DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: Skobry Strona 17

@tapczan
Mecz pucharowy przeciwko zdecydowanie słabszemu sportowo Mainz i wystawienie Gravenbercha to "eksperyment"? Proszę Cię... Bardzo to źle by świadczyło o Bayernie, jeśli balibyśmy się w takim momencie tak "eksperymentować".

01.02.2023 19:55

Idealny, po prostu IDEALNY moment, by zagrać Gravenberch'em od początku. Jednak nie - lepiej cofnąć głębiej Musialę. Cóż, najważniejsze zwycięstwo i bez kontuzji.

01.02.2023 19:46

@KingWizard
Wystawianie Jamala w środku pola to marnowanie jego potencjału. Owszem - radzi sobie tam, ale to jest wyjście ostateczne, mimo wszystko osłabiające Bayern jeśli chodzi o siłę ofensywną.

01.02.2023 08:49

@tapczan
Dokładnie. Przy czym dalej jest wolnym zawodnikiem i być może komuś jego pazerność przeszkadzać nie będzie.

01.02.2023 08:26

Tak z innej beczki - szkoda, że Unionowi nie wyszło z Isco.

01.02.2023 08:04

Bardzo dobry ruch z tym wypożyczeniem. Witamy i powodzenia!

31.01.2023 12:40

@radiszko
Nie, nie stwierdzi. Zbyt cieplutko mu w Monachium, by odezwały się jakiekolwiek ambicje.

Ogólnie nie ma sensu już się tak nad nim pastwić. Jest to epokowa pomyłka transferowa (wliczając kontrakt) i na tym należy poprzestać. Zdarza się.

31.01.2023 10:06

@Jam42MUSIALA
Jeżeli w umowie wypożyczenia nie będzie zawartych żadnych klauzul, mówiących o tych 70-ciu milionach jako o kwocie stałej, nie podlegającej negocjacjom i jeśli uda się sprzedać kilku piłkarzy, to czemu nie. Ja wciąż powątpiewam w wykupienie Cancelo, ale jeśli Portugalczyk zaprezentuje się tutaj naprawdę z dobrej strony, to z pewnością wykluczyć się tego nie da.

31.01.2023 08:16

Wątpię, byśmy tyle wydali na 29-letniego bocznego obrońcę. Ale, ale - jeśli Cancelo pokaże się tutaj z naprawdę dobrej strony (ma do tego możliwości), to wszystko możliwe.

30.01.2023 17:50

@Pavelak
Ja sam nie twierdzę, że to dziwne, usiłowałem jedynie wpisać się w Twoją narrację ("Kane nosa poza Anglię nie wychylił") i pokazać, że i do Cancelo można by było się przyczepić, gdyby ktoś się uparł - stąd na końcu również moje ";)".

(Przykładu Kiwiora z przyzwoitości nie skomentuję)

Żeby była jasność (to dla zerojedynkowców, których tutaj nie brakuje) - uważam Cancelo za świetnego bocznego obrońcę, który może dać Bayernowi sporo jakości.

30.01.2023 17:46

@Pavelak
100 mln za Kane'a (z rokiem do końca kontraktu) to by była zdecydowanie większa przesada, niż 70 mln za Cancelo.

A już abstrahując od samych kwot - Kane faktycznie "nosa poza Anglię nie wychylił", ale Cancelo z kolei zaliczy szósty klub w ciągu 8 lat. Też chyba coś nie tak? ;)

30.01.2023 17:23

Każdy swoją cegiełkę do obecnej dyspozycji (i wyników) dołożył, Nagelsmann również. Nie da się powiedzieć "To nie wina piłkarzy, ale trenera", jak i "To nie wina trenera, tylko piłkarzy".

30.01.2023 16:35

Super będzie, jeśli taki piłkarz zostanie wypożyczony na pół roku.

Za pół roku bowiem wróci do City, wątpię byśmy rzucili około 70 mln euro na 29-letniego defensora (byłoby to dla mnie ogromne zaskoczenie, a i sam Cancelo pewnie musiałby tutaj pokazać więcej niż swój standard). Ale przez ten czas może dać Bayernowi wiele - zawsze bardzo dobra, dodatkowa opcja na bok obrony.

30.01.2023 16:21

Jeżeli to by była prawda, to w sumie super. Gość, który gra mało, siedzi na ławce i czuje się dobrze? Idealny rezerwowy można by rzec.

A tak poważnie też czuję (zwłaszcza po przyjściu Laimera, czyli Sabitzera 2.0), że to może być ostatni sezon w Bayernie Marcela. To będzie jednak zależało od wielu składowych.

