Sepp - ma w umowie zapis, który obniża klauzulę dla Bayernu, Realu, Barcelony, PSG i chyba United.
09.06.2016 17:23
@Ivan - każdy topowy klub tak się zachowuje. Nie ma po prostu czasu na ogrywanie wychowanków.
30.05.2016 12:24
Patryk, a oglądałeś wczorajszy mecz? Czy oceniasz Gomeza jedynie przez pryzmat gola? Pokazał to, co jego wadą było zawsze - okropna technika użytkowa. Jeśli po takim meczu w jego wykonaniu piszesz, że będzie grał w podstawowej "11", to mnie to dziwi.
30.05.2016 10:58
@hoven, jasne. Jak się pojawi to na pewno będzie. Już jutro wieczorem powinny być jakieś fragmenty.
28.05.2016 16:11
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale żadnego zawodnika nie udałoby się zastąpić w skali 1:1. Dla mnie odejście Roberta jest nieuniknione i nie zdziwię się, jak to właśnie będzie po kolejnym sezonie. Chciałbym się mylić, ale Lewandowski to typ "najemnika", który dokładnie ma rozpisany plan na swoją karierę.
Szkoda, bo uważam, że lepiej byłoby zostać legendą w jednym wielkim klubie, niż być ważnym graczem w kilku.
28.05.2016 15:21
Ale co ma przeszłość do teraz?
28.05.2016 15:09
@kubla, ale mówmy o tym co jest teraz, nie przeszłości :) No i zdecydowanie łatwiej napastnikowi na największym poziomie gra się w Bayernie, niż w Napoli.
@heat - taki Dybala jest jeszcze za młody. Moim zdaniem na pozycję napastnika powinniśmy szukać kogoś bardziej ukształtowanego. Wystarczy spojrzeć na to, jak chłopak zniknął w dwumeczu z nami.
28.05.2016 15:01
I jego umowa wygasa w 2018 roku, więc kolejne okno będzie ostatnim, w którym na nim Napoli będzie mogło zarobić. W piłce jest miejsce na negocjacje.
28.05.2016 13:54
@kubla, ja nie neguję umiejętności Roberta, ale to piłkarz o takiej specyfikacji, że na pewno nie jest niezastąpiony. Równie dobrze uważam, że z powodzeniem sprawdziłby się u nas taki Higuain.
28.05.2016 13:46
Pewnie dlatego, że co chwile trapią go urazy i nie może w spokoju dojść do formy = prawie to samo, jakby go nie było.
28.05.2016 13:01
Oj kubla, kubla. Każdy ma prawo do własnego zdania. Sam piszesz, że Lewandowskiego da się zastąpić. Pewnie będzie trzeba sypnąć większym groszem, ale się da. I to jest właśnie ta różnica, o której inni piszą.
Roberta zastąpić się da, ale bardziej kluczowymi piłkarzami dla gry Bayernu jest taki Boateng, Vidal czy duet Robbery w formie. I to ich strata Bayern by naprawdę zabolała.
28.05.2016 12:48
@fcb25 - nie
27.05.2016 19:57
@JazGod, nie rozumiem tego "niekoniecznie" i wstawki o maturze z matematyki, ale przedstawiasz jedynie same pozytywy dla Goetzego, które wiązałyby się z jego decyzją. Jednak on jeszcze nic nie podpisał, nigdzie nie przeszedł. Dlatego też jego pozostanie w Bayernie może równie dobrze świadczyć przeciwnie co do tego, co piszesz. Zostając na kolejny rok w Bayernie i znowu zawodząc może poważnie obniżyć swoją pozycję negocjacyjną w sprawie nowej umowy.
I jakie ma znaczenie długość umowy w tej sytuacji? Zarząd raczej nie zakładał tego, że ten transfer - na ten moment - będzie taką klapą. Jeśli Mario prezentowałby poziom z BVB, to jego umowa już dawno byłaby przedłużona.
27.05.2016 18:53
Nie uczepiłem się niczego, jedynie odnoszę się do Twoich słów. Nie przedstawiam nic w wykrętny sposób. Goetze raczej ma świadomość, że klub nie wiąże z nim przyszłości i jego pozostanie w klubie będzie dla mnie świadczyło jedynie o chęci większego zarobku. Ty masz prawo mieć inne zdanie.
"próbował przekonać wszystkich, że odchodzi i zgadzał się z pierwszymi lepszymi domysłami osób, które nie miały styczności z zawodnikami czy z klubem?próbował przekonać wszystkich, że odchodzi i zgadzał się z pierwszymi lepszymi domysłami osób, które nie miały styczności z zawodnikami czy z klubem?" - Nie przekonuję nikogo. Przedstawiam moje zdanie tak samo, jak Ty swoje. I nie uważam, że to są pierwsze lepsze osoby. Uważam nawet, że na temat niektórych spraw mogą mieć większą wiedzę niż Loew, którego tak przywołujesz. Jednak to też tylko moje zdanie.
Nie wiem czemu odbierasz zwykłą dyskusję jako atak. To, że odpowiadam na Twoje komentarze to właśnie podstawa dyskusji, a nie jakiegoś uczepienia się Ciebie.
27.05.2016 15:15
Przepraszam, nie zauważyłem, że dalej ciągniesz cytat :)
Czyli Loew mówi o ofertach = ok. Piszą o nich media = wymyślają. Ok, nie wnikam w to jak to postrzegasz...:)
I kolejny. Otwórz sobie niemieckie media i sprawdź czy piszą o czymś innym. A tłumaczę tylko niemieckie, bo uważam, że one są w kwestii niemieckiego klubu najlepiej poinformowane. Będą pisać o kimś innym, to będziesz czytał moje tłumaczenia newsów o innych zawodnikach - przykład Hummels. Spójrz na liczbę dodanych przeze mnie artykułów i później używaj argumentów ad personam.
27.05.2016 14:27
Czyli Kalle mówiąc takie rzeczy w wywiadzie też kieruje się nienawiścią do Bayernu?
Najpierw piszesz o mało poinformowany dziennikarzach, później dodajesz, że miał oferty. Przecież o tych ofertach pisali Ci sami dziennikarze, więc jednak im wierzysz czy nie? :)
27.05.2016 13:50
@Matilegolas - skoro trener jasno daje do zrozumienia, że nie planuje drużyny z Niemcem, to czemu on miałby zostawać? Już na starcie jego pozycja jest gorsza.
Wczoraj na SZ pojawił się tekst, który idealnie opisuje sytuację Goetzego. Mario nie może pogodzić się z tym, że nie jest już piłkarzem klasy światowej - nie budzi już zainteresowania największych klubów. Piłkarz powinien umieć pogodzić się z niepowodzeniem, i nie okłamujmy się, tym póki co jest jego przygoda z Bayernem.
Dodatkowo podkreślają, że zachowanie Goetzego(poczekanie do końca kontraktu, by zarobić więcej i później zarobić na podpisaniu nowej umowy) byłoby zrozumiałe dla 30-latka, ale nie dla piłkarza w tym wieku.
Tu już przecież nie chodzi o to, czy ktoś jest jego fanem czy nie, ale Niemiec ryzykując pozostanie w Bayernie może stracić kolejny rok swojej kariery. Przecież przejście do takiego Liverpoolu lub BVB to nie będzie ogromny regres, a i finansowo też nie straci.
27.05.2016 12:11
@Riberyy - jak już to tłumaczyłem, nie tworzyłem :)
I nadal uważam, że odejdzie, a przynajmniej powinien, o ile jest mądry, bo jego decyzja też będzie tego wyznacznikiem.
Myślę, że za bardzo podpisujesz jedną zasadę do wszystkiego. Jasne, w futbolu nic nie jest pewne. Bo w tym przypadku jedynie niepewne jest to, do jakiego klubu trafi Sebastian. W tym przypadku nie ma miejsca na jakieś "ale" lub pytania w stylu "może powinien zostać?". Nie ma też takiej rzeczy, która mogłaby Rodego nakłonić do pozostania w Bayernie.
Jasne, futbol to w większości banalne slogany, ale nie zawsze.
26.05.2016 18:49
@miko - ale co ma być wymysłem mediów?
26.05.2016 16:52
Wiedziałem Sepp, że pojawisz się jako pierwszy :)
Oczywiście, bardzo możliwe, bo tak jak napisałem - nie wiemy co się dzieje za kulisami. Głównym przesłaniem jest jednak nie podany przeze mnie PRZYKŁAD, ale to, że słowa Rummeniggego mogą być czymś spowodowan.
26.05.2016 15:59
@Nookie - wiem, wiem, przecież się nie obrażam :) Po prostu chciałem zaznaczyć, że jest tak, jak jest napisane :)
26.05.2016 15:54
@Nookie - musisz mi uwierzyć na słowo, że tu nie ma miejsca na nadinterpretację i mogę też poswiadczyć, że tłumaczenie jest dobre.
