Zauważyłem jedną nowinkę taktyczną po Naszej stronie. Mamy się szybko kłaść na ziemię w przypadku każdej stykowej sytuacji. I to chyba tyle.
Tak poza tym nie istniejemy.
10.02.2024 19:27
1
Ulubione danie Tuchela? Danie w gębę De Ligtowi.
Jeśli to nie jakiś drobny uraz Holendra (albo inny problem natury niepodlegającej trenerowi), to chyba bardziej ewidentnego dowodu na zwykłe uprzedzenie do jego osoby nie potrzeba.
Oby w tym szaleństwie była jakaś metoda.
10.02.2024 17:59
1
Mam inne zdanie na ten temat.
10.02.2024 10:40
To ten rekord wynosi dwa mecze? (dwie kolejki temu zremisowali z Gladbach)
10.02.2024 10:22
1
"Nieco lepszą sytuację kadrową ma z kolei trener Bayeru 04 Leverkusen, czyli Xabi Alonso, który będzie zmuszony radzić sobie w najgorszym wypadku bez czterech zawodników w swojej kadrze."
Ilościowo owszem, sytuacja kadrowa Leverkusen wygląda lepiej. Ale biorąc pod uwagę fakt, iż Boniface i Palacios (chyba nawet bardziej Argentyńczyk) są absolutnie kluczowi w układance Alonso, a Kossounou to gracz nie do ruszenia z pierwszej jedenastki osłabienia te swym ciężarem gatunkowym są równie dotkliwe (a być może bardziej) jak Nasze. Tak czy inaczej wymówek o absencjach na wytłumaczenie się żadna ze stron użyć po meczu nie będzie mogła.
10.02.2024 09:39
Do pewnego momentu wyglądało to tragicznie, ale koniec końców udało się poszerzyć kadrę. Trudno nie odnieść jednak wrażenia, że do działania zmusiła Naszych władnych plaga urazów. Ciężko powiedzieć jakie (i czy w ogóle) byłyby te transfery, gdyby nie kontuzje.
09.02.2024 14:29
1
Proponowałbym jeszcze:
1. Kartkę zieloną gdy sędzia nie jest pewny czy w ogóle dać żółtą, a chce (kolorystycznie) dać nadzieję karanemu piłkarzowi na poprawę.
2. Kartkę czarną, by zdeprecjonować czerwoną.
3. Kartkę białą, gdy arbiter już naprawdę się poddaje i nie wie co zrobić.
08.02.2024 19:53
Ja również jak niżej @tapczan liczę na ucztę, choć zarówno Bayern jak i Aptekarze walczą z osłabieniami. Do końca sezonu jeszcze sporo kolejek i obie drużyny mogą nie raz gdzieś pogubić punkty, więc bezpośrednie spotkanie na tym etapie niczego nie przesądza, a co za tym idzie - nie sądzę byśmy byli świadkami piłkarskich szachów. A zwycięstwo w takim meczu (albo chociaż pokazanie się z dobrej strony) to w trwającej kampanii zawsze dodatkowy prestiż i kop motywacyjny.
08.02.2024 10:19
O wiele bardziej odpowiednia kwota za kogoś, kto dwa lata wstecz od transferu do Nas biegał jeszcze po boiskach w Azji, a rok wcześniej w Turcji, do Monachium przychodząc jako spory znak zapytania.
07.02.2024 19:11
Bez szału, ale chyba już nieco lepiej. Ciężko na tle defensywnie grającego, nie mającego zbyt wiele argumentów Gladbach ocenić obiektywnie, czy to była faktycznie jakaś poprawa. Generalnie jednak cieszy zwycięstwo. Kolejne spotkanie to o wiele większy sprawdzian.
03.02.2024 17:32
Nie było to wybitne spotkanie w Naszym wykonaniu (co chyba nie jest niespodzianką), sporo też 'pomogło' defensywne nastawienie Gladbach (grali podobnie do Unionu przeciwko Nam, też nie mając za bardzo argumentów), ale liczą się trzy punkty i zwycięstwo. Następny mecz będzie jednak o wiele trudniejszy.
03.02.2024 17:25
Gramy w zasadzie tak jak zwykle w tym sezonie. Na szczęście dla Nas Gladbach podeszło do meczu całkiem podobnie do Unionu - strzelili co prawda bramkę, ale nie wykazują kompletnie ochoty na ofensywę. Przynajmniej na razie. Myślę, że jednak mamy sporą szansę na trzy punkty.
03.02.2024 16:23
A może jakaś reakcja ze strony klubu? Może jakaś reprymenda z góry, albo chociaż rozmowa z trenerem za zamkniętymi drzwiami? Tego typu wypowiedzi bez dwóch zdań szkodzą Bayernowi.
29.01.2024 10:13
1
Nie zdziwiłoby mnie to. Przed transferem Boeya zwracałem na to uwagę - do końca okienka mało czasu, Galatasaray zdawało sobie sprawę z tego że Bayern potrzebuje na tę pozycję gracza, więc negocjacje mogą nie być łatwe. I jeśli faktycznie tak wyglądają szczegóły umowy, to Galata zachowała się niezwykle profesjonalnie pod względem dbałości o własne fundusze. My natomiast sami sobie problemów narobiliśmy i dlatego ponosimy koszty.
Co do Boeya - witamy i powodzenia.
28.01.2024 10:37
1
No i Gladbach wyszarpało punkt. W drugiej połowie bronili się już całą drużyną, a Leverkusen między 60-tą, a 70-tą minutą cudem chyba tylko tej bramki nie strzeliło. W każdym razie korzystny dla Nas wynik.
27.01.2024 20:24
Dwóch najbardziej doświadczonych graczy Bayernu bardzo chciało pomóc Augsburgowi pod koniec meczu, ale na szczęście się udało. Najważniejsze są trzy punkty.
27.01.2024 17:31
Prowadzimy wyżej, niż na to zasługujemy grą (być może na tym etapie właśnie w tym jest jakaś metoda). Tempo typowe dla Tuchela, gramy w ten sposób, jużżż dłuższszszy czasssss... zzzzzzz....
27.01.2024 16:30
Jesteśmy świadkami jak wyglądają ostatnie okienka, więc do jakichkolwiek transferowych plotek należy podchodzić z dużym dystansem. To byłoby bardzo dobre posunięcie moim zdaniem, ale znów łatwo nie będziemy mieli. Otwartą kwestią jest też to, pod czyimi skrzydłami Zubimendi miałby od lata u Nas występować (bo być może nastąpi jednak zmiana warty i przyjdzie ktoś z zupełnie nowym pomysłem).
26.01.2024 09:13
Szczerze pisząc poza meczami LM nie widziałem go nigdy w akcji. Zobaczymy w jakiej ostatecznie kwocie zamknie się ewentualny transfer, Galata też zdaje sobie sprawę że do końca okienka mało czasu, a My potrzebujemy jednak obrońcy, co negocjacji może nie ułatwić.
26.01.2024 09:06
2
Nie sądzę byśmy mając problem ze sprowadzeniem kogokolwiek nawet gdy Upa był zdrowy, ruszyli teraz po kolejnego ŚO, bo poziom trudności takiej operacji automatycznie wzrósł i też widzimy wszyscy co się dzieje w ostatnich tygodniach w kwestii planowania kadry na dalszą część sezonu. Tzn. może inaczej - kogoś tam pewnie sprowadzimy. Z naciskiem na "kogoś tam".
25.01.2024 11:53
@SammyKufour
A wskażesz mi miejsce, w którym napisałem że grał "słabo"? Napisałem jedynie, że stwierdzenie "był w świetnej formie" jest na wyrost. Pomiędzy czarnym, a białym jest jeszcze cała paleta kolorów.
25.01.2024 10:47
Z tym, że był ostatnio "w świetnej formie" to bym się aż tak nie zapędzał, ale strata ŚO w momencie, gdy dostępni są jedynie wracający dopiero De Ligt i mocno wątpliwy jakościowo Dier na pewno może zaboleć.
25.01.2024 08:51
"To był zupełnie inny występ niż w niedzielę, gdy Werder miał szanse na kontry już od samego początku."
Bo i Union grał inaczej - bardziej defensywnie, bez wyraźnych chęci do zrobienia Bayernowi krzywdy. Każdy zespół posiadający większy potencjał ofensywny i chcący go wykorzystać sprawiłby Nam wczoraj kłopot. Z Naszej strony zmiany intensywności nie zauważyłem, w takim tempie i bez pomysłów gramy już od dłuższego czasu. TT może oczywiście oceniać, że był to "dobry występ" na tle Berlińczyków, którzy w tym sezonie grają jeszcze brzydziej od Nas.