30.01.2023 08:19

Dokładnie, na ten moment wygląda to jak nadchodzący pojedynek dwóch drużyn szukających formy. Obie można usprawiedliwiać na swój sposób (ich jednak też - całe trio ofensywne PSG było na mundialu dłużej niż jakikolwiek Bawarczyk z przednich formacji), ale faktem jest że w tej chwili zarówno w Monachium i Paryżu można się o ten mecz martwić.

Najważniejsze, by szybko wyeliminować błędy i odnaleźć właściwą dyspozycję. Czasu coraz mniej, a to spotkanie może być sądem dla Julka - jeśli ich wyeliminujemy, to każdy zapomni o nieudanym początku rundy.

30.01.2023 08:15

Patrząc na same oceny mogłoby się wydawać, że progres w stosunku do spotkania z Kolonią jednak jakiś nastąpił. Ja tam jakoś nie potrafiłem tego dostrzec...

29.01.2023 10:50

"Gramy z dużą przerwą między naszą tylną czwórką a pierwszym obrońcą przeciwnika, w tym przypadku Kolo Muanim. Wtedy staje się to trudne z drużynami, które bronią głęboko. "

Ja nie wiem, czy Julek sobie robi jaja, czy mówi poważnie... Przecież sam tę przerwę wczoraj jeszcze bardziej pogłębił, wystawiając ofensywnego Musialę obok Kimmicha, który był bardzo często osamotniony jeśli chodzi o destrukcję w środku pola (raz prawie okupując to ciężką kontuzją)! To jest coś w rodzaju: zmień taktykę i potem się dziw, że coś nie funkcjonuje. A jeśli bez zmiany strategii dalej coś nie działa - może zakomunikuj, że potrzebujesz np. defensywnego pomocnika z prawdziwego zdarzenia, potrafiącego przestrzeń między obroną, a drugą linią wypełnić.

29.01.2023 10:44

@Silesi
Myśmy na ten blok obronny (Lucas, De Ligt, Upamecano) wydali najwięcej w Europie, a efektów wciąż za mało. Nie jest możliwe stworzenie defensywy, która nie dopuści do utraty bramki NIGDY, ale mogłoby się to zdarzać nieco rzadziej i w innych okolicznościach.

Wczoraj Eintrachtowi wystarczyło dwóch (dwóch!) piłkarzy na połowie Bayernu by strzelić gola. A nie byli to Mbappe i Messi. Do meczu z PSG jest jeszcze trochę czasu, ale ilość rzeczy do poprawy zamiast się zmniejszać, rośnie. Oby szybko zostało to ogarnięte, a gwiazdki odnalazły właściwą formę.

Co do ocen - ciężko znaleźć kogokolwiek, kto się wczoraj wyróżniał na plus.

29.01.2023 09:06

Kolejny słaby mecz w Naszym wykonaniu, dziś kulało chyba jeszcze więcej rzeczy niż przeciwko Koln, gdyż doszedł m.in. idiotyczny pomysł Julka na zmianę taktyki. Eintracht podczas akcji bramkowej pokazał, że wystarczy zaledwie dwóch(!) piłkarzy, by strzelić Bayernowi bramkę. Mnóstwo rzeczy do poprawy, a czasu coraz mniej.

28.01.2023 20:32

"To było o wiele mniej złe w proporcjach niż to, co zrobił Manuel Neuer w górach".

To akurat dla każdego powinno być oczywiste i nie ma porównania z tym co zrobił Serge. Jednak sam wyskok Gnabry'ego jak najbardziej zasługujący na krytykę - zwłaszcza, że priorytetowy powinien być dla niego w tej chwili powrót do formy.

28.01.2023 14:35

Ja w sumie też bym zagrał Tomkiem zamiast Jamala, przyda się młodemu odpoczynek. Zobaczymy na jakie ruchy zdecyduje się Julek. Z racji tego, iż to Eintracht (drużyna z czołówki + potrafiąca z Nami grać) raczej jednak zbyt wielu zmian się nie spodziewam, choć byłyby mile widziane.

27.01.2023 17:27

@Michello
"Szkoda, że w taki sposób..."

Niestety nie zanosiło się na to, by w jakikolwiek inny mógł rozpocząć mecz w wyjściowym zestawieniu - Julek chyba dopiero zgłębia arkana sztuki stosowania systemu rotacji, zwłaszcza gdy wielu podstawowych graczy pod formą (czyt. naprawdę nie musimy ciągle grać tym samym składem, zobaczymy jak to będzie przeciwko Eintrachtowi). A Goretzka zdaje się też swego czasu "skorzystał" z kontuzji (Thiago), by na dobre wskoczyć już do składu. Z resztą obaj z Gravenberch'em będą Bayernowi potrzebni w nadchodzących tygodniach.

27.01.2023 15:41

Zdrowy na PSG może i będzie, gotowy z pewnością nie. Poza tym jak już wspomniano niżej przy dobrej formie (a tutaj jest sporo znaków zapytania) graczy ofensywnych absencja Mane nie powinna być szczególnie dotkliwa.

