DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: nyy32 Strona 3

@Niiirvo
A ja bez obrażania Ciebie napiszę to samo co do @Pir5 - zobaczymy kto będzie miał rację.

30.03.2022 22:21

@Pir5
Na podstawie docierających do mnie informacji jestem w stanie postawić na to, że Lewandowski przejdzie do FC Barcelony. Zobaczymy kto będzie miał rację.

30.03.2022 17:18

O! I to może być ukończenie układanki: do Barcelony Lewandowski, do Realu Haaland, do Borussii Adeyemi, a do Bayernu Sesko.

30.03.2022 13:50

@ZielonyPomidor
Tak właśnie może być. Do Barcelony Lewandowski, do Realu Haaland, do Borussii Adeyemi, a do Bayernu... nie wiem, ale jestem zrelaksowany, bo Hasan na pewno coś wymyśli.

28.03.2022 14:32

@Pir5
Przekonamy kto będzie miał rację.

27.03.2022 11:54

A mi się wydaje, że coś jest na rzeczy. Na podstawie docierających z różnych informacji byłbym chyba skłonny zaryzykować i postawić na to, że oglądamy właśnie ostatni sezon Roberta w Bayernie i że jego nowym klubem będzie właśnie FC Barcelona. Cóż, pożyjemy, zobaczymy.

27.03.2022 11:01

O! I za podsumowanie postawy prawdziwych kibiców zwalczających nas, wstrętnych hejterów, niech posłuży złoty komentarz szanownego @josh1982 . Parafrazując: każdy może mieć swoje zdanie, ale jak się komuś coś nie podoba to niech się nie odzywa, bo to zaczepianie i pisanie bzdur oraz dowód, iż jest się trollem którego powinna pogonić administracja strony. Wiekopomne słowa, wstawić w ramkę i powiesić na ścianie!

26.03.2022 18:56

To nie jest tak, że FC Barcelona w ostatnich latach była lepiej zarządzana niż Bayern Monachium. Była zarządzana znacznie gorzej. Nie w tym rzecz. Trzeba sobie jednak zdawać sprawę, iż w każdym momencie prowadzenia organizacji sportowej, obojętnie czy jest się na szczycie czy na dnie, podejmując konkretne decyzje robi się krok w jakąś stronę. A te decyzje mają konsekwencje. W 2020 r. Bayern stanowił punkt odniesienia dla europejskiego futbolu. Bawarczycy wygrali wszystko co było do wygrania, Flick okazał się trenerską perłą, Lewandowski po trzydziestce osiągnął swój indywidualny zenit, Muller odbudował formę, podstawowi zawodnicy jak Kimmich, Gnabry, Goretzka, Hernandez czy Pavard weszli w najlepszy wiek dla piłkarzy, eksplodował talent Daviesa, sprowadzony został Sane. Po mrocznych czasach absolutnie tragicznego Kovaca pojawiła się szansa na zajęcie miejsca na tronie klubowej piłki nożnej. Sprzyjała temu znakomita sytuacja finansowa (co oczywiście jest zasługą zarządu, której nie wolno lekceważyć) oraz rosnąca popularność na całym świecie (pierwsze miejsce w sprzedaży koszulek itp.). Przed Monachijczykami otworzyło się "okienko na wygrywanie". Potrzeba było kilku dobrych posunięć by wzmocnić zespół i sprawić, by Europa na dłużej oglądała nasze plecy. Niestety, w mojej opinii doszło do szeregu decyzji, których skutkiem było zaprzepaszczenie historycznej szansy. Fatalne okienko transferowe 2020 r., póki co słabe 2021 r., odejście Flicka w niecodziennych okolicznościach, kolejne odejścia piłkarzy za darmo, przegrane negocjacje o wartościowych zawodników, brak odpowiednich alternatyw dla graczy z pierwszego składu. To wszystko spowodowało, że zamiast rozdawać karty ponownie próbujemy dopchać się do stołu. Drużyna z roku na rok jest coraz słabsza, Nagelsmann, którego od początku byłem zwolennikiem (choć oczywiście wolałem pozostanie Flicka), obecnie... napiszę po sezonie, gdyż obiecałem nie krytykować go przed zakończeniem pierwszego roku pracy. Z kolei Barcelona, która w ostatnich latach popełniła masę tragicznych błędów i zmierzała wprost do stania się europejskim średniakiem, wykonała kilka ruchów by wrócić do czołówki, za co można ich pochwalić. Przede wszystkim Katalończycy wciąż mają ambicje, nie chcą planu odbudowy odkładać na "może kiedyś" tylko już teraz pragną aktywnie działać by znów liczyć się w Europie. A budować mają na czym. Są w stanie wystawić skład, w którym suma talentu samych nastoletnich wychowanków przygniata wszystko, co Bayernowi udało się wyszkolić samodzielnie przez ostatnich 12-13 lat czyli od debiutu Mullera.

26.03.2022 10:55

Moim zdaniem nic z niego nie będzie. Gracz finalnie na 2. Bundesligę.

