DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: ryko Strona 11

Bayern 3 (wyprzezil MU) najbardziej prosperujacym finansowo klubem swiata (w. Deloitte).
Bardzo ciekawe podsumowanie:jak zmienia sie mapa finansowa pilki noznej w Europie (inwestucje z Middle East itp.). Jesli interesuje cie temat jak Bayern I inne kluby generuje przychody czytaj:
http://www.deloitte.com/assets/Dcom-UnitedKingdom/Local Assets/Documents/Industries/Sports Business Group/uk-deloitte-sbg-dfml-2014.pdf

23.01.2014 09:43

Pod wzgledem medialnym Premier League jest najlepsza, 'the most competitive' liga. Bundesliga jest lata swietnle do tylu. Wystarczy spojrzec na aktualna tabele obu lig...

16.01.2014 17:04

W swietle nowych zasad nigdy nie wygrliby zawodnicy typu Fabio Cannavaro, Pawel Nedved czy Szewczenko. Na ich miejsce wygraliby Ronaldhinio albo Ronaldo (ten z Brazylii) bo oni byli wtedy najpopularniejsi.

14.01.2014 10:33

Moim zdaniem AVB odniesie kariere trenerska. Jak narazie AVB enjoys wakacje za £4 mln ktore wyplacila mu Spurs za zwonlienie;-)
Jesli chodzi o Guardiole to przeze mnie zawsze bedzie on pamietany jako WIELKI PILKARZ BARCELONY, symbol dream teamu Johana Cruyffa z lat 90-tych. Nienawidzilem Josep tylko rza-jak w finale olimpijskim (1992) gral przeciwko Polsce, gdzie przegralismy 2:3.

11.01.2014 11:33

Czlowiek1977WWA
Wyglada na to, ze pojdziemy stac do kata za kare:-)
Powaznie-rywalizacja Lewego z Mandziukiciem bylaby ciekawa, lecz mam przeczucie ze Mandziu odejdze latem.
To jest moja teoria i powalam komisje ekspertow Macierewicza aby to udowodnic (zart).

06.01.2014 19:44

Gladius,
Oczywiscie mowienie ze 'Lewy' jest najlepszym napastnikiem w ostatnich 3 latach to stwierdzenie subiektywne. Ktos moze tez powiedziec ze Mandziu jest o klase wyzej niz Lewy a to ja cierpie na slepote;-) Nie obraze sie...

06.01.2014 19:22

Czlowiek1977wwa
Zgadzam sie 100%. Powiem wiecej-nawet jesli przybeda fani Lewego to tez trzeba ich szanowac.
Ja podalem rok od kiedy tu sie udzielam poniewaz byly insynulacje ze zmienilem niedawno 'ksywe' I pisze za niejakiego 'zdf'.

06.01.2014 16:29

Gladius
Twoja teza to jakis wybryk natury...
Uzytkownik 'ryko' widnieje na tej stronie Bayernu od 2008. Przosze moderatora albo kogokolwiek zeby to potweirdzil.

06.01.2014 16:02

Oczywiscie ze nie jest tak ze Lewy ma 'zagwarantowane' pierwsze miejsce. Jednak jesli w do lata podtrzyma forme ktora prezentuje teraz to Guardiola bedzie musial wybrac miedzy jednym a drugim. I nie trzeba byc geniuszem aby wiedziec na kogo postawi (chyba ze Lewy faktycznie odpusci, ale on na glupiego nie wyglada.Bayern go motywuje do jeszcze wiekszej pracy).


" Ciekawe co byśmy zrobili jakby Robert miał kontuzję - wtedy byłby dopiero płacz, że Mandzu odszedł...". Jesli Mandziukic odejdzie to Bayern kupi innego napastnika. Ktos powie-to po co sprawdzonego Mandzikicia oddawac? Moim zdaniem znajac nature Mandziukicia (znane obrazanie ,dasanie sie gdy jest sciagany itd) to zostajac go na lawie (bo taki los w 99% go czeka) bedzie psul krwi I jemu I Lewemu (dzienniki w Hiszpani, takie jak El Pais juz pisaly ze Gardioli nie podabaja sie reakcje 'plaksy' Mandziukicia).Ten problem mial trener Argentyny nie powolujac Teveza do reprezentacji.

06.01.2014 15:58

Moja teza:
Lewandowski w pierwszym skladzie od przyszlego sezonu koniec kropka. To oczywiste. I nie ze tak poniewaz Borek tak mowi. Przeczytajcie sobie analizy zakupu Lewego przez dziennikarzy Die Welt czy Süddeutsche Zeitung oraz innych gazet.

Mandziukic nie zadowoli sie lawa I odejdzie w lecie. Mowienie ze pilkarsko jest na tym poziomie co przejaw slepoty.

11mln za rok najlepszemu snajperowi Bundesligi w ostatnich 3 latach tylko po to aby dodac motywacji Mandziukiciawi. Nie badzcie naiwni!

06.01.2014 15:19

Thomas Muller jest jednym z najbardziej wartosciowych graczy Bayernu.
To chyba Roy Keane (przedstawiac nie musze) powiedzial ze ceni Mullera wyzen niz Kroosa I Goetzego razem wzietych. I nie za technike, lecz inteligencje- sposob jaki porusza sie na boisku I jego niekonwencjonalne podania. Takze skutecznosc. Niektorzy mowia 'nie widac go przez caly mecz I ma tylko krotkie przeblyski'. No wlasnie-to jego talent-usypia obroncow by jak ta zmija zaatakowac w najmniej oczekiwanej chwili. W zestawieniu the independent 100 top football players 2013 Thomas Muller wyzej uplasowaj sie niz Kroos czy Goetze.

03.01.2014 11:40

Raphael Honigstein pisze dla The Guardian jakby ktos pytal...

02.01.2014 15:47

karl1985
Co ma znajomosc jezykow obcych do newsow? Odpowiedz:JAKOSC! W Polsce jakosc mediow sportowych jest lata swietlne do TYCH zachodnich. A jesli chodzi o bundeslige to nawet ciekawe felietony o FC BAYERN mozna przeczytac w mediach angielskich (polecam artykuly Raphaela Honigsteina piszacego rowniez dla Süddeutsche Zeitung-niezwykle wnikliwe I obiektywne miomo ze koles jest rodowitym BAWARCZYKIEM!!) ale rowniez hiszpanskich (tak! szczegolnie od zawitania Guardioli EL PAIS oraz EL MUNDO zamieszczaja swietne artykuly o poczynaniach Peppa w FC Bayern -w Polsce nie ma tego).

Polskie artykuly to nie dosc ze 5 woda po kisielu, to wnet kazdy artykul o Bayernie bedzie zakonczony "Przypomnijmy ze w Bayernie wystepuje ...krotny reprezentant Polski, Robert Lewandowski".

02.01.2014 15:37

karl1985
Dlaczego Ciebie interesuje podejscie polskich mediow do Lewego? Nie znasz innych jezykow? Pewnie duzo ludzi tutaj (nie mowie ze ty karl1985) wypowiadajacych sie zle na temat Lewego nie zna jezykow obcych I tylko znaja Bayern przez pryzmat polskich mediow. Swoja droga, w Chorwacji tez jest mana na Mandziukica. Trzeba sie pogodzic ze Lewy bedzie jeszcze bardziej popularny w Polsce I fanow Bayernowi przybedzie.

02.01.2014 13:52

hans1986
Ty I ja wiemy ze bedzie odwrotnie. Mecze Bayernu (LM) w polskiej TV, rozplywajacy sie Borek nad zagrywkami Lewego. Swoja droga:Bayern nie jest lubiany w Polsce? Tak bylo 3-4lata temu. A teraz? Tak jak w Chinach wszyscy kibicuja Barcelonie tak w Polsce staje sie 'moda' na Bayern. Nie oklamujmy sie ze jest inaczej. Mimo wszystko, ja I tak uwazam ze Lewy to super transfer...