26.01.2023 13:53

@tapczan
Ściągnięcie Sommera było koniecznością, którą spuścił na klub Neuer, a nie żadnym "prztyczkiem" w jego nos. Bardziej już w zwolnieniu Tapalovicia dopatrywałbym się czegokolwiek w tej kwestii, choć i tutaj to nie Manu był głównym powodem, na to złożyło się wiele czynników.

Reasumując - nie, to nie jest "coś więcej od publicznej krytyki". Ba, to nie jest nawet połowa tego. Żeby była jasność - nie jestem zwolennikiem publicznej chłosty, ale jakakolwiek forma dezaprobaty, wygłoszona jasno i wyraźnie byłaby bardziej niż wskazana.

A jeszcze odnośnie Serge'a: Gnabry otrzymał (inna sprawa że całkowicie słuszną) reprymendę praktycznie kilkadziesiąt godzin po swoim wyskoku, a to wszystko oczywiście doprawione słabym występem z Koln. W przypadku kogoś, kto powinien świecić przykładem od braku takiej krytyki (bo już na skruchę ze strony Neuera chyba liczyć nie można) miną niedługo dwa miesiące. Dla mnie bez porównania jest również skala występku.

26.01.2023 13:24

Najlepszym zawodnikiem na świecie raczej by nie był, ale całkiem możliwe że pod skrzydłami Guardioli jego rozwój przebiegałby prawidłowo - wielu piłkarzy spod skrzydeł Pepa wychodziło lepszymi. Jednego i drugiego w Monachium jednak nie ma/nie będzie, więc to czyste spekulacje.

26.01.2023 12:01

Inaczej smakowałoby takie zwycięstwo, gdyby ubiegły rok nie był dla niemieckich piłkarzy tak nieudany.

26.01.2023 11:50

Rok max. A z poszukiwania nowego napastnika nie powinniśmy rezygnować, Choupo zanotował na razie ledwie kilka dobrych miesięcy na przestrzeni swej kilkunastoletniej przeciętnej kariery. To za mało, by wkraczać w kolejną kampanię licząc wyłącznie na niego.

26.01.2023 11:28

Hasan skrytykował publicznie gościa, który pojechał się lansować (nie pochwalam tego i krytyka absolutnie zasłużona), ale już kapitana i ostoi, który zrobił coś o wiele gorszego nie dało rady? :)

26.01.2023 09:06

Jeśli nie będzie dostawał więcej szans, to dla jego dobra wypożyczenie jak najbardziej powinno być wliczone w koszty. Liczę jednak że zostanie i będzie mocno naciskał na Goretzkę.

25.01.2023 15:46

Pozostaje życzyć zdrowia i szybkiego powrotu do gry. Ale już - przy świadomości jego osiągnięć i zasług - niekoniecznie w Bayernie.

25.01.2023 13:44

@hoven
Umowa jest umową i Bayern się z tego musi wywiązać. Bardzo prosta sprawa.

Inna rzecz, że gość naraził klub na dodatkowy wydatek, zachował się wyjątkowo głupio i tej opaski już nie powinien nosić.

Ale fakt - w tej umowie wyszczególnionych przez Ciebie zapisów prawdopodobnie nie było. Nie ma jej chyba również ŻADEN gracz Bayernu. Bo skoro nie ma kapitan...

Miałbym to w sumie gdzieś, bo wciąż czekam na jakąkolwiek formę skruchy u Manu. Chyba, że już była - za co z góry przepraszam (nie jestem na stronie codziennie i nie śledzę namiętnie wypowiedzi tak nieodpowiedzialnych ludzi).

25.01.2023 13:08

Kolejny przeciętny mecz w Naszym wykonaniu. Może przed następnym spotkaniem Julek sprawdzi w słowniku co to znaczy "rotacja" i jak ten system stosuje się w futbolu? Naprawdę nie musimy wychodzić tą samą jedenastką cały czas, a pośladkom niektórych mógłby się przydać kontakt z ławką.

24.01.2023 22:36

Niesamowita mizeria, a najlepszym podsumowaniem było wybicie piłki na aut przez Kimmicha pod koniec 41 minuty, podczas gdy żaden z piłkarzy nie leżał na murawie.

24.01.2023 21:18

Pozytywne zaskoczenie, dobrze się stało. Zobaczymy jakie będą dalsze konsekwencje, wątpię by było to ściśle powiązane z Nuebelem.

24.01.2023 08:40

"...Niemniej jednak pech z kontuzjami sprawił,..."

No Neuer to faktycznie miał największego pecha.

23.01.2023 13:34

Nie chciałem Ozila w Bayernie, nie chcę i Havertza. Chyba, że zacząłby wreszcie więcej pracować na boisku - w co wątpię.