25.01.2024 08:48
Są trzy punkty i to jedyny pozytyw. Union prezentuje w tym sezonie w wielu spotkaniach jeszcze brzydszy futbol od Nas, więc stosując ten punkt odniesienia dziś graliśmy naprawdę ładniej od przeciwnika.
24.01.2024 22:33
Dobrze, że trafiliśmy dziś na defensywnie ustawiony, nie pragnący zrobić Nam wielkiej krzywdy zespół, bo znów mogłyby być problemy. Najważniejsze, że są 3 pkt. I to tyle z pozytywów.
24.01.2024 22:30
Union w przeciwieństwie do Werderu broni się głęboko i raczej nie wykazuje chęci do atakowania większą ilością piłkarzy. Jest więc szansa, że nie przegramy tego meczu.
24.01.2024 21:21
Przerażające wręcz, że za Trippiera wystosowaliśmy w ogóle pierwszą ofertę.
24.01.2024 17:01
1
Na razie udało Nam się pozyskać odrzut z Tottenhamu, walczymy z zapalczywością o kolejny odrzut z Newcastle i coraz więcej plotek odnośnie odejścia kilku graczy (bo w kwestii kontraktów również posucha). Słabiutko to wygląda na ten moment.
24.01.2024 11:30
Uli (na podstawie jego ostatnich wypowiedzi i działań) ma najprawdopodobniej początki demencji i powinien być stopniowo odsuwany od jakichkolwiek obowiązków/wypowiedzi publicznych. Smutne, ale niestety pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
23.01.2024 20:42
1
Dobrze że do końca zimowego okienka jeszcze kupa czasu na to, by zacząć działać.
23.01.2024 20:04
Dokładnie, trenerów w tak kluczowym momencie sezonu w Bayernie się nie zwalnia. ;)
22.01.2024 08:50
Wolno, ospale, bez ikry. Jakieś minimalne przebudzenie nastąpiło po strzeleniu bramki przez Werder, ale to żadne tłumaczenie. Plan taktyczny Tuchela jednak zespół wykonał - tak gramy przecież już teraz praktycznie cały czas, wciąż licząc że przy tej bezjajeczności tablica wyników okaże się po 90-tej minucie sprzymierzeńcem.
21.01.2024 17:45
Zaraz po losowaniu stwierdziłem, że będzie to wyrównany pojedynek, a mecz z Werderem w zasadzie mnie tylko w tym utwierdził (a nawet zasiał spore ziarno wątpliwości).
21.01.2024 17:36
1
Z wyniku Tuchel z pewnością nie jest zadowolony, ze stylu natomiast chyba jak najbardziej - to był dokładnie jego styl, którym marnuje potencjał tej drużyny od dłuższego czasu.
Swoją drogą z Lazio zapowiada się bardzo wyrównany dwumecz.
21.01.2024 17:33
Brak jakiejkolwiek ikry, nawet już Werder pogrywa sobie czasem na Naszej połowie na jeden kontakt. Dużo Naszych spotkań jednak wyglądało ostatnio w ten sposób, więc myślę że Tuchel może być zadowolony z postawy zespołu.
21.01.2024 16:22
1
Jeśli zamiast Dragusina i Mukiele będą ostatecznie Dier i Trippier, to nie będzie chyba najlepszy początek pracy ludzi odpowiedzialnych u Nas za transfery. :)
21.01.2024 10:04
Ten wybór chyba w wystarczający sposób pokazuje w jak głębokim kryzysie pogrążona jest kadra Niemiec.
21.01.2024 09:22
Trzeba przyznać, że dla postronnego widza ładny dla oka meczyk.
20.01.2024 20:27
Jeśli tak się skończy, to Lipsk swoim ustawianiem się w obronie podarował dzisiaj Bayerowi te trzy punkty.
20.01.2024 20:23
Leverkusen już w poprzedniej kolejce nie bez problemów wygrało z Augsburgiem, grając na innych (słabszych) obrotach zwłaszcza w ofensywie. Jednak strata ważnego elementu układanki (Boniface) bardzo często potrafi spowodować zatarcie trybów w maszynie, a dziś przeciwnik zdecydowanie bardziej wymagający. Ciężko im dzisiaj będzie choćby o ten punkt, jak jednak zawsze powtarzam - My mamy swoje problemy i nie oglądając się na innych sami musimy starać się regularnie punktować.
20.01.2024 19:23
2
"Moim zdaniem zaburzyło by to równowagę w obronie. Obrona to specyficzba formacja gdzie piłkarze muszą się czuć dobrze ze sobą, być zgranym."
O Naszej linii defensywnej można powiedzieć/napisać wiele, ale na pewno nie to, że jest tam jakaś "równowaga" i "zgranie". W tym właśnie sęk, że gdyby De Ligt przegrywał rywalizację o skład z dwiema skałami nie do przejścia, świetnie rozumiejącymi się na boisku, to prawdopodobnie admiratorów pozbycia się Holendra już latem byłoby zdecydowanie więcej. Na razie wygląda na to, że Mathijs jest trzecim wyborem (przy całej świadomości, że przyplątały się urazy), bo... tak.
Wracając jeszcze do Twoich słów - "Moim zdaniem zaburzyło by to równowagę w obronie. " Dokładnie w taki sam sposób równowagę zaburza ciągłe kupowanie i sprzedawanie nowych stoperów.
20.01.2024 12:18
Ciągle leczący się Lucas był tolerowany przez 4 lata, a Holender już po drugim sezonie (w dodatku pierwszy mając całkiem udany) ma wylecieć? Po to inwestowane były pieniądze w De Ligta, by przyszedł Tuchel, stwierdził "on mi nie pasuje" i to wystarczyło? Nie wierzę w tę plotkę, aż takich idiotów na pewno w klubie nie mamy.
20.01.2024 06:50
I znów (gdy człowiek w tym wieku pragnie zmian jak rolnik suszy) muszę się do czegoś przyzwyczajać... Ogólnie fajny projekt.
19.01.2024 10:13
@mic
Od pamiętnego sezonu znalazłoby się jeszcze kilku graczy, którzy notują "zjazd". :)
18.01.2024 11:27
Chciałbym, by został. Jeśli jednak za wszelką cenę będzie chciał odejść, to nie ma co go na siłę trzymać. Wyciągnąć za niego jak najwięcej i szukać następcy - a to proste może nie być.
18.01.2024 10:07
Hernandez przez cztery (!) lata walczył u Nas z kontuzjami, Holender natomiast gra w Bayernie drugi rok, w poprzednim wychodząc na boisko jednak dosyć często i wywiązując się ze swoich zadań co najmniej dobrze. Absolutnie bym go nie stawiał obok Lucasa, ani tym bardziej skreślał.
17.01.2024 12:39
Oby przede wszystkim strzelał bramki w decydujących meczach. Pobicie rekordu to rzecz poboczna, aczkolwiek mile widziana. Moim zdaniem będzie ciężko.
Tylko bez kontuzji...
16.01.2024 11:34
Zrozumiałbym jeszcze rezygnowanie z De Ligta, gdybyśmy w podstawie mieli obrońców pokroju Nesty, czy Maldiniego. Ale tam jest... dwóch elektrycznych gości, którzy w każdej chwili mogą sprezentować gola przeciwnikowi. A ponoć kryterium, które jest w tej całej sprawie najważniejsze stanowi umiejętność rozegrania piłki. Cóż, nie ma co się dziwić ewentualnym rozterkom Holendra i należy liczyć się z tym, że możemy go stracić. Szkoda by było, bo poprzedni sezon w Bayernie miał udany i absolutnie dawał argumenty, by na nim budować w przyszłości linię defensywną.
16.01.2024 08:38
Mimo wszystko zasłużenie Leverkusen wygrało, choć było blisko niespodzianki. Trzeba też przyznać, że bez Boniface i Wirtza (od początku meczu) ich gra w ofensywie już tak porywająco nie wygląda. Czasem wyjęcie ledwie jednego trybiku ze świetnie funkcjonującej maszyny może poważnie zakłócić jej działanie, a Nigeryjczyk był absolutnie kluczowy w układance Alonso. Zobaczymy jak to dalej będzie wyglądało, raczej zalecałbym jednak patrzenie na siebie. Aptekarze z pewnością jeszcze wtopią.
