@tapczan
Pavarda, Mane, Cancelo, Sane i Gnabry'ego ciężko jest traktować jako głębokich rezerwowych, wychodzą na boisko bardzo często, niejednokrotnie od pierwszych minut i są raczej zawodnikami pierwszego składu. Mówię o szansach dla REZERWOWYCH. I po raz kolejny podkreślam - gramy z Augsburgiem.
11.03.2023 15:05
Zmiana dwóch piłkarzy (Tel, Gravenberch) w wyjściowym składzie wielkiej różnicy by nie zrobiła, zwłaszcza że gramy przeciwko Augsburgowi, a nie BVB albo RB. No ale być może prezentują się na treningach tak słabo, że nawet w takim meczu mogą liczyć jedynie na wejście z ławki.
11.03.2023 14:59
Julek zniszczył taktycznie Galtier'a, ale nieco większego rotowania składem i dawania szans tym, którzy tych szans naprawdę potrzebują jeszcze się musi nauczyć.
11.03.2023 14:33
Jedyny gracz Augsburga, który może w jakikolwiek sposób utrudnić dziś życie Bayernowi - Gikiewicz.
11.03.2023 10:54
Na ocenę Stanisicia przyjdzie czas po sezonie, na razie wygląda bardzo dobrze, zagrał udanie przeciwko PSG i oby tak dalej.
11.03.2023 10:52
Oczywiście, że pamiętamy. Ale jak ja dzisiaj czuję rozbawienie, tak wtedy czułem podobną wściekłość. Tyle tylko, że nikt nie dał mi mikrofonu - i chyba dobrze. ;)
10.03.2023 14:01
Oby nie zasługiwał na np. trzy ciężarówki. On Cię Janku zawsze ratować nie będzie.
10.03.2023 13:40
Brylantów tego typu się po prostu nie wypuszcza.
10.03.2023 07:53
Spore szanse na to, by w ćwierćfinałach trzech pucharów europejskich zameldowały się wszystkie kluby z Serie A, dlatego dla Bayernu chciałbym kogoś z Włoch w następnej fazie. Freiburg co prawda przegrał "tylko" 1:0 (mogło i powinno być wyżej), ale oni nie mają po prostu odpowiedniej siły, by w rewanżu walczyć z Juventusem. Union ma z Belgami spore problemy i w zasadzie obok Nas zostać może jedynie Leverkusen, bo na sensację w meczu Lipska ciężko liczyć.
10.03.2023 07:52
Bardzo ciekawa sprawa z Moukoko... Wszelkie rekordy ustanowione w zespołach młodzieżowych, medal Fritza Waltera i jakiekolwiek określenia typu: "Złoty Chłopak" będą musiały zostać cofnięte, jeśli te informacje się potwierdzą.
09.03.2023 16:12
@tapczan
To, że było życzeniowe jest jasne. Dziwiło mnie to tylko i zastanawiało - jak bardzo choćby elementarny obiektywizm dziennikarski może zostać przesłonięty przez indywidualne antypatie. Z resztą nie oszukujmy się, Bayern w środowisku dziennikarzy sportowych w Polsce nigdy łatwo nie miał (a dało się to wyczuć m.in. podczas słuchania komentowanych spotkań), a przejście do Nas Lewandowskiego niejako "zmuszało" na kilka lat do nieco większego polubienia tej drużyny, najczęściej przez zaciśnięte zęby.
09.03.2023 11:13
Tak swoją drogą to każdy, ale to dosłownie KAŻDY bukmacher przed rozpoczęciem spotkania typował zwycięstwo (i tym samym awans) Bayernu, więc nie wiem skąd panowie Borek i Kołtoń wytrzasnęli swoje przewidywania odnośnie wygranej PSG (i stawiania ich w roli faworytów rewanżu, co ten drugi był łaskaw nawet przedstawić procentowo).
09.03.2023 10:55
@Shorty
Tak, ponoć absorbował bramkarza i przez to bramka nie została uznana. Ten przepis daje dość dużą swobodę jeśli chodzi o interpretację dla arbitra, więc przypuszczam że gdyby odgwizdał prawidłowo zdobytego gola, to też jakoś by się z tej decyzji wybronił. Na szczęście ta sytuacja nie zadecydowała ostatecznie o końcowym rozstrzygnięciu, więc nie ma co rozgrzebywać.
09.03.2023 10:51
Ja bym mimo wszystko Stanisicia również ocenił na "1", cała defensywa wyglądała wczoraj świetnie. Tak poza tym oceny sprawiedliwe, ale inaczej być nie mogło.
09.03.2023 08:42
Ja bym chciał jakiś włoski klub, coby ich wyeliminować i nie pozwolić na zbytnie zbliżenie się w rankingu UEFA Serie A do Bundesligi, bo prawdopodobnie będziemy jedyną drużyną z Niemiec w 1/4. PSG przez swój styl gry wydawało mi się jednym z najgroźniejszych możliwych przeciwników dla Bayernu i teraz generalnie nikogo już nie powinniśmy się obawiać. Należy tylko uważać, żeby kluczowi zawodnicy których zastąpić byłoby niesamowicie ciężko (Kimmich, De Ligt, Davies, Muller...) byli na ćwierćfinał cali i zdrowi.
09.03.2023 07:37
A ja to widzę tak - strollował jeszcze na sam koniec gwiazdki z PSG, stawiając spotkanie z nimi niżej w hierarchii ważności od Augsburga. Innymi słowy: "No wygraliśmy z Paryżanami, ale co to jest takie PSG jak w sobotę gramy z Augsburgiem".
09.03.2023 06:58
Ani przez chwilę nie wątpiłem w Nasz awans. Kapitalnie ustawiona drużyna przez Julka, świetna gra obronna i zabójcze kontry = PSG za burtą. Brawo!
08.03.2023 23:02
Awans ani przez chwilę nie był zagrożony, wielkie brawa dla drużyny i dla Julka, który nakreślił świetny plan taktyczny na mecz.
08.03.2023 22:56
@bayern1987dwa
Jeśli odpadniemy, to moim zdaniem nie będzie warto, bo chyba ambicje każdego pojedynczego zawodnika Bayernu wykraczają poza wygranie BL. Należałoby wyrzucić poczucie, że jest to "projekt długoterminowy" i zająć się rzeczywistością. On jest trenerem Bayernu i z konsekwencjami płynącymi z trenowania tak wielkiego klubu musi się liczyć.
Ale nie odpadniemy, spokojnie. :)
08.03.2023 11:46
@karolina96
Oni i tak muszą zaatakować, jeśli chcą awansować. Taktyka pewnie będzie klasyczna - laga na Mbappe. Ale nie ma się czego bać, jesteśmy lepszym zespołem i pokażemy to dziś na boisku.
08.03.2023 11:21
@tapczan
To ja może zaproponuję inną narrację. Jeśli jakimś cudem odpadniemy (a nie wyobrażam sobie tego) przy problemach PSG w defensywie i tym, że są po prostu zlepkiem indywidualności (bo są, liczyć mogą dziś wyłącznie na Mbappe) to chyba źle by o Nas świadczyło. Są absolutnie do pokonania i dlatego też słowa Uliego dającego parasol ochronny Nagelsmannowi były dla mnie nie na miejscu. Za ewentualną porażkę i odpadnięcie będzie musiał odpowiadać.
Jesteśmy lepszym zespołem i musimy to udowodnić. Jeśli zagramy z pełną koncentracją i na swoim poziomie, to o wynik jestem spokojny.
08.03.2023 10:53
Nie przyjmuję do wiadomości Naszego odpadnięcia. Jedziemy z nimi!
A Dortmund jednak jeszcze długo pozostanie Dortmundem...
08.03.2023 08:31
"To nie ma nic wspólnego z jego posadą. Jest ogromna różnica, jeśli odpadasz z PSG lub z Villarrealem"
Słowa wręcz nieprawdopodobne. Uli, wygłosiłeś je w momencie, gdy nie tylko nie odpadliśmy (wręcz jesteśmy na o wiele bardziej uprzywilejowanej pozycji), ale po prostu... przed decydującym o awansie meczem. Czy dla Ciebie ważniejszy jest Bayern, czy posada Nagelsmanna?
07.03.2023 12:01
Tomek to są w tym momencie istne Himalaje dla tej dwójki biorąc pod uwagę podejście i profesjonalizm, więc nie wiem czy to dobry przykład i punkt odniesienia. Raczej na początek przywołałbym kogoś bardziej "osiągalnego" dla Sane i Gnabry'ego (zwłaszcza dla tego pierwszego).
07.03.2023 07:54
Poczekajmy, niektórzy już po jego dwóch (dwóch!) świetnych występach chcieli aktywować klauzulę wykupu. Jak widać wciąż bliżej mu do powrotu do City, ale... może mnie jeszcze czymś zaskoczy.
06.03.2023 15:40
@BaltazarGabka
Nie jest tak źle, choć często odezwie się jakiś odszczepieniec ze swoimi poglądami. Dla mnie o wiele bardziej ciekawym przypadkiem socjologicznym jest to, że znajdzie się również spora grupka ludzi, którzy na takie idiotyzmy reagują. :)
05.03.2023 17:32
Jeśli się nie ogarną, to czas przynajmniej jednego z nich w Bayernie po prostu dobiegnie końca.
05.03.2023 12:05
Jemu również zdarzają się słabsze mecze, nie jest nie do powstrzymania. Większość siły ofensywnej PSG będzie opierać się na nim, a taką drużynę łatwo rozpracować, choć nie należy zapominać np. o Messim. U Nas poczynania w ataku rozkładają się na kilku piłkarzy, co w połączeniu ze słabą grą defensywną Paryżan powinno dać piorunujący efekt. Nie wyobrażam sobie innego rozstrzygnięcia, jak Nasz awans.
05.03.2023 12:02
"Gromi" to za duże słowo, aczkolwiek koniec końców większych problemów nie mieli. Z pewnością też byli już myślami przy środowym spotkaniu i przeciwko Nantes nie grali na 100% (jak i My).
