Dobra, chyba spokój... Na dziś rzecz jasna, nie na przyszłość...
20.02.2022 17:12
No. Może wymęczymy 3 punkty...
20.02.2022 16:52
Uznany!
20.02.2022 16:37
Mecz z Bochum można było uznać za wpadkę, ale teraz mamy już do czynienia z prawdziwym kryzysem. I to bardziej widocznym w ofensywie niż w obronie.
20.02.2022 16:21
@hoven
"notowalismy dobre wyniki, ale czy gralismy swietnie? ja bym sie nie zgodzil"
O to mi chodziło. Ja uważam, że graliśmy i konkretnie Ci napisałem kiedy. I wcale Ci nie wciskam, iż twierdzisz, że za Flicka nie było złych okresów. Cały jego drugi sezon trudno nazwać rewelacyjnym.
20.02.2022 13:00
@hoven
Dla mnie posiadanie piłki nie jest definicją bycia lepszą drużyną w danym meczu. Polecam:
Jeśli natomiast twierdzisz, iż za Flicka (zwłaszcza w jego pierwszym sezonie) gra wyglądała lepiej niż obecnie za Nagelsmanna, to oczywiście zgadzam się z tym w 100%.
20.02.2022 12:54
@hoven
A zatem się nie zgadzamy. Bayern grał świetnie od meczu z Herthą (28.08.21), który wygrał 5-0. Następnie pokonał Lipsk 4-1, Barcelonę 3-0, Bochum 7-0, Furth 3-1, Dynamo 5-0. Sześć meczów, 27 goli strzelonych, 2 stracone. Nawet obrona wyglądała wtedy bardzo dobrze (tak jak pisałem ostatnio - moim zdaniem problemy w defensywie nie są spowodowane brakiem umiejętności indywidualnych podstawowych piłkarzy). Potem nastąpiła wpadka z Eintrachtem 1-2 i kolejne efektowne zwycięstwa: z Leverkusen 5-1, Benficą 4-0 i Hoffenheim 4-0 (23.10.2021). Tego wszystkie wysokie wygrane nie były dziełem przypadku - drużyna wyglądała znakomicie. Wtedy niestety nastąpiła katastrofa w Mönchengladbach i dalsze mecze wyglądały już gorzej. Potem zaczęły się problemy z Kimmichem i kilka przeciętnych występów. Był jeszcze dobry, choć już nie tak dobry jak poprzedni okres na przełomie grudnia i stycznia, na ostatnio zaliczamy wyraźny dołek. Ale nie można według mnie stwierdzić, iż okresów bardzo dobrej gry za Nagelsmanna nie było.
@Prezes42
Jest kilka zespołów w LM, z którymi szanse Bayernu w dwumeczu są bardzo znikome. O ile jestem w stanie założyć, że jedną taką rywalizację (np. w ćwierćfinale) jeszcze jesteśmy w stanie jakoś wygrać, to potem trafiamy na potentata takiego jak PSG, City czy Liverpool i żegnamy się z rozgrywkami.
Edytowano : 2022-02-20 12:50:35
*Te wszystkie wysokie wygrane
*a ostatnio zaliczamy wyraźny dołek
20.02.2022 12:48
Póki co cały sezon Bayernu Nagelsmanna to istna sinusoida - okresy świetnej gry przeplatają się z seriami bardzo słabych występów. Zaraz zaczyna się marzec, pora powrócić na właściwe tory. Dziesiąta z rzędu wygrana Bundesliga byłaby rzeczą historyczną. Ligi Mistrzów nie wygramy, ale półfinał jest realny. Wierzę, iż jeszcze mamy szansę na kilka dobrych miesięcy w wykonaniu Bawarczyków.
20.02.2022 12:10
@hoven
Niczego nie próbuję obalać, ponieważ nie ma czego obalać. Określenia "lider obrony"/"nie-lider obrony" lub "był uważany za większy talent" nie uważam za argumenty. Dla mnie to dorabianie teorii. I tak, uważam, iż sprowadzenie Hernandeza było bardzo dobrym posunięciem. Oczywiście sporym minusem były jego kwestie zdrowotne. Z tego co pamiętam, transfer był sfinalizowany w zimie i wszyscy oczekiwali, iż do nowego sezonu będzie gotów do gry. Tak się jednak niestety nie stało, a i powrót do formy zajął znacznie dłużej niż przewidywano.
18.02.2022 21:36
@hoven
Wybacz, ale nie za bardzo mam ochotę przerabiać tego po raz kolejny. Odbyliśmy już kilka naprawdę dość merytorycznych dyskusji dotyczących Hernandeza i nie wyniknęło z nich nic poza tym, iż nasze zdanie odnośnie tego piłkarza różni się o 180 stopni. Nie mam wiele do dodania. Zresztą Twoje argumenty są, nazwijmy to, "humanistyczne". Tak, Godin był w Atletico "liderem" obrony. I co z tego wynika? A kto był "liderem" w duecie Stam-Nesta? A kto w duecie Ferdinand-Vidić? I co to za różnica? Cóż to odbiera "viceliderowi"? Piszesz, że brat Lucasa "był uważany za większy talent" od niego. Ponownie - niewiele z tego wynika. Didier Deschamps miał chyba w tej kwestii odmienne zdanie. Zresztą doskonale pamiętam czasy, w których Bojan Krkić "był uważany za większy talent" od 2 lata starszego od siebie Roberta Lewandowskiego. I to tak ze sto razy większy talent...
Tak, Bayern ma problemy w obronie. Moim zdaniem jednak nie są one spowodowane brakiem umiejętności indywidualnych żadnego z podstawowych piłkarzy. Personalnie najwięcej mogę mieć do zarzucenia jedynie Upamecano, który popełnia zdecydowanie zbyt dużo głupich błędów. Przyczyn niestabilnej defensywy szukałbym gdzie indziej. Nie mogę tego jednak póki co robić, ponieważ obiecałem, iż do końca pierwszego roku pracy ani razu nie napiszę złego słowa o Nagelsmannie.
18.02.2022 19:27
Przy całej mojej zmasowanej krytyce Salihamidzicia o transfer i kontrakt Hernandeza pretensji do niego nie mam. Za jakość trzeba płacić. Jeśli chodzi o Upamecano nie będę hipokrytą - zdaję sobie sprawę, iż póki co zawodzi, ale sam byłem zwolennikiem jego pozyskania i podjąłbym taką samą decyzję jak zarząd.
18.02.2022 14:37
@misza
Komiczne są twoje próby obrony czegoś, czego nie da się bronić. Rezerwa marzeń normalnie. Flick odszedł, Nagelsmannowi zaczynają otwierać się oczy. Ale Ty tkwij w swoim kolorowym świecie, widać że Ci w nim dobrze.
17.02.2022 07:36
Od początku sezonu piszę o tym co teraz powiedział Hargreaves. Bayern nie jest nawet w piątce faworytów do wygrania Ligi Mistrzów, a to wszystko przez brak głębi składu. Kontuzje kontuzjami, ale jest jeszcze coś takiego forma indywidualna. Każdy zawodnik może mieć okresy gorszej dyspozycji i niezwykle ważnym jest, by w takich sytuacjach mógł go zastąpić klasowy zmiennik. Obecnie Goretka leczy uraz, Kimmich nie gra swojej najlepszej piłki i nagle przegrywamy środek pola z zespołami dwa poziomy słabszymi. Tolisso to gość, którego rzekome umiejętności od kilku lat bezskutecznie próbujemy sobie wmówić, Roca to grajek dla drużyny walczącej o utrzymanie w lidze, a Sabitzer póki co okazuje się kompletnym niewypałem. Gracz pokroju Thiago z 2020 r. mógłby odciążyć Kimmicha i poukładać grę, ale przecież "mamy świetny skład ", więc po co nam taki zawodnik. Podstawowi piłkarze są eksploatowani do granic wytrzymałości, a jak wiadomo nie da się grać bez przerwy na najwyższych obrotach. Znajdujemy się w sytuacji, w której teoretycznie przy pełnej pierwszej jedenastce w optymalnej dyspozycji moglibyśmy rywalizować z najlepszymi, ale gdy jakiś klocek wypada z tej układanki jakość drużyny leci na łeb na szyję. Wiedział o tym Flick, właśnie przekonuje się Nagelsmann. Nie rozumie tego Salihamidzicic i jego zwolennicy.
17.02.2022 05:34
@Sopariev
Właśnie miałem to napisać, ubiegłeś mnie.
16.02.2022 22:27
Nie jestem entuzjastą trójki z tyłu. Cóż, póki co Nagelsmann ma u mnie kredyt zaufania, więc liczę, iż wie co robi.
16.02.2022 20:08
@AdiFantasti
Oczywiście, i to samo będzie spotykać każdego ambitnego trenera, który przyjdzie do Bayernu z zamiarem wygrywania trofeów międzynarodowych. Magia nazwy Bayern Monachium działa cały czas, początkowo jest entuzjazm, wielkie plany, ale potem następuje zetknięcie z rzeczywistością i bolesne zderzenie z bośniacką ścianą. Po raz kolejny to napiszę - absolutnie nie dziwię się Flickowi, całkowicie popieram jego decyzję i będąc na jego miejscu postąpiłbym dokładnie tak samo. Być może Nagelsmann zaczyna to sobie właśnie uświadamiać.
16.02.2022 19:51
"Oliver Kahn chce być niezależny i nie chce by Uli Hoeneß ingerował ! Hoeneß jest niezadowolony z tego jak nowe kierownictwo zaprezentowało się w ostatnim AGM i jest przeciwny idei play-off, w przeciwieństwie do Kahna. Hoeneß chce by Kahn częściej do niego dzwonił i konsultował z nim pewne kwestie."
Im szybciej Hoeness przestanie mieć jakikolwiek wpływ na funkcjonowanie Bayernu tym lepiej. Swoje zrobił, niech każdy ocenia okres jego rządów jak chce. Teraz jednak pora by zostawił miejsce innym i przestał mącić przy każdej możliwej sposobności.