13.01.2024 17:29
@Herbatnik
A to wybacz, nieporozumienie. :)
13.01.2024 17:08
@Herbatnik
On tam gra tyle, ile grałby u Nas (czyt. w przypadku absencji podstawowych graczy). Wrócą Kossounou i Tapsoba, to Chorwat powędruje na ławkę. Nie nazwałbym tego 'radzeniem sobie dobrze', ale to było do przewidzenia. Leverkusen sprowadzając go do siebie zabezpieczyło się po prostu na wypadek, gdyby trzeba było rotować składem - czyli coś o czym zapomnieliśmy przy oddawaniu Josipa My.
13.01.2024 16:23
To mógłby być spoko ruch. Czekamy.
12.01.2024 12:47
Nic innego przecież powiedzieć nie może (i dla dobra sprawy nawet nie powinien). Czy będzie cenny to się okaże - moim zdaniem jak najbardziej nie.
12.01.2024 11:51
@bayern1987dwa
Ależ ja również jestem zdania, że Leverkusen będące pod presją (a stawiam, że mogą się wyłożyć nawet na ostatniej prostej) jak najbardziej może potracić punkty. Ba, oni zdecydowanie wcześniej mogą stracić swą przewagę. Nie lubię patrzeć na drużyny dookoła, bo My sami mamy swoje problemy i sami musimy regularnie punktować. Nie wiem tylko co Twój wpis o Aptekarzach ma wspólnego z moim komentarzem. :)
12.01.2024 11:03
@bayern1987dwa
Takich, które by "ciągle wywierały presję na Bayernie" nie ma w ogóle. Są jednorazowe wyskoki, trwające maksymalnie 2, 3 sezony i to wszystko. Boleję nad tym, ale taka jest rzeczywistość. Po sezonie z resztą, jeśli nie wydarzy się nic nadspodziewanego Aptekarze prawdopodobnie zostaną rozkupieni (poza Boniface pewnie Wirtz, Palacios, Tapsoba i przede wszystkim Alonso).
12.01.2024 10:30
Dla Nas jak najbardziej korzystne warunki. Dla Dier'a również. Totki niespecjalnie o swą perłę walczyły. Słowem - wszyscy chyba zadowoleni.
11.01.2024 20:52
Szczerze pisząc on chyba nawet o to "uzupełnienie kadry" będzie musiał walczyć. :)
11.01.2024 14:02
@Kimas
Równie dobrze możemy zaraz zacząć ściągać graczy z drugiej ligi dowolnego kraju i później twierdzić, że "przecież on w Bayernie jeszcze nie wyszedł na boisko, poczekajmy". I z tym posiłkowaniem się juniorami osobiście bym się nie zapędzał - wcale nie wiem, czy byłaby to gorsza opcja.
Nie dziwię się nikomu, kto ten transfer przyrównuje do Sarra, czy innego Tasciego. Ot, podobny zapychacz. Życzę jednak powodzenia Anglikowi, bo nie za bardzo mam wyjście.
11.01.2024 12:31
No cóż... Powodzenia. Brzydko pisząc dodatkowy wypełniacz ławki jednak się zawsze przyda, a jakiś dorobek w końcu posiada.
11.01.2024 11:26
A z Naszej strony to już nie jest kwestia wiary, tylko po prostu kolejne, zwyczajne spóźnienie się.
11.01.2024 08:12
@Matilegolas
Ja rozumiem, że Benatia okazał się ostatecznie niewypałem, ale co on ma do rzeczonej dwójki (Dier, Blind), którzy już od "wejścia" byli/będą skazani na wypełnienie przestrzeni na ławce?
10.01.2024 18:48
To było coś fantastycznego, aczkolwiek solo Wirtza również zasługuje na uwagę.
10.01.2024 12:09
Zamiast Dragusina i Mukiele może być Dier i jakiś inny odrzut. Trzeba czekać, na razie wygląda to słabo (wliczając fakt, że mamy już 10.01).
10.01.2024 10:33
@Ivan7
To prawda, może być zatem bardzo przydatny. Zobaczymy jednak co z tego wyjdzie.
09.01.2024 11:59
@sylwester123
To jest trochę taki Heiko Westermann. Chyba (podpieram swe zdanie zdaniem pewnej mojej domowniczki, znającej się na Serie A o wiele lepiej niż ja) warto, tym bardziej że kwestia dotyczy gracza niezwykle młodego.
09.01.2024 11:49
@Reeken89
Jeśli nie oczekiwałeś, to nie ma co teraz (w trosce o Twą podłogę) "padać ze śmiechu". :)
09.01.2024 10:23
@Reeken89
Przecież chyba już po letnim okienku jasne dla wszystkich było, że wielkich transferów zimą nie ma sensu oczekiwać. Kluby nie oddają wtedy (łatwo) swoich kluczowych zawodników, a kadrę zawsze kompletuje się maksymalnie na koniec sierpnia, zimą dokonując jedynie uzupełnień. Jeśli ktokolwiek jest zdziwiony takim stanem rzeczy, to chyba za krótko się tematem zajmuje. Nastąpiło to, czego się obawiałem po transferze Kane'a (czyli wszyscy byli skupieni wyłącznie na nim) i zapomniano o reszcie pozycji wymagających realnych wzmocnień. Raczej nie ma powodów, by się z tego śmiać - naturalna kolej rzeczy.
09.01.2024 10:14
@tapczan
Tylko że tych "opcji awaryjnych" to My już w ostatnich latach mieliśmy kilka, na czele z Blindem, czy wcześniej chociażby Kirchhoffem/Tascim. Choć nie jestem całkowitym przeciwnikiem ściągnięcia Diera (bo jednak swoje miejsce będzie znał i mimo wszystko doświadczenie posiada), to strasznie mizernie musiałaby wyglądać kadra, żeby łapał jakieś minuty. A już tragedią by było, gdyby musiał wejść na boisko w decydujących meczach. Dla Anglika sam fakt, że może przejść do Bayernu to jakby złapać Boga za nogi.
Liczę, że dopięty zostanie transfer Dragusina i temat Diera wygaśnie.
09.01.2024 09:09
[*]
09.01.2024 06:49
Wolałbym już chyba doczekać jakoś do lata i spróbować ściągnąć do środka pola opcję nie tylko klasową, ale i bardziej przyszłościową. Palhinha po sezonie skończy 29 lat, a w jego CV nie widnieją kluby pokroju Bayernu, mimo iż w PL miewał b. dobre występy. Transfer mimo wszystko obarczony ryzykiem, a już na pewno nie za kwotę, jakiej oczekuje Fulham.
06.01.2024 09:11
@SammyKufour
Na dowód tego, że De Ligt jest mniej przydatny i skuteczny podajesz mi statystykę... żółtych kartek w stosunku do rozegranych minut? :)
Pomijając pozostałe składowe (np. kontuzja) nie jest to IMO wyznacznik, a próba jakiegokolwiek wytłumaczenia stawiania De Ligta niżej od pozostałej dwójki stoperów. I żeby była jasność - Holender również błędy popełnia, ale robił to chyba jakoś rzadziej od rzeczonej dwójki. Reszta to kwestie czysto taktyczne, gdzie pomysł Tuchela i tak nie działa (bo tracimy bramki czasem wręcz w kuriozalny sposób).
03.01.2024 12:52
@SammyKufour
"Teraz za każdym razem, gdy wychodzi do wyższego pressingu to zazwyczaj kończy się to faulem na żółtą kartkę, te jego wślizgi i "przerywanie" akcji."
Nie zauważyłem czegoś takiego, chyba że pijesz jedynie do pojedynczego meczu. Kim i Upa są tak niepewni, że pierwszy w każdej chwili może zaliczyć asystę dla drużyny przeciwnej, a drugi przegrywa większość pojedynków "ciało w ciało", co z resztą przy jego gabarytach pozwala sądzić, że jest to bardziej wina złego timingu (a to już ciężko wyplenić). Zagadką dla mnie pozostaje stawianie Holendra przez Tuchela na trzecim miejscu w jego osobistym, mocno kontrowersyjnym rankingu obrońców (bo przecież tych tłumaczeń o wyprowadzaniu piłki, mając w drużynie Koreańczyka nikt chyba na poważnie nie bierze).
03.01.2024 11:41
@Lampo
Tel to perełka, którą na ten moment zwyczajnie marnujemy. Piłkarz w jego wieku powinien po prostu grać, a mieliśmy już kilka przykładów, gdy kompletnie do niczego z perspektywy dalszego rozwoju nie potrzebujący gry Choupo-Moting (no chyba, że dla podbicia ceny za niego) grał kosztem młodego Francuza. Nie twierdzę, że Mathys musi występować absolutnie w każdym meczu, ale jego wiek łaknie minut. Pomysł z wypożyczeniem nie wydaje mi się korzystny dla żadnej ze stron, bo tutaj mógłby terminować u obywatela Kane'a, podnosząc swe umiejętności. Kwestia jedynie tego, by w 2024 dostawał więcej szans. A nie wiem czy na to się zanosi, skoro Tuchel wiele spotkań rozgrywa "na styk" i czasem nie dokonuje ŻADNYCH zmian, bo "nie chce zaburzać rytmu".