Po Naszej stronie będzie stadion, jednobramkowa zaliczka, siła ofensywna itd... PSG może Nas postraszyć w zasadzie jedynie Mbappe i jakimś przebłyskiem geniuszu Messiego. Szczerze mówiąc jeśli z nimi jakimś cudem odpadniemy (w co ciężko uwierzyć patrząc na grę Paryżan, zwłaszcza w defensywie) to będzie o Nas bardzo źle świadczyło - jesteśmy faworytami i musimy to w środę udowodnić.
05.03.2023 11:21
Było trochę nerwów, ale udało się. Sporo szczęścia mieliśmy już w pierwszej połowie, gdy interwencje De Ligta i Kimmich'a zapobiegły utracie bramki. Teraz wszystkie siły na następny mecz.
04.03.2023 20:30
Ładna akcja Musiali (podobna do meczu z Japonią na mundialu), szkoda że nie zakończona bramką.
04.03.2023 18:45
To prawda. Przydałoby się jeszcze, by Bayern zyskał kiedyś jednego/kilku godnych rywali (nieco bardziej długoterminowych niż dwa sezony) do walki o mistrza. Tegoroczny sezon w europejskich pucharach potwierdza, że zespoły z BL po raz kolejny nie odstają i dają radę. Obecnie TOP 3 lig, bez dwóch zdań.
04.03.2023 13:36
Sytuacja w tabeli nie wynika z tego, że nagle zyskaliśmy kilku rywali i grupa pościgowa aż tak podniosła swój poziom, tylko po prostu głupio traciliśmy punkty - czyli robiliśmy to, z czego "słynęła" w ostatnich latach cała czołówka BL. To niestety dla ligi wciąż jedyna możliwość, by bój o paterę był nieco bardziej wyrównany. Na takiego pełnoprawnego rywala, który będzie z Nami walczył o mistrza do końca przy jednocześnie wysokiej formie obu drużyn i wykorzystywania pełni swojego potencjału liga niemiecka musi jeszcze poczekać.
04.03.2023 11:08
Wiele zależy od tego ile Totki by za niego chciały. W mediach pojawia się kwota 100 mln euro i jest ona w przypadku 30-letniego piłkarza z rocznym kontraktem za wysoka.
03.03.2023 14:20
Jeżeli wiek Kane'a jest dla kogoś problemem, to proszę sobie przypomnieć ostatnie okienko i transfer Mane. Na nominalnej pozycji Senegalczyka chyba jednak wiek może dać mu szybciej w kość, niż u typowego napastnika. Tym bardziej, że Kane nigdy nie był "szybkościowcem" i m.in. swą inteligencją boiskową potrafił zrobić niezwykle dużo. W tym przypadku jestem jak najbardziej na "tak", aczkolwiek nie obraziłbym się, gdyby Bayern ruszył po np. Vlahovicia.
02.03.2023 12:14
Dla tych przepłaconych leni kary powinny być bardziej dotkliwe. Zwłaszcza jeśli dotyczą już któregoś z kolei przypadku spóźnienia.
01.03.2023 12:30
@Marienplatz
To nie jest zwykła obniżka dyspozycji przydarzająca się każdemu piłkarzowi, tylko brak formy połączony ze spóźnianiem się i olewaniem treningów. A to już powinno zapalić lampkę ostrzegawczą. Jakkolwiek uważam, że Sane ma ze wszystkich Naszych skrzydłowych najwyższe umiejętności, tak jego postawa powinna budzić niepokój. I coraz ciężej uwierzyć, że jest w stanie to ogarnąć.
01.03.2023 07:29
Można by spróbować włączyć któregoś z nich w jakąś wymianę. W odejście obu jednocześnie nie za bardzo mi się chce wierzyć - Zarząd pozbyłby się dwóch piłkarzy o tej samej nominalnej pozycji, co mogłoby nieco skomplikować później proces uzupełniania składu. Powiedzmy też sobie szczerze, że Sane i Gnabry w takiej formie nie są piłkarzami na żadne Chelsea, Liverpool'e, Reale i inne United, a co najwyżej na Tottenham/Juventus (te dwa kluby wymieniłem celowo, patrz: pierwsze zdanie mojego komentarza).
01.03.2023 07:15
Na Zachodzie bez zmian.
28.02.2023 20:16
Bez najmniejszego problemu, a gdyby nie nieskuteczność i głowa Ronnowa mogłoby być nawet 6:0. Mecz pokazujący różnicę klas i nie pozostawiający wątpliwości co do potencjału obu ekip.
26.02.2023 19:30
Lekko, łatwo i przyjemnie. Nie stracić koncentracji i zaangażowania, dołożyć ze dwie bramki po przerwie, zagrać na zero z tyłu (z taką "siłą" Unionu problemu nie będzie) i pokazać miejsce w szeregu Unionowi.
26.02.2023 18:19
Union nie posiada żadnego piłkarza, który mógłby w Bayernie choćby zasiąść na ławce (może Becker, ale to tylko w przypadku kilku kontuzji), liczę dziś zatem na wynik zgodny z różnicą potencjałów. Kończy się luty, więc warto zagrać preludium pod tę obiecaną formę wiosenną.
26.02.2023 10:42
Czekam na pianie zachwytów w polskich mediach nad ewentualnym zdobyciem mistrzostwa Hiszpanii i pokonanie Realu Madryt w przeciągu całego sezonu. Jakieś pocieszenie trzeba przecież znaleźć, to nic że w Europie kompromitacja. Z resztą szczerze mówiąc mam gdzieś ich problemy, niech ten klub sobie jakoś tam po prostu żyje, niczym rurkowce na dnie Rowu Mariańskiego.
24.02.2023 06:16
@Gladius
A czy ja gdzieś napisałem, że on chciał sędziego "bić", "szarpać" itp.? Wystarczy, że w tym konkretnym przypadku przekroczył myślą, mową, uczynkiem, bądź zaniedbaniem odpowiedni przepis. Jeśli jednak sam później przyznał, że "Muszę jednak przeprosić za mój dobór słów wobec Tobiasa Welza i jego drużyny. Niestety, najwyraźniej posunąłem się za daleko", to naprawdę powinniśmy zakończyć dyskusję. Widocznie powiedział za dużo i - co najważniejsze - jest tego świadomy.
22.02.2023 15:42
@Gladius
Chyba nie do końca mnie rozumiesz. :) Przecież ja naprawdę stoję po tej samej stronie barykady co Ty i również uważam, że decyzja sędziego była skandaliczna, wypaczająca ostatecznie rywalizację. Dostrzegam jednak, że jeśli ktoś przekroczył przepisy (a przepisu o karaniu za tego typu błąd sędziego nie ma, jest natomiast o wygłoszeniu niecenzuralnych/nieodpowiednich słów w stosunku doń) to słusznie zostało to później wobec niego wyegzekwowane. I tyle. "Zwalczanie przyczyn patologii jest dobre - w każdym przypadku". Definicja patologii jest dziś niestety dosyć płynna i to co Tobie wydaje się rzeczoną, dla kogoś innego będzie już czymś zupełnie innym, "lżejszym" socjologicznie i opakowanym w inny język.
22.02.2023 15:23
@Gladius
Wszystko rozumiem, sam z resztą decyzją sędziego byłem wzburzony. Tylko widzisz - rozumując w ten sposób można by za chwilę zacząć np. karać piłkarzy tak samo długim wykluczeniem z gry, jak długo wykluczony będzie zawodnik, który doznał przez nich kontuzji. Podaję jedynie przykład (nie do końca adekwatny), a ta sytuacja nie powinna być dla Julka "czepianiem się", tylko lekcją - jak, nawet w słusznych emocjach nie powiedzieć jednego słowa za dużo. Sam Nagelsmann z resztą za całą sytuację już przeprosił i zrobił słusznie, bo było to okolicznością łagodzącą. Reasumując - nie w każdym przypadku szukanie kar za przyczynę jest właściwe. Zwłaszcza, że to nie jest ciąg przyczynowo-skutkowy w linii prostej, którego nie dało się w żaden sposób uniknąć.
22.02.2023 14:37
@Gladius
Gdyby odezwał się w podobny sposób do Nagelsmanna prawdopodobnie otrzymałby nawet większą karę. Pomyłka sędziowska jest natomiast wliczona w ten sport i póki co pozostanie - słusznie z resztą, chyba że ktoś naprawdę strzeli wielbłąda - bez kary. Inna sprawa, że faktycznie była to decyzja co najmniej skandaliczna i wypaczająca późniejszą rywalizację.
22.02.2023 14:15
Sędzia zrobił wszystko, by doprowadzić do takich emocji, ale należy też uważać jakich słów się używa i starać się kontrolować. Jeśli Julek faktycznie powiedział coś, co podlega pod przepisy, to marną okolicznością łagodzącą jest konkretna sytuacja. Tym bardziej, że nie ma kilkunastu lat i trenuje największy klub w Niemczech - a to zawsze będzie na tapecie.
22.02.2023 11:42
Ze względu na wiek i pieniądze jakie w niego włożono z pewnością jest długoterminowym projektem i słowom Hasana nie ma się co dziwić. Jednak wobec braku wyników (albo też wyników niezadowalających) powinien odpowiadać jak każdy trener na świecie, łącznie z możliwością zwolnienia. W tym sezonie jeszcze niczego nie przegrał, ale też i do zdobycia czegokolwiek wciąż daleka droga.
22.02.2023 08:17
Oba wyniki wczorajszych spotkań nie są dla mnie jakoś specjalnie zaskakujące. Liverpool w obecnej kampanii stał się przeciętną drużyną z PL, a Napoli to rewelacja sezonu i być może najładniej w tej chwili grająca ekipa w Europie. Czerwona kartka też oczywiście swoje zrobiła, ale dla Eintrachtu dużym sukcesem był już i tak awans z grupy.