23.01.2023 13:31

Co za mecz w Dortmundzie.

22.01.2023 17:13

Po Bellinghamie już aż za bardzo widać (poruszanie się po boisku, lekkość, no i ta bramka), że Dortmund jest dla niego zdecydowanie za mały.

22.01.2023 16:05

Kimmich przegrał walkę o pozycję, o żadnym faulu mowy być nie może. Gdyby zaczęto coś takiego gwizdać, to z pewnością ucieszyłyby się wszystkie Neymaroidy.

21.01.2023 13:44

Może minimalny minusik przy Musiali i Upa (który przeplatał dobre interwencje z niepewnymi + ta "pomarańczowa" kartka), ale generalnie cały zespół zagrał na podobnym poziomie.

21.01.2023 10:58

Twarde warunki postawił dziś Lipsk i ten punkt raczej należy szanować. Ta właściwa forma ma dopiero przyjść (a że nie zawsze przychodzi to inna sprawa).

20.01.2023 22:34

No tak, bo przecież jakby Bayern nie "zabrał" Sommera, to BMG by się z Nami biła o mistrza.

Taki z nich rywal dla Bayernu, jak z Ulreicha konkurent dla Neuera.

19.01.2023 12:19

@Reeken89
To będzie po prostu kolejny przykład tego, jak bezsensowne jest dziś używanie stwierdzenia "Nikt nie jest większy niż Bayern". :)

Może jednak - w co wątpię - się jeszcze rozczaruję.

19.01.2023 10:38

@Reeken89
Oczywiście, że tak - Neuer swoją głupotą pokazał, że nie jest godny nosić opaski takiego klubu jak Bayern. To jednak nie nastąpi, nikt nie będzie ryzykował niesnasek w zespole odbierając opaskę w trakcie sezonu, a po jego zakończeniu temat będzie już po prostu za stary.

19.01.2023 10:30

Z pewnością najlepsza dostępna dla Nas w tym momencie opcja (Nuebela po rozmaitych perypetiach już nie wliczam). Ciekaw jestem jak będzie wyglądała jego współpraca z wysoko grającą linią obrony - Sommer to bramkarz zdecydowanie lepszy na linii, niż na przedpolu.

19.01.2023 09:09

Nic nie będzie. Ja specjalnej różnicy w tym, czy w bramce będzie Ulreich, czy Schenk (czy ktokolwiek inny z młodych) nie widzę. Oczywiście jest duża dysproporcja w np. doświadczeniu, ale w gruncie rzeczy ani z jednym, ani z drugim nie można wkraczać w decydującą walkę na trzech frontach.

15.01.2023 12:37

Gavi i Pedri to zdobywcy dwóch ostatnich GB. I choć z ich wyborem trudno się zgodzić, to jednak obecność na takiej liście była do przewidzenia. Bardziej uśmiechnąłem się przy nazwisku Adeyemi. :)

13.01.2023 12:32

@Sopariev
Wybacz, ale zobowiązanie jest zobowiązaniem. Podpisał umowę, na podstawie której ma zarabiać tyle, ile było tam napisane. I żadnego "obcinania" pensji. Można natomiast zrobić coś bardzo prostego - odebrać opaskę. Udowodnił swoją głupotą, że nie jest godny być kapitanem (jak rozumiem przez to również przykładem) takiego klubu jak Bayern.

12.01.2023 11:58

Czasem tak to już jest - My spóźniliśmy się z Bellinghamem, Real z Tel'em itd... Normalna rzecz.

11.01.2023 16:57

Swoje dla kadry zrobił i wiele z nią wygrał. Jeśli zdecyduje ostatecznie o zakończeniu kariery reprezentacyjnej, to wyprawić mu ładny mecz pożegnalny. Na jego pozycji Niemcy mają kilku młodych (Musiala, Wirtz, Havertz), którzy mają potencjał, by go w niedalekiej przyszłości zastąpić. Jednym słowem - kadra od jego nieobecności na pewno nie zbiednieje. Aczkolwiek jeśli zdecyduje się na kontynuację, to Tomek w dobrej formie wciąż może dać dużo.

11.01.2023 09:41

Kontrakt do 2024, a przy poprzednich urazach Neuera widać było jak długo musi po nich dochodzić do swojej wysokiej dyspozycji. Załatwił sobie tym wybrykiem karierę w Bayernie. Czekam w jego przypadku właściwie na dwie rzeczy:
1. Oczywiście powrót, ale jedynie przez ciekawość - czy wróci do bramki "z marszu" za zasługi.
2. Czy gdziekolwiek w swoich wypowiedziach/wpisach użyje słowa "przepraszam" w stosunku do klubu. Chociaż nie chodzi już nawet o dosłowność i o głupie "przepraszam". Bardziej o JAKĄKOLWIEK formę skruchy.