03.01.2024 11:34
Chyba "To jeden z niewielu mądrych ruchów Brazzo".
Trzymam kciuki, żeby ktoś go ostro przepłacił. Stawiam na United. :)
03.01.2024 10:08
Bardzo fajnie. A zatem czekam na rezultat.
02.01.2024 12:57
Zły stan mentalny mógł być pokłosiem również fatalnej decyzji o zmianie trenera w kluczowym momencie sezonu, która wywróciła do góry nogami praktycznie wszystko jeśli chodzi o przygotowanie do spotkań. Z resztą nie ma co teraz tego brać na poważnie, sam Tuchel ma wiele za uszami i wcale w lepszej kondycji fizyczno - psychicznej zespołu nie oglądamy. Ja cierpliwie czekam na wiosnę i decydujące rozstrzygnięcia, które zweryfikują Naszego trenera.
02.01.2024 08:39
Wolałbym zdecydowanie przedłużenie kontraktu z Kanadyjczykiem. Jest już jednak dosyć późno i możemy nie mieć innego wyjścia, jak się z nim rozstać.
29.12.2023 13:50
Pytam pozostałych komentujących, bo może mi gdzieś umknęło - czy Pan Kapitan przeprosił w końcu klub/kibiców?
29.12.2023 13:39
Dla tak grającej reprezentacji Niemiec sporym sukcesem będzie wyjście z tej grupy.
28.12.2023 14:28
Cała Europa już drży, a obrońcy wznoszą modły, aby w meczu przeciwko Nam odbita od nich piłka nie wyszła poza linię końcową.
26.12.2023 20:59
Nie ma co już tego rozgrzebywać, Uli po raz kolejny kompletnie niepotrzebnie coś wtedy palnął (z resztą powinien całkowicie zaniechać wypowiadania się publicznie, bo pewnie palnie jeszcze nie raz). Zwolnienie owej dwójki było wystarczającym przyznaniem się do błędu i na tym należało poprzestać.
26.12.2023 13:11
W Serie A swego czasu Piątek też był na ustach wszystkich. Chyba nawet tutaj padały pomysły o sprowadzeniu go w miejsce... Lewandowskiego.
W przypadku Zirkzee wystarczy, że Bayern ma klauzulę 50% zysku od następnej sprzedaży gracza. Dlatego mocno kibicuję, aby permanentnie topiącemu pieniądze w przepłaconych piłkarzach United udało się dopiąć tę transakcję.
26.12.2023 12:01
Niech się jeszcze pojedynczo każdy Nasz piłkarz wypowie, coby każdy klub na świecie już wiedział i później dyktował wyższe ceny.
22.12.2023 09:08
@Lampo
Gdyby tłumaczyć brak minut w ten sposób "może Tel jest bez formy" i odnieść to do Naszych innych graczy, to mielibyśmy prawdopodobnie problem ze skompletowaniem jedenastki na mecz.
21.12.2023 10:46
Jeśli jest on życzeniem Tuchela, to mam nadzieję że nikt w Bayernie nie będzie tak głupi by je spełnić.
19.12.2023 14:14
Jeśli nasza gra i forma będzie wyglądała tak jak wygląda, to szykuje się bardzo wyrównany dwumecz. Jeśli jednak na wiosnę coś drgnie i będziemy potrafili wykorzystać swój potencjał ofensywny - po Lazio nie będzie co zbierać. Ale na razie to czcze prośby. Przy Tuchelu ciężko cokolwiek brać za pewnik.
18.12.2023 12:28
Każda z tych ekip jest jak najbardziej do pokonania. Kłopot w tym, że jeśli gra i forma się nie zmieni, My też będziemy jak najbardziej do pokonania.
15.12.2023 10:13
@Pavelak
"Ogólnie zaryzykuję stwierdzeniem, że VfB bez niego spuchnie na wiosnę. "
To nie jest żadne ryzykowne stwierdzenie, a najbardziej prawdopodobny scenariusz. VFB to w dużej mierze zespół złożony z bardzo przeciętnych piłkarzy, a w tym sezonie trafili po prostu na swój czas i Guirassy'ego w formie. Niespecjalnie kibicuję im też jeśli chodzi o walkę o LM - później jak taki jednosezonowy, bundesligowy średniak z niskim potencjałem się tam dostanie, to i o wywalczenie miejsca w LE ciężko (widać na przykładzie Unionu).
Ja bym go raczej widział w BVB i na ich miejscu o niego zabiegał. U Nas lwia część budżetu pójdzie na inne pozycje (mam nadzieję).
14.12.2023 18:57
@Reeken89
Gdyby nie ten nieszczęsny mecz Kopenhagą mielibyśmy jeszcze jedną okazałą statystykę, która zostałaby na zawsze. Trudno.
@bayern1987dwa
Nie ma się co dziwić, że BVB była spisywana na straty - po finiszu poprzedniego sezonu i transferach jakie przeprowadzili sami dali solidne podstawy, by w nich nie wierzyć. Sprawili jednak miłą niespodziankę i wypada gratulować.
14.12.2023 09:23
United w tegorocznej edycji LM zdołało wygrać ledwie jedno spotkanie (i to też ledwo), więc jakieś szczególnej radości po zwycięstwie nad nimi nie czuję. Realne sprawdziany nadejdą już niebawem i wówczas będziemy mieli również czas rozliczeń.
13.12.2023 06:55
De Ligt nie ma umiejętności do gry z piłką i jej wyprowadzania, ale Upa i Kim mają (zwłaszcza ten drugi). :)
12.12.2023 18:47
@bawaria42
To też prawda, ale trzeba zwrócić uwagę kim go zastąpimy. Guerreiro? Więcej się leczy niż gra. Theo Hernandez? On kosztuje, a to nie FM - poza tym mamy inne pozycje do wzmocnienia. Bardzo łatwo jest zawsze pisać o tym kogo w klubie już nie chcemy, ale przeprowadzenie rewolucji kadrowej wymaga sporo kasy i czasu. Nie wiem czy jesteśmy na to gotowi.
12.12.2023 13:11
@seba
Absolutnie Davies'a bronić nie zamierzam, ale obniżka formy również może wynikać z braku pewności co do tego gdzie będzie w przyszłym roku grał. Jeśli jednak trzeba będzie mu dać chore pieniądze, to niech idzie gdzie chce (a wiadomo gdzie chce).
12.12.2023 12:17
Mecz dwóch bardzo zabawnie grających drużyn. :)
11.12.2023 16:46
@Matilegolas
W takim momencie sezonu nie można zwalniać trenera. ;)
11.12.2023 10:36
Nic się nie dzieje, proszę się rozejść.
11.12.2023 09:32
@fiidoo
Jasne, każdy może sobie mieć własny odbiór, nawet całkowicie sprzeczny z rzeczywistością. Nie jest to zabronione.
10.12.2023 19:44
@fiidoo
Fullkrug miał piłkę meczową? W takim razie wcześniej na nodze piłkę na gola mieli: dwukrotnie Xhaka, dwukrotnie Wirtz (raz zdobył, ale był spalony), Boniface i Palacios. Pisząc, że dyktujące tempo i tworzące przez całe spotkanie sytuacje Leverkusen na farcie zdobyło punkt z BVB udowadniasz, że nie widziałeś tego meczu (sytuację Fullkruga ciężko nawet nazwać "piłką meczową", a jeśli już to była to jedyna - nie licząc bramki - okazja Dortmundu w ciągu całych 90-ciu minut).
10.12.2023 19:31
@fiidoo
Leverkusen powinno przegrać mecz z BVB? Ja tam widziałem drużynę, która grała w piłkę (Bayer) i drużynę, która przeszkadzała (Dortmund) i to raczej Borussia powinna dziękować niebiosom za remis.
10.12.2023 18:05
W sumie szkoda, że Leverkusen tego meczu nie łyknęło. Stuttgart to drużyna złożona z bardzo przeciętnych piłkarzy, mająca jedynie swój czas i Guirassy'ego. Później taki zespół przy nieszczęśliwym splocie zdarzeń wchodzi do LM i z powodu braku doświadczenia/umiejętności dostaje srogą lekcję, nie wchodząc nawet do LE (po sezonie w VFB Gwinejczyka już prawdopodobnie nie będzie, a bez niego i Heidenheim stanowi dla Stuttgartu wyzwanie).