22.02.2023 07:12
Absolutnie mógł być w emocjach, ale dura lex sed lex.
21.02.2023 10:35
Ponieważ sytuacja wymagała zdjęcia kogoś z ofensywy myślę, że Tomek był osobą, która tę decyzję zrozumiała najprędzej - ktoś inny mógłby np. focha strzelić i ostentacyjnie wyrazić "czemu ja?", schodząc z boiska w nerwach. I to również jest swego rodzaju świadectwo bycia kapitanem.
21.02.2023 08:14
@Gwzd44
Tuchel, nie Tuchel... efekt nowej miotły (ktokolwiek by to nie był) faktycznie mógłby zdziałać cuda - jeżeli o to Ci rzeczywiście chodzi. Mimo wszystko wątpię, by się tam akurat teraz na zmianę zdecydowali. Sądem raczej będzie mecz przeciwko Nam. Z resztą - nie bójmy się tak PSG, by zwracać uwagę na trenera/absencje/kłótnie. My to musimy wygrać i tyle.
20.02.2023 09:43
To był w zasadzie faul koszykarski. Jak będzie się na takie rzeczy pozwalało, to niedługo doprowadzimy do sytuacji, gdzie wszystkie neymaroidy będą miały pole do popisu.
20.02.2023 08:58
Czy z Neymarem, czy bez niego - musimy przejść PSG. Niespecjalnie mnie interesuje czy i ile tam będzie absencji, patrzmy na siebie.
20.02.2023 08:25
@Ivan7
Z tylko jedną różnicą - tamten Wolfsburg to była drużyna, która posiadała w składzie mimo wszystko o wiele lepszych piłkarzy - Grafite, Dzeko, w dużej formie byli Misimovic, Josue, czy Benaglio. Union nie ma choćby połowy takiego zawodnika jak np. ówczesny Dzeko i dlatego ich pozycja w lidze dziwi jeszcze bardziej. W decydujących momentach sezonu brak jakiegokolwiek piłkarza, który mógłby pociągnąć grę będzie wychodził i sukcesem dla tego klubu będzie awans do europejskich pucharów. Aczkolwiek przyznać muszę, że pod skrzydłami Fischera ci bardzo przeciętni zawodnicy potrafią czasem stanowić dobrze funkcjonujący zespół.
20.02.2023 07:02
Dobre losowanie.
A tymczasem ładny gol, asysta i kontuzja Adeyemi'ego. BVB już 2:0.
19.02.2023 18:06
A oto ten straszny Union, którego "ciężko będzie dogonić" i który jak "złapie formę, to już nie puści". :)
Sam stawiałem na ich zwycięstwo, ale strata punktów niespecjalnie mnie dziwi. To jest drużyna, która pod skrzydłami Fischera funkcjonuje bardzo dobrze, ale indywidualnie nie posiada jakiegokolwiek piłkarza, który w Bayernie (ba, w BVB i Lipsku też) siedziałby choćby na ławce. I to zacznie wychodzić zwłaszcza w decydujących momentach sezonu. Pierwszy (możliwość objęcia prowadzenia w tabeli) był już dziś.
19.02.2023 17:25
To prawda, pamiętamy mecze gdy graliśmy w osłabieniu i zostawialiśmy po sobie zdecydowanie lepsze wrażenie (w tym przeciwko zdecydowanie lepszej drużynie - City, który co prawda przegraliśmy ostatecznie, ale przez większą część spotkania byliśmy po prostu lepsi). Trzeba to już jednak zostawić za sobą i patrzeć w przyszłość.
19.02.2023 12:19
@Zerafaelo
Jeżeli dziś wygrają z Schalke (co jest bardzo prawdopodobne), to będą mieli całe 2 (słownie: dwa) punkty przewagi nad Nami, a w następnej kolejce gramy właśnie z nimi. Faktycznie będzie ciężko ich dogonić. Dodajmy jeszcze, że do końca sezonu 13 kolejek, więc wydaje się to zadanie wręcz niewykonalne. ;)
19.02.2023 09:21
Jasne, że można być wściekłym na wczorajsze sędziowanie, ale już na to że w pozostałych 8 spotkaniach sezonu traciło się punkty można mieć pretensje wyłącznie do siebie. Gdybyśmy grali na swoim poziomie w niektórych meczach BL, to wczorajsza porażka niewiele by znaczyła. Ja i tak jestem spokojny o majstra i końcowy układ tabeli - ciężko mi uwierzyć, by Union był w stanie grać do końca sezonu tak równo, a Dortmund i Lipsk dotrzymali kroku. A jeżeli jakimś cudem wydarzyłoby się coś niesłychanego, to tylko dlatego że sami sobie narobimy kłopotów, godnego rywala w lidze bowiem wciąż nie mamy.
19.02.2023 08:46
Okazja do powrotu na pierwsze miejsce w tabeli (bo pewnie je stracimy) już w zasadzie za chwilę, bo gramy z Unionem. Trzeba pokazać im miejsce w szeregu, oni sami z resztą też jeszcze nie raz stracą punkty. O końcowy wygląd (w tym i o majstra) BL jestem spokojny.
Niepokoić mogły inne rzeczy. Dziś: Manu Kone > Kimmich i Goretzka razem wzięci. Dalej - zmiany Julka: zostawiam człapiącego Blinda, a zdejmuję Ryana, który nie tylko potrzebuje minut, ale i grał lepiej od Leona.
Szkoda, ale zdarza się. Gladbach co prawda w tym sezonie jest średniakiem (a przed chwilą przegrywa sromotnie z broniącą się przed spadkiem Herthą), ale jakimś cudem mają na Nas patent.
18.02.2023 17:43
Swoją drogą niektóre pomysły Julka kompletnie z czapy. Lepiej ściągnąć potrzebującego minut, grającego lepiej od Goretzki Gravenberch'a, a zostawić na boisku człapiącego Blinda...
18.02.2023 16:52
Dobrze, że jeszcze karnego nie wyczarowali pod koniec, choć Kimmich już nie pierwszy raz przegrywa taką walkę o pozycję we własnym polu karnym...
18.02.2023 16:21
@daweed77
W sumie fakt - chciałem coś tam zacząć o futbolu, ale robaczki rozprawiające o wyższości mleka nad jogurtem nawet całkiem skutecznie nabijają licznik. :)
16.02.2023 21:15
Jak najbardziej mają szansę w rewanżu wyeliminować Ajax, choć mecz nie porywał - ot, przeciętny Union z tego sezonu, który może wygrać jedną bramką. Liczę teraz na Leverkusen, a że i Żonka mi dopiekła, to i na Nantes - tu będzie trudniej. ;)
16.02.2023 20:55
No mógłby ten Union coś wcisnąć w końcu.
W du... mam Barcelonę i ManU. W ogóle nie wiem jak można się tym meczem emocjonować. ;)
16.02.2023 20:14
Za brak szacunku dla klubu, który zrobił dla Ciebie więcej, niż Ty dla niego - g... mnie obchodzi kiedy wrócisz. Chociaż inaczej - zaskocz mnie do tego czasu Manuel. Zaskocz mnie.
16.02.2023 16:30
Pozytywnie mnie zaskoczył Dortmund i Adeyemi, którego zagrania podczas spotkań ligowych często są kierowane przez chaos - tutaj akcja jak marzenie. Przed rewanżem groźniejszy dla nich bardziej niż Chelsea będzie jednak "gen frajerstwa", który nie raz zamieniał zwycięstwa w porażki i awanse w odpadnięcia, a i samo 1:0 to skromniutka zaliczka. Ciężko będzie, ale może się uda.
16.02.2023 07:52
Brawo za korzystny wynik na trudnym terenie. Widać było jak potężną siłą PSG jest Mbappe - jego wejście odmieniło ich grę. Ostatnie kilka(naście) minut to już były nieco większe emocje, ale koniec końców udało się. Generalnie było widoczne, że jest to spotkanie dwóch drużyn wciąż szukających swojej najlepszej dyspozycji. Przed rewanżem jestem jednak spokojny.
15.02.2023 09:07
Bez jakiegoś nadmiernego wysiłku i kontuzji. I dobrze, nie ten mecz jest w chwili obecnej najważniejszy. Pierwsza połowa jednak bardzo słaba, a gdyby nie prezent Bochum to i w drugiej odsłonie byłoby o wiele ciężej. Najważniejsze 3 punkty i teraz wszystkie siły na Paryż.
11.02.2023 17:26
Prawdziwy mecz przyjaźni - My nie chcemy zrobić Bochum krzywdy, aż tu nagle przychodzą z pomocą w kwestii zdobycia bramki. Dziękujemy, bo z gry chyba by się nie udało.
11.02.2023 16:22
Poczekamy i ocenimy przydatność Cancelo na koniec sezonu. Na razie wygląda lepiej niż obiecująco, ale to dopiero dwa mecze. Liczę, że da swoją jakość również w najważniejszych momentach - potrafi to robić.
11.02.2023 12:55
Jeżeli nawet w tak dobrym momencie na zmiany w wyjściowym składzie jak w meczu przeciwko Mainz w PN nie wyszedł od początku, tak i tutaj nie miałby na to szans. Inna sprawa, że zawsze warto mieć na ławce zmiennika ŚP.
11.02.2023 07:43
Pomarzyć zawsze można, ale jeśli w jakikolwiek sposób mogę się do tego odnieść, to z trójki: Sane, Gnabry, Coman właśnie Francuza byłoby mi najmniej szkoda.
10.02.2023 19:36
Jedyna słuszna decyzja, czas jeszcze na opaskę - ale to już po sezonie.
10.02.2023 11:18
Ja się o (dwu)mecz z PSG nie martwię przesadnie. Owszem, mamy swoje problemy, ale patrząc na obecną formę Paryżan oni mają ich zdecydowanie więcej. Należy pilnować, by do pierwszego spotkania nic złego się już u Nas nie wydarzyło i przystąpić do meczu z pełną koncentracją i świadomością własnej siły. Jeśli zagramy w końcu na miarę swych możliwości, to awansujemy.