I to ma sens. Bayern miał zaplanowaną sprzedaż Goetzego, możliwe, że i kupno kogoś w jego miejsce, a Goetze nagle zmienił zdanie.
26.05.2016 13:49
@Riberyyy - no skoro Bayern ściąga Sanchesa, a w mediach aż roi się od informacji na temat tego, że klub pozwoli mu odejść, to można stwierdzić, że na pewno. Nie ma tu miejsca na jakieś znaki zapytania.
26.05.2016 13:09
Juventus nie namieszać, bo znaleźli juże Alvesa :) Zresztą Włocha widziałem w jakiejś "11" największych zawodów tego sezonu w Serie A, wiec mocno wątpię w to, że go przynajmniej obserwujemy.
26.05.2016 10:14
@rizzitelli - tak najprawdopodobniej było. Bayern pewnie miał ugadaną sprzedaż Goetzego i może nawet zakup następcy. Nagła zmiana decyzji storpedowała plany klubu. Nie zmienia to tego, że zachowanie Kalle jest nieodpowiednie, chociaż widzę, że niektórzy tu robią juz z niego jakiegoś amatora...
26.05.2016 09:29
@Mateusz - treść rozmowy, według tego co pisano, była taka, że Goetze nie może liczyć na to, że ma pewno dostanie więcej niż teraz.
@kibic - Goetze został zapytany, czy potwierdza doniesienia o rozmowie, więc skoro potwierdził to także treść.
23.05.2016 22:25
Sepp, nie rób z siebie głupka, nie prowokuj i nie wymyślaj rzeczy, których nie napisałem.
Goetze sam potwierdził rozmowę telefoniczną z Carlo, więc mocno dziwią mnie jego słowa i chęć pozostania w klubie.
23.05.2016 18:26
Zazwyczaj nie piszę takich komentarzy, ale naprawdę przykro się patrzy na to, że niektórzy kibice Bayernu zmieniają się takich, którzy co roku wymagają gry w finale LM. Nie cieszy was rozwój tego klubu na przestrzeni ostatnich lat? To, że ciągle utrzymujemy się w elicie? Jasne, trzy razy nie udało się w półfinale i to jest przykre, ale niektórzy po prostu przesadzają...a jak ktoś pisze, że nie potrafi się cieszyć ze zwycięstwa w Pokalu to nie mam pytań :)
Chociaż i tak najbardziej rozbawił mnie komentarz mówiący o tym, że mamy klątwę półfinałów i może to oznaka większych problemów...takich że niedługo sukcesem będzie awans z grupy :) Nie wstyd wam tego pisać?
22.05.2016 01:08
To chyba oczywiste, że Riber, który do chwile nie wypada z powodu urazów to piłkarz klasowy, więc porównywanie Goetzego do niego nie ma sensu.
Ok, w takim razie w ilu ważnych meczach dla Bayernu Goetze dograł ważną piłkę lub zdobył bramkę? Naprawdę uważasz, że Goetze tymi latami w Bayernie zasłużył na przedłużenie umowy?
20.05.2016 16:45
@Thomas, już kiedyś poruszałem tę kwestię. Będąc ofensywnym zawodnikiem w Bayernie i otrzymując regularnie czas na grę to statystyki będziesz miał zawsze. I to jest fakt. Inną kwestią jest to, czy oprócz statystyk zawodnik ma jakiś mocny wpływ na grę drużyny.
20.05.2016 16:13
@BaVaR - tak, ale to i tak nie wpływa na to, że zapłacono 40 :)
@skobry - odejdzie Mehmedi, podobno chce go Koeln. I bardzo możliwy jest też transfer Kramera, bo chłopak stoi w miejscu. Baumgartlinger to super zawodnik, jak i Volland. I wcale bym nie powiedział, że sprzedadzą kogoś czołowego. Świadczy już o tym fakt, że nie mieli zamiar rozmawiać z BVB na temat ewentualnego odejścia Topraka.
20.05.2016 15:00
@Sepp - napisałem jeden felieton i z niego akurat wynika, że to dla Goetzego lepiej będzie jak odejdzie, nie dla mnie.
Tak, cały dzień odświeżam niemieckie serwisy i czekam na to aż coś o nim napiszą...:)
To moje hobby, mam zasadę, że nie tłumaczę plotek transferowych z zagranicznych serwisów, a że niemieckie piszą głównie o nim i tym, że prawdopodobnie odejdzie, to już nie moja wina.
Zresztą artykuły o Goetze to mały ułamek dodawanych przeze mnie newsów.
I nie wiem, gdzie czujesz ten "ból dupy". Lubię Niemca jako osobę, bo po wielu przeczytanych wywiadach widzę, że ma poukładane w głowie, ale nie zmienia to faktu, że w Bayernie stoi w miejscu.
20.05.2016 14:56
@Sepp, a co ma moja prywatna opinia do słów Jogiego? :)
Tak, uważam, że Bayern może sporo stracić, jeśli zostawi u siebie Niemca na kolejny sezon.
20.05.2016 10:49
@fcbmx2 - czytaj newsy to będziesz wiedział, że Bayern żadnych 25 milionów nie będzie musiał płacić :)
Tak, o Javim wielu tak pisało, bo go po prostu nie znali. I poza tym to trochę inny przypadek, bo w tym przypadku nie było możliwości negocjacji ceny - klauzula.
20.05.2016 09:21
@Arturro - nie za bardzo Cię rozumiem. Bayern może pojedynczo nie wydaje ogromnych kwot, ale pod względem sumy transferów od dawna bardzo mocno dystansuje resztę stawki.
I druga kwestia jest taka, że Anglicy przecież już penetrują rynek Niemiecki i wychodzi to Bundeslidze na dobre. Dlaczego? Bo płacą ogromne pieniądze za takich zawodników jak np. Son.
19.05.2016 23:14
@Arturo - kompletnie się z Tobą nie zgodzę w kwestii zdystansowania w stosunku do reszty Bundesligi, bo jakby tak było to nie pozyskiwalibyśmy Hummelsa. Przykładów takich jest zresztą wiele.
I wcale nie będzie ciężko. Wszystko zależy od tego na jakim rynku Bayern będzie operował swoimi finansami. Wiadomo, że na Wyspach płaci się ogromne kwoty i w zarządzie na pewno to wiedzą. Dotyczy to też wyciągnięcia zawodnika z PSG czy Realu lub Barcelony. Z pozostałych klubów spokojnie można sprowadzić naprawdę świetnego piłkarza, którego cena nie jest sztucznie podbita przez rynek.
19.05.2016 22:10
@Adi - nie piszmy po jednym sezonie gry, że Costa i Coman na pewno nie zastąpią Robbena i Francka. Oni nadal są młodzi, szczególnie Francuz, i ciągle się rozwijają :)
19.05.2016 21:24
@pele - ciężko wyrokować. Kicker niby pisał, że nie będziemy szukać PO, bo Carlo wystarczy Lahm i Rafinha.
Wydaje mi się, że ewentualne transfery będą jedynie uzależnione od przyszłości Goetzego i Medhiego. Jeśli oni nie odejdą, to nie zdziwię się, jeśli już nikogo nie kupimy.
19.05.2016 19:55
@Pele - w tym newsie na Sport1 nic takiego nie jest napisane. Jedynie krzykliwy tytuł. W środku słowa ojca, który mówi, że Bayern byłby dla niego dobrym klubem.
19.05.2016 18:10
Bo angielski futbol jest taki, że tam niekoniecznie trzeba wiele myśleć na boisku - liczą się głównie umiejętności, a tych Shaqiriemu nigdy nie brakowało. On miał właśnie problem z podejmowaniem dobrych decyzji na boisku.
19.05.2016 18:08
Ostatni cytat idealnie obrazuje to, dlaczego zawsze miałem Shaqiriego za po prostu głupiego zawodnika. On nie dostrzega różnicy pomiędzy tym, że w Anglii drużyny są na bardziej zbliżonym do siebie poziomie, ale ten poziom często nie przekracza solidnego. W Bundeslidze oprócz drużyn solidnych mamy też bardzo dobre i to różni te ligi.
19.05.2016 16:12
Tak, ale to też można powiedzieć w drugą stronę, że w niektórych elementach kadrowych jesteśmy lepsi od wymienionych drużyn :)
19.05.2016 13:11
@Thomas - nie zgodzę się z tym, że w elementach kadrowych stoimy niżej. Na poziomie Bayernu, Realu, Barcelony czy Atletico nie decydują już kwestie personalne, ale - jakby to powiedział Tomasz Hajto - detale. Kwestia przygotowania do meczu, taktyka itp.
19.05.2016 12:50
Ja również jestem zdania, że BVB będzie miało z Weigla sporo pociechy. Chodzi mi o to, że o Kimmichu mówi się mniej, bo grywa on głównie na pozycji, która nie jest dla niego naturalna. Jednak gdy jest ustawiony w pomocy to widać, że ma to coś. Naprawdę niesamowity przegląd pola, gra z pierwszej piłki i opanowanie. Jestem przekonany, że jeśli będziemy ten diament dobrze szlifować to za sezon Joshua będzie już zawodnikiem, który regularnie będzie pojawiał się w pierwszym składzie.