30.12.2013 16:23

Do autora
To nie jest ten Bayern co 12/13 lat temu grajacy 'toporna' lecz inteligentna taktycznie pilke. Wtedy 'na topie' byl Real z Figo, Carlosem I Raulem oraz MU z Beckhamem. W tych czasach (zlote czasy) Bayern nie bym lubiany przez wiekszosc za brak techniki a la Real czy Barcelona. Te braki Bayern jednak nadrabial boiskowym sprytem, uporczywoscia I 'niemieckim' brakiem kompleksow (cos jak teraz T, Muller-dowod ze super inteligencja boiskowa procentuje wyzej niz technika a la Goetze) . Dlatego Reale MU obawiali sie potyczka z Bayernem.
Pamietam czytajac EL PAIS slowa Uliego "Al Munich ha llegado el Real. Esto ne es el equipo del football, esto es solamente circo, nada mas (do manachium zawital Real, lecz to nie jest zespol pilkarski-to po prostu cyrk, Nic wiecej )" ktory odniosl sie w ten sposob do slow Figo ze Real prezentuje duzo lepsze umiejetnosci techniczne ni Bayern. Teraz taka buta jest nie do pomyslenia. Bayern chce nawiazac do prestizu medialnego FC Barcelony gdzie pol swiata nosi koszulki Messiego. Bayern staje sie 'grzeczny'. 'techniczny' (Ribbery,Kroos), 'mily dla oka'. Wszyscy zaczynaja go kochac. I to nie jest nic negatywnego, mimo ze jak taki wizerunek Bayern mialby 14 lat temu nie wiem czy zaczalbym mu kibicowac. Wtedy byl kontrowersyjne Effenberg, Khan. itd..

30.12.2013 15:18

lascah
-jesli Lewandowski to partacz o slabych umiejetnosciach technicznych to kim jest Mandziu, ktorego Lewy wyprzedza lata swietlne jesli chodzi o technike i przejrzystosc gry?
Oto slowa samego Raphaela Honigsteina- szanowanego dziennikarza niemieckiego piszacego dla gazety angielskiej The Independent oraz niemeckiej Süddeutsche Zeitung (swoja droga, powinno sie umieszczac zawartosc jego felietonow tutaj-niezwykle wyrafinowana analiza Bundesligii-nie to co szmatlawce Bild czy Daily Mail):

"...Lewandowski’s immense talent. The Bayern-bound Polish international lacks the raw physicality of some of his peers from South America but there aren’t many forwards who play with as much refinement and intelligence – whether he has his back to goal holding up the ball, is linking up with midfielders or chasing balls into the channels. In short, “Lewy” is the rarest of breeds: a target man who is very good at playing football"

30.12.2013 11:33

Cebula,
troche masz w tym racji. Gdyby Lewy byl z Belgii czy Czech nie byloby calego tego bigosu (ciekawe czy Mandziu mial przewalone w swoim kraju gdy przechodzil do Bayernu). 14 lat kibicuje Bayernowi I cieszy mnie ze Polak ma szanse tam grac I stac sie gwiazda.
heat
Oddanie Ribberego do Bayernu jest niesamowite.100% zgadzam sie z Toba. Jadnak...pamietasz jak Ribbery 'kochal' Bayern za czasow Van Gaala?

29.12.2013 22:35

heat,
czy ty na miejscu Lewandowskiego nie chcialbys grac w bardziej prestizowych klubach? Czy na miejscu Lewandowskiego dalej gralbys w Delta Warszawa, gdzie zaczynal?
Swoja droga, 'najemniczosc' ma swoje plusy! Taki robben nie z jednego pieca chleb jadl, swietnie mowi w 5 jezykach, zna inne wielkie ligi co procentuje w jego grze, szczegolnie w LM. Takie miedzynarodowe doswiadczenie sprzyja Bayernowi a indywidualnie rozwija osobowosc. Effenberg I Matthaus (nastepni najemnicy w twoim przekonaniu) powiedzieli ze najwiecej sie nauczyli filozofii pilkarskiej grajac we Wloszech,

29.12.2013 22:06

To nie jest wszystko co wtedy powiedzial, Tak uciete z kontekstu wypowiedz robi go troche bufonem, To jest co powiedzial:
"We got Bayern Munich last year and nearly went through. If you want to achieve something in the Champions League, you have to take every opponent seriously and I think it is better for us when we have a good lot, when there is a draw that we can concentrate on," Mertesacker said.

"When you look at the teams that finished top, if you pick one out, for me, I don't mind.

"You never know what can happen with a good draw and a serious opponent, you can get so much out of a defeat or a disappointment.

"I hope that we learn a lot from Naples and we are aware of the next opponent."

29.12.2013 17:08

Nie ma co sie ekscytowac za bardzo.Poczekajmy...
Swoja droga, to moze byc ostatnia szansa na wielki kontrakt Lewandowskiego I on wie (tak samo jak FCB) ze w Realu czy Chelsea bedzie zarabial te 9-11 mln. Moim zdaniem, jesli Bayern go kupi, to nawet moze sie sprawdzic ta plotka z Daily Mirror (czemu nie?):

According to the Daily Mirror, Robert Lewandowski will sign a pre-contract with Bayern Munich. Here are the details, according to Paul Smith:


The Borussia Dortmund striker will pocket a £10million signing-on fee and £130,000 a week wages when he signs a pre-contractual agreement in January.

No source of the information was disclosed, and there has yet to be another source confirmation.

29.12.2013 11:29

heat nie kieruj sie emocjami lecz logika
"...po prostu śmiesznym będzie jeśli koleś, który przychodzi ma z miejsca dostawać dużo większą pensję niż ludzie, którzy grają tu od lat, mają ogromne zasługi i zwyczajnie są legendami klubu. "
FAKT-Jesli Bayern by sie kierowal powyzsza 'logika' to do Bayernu nigdy by nie zawitali Van Bommel, Ribbery, Robben,Makaay, Ballack, i wielu innch-wszyscy oni dostali duzo wyzsze kontrakty niz wiekszosc zasluzonych pilkarzy (niektorzy wymienieni nawet wiecej niz np, Oliver Khan czy Mehmet Scholl itd)
I teraz zobacz jak naiwnie to brzmi:
-Uli z zarzadem mowi Lewandowskiemu- 'wiemy ze Real, Chelsea czy MU lekko dadza ci 8-9mln, ale my nie mozemy dac ci wiecej niz Bastiemu.Mozemy ci lekko poprawic kontrakt ktory masz z Borussia'

29.12.2013 06:06

Dzieci, spokojnie,
Bardzo prawdopodobne ze Lewy bedzie zarabial wiecej niz Basti czy Robben. I co, bedziemy plakac? Nie badzmy naiwni. Lewandowski przy przyjsciu za darmo wygeneruje b.wysoki kontrakt, duzo wyzszy niz dostalby zeszlego lata. Takie sa realia dzisiejszej pilki (kontrakt moze oscylowac w granicach 7-9mln). Nasze plakanie I jeczenie ze Lewy bedzie zarabial wiecej niz Basti czy Robben nic nie zmieni.
Ze Lewy sie nie okresla? To co, Lewy I zarzad Bayernu maja komentowac co prasa pisze? Zapewne sami zawodnicy wiedza co sie swieci a Mandziu jak mysli to odejdzie...

