Mamy również info od Adidasa nt linii trzecich trykotów na ten sezon. Moim zdaniem sztos, mimo że nie przepadam za koszulkami polo.
https://fcbayern.com/store/en-aa/c/jerseystraining/jerseys-more/champions-league?emsrc=socialmedia&refID=fb%2Ffb_generic%2Fchampions-league-trikot-launch%2F1%2FAA
Interesujące jest to, że dopiero trzecia koszulka ma logo w oryginalnych barwach. Dla mnie to troche skandal, że domowy strój drugi sezon z rzędu nie ma oryginalnego logo.
12.08.2024 10:22
final version_v2.1 ;)
12.08.2024 09:49
plusem Doue jest to, że gra na obydwu skrzydłach i na środku również. Jest dość uniwersalny. Ale też nijaki na każdej pozycji moim zdaniem :)
12.08.2024 09:46
jeśli Davies nie odejdzie to Theo nam niepotrzebny.
Alaba to ŚO, rzadko występuje na LO,, szczególnie że Mendy go zjada.
Może za rok pójdziemy po Theo i Wirtza :D
12.08.2024 09:38
@hoven uważam to samo. Szczególnie że Kimmich ma być rozpatrywany jako ŚP. Goretzka to bezsensownego obciażenie dla klubu. Mamy wystarczająco zawodników na dwie pozycje środkowego pomocnika.
12.08.2024 09:37
@Gwzd44 kupili Olmo, wątpię, że jeszcze Nico ogarną
12.08.2024 09:22
@Alistair mocno liczę na formę (i zdrowie!!) Olise. Może to fajnie chodzić w duecie z Musialą :)
12.08.2024 08:47
@Alistair De Ligt mówił że transfer do ManU jest możliwy tylko i wyłącznie dlatego, że jest tam postać Ten Haga.
Przecież to fan Bayernu od dziecka...
12.08.2024 08:46
@Alistair No niestety nie podpisał kontraktu i jest nastawiony na odejście i tylko dni odlicza. Dobrze by było go już teraz odpalić skoro jest taka wizja. Pytanie czy zamiast jego, nie sprowadzimy kogoś pokroju Mittelstadta czy Durma, zamiast kogoś z topu jak Theo.
Z mojej perspektywy najmniej licze na transfer skrzydłowego. Jakoś mnie ten temat ni grzeje ni chłodzi. Wydaje mi się, że mamy dość sensowny skład na te pozycje.
12.08.2024 08:45
Davies możę w tym okienku jeszcze odejsć bo nie podpisał kontraktu.
Guerreiro jest 'stary' i szklany, bez wyraźnej jakości.
Ito pół roku kontuzjowany.
Gdzie Ty widzisz obstawioną LO? Bo ja jakoś tego nie widzę.
Prawa strona OK, ujdzie. Liczę że Boey nie będzie grał jak amator. W przedsezonowych spotkaniach wyglądał spoko.
Środek to raczej życzeniowe myślenie, że po kilku sezonach baboli w końcu, akurat teraz, zaczną grać koncertowo. Boje się, że jednak to będzie koncert disco-polo.
Ofensywe wzmocniliśmy, a defensywa leży i kwiczy.
12.08.2024 08:32
Skoro Doue wybrał PSG, to boję się, że PSG zrezygnuje z Comana i nikt inny go nie zechce. Jeżeli jednak udałoby się go wypchnać, to po sprzedaży De Ligta (45), Mazaraouiego (15) i Comana (~40?), będziemy mieć jakieś 100kk€ dodatkowo. Tutaj moim zdaniem zarząd powinien rozważyć kilka opcji:
1. Rozmówić się z Realem nt Daviesa - odchodzi czy nie. Jeśli tak, brać te 25-30kk i ruszać po Theo. Nie mamy na ten moment nikogo na LO a Guerreiro nie dość że 'wiekowy' to jeszcze przeciętny. Brak jakości i wybiegania na LO. Transfer pewnie na poziomie 80kk (minus kwota za Daviesa to poziom 50-60kk).
2. Jeśli odchodzi Coman, to na skrzydle (typowo) zostaje nam: Sane, Gnabry, Olise, Tel i Irankunda (juniorów nie liczę w zestawieniu choć chętnie bym ich widział w składzie). Na '10' zagra Musiala, ale może też Olise. Jeśli wszyscy będą zdrowi - super. Ale wiemy jak jest więc zakładająć dodatkowo wysoki pressing i sporą rotację w składzie, wydaje mi się że dobrze by było sięgnąć po np Nico Williamsa nawet ze względu na jego klauzulę (58kk chyba). Jeśli się nie uda - i tak wydaje mi sie że byłoby w miarę OK.
3. Środek obrony. Wypadł Ito, Sprzedany De Ligt. Nie ukrywajmy że mając elektryków Kima i Upamecano oraz wóz z węglem Dier, świata nie podbijemy. Widziałbym Virgila Van Dijka u nas z dwóch powodów. Po pierwsze to klasowy obrońca z doświadczeniem i cechą lidera. Po drugie - kończy mu się kontrakt więc mógłby być stosunkowo tani do pozyskania.
Jakby 2 z 3 w/w punktów siadły, byłoby to na prawdę świetne okienko.
12.08.2024 08:23
1. Niekoniecznie niezbędny ale dobrze by było żeby przyszedł przede wszystkim żeby podnieść jakość. Jeżeli chcemy grać wysokim pressingiem to wydaje mi się że musimy mieć bardzo szeroką kadrę. Sam VK z resztą mówił że stawia na sporą rotację w składzie.
2. Jest dobry. Nie jest to top3 świata, ale jest potencjał. Gorzej, że nie idą za nim liczby, co może troche martwić
12.08.2024 08:15
2
to że Doue wybrał PSG to nie problem. Gorzej, że to może zablokować transfer Comana!
12.08.2024 08:01
@hoven bo o sile czy dynamice świadczy wielkość nóg
11.08.2024 22:42
@BreitnerPaul na jakiej podstawie ma być w 11? Pewnie VK coś w nim widzi.
11.08.2024 22:41
Jesli za Comana zyskamy jakaś okrągła sumkę, do tego może się uda wypchnąć kogoś jeszcze to liczę na jakaś bombę na koniec okienka.
11.08.2024 21:57
E tam...ważne że są szybcy ;)
A Boeya bym tak z góry nie skreślał. Nie miał jeszcze okazji do pokazania się. Jego charakterystyka może akurat pasować do oczekiwań VK na grę.
Mimo wszystko powinniśmy moim zdaniem ściągnąć kozaka na środek obrony. Kogoś kto wniesie jakość, kto będzie liderem i postawia panienki jak trzeba. Moim zdaniem takim kimś jest Virgil Van Dijka który jest do wyciągnięcia z Liverpoolu.
Jeśli nie on, to tańsza opcja mógłby być Akanji który na Euro pokazał że potrafi sterować obrona Szwajcarów.
11.08.2024 21:53
Boeya bym nie skreślał. Dynamiczny, szybki wahadłowy może się wpisać do taktyki VK. Pytanie jak z grą z tyłu ;)
Ale generalnie z naszych obrońców każdy ma problem z bronieniem więc wyróżnial się nie będzie.
11.08.2024 21:52
Paradoks polega na tym że Dier na papierze to nasz najgorszy obrońca poruszający się jak wóz z węglem. A w praktyce jest nasz najlepszy obronca...poruszający się jak wóz z węglem :) ale odpaliliśmy innego obronce bo nie był dynamiczny ;)
10.08.2024 23:04
1
Nam do obrony jest potrzebny ktoś pokroju Van Dijka a nie żadne wynalazki z Tahem.
A serio to nie jest tak bardzo nierealne ściągnąć Virgila. Mamy środki, mamy argumenty za takim transferem.
10.08.2024 23:03
Jedna rzecz która mnie martwi - dyspozycja Tela. Nie uważacie że jakiś taki przygaszony jest? Nie wiem czy to kwestia pozycji że na siłę jest wystawiany na szpicy, czy co, ale mnie to niepokoi bo liczę na jego gigantyczny rozwój
10.08.2024 20:11
Mnie trochę martwi ten wysoki pressing na całym boisku bo to jest cholernie wykańczające. Pytanie czy będzie tam grać zawsze i jak będą wyglądać roszady w trakcie meczów na przestrzeni sezonu.
A obrona nadal sporo chaosu jednak przez te ilość ruchu i pressing wygląda to bardziej obiecująco. Aleee pamiętajmy że zespoły dobre technicznie potrafią rozklepac taki pressing z łatwością.