16.02.2022 12:26
Trzeba oddać Bochum, że wychodziły im rzeczy, które normalnie nie powinny im były wychodzić. Przy sytuacjach bramkowych niczego nie dało się zrobić lepiej.
Jestem fanem talentu trenerskiego Nagelsmanna. Obiecałem sobie, iż podobnie jak Kovaca nie będę go w żadnym stopniu krytykować przez cały pierwszy rok pracy. Choć dziś ochotę mam niezmierną.
12.02.2022 21:34
Robią nam Gladbach.
12.02.2022 16:15
Zdecydowanie zbyt optymistyczne to ultra-ofensywne ustawienie. Chyba pora powrócić na ziemię.
12.02.2022 16:10
Kimmich jest totalnie osamotniony w środku pola. Trzeba pilnie wprowadzić jakiegoś defensywnego pomocnika. A nie chwila, w Bayernie Monachium nie ma żadnego dobrego.
12.02.2022 15:58
No pięknie to Bochum zagrało. Ech, znowu łatwo tracimy bramkę...
12.02.2022 15:46
O. Gol Lewandowskiego. Nic nowego.
BRAWO!
12.02.2022 15:41
@Pir5
Ja będę krytykował. Już tak mam - jak ktoś zrobi coś dobrze to chwalę, jak źle - krytykuję. Zresztą do tego moim zdaniem służy sekcja komentarzy. Alternatywnym systemem są "łapki w górę" (oczywiście bez "łapek w dół"!). Polega to na tym, że ukazuje się artykuł, informujący o tym, że np. "Bayern wygrał mecz", "Lewandowski strzelił gola", "zarząd sprowadził Sarra" lub "Hasan puścił bąka", a wypełnieni entuzjazmem czytający w zachwycie klikają "łapkę w górę". Jak na razie na dieroten mamy jeszcze komentarze.
12.02.2022 15:16
Powrót bohatera.
12.02.2022 12:03
To jest właśnie opinia. Fakty są takie, że Flick odszedł. Powyższy artykuł traktuje o obawach Nagelsmanna w kwestii głębi składu. Czy Sport Bild wszystko to sobie zmyślił, czy może coś jest na rzeczy, tego nie wiemy. Według mnie ewentualne wątpliwości naszego trenera byłyby logiczną konsekwencją stanu rzeczywistego.
10.02.2022 22:52
Będąc trenerem drużyny walczącej o wygranie Ligi Mistrzów nie chciałbym mieć pośród swoich pierwszych zmienników ani Comana, ani Tolisso, ani Sabitzera w obecnej formie. Sule po sezonie odchodzi za darmo. Jeśli w najlepszej możliwej opcji wystawiamy w wyjściowej jedenastce Lewandowskiego, Mullera, Gnabry'ego i Sane, to JEDYNYM wartościowym zawodnikiem ofensywnym na ławce jest nastoletni Musiala. Jeśli Julian faktycznie martwi się o głębię składu, absolutnie mu się nie dziwię. I nie dziwię się Flickowi, że z tych "wymarzonych warunków pracy" zrezygnował.
10.02.2022 22:35
Nagelsmann chyba zaczyna zdawać sobie sprawę, iż nie znalazł się w trenerskim raju, tylko bardzo, ale to bardzo trudnym miejscu do pracy. Siła wyjściowej jedenastki zamazuje mierną rezerwę, o ile oczywiście wszyscy są zdrowi. Każda absencja podstawowego zawodnika to koszmarny zjazd jakościowy. Brak głębi składu woła o pomstę do nieba. Salihamidzic do zwolnienia w trybie natychmiastowym. Najlepiej jeszcze dzisiaj.
10.02.2022 22:07
Gdybym miał obstawiać, strzelałbym, że Muller i Neuer przedłużą kontrakty, Gnabry odejdzie za darmo po zakończeniu umowy, a Lewandowski... tu wszystko jest możliwe. I nie wiem gdzie Kahn widzi owy "super skład", biorąc pod uwagę obecną ławkę rezerwowych. Zespół staje się coraz słabszy, a główną osobą odpowiedzialną za ten stan jest nieudolny dyrektor sportowy.
10.02.2022 12:33
Zdecydowanie wolałbym, żeby pożegnali Comana a Sule dali konkretną podwyżkę niż odwrotnie.
10.02.2022 12:27
Ani Christensen, ani Ruediger, a już na pewno nie Ginter nie będą w stanie w pełni zastąpić Sule. Od odejścia Thiago żaden nowo pozyskany środkowy pomocnik nawet nie zbliżył się do niego poziomem. Za to dali 15 mln Comanowi... Kadra Bayernu systematycznie, z roku na rok robi się coraz słabsza. Flick wiedział co robi odchodząc, a przed Nagelsmannem stoi gigantyczne wyzwanie by w tych okolicznościach sprostać oczekiwaniom.
Niech sprowadzą Schlotterbecka. Do Sule dużo mu brakuje, ale przynajmniej w jego przypadku jest nadzieja na rozwój.
09.02.2022 18:24
Mam teorię chorą, szaloną, absurdalną, niemożliwą w tym wszechświecie i we wszystkich światach równoległych. Bayern dogadał się z BVB i celowo nie walczył o pozostanie Sule, pozwalając mu odejść za darmo do Dortmundu, by w zamian Borussia sprzedała tego lata do Monachium... Nie, nie przejdzie mi to przez klawiaturę.
08.02.2022 14:23
@tapczan
No coś w tym stylu. O pieniądze też nie chodzi. Zatem albo Niklas nie ma ambicji, albo w Bayernie dzieje się coś naprawdę bardzo złego. Stawiam na to pierwsze.
08.02.2022 14:08
Ale się tytułów nazdobywa.
Chyba nie ma co dorabiać teorii. Wychodzi na to, że Sule to dziwny człowiek.
07.02.2022 21:56
Czwóreczka. Sporo elementów do poprawy w samej grze plus katastrofalna porażka z Mönchengladbach w Pucharze Niemiec. Ale kierunek jest moim zdaniem dobry. Na wiosnę liczę na 10. z rzędu tytuł Mistrza Niemiec i ćwierćfinał, a może nawet półfinał LM.
07.02.2022 21:04
To nie jest krok w tył. To jest jak spaść ze schodów. Nie rozumiem tej decyzji. Dortmund nie ma żadnych, absolutnie żadnych argumentów wobec Bayernu. Jedynym takim mogłoby ewentualnie być pewne miejsce w wyjściowym składzie, co jest istotne dla piłkarzy młodych lub walczących o powołania do reprezentacji. Ale przecież Sule u Nagelsmanna grywał regularnie... Nie wiem, doprawdy nie wiem co napisać. Wyglądam teraz jak Boateng na grafice do tego newsa...
07.02.2022 21:01
No to by ewentualnie mogło mieć sens. Być może partacz Salihamidzicic obrzydził pracę w Bayernie nie tylko Flickowi.
07.02.2022 16:13
Jeśli to prawda, stracę do niego szacunek. Zawodnik w jego wieku z takim potencjałem chce iść do klubiku z zaplecza Europy? W głowie się nie mieści. Jestem załamany.
07.02.2022 16:09
@DonJupp4ever
Zazwyczaj jest tak jak piszesz, ale w tym sezonie jest historyczna szansa na wygranie Bundesligi po raz dziesiąty z rzędu i bardzo chciałbym by nie było jakiejkolwiek możliwości wypuszczenia tej okazji z rąk.
06.02.2022 19:05
Niech wraca do zdrowia. Potrzebujemy go.
06.02.2022 16:47
Rozumiem, iż Hainer może mieć dosyć pytań o Haalanda, ale stwierdzenie "mamy Lewandowskiego" nie jest tu właściwą odpowiedzią. Mówimy o zawodnikach, których dzieli 12 lat. Bayern po prostu najprawdopodobniej ma zamiar poszukać tańszej opcji na zastąpienie Polaka. I ja nie mam z tym wielkiego problemu.
06.02.2022 16:40
Gdy dowiedziałem się, że z Bayernu odchodzi Alaba, miałem ochotę skakać ze szczęścia. Rozstanie z Sule wzbudza we mnie przeciwne emocje. Niklas to nasz najsolidniejszy obrońca w tym sezonie i bardzo chciałem, by został w Monachium.
06.02.2022 16:29
Dobrze byłoby, gdyby Borussia przegrała z Bayerem, ponieważ oznaczałoby to dość komfortową przewagę Bayernu nad wiceliderem. Kibicuję zatem Leverkusen.
06.02.2022 16:21
Spokojnie. Powoli.
04.02.2022 11:33
Pełna zgoda w tej kwestii.
01.02.2022 16:41
Od ponad 10 lat żaden z "talentów" z naszej fantastycznej szkółki nie zaistniał w pierwszym zespole. Czekam aż coś pokaże w poważnej piłce, póki co jego kontrakt jest mi całkowicie obojętny.
31.01.2022 17:29
Grunt to właściwa narracja. Jak widać po komentarzach poniżej - działa. Ciekawe, czy Rummenigge przytoczyłby fragment o "niezaznaczeniu swojej obecności w zespole" gdyby Sule zgodził się na proponowane 10 mln i przedłużył kontrakt z klubem.
Panowie, polecam wejść za stronę główną i zjechać na dół. Niklas Sule jest najwyżej ocenianym przez Was zawodnikiem z pola w Bayernie w tym sezonie.
31.01.2022 16:52
@Kimas
Absolutnie fenomenalny wybór. Z Panem Czesławem wygranie mistrzostwa świata powinno być formalnością.
31.01.2022 15:30
Daviesowi grozi nawet koniec kariery. Jeśli wydolność serca spadnie, dalsze wyczynowe uprawianie sportu może się okazać niemożliwe.
31.01.2022 10:45
"W młodzieżowych zespołach Bayernu (wliczając to także drużynę U-23) można wyróżnić wielu młodych i niezwykle utalentowanych zawodników."