28.12.2013 16:08

Fakty:
1) podpisanie kontraktu przez Lewandowskiego z FCB to tylko formalnosc, nawet wiewiorki w Monachijskich dziuplach to wiedza,
2) mowienie ze 'plaksa' I 'obrazalski' Mandziukic jest lepszy od Lewego to chyba jakas paranoja,/objaw slepoty,
3) tak, po przyjsciu Lewego w Polsce bedzie moda na FCB wieksza niz teraz na Borussie, trzeba sie pogodzic z tym sezonowym naplywem kibicow FCB,
4) Lewy poradzi sobie znakomicie w Bayernie,
Amen

28.12.2013 12:58

Robben powinien siedziec na lawie...
...w takich meczach. W meczach pucharowych rywale, zwlaszcza ci slabsi, zazwyczaj graja agresywnie bo to jedyna szanse zeby sie pokazac. Guardiola powinien to wiedziec puszczajac Robbena.Wiem ze Robbenowi dobrze idzie ostatnio i rwie sie do gry. Jednak to troche tak jak Kubicy malo bylo F1 i jezdzil w 'Punto Cup' gdzie nabawil sie kontuzji ktora, co jak co, zniszczyla mu kariere.

05.12.2013 11:33

Dzieci-uspokujcie sie. Nie placzcie.
Tez ogladalem mecz I zgadzam sie na wysokie noty obroncow Borussi. Te negatywne komentarze to pewnie wiekszosci tych co nie znaja niemieckiego i sugeruja sie ekspertyzami komentarzy Borka. Jesli znacie to odniescie sie konkretnie do uzasadnien Kickera. Dla mnie Grozkreutz to najlepszy obranca kolejki. Szybki, doskokujacy do pilki, waleczny. Po stracie bramki ani na chwile sie nie poddal tak jak wiekszosc pilarzy B. Grajac tak przeciwko najlepszej druzynie swiata-tu trzeba miec character jak skala.
Brak obiektywizmu? Nie-brak obiektywizmu to Wasze argumentacje. Druzyna przegrala to musza byc zle noty.

PS Kibicuje Bayernowi 14 lat i nie mam nic z Borussia wspolnego.

25.11.2013 21:28

Sammer to nie tylko swietny dyrektor sportowy lecz przede wszystkim byly znakomity pilkarz reprezentacji Niemiec I Borussii. Bez niego Niemcy nie wygraliby Mistrzostw Europy w 1996 (gdzie rozegral najlepsze zawody w zyciu) a Borussia nie wygralaby Ligi Mistrzow w 1997. Jako trener zdobyl Bundeslige w 2001 z Borussia.

To zywa niesamowita osobowosc!

20.11.2013 19:29

RafalWaleska
Zgadzam sie w 100% z Toba. Ale uwazam ze ta 'zniemczona' czesc to mniejszosc. Pamietam ze ktos tu pisal o reprezentacji Niemiec mowiac 'MY'. Jajsmieszniejsze jest to ze tacy kibice czesto nie maja swoje druzyny z Polski, nie chodza na mecze, a Bayern znaja tylko z internetu I telewizji (zreszta tak jak ja). Tzw plastikowi kibice.

25.09.2013 14:43

Fakt 1. Lewandowski bedzie grac a Mandziukic siedziec na lawie. Technika I pregladem gry Lewy jest lata swietlne przed Mandziukiciem. Biegac I walczyc tez potrafi.

Fakt 2. Fc Bayern stanie sie niesamowicie popularny w Polsce, podobnie jak Real w Walii (Bale), czy Barcelona w Chinach (czy to nam sie podoba czy nie).

25.09.2013 11:53

Zgadzam sie z heat-Kirchhoff powinien grac na 6-stce.

Kirchhoff to znakomity zawodnik, na pewna lepszy od Lahma na tej pozycji. Dzialacze reprezentacji Niemiec na pewna zadowolenie nie sa (grajac malo w Bayernie szanse na wyjazd do Brazylii maleja). Czy to jest sposob Guardiolii na making everyone happy in the dressing room (to powiedzial na konferencji LM)?

14.09.2013 15:10

Niechec do Bayernu w Niemczech,

abcd-powod do niecheci Bayernu w Niemczech jest prosty. Znam wielu Niemcow I nawet ci co nie interesuja sie pilka Bayernu nie znosza (chyba ze sa z Bawarii). Wizerunek Bayernu jest taki ze od lat ten zespol wykupuje naklepszych zawodnikow z Bundesligi i to sie ludziom nie podoba-wiadomo Bogatych sie nie lubi-taka natura ludzka. Jednak ciekawe jest to ze w LM Bayern jest kibicowany przez cale Niemcy (tak jak ja, mimo ze kibicuje Slaskowi Wroclaw ,chcialem Legie w LM-dobre dla polskiej pilki).
Teraz z punktu widzenia Niemieckiego kibica. Gdybysmy my tutaj wypowiadajacy sie fani FC Bayern urodzili sie w Stuttgarcie to Bayern, jako kibicom VFB, nie bylby naszym ulubionym klubem. Czy nie tak?

14.09.2013 12:59

abcde znawco

Na jakiej podstawie stwierdzasz ze Sammer nie mial wplywu na zeszloroczny sukces FC BAYERN? Nie wszyscy tak twierdza. Chyba w maju czytalem obszerny artukul w Die Welt albo Seddeutsche Zitung piszacy o niezwyklym wplywie Sammera na 'pozakulisowe' sprawy Bayernu. To sa powazne, respektowane pisma, wiedza co pizza (pisma niemieckie cenie bardziej niz angielskie, moze z wyjatkiem the independent).
Tak samo w sparwie Guardioli-jesli chce czytac o jego integracji w Bayernie siegam po hiszpanskie El Mundo albo El Pais ktore nie sa mniej poinformowana o poczynaniach Peppa w Bayernie niz prasa niemiecka

Polska prasa to w wiekszosci polplotki



Z komenta

13.09.2013 16:37

Co wy gadacia?
Transfer malo prawdopodobny ale...Saurez bylby swietny dla Bayernu. Wydaje mi sie ze w przyszlym sezonie bedzie piekielnie ciezko a Saurez po wyglodzonym Liverpool bedzie chodzic jak sprezyna. Kontrowersyjny? Znakomicie znam hiszpanski i mieszkalem pol roku w Peru. Znam tamtejsza mentalnosc i z jego wywiadow (po angielsku nie umi sie jescze dobrze wypowiedziec) wiem ze to kawal kolesia a nie rasista. ]
Lo unico que nos falta es un jugador de este calibre!!!!Espero que vaya al BAYERN!

11.06.2013 22:24

Luqui23
A Ty kim jestes ze Ballack to 'zwykly gosciu' dla Ciebie? Ballackowi nalezy sie szacunek za jego dokonania w Bayernie (fani Chelsea szanuja go za profesjonalizm) .Ani ja, Ty i nikt tutaj wypowiadajacy sie nie przyczyni sie wiecej dla Bayernu niz nawet 3 rezerwowy bramkarza...Juz mnie denerwuja mlodzi uzytkownicy wchodzacy tutaj z 'buta' bez respektu dla rezerwowych czy bylych zawodnikow bayernu.

09.03.2013 15:37

Wszyscy mowia o Barcelonie ale najwieksza przeszkoda w LM bedzie MILAN. Zawsze tak bylo jest i bedzie ze druzyny z Mediolanu nam beda truc zycie, niezaleznie w jakiej formie Bayern sie znajmuje. Wszystko jedno na jakim szczeblu rozgrywek trafimy na Milan , Bayern nie bedzie faworytem. Mlodzi uzytkownicy tego portalu pewnie sie usmiechna maniakalnie na te insynuacje. Tak bylo w 2006 i 2007 kiedy pisalem ze Milan jest grozny-posypaly sie grad krytyki...
Nie ma co sie na razie rozplywac nad Bayernem po takim meczu z Arsenalem co zadnym testem nie byl...