Aby jednak ten komentarz nie wybrzmiał zbyt optymistycznie (choćby z szacunku dla przeciwnika) należy wciąż pamiętać, że PSG mimo wszystko posiada w składzie piłkarzy światowej klasy, na których trzeba będzie uważać. Zapewne będą stawali na rzęsach, by przywrócić do zdrowia Mbappe, Messi również potrafi się na ważne mecze spiąć, a nie należy zapominać o stałych fragmentach gry i Ramosie. Oni przypominają na ten moment bardziej zlepek indywidualności niż drużynę, ale dalej groźną i nieprzewidywalną. Wierzę, że awansujemy dalej - to będzie też swego rodzaju "sąd" Nagelsmanna.
09.02.2023 07:47
@Marienplatz
No chyba jego wypowiedzi pokazały jaka jest szansa na tę refleksję. Aczkolwiek może mnie (nie tylko mnie) czymś pozytywnie zaskoczy.
08.02.2023 11:07
Tym razem trudno mi się z Hamannem nie zgodzić. Pomijając już nawet sprawę opaski kapitańskiej (która powinna być odebrana Neuerowi po wybryku na nartach, ale z tym jednak należałoby poczekać do końca sezonu) Manuel po tak ciężkiej kontuzji może tak długo dochodzić do swojej właściwej formy - co z resztą pokazały poprzednie sezony - że w momencie, gdy faktycznie ją osiągnie (o ile w ogóle) po prostu skończy mu się kontrakt.
08.02.2023 10:21
W Premier League z pewnością znajdzie się ktoś, kto za niego tyle wyłoży, a Eintracht zrobi kolejny złoty interes.
08.02.2023 09:01
@Ivan7
Nawet po ewentualnym awansie do europejskich pucharów może się okazać, że w nich po prostu nie wystąpią. Nie życzę im jakoś wybitnie źle (choćby z racji posiadania zapalonej kibicki w domu), ale tutaj chodzi o przekręt na grubą kwotę i taka reakcja ze strony opieszałej w podobnych sprawach UEFA byłaby po prostu na miejscu. W podobną karę w przypadku City i Chelsea o wiele ciężej mi uwierzyć.
08.02.2023 08:27
W bardzo niewłaściwym momencie dzieją się te wszystkie rzeczy... Kolejna "zasługa" pokrzywdzonego Neuera.
06.02.2023 13:14
Nadrzędnym celem było zdobyć 3 pkt. I to się udało. Jednak ilość błędów, głupich zagrań i niedokładności była w Naszym przypadku momentami zatrważająca. A jeszcze gdyby sędziowie inaczej zinterpretowali to starcie Goretzki we własnym polu karnym (bo gdyby arbiter nie gwizdnął tutaj faulu też by się wybronił), to końcówka byłaby niesamowicie nerwowa i nie wiadomo jak zakończyłby się ten mecz.
Brawa jednak za aż 4 bramki na trudnym terenie i powrót na należne miejsce w tabeli.
05.02.2023 19:32
@Reeken89
Skład nie został jeszcze ogłoszony, może Julek wszystkich nas zaskoczy i postawi na młodego...
05.02.2023 13:09
@Sonny
Właśnie w tym sęk, że po występku z nartami brakowało tej ostrzejszej krytyki, która wstrząsnęłaby nieco Neuerem i pokazała, że chłop nie może przedkładać swoich zachcianek nad dobro klubu. Być może dzięki temu nie doszłoby do kolejnej głupoty z jego udziałem (tym razem słownej) w postaci wywiadów, gdyż wówczas odczułby że postąpił całkowicie nieodpowiedzialnie (a tego odczucia u niego wyraźnie brakowało/brakuje) i nikt w klubie tego nie pochwala. Lepiej późno niż wcale zrozumieć, że jakiekolwiek konsekwencje wobec Manuela należałoby wysunąć - tym razem dla Kahna i Brazzo miarka się przebrała.
05.02.2023 12:47
Patrząc na Manuela jako na kapitana - owszem, jest to zachowanie absolutnie niegodne pełnionej funkcji. Patrząc jednak na wszystko przez pryzmat zachowania Neuera po zdarzeniu w górach - w zasadzie pozostał w konwencji "nic się nie stało" i "nie mam za co przepraszać, zdarza się", a zatem mogę nie tylko nie okazywać skruchy, ale i jeszcze mieć pretensje do klubu.
05.02.2023 12:13
@Ivan7
Szkoda tylko, że do myślenia nad ewentualnym "wyciągnięciem konsekwencji wobec Neuera" skłoniły Naszych dopiero wypowiedzi Manuela, gdyż wystarczającym powodem był wypad na narty (bo już TO było przedłożenie własnej zachcianki nad dobro klubu). Lepiej późno, niż wcale - choć nie wiemy jak tak naprawdę Zarząd planował ustosunkować się po sezonie do tej głupoty narciarskiej.
05.02.2023 12:03
@Patryk233
A co ma piernik? Nikt jego osiągnięć nie deprecjonuje, dał Bayernowi ogromnie dużo i to z pewnością zasługuje na szacunek i zostanie w pamięci. Ale nie zmienia to faktu, że jego wypad na narty był po prostu gówniarski, podobnie jak jego późniejsze zachowanie. A ten wywiad to w zasadzie wisienka na torcie.
Mimo swych zasług dla Bayernu Neuer po prostu MUSI być w pewnych sytuacjach traktowany jak każdy inny gracz, choćby po to by pokazać że klub nie daje sobie w kaszę dmuchać. A mówimy tutaj o kapitanie, który powinien świecić przykładem.
04.02.2023 16:56
Cała "grupa pościgowa" w BL za Bayernem to zespoły o wyjątkowej indolencji jeśli chodzi o regularność i skłonnościach do głupiego tracenia punktów. Ja o mistrza się nie martwię, należy jedynie samemu przestać próbować wyrównać szanse pozostałych i odnaleźć właściwą formę. Bayern w dobrej dyspozycji nie ma w Niemczech (niestety) godnego rywala.
04.02.2023 16:16
Cóż, skrytykować Neuera należało już dawno - za jego idiotyczny wybryk na nartach. W tamtym wypadku krytyka powinna być tyle dosadna, by Manu odczuł iż postąpił karygodnie (bo na obudzenie się w nim instynktu samozachowawczego i skruchę nie ma już co liczyć). Tym wywiadem w zasadzie tylko dołożył do pieca, mają pretensje... do klubu. Coś niesamowitego jak bardzo można nie dostrzegać własnej głupoty i obwiniać cały świat o własne nieszczęście.
04.02.2023 15:45
Ja też się czuję, jakby wyrwano mi serce. Kiedyś dla mnie - wzór bramkarza, kapitana, jeden z najlepszych golkiperów w historii nie jest w stanie od (prawie) dwóch miesięcy zdobyć się na skruchę. Nie wierzę, że Neuer naprawdę pewnych rzeczy nie rozumie. Po prostu nie wierzę.
P.S. Tej konkretnej wypowiedzi Manu nie komentuję.
03.02.2023 20:45
@BaltazarGabka
Cancelo zrobił więcej dobrego dla Bayernu, niż Pavard? Cóż, ja również uważam że Portugalczyk przewyższa sportowo Francuza, ale chyba należałoby z takimi ocenami zaczekać? Cancelo zagrał dla Nas ledwie jeden mecz. JEDEN. Niech Nam pomoże w wygraniu LM, niech pomoże w zdobyciu mistrzostwa itd. Przyjdzie czas na oceny. To z pewnością jest świetny ruch, ale nie popadajmy od razu w skrajności.
03.02.2023 10:40
O wiele ważniejsze, żebyśmy My już nikogo nie stracili z powodu kontuzji.
02.02.2023 17:26
Przyjemnie się ogląda taki Bayern, oby ten mecz był początkiem końca Naszej słabej gry i forma będzie już tylko rosła.
02.02.2023 07:55
Julek, naprawdę (naprawdę!) dawanie szans rezerwowym w wygranym już meczu przeciwko drużynie o wiele słabszej sportowo nie jest zakazane!
01.02.2023 21:54
Jeszcze postarajmy się nie być sobą i zagrajmy na zero z tyłu.
01.02.2023 21:33
Cancelo: "O, tak właśnie dośrodkowuję".
01.02.2023 21:09
@tapczan
Jeżeli zmiana jednego (JEDNEGO) piłkarza w środku pola przeciwko Mainz w PN jest dla Ciebie "eksperymentem", to chyba faktycznie mamy mocno odmienne zdanie.
01.02.2023 20:49
@tapczan
Nie zrozumiałeś sensu mojego komentarza. Cancelo prawdopodobnie i tak będzie musiał z PSG wystąpić, choćby z racji jego klasy sportowej, którą przerasta Naszego każdego prawego obrońcę (bo domyślnie na lewej byłby Davies). Chodzi o to, by w takim meczu jak dziś, przeciwko takiemu przeciwnikowi spróbować jednak np. zagrać Gravenberch'em. Piszesz, że nadejdzie czas na eksperymenty (kompletnie nie pasuje to słowo, którego użyłeś). Kiedy? Punkt przewagi w BL, ważne mecze w LM i kolejne fazy w PN. Moim zdaniem dość naiwne jest myślenie, że okazji będzie więcej - będzie ich coraz mniej, wkraczamy w decydującą fazę sezonu.
01.02.2023 20:33
@tapczan
"Przecież to logiczne, że po okresie przygotowawczym chce pozwolić zawodnikom wejść w rytm meczowy i złapać formę i nie będzie teraz co tydzień rotował składem, bo na to przyjdzie jeszcze czas."
Julek nie rotuje co tydzień, Julek jest niezwykle w swej rotacji oszczędny. Dziś gra w pierwszym składzie natomiast gość, który jest od kilkunastu/kilkudziesięciu godzin z zespołem. Można? Można.