Bardzo ryzykowna teza. Ostatnie kilkanaście lat sugeruje wręcz, że w zespołach młodzieżowych Bayernu nie ma żadnych niezwykle utalentowanych zawodników.
29.01.2022 12:17
I to jest sukces! Piłka nożna jest dla kibiców. Wielkie brawa za budowanie globalnej marki, trzeba nieustannie pracować nad stroną marketingową działalności klubu ponieważ w dłuższej perspektywie przekłada się to na wartość firmy i jej możliwości na rynku.
27.01.2022 19:56
@AdiFantasti
No coś w tym stylu. Ale tak to jest, jeśli po jednej stronie masz masę argumentów z solidnym uzasadnieniem, a po drugiej jeden, który można obalić w dwa zdania.
26.01.2022 21:11
@Pir5
A czy ja chwalę innych dyrektorów sportowych, którzy doprowadzają do odejścia kluczowych piłkarzy za darmo? Gdyby to było jedyne niepowodzenie w pracy Salihamidzicia jakoś bym to przełknął. Tyle, że lista jego błędów, porażek i kompromitacji jest długa jak Missisipi, petycja kibiców o jego odwołanie i miażdżąca krytyka ze strony niemieckich dziennikarzy nie wzięła się znikąd, a jedyne co słyszę w kontrze to zarząd, awans, itd.
26.01.2022 20:59
Tak to wszystko czytam i oczom nie wierzę. A co gorsze doznaję absolutnie upiornego déjà vu. Salihamidzic sprowadza bandę ciamajd i nazywa je wzmocnieniami, a gdy tylko ktoś go za to krytykuje natychmiast podnosi się głos oburzenia, że przecież "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Salihamidzic frajersko przegrywa rywalizację o młodych zdolnych piłkarzy z rywalami o 1-2 półki niżej, ktoś próbuje wypunktować jego błędy i ponownie ta sama śpiewka wiernych obrońców - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Wpada w konflikt z największą trenerską perłą, jaką odkryliśmy w XXI wieku, przez co owy trener odchodzi z Bayernu - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Zraża piłkarzy i agentów bezmyślnymi wypowiedziami - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Teraz po raz KOLEJNY doprowadza do utraty wartościowego gracza na darmo - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Zastanawiam się, czy gdyby na kluczowym spotkaniu biznesowym z ważnym partnerem Hasan w trakcie dyskusji ściągnął gacie i walnął kloca na środku biura, ci sami rycerze sprawiedliwości stwierdziliby, iż skoro ma poparcie zarządu i dostał awans, to z całą pewnością była to forma realizacji polityki klubu. I że wcale tak źle nie pachniało.
26.01.2022 20:47
Potężne osłabienie. Nasz najlepszy środkowy obrońca odchodzi za darmo.
Salihamidzic do zwolnienia w trybie natychmiastowym.
26.01.2022 14:05
we
are
doomed
to
fail
26.01.2022 12:23
@MINGA1
Masz jakąś gonitwę myśli w swoich komentarzach, trudno Cię zrozumieć. Nie ma czegoś takiego jak "definicja spalonego według mnie". Spalone w zasadzie przestały być kontrowersją od wprowadzenia VAR-u. Zatrzymuje się materiał video z akcji w momencie podania i komputerowo rysuje linie wyznaczane przez ostatniego obrońcę i zawodnika otrzymującego piłkę. Sytuacja całkowicie klarowna. Przy drugiej nieuznanej bramce Sane pomógł sobie ręką w opanowaniu piłki. Żaden z graczy Bayernu nawet nie protestował.
25.01.2022 09:04
@MINGA1
Nie mam pojęcia o co masz pretensje. Oba gole słusznie niezaliczone, co potwierdziły powtórki z VAR.
24.01.2022 13:02
@DonJupp4ever
A czy z mojej wypowiedzi jakkolwiek wynika, że skreślam Upamecano lub uważam go za transferową wtopę? Wyraźnie zaznaczyłem, gdybyśmy ZA TYDZIEŃ grali ważny mecz z rywalem z najwyższej półki to obecnie w lepszej dyspozycji są Sule i Hernandez. Dayot ze wszystkich naszych stoperów popełnił najwięcej błędów i jest najmniej pewnym z całej trójki. Oczywiście do marca wszystko się może odwrócić
24.01.2022 10:22
@DonJupp4ever
Nie pisałem jedynie o dzisiejszym meczu tylko o całym dotychczasowym sezonie.
23.01.2022 23:31
Jeśli za tydzień gramy z Manchesterem City w półfinale Ligi Mistrzów to środek obrony tworzą Sule i Hernandez. Moim zdaniem Upamecano jest obecnie półkę niżej i musi trochę popracować, by ponownie nawiązać rywalizację. Niestety, jemu głupie błędy przydarzają się zdecydowanie najczęściej. Oczywiście rozważam sytuację, w której Davies może grać na lewej obronie, bo jeśli nie to wstawiamy tam Lucasa, a Dayot wskakuje do centrum jako partner Sule.
23.01.2022 21:04
Szkoda. Ale słusznie nieuznana.
23.01.2022 19:24
Łał. Genialny jest Sane w tym sezonie.
23.01.2022 19:22
Upamecano wejście smoka...
23.01.2022 19:14
Co z tego, że biega, skoro nie umie myśleć...
23.01.2022 18:48
Ależ ten Sane jest groźny ze środka pola...
23.01.2022 18:41
Ładny manewr przy golu Mullera. Kimmich jest maestrem precyzji. Cel na drugą połowę - nie stracić bramki i zaliczyć mecz na zero z tyłu.
23.01.2022 18:23
Najlepszą opcją na środek obrony jest przedłużenie kontraktu Sule.
20.01.2022 14:01
Akurat w kwestii Superligi myślę podobnie jak Barcelona i nigdy nie wybaczę ówczesnemu zarządowi Bayernu tego, iż przyczynił się do upadku tego projektu. Jeżeli chodzi o politykę transferową, to mimo pewnych błędów i niedociągnięć w ostatnich latach Monachijczycy wyprzedzili Dumę Katalonii o lata świetlne. Barcelona ma obecnie potężne problemy, które sami na siebie ściągnęli i zajmie im sporo czasu by się z nimi uporać.
20.01.2022 13:59
Fajnych ma kumpli. Pracę dadzą i jeszcze dobrze zapłacą.
Żałosne, koszmarne, żenujące, tragiczne, nie mam słów.
19.01.2022 17:51
CO???!!! Dali Comanowi 15 mln, a Sule nie chcą dać powyżej 10?! To nie może być prawda, w to się nie da uwierzyć.
Jeśli faktycznie dostanie nowy kontrakt, to go dogoni.
15.01.2022 17:36
Ładnie, teraz pełna kontrola.
15.01.2022 16:54
Nawet mi o nim nie przypominajcie.
15.01.2022 16:46
Istnieje niestety ryzyko, iż to zachorowanie na trwałe wykluczy Daviesa z wyczynowego uprawiania sportu. Covid to wciąż nowa choroba, niewiele wiemy o jej długoterminowych konsekwencjach. To byłaby ogromna strata dla Bayernu.
14.01.2022 13:19
Życzyłbym sobie nowych umów Gnabry'ego i Sule.
12.01.2022 11:01
@misza
Czy jeżeli będąc konserwatywnym katolikiem skrytykuję papieża Franciszka za ekumenizm, ograniczenie możliwości odprawiania mszy w rycie trydenckim i niektóre postanowienia Synodu Amazońskiego to znaczy, że go dyskredytuję i jestem jego hejterem?
11.01.2022 14:14
Miałem napisać, że Hoenessa dorwała starość, ze wszystkimi konsekwencjami. W porę uświadomiłem sobie, że byłoby to niegrzeczne i obraźliwe wobec osób starszych. Na koniec przypomniałem sobie, że przecież mówi o swoim pupilku, którego wbrew jego kompetencjom i wszelkiej logice wcisnął na jedno z najważniejszych stanowisk w klubie. Ciężko zatem podejrzewać go o uczciwą, obiektywną ocenę w tego typu wypowiedziach.
Salihamidzicic do zwolnienia w trybie natychmiastowym.
11.01.2022 12:25
O moja głowa... Mam nadzieję, że to jednak tylko plotka. Gość nie jest wart tych 12 mln co zarabia a ktoś miałby chcieć dać mu 17? Przecież to szaleństwo. Coman ma kontrakt do 2023 roku, zatem tego lata można go spokojnie sprzedać. Frajer na pewno się znajdzie, a jakości na boisku to on nie gwarantuje.
11.01.2022 10:39
Hofmann? Kampl? Piątek???!!!
09.01.2022 14:25
@WayeThe
Dokładnie o tym pisałem. Nieźle nam idzie znajdywanie talentów za kilka-kilkanaście milionów, które potrafimy zgarnąć zanim stają się gwiazdami, ale wyprodukować piłkarza do pierwszego składu to już nam się bardzo dawno nie zdarzyło. Kto był ostatnim? Muller? Facet ma już ponad 600 meczów dla Bayernu... I poważnie uważam, że zarząd klubu powinien przyjrzeć się temu, jak w Monachium wygląda szkolenie młodzieży. Nie wiem czy idą tam zbyt małe środki finansowe czy może zajmują się tym niewłaściwi ludzie. Mam swoją teorię, ale to raczej teoria spiskowa.
08.01.2022 11:21
@Edmund
Nie zapomnij dodać, że hoven jest brzytki i gupi.
08.01.2022 10:13
@makaay
Z powodu Covida całe ligi były przerywane lub nawet odwoływane. Piłkarski kalendarz był przestawiany, rozgrywki przekładane. Mecze odbywały się bez udział publiczności. W NBA, z którego futbol powinien moim zdaniem czerpać niektóre wzorce, pomimo napiętego terminarza spotkania drużyn najbardziej dotkniętych zakażeniami zostają przełożone. Sytuacja pandemii jest sytuacją szczególną w niemal wszystkich aspektach życia. Takie czynniki można wziąć pod uwagę.