18.05.2016 17:47
Najpierw musiałby odejść Lewandowski, później Bayern musiałby pobić swój rekord transferowy, którego jeszcze pewnie przez wiele lat nie pobije. Plotka.
18.05.2016 16:28
Kimmich przede wszystkim nie grał tyle na swojej pozycji co Weigl. Ciężko mi porównywać obu zawodników, ale jestem zdania, że o Weiglu nie byłoby tak głośno, gdyby Joshua grał więcej w pomocy.
18.05.2016 15:30
Snive - Bayern popełni błąd jak zatrzyma Goetzego na kolejny sezon, a ten dalej będzie stał w miejscu. 40 mln euro za transfer + ogromne zarobki + odejście za darmo.
17.05.2016 22:12
Ribery, który powrócił po kontuzji był na boisku bardziej waleczny niż Goetze przez trzy lata. Dla mnie to jest wymowne.
17.05.2016 21:56
@Heat - o rozmowie pisało SZ, więc nie ma co szukać teorii spiskowych :)
17.05.2016 09:17
@sven - przepraszam, ale kiedy niby Goetze nie dostawał szans od Pepa? Niemiec może nie cieszy się jakimś ogromnym zaufaniem trenera, ale dostawał od Hiszpana wiele szans.
Ile razy Goetze pojawił się na boisku po powrocie z kontuzji? Miał swoje szanse, w żadnym meczu nie wyskoczył ponad przeciętność, by pokazać, że może warto dać mu szansę. Chłopak z pewnością ma talent, ale u nas go w ogóle nie pokazał. Bayern to bogaty klub, ale przede wszystkim mądry i nikt tu nie będzie trzymał tak opłacanego rezerwowego.
Zresztą Goetze bardzo mi przypomina przypadek Shaqiriego w Bayernie.
13.05.2016 12:54
@Rufus - dokładnie. Darzę Medhiego sympatią, ale patrzmy na fakty...Prawie 160 dni pauzy w minionym sezonie...Zawodnik na rotacji ma móc odciążyć podstawowych stoperów w mniej ważnych meczach, a Marokańczyk tego nie gwarantuje. Nie rządzę tym klubem i to nie ja podejmuję decyzje, ale niech niektórzy w kolejnym sezonie nie narzekają, gdy na stoperze znów z konieczności będzie musiał grać Alaba.
13.05.2016 10:03
@rufus - też mnie to dziwi...w trakcie sezonu krzyki o to, że Benatia ciągle jest kontuzjowany, ale nagle jakby miałby być rezerwowym to ok. A co to za różnica? Medhi nie miał urazów w wyniku starć z rywalami, ale non stop mięśniowe, które może złapać i na treningu i w domu. Pozwolenie sobie na to, by trzymać takiego rezerwowego jako pierwszy wybór do zastąpienia JB lub MH to dla mnie spore ryzyko.
13.05.2016 09:20
@JazGod - Zwayer popełnił błąd jedynie z tym wolnym. W Niemczech mocno analizowali tę sytuację.
Zwayer przed tą sytuacją już raz osobiście zwracał uwagę Schmidtowi. Przepisy mówią, że później już nie musi osobiście i swoją decyzję może przekazać przez kapitana, czyli Kiesslinga. Tak też zrobił i Schmidt zachował się jak dziecko - powiedział, że jak Zwayer do niego nie przyjdzie i mu tego nie wytłumaczy to on nie pójdzie na trybuny...:)
Oczywiście pełna zgoda co do tego, że w tym meczu Niemiec popełnił sporo błędów.
12.05.2016 23:27
Ja obstawiałem za Dahoudem, ale jak to w demokracji, zadecydowała większość.
12.05.2016 22:30
Rozegrał w lidze 25 spotkań na klasowym poziomie.
12.05.2016 22:24
Nie róbmy nagle z Medhiego klasowego stopera, bo to poziom Boatenga i Hummelsa. W tym sezonie Medhii spędził na leczeniu się prawie 160 dni. Nikt nie mówi o końskim, ale dla przykładu Jerome od sezonu 11/12 pauzował mniej niż Marokańczyk przez sezon. W tym sęk.
Powtórzę jeszcze raz - solidnych umiejętności Benatii nikt nie neguje.
12.05.2016 16:35
@Darth - tutaj raczej nikt nie ma problemu z tym, by mieć na rotacji stopera o umiejętnościach Benatii. Problem jest z tym, by ten zawodnik był zdolny do tego, by móc pomóc drużynie. Jeśli Benatia nie łapałby tak często urazów mięśniowych to byłbym jego ogromny zwolennikiem.
Zgadzam się w 100% z Rufusem - wolę mieć sprawnego Opla niż psujące się Audi.
12.05.2016 16:25
Haha :D wywaliłbyś Vidala, ale nie Goetzego. Nie mam pytań.
12.05.2016 16:20
@JazGod - nie, Bayern nie postąpi podobnie, ale jeśli klub przedstawi mu perspektywę głównie ławki rezerwowej to sam Benatia może chcieć odejść, jeśli w takiej Romie może mieć pierwszy skład.
12.05.2016 16:06
@JazGod - Tylko, że Shaqiri chciał odejść i mógł się m.in. kierować zarobkami. W przypadku Benatii to raczej będzie na odwrót, bo to Bayern będzie chciał go sprzedać i stoper pod tym względem może nie mieć zbyt wiele do gadania.
12.05.2016 15:39
Ja jego umiejętności w żaden sposób nie neguję, bo pod tym względem go cenię. Jednak zatrzymanie Benatii to dla klubu spore ryzyko.
12.05.2016 15:29
@Gabricone - na temat mojego stosunku do mediów i ich rzetelności już kiedyś pisałem. Nie uważam, że Kicker wymyśla plotki i jestem w stanie stwierdzić, że teraz też ich nie wymyślił :)
Ok, więc spójrzmy obiektywnie - Medhi to solidny zawodnik. I tylko tyle jest w stanie zaoferować Bayernowi. Nic więcej. Prawie cały czas go nie ma, nie jest w stanie pomagać drużynie. Po co zarząd ma trzymać u siebie zawodnika solidnego, z którego nie może korzystać? Jakie ma z tego korzyści?
Nie można mówić, że Marokańczyk jest niewypałem, bo umiejętności posiada. Jednak w zarządzie nie siedzą głupcy i raczej zdają sobie sprawę, że Benatia jest w Bayernie po prostu nieprzydatny.
12.05.2016 15:15
Jak dla mnie to typowe gadanie agenta, które tak naprawdę nic nie znaczy. Czas pokaże, ale mocno wątpię w to, że Medhi zostanie w Monachium.
12.05.2016 15:07
Ja tylko nieskromnie przypomnę mój artykuł sprzed około miesiąca - http://www.bayern.munchen.pl/art/show/goetze/18610
W komentarzach trochę osób twierdziło, że wymyślam :)
12.05.2016 14:47
Goetze to od początku przygody w Bayernie jakoś nie może odpalić :)
12.05.2016 12:53
JazGod...
Od kiedy trenerem Bayernu jest Loew? Od kiedy Loew namawiał Hummelsa do transferu do Bayernu? :)
11.05.2016 21:42
@Fan - 35 milionów na zawodnika, który był wielokrotnie obserwowany. To nie był scenariusz "chcę go", "ok, kupimy".
W Bayernie każda decyzja transferowa musi zostać zatwierdzona jednogłośnie przez Kalle, Hopfnera, Reschkego, Sammera i Dressena, a następnie zarząd klubu musi zatwierdzić wydanie pieniędzy na taki transfer. To nie jest FIFA.
11.05.2016 19:16
@FanGraczyBayernu - na pewno znasz politykę transferową tego klubu? Przypomnij kiedy sypaliśmy ogromnymi pieniędzmi(takimi jakie trzeba by wydać na Jamesa) w przeszłości.
11.05.2016 19:10
@Adi - nie wierz w te rzeczy o Jamesie :) To wszystko póki co wymysł Anglików tylko po to, by im się kasa zgadzała :)
Zresztą Bayern na pewno nie przeprowadziłby takiego transferu, gdzie mielibyśmy do czynienia z tak sporym odstępnym.
Tak naprawdę równie dobrze do pomocy możemy już nie kupować nikogo. I tak samo do obrony. Carlo może mieć taki plan, by Javi był trzecim stoperem i ewentualnym zabezpieczeniem na pozycję "6". Trzeba czekać na doniesienia jakichś rzetelniejszych mediów.
11.05.2016 19:04
@Adi - jak dla mnie to w miejsce Goetzego przyszedł już Sanches. Portugalczyk zajmie miejsce Thiago, a Hiszpan mógłby grać z przodu za napastnikiem. Tam gdzie czuje się najlepiej.