Zobaczymy. Jestem dobrej myśli że tragedii nie będzie w tym sezonie (:
10.08.2024 20:03
Ma ktoś może jakieś info co z Buchmanem? Chętnie zobaczyłbym go w jakimś meczu towarzyskim :)
10.08.2024 20:01
Moim zdaniem to jest coś pomiędzy Ribery (drybling na małej przestrzeni) a Thiago (dryg, zwinność, podanie).
Na prawdę oglądało się go świetnie poruszał się między skrzydłem a "10", dużo rozgrywał, dośrodkowywał, wygrywał pojedynki 1na1.
10.08.2024 17:59
Kwoty chyba akceptowalne. Pytanie tylko co dalej? Odejście De Ligta, Tah raczej odpada, Ito kontuzjowany. Zostajemy z Upamecano, Kimem, Stanisiciem, Dierem i może Buchmanem. Nie widzę jakości w tej obronie niestety.
10.08.2024 14:51
Dokładnie jak @Matilegolas pisze. Nic specjalnego. Parę zrywów bez wyraźnej jakości. Piłkarz jak setki innych.
09.08.2024 20:41
1
Doue to mi przypomina stylem gry Comana. Wiatr na skrzydle, drybling na zasadzie zdobycia przewagi dynamika po czym...dośrodkowanie do nikogo.
Moim zdaniem to jest kolejny jeździec bez głowy :)
Olise jakością piłkarską go zjada.
09.08.2024 20:40
Mają ręcznik na bramce :)
09.08.2024 20:17
Widać potencjał w Olise. Skrzydło, środek, podanie, drybling. Ma to coś.
Doue natomiast...jeden z wielu. Nie wiem co włodarze w nim widzą, jeszcze za 60kk.
09.08.2024 20:05
@Pir5 co? XD
Tak, myślę, że to bardzo prawdopodobne, że chciał zrobić wszystkim na złość i rozpieprzyć komuś brykę a sam potem mieć większe problemy uciekając z miejsca zdarzenia mało rzucającym sie w oczy Audi. Logiczne działanie.
Jeszcze podciągasz to pod "liderowanie". Boże.
Co ty gadasz chłopie (:
09.08.2024 12:00
@Alistair to raczej pewne, ale cieakw jestem czy Doue chociaż z ławki się podniesie i cokolwiek w końcu pokaże
09.08.2024 11:58
@Zerafaelo a Tobie radzę nie snuć teorii spiskowych tylko czekać na oficjalne info ze strony zawodnika i klubu ;)
09.08.2024 11:58
Beier z zielonym światłem na transfer do BVB
Myślicie, że rok-dwa w BVB i moglibyśmy go pozyskać? :)
Teoretycznie gość ma mega potencjał.
09.08.2024 11:57
Co ma do tego Bayern i jakaś niechęć do De Ligta? Było zgłoszone zdarzenie i ani De Ligt ani Bayern nie wygłosili żadnego stanowiska. Gdzie ty tu widzisz jakaś niechęć?
To że pracuje z psychologiem to akurat dobrze. To nie jest łatwa sytuacja dla piłkarza który przychodził jako kluczowa postać, szczególnie, że sam Mattias określał się jako fan Bayernu od dziecka. A teraz jeszcze jest wypychany na siłe z klubu.
09.08.2024 11:23
@Pir5 poprawić w jakim aspekcie?
09.08.2024 11:16
ja oprócz motoryki nic w nim nie widze ;) ale może ten rok w Osasunie mu pomoże i wróci lepszy piłkarsko..i lingwistycznie ;)
09.08.2024 11:16
nie
09.08.2024 11:15
chyba trzeba obejrzeć. Wartość Olise to jedno, ale trzeba sie przyjrzeć Doue...o ile w ogóle zagra :) na razie mnie w ogóle nie przekonał
09.08.2024 10:48
O NIE ;)
09.08.2024 10:47
o ile nauczy się języka :)
09.08.2024 10:29
1
@fiidoo jeśli profesjonalny piłkarz w wiekszu 22 lat nie zna nawet podstaw angielskiego to czy może być nazywany profesjonalnym?
Co więcej, wiedział o transferze do Niemiec długo przed jego finalizacją a nawet nie poznał podstaw niemieckiego wiedząc jakie jest podejście do języka w Niemczech.
Dla mnie to on jest małą księżniczką która myślała że wejdzie z futryną przez drzwi pierwszego składu Bayernu i niemiło się rozczarował i stwierdził że wraca do domu. Czy tak będzie? Okaże się po sezonie w Osasunie.
09.08.2024 10:12
Kolizja i ucieczka z miejsca zdarzenia ma mieć wpływ na transfer? Co?
Ten kto nie miał zdarzenia drogowego, nie wie co to za stres. Zareagował może impulsywnie, przestraszył się. Niech policja to ustali, a nie wieszamy psy od razu i mamy swoje wersje bo przecież "wiemy najlepiej".
09.08.2024 10:11
1
@SammyKufour porównujesz achowanie boiskowe do zdarzenia na ulicy w samochodzie? Przecież to idiotyczne. W takim toku rozumowania taki Pepe to powinien taranować każdego i traktować przechodniów jak progi zwalniajace.
To że szuka pomocy u psychologa to akurat nie jest nic nowego. Większość sportowców tak robi. I dobrze.
Nie rozumiem wywyższania De Ligta na wodza naszej obrony, ale Twoje komentarze są totalnie w drugą strone, co również jest idiotyczne.
09.08.2024 10:08
Kimmich w formie to top3 pomocników na środku pomocy. Ale właśnie - w formie :)
na boku obrony troche mniejsza konkurencja i mimo wszystko jest tam najlepszym wyborem...z braku laku troche :)
09.08.2024 09:10
@SammyKufour Nie twierdzę że to koniec kariery. Twierdze że odbił się od nas i patrząc własnie na to, że wraca do ojczyzny, to wątpię, że on sam chciałby wrócić do nas. Niech mu się wiedzie i niech robi karierę, ale na ten moment? Totalnie za wysokie progi dla niego.
09.08.2024 08:27
@fiidoo szarpał? starał się? A co on junior że ma się tylko pokazać? To miałą być jakaś wartość dla drużyny a gość ma jakość okropnie nisko, do tego jest niezdecydowanym jeźdźcem bez głowy.
Wypożyczenie do Osasuny tylko potwierdza że nie mamy z nim związanych żadnych poważnych planów. Kolejne "hiszpańskie dziecko" które uwierzyło ze bedzie top piłkarzem bo potrafi szybko z nią biegać. Jednak do tego trzeba sporo pracy, a na pracusia mi on nie wygląda.
09.08.2024 07:37
możliwe, ale przy kontuzji Ito wydaje się to irracjonalne. Gdyby Ito był zdrowy - byłbym niemal pewny że De Ligt by odszedł.
08.08.2024 22:14
raczej tak. Te transfery miały być 'zależne' od siebie.
08.08.2024 22:13
Wieczór staje się piękniejszy
08.08.2024 20:33
jeśli faktycznie to prawda, to nie ma szans że dopną sprzedaż De Ligta i Mazraouiego i jeszcze zdążą iść po Taha :)
Chyba nieźle. Jeśli Tah ma przyjść do nas to tylko za rok za darmo a teraz dać ostatnią szansę De Ligtowi na pokazanie potencjału. Jesli nie odpali - trudno, próbowaliśmy.
08.08.2024 19:00
hhahaha XD parodia.
08.08.2024 09:33
@Head2007 to moze zatrudnijmy np Tuchela? Gość wygrał LM, stanowił o suckesach wielu klubów to z nami wygra Bundeslige z palcem w d., nie? :)
Nowy sezon, nowe otwarcie. Nowi zawodnicy, wzmocniony skład. Do tego Bayern będzie chciał się odegrać, a zawsze jak nam sezon nie wyszedł, to następny mieliśmy świetny. Czemu by teraz tego nie powtórzyć? :)
08.08.2024 08:57
@arturito na podstawie takiej, że mamy jakościowo dobrą kadrę, wzmocnioną kilkoma zawodnikami o konkretnym profilu. Tak, trener to jest niewiadoma ale rok temu mieliśmy pewniaka i co? :)
Rok temu B04 nie miał żadnej presji - mógł, nie musiał. Teraz każdy będzie patrzył im "na ręce" i będą przystępowali z pozycji obrońcy a nie pretendenta. To może mieć znaczenie.
Poza tym - my zawsze najlepiej gramy jak sezon wcześniej mamy klape :)
08.08.2024 08:55
Troche mi go szkoda serio. Bo w zasadzie nigdy nic nie zawalił. Jak grał, to grał przynajmniej solidnie. Jeden z nielicznych bocznych obrońców który coś potrafi w obronie. Większe zaufanie mam do jego gry, niż np. do Boeya.
