@Moe
Odnośnie Gundogana, to zależy jak na to spojrzeć. Środkowych pomocników faktycznie jest wielu, ale na konkretnej pozycji Ilkaya (gracza, który umie też przytrzymać i rozegrać piłkę) jest tylko... Kimmich. :)
26.05.2023 14:29
@tapczan
W sumie co on miałby innego powiedzieć? W teorii jeszcze mistrza nie przegraliśmy. BVB musiałoby już jednak osiągnąć poziom frajerstwa godny wpisania do annałów, a My wygrać na trudnym terenie, będąc w słabej formie. I choć nikt już właściwie w paterę nie wierzy, tak ja liczę chociaż na godne pożegnanie się z sezonem. Wydawałoby się, że wymagam niewiele, ale czasem nawet i to Naszych graczy przerastało.
26.05.2023 07:42
@Mistrz358
Wyraziłem jedynie swoje odczucia, masz pełne prawo się z nimi nie zgadzać. Nie, nigdzie nie napisałem byśmy mieli siedzieć i płakać - nie dodawaj niczego do mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.
25.05.2023 15:27
Tytuł w formie pytania, ale jakże to by było piękne. Mam jednak jakieś takie dziwne przeczucie, że oberwie jedynie Kahn (poniekąd słusznie, ale to on będzie naczelnym kozłem ofiarnym).
25.05.2023 14:08
Oby i kolejny sezon był zaczątkiem sukcesów również w Europie. Reguły jednak na to nie ma i równie dobrze możemy skończyć kampanię również bez najważniejszych trofeów. Zwłaszcza - jak to zauważył niżej @tapczan - z takimi władzami jak dziś.
25.05.2023 13:21
Super, wszyscy pamiętamy tę wspaniałą drużynę, tylko że ja przy obecnej sytuacji odbieram ten artykuł trochę tak, jak ciągłe powroty pamięcią do meczu na Wembley 73' i MŚ 74' w przypadku reprezentacji Polski. Zajmijmy się tym, co naprawdę ważne.
25.05.2023 13:15
Generalnie faktycznie takie sprawy powinno się załatwiać za zamkniętymi drzwiami, ale... widocznie to już nie pomaga. Piłkarze niech się biorą do roboty i nie narzekają - poziom ich rozpieszczenia jest niezwykle wysoki.
25.05.2023 07:46
Ploteczka, ale jakoś specjalnie bym po nim nie płakał. Dobry piłkarz, tylko zdrowia do gry na najwyższym poziomie nie ma.
25.05.2023 07:44
Jeżeli mam aż tyle pieniążków, by kupić jednocześnie środkowego pomocnika za grube miliony, podwieszonego napastnika za grube miliony i w końcu napastnika za grube miliony, to proszę uprzejmie. Rice to dobry piłkarz.
24.05.2023 14:03
Owszem powinien, pod warunkiem że oprócz niego również klasową "9-tkę".
23.05.2023 17:20
O ile to prawda, to mimo wszystko szkoda by było i jednak poziom napalenia na Muaniego sięga zenitu.
23.05.2023 12:03
A w którym kraju lubi się ten absolutnie najlepszy klub (poza oczywiście miastem, z którego on pochodzi)?
Nie mam jednak z tym wszystkim problemu, wiele porażek nadeszło i czas wyciągnąć wnioski, zwolnić za to odpowiedzialnych i budować drużynę na nowy sezon. Nie wyobrażam sobie nowego rozdania np. z Hasanem u sterów, ale myślę że znajdą się i tacy, którzy dalej widzą Bośniaka w Bayernie. I ci bardziej decyzyjni pewnie niestety go tam zostawią. Kahn i Hainer to jakby inna opowieść - oni również mają wiele za uszami (ten drugi jest w zasadzie od niczego). Do Tuchela natomiast mam stosunek ambiwalentny. Aż tak wielka rewolucja nie jest potrzebna, potrzebna jest jedynie ewolucja. Zwłaszcza w myśleniu. A to jednak trudniejsze.
23.05.2023 11:51
Pamiętam jeszcze za dziecka taką stypę, jak dwie starsze babki się popiły i zaczęły śpiewać: "sto lat, sto lat...". Tak jakoś mi się przypomniało.
22.05.2023 19:27
@Moe
Trener "przyszły", czy "obecny"? :)
22.05.2023 11:20
Na pewno bardziej pasujący profilem na "9" od Muaniego, kwota być może również byłaby niższa (zwłaszcza w przypadku braku Juve w LM). Chyba, że oni naprawdę się na Randala mocno uprą i żadna inna kandydatura w grę nie będzie wchodziła.
22.05.2023 06:17
No cóż, dziś BVB musieli być kosmicznymi frajerami, to teraz w ostatniej kolejce musieliby być frajerami na których nie wymyślono jeszcze odpowiedniego przymiotnika.
21.05.2023 19:31
Spieszą się i będą się spieszyć z każdą minutą bliżej końca (co może im tylko bardziej pętać nogi). Wiem, że to żałosne tak liczyć tylko na cud, nie mają na nic wpływu, ale frajerstwo BVB jest już legendarne i wszystko jest możliwe.
21.05.2023 18:20
Ja tam nie chcę wzbudzać jakiejś dłuższej dyskusji o arbitrach, ale widziałem już wiele razy tylko żółtka za takie sytuacje...
21.05.2023 18:09
@Edmund
I znowu to samo - nie trzeba od razu PODPALAĆ STOSU. Pomiędzy totalną krytyką (tą, która wydaje się być do granic absurdu przesadzona), a obroną równie zaciekłą i nieadekwatną istnieje jeszcze 100 innych postaw. Myślę, że naprawdę byłoby z czego wybrać, a odnoszę wrażenie że trwająca tutaj przemożna chęć udowodnienia swojej racji dotyczy właściwie tylko tych dwóch skrajnych.
21.05.2023 17:16
@Mistrz358
Niewiele niestety zrozumiałeś. O wiele prościej toczyłoby się dyskusję, gdybyś nie sprowadzał wszystkiego do skrajności. TO jest właśnie myślenie zero-jedynkowe - każda, ale to dosłownie KAŻDA uwaga musi dla Ciebie oznaczać, że BAYERN MA CIĄGLE WYGRYWAĆ. Nie, myślę że ludzie nie postrzegający świata w dwóch kolorach zdają sobie sprawę, że porażki są wliczone w koszta. Zdają sobie jednak również sprawę, że i one z czegoś wynikają (o czym Ty zdajesz się zapominać, przyjmując jednowymiarową postawę, podobną np. do tej, którą przyjął zarząd podczas zmiany trenera). Nie hiperbolizuj tak wszystkiego i nie wyolbrzymiaj - o wiele łatwiej będzie się rozmawiało, uwierz mi.
21.05.2023 17:09
@hoven
Ja bym to rozszerzył wręcz na jakiś nihilizm egzystencjalny - po co mieć ambicje/marzenia, skoro wiadomo że umrzemy itd. Porażki też były zapisane w gwiazdach i z niczego nie wynikały...
@Edmund
"To że porażka wcześniej czy później przychodzi w sporcie zespołowym to fakt i o tym piszę."
Dobrze Edmundzie, my wszyscy o tym wiemy. Zastanawiamy się jednak w jakim celu stosujesz ciągle tę truistyczną formułę? Ja kiedyś już prosiłem o wyjaśnienie. :)
21.05.2023 16:48
@sylwester123
Przecież to ewentualne zdobycie mistrza przez BVB nic w tej kwestii nie zmieni - dalej będzie przepaść jeśli chodzi o potencjał sportowy między Bayernem, a resztą stawki. Każdy postulat o bardziej wyrównaną rywalizację w lidze (jeśli sformułowany przez trzeźwego człowieka) dotyczy wyższej jakości grupy pościgowej, a nie tracenia mistrzostwa na własne życzenie i grania zdecydowanie poniżej możliwości. Bo w istocie tylko słabsza dyspozycja Bayernu w trakcie sezonu jest w stanie dać jakiekolwiek szanse innym na paterę, poważnego rywala wciąż brak.
21.05.2023 12:17
@vaterland
Te dwie kwestie, o których wspominasz to już nie jest taka prosta sprawa. Augsburg wcale nie walczy o życie i tylko tragedia pozbawiłaby ich pozostania w BL, a BVB musiałoby teraz już nie tylko pokazać swoje frajerstwo, ale wręcz osiągnąć w nim poziom niebotyczny, który stałby się punktem odniesienia przez wiele, wiele lat. A poza kwestiami czysto technicznymi naprawdę żałosne wydaje mi się w obecnej sytuacji ciągłe liczenie na stratę punktów przez Dortmund - mieliśmy chociaż ten tytuł całkowicie w swoich rękach.
@hoven
Ja bym zwrócił uwagę na jeden fragment w Twoim komentarzu: "Salihamidžić o zwolnieniu Nagelsmanna: "Patrzyliśmy na to przez długi czas i byliśmy zdania, że musimy działać. Thomas Tuchel potrzebuje przygotowań (przedsezonowych) z drużyną, wtedy wszystko będzie lepiej."
Słowa o "patrzeniu na to przez długi czas" trochę kolidują logicznie z zapewnieniami o projekcie długoterminowym. Z jednej strony wiązali z Julkiem przyszłość, a z drugiej przez długi czas brali pod uwagę zwolnienie w takim momencie? Druga część wypowiedzi to też perełka - raz, że trener potrzebujący przygotowań przedsezonowych powinien zawitać do klubu chyba jednak nieco później, dwa - znamy mentalność niektórych piłkarzy i obecne porażki (i przegrane trofea) mogą poważnie odbić się na postrzeganiu przez nich Tuchela jako odpowiedniej osoby na tym stanowisku, co ciężko by było odkręcić nawet w przerwie między sezonami.