@WayeThe
Napisałem wyraźnie - można dużo zyskać lub niewiele stracić. Jamal jako 17-latek wybiegł na boisko dołączając do składu piłkarskich gigantów, którzy kilka tygodni wcześniej skompletowali tryplet. Nie przestraszył się, nie podawał bojaźliwie do tyłu, nie tracił głupio piłek. Po prostu pozytywnie zaznaczył swoją obecność. Przeciętny kibic Bayernu dowiedział się, że jest ktoś taki jak Musiala i jakiś tam potencjał w nim drzemie. Tillman z kolei nie zaprezentował jednego dobrego zagrania, które mogłoby zostać zapamiętane na plus. Oczywiście nie ma co go skreślać, ale Jamal jest o rok młodszy, a piłkarsko to już inne piętro.
08.01.2022 09:28
Nie będę krytykował drużyny, ponieważ ten mecz nie powinien się odbyć (przynajmniej pieniążki na koncie Bundesligi się zgadzają...). Nie będę krytykował obrony, ponieważ nigdy wcześniej nie grali bez treningu w takim zestawieniu personalnym i w normalnej sytuacji nigdy by nie zagrali. Nie będę krytykował Tillmana, ponieważ młody zawodnik w takich okolicznościach może wprawdzie dużo zyskać, ale stracić tylko niewiele. Tillman miał sposobność pokazać się z dobrej strony, ale tego nie zrobił (Musiala wchodząc w końcówce pojedynku z Schalke, w którym Bayern gromił rywala potrafił zaprezentować błysk umiejętności i wysłać sygnał - potrafię grać w piłkę nożną). Boli jedynie fakt, iż gracz, który w tym roku kończy 20 lat nie zdaje sobie sprawy z własnych ograniczeń. Jego dryblingi były wręcz naiwne. Jestem niestety naznaczony myśleniem, iż ze szkółki Bayernu nie wychodzi nic wartościowego. Potrafimy przyzwoicie wyszukiwać zdolnych piłkarzy i sprowadzać ich do klubu, póki ich wartość rynkowa jest jeszcze w miarę niska (Kimmich, Gnabry, Davies, Musiala), ale szkolić od zera nie umiemy w ogóle. Nie wiem ile pieniędzy idzie na te wszystkie akademie i kto w nich pracuje. Albo w ostatniej dekadzie trafiają tam same beztalencia albo robimy coś nie tak.
08.01.2022 08:38
Barcelona potrafi wystawić nastoletnich zawodników, którzy imponują w Lidze Mistrzów. Ciekawe, czy młodzież Bayernu potrafi pokazać coś pozytywnego przeciwko średniakowi z Gladbach.
07.01.2022 22:06
Ten Tillman to niby ten utalentowany, tak?
07.01.2022 21:11
Kimmich precyzji w nodze nie stracił...
07.01.2022 20:52
Ależ ten Lewandowski jest nieprawdopodobnie dobry.
07.01.2022 20:50
@buuuU
Nie, wyroku nie biorę pod uwagę. Chodzi mi o podsumowanie całokształtu jego decyzji i różnych zachowań w trakcie sprawowanych funkcji w zarządzie Bayernu.
05.01.2022 14:07
Jakieś 10 lat temu jego postać dla historii Bayernu kojarzyła mi się jednoznacznie pozytywnie. Obecnie powiedziałbym tak pół na pół, choć oczywiście pewnych zasług odmówić mu nie sposób. Tak czy inaczej oby w dobrym zdrowiu dożył setki co najmniej.
05.01.2022 11:35
@misza
Zgadzam się, że generalnie Bayern zmierza w dobrym kierunku. Podczas naszej ostatniej rozmowy zaznaczyłem, iż w mojej opinii zarząd robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze. Uważam jednak, iż biorąc pod uwagę fakt, jak fantastyczną pracę wykonał Flick w sezonie 2019/20, po zdobyciu trypletu otworzyło się "okienko na wygrywanie", którego być może do tej pory nie było i które nieprędko się powtórzy. Hansi dał przełożonym przesłanki, by mu zaufać, a przecież nie prosił o gwiazdkę z nieba. Decyzje były inne, Flick nie widział możliwości współpracy z Salihamidziciem, więc skończyło się jak się skończyło. Jeżeli natomiast porównamy warunki pracy w Bayernie do warunków panujących w klubach bezpośrednio rywalizujących z Bawarczykami o tryumfy w LM, takich jak City czy Chelsea, gdzie władze dosłownie spełniają zachcianki trenerów sprowadzając gwiazdy futbolu za grube miliony, to widzimy, iż w tym zestawieniu szkoleniowiec Bayernu wcale nie ma tak łatwo. Żebyś mnie dobrze zrozumiał - ma lepiej niż w Legii, ale ma przed sobą inne wyzwania i aspiracje. Jak na klub chcący wygrywać co roku Ligę Mistrzów, Bayern wydawał naprawdę mało. Dobrze, że na ogół robił to dość rozsądnie, zwłaszcza przed nastaniem Salihamidzicia.
02.01.2022 11:54
@misza
Tylko że ja nie piszę o kolejnym klepnięciu mistrzostwa Niemiec tylko o "dziejowej szansie" zbudowania największego Bayernu w historii. Przed meczem przeciwko PSG sam Flick przyznał, iż drużyna została osłabiona względem poprzedniego sezonu. I miał absolutną rację. Zamiast zrobić krok w przód, poczyniony został krok w tył. Zostaję zatem przy swoim porównaniu.
Tak się składa, iż sam jakiś czas temu znajdowałem się w sytuacji, w której jednym z głównych powodów mojego odejścia z pracy była osoba mojego przełożonego, z którym nie widziałem możliwości dalszej współpracy. Dlatego doskonale rozumiem Hansiego i popieram jego decyzję. Gdybym był na jego miejscu i miał nad sobą Salihamidzicia, postąpiłbym dokładnie tak samo.
02.01.2022 11:25
@misza
Dokładnie odwrotnie, Flick odszedł, ponieważ nie zapewniono mu warunków do realizacji owej dziejowej szansy. Napisałem już kiedyś obrazowe porównanie - wybitny chirurg nie podjąłby się skomplikowanego zabiegu, gdyby miał do dyspozycji brudne, niesterylne narzędzia, źle oświetloną salę operacyjną, a pacjenta zamiast anestezjologa miał znieczulać szympans. Flick nie widział możliwości kontynuowania swojej pracy w sytuacji, w jakiej go postawiono, więc odszedł. Wina leży zdecydowanie po stronie zarządu.
02.01.2022 11:04
Na Flicku można było wybudować potężny Bayern, być może najpotężniejszy w historii klubu. Szkoda, że dziejowa szansa została tak idiotycznie zaprzepaszczona.
Natomiast w kwestii Alaby nigdy się z Hansim nie zgodzę, jego odejście było jedną z najlepszych rzeczy, jakie spotkały Bayern w ostatnim czasie. Oczywiście z zastrzeżeniem, iż gdyby w Monachium pracował kompetentny dyrektor sportowy, na Austriaku w odpowiednim momencie można było zarobić bardzo dobre pieniądze.
02.01.2022 10:25
@Scholli1978
Doczytaj do końca zdania.
@WayeThe
Cóż, różnica polega tym, iż my obaj naprawdę wiemy jak wygląda oddział covidowy, a nasi rozmówcy "wiedzę" czerpią z mało wiarygodnych zakamarków Internetu. A w sieci, jak wiadomo, napisać można cokolwiek.
02.01.2022 07:13
@raaafal
Akurat nie sprzątałem, jestem lekarzem. To nie jest kwestia wiary. Choroby mają swój charakterystyczny przebieg - czynniki ryzyka, objawy podmiotowe i przedmiotowe, wyniki badań laboratoryjnych i obrazowych. Podobnie jest z wirusowym zapaleniem płuc o etiologii koronowirusowej. W tym przypadku rozpoznania dokonuje lekarz na podstawie wszystkich powyższych. Sekcja zwłok w medycynie jest stosowana w razie wątpliwości diagnostycznych. W Polsce mamy kilkadziesiąt tysięcy zgonów na covid od początku pandemii, patomorfologów jest bardzo mało. Choćbyś nie wiem jak bardzo chciał nie dasz rady zrobić badania autopsyjnego nawet w 1% przypadków.
Grypa i covidowe zapalenie płuc to dwie zupełnie innego choroby (tak jak np. podwyściółczak i glejak wielopostaciowy - niby oba są guzami ośrodkowego układu nerwowego, a różnią się diametralnie niemal wszystkim, łącznie z rokowaniem). Trochę lat już w zawodzie pracuję, sezony grypowe są co roku, a nigdy przed pandemią koronawirusa szpitale nie były obłożone tak gigantyczną liczbą chorych z ciężką niewydolnością oddechową. To są fakty. Ja to widzę codziennie, na własne oczy.
01.01.2022 21:17
@raaafal
Pracowałem na Oddziale covidowym. Wszystkim pacjentom robi się badanie obrazowe klatki piersiowej, najczęściej tomografię komputerową. Obraz uszkodzenia płuc w przebiegu zapalenia spowodowanego koronawirusem jest charakterystyczny. Masz zatem:
1) dodatni wynik testu
2) charakterystyczny obraz zajęcia płuc w badaniu TK
3) typowe objawy kliniczne
4) przebieg z niewydolnością oddechową wymagającą intensywnej tlenoterapii
W jakim celu chciałbyś robić sekcję zwłok? Na jakie pytania miałby Ci odpowiedzieć patomorfolog?
01.01.2022 20:47
A ja uważam, że są znacznie bliżej niż się niektórym wydaje.
01.01.2022 13:05
Sassuolo. Jestem pewien, że Robert marzy o transferze do Sassuolo.
01.01.2022 13:04
@hoven
Obawiam się, że obydwa są równie prawdopodobne.
Dobra, chyba spokój... Na dziś rzecz jasna, nie na przyszłość...
20.02.2022 17:12
No. Może wymęczymy 3 punkty...