Edytowano : 2023-01-10 15:14:46

Aha, sparafrazuję kogoś - sądzę, że opaska na ramieniu Neuer'a powinna zostać zniszczona. Dziękuję.

10.01.2023 15:13

Super. Liczę zatem dzięki tej atmosferze nie tylko na wyeliminowanie PSG, ale i również kolejne zwycięstwa w BL.

10.01.2023 12:34

Zawsze twierdziłem, że tak cieplutko jak w Monachium nigdzie mieć nie będzie.

09.01.2023 21:06

Ponieważ nie bywam na stronie codziennie, a i natłok obowiązków nie zawsze pozwala mi na śledzenie wypowiedzi Naszych graczy mam pytanie dla mocniej wtajemniczonych - czy Neuer w ogóle wyraził jakąkolwiek skruchę (w necie, w wypowiedziach, gdziekolwiek) i przeprosił klub po swoim głupim wyczynie?

09.01.2023 20:59

Jeśli chodzi o styl gry mógłby być z pewnością jednym z lepszych potencjalnych następców w dalszej przyszłości. Dobry zarówno w grze na linii, jak i na przedpolu - a ten element przy wysoko grającej obronie jest w Bayernie dla bramkarza niezwykle istotny. Na ten moment to jednak tylko plotki.

08.01.2023 11:43

@tapczan
Ja podaję słowa Uliego jedynie jako przykład - tych, gdzie zawodnicy np. wywierają nacisk wewnątrz klubu (do dziś z resztą mamy kilku w kadrze), czy jeszcze w latach 90-tych "pomogli" przypiąć łatkę FC Hollywood było więcej.

Mnie również jest przykro, że to powiedzenie "nikt nie jest większy niż Bayern" jest już nieaktualne, ale jakoś trzeba z tym żyć. W przypadku Neuera również wątpię, by wykonano przynajmniej minimum kary - zabrano mu opaskę.

08.01.2023 10:41

@Silesi
"Nikt nie jest większy niż Bayern..."

To jest już dawno nieaktualne, nic nie znaczące powiedzonko. Nawet sam Hoeness swego czasu mówił o "zaryzykowaniu tytułu dla Robbena/Ribery'ego (czym postawił dobro piłkarzy nad dobro klubu) i zastanawiał się nad zastrzeżeniem ich numerów. "Nikt nie jest większy niż Bayern" to puste słowa.

08.01.2023 10:22

Niech zostanie - takiego zmiennika na pozycji "9" nie znajdziemy. Ale też niech mu bania nie odbija, bo miał ledwie kilka dobrych miesięcy w swojej kilkunastoletniej karierze. Żeby jednak była jasność - jeżeli wciąż ma strzelać dla Bayernu to g... mnie obchodzą jego rzeczywiste umiejętności.

05.01.2023 08:25

@dudikov
Dlatego chyba wolałbym kogoś, kto stylem będzie pasował. Wysoko postawiona obrona (bo przecież poza Nami, Barceloną i City nikt nie szuka dominacji w meczu) jednak może wymagać innego bramkarza. Sam Sommer jest jak najbardziej ok, pytanie w jaki sposób to będzie wyglądało po powrocie Neuera - takiego fachowca szkoda by trzymać cały czas na ławce.

04.01.2023 11:33

A ja zdążyłem zauważyć, że Manu potrzebuje po kontuzji trochę czasu ("trochę" to słowo względne), by wrócić do swojej normalnej dyspozycji. I fakt - wciąż będzie numerem "1" w bramce Bayernu. Ale tę opaskę bym już Neuerowi odebrał.

02.01.2023 12:02

W sumie zdjęcie Neuera metaforycznie ukazuje dalszy rozwój całej sytuacji: Mam i dalej będę miał tę opaskę na ramieniu, wykonuję gest powiązany z podejściem "spokojnie, spokojnie, nic się nie stało" i wolnym krokiem wracam w kierunku bramki.

Co prawda nie jestem gorącym zwolennikiem radykalnych rozwiązań (czyt. publicznej chłosty), ale jakiekolwiek konsekwencje wobec niego powinny zostać wyciągnięte. Np. odebranie tej opaski.

02.01.2023 06:37

Na kolejnym mundialu świetne pokolenie zawodników (Kimmich, Goretzka, Sane, Gnabry, Ruediger) to będą już gracze ponad 30-letni z praktycznie ostatnią szansą na cokolwiek. Szkoda, że potencjał tej kadry został tak zmarnowany w Katarze. Jeśli Euro również pójdzie nie po myśli Niemców, to Flickowi nie należałoby przy zwalnianiu nawet dziękować.

31.12.2022 14:24

Cristiano Ronaldo: "Od dziecka marzyłem, by tutaj grać".