Strasznie ciężko jest znaleźć w tym momencie jakiekolwiek pozytywy tej idiotycznej decyzji i w sumie dobrze, że został już wyłącznie jeden mecz. Być może po zakończeniu kampanii wróci nadzieja, że zmiana trenera odbiła się czkawką tylko (i aż) na JEDNYM sezonie.
21.05.2023 08:03
Faktycznie, tytuł pomógł mi skojarzyć, że żeby to oglądać potrzebne by były dwie połówki.
Cóż, pozostaje już tylko liczyć na mistrzostwo kosmosu we frajerstwie w wykonaniu BVB.
20.05.2023 21:07
@DieRoten
Winnych jest wielu, tak jak i wiele błędów zostało popełnionych, nie da się wskazać jednego kozła.
Ja tam jestem zrelaksowany, wciąż jeszcze prowadzimy w tabeli. ;)
20.05.2023 20:40
Pozostaje mieć nadzieję na osiągnięcie właściwie perfekcji we frajerstwie przez BVB. Inna sprawa, że nie chce mi się specjalnie na to liczyć. Mieliśmy wszystko w swoich rękach.
20.05.2023 20:23
Z drugiej strony mogą skupić swe wysiłki na ostatnim meczu przeciwko Schalke, a do spotkania z Nami podejść mając świadomość, że porażka z Bayernem i tak jest przez wszystkie drużyny z BL wkalkulowana. Tak czy inaczej zlekceważyć ich nie można, to zupełnie inny potencjał piłkarski od ekipy z Gelsenkirchen.
20.05.2023 07:34
I dobrze. A jeżeli już tak: "Choć "Bawarczycy" cenią sobie piłkarza Ajaksu, to jego profil nie odpowiada w pełni zarządowi." biorą pod uwagę profil piłkarzy, to nad Muanim również zastanowiłbym się tysiąc razy.
19.05.2023 19:18
Owszem, "momentami krytyka Bośniaka jest wręcz przesadzona i niesłuszna". W zdecydowanej większości przypadków jest jednak jak najbardziej zasłużona.
19.05.2023 16:41
@Sopariev
W tym roku owszem - przewyższają. Mało tego, mogą "zmiażdżyć" nawet Premier League. Spójrz jednak na ostatnie kampanie i wyciągnij bardzo prosty wniosek - Serie A jest za Bundesligą w Europie. Po tym sezonie wróci na trzecie miejsce, ale ogólnie jest to liga po prostu słabsza (co nie znaczy "słaba").
Czy sobie wyobrażamy Freiburg, Union itd. na poziomie 1/4? A czemu nie? Przy korzystnym losowaniu (tak właśnie włoskie drużyny dostały się tam, gdzie się dostały) jak najbardziej. I "marka" nie ma tutaj już nic do rzeczy.
19.05.2023 12:26
W jego przypadku akurat jak najbardziej niech uprzedza.
19.05.2023 11:47
@tapczan
Przy dobrej grze sędzia i tak nie jest w stanie pomóc (to jednak nie Byron Moreno). Dwie szybkie bramki, kontaktowa Lipska i później Nasze dwa kończące ciosy - tak obstawiam (a przynajmniej chciałbym).
19.05.2023 11:39
@siudrak0
Właśnie to, że włoska drużyna jest w finale LM to jest duży przypadek (i fura szczęścia w losowaniu). :)
Wystarczy przeanalizować pkt. w rankingu UEFA z ostatnich lat, by zauważyć że Bundesliga rok w rok wyprzedzała w Europie Serie A (poza 20/21, choć i tak różnica była tam niewielka). Również skłaniałbym się ku twierdzeniu, że to sezonowy wybryk. Ciężko uwierzyć, by za rok również tak łaskawie zamieszaliby dla włoskich klubów w miskach. Inter to absolutnie nie jest druga ekipa Europy (ba, nawet nie dziesiąta), a w finale LE stawiam - i chciałbym - na Sevillę. Czyli po prostu na futbol.
19.05.2023 10:29
@Reeken89
Jak to już pisałem - oni naprawdę mogą sobie próbować, nikt im przecież nie zabroni. :)
Gorzej, jeśli po Kimmicha zgłosi się z poważną propozycją Real.
18.05.2023 20:54
@bawaria42
Ja również czekam na jakiś sensowny argument z Twojej strony. Chyba nie chcesz TAKIM orężem ze mną dyskutować?: "Kompromitujące jest to, że media wiedzą o każdym ruchu zarządu, bo Nagelsmannem został poinformowany o zwolnieniu jeszcze tego samego dnia."
To też perełka: "by ktoś z krytykujących zarząd przedstawił chociaż jeden argument, dlaczego ktokolwiek z zarządu jest winny pożegnaniu z Nagelsmannem w złym stylu." Fakt, prawdopodobnie sam się zwolnił, uprzednio idąc z tym do mediów i samego siebie o tym nie informując.
Nie zrozum mnie źle - ja dalej będę Bayernowi kibicował (niezmiennie od ponad 40-stu lat, a to tylko informacja dla zero-jedynkowców, których tu nie brakuje). Ale ta sytuacja naprawdę zasługuje na krytykę. I tak jak niektórzy widzą wszystko w czarnych barwach, tak są również "kibice" z klapkami na oczach.
18.05.2023 20:01
@bawaria42
Możesz wskazać miejsce, w którym "skrytykowałem Hasana" (bo chyba słowo "zarząd" nie jest tożsame z osobą Bośniaka)?
I co w moim komentarzu jest dokładnie "niekonkretne"? Odnoszę się do słów Struth'a.
18.05.2023 19:20
Kompromitujące zachowanie ze strony zarządu Bayernu. Nie wiem w sumie jak można tego w jakikolwiek sposób bronić. Tak jak jednak napisano poniżej - gramy dalej. Winnych rozliczyć natomiast po sezonie (nie za bardzo w to jednak wierzę).
18.05.2023 19:06
@Edmund
Jezu...
Szanuję wielce Twoje zdanie i - wybacz - nie będę kontynuował tej dyskusji. Jeżeli będziesz miał możliwość, to przeczytaj jednak każdy mój komentarz poniżej i może dojdziesz do pewnych wniosków. A może ja już po prostu jestem za stary i dziś takie dyskusje faktycznie prowadzi się wbrew logice i realiom... Nie wiem... Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję mimo wszystko za wymianę poglądów.
18.05.2023 11:38
@Edmund
Jeśli w przypadku tak ważnej (a co się później/do dziś okazało mogącej mieć swoje pokłosie - kluczowej) decyzji mówisz o "pracownikach biurowych", to jednak pozwól że pozostanę przy swoim zdaniu.
Chyba, że pod drzwiami stała sprzątaczka i podsłuchiwała (tak - sprowadzam to do absurdu, bo głośno w gabinetach bez obecności głównego zainteresowanego przecież o takich rzeczach się nie mówi), później wywlekając to na zewnątrz. Widzę jeszcze jedną opcję - gdzieś tam jest pluskwa. Resztę możliwości - które nie dotyczą braku profesjonalizmu - naprawdę da się odrzucić z poziomu czystej logiki.
18.05.2023 10:42
@KingWizard
Szansą Interu będzie to, że oni tak naprawdę nic nie muszą i dzięki temu mogą zagrać najlepszy mecz w sezonie. Jeżeli jednak obie drużyny wystąpią na miarę swoich możliwości, to spodziewałbym się raczej jednego z najwyższych i najbardziej przekonujących zwycięstw w finałach LM.
18.05.2023 09:46
@Edmund
Szczerze - nie lubię porównań zasad funkcjonowania jednego z największych klubów świata do jakichkolwiek firm (swoją drogą to temat rzeka, bo to zupełnie inne bajki). Tym bardziej, że rozmawiamy o człowieku na jednym z najważniejszych stanowisk (trenerze) w tymże. I nie jest to moim zdaniem normalne, że szersze grono (Twoim zdaniem) dowiaduje się szybciej od faceta, którego cała sprawa dotyczy.
18.05.2023 09:25
@Edmund
Czyli wg Ciebie "większe grono" dostało tę informację szybciej od trenera (osoby chyba w tym wszystkim najważniejszej)?
18.05.2023 09:03
@Edmund
To w sumie dość ciekawe. Jeżeli "kret" miałby ponieść wcześniej informację do mediów, to nieco zawęża krąg podejrzanych i wskazuje, że rzeczonym "kretem" jest ktoś z zarządu. Dla mnie osobiście chyba mimo wszystko łatwiejsza do przełknięcia - jakkolwiek głupio to nie zabrzmi - byłaby teoria o braku profesjonalizmu.
18.05.2023 08:13
Jeżeli City zagra na swoim poziomie i się nie podpali, to po Interze nie będzie co zbierać. Z drugiej strony łatka wielkiego faworyta potrafi spętać nogi. Stawiam jednak, że finał będzie mało ciekawy.
18.05.2023 05:48
A co w tym kuriozalnego, że go chcą? Chce go pewnie też Legia, Widzew, Śląsk... (tysiąc klubów później)... Ajax i Eintracht.
17.05.2023 18:19
Moment na pogrążanie i tak już pogrążonych tak samo odpowiedni, jak moment wyrzucenia Julka. Czy mam z tym problem? Nie. To co zarząd zrobił zasługuje na wszelką krytykę.
17.05.2023 12:08
@tapczan
Ja nie mam na myśli kontroli obciążeniowej, a jedynie informację gdzie Thomas "nie trenował z zespołem".
17.05.2023 11:03
Super jakby to było Newcastle. Raz - tam może pasować i stać się "twarzą" swoistej (r)ewolucji w drużynie, która będzie w europejskich pucharach. Dwa - potrafią oni wydawać wręcz gargantuiczne kwoty za piłkarzy absolutnie tego niewartych (przypadek słabiutkiego Chrisa Wooda moim ulubionym). Choć to akurat dotyczy praktycznie całej PL.