20.02.2022 16:52
Uznany!
20.02.2022 16:37
Mecz z Bochum można było uznać za wpadkę, ale teraz mamy już do czynienia z prawdziwym kryzysem. I to bardziej widocznym w ofensywie niż w obronie.
20.02.2022 16:21
@hoven
"notowalismy dobre wyniki, ale czy gralismy swietnie? ja bym sie nie zgodzil"
O to mi chodziło. Ja uważam, że graliśmy i konkretnie Ci napisałem kiedy. I wcale Ci nie wciskam, iż twierdzisz, że za Flicka nie było złych okresów. Cały jego drugi sezon trudno nazwać rewelacyjnym.
20.02.2022 13:00
@hoven
Dla mnie posiadanie piłki nie jest definicją bycia lepszą drużyną w danym meczu. Polecam:
https://www.uefa.com/uefachampionsleague/match/2011881--bayern-vs-real-madrid/statistics/
Jeśli natomiast twierdzisz, iż za Flicka (zwłaszcza w jego pierwszym sezonie) gra wyglądała lepiej niż obecnie za Nagelsmanna, to oczywiście zgadzam się z tym w 100%.
20.02.2022 12:54
@hoven
A zatem się nie zgadzamy. Bayern grał świetnie od meczu z Herthą (28.08.21), który wygrał 5-0. Następnie pokonał Lipsk 4-1, Barcelonę 3-0, Bochum 7-0, Furth 3-1, Dynamo 5-0. Sześć meczów, 27 goli strzelonych, 2 stracone. Nawet obrona wyglądała wtedy bardzo dobrze (tak jak pisałem ostatnio - moim zdaniem problemy w defensywie nie są spowodowane brakiem umiejętności indywidualnych podstawowych piłkarzy). Potem nastąpiła wpadka z Eintrachtem 1-2 i kolejne efektowne zwycięstwa: z Leverkusen 5-1, Benficą 4-0 i Hoffenheim 4-0 (23.10.2021). Tego wszystkie wysokie wygrane nie były dziełem przypadku - drużyna wyglądała znakomicie. Wtedy niestety nastąpiła katastrofa w Mönchengladbach i dalsze mecze wyglądały już gorzej. Potem zaczęły się problemy z Kimmichem i kilka przeciętnych występów. Był jeszcze dobry, choć już nie tak dobry jak poprzedni okres na przełomie grudnia i stycznia, na ostatnio zaliczamy wyraźny dołek. Ale nie można według mnie stwierdzić, iż okresów bardzo dobrej gry za Nagelsmanna nie było.
@Prezes42
Jest kilka zespołów w LM, z którymi szanse Bayernu w dwumeczu są bardzo znikome. O ile jestem w stanie założyć, że jedną taką rywalizację (np. w ćwierćfinale) jeszcze jesteśmy w stanie jakoś wygrać, to potem trafiamy na potentata takiego jak PSG, City czy Liverpool i żegnamy się z rozgrywkami.
Edytowano : 2022-02-20 12:50:35
*Te wszystkie wysokie wygrane
*a ostatnio zaliczamy wyraźny dołek
20.02.2022 12:48
Póki co cały sezon Bayernu Nagelsmanna to istna sinusoida - okresy świetnej gry przeplatają się z seriami bardzo słabych występów. Zaraz zaczyna się marzec, pora powrócić na właściwe tory. Dziesiąta z rzędu wygrana Bundesliga byłaby rzeczą historyczną. Ligi Mistrzów nie wygramy, ale półfinał jest realny. Wierzę, iż jeszcze mamy szansę na kilka dobrych miesięcy w wykonaniu Bawarczyków.
20.02.2022 12:10
@hoven
Niczego nie próbuję obalać, ponieważ nie ma czego obalać. Określenia "lider obrony"/"nie-lider obrony" lub "był uważany za większy talent" nie uważam za argumenty. Dla mnie to dorabianie teorii. I tak, uważam, iż sprowadzenie Hernandeza było bardzo dobrym posunięciem. Oczywiście sporym minusem były jego kwestie zdrowotne. Z tego co pamiętam, transfer był sfinalizowany w zimie i wszyscy oczekiwali, iż do nowego sezonu będzie gotów do gry. Tak się jednak niestety nie stało, a i powrót do formy zajął znacznie dłużej niż przewidywano.
18.02.2022 21:36
@hoven
Wybacz, ale nie za bardzo mam ochotę przerabiać tego po raz kolejny. Odbyliśmy już kilka naprawdę dość merytorycznych dyskusji dotyczących Hernandeza i nie wyniknęło z nich nic poza tym, iż nasze zdanie odnośnie tego piłkarza różni się o 180 stopni. Nie mam wiele do dodania. Zresztą Twoje argumenty są, nazwijmy to, "humanistyczne". Tak, Godin był w Atletico "liderem" obrony. I co z tego wynika? A kto był "liderem" w duecie Stam-Nesta? A kto w duecie Ferdinand-Vidić? I co to za różnica? Cóż to odbiera "viceliderowi"? Piszesz, że brat Lucasa "był uważany za większy talent" od niego. Ponownie - niewiele z tego wynika. Didier Deschamps miał chyba w tej kwestii odmienne zdanie. Zresztą doskonale pamiętam czasy, w których Bojan Krkić "był uważany za większy talent" od 2 lata starszego od siebie Roberta Lewandowskiego. I to tak ze sto razy większy talent...
Tak, Bayern ma problemy w obronie. Moim zdaniem jednak nie są one spowodowane brakiem umiejętności indywidualnych żadnego z podstawowych piłkarzy. Personalnie najwięcej mogę mieć do zarzucenia jedynie Upamecano, który popełnia zdecydowanie zbyt dużo głupich błędów. Przyczyn niestabilnej defensywy szukałbym gdzie indziej. Nie mogę tego jednak póki co robić, ponieważ obiecałem, iż do końca pierwszego roku pracy ani razu nie napiszę złego słowa o Nagelsmannie.
18.02.2022 19:27
Przy całej mojej zmasowanej krytyce Salihamidzicia o transfer i kontrakt Hernandeza pretensji do niego nie mam. Za jakość trzeba płacić. Jeśli chodzi o Upamecano nie będę hipokrytą - zdaję sobie sprawę, iż póki co zawodzi, ale sam byłem zwolennikiem jego pozyskania i podjąłbym taką samą decyzję jak zarząd.
18.02.2022 14:37
@misza
Komiczne są twoje próby obrony czegoś, czego nie da się bronić. Rezerwa marzeń normalnie. Flick odszedł, Nagelsmannowi zaczynają otwierać się oczy. Ale Ty tkwij w swoim kolorowym świecie, widać że Ci w nim dobrze.
17.02.2022 07:36
Od początku sezonu piszę o tym co teraz powiedział Hargreaves. Bayern nie jest nawet w piątce faworytów do wygrania Ligi Mistrzów, a to wszystko przez brak głębi składu. Kontuzje kontuzjami, ale jest jeszcze coś takiego forma indywidualna. Każdy zawodnik może mieć okresy gorszej dyspozycji i niezwykle ważnym jest, by w takich sytuacjach mógł go zastąpić klasowy zmiennik. Obecnie Goretka leczy uraz, Kimmich nie gra swojej najlepszej piłki i nagle przegrywamy środek pola z zespołami dwa poziomy słabszymi. Tolisso to gość, którego rzekome umiejętności od kilku lat bezskutecznie próbujemy sobie wmówić, Roca to grajek dla drużyny walczącej o utrzymanie w lidze, a Sabitzer póki co okazuje się kompletnym niewypałem. Gracz pokroju Thiago z 2020 r. mógłby odciążyć Kimmicha i poukładać grę, ale przecież "mamy świetny skład ", więc po co nam taki zawodnik. Podstawowi piłkarze są eksploatowani do granic wytrzymałości, a jak wiadomo nie da się grać bez przerwy na najwyższych obrotach. Znajdujemy się w sytuacji, w której teoretycznie przy pełnej pierwszej jedenastce w optymalnej dyspozycji moglibyśmy rywalizować z najlepszymi, ale gdy jakiś klocek wypada z tej układanki jakość drużyny leci na łeb na szyję. Wiedział o tym Flick, właśnie przekonuje się Nagelsmann. Nie rozumie tego Salihamidzicic i jego zwolennicy.
17.02.2022 05:34
@Sopariev
Właśnie miałem to napisać, ubiegłeś mnie.
16.02.2022 22:27
Nie jestem entuzjastą trójki z tyłu. Cóż, póki co Nagelsmann ma u mnie kredyt zaufania, więc liczę, iż wie co robi.
16.02.2022 20:08
@AdiFantasti
Oczywiście, i to samo będzie spotykać każdego ambitnego trenera, który przyjdzie do Bayernu z zamiarem wygrywania trofeów międzynarodowych. Magia nazwy Bayern Monachium działa cały czas, początkowo jest entuzjazm, wielkie plany, ale potem następuje zetknięcie z rzeczywistością i bolesne zderzenie z bośniacką ścianą. Po raz kolejny to napiszę - absolutnie nie dziwię się Flickowi, całkowicie popieram jego decyzję i będąc na jego miejscu postąpiłbym dokładnie tak samo. Być może Nagelsmann zaczyna to sobie właśnie uświadamiać.
16.02.2022 19:51
"Oliver Kahn chce być niezależny i nie chce by Uli Hoeneß ingerował ! Hoeneß jest niezadowolony z tego jak nowe kierownictwo zaprezentowało się w ostatnim AGM i jest przeciwny idei play-off, w przeciwieństwie do Kahna. Hoeneß chce by Kahn częściej do niego dzwonił i konsultował z nim pewne kwestie."
Im szybciej Hoeness przestanie mieć jakikolwiek wpływ na funkcjonowanie Bayernu tym lepiej. Swoje zrobił, niech każdy ocenia okres jego rządów jak chce. Teraz jednak pora by zostawił miejsce innym i przestał mącić przy każdej możliwej sposobności.