20.03.2022 23:26

David Alaba NIE JEST środkowym obrońcą. Nigdy nie był, nie jest i nie będzie. To pomocnik przerobiony na lewego defensora. Tyle. Tak grał całą karierę i na tej pozycji zaliczał swoje najlepsze okresy. Po kontuzji Sule Flick musiał kombinować więc postawił Austriaka na stoperze. Ten zgrał się z Boatengiem i przez jakiś czas jako tako to działało. Jednak już w Lizbonie centrum defensywy było zdecydowanie najsłabszym ogniwem Bayernu. Alaba walnął pięknego samobója z Barceloną (i to na 1-1, a przypomnę, że Katalończycy mieli jeszcze słupek i w początkowej części mecz daleki od rozstrzygnięcia), z Lyonem dopuścił do kilku setek (uratowały nas interwencje Neuera i nieskuteczność rywali), przeciwko PSG wyłożył przeciwnikom piłkę przed naszym polem karnym i do dziś nie wiem jakim cudem Mbappe tego nie strzelił. W kolejnym sezonie Flick uparcie stawiał na niego pomimo beznadziejnej gry i wszelkich logicznych przesłanek, za co zresztą wielokrotnie go krytykowałem. Wmówiono sobie, że Alaba to środkowy obrońca, podczas gdy jego zestaw umiejętności drastycznie odstaje od skillsetu typowego stopera. Bardzo cieszyłem się, gdy opuszczał Bayern (kiedy nie było już opcji sprzedaży - jedyną alternatywą było przedłużenie umowy za wielkie pieniądze), ale głównie dlatego, iż obawiałem się, że komuś znowu przyjdzie do głowy wystawiać go w centrum defensywy. Gdyby miał wrócić na lewą obronę, stanowił alternatywę w pomocy lub po prostu przyjął rolę zapchajdziury nadal mógłby być przydatny. Oczywiście nie za 15+ mln za sezon...

20.03.2022 23:22

Wydaje mi się, że powinien być karny dla Unionu.

19.03.2022 19:38

Moja odpowiedź pozostaje niezmienna - żaden z wymienionych nie dorównuje Sule. STRASZNIE obawiam się kolejnej zmiany w Bayernie powodującej spadek jakości kadry.

Cho***a jasna!!! On idzie do BVB!!! Dla mnie to wciąż jakieś piep****e science fiction...

19.03.2022 19:33

Union robi takie błędy, że głowa boli. Jesteśmy na najlepszej drodze by to wykorzystać i odnotować pewne zwycięstwo.

Edytowano : 2022-03-19 19:24:28

@DarthSmd
Rozumiem i szanuję Twoje zdanie. Ja bym jednak nie oddawał go od razu i dał mu jeszcze szansę. Wydawać tyle pieniędzy za młodego piłkarza by potem sprzedawać go po roku nie wydaje się zbyt rozsądnym posunięciem.

19.03.2022 19:18

@DarthSmd
Sumę transferu i bardzo słaby pierwszy sezon w Bayernie, zdecydowanie poniżej oczekiwań.

19.03.2022 19:09

@DarthSmd
Sane po pierwszym sezonie też byś sprzedał?

19.03.2022 19:02

Patrząc na precyzję zagrań Comana dochodzę niestety do wniosku, iż trafiło się ślepej kurze ziarnko...

19.03.2022 19:00

Ważna chwila dla Nianzou, cieszy bramka naszego młodego piłkarza.

19.03.2022 18:56

Coman, jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili!

19.03.2022 18:48

@Sopariev
Spoko Kolego! Każdy ma prawo się pomylić.

18.03.2022 19:58

@Sopariev

"ja pamiętam jak "obiektywnie" oceniałeś siły przed finałem z PSG :)"

"akurat atmosferę przed finałem dobrze pamiętam."

https://www.dieroten.pl/art/show/misja-liga-mistrzow-napisac-historie-na-nowo/36138

Sopariev 23.08.2020 10:53
Oby tylko nie skończyło się jak w 2010 - że zabrakło sportowej jakości. Perisic to nie poziom finału LM. Kimmich zostawia autostradę po swojej stronie. Davies jest młody. Alaba i Boateng to niemal gwarancja babola. Thiago znika. Lewy oby nie złapał syndromu Gomeza z 2012 i nie marnował okazji. Mankamentów jest dużo, ale mentalnie jesteśmy bardzo mocni - to drużyna pewna siebie, zupełnie inaczej niż w finale z Chelsea (oby). Stresik już trzyma, oby Bawarczycy podnieśli puchar :)

nyy32 23.08.2020 19:22
Piękna i okrutna, fascynująca i bezwzględna jest formuła rozgrywek kończących się fazą play-off. Można prezentować się wybitnie przez cały rok - Bayern wygrał WSZYSTKIE mecze w tej edycji Ligi Mistrzów - a potem i tak decyduje jeden wieczór, dziewięćdziesiąt minut. Drobny detal, moment słabości przeobraża euforię w rozpacz. Nie każdy zawodnik w swojej karierze ma okazję dotknąć pucharu mistrzów, dla wielu jest to niepowtarzalna, życiowa szansa. To ostatni sprint, trzeba rzucić wszystko co ma się najlepszego - umiejętności, zaangażowanie, koncentrację, wizję, wolę walki, jedność zespołu. Mocno wierzę w to, iż Bayern Monachium z najlepszym polskim zawodnikiem w historii wzniesie się dziś na wyżyny. Jeśli zagramy swoją najlepszą piłkę i nie popełnimy żadnego poważnego błędu wygramy tegoroczną Ligę Mistrzów.