17.05.2023 10:52
Tego typu informacji z czasem niestety będzie więcej. Wieku się nie oszuka (a i sam Tomek przecież do atletów nigdy nie należał), choć jak zauważyli moi szanowni przedmówcy jego obecność na boisku daje zupełnie inną jakość całemu zespołowi. I tu nie chodzi już tylko o kwestie sportowe, ale również - a może przede wszystkim - o mental.
17.05.2023 10:43
@tapczan
Owszem, mogą być. Choć skutków tego bałaganu wytworzonego przez zarząd znalazłoby się więcej. Grunt to dograć ten sezon, zdobyć paterę i zapomnieć. Wróć - zapomnieć, ale jednocześnie wyciągnąć wnioski (od jakiegoś czasu moje 'ulubione' stwierdzenie).
17.05.2023 10:19
W finale LM obecność Interu może być paradoksalnie ich atutem (właściwie jedynym, a na pewno głównym) - z kimkolwiek się tam nie zmierzą (City/Real) oni już i tak osiągnęli wynik znacząco ponad stan. Nic nie muszą, a to ich rywal będzie miał w głowach świadomość ogromnej szansy na końcowy triumf z pozycji wielkiego faworyta.
17.05.2023 09:01
@Ivan7
Czy ja wiem, czy z formułą jest coś nie tak... Raczej obie ekipy z Mediolanu miały potężnego farta w losowaniu, umieszczenie którejkolwiek z nich w "drabince Bayernu" skończyłoby się prawdopodobnie wysokim oklepem. Sam pod względem potencjału czysto sportowego miałbym problem, żeby umieścić te kluby w "10-tce" najlepszych drużyn Europy. To też jest jednak urok tego typu rozgrywek - do formy, dyspozycji dnia itd. potrzebne jest również nieco szczęścia.
17.05.2023 07:35
Jeśli mamy tyle pieniędzy, że po ewentualnym sprowadzeniu Muaniego stać Nas jeszcze na kupno "9-tki" pasującej profilem do Bayernu, to proszę uprzejmie.
A wystarczyłoby po prostu obejrzeć parę (a gdzie tam parę - dla wnikliwego obserwatora jeden by wystarczył) meczów Eintrachtu.
16.05.2023 14:43
W przypadku jego odejścia być może ze względu na wiek i długość kontraktu Neuera należałoby rozejrzeć się za jakimś młodym, perspektywicznym bramkarzem, który najpierw trenowałby u boku Manuela, a w niedługim czasie został jego następcą (oczywiście nie pełnoprawnym, o to będzie bardzo trudno). No chyba, że jest w planach jakaś gruba kasa do wydania na golkipera, bo półśrodków typu Butt, Kraft, Rensing sobie nie wyobrażam. A gra Bayernu z wysoko ustawioną obroną pokazuje, że jest to pozycja która po prostu musi być dobrze obsadzona + styl gry bramkarza musi się zgadzać.
16.05.2023 08:29
Trzeba przyznać, że Malen mimo trudnych miesięcy w końcu się w Dortmundzie obudził.
13.05.2023 19:18
@Ivan7
"Oczywiście przy wydawaniu dużych kwot na zawodnika warto starać się zminimalizować ryzyko wpadki i szukać zawodnika sprawdzonego w danym systemie i takiego, który w jak najszerszym stopniu swoim profilem wpisuje się to, czego szuka klub. "
To jest w Twojej wypowiedzi kluczowe zdanie. Przy tak dużej kwocie (która być może będzie najwyższą kiedykolwiek przez Nas wydaną na jednego piłkarza) inwestycja musi być przemyślana niezwykle dokładnie. Ponieważ nie przestawimy się na grę z kontrataku przeciwko wszystkim drużynom z BL (i przeciwko 95% zespołów w Europie) zakładam, że napastnik wciąż będzie miał u Nas mniej miejsca niż w takim Eintrachcie. Kolo Muani to dobry piłkarz, ale niestety nie pasujący profilem do takiej gry. Szybkość, umiejętność gry bardziej przodem do bramki - to jego atuty. Być może - jak zauważyłeś - będzie zdolny przestawić się na inny styl, do tego jednak potrzeba czasu (bo w jakiś geniusz piłkarza, albo ułożenie praktycznie całej taktyki ofensywnej TYLKO pod niego nie wierzę) i sporo pracy ze strony samego gracza. Byłby to moim zdaniem niesamowicie ryzykowny ruch, nie zamykający Naszych poszukiwań typowego napastnika, a na to przy ograniczonych środkach pozwolić sobie nie możemy. Stąd też Francuza w Bayernie zwyczajnie bym nie chciał.
13.05.2023 16:33
Schalke chyba przerażone tym, że naprzeciwko Bayern. Praktycznie bez oporu z ich strony, a na pewno mniej niż w przypadku Werderu. I dobrze, w drugiej połowie jeszcze można coś dołożyć i spokojnie zainkasować trzy punkty. I tak już powinniśmy prowadzić wyżej.
13.05.2023 16:20
Każdy, kto oglądał jakieś spotkania Eintrachtu to zauważy.
13.05.2023 09:58
Różnica między obiema ekipami jest kolosalna. Ze względu na potencjał - na Naszą korzyść. Ze względu na motywację i zaangażowanie - na korzyść Schalke. Oni obecnie po prostu gryzą trawę, by się utrzymać (nadrabiają tym swe braki), a My do kilku ostatnich spotkań podchodziliśmy tak, żeby je w zasadzie tylko odbębnić. Właściwie interesują mnie jedynie 3 pkt - i tak na jakieś szczególne wrażenia estetyczne w tych 3 kolejkach się z Naszej strony nie nastawiam.
13.05.2023 09:31
@Reeken89
Nie wiem, czy przeskok z Rakowa do Bayernu nie byłby za duży. ;)
12.05.2023 13:08
Bardzo bym chciał zobaczyć go kiedyś w koszulce Bayernu, ale mocno wątpliwe dla mnie jest żebyśmy rok po roku wydali tak ogromne pieniądze. Z drugiej strony mimo wszystko warto by było w niego zainwestować.
12.05.2023 07:42
Dobry gracz, ale nie na pozycję, którą potrzebujemy obsadzić. Niech Eintracht trzyma się w negocjacjach i z ceny za bardzo nie schodzi, to może Nasz zarząd z niego zrezygnuje.
12.05.2023 07:40
Jak napisał niżej @Matilegolas - tylko Wirtz. Charakterem by pasował, a przy jego pracowitości można by było nawet spróbować wystawiać go nieco głębiej, obok Kimmicha. Takie dwie zadziory w środku pola to byłby duży atut.
11.05.2023 07:42
@Pir5
Nie wydaje mi się, że umniejszam. Opisuję raczej obecny potencjał, a sentyment do AC Milan również mam wielki.
Jeśli boli Cię serce, to do lekarza (choć zależy jaki to ból). A w najbliższych dniach wreszcie zdecyduj, czy chcesz mistrzostwa BVB, czy Bayernu.
10.05.2023 21:45
Jeszcze 20 lat temu taki półfinał to była uczta. Dziś pomyśleć, że któraś z tych ekip (ciężko pod kątem potencjału by było wrzucić którąkolwiek drużynę z Mediolanu do najlepszej 10-tki w Europie) zagra w finale... Z drugiej strony taki urok LM i szczęścia w losowaniu.
10.05.2023 21:33
Chociaż z tym nie kłamcie.
10.05.2023 13:07
A to on je kiedykolwiek tak naprawdę MIAŁ?
10.05.2023 13:06
Jeżeli (podkreślam - jeżeli) jest to prawdą, to ciekawi mnie jedno zdanie - "Mówi się, że Thomas jest już zmęczonym udowadnianiem kolejnemu trenerowi, jak cenny jest dla FCB". Czyli znaczy, wyszedłby z założenia, że jest legendą to... nie musi już udowadniać? To chyba raczej powinno - słusznie z resztą - działać na każdego po równo.
A że nie zawsze działa, to chyba też wiemy. Nic tylko jeszcze czekać na powrót Tapalovicia i ponowne założenie opaski kapitańskiej na ramionko Neuera.
Wierzę jednak, że to kolejna, nieudolna próba wytworzenia bałaganu (który i tak jest do uprzątnięcia).
10.05.2023 11:27
Zobaczymy jak długo będzie dochodził do formy. Wiek i poprzednie w tym względzie doświadczenia nie są jego sprzymierzeńcem. Być może zanim osiągnie dobrą dyspozycję po prostu... skończy mu się kontrakt. Mnie szczerze mówiąc po jego głupim wybryku wszystko jedno, czy w Bayernie jeszcze zostanie - żaden z niego kapitan, choć klasę sportową posiada niezaprzeczalnie. I tej klasy będziemy w przyszłym sezonie mimo wszystko potrzebować.
09.05.2023 17:16
U Nas chyba też panuje takie poczucie. :)
09.05.2023 10:19
@tapczan
Masz rację. Pracować jednak można nad tym, byśmy zaczęli "odstawać" w górę.
09.05.2023 09:56
@Pavelak
Są wypożyczani przecież, tylko że ich "talent" bardzo często jest brutalnie weryfikowany. :)
09.05.2023 07:53
Tak, Guardiola mógłby w końcu zrealizować ten ich główny od kilku sezonów cel. Naprzeciw jednak drużyna, która jest jakby specjalnie stworzona do takich spotkań, na takim szczeblu. Zapowiada się ciekawe spotkanie.