25.02.2013 21:55

4WARD
rozumiesz slowo 'potencjalny' ?

22.02.2013 14:14

FAJNY ART.-Laurie Whitwell ZASTANAWIA SIE NAD POTENCJALNYM PRZEJSCIEM SAUREZA DO Bayernu(o klase lepszy niz Mandzukic czy Gomez-kto tego nie widzi jest slepy):


http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2282799/Luis-Suarez-Liverpool-striker-join-Bayern-Munich.html

22.02.2013 14:01

Czytajcie "the independent"

swietna analiza meczu i totalny respect dla bayernu oraz 'baty' nielitasne na Arsenal

http://www.independent.co.uk/sport/football/european/match-report-brutal-bayern-munich-expose-class-divide-now-confronting-poor-arsenal-8501867.html



Match Report: Brutal Bayern Munich expose class divide now confronting poor Arsenal
Whether it happens to be humble old Blackburn Rovers or the European sophisticates they call FC Hollywood that his Arsenal team are playing against, it seems that the movie has the same old ending for Arsene Wenger.

Beaten last night, and beaten badly. If Saturday's elimination from the FA Cup could be waved away as just one of those things that can happen to a big club, this was something different. Against Bayern Munich, no-one at the Emirates could hide from the fact that Arsenal were playing against a side who were quite simply operating at a different level to them.

In the first half it was brutal and while Arsenal rallied after the break when Lukas Podolski scored, the memory of that traumatic period never really left Wenger's men. When they conceded a third, scored by the Croatian striker Mario Mandzukic, the anger had already turned to despair among home fans, who recognised this may be the last Champions League football they see at the Emirates for some time.

Wenger acknowledged later that it would be a simpler task to qualify for the Champions League next season than get past the formidable Bayern at the Allianz Arena on 13 March where the Bundesliga's runaway leaders have lost just once all season.

In their previous two seasons, Arsenal have won the home legs in which they have been eliminated by far superior opposition – Barcelona in 2011 and Milan last year – but last night even that small consolation was beyond them. They were up against a team playing the kind of football that is on another level to the type they conjure up at the Emirates these days.

This is a Bayern side who, by their own manager Jupp Heynckes' assessment, are in "astonishing form" and only a few sides in Europe would have been able to live with them on the basis of that first half. Their mastery of Arsenal was an embarrassment to the home side, capped by Toni Kroos' goal on seven minutes, scored by a player who was among the best.

Thomas Müller put the second goal in on 21 minutes and the mutinous elements among the crowd already began to turn on Wenger. The German side, who had not conceded a goal in their previous six games before last night were, pretty bloody magnificent, especially the likes of Müller, Philipp Lahm and Bastian Schweinsteiger whose booking means that he will miss the second leg.

A pat on the back for Jack Wilshere who resolutely refused to let Arsenal go quietly into the night, but it was alarming how little of that same fight there was from players who should know better. Per Mertesacker caved in far too easily; Santi Cazorla did not perform as befitting a Spain international and Bacary Sagna looked like a man who is focussing on his summer departure.

Kroos' goal was struck ruthlessly from the edge of the box, a volley into the ground that burst past Wojciech Szczesny. Kroos had been given only a little space to measure up Müller's cross from the right but even a little space is too much to allow this Bayern team.

Bayern did not give Arsenal room to breathe and by the time the players headed down the tunnel at half-time it was difficult to recall a single meaningful chance for the home side. There was a rare appearance at the Emirates from Stan Kroenke, the club's de facto owner, who is elusive at the best of times – and these really are not the best of times.

The second goal was a bad one for Szczesny who pushed a Daniel van Buyten header from Kroos' corner away from goal unconvincingly. From a few yards out, Müller, starting ahead of Arjen Robben lunged at the ball and put it in. Bayern might have had a third goal when Mandzukic put a header wide of the goal just before the break.

At times like this there is a lot to be said for a steadfast refusal on the part of someone, anyone, not to be humiliated. Wilshere was a bulwark against Bayern last night and he was consistently at the heart of the best that Arsenal did. His free-kick broke for Mertesacker in the box on 33 minutes but as the defender steadied himself for the shot, Kroos was there again to block.

The malaise that had affected Arsenal's first-half performances has become so common a feature that in the previous matchday programme the club published a league table counting only second half goals. Funnily enough, Arsenal were top. At the very least it gives a disgruntled Emirates half-time crowd some reason to hope.

It is a tendency to chase lost causes that marks out Arsenal, and the more hopeless the better. When Podolski scored on 55 minutes the stadium was lifted and for a short time it looked like they might even salvage a draw, albeit an expensive one as far as away goals were concerned.

The home side enjoyed a touch of good fortune in winning the corner from which the goal was scored. Wilshere's shot deflected behind off Podolski and the Norwegian referee, who was jumpy all night, mistakenly gave a corner. Manuel Neuer misjudged Wilshere's ball in and Podolski headed it in after a bounce.

That was the time for Arsenal to seek out an equaliser and they threw what they could at it. There was an inspired run by Bayern old-boy Podolski past Lahm. Then on came Olivier Giroud and Tomas Rosicky who were integral to Arsenal's best move of the match. From Rosicky the ball went wide to Theo Walcott, moved out to the right wing. His cross found Giroud who hit a shot straight at Neuer.

Anywhere else and it might have gone in. But with 12 minutes remaining Bayern scored again. Mandzukic held the ball up from where it went to Robben, on as a substitute, then Lahm whose cross to the back post found Mandzukic again to score, with the lamentable Sagna trailing in behind.

Despair had turned to resignation long before the end for the home support and a few stayed to applaud Bayern off. The Premier League title race has gone, and so too the domestic cups. They have a return leg to fulfil in Bayern, although really all that matters now is a Champions League place next season, which has never felt more like a trophy of sorts.

Man of the match Kroos.

Match rating 7/10.

Referee S Moen (Nor).

Attendance 59,974.

20.02.2013 18:07

Ciekawe:
http://www.guardian.co.uk/football/blog/2013/feb/16/jupp-heynckes-bayern-munich-arsenal

fajnie widziane oczami angielskimi ten mecz-wiecej sie dowiesz z jednego takiego art. niz z 10 np wyborczej...

18.02.2013 12:16

heat
Beckam tylko na zimowy trening w Arsenalu-robi to co roku

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2269947/David-Beckham-train-Arsenal-England-midfielder-ponders-move.html

29.01.2013 15:45

Trzymam kciuki za nim jednak niemiecki bedzie problemem dla Guardiolii (mimo ze zna ang.)!

17.01.2013 15:51

Schweni niech siedzi na lawie!
Otrzywiscie nie trzeba byc geniuszem zeby wiedziec ze kazdy mecz daje tyle samo punktow. JEDNAK z psychologicznego punktu widzenia porazka z BVB bedzie duzo wiekszym ciosem niz ewentualna porazka w meczu jutrzejszym.Bayernowi podetnie to skrzydla a BVB doda poweru a kazdy wie co sie dzialo rok temu gdy nas dogonili. Trener nie glupi i Schweni, mam nadzieje, nie zagra.

27.11.2012 20:24

PEP GUARDIOLA W BAYERNIE!

Spokojnie-to pytanie od dziennikarza AS do Heynckesa ;han salido informacion en las noticias de que Gurdiola podria ser su sucesor en el dia de manana al dia de manana! (wyszla informacja w mediach ze Gurdiala ma pana zastapic z dna na dzien.
Jupp wryty 'yo no se . yo no se'

Zmieszal sie ta plotka bo pytanie nie na miejscu

http://futbol.as.com/futbol/2012/11/20/portada/1353450005_593297.html

21.11.2012 12:06

en espanol-a mi me gust muchisimo!

