DieRoten.pl

Komentarze

Komentarze użytkownika: nyy32 Strona 6

Czekamy. Nagelsmann wykonuje w Monachium świetną pracę i mam nadzieję, iż pod jego wodzą drużyna z miesiąca na miesiąc będzie coraz lepsza.

01.11.2021 14:20

Ech, nie zamierzam nikomu tu udowadniać, że PSG jest znacznie silniejsze od Bayernu. Mbappe z Messim zrobią to na wiosnę.

31.10.2021 16:56

@tapczan
PSG 2020/21

Edytowano : 2021-10-31 11:59:11

PSG 2020/21 =/= PSG 2021/22

31.10.2021 11:58

@Pir5 @Abzyrl
trafiamy na PSG = odpadamy z LM

31.10.2021 11:53

@Daro
PSG

31.10.2021 11:41

Chyba wszyscy pamiętamy koszmarną porażkę Bayernu Kovaca z Eintrachtem 1-5. Na pewno sporo osób podobnie jak ja przypomina sobie klęskę w Wolfsburgu 1-5 z 2009 roku. W tym tygodniu przeżyliśmy tragiczną kompromitację ulegając Borussii 0-5. Ten mecz od dwóch wymienionych poprzednio różni się jednak czymś istotnym - tamte były konsekwencją pewnego kryzysu, złego położenia w jakim znajdował się wówczas Bayern. Drużyny Klinsmanna z 2009 r. i Kovaca z 2019 r. grały źle, popełniały mnóstwo błędów, męczyły się ze słabeuszami i generalnie widać było gołym okiem, iż nie zmierzały we właściwym kierunku. Porażka z Mönchengladbach nastąpiła w momencie, gdy wszystko zdawało się układać świetnie, forma zespołu szybowała w górę, a kolejni rywale byli rozwałkowywani na placek. Doprawdy nie jestem w stanie pojąć, co wydarzyło się tamtej feralnej środy, że gracze Bayernu owego dnia nie zabrali ze sobą z domu umiejętności gry w piłkę nożną. Oczywiście zaliczyć wpadkę z Borussią można - ostatnimi czasy przytrafiało to się Monachijczykom dość często. Ale rozmiary tej klęski, niepodjęcie jakiejkolwiek walki i katastrofalny styl były czymś, czego w ogóle nie spodziewałem się po drużynie Nagelsmanna. Tym bardziej cieszy, iż nastąpiła prawidłowa reakcja. Uważam, że w tym konkretnym sezonie celem numer jeden powinna być Bundesliga - wygranie krajowych rozgrywek 10 razy z rzędu byłoby osiągnięciem historycznym. Rzecz jasna Ligi Mistrzów odpuścić nie wolno, ale myśląc realistycznie w Europie jest kilka klubów, z którymi Bayern miałby małe szanse (i jeden z którym nie miałby żadnych szans), zatem o powalczenie o laury międzynarodowe będzie w tym roku niezwykle ciężko. Puchar Niemiec to trofeum drugorzędne, ale odpadanie z niego dwa sezony pod rząd w tak kompromitującym stylu z całą pewnością chluby nie przynosi.

31.10.2021 11:33

Superligę bardzo bym chciał, ale tylko z udziałem Bayernu (tak zresztą zaznaczyłem w ankiecie na dieroten). Sytuacja, w której największe kluby w Europie grają między sobą, a Bayern tymczasem obija średniaków w rozgrywkach UEFA byłaby dla mnie jako kibica Monachijczyków kompletnie bez sensu.

29.10.2021 09:46

@Simon89
Tak, stawiam Real wyżej od Bayernu. Zwracam uwagę na jedną rzecz - końcowa faza Ligi Mistrzów jest na wiosnę, a nie jesienią. Na przestrzeni długiego, trudnego sezonu, w którym trzeba rywalizować na kilku frontach niezwykle istotna będzie głębia składu, posiadanie klasowych zmienników. Na dzień dzisiejszy, kiedy Bayern dysponuje niemal pełną kadrą, wszystko wygląda znakomicie. Jak dojdą kontuzje, zmęczenie, pauzowanie za kartki sytuacja nie będzie już tak kolorowa. Real ma tu zdecydowanie większe pole manewru. Kluczowe będzie zatem zdrowie najważniejszych piłkarzy Monachijczyków w końcowej fazie sezonu.

24.10.2021 18:48

Wstydu nie było. Real obok PSG, City i Liverpoolu jest w mojej czwórce faworytów tegorocznej edycji Ligi Mistrzów, podczas gdy Barcelonę rozpatruję raczej jako europejskiego średniaka. Katalończycy uniknęli pogromu, a porażkę z Królewskimi przy obecnym stanie klubu chyba każdy zakładał. Dla niezbyt zaangażowanego emocjonalnie kibica dotkliwy był dość niski poziom tego meczu.

24.10.2021 18:19

@hoven
Nie "podgryzam" największego fenomenu w historii klubu. Uważam Flicka za genialnego trenera i mam wątpliwości czy jakikolwiek inny szkoleniowiec na świecie ze zgliszczy po Kovacu wybudowałby zespół na miarę tryumfu w Lidze Mistrzów. Hansi niemal nie popełniał błędów. I dochodzimy do tego kluczowego "niemal". Twierdzę, iż notoryczne stawianie na absolutnie beznadziejnego Alabę było jego najgorszą decyzją, przy jakiej się trzymał podczas prowadzenia Bayernu. Moje zdanie o Hernandezie znasz - uważam go za świetnego obrońcę, a jego słabsze występy wiążę z kontuzjami, trudnościami z powrotem do formy oraz - i tu się dochodzimy do sedna - brakiem zaufania ze strony Flicka, który ku własnej zgubie zafiksował się na Alabie, który grał koszmarnie, robił błąd za błędem i na pewnym etapie sezonu wygrywał poniżej 10% pojedynków ( https://www.dieroten.pl/art/show/statystycznie-upamecano-vs-stoperzy-fcb/38659 ). Sądzę, iż gdyby Hansi posadził go na ławce, a Hernandezowi pozwolił zgrywać się z Sule mielibyśmy to, do czego dochodzimy obecnie obecnie - solidną defensywę, nie tracącą masowo idiotycznych bramek.

23.10.2021 19:56

@Pir5
To wina zarówno Alaby, jak i Flicka. Alaby, ponieważ grał tragicznie i walił błędy na poziomie okręgówki i Flicka, ponieważ wystawiał Alabę.

23.10.2021 18:37

Mecz został rozstrzygnięty w pierwszej połowie, a druga po prostu musiała się odbyć. Bardzo przyjemnie ogląda się Bayern Juliana Nagelsmanna. Trzy punkty wracają do Monachium i teraz trzeba skoncentrować się na najbliższym spotkaniu w Lidze Mistrzów.

17.10.2021 17:32

Robert jest najstarszym z podstawowych piłkarzy Bayernu z pola. Nie ma klasowego zmiennika. Dwa gole strzelił, swoje zrobił. Niech odpocznie.

17.10.2021 16:57

@UKU
Dokładnie. I Sule do środka.

17.10.2021 16:50

Pół sekundy i pół metra miejsca dla Wirtza i to wystarczy...

17.10.2021 16:44

Przy 0-3 pomyślałem sobie, że dobrze by było jakby jeszcze Gnabry strzelił swoją bramkę... Chętnie zobaczyłbym w drugiej połowie Musialę i Sabitzera.

17.10.2021 16:30

Taki łomot trochę...

17.10.2021 16:09

Wchodzą jak nóż w masło.

