaoferowac wylacznie bieganie, walke i ambicje ale przy technicznej i kombinacyjnej grze Niemiec bedzie jak kula u nogi(a nie licze, ze Niemcy zmienia styl gry). Durm? Moglby zaskoczyc, ale moze go to przerosnac... pierwszy mecz na Mundialu i odrazu 1/4?
01.07.2014 13:44
@KoanGuardiola
tak, zawsze tak gra. Mueller zagral dzisiaj to co zwykle gra.
Troche zenujaca gra w wykonaniu Niemcow. Jesli Loew czegos nie zmieni to w meczu z Francja nie wroze im dobrej gry. Trener Algierczykow nie bal sie zmian i w porownaniu do wczesniejszego spotaknia dokonal 5 zmian.
Ale Loew raczej tego nie zrobi ^^ zwlaszca, ze Oezil i Schuerlle bramki strzelili to beda grac w 1/4 :P
01.07.2014 00:35
Mueller najlepszy na boisku, fajnie by bylo jakby strzelil bramke. Mial juz ogrom sytuacji, widac musi dzis podawac ^^
Oezil nie wiem dlaczego jeszcze gra, nie bede tez rozumial jesli wyjdzie z Francja( o ile Niemcy dzis awansuja oczywiscie)
01.07.2014 00:15
w drugiej polowie juz troche lepiej Niemcy wygladaly ale to raczej jest spowodowane tym, ze Algierczycy juz nie maja sily tyle biegac.
bramkarz ma mecz zycia, Mueller nie strzela dwoch setek, wszystko przeciwko Niemcom ^^
30.06.2014 23:53
akurat Lahm na DP spisywal sie swietnie w Bayernie. W reprezentacji gra straszan kaszane.
30.06.2014 23:03