09.05.2023 07:30
@Ivan7
Tia, po zamieszaniu z Moukoko i Silasem też podchodzę z dystansem do piłkarzy, którzy wyglądają w grze nieco bardziej dojrzale, choć to tylko jakieś pojedyncze przypadki. ;)
09.05.2023 07:28
Szczerze mówiąc szanse na potknięcie się któregoś z dwójki kandydatów do patery są równe. Gorzej w ostatnich tygodniach wygląda gra Bayernu, ale tamci mają z kolei gen frajerstwa. Stawiam zatem na Nasz końcowy triumf - co we krwi, to jednak mocniejsze.
07.05.2023 19:29
Trzy ostatnie kolejki spacerkiem mogą nie być. Schalke gryzie w ostatnich meczach ziemię, by się utrzymać, Lipsk walczy o LM (i swoją drogą życzę by wywalczył kosztem Unionu/Freiburga, choć niekoniecznie urywając punkty Bayernowi), a i Kolonia to niełatwy teren. Jak już jednak gdzieś wspominałem - dograć ten sezon do końca, zdobyć jakoś ostatkiem sił trofeum i zapomnieć o ostatnich tygodniach. Na te końcowe trzy mecze jestem przygotowany jak na wizytę u dentysty.
07.05.2023 12:19
Za Choupo na ławkę, jako zmiennik głównej "9-tki" mógłby być. On, albo Fullkrug. Jeżeli jednak Lothar wymienia go w jednym szeregu z Kane'm, Osimhenem i Muanim, podając go po prostu za tańszą opcję, to chyba nie życzy Bayernowi dobrze, za to stara się zrobić reklamę samemu zawodnikowi, jak i Stuttgartowi.
07.05.2023 11:42
Jak to śpiewa żona mojego dobrego przyjaciela w ich sypialni: "Cieszmy się z małych rzeczy, bo..."
07.05.2023 11:15
@JacoNightRider
Tel to powinien wczoraj już rozpocząć drugą połowę zamiast Mane. Tymczasem zmiana Sadio była pod wieloma względami całkiem zabawna: nastąpiła dopiero w 88. minucie, wszedł za niego piłkarz-mem, a wszystko po to, by najprawdopodobniej... bronić wyniku ze słabiutkim Werderem. :)
07.05.2023 09:31
Werder bez Fullkruga to drużyna chyba z najniższym potencjałem ofensywnym w całej lidze i to dziś było widać. Ich akcje były nieporadne, mnóstwo przypadku... a mimo to potrafili zagrozić kilkakrotnie bramce Sommera i nawet strzelić bramkę. Cieszyć się w zasadzie można tylko z trzech punktów i z zachowania pierwszego miejsca w tabeli po tej kolejce. Dograjmy jakoś ten sezon, zdobądźmy ostatkiem sił tego mistrza i zapomnijmy szybko o tym, co się działo w ostatnich tygodniach. Te trzy ostatnie kolejki to będzie prawdopodobnie wizyta u dentysty - ból, ale trzeba.
06.05.2023 20:31
Właściwie Nasze tempo gry, ilość pomysłów na rozwiązanie akcji i forma niektórych graczy jest taka sama od kilku spotkań. To jest ciągle Bayern kopiuj-wklej, tylko potencjał i zaangażowanie przeciwników się zmienia. Niech się wreszcie obudzą w tej drugiej połowie.
06.05.2023 19:20
Dzięki za wyraz szacunku Torsten, ale wiele mieliśmy przykładów, że już nie zawsze.
06.05.2023 10:38
Z jednej strony - długi kontrakt, stosunkowo młody piłkarz i nie ma się co dziwić, że takie kwoty padają - takie czasy. Z drugiej - Muani nie jest wart takich pieniędzy (tak jak i Osimhen). Ja i tak sobie nie wyobrażam Francuza w Bayernie jako "9-tki", gdyż nie jest to piłkarz o profilu jakiego potrzebujemy, aczkolwiek potencjał z pewnością posiada.
05.05.2023 11:46
Chyba znowu potrzebują kogoś tak dokładnie dośrodkowującego jak Beckham.
05.05.2023 08:17
Napoli sporo w niego swego czasu zainwestowało, więc nie dziwota że po niezwykle udanym sezonie oczekiwana kwota znacząco poszła w górę. I choć zarówno Osimhen, jak i Muani nie są warci pieniędzy, jakie chcą za nich macierzyste kluby, to jednak w obecnych czasach takie żądania robią coraz mniejsze wrażenie. Jeśli Eintracht i Neapolitańczycy nie zejdą z ceny, widzę dla owych graczy właściwie dwa kierunki - Anglia, albo PSG.
04.05.2023 17:05
Jeżeli cierpimy na aż taki nadmiar pieniędzy i oprócz Muaniego chcemy jeszcze kupić za duże pieniądze "9-tkę" pasującą profilem do Bayernu, to proszę uprzejmie - Randal to dobry piłkarz. Jeśli jednak ktoś myśli, że problem napastnika po sprowadzeniu Francuza się rozwiąże, to radzę pooglądać kilka spotkań Eintrachtu, albo uwierzyć mi na słowo - nie, nie rozwiąże. Chyba, że sam Muani się "przeprofiluje" na inny sposób grania, ale do tego trzeba czasu.
02.05.2023 07:40
@Reeken89
Tzn. wiesz, ja nie chcę od razu skreślać ewentualnego zakupu Muaniego, bo może albo My zmienimy sposób rozgrywania spotkań i napastnik będzie miał więcej wolnej przestrzeni (czyt. przestawimy się na kontratak grając przeciwko np. Koln, czy tam Unionowi), albo sam Randal mocno "przypakuje", przestawi się na inny tryb gry i nauczy się innych mechanizmów. Nie wiem, w teorii wszystko możliwe. Ja bym jednak preferował inne, nie wywołujące aż tak wielkich konieczności zmian, propozycje. Zobaczymy, dobry snajper i tak jest koniecznością.
01.05.2023 19:34
Kolo Muani to dobry piłkarz, ale profilem nie pasujący do głównej potrzeby Bayernu. Jeśli jednak mamy aż taki nadmiar pieniędzy, że chcemy wydać kupę kasy na niego i dalej szukać lepiej grającej tyłem do bramki "9-tki", potrafiącej odegrać, przytrzymać piłkę i grać w ataku pozycyjnym to proszę uprzejmie.
01.05.2023 19:10
To zdobądźcie, już obojętne w jakim stylu i sytuacji, choćby i było to żenujące.
01.05.2023 07:19
Przeciwko prawdopodobnemu spadkowiczowi i ostatniej drużynie BL nie będzie żadnego "odzyskiwania twarzy", a raczej gra o to jak się bardziej nie sfrajerzyć (od BVB) i jak nie zagrać jeszcze gorzej (od Nas samych).
30.04.2023 07:05
Parę dni temu pisałem, że liczę na uaktywnienie się genu frajerstwa w BVB... i się nie przeliczyłem. Co prawda do wygrania BL wciąż daleko (bo My również regularnością nie grzeszymy), ale chociaż tego majstra zdobądźmy, nawet w żałosny sposób.
29.04.2023 01:58
@BaltazarGabka
Numery na koszulkach w Bayernie nie mają większego znaczenia, na przykład - "10" na plecach miał całkiem niedawno pewien wypożyczony Brazylijczyk, z którym nie wiązano przyszłości. Ja rozumiem, że wg. niektórych "7" i "10" to mocno ciążące numery, bo nosiły go wcześniej wielkie postaci, ale naprawdę nie jest to istotne. Z resztą jak dla mnie każdy mógłby mieć dowolną liczbę na plecach, byle tylko grał dobrze.
28.04.2023 08:33
@Yakub93
No niestety poprzednie kontuzje Neuera pokazały, że potrzebuje dość sporo czasu, by dojść do pełnej formy, a i jak sam słusznie zauważyłeś również wiek może mieć niebagatelny wpływ - nie tylko na powrót do dobrej dyspozycji, ale i na dalsze kwestie zdrowotne.
28.04.2023 07:37
@tapczan
Nie do końca. To było coś jak głupota pewnego pana, który pojechał sobie na narty i złamał nogę, narażając klub na wydatek i dokładając swoją cegiełkę do wyników sportowych. Podjęto ryzyko, ale wszystko można było przewidzieć. I zdecydowanie większe szanse były na to, że się po prostu nie uda.
27.04.2023 15:15
Posiać łubin, dopóki nie zaczną grać.
27.04.2023 10:24
@Zerafaelo
No niech to tylko ktoś przeczyta i zaraz się znajdzie grupa kolejnych 'winnych' obecnej sytuacji (sędziowie), tylko po to by nieco odciążyć tych prawdziwych. :)
27.04.2023 09:52
Nie wierzę (nawet w przypadku zdobycia mistrzostwa) w aż tak wielkie trzęsienie ziemi. Chociaż... nic mnie już nie zdziwi.
26.04.2023 14:17
Przemiła kurtuazja, ale pozwolę sobie być do tych słów jednak nieco sceptycznym. :)
26.04.2023 14:14
Byłbym jak najbardziej na tak, ale jeśli takie plotki się pojawiają tylko pokazuje jak niekompetentni muszą być obecni. Jeszcze brakuje Juppa na trenera i Beckenbauera na wyższych stanowiskach.
