Musiala ma nieprawdopodobną jak na swój wiek zdolność podejmowania właściwych decyzji w ofensywie, a co jeszcze ważniejsze umiejętności czysto piłkarskie by je realizować.
11.09.2021 19:47
Strasznie dużo strat Kimmicha i Goretzki przy wyprowadzaniu piłki, nie radzą sobie z pressingiem.
11.09.2021 19:43
Fantastyczny Jamal Musiala.
11.09.2021 19:38
Bardzo przeciętna połowa w naszym wykonaniu, ale biorąc pod uwagę przerwę reprezentacyjną oraz powrót po kontuzjach Pavarda i Hernandeza można się było tego spodziewać. Jeśli dowieziemy trzy punkty będzie ok.
11.09.2021 19:30
No nie wiem. Albo karne za ręki zarówno Mullera, jak i Kampla, albo za obie sytuacje puścić...
11.09.2021 18:42
@FanGraczyBayern
Nagelsmann stara się odbudować Sane. Leroy potrzebuje kilka dobrych występów z rywalami lepszymi niż Armenia czy Islandia by odzyskać pewność siebie i wrócić do dobrej dyspozycji. Mnie za to bardziej dziwi brak Sule, który w mojej opinii prezentował się lepiej niż Upamecano.
11.09.2021 17:39
Strasznie żałuję, że obu panów nie udało się sprzedać w ostatnim okienku transferowym, a na ich miejsce sprowadzić jakiś solidnych zmienników z Bundesligi, którzy potrafiliby być zdrowi przez większą część sezonu.
11.09.2021 09:50
Teoretycznie Bayern powinien być faworytem zarówno dzisiejszego meczu z Lipskiem, jak i wtorkowego starcia z Barceloną, jednak po przerwach reprezentacyjnych z formą i zdrowiem bywa bardzo różnie. Ciekaw jestem przede wszystkim tego, czy nasi skrzydłowi Sane i Gnabry wreszcie wracają do optymalnej dyspozycji czy tylko wyglądali dobrze na tle potwornie słabych rywali, z którymi mierzyła się kadra Niemiec.
11.09.2021 07:28
Żaden piłkarz na świecie nie wzbudza we mnie tak wielu negatywnych emocji jak ten osobnik. Chciałbym zapomnieć, iż kiedykolwiek zakładał koszulkę z herbem Bayernu.
07.09.2021 12:59
@FanGraczyBayern
Niestety, ale to podstawowa uwaga do rzekomego powrotu Sane do dobrej formy. Przy tak słabych rywalach piłkarzowi ofensywnemu błyszczeć nie trudno. Prawdziwa weryfikacja przyjdzie wówczas, gdy przeciwnicy będą bardziej wymagający. Choć nie powiem, widać światełko w tunelu.
06.09.2021 15:16
Pamiętam długie dyskusje na tej stronie jeszcze sprzed kilkunastu lat, kiedy jak lew broniłem Hoenessa i jego polityki w klubie. Obecnie jednak trudno oprzeć się wrażeniu, iż ten człowiek "nie wie kiedy ze sceny zejść".
05.09.2021 12:13
Jeśli odzyskamy zarówno Gnabry'ego, jak i Sane to mając Musialę, Mullera i przede wszystkim Lewandowskiego będziemy przerażająco mocni w ofensywie.
04.09.2021 18:23
Ten Robert Lewandowski to dobry jest.
02.09.2021 22:02
@ZielonyPomidor
Ech, po tylu latach można się było przyzwyczaić...
01.09.2021 19:28
I to rozumiem! Takich właśnie ruchów oczekiwałem od zdobycia trypletu. Nie wymagałem żadnych super-gwiazd światowej piłki nożnej, ale zawodników mogących po prostu wnieść do Bayernu jakość. Czy ktoś wychodzi z założenia że Upamecano i Sabitzer to zawodnicy o klasę lepsi od Hernandeza czy Sule lub Goretzki czy Kimmicha? Oczywiście nie, ale obaj byli gracze Lipska są w stanie powalczyć o miejsce w wyjściowej jedenastce, ewentualnie dać dobrą zmianę, nie odstają od piłkarzy podstawowych. Przyznam, iż mocno powiało optymizmem. Odejście Alaby, zatrudnienie Nagelsmanna, przedłużenie kontraktu Kimmicha, pozyskanie Dayota a teraz Marcela - naprawdę w ostatnim czasie jest za co pochwalić zarząd i Salihamidzicia. Teraz wielkie zadanie przed naszym trenerem: musi z tych wszystkich elementów skomponować dobrze funkcjonującą całość. Zaczyna bardzo dobrze - od "odzyskiwania" piłkarzy, których już posiada. Na pierwszy ogień poszli Sule i Gnabry, w kolejce stoi Sane. Popracować jeszcze z Pavardem oraz Hernandezem po ich powrocie, umiejętnie wprowadzać do zespołu Musialę oraz Nianzou i można myśleć o walce w Europie. Oczywiście przydałyby się jeszcze ze dwa wzmocnienia - przede wszystkim na prawą obronę oraz do ofensywy.
30.08.2021 16:45
FANTASTYCZNA wiadomość! Filar środka pola, jedno z najważniejszych ogniw drużyny. Bayern dobrze wiedział, iż absolutnie nie może sobie pozwolić na jego odejście. Oczywiście trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie.
29.08.2021 23:38
Każdy kto zwalniał Nagelsmanna po trzech pierwszych oficjalnych meczach sezonu, z których Bayern dwa wygrał i jeden zremisował, zna się na futbolu gorzej niż mój rododendron. Julian potrafi wyciągnąć z piłkarzy to co najlepsze i stworzyć zespół z grupy indywidualności. Potrzebuje jednak czasu. Ogromnym plusem jest fakt, iż w Lidze Mistrzów wylosowaliśmy jedną z dwóch najsłabszych drużyn z drugiego koszyka i pierwsze miejsce w grupie nie powinno być większym problemem. Trzeba optymalnie wykorzystać rundę jesienną by zgrać zespół i przygotować Bayern do starć z europejskimi gigantami w fazie play-off.
Oczywiście nadal bardzo pilnie potrzebujemy kilku istotnych wzmocnień. Myślę, że Sabitzer to właściwy kierunek.
28.08.2021 21:20
Niby drobna rzecz, a poprawia relacje pomiędzy trenerem a zawodnikami. Utwierdzam się w przekonaniu, iż Nagelsmann to najlepsza możliwa opcja na zastępstwo Flicka.
28.08.2021 11:43
Żeby nie było najmniejszych wątpliwości - byłbym zdecydowanym przeciwnikiem transferu Cristiano Ronaldo do Bayernu. Od kilku lat nie widziałem palącej potrzeby ściągania do Monachium super-gwiazd za sumy przekraczające granice zdrowego rozsądku. Jednak od zdobycia trypletu liczyłem na sprowadzenie piłkarzy mogących wnieść jakość do zespołu. Graczy pokroju Neuhausa czy Dumphriesa, mogących stanowić alternatywę dla Goretzki czy Pavarda, dysponujących innym zestawem umiejętności. Bayern jest historycznie w bardzo korzystnym momencie. Neuer, Muller i Lewandowski pomimo bycia weteranami nadal potrafią grać na najwyższym poziomie, Kimmich, Goretzka, Sane, Gnabry, Sule i Hernandez wchodzą w najlepszy wiek dla piłkarzy, młodzi Davies i Musiala rozwijają się bardzo szybko i są czymś znacznie więcej niż melodią przyszłości. Kilka odważnych, zdecydowanych decyzji kadrowych, powodujących poszerzenie składu i zwiększenie Nagelsmannowi pola manewru przy rotacji ustawiłoby Bayern w ścisłym gronie faworytów Ligi Mistrzów. Przy stanie obecnym pozostaje liczyć na brak kontuzji podstawowych zawodników i 10 ton farta.
28.08.2021 08:11
Bayern wygra grupę.
27.08.2021 20:34
Ginter jest kompletnie zbędny. Zdecydowanie bardziej przydałby się klasyczny prawy obrońca. Środkowy pomocnik to oczywiście obowiązek i mam nadzieję, że porozumieją się wreszcie w sprawie Sabitzera. Pozostaje ofensywa, w której póki co żaden z trzech podstawowych skrzydłowych nie prezentuje równej, dobrej formy, a jedyną alternatywą na wszystkie pozycje pozostaje nastoletni Musiala.
27.08.2021 13:03
Były dwie drużyny z 2. koszyka, w razie wylosowania których uznałbym Bayern za faworyta grupy. Trafiliśmy na jedną z nich.
26.08.2021 19:18
Ale łatwo...
26.08.2021 18:53
@Reeken89
Nie no, o pierwsze miejsce będzie bardzo ciężko. Z Sevillą lub z Barceloną chyba by się dało, może jeszcze ewentualnie z Juventusem.
26.08.2021 11:27
Jak tak się przyjrzeć tym koszykom to niezależnie od losowania ciężko będzie z grupy nie wyjść. Drugi koszyk bardzo mocny, ale z 3. i 4. żadna drużyna nie powinna zagrozić Bayernowi.
26.08.2021 11:22
Przewaga głosów oddaje proporcje.
26.08.2021 10:47
@tapczan
Ogólnie pewnie nadal tak. Ale fakt, iż na chwilę obecną Musiala daje więcej niż Sane, Gnabry czy Coman oczywiście z jednej strony dobrze świadczy o jego talencie, ale z drugiej wiele mówi o aktualnej dyspozycji naszych skrzydłowych.
26.08.2021 10:02
@tapczan
To kto jest drugim według Ciebie?
26.08.2021 09:58
Czy nastoletni Jamal Musiala jest obecnie drugim najlepszym piłkarzem ofensywnym Bayernu Monachium?
26.08.2021 09:49
Panowie, jak tak słucham wypowiedzi Hainera, odnoszę nieodparte wrażenie, że ten facet kompletnie nie zna się na piłce nożnej. Do tego dochodzi Salihamidzic, który się nie zna na niczym, niedoświadczony Kahn i władca marionetek Hoeness ztylnego siedzenia, który oczywiście jest wybitnym działaczem sportowym, ale jest uparty jak osioł i niezmiennie przekonany o własnej nieomylności. Nie wygląda to optymistycznie.
22.08.2021 20:03
Nie wiem czy jest drugi piłkarz, wobec którego mam tyle antypatii co wobec Alaby.
22.08.2021 19:45
Trzeba być głupim, ślepym albo z zarządu, żeby nie dostrzegać, że ten zespół PILNIE potrzebuje kluczowych wzmocnień.
22.08.2021 19:29
Gnabry zaczyna przypominać Gnabry'ego... Jakiś mały pozytyw.
22.08.2021 19:00
Ciekawe co się teraz dzieje w głowie Sane. Musiala już wkrótce może zacząć regularnie grać w pierwszym składzie.
22.08.2021 18:42
Zgadzam się, ta ławka jest przerażająco słaba. Taką rezerwę to może mieć zespół walczący o utrzymanie, a nie jeden z faworytów Ligi Mistrzów. Najważniejsze, że Hainerowi to nie przeszkadza i ogólnie jest zachwycony składem.
22.08.2021 17:25
Będzie brakować Dortmundowi tych punktów pod koniec sezonu.
21.08.2021 17:35
@Gladius
O widzisz, to bardzo ciekawa kwestia. Moim zdaniem to zależy od okoliczności. Mój problem z Guardiolą polega na tym, iż uważam, że taktyka jaką zaimplementował do Bayernu była skrajnie nieefektywna w starciach z najpoważniejszymi rywalami. Przetrzymywanie piłki stanowiło cel sam w sobie, zawodnicy wymieniali 465367574657133 podań w środku pola nie zdobywając terenu, nie wyprowadzali kontrataków, w każdej akcji usiłowali wejść z piłką do bramki. Ze słabszymi przeciwnikami działało to znakomicie - luka w defensywie zawsze prędzej czy później się znajdywała i mieliśmy gola jak z gry komputerowej. Niestety, drużyny z europejskiej czołówki spokojnie czekały na odbiór i potrafiły pokarać nas niemiłosiernie. Jeżeli Bayern Nagelsmanna będzie utrzymywał się w ścisłym topie, a porażki będą przychodzić w końcowych fazach LM i to po równej, zaciętej walce, będą one mogły być w jakiś sposób usprawiedliwione. Jeśli do Monachium przyjedzie Real i rozbije nas 4:0, trudno będzie pracę Juliana rozpatrywać w kategoriach sukcesu. Dominacja w Bundeslidze wydaje się być obowiązkiem. Bayern jest znacznie silniejszy niż reszta stawki i przegranie z kimkolwiek na dystansie całego sezonu byłoby wielką klęską.
21.08.2021 13:26
@Gladius
Jeżeli już pastwimy się nad przypadkiem kolegi @hoven , to przyznaję, iż sposób prowadzenia rozmowy ma dość irytujący. Niektórym może to bardziej przeszkadzać, mi na przykład mniej. Akurat właśnie w kwestiach Hernandeza i Goretzki różnimy się radykalnie i mamy niemal dokładnie odwrotne opinie, co nie zmienia faktu, iż dyskusje z nim są ciekawe i stanowią pewne wyzwanie intelektualne. Z kolei żadnym wyzwaniem intelektualnym nie jest dyskusja z kimś (absolutnie nie piszę o Tobie), który twierdzi, że coś jest jakieś, bo tak mówi Hoeness i kropka.
Kończąc wątek Flicka i Salihamidzicia, osobiście nie do końca kieruję się tym, kto zaczął czy kto się jak zachował, tylko tym, co w mojej opinii byłoby najlepsze dla klubu. Lubiłem Hasana jako piłkarza, ale uważam, iż kompletnie nie nadaje się na dyrektora sportowego i jego działania oceniam bardzo negatywnie. Z kolei Hansi był dla mnie trenerem niemal idealnym i poza stawianiem na Alabę nie dostrzegałem w jego decyzjach większych błędów.
Edytowano : 2021-08-21 12:58:46
@Edmund
Czy nigdy gdy zmieniają się okoliczności nie zmieniają się Twoje opinie? Czy to nazywasz "bycie chorągiewką"?
Pierwotnymi stronami konfliktu byli Flick i Salihamidzic. Zarząd miał wybór - mógł poprzeć jednego lub drugiego. Wybrał źle i teraz musi mierzyć się z konsekwencjami swoich decyzji.