Zauważyłem jedną nowinkę taktyczną po Naszej stronie. Mamy się szybko kłaść na ziemię w przypadku każdej stykowej sytuacji. I to chyba tyle.
Tak poza tym nie istniejemy.
10.02.2024 19:27
Ulubione danie Tuchela? Danie w gębę De Ligtowi.
Jeśli to nie jakiś drobny uraz Holendra (albo inny problem natury niepodlegającej trenerowi), to chyba bardziej ewidentnego dowodu na zwykłe uprzedzenie do jego osoby nie potrzeba.
Oby w tym szaleństwie była jakaś metoda.
10.02.2024 17:59
Mam inne zdanie na ten temat.
10.02.2024 10:40
To ten rekord wynosi dwa mecze? (dwie kolejki temu zremisowali z Gladbach)
10.02.2024 10:22
"Nieco lepszą sytuację kadrową ma z kolei trener Bayeru 04 Leverkusen, czyli Xabi Alonso, który będzie zmuszony radzić sobie w najgorszym wypadku bez czterech zawodników w swojej kadrze."
Ilościowo owszem, sytuacja kadrowa Leverkusen wygląda lepiej. Ale biorąc pod uwagę fakt, iż Boniface i Palacios (chyba nawet bardziej Argentyńczyk) są absolutnie kluczowi w układance Alonso, a Kossounou to gracz nie do ruszenia z pierwszej jedenastki osłabienia te swym ciężarem gatunkowym są równie dotkliwe (a być może bardziej) jak Nasze. Tak czy inaczej wymówek o absencjach na wytłumaczenie się żadna ze stron użyć po meczu nie będzie mogła.
10.02.2024 09:39
Do pewnego momentu wyglądało to tragicznie, ale koniec końców udało się poszerzyć kadrę. Trudno nie odnieść jednak wrażenia, że do działania zmusiła Naszych władnych plaga urazów. Ciężko powiedzieć jakie (i czy w ogóle) byłyby te transfery, gdyby nie kontuzje.
09.02.2024 14:29
Proponowałbym jeszcze:
1. Kartkę zieloną gdy sędzia nie jest pewny czy w ogóle dać żółtą, a chce (kolorystycznie) dać nadzieję karanemu piłkarzowi na poprawę.
2. Kartkę czarną, by zdeprecjonować czerwoną.
3. Kartkę białą, gdy arbiter już naprawdę się poddaje i nie wie co zrobić.
08.02.2024 19:53
Ja również jak niżej @tapczan liczę na ucztę, choć zarówno Bayern jak i Aptekarze walczą z osłabieniami. Do końca sezonu jeszcze sporo kolejek i obie drużyny mogą nie raz gdzieś pogubić punkty, więc bezpośrednie spotkanie na tym etapie niczego nie przesądza, a co za tym idzie - nie sądzę byśmy byli świadkami piłkarskich szachów. A zwycięstwo w takim meczu (albo chociaż pokazanie się z dobrej strony) to w trwającej kampanii zawsze dodatkowy prestiż i kop motywacyjny.
08.02.2024 10:19
O wiele bardziej odpowiednia kwota za kogoś, kto dwa lata wstecz od transferu do Nas biegał jeszcze po boiskach w Azji, a rok wcześniej w Turcji, do Monachium przychodząc jako spory znak zapytania.
07.02.2024 19:11
Bez szału, ale chyba już nieco lepiej. Ciężko na tle defensywnie grającego, nie mającego zbyt wiele argumentów Gladbach ocenić obiektywnie, czy to była faktycznie jakaś poprawa. Generalnie jednak cieszy zwycięstwo. Kolejne spotkanie to o wiele większy sprawdzian.
03.02.2024 17:32
Nie było to wybitne spotkanie w Naszym wykonaniu (co chyba nie jest niespodzianką), sporo też 'pomogło' defensywne nastawienie Gladbach (grali podobnie do Unionu przeciwko Nam, też nie mając za bardzo argumentów), ale liczą się trzy punkty i zwycięstwo. Następny mecz będzie jednak o wiele trudniejszy.
03.02.2024 17:25
Gramy w zasadzie tak jak zwykle w tym sezonie. Na szczęście dla Nas Gladbach podeszło do meczu całkiem podobnie do Unionu - strzelili co prawda bramkę, ale nie wykazują kompletnie ochoty na ofensywę. Przynajmniej na razie. Myślę, że jednak mamy sporą szansę na trzy punkty.
03.02.2024 16:23
A może jakaś reakcja ze strony klubu? Może jakaś reprymenda z góry, albo chociaż rozmowa z trenerem za zamkniętymi drzwiami? Tego typu wypowiedzi bez dwóch zdań szkodzą Bayernowi.
29.01.2024 10:13
Nie zdziwiłoby mnie to. Przed transferem Boeya zwracałem na to uwagę - do końca okienka mało czasu, Galatasaray zdawało sobie sprawę z tego że Bayern potrzebuje na tę pozycję gracza, więc negocjacje mogą nie być łatwe. I jeśli faktycznie tak wyglądają szczegóły umowy, to Galata zachowała się niezwykle profesjonalnie pod względem dbałości o własne fundusze. My natomiast sami sobie problemów narobiliśmy i dlatego ponosimy koszty.
Co do Boeya - witamy i powodzenia.
28.01.2024 10:37
No i Gladbach wyszarpało punkt. W drugiej połowie bronili się już całą drużyną, a Leverkusen między 60-tą, a 70-tą minutą cudem chyba tylko tej bramki nie strzeliło. W każdym razie korzystny dla Nas wynik.
27.01.2024 20:24
Dwóch najbardziej doświadczonych graczy Bayernu bardzo chciało pomóc Augsburgowi pod koniec meczu, ale na szczęście się udało. Najważniejsze są trzy punkty.
27.01.2024 17:31
Prowadzimy wyżej, niż na to zasługujemy grą (być może na tym etapie właśnie w tym jest jakaś metoda). Tempo typowe dla Tuchela, gramy w ten sposób, jużżż dłuższszszy czasssss... zzzzzzz....
27.01.2024 16:30
Jesteśmy świadkami jak wyglądają ostatnie okienka, więc do jakichkolwiek transferowych plotek należy podchodzić z dużym dystansem. To byłoby bardzo dobre posunięcie moim zdaniem, ale znów łatwo nie będziemy mieli. Otwartą kwestią jest też to, pod czyimi skrzydłami Zubimendi miałby od lata u Nas występować (bo być może nastąpi jednak zmiana warty i przyjdzie ktoś z zupełnie nowym pomysłem).
26.01.2024 09:13
Szczerze pisząc poza meczami LM nie widziałem go nigdy w akcji. Zobaczymy w jakiej ostatecznie kwocie zamknie się ewentualny transfer, Galata też zdaje sobie sprawę że do końca okienka mało czasu, a My potrzebujemy jednak obrońcy, co negocjacji może nie ułatwić.
26.01.2024 09:06
Nie sądzę byśmy mając problem ze sprowadzeniem kogokolwiek nawet gdy Upa był zdrowy, ruszyli teraz po kolejnego ŚO, bo poziom trudności takiej operacji automatycznie wzrósł i też widzimy wszyscy co się dzieje w ostatnich tygodniach w kwestii planowania kadry na dalszą część sezonu. Tzn. może inaczej - kogoś tam pewnie sprowadzimy. Z naciskiem na "kogoś tam".
25.01.2024 11:53
@SammyKufour
A wskażesz mi miejsce, w którym napisałem że grał "słabo"? Napisałem jedynie, że stwierdzenie "był w świetnej formie" jest na wyrost. Pomiędzy czarnym, a białym jest jeszcze cała paleta kolorów.
25.01.2024 10:47
Z tym, że był ostatnio "w świetnej formie" to bym się aż tak nie zapędzał, ale strata ŚO w momencie, gdy dostępni są jedynie wracający dopiero De Ligt i mocno wątpliwy jakościowo Dier na pewno może zaboleć.
25.01.2024 08:51
"To był zupełnie inny występ niż w niedzielę, gdy Werder miał szanse na kontry już od samego początku."
Bo i Union grał inaczej - bardziej defensywnie, bez wyraźnych chęci do zrobienia Bayernowi krzywdy. Każdy zespół posiadający większy potencjał ofensywny i chcący go wykorzystać sprawiłby Nam wczoraj kłopot. Z Naszej strony zmiany intensywności nie zauważyłem, w takim tempie i bez pomysłów gramy już od dłuższego czasu. TT może oczywiście oceniać, że był to "dobry występ" na tle Berlińczyków, którzy w tym sezonie grają jeszcze brzydziej od Nas.
