Co za absurd! Przecież wiadomo doskonale, że po kupnie Upamecano Bayern nie stać na wydatek rzędu 30 mln za jednego piłkarza. Trzeba skupić się na poszukiwaniu graczy za 8-9 mln jak Sarr czy Roca, wolnych transferach jak Choupo-Moting czy Richards oraz wypożyczeniach jak Costa.
11.07.2021 16:38
Ja bym za te 40 mln jeszcze dziś zapakował go pięknie i wysłał do Liverpoolu przesyłką poleconą...
03.07.2021 16:25
Ta biedna, zadłużona, będąca w kryzysie Barcelona sezon temu sprzątnęła nam sprzed nosa Desta, na którego nasi włodarze byli napaleni jak szczerbaty na suchary, w tym roku podpisała Depaya i wkrótce najprawdopodobniej mimo wcześniejszych niesnasek przedłuży Messiego, któremu zapewne nie będzie płacić orzechami. Nie chodzi o to, by brać kredyt, tylko o to, by nie wykluczać takiej możliwości. Jeśli na rynku pojawia się talent generacyjny, mogący na lata wznieść drużynę o poziom wyżej (za takiego uważam Haalanda), to można chociaż rozważyć, czy takiego transferu nie potraktować jak inwestycję zarówno pod względem sportowym, jak i - długoterminowo - finansowym. W takiej sytuacji wzięcie kredytu nie wydaje się decyzją, którą z góry należy odrzucić.
03.07.2021 15:49
@hoven
To prawda, że Hoeness miał swoje poważne wpadki i szereg zachowań, które delikatnie mówiąc chluby mu nie przyniosły. Patrzyłbym na to przez palce, gdyby w aspekcie zarządzania klubem potrafił być "na bieżąco". Niestety w niektórych swoich działaniach demonstruje strasznie zabetonowany sposób myślenia.
03.07.2021 11:03
Jak to? Przecież Hainer mówił, że "siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia". Teraz się okazuje, iż nie ma dla nich przyszłości w Bayernie?
03.07.2021 10:40
@hoven
Moim zdaniem przedstawiłeś dość trafną analizę sytuacji klubu na przestrzeni ostatnich lat. Moja teza brzmi, iż Bayern wygrywał trofea dzięki Flickowi i pomimo Salihamidzicia. W minionych rozgrywkach niestety nawet Hansi nie był w stanie uporać się z osłabioną kadrą w przeładowym sezonie, za co odpowiedzialny jest nieudolny dyrektor sportowy.
Miałbym pewne osobiste uwagi. Nie uważam, by Hoeness był osobą niekompletną lub wykazywał złą wolę. Wydaje mi się, iż jego problemem jest pewien brak elastyczności myślenia i zbyt duża wiara we własną nieomylność i wypróbowane koncepcje. Trudno mu zrozumieć, iż coś, co świetnie działało w latach 90. po ponad dwóch dekadach może sprawdzać się znacznie gorzej. Gdy Uli był piłkarzem, można było wygrywać Puchar Europy samymi graczami krajowymi, głównie wychowankami. Na przełomie tysiącleci wystarczali systematycznie ściągani czołowi gracze Bundesligi. Po 2010 roku do odnoszenia dalszych sukcesów konieczne było sięganie po międzynarodowe gwiazdy jak Robben i Ribery. Dziś po kilkadziesiąt milionów za jednego piłkarza płacą nawet przeciętne kluby z Premier League. Niestety, jeśli się kieruje dużą firmą czy organizacją trzeba swoje działania na bieżąco dostosowywać do obowiązujących na rynku realiów. Uli utkwił trochę w przeszłości. Rozumiem, że Hasan to "nasz człowiek", ale to nie jest powód by przymykać oczy na jego rażącą niekompetencję we wszystkich aspektach jego pracy. Generalnie Bayern Monachium wciąż funkcjonuje świetnie, ale jeśli się chce regularnie walczyć o najwyższe laury w europejskim futbolu trzeba optymalizować swoje decyzje we wszystkich obszarach działalności klubu. Konkurencja nie śpi.
03.07.2021 10:33
Stwierdziłbym, że ten człowiek jest coraz bardziej oderwany od rzeczywistości, ale znacznie bardziej prawdopodobne jest, iż doskonale zdaje sobie sprawę z obecnej sytuacji. Napiszę, że po prostu politykuje, gdyż nie chcę korzystać ze słowa "propaganda".
01.07.2021 12:33
Comanowi podziękować. Kimmichowi i Goretzce płakać i płacić, ponieważ obaj są warci kontraktów 20+ mln.