18.03.2022 16:30

@karolina96
Tak, całkowicie się z Tobą zgadzam. Pisałem o tym już kilkakrotnie. Awans do półfinału to cel jaki postawiłem w tym roku przed zespołem Nagelsmanna bym uznał ten sezon za udany na arenie międzynarodowej.

18.03.2022 14:27

@Sopariev
To Cię pamięć zawodzi, ponieważ obstawiałem wygraną City z Lyonem w 1/4 i półfinałową porażkę Bayernu z drużyną Guardioli. Tak, pomyliłem się. I nie rozumiem dlaczego napisałeś "obiektywnie", kiedy ja w wielu miejscach z całą mocą podkreślam, iż moje opinie są subiektywne.

@obiektywizm
Jest pewna dolna granica, poniżej której nie ustosunkowuję się do komentarzy innych użytkowników, zatem również żegnam.

18.03.2022 13:05

@obiektywizm
Czy jeżeli obstawiam finał mundialu Francja-Anglia to nie wolno mi na mistrzostwach kibicować reprezentacji Polski? Mi z kolei żal takich jak Ty, którzy nie odróżniają dopingowania drużynie od subiektywnej oceny jej sił.

18.03.2022 12:31

Ciekawe losowanie. Stawiam na drugi z rzędu angielski finał, tym razem City-Liverpool.

18.03.2022 12:23

@Sopariev
Tak, wiem, czytałem o tym. W żadnym stopniu nie podważam kompetencji Kahna (w przeciwieństwie do Salihamidzicia). Chodzi mi bardziej o aspekty "osobowościowe". Zresztą - jak już zaznaczyłem - to wszystko pozostaje w sferze ogólnego wrażenia a nie rzeczowych przesłanek.

16.03.2022 16:01

@misza
Akurat w przypadku Kahna nie obyło się też bez pewnych kontrowersji pozaboiskowych. Słynął z niekontrolowanych wybuchów agresji oraz mało kulturalnych zachowań. W moich oczach jawił się raczej jako prymitywny krzykacz niż charyzmatyczny lider. Oczywiście - podkreślam z całą mocą - to tylko i wyłącznie moje ogólne skojarzenia a nie analiza psychologiczna poparta osobistym badaniem.

16.03.2022 14:17

@Reeken89
No mi właśnie Kahn kojarzy się typem w stylu "najpierw walnę, później pomyślę". Nie wiem czy to najbardziej pożądana "cecha" w kontekście człowieka mającego kierować potężną organizacją sportową...

16.03.2022 13:40

Uważam, że nieprzedłużenie kontraktu z Alabą było bardzo dobrą decyzją, ale jedynie w kontekście naprawy błędu, który polegał na niesprzedaniu go w 2020 r. na rok przed końcem umowy.

16.03.2022 13:21

@hoven
Kahn i Salihamidzic zawsze kojarzyli mi się z parą boiskowych pyskaczy i w życiu bym nie pomyślał, iż któryś z nich nadaje się na funkcję kierowniczą w klubie piłkarskim. Oczywiście to żaden poważny wyznacznik a zwykłe ogólne wrażenie. Jak dotychczas wyzbyłem się resztek wątpliwości w przypadku Bośniaka - nie można było powierzyć tego stanowiska nikomu gorszemu. Zaczynam mieć obawy, że wybór Kahna może okazać się podobnie chybiony.

16.03.2022 13:19

Gdybym miał obstawiać, to wydaje mi się, iż Robert odejdzie. Obym się mylił...

14.03.2022 12:36

@xxraphaelxx
Też tak uważam.

14.03.2022 12:35

@FabioliVerde
Tak, jeżeli najbardziej pożądaną cechą dyrektora sportowego Bayernu jest łatwosterowalność, to nie znajdą nikogo lepszego od Salihamidzicia. Jeśli natomiast chcieliby kogoś do rozsądnego budowania kadry klubu, mogą go zamienić na kogokolwiek, a gorzej nie będzie.

13.03.2022 20:05

Nie dziwię się trenerowi. Pisałem o tym od bardzo dawna. Ławka Bayernu woła o pomstę do nieba. Zwolnić nieudacznika Salihamidzicia i rozpocząć proces porządnego wzmocnienia zespołu.

13.03.2022 17:59

@tapczan
Tak, w Bayernie nie miałby czego szukać, więc wybrał Leverkusen. A potem w trudnym meczu ligowym nasza rezerwa przypomina ławkę zespołu z dołu tabeli.

13.03.2022 12:38

Cieszy jego powrót, ale nie ma co się łudzić, iż kłopoty Bayernu są związane jedynie z absencją Leona.

13.03.2022 08:57

Jak się patrzy jakie opcje mamy na ławce rezerwowych to się płakać chce...

12.03.2022 17:08

@Abzyrl
To jest oczywiste.

12.03.2022 17:01

Nie wiem czy my chcemy strzelić tego gole czy jednak nie...

12.03.2022 16:59

Zaznaczyłem Schlotterbecka, ale moim zdaniem ani on ani nikt z wymienionych nie jest na poziomie Sule.

12.03.2022 16:26

@Lampo
Nie zgadzam się. Problemem nie jest Pavard. Nie jest nim też Sule. Ani Hernandez. Napisałbym, na czym polega problem Bayernu w defensywie, ale nie mogę, ponieważ obiecałem sobie, że w pierwszym roku pracy ani razu nie skrytykuję Nagelsmanna.