11.05.2016 18:47
Tak Maxius, przypadkowo dodałem mu jeden pisząc to na szybko.
Kicker tak po prostu nie zaliczałby majstra Dantemu, więc przepis na pewno jest i pozwala on na to, by Brazylijczyka za mistrza uznawać. Poszukam tego i dam znać.
11.05.2016 18:44
Ja radzę po prostu nie wierzyć w to, co piszą zagraniczne media i patrzeć na to ze sporym dystansem. Jeśli temat zacznie żyć w Niemczech to rzeczywiście coś jest na rzeczy :)
11.05.2016 16:15
@Thomas - dla mnie problem w ściągnięciu klasowego PO jest jeden - jest ich po prostu strasznie mało na rynku. Piszesz Carvajal - ok, ale Real musiałby mieć kogoś na jego miejsce. Widzimy jak wiele jest negatywnych opinii na temat Danilo, który był uważany za wielki talent...Dlatego dla mnie właśnie najlepszym wyjściem teraz jest sprzedanie Rafinhi, kupienie kogoś młodego i ogrywanie go. Dwa lata to dość dużo czasu na to, by stworzyć niezłego zawodnika.
11.05.2016 15:04
@Adek - na pewno już widzę tę uprzejmość Benfiki i Mendesa, którzy zrezygnowali z klauzuli w umowie Sanchesa na 80 mln euro i zeszli o prawię połowę w dół :) Dla mnie te bonusy są ogromne, ale też jednak racjonalne.
Jeśli Sanches będzie grał to oznacza, że jednak jest dobrym zawodnikiem. Jasne, 5 mln euro to sporo, ale tyle w obecnej piłce się płaci za takie talenty. Każde płacone 5 mln euro oznacza jego regularną grę i rozwój. Dopiero po sezonie ocenimy czy to się opłaciło.
@lokus - nie wiem czy pamiętasz, ale Breno to jest symbol nieudanych transferów Bayernu z Ameryki Płd. Dlatego właśnie nie kupujemy już zawodników z tamtych drużyn. I już odbiegając od tego, że Breno miał problemy nie w nogach, ale głowie.
11.05.2016 14:52
@Apollo - Wendell to LO.
@Darth - Ja też to widzę, ale szczerze wątpię w to, że Lahm nagle zostanie przyławkowany. Jeśli już to raczej na jego ostatni sezon.
11.05.2016 12:30
@JazGod - raczej robisz z igły widły. Spytałem czemu Rode jest piłkarzem, któremu zależy tylko na trofeach i mi nie odpowiedziałeś. Nic więcej :)
10.05.2016 20:21
W tej kwestii na razie jest cisza. Temat pojawił się raz i od tamtego czasu nie pojawiło się nic nowego. Aczkolwiek Bayern na pewno zrobi wiele by go pozyskać. Otwarcie nowego centrum młodzieżowego + on na pewno zapewniłoby Bayernowi kilku ciekawych zawodników.
10.05.2016 19:42
Do 2018 roku. Tak, ale oczywiście wszystko zostało szybko zdementowane.
10.05.2016 19:24
@JazGod - napisałeś coś takiego.
"Czy Rode odejdzie ? - chyba ma ważny kontrakt - a on lubi zbierać Tytuły - w BMG raczej to niemożliwe."
Wniosek jest z tego prosty - Niemcowi zależy tylko na trofeach, więc nie pójdzie do Gladbach, bo tam ich nie ma. Więc nie pisz mi, że coś mi się pomieszało, bo to Ty wysunąłeś błędny wniosek lub źle przekazałeś swoją myśl.
10.05.2016 19:04
@JazGod - Ale co Ty wymyślasz za historie? :) Najpierw piszesz, że Rode taki jest, później piszesz, że to Ty byś tak postąpił na jego miejscu.
W Gladbach Rode miałby raczej pierwszy skład + europejskie puchary - ogółem lepsze perspektywy na grę niż u nas.
Nie wiem czemu na tej stronie po raz kolejny powtarzane jest kłamstwo o tym, że to Weiser chciał od nas odejść. To Bayern nie przedstawił mu nowej umowy. A słabsza gra Weisera polega na tym, że jest wymiany w czołówce prawych obrońców tego sezonu, tak?
10.05.2016 17:37
@JazGod
"Czy Rode odejdzie ? - chyba ma ważny kontrakt - a on lubi zbierać Tytuły - w BMG raczej to niemożliwe."
Skąd taki dziwny wniosek?
10.05.2016 16:56
@Rufus - jak najbardziej poprawna. To po prostu dobrze nie brzmi.
10.05.2016 16:27
@Thomas - Rode jasno powiedział, że nie rozmawia z Pepem o swojej sytuacji. Nie będę tego interpretował inaczej.
@hoven - dla mnie w Bayernie to piłkarz jedynie do rotacji na mecze z ligowymi średniakami. Nic więcej.
10.05.2016 14:47
BaVaR - to jak później Bayern wytłumaczy w sprawozdaniach finansowych brak 45 mln euro? I jak Benfika wytłumaczy to, że klub ma 45 mln więcej niż zakładano?
Nie warto szukać teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma :)
10.05.2016 14:37
@otwarty - mylisz się.
10.05.2016 14:35
@von Baron - czytaj inne newsy na stronie.
10.05.2016 13:42
@josh - Rode nie wykorzystywał swoich szans? Gdy grał regularnie to widać było, że wnosi coś do gry. Dla mnie to solidny zawodnik na ligowe mecze, ale szkoda by marnował się u nas na ławce.
10.05.2016 11:50
Stać ich będzie, ale mając do wyboru go lub tańszego i równie dobrego Topraka to każdy raczej weźmie tego drugiego.
09.05.2016 10:59
@Sepp2 - to masz mały problem, bo tak nie jest.
A jak już używam tego zwrotu to tylko po to, by wbić do świadomości odbiorcy to, że to bardzo dobre źródło.
Zresztą uważam, że przy newsach transferowych obowiązkiem jest poinformowanie czytelnika czy w daną informację można chociaż trochę uwierzyć.
09.05.2016 08:58
@Piotrek, wiesz, że taki Mustafi kosztowałby BVB ogromne pieniądze?
09.05.2016 00:29
Oj panowie...Kolonia co roku robi takie trykoty z okazji karnawału. To nie są ich stroje na kolejny sezon, ale właśnie z okazji minionego karnawału.
@gregor - nie, nie zmieni się już nic :)
08.05.2016 11:10
Plotka. Generalnie włoskie media to poziom dna...Najlepszym hitem jest to, że oni wiele razy wymyślali wywiady z piłkarzami, które potem publikowali :D
06.05.2016 21:57
@Nookie - tego nigdzie nie negowałem. Po prostu ten przykład z graniem na różnych pozycjach był przestrzelony, bo przed urazem Costa na lewej stronie, w środku lub prawej stronie po prostu poniżej danego poziomu nie schodził.
06.05.2016 09:22
To dziwne, bo jego najefektywniejsza asysta miała miejsce z prawej strony boiska :)
05.05.2016 23:56
Rufus, to źle pamiętasz, bo Costa w rundzie jesiennej często zamieniał się z drugim skrzydłowym i grał na prawej stronie boiska. Zresztą tam także wyglądał świetnie.
05.05.2016 23:49
@Fan - a ja mam pewność, że nie ma, więc nie wiem czemu tak gdybasz.
05.05.2016 19:58
@fan - ok, to znajdź mi takiego, który przy obecnym rynku będzie tańszy.
05.05.2016 19:35
@FanGraczyBayern
Tańszego i młodszego...Zdajesz sobie sprawę z tego, że defensywa to od lata nasza najsłabsza formacja? Wiele wskazuje na to, że Martinez wróci do pomocy. Medhiego cenię, ale nie ma sensu trzymać w drużynie piłkarza, który częściej jest w gabinecie lekarskim niż na boisku.
Nie pamiętam kiedy ostatnio mieliśmy duet dwóch klasowych stoperów - to jest właśnie cel klubu. Stworzyć taki, a nie kupować młodziaków do ogrywania.
05.05.2016 19:23
Pele, wątpię w to. Media maksymalnie podawały 40 mln, ostatnio nawet 36. To nie jest kwota poza naszym zasięgiem. Jasne, ma rok do końca kontraktu, ale Hummels to klasowy stoper. Innych w takiej cenie nie wyciągniemy.
05.05.2016 18:59
No nie wierzę, że na świecie istnieją jeszcze zwolennicy Badstubera w podstawowym składzie. Strasznie wkurza mnie to, że gdy grał u nas Daniel van Buyten to każdy wyzywał go od drewniaka itp. Przychodzi Badstuber z szybkością 70-latki na rowerze i zwrotnością słonia i nagle on jest ok, bo to wychowanek.
Holger to nigdy nie był piłkarz na miarę drużyny aspirującej o triumfy w Europie. Ratuje go jedynie status wychowanka.