17.10.2021 16:02

Kompletny transferowy niewypał. Piłkarz w zasadzie bezużyteczny. Nie dość, że to defensywny pomocnik bez umiejętności odbioru piłki, to jeszcze niemiłosiernie prześladowany przez kontuzje. Odejście za darmo jest oczywistym, najbardziej prawdopodobnym rozwiązaniem. Przedłużanie z nim umowy przez Bayern nie ma najmniejszego sensu, a sprzedanie go za jakiekolwiek pieniądze zimą wydaje się być nierealne. Szkoda, bo gdy przychodził wiązałem z nim spore nadzieje.

17.10.2021 11:43

@Skobry
Zatem oprócz porównania personalnego Niemców i Anglików generalnie się zgadzamy. Co najmniej kilka drużyn może wygrać mundial. Ciekaw jestem, czy któraś z reprezentacji pozaeuropejskich postara się sprawić niespodziankę.

15.10.2021 10:23

@Skobry
Oprócz Francji lepszym "potencjałem czysto piłkarskim" od Niemców dysponuje Anglia. Dodatkowo mają oni jeszcze więcej super-talentów: Sancho, Bellingham, Foden, Saka, Greenwood, James - wszyscy 21 lat albo młodsi. Za kilka lat powinni zdominować futbol reprezentacyjny. W kwestii drużyny jako takiej, wyżej od naszych zachodnich sąsiadów stawiam również Włochów i Hiszpanów (choć oni akurat tylu gwiazd obecnie nie mają). Jednego faworyta nie będzie. Dziś powiem, iż stawiam na Anglię, ale dopuszczam bardzo wiele różnych scenariuszy.

15.10.2021 10:05

Jest kilka lepszych drużyn, ale z Flickiem Niemcy powinni być w szerokim gronie faworytów. Istotne jest jakie postępy do przyszłego roku poczynią Musiala i Wirtz.

15.10.2021 09:18

Tak, Superliga jest martwa, a Rummenigge jest jednym z tych, który ją uśmiercił.

14.10.2021 11:21

Jakby wybitny Robert nie był, nie będzie strzelał goli dla Bayernu do końca świata. Odszedł Elber, odszedł Makaay, potem Toni, Klose, Gomez, Mandzukic... Na Lewandowskiego też przyjdzie czas, a zarząd Bayernu doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Niech myślą. I niestety raczej nie o Haalandzie, ponieważ on wydaje się być poza zasięgiem.

14.10.2021 11:17

Moim zdaniem Werner to piłkarz, na którego trzeba mieć pomysł. Szybki, obunożny, dobry z piłką przy nodze, potrafi strzelić, przyzwoicie dośrodkowuje - za to w niczym nie jest jakiś szczególnie wybitny. Owego pomysłu na Timo kompletnie nie mieli Loew i Lampard, średni ma Tuchel, nie wiadomo czy będzie miał Flick. Zdecydowanie najsprawniej z jego umiejętności potrafił skorzystać Nagelsmann. To pod wodzą Juliana Werner zaliczył swój najlepszy sezon w życiu, kiedy to w Lipsku w 34 meczach zdobył 28 goli i dołożył 9 asyst. To nie jest typowa dziewiątka - w RB często wyprowadzał akcje z głębi pola, kiedy to dzięki swojemu przyspieszeniu i prowadzeniu piłki potrafił wykreować przewagę dla drużyny. Wciąż uważam, iż mógłby nam się przydać. Być może to właśnie typ napastnika, który bardziej preferuje Nagelsmann. Oczywiście pomiędzy Wernerem a Lewandowskim jest obecnie różnica klas na korzyść Polaka.

13.10.2021 23:25

Robert Lewandowski jest wybitnym napastnikiem i znajduje się w życiowej formie. Pobił rekord Gerda Mullera, który przez niemal pół wieku wydawał się absolutnie nieosiągalny. Jest jednym z faworytów do otrzymania tegorocznej Złotej Piłki, a już jedną takową powinien na koncie mieć - za rok 2020. Ja osobiście bardzo go lubię, cieszę się, że mój rodak tak wiele w futbolu osiągnął i że mogę kibicować mu zarówno w reprezentacji, jak i ulubionej drużynie klubowej. Tym niemniej Lewandowski nie może oczekiwać, że będzie miał niepodważalne miejsce w pierwszym składzie do czterdziestki, a Bayern do zakończenia przez niego kariery nie będzie obserwować młodych napastników. Haaland to talent generacyjny - gdyby ktoś dziś zapytał mnie kogo typuję na najlepszego piłkarza świata lat 20. XXI wieku, postawiłbym właśnie na Norwega. Zainteresowanie jego osobą ze strony Monachijczyków jest czymś całkowicie naturalnym, a jego ewentualne sprowadzenie mogłoby rozwiązywać problem zdobywania goli przez Bayern na najbliższą dekadę. Uważam jednak, iż Robert nie powinien się specjalnie martwić. Erling wydaje się już poza zasięgiem Bayernu, głównie z przyczyn finansowych. Rzucą się na niego kluby miliarderów, w grze pozostaje oczywiście Real (i o dziwo Barcelona - https://www.fcbarca.com/101987-sport-barcelona-ma-mozliwosc-sprowadzenia-erlinga-halanda.html ) - odbędzie się zapewne szalona licytacja, w której Bawarczycy najprawdopodobniej tradycyjnie nie będą chcieli brać udziału. Pozycja Lewandowskiego w najbliższym czasie jest raczej niezagrożona, a dopóki "piłkarska starość" nie zacznie mu się dawać we znaki, trudno mi wyobrazić sobie sytuację, w której jakiś napastnik nienazywający się Erling Haaland przychodzi do Bayernu i wygrywa z Polakiem rywalizację o pierwszy skład.

13.10.2021 10:01

Kryzys kryzysem, a magia nadal działa. Ten klub jest w tak fatalnej sytuacji finansowej, iż piłkarze powinni uciekać z niego gdzie pieprz rośnie chociażby z powodu limitów płacowych nakładanych przez hiszpańską federację (wydaje mi się jednak, że to pic na wodę i jakieś zwykłe sugestie, a nie realne wymogi). Mimo wszystko zawodnicy wciąż wiążą z Barceloną swoją przyszłość i tak jak w przypadku Pedriego rozważają przedłużanie kontraktów. Ponad jeden miliard euro zadłużenia. Nieprawdopodobne.

12.10.2021 14:35

@Skobry
Tak, kadrowo są jedną z najsilniejszych drużyn narodowych na świecie. Nie wiem jak Flick zamierza wykorzystać wszystkich ofensywnych graczy w linii pomocy, ponieważ naprawdę ma z kogo wybierać. Dodatkowo dochodzą te dwie perły - Musiala i Wirtz, którzy czynią postępy w niesamowitym tempie. Niemcy zdecydowanie będą mieli kim postraszyć na mundialu.

12.10.2021 09:21

Dla mnie jest już tylko złym wspomnieniem i nim pozostanie.

12.10.2021 09:08

@misza
Jasne, że pomysłodawcy Superligi chcieli przede wszystkim zarobić, co mi jako fanowi rywalizacji na najwyższym poziomie w ogóle nie przeszkadza, natomiast produkt jaki zaproponowali bardzo mi odpowiadał. Wcale nie twierdzę, że ktokolwiek przy tworzeniu SL miał na celu sprawienie, by zawodnicy byli zdrowsi. Jednak to właśnie prezesi klubów są podstawowymi pracodawcami piłkarzy, a zbyt duże nasilenie rozgrywek reprezentacyjnych raczej nie jest im na rękę. Zatem dużo łatwiej mi wyobrazić sobie sytuację, w której ci ludzie krytykują pomysł rozgrywania mundialu co dwa lata, niż taką, w której go wspierają. Dlatego też moje 10 razy TAK dla Superligi i 10 razy NIE dla mundialu co 2 lata.