25.01.2024 08:48
Są trzy punkty i to jedyny pozytyw. Union prezentuje w tym sezonie w wielu spotkaniach jeszcze brzydszy futbol od Nas, więc stosując ten punkt odniesienia dziś graliśmy naprawdę ładniej od przeciwnika.
24.01.2024 22:33
Dobrze, że trafiliśmy dziś na defensywnie ustawiony, nie pragnący zrobić Nam wielkiej krzywdy zespół, bo znów mogłyby być problemy. Najważniejsze, że są 3 pkt. I to tyle z pozytywów.
24.01.2024 22:30
Union w przeciwieństwie do Werderu broni się głęboko i raczej nie wykazuje chęci do atakowania większą ilością piłkarzy. Jest więc szansa, że nie przegramy tego meczu.
24.01.2024 21:21
Przerażające wręcz, że za Trippiera wystosowaliśmy w ogóle pierwszą ofertę.
24.01.2024 17:01
Na razie udało Nam się pozyskać odrzut z Tottenhamu, walczymy z zapalczywością o kolejny odrzut z Newcastle i coraz więcej plotek odnośnie odejścia kilku graczy (bo w kwestii kontraktów również posucha). Słabiutko to wygląda na ten moment.
24.01.2024 11:30
Uli (na podstawie jego ostatnich wypowiedzi i działań) ma najprawdopodobniej początki demencji i powinien być stopniowo odsuwany od jakichkolwiek obowiązków/wypowiedzi publicznych. Smutne, ale niestety pewnych rzeczy się nie przeskoczy.
23.01.2024 20:42
Dobrze że do końca zimowego okienka jeszcze kupa czasu na to, by zacząć działać.
23.01.2024 20:04
Dokładnie, trenerów w tak kluczowym momencie sezonu w Bayernie się nie zwalnia. ;)
22.01.2024 08:50
Wolno, ospale, bez ikry. Jakieś minimalne przebudzenie nastąpiło po strzeleniu bramki przez Werder, ale to żadne tłumaczenie. Plan taktyczny Tuchela jednak zespół wykonał - tak gramy przecież już teraz praktycznie cały czas, wciąż licząc że przy tej bezjajeczności tablica wyników okaże się po 90-tej minucie sprzymierzeńcem.
21.01.2024 17:45
Zaraz po losowaniu stwierdziłem, że będzie to wyrównany pojedynek, a mecz z Werderem w zasadzie mnie tylko w tym utwierdził (a nawet zasiał spore ziarno wątpliwości).
21.01.2024 17:36
Z wyniku Tuchel z pewnością nie jest zadowolony, ze stylu natomiast chyba jak najbardziej - to był dokładnie jego styl, którym marnuje potencjał tej drużyny od dłuższego czasu.
Swoją drogą z Lazio zapowiada się bardzo wyrównany dwumecz.
21.01.2024 17:33
Brak jakiejkolwiek ikry, nawet już Werder pogrywa sobie czasem na Naszej połowie na jeden kontakt. Dużo Naszych spotkań jednak wyglądało ostatnio w ten sposób, więc myślę że Tuchel może być zadowolony z postawy zespołu.
21.01.2024 16:22
Jeśli zamiast Dragusina i Mukiele będą ostatecznie Dier i Trippier, to nie będzie chyba najlepszy początek pracy ludzi odpowiedzialnych u Nas za transfery. :)
21.01.2024 10:04
Ten wybór chyba w wystarczający sposób pokazuje w jak głębokim kryzysie pogrążona jest kadra Niemiec.
21.01.2024 09:22
Trzeba przyznać, że dla postronnego widza ładny dla oka meczyk.
20.01.2024 20:27
Jeśli tak się skończy, to Lipsk swoim ustawianiem się w obronie podarował dzisiaj Bayerowi te trzy punkty.
20.01.2024 20:23
Leverkusen już w poprzedniej kolejce nie bez problemów wygrało z Augsburgiem, grając na innych (słabszych) obrotach zwłaszcza w ofensywie. Jednak strata ważnego elementu układanki (Boniface) bardzo często potrafi spowodować zatarcie trybów w maszynie, a dziś przeciwnik zdecydowanie bardziej wymagający. Ciężko im dzisiaj będzie choćby o ten punkt, jak jednak zawsze powtarzam - My mamy swoje problemy i nie oglądając się na innych sami musimy starać się regularnie punktować.
20.01.2024 19:23
"Moim zdaniem zaburzyło by to równowagę w obronie. Obrona to specyficzba formacja gdzie piłkarze muszą się czuć dobrze ze sobą, być zgranym."
O Naszej linii defensywnej można powiedzieć/napisać wiele, ale na pewno nie to, że jest tam jakaś "równowaga" i "zgranie". W tym właśnie sęk, że gdyby De Ligt przegrywał rywalizację o skład z dwiema skałami nie do przejścia, świetnie rozumiejącymi się na boisku, to prawdopodobnie admiratorów pozbycia się Holendra już latem byłoby zdecydowanie więcej. Na razie wygląda na to, że Mathijs jest trzecim wyborem (przy całej świadomości, że przyplątały się urazy), bo... tak.
Wracając jeszcze do Twoich słów - "Moim zdaniem zaburzyło by to równowagę w obronie. " Dokładnie w taki sam sposób równowagę zaburza ciągłe kupowanie i sprzedawanie nowych stoperów.
20.01.2024 12:18
Ciągle leczący się Lucas był tolerowany przez 4 lata, a Holender już po drugim sezonie (w dodatku pierwszy mając całkiem udany) ma wylecieć? Po to inwestowane były pieniądze w De Ligta, by przyszedł Tuchel, stwierdził "on mi nie pasuje" i to wystarczyło? Nie wierzę w tę plotkę, aż takich idiotów na pewno w klubie nie mamy.
20.01.2024 06:50
I znów (gdy człowiek w tym wieku pragnie zmian jak rolnik suszy) muszę się do czegoś przyzwyczajać... Ogólnie fajny projekt.
19.01.2024 10:13
@mic
Od pamiętnego sezonu znalazłoby się jeszcze kilku graczy, którzy notują "zjazd". :)
18.01.2024 11:27
Chciałbym, by został. Jeśli jednak za wszelką cenę będzie chciał odejść, to nie ma co go na siłę trzymać. Wyciągnąć za niego jak najwięcej i szukać następcy - a to proste może nie być.
18.01.2024 10:07
Hernandez przez cztery (!) lata walczył u Nas z kontuzjami, Holender natomiast gra w Bayernie drugi rok, w poprzednim wychodząc na boisko jednak dosyć często i wywiązując się ze swoich zadań co najmniej dobrze. Absolutnie bym go nie stawiał obok Lucasa, ani tym bardziej skreślał.
17.01.2024 12:39
Oby przede wszystkim strzelał bramki w decydujących meczach. Pobicie rekordu to rzecz poboczna, aczkolwiek mile widziana. Moim zdaniem będzie ciężko.
Tylko bez kontuzji...
16.01.2024 11:34
Zrozumiałbym jeszcze rezygnowanie z De Ligta, gdybyśmy w podstawie mieli obrońców pokroju Nesty, czy Maldiniego. Ale tam jest... dwóch elektrycznych gości, którzy w każdej chwili mogą sprezentować gola przeciwnikowi. A ponoć kryterium, które jest w tej całej sprawie najważniejsze stanowi umiejętność rozegrania piłki. Cóż, nie ma co się dziwić ewentualnym rozterkom Holendra i należy liczyć się z tym, że możemy go stracić. Szkoda by było, bo poprzedni sezon w Bayernie miał udany i absolutnie dawał argumenty, by na nim budować w przyszłości linię defensywną.
16.01.2024 08:38
Mimo wszystko zasłużenie Leverkusen wygrało, choć było blisko niespodzianki. Trzeba też przyznać, że bez Boniface i Wirtza (od początku meczu) ich gra w ofensywie już tak porywająco nie wygląda. Czasem wyjęcie ledwie jednego trybiku ze świetnie funkcjonującej maszyny może poważnie zakłócić jej działanie, a Nigeryjczyk był absolutnie kluczowy w układance Alonso. Zobaczymy jak to dalej będzie wyglądało, raczej zalecałbym jednak patrzenie na siebie. Aptekarze z pewnością jeszcze wtopią.
13.01.2024 17:29
@Herbatnik
A to wybacz, nieporozumienie. :)
13.01.2024 17:08
@Herbatnik
On tam gra tyle, ile grałby u Nas (czyt. w przypadku absencji podstawowych graczy). Wrócą Kossounou i Tapsoba, to Chorwat powędruje na ławkę. Nie nazwałbym tego 'radzeniem sobie dobrze', ale to było do przewidzenia. Leverkusen sprowadzając go do siebie zabezpieczyło się po prostu na wypadek, gdyby trzeba było rotować składem - czyli coś o czym zapomnieliśmy przy oddawaniu Josipa My.