21.08.2021 12:54
@Gladius
Ależ oczywiście, że można mieć wątpliwości co do wielu rzeczy. Wiem, ponieważ sam je często mam. Ja nie dopatrzyłem się w przytoczonym cytacie stwierdzenia, że Flick to beznadziejny trener i zarząd postąpił źle dając mu szansę. Była natomiast zawarta właśnie pewna wątpliwość, którą należy rozpatrywać w kontekście umiejętnej zmiany taktyki stosowanej przez trenerów rywali, którym w tamtym okresie kilkukrotnie udawało się zaskakiwać Hansiego w drugich połowach meczów. Ze stwierdzeniem o braku rozwiązań takcznych można się zgadzać lub nie. Akurat z kolegą @hoven zawsze można podyskutować na argumenty, a uwierz mi, jest więcej kwestii w których się całkowicie różnimy niż takich, w których nasze poglądy są zbliżone. A zatroskany kibic w sporze może brać dowolną stronę. Według mnie zdecydowanie bardziej racjonalne z punktu widzenia interesu klubu jest wzięcie strony Flicka, ale Ty oczywiście możesz nie brać żadnej lub popierać Salihamidzicia. Masz pełne prawo do swojej opinii. I owszem, dziwię się, że zarząd podjął ostatecznie taką decyzję, ponieważ sam zrobiłbym dokładnie odwrotnie, starając się zatrzymać Hansiego i wywalając z klubu Bośniaka na zbity pysk.
21.08.2021 12:11
Płakać i płacić. Bayern nie może sobie pozwolić na stratę któregokolwiek z tych graczy, ponieważ to prawdziwe filary wyjściowej jedenastki. Skoro na razie postanowiliśmy nie szaleć na rynku transferowym, wypada chociaż zatrzymać te gwiazdy, które już się u siebie ma.
21.08.2021 01:19
Przeciw komu jak komu, ale przeciw Haalandowi łatwo się nie gra. To prawdziwy potwór, który poza świetnymi umiejętnościami góruje nad większością rywali swoją imponującą siłą fizyczną. Sule i Upamecano spisali się fantastycznie nie pozwalając genialnemu Norwegowi na rozwinięcie skrzydeł. Jeśli Nagelsmann zaczyna budować swój zespół od solidnej, stabilnej obrony, nie pozostaje nic innego jak przyklasnąć takiej koncepcji.
21.08.2021 01:16
Żaden niemiecki klub poza Bayernem nie ma najmniejszych szans na długotrwałe dołączenie do grona faworytów Ligi Mistrzów. Mogą być drugą półką, ale nie pierwszą. W ciągu ostatnich 10 lat United wypadł z europejskiego topu, a Borussia zaczęła do niego pukać. Pomimo to w tym okresie czołowi piłkarze Dortmundu przeprowadzali się do Manchesteru (Kagawa, Mkhitaryan, ostatnio Sancho), a nie na odwrót. I nie ma się co łudzić - jeśli np. Bellingham rozwinie się do zawodnika klasy światowej, zjawi się Chelsea, City czy inny Liverpool, wyłoży odpowiednią sumę i go zgarnie, po czym sam Jude oświadczy, iż "spełniło się jego marzenie gry w wielkim klubie". Taka jest europejska hierarchia i nic nie zapowiada by w najbliższym czasie cokolwiek miało się w tej kwestii zmienić.
21.08.2021 01:10
@Edmund
A czy nie bierzesz pod uwagę faktu, że w lutym 2020 roku można było mieć wątpliwości co do Flicka, który będąc pięćdziesięciokilkuletnim trenerem jeszcze za bardzo niczego nie wygrał, natomiast od sierpnia 2020 roku można mieć te wątpliwości rozwiane? I czy naprawdę tak trudno jest uwierzyć, że w razie konfliktu pomiędzy trenerem, który w niesamowity sposób zdobył dla klubu tryplet a dyrektorem sportowym, którego niemal każde posunięcie to porażka i kompromitacja, zatroskany kibic może wziąć stronę tego pierwszego?
21.08.2021 00:53
@Pir5
O czym Ty w ogóle piszesz? Co mają tytuły do siły kadry? Co z tego, że w sierpniu 2020 roku Bayern pokonał PSG, skoro w sezonie 2021/22 będziemy widzieli inny Bayern i inne PSG z nowymi składami prowadzone przez innych trenerów? Wkrótce zaczynają się rozgrywki Ligi Mistrzów (a wciąż trwa okienko transferowe!), zatem porównywanie potencjału sportowego Bayernu z najpoważniejszymi rywalami w Europie jest jak najbardziej na miejscu.
20.08.2021 14:41
@sylwester123
Zgadzam się, biorąc pod uwagę cała kadrę, a zatem podstawowy skład i rezerwę jesteśmy top10 w Europie, ale już nie top5. Do tego PSG wydaje się na chwilę obecną kompletnie poza naszym zasięgiem.
20.08.2021 14:14
@AdiFantasti
Choć wydaje się to przerażające, wcale nie zdziwiłbym się gdyby tak było. Nie ma takiej niekompetencji, która byłaby poza zasięgiem Salihamidzicia.
20.08.2021 12:40
17.08.2021 20:27
nyy32
@Daro
Też mi się tak wydaje. Obstawiam 3-1 dla Dortmundu.
A jednak się myliłem. Na odwrót jest.
17.08.2021 22:28
@Daro
Też mi się tak wydaje. Obstawiam 3-1 dla Dortmundu.
17.08.2021 20:27
Cóż, za stary jestem by dawać się ponosić skrajnym emocjom. Mecze przedsezonowe oraz spotkanie otwarcia nie napawają optymizmem, jednak po stornie Bayernu wciąż jest sporo atutów. Teoretycznie wyjściowa jedenastka nadal jest na tyle silna, by spokojnie rywalizować z Chelsea, Realem, United i Juventusem czy rzucić wyznanie City (jedynie PSG wydaje się być poza zasięgiem). Problemem jest fakt, iż oprócz absolutnych pewniaków, czyli Neuera, Kimmicha, Goretzki, Lewandowskiego i (naciągnę) Mullera, przy każdym innym piłkarzu można postawić mniejszy lub większy znak zapytania. Z podstawowych zawodników zdecydowanie najwięcej wątpliwości budzi Pavard - poprzedni sezon miał fatalny, nijak nie potrafił nawiązać do solidnej formy z roku zdobycia trypletu i przez pewien okres na prawej obronie został wygryziony przez... Sule. Problemem Hernandeza, którego uważam za fantastycznego piłkarza, jest zdrowie, zdrowie i jeszcze raz zdrowie. Lucas po raz kolejny stracił okres przygotowawczy, a przy jego koszmarnej podatności na kontuzje zawsze będzie obawa, iż przez swą absencję osłabi zespół w najbardziej kluczowym momencie. Upamecano na razie w żadnym stopniu nie wygląda jak remedium na wszelkie bolączki środka obrony Bawarczyków, jakim miał się stać po transferze z Lipska. Kontynuuje słabą grę z rundy wiosennej i chyba ma duże trudności z aklimatyzacją w nowym klubie. Sule od poważnego urazu kolana cofnął się w rozwoju. Potrafi grać solidnie, by nagle popełnić beznadziejny błąd. Liczę, iż rywalizacja o grę w centrum defensywy podziała mobilizująco na całą trójkę. Daviesowi motoryki i ciągu na bramkę oczywiście odmówić nie sposób, jednak jego słaba gra obronna i częste nieodpowiedzialne decyzje niejednokrotnie kosztują Bayern bardzo dużo. Nagelsmanna czeka tu mnóstwo pracy - musi poukładać kilka rzeczy w głowie Kanadyjczyka, by na boisku był bardziej efektywny. I dochodzimy do tych naszych nieszczęsnych skrzydeł. Optymalna forma Sane i Gnabry'ego umieszcza ich w światowej czołówce na swojej pozycji, jednak owa optymalna forma coraz bardziej przypomina Wielką Stopę, Potwora z Loch Ness lub inne mityczne zwierzę, które kiedyś podobno widziano. To już nie jest kwestia słabszego okresu - Serge ostatnio grał dobrze w Lizbonie, a Leroy w City przed kontuzją. Jak szybko i czy w ogóle będą w stanie nawiązać do tamtych występów - to pytanie do wróżki. Na tym kończą się zawodnicy podstawowi. Niby na papierze nie wygląda to źle, ale bardzo wiele czynników musiałoby zadziałać jednocześnie, by w tej drużynie wszystko funkcjonowało jak należy. Im dalej na rezerwę, tym gorzej. Na bokach obrony mamy absolutnie beznadziejnego Sarra oraz Richardsa i Stanisicia, po których ciężko oczekiwać czegokolwiek. Środek defensywy z Nianzou wydaje się być obstawiony przyzwoicie, ale przy każdym zawodniku jest sporo niewiadomych. W Bayernie nie ma połowy rezerwowego do środka pola - mamy dwa transferowe niewypały w postaci Tolisso i Roci, których strach wystawić na mecz z beniaminkiem i Cuisance'a, który nie daje jakichkolwiek przesłanek, by traktować go poważnie jako opcję w centrum pomocy. Muller, Gnabry i Sane mają jednego wspólnego zmiennika - Musialę, który jest nastolatkiem i pomimo kilku bardzo pozytywnych występów nadal pozostaje melodią przyszłości. Jedyną alternatywą dla Lewandowskiego jest Choupo-Moting, który nawet nie zbliża się do klasy Polaka i zmieniając go powoduje drastyczny spadek siły ofensywnej. Zatem problemów jest cała masa. Pracy przed Nagelsmannem - jeszcze więcej. W tym roku Bayern nie wygra Ligi Mistrzów. Paradoksalnie w obecnym sezonie wyjątkową wartość nabiera tryumf w Bundeslidze - zwyciężyć krajowe rozgrywki 10 razy z rzędu byłoby czymś historycznym. Julian na długoterminowy kontrakt, daję mu czas na budowanie potężnego Bayernu. Naszą największą bolączką jest fakt, iż ze wszystkich dyrektorów sportowych na świecie w Monachium pracuje ten najgorszy - człowiek bez doświadczenia, bez wykształcenia, bez klasy, partaczący niemal wszystko, czego się dotknie i przez swą niekompetencję powodujący, iż kadra Bayernu z roku na rok jest coraz słabsza i coraz węższa.
15.08.2021 13:23
Nie był to mecz zbyt przyjemny do oglądania dla kibica Bayernu Monachium. Były krótkie dobre momenty i długie fatalne okresy. Generalnie potencjał tej drużyny (a przynajmniej wyjściowej jedenastki) sięga gwiazd, ale strasznie dużo czynników musiałoby zadziałać, by mógł on być w pełni wykorzystany. Na razie mamy jakąś bezkształtną piłkarską masę, nad którą trzeba potwornie dużo popracować by nadać jej pożądaną formę. Cóż, wierzę w Nagelsmanna, uważam go za bardzo utalentowanego trenera i daję mu czas. Kovac miał ode mnie rok, przez który nie napisałem o nim ani jednego złego słowa. Myślę, iż Julian też na to zasługuje.
14.08.2021 09:27
Wielkie NIE dla salary cap, limitu płac czy jakkolwiek by tego nie nazwać. W europejskim futbolu to byłoby tragiczne rozwiązanie. Jakby go nie ustawić, zawsze powodowałoby uprzywilejowanie części klubów kosztem innych.
13.08.2021 06:07
To może od razu stwierdzi, że wraz z Kahnem i Salihamidziciem tworzą trójkąt równoboczny czystej doskonałości i są bliscy rozwiązania wszystkich problemów trapiących ludzkość. Rany, niech ten człowiek już nie plecie takich farmazonów bo się wnętrzności przewalają od czytania.
11.08.2021 15:34
@tapczan
Bayern w sezonie 2020/21 rozegrał dwa spotkania o stawkę z rywalem na swoim poziomie (ćwierćfinał przeciwko PSG). Ewentualnie trzy, jeśli liczyć pierwszy mecz grupowy z Atletico (tylko pierwszy, ponieważ w drugim miał już zapewnione zwycięstwo w grupie i wystawił rezerwy). Do pozostałych rywalizacji przystępował jako zdecydowany faworyt. W Pucharze Niemiec grał nawet na piątoligowca oraz na drugoligowca... z którym odpadł.
07.08.2021 17:23
@tapczan
Z kimś rozmawiałem, być może z Tobą, nie pamiętam. W każdym razie radziłbym brać tę drużynę za bardzo poważnego rywala na arenie międzynarodowej, gdyż z roku na rok mają coraz silniejszy skład, a Lionel Messi z całą pewnością go nie osłabi.
07.08.2021 16:06
@tapczan
Może nie sklepało, ale było w dwumeczu zdecydowanie lepszą drużyną. Teraz pozyskują jednego z czterech najlepszych piłkarzy w dziejach futbolu mającego obecnie 34 lata, zatem z tym potencjalnym "oklepem" na AA od Bayernu to bym się nie rozpędzał.
07.08.2021 15:42
@tapczan
Otóż to.
07.08.2021 13:16
Sprowadzenie Messiego do Bayernu jest oczywiście nierealne, ale tak zapytam z ciekawości - jak myślicie, na tym transferze byśmy zyskali czy stracili pod względem finansowym?
07.08.2021 11:44
Kompletny transferowy niewypał, absolutnie zbędny piłkarz, a do tego bardzo podatny na kontuzję. Cena 10 mln wydaje się jak najbardziej adekwatna. Ani on ani Roca to nie są zawodnicy mogący być wartościowymi zmiennikami dla Kimmicha i Goretzki.
07.08.2021 08:34
Sytuacja może się zmienić, ludzie mogą się zmienić, nawet epoki piłkarskie mogą się zmienić, ale jedno pozostaje niezmienne - Bayern od dekad forsuje swoją propagandę sukcesu i Kahn już doskonale wie z jakiego klucza ma śpiewać.
02.08.2021 15:45
@hoven
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to pytanie retoryczne, ale ogólnie jestem zdania, iż różnica poglądów, zwłaszcza w kwestii tak błahej jak funkcjonowanie zagranicznego klubu piłkarskiego, nie powinna być jakąkolwiek przesłanką do osobistych ataków czy wzajemnej niechęci. Ty akurat, w przeciwieństwie do kilku czołowych hasanoentuzjastów, zawsze starasz się podawać rzeczowe argumenty, z którymi można się zgadzać lub nie, ale nie można im odmówić wartości merytorycznej. To i pokłócić się z Tobą czasem można, byle było kulturalnie.
31.07.2021 17:54
@hoven
O! I w przeciwieństwie do kwestii Hernandeza w tej opinii całkowicie się z Tobą zgadzam. Salihamidzic to najgorszy dyrektor sportowy Drogi Mlecznej i naprawdę nie wiem co on jeszcze musi spie****ć, by ktoś w zarządzie wreszcie przejrzał na oczy i wywalił go na zbity pysk.
31.07.2021 16:34
@hoven
Nie miałem ostatnio urazu czaszkowo-mózgowego by powoływać się na teorie GuteSpiele. Napisałem - nie ma reguły, człowiek nie jest maszyną, każda kontuzja jest inna. Jeden wróci po kilku meczach, drugi będzie potrzebował kilku tygodni lub miesięcy regularnej gry, jeszcze inny (Badstuber) nie wróci nigdy. Ja oczekuję w przyszłych rozgrywkach oglądać zdrowego Hernandeza w formie, jaką prezentował przeciwko PSG. Rywalizować przeciwko Neymarowi i Mbappe to już najwyższa półka - lepszych ofensywnych piłkarzy na świecie nie ma. I w tym starciu Lucas wyglądał kapitalnie, jego interwencje były niesamowite. Potrzebuje zaufania, regularnej gry i przede wszystkim by omijały go kolejne urazy. I będzie dobrze.