11.10.2021 17:28

@misza
No ja bym się tego nie obawiał. Gdyby pomyśleć logicznie, to danie większej władzy prezesom największych klubów w kontekście turniejów reprezentacyjnych powinno przynieść dokładnie odwrotny efekt - z punktu widzenia ich interesu rozgrywki drużyn narodowych należałoby ograniczyć do minimum. O powodach pisałem poniżej - wystarczy wyobrazić sobie reakcje zarządu Bayernu na wydarzenia, które miały miejsce w meczu Polski z Andorą w eliminacjach do Euro. Warunkiem widowiskowych rozgrywek na najwyższym poziomie jest nie tylko odpowiednie sparowanie rywali by prezentowali zbliżony potencjał sportowy, ale również możliwość oglądania wszystkich najlepszych graczy zdrowych i w dobrej formie. Rozgrywanie mundialu co dwa lata z pewnością temu nie służy.

11.10.2021 14:49

@obiektywizm
Rozumiem i szanuję. Mam odmienne zdanie i mam do niego prawo. Jestem wielkim fanem NBA i formuła ligi zamkniętej odpowiada mi o wiele bardziej niż obowiązujący w europejskiej piłce format otwarty z systemem spadków i awansów. Mam totalnie gdzieś marzenia Groclinu, Lecha i Wisły. A @misza pytałem o coś zupełnie innego. Chciałem skomentować ideę rozgrywania mundialu co dwa lata, którą potępiam, Nie widzę potrzeby po raz n-ty dyskutowania o Superlidze, której nie ma i niestety w najbliższej przyszłości na pewno nie będzie.

Edytowano : 2021-10-11 14:26:37

@misza
Ja natomiast nie widzę jakiejkolwiek sprzeczności w popieraniu SL i krytykowaniu pomysłu częstszego rozgrywania turniejów reprezentacyjnych. Jedne formy "wyciągania większej kasy" mogą być dobre, inne nie. Zresztą niedoszłych założycieli Superligi - prezesów największych klubów w Europie - trudno podejrzewać o bycie zwolennikami rozgrywania MŚ co dwa lata. To większe obciążenie piłkarzy i ryzyko kontuzji, a w tych właśnie zespołach występuje najwięcej reprezentantów różnych państw.

11.10.2021 14:19

@misza
A co ma wspólnego Superliga z Mundialem co dwa lata? Ja na przykład jestem wielkim zwolennikiem SL i wielkim przeciwnikiem MŚ co dwa lata.

11.10.2021 13:15

O ile zupełnie nie zgadzam się z Rummenigge w kwestiach FFP i SL, to całkowicie popieram ograniczenie liczby meczy, jakie muszą w ciągu roku rozgrywać piłkarze. Jako fan NBA widziałem na własne oczy do czego prowadzi wciskanie na siłę maksymalnego obciążenia organizmów sportowców w krótkim czasie - w tegorocznej fazie play-off z powodu urazów nie grali (bądź rozegrali nie wszystkie spotkania) tacy zawodnicy jak James, Davis, Harden, Irving, Mitchell, Murray, Leonard, Antetokounmpo, Conley, Brown, Paul, Young - i wymieniam tylko graczy o statusie all-star/superstar. Powstała absurdalna sytuacja, w której mówiło się, że ligi nie wygra najlepszy, tylko najzdrowszy. Wszyscy obserwowaliśmy co działo się z piłkarzami Bayernu w rozgrywkach 2020/21, kiedy przerwa po Lizbonie była krótka, przerwy między rundami jesienną a wiosenną nie było wcale, kalendarz był ściśnięty, doszły zgrupowania reprezentacji i idiotyczne klubowe mistrzostwa świata. Efektem były kontuzje, przeciążenie, słabsza forma. Mistrzostwa Świata co 2 lata to fatalny pomysł i mam nadzieję, że nigdy do tego nie dojdzie.

11.10.2021 10:43

Jeśli tylko Sule zostanie, ja też nie widzę najmniejszej potrzeby ściągania Ruedigera.

10.10.2021 10:30

@Edmund
I znowu muszę doprecyzować - wolę Bayern-Arsenal niż Bayern-Dynamo i City-Milan niż City-Malmoe. Wolę mecz dwóch silnych drużyn niż mecz silnej drużyny ze słabą. Oczywiście wybiorę Bayern-Dynamo przed City-Milan. Tylko, że w Superlidze meczu Bayern-Dynamo na szczęście by nie było. Tyle.

Tak, nie wystawiłbym w ogóle swojej drużyny w pucharze krajowym. Szkoda piłkarzy. Z ligi krajowej bym nie rezygnował. Dwa mecze w tygodniu w dwóch ważnych rozgrywkach wydają się rozsądnym rozwiązaniem.

09.10.2021 20:23

@Edmund
Jesteś jakimś mistrzem świata we wkładaniu komuś w usta słów, których nie powiedział. Zatem znowu sprecyzuję, żebyś się nie czepiał - mecze Bayernu z europejskimi potęgami są dla mnie ZNACZNIE BARDZIEJ INTERESUJĄCE niż ze słabeuszami. Czuję niedosyt pojedynków Bayernu z dużymi firmami. Superliga byłaby świetną solucją.

Ależ jeśli ktoś ma ambicję walczyć w pucharze krajowym (a w przypadku Anglików dodatkowo w pucharze ligi) to niech sobie walczy! Użyłem zwrotu "ewentualnie można dać sobie spokój" - do decyzji klubu. Ja jako prezes Bayernu czy Juventusu bym drużyny w tych rozgrywkach w ogóle nie wystawił, Ty mógłbyś uznać, że chcesz rywalizować na wszystkich frontach. Jeśli chodzi o samą liczbę meczów w SL to oczywiście jest to rzecz do ustalenia - nie jestem zwolennikiem nadmiernego obciążania piłkarzy, bo jednak zdrowie jest najważniejsze. Kilka aspektów SL należałoby rzecz jasna dopracować, jednak sam format bardzo mi się podobał.

09.10.2021 18:44

@Edmund

"Jedyne co chciałem zauważyć w tej dyskusji i to ci pokazać że twoje marzenie o tym że w SL każdy mecz to będzie super widowisko i starcie "tytanów" to bajka (ani w NBA ani w NHL tak nie jest i nie muszę być ekspertem w temacie amerykańskiego sportu)."

Na to już Ci odpisałem. O tutaj:

"A kto pisze o 100%? A w NBA nie ma drużyn słabszych i silniejszych? W NBA wszystkie mecze to megahity? Kwestia proporcji."

I nie mam nic więcej do dodania. W zaproponowanej formule Superligi byłoby więcej starć pomiędzy najsilniejszymi drużynami w Europie, zwłaszcza jesienią. Dlatego mi ten koncept odpowiada znacznie bardziej niż obecny. Nawet jeśli mecze Bayern-Arsenal czy City-Milan nie są dziś dosłownie "pojedynkami gigantów" i tak interesowałyby mnie znacznie bardziej niż gierki z Dynamem czy Malmoe.

"W lidze bez spadków będzie jeszcze nudniej niż jest teraz w LM. "

I znowu dochodzimy do brunetek i blondynek. Zatem napiszę to w jednym poprawnym polskim zdaniu:

Uważam, iż rozgrywki w ramach ligi zamkniętej bez spadków i awansów na wzór NBA są znacznie ciekawsze od formatu otwartego, który obecnie obowiązuje w Lidze Mistrzów.

Koniec kropka. To, że Ty się z tym nie zgadzasz już przyjąłem do wiadomości.