@tapczan
Pavarda, Mane, Cancelo, Sane i Gnabry'ego ciężko jest traktować jako głębokich rezerwowych, wychodzą na boisko bardzo często, niejednokrotnie od pierwszych minut i są raczej zawodnikami pierwszego składu. Mówię o szansach dla REZERWOWYCH. I po raz kolejny podkreślam - gramy z Augsburgiem.
11.03.2023 15:05
Zmiana dwóch piłkarzy (Tel, Gravenberch) w wyjściowym składzie wielkiej różnicy by nie zrobiła, zwłaszcza że gramy przeciwko Augsburgowi, a nie BVB albo RB. No ale być może prezentują się na treningach tak słabo, że nawet w takim meczu mogą liczyć jedynie na wejście z ławki.
11.03.2023 14:59
Julek zniszczył taktycznie Galtier'a, ale nieco większego rotowania składem i dawania szans tym, którzy tych szans naprawdę potrzebują jeszcze się musi nauczyć.
11.03.2023 14:33
Jedyny gracz Augsburga, który może w jakikolwiek sposób utrudnić dziś życie Bayernowi - Gikiewicz.
11.03.2023 10:54
Na ocenę Stanisicia przyjdzie czas po sezonie, na razie wygląda bardzo dobrze, zagrał udanie przeciwko PSG i oby tak dalej.
11.03.2023 10:52
Oczywiście, że pamiętamy. Ale jak ja dzisiaj czuję rozbawienie, tak wtedy czułem podobną wściekłość. Tyle tylko, że nikt nie dał mi mikrofonu - i chyba dobrze. ;)
10.03.2023 14:01
Oby nie zasługiwał na np. trzy ciężarówki. On Cię Janku zawsze ratować nie będzie.
10.03.2023 13:40
Brylantów tego typu się po prostu nie wypuszcza.
10.03.2023 07:53
Spore szanse na to, by w ćwierćfinałach trzech pucharów europejskich zameldowały się wszystkie kluby z Serie A, dlatego dla Bayernu chciałbym kogoś z Włoch w następnej fazie. Freiburg co prawda przegrał "tylko" 1:0 (mogło i powinno być wyżej), ale oni nie mają po prostu odpowiedniej siły, by w rewanżu walczyć z Juventusem. Union ma z Belgami spore problemy i w zasadzie obok Nas zostać może jedynie Leverkusen, bo na sensację w meczu Lipska ciężko liczyć.
10.03.2023 07:52
Bardzo ciekawa sprawa z Moukoko... Wszelkie rekordy ustanowione w zespołach młodzieżowych, medal Fritza Waltera i jakiekolwiek określenia typu: "Złoty Chłopak" będą musiały zostać cofnięte, jeśli te informacje się potwierdzą.
09.03.2023 16:12
@tapczan
To, że było życzeniowe jest jasne. Dziwiło mnie to tylko i zastanawiało - jak bardzo choćby elementarny obiektywizm dziennikarski może zostać przesłonięty przez indywidualne antypatie. Z resztą nie oszukujmy się, Bayern w środowisku dziennikarzy sportowych w Polsce nigdy łatwo nie miał (a dało się to wyczuć m.in. podczas słuchania komentowanych spotkań), a przejście do Nas Lewandowskiego niejako "zmuszało" na kilka lat do nieco większego polubienia tej drużyny, najczęściej przez zaciśnięte zęby.
09.03.2023 11:13
Tak swoją drogą to każdy, ale to dosłownie KAŻDY bukmacher przed rozpoczęciem spotkania typował zwycięstwo (i tym samym awans) Bayernu, więc nie wiem skąd panowie Borek i Kołtoń wytrzasnęli swoje przewidywania odnośnie wygranej PSG (i stawiania ich w roli faworytów rewanżu, co ten drugi był łaskaw nawet przedstawić procentowo).
09.03.2023 10:55
@Shorty
Tak, ponoć absorbował bramkarza i przez to bramka nie została uznana. Ten przepis daje dość dużą swobodę jeśli chodzi o interpretację dla arbitra, więc przypuszczam że gdyby odgwizdał prawidłowo zdobytego gola, to też jakoś by się z tej decyzji wybronił. Na szczęście ta sytuacja nie zadecydowała ostatecznie o końcowym rozstrzygnięciu, więc nie ma co rozgrzebywać.
09.03.2023 10:51
Ja bym mimo wszystko Stanisicia również ocenił na "1", cała defensywa wyglądała wczoraj świetnie. Tak poza tym oceny sprawiedliwe, ale inaczej być nie mogło.
09.03.2023 08:42
Ja bym chciał jakiś włoski klub, coby ich wyeliminować i nie pozwolić na zbytnie zbliżenie się w rankingu UEFA Serie A do Bundesligi, bo prawdopodobnie będziemy jedyną drużyną z Niemiec w 1/4. PSG przez swój styl gry wydawało mi się jednym z najgroźniejszych możliwych przeciwników dla Bayernu i teraz generalnie nikogo już nie powinniśmy się obawiać. Należy tylko uważać, żeby kluczowi zawodnicy których zastąpić byłoby niesamowicie ciężko (Kimmich, De Ligt, Davies, Muller...) byli na ćwierćfinał cali i zdrowi.
09.03.2023 07:37
A ja to widzę tak - strollował jeszcze na sam koniec gwiazdki z PSG, stawiając spotkanie z nimi niżej w hierarchii ważności od Augsburga. Innymi słowy: "No wygraliśmy z Paryżanami, ale co to jest takie PSG jak w sobotę gramy z Augsburgiem".
09.03.2023 06:58
Ani przez chwilę nie wątpiłem w Nasz awans. Kapitalnie ustawiona drużyna przez Julka, świetna gra obronna i zabójcze kontry = PSG za burtą. Brawo!
08.03.2023 23:02
Awans ani przez chwilę nie był zagrożony, wielkie brawa dla drużyny i dla Julka, który nakreślił świetny plan taktyczny na mecz.
08.03.2023 22:56
@bayern1987dwa
Jeśli odpadniemy, to moim zdaniem nie będzie warto, bo chyba ambicje każdego pojedynczego zawodnika Bayernu wykraczają poza wygranie BL. Należałoby wyrzucić poczucie, że jest to "projekt długoterminowy" i zająć się rzeczywistością. On jest trenerem Bayernu i z konsekwencjami płynącymi z trenowania tak wielkiego klubu musi się liczyć.
Ale nie odpadniemy, spokojnie. :)
08.03.2023 11:46
@karolina96
Oni i tak muszą zaatakować, jeśli chcą awansować. Taktyka pewnie będzie klasyczna - laga na Mbappe. Ale nie ma się czego bać, jesteśmy lepszym zespołem i pokażemy to dziś na boisku.
08.03.2023 11:21
@tapczan
To ja może zaproponuję inną narrację. Jeśli jakimś cudem odpadniemy (a nie wyobrażam sobie tego) przy problemach PSG w defensywie i tym, że są po prostu zlepkiem indywidualności (bo są, liczyć mogą dziś wyłącznie na Mbappe) to chyba źle by o Nas świadczyło. Są absolutnie do pokonania i dlatego też słowa Uliego dającego parasol ochronny Nagelsmannowi były dla mnie nie na miejscu. Za ewentualną porażkę i odpadnięcie będzie musiał odpowiadać.
Jesteśmy lepszym zespołem i musimy to udowodnić. Jeśli zagramy z pełną koncentracją i na swoim poziomie, to o wynik jestem spokojny.
08.03.2023 10:53
Nie przyjmuję do wiadomości Naszego odpadnięcia. Jedziemy z nimi!
A Dortmund jednak jeszcze długo pozostanie Dortmundem...
08.03.2023 08:31
"To nie ma nic wspólnego z jego posadą. Jest ogromna różnica, jeśli odpadasz z PSG lub z Villarrealem"
Słowa wręcz nieprawdopodobne. Uli, wygłosiłeś je w momencie, gdy nie tylko nie odpadliśmy (wręcz jesteśmy na o wiele bardziej uprzywilejowanej pozycji), ale po prostu... przed decydującym o awansie meczem. Czy dla Ciebie ważniejszy jest Bayern, czy posada Nagelsmanna?
07.03.2023 12:01
Tomek to są w tym momencie istne Himalaje dla tej dwójki biorąc pod uwagę podejście i profesjonalizm, więc nie wiem czy to dobry przykład i punkt odniesienia. Raczej na początek przywołałbym kogoś bardziej "osiągalnego" dla Sane i Gnabry'ego (zwłaszcza dla tego pierwszego).
07.03.2023 07:54
Poczekajmy, niektórzy już po jego dwóch (dwóch!) świetnych występach chcieli aktywować klauzulę wykupu. Jak widać wciąż bliżej mu do powrotu do City, ale... może mnie jeszcze czymś zaskoczy.
06.03.2023 15:40
@BaltazarGabka
Nie jest tak źle, choć często odezwie się jakiś odszczepieniec ze swoimi poglądami. Dla mnie o wiele bardziej ciekawym przypadkiem socjologicznym jest to, że znajdzie się również spora grupka ludzi, którzy na takie idiotyzmy reagują. :)
05.03.2023 17:32
Jeśli się nie ogarną, to czas przynajmniej jednego z nich w Bayernie po prostu dobiegnie końca.
05.03.2023 12:05
Jemu również zdarzają się słabsze mecze, nie jest nie do powstrzymania. Większość siły ofensywnej PSG będzie opierać się na nim, a taką drużynę łatwo rozpracować, choć nie należy zapominać np. o Messim. U Nas poczynania w ataku rozkładają się na kilku piłkarzy, co w połączeniu ze słabą grą defensywną Paryżan powinno dać piorunujący efekt. Nie wyobrażam sobie innego rozstrzygnięcia, jak Nasz awans.
05.03.2023 12:02
"Gromi" to za duże słowo, aczkolwiek koniec końców większych problemów nie mieli. Z pewnością też byli już myślami przy środowym spotkaniu i przeciwko Nantes nie grali na 100% (jak i My).