Edytowano : 2021-07-31 13:41:18
Jeszcze w kwestii systemu - nie wiadomo jak będzie chciał grać Nagelsmann. Wierzę, że znajdzie dla Hernandeza rolę wykorzystującą jego predyspozycje.
31.07.2021 13:39
@hoven
Zapominasz, że po powrocie po kontuzji doznanej jeszcze w Atletico, Hernandez miał kilka kolejnych drobniejszych, których nabawił się już jako piłkarz Bayernu. Uważam, że do wysokiej formy mógłby dojść zdecydowanie wcześniej, gdyby nie - moim zdaniem całkowicie błędne i nieuzasadnione - decyzje Flicka. Zresztą każdy piłkarz jest inny, kontuzja kontuzji nie równa. Przytoczony przez Ciebie Robben przez cały okres gry dla Realu nie wyglądał jak zawodnik klasy światowej i nigdy nie pokazał pełni swoich umiejętności. Po transferze do Bayernu wszystko się dla niego odmieniło na lepsze. A jak długo do formy mogą wracać piłkarze? Nie ma reguły. Sane już rok wraca i nic z tego. Uważasz, że Leroy zawsze był słabym skrzydłowym?
31.07.2021 13:24
@hoven
Zarówno "nierobienie różnicy" zaraz po przyjściu do klubu, jak i "niebycie w formie" było spowodowane kontuzją. Nawet LeBron James gdyby wraca po poważnym urazie potrzebuje czasu na dojście do optymalnej dyspozycji. Słabe mecze oczywiście się Lucasowi przydarzały, doskonale pamiętam jak w starciu z Leverkusen nawinął go nastoletni Wirtz, ale naprawdę trudno do kilku miesiącach przerwy od regularnej gry wyjść na boisko i od razu grać na poziomie klasy światowej. Hernandez umiejętności ma - pokazał do przeciwko PSG. Zdrowie, regularne występy i spłaci z nawiązką każdego euro z tych 80 mln. A o przegranej rywalizacji z Daviesem piszesz jakby na ławce posadził go Sarr. Alphonso był rewelacją poprzednich rozgrywek i miał przez to niesamowitą przewagę nad piłkarzem wracającym po miesiącach niegrania spowodowanych poważną kontuzją. Zresztą ja rozważam Lucasa głównie jak środkowego obrońcę i uważam, iż on i Davies powinni grać razem.
31.07.2021 13:10
@hoven
Nie wiem, czy ocena "systemu" w kontekście transferu tej klasy piłkarza ma aż takie znaczenie. Po pierwsze Hernandez jest zawodnikiem bardzo wszechstronnym, który nie powinien mieć kłopotów z dostosowaniem się do innej roli. W Atletico, gdzie współtworzył jedną z najlepszych linii defensywnych w klubowej piłce i w reprezentacji Francji, z którą został mistrzem świata, występował na różnych pozycjach i miał inne zadania. W obu przypadkach gdy był - piszę to po raz kolejny - zdrowy i w formie, stanowił pewny punkt zespołu. Po drugie system wieczny nie jest. Kiedy Lucas przychodził do Bayernu trenerem był Kovac, potem nastąpił Flick, a teraz mamy Nagelsmanna. Może u Juliana będzie pasował lepiej niż ktokolwiek inny? Zobaczymy.
31.07.2021 12:52
@hoven
Chcę głównie zwrócić uwagę na to, iż meczów kiedy był zdrowy i w dobrej dyspozycji było mało. Kiedy już oba powyższe warunki były spełnione, spisywał się znakomicie. Według mnie mecze z PSG w jego wykonaniu były niemal perfekcyjne. Gdyby nie jego momentami wybitne interwencje Neymar z Mbappe wbili by nam 2-3 gole w rewanżu w Paryżu i nie byłoby mowy o walce o awans do końca. I tu moje największe pretensje do Flicka - gdyby odpowiednio wcześniej i postawił na Hernandeza na środku obrony i posłał Alabę na trybuny, gdzie jego miejsce, cały poprzedni sezon mógłby wyglądać inaczej. Warto dodać, iż w przypadku stoperów niebagatelne znaczenie odrywa zgranie - trzymanie linii, wzajemna asekuracja, przekazywanie krycia. Gdyby Lucas dostał stałego partnera, z którym zdążyłby nauczyć się współpracować, jego występy wyglądałyby jeszcze lepiej. A siedzenie na ławce i oglądanie grającego twoim kosztem Alaby może prowadzić jedynie do załamania nerwowego.
31.07.2021 12:36
@hoven
Kicker najlepszym środkowym obrońcą ostatniej rundy Bundesligi uznał Davida Alabę. Napisałem wówczas, iż już nigdy się na nich nie powołam i nigdy nie rozważę ich ocen jako poważnego argumentu. Za to oglądam mecze. I oglądałem starcie Bayernu z PSG, w którym grają dwaj z absolutnej czołówki najlepszych ofensywnych zawodników na świecie. I powiem szczerze, trudno mi wyobrazić sobie by jakikolwiek defensor przy takich rywalach zaliczał interwencje na takim poziomie jak Hernandez. To, że jego problemem jest zdrowie pisałem milion razy. Trudno żeby wracając po poważnej kontuzji i miesiącach przerwy od regularnej gry z miejsca posłał na ławkę Daviesa uznanego za rewelację sezonu zdobycia trypletu. A stawianie na Alabę kosztem Lucasa to największy błąd, w którym trwał Flick i za który go wielokrotnie ostro krytykowałem. To niemal jakby grał na stałe Tolisso, sadzając na ławce Kimmicha.
31.07.2021 12:22
@hoven
To nie dyskutujmy. Dla Ciebie absurdalna, dla mnie całkowicie słuszna. A przykład z ocenami użytkowników nie podałem jako argumentu na podkreślenie klasy Hernandeza tylko faktu, iż w jego negatywnej ocenie jesteś osamotniony na portalu. Ty piszesz o 5 dobrych meczach, a kibice na stronie dają wyższą średnią not za wszystkie mecze we wszystkich rozgrywkach od grającego absolutnie kapitalny sezon Lewandowskiego. I mi dużo bliżej do tej drugiej opinii.
31.07.2021 11:46
Ten transfer bardzo mnie cieszy, wymiana absolutnie tragicznego Alaby na już bardzo dobrego a wciąż młodego i perspektywicznego Upamecano to świetne posunięcie. Jeśli tylko Hernandez będzie zdrowy możemy zamienić naszą zeszłoroczną największą słabość - środek obrony - na jeden z najpewniejszych punktów wyjściowej jedenastki. Problemem pozostaje głębia kadry i rotacja, ponieważ w dalszym ciągu mamy to czynienia z sytuacją, w której absencja pojedynczego zawodnika pierwszego składu powoduje, iż jakość zespołu leci na łeb na szyję.
Edytowano : 2021-07-31 11:16:39
@hoven
Tak, Lucas okazał się świetnym transferem. Gdy tylko jest zdrowy i w formie to jeden z najlepszych i najwszechstronniejszych obrońców na świecie. W najważniejszej i najtrudniejszej rywalizacji ubiegłych rozgrywek - dwumeczu z PSG - był wraz z Neuerem naszym najjaśniejszym punktem i to w sytuacji, kiedy nasz lider Kimmich zawiódł kompletnie. Akurat w krytyce Hernandeza jesteś odosobniony na portalu. Użytkownicy dieroten.pl przyznali mu na poprzedni sezon najwyższą średnią not w drużynie. Wyższą niż Lewandowskiemu, który pobił półwieczny rekord Gerda Mullera. Jedyny problem z Lucasem to jego zdrowie.
31.07.2021 11:10
Jakby znalazł się frajer, który wyłożyłby za niego 30 mln, sprzedałbym bez chwili namysłu.
29.07.2021 22:05
Ten gość przez pierwsze pół roku miał na koncie 4 bramki, z czego 2 wbite piątoligowcom. Jak Flick próbował go ostrożnie wstawić do składu by dać Lewandowskiemu złapać powietrza, musiał wprowadzać Polaka z ławki, ponieważ ofensywa bez niego nie istniała. Choupo-Moting miał być zmiennikiem i jokerem - i właśnie w tej roli nawalił na całej linii. Gdy Robert był kontuzjowany i Kameruńczyk mógł grać regularnie, strzelił wprawdzie kilka bramek, ale - uwaga, breaking news - on NIE MIAŁ GRAĆ regularnie. Miał być właśnie tym, kim pisałem powyżej - zmiennikiem i jokerem, facetem, który wchodzi na ostatnie minuty meczu i potrafi wcisnąć bramkę a dopóki Lewandowski był zdrowy jego przydatność dla zespołu była zerowa. Jest wolny, beznadziejny z piłką przy nodze, dryblingu nie ma wcale, nie strzela z dystansu, nie pomoże w rozegraniu. Z głównym przesłaniem tekstu nie zgadzam się w zupełności. Transfer fatalny. Równie dobrze można było ściągnąć Wei Pai Dinga, któremu skończył się kontrakt w drugiej lidze chińskiej i cieszyć się, że strzelił parę goli w sezonie. Litości...
27.07.2021 22:17
Byłem wielkim zwolennikiem zatrudnienia Nagelsmanna (jeśli już podjęto decyzję o odejściu Flicka), ale zaczynam coraz bardziej obawiać się, że Julian nie przyszedł do Monachium wygrywać, tylko nie pyskować. Obym się bardzo mylił.
25.07.2021 14:09
@Edmund
"Twoim opisie."
A do, cho**ry jasnej, czyim? Rozmawiasz ze mną czy członkiem zarządu, który toleruje tego partacza na jednym z najważniejszych stanowisk w klubie? Transfery to tylko wierzchołek góry lodowej. Przegrane negocjacje, nieprzedłużone na czas kontrakty, złe relacje z agentami piłkarzy, konflikt z Flickiem, niepotrzebne i niestosowne wypowiedzi o zawodnikach, liczne głupie wpadki i kompromitacje. Ten człowiek zamienia w zgliszcza wszystko czego się dotnie. Używam sformułowania "nieudacznik" ponieważ jestem kulturalnym człowiekiem w przeciwieństwie do ultrasów Bayernu. A dalszej konwersacji o sytuacji z Hoppem podejmować nie będę, ponieważ na takie zachowanie nie powinno być żadnego wytłumaczenia i nie zamierzam licytować się na skalę łajdactwa.
Edytowano : 2021-07-25 14:13:50
*czego się dotknie
25.07.2021 14:05
@Edmund
Różnica polega na tym, że nazywanie Nagelsmanna "świnią" jest obrażaniem, podczas gdy nazywanie Salihamidzicia "nieudacznikiem" jest opisem rzeczywistości. Nie widzę też potrzeby ustosunkowywania się do każdego komentarza na dieroten. Natomiast gdy banda idiotów zaatakowała rodzinę Hasana i był o tym news, wyraziłem moje najgłębsze potępienie tego typu zachowania. A atak na Hoppa nie świadczy o aprobacie "zdrowego" finansowania klubów, tylko o chamstwie. Jeśli masz wątpliwości, przypomnij sobie treść tamtego transparentu.
25.07.2021 10:19
Problem polega na tym, że czasy, w których ściągało się zawodnika formatu Ribery'ego za 25 milionów minęły bezpowrotnie. Czasy, w których piłkarze klasy międzynarodowej grają za 6-7 mln za rok właśnie się kończą. Oczywiście można pozwolić odejść Kimmichowi i Goretzce uznając ich oczekiwania finansowe za zbyt wygórowane i poszukać tańszych alternatyw, ale jest to równoznaczne z akceptacją zejścia w europejskiej hierarchii o kilka stopni w dół. Albo Bayern zaakceptuje aktualne realia rynku, albo świadomie zgodzi się na degradację do zaplecza międzynarodowej czołówki.
25.07.2021 09:53
Akcje z Manuelem Neuerem, Dietmarem Hoppem, a teraz z Julianem Nagelsmannem. Przy kolejnej okazji utwierdzam się w przekonaniu, iż ultrasi Bayernu to ćwierćinteligentna hołota. Jest mi trochę nieprzyjemnie, że ja i oni kibicujemy temu samemu klubowi.
25.07.2021 09:43
Oczywiście, że się dobrze dogadują. Przecież Nagelsmann nie apeluje o wzmocnienia.
22.07.2021 10:14
@predator
Sane nie dostał tak wysokiego kontraktu dlatego, że jest Niemcem, tylko dlatego, że przychodził za wielkie pieniądze z czołowej drużyny najlepszej ligi świata, jest zawodnikiem ofensywnym i miał status gwiazdy. Gdyby Bayern kupił Harry'ego Kane'a też trzeba byłoby dać mu gigantyczny kontrakt, pomimo, iż Niemcem nie jest. A pisanie o "odchyleniu nacjonalistycznym" w kontekście murzyna pochodzenia francuskiego reprezentującego Niemcy jest co najmniej dziwne.
22.07.2021 09:10
Ja mam taką propozycję, uważam, iż jest ona znakomita. Za każdym razem, gdy Hainer będzie chciał powiedzieć coś dotyczącego futbolu niech nie otwiera ust.
22.07.2021 08:55
Płakać i płacić. Jeśli chce się utrzymywać w światowej czołówce, trzeba mieć w składzie jakościowych piłkarzy. A taki piłkarz kosztuje. Bayern nie może sobie pozwolić na odejście Goretzki.