12.03.2022 16:24

Co my byśmy bez tego Lewandowskiego zrobili...

BRAWO ROBERT!!!

12.03.2022 16:18

A ja zaczynam się zastanawiać czy za dwa lata nie odkupimy go za 40 mln...

10.03.2022 09:58

@Prezes42
Czuję się wywołanym do tablicy. Oglądałeś mecze czy tylko sprawdziłeś wyniki? Widziałeś jak PSG rozprowadza ataki pozycyjne? Jak duża jest wymienność pozycji, jak precyzyjne podania z pierwszej piłki? To nie jest według Ciebie zespół? Wszyscy zachwycają się bramką Mbappe, ale asysta jaką przy niej zaliczył Neymar była jeszcze lepsza. Paryżanie zdominowali pierwsze spotkanie, w drugim mieli wszystko pod kontrolą i gdyby sobie sami nie wbili dwóch bramek dziś czekaliby na rywala w ćwierćfinale. Zgubiła ich nonszalancja i nadmierna pewność siebie przy wyprowadzaniu piłki. Czasem na pola karnym lepiej jest po prostu wybić na oślep niż bawić się w koronkowe podanie. Naciskany przez Benzemę Donnarumma zachował się fatalnie, następnie Marquinhos próbował dograć do partnera po odbiorze, jednak napastnik Realu przeciął podanie i zdobył zwycięską bramkę. Przypomina się dwumecz Bayernu z Królewskimi za Heynckesa, kiedy to Rafinha w pierwszym i Ulreich w drugim spotkaniu popełnili koszmarne błędy ostatecznie kosztujące nas awans. Podobnie było w przypadku PSG. Nie zawiodła gra zespołowa, tylko indywidualne złe zagrania, które mogą przydarzyć się każdemu. Jeśli jest ich zbyt dużo w jednej rywalizacji, skutki są często opłakane. Nadal twierdzę, iż PSG to najsilniejsza drużyna w Europie, jest jednak kilka zespołów, do których zalicza się Real Madryt (a także City, Liverpool i Chelsea), dla których nie są poza zasięgiem i z którymi mogą przegrać dwumecz.

Edytowano : 2022-03-10 09:56:10

@tapczan
Tak, Donnarumma stał w polu bramkowym i też zastanawiam się czy tam nie było faulu.

10.03.2022 09:54

@Skobry
Pełna zgoda. Dużo na stronie widziałem ostych, niekulturalnych czy wręcz chamskich ataków pomiędzy użytkownikami, ale czegoś tak niesmaczego jak te putinowskie nawiązania nie pamiętam.

09.03.2022 16:15

Starczy na Gintera!

09.03.2022 13:20

@siudrak0
Serio? Łał.

08.03.2022 23:16

Brawo! Dobry mecz i awans. Nie wierzyłem, że Bayern Nagelsmanna jest tak słaby jakby to sugerowało kilka ostatnich spotkań. Nadal mam nadzieję na 10. z rzędu Mistrzostwo Niemiec i półfinał Ligi Mistrzów.

08.03.2022 23:04

Skończy się na Ginterze, chyba, że jest jakiś środkowy obrońca w Championship, o którym w życiu nie słyszałem, ale Hasan słyszał (i widział na youtube) i którego ściągnie do Bayernu w miejsce Sule, który to Sule odszedł z Bayernu wybierając Borussię Dortmund.

08.03.2022 12:24

@Edmund
A czy ja pisałem, że wygraliśmy LM tylko 3 razy przez Hoenessa? Akurat do niego mam stosunek ambiwalentny - pewnych zasług nie można mu odmówić, ale swoje błędy również popełnił. Cel tego komentarza był inny - chodziło o to, że Bayern dominuje krajowe podwórko, ale w Europie monopolu na wygrywanie nie ma.

A Ronaldo nie spadł Realowi z nieba. Kupili go. Zainwestowali.

06.03.2022 11:58

@Edmund
"Jaki klub nieprzerwanie, ciągle wygrywa?

Ja w przeciwieństwie do ciebie śpię spokojnie i nie martwię się ani o teraźniejszość ani o przyszłość Bayernu. Nawet jak nic nie wygramy to wrócimy mocniejsi i wygramy (tak to działa w piłce, żaden klub nie ma monopolu na wygrywanie co sezon)."

To, że nikt nie ma monopolu na wygrywanie nie oznacza, iż w Bayernie powinno się odpuścić i stwierdzić: "dobra, nie chce się nam, niech teraz powygrywa kto inny". Trzeba cały czas podejmować dobre decyzje i dołożyć wszelkich starań, by zwyciężać tak długo jak to możliwe. Zresztą seria tryumfów dotyczy jedynie Bundesligi. Od 1979 r., kiedy Hoeness został menedżerem, minęły 43 lata. Przez ten okres Bayern okazał się najlepszy w Europie trzykrotnie. Real za Zidane'a wygrał trzy razy z rzędu.

@misza
"Ja tylko w ramach walki z dezinformacją nadmienię, że Flick niebożątka nie został zwolniony tylko odszedł na własne życzenie."

Tak, i w 100% popieram jego decyzję, uważając, iż postąpił absolutnie słusznie. Ja będąc na jego miejscu w takich okolicznościach i warunkach, które mu zaproponowano zrobiłbym dokładnie tak samo.