31.12.2022 09:14

@josh1982
Kane jest w podobnym wieku co Choupo-Moting? Chodzi Ci o to, że obaj są w XXI wieku? :)

26.12.2022 12:49

"Jesteśmy dobrze obsadzeni w obronie z Matthijsem de Ligtem, Dayotem Upamecano i Lucasem Hernándezem, to trzy rakiety."

Jeżeli już podał Lucasa, to równie dobrze mógł wymienić siebie i Kahna jako świetne uzupełnienie ławki. Pożytek z gry na przestrzeni sezonu z dwójki emerytów i Francuza bardzo podobny.

26.12.2022 10:38

Cóż, sam Kane z pewnością też zdaje sobie sprawę, że to jedna z ostatnich szans, by w końcu grać w drużynie walczącej co sezon w Europie o najwyższe cele. Zobaczymy.

25.12.2022 20:46

Powtórzę się - można go tam ustawić, w momencie gdy Bayern będzie już prowadził 4:0, 5:0. Wiele spotkań na tej pozycji (i chociażby ostatni mundial) pokazało, że drużyna nie zawsze wygląda dobrze z Tomkiem z przodu.

23.12.2022 12:44

Nie był wcale najlepszym bramkarzem turnieju (choć z pewnością miał udany), a do tego swym niskim zachowaniem właściwie zamknął sobie drogę do szanujących się klubów. Niech się od Bayernu trzyma z daleka (a Bayern od niego) i szuka zespołów, które z otwartymi ramionami przyjmą takiego idiotę.

23.12.2022 11:39

@bayern1987dwa
"Odbić" sobie mundial to równie dobrze będą chcieli też wszyscy Bawarczycy. Pytanie na ile mental zostanie zbudowany właśnie w tym kierunku. Na razie takie gdybanie "ten już jest spełniony", a tamten "będzie chciał coś udowodnić" nie ma sensu. Mecz przeciwko PSG nie powinien mieć w ogóle podłoża postawy poszczególnych zawodników na MŚ. Gdyby tak miało być, to byśmy leżeli i kwiczeli. :)

22.12.2022 08:50

Można go spokojnie dać na "9", jak już Bayern będzie prowadził 4:0, 5:0.

22.12.2022 07:01

Już widzę te artykuły: "Bayern osłabia rywala", albo "Bayern kupuje bramkarza, który nie raz zatrzymał Bawarczyków (coby ich więcej już nie mógł zatrzymać)". ;)

Bardzo dobry fachowiec, jest jednak kilka "ale" (status Neuera, wiek Sommera itd.). Jeśli jednak pojawi się opcja wyciągnięcia go za taką kwotę, to nie powinniśmy się zastanawiać. Zbyt dużego wyboru z resztą nie mamy.

21.12.2022 10:17

A mnie Stanisic przypomina swoim siermiężnym stylem bocznych obrońców sprzed lat: Lell'a i Oddo. Czyli: jestem na boisku, ale nic ponad nie zrobię. Również jednak mu życzę, by coś z niego było. Na ten moment jego jedynym atutem jest wszechstronność.

19.12.2022 10:52

@Sopariev
Można również szukać plusów - Polska swoje JEDYNE porażki na turnieju poniosła z mistrzem i wicemistrzem. ;)

19.12.2022 10:21

@Sopariev
A mnie akurat poziom na tym turnieju nie raził - o wiele bardziej czepiałbym się 2018 w Rosji. Sam finał był chyba najlepszym finałem MŚ w historii, a być może ogólne (złudne) wrażenie odnośnie poziomu może być potęgowane przez obecność w półfinale takiej drużyny jak Maroko, choć i oni swoją grą (defensywną co prawda, ale cel uświęca środki) na to zapracowali.

Inna sprawa gdy spojrzymy na całość i ocenimy to, co Nas powinno najbardziej interesować, czyli jak zaprezentowali się na przestrzeni całego mundialu gracze Bayernu. Odpowiedź brzmi: słabiutko. "Wygranym" wydaje się być w zasadzie tylko Upamecano, choć bez upragnionego sukcesu.

19.12.2022 08:23

@Reeken89
Być może gdyby Gvardiol nie dał się tak łatwo ograć Messiemu w półfinale, to on by odbierał nagrodę dla najlepszego młodego gracza turnieju. Również postawiłbym raczej na kogoś z dwójki Livaković/Bounou odnośnie nagrody dla najlepszego bramkarza. Martinez zasłynął raczej głównie z obrony karnych, jednej interwencji w finale (po strzale Muaniego) i połowy turnieju praktycznie bez żadnej interwencji (faza grupowa + 1/8).

18.12.2022 20:06

Przede wszystkim był to najlepszy finał MŚ jakie dane mi było oglądać. Po drugie - gratulacje za upragnione trofeum dla jednego z najlepszych (jeśli nie najlepszego) piłkarza w historii. Po trzecie - brawa również dla Francji (i Mbappe), bo jednak wracać dwukrotnie z tak dalekiej podróży podczas najważniejszego spotkania czterolecia również trzeba umieć.