Sepp - ma w umowie zapis, który obniża klauzulę dla Bayernu, Realu, Barcelony, PSG i chyba United.
09.06.2016 17:23
@Ivan - każdy topowy klub tak się zachowuje. Nie ma po prostu czasu na ogrywanie wychowanków.
30.05.2016 12:24
Patryk, a oglądałeś wczorajszy mecz? Czy oceniasz Gomeza jedynie przez pryzmat gola? Pokazał to, co jego wadą było zawsze - okropna technika użytkowa. Jeśli po takim meczu w jego wykonaniu piszesz, że będzie grał w podstawowej "11", to mnie to dziwi.
30.05.2016 10:58
@hoven, jasne. Jak się pojawi to na pewno będzie. Już jutro wieczorem powinny być jakieś fragmenty.
28.05.2016 16:11
Rozumiem Twój punkt widzenia, ale żadnego zawodnika nie udałoby się zastąpić w skali 1:1. Dla mnie odejście Roberta jest nieuniknione i nie zdziwię się, jak to właśnie będzie po kolejnym sezonie. Chciałbym się mylić, ale Lewandowski to typ "najemnika", który dokładnie ma rozpisany plan na swoją karierę.
Szkoda, bo uważam, że lepiej byłoby zostać legendą w jednym wielkim klubie, niż być ważnym graczem w kilku.
28.05.2016 15:21
Ale co ma przeszłość do teraz?
28.05.2016 15:09
@kubla, ale mówmy o tym co jest teraz, nie przeszłości :) No i zdecydowanie łatwiej napastnikowi na największym poziomie gra się w Bayernie, niż w Napoli.
@heat - taki Dybala jest jeszcze za młody. Moim zdaniem na pozycję napastnika powinniśmy szukać kogoś bardziej ukształtowanego. Wystarczy spojrzeć na to, jak chłopak zniknął w dwumeczu z nami.
28.05.2016 15:01
I jego umowa wygasa w 2018 roku, więc kolejne okno będzie ostatnim, w którym na nim Napoli będzie mogło zarobić. W piłce jest miejsce na negocjacje.
28.05.2016 13:54
@kubla, ja nie neguję umiejętności Roberta, ale to piłkarz o takiej specyfikacji, że na pewno nie jest niezastąpiony. Równie dobrze uważam, że z powodzeniem sprawdziłby się u nas taki Higuain.
28.05.2016 13:46
Pewnie dlatego, że co chwile trapią go urazy i nie może w spokoju dojść do formy = prawie to samo, jakby go nie było.
28.05.2016 13:01
Oj kubla, kubla. Każdy ma prawo do własnego zdania. Sam piszesz, że Lewandowskiego da się zastąpić. Pewnie będzie trzeba sypnąć większym groszem, ale się da. I to jest właśnie ta różnica, o której inni piszą.
Roberta zastąpić się da, ale bardziej kluczowymi piłkarzami dla gry Bayernu jest taki Boateng, Vidal czy duet Robbery w formie. I to ich strata Bayern by naprawdę zabolała.
28.05.2016 12:48
@fcb25 - nie
27.05.2016 19:57
@JazGod, nie rozumiem tego "niekoniecznie" i wstawki o maturze z matematyki, ale przedstawiasz jedynie same pozytywy dla Goetzego, które wiązałyby się z jego decyzją. Jednak on jeszcze nic nie podpisał, nigdzie nie przeszedł. Dlatego też jego pozostanie w Bayernie może równie dobrze świadczyć przeciwnie co do tego, co piszesz. Zostając na kolejny rok w Bayernie i znowu zawodząc może poważnie obniżyć swoją pozycję negocjacyjną w sprawie nowej umowy.
I jakie ma znaczenie długość umowy w tej sytuacji? Zarząd raczej nie zakładał tego, że ten transfer - na ten moment - będzie taką klapą. Jeśli Mario prezentowałby poziom z BVB, to jego umowa już dawno byłaby przedłużona.
27.05.2016 18:53
Nie uczepiłem się niczego, jedynie odnoszę się do Twoich słów. Nie przedstawiam nic w wykrętny sposób. Goetze raczej ma świadomość, że klub nie wiąże z nim przyszłości i jego pozostanie w klubie będzie dla mnie świadczyło jedynie o chęci większego zarobku. Ty masz prawo mieć inne zdanie.
"próbował przekonać wszystkich, że odchodzi i zgadzał się z pierwszymi lepszymi domysłami osób, które nie miały styczności z zawodnikami czy z klubem?próbował przekonać wszystkich, że odchodzi i zgadzał się z pierwszymi lepszymi domysłami osób, które nie miały styczności z zawodnikami czy z klubem?" - Nie przekonuję nikogo. Przedstawiam moje zdanie tak samo, jak Ty swoje. I nie uważam, że to są pierwsze lepsze osoby. Uważam nawet, że na temat niektórych spraw mogą mieć większą wiedzę niż Loew, którego tak przywołujesz. Jednak to też tylko moje zdanie.
Nie wiem czemu odbierasz zwykłą dyskusję jako atak. To, że odpowiadam na Twoje komentarze to właśnie podstawa dyskusji, a nie jakiegoś uczepienia się Ciebie.
27.05.2016 15:15
Przepraszam, nie zauważyłem, że dalej ciągniesz cytat :)
Czyli Loew mówi o ofertach = ok. Piszą o nich media = wymyślają. Ok, nie wnikam w to jak to postrzegasz...:)
I kolejny. Otwórz sobie niemieckie media i sprawdź czy piszą o czymś innym. A tłumaczę tylko niemieckie, bo uważam, że one są w kwestii niemieckiego klubu najlepiej poinformowane. Będą pisać o kimś innym, to będziesz czytał moje tłumaczenia newsów o innych zawodnikach - przykład Hummels. Spójrz na liczbę dodanych przeze mnie artykułów i później używaj argumentów ad personam.
27.05.2016 14:27
Czyli Kalle mówiąc takie rzeczy w wywiadzie też kieruje się nienawiścią do Bayernu?
Najpierw piszesz o mało poinformowany dziennikarzach, później dodajesz, że miał oferty. Przecież o tych ofertach pisali Ci sami dziennikarze, więc jednak im wierzysz czy nie? :)
27.05.2016 13:50
@Matilegolas - skoro trener jasno daje do zrozumienia, że nie planuje drużyny z Niemcem, to czemu on miałby zostawać? Już na starcie jego pozycja jest gorsza.
Wczoraj na SZ pojawił się tekst, który idealnie opisuje sytuację Goetzego. Mario nie może pogodzić się z tym, że nie jest już piłkarzem klasy światowej - nie budzi już zainteresowania największych klubów. Piłkarz powinien umieć pogodzić się z niepowodzeniem, i nie okłamujmy się, tym póki co jest jego przygoda z Bayernem.
Dodatkowo podkreślają, że zachowanie Goetzego(poczekanie do końca kontraktu, by zarobić więcej i później zarobić na podpisaniu nowej umowy) byłoby zrozumiałe dla 30-latka, ale nie dla piłkarza w tym wieku.
Tu już przecież nie chodzi o to, czy ktoś jest jego fanem czy nie, ale Niemiec ryzykując pozostanie w Bayernie może stracić kolejny rok swojej kariery. Przecież przejście do takiego Liverpoolu lub BVB to nie będzie ogromny regres, a i finansowo też nie straci.
27.05.2016 12:11
@Riberyy - jak już to tłumaczyłem, nie tworzyłem :)
I nadal uważam, że odejdzie, a przynajmniej powinien, o ile jest mądry, bo jego decyzja też będzie tego wyznacznikiem.
Myślę, że za bardzo podpisujesz jedną zasadę do wszystkiego. Jasne, w futbolu nic nie jest pewne. Bo w tym przypadku jedynie niepewne jest to, do jakiego klubu trafi Sebastian. W tym przypadku nie ma miejsca na jakieś "ale" lub pytania w stylu "może powinien zostać?". Nie ma też takiej rzeczy, która mogłaby Rodego nakłonić do pozostania w Bayernie.
Jasne, futbol to w większości banalne slogany, ale nie zawsze.
26.05.2016 18:49
@miko - ale co ma być wymysłem mediów?
26.05.2016 16:52
Wiedziałem Sepp, że pojawisz się jako pierwszy :)
Oczywiście, bardzo możliwe, bo tak jak napisałem - nie wiemy co się dzieje za kulisami. Głównym przesłaniem jest jednak nie podany przeze mnie PRZYKŁAD, ale to, że słowa Rummeniggego mogą być czymś spowodowan.
26.05.2016 15:59
@Nookie - wiem, wiem, przecież się nie obrażam :) Po prostu chciałem zaznaczyć, że jest tak, jak jest napisane :)
26.05.2016 15:54
@Nookie - musisz mi uwierzyć na słowo, że tu nie ma miejsca na nadinterpretację i mogę też poswiadczyć, że tłumaczenie jest dobre.