"Cześć się jednak wyraźnie pogubiła i zapomniała na czym polega faktyczne kibicowanie."

Kibicuje się piłkarzom na boisku. Zadaniem panów w biurze jest umożliwienie zespołowi wygrywania - poprzez właściwe decyzje personalne, odpowiedni wybór sztabu trenerskiego, pozyskiwanie jakościowych piłkarzy, podpisywanie dobrych kontraktów, umiejętne zarządzanie szkoleniem młodzieży. Jeśli działania panów w biurze zamiast ułatwiać utrudniają sięganie po kolejne zwycięstwa - a tak właśnie ja i duża grupa osób ocenia np. pracę Salihamidzicia - to się ich krytykuje. Klub piłkarski składa się z elementów, które można opiniować niezależnie. Ja osobiście wychwalałem pod niebiosa Flicka, zachwycam się Lewandowskim, cenię Sane, mam póki co wątpliwości odnośnie Upamecano, przestałem wierzyć w Tolisso, a Sarra uważam za koszmarne nieporozumienie. Od pozbycia się tragicznego Kovaca jako głównego winowajcę niepowodzeń postrzegam Salihamidzicia. Jego zwolnienie i zatrudnienie na jego miejsce fachowca z prawdziwego zdarzenia moim zdaniem byłoby korzystne dla klubu i miałoby w dłuższej perspektywie pozytywne przełożenie na boisko. Na boisko, na którym jak wspomniałem wyżej - kibicuje się drużynie.

06.03.2022 11:21

Ja wciąż nie mogę uwierzyć, że pozwolono odejść Sule i to do jakiegoś BVB...

05.03.2022 17:22

Bardzo dobrze dziś Pavard czyści, kilka razy nas uratował.

05.03.2022 16:47

Richards z Upamecano jak sito.

05.03.2022 16:16

Ależ mamy szczęście... Mogło być 1:3... Co ta obrona wyprawia, zwłaszcza Upamecano...

05.03.2022 16:14

Co tam się stało??? Muller w swoim stylu, tylko po przeciwnej stronie boiska...

05.03.2022 16:08

@Murphy123
Doszedłeś do takich wniosków na podstawie 30 minut?

05.03.2022 16:03

Niklas Sule! Gratulacje dla BVB za super transfer!

05.03.2022 15:49

@Globin23
Jest coś jeszcze gorszego. Nie mówimy tu o zawodnikach, którzy występowali w Bayernie od wielu lat, swoje zrobili, ale na pewnym etapie kariery przestali być przydatni (jak np. Martinez czy Dante), tylko o piłkarzach, którzy zostali pozyskani stosunkowo niedawno, dużo nie pograli, a już rozważa się ich odejście. Czyli pieniądze zostały wydane, a korzyść sportowa jest bliska zeru. Ostatnio @AdiFantasti pisał, iż rozważane jest odpuszczenie Wirtza, no bo przecież mamy Wannera. Paul jest ledwie dwa lata młodszy i póki co zdążył ZADEBIUTOWAĆ i kilka razy kopnąć piłkę, podczas gdy Florian jest liderem ofensywy czołowej drużyny Bundesligi. Zadaję pytanie, jakie przesłanki pozwalają podejrzewać, iż Wannerowi bliżej do Wirtza niż np. do Tillmana (Florian jest rok młodszy od Malika)?

05.03.2022 14:36

@Pir5
No tak, ale ja nie pisałem o tu i teraz tylko o przyszłej perspektywie, zresztą postawiłem warunek (warunki) - Haaland, Wirtz, Christiansen. Póki co bliski Barcelony jest tylko ten ostatni, a dwaj pierwsi byliby potężnym wzmocnieniem dla każdego klubu świata. To zwykła teza, nic więcej.

05.03.2022 14:00

@Pir5
???

??????????????????

Czy ja w swoim komentarzu napisałem choć słowo o Bayernie? @Prezes42 napisał, że Wirtz może trafić do Anglii, więc ja skomentowałem, iż jakiś czas czytałem o nim w kontekście Barcelony. Informacje o Haalandzie i Christiansenie są z ostatnich dni. Sformułowałem zatem tezę, iż drużyna z Katalonii może wkrótce ponownie liczyć się w Europie. I tyle. A jeśli chodzi o Superligę, która faktycznie jest moim marzeniem, dla kliknij mój nick i wejdź w ankiety. Jestem za, ale z udziałem Bayernu.

05.03.2022 13:19

Kilka miesięcy temu czytałem, iż największym marzeniem Wirtza jest gra w Barcelonie. Katalończycy ponoć przygotowali gigantyczną ofertę za Haalanda oraz są głównym faworytem do pozyskania Christiansena. Haaland, Wirtz, Christiansen... Jeśli do tego rozwój Pedriego, Gaviego i Fatiego będzie przebiegał prawidłowo, Barca może ponownie zameldować się w europejskiej czołówce szybciej niż się wszyscy spodziewaliśmy.

05.03.2022 10:27

@Sopariev
Miałem Ci odpowiedzieć w kwestii Superligi, ale zrobił to @hoven i nic nie muszę dodawać.