26.04.2023 10:51
@Sopariev
Szczerze? Wielkich nadziei w jakieś porządne wietrzenie szatni bym nie pokładał - to jednak wciąż są piłkarze o dużym potencjale (i z tego założenia może też wyjść zarząd). A nie będę zaskoczony, jeśli i u góry zostanie wszystko po staremu (najwyżej Kahn poleci). Żebym nie został źle zrozumiany - byłoby to jak najbardziej potrzebne. Ale po prostu nic mnie już nie zdziwi. A jakaś wielka rewolucja też może nie mieć sensu - takową już przecież wszystkim kibicom zafundowano. ;)
@Moe
Odnośnie Gundogana, to zależy jak na to spojrzeć. Środkowych pomocników faktycznie jest wielu, ale na konkretnej pozycji Ilkaya (gracza, który umie też przytrzymać i rozegrać piłkę) jest tylko... Kimmich. :)
26.05.2023 14:29
@tapczan
W sumie co on miałby innego powiedzieć? W teorii jeszcze mistrza nie przegraliśmy. BVB musiałoby już jednak osiągnąć poziom frajerstwa godny wpisania do annałów, a My wygrać na trudnym terenie, będąc w słabej formie. I choć nikt już właściwie w paterę nie wierzy, tak ja liczę chociaż na godne pożegnanie się z sezonem. Wydawałoby się, że wymagam niewiele, ale czasem nawet i to Naszych graczy przerastało.
26.05.2023 07:42
@Mistrz358
Wyraziłem jedynie swoje odczucia, masz pełne prawo się z nimi nie zgadzać. Nie, nigdzie nie napisałem byśmy mieli siedzieć i płakać - nie dodawaj niczego do mojej wypowiedzi. Pozdrawiam.
25.05.2023 15:27
Tytuł w formie pytania, ale jakże to by było piękne. Mam jednak jakieś takie dziwne przeczucie, że oberwie jedynie Kahn (poniekąd słusznie, ale to on będzie naczelnym kozłem ofiarnym).
25.05.2023 14:08
Oby i kolejny sezon był zaczątkiem sukcesów również w Europie. Reguły jednak na to nie ma i równie dobrze możemy skończyć kampanię również bez najważniejszych trofeów. Zwłaszcza - jak to zauważył niżej @tapczan - z takimi władzami jak dziś.
25.05.2023 13:21
Super, wszyscy pamiętamy tę wspaniałą drużynę, tylko że ja przy obecnej sytuacji odbieram ten artykuł trochę tak, jak ciągłe powroty pamięcią do meczu na Wembley 73' i MŚ 74' w przypadku reprezentacji Polski. Zajmijmy się tym, co naprawdę ważne.
25.05.2023 13:15
Generalnie faktycznie takie sprawy powinno się załatwiać za zamkniętymi drzwiami, ale... widocznie to już nie pomaga. Piłkarze niech się biorą do roboty i nie narzekają - poziom ich rozpieszczenia jest niezwykle wysoki.
25.05.2023 07:46
Ploteczka, ale jakoś specjalnie bym po nim nie płakał. Dobry piłkarz, tylko zdrowia do gry na najwyższym poziomie nie ma.
25.05.2023 07:44
Jeżeli mam aż tyle pieniążków, by kupić jednocześnie środkowego pomocnika za grube miliony, podwieszonego napastnika za grube miliony i w końcu napastnika za grube miliony, to proszę uprzejmie. Rice to dobry piłkarz.
24.05.2023 14:03
Owszem powinien, pod warunkiem że oprócz niego również klasową "9-tkę".
23.05.2023 17:20
O ile to prawda, to mimo wszystko szkoda by było i jednak poziom napalenia na Muaniego sięga zenitu.
23.05.2023 12:03
A w którym kraju lubi się ten absolutnie najlepszy klub (poza oczywiście miastem, z którego on pochodzi)?
Nie mam jednak z tym wszystkim problemu, wiele porażek nadeszło i czas wyciągnąć wnioski, zwolnić za to odpowiedzialnych i budować drużynę na nowy sezon. Nie wyobrażam sobie nowego rozdania np. z Hasanem u sterów, ale myślę że znajdą się i tacy, którzy dalej widzą Bośniaka w Bayernie. I ci bardziej decyzyjni pewnie niestety go tam zostawią. Kahn i Hainer to jakby inna opowieść - oni również mają wiele za uszami (ten drugi jest w zasadzie od niczego). Do Tuchela natomiast mam stosunek ambiwalentny. Aż tak wielka rewolucja nie jest potrzebna, potrzebna jest jedynie ewolucja. Zwłaszcza w myśleniu. A to jednak trudniejsze.
23.05.2023 11:51
Pamiętam jeszcze za dziecka taką stypę, jak dwie starsze babki się popiły i zaczęły śpiewać: "sto lat, sto lat...". Tak jakoś mi się przypomniało.
22.05.2023 19:27
@Moe
Trener "przyszły", czy "obecny"? :)
22.05.2023 11:20
Na pewno bardziej pasujący profilem na "9" od Muaniego, kwota być może również byłaby niższa (zwłaszcza w przypadku braku Juve w LM). Chyba, że oni naprawdę się na Randala mocno uprą i żadna inna kandydatura w grę nie będzie wchodziła.
22.05.2023 06:17
No cóż, dziś BVB musieli być kosmicznymi frajerami, to teraz w ostatniej kolejce musieliby być frajerami na których nie wymyślono jeszcze odpowiedniego przymiotnika.
21.05.2023 19:31
Spieszą się i będą się spieszyć z każdą minutą bliżej końca (co może im tylko bardziej pętać nogi). Wiem, że to żałosne tak liczyć tylko na cud, nie mają na nic wpływu, ale frajerstwo BVB jest już legendarne i wszystko jest możliwe.
21.05.2023 18:20
Ja tam nie chcę wzbudzać jakiejś dłuższej dyskusji o arbitrach, ale widziałem już wiele razy tylko żółtka za takie sytuacje...
21.05.2023 18:09
@Edmund
I znowu to samo - nie trzeba od razu PODPALAĆ STOSU. Pomiędzy totalną krytyką (tą, która wydaje się być do granic absurdu przesadzona), a obroną równie zaciekłą i nieadekwatną istnieje jeszcze 100 innych postaw. Myślę, że naprawdę byłoby z czego wybrać, a odnoszę wrażenie że trwająca tutaj przemożna chęć udowodnienia swojej racji dotyczy właściwie tylko tych dwóch skrajnych.
21.05.2023 17:16
@Mistrz358
Niewiele niestety zrozumiałeś. O wiele prościej toczyłoby się dyskusję, gdybyś nie sprowadzał wszystkiego do skrajności. TO jest właśnie myślenie zero-jedynkowe - każda, ale to dosłownie KAŻDA uwaga musi dla Ciebie oznaczać, że BAYERN MA CIĄGLE WYGRYWAĆ. Nie, myślę że ludzie nie postrzegający świata w dwóch kolorach zdają sobie sprawę, że porażki są wliczone w koszta. Zdają sobie jednak również sprawę, że i one z czegoś wynikają (o czym Ty zdajesz się zapominać, przyjmując jednowymiarową postawę, podobną np. do tej, którą przyjął zarząd podczas zmiany trenera). Nie hiperbolizuj tak wszystkiego i nie wyolbrzymiaj - o wiele łatwiej będzie się rozmawiało, uwierz mi.
21.05.2023 17:09
@hoven
Ja bym to rozszerzył wręcz na jakiś nihilizm egzystencjalny - po co mieć ambicje/marzenia, skoro wiadomo że umrzemy itd. Porażki też były zapisane w gwiazdach i z niczego nie wynikały...
@Edmund
"To że porażka wcześniej czy później przychodzi w sporcie zespołowym to fakt i o tym piszę."
Dobrze Edmundzie, my wszyscy o tym wiemy. Zastanawiamy się jednak w jakim celu stosujesz ciągle tę truistyczną formułę? Ja kiedyś już prosiłem o wyjaśnienie. :)
21.05.2023 16:48
@sylwester123
Przecież to ewentualne zdobycie mistrza przez BVB nic w tej kwestii nie zmieni - dalej będzie przepaść jeśli chodzi o potencjał sportowy między Bayernem, a resztą stawki. Każdy postulat o bardziej wyrównaną rywalizację w lidze (jeśli sformułowany przez trzeźwego człowieka) dotyczy wyższej jakości grupy pościgowej, a nie tracenia mistrzostwa na własne życzenie i grania zdecydowanie poniżej możliwości. Bo w istocie tylko słabsza dyspozycja Bayernu w trakcie sezonu jest w stanie dać jakiekolwiek szanse innym na paterę, poważnego rywala wciąż brak.
21.05.2023 12:17
@vaterland
Te dwie kwestie, o których wspominasz to już nie jest taka prosta sprawa. Augsburg wcale nie walczy o życie i tylko tragedia pozbawiłaby ich pozostania w BL, a BVB musiałoby teraz już nie tylko pokazać swoje frajerstwo, ale wręcz osiągnąć w nim poziom niebotyczny, który stałby się punktem odniesienia przez wiele, wiele lat. A poza kwestiami czysto technicznymi naprawdę żałosne wydaje mi się w obecnej sytuacji ciągłe liczenie na stratę punktów przez Dortmund - mieliśmy chociaż ten tytuł całkowicie w swoich rękach.
@hoven
Ja bym zwrócił uwagę na jeden fragment w Twoim komentarzu: "Salihamidžić o zwolnieniu Nagelsmanna: "Patrzyliśmy na to przez długi czas i byliśmy zdania, że musimy działać. Thomas Tuchel potrzebuje przygotowań (przedsezonowych) z drużyną, wtedy wszystko będzie lepiej."
Słowa o "patrzeniu na to przez długi czas" trochę kolidują logicznie z zapewnieniami o projekcie długoterminowym. Z jednej strony wiązali z Julkiem przyszłość, a z drugiej przez długi czas brali pod uwagę zwolnienie w takim momencie? Druga część wypowiedzi to też perełka - raz, że trener potrzebujący przygotowań przedsezonowych powinien zawitać do klubu chyba jednak nieco później, dwa - znamy mentalność niektórych piłkarzy i obecne porażki (i przegrane trofea) mogą poważnie odbić się na postrzeganiu przez nich Tuchela jako odpowiedniej osoby na tym stanowisku, co ciężko by było odkręcić nawet w przerwie między sezonami.