"A poza tym to uważasz że klub z kadrą jak dziś będzie grał co tydzień w SL i lidze krajowej? Coś musisz odpuścić albo mieć 2 składy każdy na inne rozgrywki inaczej polegniesz na kontuzjach.
Może tobie takie coś odpowiada mi nie. "

Rety, teraz to mnie całkiem zagiąłeś... Co by tu zrobić, co by tu zrobić... Mam! Jestem genialny! Superliga zamiast Ligi Mistrzów byłaby rozgrywana w środku tygodnia, a ligi krajowe w weekendy! I może nie trzeba by było nawet niczego odpuszczać. Historia zna przypadki klubów, które jednocześnie z powodzeniem rywalizowały w rozgrywkach międzynarodowych i w rodzimych ligach. Ewentualnie można dać sobie spokój w pucharem krajowym - wystawiać w nim młodzież lub nie startować wcale.

@Prezes42

"Rummenigge nie uwiera fakt, że Bayern nie może rywalizować z tymi wytworami pod względem finansowym (...)"

Przykro mi Kolego, ja tego nie kupuję. Powtarzam, jestem zdania, iż dla Rummenigge FFP to narzędzie do niwelowania przewagi finansowej klubów miliarderów nad Bayernem. Ciężko tu dyskutować na jakieś niepodważalne argumenty, gdyż jak pisałem, sam Karl nigdy w życiu tego nie przyzna. Każdy niech wierzy w to w co wierzy.

"oni doprowadzili do całkowitej destabilizacji rynku transferowego."

Widzisz, dla zarządu Bayernu destabilizowaniem rynku transferowego jest wydanie 222 mln za Neymara albo 145 mln za Mbappe, a dla ponad 99% klubów w Europie może być nim 80 mln za Hernandeza czy nawet 50 mln za Sane. Jestem prezesem Augsburga i myślę sobie - "Jak ja mam rywalizować z Bayernem w jednej lidze na płaszczyźnie sportowej, skoro finansowo dzieli nas przepaść? Oni sobie kupują gwiazdy za kilkadziesiąt milionów euro, a dla mnie wydanie kilkunastu to wszystko, na co mogę sobie pozwolić..." To samo z płacami. Tylko Bayern w Niemczech stać na 20 mln rocznie dla piłkarzy klasy światowej jak Lewandowski czy Kimmich.

"Bayern swoją markę budował przez dekady, a przychodzi taki pseudo inwestor z arabii czy kataru"

No łezka się w oku kręci. Chłopaki od pokoleń prowadzili sklepik osiedlowy, a tu się pojawił jakiś bogacz zza granicy i wybudował hipermarket 100 metrów od nich. Cóż, tak działa rynek. Czy kluby szejków wzbudzają moją sympatię? Absolutnie nie, kibicuję przeciwko nim w każdym meczu i życzę im, by nigdy nie wygrali Ligi Mistrzów. Ale co innego nie lubić, co innego zakazać.

Wszystko co napisałeś o łamaniu praw człowieka to temat na zupełnie inną dyskusję. Jeśli weźmiemy to pod uwagę, to nie należy walczyć z tego typu inwestorami jakimś śmiesznym Financial Fair Play, tylko całkowicie zabronić przejmowania klubów w Europie. Nie dlatego, że mają za dużo pieniędzy, ponieważ to nie jest żaden argument, tylko właśnie dlatego, że wykorzystują niewolników. Nie można powiedzieć złodziejowi: możesz kraść, tylko trochę mniej. Jeśli ci ludzie nam nie odpowiadają pod względem moralnym, nie dopuszczajmy ich do siebie w ogóle, a nie tylko lekko ograniczajmy przez limity transferowe czy płacowe.

09.10.2021 18:08

@tapczan
No to jeszcze raz wypowiedzi pana Rummenigge:

"Ważne jest, aby w najbliższych miesiącach znaleźć dobre rozwiązania w celu zapewnienia pewnych równych szans na arenie międzynarodowej"

I teraz najważniejsze, w kontekście do poprzedniego i całej naszej dyskusji:

"Widać, że angielskie kluby czy Paris Saint-Germain mogą sobie pozwolić na pewne rzeczy finansowe, które nie są możliwe nawet dla Bayernu Monachium"

Naiwnym to jest myślenie, że Rummenigge chodzi o dobro futbolu. Jego po prostu uwiera fakt, iż są w Europie kluby, z którymi Bayern nie może rywalizować pod względem finansowym, a całe to bzdurne Financial Fair Play traktuje jako narzędzie, by z takim stanem rzeczy walczyć. Oczywiście on nigdy głośno tego nie przyzna, ale chodzi mu jedynie o interes organizacji, którą reprezentuje - Bayernu Monachium. Ile to już razy mówił o niesprawiedliwej przewadze klubów angielskich nad niemieckimi w aspekcie dochodów z praw telewizyjnych. Oczywiście jak rozumiem dla pana Rummenigge przewaga wpływów z praw telewizyjnych pomiędzy klubami niemieckimi a polskimi jest rzeczą całkowicie naturalną.

@Prezes42

"Gość z Newcastle, który będzie się teraz bawił tym klubem zobaczy, że w ciągu 5 lat prowadzenie klubu pójdzie nie po jego myśli i sobie nowe zabawki znajdzie. Marzeniem większości piłkarzy jest gra w LM, a może być tak, że częściej będzie w niej uczestniczył Wolfsburg, Malmo, Slavia Praga itp. niż właśnie przesiąknięte kasą Newcastle. Zatrudnią tam jakąś gwiazdę, której stan konta będzie się zgadzał natomiast ambicje sportowe będą na drugim miejscu i nici z sukcesu takiego Newcastle. "

To zobacz gdzie były PSG i City w hierarchii europejskiej piłki przed przejęciem przez szejków, a gdzie są teraz.

09.10.2021 13:54

@Edmund
W kwestii funkcjonowania zawodowych lig w USA nie jesteś jak widzę ekspertem - delikatnie mówiąc. Wiesz, trochę trudno mi dyskutować nad przewagą poziomu pomiędzy rozgrywkami, w których gra 20 tych samych najlepszych klubów w Europie a obecną formułą, w której większość drużyn z pierwszego i drugiego koszyka po prostu walczy w grupie o rozstawienie przed fazą pucharową, obijając w międzyczasie słabeuszy. Może zakończmy na tym - Ty wolisz brunetki, a ja blondynki. Jeśli chcesz mi zakomunikować, iż system Ligi Mistrzów bardziej Ci odpowiada od tego, jaki był zaproponowany w przypadku powstania Superligi, to informuję, że przyjąłem to do wiadomości. Jeśli próbujesz mnie przekonać, iż JA powinienem woleć oglądać w jesieni mecze Bayernu z Dynamem i Benficą a nie z City i Realem, to mnie nie przekonasz.

@tapczan

Rummenigge:
"Ważne jest, aby w najbliższych miesiącach znaleźć dobre rozwiązania w celu zapewnienia pewnych równych szans na arenie międzynarodowej "

tapczan:
"salary cap czy FFP nie ma na celu wyrównanie szans (...)"

...

"A SL w żadnych wypadku nie można porównywać do salary cap. "

Oczywiście, nikt przy przedstawieniu koncepcji Superligi nie wspominał nawet o salary cap. Ja po prostu uważam, iż w takiej formule rozgrywek jego wprowadzenie byłoby możliwe, a w obecnej jest całkowicie nierealne.