W NBA przed tym sezonem zmieniono przepisy znacznie ograniczając możliwość wymuszania fauli i pozwalając na o wiele twardszą grę w obronie. Popatrz na bilanse Bostonu i Dallas w tym roku (mam na myśli rok kalendarzowy 2022, a nie obecny sezon). Obie drużyny znacznie poprawiły Team Defensive Efficiency i zaczęły seryjnie wygrywać mecze. Kluczem tu była obrona, a nie trójki. Fani zapatrzeni w toporne lata 90. nie doceniają jednej rzeczy. Poziom koszykówki niebywale poszybował w górę, średnia talentu w lidze jest ZNACZNIE większa niż 30 lat temu. Gracze rzucają obecnie na nieporównywalnie wyższym procencie skuteczności. W wyścigu zbrojeń atak wyprzedził obronę. Takich zawodników jak Durant, Harden, Morant, Curry, Antetokounmpo, Young czy Embiid po prostu nie da się powstrzymać - każdy z nich dysponuje takim arsenałem ofensywnym, iż będzie zdobywał punkty niezależnie od tego jak zagrasz przeciwko niemu w obronie. Zostaje podwajanie, ale wtedy jedno podanie i masz sytuację 4 vs 3. Wysokie wyniki są naturalną konsekwencją.

05.03.2022 00:48

Otóż nie.

04.03.2022 11:21

@AdiFantasti
Przykre. Wirtz jest dziś gwiazdą niemieckiej piłki wycenianą przez transfermarkt na 70 mln Euro. Dwa lata młodszy Wanner za kilka sezonów może być kandydatem do Złotej Piłki, a może wchodzić na końcówki meczów na wypożyczeniu do Dynamo Drezno.

04.03.2022 10:20

@misza
Póki co to większość woli LM od SL. Zresztą ja jako wielki zwolennik Superligi wcale nie chcę by meczów było więcej, tylko by średni poziom każdej rywalizacji był wyższy.

04.03.2022 10:07

@misza
A tu się w ogóle nie zgodzę. Mundial co 2 lata (któremu jestem absolutnie przeciwny) jest wręcz sprzeczny z interesami założycieli Superligi, a więc prezesów najpotężniejszych klubów w Europie. Nadmierna eksploatacja ich czołowych piłkarzy, ryzyko kontuzji, brak zysku dla nich samych. Myślę, że to właśnie oni lobbowaliby, by do tego nie dopuścić.

04.03.2022 09:54

@misza
To może tak żeby doprecyzować - piszę tylko i wyłącznie o własnych preferencjach, będąc świadomym, iż jestem w mniejszości. Zupełnie inną kwestią byłaby odpowiedź na pytanie "co jest lepsze dla futbolu". To już bardziej skomplikowana sprawa. Wydaje mi się, iż NBA raczej koszykówce nie szkodzi, a stanowi motor napędowy dla rozwoju jej popularności na całym świecie. Myślę, że z Superligą byłoby podobnie, ale to jedynie moje przypuszczenia.

Ja 100 razy wolę obecny basket niż brutalne, siłowe lata 90.

04.03.2022 07:44

Jeśli w "nowej" Superlidze miałby obowiązywać system spadków i awansów, to ten projekt podoba mi się znacznie mniej. Ważnym atutem lig zamkniętych jest możliwość wprowadzenia mechanizmu balansu sił. W NBA jest to np. draft, który byłby raczej trudny do przeniesienia na europejski futbol, ale salary cap czy limity transferowe mogłyby być ciekawą opcją. Tylko warunkiem jest właśnie zamknięcie ligi - wszyscy zarabiają bardzo dużo, nikt nie bankrutuje, ale wydatki na wzmocnienia są kontrolowane przez przepisy. System spadków i awansów zabija tę koncepcję, ponieważ klub, który po 10 latach po raz pierwszy dostałby się do Superligi nie miałby jak rywalizować finansowo z takim, który jest w niej od początku. A chodzi właśnie o to, by wszyscy mogli wydawać takie same - gigantyczne rzecz jasna - pieniądze, a wygrywałby ten, kto zrobi to najrozsądniej.

Dodam, iż podobnie jak @hoven trudno mi pojąć, dlaczego dla kibica Bayernu perspektywa rozgrywek, w której od początku gra się z najlepszymi może nie być atrakcyjniejsza od obecnej, w której przez całą jesień wieje nudą. W ostatnich trzech fazach grupowych LM Bayern stracił... 2 punkty. Wygrał 17 meczów i 1 zremisował. I to tylko dlatego, że pewny awansu z pierwszego miejsca Flick wystawił w Madrycie drugi skład...

Edytowano : 2022-03-04 06:24:33

@misza
NBA się nie nudzi, choć te same 30 drużyn gra w kółko ze sobą od lat.

04.03.2022 06:22

@misza
Ja uważam, iż oglądanie sportu to hobby, z którego każdy może wybrać dokładnie taką część, jaka mu odpowiada. Inny przykład - jestem wielkim fanem NBA, oglądam więcej koszykówki niż futbolu, ale kompletnie nie interesuje mnie nic poza NBA. I podejrzewam, że miliony ludzi na całym świecie płacących (w przeliczeniu na nasze) 600 zł rocznie za League Pass myśli podobnie jak ja. Oczywiście, iż śledząc więcej rozgrywek nabiera się szerszej perspektywy. Szkoda, że nie każdy ma na to czas. A przecież można np. oglądać piłkę nożną kobiet. Na viaplay jest żeńska Serie A.