21.07.2021 16:23
A mi się ten tekst podoba. To jest felieton a nie news, autor wyraża w nim swoją opinię i podpiera ją przywoływaniem wydarzeń z ostatnich miesięcy. Ja tak skrótowo, od podpunktów:
1) Flick przejmuje Bayern będący w stanie rozpadu; przemienia go jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i zalicza jedną z najbardziej niesamowitych serii w historii futbolu, wygrywając wszystko co było do wygrania i to we wspaniałym stylu
2) przed Bayernem otwiera się "okienko do zwyciężania": Lewandowski osiąga swój indywidualny zenit, niesamowicie rozwija się Davies, Muller i Boateng zostają odbudowani, Hernandez leczy kontuzję, większość podstawowych zawodników zalicza progres i osiąga najlepszy wiek dla piłkarza
3) zbliżają się kolejne rozgrywki, odbywające się w cieniu pandemii - kalendarz jest nieludzko przeładowany, przerwa między sezonami bardzo krótka, przerwy między rundami jesienną i zimową nie ma wcale, a do tego dochodzą superpuchary, klubowe mistrzostwa świata, zgrupowania reprezentacji
4) z klubu odchodzi Thiago, a Coutinho i Perisiciowi kończą się wypożyczenia - Flick wiedząc, iż ma historyczną szansę obronić Ligę Mistrzów dostrzega potrzebę wzmocnień i poszerzenia składu - przygotowuje zatem listę nazwisk solidnych piłkarzy, dla których widziałby miejsce w swojej rotacji
5) zarząd wraz z dyrektorem sportowym ma własną koncepcję - najpierw Salihamidzic kompromituje się przegrywając walkę o Desta z będącą w kryzysie Barceloną, a następnie za pięć dwunasta sprowadza bandę tanich grajków na poziomie Ekstraklasy; oczywiście idzie za tym odpowiednia narracja, mająca na celu uzasadnić takie a nie inne wybory personalne
6) zaczyna się sezon - podstawowi zawodnicy Bayernu mają jeszcze w nogach minione rozgrywki; Sane, Sule czy Hernandez wracają po długich kontuzjach; większość piłkarzy zdaje się przemęczona i ma problem z ustabilizowaniem formy
7) transfery Salihamidzicia okazują się znacznie gorsze niż można było przypuszczać w najczarniejszych wizjach - ich przydatność dla drużyny jest zerowa, a podstawowi piłkarze muszą grać bez przerwy, jeśli zespół chce regularnie wygrywać
8) Gnabry, Pavard, Alaba, Boateng są zupełnie bez formy, Kimmich łapie kontuzję, wygrywanie kolejnych meczów przychodzi z wielkim trudem; Flick ma potworne problemy z ustawieniem obrony, momentami wydaje się bezradny
9) Bayern za uszy ciągnie Robert Lewandowski - Polak gra genialnie, strzela jak maszyna i pozwala utrzymać pierwsze miejsce w Bundeslidze
10) narasta konflikt pomiędzy trenerem a dyrektorem sportowym - Flick zarzuca brak wzmocnień, Salihamidzic szczerzy zęby i udaje, że wszystko jest cacy
11) w meczu reprezentacji kontuzję łapie Lewandowski - Bayern czeka starcie z PSG i musi radzić sobie bez swojego lidera
12) Flickowi puszczają nerwy, nie jest już w stanie znieść niekompetencji Salihamidzicia - pada słynne "zamknij mordę", a potem ostateczna próba sił - Hansi publicznie przyznaje, że skład został osłabiony względem poprzedniego sezonu i daje zarządowi do zrozumienia: "albo on, albo ja"; w międzyczasie pojawia się informacja o planowanym odejściu Loewa z funkcji selekcjonera, co daje Flickowi atrakcyjną alternatywę zatrudnienia
13) Bayern odpada z Ligi Mistrzów - dalsza współpraca trenera z dyrektorem sportowym wydaje się niemożliwa - kibice dają do zrozumienia co myślą o sytuacji w klubie tworząc internetową petycję o zwolnienie Salihamidzicia
14) media donoszą o podziale zdań w zarządzie, jednak nie ma na to oficjalnego potwierdzenia - ostateczna decyzja klubu jest jednoznaczna - Salihamidzic zostaje, Flick może rozwiązać kontrakt
15) Hansi zdobywa mistrzostwo Niemiec i kończy pracę w Bayernie
16) klub, który nie chciał wydać pieniędzy na wzmocnienia, o które prosił Flick, postanawia wydać 15 mln na wykupienie z Lipska Nagelsmanna
17) nowy trener początkowo przebąkuje coś o piłkarzach, których widziałby w swoim składzie, po czym szybko wyraża zachwyt nad obecną kadrą i otrzymuje zadanie "rozwijania młodych"
18) po transferze Upamecono zarząd, swoim zwyczajem, przestaje dostrzegać istotną potrzebę dalszego wzmacniania zespołu jakościowymi zawodnikami, a Salihamidzic przeszukuje świat w poszukiwaniu nowych Sarrów, byle tanio
21.07.2021 00:26
Coś chciałem napisać, ale uznałem, iż wystarczy skopiować komentarz @Mort
Sprzedać bez żalu
20.07.2021 16:28
Za 15 bym go opchnął. Jakby znalazł się frajer, który dałby 20, to byłby dla nas cudowny interes.
20.07.2021 16:26
@Edmund
Usłyszałem kiedyś bardzo mądre zdanie, iż biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy. Transfery Roci, Sarra czy wypożyczenie Costy to pieniądze dosłownie ZMARNOWANE ponieważ jak by nie patrzeć trochę milionów trzeba było na nich wydać a pod względem sportowym ich pożytek dla klubu piłkarskiego na poziomie Bayernu jest ZEROWY (w przypadku Sarra można stwierdzić, iż wręcz ujemny). Pomiędzy ściąganiem super-gwiazd za dziewięciocyfrowe sumy a sprowadzaniem ciamajd, których strach wstawić do składu na mecz z Mainz jest jeszcze kilkadziesiąt rozwiązań pośrednich.
20.07.2021 09:17
Wielki szacunek dla autora artykułu za wzięcie w cudzysłowie wyrazu "plan" w odniesieniu do działań Bayernu. Doskonałe!
Parafrazując Jana Tomaszewskiego, Salihamidzicia nie można zwolnić, trzeba go po prostu wy********ć dyscyplinarnie.
19.07.2021 20:47
@tapczan
Nie, nie znaczy. Chodzi mi o to, że według ich słów wszystko zawsze w Bayernie było piękne i cudowne, każda decyzja była trafna, kadra niezmiennie była świetna oraz kompletna i generalnie nikt nigdy nie popełniał błędów. Tylko, tak jak pisałem, robili to w miarę umiejętnie, byli w swoich słowach dość wiarygodni. Rzecz jasna po latach zdarzało im się powiedzieć prawdę i przyznać do błędu, jak np. w przypadku Hoenessa, który stwierdził, iż zarząd postąpił niewłaściwie zwalniając Rehhagela w 1996 r. Hainer i Salihamidzic są przy nich jak mali krętacze, których słowa tak bardzo mijają się z rzeczywistością, że słuchając ich wypada się tylko za głowę złapać.
19.07.2021 20:39
Hoeness i Rummenigge zawsze uprawiali propagandę sukcesu i szło im to całkiem nieźle. Hainer i Salihamidzic starają się ich naśladować, ale są w tym tak żałośni że aż śmieszni.
19.07.2021 18:56
Top3 najgłupszych cytatów z Hainera. Ale stwierdzenia "siedmiu graczy wraca z wypożyczenia" (w kontekście wzmocnienia siły kadry) nie będzie łatwo przebić.
19.07.2021 16:37
Bardzo mi go szkoda, nie życzę kontuzji żadnemu piłkarzowi, ale obecność bądź brak Roci w składzie nie ma dla Bayernu większego znaczenia. Nie ten poziom. Nawet nie blisko.
19.07.2021 00:00
O! I ta wypowiedź Hoenessa dotycząca kryzysu gospodarczego mi się podoba. Wiadomo, iż w obecnej sytuacji pieniądze należy wydawać rozsądnie. Oczywiście czasu się nie cofnie i perspektywa długoletniej budowy potęgi Bayernu prowadzonego przez Flicka została zaprzepaszczona. Miejmy nadzieję, że zarząd będzie potrafił stworzyć Nagelsmannowi odpowiednie warunki do odnoszenia sukcesów.
17.07.2021 11:34
Brakowało wszystkiego poza talentem i to tylko na niektórych pozycjach. Mnóstwo pracy przed Flickiem, jeśli Niemcy mają w najbliższym czasie wrócić do światowej czołówki. Napisałbym, iż przed Mundialem 2022 to niemożliwe, ale mając w pamięci to co Hansi zrobił z Bayernem ze zgliszczy jakie pozostawił po sobie Kovac, wolę zachować ostrożność w takich stwierdzeniach.
17.07.2021 10:18
Niech ochłonie. Wiele razy pisałem, że ambicja, wola walki i zdolności przywódcze Kimmicha są jego wielkimi atutami, ale rozsądny sportowiec musi zdawać sobie sprawę z konieczności racjonalnego gospodarowania swoimi siłami i dbania o swoje zdrowie. Oby nagromadzoną energię potrafił spożytkować do dobrej gry w następnym sezonie.
17.07.2021 09:03
Osobiście staram się nigdy przedwcześnie nie skreślać nikogo, dopóki mam przesłanki by wierzyć, iż jest w stanie spełnić pokładane w nim oczekiwania. W przypadku Sane takimi przesłankami były dobre występy w czołowej drużynie najlepszej ligi świata, jakie zaliczał przed poważną kontuzją. Talentu z pewnością mu nie brakuje. Wciąż wierzę także w Gnabry'ego, który w roku zdobycia trypletu udowodnił, że będąc w optymalnej dyspozycji w trudnych meczach z bardzo wymagającymi rywalami potrafi prowadzić zespół do zwycięstw. Spójrzmy na to w ten sposób: jednosezonowy skok formy Serge'a dał Bayernowi TYLE SAMO trofeów międzynarodowych co 12 lat kariery Ribery'ego i 10 lat kariery Robbena w Monachium. Jeśli Gnabry w trakcie swojej gry dla Bawarczyków zdoła jeszcze choć raz powtórzyć to osiągnięcie, de facto przebije w tym aspekcie legendarnych RR. W zbliżających się rozgrywkach widzę dużą rolę dla Musiali. Chłopak powinien dostawać swoje szanse by pokazać Leroyowi i Serge'owi, że w zespole nie ma świętych krów i każdy musi wywalczyć sobie miejsce w składzie. Taki mobilizujący czynnik rywalizacji z pewnością dobrze by im zrobił.
17.07.2021 08:11
@Arkady142
Dlatego napisałem:
"doskonałe posunięcie zarządu i Hasana"
Nie chcę, by ktoś zarzucał mi, iż jestem w jakiś sposób uprzedzony do Salihamidzicia. Jeśli coś będące w zakresie jego kompetencji jest zrobione dobrze to go chwalę, a jeśli jest zrobione źle to go krytykuję. Akurat za rozwiązanie sprawy z Alabą należą mu się wielkie brawa, podobnie jak całemu zarządowi i wszystkim, którzy mieli wpływ na to, że już nie będę musiał oglądać go w koszulce Bayernu.
12.07.2021 21:58
@Globin23
Tak, odczujemy jego brak i jestem w stanie już dziś się z Tobą założyć, że będzie to ogromny plus. Doskonale wiem, że Upamecano i Alaba mieli takie same noty za cały sezon, a Francuz rundę wiosenną miał słabszą niż jesienną. Ale PIERWSZE miejsce Alaby przy nieumieszczeniu Upamecano w czołowej 19 dyskwalifikuje ten ranking kompletnie. Warto dodać, iż część przyzwoitych ocen Austriak dostał za występy w środku pomocy, a zatem nie powinny one być brane pod uwagę w zestawieniu stoperów. Cóż, 90% moich komentarzy na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy to totalna krytyka Salihamidzicia i jego decyzji dotyczących kadry Bayernu. Otóż niepodpisanie nowego kontraktu z pazernym Księciuniem to doskonałe posunięcie zarządu i Hasana, za które chciałbym im serdecznie pogratulować. Dodatkowo cieszy mnie fakt, iż podrzuciliśmy jednemu z największych rywali na arenie europejskiej kukułcze jajo. Nie mogę się doczekać aż się o tym przekonają w Madrycie.
12.07.2021 20:50
@Globin23
Dokładnie - mylił się Flick stawiając na Alabę. I to mylił się potężnie. Wiele osób zarzucało mi, iż idealizuję Hansiego i nie dostrzegam w jego decyzjach żadnych błędów. A ja zawsze podkreślałem, że jego największym i zupełnie niewytłumaczalnym grzechem jest fakt, iż Alaba w ogóle ogląda murawę. Jak Real podpisał z nim kontrakt, głośno się zastanawiałem, czy ktoś w Madrycie zadał sobie trud obejrzeć jakiś z jego meczów z ostatnich dwóch lat. O zestawieniu kickera już się wypowiedziałem. Wejdź sobie na ich stronę i przejrzyj średnią not obrońców, jaką sam kicker wystawiał na miniony rok. Ten ranking nie ma sensu, to jest żart. Alaba wygrał, a Tapsoba i Upamecano, którzy byli ocenieni na tyle samo nie znaleźli się w czołowej dziewiętnastce. Zatem tak, kicker się myli. Muszę podziękować Adminowi za ten felieton, gdyż za każdym razem, kiedy prowadzę podobną rozmowę jak teraz z Tobą zamiast wypisywać tysiąca przykładów po prostu rzucam link:
Tak, odejście Alaby to gigantyczne wzmocnienie. Już nawet przestały mnie irytować dyskusje z jego zwolennikami (których zresztą było coraz mniej) - ważne, że już go NIE MA.
12.07.2021 17:41
@Globin23
Ale czy ktokolwiek rozmawia o Alabie - lewym obrońcy za czasów Heynckes czy Guardioli? To zestawienie środkowych obrońców z ubiegłego sezonu i to o nim się wypowiadamy. Miałem to nieszczęście oglądać zdecydowaną większość meczów Księciunia w minionych rozgrywkach i bez chwili wahania mogę stwierdzić, iż "fatalny" to dla niego określenie pieszczotliwe. Powiem więcej, jak już było pewne, iż nie przedłuży kontraktu, o mało nie eksplodowałem z radości, zupełnie jakby Bayern sprowadził super - gwiazdę na 100 mln. Dosłownie odliczałem dni i mecze. Tak, jego brak będzie aż nadto widoczny - liczba błędów w obronie i szans prezentowanych rywalom poleci na łeb na szyję. Odejście Alaby to wielkie, podkreślam WIELKIE wzmocnienie dla Bayernu.
12.07.2021 17:12
Niech mi ktoś powie, bardzo proszę, że to żart. Powiem szczerze, trudno mi sobie wyobrazić czy można grać w piłkę nożną na poziomie europejskim gorzej niż Alaba w minionym sezonie. Oficjalnie przestaję traktować kickera jakkolwiek poważnie. Przestaję się na niego powoływać, przestaję przytaczać oceny, które są wystawiane przez jego dziennikarzy. Zresztą ciekawa sprawa. Lepszą średnią not za sezon 2020/21 od Alaby według kickera mieli: Orban, Ginter, Friedrich, Lacroix i Hummels. Taką samą nieujęci w ogóle w rankingu Tapsoba i Upamecano. Zastanawiam się zatem nad kryteriami powyższego zestawienia. A raczej nad tym, czy było ono tworzone na trzeźwo.
12.07.2021 12:12
Zdrowie. Jedyny, ale niestety bardzo poważny problem Hernandeza.
11.07.2021 19:41
Kolejny transferowy niewypał. Dwie, może trzy ligi niżej od Thiago. W sezonie 2019/20 mieliśmy rotację trzech klasowych środkowych pomocników o innym, alternatywnym zestawie umiejętności, a rok później Salihamidzic zafundował nam brak jakiejkolwiek jakości w razie niedyspozycji kogoś z duetu Kimmich - Goretkza.
"Oczywiście zespół jakościowo był silniejszy przed rokiem (...)" - Hans-Dieter Flick
Musiala ma nieprawdopodobną jak na swój wiek zdolność podejmowania właściwych decyzji w ofensywie, a co jeszcze ważniejsze umiejętności czysto piłkarskie by je realizować.