Strasznie ciężko jest znaleźć w tym momencie jakiekolwiek pozytywy tej idiotycznej decyzji i w sumie dobrze, że został już wyłącznie jeden mecz. Być może po zakończeniu kampanii wróci nadzieja, że zmiana trenera odbiła się czkawką tylko (i aż) na JEDNYM sezonie.
21.05.2023 08:03
Faktycznie, tytuł pomógł mi skojarzyć, że żeby to oglądać potrzebne by były dwie połówki.
Cóż, pozostaje już tylko liczyć na mistrzostwo kosmosu we frajerstwie w wykonaniu BVB.
20.05.2023 21:07
@DieRoten
Winnych jest wielu, tak jak i wiele błędów zostało popełnionych, nie da się wskazać jednego kozła.
Ja tam jestem zrelaksowany, wciąż jeszcze prowadzimy w tabeli. ;)
20.05.2023 20:40
Pozostaje mieć nadzieję na osiągnięcie właściwie perfekcji we frajerstwie przez BVB. Inna sprawa, że nie chce mi się specjalnie na to liczyć. Mieliśmy wszystko w swoich rękach.
20.05.2023 20:23
Z drugiej strony mogą skupić swe wysiłki na ostatnim meczu przeciwko Schalke, a do spotkania z Nami podejść mając świadomość, że porażka z Bayernem i tak jest przez wszystkie drużyny z BL wkalkulowana. Tak czy inaczej zlekceważyć ich nie można, to zupełnie inny potencjał piłkarski od ekipy z Gelsenkirchen.
20.05.2023 07:34
I dobrze. A jeżeli już tak: "Choć "Bawarczycy" cenią sobie piłkarza Ajaksu, to jego profil nie odpowiada w pełni zarządowi." biorą pod uwagę profil piłkarzy, to nad Muanim również zastanowiłbym się tysiąc razy.
19.05.2023 19:18
Owszem, "momentami krytyka Bośniaka jest wręcz przesadzona i niesłuszna". W zdecydowanej większości przypadków jest jednak jak najbardziej zasłużona.
19.05.2023 16:41
@Sopariev
W tym roku owszem - przewyższają. Mało tego, mogą "zmiażdżyć" nawet Premier League. Spójrz jednak na ostatnie kampanie i wyciągnij bardzo prosty wniosek - Serie A jest za Bundesligą w Europie. Po tym sezonie wróci na trzecie miejsce, ale ogólnie jest to liga po prostu słabsza (co nie znaczy "słaba").
Czy sobie wyobrażamy Freiburg, Union itd. na poziomie 1/4? A czemu nie? Przy korzystnym losowaniu (tak właśnie włoskie drużyny dostały się tam, gdzie się dostały) jak najbardziej. I "marka" nie ma tutaj już nic do rzeczy.
19.05.2023 12:26
W jego przypadku akurat jak najbardziej niech uprzedza.
19.05.2023 11:47
@tapczan
Przy dobrej grze sędzia i tak nie jest w stanie pomóc (to jednak nie Byron Moreno). Dwie szybkie bramki, kontaktowa Lipska i później Nasze dwa kończące ciosy - tak obstawiam (a przynajmniej chciałbym).
19.05.2023 11:39
@siudrak0
Właśnie to, że włoska drużyna jest w finale LM to jest duży przypadek (i fura szczęścia w losowaniu). :)
Wystarczy przeanalizować pkt. w rankingu UEFA z ostatnich lat, by zauważyć że Bundesliga rok w rok wyprzedzała w Europie Serie A (poza 20/21, choć i tak różnica była tam niewielka). Również skłaniałbym się ku twierdzeniu, że to sezonowy wybryk. Ciężko uwierzyć, by za rok również tak łaskawie zamieszaliby dla włoskich klubów w miskach. Inter to absolutnie nie jest druga ekipa Europy (ba, nawet nie dziesiąta), a w finale LE stawiam - i chciałbym - na Sevillę. Czyli po prostu na futbol.
19.05.2023 10:29
@Reeken89
Jak to już pisałem - oni naprawdę mogą sobie próbować, nikt im przecież nie zabroni. :)
Gorzej, jeśli po Kimmicha zgłosi się z poważną propozycją Real.
18.05.2023 20:54
@bawaria42
Ja również czekam na jakiś sensowny argument z Twojej strony. Chyba nie chcesz TAKIM orężem ze mną dyskutować?: "Kompromitujące jest to, że media wiedzą o każdym ruchu zarządu, bo Nagelsmannem został poinformowany o zwolnieniu jeszcze tego samego dnia."
To też perełka: "by ktoś z krytykujących zarząd przedstawił chociaż jeden argument, dlaczego ktokolwiek z zarządu jest winny pożegnaniu z Nagelsmannem w złym stylu." Fakt, prawdopodobnie sam się zwolnił, uprzednio idąc z tym do mediów i samego siebie o tym nie informując.
Nie zrozum mnie źle - ja dalej będę Bayernowi kibicował (niezmiennie od ponad 40-stu lat, a to tylko informacja dla zero-jedynkowców, których tu nie brakuje). Ale ta sytuacja naprawdę zasługuje na krytykę. I tak jak niektórzy widzą wszystko w czarnych barwach, tak są również "kibice" z klapkami na oczach.
18.05.2023 20:01
@bawaria42
Możesz wskazać miejsce, w którym "skrytykowałem Hasana" (bo chyba słowo "zarząd" nie jest tożsame z osobą Bośniaka)?
I co w moim komentarzu jest dokładnie "niekonkretne"? Odnoszę się do słów Struth'a.
18.05.2023 19:20
Kompromitujące zachowanie ze strony zarządu Bayernu. Nie wiem w sumie jak można tego w jakikolwiek sposób bronić. Tak jak jednak napisano poniżej - gramy dalej. Winnych rozliczyć natomiast po sezonie (nie za bardzo w to jednak wierzę).
18.05.2023 19:06
@Edmund
Jezu...
Szanuję wielce Twoje zdanie i - wybacz - nie będę kontynuował tej dyskusji. Jeżeli będziesz miał możliwość, to przeczytaj jednak każdy mój komentarz poniżej i może dojdziesz do pewnych wniosków. A może ja już po prostu jestem za stary i dziś takie dyskusje faktycznie prowadzi się wbrew logice i realiom... Nie wiem... Pozdrawiam Cię serdecznie i dziękuję mimo wszystko za wymianę poglądów.
18.05.2023 11:38
@Edmund
Jeśli w przypadku tak ważnej (a co się później/do dziś okazało mogącej mieć swoje pokłosie - kluczowej) decyzji mówisz o "pracownikach biurowych", to jednak pozwól że pozostanę przy swoim zdaniu.
Chyba, że pod drzwiami stała sprzątaczka i podsłuchiwała (tak - sprowadzam to do absurdu, bo głośno w gabinetach bez obecności głównego zainteresowanego przecież o takich rzeczach się nie mówi), później wywlekając to na zewnątrz. Widzę jeszcze jedną opcję - gdzieś tam jest pluskwa. Resztę możliwości - które nie dotyczą braku profesjonalizmu - naprawdę da się odrzucić z poziomu czystej logiki.
18.05.2023 10:42
@KingWizard
Szansą Interu będzie to, że oni tak naprawdę nic nie muszą i dzięki temu mogą zagrać najlepszy mecz w sezonie. Jeżeli jednak obie drużyny wystąpią na miarę swoich możliwości, to spodziewałbym się raczej jednego z najwyższych i najbardziej przekonujących zwycięstw w finałach LM.
18.05.2023 09:46
@Edmund
Szczerze - nie lubię porównań zasad funkcjonowania jednego z największych klubów świata do jakichkolwiek firm (swoją drogą to temat rzeka, bo to zupełnie inne bajki). Tym bardziej, że rozmawiamy o człowieku na jednym z najważniejszych stanowisk (trenerze) w tymże. I nie jest to moim zdaniem normalne, że szersze grono (Twoim zdaniem) dowiaduje się szybciej od faceta, którego cała sprawa dotyczy.
18.05.2023 09:25
@Edmund
Czyli wg Ciebie "większe grono" dostało tę informację szybciej od trenera (osoby chyba w tym wszystkim najważniejszej)?
18.05.2023 09:03
@Edmund
To w sumie dość ciekawe. Jeżeli "kret" miałby ponieść wcześniej informację do mediów, to nieco zawęża krąg podejrzanych i wskazuje, że rzeczonym "kretem" jest ktoś z zarządu. Dla mnie osobiście chyba mimo wszystko łatwiejsza do przełknięcia - jakkolwiek głupio to nie zabrzmi - byłaby teoria o braku profesjonalizmu.
18.05.2023 08:13
Jeżeli City zagra na swoim poziomie i się nie podpali, to po Interze nie będzie co zbierać. Z drugiej strony łatka wielkiego faworyta potrafi spętać nogi. Stawiam jednak, że finał będzie mało ciekawy.
18.05.2023 05:48
A co w tym kuriozalnego, że go chcą? Chce go pewnie też Legia, Widzew, Śląsk... (tysiąc klubów później)... Ajax i Eintracht.
17.05.2023 18:19
Moment na pogrążanie i tak już pogrążonych tak samo odpowiedni, jak moment wyrzucenia Julka. Czy mam z tym problem? Nie. To co zarząd zrobił zasługuje na wszelką krytykę.
17.05.2023 12:08
@tapczan
Ja nie mam na myśli kontroli obciążeniowej, a jedynie informację gdzie Thomas "nie trenował z zespołem".
17.05.2023 11:03
Super jakby to było Newcastle. Raz - tam może pasować i stać się "twarzą" swoistej (r)ewolucji w drużynie, która będzie w europejskich pucharach. Dwa - potrafią oni wydawać wręcz gargantuiczne kwoty za piłkarzy absolutnie tego niewartych (przypadek słabiutkiego Chrisa Wooda moim ulubionym). Choć to akurat dotyczy praktycznie całej PL.