Nie ma jak po hiszpansku

Ganaremos!

20.11.2012 20:42

Este partido estamos tratando personalmente! Vamos a dejar nuestro alma en la cesped. La eficion nos allyudara.Bienvenidos al infierno!! (Ten mecz traktujemy personalnie. Zostawimy dusze na trawie.Publika nam pomoze.WITAMY W PIEKLE!.

SKAD TAKA PEWNOSC kibicow fc bayern PRZED TYM MECZEM? Ja remis wziolbym w ciemno. Valencia nie przegrala u siebie a Mestalla to pieklo nawet dla Barcelony czy Realu gdzie co rok gubia punkty NIEZALEZNIE CZY VALENCIA MA DOBRY CZY ZLY SEZON. Ogladam telewizje i czytam co pisze prasa hiszpanska i TO bedzie wielka fiesta. To nie bedzie ta Valencia z przed kilku tygodni.Ostroznie z ta euforia...

20.11.2012 17:37

Ale poploch po przegranej!

Fakt ze porazka smuci. Ale...Bayernowi trzeba bylo tej porazki-zwykle jest tak ze jak latwo idzie w grupie to w 1/8 lipa (2010/2011). W 2001 Bayern przegral z Loynem 3:0 by pozniej zdobyc puchar.

03.10.2012 19:02

Josh1982 z calym szacunkiem-ale gdy Polska gra z reprezentacja Niemiec tez referujesz sie jako 'my' piszac o Niemcach?

02.10.2012 13:46

Andrzeju Baranowski-czy Ty znasz hiszpanski?

'You've got to know the language to understand the nature of the league'
To slowa Mourhinio odpowiadajac na spekulacje pracy z Bayernem.

Do rzeczy.

Od lat sledze lige hiszpanska i mowienie ze w Hiszpani 'la vuelta' brana za formalnosc to lekka przesada. Gazety takie jak AS czy MARCA to zgadzam sie, lecz pawazane pisma jak El Pais czy El Mundo (nie mylic z El Mundo Deportivo!) mialy pelny szacunek do Bayernu (hay que remontar en Barnabeu, La bestia negra no va a vencerse facilmente-to tylko niektore naglowki z tych gazet). Polecam artykul El Bayern marece su final en los penaltis.
http://www.elmundo.es/elmundodeporte/2012/04/25/futbol/1335376695.html

Ty natomiast piszac artykul odwolujesz sie do dociekan ....Romana Koltonia

28.04.2012 08:49

"Bastian nic nie grał. ;) Gustavo lepiej by się spisał."

Ze niby po tylu tygodniach przerwy od razu na 2 grac?

Trzeba mu dawac regularne wystepy aby do meczu z takim Realem wrocil do swojego poziomu. Swoja droga trener wiedzial co robi-sredni Bastian wystarczyl na Augsburg...

08.04.2012 13:33

nie moge-musze przyszpanowac hiszpanskim!
seguramente vamos a ganar el prtido mas importante de la temporada!!!!somos FAVORITOS SIEMPRE en cuanto se trata de Real Madrid!!!
wygramy!!!!

04.04.2012 10:26

zdf
-to ze Bayern (przy wygranej z Marsylia) zagra z Realem pierwszy mecz u siebie to zadna przewaga! Przypomnijmy ze w 2002 i 2004 z Realem gralismy pierwszy mecz u siebie i przegralismy w odroznieniu od 2007 (pierwszy mecz na wyjezdzie...)

16.03.2012 17:56

Na glowe zescie upadli? 'Pudlo' Gomez za fenomenalnego w tturniejach i tych eliminacjach Klose?

Gomez pasuje tu jak Kroos do Bayernu!!! Klose ze swoja druzgocaca skutecznoscia (zdecydowanie najskuteczniejszy strzelec rep. w eleminacjach, zgrany z druzyna do perfekcji) ma miejsce niezagrozone w pierwszym skladzie. Loew nie glupi i druzyny nie oslabi zastepujac swojego najlepszego i najbardziej skutecznego strzelca(prowadzi zdecydowanie jesli chodzi o ilosc strzalow na bramke i trafien do siatki) Gomezem, ktory ma odwrotne statystyki (pudlo za pudlem nie tylko w Bayernie).

07.09.2011 21:38

Do tych co maja dylematy tozsamosci narodowej:

Nas Polakow reprezentuja Bialoczerwoni a nie Niemcy.

Czy to takie trudne?

07.09.2011 09:46

Nie chce nikogo oceniac tutaj wypowiadajacych sie, wytykac palcem. Jednak bedac Polakiem i kibicowac Niemcom dzisiaj to jakas patologia. I nie chodzi tutaj o sentymenty narodowe, tak czy siak to mecz towarzyski. Nie chce tez prawic moralow, jednak to ta Palska druzyna narodowa reprezentuje nas Polakow w oczach swiata czy nam sie to podoba czy nie. Jej sie nie wybiera,jak przynosi wstyd trzeba to przelknac.

06.09.2011 18:07

Nie bedzie kompromitacji Polski bo paradoksalnie gramy z Niemcami. Lubie reprezentacje Niemiec jednak gdy gramy z nimi nienawidze ich, gdzies te sentymenty narodowe za pradziada wychodza.

06.09.2011 14:01

pipboy powazny jestes? 'jedna z wielu stron?'
Facebook to najbardziej warygodny na swiecie tzw. global popularity indicator (swiatowy wskaznik popularnosci) zwazajac ze Facebook jest bezdyskusyjnym liderem sieci spolecznych na swiecie (od Libanu po USA).
Statystycy od marketingu juz dawno sie juz tego polapali.

30.08.2011 11:35

Znowu sie czepiaja Tymo jak kiedys Van Bommela bo dryblingow w stylu Robbena czy Ribberego nie pokazal.
Tymo zagral dobre spotkanie, rozbijal ofensywne inicjatywe rywali i po to zostal wystawiony (to czego nie umie Kroos). Oczywiscie dla mlodego fana Bayernu taka gra wydaje sie nieatrakcyjna dla oka ale malo kto zauwazyl ze to taki 'sweeper' amortuzuje bramke i obrona staje mniej narazona na ataki rywali. Po stracie Bommela ktory znakomicie spelnial ta role, nagle zaczelismy tracic bramki i zrobila sie dziura (tzn rywale latwo dochodzili pod nasza linie obronna). Teraz dzieki zawodnikom jak Gustavo czy Tymo, ktorzy, sa niezbednym elementem defensywy (jak kiedys Macherano w Liverpoolu), obrona wydaje sie bardziej solidna a bramka 'dalej' dla rywali.

28.08.2011 08:29

zdf-jestes tak zachwycony gra Realu. La Liga to inna bajka-Bundesliga jest bardziej wyrownana. Sam Raul powiedzial dla AS:
" La diferencia principal entre Bundesliga i La Liga es que en Alemania liga es mucha mas pareja, el equipo del fondo de la tabla puede vencer al campeon"
(Roznica miedzy la liga i bund. jest taka ze liga niem. jest bardziej wyrownana, kazdy moze wygrac z kazdym")

w Hiszpani pozostawia sie duzo miejsca w srodku pola i "latwo" sie rozgrywa pilke.
W Nimczech gra sie pressingiem...,nie ma ladnej gry

27.08.2011 16:32

Bundesliga rzadzi sie innymi prawami...Za Effenberga w lidze Bayern tez sie wlokl w Real w tylek dostawal. teraz byloby tak samo...

27.08.2011 16:23

Grupa nudy:
1.FC Bayern
2.AC Mailand
3.AFC AJax
4.KRC Genk

Grupa ciekawa:
1. FC Bayern
2. AC Milan
3. MC
4.Genk

24.08.2011 19:34

Licze ze nie trafimy na bezbarwna grupe i juz w fazie grupowej fani Bayernu beda mieli emocje zapewnione.Wylosowanie Milanu i MC byloby super! Szczegolnie MC.