16.02.2022 12:26
Trzeba oddać Bochum, że wychodziły im rzeczy, które normalnie nie powinny im były wychodzić. Przy sytuacjach bramkowych niczego nie dało się zrobić lepiej.
Jestem fanem talentu trenerskiego Nagelsmanna. Obiecałem sobie, iż podobnie jak Kovaca nie będę go w żadnym stopniu krytykować przez cały pierwszy rok pracy. Choć dziś ochotę mam niezmierną.
12.02.2022 21:34
Robią nam Gladbach.
12.02.2022 16:15
Zdecydowanie zbyt optymistyczne to ultra-ofensywne ustawienie. Chyba pora powrócić na ziemię.
12.02.2022 16:10
Kimmich jest totalnie osamotniony w środku pola. Trzeba pilnie wprowadzić jakiegoś defensywnego pomocnika. A nie chwila, w Bayernie Monachium nie ma żadnego dobrego.
12.02.2022 15:58
No pięknie to Bochum zagrało. Ech, znowu łatwo tracimy bramkę...
12.02.2022 15:46
O. Gol Lewandowskiego. Nic nowego.
BRAWO!
12.02.2022 15:41
@Pir5
Ja będę krytykował. Już tak mam - jak ktoś zrobi coś dobrze to chwalę, jak źle - krytykuję. Zresztą do tego moim zdaniem służy sekcja komentarzy. Alternatywnym systemem są "łapki w górę" (oczywiście bez "łapek w dół"!). Polega to na tym, że ukazuje się artykuł, informujący o tym, że np. "Bayern wygrał mecz", "Lewandowski strzelił gola", "zarząd sprowadził Sarra" lub "Hasan puścił bąka", a wypełnieni entuzjazmem czytający w zachwycie klikają "łapkę w górę". Jak na razie na dieroten mamy jeszcze komentarze.
12.02.2022 15:16
Powrót bohatera.
12.02.2022 12:03
To jest właśnie opinia. Fakty są takie, że Flick odszedł. Powyższy artykuł traktuje o obawach Nagelsmanna w kwestii głębi składu. Czy Sport Bild wszystko to sobie zmyślił, czy może coś jest na rzeczy, tego nie wiemy. Według mnie ewentualne wątpliwości naszego trenera byłyby logiczną konsekwencją stanu rzeczywistego.
10.02.2022 22:52
Będąc trenerem drużyny walczącej o wygranie Ligi Mistrzów nie chciałbym mieć pośród swoich pierwszych zmienników ani Comana, ani Tolisso, ani Sabitzera w obecnej formie. Sule po sezonie odchodzi za darmo. Jeśli w najlepszej możliwej opcji wystawiamy w wyjściowej jedenastce Lewandowskiego, Mullera, Gnabry'ego i Sane, to JEDYNYM wartościowym zawodnikiem ofensywnym na ławce jest nastoletni Musiala. Jeśli Julian faktycznie martwi się o głębię składu, absolutnie mu się nie dziwię. I nie dziwię się Flickowi, że z tych "wymarzonych warunków pracy" zrezygnował.
10.02.2022 22:35
Nagelsmann chyba zaczyna zdawać sobie sprawę, iż nie znalazł się w trenerskim raju, tylko bardzo, ale to bardzo trudnym miejscu do pracy. Siła wyjściowej jedenastki zamazuje mierną rezerwę, o ile oczywiście wszyscy są zdrowi. Każda absencja podstawowego zawodnika to koszmarny zjazd jakościowy. Brak głębi składu woła o pomstę do nieba. Salihamidzic do zwolnienia w trybie natychmiastowym. Najlepiej jeszcze dzisiaj.
10.02.2022 22:07
Gdybym miał obstawiać, strzelałbym, że Muller i Neuer przedłużą kontrakty, Gnabry odejdzie za darmo po zakończeniu umowy, a Lewandowski... tu wszystko jest możliwe. I nie wiem gdzie Kahn widzi owy "super skład", biorąc pod uwagę obecną ławkę rezerwowych. Zespół staje się coraz słabszy, a główną osobą odpowiedzialną za ten stan jest nieudolny dyrektor sportowy.
10.02.2022 12:33
Zdecydowanie wolałbym, żeby pożegnali Comana a Sule dali konkretną podwyżkę niż odwrotnie.
10.02.2022 12:27
Ani Christensen, ani Ruediger, a już na pewno nie Ginter nie będą w stanie w pełni zastąpić Sule. Od odejścia Thiago żaden nowo pozyskany środkowy pomocnik nawet nie zbliżył się do niego poziomem. Za to dali 15 mln Comanowi... Kadra Bayernu systematycznie, z roku na rok robi się coraz słabsza. Flick wiedział co robi odchodząc, a przed Nagelsmannem stoi gigantyczne wyzwanie by w tych okolicznościach sprostać oczekiwaniom.
Niech sprowadzą Schlotterbecka. Do Sule dużo mu brakuje, ale przynajmniej w jego przypadku jest nadzieja na rozwój.
09.02.2022 18:24
Mam teorię chorą, szaloną, absurdalną, niemożliwą w tym wszechświecie i we wszystkich światach równoległych. Bayern dogadał się z BVB i celowo nie walczył o pozostanie Sule, pozwalając mu odejść za darmo do Dortmundu, by w zamian Borussia sprzedała tego lata do Monachium... Nie, nie przejdzie mi to przez klawiaturę.
08.02.2022 14:23
@tapczan
No coś w tym stylu. O pieniądze też nie chodzi. Zatem albo Niklas nie ma ambicji, albo w Bayernie dzieje się coś naprawdę bardzo złego. Stawiam na to pierwsze.
08.02.2022 14:08
Ale się tytułów nazdobywa.
Chyba nie ma co dorabiać teorii. Wychodzi na to, że Sule to dziwny człowiek.
07.02.2022 21:56
Czwóreczka. Sporo elementów do poprawy w samej grze plus katastrofalna porażka z Mönchengladbach w Pucharze Niemiec. Ale kierunek jest moim zdaniem dobry. Na wiosnę liczę na 10. z rzędu tytuł Mistrza Niemiec i ćwierćfinał, a może nawet półfinał LM.
07.02.2022 21:04
To nie jest krok w tył. To jest jak spaść ze schodów. Nie rozumiem tej decyzji. Dortmund nie ma żadnych, absolutnie żadnych argumentów wobec Bayernu. Jedynym takim mogłoby ewentualnie być pewne miejsce w wyjściowym składzie, co jest istotne dla piłkarzy młodych lub walczących o powołania do reprezentacji. Ale przecież Sule u Nagelsmanna grywał regularnie... Nie wiem, doprawdy nie wiem co napisać. Wyglądam teraz jak Boateng na grafice do tego newsa...
07.02.2022 21:01
No to by ewentualnie mogło mieć sens. Być może partacz Salihamidzicic obrzydził pracę w Bayernie nie tylko Flickowi.
07.02.2022 16:13
Jeśli to prawda, stracę do niego szacunek. Zawodnik w jego wieku z takim potencjałem chce iść do klubiku z zaplecza Europy? W głowie się nie mieści. Jestem załamany.
07.02.2022 16:09
@DonJupp4ever
Zazwyczaj jest tak jak piszesz, ale w tym sezonie jest historyczna szansa na wygranie Bundesligi po raz dziesiąty z rzędu i bardzo chciałbym by nie było jakiejkolwiek możliwości wypuszczenia tej okazji z rąk.
06.02.2022 19:05
Niech wraca do zdrowia. Potrzebujemy go.
06.02.2022 16:47
Rozumiem, iż Hainer może mieć dosyć pytań o Haalanda, ale stwierdzenie "mamy Lewandowskiego" nie jest tu właściwą odpowiedzią. Mówimy o zawodnikach, których dzieli 12 lat. Bayern po prostu najprawdopodobniej ma zamiar poszukać tańszej opcji na zastąpienie Polaka. I ja nie mam z tym wielkiego problemu.
06.02.2022 16:40
Gdy dowiedziałem się, że z Bayernu odchodzi Alaba, miałem ochotę skakać ze szczęścia. Rozstanie z Sule wzbudza we mnie przeciwne emocje. Niklas to nasz najsolidniejszy obrońca w tym sezonie i bardzo chciałem, by został w Monachium.
06.02.2022 16:29
Dobrze byłoby, gdyby Borussia przegrała z Bayerem, ponieważ oznaczałoby to dość komfortową przewagę Bayernu nad wiceliderem. Kibicuję zatem Leverkusen.
06.02.2022 16:21
Spokojnie. Powoli.
04.02.2022 11:33
Pełna zgoda w tej kwestii.
01.02.2022 16:41
Od ponad 10 lat żaden z "talentów" z naszej fantastycznej szkółki nie zaistniał w pierwszym zespole. Czekam aż coś pokaże w poważnej piłce, póki co jego kontrakt jest mi całkowicie obojętny.
31.01.2022 17:29
Grunt to właściwa narracja. Jak widać po komentarzach poniżej - działa. Ciekawe, czy Rummenigge przytoczyłby fragment o "niezaznaczeniu swojej obecności w zespole" gdyby Sule zgodził się na proponowane 10 mln i przedłużył kontrakt z klubem.
Panowie, polecam wejść za stronę główną i zjechać na dół. Niklas Sule jest najwyżej ocenianym przez Was zawodnikiem z pola w Bayernie w tym sezonie.
31.01.2022 16:52
@Kimas
Absolutnie fenomenalny wybór. Z Panem Czesławem wygranie mistrzostwa świata powinno być formalnością.
31.01.2022 15:30
Daviesowi grozi nawet koniec kariery. Jeśli wydolność serca spadnie, dalsze wyczynowe uprawianie sportu może się okazać niemożliwe.
31.01.2022 10:45
"W młodzieżowych zespołach Bayernu (wliczając to także drużynę U-23) można wyróżnić wielu młodych i niezwykle utalentowanych zawodników."
Bardzo ryzykowna teza. Ostatnie kilkanaście lat sugeruje wręcz, że w zespołach młodzieżowych Bayernu nie ma żadnych niezwykle utalentowanych zawodników.