11.09.2021 19:47
Strasznie dużo strat Kimmicha i Goretzki przy wyprowadzaniu piłki, nie radzą sobie z pressingiem.
11.09.2021 19:43
Fantastyczny Jamal Musiala.
11.09.2021 19:38
Bardzo przeciętna połowa w naszym wykonaniu, ale biorąc pod uwagę przerwę reprezentacyjną oraz powrót po kontuzjach Pavarda i Hernandeza można się było tego spodziewać. Jeśli dowieziemy trzy punkty będzie ok.
11.09.2021 19:30
No nie wiem. Albo karne za ręki zarówno Mullera, jak i Kampla, albo za obie sytuacje puścić...
11.09.2021 18:42
@FanGraczyBayern
Nagelsmann stara się odbudować Sane. Leroy potrzebuje kilka dobrych występów z rywalami lepszymi niż Armenia czy Islandia by odzyskać pewność siebie i wrócić do dobrej dyspozycji. Mnie za to bardziej dziwi brak Sule, który w mojej opinii prezentował się lepiej niż Upamecano.
11.09.2021 17:39
Strasznie żałuję, że obu panów nie udało się sprzedać w ostatnim okienku transferowym, a na ich miejsce sprowadzić jakiś solidnych zmienników z Bundesligi, którzy potrafiliby być zdrowi przez większą część sezonu.
11.09.2021 09:50
Teoretycznie Bayern powinien być faworytem zarówno dzisiejszego meczu z Lipskiem, jak i wtorkowego starcia z Barceloną, jednak po przerwach reprezentacyjnych z formą i zdrowiem bywa bardzo różnie. Ciekaw jestem przede wszystkim tego, czy nasi skrzydłowi Sane i Gnabry wreszcie wracają do optymalnej dyspozycji czy tylko wyglądali dobrze na tle potwornie słabych rywali, z którymi mierzyła się kadra Niemiec.
11.09.2021 07:28
Żaden piłkarz na świecie nie wzbudza we mnie tak wielu negatywnych emocji jak ten osobnik. Chciałbym zapomnieć, iż kiedykolwiek zakładał koszulkę z herbem Bayernu.
07.09.2021 12:59
@FanGraczyBayern
Niestety, ale to podstawowa uwaga do rzekomego powrotu Sane do dobrej formy. Przy tak słabych rywalach piłkarzowi ofensywnemu błyszczeć nie trudno. Prawdziwa weryfikacja przyjdzie wówczas, gdy przeciwnicy będą bardziej wymagający. Choć nie powiem, widać światełko w tunelu.
06.09.2021 15:16
Pamiętam długie dyskusje na tej stronie jeszcze sprzed kilkunastu lat, kiedy jak lew broniłem Hoenessa i jego polityki w klubie. Obecnie jednak trudno oprzeć się wrażeniu, iż ten człowiek "nie wie kiedy ze sceny zejść".
05.09.2021 12:13
Jeśli odzyskamy zarówno Gnabry'ego, jak i Sane to mając Musialę, Mullera i przede wszystkim Lewandowskiego będziemy przerażająco mocni w ofensywie.
04.09.2021 18:23
Ten Robert Lewandowski to dobry jest.
02.09.2021 22:02
@ZielonyPomidor
Ech, po tylu latach można się było przyzwyczaić...
01.09.2021 19:28
I to rozumiem! Takich właśnie ruchów oczekiwałem od zdobycia trypletu. Nie wymagałem żadnych super-gwiazd światowej piłki nożnej, ale zawodników mogących po prostu wnieść do Bayernu jakość. Czy ktoś wychodzi z założenia że Upamecano i Sabitzer to zawodnicy o klasę lepsi od Hernandeza czy Sule lub Goretzki czy Kimmicha? Oczywiście nie, ale obaj byli gracze Lipska są w stanie powalczyć o miejsce w wyjściowej jedenastce, ewentualnie dać dobrą zmianę, nie odstają od piłkarzy podstawowych. Przyznam, iż mocno powiało optymizmem. Odejście Alaby, zatrudnienie Nagelsmanna, przedłużenie kontraktu Kimmicha, pozyskanie Dayota a teraz Marcela - naprawdę w ostatnim czasie jest za co pochwalić zarząd i Salihamidzicia. Teraz wielkie zadanie przed naszym trenerem: musi z tych wszystkich elementów skomponować dobrze funkcjonującą całość. Zaczyna bardzo dobrze - od "odzyskiwania" piłkarzy, których już posiada. Na pierwszy ogień poszli Sule i Gnabry, w kolejce stoi Sane. Popracować jeszcze z Pavardem oraz Hernandezem po ich powrocie, umiejętnie wprowadzać do zespołu Musialę oraz Nianzou i można myśleć o walce w Europie. Oczywiście przydałyby się jeszcze ze dwa wzmocnienia - przede wszystkim na prawą obronę oraz do ofensywy.
30.08.2021 16:45
FANTASTYCZNA wiadomość! Filar środka pola, jedno z najważniejszych ogniw drużyny. Bayern dobrze wiedział, iż absolutnie nie może sobie pozwolić na jego odejście. Oczywiście trzeba poczekać na oficjalne potwierdzenie.
29.08.2021 23:38
Każdy kto zwalniał Nagelsmanna po trzech pierwszych oficjalnych meczach sezonu, z których Bayern dwa wygrał i jeden zremisował, zna się na futbolu gorzej niż mój rododendron. Julian potrafi wyciągnąć z piłkarzy to co najlepsze i stworzyć zespół z grupy indywidualności. Potrzebuje jednak czasu. Ogromnym plusem jest fakt, iż w Lidze Mistrzów wylosowaliśmy jedną z dwóch najsłabszych drużyn z drugiego koszyka i pierwsze miejsce w grupie nie powinno być większym problemem. Trzeba optymalnie wykorzystać rundę jesienną by zgrać zespół i przygotować Bayern do starć z europejskimi gigantami w fazie play-off.
Oczywiście nadal bardzo pilnie potrzebujemy kilku istotnych wzmocnień. Myślę, że Sabitzer to właściwy kierunek.
28.08.2021 21:20
Niby drobna rzecz, a poprawia relacje pomiędzy trenerem a zawodnikami. Utwierdzam się w przekonaniu, iż Nagelsmann to najlepsza możliwa opcja na zastępstwo Flicka.
28.08.2021 11:43
Żeby nie było najmniejszych wątpliwości - byłbym zdecydowanym przeciwnikiem transferu Cristiano Ronaldo do Bayernu. Od kilku lat nie widziałem palącej potrzeby ściągania do Monachium super-gwiazd za sumy przekraczające granice zdrowego rozsądku. Jednak od zdobycia trypletu liczyłem na sprowadzenie piłkarzy mogących wnieść jakość do zespołu. Graczy pokroju Neuhausa czy Dumphriesa, mogących stanowić alternatywę dla Goretzki czy Pavarda, dysponujących innym zestawem umiejętności. Bayern jest historycznie w bardzo korzystnym momencie. Neuer, Muller i Lewandowski pomimo bycia weteranami nadal potrafią grać na najwyższym poziomie, Kimmich, Goretzka, Sane, Gnabry, Sule i Hernandez wchodzą w najlepszy wiek dla piłkarzy, młodzi Davies i Musiala rozwijają się bardzo szybko i są czymś znacznie więcej niż melodią przyszłości. Kilka odważnych, zdecydowanych decyzji kadrowych, powodujących poszerzenie składu i zwiększenie Nagelsmannowi pola manewru przy rotacji ustawiłoby Bayern w ścisłym gronie faworytów Ligi Mistrzów. Przy stanie obecnym pozostaje liczyć na brak kontuzji podstawowych zawodników i 10 ton farta.
28.08.2021 08:11
Bayern wygra grupę.
27.08.2021 20:34
Ginter jest kompletnie zbędny. Zdecydowanie bardziej przydałby się klasyczny prawy obrońca. Środkowy pomocnik to oczywiście obowiązek i mam nadzieję, że porozumieją się wreszcie w sprawie Sabitzera. Pozostaje ofensywa, w której póki co żaden z trzech podstawowych skrzydłowych nie prezentuje równej, dobrej formy, a jedyną alternatywą na wszystkie pozycje pozostaje nastoletni Musiala.
27.08.2021 13:03
Były dwie drużyny z 2. koszyka, w razie wylosowania których uznałbym Bayern za faworyta grupy. Trafiliśmy na jedną z nich.
26.08.2021 19:18
Ale łatwo...
26.08.2021 18:53
@Reeken89
Nie no, o pierwsze miejsce będzie bardzo ciężko. Z Sevillą lub z Barceloną chyba by się dało, może jeszcze ewentualnie z Juventusem.
26.08.2021 11:27
Jak tak się przyjrzeć tym koszykom to niezależnie od losowania ciężko będzie z grupy nie wyjść. Drugi koszyk bardzo mocny, ale z 3. i 4. żadna drużyna nie powinna zagrozić Bayernowi.
26.08.2021 11:22
Przewaga głosów oddaje proporcje.
26.08.2021 10:47
@tapczan
Ogólnie pewnie nadal tak. Ale fakt, iż na chwilę obecną Musiala daje więcej niż Sane, Gnabry czy Coman oczywiście z jednej strony dobrze świadczy o jego talencie, ale z drugiej wiele mówi o aktualnej dyspozycji naszych skrzydłowych.
26.08.2021 10:02
@tapczan
To kto jest drugim według Ciebie?
26.08.2021 09:58
Czy nastoletni Jamal Musiala jest obecnie drugim najlepszym piłkarzem ofensywnym Bayernu Monachium?
26.08.2021 09:49
Panowie, jak tak słucham wypowiedzi Hainera, odnoszę nieodparte wrażenie, że ten facet kompletnie nie zna się na piłce nożnej. Do tego dochodzi Salihamidzic, który się nie zna na niczym, niedoświadczony Kahn i władca marionetek Hoeness ztylnego siedzenia, który oczywiście jest wybitnym działaczem sportowym, ale jest uparty jak osioł i niezmiennie przekonany o własnej nieomylności. Nie wygląda to optymistycznie.
22.08.2021 20:03
Nie wiem czy jest drugi piłkarz, wobec którego mam tyle antypatii co wobec Alaby.
22.08.2021 19:45
Trzeba być głupim, ślepym albo z zarządu, żeby nie dostrzegać, że ten zespół PILNIE potrzebuje kluczowych wzmocnień.
22.08.2021 19:29
Gnabry zaczyna przypominać Gnabry'ego... Jakiś mały pozytyw.
22.08.2021 19:00
Ciekawe co się teraz dzieje w głowie Sane. Musiala już wkrótce może zacząć regularnie grać w pierwszym składzie.
22.08.2021 18:42
Zgadzam się, ta ławka jest przerażająco słaba. Taką rezerwę to może mieć zespół walczący o utrzymanie, a nie jeden z faworytów Ligi Mistrzów. Najważniejsze, że Hainerowi to nie przeszkadza i ogólnie jest zachwycony składem.
22.08.2021 17:25
Będzie brakować Dortmundowi tych punktów pod koniec sezonu.
21.08.2021 17:35
@Gladius
O widzisz, to bardzo ciekawa kwestia. Moim zdaniem to zależy od okoliczności. Mój problem z Guardiolą polega na tym, iż uważam, że taktyka jaką zaimplementował do Bayernu była skrajnie nieefektywna w starciach z najpoważniejszymi rywalami. Przetrzymywanie piłki stanowiło cel sam w sobie, zawodnicy wymieniali 465367574657133 podań w środku pola nie zdobywając terenu, nie wyprowadzali kontrataków, w każdej akcji usiłowali wejść z piłką do bramki. Ze słabszymi przeciwnikami działało to znakomicie - luka w defensywie zawsze prędzej czy później się znajdywała i mieliśmy gola jak z gry komputerowej. Niestety, drużyny z europejskiej czołówki spokojnie czekały na odbiór i potrafiły pokarać nas niemiłosiernie. Jeżeli Bayern Nagelsmanna będzie utrzymywał się w ścisłym topie, a porażki będą przychodzić w końcowych fazach LM i to po równej, zaciętej walce, będą one mogły być w jakiś sposób usprawiedliwione. Jeśli do Monachium przyjedzie Real i rozbije nas 4:0, trudno będzie pracę Juliana rozpatrywać w kategoriach sukcesu. Dominacja w Bundeslidze wydaje się być obowiązkiem. Bayern jest znacznie silniejszy niż reszta stawki i przegranie z kimkolwiek na dystansie całego sezonu byłoby wielką klęską.
21.08.2021 13:26
@Gladius
Jeżeli już pastwimy się nad przypadkiem kolegi @hoven , to przyznaję, iż sposób prowadzenia rozmowy ma dość irytujący. Niektórym może to bardziej przeszkadzać, mi na przykład mniej. Akurat właśnie w kwestiach Hernandeza i Goretzki różnimy się radykalnie i mamy niemal dokładnie odwrotne opinie, co nie zmienia faktu, iż dyskusje z nim są ciekawe i stanowią pewne wyzwanie intelektualne. Z kolei żadnym wyzwaniem intelektualnym nie jest dyskusja z kimś (absolutnie nie piszę o Tobie), który twierdzi, że coś jest jakieś, bo tak mówi Hoeness i kropka.
Kończąc wątek Flicka i Salihamidzicia, osobiście nie do końca kieruję się tym, kto zaczął czy kto się jak zachował, tylko tym, co w mojej opinii byłoby najlepsze dla klubu. Lubiłem Hasana jako piłkarza, ale uważam, iż kompletnie nie nadaje się na dyrektora sportowego i jego działania oceniam bardzo negatywnie. Z kolei Hansi był dla mnie trenerem niemal idealnym i poza stawianiem na Alabę nie dostrzegałem w jego decyzjach większych błędów.
Edytowano : 2021-08-21 12:58:46
@Edmund
Czy nigdy gdy zmieniają się okoliczności nie zmieniają się Twoje opinie? Czy to nazywasz "bycie chorągiewką"?
Pierwotnymi stronami konfliktu byli Flick i Salihamidzic. Zarząd miał wybór - mógł poprzeć jednego lub drugiego. Wybrał źle i teraz musi mierzyć się z konsekwencjami swoich decyzji.