I to ma sens. Bayern miał zaplanowaną sprzedaż Goetzego, możliwe, że i kupno kogoś w jego miejsce, a Goetze nagle zmienił zdanie.
26.05.2016 13:49
@Riberyyy - no skoro Bayern ściąga Sanchesa, a w mediach aż roi się od informacji na temat tego, że klub pozwoli mu odejść, to można stwierdzić, że na pewno. Nie ma tu miejsca na jakieś znaki zapytania.
26.05.2016 13:09
Juventus nie namieszać, bo znaleźli juże Alvesa :) Zresztą Włocha widziałem w jakiejś "11" największych zawodów tego sezonu w Serie A, wiec mocno wątpię w to, że go przynajmniej obserwujemy.
26.05.2016 10:14
@rizzitelli - tak najprawdopodobniej było. Bayern pewnie miał ugadaną sprzedaż Goetzego i może nawet zakup następcy. Nagła zmiana decyzji storpedowała plany klubu. Nie zmienia to tego, że zachowanie Kalle jest nieodpowiednie, chociaż widzę, że niektórzy tu robią juz z niego jakiegoś amatora...
26.05.2016 09:29
@Mateusz - treść rozmowy, według tego co pisano, była taka, że Goetze nie może liczyć na to, że ma pewno dostanie więcej niż teraz.
@kibic - Goetze został zapytany, czy potwierdza doniesienia o rozmowie, więc skoro potwierdził to także treść.
23.05.2016 22:25
Sepp, nie rób z siebie głupka, nie prowokuj i nie wymyślaj rzeczy, których nie napisałem.
Goetze sam potwierdził rozmowę telefoniczną z Carlo, więc mocno dziwią mnie jego słowa i chęć pozostania w klubie.
23.05.2016 18:26
Zazwyczaj nie piszę takich komentarzy, ale naprawdę przykro się patrzy na to, że niektórzy kibice Bayernu zmieniają się takich, którzy co roku wymagają gry w finale LM. Nie cieszy was rozwój tego klubu na przestrzeni ostatnich lat? To, że ciągle utrzymujemy się w elicie? Jasne, trzy razy nie udało się w półfinale i to jest przykre, ale niektórzy po prostu przesadzają...a jak ktoś pisze, że nie potrafi się cieszyć ze zwycięstwa w Pokalu to nie mam pytań :)
Chociaż i tak najbardziej rozbawił mnie komentarz mówiący o tym, że mamy klątwę półfinałów i może to oznaka większych problemów...takich że niedługo sukcesem będzie awans z grupy :) Nie wstyd wam tego pisać?
22.05.2016 01:08
To chyba oczywiste, że Riber, który do chwile nie wypada z powodu urazów to piłkarz klasowy, więc porównywanie Goetzego do niego nie ma sensu.
Ok, w takim razie w ilu ważnych meczach dla Bayernu Goetze dograł ważną piłkę lub zdobył bramkę? Naprawdę uważasz, że Goetze tymi latami w Bayernie zasłużył na przedłużenie umowy?
20.05.2016 16:45
@Thomas, już kiedyś poruszałem tę kwestię. Będąc ofensywnym zawodnikiem w Bayernie i otrzymując regularnie czas na grę to statystyki będziesz miał zawsze. I to jest fakt. Inną kwestią jest to, czy oprócz statystyk zawodnik ma jakiś mocny wpływ na grę drużyny.
20.05.2016 16:13
@BaVaR - tak, ale to i tak nie wpływa na to, że zapłacono 40 :)
@skobry - odejdzie Mehmedi, podobno chce go Koeln. I bardzo możliwy jest też transfer Kramera, bo chłopak stoi w miejscu. Baumgartlinger to super zawodnik, jak i Volland. I wcale bym nie powiedział, że sprzedadzą kogoś czołowego. Świadczy już o tym fakt, że nie mieli zamiar rozmawiać z BVB na temat ewentualnego odejścia Topraka.
20.05.2016 15:00
@Sepp - napisałem jeden felieton i z niego akurat wynika, że to dla Goetzego lepiej będzie jak odejdzie, nie dla mnie.
Tak, cały dzień odświeżam niemieckie serwisy i czekam na to aż coś o nim napiszą...:)
To moje hobby, mam zasadę, że nie tłumaczę plotek transferowych z zagranicznych serwisów, a że niemieckie piszą głównie o nim i tym, że prawdopodobnie odejdzie, to już nie moja wina.
Zresztą artykuły o Goetze to mały ułamek dodawanych przeze mnie newsów.
I nie wiem, gdzie czujesz ten "ból dupy". Lubię Niemca jako osobę, bo po wielu przeczytanych wywiadach widzę, że ma poukładane w głowie, ale nie zmienia to faktu, że w Bayernie stoi w miejscu.
20.05.2016 14:56
@Sepp, a co ma moja prywatna opinia do słów Jogiego? :)
Tak, uważam, że Bayern może sporo stracić, jeśli zostawi u siebie Niemca na kolejny sezon.
20.05.2016 10:49
@fcbmx2 - czytaj newsy to będziesz wiedział, że Bayern żadnych 25 milionów nie będzie musiał płacić :)
Tak, o Javim wielu tak pisało, bo go po prostu nie znali. I poza tym to trochę inny przypadek, bo w tym przypadku nie było możliwości negocjacji ceny - klauzula.
20.05.2016 09:21
@Arturro - nie za bardzo Cię rozumiem. Bayern może pojedynczo nie wydaje ogromnych kwot, ale pod względem sumy transferów od dawna bardzo mocno dystansuje resztę stawki.
I druga kwestia jest taka, że Anglicy przecież już penetrują rynek Niemiecki i wychodzi to Bundeslidze na dobre. Dlaczego? Bo płacą ogromne pieniądze za takich zawodników jak np. Son.
19.05.2016 23:14
@Arturo - kompletnie się z Tobą nie zgodzę w kwestii zdystansowania w stosunku do reszty Bundesligi, bo jakby tak było to nie pozyskiwalibyśmy Hummelsa. Przykładów takich jest zresztą wiele.
I wcale nie będzie ciężko. Wszystko zależy od tego na jakim rynku Bayern będzie operował swoimi finansami. Wiadomo, że na Wyspach płaci się ogromne kwoty i w zarządzie na pewno to wiedzą. Dotyczy to też wyciągnięcia zawodnika z PSG czy Realu lub Barcelony. Z pozostałych klubów spokojnie można sprowadzić naprawdę świetnego piłkarza, którego cena nie jest sztucznie podbita przez rynek.
19.05.2016 22:10
@Adi - nie piszmy po jednym sezonie gry, że Costa i Coman na pewno nie zastąpią Robbena i Francka. Oni nadal są młodzi, szczególnie Francuz, i ciągle się rozwijają :)
19.05.2016 21:24
@pele - ciężko wyrokować. Kicker niby pisał, że nie będziemy szukać PO, bo Carlo wystarczy Lahm i Rafinha.
Wydaje mi się, że ewentualne transfery będą jedynie uzależnione od przyszłości Goetzego i Medhiego. Jeśli oni nie odejdą, to nie zdziwię się, jeśli już nikogo nie kupimy.
19.05.2016 19:55
@Pele - w tym newsie na Sport1 nic takiego nie jest napisane. Jedynie krzykliwy tytuł. W środku słowa ojca, który mówi, że Bayern byłby dla niego dobrym klubem.
19.05.2016 18:10
Bo angielski futbol jest taki, że tam niekoniecznie trzeba wiele myśleć na boisku - liczą się głównie umiejętności, a tych Shaqiriemu nigdy nie brakowało. On miał właśnie problem z podejmowaniem dobrych decyzji na boisku.
19.05.2016 18:08
Ostatni cytat idealnie obrazuje to, dlaczego zawsze miałem Shaqiriego za po prostu głupiego zawodnika. On nie dostrzega różnicy pomiędzy tym, że w Anglii drużyny są na bardziej zbliżonym do siebie poziomie, ale ten poziom często nie przekracza solidnego. W Bundeslidze oprócz drużyn solidnych mamy też bardzo dobre i to różni te ligi.
19.05.2016 16:12
Tak, ale to też można powiedzieć w drugą stronę, że w niektórych elementach kadrowych jesteśmy lepsi od wymienionych drużyn :)
19.05.2016 13:11
@Thomas - nie zgodzę się z tym, że w elementach kadrowych stoimy niżej. Na poziomie Bayernu, Realu, Barcelony czy Atletico nie decydują już kwestie personalne, ale - jakby to powiedział Tomasz Hajto - detale. Kwestia przygotowania do meczu, taktyka itp.
19.05.2016 12:50
Ja również jestem zdania, że BVB będzie miało z Weigla sporo pociechy. Chodzi mi o to, że o Kimmichu mówi się mniej, bo grywa on głównie na pozycji, która nie jest dla niego naturalna. Jednak gdy jest ustawiony w pomocy to widać, że ma to coś. Naprawdę niesamowity przegląd pola, gra z pierwszej piłki i opanowanie. Jestem przekonany, że jeśli będziemy ten diament dobrze szlifować to za sezon Joshua będzie już zawodnikiem, który regularnie będzie pojawiał się w pierwszym składzie.