03.03.2022 23:02

@misza
Oglądam piłkę nożną tylko w tv i Internecie. Mam totalnie gdzieś futbol poniżej poziomu czołowych lig europejskich. Nie wiem jakie kluby grają w obecnie Ekstraklasie.

Edytowano : 2022-03-03 22:46:20

obecnie w Ekstraklasie

03.03.2022 22:42

@misza
No to mamy - po raz kolejny - dokładnie o 180 stopni przeciwne zdanie. Muszę jednak przyznać, iż szanse na pomyślne dla Ciebie rozwiązanie oceniam na 98%, a na spełnienie mojego marzenia o piłkarskiej elitarnej lidze zamkniętej w Europie na marne 2%.

03.03.2022 22:35

Bardzo cieszę się, że powraca temat Superligi, ale póki co nie będę rozbudzać w sobie zbytniej nadziei by się ponownie mocno nie rozczarować. @misza uważam, iż SL i rozgrywki krajowe są do pogodzenia. W środku tygodnia mecz międzynarodowy, w weekend własna liga. Kluby Superligi mogłyby zrezygnować z pucharów krajowych, dodatkowo można by przedyskutować terminy zgrupowań reprezentacji i meczów eliminacyjnych do ME/MŚ aby sprawniej je rozłożyć.

03.03.2022 22:16

Człowiek, na którego nie zasługujemy...

03.03.2022 15:47

@misza
Otóż nie. Jest pewna zasadnicza różnica. Samozwańczy eksperci w kwestii pandemii swoje opinie formowali na podstawie danych fałszywych i to je przytaczali jako argumenty w dyskusji. Naczytali się o "biologicznej broni depopulacyjnej", "grafenie tnącym od środka naczynia krwionośne" itp., a następnie te bzdury powtarzali. Osoby sięgające do źródeł oficjalnych, naukowych, potwierdzonych badaniami w zdecydowanej większości dochodziły do przeciwnych wniosków. Zatem ja zakładam, iż zamieszczone na stronie informacje dotyczące konfliktu z Flickiem, niespełnienia jego niezbyt wygórowanych próśb transferowych, ściągnięcia bezwartościowych grajków pokroju Sarra, Costy czy Roci, niepoprzedłużanych na czas kontraktów i kolejnych odejść piłkarzy za darmo, przegranych walk o sprowadzenie Desta i Bellinghama, głupich wypowiedzi dotyczących Wernera i Boatenga, kompromitujących niedociągnięć w transferze Upamecano itd. są prawdziwe lub co najmniej bardzo prawdopodobne. Jest to dla mnie zupełnie wystarczające by wyrobić sobie własną, bardzo negatywną, opinię. A to, że Uli go chce i że dostał awans to dla mnie jak wiadro wody przy oceanie.

@admin
Dziwne. Kompletnie tego nie interpretowałem w ten sposób. Przyjmuję do wiadomości, że Tobie to przeszkadza. Ty tu ustalasz zasady.

Pozdrawiam Was obu.

03.03.2022 09:51

@misza
Przekaz Twojego komentarza wobec "szarych kibiców mających nikłe pojęcie", czyli ludzi myślących samodzielnie i posiadających własne zdanie, jest tak jednoznaczny jak to tylko możliwe. I trzeba mieć niebezpieczne urojenia żeby tego nie dostrzegać.

03.03.2022 07:54

@admin
Nie taka była moja intencja. Kiedyś już z pewnym użytkownikiem o tym rozmawiałem i zastrzegłem wówczas, iż WSZYSTKO co piszę w dziale komentarzy jest wyłącznie moją opinią. Gdyby to miało nie być oczywiste, obiecałem nawet na jego życzenie zaczynać każdą wypowiedź od "według mnie" lub "moim zdaniem", on jednak zwolnił mnie z tego zobowiązania. A mój wpis był nawiązaniem do komentarza @misza , który swoim zwyczajem wyśmiewał ludzi mających własne opinie na zasadzie: "wy to się nie znacie, jak zarząd tak twierdzi to macie przyjąć do wiadomości i milczeć". Otóż ja mam własne zdanie, które - nie ukrywam - wyrabiam sobie głównie na podstawie informacji, które Ty @admin i reszta Redakcji dieroten nam dostarczacie. Potem łączę kropki, wyciągam wnioski i umieszczam swój komentarz w miejscu do tego przeznaczonym.

02.03.2022 23:09

Hasan Salihamidzic tak się nadaje na dyrektora sportowego Bayernu Monachium jak Jarosław Kaczyński na środkowego Los Angeles Lakers. Nie ma zielonego pojęcia o kierowaniu klubem piłkarskim, popełnia rażące błędy i przy wielu okazjach zwyczajnie się kompromituje. Swoją funkcję zawdzięcza tylko i wyłącznie kolesiostwu, będąc byłym zawodnikiem. To wyciągnięcia takich wniosków wystarczy umiejętność czytania, dostęp do Internetu i sprawnie działające połączenia między półkulami mózgowymi. Aha, jeszcze trzeba na bieżąco śledzić wydarzenia związane z Bayernem.