21.08.2021 12:54
@Gladius
Ależ oczywiście, że można mieć wątpliwości co do wielu rzeczy. Wiem, ponieważ sam je często mam. Ja nie dopatrzyłem się w przytoczonym cytacie stwierdzenia, że Flick to beznadziejny trener i zarząd postąpił źle dając mu szansę. Była natomiast zawarta właśnie pewna wątpliwość, którą należy rozpatrywać w kontekście umiejętnej zmiany taktyki stosowanej przez trenerów rywali, którym w tamtym okresie kilkukrotnie udawało się zaskakiwać Hansiego w drugich połowach meczów. Ze stwierdzeniem o braku rozwiązań takcznych można się zgadzać lub nie. Akurat z kolegą @hoven zawsze można podyskutować na argumenty, a uwierz mi, jest więcej kwestii w których się całkowicie różnimy niż takich, w których nasze poglądy są zbliżone. A zatroskany kibic w sporze może brać dowolną stronę. Według mnie zdecydowanie bardziej racjonalne z punktu widzenia interesu klubu jest wzięcie strony Flicka, ale Ty oczywiście możesz nie brać żadnej lub popierać Salihamidzicia. Masz pełne prawo do swojej opinii. I owszem, dziwię się, że zarząd podjął ostatecznie taką decyzję, ponieważ sam zrobiłbym dokładnie odwrotnie, starając się zatrzymać Hansiego i wywalając z klubu Bośniaka na zbity pysk.
21.08.2021 12:11
Płakać i płacić. Bayern nie może sobie pozwolić na stratę któregokolwiek z tych graczy, ponieważ to prawdziwe filary wyjściowej jedenastki. Skoro na razie postanowiliśmy nie szaleć na rynku transferowym, wypada chociaż zatrzymać te gwiazdy, które już się u siebie ma.
21.08.2021 01:19
Przeciw komu jak komu, ale przeciw Haalandowi łatwo się nie gra. To prawdziwy potwór, który poza świetnymi umiejętnościami góruje nad większością rywali swoją imponującą siłą fizyczną. Sule i Upamecano spisali się fantastycznie nie pozwalając genialnemu Norwegowi na rozwinięcie skrzydeł. Jeśli Nagelsmann zaczyna budować swój zespół od solidnej, stabilnej obrony, nie pozostaje nic innego jak przyklasnąć takiej koncepcji.
21.08.2021 01:16
Żaden niemiecki klub poza Bayernem nie ma najmniejszych szans na długotrwałe dołączenie do grona faworytów Ligi Mistrzów. Mogą być drugą półką, ale nie pierwszą. W ciągu ostatnich 10 lat United wypadł z europejskiego topu, a Borussia zaczęła do niego pukać. Pomimo to w tym okresie czołowi piłkarze Dortmundu przeprowadzali się do Manchesteru (Kagawa, Mkhitaryan, ostatnio Sancho), a nie na odwrót. I nie ma się co łudzić - jeśli np. Bellingham rozwinie się do zawodnika klasy światowej, zjawi się Chelsea, City czy inny Liverpool, wyłoży odpowiednią sumę i go zgarnie, po czym sam Jude oświadczy, iż "spełniło się jego marzenie gry w wielkim klubie". Taka jest europejska hierarchia i nic nie zapowiada by w najbliższym czasie cokolwiek miało się w tej kwestii zmienić.
21.08.2021 01:10
@Edmund
A czy nie bierzesz pod uwagę faktu, że w lutym 2020 roku można było mieć wątpliwości co do Flicka, który będąc pięćdziesięciokilkuletnim trenerem jeszcze za bardzo niczego nie wygrał, natomiast od sierpnia 2020 roku można mieć te wątpliwości rozwiane? I czy naprawdę tak trudno jest uwierzyć, że w razie konfliktu pomiędzy trenerem, który w niesamowity sposób zdobył dla klubu tryplet a dyrektorem sportowym, którego niemal każde posunięcie to porażka i kompromitacja, zatroskany kibic może wziąć stronę tego pierwszego?
21.08.2021 00:53
@Pir5
O czym Ty w ogóle piszesz? Co mają tytuły do siły kadry? Co z tego, że w sierpniu 2020 roku Bayern pokonał PSG, skoro w sezonie 2021/22 będziemy widzieli inny Bayern i inne PSG z nowymi składami prowadzone przez innych trenerów? Wkrótce zaczynają się rozgrywki Ligi Mistrzów (a wciąż trwa okienko transferowe!), zatem porównywanie potencjału sportowego Bayernu z najpoważniejszymi rywalami w Europie jest jak najbardziej na miejscu.
20.08.2021 14:41
@sylwester123
Zgadzam się, biorąc pod uwagę cała kadrę, a zatem podstawowy skład i rezerwę jesteśmy top10 w Europie, ale już nie top5. Do tego PSG wydaje się na chwilę obecną kompletnie poza naszym zasięgiem.
20.08.2021 14:14
@AdiFantasti
Choć wydaje się to przerażające, wcale nie zdziwiłbym się gdyby tak było. Nie ma takiej niekompetencji, która byłaby poza zasięgiem Salihamidzicia.
20.08.2021 12:40
17.08.2021 20:27
nyy32
@Daro
Też mi się tak wydaje. Obstawiam 3-1 dla Dortmundu.
A jednak się myliłem. Na odwrót jest.
17.08.2021 22:28
@Daro
Też mi się tak wydaje. Obstawiam 3-1 dla Dortmundu.
17.08.2021 20:27
Cóż, za stary jestem by dawać się ponosić skrajnym emocjom. Mecze przedsezonowe oraz spotkanie otwarcia nie napawają optymizmem, jednak po stornie Bayernu wciąż jest sporo atutów. Teoretycznie wyjściowa jedenastka nadal jest na tyle silna, by spokojnie rywalizować z Chelsea, Realem, United i Juventusem czy rzucić wyznanie City (jedynie PSG wydaje się być poza zasięgiem). Problemem jest fakt, iż oprócz absolutnych pewniaków, czyli Neuera, Kimmicha, Goretzki, Lewandowskiego i (naciągnę) Mullera, przy każdym innym piłkarzu można postawić mniejszy lub większy znak zapytania. Z podstawowych zawodników zdecydowanie najwięcej wątpliwości budzi Pavard - poprzedni sezon miał fatalny, nijak nie potrafił nawiązać do solidnej formy z roku zdobycia trypletu i przez pewien okres na prawej obronie został wygryziony przez... Sule. Problemem Hernandeza, którego uważam za fantastycznego piłkarza, jest zdrowie, zdrowie i jeszcze raz zdrowie. Lucas po raz kolejny stracił okres przygotowawczy, a przy jego koszmarnej podatności na kontuzje zawsze będzie obawa, iż przez swą absencję osłabi zespół w najbardziej kluczowym momencie. Upamecano na razie w żadnym stopniu nie wygląda jak remedium na wszelkie bolączki środka obrony Bawarczyków, jakim miał się stać po transferze z Lipska. Kontynuuje słabą grę z rundy wiosennej i chyba ma duże trudności z aklimatyzacją w nowym klubie. Sule od poważnego urazu kolana cofnął się w rozwoju. Potrafi grać solidnie, by nagle popełnić beznadziejny błąd. Liczę, iż rywalizacja o grę w centrum defensywy podziała mobilizująco na całą trójkę. Daviesowi motoryki i ciągu na bramkę oczywiście odmówić nie sposób, jednak jego słaba gra obronna i częste nieodpowiedzialne decyzje niejednokrotnie kosztują Bayern bardzo dużo. Nagelsmanna czeka tu mnóstwo pracy - musi poukładać kilka rzeczy w głowie Kanadyjczyka, by na boisku był bardziej efektywny. I dochodzimy do tych naszych nieszczęsnych skrzydeł. Optymalna forma Sane i Gnabry'ego umieszcza ich w światowej czołówce na swojej pozycji, jednak owa optymalna forma coraz bardziej przypomina Wielką Stopę, Potwora z Loch Ness lub inne mityczne zwierzę, które kiedyś podobno widziano. To już nie jest kwestia słabszego okresu - Serge ostatnio grał dobrze w Lizbonie, a Leroy w City przed kontuzją. Jak szybko i czy w ogóle będą w stanie nawiązać do tamtych występów - to pytanie do wróżki. Na tym kończą się zawodnicy podstawowi. Niby na papierze nie wygląda to źle, ale bardzo wiele czynników musiałoby zadziałać jednocześnie, by w tej drużynie wszystko funkcjonowało jak należy. Im dalej na rezerwę, tym gorzej. Na bokach obrony mamy absolutnie beznadziejnego Sarra oraz Richardsa i Stanisicia, po których ciężko oczekiwać czegokolwiek. Środek defensywy z Nianzou wydaje się być obstawiony przyzwoicie, ale przy każdym zawodniku jest sporo niewiadomych. W Bayernie nie ma połowy rezerwowego do środka pola - mamy dwa transferowe niewypały w postaci Tolisso i Roci, których strach wystawić na mecz z beniaminkiem i Cuisance'a, który nie daje jakichkolwiek przesłanek, by traktować go poważnie jako opcję w centrum pomocy. Muller, Gnabry i Sane mają jednego wspólnego zmiennika - Musialę, który jest nastolatkiem i pomimo kilku bardzo pozytywnych występów nadal pozostaje melodią przyszłości. Jedyną alternatywą dla Lewandowskiego jest Choupo-Moting, który nawet nie zbliża się do klasy Polaka i zmieniając go powoduje drastyczny spadek siły ofensywnej. Zatem problemów jest cała masa. Pracy przed Nagelsmannem - jeszcze więcej. W tym roku Bayern nie wygra Ligi Mistrzów. Paradoksalnie w obecnym sezonie wyjątkową wartość nabiera tryumf w Bundeslidze - zwyciężyć krajowe rozgrywki 10 razy z rzędu byłoby czymś historycznym. Julian na długoterminowy kontrakt, daję mu czas na budowanie potężnego Bayernu. Naszą największą bolączką jest fakt, iż ze wszystkich dyrektorów sportowych na świecie w Monachium pracuje ten najgorszy - człowiek bez doświadczenia, bez wykształcenia, bez klasy, partaczący niemal wszystko, czego się dotknie i przez swą niekompetencję powodujący, iż kadra Bayernu z roku na rok jest coraz słabsza i coraz węższa.
15.08.2021 13:23
Nie był to mecz zbyt przyjemny do oglądania dla kibica Bayernu Monachium. Były krótkie dobre momenty i długie fatalne okresy. Generalnie potencjał tej drużyny (a przynajmniej wyjściowej jedenastki) sięga gwiazd, ale strasznie dużo czynników musiałoby zadziałać, by mógł on być w pełni wykorzystany. Na razie mamy jakąś bezkształtną piłkarską masę, nad którą trzeba potwornie dużo popracować by nadać jej pożądaną formę. Cóż, wierzę w Nagelsmanna, uważam go za bardzo utalentowanego trenera i daję mu czas. Kovac miał ode mnie rok, przez który nie napisałem o nim ani jednego złego słowa. Myślę, iż Julian też na to zasługuje.
14.08.2021 09:27
Wielkie NIE dla salary cap, limitu płac czy jakkolwiek by tego nie nazwać. W europejskim futbolu to byłoby tragiczne rozwiązanie. Jakby go nie ustawić, zawsze powodowałoby uprzywilejowanie części klubów kosztem innych.
13.08.2021 06:07
To może od razu stwierdzi, że wraz z Kahnem i Salihamidziciem tworzą trójkąt równoboczny czystej doskonałości i są bliscy rozwiązania wszystkich problemów trapiących ludzkość. Rany, niech ten człowiek już nie plecie takich farmazonów bo się wnętrzności przewalają od czytania.
11.08.2021 15:34
@tapczan
Bayern w sezonie 2020/21 rozegrał dwa spotkania o stawkę z rywalem na swoim poziomie (ćwierćfinał przeciwko PSG). Ewentualnie trzy, jeśli liczyć pierwszy mecz grupowy z Atletico (tylko pierwszy, ponieważ w drugim miał już zapewnione zwycięstwo w grupie i wystawił rezerwy). Do pozostałych rywalizacji przystępował jako zdecydowany faworyt. W Pucharze Niemiec grał nawet na piątoligowca oraz na drugoligowca... z którym odpadł.
07.08.2021 17:23
@tapczan
Z kimś rozmawiałem, być może z Tobą, nie pamiętam. W każdym razie radziłbym brać tę drużynę za bardzo poważnego rywala na arenie międzynarodowej, gdyż z roku na rok mają coraz silniejszy skład, a Lionel Messi z całą pewnością go nie osłabi.
07.08.2021 16:06
@tapczan
Może nie sklepało, ale było w dwumeczu zdecydowanie lepszą drużyną. Teraz pozyskują jednego z czterech najlepszych piłkarzy w dziejach futbolu mającego obecnie 34 lata, zatem z tym potencjalnym "oklepem" na AA od Bayernu to bym się nie rozpędzał.
07.08.2021 15:42
@tapczan
Otóż to.
07.08.2021 13:16
Sprowadzenie Messiego do Bayernu jest oczywiście nierealne, ale tak zapytam z ciekawości - jak myślicie, na tym transferze byśmy zyskali czy stracili pod względem finansowym?
07.08.2021 11:44
Kompletny transferowy niewypał, absolutnie zbędny piłkarz, a do tego bardzo podatny na kontuzję. Cena 10 mln wydaje się jak najbardziej adekwatna. Ani on ani Roca to nie są zawodnicy mogący być wartościowymi zmiennikami dla Kimmicha i Goretzki.
07.08.2021 08:34
Sytuacja może się zmienić, ludzie mogą się zmienić, nawet epoki piłkarskie mogą się zmienić, ale jedno pozostaje niezmienne - Bayern od dekad forsuje swoją propagandę sukcesu i Kahn już doskonale wie z jakiego klucza ma śpiewać.
02.08.2021 15:45
@hoven
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to pytanie retoryczne, ale ogólnie jestem zdania, iż różnica poglądów, zwłaszcza w kwestii tak błahej jak funkcjonowanie zagranicznego klubu piłkarskiego, nie powinna być jakąkolwiek przesłanką do osobistych ataków czy wzajemnej niechęci. Ty akurat, w przeciwieństwie do kilku czołowych hasanoentuzjastów, zawsze starasz się podawać rzeczowe argumenty, z którymi można się zgadzać lub nie, ale nie można im odmówić wartości merytorycznej. To i pokłócić się z Tobą czasem można, byle było kulturalnie.
31.07.2021 17:54
@hoven
O! I w przeciwieństwie do kwestii Hernandeza w tej opinii całkowicie się z Tobą zgadzam. Salihamidzic to najgorszy dyrektor sportowy Drogi Mlecznej i naprawdę nie wiem co on jeszcze musi spie****ć, by ktoś w zarządzie wreszcie przejrzał na oczy i wywalił go na zbity pysk.
31.07.2021 16:34
@hoven
Nie miałem ostatnio urazu czaszkowo-mózgowego by powoływać się na teorie GuteSpiele. Napisałem - nie ma reguły, człowiek nie jest maszyną, każda kontuzja jest inna. Jeden wróci po kilku meczach, drugi będzie potrzebował kilku tygodni lub miesięcy regularnej gry, jeszcze inny (Badstuber) nie wróci nigdy. Ja oczekuję w przyszłych rozgrywkach oglądać zdrowego Hernandeza w formie, jaką prezentował przeciwko PSG. Rywalizować przeciwko Neymarowi i Mbappe to już najwyższa półka - lepszych ofensywnych piłkarzy na świecie nie ma. I w tym starciu Lucas wyglądał kapitalnie, jego interwencje były niesamowite. Potrzebuje zaufania, regularnej gry i przede wszystkim by omijały go kolejne urazy. I będzie dobrze.