29.01.2022 12:17
I to jest sukces! Piłka nożna jest dla kibiców. Wielkie brawa za budowanie globalnej marki, trzeba nieustannie pracować nad stroną marketingową działalności klubu ponieważ w dłuższej perspektywie przekłada się to na wartość firmy i jej możliwości na rynku.
27.01.2022 19:56
@AdiFantasti
No coś w tym stylu. Ale tak to jest, jeśli po jednej stronie masz masę argumentów z solidnym uzasadnieniem, a po drugiej jeden, który można obalić w dwa zdania.
26.01.2022 21:11
@Pir5
A czy ja chwalę innych dyrektorów sportowych, którzy doprowadzają do odejścia kluczowych piłkarzy za darmo? Gdyby to było jedyne niepowodzenie w pracy Salihamidzicia jakoś bym to przełknął. Tyle, że lista jego błędów, porażek i kompromitacji jest długa jak Missisipi, petycja kibiców o jego odwołanie i miażdżąca krytyka ze strony niemieckich dziennikarzy nie wzięła się znikąd, a jedyne co słyszę w kontrze to zarząd, awans, itd.
26.01.2022 20:59
Tak to wszystko czytam i oczom nie wierzę. A co gorsze doznaję absolutnie upiornego déjà vu. Salihamidzic sprowadza bandę ciamajd i nazywa je wzmocnieniami, a gdy tylko ktoś go za to krytykuje natychmiast podnosi się głos oburzenia, że przecież "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Salihamidzic frajersko przegrywa rywalizację o młodych zdolnych piłkarzy z rywalami o 1-2 półki niżej, ktoś próbuje wypunktować jego błędy i ponownie ta sama śpiewka wiernych obrońców - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Wpada w konflikt z największą trenerską perłą, jaką odkryliśmy w XXI wieku, przez co owy trener odchodzi z Bayernu - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Zraża piłkarzy i agentów bezmyślnymi wypowiedziami - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Teraz po raz KOLEJNY doprowadza do utraty wartościowego gracza na darmo - "ma poparcie zarządu, dostał awans, więc na pewno realizuje politykę klubu". Zastanawiam się, czy gdyby na kluczowym spotkaniu biznesowym z ważnym partnerem Hasan w trakcie dyskusji ściągnął gacie i walnął kloca na środku biura, ci sami rycerze sprawiedliwości stwierdziliby, iż skoro ma poparcie zarządu i dostał awans, to z całą pewnością była to forma realizacji polityki klubu. I że wcale tak źle nie pachniało.
26.01.2022 20:47
Potężne osłabienie. Nasz najlepszy środkowy obrońca odchodzi za darmo.
Salihamidzic do zwolnienia w trybie natychmiastowym.
26.01.2022 14:05
we
are
doomed
to
fail
26.01.2022 12:23
@MINGA1
Masz jakąś gonitwę myśli w swoich komentarzach, trudno Cię zrozumieć. Nie ma czegoś takiego jak "definicja spalonego według mnie". Spalone w zasadzie przestały być kontrowersją od wprowadzenia VAR-u. Zatrzymuje się materiał video z akcji w momencie podania i komputerowo rysuje linie wyznaczane przez ostatniego obrońcę i zawodnika otrzymującego piłkę. Sytuacja całkowicie klarowna. Przy drugiej nieuznanej bramce Sane pomógł sobie ręką w opanowaniu piłki. Żaden z graczy Bayernu nawet nie protestował.
25.01.2022 09:04
@MINGA1
Nie mam pojęcia o co masz pretensje. Oba gole słusznie niezaliczone, co potwierdziły powtórki z VAR.
24.01.2022 13:02
@DonJupp4ever
A czy z mojej wypowiedzi jakkolwiek wynika, że skreślam Upamecano lub uważam go za transferową wtopę? Wyraźnie zaznaczyłem, gdybyśmy ZA TYDZIEŃ grali ważny mecz z rywalem z najwyższej półki to obecnie w lepszej dyspozycji są Sule i Hernandez. Dayot ze wszystkich naszych stoperów popełnił najwięcej błędów i jest najmniej pewnym z całej trójki. Oczywiście do marca wszystko się może odwrócić
24.01.2022 10:22
@DonJupp4ever
Nie pisałem jedynie o dzisiejszym meczu tylko o całym dotychczasowym sezonie.
23.01.2022 23:31
Jeśli za tydzień gramy z Manchesterem City w półfinale Ligi Mistrzów to środek obrony tworzą Sule i Hernandez. Moim zdaniem Upamecano jest obecnie półkę niżej i musi trochę popracować, by ponownie nawiązać rywalizację. Niestety, jemu głupie błędy przydarzają się zdecydowanie najczęściej. Oczywiście rozważam sytuację, w której Davies może grać na lewej obronie, bo jeśli nie to wstawiamy tam Lucasa, a Dayot wskakuje do centrum jako partner Sule.
23.01.2022 21:04
Szkoda. Ale słusznie nieuznana.
23.01.2022 19:24
Łał. Genialny jest Sane w tym sezonie.
23.01.2022 19:22
Upamecano wejście smoka...
23.01.2022 19:14
Co z tego, że biega, skoro nie umie myśleć...
23.01.2022 18:48
Ależ ten Sane jest groźny ze środka pola...
23.01.2022 18:41
Ładny manewr przy golu Mullera. Kimmich jest maestrem precyzji. Cel na drugą połowę - nie stracić bramki i zaliczyć mecz na zero z tyłu.
23.01.2022 18:23
Najlepszą opcją na środek obrony jest przedłużenie kontraktu Sule.
20.01.2022 14:01
Akurat w kwestii Superligi myślę podobnie jak Barcelona i nigdy nie wybaczę ówczesnemu zarządowi Bayernu tego, iż przyczynił się do upadku tego projektu. Jeżeli chodzi o politykę transferową, to mimo pewnych błędów i niedociągnięć w ostatnich latach Monachijczycy wyprzedzili Dumę Katalonii o lata świetlne. Barcelona ma obecnie potężne problemy, które sami na siebie ściągnęli i zajmie im sporo czasu by się z nimi uporać.
20.01.2022 13:59
Fajnych ma kumpli. Pracę dadzą i jeszcze dobrze zapłacą.
Żałosne, koszmarne, żenujące, tragiczne, nie mam słów.
19.01.2022 17:51
CO???!!! Dali Comanowi 15 mln, a Sule nie chcą dać powyżej 10?! To nie może być prawda, w to się nie da uwierzyć.
16.01.2022 11:39
Maszyna.
1. Gerd Mueller – 365 bramek
2. Robert Lewandowski – 300 bramek
Jeśli faktycznie dostanie nowy kontrakt, to go dogoni.
15.01.2022 17:36
Ładnie, teraz pełna kontrola.
15.01.2022 16:54
Nawet mi o nim nie przypominajcie.
15.01.2022 16:46
Istnieje niestety ryzyko, iż to zachorowanie na trwałe wykluczy Daviesa z wyczynowego uprawiania sportu. Covid to wciąż nowa choroba, niewiele wiemy o jej długoterminowych konsekwencjach. To byłaby ogromna strata dla Bayernu.
14.01.2022 13:19
Życzyłbym sobie nowych umów Gnabry'ego i Sule.
12.01.2022 11:01
@misza
Czy jeżeli będąc konserwatywnym katolikiem skrytykuję papieża Franciszka za ekumenizm, ograniczenie możliwości odprawiania mszy w rycie trydenckim i niektóre postanowienia Synodu Amazońskiego to znaczy, że go dyskredytuję i jestem jego hejterem?
11.01.2022 14:14
Miałem napisać, że Hoenessa dorwała starość, ze wszystkimi konsekwencjami. W porę uświadomiłem sobie, że byłoby to niegrzeczne i obraźliwe wobec osób starszych. Na koniec przypomniałem sobie, że przecież mówi o swoim pupilku, którego wbrew jego kompetencjom i wszelkiej logice wcisnął na jedno z najważniejszych stanowisk w klubie. Ciężko zatem podejrzewać go o uczciwą, obiektywną ocenę w tego typu wypowiedziach.
Salihamidzicic do zwolnienia w trybie natychmiastowym.
11.01.2022 12:25
O moja głowa... Mam nadzieję, że to jednak tylko plotka. Gość nie jest wart tych 12 mln co zarabia a ktoś miałby chcieć dać mu 17? Przecież to szaleństwo. Coman ma kontrakt do 2023 roku, zatem tego lata można go spokojnie sprzedać. Frajer na pewno się znajdzie, a jakości na boisku to on nie gwarantuje.
11.01.2022 10:39
Hofmann? Kampl? Piątek???!!!
09.01.2022 14:25
@WayeThe
Dokładnie o tym pisałem. Nieźle nam idzie znajdywanie talentów za kilka-kilkanaście milionów, które potrafimy zgarnąć zanim stają się gwiazdami, ale wyprodukować piłkarza do pierwszego składu to już nam się bardzo dawno nie zdarzyło. Kto był ostatnim? Muller? Facet ma już ponad 600 meczów dla Bayernu... I poważnie uważam, że zarząd klubu powinien przyjrzeć się temu, jak w Monachium wygląda szkolenie młodzieży. Nie wiem czy idą tam zbyt małe środki finansowe czy może zajmują się tym niewłaściwi ludzie. Mam swoją teorię, ale to raczej teoria spiskowa.
08.01.2022 11:21
@Edmund
Nie zapomnij dodać, że hoven jest brzytki i gupi.
08.01.2022 10:13
@makaay
Z powodu Covida całe ligi były przerywane lub nawet odwoływane. Piłkarski kalendarz był przestawiany, rozgrywki przekładane. Mecze odbywały się bez udział publiczności. W NBA, z którego futbol powinien moim zdaniem czerpać niektóre wzorce, pomimo napiętego terminarza spotkania drużyn najbardziej dotkniętych zakażeniami zostają przełożone. Sytuacja pandemii jest sytuacją szczególną w niemal wszystkich aspektach życia. Takie czynniki można wziąć pod uwagę.