08.08.2024 08:45
Powinien pójść do klubu pokroju Stuttgartu jeśli myślimy o nim poważnie. Jeśli wybierze jakąś Osasune, to sorry, ale do Monachium już nie wróci a na całym transferze tylko stracimy.
08.08.2024 07:59
@bialykrk możliwe, aczkolwiek zarówno Doue jak i Gruda mnie piłkarsko nie przekonują :) ws Grudy to jeśli już, najlepiej byłoby go kupić i wypożyczyc na rok do np Stuttgartu gdzie łapałby minuty na wyższym poziomie i na wielu frontach. W Bayernie wątpię że dostanie tyle czasu na rozwój
07.08.2024 13:04
Ciekawe jest to, że w zasadzie z B04 nie odszedł nikt kluczowy. Mówiono o Frimpongu że to 100% transfer a tu...cisza.
Mimo wszystko uważam, że Bayern jest faworytem w tym roku, mimo że łatwo nie będzie
07.08.2024 13:01
@admin coś tu chyba nie pyknęło z tytułem
07.08.2024 13:00
1
@Kimas ale był "darmowy" stąd go nie ująłem w zestawieniu
@bialykrk Mainz za Grude też woła gruby hajs więc wątpię że to dojdzie do skutku
07.08.2024 12:58
@Kimas Nie rozumiem?
07.08.2024 12:26
Do klubu:
- Olise ~60kk
- Palhinha ~50kk
- Ito ~25kk
- Tah 25kk
Z klubu:
- De Ligt ~45+5kk
- Mazaraoui ~20kk
- Coman ~40kk
- Zirkzee 21kk
- Tilmann 12kk
Bilans na -20kk przynajmniej przy założonych kwotach sprzedaży. W teorii miało być 100kk na transfery + 100kk dodatkowe ze sprzedaży...to w sumie po tych transakcjach zostanie jeszcze w granicach 80kk do wydania. Pytanie czy wydamy 'all in' na Doue?
07.08.2024 12:17
Zaragoza chyba wypożyczenie tylko wchodzi w grę, tak?
Wiadomo coś na temat kwoty za Comana?
07.08.2024 10:24
środki będa ze sprzedaży De Ligta i Mazraouiego. Myślę, że tak czy siak "ulga" w budżecie płacowym bedzie odczuwalna
07.08.2024 09:56
Bilans 23/24:
- 43 mecze
- 4 bramki 6 asyst
- 2395min z 3870 możliwych = 62%
No nie powalające są to statystyki. Potencjał? Jak najbardziej. Gracz za którego można wziąc kredyt? Raczej wątpliwe.
Plus że jego historia kontuzji jest znikoma. ale patrząc co się stało np z Yoro - nie ma reguły.
Serio start negocjacji z pułapu 60kk€+ to jest przegięcie za gościa które pół sezonu zagrał na dobrym poziomie. Chyba że te połowa tej kwoty to bonusy, to wtedy OK, ale tak to kupujemy zajebiście drogiego kota w worku.
Napaliliśmy się jak szczerbaty na suchary. Bylebyśmy zgagi od tego nie dostali.
07.08.2024 08:55
Wypożyczeni z obligatoryjnym kupnem za rok - OK. Częsta praktyka gdy w danym sezonie budżet sie nie spina. Ale jeśli ustalimy opcje wykupu to Xku.waD.
07.08.2024 08:49
@fiidoo Dokładnie. Ale niestety tka wygląda "równe traktowanie" w praktyce ;)
Nottingham Forrest czy Sunderland to też wielkie kluby i co? :) Nikt ich przed spadkami i bankructwem nie uchronił...ale niektóre kluby muszą mieć "specjalne warunki"
07.08.2024 08:47
To jest niesamowite serio jak traktują niektóre kluby. "FFP" działa tylko na mniejszych. Everton dostał chyba 2x po dupie w jednym sezonie za niespełnienie wymagań, natomiast Barcelona ma "wpływy zewnątrz", nie może zarejestrować zawodników bo brakuje kasy itd itp, ale nagle ma pakiet pewnie z 70-80kk€ żeby podpisać Olmo. No przecież to się w głowie nie mieści.
07.08.2024 08:15
Z ciekawości zerknąłem na statystyki naszych skrzydłowych i powiem Wam że to jest niesamowite.
Coman - rozegrał od 2015r 294 spotkania. Kontuzję leczył łącznie 747 dni co daje ponad 2 lata bez gry. Zakładając że w sezonie jest meczów: 34 w Bundeslidze + ~10 w LM + ~6 puchar to daje jakieś 50 meczów/sezon, to Coman z możliwych 9*50=450 rozegrał 65% meczów...
Gnabry - w drużynie od 2017r w której rozegrał 238 spotkań. Kontuzję leczył łącznie 562 dni. 7*50=350 -> 68% meczów
Dla porównania Sane - od 2020r w Bayernie, rozegrał 175 spotkań, a kontuzje leczył 133dni. 4*50=200 -> 87% meczów.
Łał...Te statystyki oczywiście są "orientacyjne", ale tak czy siak procent rozegranych meczów to jest jakaś parodia
07.08.2024 07:48
Właśnie jestem ciekaw jak sobie VK z tym poradzi. Bo np Tah do tej pory równiez był elektrykiem z babolami na koncie w każdym meczu...przyszedł Xabi i tak poukładal zespół że działało to wręcz znakomicie. Pytanie tylko czy to Xabi poukładał genialnie drużynę i braki zostały zatuszowane, czy jednak Xabi wypracował "coś" u każdego przez co wynieśli się na wyższy poziom. Jeśli to drugie - mamy super obrońce za akceptowalną cenę. Jeśli to pierwsze - możemy mieć "starego Taha" czyli dwóch Upamecano w zespole ;)
07.08.2024 07:29
co? xD
07.08.2024 07:27
@alien666 to piłkarz musi coś wygrać żeby byc ambitny i mógł trafić do Bayernu czy jak? Nie rozumiem kontekstu Twojej wypowiedzi.
Moim zdaniem się nie cofa w rozwoju wybierając Lipsk. Kontynuuje drogę którą obrał rok temu, co w tym złego? Jeśli poprawi wyniki z poprzedniego sezonu to będzie sobie sam wybierał klub.
07.08.2024 07:24
Ja to kiedyś analizowałem i to nie byłby głupi pomysł patrząc na profil naszych bocznych obrońców, a raczej wahadłowych którzy nie potrafią bronić. Jednak VK nie grał takim systemem co raczej oddala od takiego pomysłu.
07.08.2024 07:20
1
@seco555 słaby komentarz. Matka Niemka, ojciec Iworyjczyk. W czym masz problem?
To nie jest "niemiecki Roger Guerreiro".
07.08.2024 07:18
1
Strasznie mnie irytuje nazywanie Kima "Koreańcem" jakby był jakimś wrzodem na du.ie zespołu.
Miał fatalny sezon w porównaniu do oczekiwań stawianych wobec niego, ale dajmy mu czas - sezon się jeszcze nie zaczął. Jak najbliższe zmagania będzie miał równie kiepskie, zapewne go odpalimy za pół darmo, znowu tracąc na linii kupno-sprzedaż...jak zazwyczaj.
07.08.2024 07:16
Spieszę z odpowiedzią:
1. "tani" w kupnie
2. niezły jak na warunki Bundesligi
3. mniej zarabia
4. "tani" w kupnie
5. mniej zarabia
dziękuję
07.08.2024 07:14
Nie przesadzasz troche? Alabe od ścier wyzywać? Zachował się nie fair wobec klubu/kibiców ale stanowił wazny punkt zespołu przez lata.
A czym Cie tak Eberl irytuje że patrzeć na niego nie możesz?
07.08.2024 07:13
Rotować też trzeba umieć. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście. Fajnie że zakłada rotacje, bo przy preferowanym stylu gry zajechałby "podstawową 11stkę".
Mam tylko nadzieje, że to nie będzie rotacja na zasadzie 6-7 zawodników co mecz, tylko raczej 1-2 nowych w podstawowej 11, ale za to zmiany szybsze niż w 80 minucie (i bardziej logiczne niż w przegrywanym meczu wprowadzamy obrońcę).
07.08.2024 07:11
@AdiFantasti myślę że pierwszym który oberwie będzie VK, który mimo ewidentnych braków w obronie, chce grać wysoko, agresywnie itd itp
06.08.2024 16:18
czemu tak twierdzisz? Był w sumie wiodącą postacią (a przynajmniej wyróżniającą się) Lipska w poprzednim sezonie. Występ na Euro też niezły (MVP nie był, ale nie można powiedzieć że zawiódł)
06.08.2024 16:16
Raczej nic innego nam nie pozostaje jak nadzieja że poprzedni sezon Taha to nie przypadek i w końcu dojrzał do bycia obrońca a nie elektrykiem ;)
06.08.2024 16:11
Sporo hajsu za takiego grajka moim zdaniem. Z bonusami 30kk za prawie 30 latka z pierwszym dobrym sezonem i rocznym kontraktem? Oferta Realu za Daviesa który sportowo jednak jest uważany za większy talent czy "lepsza inwestycja" była podobna...