17.05.2023 10:52
Tego typu informacji z czasem niestety będzie więcej. Wieku się nie oszuka (a i sam Tomek przecież do atletów nigdy nie należał), choć jak zauważyli moi szanowni przedmówcy jego obecność na boisku daje zupełnie inną jakość całemu zespołowi. I tu nie chodzi już tylko o kwestie sportowe, ale również - a może przede wszystkim - o mental.
17.05.2023 10:43
@tapczan
Owszem, mogą być. Choć skutków tego bałaganu wytworzonego przez zarząd znalazłoby się więcej. Grunt to dograć ten sezon, zdobyć paterę i zapomnieć. Wróć - zapomnieć, ale jednocześnie wyciągnąć wnioski (od jakiegoś czasu moje 'ulubione' stwierdzenie).
17.05.2023 10:19
W finale LM obecność Interu może być paradoksalnie ich atutem (właściwie jedynym, a na pewno głównym) - z kimkolwiek się tam nie zmierzą (City/Real) oni już i tak osiągnęli wynik znacząco ponad stan. Nic nie muszą, a to ich rywal będzie miał w głowach świadomość ogromnej szansy na końcowy triumf z pozycji wielkiego faworyta.
17.05.2023 09:01
@Ivan7
Czy ja wiem, czy z formułą jest coś nie tak... Raczej obie ekipy z Mediolanu miały potężnego farta w losowaniu, umieszczenie którejkolwiek z nich w "drabince Bayernu" skończyłoby się prawdopodobnie wysokim oklepem. Sam pod względem potencjału czysto sportowego miałbym problem, żeby umieścić te kluby w "10-tce" najlepszych drużyn Europy. To też jest jednak urok tego typu rozgrywek - do formy, dyspozycji dnia itd. potrzebne jest również nieco szczęścia.
17.05.2023 07:35
Jeśli mamy tyle pieniędzy, że po ewentualnym sprowadzeniu Muaniego stać Nas jeszcze na kupno "9-tki" pasującej profilem do Bayernu, to proszę uprzejmie.
A wystarczyłoby po prostu obejrzeć parę (a gdzie tam parę - dla wnikliwego obserwatora jeden by wystarczył) meczów Eintrachtu.
16.05.2023 14:43
W przypadku jego odejścia być może ze względu na wiek i długość kontraktu Neuera należałoby rozejrzeć się za jakimś młodym, perspektywicznym bramkarzem, który najpierw trenowałby u boku Manuela, a w niedługim czasie został jego następcą (oczywiście nie pełnoprawnym, o to będzie bardzo trudno). No chyba, że jest w planach jakaś gruba kasa do wydania na golkipera, bo półśrodków typu Butt, Kraft, Rensing sobie nie wyobrażam. A gra Bayernu z wysoko ustawioną obroną pokazuje, że jest to pozycja która po prostu musi być dobrze obsadzona + styl gry bramkarza musi się zgadzać.
16.05.2023 08:29
Trzeba przyznać, że Malen mimo trudnych miesięcy w końcu się w Dortmundzie obudził.
13.05.2023 19:18
@Ivan7
"Oczywiście przy wydawaniu dużych kwot na zawodnika warto starać się zminimalizować ryzyko wpadki i szukać zawodnika sprawdzonego w danym systemie i takiego, który w jak najszerszym stopniu swoim profilem wpisuje się to, czego szuka klub. "
To jest w Twojej wypowiedzi kluczowe zdanie. Przy tak dużej kwocie (która być może będzie najwyższą kiedykolwiek przez Nas wydaną na jednego piłkarza) inwestycja musi być przemyślana niezwykle dokładnie. Ponieważ nie przestawimy się na grę z kontrataku przeciwko wszystkim drużynom z BL (i przeciwko 95% zespołów w Europie) zakładam, że napastnik wciąż będzie miał u Nas mniej miejsca niż w takim Eintrachcie. Kolo Muani to dobry piłkarz, ale niestety nie pasujący profilem do takiej gry. Szybkość, umiejętność gry bardziej przodem do bramki - to jego atuty. Być może - jak zauważyłeś - będzie zdolny przestawić się na inny styl, do tego jednak potrzeba czasu (bo w jakiś geniusz piłkarza, albo ułożenie praktycznie całej taktyki ofensywnej TYLKO pod niego nie wierzę) i sporo pracy ze strony samego gracza. Byłby to moim zdaniem niesamowicie ryzykowny ruch, nie zamykający Naszych poszukiwań typowego napastnika, a na to przy ograniczonych środkach pozwolić sobie nie możemy. Stąd też Francuza w Bayernie zwyczajnie bym nie chciał.
13.05.2023 16:33
Schalke chyba przerażone tym, że naprzeciwko Bayern. Praktycznie bez oporu z ich strony, a na pewno mniej niż w przypadku Werderu. I dobrze, w drugiej połowie jeszcze można coś dołożyć i spokojnie zainkasować trzy punkty. I tak już powinniśmy prowadzić wyżej.
13.05.2023 16:20
Każdy, kto oglądał jakieś spotkania Eintrachtu to zauważy.
13.05.2023 09:58
Różnica między obiema ekipami jest kolosalna. Ze względu na potencjał - na Naszą korzyść. Ze względu na motywację i zaangażowanie - na korzyść Schalke. Oni obecnie po prostu gryzą trawę, by się utrzymać (nadrabiają tym swe braki), a My do kilku ostatnich spotkań podchodziliśmy tak, żeby je w zasadzie tylko odbębnić. Właściwie interesują mnie jedynie 3 pkt - i tak na jakieś szczególne wrażenia estetyczne w tych 3 kolejkach się z Naszej strony nie nastawiam.
13.05.2023 09:31
@Reeken89
Nie wiem, czy przeskok z Rakowa do Bayernu nie byłby za duży. ;)
12.05.2023 13:08
Bardzo bym chciał zobaczyć go kiedyś w koszulce Bayernu, ale mocno wątpliwe dla mnie jest żebyśmy rok po roku wydali tak ogromne pieniądze. Z drugiej strony mimo wszystko warto by było w niego zainwestować.
12.05.2023 07:42
Dobry gracz, ale nie na pozycję, którą potrzebujemy obsadzić. Niech Eintracht trzyma się w negocjacjach i z ceny za bardzo nie schodzi, to może Nasz zarząd z niego zrezygnuje.
12.05.2023 07:40
Jak napisał niżej @Matilegolas - tylko Wirtz. Charakterem by pasował, a przy jego pracowitości można by było nawet spróbować wystawiać go nieco głębiej, obok Kimmicha. Takie dwie zadziory w środku pola to byłby duży atut.
11.05.2023 07:42
@Pir5
Nie wydaje mi się, że umniejszam. Opisuję raczej obecny potencjał, a sentyment do AC Milan również mam wielki.
Jeśli boli Cię serce, to do lekarza (choć zależy jaki to ból). A w najbliższych dniach wreszcie zdecyduj, czy chcesz mistrzostwa BVB, czy Bayernu.
10.05.2023 21:45
Jeszcze 20 lat temu taki półfinał to była uczta. Dziś pomyśleć, że któraś z tych ekip (ciężko pod kątem potencjału by było wrzucić którąkolwiek drużynę z Mediolanu do najlepszej 10-tki w Europie) zagra w finale... Z drugiej strony taki urok LM i szczęścia w losowaniu.
10.05.2023 21:33
Chociaż z tym nie kłamcie.
10.05.2023 13:07
A to on je kiedykolwiek tak naprawdę MIAŁ?
10.05.2023 13:06
Jeżeli (podkreślam - jeżeli) jest to prawdą, to ciekawi mnie jedno zdanie - "Mówi się, że Thomas jest już zmęczonym udowadnianiem kolejnemu trenerowi, jak cenny jest dla FCB". Czyli znaczy, wyszedłby z założenia, że jest legendą to... nie musi już udowadniać? To chyba raczej powinno - słusznie z resztą - działać na każdego po równo.
A że nie zawsze działa, to chyba też wiemy. Nic tylko jeszcze czekać na powrót Tapalovicia i ponowne założenie opaski kapitańskiej na ramionko Neuera.
Wierzę jednak, że to kolejna, nieudolna próba wytworzenia bałaganu (który i tak jest do uprzątnięcia).
10.05.2023 11:27
Zobaczymy jak długo będzie dochodził do formy. Wiek i poprzednie w tym względzie doświadczenia nie są jego sprzymierzeńcem. Być może zanim osiągnie dobrą dyspozycję po prostu... skończy mu się kontrakt. Mnie szczerze mówiąc po jego głupim wybryku wszystko jedno, czy w Bayernie jeszcze zostanie - żaden z niego kapitan, choć klasę sportową posiada niezaprzeczalnie. I tej klasy będziemy w przyszłym sezonie mimo wszystko potrzebować.
09.05.2023 17:16
U Nas chyba też panuje takie poczucie. :)
09.05.2023 10:19
@tapczan
Masz rację. Pracować jednak można nad tym, byśmy zaczęli "odstawać" w górę.
09.05.2023 09:56
@Pavelak
Są wypożyczani przecież, tylko że ich "talent" bardzo często jest brutalnie weryfikowany. :)
09.05.2023 07:53
Tak, Guardiola mógłby w końcu zrealizować ten ich główny od kilku sezonów cel. Naprzeciw jednak drużyna, która jest jakby specjalnie stworzona do takich spotkań, na takim szczeblu. Zapowiada się ciekawe spotkanie.