18.12.2022 19:07

To chyba najlepszy finał MŚ odkąd sięgam pamięcią.

18.12.2022 18:46

Mbappe jak w takim tempie będzie te bramki strzelał, to spokojnie zostanie samodzielnym liderem klasyfikacji strzelców MŚ, wyprzedzając Klose. Już w tak młodym wieku jest niesamowity, mając na koncie puchar i 3 bramki zdobyte bezpośrednio w finałach.

Ogólnie jednak kompletnie mi obojętne który zespół tę potyczkę wygra. Widać jednak po Argentynie, że bardzo dużo kosztowało ich to spotkanie.

18.12.2022 18:05

@Moe
Temat Laimera w Bayernie istniał już od dłuższego czasu, a rzeczywistego zainteresowania Kamadą chyba nigdy nie było. Ale fakt - ten gracz mógłby być (m.in. z perspektywy wspomnianej przez Ciebie uniwersalności) rzeczywistym wzmocnieniem. To samo jednak tyczy się Konrada - ten jednak ma tendencje do wypadania ze składu przez kontuzje. Ciekawe z resztą co w tym momencie np. z Sabitzerem.

16.12.2022 09:56

Pewnie, że jest jedną z opcji. Kłopot w tym, że tą najgorszą - i to nie tylko jeśli chodzi o klasę.

16.12.2022 09:33

Gotowy może być, pytanie czy zagra. Półfinał przeciwko Maroko był pierwszym meczem Francji na tym mundialu, w którym nie stracili bramki, a dodatkowo Konate wyglądał bardzo dobrze. Sam uważam, że miejsce Dayot'a w pierwszej jedenastce nie powinno podlegać dyskusji, ale jednak pewne wątpliwości się pojawiają. Ogólnie to i tak będzie jeden z nielicznych graczy Bayernu, którzy po powrocie do Monachium będą mogli się za swoją postawę (i za postawę drużyny) uśmiechnąć.

16.12.2022 09:15

Bounou to na pewno nie aż tak wielki znak zapytania jak Livaković (dobry poprzedni sezon w Sevilli, zwieńczony Trofeo Zamora), ale mimo wszystko swoje lata ma i wciąż o wiele gorszy pomysł od Nuebela (choćby ze względu na kwotę).

16.12.2022 07:41

To by było chyba najlepsze wyjście z tej kłopotliwej sytuacji. A jeśli Nuebel da radę, to - jak niżej napisano - przed Manu po powrocie nie powinien być rozwinięty czerwony dywan.

15.12.2022 10:27

Do przerwy Maroko na tle Francji sprawia lepsze wrażenie, niż Chorwacja na tle Argentyny. Choć wciąż w kolejną sensację z udziałem graczy z północy Afryki nie wierzę.

14.12.2022 21:00

@Reeken89
Dlatego właśnie użyłem słowa "wówczas", bo Schalke wtedy jeszcze w BL i Europie coś znaczyło.

Co do drugiej części - fakt. Neuerowi można podziękować i wysłać gwiazdkowy prezent w postaci nart.

14.12.2022 18:59

@Reeken89
Schalke było wówczas liczącym się zespołem w BL, a Dinamo to liga chorwacka. Nie wiem w ogóle do czego pijesz?

Nawet jeśli w JAKIKOLWIEK sposób chciałbyś Livakovicia obronić, to zwróć uwagę że zawodnicy stamtąd z rzeczywistym potencjałem przechodzą do lepszej ligi (niekoniecznie niemieckiej) jednak chyba nieco wcześniej. :)

14.12.2022 18:11

@Reeken89
Gra również w wieku 27 lat wciąż w lidze chorwackiej. Może słowo "nieporozumienie" jest faktycznie zbyt mocne, ale ocenianie przez pryzmat jednego turnieju (ileż to było takich graczy) nie jest zdrowe. A jakoś wcześniej Livakovicia nie zdołałem zapamiętać z jego występów klubowych w pucharach. Nie mówiąc już o pełnym sezonie, a przecież w Monachium musiałby wznieść się o kilka poziomów wyżej.

14.12.2022 16:44

@DarthSmd
A jak jakiś szpieg innego klubu Cię tutaj przeczyta?

Wybitny obrońca, doskonały również w ofensywie, nie łapie kontuzji, zdobył Mistrzostwo Świata, żal byłoby się z nim rozstawać.

O, w ten sposób.

14.12.2022 13:38

Oczywiście, że wróci. Pytanie raczej w jakim charakterze. Bo po stwierdzeniu Lehmanna odnośnie piłki (futbolówki) każdą jego wypowiedź dotyczącą Manu traktuję jak - dyplomatycznie to ujmę - przesadnie kurtuazyjną próbę dodania otuchy.