Według mnie teraz zgodzimy się na ofertę ManU za De Ligta.
Obyśmy tego nie żałowali...
Serio boje się dyspozycji Taha, bo jest nieprzewidywalny - nie wiemy czy kupujemy czołg z poprzedniego sezonu, czy jednak Taha z poprzedzających sezonów gdzie jego gra była identyczna do Upamecano.
06.08.2024 14:58
Jeśli plotki się potwierdzą że mamy Taha klepniętego, to zakładam, że Bayern zgodzi się na każdą ofertę od ManU i skończy się pisanie bajek że chcemy min. 50kk. Złożą ofertę niewiele wyższa od poprzedniej, typu 40+5 bonusów i pocałujemy ich w rękę.
Szkoda. Oby nam sie to czkawką nie odbiło.
06.08.2024 14:55
1
aha, czyli TWOIM zdaniem coś zrobił i dlatego nazywasz go tchórzem? Chyba Cie poniosło. Jakieś dowody na to? Czy tak po prostu rzucasz oszczerstwami? (:
06.08.2024 14:54
Wybrał środowisko które zna, pewny projekt sportowy. Jeśli zagra tak samo lub lepiej w najbliższym sezonie to dostanie pełen stolik ofert w lipcu 2025. Nie musiał już się decydować.
Rozumiem jego decyzję, choć szkoda że nie zdecydował się teraz na transfer do nas. Może za rok :) na pewno będize brany pod uwagę razem z Wirtzem
06.08.2024 14:53
spoko transfer/inwestycja za 40-50kk. A nie że negocjacje chcą od 60 wzwyż zaczynać, skoro PSG złożyło ofertę w wysokości 60kk (chyba łącznie z bonusami) i również ją odrzucili.
Wszystkim totalnie odwaliło z tymi kwotami za, de facto, no name'ów bez osiągnięć, bez doświadczenia, trofeów czy nawet back upu związanego z marketingiem.
06.08.2024 14:51
Nawet jeśli Bayern go nie pozyska, to jego OBOWIĄZKIEM jest zainteresować się i złożyć ofertę za takiego gracza. Jeśli chcemy być uważani nadal za potęgę, czy głownego gracza niemieckiej piłki, to musimy brać udział w takich rzeczach.
Decyzją gracza/klubu będzie zaakceptowanie, bądź nie, takiej oferty.
06.08.2024 10:33
jeśli mu wyjdzie ten sezon nie gorzej niż poprzedni to będzie miał stos ofert na stole :)
Myślę, że Bayern uderzy po niego (i Wirtza) za rok.
06.08.2024 10:30
A Doue to jakiś kozak jest? Z tego co widziałem reprezentację Francji na IO, to taki nijaki był. Olise wręcz przeciwnie - wiodąca postać.
Wg Xavi to inny typ piłkarza niż Doue i szczerze? Wolałbym Xaviego. Bliżej mu stylem gry do Thiago, jako "technicznego rozgrywającego" którego potrzebujemy w środku pola. Doue to imo bliżej do takiego Musiali, czyli raczej ofensywny pomocnik/napastnik/skrzydłowy, niż środkowy pomocnik, czy rozgrywający.
06.08.2024 10:28
1
jeżeli myślelibyśmy o nim realnie, to wypożyczony byłby do Budnesligi. Ewidentnie ma się odbudować i mamy odzyskać kase w niego zainwestowaną.
Niestety, jeździec bez głowy. Do tego "hiszpański temperament" czyli raczej nie tytan pracy i mamy co mamy.
Kolejna przepalona kasa. Ehh.
06.08.2024 10:26
imo jest to bardzo prawdopodobne. VK chce grać dynamicznie na bokach a do takiej gry bardziej pasuje Boey... pytanie czy sportowo/piłkarsko na tym zyskamy czy stracimy :)
Mam tylko nadzieję, że VK jednak nauczył się trochę w tym Burnley i potrafi być bardziej elastyczny taktycznie.
05.08.2024 15:45
no na papierze wygląda OK.
Ale. Zawsze jest 'ale'.
1. imo De Ligt raczej odejdzie, Bayern w końcu pęknie w negocjacjach. A to da nam kogośz duetu Upamecano/Min Jae na środku obrony... Czy to dobrze? zobaczymy.
2. Olise w poprzednich latach miał sporo kontuzji, więc mam nadzieje że to sie u nas nie bedzie ciągnąć. Ale jeśli dodamy do tego Gnabryego który często łapie urazy oraz Sane który gra w kratkę, to skrzydła zaczną wyglądać biednie.
3. Pavlović jak wiemy to fajny materiał na top piłkarza, ale zauważmy, że nie mamy nikogo kreatywnego w jego miejsce. Do tego mamy Goretzkę, który udowodnił już że potrafi zagrać genialne 2-3 mecze w sezonie z jakimś Bochum, po czym boi się podania w meczu o stawkę. To też pozycja, gdzie możnaby coś kombinować.
4. Niezdecydowanie Daviesa może również wpłynąć na jego dyspozycję (co widzieliśmy już w poprzednim sezonie) - a mając słabego Daviesa na LO, do tego średniego Upamecano/Min Jae na ŚO, nasza obrona zrobi się znowu dziurawa. Do tego "testowany na ŚO" Stanisić.
Nadzieje są, w teorii wygląda to solidnie... ale życie może to brutalnie zweryfikować.
05.08.2024 13:24
Oficjalnie Xavi Simons w RB Lipsk.
RB nie ma klauzuli wykupu.
Myślę, że w przyszłym sezonie ruszymy znowu po Xaviego i Wirtza - zobaczymy na którego nas będzie stać ostatecznie.
04.08.2024 13:23
hejterzy Gnabryego? Gość nieźle się pokazuje w kilku meczach w roku bo reszte leśży w szpitalu. To nie jest hejt. Mamy dość ciągłego "czekania" na niego jak wróci ze szpitala, potem wróci do formy, zagra 2-3 mecze i znowu to samo.
Jest to niezły grajek, ale nam on jest zbędny w dotychczasowej dyspozycji. Tyle.
Nioech się dobrze pokazuje w tych meczach, łatwiej będzie go sprzedać :)
03.08.2024 13:41
@Reeken89 pomysł jest, pytanie jak to będzie funkcjonować w sezonie, z lepszymi rywalami. No i jak przygotuje zespół do takiego grania pod kątem fizycznym
03.08.2024 13:39
2
Wiem że to sparing i nie można zbyt dużo wniosków wyciągać, ale kilka rzeczy rzuciło mi się w oczy:
1. aktywny trener przy linii
2. dużo biegania, pressing, szybki doskok - troche jak u Flicka/Juppa
3. sporo zagrań na 1, 2 kontakty - coś czego nie było za TT
4. aktywne skrzydła, środek służy do szybkiego przerzucenia piłki z jednej na drugą stronę a co za tym idzie mało klepania w środku
5. wymienność pozycji w ataku skrzydła-środek ataku.
Na razie moim zdaniem na plus wyróżnia się Boey - sporo akcji do przodu, z tyłu również daje radę. Widać u niego szybkość, dynamikę. Kim zbytnio gra na raz, ale widać że chce grać "agresywnie" (czy to plus to nie wiem).
03.08.2024 13:28
@Alistair dokladnie :) patrząc na cene za Doue to jest parodia imo. Niech PSG go sobie bierze. Może w tej cenie lepiej byłoby przekonać Nico? :) jeśli PSG dopnie Doue, to może Nico nie będzie chciał tam przejść
01.08.2024 11:51
to jest niesamowite ile rok rocznie mamy kontuzji. Przecież to kryminał jakiś jest
01.08.2024 10:50
dlatego ja wolę koszulki bez nazwiska ;)
za dzieciaka miałem koszulkę #31 ze Schweinsteigerem
01.08.2024 10:48
" Dani Olmo, giving priority to Barcelona and ready to accept the conditions offered to Barça.
He's more than keen on the move, with positive talks ongoing last weekend and also this week.
Barça and RB Leipzig, in contact to discuss financial package. More to follow."