Edytowano : 2021-07-31 13:41:18
Jeszcze w kwestii systemu - nie wiadomo jak będzie chciał grać Nagelsmann. Wierzę, że znajdzie dla Hernandeza rolę wykorzystującą jego predyspozycje.
31.07.2021 13:39
@hoven
Zapominasz, że po powrocie po kontuzji doznanej jeszcze w Atletico, Hernandez miał kilka kolejnych drobniejszych, których nabawił się już jako piłkarz Bayernu. Uważam, że do wysokiej formy mógłby dojść zdecydowanie wcześniej, gdyby nie - moim zdaniem całkowicie błędne i nieuzasadnione - decyzje Flicka. Zresztą każdy piłkarz jest inny, kontuzja kontuzji nie równa. Przytoczony przez Ciebie Robben przez cały okres gry dla Realu nie wyglądał jak zawodnik klasy światowej i nigdy nie pokazał pełni swoich umiejętności. Po transferze do Bayernu wszystko się dla niego odmieniło na lepsze. A jak długo do formy mogą wracać piłkarze? Nie ma reguły. Sane już rok wraca i nic z tego. Uważasz, że Leroy zawsze był słabym skrzydłowym?
31.07.2021 13:24
@hoven
Zarówno "nierobienie różnicy" zaraz po przyjściu do klubu, jak i "niebycie w formie" było spowodowane kontuzją. Nawet LeBron James gdyby wraca po poważnym urazie potrzebuje czasu na dojście do optymalnej dyspozycji. Słabe mecze oczywiście się Lucasowi przydarzały, doskonale pamiętam jak w starciu z Leverkusen nawinął go nastoletni Wirtz, ale naprawdę trudno do kilku miesiącach przerwy od regularnej gry wyjść na boisko i od razu grać na poziomie klasy światowej. Hernandez umiejętności ma - pokazał do przeciwko PSG. Zdrowie, regularne występy i spłaci z nawiązką każdego euro z tych 80 mln. A o przegranej rywalizacji z Daviesem piszesz jakby na ławce posadził go Sarr. Alphonso był rewelacją poprzednich rozgrywek i miał przez to niesamowitą przewagę nad piłkarzem wracającym po miesiącach niegrania spowodowanych poważną kontuzją. Zresztą ja rozważam Lucasa głównie jak środkowego obrońcę i uważam, iż on i Davies powinni grać razem.
31.07.2021 13:10
@hoven
Nie wiem, czy ocena "systemu" w kontekście transferu tej klasy piłkarza ma aż takie znaczenie. Po pierwsze Hernandez jest zawodnikiem bardzo wszechstronnym, który nie powinien mieć kłopotów z dostosowaniem się do innej roli. W Atletico, gdzie współtworzył jedną z najlepszych linii defensywnych w klubowej piłce i w reprezentacji Francji, z którą został mistrzem świata, występował na różnych pozycjach i miał inne zadania. W obu przypadkach gdy był - piszę to po raz kolejny - zdrowy i w formie, stanowił pewny punkt zespołu. Po drugie system wieczny nie jest. Kiedy Lucas przychodził do Bayernu trenerem był Kovac, potem nastąpił Flick, a teraz mamy Nagelsmanna. Może u Juliana będzie pasował lepiej niż ktokolwiek inny? Zobaczymy.
31.07.2021 12:52
@hoven
Chcę głównie zwrócić uwagę na to, iż meczów kiedy był zdrowy i w dobrej dyspozycji było mało. Kiedy już oba powyższe warunki były spełnione, spisywał się znakomicie. Według mnie mecze z PSG w jego wykonaniu były niemal perfekcyjne. Gdyby nie jego momentami wybitne interwencje Neymar z Mbappe wbili by nam 2-3 gole w rewanżu w Paryżu i nie byłoby mowy o walce o awans do końca. I tu moje największe pretensje do Flicka - gdyby odpowiednio wcześniej i postawił na Hernandeza na środku obrony i posłał Alabę na trybuny, gdzie jego miejsce, cały poprzedni sezon mógłby wyglądać inaczej. Warto dodać, iż w przypadku stoperów niebagatelne znaczenie odrywa zgranie - trzymanie linii, wzajemna asekuracja, przekazywanie krycia. Gdyby Lucas dostał stałego partnera, z którym zdążyłby nauczyć się współpracować, jego występy wyglądałyby jeszcze lepiej. A siedzenie na ławce i oglądanie grającego twoim kosztem Alaby może prowadzić jedynie do załamania nerwowego.
31.07.2021 12:36
@hoven
Kicker najlepszym środkowym obrońcą ostatniej rundy Bundesligi uznał Davida Alabę. Napisałem wówczas, iż już nigdy się na nich nie powołam i nigdy nie rozważę ich ocen jako poważnego argumentu. Za to oglądam mecze. I oglądałem starcie Bayernu z PSG, w którym grają dwaj z absolutnej czołówki najlepszych ofensywnych zawodników na świecie. I powiem szczerze, trudno mi wyobrazić sobie by jakikolwiek defensor przy takich rywalach zaliczał interwencje na takim poziomie jak Hernandez. To, że jego problemem jest zdrowie pisałem milion razy. Trudno żeby wracając po poważnej kontuzji i miesiącach przerwy od regularnej gry z miejsca posłał na ławkę Daviesa uznanego za rewelację sezonu zdobycia trypletu. A stawianie na Alabę kosztem Lucasa to największy błąd, w którym trwał Flick i za który go wielokrotnie ostro krytykowałem. To niemal jakby grał na stałe Tolisso, sadzając na ławce Kimmicha.
31.07.2021 12:22
@hoven
To nie dyskutujmy. Dla Ciebie absurdalna, dla mnie całkowicie słuszna. A przykład z ocenami użytkowników nie podałem jako argumentu na podkreślenie klasy Hernandeza tylko faktu, iż w jego negatywnej ocenie jesteś osamotniony na portalu. Ty piszesz o 5 dobrych meczach, a kibice na stronie dają wyższą średnią not za wszystkie mecze we wszystkich rozgrywkach od grającego absolutnie kapitalny sezon Lewandowskiego. I mi dużo bliżej do tej drugiej opinii.
31.07.2021 11:46
Ten transfer bardzo mnie cieszy, wymiana absolutnie tragicznego Alaby na już bardzo dobrego a wciąż młodego i perspektywicznego Upamecano to świetne posunięcie. Jeśli tylko Hernandez będzie zdrowy możemy zamienić naszą zeszłoroczną największą słabość - środek obrony - na jeden z najpewniejszych punktów wyjściowej jedenastki. Problemem pozostaje głębia kadry i rotacja, ponieważ w dalszym ciągu mamy to czynienia z sytuacją, w której absencja pojedynczego zawodnika pierwszego składu powoduje, iż jakość zespołu leci na łeb na szyję.
Edytowano : 2021-07-31 11:16:39
@hoven
Tak, Lucas okazał się świetnym transferem. Gdy tylko jest zdrowy i w formie to jeden z najlepszych i najwszechstronniejszych obrońców na świecie. W najważniejszej i najtrudniejszej rywalizacji ubiegłych rozgrywek - dwumeczu z PSG - był wraz z Neuerem naszym najjaśniejszym punktem i to w sytuacji, kiedy nasz lider Kimmich zawiódł kompletnie. Akurat w krytyce Hernandeza jesteś odosobniony na portalu. Użytkownicy dieroten.pl przyznali mu na poprzedni sezon najwyższą średnią not w drużynie. Wyższą niż Lewandowskiemu, który pobił półwieczny rekord Gerda Mullera. Jedyny problem z Lucasem to jego zdrowie.
31.07.2021 11:10
Jakby znalazł się frajer, który wyłożyłby za niego 30 mln, sprzedałbym bez chwili namysłu.
29.07.2021 22:05
Ten gość przez pierwsze pół roku miał na koncie 4 bramki, z czego 2 wbite piątoligowcom. Jak Flick próbował go ostrożnie wstawić do składu by dać Lewandowskiemu złapać powietrza, musiał wprowadzać Polaka z ławki, ponieważ ofensywa bez niego nie istniała. Choupo-Moting miał być zmiennikiem i jokerem - i właśnie w tej roli nawalił na całej linii. Gdy Robert był kontuzjowany i Kameruńczyk mógł grać regularnie, strzelił wprawdzie kilka bramek, ale - uwaga, breaking news - on NIE MIAŁ GRAĆ regularnie. Miał być właśnie tym, kim pisałem powyżej - zmiennikiem i jokerem, facetem, który wchodzi na ostatnie minuty meczu i potrafi wcisnąć bramkę a dopóki Lewandowski był zdrowy jego przydatność dla zespołu była zerowa. Jest wolny, beznadziejny z piłką przy nodze, dryblingu nie ma wcale, nie strzela z dystansu, nie pomoże w rozegraniu. Z głównym przesłaniem tekstu nie zgadzam się w zupełności. Transfer fatalny. Równie dobrze można było ściągnąć Wei Pai Dinga, któremu skończył się kontrakt w drugiej lidze chińskiej i cieszyć się, że strzelił parę goli w sezonie. Litości...
27.07.2021 22:17
Byłem wielkim zwolennikiem zatrudnienia Nagelsmanna (jeśli już podjęto decyzję o odejściu Flicka), ale zaczynam coraz bardziej obawiać się, że Julian nie przyszedł do Monachium wygrywać, tylko nie pyskować. Obym się bardzo mylił.
25.07.2021 14:09
@Edmund
"Twoim opisie."
A do, cho**ry jasnej, czyim? Rozmawiasz ze mną czy członkiem zarządu, który toleruje tego partacza na jednym z najważniejszych stanowisk w klubie? Transfery to tylko wierzchołek góry lodowej. Przegrane negocjacje, nieprzedłużone na czas kontrakty, złe relacje z agentami piłkarzy, konflikt z Flickiem, niepotrzebne i niestosowne wypowiedzi o zawodnikach, liczne głupie wpadki i kompromitacje. Ten człowiek zamienia w zgliszcza wszystko czego się dotnie. Używam sformułowania "nieudacznik" ponieważ jestem kulturalnym człowiekiem w przeciwieństwie do ultrasów Bayernu. A dalszej konwersacji o sytuacji z Hoppem podejmować nie będę, ponieważ na takie zachowanie nie powinno być żadnego wytłumaczenia i nie zamierzam licytować się na skalę łajdactwa.
Edytowano : 2021-07-25 14:13:50
*czego się dotknie
25.07.2021 14:05
@Edmund
Różnica polega na tym, że nazywanie Nagelsmanna "świnią" jest obrażaniem, podczas gdy nazywanie Salihamidzicia "nieudacznikiem" jest opisem rzeczywistości. Nie widzę też potrzeby ustosunkowywania się do każdego komentarza na dieroten. Natomiast gdy banda idiotów zaatakowała rodzinę Hasana i był o tym news, wyraziłem moje najgłębsze potępienie tego typu zachowania. A atak na Hoppa nie świadczy o aprobacie "zdrowego" finansowania klubów, tylko o chamstwie. Jeśli masz wątpliwości, przypomnij sobie treść tamtego transparentu.
25.07.2021 10:19
Problem polega na tym, że czasy, w których ściągało się zawodnika formatu Ribery'ego za 25 milionów minęły bezpowrotnie. Czasy, w których piłkarze klasy międzynarodowej grają za 6-7 mln za rok właśnie się kończą. Oczywiście można pozwolić odejść Kimmichowi i Goretzce uznając ich oczekiwania finansowe za zbyt wygórowane i poszukać tańszych alternatyw, ale jest to równoznaczne z akceptacją zejścia w europejskiej hierarchii o kilka stopni w dół. Albo Bayern zaakceptuje aktualne realia rynku, albo świadomie zgodzi się na degradację do zaplecza międzynarodowej czołówki.
25.07.2021 09:53
Akcje z Manuelem Neuerem, Dietmarem Hoppem, a teraz z Julianem Nagelsmannem. Przy kolejnej okazji utwierdzam się w przekonaniu, iż ultrasi Bayernu to ćwierćinteligentna hołota. Jest mi trochę nieprzyjemnie, że ja i oni kibicujemy temu samemu klubowi.
25.07.2021 09:43
Oczywiście, że się dobrze dogadują. Przecież Nagelsmann nie apeluje o wzmocnienia.
22.07.2021 10:14
@predator
Sane nie dostał tak wysokiego kontraktu dlatego, że jest Niemcem, tylko dlatego, że przychodził za wielkie pieniądze z czołowej drużyny najlepszej ligi świata, jest zawodnikiem ofensywnym i miał status gwiazdy. Gdyby Bayern kupił Harry'ego Kane'a też trzeba byłoby dać mu gigantyczny kontrakt, pomimo, iż Niemcem nie jest. A pisanie o "odchyleniu nacjonalistycznym" w kontekście murzyna pochodzenia francuskiego reprezentującego Niemcy jest co najmniej dziwne.
22.07.2021 09:10
Ja mam taką propozycję, uważam, iż jest ona znakomita. Za każdym razem, gdy Hainer będzie chciał powiedzieć coś dotyczącego futbolu niech nie otwiera ust.
22.07.2021 08:55
Płakać i płacić. Jeśli chce się utrzymywać w światowej czołówce, trzeba mieć w składzie jakościowych piłkarzy. A taki piłkarz kosztuje. Bayern nie może sobie pozwolić na odejście Goretzki.