09.10.2021 13:33

@Edmund
A kto pisze o 100%? A w NBA nie ma drużyn słabszych i silniejszych? W NBA wszystkie mecze to megahity? Kwestia proporcji. Bayern w zeszłym sezonie zagrał 34 spotkania ligowe, 10 w LM i kilka w Pucharze Niemiec. To prawie 50 oficjalnych meczów. Jak naliczyłem - TRZY rozegrał o stawkę z przeciwnikami na swoim poziomie. I nie, w meczu w Superlidze pomiędzy Arsenalem i Milanem piłkarze nie ustawiliby na murawie jacuzzi i nie zaczęli kąpać się popijając drinki . Chyba nie doceniasz mentalności profesjonalnych sportowców, ludzi, którzy całe swoje życie poświęcili temu, by w danej dyscyplinie wejść na sam szczyt. Powiedz takiemu Kimmichowi, że już przecież wygrał Ligę Mistrzów, podpisał kosmiczny kontrakt i teraz powinien już tylko opływać w luksusie po piąte pokolenie. Absolutnie nie wyobrażam sobie sytuacji, iż ktoś "nie stara się, bo i tak nie spadnie". Jeśli znasz język angielski posłuchaj sobie wywiadów z koszykarzami NBA. Liczy się mistrzowski pierścień, a na pewnym etapie kariery znaczna część graczy godzi się na minimalne zarobki by tylko mieć szansę o niego powalczyć.

@tapczan
Przeczytałeś wypowiedź Rummenigge, do której się odnosiłem pisząc pierwszy komentarz o Financial Fair Play?

09.10.2021 13:00

@Edmund

"A skąd ta pewność?"

Sportem się interesuję.

09.10.2021 12:21

@tapczan
Dobrze, zatem podejdę do tematu z innej strony - jaki byłby cel wprowadzenia salary cap w europejskiej piłce? Czy tylko zmniejszenie przewagi klubów szejków nad Bayernem czy również przewagi Bayernu nad Leverkusen lub przewagi Leverkusen nad Legią?

09.10.2021 12:13

@tapczan

"Przecież wiadomo, że nie ustawisz takich samych limitów dla ligi mołdawskiej i angielskiej i tak samo dla Bayernu i Bochum."

W tym momencie to ja już kompletnie nie wiem jak wyobrażasz sobie salary cap w europejskiej piłce. W NBA sprawa jest prosta - masz maksymalne kontrakty (nie możesz dać pojedynczemu zawodnikowi więcej niż X mln) oraz niższy "miękki" pułap i wyższy "sztywny" pułap. "Miękki" możesz przekroczyć - wówczas płacisz "podatek od luksusu", "sztywnego" już nie. Jedna liga, takie same zasady dla wszystkich drużyn. Każdy obraca tymi samymi pieniędzmi, a wygrywa ten, kto swoje wykorzysta najmądrzej.

"Może i jest to lekko utopijne, ale wierzę, że jest to mimo wszystko możliwe. "

I tu się najbardziej różnimy - moim zdaniem nie da się uniknąć konsekwencji, o których pisałem w skopiowanym fragmencie poprzedniej dyskusji.

"Ktoś wie jakie są zasady pułapu płacowego np. w lidze hiszpańskiej ? "

Tam chyba chodzi o bezpieczeństwo finansowe (a zatem zależy od zadłużenia klubu), ale to raczej tylko pic na wodę.

@Matilegolas

"Prędzej czy później kluby szejków i oligarchów zostaną na lodzie i wrócą do niebytu."

https://www.meczyki.pl/newsy/swieto-w-newcastle-united-po-zmianie-wlasciciela-nowy-dysponuje-niewyobrazalnym-majatkiem-wideo/174917-n

"Nowi właściciele "Srok" są powiązani z rodziną królewską Arabii Saudyjskiej. Środki, którymi dysponuje PIF, są szacowane na 320 miliardów funtów."

Rozumiem, że nastąpi to wtedy, kiedy skończą im się te 320 miliardy funtów.

09.10.2021 11:49

@Prezes42
Dobrze, rozumiem Twój punkt widzenia, ale zdania nie zmienię. Nie uważam jakoby słuszny był argument, iż starcia gigantów by się "znudziły". Każdy mecz jest inny, każdy na swoją historię, a przede wszystkim - w takiej Superlidze każdy byłby meczem o stawkę. Popatrzymy na poprzedni sezon - ile meczów o stawkę rozegrał Bayern PRZEZ CAŁY ROK przeciwko drużynom na swoim poziomie? Borussia i Lipsk zespołami na poziomie Bayernu nie są, ja je za takie nie uważam. Zatem zagraliśmy pierwszy mecz z Atletico (wygraliśmy 4:0...) i dwa mecze w ćwierćfinale z PSG. Lazio to nie jest rywal na poziomie Bayernu, a w rewanżu z Atletico wystawiliśmy rezerwy, ponieważ mieliśmy pewne pierwsze miejsce w grupie. TRZY MECZE to dla mnie zdecydowanie za mało. W Superlidze w przeciwieństwie do LM wyjście z grupy dla takiego Bayernu nie byłoby formalnością - trzeba by było zacząć grać od początku rozgrywek, a nie spokojnie czekać na wiosnę. Ja osobiście czuję potworny niedosyt, kiedy sezon kończy się tak jak ostatni. I nie chodzi mi o to, że odpadliśmy w ćwierćfinale lecz o to, iż tych europejskich potęg nawet nie mieliśmy okazji gościć w Monachium. Superliga była superszansą dla europejskiego futbolu, która niestety została zaprzepaszczona.

@tapczan
To ja Ci podpowiem - nie da się. Pamiętałem, iż już kiedyś o tym pisałem i nawet okazało się, że rozmawiałem wówczas właśnie z Tobą:

https://www.dieroten.pl/art/show/rummenigge-zobaczymy-do-czego-doprowadza-rozmowy-z-suele/38715

Żebyś nie szukał, kopiuję fragment mojej wypowiedzi, odnoszący się do bieżącej kwestii:

"Salary cap ma prawo działać w ligach zamkniętych, gdzie nie ma systemu awansów ani spadków, gdzie są inne mechanizmy wprowadzające balans np. słabsze drużyny mają wyższe numery w drafcie. Jeśli ustawisz salary cap na poziomie możliwości PSG i Manchesteru City, nic się nie zmieni. Jeśli na poziomie możliwości Bayernu, kluby szejków na tym stracą, Bayern zyska, ale Sevilla i Leverkusen, które i tak nie są w stanie zapłacić tyle co Bayern, nie odniosą istotnej korzyści. Jeśli twoje salary cap będzie w granicach możliwości Sevilli i Bayeru, będzie to najlepsze dla nich, oberwie się PSG, City i Bayernowi, ale Slavii Praga i Bate Borysów nie pomoże to w istotny sposób zniwelować dystansu do czołówki. Zatem na jakim poziomie byś nie ustawił sufitu płac zawsze ktoś zyska, ktoś będzie pokrzywdzony, a dla kogoś innego nic się nie zmieni. Piłka nożna w Europie, w przeciwieństwie do zawodowych lig w USA, godzi się na istnienie gigantów, średniaków i kopciuszków. Zresztą gdybyś ograniczył zarobki graczy klubów z LM mógłbyś obserwować odpływ części czołowych zawodników do Chin i lig arabskich - piłkarze są tylko ludźmi, a znaczące różnice w wynagrodzeniach z pewnością niejednego by skusiły. Zatem wielkie NIE dla salary cap."

Głównym problemem z salary cap jest niemożność jego wprowadzenia w taki sposób, by był "sprawiedliwy" dla wszystkich. Obawiam się (a w zasadzie jestem pewien), iż Rummenigge chce wykorzystać Financial Fair Play do osłabienia PSG czy drużyn angielskich, przy całkowitym zachowaniu przewagi Bayernu nad klubami drugiego garnituru. Może hipokryzja to nieodpowiednie słowo, ale mi ten pomysł się bardzo nie podoba. I nie ma tu nic do rzeczy, że jestem kibicem Bayernu. W takich sprawach punkt widzenia nie powinien zależeć od punktu siedzenia.