18.05.2016 17:47
Najpierw musiałby odejść Lewandowski, później Bayern musiałby pobić swój rekord transferowy, którego jeszcze pewnie przez wiele lat nie pobije. Plotka.
18.05.2016 16:28
Kimmich przede wszystkim nie grał tyle na swojej pozycji co Weigl. Ciężko mi porównywać obu zawodników, ale jestem zdania, że o Weiglu nie byłoby tak głośno, gdyby Joshua grał więcej w pomocy.
18.05.2016 15:30
Snive - Bayern popełni błąd jak zatrzyma Goetzego na kolejny sezon, a ten dalej będzie stał w miejscu. 40 mln euro za transfer + ogromne zarobki + odejście za darmo.
17.05.2016 22:12
Ribery, który powrócił po kontuzji był na boisku bardziej waleczny niż Goetze przez trzy lata. Dla mnie to jest wymowne.
17.05.2016 21:56
@Heat - o rozmowie pisało SZ, więc nie ma co szukać teorii spiskowych :)
17.05.2016 09:17
@sven - przepraszam, ale kiedy niby Goetze nie dostawał szans od Pepa? Niemiec może nie cieszy się jakimś ogromnym zaufaniem trenera, ale dostawał od Hiszpana wiele szans.
Ile razy Goetze pojawił się na boisku po powrocie z kontuzji? Miał swoje szanse, w żadnym meczu nie wyskoczył ponad przeciętność, by pokazać, że może warto dać mu szansę. Chłopak z pewnością ma talent, ale u nas go w ogóle nie pokazał. Bayern to bogaty klub, ale przede wszystkim mądry i nikt tu nie będzie trzymał tak opłacanego rezerwowego.
Zresztą Goetze bardzo mi przypomina przypadek Shaqiriego w Bayernie.
13.05.2016 12:54
@Rufus - dokładnie. Darzę Medhiego sympatią, ale patrzmy na fakty...Prawie 160 dni pauzy w minionym sezonie...Zawodnik na rotacji ma móc odciążyć podstawowych stoperów w mniej ważnych meczach, a Marokańczyk tego nie gwarantuje. Nie rządzę tym klubem i to nie ja podejmuję decyzje, ale niech niektórzy w kolejnym sezonie nie narzekają, gdy na stoperze znów z konieczności będzie musiał grać Alaba.
13.05.2016 10:03
@rufus - też mnie to dziwi...w trakcie sezonu krzyki o to, że Benatia ciągle jest kontuzjowany, ale nagle jakby miałby być rezerwowym to ok. A co to za różnica? Medhi nie miał urazów w wyniku starć z rywalami, ale non stop mięśniowe, które może złapać i na treningu i w domu. Pozwolenie sobie na to, by trzymać takiego rezerwowego jako pierwszy wybór do zastąpienia JB lub MH to dla mnie spore ryzyko.
13.05.2016 09:20
@JazGod - Zwayer popełnił błąd jedynie z tym wolnym. W Niemczech mocno analizowali tę sytuację.
Zwayer przed tą sytuacją już raz osobiście zwracał uwagę Schmidtowi. Przepisy mówią, że później już nie musi osobiście i swoją decyzję może przekazać przez kapitana, czyli Kiesslinga. Tak też zrobił i Schmidt zachował się jak dziecko - powiedział, że jak Zwayer do niego nie przyjdzie i mu tego nie wytłumaczy to on nie pójdzie na trybuny...:)
Oczywiście pełna zgoda co do tego, że w tym meczu Niemiec popełnił sporo błędów.
12.05.2016 23:27
Ja obstawiałem za Dahoudem, ale jak to w demokracji, zadecydowała większość.
12.05.2016 22:30
Rozegrał w lidze 25 spotkań na klasowym poziomie.
12.05.2016 22:24
Nie róbmy nagle z Medhiego klasowego stopera, bo to poziom Boatenga i Hummelsa. W tym sezonie Medhii spędził na leczeniu się prawie 160 dni. Nikt nie mówi o końskim, ale dla przykładu Jerome od sezonu 11/12 pauzował mniej niż Marokańczyk przez sezon. W tym sęk.
Powtórzę jeszcze raz - solidnych umiejętności Benatii nikt nie neguje.
12.05.2016 16:35
@Darth - tutaj raczej nikt nie ma problemu z tym, by mieć na rotacji stopera o umiejętnościach Benatii. Problem jest z tym, by ten zawodnik był zdolny do tego, by móc pomóc drużynie. Jeśli Benatia nie łapałby tak często urazów mięśniowych to byłbym jego ogromny zwolennikiem.
Zgadzam się w 100% z Rufusem - wolę mieć sprawnego Opla niż psujące się Audi.
12.05.2016 16:25
Haha :D wywaliłbyś Vidala, ale nie Goetzego. Nie mam pytań.
12.05.2016 16:20
@JazGod - nie, Bayern nie postąpi podobnie, ale jeśli klub przedstawi mu perspektywę głównie ławki rezerwowej to sam Benatia może chcieć odejść, jeśli w takiej Romie może mieć pierwszy skład.
12.05.2016 16:06
@JazGod - Tylko, że Shaqiri chciał odejść i mógł się m.in. kierować zarobkami. W przypadku Benatii to raczej będzie na odwrót, bo to Bayern będzie chciał go sprzedać i stoper pod tym względem może nie mieć zbyt wiele do gadania.
12.05.2016 15:39
Ja jego umiejętności w żaden sposób nie neguję, bo pod tym względem go cenię. Jednak zatrzymanie Benatii to dla klubu spore ryzyko.
12.05.2016 15:29
@Gabricone - na temat mojego stosunku do mediów i ich rzetelności już kiedyś pisałem. Nie uważam, że Kicker wymyśla plotki i jestem w stanie stwierdzić, że teraz też ich nie wymyślił :)
Ok, więc spójrzmy obiektywnie - Medhi to solidny zawodnik. I tylko tyle jest w stanie zaoferować Bayernowi. Nic więcej. Prawie cały czas go nie ma, nie jest w stanie pomagać drużynie. Po co zarząd ma trzymać u siebie zawodnika solidnego, z którego nie może korzystać? Jakie ma z tego korzyści?
Nie można mówić, że Marokańczyk jest niewypałem, bo umiejętności posiada. Jednak w zarządzie nie siedzą głupcy i raczej zdają sobie sprawę, że Benatia jest w Bayernie po prostu nieprzydatny.
12.05.2016 15:15
Jak dla mnie to typowe gadanie agenta, które tak naprawdę nic nie znaczy. Czas pokaże, ale mocno wątpię w to, że Medhi zostanie w Monachium.
12.05.2016 15:07
Ja tylko nieskromnie przypomnę mój artykuł sprzed około miesiąca - http://www.bayern.munchen.pl/art/show/goetze/18610
W komentarzach trochę osób twierdziło, że wymyślam :)
12.05.2016 14:47
Goetze to od początku przygody w Bayernie jakoś nie może odpalić :)
12.05.2016 12:53
JazGod...
Od kiedy trenerem Bayernu jest Loew? Od kiedy Loew namawiał Hummelsa do transferu do Bayernu? :)
11.05.2016 21:42
@Fan - 35 milionów na zawodnika, który był wielokrotnie obserwowany. To nie był scenariusz "chcę go", "ok, kupimy".
W Bayernie każda decyzja transferowa musi zostać zatwierdzona jednogłośnie przez Kalle, Hopfnera, Reschkego, Sammera i Dressena, a następnie zarząd klubu musi zatwierdzić wydanie pieniędzy na taki transfer. To nie jest FIFA.
11.05.2016 19:16
@FanGraczyBayernu - na pewno znasz politykę transferową tego klubu? Przypomnij kiedy sypaliśmy ogromnymi pieniędzmi(takimi jakie trzeba by wydać na Jamesa) w przeszłości.
11.05.2016 19:10
@Adi - nie wierz w te rzeczy o Jamesie :) To wszystko póki co wymysł Anglików tylko po to, by im się kasa zgadzała :)
Zresztą Bayern na pewno nie przeprowadziłby takiego transferu, gdzie mielibyśmy do czynienia z tak sporym odstępnym.
Tak naprawdę równie dobrze do pomocy możemy już nie kupować nikogo. I tak samo do obrony. Carlo może mieć taki plan, by Javi był trzecim stoperem i ewentualnym zabezpieczeniem na pozycję "6". Trzeba czekać na doniesienia jakichś rzetelniejszych mediów.
11.05.2016 19:04
@Adi - jak dla mnie to w miejsce Goetzego przyszedł już Sanches. Portugalczyk zajmie miejsce Thiago, a Hiszpan mógłby grać z przodu za napastnikiem. Tam gdzie czuje się najlepiej.