13.01.2024 16:23
To mógłby być spoko ruch. Czekamy.
12.01.2024 12:47
Nic innego przecież powiedzieć nie może (i dla dobra sprawy nawet nie powinien). Czy będzie cenny to się okaże - moim zdaniem jak najbardziej nie.
12.01.2024 11:51
@bayern1987dwa
Ależ ja również jestem zdania, że Leverkusen będące pod presją (a stawiam, że mogą się wyłożyć nawet na ostatniej prostej) jak najbardziej może potracić punkty. Ba, oni zdecydowanie wcześniej mogą stracić swą przewagę. Nie lubię patrzeć na drużyny dookoła, bo My sami mamy swoje problemy i sami musimy regularnie punktować. Nie wiem tylko co Twój wpis o Aptekarzach ma wspólnego z moim komentarzem. :)
12.01.2024 11:03
@bayern1987dwa
Takich, które by "ciągle wywierały presję na Bayernie" nie ma w ogóle. Są jednorazowe wyskoki, trwające maksymalnie 2, 3 sezony i to wszystko. Boleję nad tym, ale taka jest rzeczywistość. Po sezonie z resztą, jeśli nie wydarzy się nic nadspodziewanego Aptekarze prawdopodobnie zostaną rozkupieni (poza Boniface pewnie Wirtz, Palacios, Tapsoba i przede wszystkim Alonso).
12.01.2024 10:30
Dla Nas jak najbardziej korzystne warunki. Dla Dier'a również. Totki niespecjalnie o swą perłę walczyły. Słowem - wszyscy chyba zadowoleni.
11.01.2024 20:52
Szczerze pisząc on chyba nawet o to "uzupełnienie kadry" będzie musiał walczyć. :)
11.01.2024 14:02
@Kimas
Równie dobrze możemy zaraz zacząć ściągać graczy z drugiej ligi dowolnego kraju i później twierdzić, że "przecież on w Bayernie jeszcze nie wyszedł na boisko, poczekajmy". I z tym posiłkowaniem się juniorami osobiście bym się nie zapędzał - wcale nie wiem, czy byłaby to gorsza opcja.
Nie dziwię się nikomu, kto ten transfer przyrównuje do Sarra, czy innego Tasciego. Ot, podobny zapychacz. Życzę jednak powodzenia Anglikowi, bo nie za bardzo mam wyjście.
11.01.2024 12:31
No cóż... Powodzenia. Brzydko pisząc dodatkowy wypełniacz ławki jednak się zawsze przyda, a jakiś dorobek w końcu posiada.
11.01.2024 11:26
A z Naszej strony to już nie jest kwestia wiary, tylko po prostu kolejne, zwyczajne spóźnienie się.
11.01.2024 08:12
@Matilegolas
Ja rozumiem, że Benatia okazał się ostatecznie niewypałem, ale co on ma do rzeczonej dwójki (Dier, Blind), którzy już od "wejścia" byli/będą skazani na wypełnienie przestrzeni na ławce?
10.01.2024 18:48
To było coś fantastycznego, aczkolwiek solo Wirtza również zasługuje na uwagę.
10.01.2024 12:09
Zamiast Dragusina i Mukiele może być Dier i jakiś inny odrzut. Trzeba czekać, na razie wygląda to słabo (wliczając fakt, że mamy już 10.01).
10.01.2024 10:33
@Ivan7
To prawda, może być zatem bardzo przydatny. Zobaczymy jednak co z tego wyjdzie.
09.01.2024 11:59
@sylwester123
To jest trochę taki Heiko Westermann. Chyba (podpieram swe zdanie zdaniem pewnej mojej domowniczki, znającej się na Serie A o wiele lepiej niż ja) warto, tym bardziej że kwestia dotyczy gracza niezwykle młodego.
09.01.2024 11:49
@Reeken89
Jeśli nie oczekiwałeś, to nie ma co teraz (w trosce o Twą podłogę) "padać ze śmiechu". :)
09.01.2024 10:23
@Reeken89
Przecież chyba już po letnim okienku jasne dla wszystkich było, że wielkich transferów zimą nie ma sensu oczekiwać. Kluby nie oddają wtedy (łatwo) swoich kluczowych zawodników, a kadrę zawsze kompletuje się maksymalnie na koniec sierpnia, zimą dokonując jedynie uzupełnień. Jeśli ktokolwiek jest zdziwiony takim stanem rzeczy, to chyba za krótko się tematem zajmuje. Nastąpiło to, czego się obawiałem po transferze Kane'a (czyli wszyscy byli skupieni wyłącznie na nim) i zapomniano o reszcie pozycji wymagających realnych wzmocnień. Raczej nie ma powodów, by się z tego śmiać - naturalna kolej rzeczy.
09.01.2024 10:14
@tapczan
Tylko że tych "opcji awaryjnych" to My już w ostatnich latach mieliśmy kilka, na czele z Blindem, czy wcześniej chociażby Kirchhoffem/Tascim. Choć nie jestem całkowitym przeciwnikiem ściągnięcia Diera (bo jednak swoje miejsce będzie znał i mimo wszystko doświadczenie posiada), to strasznie mizernie musiałaby wyglądać kadra, żeby łapał jakieś minuty. A już tragedią by było, gdyby musiał wejść na boisko w decydujących meczach. Dla Anglika sam fakt, że może przejść do Bayernu to jakby złapać Boga za nogi.
Liczę, że dopięty zostanie transfer Dragusina i temat Diera wygaśnie.
09.01.2024 09:09
[*]
09.01.2024 06:49
Wolałbym już chyba doczekać jakoś do lata i spróbować ściągnąć do środka pola opcję nie tylko klasową, ale i bardziej przyszłościową. Palhinha po sezonie skończy 29 lat, a w jego CV nie widnieją kluby pokroju Bayernu, mimo iż w PL miewał b. dobre występy. Transfer mimo wszystko obarczony ryzykiem, a już na pewno nie za kwotę, jakiej oczekuje Fulham.
06.01.2024 09:11
@SammyKufour
Na dowód tego, że De Ligt jest mniej przydatny i skuteczny podajesz mi statystykę... żółtych kartek w stosunku do rozegranych minut? :)
Pomijając pozostałe składowe (np. kontuzja) nie jest to IMO wyznacznik, a próba jakiegokolwiek wytłumaczenia stawiania De Ligta niżej od pozostałej dwójki stoperów. I żeby była jasność - Holender również błędy popełnia, ale robił to chyba jakoś rzadziej od rzeczonej dwójki. Reszta to kwestie czysto taktyczne, gdzie pomysł Tuchela i tak nie działa (bo tracimy bramki czasem wręcz w kuriozalny sposób).
03.01.2024 12:52
@SammyKufour
"Teraz za każdym razem, gdy wychodzi do wyższego pressingu to zazwyczaj kończy się to faulem na żółtą kartkę, te jego wślizgi i "przerywanie" akcji."
Nie zauważyłem czegoś takiego, chyba że pijesz jedynie do pojedynczego meczu. Kim i Upa są tak niepewni, że pierwszy w każdej chwili może zaliczyć asystę dla drużyny przeciwnej, a drugi przegrywa większość pojedynków "ciało w ciało", co z resztą przy jego gabarytach pozwala sądzić, że jest to bardziej wina złego timingu (a to już ciężko wyplenić). Zagadką dla mnie pozostaje stawianie Holendra przez Tuchela na trzecim miejscu w jego osobistym, mocno kontrowersyjnym rankingu obrońców (bo przecież tych tłumaczeń o wyprowadzaniu piłki, mając w drużynie Koreańczyka nikt chyba na poważnie nie bierze).
03.01.2024 11:41
@Lampo
Tel to perełka, którą na ten moment zwyczajnie marnujemy. Piłkarz w jego wieku powinien po prostu grać, a mieliśmy już kilka przykładów, gdy kompletnie do niczego z perspektywy dalszego rozwoju nie potrzebujący gry Choupo-Moting (no chyba, że dla podbicia ceny za niego) grał kosztem młodego Francuza. Nie twierdzę, że Mathys musi występować absolutnie w każdym meczu, ale jego wiek łaknie minut. Pomysł z wypożyczeniem nie wydaje mi się korzystny dla żadnej ze stron, bo tutaj mógłby terminować u obywatela Kane'a, podnosząc swe umiejętności. Kwestia jedynie tego, by w 2024 dostawał więcej szans. A nie wiem czy na to się zanosi, skoro Tuchel wiele spotkań rozgrywa "na styk" i czasem nie dokonuje ŻADNYCH zmian, bo "nie chce zaburzać rytmu".