Hehe czyli co, na radarze był Simons, Olmo i Doue, a skończy się jak zwykle? ^^
Olise z nrem 17 :)
Nie ma oficjalnego info jeszcze ale...w sklepie Bayernu można zamówić koszulkę z jego nazwiskiem i nrem 17 ;)
12.08.2024 10:33
https://www.footballkitarchive.com/bayern-munchen-2024-25-champions-league-training-kit/
Ciekawa koszulka "rozgrzewkowa przed LM" :)
Mamy również info od Adidasa nt linii trzecich trykotów na ten sezon. Moim zdaniem sztos, mimo że nie przepadam za koszulkami polo.
https://fcbayern.com/store/en-aa/c/jerseystraining/jerseys-more/champions-league?emsrc=socialmedia&refID=fb%2Ffb_generic%2Fchampions-league-trikot-launch%2F1%2FAA
Interesujące jest to, że dopiero trzecia koszulka ma logo w oryginalnych barwach. Dla mnie to troche skandal, że domowy strój drugi sezon z rzędu nie ma oryginalnego logo.
12.08.2024 10:22
final version_v2.1 ;)
12.08.2024 09:49
plusem Doue jest to, że gra na obydwu skrzydłach i na środku również. Jest dość uniwersalny. Ale też nijaki na każdej pozycji moim zdaniem :)
12.08.2024 09:46
jeśli Davies nie odejdzie to Theo nam niepotrzebny.
Alaba to ŚO, rzadko występuje na LO,, szczególnie że Mendy go zjada.
Może za rok pójdziemy po Theo i Wirtza :D
12.08.2024 09:38
@hoven uważam to samo. Szczególnie że Kimmich ma być rozpatrywany jako ŚP. Goretzka to bezsensownego obciażenie dla klubu. Mamy wystarczająco zawodników na dwie pozycje środkowego pomocnika.
12.08.2024 09:37
@Gwzd44 kupili Olmo, wątpię, że jeszcze Nico ogarną
12.08.2024 09:22
@Alistair mocno liczę na formę (i zdrowie!!) Olise. Może to fajnie chodzić w duecie z Musialą :)
12.08.2024 08:47
@Alistair De Ligt mówił że transfer do ManU jest możliwy tylko i wyłącznie dlatego, że jest tam postać Ten Haga.
Przecież to fan Bayernu od dziecka...
12.08.2024 08:46
@Alistair No niestety nie podpisał kontraktu i jest nastawiony na odejście i tylko dni odlicza. Dobrze by było go już teraz odpalić skoro jest taka wizja. Pytanie czy zamiast jego, nie sprowadzimy kogoś pokroju Mittelstadta czy Durma, zamiast kogoś z topu jak Theo.
Z mojej perspektywy najmniej licze na transfer skrzydłowego. Jakoś mnie ten temat ni grzeje ni chłodzi. Wydaje mi się, że mamy dość sensowny skład na te pozycje.
12.08.2024 08:45
Davies możę w tym okienku jeszcze odejsć bo nie podpisał kontraktu.
Guerreiro jest 'stary' i szklany, bez wyraźnej jakości.
Ito pół roku kontuzjowany.
Gdzie Ty widzisz obstawioną LO? Bo ja jakoś tego nie widzę.
Prawa strona OK, ujdzie. Liczę że Boey nie będzie grał jak amator. W przedsezonowych spotkaniach wyglądał spoko.
Środek to raczej życzeniowe myślenie, że po kilku sezonach baboli w końcu, akurat teraz, zaczną grać koncertowo. Boje się, że jednak to będzie koncert disco-polo.
Ofensywe wzmocniliśmy, a defensywa leży i kwiczy.
12.08.2024 08:32
Skoro Doue wybrał PSG, to boję się, że PSG zrezygnuje z Comana i nikt inny go nie zechce. Jeżeli jednak udałoby się go wypchnać, to po sprzedaży De Ligta (45), Mazaraouiego (15) i Comana (~40?), będziemy mieć jakieś 100kk€ dodatkowo. Tutaj moim zdaniem zarząd powinien rozważyć kilka opcji:
1. Rozmówić się z Realem nt Daviesa - odchodzi czy nie. Jeśli tak, brać te 25-30kk i ruszać po Theo. Nie mamy na ten moment nikogo na LO a Guerreiro nie dość że 'wiekowy' to jeszcze przeciętny. Brak jakości i wybiegania na LO. Transfer pewnie na poziomie 80kk (minus kwota za Daviesa to poziom 50-60kk).
2. Jeśli odchodzi Coman, to na skrzydle (typowo) zostaje nam: Sane, Gnabry, Olise, Tel i Irankunda (juniorów nie liczę w zestawieniu choć chętnie bym ich widział w składzie). Na '10' zagra Musiala, ale może też Olise. Jeśli wszyscy będą zdrowi - super. Ale wiemy jak jest więc zakładająć dodatkowo wysoki pressing i sporą rotację w składzie, wydaje mi się że dobrze by było sięgnąć po np Nico Williamsa nawet ze względu na jego klauzulę (58kk chyba). Jeśli się nie uda - i tak wydaje mi sie że byłoby w miarę OK.
3. Środek obrony. Wypadł Ito, Sprzedany De Ligt. Nie ukrywajmy że mając elektryków Kima i Upamecano oraz wóz z węglem Dier, świata nie podbijemy. Widziałbym Virgila Van Dijka u nas z dwóch powodów. Po pierwsze to klasowy obrońca z doświadczeniem i cechą lidera. Po drugie - kończy mu się kontrakt więc mógłby być stosunkowo tani do pozyskania.
Jakby 2 z 3 w/w punktów siadły, byłoby to na prawdę świetne okienko.
12.08.2024 08:23
1. Niekoniecznie niezbędny ale dobrze by było żeby przyszedł przede wszystkim żeby podnieść jakość. Jeżeli chcemy grać wysokim pressingiem to wydaje mi się że musimy mieć bardzo szeroką kadrę. Sam VK z resztą mówił że stawia na sporą rotację w składzie.
2. Jest dobry. Nie jest to top3 świata, ale jest potencjał. Gorzej, że nie idą za nim liczby, co może troche martwić
12.08.2024 08:15
to że Doue wybrał PSG to nie problem. Gorzej, że to może zablokować transfer Comana!
12.08.2024 08:01
@hoven bo o sile czy dynamice świadczy wielkość nóg
11.08.2024 22:42
@BreitnerPaul na jakiej podstawie ma być w 11? Pewnie VK coś w nim widzi.
11.08.2024 22:41
Jesli za Comana zyskamy jakaś okrągła sumkę, do tego może się uda wypchnąć kogoś jeszcze to liczę na jakaś bombę na koniec okienka.
11.08.2024 21:57
E tam...ważne że są szybcy ;)
A Boeya bym tak z góry nie skreślał. Nie miał jeszcze okazji do pokazania się. Jego charakterystyka może akurat pasować do oczekiwań VK na grę.
Mimo wszystko powinniśmy moim zdaniem ściągnąć kozaka na środek obrony. Kogoś kto wniesie jakość, kto będzie liderem i postawia panienki jak trzeba. Moim zdaniem takim kimś jest Virgil Van Dijka który jest do wyciągnięcia z Liverpoolu.
Jeśli nie on, to tańsza opcja mógłby być Akanji który na Euro pokazał że potrafi sterować obrona Szwajcarów.
11.08.2024 21:53
Boeya bym nie skreślał. Dynamiczny, szybki wahadłowy może się wpisać do taktyki VK. Pytanie jak z grą z tyłu ;)
Ale generalnie z naszych obrońców każdy ma problem z bronieniem więc wyróżnial się nie będzie.
11.08.2024 21:52
Paradoks polega na tym że Dier na papierze to nasz najgorszy obrońca poruszający się jak wóz z węglem. A w praktyce jest nasz najlepszy obronca...poruszający się jak wóz z węglem :) ale odpaliliśmy innego obronce bo nie był dynamiczny ;)
10.08.2024 23:04
Nam do obrony jest potrzebny ktoś pokroju Van Dijka a nie żadne wynalazki z Tahem.
A serio to nie jest tak bardzo nierealne ściągnąć Virgila. Mamy środki, mamy argumenty za takim transferem.
10.08.2024 23:03
Jedna rzecz która mnie martwi - dyspozycja Tela. Nie uważacie że jakiś taki przygaszony jest? Nie wiem czy to kwestia pozycji że na siłę jest wystawiany na szpicy, czy co, ale mnie to niepokoi bo liczę na jego gigantyczny rozwój
10.08.2024 20:11
Mnie trochę martwi ten wysoki pressing na całym boisku bo to jest cholernie wykańczające. Pytanie czy będzie tam grać zawsze i jak będą wyglądać roszady w trakcie meczów na przestrzeni sezonu.
A obrona nadal sporo chaosu jednak przez te ilość ruchu i pressing wygląda to bardziej obiecująco. Aleee pamiętajmy że zespoły dobre technicznie potrafią rozklepac taki pressing z łatwością.