09.10.2021 11:18

@Pir5
No i takie podejście rozumiem. Każdy ma prawo do własnej opinii i własnych preferencji. Ja jako wielki fan NBA jestem zdania, iż koncepcja ligi zamkniętej jest znacznie lepsza niż otwartej - rywalizacja jest o wiele bardziej wyrówna i na wyższym poziomie. Ale jest to, podkreślam, mój całkowicie subiektywny pogląd.

09.10.2021 10:35

@tapczan
Dobrze, zatem jako zwolennik salary cap wytłumacz mi, jaki powinien być Twoim zdaniem górny pułap płacowy dla europejskiego klubu i dlaczego akurat taki.

09.10.2021 10:10

@tapczan
Napisz mi jaki Twoim zdaniem powinien być w europejskiej piłce salary cap by PSG, Bayern, Leverkusen i Legia miały takie same szanse na wygranie Ligi Mistrzów.

09.10.2021 09:16

@Prezes42
Kluby angielskie mają większe wpływy z praw telewizyjnych niż niemieckie. Czy to aż takie dziwne? Czy kogoś naprawdę zaskakuje fakt, iż ludzie na całym świecie wolą oglądać ligę, w której występuje kilka międzynarodowych potęg niż ligę, w której Bayern od 9 lat obija wszystkich jak chce? Czy w Anglii nudzą się mecze City-Chelsea lub Liverpool-United? Czy fanom koszykówki nudzi się NBA? Czy spotkania Bayern-Dynamo albo Juventus-Malmoe są bardziej interesujące niż Bayern-Juventus? Oczywiście, pisałem to już milion razy - to kwestia indywidualnych preferencji. Dla Ciebie Superliga zniszczyłaby piłkę nożną, dla mnie wprowadziłaby ją w nową erę rozgrywek na znacznie lepszym poziomie. Ty wolisz oglądać starcia średniaków/słabeuszy z gigantami, z których raz na jakiś czas jakiś Sheriff sprawi sensację, a ja wolę by najsilniejsi tydzień w tydzień grali z najsilniejszymi. Zresztą chyba nie ma co dyskutować o Superlidze, ponieważ ten projekt niestety upadł i po kompromitacji prezesów klubów-założycieli raczej nieprędko komuś przyjdzie do głowy by go powtórzyć.

09.10.2021 08:52

Piramidalna bzdura. PSG może sobie pozwolić na pewne rzeczy finansowe, na które nie może sobie pozwolić Bayern, Bayern może sobie pozwolić na pewne rzeczy finansowe, na które nie może sobie pozwolić Leverkusen, Leverkusen może sobie pozwolić na pewne rzeczy finansowe, na które nie może sobie pozwolić Bochum, a Bochum może sobie pozwolić na pewne rzeczy finansowe, na które nie może sobie pozwolić Świt Nowy Dwór Mazowiecki. W rozgrywkach w systemie otwartym, z mechanizmem spadków, awansów i kwalifikacji, zawsze będą giganci, średniaki i kopciuszki. Alternatywą byłoby stworzenie ligi zamkniętej, na wzór europejskiego, piłkarskiego NBA - i wówczas można bawić się z salary cap, limity transferowe itp. I nawet była taka propozycja, ale z tego co pamiętam to pan Rummenigge był jedną z głównych osób, które zablokowały powstanie Superligi. Rozumiem, że Karl chce ukrócić przewagę finansową PSG i drużyn angielskich nad Bayernem i dalej w najlepsze korzystać z przewagi finansowej Bayernu nad Borussią, Leverkusen, Lipskiem itp. Moje wielkie NIE dla idei Financial Fair Play.

09.10.2021 07:46

Oglądałem obszerny skrót meczu Niemców z Rumunią. Stwarzali sytuacje, ale zazwyczaj w końcowych fazach akcji dokonywali złych wyborów. Przy straconym golu Ruediger dał się ograć Hagiemu jak grajek z okręgówki. Gnabry zdobył bramkę po ładnym strzale spoza pola karnego, Muller w swoim stylu - znalazł się ze właściwym miejscu we właściwym czasie. Dziwię się trochę Flickowi, że po ostatnich fantastycznych występach nie wystawił Wirtza w pierwszym składzie.

08.10.2021 23:33

Oby. Jednego bezużytecznego pobieracza pensji mniej.

Zwolnić Salihamidzicia.

08.10.2021 10:13

Powiem szczerze, iż zbyt mało wiem na temat Adeyemiego by się wypowiadać o jego ewentualnym transferze do Bayernu. Może jak coś będzie na rzeczy zacznę mu się baczniej przyglądać. Tak jak napisał @Silesi jednym piłkarzem na rynku, który byłby w stanie zastąpić tak wybitnego napastnika jak Lewandowski jest Haaland. I niestety muszę się również zgodzić, że szanse na jego sprowadzenie są niemal zerowe. W najnowszej aktualizacji transfermarkt wycenia go 150 mln, co czyni go drugim najdroższym piłkarzem na Ziemi. Warto odnotować, iż wartość Musiali wzrosła do 50 mln, co daje mu 6. miejsce na świecie wśród nastolatków.

07.10.2021 22:06

Dla Bayernu sezon, w którym Flick objął drużynę również był niczym piękny sen. Jeden z najpiękniejszych w historii klubu.

07.10.2021 15:37

Bardzo bym chciał, by został. Gra bardzo pewnie w obecnym sezonie.

06.10.2021 13:32

Wciąż uważam, że to skandal, iż w 2020 roku można było rozstrzygnąć rozgrywki Ligi Mistrzów, a nie można było przyznać głupiej uznaniowej Złotej Piłki. Ja traktuję Roberta tak, jakby to wyróżnienie po prostu miał.

06.10.2021 11:04

Wolę Sule.

06.10.2021 09:31

Z jednej strony piłkarz bezużyteczny, ale z drugiej pewną wartość rynkową ma. Podobna sytuacja jak z Alabą - jego odejście z klubu jest nader pożądane, jednak przy odpowiednio wcześniej przedłużonym kontrakcie była okazja zarobić na jego transferze trochę pieniędzy. Szkoda.

06.10.2021 09:30

Sarr to pikuś. Salihamidzic powinien odejść z Bayernu.

05.10.2021 10:22

@Edmund
Skrajny przykład. Ale nawet biorąc pod uwagę przypadki "upadłych gigantów" i tak w Superlidze meczów na najwyższym poziomie byłoby nieporównywalnie więcej niż w Lidze Mistrzów, zwłaszcza w rundzie jesiennej.

03.10.2021 10:45

@Pir5
Jest to tylko i wyłącznie kwestia indywidualnych preferencji. Borussia i Leverkusen mogą owszem zremisować czy nawet wygrać z Bayernem pojedynczy mecz, ale na przekroju całego sezonu nie stanowią większego zagrożenia. 9 MISTRZOSTW Z RZĘDU mówi samo za siebie. Jeden kibic woli sensację od wielkiego dzwonu w postaci Sheriffa wygrywającego w Madrycie czy Ajaxu dochodzącego po półfinału LM, drugi woli starcia pomiędzy gigantami co tydzień od początku rundy jesiennej. Ja zaliczam się do tej drugiej grupy. W moim poście nie ma co rozumieć.