21.07.2021 16:23
A mi się ten tekst podoba. To jest felieton a nie news, autor wyraża w nim swoją opinię i podpiera ją przywoływaniem wydarzeń z ostatnich miesięcy. Ja tak skrótowo, od podpunktów:
1) Flick przejmuje Bayern będący w stanie rozpadu; przemienia go jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki i zalicza jedną z najbardziej niesamowitych serii w historii futbolu, wygrywając wszystko co było do wygrania i to we wspaniałym stylu
2) przed Bayernem otwiera się "okienko do zwyciężania": Lewandowski osiąga swój indywidualny zenit, niesamowicie rozwija się Davies, Muller i Boateng zostają odbudowani, Hernandez leczy kontuzję, większość podstawowych zawodników zalicza progres i osiąga najlepszy wiek dla piłkarza
3) zbliżają się kolejne rozgrywki, odbywające się w cieniu pandemii - kalendarz jest nieludzko przeładowany, przerwa między sezonami bardzo krótka, przerwy między rundami jesienną i zimową nie ma wcale, a do tego dochodzą superpuchary, klubowe mistrzostwa świata, zgrupowania reprezentacji
4) z klubu odchodzi Thiago, a Coutinho i Perisiciowi kończą się wypożyczenia - Flick wiedząc, iż ma historyczną szansę obronić Ligę Mistrzów dostrzega potrzebę wzmocnień i poszerzenia składu - przygotowuje zatem listę nazwisk solidnych piłkarzy, dla których widziałby miejsce w swojej rotacji
5) zarząd wraz z dyrektorem sportowym ma własną koncepcję - najpierw Salihamidzic kompromituje się przegrywając walkę o Desta z będącą w kryzysie Barceloną, a następnie za pięć dwunasta sprowadza bandę tanich grajków na poziomie Ekstraklasy; oczywiście idzie za tym odpowiednia narracja, mająca na celu uzasadnić takie a nie inne wybory personalne
6) zaczyna się sezon - podstawowi zawodnicy Bayernu mają jeszcze w nogach minione rozgrywki; Sane, Sule czy Hernandez wracają po długich kontuzjach; większość piłkarzy zdaje się przemęczona i ma problem z ustabilizowaniem formy
7) transfery Salihamidzicia okazują się znacznie gorsze niż można było przypuszczać w najczarniejszych wizjach - ich przydatność dla drużyny jest zerowa, a podstawowi piłkarze muszą grać bez przerwy, jeśli zespół chce regularnie wygrywać
8) Gnabry, Pavard, Alaba, Boateng są zupełnie bez formy, Kimmich łapie kontuzję, wygrywanie kolejnych meczów przychodzi z wielkim trudem; Flick ma potworne problemy z ustawieniem obrony, momentami wydaje się bezradny
9) Bayern za uszy ciągnie Robert Lewandowski - Polak gra genialnie, strzela jak maszyna i pozwala utrzymać pierwsze miejsce w Bundeslidze
10) narasta konflikt pomiędzy trenerem a dyrektorem sportowym - Flick zarzuca brak wzmocnień, Salihamidzic szczerzy zęby i udaje, że wszystko jest cacy
11) w meczu reprezentacji kontuzję łapie Lewandowski - Bayern czeka starcie z PSG i musi radzić sobie bez swojego lidera
12) Flickowi puszczają nerwy, nie jest już w stanie znieść niekompetencji Salihamidzicia - pada słynne "zamknij mordę", a potem ostateczna próba sił - Hansi publicznie przyznaje, że skład został osłabiony względem poprzedniego sezonu i daje zarządowi do zrozumienia: "albo on, albo ja"; w międzyczasie pojawia się informacja o planowanym odejściu Loewa z funkcji selekcjonera, co daje Flickowi atrakcyjną alternatywę zatrudnienia
13) Bayern odpada z Ligi Mistrzów - dalsza współpraca trenera z dyrektorem sportowym wydaje się niemożliwa - kibice dają do zrozumienia co myślą o sytuacji w klubie tworząc internetową petycję o zwolnienie Salihamidzicia
14) media donoszą o podziale zdań w zarządzie, jednak nie ma na to oficjalnego potwierdzenia - ostateczna decyzja klubu jest jednoznaczna - Salihamidzic zostaje, Flick może rozwiązać kontrakt
15) Hansi zdobywa mistrzostwo Niemiec i kończy pracę w Bayernie
16) klub, który nie chciał wydać pieniędzy na wzmocnienia, o które prosił Flick, postanawia wydać 15 mln na wykupienie z Lipska Nagelsmanna
17) nowy trener początkowo przebąkuje coś o piłkarzach, których widziałby w swoim składzie, po czym szybko wyraża zachwyt nad obecną kadrą i otrzymuje zadanie "rozwijania młodych"
18) po transferze Upamecono zarząd, swoim zwyczajem, przestaje dostrzegać istotną potrzebę dalszego wzmacniania zespołu jakościowymi zawodnikami, a Salihamidzic przeszukuje świat w poszukiwaniu nowych Sarrów, byle tanio
21.07.2021 00:26
Coś chciałem napisać, ale uznałem, iż wystarczy skopiować komentarz @Mort
Sprzedać bez żalu
20.07.2021 16:28
Za 15 bym go opchnął. Jakby znalazł się frajer, który dałby 20, to byłby dla nas cudowny interes.
20.07.2021 16:26
@Edmund
Usłyszałem kiedyś bardzo mądre zdanie, iż biednych ludzi nie stać na tanie rzeczy. Transfery Roci, Sarra czy wypożyczenie Costy to pieniądze dosłownie ZMARNOWANE ponieważ jak by nie patrzeć trochę milionów trzeba było na nich wydać a pod względem sportowym ich pożytek dla klubu piłkarskiego na poziomie Bayernu jest ZEROWY (w przypadku Sarra można stwierdzić, iż wręcz ujemny). Pomiędzy ściąganiem super-gwiazd za dziewięciocyfrowe sumy a sprowadzaniem ciamajd, których strach wstawić do składu na mecz z Mainz jest jeszcze kilkadziesiąt rozwiązań pośrednich.
20.07.2021 09:17
Wielki szacunek dla autora artykułu za wzięcie w cudzysłowie wyrazu "plan" w odniesieniu do działań Bayernu. Doskonałe!
Parafrazując Jana Tomaszewskiego, Salihamidzicia nie można zwolnić, trzeba go po prostu wy********ć dyscyplinarnie.
19.07.2021 20:47
@tapczan
Nie, nie znaczy. Chodzi mi o to, że według ich słów wszystko zawsze w Bayernie było piękne i cudowne, każda decyzja była trafna, kadra niezmiennie była świetna oraz kompletna i generalnie nikt nigdy nie popełniał błędów. Tylko, tak jak pisałem, robili to w miarę umiejętnie, byli w swoich słowach dość wiarygodni. Rzecz jasna po latach zdarzało im się powiedzieć prawdę i przyznać do błędu, jak np. w przypadku Hoenessa, który stwierdził, iż zarząd postąpił niewłaściwie zwalniając Rehhagela w 1996 r. Hainer i Salihamidzic są przy nich jak mali krętacze, których słowa tak bardzo mijają się z rzeczywistością, że słuchając ich wypada się tylko za głowę złapać.
19.07.2021 20:39
Hoeness i Rummenigge zawsze uprawiali propagandę sukcesu i szło im to całkiem nieźle. Hainer i Salihamidzic starają się ich naśladować, ale są w tym tak żałośni że aż śmieszni.
19.07.2021 18:56
Top3 najgłupszych cytatów z Hainera. Ale stwierdzenia "siedmiu graczy wraca z wypożyczenia" (w kontekście wzmocnienia siły kadry) nie będzie łatwo przebić.
19.07.2021 16:37
Bardzo mi go szkoda, nie życzę kontuzji żadnemu piłkarzowi, ale obecność bądź brak Roci w składzie nie ma dla Bayernu większego znaczenia. Nie ten poziom. Nawet nie blisko.
19.07.2021 00:00
O! I ta wypowiedź Hoenessa dotycząca kryzysu gospodarczego mi się podoba. Wiadomo, iż w obecnej sytuacji pieniądze należy wydawać rozsądnie. Oczywiście czasu się nie cofnie i perspektywa długoletniej budowy potęgi Bayernu prowadzonego przez Flicka została zaprzepaszczona. Miejmy nadzieję, że zarząd będzie potrafił stworzyć Nagelsmannowi odpowiednie warunki do odnoszenia sukcesów.
17.07.2021 11:34
Brakowało wszystkiego poza talentem i to tylko na niektórych pozycjach. Mnóstwo pracy przed Flickiem, jeśli Niemcy mają w najbliższym czasie wrócić do światowej czołówki. Napisałbym, iż przed Mundialem 2022 to niemożliwe, ale mając w pamięci to co Hansi zrobił z Bayernem ze zgliszczy jakie pozostawił po sobie Kovac, wolę zachować ostrożność w takich stwierdzeniach.
17.07.2021 10:18
Niech ochłonie. Wiele razy pisałem, że ambicja, wola walki i zdolności przywódcze Kimmicha są jego wielkimi atutami, ale rozsądny sportowiec musi zdawać sobie sprawę z konieczności racjonalnego gospodarowania swoimi siłami i dbania o swoje zdrowie. Oby nagromadzoną energię potrafił spożytkować do dobrej gry w następnym sezonie.
17.07.2021 09:03
Osobiście staram się nigdy przedwcześnie nie skreślać nikogo, dopóki mam przesłanki by wierzyć, iż jest w stanie spełnić pokładane w nim oczekiwania. W przypadku Sane takimi przesłankami były dobre występy w czołowej drużynie najlepszej ligi świata, jakie zaliczał przed poważną kontuzją. Talentu z pewnością mu nie brakuje. Wciąż wierzę także w Gnabry'ego, który w roku zdobycia trypletu udowodnił, że będąc w optymalnej dyspozycji w trudnych meczach z bardzo wymagającymi rywalami potrafi prowadzić zespół do zwycięstw. Spójrzmy na to w ten sposób: jednosezonowy skok formy Serge'a dał Bayernowi TYLE SAMO trofeów międzynarodowych co 12 lat kariery Ribery'ego i 10 lat kariery Robbena w Monachium. Jeśli Gnabry w trakcie swojej gry dla Bawarczyków zdoła jeszcze choć raz powtórzyć to osiągnięcie, de facto przebije w tym aspekcie legendarnych RR. W zbliżających się rozgrywkach widzę dużą rolę dla Musiali. Chłopak powinien dostawać swoje szanse by pokazać Leroyowi i Serge'owi, że w zespole nie ma świętych krów i każdy musi wywalczyć sobie miejsce w składzie. Taki mobilizujący czynnik rywalizacji z pewnością dobrze by im zrobił.
17.07.2021 08:11
@Arkady142
Dlatego napisałem:
"doskonałe posunięcie zarządu i Hasana"
Nie chcę, by ktoś zarzucał mi, iż jestem w jakiś sposób uprzedzony do Salihamidzicia. Jeśli coś będące w zakresie jego kompetencji jest zrobione dobrze to go chwalę, a jeśli jest zrobione źle to go krytykuję. Akurat za rozwiązanie sprawy z Alabą należą mu się wielkie brawa, podobnie jak całemu zarządowi i wszystkim, którzy mieli wpływ na to, że już nie będę musiał oglądać go w koszulce Bayernu.
12.07.2021 21:58
@Globin23
Tak, odczujemy jego brak i jestem w stanie już dziś się z Tobą założyć, że będzie to ogromny plus. Doskonale wiem, że Upamecano i Alaba mieli takie same noty za cały sezon, a Francuz rundę wiosenną miał słabszą niż jesienną. Ale PIERWSZE miejsce Alaby przy nieumieszczeniu Upamecano w czołowej 19 dyskwalifikuje ten ranking kompletnie. Warto dodać, iż część przyzwoitych ocen Austriak dostał za występy w środku pomocy, a zatem nie powinny one być brane pod uwagę w zestawieniu stoperów. Cóż, 90% moich komentarzy na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy to totalna krytyka Salihamidzicia i jego decyzji dotyczących kadry Bayernu. Otóż niepodpisanie nowego kontraktu z pazernym Księciuniem to doskonałe posunięcie zarządu i Hasana, za które chciałbym im serdecznie pogratulować. Dodatkowo cieszy mnie fakt, iż podrzuciliśmy jednemu z największych rywali na arenie europejskiej kukułcze jajo. Nie mogę się doczekać aż się o tym przekonają w Madrycie.
12.07.2021 20:50
@Globin23
Dokładnie - mylił się Flick stawiając na Alabę. I to mylił się potężnie. Wiele osób zarzucało mi, iż idealizuję Hansiego i nie dostrzegam w jego decyzjach żadnych błędów. A ja zawsze podkreślałem, że jego największym i zupełnie niewytłumaczalnym grzechem jest fakt, iż Alaba w ogóle ogląda murawę. Jak Real podpisał z nim kontrakt, głośno się zastanawiałem, czy ktoś w Madrycie zadał sobie trud obejrzeć jakiś z jego meczów z ostatnich dwóch lat. O zestawieniu kickera już się wypowiedziałem. Wejdź sobie na ich stronę i przejrzyj średnią not obrońców, jaką sam kicker wystawiał na miniony rok. Ten ranking nie ma sensu, to jest żart. Alaba wygrał, a Tapsoba i Upamecano, którzy byli ocenieni na tyle samo nie znaleźli się w czołowej dziewiętnastce. Zatem tak, kicker się myli. Muszę podziękować Adminowi za ten felieton, gdyż za każdym razem, kiedy prowadzę podobną rozmowę jak teraz z Tobą zamiast wypisywać tysiąca przykładów po prostu rzucam link:
https://www.dieroten.pl/art/show/statystycznie-upamecano-vs-stoperzy-fcb/38659
Tak, odejście Alaby to gigantyczne wzmocnienie. Już nawet przestały mnie irytować dyskusje z jego zwolennikami (których zresztą było coraz mniej) - ważne, że już go NIE MA.
12.07.2021 17:41
@Globin23
Ale czy ktokolwiek rozmawia o Alabie - lewym obrońcy za czasów Heynckes czy Guardioli? To zestawienie środkowych obrońców z ubiegłego sezonu i to o nim się wypowiadamy. Miałem to nieszczęście oglądać zdecydowaną większość meczów Księciunia w minionych rozgrywkach i bez chwili wahania mogę stwierdzić, iż "fatalny" to dla niego określenie pieszczotliwe. Powiem więcej, jak już było pewne, iż nie przedłuży kontraktu, o mało nie eksplodowałem z radości, zupełnie jakby Bayern sprowadził super - gwiazdę na 100 mln. Dosłownie odliczałem dni i mecze. Tak, jego brak będzie aż nadto widoczny - liczba błędów w obronie i szans prezentowanych rywalom poleci na łeb na szyję. Odejście Alaby to wielkie, podkreślam WIELKIE wzmocnienie dla Bayernu.
12.07.2021 17:12
Niech mi ktoś powie, bardzo proszę, że to żart. Powiem szczerze, trudno mi sobie wyobrazić czy można grać w piłkę nożną na poziomie europejskim gorzej niż Alaba w minionym sezonie. Oficjalnie przestaję traktować kickera jakkolwiek poważnie. Przestaję się na niego powoływać, przestaję przytaczać oceny, które są wystawiane przez jego dziennikarzy. Zresztą ciekawa sprawa. Lepszą średnią not za sezon 2020/21 od Alaby według kickera mieli: Orban, Ginter, Friedrich, Lacroix i Hummels. Taką samą nieujęci w ogóle w rankingu Tapsoba i Upamecano. Zastanawiam się zatem nad kryteriami powyższego zestawienia. A raczej nad tym, czy było ono tworzone na trzeźwo.
12.07.2021 12:12
Zdrowie. Jedyny, ale niestety bardzo poważny problem Hernandeza.
11.07.2021 19:41
Kolejny transferowy niewypał. Dwie, może trzy ligi niżej od Thiago. W sezonie 2019/20 mieliśmy rotację trzech klasowych środkowych pomocników o innym, alternatywnym zestawie umiejętności, a rok później Salihamidzic zafundował nam brak jakiejkolwiek jakości w razie niedyspozycji kogoś z duetu Kimmich - Goretkza.
"Oczywiście zespół jakościowo był silniejszy przed rokiem (...)" - Hans-Dieter Flick
11.07.2021 16:47