23.08.2011 14:57

elber89
you just missing the point all the way!
"a wlasnie ze Franek Ribbery to robił a z reszty jakby uszlo powietrze"
0% wyciagniecia wniosku z mojej wypowiedzi!
Tak, zgadzam sie ze "Ribbery to robil" tylko sek w tym ze Ribbery to taki lider jak Lepper polityk. To dlatego z "z reszty jakby uszlo powietrze" ze w polu gry potrzebny jet zawodnik ktory w ciezkich momentach NIE TYLKO potrafi grac pozytywnie lech swoja gra INSPIROWAC INNYCH. To zdolnosc mieli Effenberg i Van Bommel lecz nie maja jej Lahm Ribbery czy Schweini.
Brak lidera dalo sie odczuc w rewanzowym meczu z Interem. Gdy gra toczyla sie po mysli kazdy gral jak w zegarku. Nagle 2:2 i pozar w lesie! Kazdemu miekna nogi, panika totalna GDZIE JEST MAMA? (ok Ribbery gania ale on do lidera ma sie jak piernik do wiatraka).
Tak byla? Tak!

17.08.2011 02:33

Czytajac wypowiedzi typu BardHari to rece opadaja.

Nie chodzi o to ze "za Van Bommela wszystko gralo". Kahn powiedzial tylko ze bez charyzmatycznego lidera (a Bayern grajac 'kolektywna' pilke zawsze takiego potrzebowal) Bayern w Europie za wiele nie zdziala. Koniec kropka. Z Van Bommelem Bayern to jeszcze potrafil wygrywac ciezkie boje (kluczowe bramki z Realem czy gra z MU gdzie to Van bommel a nie Robben -jak mysla mlodzi fani- byl cichym bohaterem dwumeczu psujacym krew przeciwnikom). Czy nikt nie pamieta ze po straconym golu w Monachium to Van Bommel zainspirowal twarda postawe odwrocenie losu spotkania-tak wypowiedzial sie Robben dla telewizji ang.(Robben nie gral w tym meczu) po spotkaniu ale nasi fani nie znajac angielskiego tego nie wiedza)
Dwumecz z Interem to potwierdzil brak lidera-po 2:2-ciezki moment- nikt w Bayernie nie chcial przejac odpowiedzialnosci na siebie, przyjac ciezar gry-Ani Lahm ani schweini. Kazdy od po przyjeciu razu pozbywal sie pilki...zamiast ja przetrzymac, zlagodzic gre...
A my jak te buraki cieszylismy sie po oddaniu jedynego zawodnika z jajami do Milanu..
Ha ha ha

16.08.2011 17:40

Ani Schweini czy Lahm maja zdolnosci przywodcze i respekt jaka posiadali Effe, Kahn czy Van Bommel...

15.08.2011 17:35

dzieci przestancie, to nie playstation! Bayern musi udowodnic gra a nie gadaniem w tym sezonie ze jest na rowni albo lepszy od Borussi. Mistrzowi Niemiec nalezy sie respekt...

29.07.2011 14:54

Alex bylby lepszym rozwiazaniem niz Boateng na srodek obrony...Tak mamy dwoch zoltodziobow (Boateng, Badstuber).Na Bundeslige ok ale LM? Nie bardzo to widze

23.07.2011 01:10

Jedno jest pewne, bez sprowadzenia gracza doswiadczonego typu Alexa na pozyskaniu Boatenga sportowo Bayern wiele nie zyska. Nie wyobrazam sobie Badstuber-Boateng jako nominalna pare stoperow (nie w zespole klasy Bayernu, nie ma mowy o cwiercwinale LM). To bylby wiekszy niewypal niz ;mlodych; Kroos-schwaini grajacy razem (brak zrozumienia kompletny, Shwaini stracil na odejsciu Van Bommela niesamowicie od ktorego sie nauczyl wiele i z ktorym rozumial sie swietnie)

15.07.2011 18:13

Abedi Pele swietny pilkarz. Wybrany zawodnikiem meczu w wygranym meczu finalu Ligi Mistrzow w 1993 z Milanem. To byl mecz! Swietny wystep Rudiego Vollera i asysta dla Marseillie...

09.07.2011 14:11

20 mln duzo? MC sobie moze na to pozwolic a Boateng to nie dziecko i powinien wiedziec ze kontrakt zobowiazuje. Nie robcie z niego ofiary.Zapominacie ze to Bayern chce kupic Boatenga a nie MC sprzedac.

04.07.2011 21:32

Ballack duzo zyskal grajac w Chelsea pod wzgledem doswiadczenia zawodowego. Sprawdzil sie w najsilniejszej lidze na swiecie, to wiecej warte niz 4 mistrzostwa Niemiec z Bayernem (chociaz mogl isc na latwizne i zostac w Bayernie). Nie byl tak skuteczny jesli chodzi o bramki? Zapominacie ze Ballack w FC Chelsea piastowal role bardziej defensywna i byl bardzo doceniany za niesamowita zdolnosc do czystych odbiorow pilek i szybko wyprowadzanych prostopadlych z glebi (to czego Bayernowi brakuje po odejsciu Van Bommela, tyle ze ten raczej czysto pilek nie odbieral).

17.06.2011 17:36

nyy tu e chodzi autorytety moralne lecz ignoracje. Dlach co myla pedofilie (shorzenie psychiczne) z orientacja seksualna (ktore w ogromnej wiekszosci przpadkow ma podloze genetyczne) link:

http://www.theatlantic.com/past/docs/issues/97jun/burr2.htm

22.05.2011 02:52

davout ty nie rozumiesz istoty debaty. Ja, podobnie jak Lahm. Gomez. Neuer czy Muller nie mamy problemu z gejami. Gomez wypowiadajac sie stwierdzil ze w tej kwestii znalazl poparcie w druzynie!
Wniosek? FC Bayern nie bardzo podziela poglady homofobow!Z tad wypowiedzi Lahma i Neuera.

Skoro nie widza analogii pomiedzy w/w zboczeniami to zawodnicy FC Bayern maja albo plaskostopie mozgowe albo przyjeli w dziecinstwie za duzo szczepionek z thimerosalem?

21.05.2011 20:42

BadrHari ciekawa koncepcja z tym Rosyjskim na Niemczech Wschodnich. Na jednym wykladzie raz profesor wspomnial ze pracowal na instytucie w Irkucku i na wyprawie badawczej w Wietnamie tez poslugiwal sie Rosyjskim (gdy ten kraj byl jeszcze systemen totalitarnym pod wplywem Rosji, era zimnej wojny).

21.05.2011 16:08

Ok skonczmy temat homoseksualizmu. Co do jezykow. Ja plynnie znam kilka bo pracowalem w kilku krajach i z doswiadczenia wiem ze aby poznac obca kulture nie tylko trzeba przez jakis czas zyc na 'obczyznie' ale dobrze poznac 'ich' jezyk. W ogole czy to nam sie podoba czy nie zyjemy w erze globalizacji i uwazam ze dobry angielski to minimum.
TAK wiekszosc NIEMCOW ZNA JEZYKI OBCE TO FAKT. Pamietam ze gdy pierwszy raz pojechalem do Niemiec (nie znalem wtedy dobrze Niemieckiego) zdziwilo mnie gdy pytalem sie o informacje przypadkowych przechodniow 99% nawet starszych pan potrafilo skladnie odpowiedziec po angielsku. Nie wspomne juz o mlodych ludziach... Po prostu u nich to norma.
Wspomne tylko ze wiekszosc naszych europoslow nie zna nawet angielskiego, oni nas reprezentuja w Europie!Jak mowil Kazik-Zgroza!).