02.03.2022 19:05

@Edmund
O! Brawo! I teraz z Twojej wypowiedzi można wyciągnąć bardzo konkretne wnioski. Jeśli Salihamidzic "do "najlepszego" ma jeszcze dalej" to oznacza, iż jest w tej "gorszej" połowie dyrektorów sportowych. A zatem jest poniżej przeciętnej. Rozważając Bayern Monachium, mówimy o klubie, którego długoterminową ambicją jest wygrywanie Ligi Mistrzów - czyli tytuł najlepszej drużyny w Europie, a w praktyce na świecie. Idąc tym torem rozumowania, by być "najlepszym na świecie" i to w dziedzinie, w której panuje tak olbrzymia konkurencja jak w futbolu, trzeba mieć na kluczowych stanowiskach ścisły top swojej branży - topowych piłkarzy, topowego trenera, i oczywiście topowego człowieka do spraw zarządzania kadrą. Jak sam słusznie zauważyłeś, Hasan Salihamidzic jest co najwyżej osobą poniżej przeciętności. Wniosek jednoznaczny powinien zatem brzmieć, iż należy się go jak najszybciej pozbyć, a na jego miejsce znaleźć topowego fachowca.

02.03.2022 14:33

@Marton
Skuteczność w pozyskiwaniu wartościowych piłkarzy za darmo można tłumaczyć faktem posiadania najgorszego dyrektora sportowego w galaktyce i okolicach. A jeszcze przed koszmarną erą Salihamidzicia potrafiliśmy wygrać walkę o podpisy takich zawodników jak choćby Lewandowski czy Goretzka.

02.03.2022 13:33

PSG, City i Liverpool. Za nimi Chelsea i Real. Oczywiście jak PSG to nie Real.

01.03.2022 15:53

@raaafal
Najprawdopodobniej na tym się skończy. Zresztą każdy z nich jest gorszy od Sule.

01.03.2022 10:17

@obiektywizm
Wysuwam tezę, iż Bayern zdobył sekstet POMIMO Salihamidzicia. Zresztą dokonał tego głównie dzięki człowiekowi, którego przez Salihamidzicia nie ma już w klubie.

@tapczan
Chodziło mi bardziej o racjonalne przesłanki do owych potencjalnych transferów, którymi wówczas dysponowaliśmy. Zresztą i tak każdy z nich byłby lepszy od Sarra, a temat Desta w kontekście Bayernu powracał nawet w obecnym sezonie.

01.03.2022 09:05

Otóż nie.

28.02.2022 21:17

@tapczan
Coś w stylu:
Ludzie znający się na piłce nożnej: Dest?
Hasan: Nie!
Ludzie znający się na piłce nożnej: Aarons?
Hasan: Nie!
Ludzie znający się na piłce nożnej: Lamptey?
Hasan: Nie!
Ludzie znający się na piłce nożnej: ???
Hasan: Sarr!!!

28.02.2022 21:16

Bośniak zależny od Hoenessa? Serio? Błyskotliwy ten Magath...

@MINGA1
Dokładnie odwrotnie. Hoeness utknął futbolowo w poprzedniej epoce i im mniej będzie miał w Bayernie do gadania tym lepiej dla klubu.

28.02.2022 17:51

@kamzet
Superliga? Marzenie. I to nie tylko po to, by dokopać fifie. System rozgrywek o niebo lepszy od LM. Pod każdym względem.

27.02.2022 21:42

Dortmund zremisował. Przyjemne 8 punktów przewagi.

27.02.2022 20:04

Nareszcie udało się wygrać we Frankfurcie. Piłkarze Bayernu są jednak nadal bardzo daleko od optymalnej formy.

26.02.2022 20:30

Miałem pisać komentarz pochwalny dla Sule. Dobrze, że się wstrzymałem.

26.02.2022 20:08

Brawo! Wreszcie!

26.02.2022 20:02

@Murphy123
Dokładnie. Też o tym niedawno myślałem. Była świetna okazja, by się go pozbyć.

26.02.2022 19:18

@yasiek
Też się cieszyłem. W Lipsku grał bardzo dobrze.

26.02.2022 18:58

Trenerski skarb, który lekkomyślnie wypuściliśmy z rąk.

24.02.2022 21:57

"Nie ulega wszelkiej wątpliwości, że Bayern Monachium może pochwalić się bardzo zdolną młodzieżą, biorąc pod uwagę wszystkie zespoły od U-17 po U-23."

Mam nadzieję, iż zdolniejszą niż w ostatnich 10-12 latach...

24.02.2022 21:53

Idę jutro do dyrektora. Powiem, że chcę 16 milionów na rok. Ciekawe co powie.

22.02.2022 21:41

@tapczan
No właśnie nie. Ani Ruediger, ani Christensen.

21.02.2022 23:26

Póki co ŻADEN z zawodników przewijających się jako potencjalni następcy Sule nie dorównuje mu poziomem. A Niklas odchodzi... Do BVB... Za darmo...

21.02.2022 19:25

Druga asysta Gnabry'ego po świetnym podaniu Pavarda. Jakieś przebłyski przyzwoitości. Wynik wygląda nieźle...

20.02.2022 17:21

Patrzmy na Wannera, może pokaże jakieś dobre zagranie, ma kilka minut.

20.02.2022 17:18

@Panczo
Dokładnie. Trzeba było zrobić więcej, by zatrzymać Niklasa.

20.02.2022 17:14