03.10.2021 10:24

Ja jestem zdania, że nie trzeba co mecz odpalać fajerwerków i fundować kolejnym rywalom efektownych pogromów. Chciałbym pewnego zwycięstwa przy pełnej kontroli wydarzeń na boisku. Niestety, biorąc pod uwagę gigantyczną przewagę Bayernu nad resztą stawki w Bundeslidze oraz formułę, w jakiej rozgrywana jest Liga Mistrzów, najprawdopodobniej pierwszy poważny sprawdzian czeka nas dopiero na wiosnę. Dlatego byłem tak wielkim zwolennikiem powstania Superligi.

03.10.2021 09:29

Moim zdaniem we wszelkich rozważaniach o Sule za mało podnosi się temat ciężkiej kontuzji kolana, jakiej doznał w 2019 r. Pauzował przez wiele miesięcy, potem powoli wracał. W ostatnim sezonie miał mocno pod górkę przez zaćmienie umysłu Flicka, który jak osioł uparł się na sabotażystę Alabę. Niklas nie był darzony zaufaniem, grał nieregularnie. Teraz Nagelsmann uczynił z niego pewny punkt rotacji - grywa częściej i buduje świetną formę. Dla mnie Sule stanowi znakomite połączenie imponujących warunków fizycznych, bardzo dobrej szybkości i dynamiki oraz umiejętności czysto piłkarskich (oczywiście głównie defensywnych, ale nie tylko). Bardzo bym chciał, by podpisał nowy kontrakt. Niklas dopiero wchodzi w najlepszy wiek dla piłkarza i przez lata może być czołowym obrońcą w Europie.

03.10.2021 09:23

Największym problemem Flicka są boki obrony, natomiast jak tych wszystkich piłkarzy ofensywnych upcha w pomocy to ja nie mam pojęcia.

02.10.2021 15:35

Ja byłbym za. Na pewno jest 10 razy lepszy od Comana.

01.10.2021 08:50

@AdiFantasti
To jakie beztalencia produkuje nasza szkółka jest wręcz przerażające.

30.09.2021 11:39

@seco555
Już w momencie ogłoszenia odejścia Alaby pisałem, że jego pozbycie się z klubu będzie największym wzmocnieniem Bayernu w całym okienku transferowym. Nie wiem jaki rodzaj zaćmienia umysłu dopadł Flicka, że mając takich super obrońców jak Hernandez i Sule uparł się na tego partacza.

30.09.2021 09:15

@Sopariev
Też miło mi oglądać ich porażki. Ale tak na serio to Barcelona wchodzi w trudny okres przebudowy, który może zająć kilka lat. Real zaliczył wypadek przy pracy i u mnie wciąż jest na drugiej półce faworytów LM (na pierwszej jest tylko jedna drużyna - PSG).

29.09.2021 23:04

@sylwester123
Tak, wydaje mi się, że Sule na prawej. Po chyba nie najlepiej świadczy o pozycji Pavarda w drużynie. W lidze jest zawieszony za kartkę, a mimo to w LM gra za niego klasyczny, prawie 2-metrowy stoper...

29.09.2021 20:19

Czytałem, że Wirtz od dziecka jest wielkim fanem Barcelony i jego marzeniem jest gra dla Dumy Katalonii. Obawiam, iż to najbardziej pożądany przez niego kierunek i raczej należy porzucić nadzieje, że przejdzie do Bayernu.

Edytowano : 2021-09-29 13:00:29

*obawiam się, iż to

29.09.2021 12:59

Cóż, Bayern miał swoje BATE Borysów, teraz Real ma swojego Sheriffa.

Edytowano : 2021-09-28 22:56:34

PSG wygrywa w tym sezonie Ligę Mistrzów dłubiąc w nosie i ziewając.

28.09.2021 22:55

There is a new Sheriff in town.

28.09.2021 22:47

Jeśli dobrze policzyłem Wirtz w obecnym sezonie Bundesligi ma udział przy bramce co 36,5 minuty. Niestety, z tego co czytałem nie ma co liczyć, że kiedykolwiek przejdzie do Bayernu. Od dziecka jest wielkim fanem FC Barcelony i marzy o tym by tam grać. Kiedy zdecyduje się opuścić Leverkusen wzmocni Dumę Katalonii.

28.09.2021 22:34

I tylko takich dylematów Nagelsmannowi życzę. Póki co stosuje mądrą rotację, gra każdy i dzięki temu wszyscy obrońcy mogą budować formę. Do tego mamy fantastycznego Hernandeza, który poza centrum defensywy może zagrać po lewej stronie. Są powody do optymizmu.

27.09.2021 11:32

@buuuU
Nie twierdzę, że nieuzasadnione. Tylko ciężko mówić o jakichkolwiek kandydatach do ZP w erze Ronaldo i Messiego.

26.09.2021 20:30

@buuuU
Oczywiście, że czytałem, rozważania zaczęły się od tego, że Arjen i Franck należeli do najczęściej pauzujących z powodu urazów graczy w ostatnich dekadach. Mi chodziło o to, że pomiędzy Messim i Ronaldo a pozostałymi zawodnikami klasy światowej była taka przepaść, jakiej dotąd chyba nie obserwowaliśmy w historii futbolu. Gdyby wybierać NAJLEPSZEGO piłkarza danego roku to od kilkunastu lat opcje były dwie: Argentyńczyk albo Portugalczyk.

@Pir5
Tak, gdyby wziąć pod uwagę sukcesy drużyny to otwierałaby się szansa na ZP dla Ribery'ego albo Robbena. Tylko któremu z nich ją dać za 2013 r.? A może Mullerowi? Albo Lahmowi? A Messi/Ronaldo to co roku jest dobra odpowiedź.

26.09.2021 19:21

@buuuU @Sopariev
Z całym szacunkiem dla Robbena i Ribery'ego, ale to nie byli/nie są piłkarze z tej samej półki co Messi i Ronaldo. Jedyną ich szansą na Złotą Piłkę byłby sukces drużynowy, ale w tym aspekcie zasługi znacznie bardziej rozkładały się na cały zespół niż miało to miejsce w przypadku Leo w Barcelonie i Cristiano w Realu, którzy dla swoich drużyn byli zdecydowanymi liderami.

26.09.2021 14:45

@josh1982
Zgadzam się, Ruediger nawet nie ma startu do Sule i gdyby przyszedł za niego to mielibyśmy spory spadek jakości na środku obrony. Cóż, jeśli Niklas naprawdę chce odejść to jego decyzja, ale ja bardzo bym chciał by podpisał nowy kontrakt z Bayernem.

26.09.2021 14:40

Jak się znajdzie frajer, który wyłoży za niego 8-10 mln to ładnie zapakować i wysłać priorytetem.

26.09.2021 14:36

"Dlatego nigdy nie ustawiałem moich zawodników w koncepcji taktycznej. Wygrywaliśmy też bez taktyki."

Profesjonalny trener z doświadczeniem w międzynarodowej piłce naprawdę to powiedział?

26.09.2021 12:42

Dortmund przegrywa do przerwy z Moenchengladbach i gra w dziesiątkę, do tego nie ma Haalanda. Jest spora szansa, że stracą punkty i Bayern nieco im odskoczy.

25.09.2021 19:36

Najwyżej oceniłem Sule i Daviesa, najniżej Goretzkę. Oczywiście najgorszy w Bayernie był Pavard.