21.05.2011 13:04

To nie jest analogia! Ja nie uwazam homoseksualizm za schorzenie jak pedofilia. Ty Kibicujesz zespolowi z 'zachodu' ktorego pilkarze podzielaja moje poglady (czyli wedlug ciebie sa ok z pedofilia), nie twoje!
Niemcy znam bo po studiach rok czasu pracowalem dla Uniwersytetu Goettingen. Pracujac w Ameryce Pludniowej wiekszosc Niemcow z ktorymi pracowalem znala Hiszpanski, oni potrafia sie przygotowac do takich wyjazdow, nie sa ignorantami (w odroznieniu od anglosasow, np rok czasu pracujac w Boliwii nie spotkalemm ani jednego Amerykanina mowiacego po hiszpansku).
Ty natomiast piszac:
"super treny cool mlodych niemieckich idiotow po solarium zna biegle trzy jezyki obce?"
dowodzisz ze Niemcow znasz co najwyzej z wyjazdow sezonowych na szparagi. Pozniej tacy zakompleksieni Polacy przyjezdzaja i sieja bzdury jacy to Niemcy zli, wypaczeni kultorowa itd.

21.05.2011 12:00

hansbutt czy to ze podzielam zdanie Lahma, Gomeza, Mullera,Neuera czyni mnie gejem?
KrzysiekFCB1
"super treny cool mlodych niemieckich idiotow po solarium zna biegle trzy jezyki obce?"

21.05.2011 11:06

krzysiekFCB1 jak ty mozesz kibicowac Bayernowi, ktorego kapitan i wiekszosc pilkarzy ( w tym Neuer, Gomez, Muller) zachecaja homoseksualistow do ujawnienia sie i do dumy (z poparciem zarzadu, Effenberga i Beckenbauera)!Dla ciebie to musi byc zboczona druzyna. Jak mozesz kibicowac Bayernowi? OSMIESZASZ SIE!

21.05.2011 00:18

lukasz222 co ty tu z Polska konserwatywna tolerancja wyjezdzasz? To mit!W Niemczech homoseksualism jest tolerowany, to nie rzadna kwestia kontrowersji! To zanczy ze Niemcy zeszly na psy o Polska to ostoja szlachetnych wartosci? W Niemczech 80% mlodych ludzi zna biegle przynajmniej 3 jezyki obce, jest otwarta swiatopogladowo i 'ok' z homoseksualnoscia! U nas to babki od razu z kosciola z rozancami w lapach na rynek w protescie przeciwko homoseksualnosci...Swiat sie zawali, homoseksualisci nas zbacza! Demagogia Ojca Rydzyka...Grutuluje pogladow!

20.05.2011 23:53

Niemcy to jeden z najbardziej tolerancyjnych krajow w Europie i homoseksualizm nie jest kontrowersja. Jak napisalem wczesniej w Ugandzie homoseksualistow i ludzi otwarcie o tym mowiacy jak Lahm sie kamienuje (zeby nie byc goloslowny (http://www.afrol.com/html/Categories/Gay/backgr_legalstatus.htm)
W tym kraju wierzy sie powszecnie w klatwy i czarownice .
KrzysiekFC1- czy dobrze bys sie tam czul?

20.05.2011 11:10

KrzysiekFC1
http://en.wikipedia.org/wiki/Biology_and_sexual_orientation

Masz tu wszystko co sie tyczy biologii i homoseksualnosci

20.05.2011 11:03

Pisanie 'uchylenie' to tez odchylenie...Dobre

20.05.2011 10:54

W Afryca homoseksualizm jest nielegalny w 29 krajach. W krajach takich jak Uganda gejow i lezbijki oraz ludzi nie sprzeciwiajacych sie homoseksualnosci sie kamienuje .W tych krajach szeroko powszechne sa "zabobony" zle moce, zakelcia, czary i czarownice.

20.05.2011 10:44

Nie mam nic przeciwko gejom!

20.05.2011 10:16

Pynkas
Masz na mysli Krossa czy Kroosa? Kazdy szanujacy sie fan Bayernu wie ze para Schweinsteiger-Kroos nie funkcjonuje w ogole (nie wiem czy znasz niemiecki ale prasa sie rozpisywala o fiasku tego duetu w srodku pola-o ile Van Bommel swietnie sie koordynowal z Schweinim to Kroos wrecz przeciwnie-jakby gral w innej druzynie).Jak cos to Gustawo, a Kroos, jak to mialo miejsce w minionym sezonie, co najwyzej zmienik Schweiniego...

16.05.2011 18:39

Temat Coentrao w ogole mnie nie interesje. Srodkowi obroncy powinny byc tematem...

13.05.2011 10:49

A mnie tam nie dziwi. Odnalazl sie? Odniosll niesamowity sukces wszedzie gdzie gral (plus niezmierny szacunek w szatni i kibicow-wylaczajac 'naszych' znawcow). Obyty w swiatowej pilce niczym Robben ii podobnie do niego zna plynnie 5 jezykow (Ribbery do dzis Niemieckiego sie nauczyc nie moze) i jego pewnosc siebie, zaparczywosc (nie wspomne o swietnych prostopadlych ' z glebi' ktorych tak brakuje teraz Bayernoi);
Takiej zlej kariery chyba nie mial

10.05.2011 22:01

josh1982 dokladnie!
Denerwuja mnie te komentarze osmieszajace tego pilkarza.
1. Nie trzeba byc geniuszem typu jaremy czy B@rtlej zeby wiedziec ze Altinpop bedzie pilkarzem rezerwowym.
2.Dlaczego nie sznuje sie zawodnikow rezerwowych? Ze to niby ozdoba i 'grzanie lawy' jakas kara? Ze to niby nieudacznicy itd.
3. W Realu byc moze Altinpop dostanie wiecej szansy jako zmiennik gdyz rotacja skladu jest tam wieksza.
4. Chce go Real tzn chce go Mourhinno, a ten wie co robi-dla nie go nawet trzeci zmiennicy sa w planie.
5. Nie idealizujcie pilkarzy jak naiwne dzieci! Kasa to jest istatna. Jesli ktorys z pilkarzy mowi ze wielomilionowy kontrakt (a taki ma przygotowany Altinpop) nie gra roli w podejmowaniu decyzji to ten ktos klamie!

10.05.2011 11:14

faktycznie masza racje Gipsi odnosnie artykulu.

09.05.2011 20:24

Darth Smith Znasz angielski? Daily mail kieruje sie na slowa Rummunige i doniesienia Bildu.Czytaj wiec tlumaczenie :
Rummunige" Nie sadza abysmy znalezli szybkie rozwiazanie (w pozyskaniu Neuera). Nie jestem rowniez przekonany do tego ze Bayern i Schalke porozumia sie w sprawie kwoty odstepnego ktora zadowolilaby diwe strony. Bedziemy musieli czekac.
Na pewno pozyskamy nowego bramkarza."(sic)

Sekcja sportowa Bildu powiadamia ze ze interes Bayernu w sprawie bramkarza zostal przekierowany w strone Hainza Moullera.

09.05.2011 19:48

No to po Neuerze!
Bayern przymierza sie do Heinza Muellera z Mainz jak klub nie moze dojsc do porozumienia z Schalke w sprawie Neuera. MU teraz jest zdecydowanym faworytem w pozyskaniu Neuera.
Wiecej w Daily Mail:
Manchester United's chances of signing Schalke goalkeeper Manuel Neuer have been given a boost by Bayern Munich's admission that the German international may be out of their reach.

The stopper is one of the world game's brightest prospects and is certain to leave 04 at the end of the campaign, ending a 20-year association with the club.