14.12.2022 12:22

@Prodigy82
Mazraoui i Upamecano nie mają na tyle poważnych urazów (w przypadku drugiego chodzi ponoć o zwykłe przeziębienie), by już gdzieś tutaj dostawiać PSG. Bardziej "rozwaleni" Nasi zawodnicy mogą być najwyżej mentalnie, bo jednak trwający mundial jest dla piłkarzy Bayernu tragiczny.

Odnośnie Neuera - chyba każdy już zdążył zauważyć, że jego lekkomyślność może klub kosztować bardzo dużo. A i on sam z tarczą może z tego nie wyjść.

14.12.2022 10:33

Czasem, gdy walcząca drużyna trafi na lepszego piłkarsko przeciwnika, sama walka po prostu nie wystarczy. Tak było z Chorwacją 4 lata temu, tak było i dziś. Argentyna po profesorsku wjeżdża do finału, gdzie prawdopodobnie zmierzy się z Francją. Ja również nie wierzę w kolejne fartowne i wybiegane zwycięstwo Maroka. A później kompletnie mi już będzie obojętne kto wygra mecz o 3. miejsce, jak i finał.

13.12.2022 22:05

Właściwie jedyny Nasz gracz, który ma szansę wrócić z mundialu z uśmiechem na ustach - mam na myśli takiego piłkarza, który faktycznie stanowi o sile swojej reprezentacji. Jest co prawda jeszcze Mazraoui (którego występ w półfinale stoi pod znakiem zapytania), ale ogólnie ten turniej był dla zawodników Bayernu koszmarny.

13.12.2022 12:34

Oczywiście, że jest to wielki cios.

Jak już ktoś napisał - powrót Manu wcale nie musi być taki różowy. W przyszłym sezonie będzie miał 37 lat, a poprzednie urazy Neuera pokazały, że trochę czasu musi upłynąć zanim odzyska pełną formę. Kontrakt do 2024, więc jest bardzo prawdopodobne, że "załatwił" sobie tym wybrykiem karierę w Bayernie. Oczywiście chciałbym wierzyć, że jeszcze nie raz da Nam radość swoimi interwencjami, ale pojawił się bardzo duży znak zapytania.

13.12.2022 11:09

Nie jestem do niego przekonany, ale jeśli kwota byłaby niska...

13.12.2022 06:56

Jak napisał niżej @vaterland - ja również nie jestem przekonany do Livakovicia. Gdyby faktycznie był to taki wielki talent na pozycji bramkarza, to nie siedziałby w lidze chorwackiej do momentu osiągnięcia przez niego 27 lat (tych z rzeczywistym potencjałem daje się stamtąd wyłowić zdecydowanie wcześniej). Ma na ten moment super turniej, ale to za mało.

12.12.2022 16:12

@vaterland
Jeśli Twój Ojciec wraz z przyjacielem byli/są dobrymi fachowcami, to rozumiem że odpowiednio w szpitalu/sądzie raczej takiemu wydarzeniu nie przyklaskiwano (przełożeni/pacjenci/klienci itd.)?

11.12.2022 11:54

Ciekaw jestem zdania Naszych, ale bardziej pod kątem tego jak ładnie ubiorą to w słowa, bo to że będą stali za Neuerem raczej nie ulega wątpliwości. Babbel natomiast powiedział oczywistą oczywistość, choć i tak starał się być mocno dyplomatyczny (jak na tak skrajną głupotę Manu).

11.12.2022 11:30

Kolejny dowód na to jak wspaniałą generację piłkarzy ma obecnie Francja, choć trzeba przyznać że osobiście przed meczem stawiałem lekko na Anglię. Southgate popełnił jednak podobny błąd do meczu z Włochami - grał długo zbyt asekuracyjnie, nie wykorzystując w pełni potencjału jaki miał na boisku/na ławce i niepewnej gry obronnej Trójkolorowych.

10.12.2022 22:06

Maroko!!!!!

10.12.2022 17:59

Powtórzę się, ale szkoda że nie wybrał jeszcze na przykład ujeżdżania byków, albo - w bardziej skrajnej głupocie - nurkowania jaskiniowego.

Ja również nie mam nic przeciwko wypoczynkowi na nartach, ale nie mówimy tutaj o podpisującym wszystko urzędniku państwowym wyższego szczebla, którego złamana noga nikogo by specjalnie nie przejęła, a o profesjonalnym piłkarzu, kapitanie jednego z czołowych klubów świata, który podczas przerwy wciąż TRWAJĄCEGO sezonu wybrał taki model wakacji. Skrajnie nieodpowiedzialne zachowanie, nakładające na klub dodatkowe problemy.

10.12.2022 15:09