Po Naszej stronie będzie stadion, jednobramkowa zaliczka, siła ofensywna itd... PSG może Nas postraszyć w zasadzie jedynie Mbappe i jakimś przebłyskiem geniuszu Messiego. Szczerze mówiąc jeśli z nimi jakimś cudem odpadniemy (w co ciężko uwierzyć patrząc na grę Paryżan, zwłaszcza w defensywie) to będzie o Nas bardzo źle świadczyło - jesteśmy faworytami i musimy to w środę udowodnić.
05.03.2023 11:21
Było trochę nerwów, ale udało się. Sporo szczęścia mieliśmy już w pierwszej połowie, gdy interwencje De Ligta i Kimmich'a zapobiegły utracie bramki. Teraz wszystkie siły na następny mecz.
04.03.2023 20:30
Ładna akcja Musiali (podobna do meczu z Japonią na mundialu), szkoda że nie zakończona bramką.
04.03.2023 18:45
To prawda. Przydałoby się jeszcze, by Bayern zyskał kiedyś jednego/kilku godnych rywali (nieco bardziej długoterminowych niż dwa sezony) do walki o mistrza. Tegoroczny sezon w europejskich pucharach potwierdza, że zespoły z BL po raz kolejny nie odstają i dają radę. Obecnie TOP 3 lig, bez dwóch zdań.
04.03.2023 13:36
Sytuacja w tabeli nie wynika z tego, że nagle zyskaliśmy kilku rywali i grupa pościgowa aż tak podniosła swój poziom, tylko po prostu głupio traciliśmy punkty - czyli robiliśmy to, z czego "słynęła" w ostatnich latach cała czołówka BL. To niestety dla ligi wciąż jedyna możliwość, by bój o paterę był nieco bardziej wyrównany. Na takiego pełnoprawnego rywala, który będzie z Nami walczył o mistrza do końca przy jednocześnie wysokiej formie obu drużyn i wykorzystywania pełni swojego potencjału liga niemiecka musi jeszcze poczekać.
04.03.2023 11:08
Wiele zależy od tego ile Totki by za niego chciały. W mediach pojawia się kwota 100 mln euro i jest ona w przypadku 30-letniego piłkarza z rocznym kontraktem za wysoka.
03.03.2023 14:20
Jeżeli wiek Kane'a jest dla kogoś problemem, to proszę sobie przypomnieć ostatnie okienko i transfer Mane. Na nominalnej pozycji Senegalczyka chyba jednak wiek może dać mu szybciej w kość, niż u typowego napastnika. Tym bardziej, że Kane nigdy nie był "szybkościowcem" i m.in. swą inteligencją boiskową potrafił zrobić niezwykle dużo. W tym przypadku jestem jak najbardziej na "tak", aczkolwiek nie obraziłbym się, gdyby Bayern ruszył po np. Vlahovicia.
02.03.2023 12:14
Dla tych przepłaconych leni kary powinny być bardziej dotkliwe. Zwłaszcza jeśli dotyczą już któregoś z kolei przypadku spóźnienia.
01.03.2023 12:30
@Marienplatz
To nie jest zwykła obniżka dyspozycji przydarzająca się każdemu piłkarzowi, tylko brak formy połączony ze spóźnianiem się i olewaniem treningów. A to już powinno zapalić lampkę ostrzegawczą. Jakkolwiek uważam, że Sane ma ze wszystkich Naszych skrzydłowych najwyższe umiejętności, tak jego postawa powinna budzić niepokój. I coraz ciężej uwierzyć, że jest w stanie to ogarnąć.
01.03.2023 07:29
Można by spróbować włączyć któregoś z nich w jakąś wymianę. W odejście obu jednocześnie nie za bardzo mi się chce wierzyć - Zarząd pozbyłby się dwóch piłkarzy o tej samej nominalnej pozycji, co mogłoby nieco skomplikować później proces uzupełniania składu. Powiedzmy też sobie szczerze, że Sane i Gnabry w takiej formie nie są piłkarzami na żadne Chelsea, Liverpool'e, Reale i inne United, a co najwyżej na Tottenham/Juventus (te dwa kluby wymieniłem celowo, patrz: pierwsze zdanie mojego komentarza).
01.03.2023 07:15
Na Zachodzie bez zmian.
28.02.2023 20:16
Bez najmniejszego problemu, a gdyby nie nieskuteczność i głowa Ronnowa mogłoby być nawet 6:0. Mecz pokazujący różnicę klas i nie pozostawiający wątpliwości co do potencjału obu ekip.
26.02.2023 19:30
Lekko, łatwo i przyjemnie. Nie stracić koncentracji i zaangażowania, dołożyć ze dwie bramki po przerwie, zagrać na zero z tyłu (z taką "siłą" Unionu problemu nie będzie) i pokazać miejsce w szeregu Unionowi.
26.02.2023 18:19
Union nie posiada żadnego piłkarza, który mógłby w Bayernie choćby zasiąść na ławce (może Becker, ale to tylko w przypadku kilku kontuzji), liczę dziś zatem na wynik zgodny z różnicą potencjałów. Kończy się luty, więc warto zagrać preludium pod tę obiecaną formę wiosenną.
26.02.2023 10:42
Czekam na pianie zachwytów w polskich mediach nad ewentualnym zdobyciem mistrzostwa Hiszpanii i pokonanie Realu Madryt w przeciągu całego sezonu. Jakieś pocieszenie trzeba przecież znaleźć, to nic że w Europie kompromitacja. Z resztą szczerze mówiąc mam gdzieś ich problemy, niech ten klub sobie jakoś tam po prostu żyje, niczym rurkowce na dnie Rowu Mariańskiego.
24.02.2023 06:16
@Gladius
A czy ja gdzieś napisałem, że on chciał sędziego "bić", "szarpać" itp.? Wystarczy, że w tym konkretnym przypadku przekroczył myślą, mową, uczynkiem, bądź zaniedbaniem odpowiedni przepis. Jeśli jednak sam później przyznał, że "Muszę jednak przeprosić za mój dobór słów wobec Tobiasa Welza i jego drużyny. Niestety, najwyraźniej posunąłem się za daleko", to naprawdę powinniśmy zakończyć dyskusję. Widocznie powiedział za dużo i - co najważniejsze - jest tego świadomy.
22.02.2023 15:42
@Gladius
Chyba nie do końca mnie rozumiesz. :) Przecież ja naprawdę stoję po tej samej stronie barykady co Ty i również uważam, że decyzja sędziego była skandaliczna, wypaczająca ostatecznie rywalizację. Dostrzegam jednak, że jeśli ktoś przekroczył przepisy (a przepisu o karaniu za tego typu błąd sędziego nie ma, jest natomiast o wygłoszeniu niecenzuralnych/nieodpowiednich słów w stosunku doń) to słusznie zostało to później wobec niego wyegzekwowane. I tyle. "Zwalczanie przyczyn patologii jest dobre - w każdym przypadku". Definicja patologii jest dziś niestety dosyć płynna i to co Tobie wydaje się rzeczoną, dla kogoś innego będzie już czymś zupełnie innym, "lżejszym" socjologicznie i opakowanym w inny język.
22.02.2023 15:23
@Gladius
Wszystko rozumiem, sam z resztą decyzją sędziego byłem wzburzony. Tylko widzisz - rozumując w ten sposób można by za chwilę zacząć np. karać piłkarzy tak samo długim wykluczeniem z gry, jak długo wykluczony będzie zawodnik, który doznał przez nich kontuzji. Podaję jedynie przykład (nie do końca adekwatny), a ta sytuacja nie powinna być dla Julka "czepianiem się", tylko lekcją - jak, nawet w słusznych emocjach nie powiedzieć jednego słowa za dużo. Sam Nagelsmann z resztą za całą sytuację już przeprosił i zrobił słusznie, bo było to okolicznością łagodzącą. Reasumując - nie w każdym przypadku szukanie kar za przyczynę jest właściwe. Zwłaszcza, że to nie jest ciąg przyczynowo-skutkowy w linii prostej, którego nie dało się w żaden sposób uniknąć.
22.02.2023 14:37
@Gladius
Gdyby odezwał się w podobny sposób do Nagelsmanna prawdopodobnie otrzymałby nawet większą karę. Pomyłka sędziowska jest natomiast wliczona w ten sport i póki co pozostanie - słusznie z resztą, chyba że ktoś naprawdę strzeli wielbłąda - bez kary. Inna sprawa, że faktycznie była to decyzja co najmniej skandaliczna i wypaczająca późniejszą rywalizację.
22.02.2023 14:15
Sędzia zrobił wszystko, by doprowadzić do takich emocji, ale należy też uważać jakich słów się używa i starać się kontrolować. Jeśli Julek faktycznie powiedział coś, co podlega pod przepisy, to marną okolicznością łagodzącą jest konkretna sytuacja. Tym bardziej, że nie ma kilkunastu lat i trenuje największy klub w Niemczech - a to zawsze będzie na tapecie.
22.02.2023 11:42
Ze względu na wiek i pieniądze jakie w niego włożono z pewnością jest długoterminowym projektem i słowom Hasana nie ma się co dziwić. Jednak wobec braku wyników (albo też wyników niezadowalających) powinien odpowiadać jak każdy trener na świecie, łącznie z możliwością zwolnienia. W tym sezonie jeszcze niczego nie przegrał, ale też i do zdobycia czegokolwiek wciąż daleka droga.
22.02.2023 08:17
Oba wyniki wczorajszych spotkań nie są dla mnie jakoś specjalnie zaskakujące. Liverpool w obecnej kampanii stał się przeciętną drużyną z PL, a Napoli to rewelacja sezonu i być może najładniej w tej chwili grająca ekipa w Europie. Czerwona kartka też oczywiście swoje zrobiła, ale dla Eintrachtu dużym sukcesem był już i tak awans z grupy.