@WayeThe
Napisałem wyraźnie - można dużo zyskać lub niewiele stracić. Jamal jako 17-latek wybiegł na boisko dołączając do składu piłkarskich gigantów, którzy kilka tygodni wcześniej skompletowali tryplet. Nie przestraszył się, nie podawał bojaźliwie do tyłu, nie tracił głupio piłek. Po prostu pozytywnie zaznaczył swoją obecność. Przeciętny kibic Bayernu dowiedział się, że jest ktoś taki jak Musiala i jakiś tam potencjał w nim drzemie. Tillman z kolei nie zaprezentował jednego dobrego zagrania, które mogłoby zostać zapamiętane na plus. Oczywiście nie ma co go skreślać, ale Jamal jest o rok młodszy, a piłkarsko to już inne piętro.
08.01.2022 09:28
Nie będę krytykował drużyny, ponieważ ten mecz nie powinien się odbyć (przynajmniej pieniążki na koncie Bundesligi się zgadzają...). Nie będę krytykował obrony, ponieważ nigdy wcześniej nie grali bez treningu w takim zestawieniu personalnym i w normalnej sytuacji nigdy by nie zagrali. Nie będę krytykował Tillmana, ponieważ młody zawodnik w takich okolicznościach może wprawdzie dużo zyskać, ale stracić tylko niewiele. Tillman miał sposobność pokazać się z dobrej strony, ale tego nie zrobił (Musiala wchodząc w końcówce pojedynku z Schalke, w którym Bayern gromił rywala potrafił zaprezentować błysk umiejętności i wysłać sygnał - potrafię grać w piłkę nożną). Boli jedynie fakt, iż gracz, który w tym roku kończy 20 lat nie zdaje sobie sprawy z własnych ograniczeń. Jego dryblingi były wręcz naiwne. Jestem niestety naznaczony myśleniem, iż ze szkółki Bayernu nie wychodzi nic wartościowego. Potrafimy przyzwoicie wyszukiwać zdolnych piłkarzy i sprowadzać ich do klubu, póki ich wartość rynkowa jest jeszcze w miarę niska (Kimmich, Gnabry, Davies, Musiala), ale szkolić od zera nie umiemy w ogóle. Nie wiem ile pieniędzy idzie na te wszystkie akademie i kto w nich pracuje. Albo w ostatniej dekadzie trafiają tam same beztalencia albo robimy coś nie tak.
08.01.2022 08:38
Barcelona potrafi wystawić nastoletnich zawodników, którzy imponują w Lidze Mistrzów. Ciekawe, czy młodzież Bayernu potrafi pokazać coś pozytywnego przeciwko średniakowi z Gladbach.
07.01.2022 22:06
Ten Tillman to niby ten utalentowany, tak?
07.01.2022 21:11
Kimmich precyzji w nodze nie stracił...
07.01.2022 20:52
Ależ ten Lewandowski jest nieprawdopodobnie dobry.
07.01.2022 20:50
@buuuU
Nie, wyroku nie biorę pod uwagę. Chodzi mi o podsumowanie całokształtu jego decyzji i różnych zachowań w trakcie sprawowanych funkcji w zarządzie Bayernu.
05.01.2022 14:07
Jakieś 10 lat temu jego postać dla historii Bayernu kojarzyła mi się jednoznacznie pozytywnie. Obecnie powiedziałbym tak pół na pół, choć oczywiście pewnych zasług odmówić mu nie sposób. Tak czy inaczej oby w dobrym zdrowiu dożył setki co najmniej.
05.01.2022 11:35
@misza
Zgadzam się, że generalnie Bayern zmierza w dobrym kierunku. Podczas naszej ostatniej rozmowy zaznaczyłem, iż w mojej opinii zarząd robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze. Uważam jednak, iż biorąc pod uwagę fakt, jak fantastyczną pracę wykonał Flick w sezonie 2019/20, po zdobyciu trypletu otworzyło się "okienko na wygrywanie", którego być może do tej pory nie było i które nieprędko się powtórzy. Hansi dał przełożonym przesłanki, by mu zaufać, a przecież nie prosił o gwiazdkę z nieba. Decyzje były inne, Flick nie widział możliwości współpracy z Salihamidziciem, więc skończyło się jak się skończyło. Jeżeli natomiast porównamy warunki pracy w Bayernie do warunków panujących w klubach bezpośrednio rywalizujących z Bawarczykami o tryumfy w LM, takich jak City czy Chelsea, gdzie władze dosłownie spełniają zachcianki trenerów sprowadzając gwiazdy futbolu za grube miliony, to widzimy, iż w tym zestawieniu szkoleniowiec Bayernu wcale nie ma tak łatwo. Żebyś mnie dobrze zrozumiał - ma lepiej niż w Legii, ale ma przed sobą inne wyzwania i aspiracje. Jak na klub chcący wygrywać co roku Ligę Mistrzów, Bayern wydawał naprawdę mało. Dobrze, że na ogół robił to dość rozsądnie, zwłaszcza przed nastaniem Salihamidzicia.
02.01.2022 11:54
@misza
Tylko że ja nie piszę o kolejnym klepnięciu mistrzostwa Niemiec tylko o "dziejowej szansie" zbudowania największego Bayernu w historii. Przed meczem przeciwko PSG sam Flick przyznał, iż drużyna została osłabiona względem poprzedniego sezonu. I miał absolutną rację. Zamiast zrobić krok w przód, poczyniony został krok w tył. Zostaję zatem przy swoim porównaniu.
Tak się składa, iż sam jakiś czas temu znajdowałem się w sytuacji, w której jednym z głównych powodów mojego odejścia z pracy była osoba mojego przełożonego, z którym nie widziałem możliwości dalszej współpracy. Dlatego doskonale rozumiem Hansiego i popieram jego decyzję. Gdybym był na jego miejscu i miał nad sobą Salihamidzicia, postąpiłbym dokładnie tak samo.
02.01.2022 11:25
@misza
Dokładnie odwrotnie, Flick odszedł, ponieważ nie zapewniono mu warunków do realizacji owej dziejowej szansy. Napisałem już kiedyś obrazowe porównanie - wybitny chirurg nie podjąłby się skomplikowanego zabiegu, gdyby miał do dyspozycji brudne, niesterylne narzędzia, źle oświetloną salę operacyjną, a pacjenta zamiast anestezjologa miał znieczulać szympans. Flick nie widział możliwości kontynuowania swojej pracy w sytuacji, w jakiej go postawiono, więc odszedł. Wina leży zdecydowanie po stronie zarządu.
02.01.2022 11:04
Na Flicku można było wybudować potężny Bayern, być może najpotężniejszy w historii klubu. Szkoda, że dziejowa szansa została tak idiotycznie zaprzepaszczona.
Natomiast w kwestii Alaby nigdy się z Hansim nie zgodzę, jego odejście było jedną z najlepszych rzeczy, jakie spotkały Bayern w ostatnim czasie. Oczywiście z zastrzeżeniem, iż gdyby w Monachium pracował kompetentny dyrektor sportowy, na Austriaku w odpowiednim momencie można było zarobić bardzo dobre pieniądze.
02.01.2022 10:25
@Scholli1978
Doczytaj do końca zdania.
@WayeThe
Cóż, różnica polega tym, iż my obaj naprawdę wiemy jak wygląda oddział covidowy, a nasi rozmówcy "wiedzę" czerpią z mało wiarygodnych zakamarków Internetu. A w sieci, jak wiadomo, napisać można cokolwiek.
02.01.2022 07:13
@raaafal
Akurat nie sprzątałem, jestem lekarzem. To nie jest kwestia wiary. Choroby mają swój charakterystyczny przebieg - czynniki ryzyka, objawy podmiotowe i przedmiotowe, wyniki badań laboratoryjnych i obrazowych. Podobnie jest z wirusowym zapaleniem płuc o etiologii koronowirusowej. W tym przypadku rozpoznania dokonuje lekarz na podstawie wszystkich powyższych. Sekcja zwłok w medycynie jest stosowana w razie wątpliwości diagnostycznych. W Polsce mamy kilkadziesiąt tysięcy zgonów na covid od początku pandemii, patomorfologów jest bardzo mało. Choćbyś nie wiem jak bardzo chciał nie dasz rady zrobić badania autopsyjnego nawet w 1% przypadków.
Grypa i covidowe zapalenie płuc to dwie zupełnie innego choroby (tak jak np. podwyściółczak i glejak wielopostaciowy - niby oba są guzami ośrodkowego układu nerwowego, a różnią się diametralnie niemal wszystkim, łącznie z rokowaniem). Trochę lat już w zawodzie pracuję, sezony grypowe są co roku, a nigdy przed pandemią koronawirusa szpitale nie były obłożone tak gigantyczną liczbą chorych z ciężką niewydolnością oddechową. To są fakty. Ja to widzę codziennie, na własne oczy.
01.01.2022 21:17
@raaafal
Pracowałem na Oddziale covidowym. Wszystkim pacjentom robi się badanie obrazowe klatki piersiowej, najczęściej tomografię komputerową. Obraz uszkodzenia płuc w przebiegu zapalenia spowodowanego koronawirusem jest charakterystyczny. Masz zatem:
1) dodatni wynik testu
2) charakterystyczny obraz zajęcia płuc w badaniu TK
3) typowe objawy kliniczne
4) przebieg z niewydolnością oddechową wymagającą intensywnej tlenoterapii
W jakim celu chciałbyś robić sekcję zwłok? Na jakie pytania miałby Ci odpowiedzieć patomorfolog?
01.01.2022 20:47
A ja uważam, że są znacznie bliżej niż się niektórym wydaje.
01.01.2022 13:05
Sassuolo. Jestem pewien, że Robert marzy o transferze do Sassuolo.
01.01.2022 13:04
@hoven
Obawiam się, że obydwa są równie prawdopodobne.
01.01.2022 11:43