Zobaczymy. Jestem dobrej myśli że tragedii nie będzie w tym sezonie (:
10.08.2024 20:03
Ma ktoś może jakieś info co z Buchmanem? Chętnie zobaczyłbym go w jakimś meczu towarzyskim :)
10.08.2024 20:01
Moim zdaniem to jest coś pomiędzy Ribery (drybling na małej przestrzeni) a Thiago (dryg, zwinność, podanie).
Na prawdę oglądało się go świetnie poruszał się między skrzydłem a "10", dużo rozgrywał, dośrodkowywał, wygrywał pojedynki 1na1.
10.08.2024 17:59
Kwoty chyba akceptowalne. Pytanie tylko co dalej? Odejście De Ligta, Tah raczej odpada, Ito kontuzjowany. Zostajemy z Upamecano, Kimem, Stanisiciem, Dierem i może Buchmanem. Nie widzę jakości w tej obronie niestety.
10.08.2024 14:51
Dokładnie jak @Matilegolas pisze. Nic specjalnego. Parę zrywów bez wyraźnej jakości. Piłkarz jak setki innych.
09.08.2024 20:41
Doue to mi przypomina stylem gry Comana. Wiatr na skrzydle, drybling na zasadzie zdobycia przewagi dynamika po czym...dośrodkowanie do nikogo.
Moim zdaniem to jest kolejny jeździec bez głowy :)
Olise jakością piłkarską go zjada.
09.08.2024 20:40
Mają ręcznik na bramce :)
09.08.2024 20:17
Widać potencjał w Olise. Skrzydło, środek, podanie, drybling. Ma to coś.
Doue natomiast...jeden z wielu. Nie wiem co włodarze w nim widzą, jeszcze za 60kk.
09.08.2024 20:05
@Pir5 co? XD
Tak, myślę, że to bardzo prawdopodobne, że chciał zrobić wszystkim na złość i rozpieprzyć komuś brykę a sam potem mieć większe problemy uciekając z miejsca zdarzenia mało rzucającym sie w oczy Audi. Logiczne działanie.
Jeszcze podciągasz to pod "liderowanie". Boże.
Co ty gadasz chłopie (:
09.08.2024 12:00
@Alistair to raczej pewne, ale cieakw jestem czy Doue chociaż z ławki się podniesie i cokolwiek w końcu pokaże
09.08.2024 11:58
@Zerafaelo a Tobie radzę nie snuć teorii spiskowych tylko czekać na oficjalne info ze strony zawodnika i klubu ;)
09.08.2024 11:58
Beier z zielonym światłem na transfer do BVB
Myślicie, że rok-dwa w BVB i moglibyśmy go pozyskać? :)
Teoretycznie gość ma mega potencjał.
09.08.2024 11:57
Co ma do tego Bayern i jakaś niechęć do De Ligta? Było zgłoszone zdarzenie i ani De Ligt ani Bayern nie wygłosili żadnego stanowiska. Gdzie ty tu widzisz jakaś niechęć?
To że pracuje z psychologiem to akurat dobrze. To nie jest łatwa sytuacja dla piłkarza który przychodził jako kluczowa postać, szczególnie, że sam Mattias określał się jako fan Bayernu od dziecka. A teraz jeszcze jest wypychany na siłe z klubu.
09.08.2024 11:23
@Pir5 poprawić w jakim aspekcie?
09.08.2024 11:16
ja oprócz motoryki nic w nim nie widze ;) ale może ten rok w Osasunie mu pomoże i wróci lepszy piłkarsko..i lingwistycznie ;)
09.08.2024 11:16
nie
09.08.2024 11:15
chyba trzeba obejrzeć. Wartość Olise to jedno, ale trzeba sie przyjrzeć Doue...o ile w ogóle zagra :) na razie mnie w ogóle nie przekonał
09.08.2024 10:48
O NIE ;)
09.08.2024 10:47
o ile nauczy się języka :)
09.08.2024 10:29
@fiidoo jeśli profesjonalny piłkarz w wiekszu 22 lat nie zna nawet podstaw angielskiego to czy może być nazywany profesjonalnym?
Co więcej, wiedział o transferze do Niemiec długo przed jego finalizacją a nawet nie poznał podstaw niemieckiego wiedząc jakie jest podejście do języka w Niemczech.
Dla mnie to on jest małą księżniczką która myślała że wejdzie z futryną przez drzwi pierwszego składu Bayernu i niemiło się rozczarował i stwierdził że wraca do domu. Czy tak będzie? Okaże się po sezonie w Osasunie.
09.08.2024 10:12
Kolizja i ucieczka z miejsca zdarzenia ma mieć wpływ na transfer? Co?
Ten kto nie miał zdarzenia drogowego, nie wie co to za stres. Zareagował może impulsywnie, przestraszył się. Niech policja to ustali, a nie wieszamy psy od razu i mamy swoje wersje bo przecież "wiemy najlepiej".
09.08.2024 10:11
@SammyKufour porównujesz achowanie boiskowe do zdarzenia na ulicy w samochodzie? Przecież to idiotyczne. W takim toku rozumowania taki Pepe to powinien taranować każdego i traktować przechodniów jak progi zwalniajace.
To że szuka pomocy u psychologa to akurat nie jest nic nowego. Większość sportowców tak robi. I dobrze.
Nie rozumiem wywyższania De Ligta na wodza naszej obrony, ale Twoje komentarze są totalnie w drugą strone, co również jest idiotyczne.
09.08.2024 10:08
Kimmich w formie to top3 pomocników na środku pomocy. Ale właśnie - w formie :)
na boku obrony troche mniejsza konkurencja i mimo wszystko jest tam najlepszym wyborem...z braku laku troche :)
09.08.2024 09:10
@SammyKufour Nie twierdzę że to koniec kariery. Twierdze że odbił się od nas i patrząc własnie na to, że wraca do ojczyzny, to wątpię, że on sam chciałby wrócić do nas. Niech mu się wiedzie i niech robi karierę, ale na ten moment? Totalnie za wysokie progi dla niego.
09.08.2024 08:27
@fiidoo szarpał? starał się? A co on junior że ma się tylko pokazać? To miałą być jakaś wartość dla drużyny a gość ma jakość okropnie nisko, do tego jest niezdecydowanym jeźdźcem bez głowy.
Wypożyczenie do Osasuny tylko potwierdza że nie mamy z nim związanych żadnych poważnych planów. Kolejne "hiszpańskie dziecko" które uwierzyło ze bedzie top piłkarzem bo potrafi szybko z nią biegać. Jednak do tego trzeba sporo pracy, a na pracusia mi on nie wygląda.
09.08.2024 07:37
możliwe, ale przy kontuzji Ito wydaje się to irracjonalne. Gdyby Ito był zdrowy - byłbym niemal pewny że De Ligt by odszedł.
08.08.2024 22:14
raczej tak. Te transfery miały być 'zależne' od siebie.
08.08.2024 22:13
Wieczór staje się piękniejszy
08.08.2024 20:33
jeśli faktycznie to prawda, to nie ma szans że dopną sprzedaż De Ligta i Mazraouiego i jeszcze zdążą iść po Taha :)
Chyba nieźle. Jeśli Tah ma przyjść do nas to tylko za rok za darmo a teraz dać ostatnią szansę De Ligtowi na pokazanie potencjału. Jesli nie odpali - trudno, próbowaliśmy.
08.08.2024 19:00
hhahaha XD parodia.
08.08.2024 09:33
@Head2007 to moze zatrudnijmy np Tuchela? Gość wygrał LM, stanowił o suckesach wielu klubów to z nami wygra Bundeslige z palcem w d., nie? :)
Nowy sezon, nowe otwarcie. Nowi zawodnicy, wzmocniony skład. Do tego Bayern będzie chciał się odegrać, a zawsze jak nam sezon nie wyszedł, to następny mieliśmy świetny. Czemu by teraz tego nie powtórzyć? :)
08.08.2024 08:57
@arturito na podstawie takiej, że mamy jakościowo dobrą kadrę, wzmocnioną kilkoma zawodnikami o konkretnym profilu. Tak, trener to jest niewiadoma ale rok temu mieliśmy pewniaka i co? :)
Rok temu B04 nie miał żadnej presji - mógł, nie musiał. Teraz każdy będzie patrzył im "na ręce" i będą przystępowali z pozycji obrońcy a nie pretendenta. To może mieć znaczenie.
Poza tym - my zawsze najlepiej gramy jak sezon wcześniej mamy klape :)
08.08.2024 08:55
Troche mi go szkoda serio. Bo w zasadzie nigdy nic nie zawalił. Jak grał, to grał przynajmniej solidnie. Jeden z nielicznych bocznych obrońców który coś potrafi w obronie. Większe zaufanie mam do jego gry, niż np. do Boeya.