22.02.2023 07:12
Absolutnie mógł być w emocjach, ale dura lex sed lex.
21.02.2023 10:35
Ponieważ sytuacja wymagała zdjęcia kogoś z ofensywy myślę, że Tomek był osobą, która tę decyzję zrozumiała najprędzej - ktoś inny mógłby np. focha strzelić i ostentacyjnie wyrazić "czemu ja?", schodząc z boiska w nerwach. I to również jest swego rodzaju świadectwo bycia kapitanem.
21.02.2023 08:14
@Gwzd44
Tuchel, nie Tuchel... efekt nowej miotły (ktokolwiek by to nie był) faktycznie mógłby zdziałać cuda - jeżeli o to Ci rzeczywiście chodzi. Mimo wszystko wątpię, by się tam akurat teraz na zmianę zdecydowali. Sądem raczej będzie mecz przeciwko Nam. Z resztą - nie bójmy się tak PSG, by zwracać uwagę na trenera/absencje/kłótnie. My to musimy wygrać i tyle.
20.02.2023 09:43
To był w zasadzie faul koszykarski. Jak będzie się na takie rzeczy pozwalało, to niedługo doprowadzimy do sytuacji, gdzie wszystkie neymaroidy będą miały pole do popisu.
20.02.2023 08:58
Czy z Neymarem, czy bez niego - musimy przejść PSG. Niespecjalnie mnie interesuje czy i ile tam będzie absencji, patrzmy na siebie.
20.02.2023 08:25
@Ivan7
Z tylko jedną różnicą - tamten Wolfsburg to była drużyna, która posiadała w składzie mimo wszystko o wiele lepszych piłkarzy - Grafite, Dzeko, w dużej formie byli Misimovic, Josue, czy Benaglio. Union nie ma choćby połowy takiego zawodnika jak np. ówczesny Dzeko i dlatego ich pozycja w lidze dziwi jeszcze bardziej. W decydujących momentach sezonu brak jakiegokolwiek piłkarza, który mógłby pociągnąć grę będzie wychodził i sukcesem dla tego klubu będzie awans do europejskich pucharów. Aczkolwiek przyznać muszę, że pod skrzydłami Fischera ci bardzo przeciętni zawodnicy potrafią czasem stanowić dobrze funkcjonujący zespół.
20.02.2023 07:02
Dobre losowanie.
A tymczasem ładny gol, asysta i kontuzja Adeyemi'ego. BVB już 2:0.
19.02.2023 18:06
A oto ten straszny Union, którego "ciężko będzie dogonić" i który jak "złapie formę, to już nie puści". :)
Sam stawiałem na ich zwycięstwo, ale strata punktów niespecjalnie mnie dziwi. To jest drużyna, która pod skrzydłami Fischera funkcjonuje bardzo dobrze, ale indywidualnie nie posiada jakiegokolwiek piłkarza, który w Bayernie (ba, w BVB i Lipsku też) siedziałby choćby na ławce. I to zacznie wychodzić zwłaszcza w decydujących momentach sezonu. Pierwszy (możliwość objęcia prowadzenia w tabeli) był już dziś.
19.02.2023 17:25
To prawda, pamiętamy mecze gdy graliśmy w osłabieniu i zostawialiśmy po sobie zdecydowanie lepsze wrażenie (w tym przeciwko zdecydowanie lepszej drużynie - City, który co prawda przegraliśmy ostatecznie, ale przez większą część spotkania byliśmy po prostu lepsi). Trzeba to już jednak zostawić za sobą i patrzeć w przyszłość.
19.02.2023 12:19
@Zerafaelo
Jeżeli dziś wygrają z Schalke (co jest bardzo prawdopodobne), to będą mieli całe 2 (słownie: dwa) punkty przewagi nad Nami, a w następnej kolejce gramy właśnie z nimi. Faktycznie będzie ciężko ich dogonić. Dodajmy jeszcze, że do końca sezonu 13 kolejek, więc wydaje się to zadanie wręcz niewykonalne. ;)
19.02.2023 09:21
Jasne, że można być wściekłym na wczorajsze sędziowanie, ale już na to że w pozostałych 8 spotkaniach sezonu traciło się punkty można mieć pretensje wyłącznie do siebie. Gdybyśmy grali na swoim poziomie w niektórych meczach BL, to wczorajsza porażka niewiele by znaczyła. Ja i tak jestem spokojny o majstra i końcowy układ tabeli - ciężko mi uwierzyć, by Union był w stanie grać do końca sezonu tak równo, a Dortmund i Lipsk dotrzymali kroku. A jeżeli jakimś cudem wydarzyłoby się coś niesłychanego, to tylko dlatego że sami sobie narobimy kłopotów, godnego rywala w lidze bowiem wciąż nie mamy.
19.02.2023 08:46
Okazja do powrotu na pierwsze miejsce w tabeli (bo pewnie je stracimy) już w zasadzie za chwilę, bo gramy z Unionem. Trzeba pokazać im miejsce w szeregu, oni sami z resztą też jeszcze nie raz stracą punkty. O końcowy wygląd (w tym i o majstra) BL jestem spokojny.
Niepokoić mogły inne rzeczy. Dziś: Manu Kone > Kimmich i Goretzka razem wzięci. Dalej - zmiany Julka: zostawiam człapiącego Blinda, a zdejmuję Ryana, który nie tylko potrzebuje minut, ale i grał lepiej od Leona.
Szkoda, ale zdarza się. Gladbach co prawda w tym sezonie jest średniakiem (a przed chwilą przegrywa sromotnie z broniącą się przed spadkiem Herthą), ale jakimś cudem mają na Nas patent.
18.02.2023 17:43
Swoją drogą niektóre pomysły Julka kompletnie z czapy. Lepiej ściągnąć potrzebującego minut, grającego lepiej od Goretzki Gravenberch'a, a zostawić na boisku człapiącego Blinda...
18.02.2023 16:52
Dobrze, że jeszcze karnego nie wyczarowali pod koniec, choć Kimmich już nie pierwszy raz przegrywa taką walkę o pozycję we własnym polu karnym...
18.02.2023 16:21
@daweed77
W sumie fakt - chciałem coś tam zacząć o futbolu, ale robaczki rozprawiające o wyższości mleka nad jogurtem nawet całkiem skutecznie nabijają licznik. :)
16.02.2023 21:15
Jak najbardziej mają szansę w rewanżu wyeliminować Ajax, choć mecz nie porywał - ot, przeciętny Union z tego sezonu, który może wygrać jedną bramką. Liczę teraz na Leverkusen, a że i Żonka mi dopiekła, to i na Nantes - tu będzie trudniej. ;)
16.02.2023 20:55
No mógłby ten Union coś wcisnąć w końcu.
W du... mam Barcelonę i ManU. W ogóle nie wiem jak można się tym meczem emocjonować. ;)
16.02.2023 20:14
Za brak szacunku dla klubu, który zrobił dla Ciebie więcej, niż Ty dla niego - g... mnie obchodzi kiedy wrócisz. Chociaż inaczej - zaskocz mnie do tego czasu Manuel. Zaskocz mnie.
16.02.2023 16:30
Pozytywnie mnie zaskoczył Dortmund i Adeyemi, którego zagrania podczas spotkań ligowych często są kierowane przez chaos - tutaj akcja jak marzenie. Przed rewanżem groźniejszy dla nich bardziej niż Chelsea będzie jednak "gen frajerstwa", który nie raz zamieniał zwycięstwa w porażki i awanse w odpadnięcia, a i samo 1:0 to skromniutka zaliczka. Ciężko będzie, ale może się uda.
16.02.2023 07:52
Brawo za korzystny wynik na trudnym terenie. Widać było jak potężną siłą PSG jest Mbappe - jego wejście odmieniło ich grę. Ostatnie kilka(naście) minut to już były nieco większe emocje, ale koniec końców udało się. Generalnie było widoczne, że jest to spotkanie dwóch drużyn wciąż szukających swojej najlepszej dyspozycji. Przed rewanżem jestem jednak spokojny.
15.02.2023 09:07
Bez jakiegoś nadmiernego wysiłku i kontuzji. I dobrze, nie ten mecz jest w chwili obecnej najważniejszy. Pierwsza połowa jednak bardzo słaba, a gdyby nie prezent Bochum to i w drugiej odsłonie byłoby o wiele ciężej. Najważniejsze 3 punkty i teraz wszystkie siły na Paryż.
11.02.2023 17:26
Prawdziwy mecz przyjaźni - My nie chcemy zrobić Bochum krzywdy, aż tu nagle przychodzą z pomocą w kwestii zdobycia bramki. Dziękujemy, bo z gry chyba by się nie udało.
11.02.2023 16:22
Poczekamy i ocenimy przydatność Cancelo na koniec sezonu. Na razie wygląda lepiej niż obiecująco, ale to dopiero dwa mecze. Liczę, że da swoją jakość również w najważniejszych momentach - potrafi to robić.
11.02.2023 12:55
Jeżeli nawet w tak dobrym momencie na zmiany w wyjściowym składzie jak w meczu przeciwko Mainz w PN nie wyszedł od początku, tak i tutaj nie miałby na to szans. Inna sprawa, że zawsze warto mieć na ławce zmiennika ŚP.
11.02.2023 07:43
Pomarzyć zawsze można, ale jeśli w jakikolwiek sposób mogę się do tego odnieść, to z trójki: Sane, Gnabry, Coman właśnie Francuza byłoby mi najmniej szkoda.
10.02.2023 19:36
Jedyna słuszna decyzja, czas jeszcze na opaskę - ale to już po sezonie.
10.02.2023 11:18
Ja się o (dwu)mecz z PSG nie martwię przesadnie. Owszem, mamy swoje problemy, ale patrząc na obecną formę Paryżan oni mają ich zdecydowanie więcej. Należy pilnować, by do pierwszego spotkania nic złego się już u Nas nie wydarzyło i przystąpić do meczu z pełną koncentracją i świadomością własnej siły. Jeśli zagramy w końcu na miarę swych możliwości, to awansujemy.