Bayern were widely believed to be his destination of choice, with the player suggesting as such in a number of interviews. But Neuer's outstanding performance against United in the Champions League semi-final first leg rekindled Sir Alex Ferguson interest in a deal.
Both United and Bayern are in the market for a new goalkeeper after Old Man Time caught up with current custodians Edwin van der Sar and Hans Jorg-Butt.

However despite overtures from players and management alike, Munich have no taken a step back from the speculation, opening the door to a rival bid from the Premier League.

Bayern chairman Karl-Heinz Rummenigge said: 'I don't really think we are going to find a quick agreement. And I am also not convinced that Bayern and Schalke will find a price which suits them both, but we will have to wait and see - the transfer window is still open for four more months.'
'But We will definitely be signing a new goalkeeper,' he added.

Bayern are willing to offer £20million for the World Cup keeper, still some way short of Schalke's £35m valuation.

German newspaper Bild reports that the Bundesliga outfit have switched their attention to Mainz goalkeeper Heinz Muller. Bayern's director of sport Christian Nerlinger has already made initial contact with the player's agent with the opportunity for further talks likely to present itself in the coming weeks.


Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1385169/Bayern-fear-Manuel-Neuer-transfer-collapse-open-door-Manchester-United.html#ixzz0UwQQqNa6

09.05.2011 19:30

Van Der Wiel'em tez nacieszylismy sie...

03.05.2011 22:37

Der Spiegel:
Der Nationaltorwart äußerte sich nach Schlusspfiff bei "Liga total!" zu seiner Zukunft: "Ich will innerhalb Deutschlands wechseln." Allerdings betonte der Torhüter, dass über seine Zukunft nicht nur er, sondern auch der FC Schalke und "ein anderer Verein" entscheiden würden.
"Beide Parteien sind im Moment relativ entspannt. Wir haben überhaupt keinen Zeitdruck. Wir haben heute den 30. April und die Transferliste ist bis zum 31. August auf", sagte Münchens Vorstandschef Karl-Heinz Rummenigge. "Wir werden sehen, ob es eine Lösung gibt. Wenn es eine gibt, ok. Wenn es keine Lösung gibt, werden auch beide Vereine damit weiterleben müssen." Auch Rummenigge betonte, dass Neuer nicht ins Ausland wechseln werde.

01.05.2011 15:23

MARCA
"El Madrid se acerca a Fábio Coentrao, según 'A Bola'"(Real Madryt sie kontaktuje w spraie Coentrao)

El Real Madrid está muy bien colocado para hacerse con los servicios del lateral izquierdo del Benfica Fábio Coentrao, e incluso el presidente del club luso viajó este viernes a la capital de España para establecer contactos, según publica hoy el diario luso 'A Bola'.

Tl.pl:
Real Madrid jest bardzo blisko pozyskania uslug lewego obroncy Benfiki Fabio Coentrao. Sam prezydent Benfiki udal sie do stolicy Hiszpanii w celu nawiazaniu kontaktow (z zarzadem klubu Realu-add by tr.) wedlug portugalskiego dziennika A Bola.

30.04.2011 20:53

Badstuber czy Ty widziales kiedykolwiek mecz Neuera? Kady wie zr Kraft to bardzo dobry bramkarz z przyszloscia jednak to nie supertalent Neuera. Porownywac Krafta do niego to tak jak mowic ze Kuszczak to klasa Buffona czy van der Sara.

30.04.2011 11:19

Facebook wiarygadny?
A nawet gdyby byla to oficjalna prywatna strona Robbena to napisalby co mu kazali aby zatuszowac niezreczna sytulacje. Pilkarze pisza co chca na twitter z tad tyle kontrowersji (A.Cole, Van Persie).

29.04.2011 21:03

Wiara niezachwiana w 3 miejsce? Nie robcie z siebie idiotow!

Ja osobiscie wychodze z zalozenia ze zajmiemy 4 miejsce a 3 miejsce bylaby mila niespodzianka. Jako fan trzeba wierzyc? To wlasnie ta pycha i wiara ze Bayern jest najlepszy, niedocenianie rywali (Robben-jak wygramy 3 mecze to awansjujemy do LM) spowodowala ze obudzilismy sie z reka w nocniku. Przyczytajcie sobie komentarze z przerwy zimowej jakto mielismy wyprzedzic Dortmund wygrywac wszystkie mecze...
Ten zespol roztronil szystko co bylo do roztronienia a szczytem niedoledztwa bylo 'oddanie' 3 miejsca tydzien temu. Ja sie pytam czy ten zespol jest wstanie osiagnac wiecej w swojej niedoleznosci? Hannoverowi moze sie potknac noga z M'Gladbach (b.prawdopodobne)ale znajac Bayern ten nie skorzysta z okazji zostawajac punkty w St. Pouli...

Hannover nie bedzie mial latwo

29.04.2011 11:19

Ja bym nie byl taki pewny:
hiszpanski AS:
"Pomimo doniesien prasowych odnosnie powiazan Nueura z Bayernem, negocjacje utkwily w martwym punkcie miedzy obiema stronami. Powoduje ze opcje MU w pozyskaniu Neuera rosna mimo spekulacji o transferze Davida De Egea z Atletiko."


Prasa angielska pisze ze MU, mimo oswiadzczen Fergusona, po wczorajszym wystepie rozwaza ofensywe po Neuera. Bayern czuje sie zagrozony. Daily Mail:

Hands off! Bayern plan Neuer talks amid fears Man United may pinch Schalke No 1

Read more: http://www.dailymail.co.uk/sport/article-1381132/Manuel-Neuer-targeted-Bayern-Munich-amid-fears-Manchester-United-make-move.html#ixzz0V6uraWCq

27.04.2011 18:56

Fakty:
1. W waznych meczach, jak LM, Bommel gral wysmienicie co sie wymaga od kapitana. Porazka 2:3 z Interem nie bylaby mozliwa z Bommelem (jak powiedzial Gomez: w koncowych minutach meczu (2:2)zabraklo lidera, nikt nie chcial wziac odpowiedzialnosci za gre, przytrzymac pilke, pograc w 'szerz', jednym slowem uspokoic gre (pamietamy co robil Lahm-darl do przodu).

2. To ze juz gra slabo na 'starosc' to mit. Przyklad? W meczu derbowym z Interem Bommel mial jeden z najwyzszych wspolczynnikow odbiorow pilki.Zbiera tez solidne noty w kazdym meczu.

3. Jak odzszedl Bommel to sie wydalo jaka slabiutka mamy obrone-van Bommel gral brzydko ale efektywnie amortyzowal 'tyly'. Xavi po finale MS powiedzial ze Van Bommel byl najtrudniejszym zawodnikiem przeciko ktoremu gral (fue un tio mas combativo contra que ha jugado en mi vida, no se pudo encontrar el equilibro en nuestro juego en el mayor parte del partido garcias a el-najbardziej waleczny gosc przeciwko ktoremu gralem, nie moglismy odnalezc rytm przez wiekszosc czesc meczu)

27.04.2011 17:32

"Bayern, Real, Barcelona, ManU, Milan- która zawsze będzie dużo zarabiać"

taa. LE bedzie to wielki cios finansowy dla FCB i to nie bajki.Waga gry w LM dla finansow FCB w Deloitte (ktory sklasyfikowal FCB jako 4 najbardziej rentowna druzyna pilki noznaej na swiecie:
http://www.deloitte.com/assets/Dcom-UnitedKingdom/Local%20Assets/Documents/Industries/Sports%20Business%20Group/UK_SBG_DFML2011.pdf

27.04.2011 10:28

po 5:1 bylo wiadomo ze chlopaki sie wyluzuja a Gomez zamiast popracowac nad skutecznoscia.poprawi fryzure.

23.04.2011 16:48