08.08.2024 08:45
Powinien pójść do klubu pokroju Stuttgartu jeśli myślimy o nim poważnie. Jeśli wybierze jakąś Osasune, to sorry, ale do Monachium już nie wróci a na całym transferze tylko stracimy.
08.08.2024 07:59
@bialykrk możliwe, aczkolwiek zarówno Doue jak i Gruda mnie piłkarsko nie przekonują :) ws Grudy to jeśli już, najlepiej byłoby go kupić i wypożyczyc na rok do np Stuttgartu gdzie łapałby minuty na wyższym poziomie i na wielu frontach. W Bayernie wątpię że dostanie tyle czasu na rozwój
07.08.2024 13:04
Ciekawe jest to, że w zasadzie z B04 nie odszedł nikt kluczowy. Mówiono o Frimpongu że to 100% transfer a tu...cisza.
Mimo wszystko uważam, że Bayern jest faworytem w tym roku, mimo że łatwo nie będzie
07.08.2024 13:01
@admin coś tu chyba nie pyknęło z tytułem
07.08.2024 13:00
@Kimas ale był "darmowy" stąd go nie ująłem w zestawieniu
@bialykrk Mainz za Grude też woła gruby hajs więc wątpię że to dojdzie do skutku
07.08.2024 12:58
@Kimas Nie rozumiem?
07.08.2024 12:26
Do klubu:
- Olise ~60kk
- Palhinha ~50kk
- Ito ~25kk
- Tah 25kk
Z klubu:
- De Ligt ~45+5kk
- Mazaraoui ~20kk
- Coman ~40kk
- Zirkzee 21kk
- Tilmann 12kk
Bilans na -20kk przynajmniej przy założonych kwotach sprzedaży. W teorii miało być 100kk na transfery + 100kk dodatkowe ze sprzedaży...to w sumie po tych transakcjach zostanie jeszcze w granicach 80kk do wydania. Pytanie czy wydamy 'all in' na Doue?
07.08.2024 12:17
Zaragoza chyba wypożyczenie tylko wchodzi w grę, tak?
Wiadomo coś na temat kwoty za Comana?
07.08.2024 10:24
środki będa ze sprzedaży De Ligta i Mazraouiego. Myślę, że tak czy siak "ulga" w budżecie płacowym bedzie odczuwalna
07.08.2024 09:56
Bilans 23/24:
- 43 mecze
- 4 bramki 6 asyst
- 2395min z 3870 możliwych = 62%
No nie powalające są to statystyki. Potencjał? Jak najbardziej. Gracz za którego można wziąc kredyt? Raczej wątpliwe.
Plus że jego historia kontuzji jest znikoma. ale patrząc co się stało np z Yoro - nie ma reguły.
Serio start negocjacji z pułapu 60kk€+ to jest przegięcie za gościa które pół sezonu zagrał na dobrym poziomie. Chyba że te połowa tej kwoty to bonusy, to wtedy OK, ale tak to kupujemy zajebiście drogiego kota w worku.
Napaliliśmy się jak szczerbaty na suchary. Bylebyśmy zgagi od tego nie dostali.
07.08.2024 08:55
Wypożyczeni z obligatoryjnym kupnem za rok - OK. Częsta praktyka gdy w danym sezonie budżet sie nie spina. Ale jeśli ustalimy opcje wykupu to Xku.waD.
07.08.2024 08:49
@fiidoo Dokładnie. Ale niestety tka wygląda "równe traktowanie" w praktyce ;)
Nottingham Forrest czy Sunderland to też wielkie kluby i co? :) Nikt ich przed spadkami i bankructwem nie uchronił...ale niektóre kluby muszą mieć "specjalne warunki"
07.08.2024 08:47
To jest niesamowite serio jak traktują niektóre kluby. "FFP" działa tylko na mniejszych. Everton dostał chyba 2x po dupie w jednym sezonie za niespełnienie wymagań, natomiast Barcelona ma "wpływy zewnątrz", nie może zarejestrować zawodników bo brakuje kasy itd itp, ale nagle ma pakiet pewnie z 70-80kk€ żeby podpisać Olmo. No przecież to się w głowie nie mieści.
07.08.2024 08:15
Z ciekawości zerknąłem na statystyki naszych skrzydłowych i powiem Wam że to jest niesamowite.
Coman - rozegrał od 2015r 294 spotkania. Kontuzję leczył łącznie 747 dni co daje ponad 2 lata bez gry. Zakładając że w sezonie jest meczów: 34 w Bundeslidze + ~10 w LM + ~6 puchar to daje jakieś 50 meczów/sezon, to Coman z możliwych 9*50=450 rozegrał 65% meczów...
Gnabry - w drużynie od 2017r w której rozegrał 238 spotkań. Kontuzję leczył łącznie 562 dni. 7*50=350 -> 68% meczów
Dla porównania Sane - od 2020r w Bayernie, rozegrał 175 spotkań, a kontuzje leczył 133dni. 4*50=200 -> 87% meczów.
Łał...Te statystyki oczywiście są "orientacyjne", ale tak czy siak procent rozegranych meczów to jest jakaś parodia
07.08.2024 07:48
Właśnie jestem ciekaw jak sobie VK z tym poradzi. Bo np Tah do tej pory równiez był elektrykiem z babolami na koncie w każdym meczu...przyszedł Xabi i tak poukładal zespół że działało to wręcz znakomicie. Pytanie tylko czy to Xabi poukładał genialnie drużynę i braki zostały zatuszowane, czy jednak Xabi wypracował "coś" u każdego przez co wynieśli się na wyższy poziom. Jeśli to drugie - mamy super obrońce za akceptowalną cenę. Jeśli to pierwsze - możemy mieć "starego Taha" czyli dwóch Upamecano w zespole ;)
07.08.2024 07:29
co? xD
07.08.2024 07:27
@alien666 to piłkarz musi coś wygrać żeby byc ambitny i mógł trafić do Bayernu czy jak? Nie rozumiem kontekstu Twojej wypowiedzi.
Moim zdaniem się nie cofa w rozwoju wybierając Lipsk. Kontynuuje drogę którą obrał rok temu, co w tym złego? Jeśli poprawi wyniki z poprzedniego sezonu to będzie sobie sam wybierał klub.
07.08.2024 07:24
Ja to kiedyś analizowałem i to nie byłby głupi pomysł patrząc na profil naszych bocznych obrońców, a raczej wahadłowych którzy nie potrafią bronić. Jednak VK nie grał takim systemem co raczej oddala od takiego pomysłu.
07.08.2024 07:20
@seco555 słaby komentarz. Matka Niemka, ojciec Iworyjczyk. W czym masz problem?
To nie jest "niemiecki Roger Guerreiro".
07.08.2024 07:18
Strasznie mnie irytuje nazywanie Kima "Koreańcem" jakby był jakimś wrzodem na du.ie zespołu.
Miał fatalny sezon w porównaniu do oczekiwań stawianych wobec niego, ale dajmy mu czas - sezon się jeszcze nie zaczął. Jak najbliższe zmagania będzie miał równie kiepskie, zapewne go odpalimy za pół darmo, znowu tracąc na linii kupno-sprzedaż...jak zazwyczaj.
07.08.2024 07:16
Spieszę z odpowiedzią:
1. "tani" w kupnie
2. niezły jak na warunki Bundesligi
3. mniej zarabia
4. "tani" w kupnie
5. mniej zarabia
dziękuję
07.08.2024 07:14
Nie przesadzasz troche? Alabe od ścier wyzywać? Zachował się nie fair wobec klubu/kibiców ale stanowił wazny punkt zespołu przez lata.
A czym Cie tak Eberl irytuje że patrzeć na niego nie możesz?
07.08.2024 07:13
Rotować też trzeba umieć. Ma to swoje plusy i minusy oczywiście. Fajnie że zakłada rotacje, bo przy preferowanym stylu gry zajechałby "podstawową 11stkę".
Mam tylko nadzieje, że to nie będzie rotacja na zasadzie 6-7 zawodników co mecz, tylko raczej 1-2 nowych w podstawowej 11, ale za to zmiany szybsze niż w 80 minucie (i bardziej logiczne niż w przegrywanym meczu wprowadzamy obrońcę).