Aby jednak ten komentarz nie wybrzmiał zbyt optymistycznie (choćby z szacunku dla przeciwnika) należy wciąż pamiętać, że PSG mimo wszystko posiada w składzie piłkarzy światowej klasy, na których trzeba będzie uważać. Zapewne będą stawali na rzęsach, by przywrócić do zdrowia Mbappe, Messi również potrafi się na ważne mecze spiąć, a nie należy zapominać o stałych fragmentach gry i Ramosie. Oni przypominają na ten moment bardziej zlepek indywidualności niż drużynę, ale dalej groźną i nieprzewidywalną. Wierzę, że awansujemy dalej - to będzie też swego rodzaju "sąd" Nagelsmanna.
09.02.2023 07:47
@Marienplatz
No chyba jego wypowiedzi pokazały jaka jest szansa na tę refleksję. Aczkolwiek może mnie (nie tylko mnie) czymś pozytywnie zaskoczy.
08.02.2023 11:07
Tym razem trudno mi się z Hamannem nie zgodzić. Pomijając już nawet sprawę opaski kapitańskiej (która powinna być odebrana Neuerowi po wybryku na nartach, ale z tym jednak należałoby poczekać do końca sezonu) Manuel po tak ciężkiej kontuzji może tak długo dochodzić do swojej właściwej formy - co z resztą pokazały poprzednie sezony - że w momencie, gdy faktycznie ją osiągnie (o ile w ogóle) po prostu skończy mu się kontrakt.
08.02.2023 10:21
W Premier League z pewnością znajdzie się ktoś, kto za niego tyle wyłoży, a Eintracht zrobi kolejny złoty interes.
08.02.2023 09:01
@Ivan7
Nawet po ewentualnym awansie do europejskich pucharów może się okazać, że w nich po prostu nie wystąpią. Nie życzę im jakoś wybitnie źle (choćby z racji posiadania zapalonej kibicki w domu), ale tutaj chodzi o przekręt na grubą kwotę i taka reakcja ze strony opieszałej w podobnych sprawach UEFA byłaby po prostu na miejscu. W podobną karę w przypadku City i Chelsea o wiele ciężej mi uwierzyć.
08.02.2023 08:27
W bardzo niewłaściwym momencie dzieją się te wszystkie rzeczy... Kolejna "zasługa" pokrzywdzonego Neuera.
06.02.2023 13:14
Nadrzędnym celem było zdobyć 3 pkt. I to się udało. Jednak ilość błędów, głupich zagrań i niedokładności była w Naszym przypadku momentami zatrważająca. A jeszcze gdyby sędziowie inaczej zinterpretowali to starcie Goretzki we własnym polu karnym (bo gdyby arbiter nie gwizdnął tutaj faulu też by się wybronił), to końcówka byłaby niesamowicie nerwowa i nie wiadomo jak zakończyłby się ten mecz.
Brawa jednak za aż 4 bramki na trudnym terenie i powrót na należne miejsce w tabeli.
05.02.2023 19:32
@Reeken89
Skład nie został jeszcze ogłoszony, może Julek wszystkich nas zaskoczy i postawi na młodego...
05.02.2023 13:09
@Sonny
Właśnie w tym sęk, że po występku z nartami brakowało tej ostrzejszej krytyki, która wstrząsnęłaby nieco Neuerem i pokazała, że chłop nie może przedkładać swoich zachcianek nad dobro klubu. Być może dzięki temu nie doszłoby do kolejnej głupoty z jego udziałem (tym razem słownej) w postaci wywiadów, gdyż wówczas odczułby że postąpił całkowicie nieodpowiedzialnie (a tego odczucia u niego wyraźnie brakowało/brakuje) i nikt w klubie tego nie pochwala. Lepiej późno niż wcale zrozumieć, że jakiekolwiek konsekwencje wobec Manuela należałoby wysunąć - tym razem dla Kahna i Brazzo miarka się przebrała.
05.02.2023 12:47
Patrząc na Manuela jako na kapitana - owszem, jest to zachowanie absolutnie niegodne pełnionej funkcji. Patrząc jednak na wszystko przez pryzmat zachowania Neuera po zdarzeniu w górach - w zasadzie pozostał w konwencji "nic się nie stało" i "nie mam za co przepraszać, zdarza się", a zatem mogę nie tylko nie okazywać skruchy, ale i jeszcze mieć pretensje do klubu.
05.02.2023 12:13
@Ivan7
Szkoda tylko, że do myślenia nad ewentualnym "wyciągnięciem konsekwencji wobec Neuera" skłoniły Naszych dopiero wypowiedzi Manuela, gdyż wystarczającym powodem był wypad na narty (bo już TO było przedłożenie własnej zachcianki nad dobro klubu). Lepiej późno, niż wcale - choć nie wiemy jak tak naprawdę Zarząd planował ustosunkować się po sezonie do tej głupoty narciarskiej.
05.02.2023 12:03
@Patryk233
A co ma piernik? Nikt jego osiągnięć nie deprecjonuje, dał Bayernowi ogromnie dużo i to z pewnością zasługuje na szacunek i zostanie w pamięci. Ale nie zmienia to faktu, że jego wypad na narty był po prostu gówniarski, podobnie jak jego późniejsze zachowanie. A ten wywiad to w zasadzie wisienka na torcie.
Mimo swych zasług dla Bayernu Neuer po prostu MUSI być w pewnych sytuacjach traktowany jak każdy inny gracz, choćby po to by pokazać że klub nie daje sobie w kaszę dmuchać. A mówimy tutaj o kapitanie, który powinien świecić przykładem.
04.02.2023 16:56
Cała "grupa pościgowa" w BL za Bayernem to zespoły o wyjątkowej indolencji jeśli chodzi o regularność i skłonnościach do głupiego tracenia punktów. Ja o mistrza się nie martwię, należy jedynie samemu przestać próbować wyrównać szanse pozostałych i odnaleźć właściwą formę. Bayern w dobrej dyspozycji nie ma w Niemczech (niestety) godnego rywala.
04.02.2023 16:16
Cóż, skrytykować Neuera należało już dawno - za jego idiotyczny wybryk na nartach. W tamtym wypadku krytyka powinna być tyle dosadna, by Manu odczuł iż postąpił karygodnie (bo na obudzenie się w nim instynktu samozachowawczego i skruchę nie ma już co liczyć). Tym wywiadem w zasadzie tylko dołożył do pieca, mają pretensje... do klubu. Coś niesamowitego jak bardzo można nie dostrzegać własnej głupoty i obwiniać cały świat o własne nieszczęście.
04.02.2023 15:45
Ja też się czuję, jakby wyrwano mi serce. Kiedyś dla mnie - wzór bramkarza, kapitana, jeden z najlepszych golkiperów w historii nie jest w stanie od (prawie) dwóch miesięcy zdobyć się na skruchę. Nie wierzę, że Neuer naprawdę pewnych rzeczy nie rozumie. Po prostu nie wierzę.
P.S. Tej konkretnej wypowiedzi Manu nie komentuję.
03.02.2023 20:45
@BaltazarGabka
Cancelo zrobił więcej dobrego dla Bayernu, niż Pavard? Cóż, ja również uważam że Portugalczyk przewyższa sportowo Francuza, ale chyba należałoby z takimi ocenami zaczekać? Cancelo zagrał dla Nas ledwie jeden mecz. JEDEN. Niech Nam pomoże w wygraniu LM, niech pomoże w zdobyciu mistrzostwa itd. Przyjdzie czas na oceny. To z pewnością jest świetny ruch, ale nie popadajmy od razu w skrajności.
03.02.2023 10:40
O wiele ważniejsze, żebyśmy My już nikogo nie stracili z powodu kontuzji.
02.02.2023 17:26
Przyjemnie się ogląda taki Bayern, oby ten mecz był początkiem końca Naszej słabej gry i forma będzie już tylko rosła.
02.02.2023 07:55
Julek, naprawdę (naprawdę!) dawanie szans rezerwowym w wygranym już meczu przeciwko drużynie o wiele słabszej sportowo nie jest zakazane!
01.02.2023 21:54
Jeszcze postarajmy się nie być sobą i zagrajmy na zero z tyłu.
01.02.2023 21:33
Cancelo: "O, tak właśnie dośrodkowuję".
01.02.2023 21:09
@tapczan
Jeżeli zmiana jednego (JEDNEGO) piłkarza w środku pola przeciwko Mainz w PN jest dla Ciebie "eksperymentem", to chyba faktycznie mamy mocno odmienne zdanie.
01.02.2023 20:49
@tapczan
Nie zrozumiałeś sensu mojego komentarza. Cancelo prawdopodobnie i tak będzie musiał z PSG wystąpić, choćby z racji jego klasy sportowej, którą przerasta Naszego każdego prawego obrońcę (bo domyślnie na lewej byłby Davies). Chodzi o to, by w takim meczu jak dziś, przeciwko takiemu przeciwnikowi spróbować jednak np. zagrać Gravenberch'em. Piszesz, że nadejdzie czas na eksperymenty (kompletnie nie pasuje to słowo, którego użyłeś). Kiedy? Punkt przewagi w BL, ważne mecze w LM i kolejne fazy w PN. Moim zdaniem dość naiwne jest myślenie, że okazji będzie więcej - będzie ich coraz mniej, wkraczamy w decydującą fazę sezonu.
01.02.2023 20:33
@tapczan
"Przecież to logiczne, że po okresie przygotowawczym chce pozwolić zawodnikom wejść w rytm meczowy i złapać formę i nie będzie teraz co tydzień rotował składem, bo na to przyjdzie jeszcze czas."
Julek nie rotuje co tydzień, Julek jest niezwykle w swej rotacji oszczędny. Dziś gra w pierwszym składzie natomiast gość, który jest od kilkunastu/kilkudziesięciu godzin z zespołem. Można? Można.
01.02.2023 20:18