03.01.2024 11:34
Chyba "To jeden z niewielu mądrych ruchów Brazzo".
Trzymam kciuki, żeby ktoś go ostro przepłacił. Stawiam na United. :)
03.01.2024 10:08
Bardzo fajnie. A zatem czekam na rezultat.
02.01.2024 12:57
Zły stan mentalny mógł być pokłosiem również fatalnej decyzji o zmianie trenera w kluczowym momencie sezonu, która wywróciła do góry nogami praktycznie wszystko jeśli chodzi o przygotowanie do spotkań. Z resztą nie ma co teraz tego brać na poważnie, sam Tuchel ma wiele za uszami i wcale w lepszej kondycji fizyczno - psychicznej zespołu nie oglądamy. Ja cierpliwie czekam na wiosnę i decydujące rozstrzygnięcia, które zweryfikują Naszego trenera.
02.01.2024 08:39
Wolałbym zdecydowanie przedłużenie kontraktu z Kanadyjczykiem. Jest już jednak dosyć późno i możemy nie mieć innego wyjścia, jak się z nim rozstać.
29.12.2023 13:50
Pytam pozostałych komentujących, bo może mi gdzieś umknęło - czy Pan Kapitan przeprosił w końcu klub/kibiców?
29.12.2023 13:39
Dla tak grającej reprezentacji Niemiec sporym sukcesem będzie wyjście z tej grupy.
28.12.2023 14:28
Cała Europa już drży, a obrońcy wznoszą modły, aby w meczu przeciwko Nam odbita od nich piłka nie wyszła poza linię końcową.
26.12.2023 20:59
Nie ma co już tego rozgrzebywać, Uli po raz kolejny kompletnie niepotrzebnie coś wtedy palnął (z resztą powinien całkowicie zaniechać wypowiadania się publicznie, bo pewnie palnie jeszcze nie raz). Zwolnienie owej dwójki było wystarczającym przyznaniem się do błędu i na tym należało poprzestać.
26.12.2023 13:11
W Serie A swego czasu Piątek też był na ustach wszystkich. Chyba nawet tutaj padały pomysły o sprowadzeniu go w miejsce... Lewandowskiego.
W przypadku Zirkzee wystarczy, że Bayern ma klauzulę 50% zysku od następnej sprzedaży gracza. Dlatego mocno kibicuję, aby permanentnie topiącemu pieniądze w przepłaconych piłkarzach United udało się dopiąć tę transakcję.
26.12.2023 12:01
Niech się jeszcze pojedynczo każdy Nasz piłkarz wypowie, coby każdy klub na świecie już wiedział i później dyktował wyższe ceny.
22.12.2023 09:08
@Lampo
Gdyby tłumaczyć brak minut w ten sposób "może Tel jest bez formy" i odnieść to do Naszych innych graczy, to mielibyśmy prawdopodobnie problem ze skompletowaniem jedenastki na mecz.
21.12.2023 10:46
Jeśli jest on życzeniem Tuchela, to mam nadzieję że nikt w Bayernie nie będzie tak głupi by je spełnić.
19.12.2023 14:14
Jeśli nasza gra i forma będzie wyglądała tak jak wygląda, to szykuje się bardzo wyrównany dwumecz. Jeśli jednak na wiosnę coś drgnie i będziemy potrafili wykorzystać swój potencjał ofensywny - po Lazio nie będzie co zbierać. Ale na razie to czcze prośby. Przy Tuchelu ciężko cokolwiek brać za pewnik.
18.12.2023 12:28
Każda z tych ekip jest jak najbardziej do pokonania. Kłopot w tym, że jeśli gra i forma się nie zmieni, My też będziemy jak najbardziej do pokonania.
15.12.2023 10:13
@Pavelak
"Ogólnie zaryzykuję stwierdzeniem, że VfB bez niego spuchnie na wiosnę. "
To nie jest żadne ryzykowne stwierdzenie, a najbardziej prawdopodobny scenariusz. VFB to w dużej mierze zespół złożony z bardzo przeciętnych piłkarzy, a w tym sezonie trafili po prostu na swój czas i Guirassy'ego w formie. Niespecjalnie kibicuję im też jeśli chodzi o walkę o LM - później jak taki jednosezonowy, bundesligowy średniak z niskim potencjałem się tam dostanie, to i o wywalczenie miejsca w LE ciężko (widać na przykładzie Unionu).
Ja bym go raczej widział w BVB i na ich miejscu o niego zabiegał. U Nas lwia część budżetu pójdzie na inne pozycje (mam nadzieję).
14.12.2023 18:57
@Reeken89
Gdyby nie ten nieszczęsny mecz Kopenhagą mielibyśmy jeszcze jedną okazałą statystykę, która zostałaby na zawsze. Trudno.
@bayern1987dwa
Nie ma się co dziwić, że BVB była spisywana na straty - po finiszu poprzedniego sezonu i transferach jakie przeprowadzili sami dali solidne podstawy, by w nich nie wierzyć. Sprawili jednak miłą niespodziankę i wypada gratulować.
14.12.2023 09:23
United w tegorocznej edycji LM zdołało wygrać ledwie jedno spotkanie (i to też ledwo), więc jakieś szczególnej radości po zwycięstwie nad nimi nie czuję. Realne sprawdziany nadejdą już niebawem i wówczas będziemy mieli również czas rozliczeń.
13.12.2023 06:55
De Ligt nie ma umiejętności do gry z piłką i jej wyprowadzania, ale Upa i Kim mają (zwłaszcza ten drugi). :)
12.12.2023 18:47
@bawaria42
To też prawda, ale trzeba zwrócić uwagę kim go zastąpimy. Guerreiro? Więcej się leczy niż gra. Theo Hernandez? On kosztuje, a to nie FM - poza tym mamy inne pozycje do wzmocnienia. Bardzo łatwo jest zawsze pisać o tym kogo w klubie już nie chcemy, ale przeprowadzenie rewolucji kadrowej wymaga sporo kasy i czasu. Nie wiem czy jesteśmy na to gotowi.
12.12.2023 13:11
@seba
Absolutnie Davies'a bronić nie zamierzam, ale obniżka formy również może wynikać z braku pewności co do tego gdzie będzie w przyszłym roku grał. Jeśli jednak trzeba będzie mu dać chore pieniądze, to niech idzie gdzie chce (a wiadomo gdzie chce).
12.12.2023 12:17
Mecz dwóch bardzo zabawnie grających drużyn. :)
11.12.2023 16:46
@Matilegolas
W takim momencie sezonu nie można zwalniać trenera. ;)
11.12.2023 10:36
Nic się nie dzieje, proszę się rozejść.
11.12.2023 09:32
@fiidoo
Jasne, każdy może sobie mieć własny odbiór, nawet całkowicie sprzeczny z rzeczywistością. Nie jest to zabronione.
10.12.2023 19:44
@fiidoo
Fullkrug miał piłkę meczową? W takim razie wcześniej na nodze piłkę na gola mieli: dwukrotnie Xhaka, dwukrotnie Wirtz (raz zdobył, ale był spalony), Boniface i Palacios. Pisząc, że dyktujące tempo i tworzące przez całe spotkanie sytuacje Leverkusen na farcie zdobyło punkt z BVB udowadniasz, że nie widziałeś tego meczu (sytuację Fullkruga ciężko nawet nazwać "piłką meczową", a jeśli już to była to jedyna - nie licząc bramki - okazja Dortmundu w ciągu całych 90-ciu minut).
10.12.2023 19:31
@fiidoo
Leverkusen powinno przegrać mecz z BVB? Ja tam widziałem drużynę, która grała w piłkę (Bayer) i drużynę, która przeszkadzała (Dortmund) i to raczej Borussia powinna dziękować niebiosom za remis.
10.12.2023 18:05
W sumie szkoda, że Leverkusen tego meczu nie łyknęło. Stuttgart to drużyna złożona z bardzo przeciętnych piłkarzy, mająca jedynie swój czas i Guirassy'ego. Później taki zespół przy nieszczęśliwym splocie zdarzeń wchodzi do LM i z powodu braku doświadczenia/umiejętności dostaje srogą lekcję, nie wchodząc nawet do LE (po sezonie w VFB Gwinejczyka już prawdopodobnie nie będzie, a bez niego i Heidenheim stanowi dla Stuttgartu wyzwanie).
10.12.2023 17:33