07.08.2024 07:11
@AdiFantasti myślę że pierwszym który oberwie będzie VK, który mimo ewidentnych braków w obronie, chce grać wysoko, agresywnie itd itp
06.08.2024 16:18
czemu tak twierdzisz? Był w sumie wiodącą postacią (a przynajmniej wyróżniającą się) Lipska w poprzednim sezonie. Występ na Euro też niezły (MVP nie był, ale nie można powiedzieć że zawiódł)
06.08.2024 16:16
Raczej nic innego nam nie pozostaje jak nadzieja że poprzedni sezon Taha to nie przypadek i w końcu dojrzał do bycia obrońca a nie elektrykiem ;)
06.08.2024 16:11
Sporo hajsu za takiego grajka moim zdaniem. Z bonusami 30kk za prawie 30 latka z pierwszym dobrym sezonem i rocznym kontraktem? Oferta Realu za Daviesa który sportowo jednak jest uważany za większy talent czy "lepsza inwestycja" była podobna...
Według mnie teraz zgodzimy się na ofertę ManU za De Ligta.
Obyśmy tego nie żałowali...
Serio boje się dyspozycji Taha, bo jest nieprzewidywalny - nie wiemy czy kupujemy czołg z poprzedniego sezonu, czy jednak Taha z poprzedzających sezonów gdzie jego gra była identyczna do Upamecano.
06.08.2024 14:58
Jeśli plotki się potwierdzą że mamy Taha klepniętego, to zakładam, że Bayern zgodzi się na każdą ofertę od ManU i skończy się pisanie bajek że chcemy min. 50kk. Złożą ofertę niewiele wyższa od poprzedniej, typu 40+5 bonusów i pocałujemy ich w rękę.
Szkoda. Oby nam sie to czkawką nie odbiło.
06.08.2024 14:55
aha, czyli TWOIM zdaniem coś zrobił i dlatego nazywasz go tchórzem? Chyba Cie poniosło. Jakieś dowody na to? Czy tak po prostu rzucasz oszczerstwami? (:
06.08.2024 14:54
Wybrał środowisko które zna, pewny projekt sportowy. Jeśli zagra tak samo lub lepiej w najbliższym sezonie to dostanie pełen stolik ofert w lipcu 2025. Nie musiał już się decydować.
Rozumiem jego decyzję, choć szkoda że nie zdecydował się teraz na transfer do nas. Może za rok :) na pewno będize brany pod uwagę razem z Wirtzem
06.08.2024 14:53
spoko transfer/inwestycja za 40-50kk. A nie że negocjacje chcą od 60 wzwyż zaczynać, skoro PSG złożyło ofertę w wysokości 60kk (chyba łącznie z bonusami) i również ją odrzucili.
Wszystkim totalnie odwaliło z tymi kwotami za, de facto, no name'ów bez osiągnięć, bez doświadczenia, trofeów czy nawet back upu związanego z marketingiem.
06.08.2024 14:51
Nawet jeśli Bayern go nie pozyska, to jego OBOWIĄZKIEM jest zainteresować się i złożyć ofertę za takiego gracza. Jeśli chcemy być uważani nadal za potęgę, czy głownego gracza niemieckiej piłki, to musimy brać udział w takich rzeczach.
Decyzją gracza/klubu będzie zaakceptowanie, bądź nie, takiej oferty.
06.08.2024 10:33
jeśli mu wyjdzie ten sezon nie gorzej niż poprzedni to będzie miał stos ofert na stole :)
Myślę, że Bayern uderzy po niego (i Wirtza) za rok.
06.08.2024 10:30
A Doue to jakiś kozak jest? Z tego co widziałem reprezentację Francji na IO, to taki nijaki był. Olise wręcz przeciwnie - wiodąca postać.
Wg Xavi to inny typ piłkarza niż Doue i szczerze? Wolałbym Xaviego. Bliżej mu stylem gry do Thiago, jako "technicznego rozgrywającego" którego potrzebujemy w środku pola. Doue to imo bliżej do takiego Musiali, czyli raczej ofensywny pomocnik/napastnik/skrzydłowy, niż środkowy pomocnik, czy rozgrywający.
06.08.2024 10:28
jeżeli myślelibyśmy o nim realnie, to wypożyczony byłby do Budnesligi. Ewidentnie ma się odbudować i mamy odzyskać kase w niego zainwestowaną.
Niestety, jeździec bez głowy. Do tego "hiszpański temperament" czyli raczej nie tytan pracy i mamy co mamy.
Kolejna przepalona kasa. Ehh.
06.08.2024 10:26
imo jest to bardzo prawdopodobne. VK chce grać dynamicznie na bokach a do takiej gry bardziej pasuje Boey... pytanie czy sportowo/piłkarsko na tym zyskamy czy stracimy :)
Mam tylko nadzieję, że VK jednak nauczył się trochę w tym Burnley i potrafi być bardziej elastyczny taktycznie.
05.08.2024 15:45
no na papierze wygląda OK.
Ale. Zawsze jest 'ale'.
1. imo De Ligt raczej odejdzie, Bayern w końcu pęknie w negocjacjach. A to da nam kogośz duetu Upamecano/Min Jae na środku obrony... Czy to dobrze? zobaczymy.
2. Olise w poprzednich latach miał sporo kontuzji, więc mam nadzieje że to sie u nas nie bedzie ciągnąć. Ale jeśli dodamy do tego Gnabryego który często łapie urazy oraz Sane który gra w kratkę, to skrzydła zaczną wyglądać biednie.
3. Pavlović jak wiemy to fajny materiał na top piłkarza, ale zauważmy, że nie mamy nikogo kreatywnego w jego miejsce. Do tego mamy Goretzkę, który udowodnił już że potrafi zagrać genialne 2-3 mecze w sezonie z jakimś Bochum, po czym boi się podania w meczu o stawkę. To też pozycja, gdzie możnaby coś kombinować.
4. Niezdecydowanie Daviesa może również wpłynąć na jego dyspozycję (co widzieliśmy już w poprzednim sezonie) - a mając słabego Daviesa na LO, do tego średniego Upamecano/Min Jae na ŚO, nasza obrona zrobi się znowu dziurawa. Do tego "testowany na ŚO" Stanisić.
Nadzieje są, w teorii wygląda to solidnie... ale życie może to brutalnie zweryfikować.
05.08.2024 13:24
Oficjalnie Xavi Simons w RB Lipsk.
RB nie ma klauzuli wykupu.
Myślę, że w przyszłym sezonie ruszymy znowu po Xaviego i Wirtza - zobaczymy na którego nas będzie stać ostatecznie.
04.08.2024 13:23
hejterzy Gnabryego? Gość nieźle się pokazuje w kilku meczach w roku bo reszte leśży w szpitalu. To nie jest hejt. Mamy dość ciągłego "czekania" na niego jak wróci ze szpitala, potem wróci do formy, zagra 2-3 mecze i znowu to samo.
Jest to niezły grajek, ale nam on jest zbędny w dotychczasowej dyspozycji. Tyle.
Nioech się dobrze pokazuje w tych meczach, łatwiej będzie go sprzedać :)
03.08.2024 13:41
@Reeken89 pomysł jest, pytanie jak to będzie funkcjonować w sezonie, z lepszymi rywalami. No i jak przygotuje zespół do takiego grania pod kątem fizycznym
03.08.2024 13:39
Wiem że to sparing i nie można zbyt dużo wniosków wyciągać, ale kilka rzeczy rzuciło mi się w oczy:
1. aktywny trener przy linii
2. dużo biegania, pressing, szybki doskok - troche jak u Flicka/Juppa
3. sporo zagrań na 1, 2 kontakty - coś czego nie było za TT
4. aktywne skrzydła, środek służy do szybkiego przerzucenia piłki z jednej na drugą stronę a co za tym idzie mało klepania w środku
5. wymienność pozycji w ataku skrzydła-środek ataku.
Na razie moim zdaniem na plus wyróżnia się Boey - sporo akcji do przodu, z tyłu również daje radę. Widać u niego szybkość, dynamikę. Kim zbytnio gra na raz, ale widać że chce grać "agresywnie" (czy to plus to nie wiem).
03.08.2024 13:28
@Alistair dokladnie :) patrząc na cene za Doue to jest parodia imo. Niech PSG go sobie bierze. Może w tej cenie lepiej byłoby przekonać Nico? :) jeśli PSG dopnie Doue, to może Nico nie będzie chciał tam przejść
01.08.2024 11:51
to jest niesamowite ile rok rocznie mamy kontuzji. Przecież to kryminał jakiś jest
01.08.2024 10:50
dlatego ja wolę koszulki bez nazwiska ;)
za dzieciaka miałem koszulkę #31 ze Schweinsteigerem
01.08.2024 10:48
" Dani Olmo, giving priority to Barcelona and ready to accept the conditions offered to Barça.
He's more than keen on the move, with positive talks ongoing last weekend and also this week.
Barça and RB Leipzig, in contact to discuss financial package. More to follow."
Hehe czyli co, na radarze był Simons, Olmo i Doue, a skończy się jak zwykle? ^^
01.08.2024 10:47