09.05.2023 07:30
@Ivan7
Tia, po zamieszaniu z Moukoko i Silasem też podchodzę z dystansem do piłkarzy, którzy wyglądają w grze nieco bardziej dojrzale, choć to tylko jakieś pojedyncze przypadki. ;)
09.05.2023 07:28
Szczerze mówiąc szanse na potknięcie się któregoś z dwójki kandydatów do patery są równe. Gorzej w ostatnich tygodniach wygląda gra Bayernu, ale tamci mają z kolei gen frajerstwa. Stawiam zatem na Nasz końcowy triumf - co we krwi, to jednak mocniejsze.
07.05.2023 19:29
Trzy ostatnie kolejki spacerkiem mogą nie być. Schalke gryzie w ostatnich meczach ziemię, by się utrzymać, Lipsk walczy o LM (i swoją drogą życzę by wywalczył kosztem Unionu/Freiburga, choć niekoniecznie urywając punkty Bayernowi), a i Kolonia to niełatwy teren. Jak już jednak gdzieś wspominałem - dograć ten sezon do końca, zdobyć jakoś ostatkiem sił trofeum i zapomnieć o ostatnich tygodniach. Na te końcowe trzy mecze jestem przygotowany jak na wizytę u dentysty.
07.05.2023 12:19
Za Choupo na ławkę, jako zmiennik głównej "9-tki" mógłby być. On, albo Fullkrug. Jeżeli jednak Lothar wymienia go w jednym szeregu z Kane'm, Osimhenem i Muanim, podając go po prostu za tańszą opcję, to chyba nie życzy Bayernowi dobrze, za to stara się zrobić reklamę samemu zawodnikowi, jak i Stuttgartowi.
07.05.2023 11:42
Jak to śpiewa żona mojego dobrego przyjaciela w ich sypialni: "Cieszmy się z małych rzeczy, bo..."
07.05.2023 11:15
@JacoNightRider
Tel to powinien wczoraj już rozpocząć drugą połowę zamiast Mane. Tymczasem zmiana Sadio była pod wieloma względami całkiem zabawna: nastąpiła dopiero w 88. minucie, wszedł za niego piłkarz-mem, a wszystko po to, by najprawdopodobniej... bronić wyniku ze słabiutkim Werderem. :)
07.05.2023 09:31
Werder bez Fullkruga to drużyna chyba z najniższym potencjałem ofensywnym w całej lidze i to dziś było widać. Ich akcje były nieporadne, mnóstwo przypadku... a mimo to potrafili zagrozić kilkakrotnie bramce Sommera i nawet strzelić bramkę. Cieszyć się w zasadzie można tylko z trzech punktów i z zachowania pierwszego miejsca w tabeli po tej kolejce. Dograjmy jakoś ten sezon, zdobądźmy ostatkiem sił tego mistrza i zapomnijmy szybko o tym, co się działo w ostatnich tygodniach. Te trzy ostatnie kolejki to będzie prawdopodobnie wizyta u dentysty - ból, ale trzeba.
06.05.2023 20:31
Właściwie Nasze tempo gry, ilość pomysłów na rozwiązanie akcji i forma niektórych graczy jest taka sama od kilku spotkań. To jest ciągle Bayern kopiuj-wklej, tylko potencjał i zaangażowanie przeciwników się zmienia. Niech się wreszcie obudzą w tej drugiej połowie.
06.05.2023 19:20
Dzięki za wyraz szacunku Torsten, ale wiele mieliśmy przykładów, że już nie zawsze.
06.05.2023 10:38
Z jednej strony - długi kontrakt, stosunkowo młody piłkarz i nie ma się co dziwić, że takie kwoty padają - takie czasy. Z drugiej - Muani nie jest wart takich pieniędzy (tak jak i Osimhen). Ja i tak sobie nie wyobrażam Francuza w Bayernie jako "9-tki", gdyż nie jest to piłkarz o profilu jakiego potrzebujemy, aczkolwiek potencjał z pewnością posiada.
05.05.2023 11:46
Chyba znowu potrzebują kogoś tak dokładnie dośrodkowującego jak Beckham.
05.05.2023 08:17
Napoli sporo w niego swego czasu zainwestowało, więc nie dziwota że po niezwykle udanym sezonie oczekiwana kwota znacząco poszła w górę. I choć zarówno Osimhen, jak i Muani nie są warci pieniędzy, jakie chcą za nich macierzyste kluby, to jednak w obecnych czasach takie żądania robią coraz mniejsze wrażenie. Jeśli Eintracht i Neapolitańczycy nie zejdą z ceny, widzę dla owych graczy właściwie dwa kierunki - Anglia, albo PSG.
04.05.2023 17:05
Jeżeli cierpimy na aż taki nadmiar pieniędzy i oprócz Muaniego chcemy jeszcze kupić za duże pieniądze "9-tkę" pasującą profilem do Bayernu, to proszę uprzejmie - Randal to dobry piłkarz. Jeśli jednak ktoś myśli, że problem napastnika po sprowadzeniu Francuza się rozwiąże, to radzę pooglądać kilka spotkań Eintrachtu, albo uwierzyć mi na słowo - nie, nie rozwiąże. Chyba, że sam Muani się "przeprofiluje" na inny sposób grania, ale do tego trzeba czasu.
02.05.2023 07:40
@Reeken89
Tzn. wiesz, ja nie chcę od razu skreślać ewentualnego zakupu Muaniego, bo może albo My zmienimy sposób rozgrywania spotkań i napastnik będzie miał więcej wolnej przestrzeni (czyt. przestawimy się na kontratak grając przeciwko np. Koln, czy tam Unionowi), albo sam Randal mocno "przypakuje", przestawi się na inny tryb gry i nauczy się innych mechanizmów. Nie wiem, w teorii wszystko możliwe. Ja bym jednak preferował inne, nie wywołujące aż tak wielkich konieczności zmian, propozycje. Zobaczymy, dobry snajper i tak jest koniecznością.
01.05.2023 19:34
Kolo Muani to dobry piłkarz, ale profilem nie pasujący do głównej potrzeby Bayernu. Jeśli jednak mamy aż taki nadmiar pieniędzy, że chcemy wydać kupę kasy na niego i dalej szukać lepiej grającej tyłem do bramki "9-tki", potrafiącej odegrać, przytrzymać piłkę i grać w ataku pozycyjnym to proszę uprzejmie.
01.05.2023 19:10
To zdobądźcie, już obojętne w jakim stylu i sytuacji, choćby i było to żenujące.
01.05.2023 07:19
Przeciwko prawdopodobnemu spadkowiczowi i ostatniej drużynie BL nie będzie żadnego "odzyskiwania twarzy", a raczej gra o to jak się bardziej nie sfrajerzyć (od BVB) i jak nie zagrać jeszcze gorzej (od Nas samych).
30.04.2023 07:05
Parę dni temu pisałem, że liczę na uaktywnienie się genu frajerstwa w BVB... i się nie przeliczyłem. Co prawda do wygrania BL wciąż daleko (bo My również regularnością nie grzeszymy), ale chociaż tego majstra zdobądźmy, nawet w żałosny sposób.
29.04.2023 01:58
@BaltazarGabka
Numery na koszulkach w Bayernie nie mają większego znaczenia, na przykład - "10" na plecach miał całkiem niedawno pewien wypożyczony Brazylijczyk, z którym nie wiązano przyszłości. Ja rozumiem, że wg. niektórych "7" i "10" to mocno ciążące numery, bo nosiły go wcześniej wielkie postaci, ale naprawdę nie jest to istotne. Z resztą jak dla mnie każdy mógłby mieć dowolną liczbę na plecach, byle tylko grał dobrze.
28.04.2023 08:33
@Yakub93
No niestety poprzednie kontuzje Neuera pokazały, że potrzebuje dość sporo czasu, by dojść do pełnej formy, a i jak sam słusznie zauważyłeś również wiek może mieć niebagatelny wpływ - nie tylko na powrót do dobrej dyspozycji, ale i na dalsze kwestie zdrowotne.
28.04.2023 07:37
@tapczan
Nie do końca. To było coś jak głupota pewnego pana, który pojechał sobie na narty i złamał nogę, narażając klub na wydatek i dokładając swoją cegiełkę do wyników sportowych. Podjęto ryzyko, ale wszystko można było przewidzieć. I zdecydowanie większe szanse były na to, że się po prostu nie uda.
27.04.2023 15:15
Posiać łubin, dopóki nie zaczną grać.
27.04.2023 10:24
@Zerafaelo
No niech to tylko ktoś przeczyta i zaraz się znajdzie grupa kolejnych 'winnych' obecnej sytuacji (sędziowie), tylko po to by nieco odciążyć tych prawdziwych. :)
27.04.2023 09:52
Nie wierzę (nawet w przypadku zdobycia mistrzostwa) w aż tak wielkie trzęsienie ziemi. Chociaż... nic mnie już nie zdziwi.
26.04.2023 14:17
Przemiła kurtuazja, ale pozwolę sobie być do tych słów jednak nieco sceptycznym. :)
26.04.2023 14:14
Byłbym jak najbardziej na tak, ale jeśli takie plotki się pojawiają tylko pokazuje jak niekompetentni muszą być obecni. Jeszcze brakuje Juppa na trenera i Beckenbauera na wyższych stanowiskach.
26.04.2023 10:51
@Sopariev
Szczerze? Wielkich nadziei w jakieś porządne wietrzenie szatni bym nie pokładał - to jednak wciąż są piłkarze o dużym potencjale (i z tego założenia może też wyjść zarząd). A nie będę zaskoczony, jeśli i u góry zostanie wszystko po staremu (najwyżej Kahn poleci). Żebym nie został źle zrozumiany - byłoby to jak najbardziej potrzebne. Ale po prostu nic mnie już nie zdziwi. A jakaś wielka rewolucja też może nie mieć sensu - takową już przecież wszystkim kibicom zafundowano. ;)
26.04.2023 10:36