11.05.2016 18:47
Tak Maxius, przypadkowo dodałem mu jeden pisząc to na szybko.
Kicker tak po prostu nie zaliczałby majstra Dantemu, więc przepis na pewno jest i pozwala on na to, by Brazylijczyka za mistrza uznawać. Poszukam tego i dam znać.
11.05.2016 18:44
Ja radzę po prostu nie wierzyć w to, co piszą zagraniczne media i patrzeć na to ze sporym dystansem. Jeśli temat zacznie żyć w Niemczech to rzeczywiście coś jest na rzeczy :)
11.05.2016 16:15
@Thomas - dla mnie problem w ściągnięciu klasowego PO jest jeden - jest ich po prostu strasznie mało na rynku. Piszesz Carvajal - ok, ale Real musiałby mieć kogoś na jego miejsce. Widzimy jak wiele jest negatywnych opinii na temat Danilo, który był uważany za wielki talent...Dlatego dla mnie właśnie najlepszym wyjściem teraz jest sprzedanie Rafinhi, kupienie kogoś młodego i ogrywanie go. Dwa lata to dość dużo czasu na to, by stworzyć niezłego zawodnika.
11.05.2016 15:04
@Adek - na pewno już widzę tę uprzejmość Benfiki i Mendesa, którzy zrezygnowali z klauzuli w umowie Sanchesa na 80 mln euro i zeszli o prawię połowę w dół :) Dla mnie te bonusy są ogromne, ale też jednak racjonalne.
Jeśli Sanches będzie grał to oznacza, że jednak jest dobrym zawodnikiem. Jasne, 5 mln euro to sporo, ale tyle w obecnej piłce się płaci za takie talenty. Każde płacone 5 mln euro oznacza jego regularną grę i rozwój. Dopiero po sezonie ocenimy czy to się opłaciło.
@lokus - nie wiem czy pamiętasz, ale Breno to jest symbol nieudanych transferów Bayernu z Ameryki Płd. Dlatego właśnie nie kupujemy już zawodników z tamtych drużyn. I już odbiegając od tego, że Breno miał problemy nie w nogach, ale głowie.
11.05.2016 14:52
@Apollo - Wendell to LO.
@Darth - Ja też to widzę, ale szczerze wątpię w to, że Lahm nagle zostanie przyławkowany. Jeśli już to raczej na jego ostatni sezon.
11.05.2016 12:30
@JazGod - raczej robisz z igły widły. Spytałem czemu Rode jest piłkarzem, któremu zależy tylko na trofeach i mi nie odpowiedziałeś. Nic więcej :)
10.05.2016 20:21
W tej kwestii na razie jest cisza. Temat pojawił się raz i od tamtego czasu nie pojawiło się nic nowego. Aczkolwiek Bayern na pewno zrobi wiele by go pozyskać. Otwarcie nowego centrum młodzieżowego + on na pewno zapewniłoby Bayernowi kilku ciekawych zawodników.
10.05.2016 19:42
Do 2018 roku. Tak, ale oczywiście wszystko zostało szybko zdementowane.
10.05.2016 19:24
@JazGod - napisałeś coś takiego.
"Czy Rode odejdzie ? - chyba ma ważny kontrakt - a on lubi zbierać Tytuły - w BMG raczej to niemożliwe."
Wniosek jest z tego prosty - Niemcowi zależy tylko na trofeach, więc nie pójdzie do Gladbach, bo tam ich nie ma. Więc nie pisz mi, że coś mi się pomieszało, bo to Ty wysunąłeś błędny wniosek lub źle przekazałeś swoją myśl.
10.05.2016 19:04
@JazGod - Ale co Ty wymyślasz za historie? :) Najpierw piszesz, że Rode taki jest, później piszesz, że to Ty byś tak postąpił na jego miejscu.
W Gladbach Rode miałby raczej pierwszy skład + europejskie puchary - ogółem lepsze perspektywy na grę niż u nas.
Nie wiem czemu na tej stronie po raz kolejny powtarzane jest kłamstwo o tym, że to Weiser chciał od nas odejść. To Bayern nie przedstawił mu nowej umowy. A słabsza gra Weisera polega na tym, że jest wymiany w czołówce prawych obrońców tego sezonu, tak?
10.05.2016 17:37
@JazGod
"Czy Rode odejdzie ? - chyba ma ważny kontrakt - a on lubi zbierać Tytuły - w BMG raczej to niemożliwe."
Skąd taki dziwny wniosek?
10.05.2016 16:56
@Rufus - jak najbardziej poprawna. To po prostu dobrze nie brzmi.
10.05.2016 16:27
@Thomas - Rode jasno powiedział, że nie rozmawia z Pepem o swojej sytuacji. Nie będę tego interpretował inaczej.
@hoven - dla mnie w Bayernie to piłkarz jedynie do rotacji na mecze z ligowymi średniakami. Nic więcej.
10.05.2016 14:47
BaVaR - to jak później Bayern wytłumaczy w sprawozdaniach finansowych brak 45 mln euro? I jak Benfika wytłumaczy to, że klub ma 45 mln więcej niż zakładano?
Nie warto szukać teorii spiskowych tam, gdzie ich nie ma :)
10.05.2016 14:37
@otwarty - mylisz się.
10.05.2016 14:35
@von Baron - czytaj inne newsy na stronie.
10.05.2016 13:42
@josh - Rode nie wykorzystywał swoich szans? Gdy grał regularnie to widać było, że wnosi coś do gry. Dla mnie to solidny zawodnik na ligowe mecze, ale szkoda by marnował się u nas na ławce.
10.05.2016 11:50
Stać ich będzie, ale mając do wyboru go lub tańszego i równie dobrego Topraka to każdy raczej weźmie tego drugiego.
09.05.2016 10:59
@Sepp2 - to masz mały problem, bo tak nie jest.
A jak już używam tego zwrotu to tylko po to, by wbić do świadomości odbiorcy to, że to bardzo dobre źródło.
Zresztą uważam, że przy newsach transferowych obowiązkiem jest poinformowanie czytelnika czy w daną informację można chociaż trochę uwierzyć.
09.05.2016 08:58
@Piotrek, wiesz, że taki Mustafi kosztowałby BVB ogromne pieniądze?
09.05.2016 00:29
Oj panowie...Kolonia co roku robi takie trykoty z okazji karnawału. To nie są ich stroje na kolejny sezon, ale właśnie z okazji minionego karnawału.
@gregor - nie, nie zmieni się już nic :)
08.05.2016 11:10
Plotka. Generalnie włoskie media to poziom dna...Najlepszym hitem jest to, że oni wiele razy wymyślali wywiady z piłkarzami, które potem publikowali :D
06.05.2016 21:57
@Nookie - tego nigdzie nie negowałem. Po prostu ten przykład z graniem na różnych pozycjach był przestrzelony, bo przed urazem Costa na lewej stronie, w środku lub prawej stronie po prostu poniżej danego poziomu nie schodził.
06.05.2016 09:22
To dziwne, bo jego najefektywniejsza asysta miała miejsce z prawej strony boiska :)
05.05.2016 23:56
Rufus, to źle pamiętasz, bo Costa w rundzie jesiennej często zamieniał się z drugim skrzydłowym i grał na prawej stronie boiska. Zresztą tam także wyglądał świetnie.
05.05.2016 23:49
@Fan - a ja mam pewność, że nie ma, więc nie wiem czemu tak gdybasz.
05.05.2016 19:58
@fan - ok, to znajdź mi takiego, który przy obecnym rynku będzie tańszy.
05.05.2016 19:35
@FanGraczyBayern
Tańszego i młodszego...Zdajesz sobie sprawę z tego, że defensywa to od lata nasza najsłabsza formacja? Wiele wskazuje na to, że Martinez wróci do pomocy. Medhiego cenię, ale nie ma sensu trzymać w drużynie piłkarza, który częściej jest w gabinecie lekarskim niż na boisku.
Nie pamiętam kiedy ostatnio mieliśmy duet dwóch klasowych stoperów - to jest właśnie cel klubu. Stworzyć taki, a nie kupować młodziaków do ogrywania.
05.05.2016 19:23
Pele, wątpię w to. Media maksymalnie podawały 40 mln, ostatnio nawet 36. To nie jest kwota poza naszym zasięgiem. Jasne, ma rok do końca kontraktu, ale Hummels to klasowy stoper. Innych w takiej cenie nie wyciągniemy.
05.05.2016 18:59
No nie wierzę, że na świecie istnieją jeszcze zwolennicy Badstubera w podstawowym składzie. Strasznie wkurza mnie to, że gdy grał u nas Daniel van Buyten to każdy wyzywał go od drewniaka itp. Przychodzi Badstuber z szybkością 70-latki na rowerze i zwrotnością słonia i nagle on jest ok, bo to wychowanek.
Holger to nigdy nie był piłkarz na miarę drużyny aspirującej o triumfy w Europie. Ratuje go jedynie status wychowanka.
05.05.2016 15:35