30.06.2021 23:13
Nie dawałem Niemcom szans na wyjście z grupy. Jeden nadspodziewanie dobry mecz z Portugalią sprawił, że zagrali w fazie pucharowej. W zasadzie jednak to co myślałem o tej drużynie się potwierdziło - formuła Loewa się wyczerpała. Mieliśmy zbiór jednostek a nie zespół z prawdziwego zdarzenia. Teraz czeka ich nowe rozdanie z Flickiem, ale jestem przekonany, że Hansi będzie miał ogrom pracy - jest masę rzeczy do naprawienia. Jedno na co chciałbym na świeżo zwrócić uwagę to pozycja Kimmicha. Joshua traci bardzo dużo kiedy nie może operować w środku pola, dyktować tempa i organizować akcji. Oczywiście potrafi zagrać na prawej, ale Kimmich na prawej to 1/4 Kimmicha.
29.06.2021 20:07
Całkowicie przeciętny gość, zupełnie zbędny. Sprzedać i zapomnieć.
28.06.2021 23:52
Siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia. Siedmiu graczy. Może od razu przesunąć do pierwszej drużyny Bayernu cały Bayern II, wszystkich juniorów i zawodniczki sekcji żeńskiej. Wtedy będzie nie siedmiu, a siedemdziesięciu siedmiu graczy i nie będzie trzeba robić żadnych transferów przez najbliższe 10 lat.
Rozumiem, że również "nie będzie już wielkich ambicji w przyszłym sezonie".
26.06.2021 23:11
Zgroza. Ja bym temu osobnikowi nie powierzył nawet koszenia murawy na Allianz Arenie w obawie, iż ktoś mógłby zabić się o wystającą kępkę trawy. Spartaczy wszystko czego by się dotknął. Coraz mniej optymistycznie patrzę na przyszłość Bayernu.
26.06.2021 22:56
Davidzie, cieszę się, iż spełniło się Twoje pragnienie i zostałeś piłkarzem wielkiego Realu Madryt!
24.06.2021 18:56
@seco555
Czytałem, iż na Węgrzech powstała ustawa ograniczająca homopropagandę w szkołach, na co w całym eurokołchozie odezwał się wrzask oburzenia, że to "wbrew unijnym wartościom".
24.06.2021 18:53
Powiem Wam Panowie, iż coraz mocniej przebija się do mojej świadomości, iż w kontekście przyszłego sezonu większe nadzieje wiążę z Musialą niż z Gnabry'm czy Sane (nie pisząc nawet o Comanie, z którym od dawna nie wiążę już żadnych nadziei).
24.06.2021 18:19
@misza
Bayernowi udało się pozyskać Daviesa i Musialę, ponieważ o nich nie było żadnej walki. Po prostu udało się wyszukać piłkarzy zdolniejszych niż się zapowiadali. W przypadku Bellinghama trzeba było stoczyć rywalizację z innym zainteresowanym klubem i tę walkę Bayern przegrał. Podobnie było z Destem, którego sprzątnęła nam sprzed nosa będąca w kryzysie Barcelona. Biorąc pod uwagę żenującą niekompetencję Salihamidzicia w ogóle mnie to nie dziwi.
23.06.2021 18:23
Aby wygrać walkę o jakiegokolwiek zdolnego piłkarza trzeba mieć sprawnego, obrotnego dyrektora sportowego. Dlatego Bayern przegrywa rywalizacje o kolejnych utalentowanych zawodników.
23.06.2021 09:27
@FanGraczyBayern
Barcelona w kryzysie rok temu wygrała rywalizację o Desta z będącym na szczycie Bayernem. Z jednej strony klub z Katalonii cały czas ma w sobie coś "magicznego", z drugiej Monachijczycy chyba trochę za często sami siebie na rynku transferowym ustawiają w roli kopciuszka i nie potrafią powalczyć o zawodników, którzy naprawdę są jak najbardziej w ich zasięgu.
20.06.2021 13:30
Nie sądzę by cokolwiek udało się z niego wykrzesać. Nigdy nie przekroczył poziomu przeciętności. Nie jest na tyle dobry by być pierwszym wchodzącym z ławki środkowym pomocnikiem. Moim zdaniem ta pozycja wymaga pilnego wzmocnienia.
20.06.2021 13:25
Tak, Niemcy zagrali jedno ze swoich najlepszych spotkań z ostatnich 5 lat. Umiejętności indywidualne są na miejscu, tylko do tej pory nie było drużyny. Pytanie czy to pojedynczy przebłysk czy początek tendencji wzrostowej.