25.09.2021 10:16

Słaby mecz w naszym wykonaniu, ale przeciwko komu Nagelsmann ma eksperymentować, jeśli nie przeciwko najgorszym drużynom Bundesligi? Mamy niestety ten problem, iż na prawdziwe sprawdziany często musimy czekać do wiosny, ponieważ w rundzie jesiennej we wszystkich spotkaniach jesteśmy zdecydowanym faworytem. Nie do końca wiemy zatem na czym stoimy. Niby Bayern grał już przeciwko trzem uczestnikom Ligi Mistrzów: Borussii w Superpucharze, Lipskowi w lidze i Barcelonie w samej LM. Wszystkie te mecze rozgrywane były na stadionach rywali. Bawarczycy zanotowali komplet zwycięstw przy bilansie bramek 10 strzelonych do 2 straconych. Ciężko zatem mówić o solidnej weryfikacji. Na razie trzeba systematycznie stabilizować obronę, pracować nad formą skrzydłowych, większy nacisk stawiać na dominację w środku pola. Do sprawy możemy podejść spokojnie, mamy czas. Grupę w Lidze Mistrzów wygramy, w Bundeslidze punktów nie gubimy. Pole do popisu dla Juliana.

25.09.2021 10:11

Póki co nie widzę konieczności ściągania Ruedigera. Mamy Hernandeza, Sule, Upamecano, a i Nianzou powinien dostawać swoje szanse. Problemem jest duża podatność na kontuzje Lucasa i wahania formy Niklasa. Zobaczymy jak sprawy będą się miały w dalszej części sezonu.

24.09.2021 12:44

Tak, głównym problemem środka obrony w zeszłym sezonie była obecność sabotażysty Alaby, a wielkim błędem mojego ukochanego Flicka był fakt, iż przez cały rok sobie tego nie uświadomił i uparcie osłabiał zespół wstawiając go do składu. Jeżeli sprawy nadal będą szły w tym kierunku co obecnie to wśród stoperów nie będzie potrzeby zmieniania czegokolwiek przez najbliższe kilka lat. Mamy trzech świetnych piłkarzy do rotacji - Hernandeza, Sule i Upamecano - oraz jeden młody talent w osobie Nianzou, który należy systematycznie rozwijać. Powtarzam, są powody do optymizmu.

23.09.2021 20:14

@Arkady142
Nie no, załapałem. Tylko sam ostatnio pisałem:

https://www.dieroten.pl/art/show/pomeczowka/41727

"Piątka Berlinowi, czwórka Lipskowi, trójka Barcelonie, siódemka Bochum, przy jednej bramce straconej. Kto zwalniał Nagelsmanna po meczu z Kolonią ręka w górę!"

I teraz nagle się okazuje, że porównania z Klinsmannem były nieco przedwczesne...

23.09.2021 17:57

@Arkady142
A kiedykolwiek był?

23.09.2021 17:18

Bayern pod wodzą Nagelsmanna zaczyna wyglądać obiecująco. Nasz nowy trener dość sprawnie zabrał się za rozwiązywanie problemów, które nękały drużynę w poprzednim sezonie. Myślę, iż jako kibice mamy sporo powodów do optymizmu.

23.09.2021 15:51

Nie uważam Comana za piłkarza na miarę Bayernu, jestem zdania, iż ma potężne braki w grze kompletnie dyskwalifikujące go z rywalizacji na najwyższym poziomie, dlatego jego absencja nie stanowi w mojej opinii żadnego istotnego osłabienia. Szkoda mi jednak Kingsleya jako człowieka - chłopak naprawdę nie ma zdrowia do uprawiania zawodowego sportu. Do tego ma mnóstwo pecha, który prześladuje go przez większość kariery. Tak czy inaczej życzę mu jak najlepiej. Niekoniecznie w Monachium.

23.09.2021 15:34

Cuisance i Roca w obliczu tych zdarzeń stanowią póki co wartość ujemną dla Bayernu. Rany, gdyby taki useless jak Roca wykluczył na dłużej Jamala to nie wiem...

20.09.2021 20:58

Piątka Berlinowi, czwórka Lipskowi, trójka Barcelonie, siódemka Bochum, przy jednej bramce straconej. Kto zwalniał Nagelsmanna po czemu z Kolonią ręka w górę!

@Sven
Pani prowadząca przynajmniej mogła się ubrać jak do pracy.

18.09.2021 17:39

Haaland byłby idealnym transferem i znakomitym następcą Lewandowskiego. Bayern powinien dołożyć wszelkich starań by pozyskać Norwega, jednak szanse jego sprowadzenia oceniam bardzo nisko. Trafi do Realu, PSG lub któregoś z angielskich gigantów.

16.09.2021 20:34

Dokładnie, ja też mam gdzieś co i kiedy Alaba całuje, po prostu nie potrafię przestać się cieszyć, że już nie muszę go oglądać w koszulce Bayernu.

15.09.2021 11:47

Pierwsza WIELKA zauważalna zasługa Nagelsmanna - tracimy znacznie mniej bramek z zespołami słabymi i przeciętnymi (dożyliśmy czasów, w których FC Barcelonę można zaliczyć do "zespołów przeciętnych"...). Oczywiście częściowo zawdzięczany ten fakt odejściu sabotażysty Alaby, ale bez wątpienia Julian ma pomysł na defensywę, która wreszcie wygląda jak zgrana formacja, nawet przy rotacji piłkarzy. Powoli odbudowuje naszych chimerycznych skrzydłowych - potrzebujemy Segre'a i Leroya grających na najwyższym poziomie, jeśli chcemy liczyć się w Europie. Umiejętnie do zespołu wprowadzany jest Musiala - to prawdziwy diament, fundament naszych przyszłych sukcesów i powinniśmy zadbać o jego prawidłowy rozwój. Martwi tylko środek pola, ani Kimmich ani Goretzka nie są w optymalnej dyspozycji, ale to dopiero początek sezonu i Nagelsmann ma jeszcze czas by z nimi popracować.

14.09.2021 23:47

@hoven
Napisałem po okienku transferowym, że odejście Alaby było zdecydowanie największym wzmocnieniem Bayernu.

14.09.2021 21:51

@AdiFantasti
Werner za Comana to byłoby marzenie, ale jakoś nie wydaje mi się to zbyt prawdopodobne. Olmo to ciekawy gracz, niezła jakość z ławki, a przy słabszej formie podstawowych piłkarzy mógłby nawet powalczyć o pierwszy skład.

14.09.2021 13:33

W pełni zgadzam się z opinią pana Zorca, a Salihamidzicic powinien wiedzieć, kiedy wypada ugryźć się w język. Hoeness zawsze bronił Bayernu, nieraz używając mocnych słów. Nasz pożal się Boże dyrektor sportowy stara się go naśladować, ale robi to tak prymitywnie i nieudolnie, iż wygląda w tym jak karykatura Uliego.

13.09.2021 14:27

Tak się zastanawiałem, kiedy wyprodukowany został "Bambi". Stawiałem na lata 70., ewentualnie 60. Sprawdziłem - 1942 r... Rety, prawie 80 lat temu...

12.09.2021 16:01

Mecz dobry, wynik znakomity, jedyne co martwi to środek pola. Kimmich i Goretzka muszą być bardziej skoncentrowani przy wyprowadzaniu piłki, ponieważ wczoraj zaliczyli zdecydowanie zbyt dużo strat. Dobrze, że transfer Sabitzera stworzył alternatywę na tej pozycji.

12.09.2021 15:58

Zgadzam się z Salihamidziciem. W ogóle przemyślałbym cały kalendarz piłkarski. Może lepszą koncepcją byłoby wprowadzenie "sezonu klubowego" i "sezonu reprezentacyjnego". W trakcie rozgrywek ligowych i europejskich pucharów zgrupowań reprezentacji ani żadnych meczów eliminacyjnych nie byłoby wcale, zamiast nich odbywałyby się normalne kolejki. Sprawiłoby to, że cały sezon kończyłby się o kilka tygodni wcześniej. Wówczas zaczynałaby się część reprezentacyjna (gdzieś koło maja). W lata nieparzyste byłby to turnieje kwalifikacyjne przed kolejnym mundialem/euro a w lata parzyste już same MŚ/ME.

12.09.2021 15:55