20.06.2021 09:08
@Arkady142
Rzecz jasna nie jestem w stanie zweryfikować prawdziwości jego słów. Pisał np. o tym, że sytuację w Bayernie przegadał z Felixem Magathem. Często powoływał się na opinie ludzi z Bundesligi z bezpośrednich rozmów z nimi. Opowiadał jak kiedyś zdarzyło mu się wyskoczyć na piwo z Thomasem Mullerem. Zresztą o ile dobrze pamiętam tragikomiczny wydźwięk tamtego komentarza to chodziło w nim o to, że Tomek to prywatnie sympatyczny ziomek, ale do grania w piłkę nożną to on się nie nadaje.
19.06.2021 20:41
@Arkady142
Najśmieszniejsze jest to, iż ja nawet mu wierzyłem, że pracował jako dziennikarz i obracał się w piłkarskim świecie Bundesligi. Tyle tylko, iż był to wybitny przykład, jak posiadanie dużej ilości informacji nie musi w żadnym stopniu przekładać się na umiejętność wyciągania trafnych wniosków.
19.06.2021 20:27
@hoven
Wydaje mi się, iż zarówno o piłkarskiej doskonałości Rodrigueza, jak i trenerskim geniuszu Favre'a rozpisywał się ten sam osobnik, bodajże o nicku GraueEminenz czy coś takiego.
Niemcy bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli. Zagrali 10 razy lepiej niż przypuszczałem, że są w stanie zagrać. Przede wszystkim tworzyli zespół, umiejętnie współpracowali, szukali swoich przewag na całym boisku. Wielkie słowa uznania dla piłkarzy Bayernu, którzy mają za sobą udane spotkanie. Co ciekawe, sytuacja w grupie robi się dla Niemców całkiem korzystna: muszą wygrać z Węgrami, a wówczas niezależnie od wyniku drugiego meczu mają zapewnione co najmniej drugie miejsce. Dziwi mnie słaba postawa Portugalii. Na papierze dysponują dość mocnym składem. Dziś jednak byli drużyną zdecydowanie gorszą i przegrali zasłużenie. Ostatnia kolejka będzie z pewnością pasjonująca.
19.06.2021 20:09
@hoven
Był też taki, który napisał bestsellerową dwunastotomową sagę o "absolutnej i niezaprzeczalnej wyższości James Rodrigueza nad Thomasem Mullerem".
19.06.2021 19:18
Nie no, akcja-marzenia. Muller to jest jednak instytucja w ofensywie.
19.06.2021 19:11
Jednym z problemów Niemców (oczywiście mają ich znacznie więcej) jest element, który trapi również Bayern - mają duże trudności z przechodzeniem z ofensywy do obrony. Przy dominującym stylu gry, opartym na konstruowaniu akcji pozycyjnych na połowie rywala z zaangażowaniem większej liczby zawodników, w sposób natualny tworzy się zagrożenie szybką kontrą przy ewentualnej stracie. Sprawny powrót do defensywy jest tu absolutnie kluczowy, a wymaga dobrej organizacji na poziomie całego zespołu oraz umiejętnej asekuracji. W Bayernie było to tyle trudniejsze, iż przez ostatnie dwa lata w środku obrony występował Alaba, czyli facet przegrywający niemal każdy pojedynek jeden na jeden w jakim przyszło mu brać udział. W reprezentacji Niemiec również jakiś wybitnych orłów wśród stoperów nie ma. Mnóstwo pracy czeka zarówno Nagelsmanna, jak i Flicka.
19.06.2021 18:58
Dla mnie zwycięstwo Niemców nad Portugalią i ich ewentualne wyjście z grupy byłoby niespodzianką. Niespodzianki w piłce nożnej, jak powszechnie wiadomo, się zdarzają. Tym niemniej na podstawie logicznych wniosków nie widać zbyt wielu przesłanek, które mogłyby przemawiać na korzyść drużyny Loewa.
19.06.2021 09:35
To jak mizernych grajków już od wielu wypuszcza szkółka Bayernu jest po prostu smutne. Nie wiem ile na to pieniędzy idzie, ale spektakularnych efektów z pewnością nie ma. Mnie osobiście wyjątkowo rozczarował Fein - po występach w HSV w 2. Bundeslidze liczyłem, że może stać się wartościowym piłkarzem w Monachium. Cóż, przykre to to.
19.06.2021 09:30
Powiem Wam szczerze Panowie, może przeszacowuję rolę Alaby, ale uważam, iż jego odejście z Bayernu to naprawdę gigantyczne wzmocnienie. Jego obecność w linii obrony stwarzała straszną presję na zawodnikach ofensywnych - w każdym meczu musieli dawać z siebie wszystko, strzelać po 2-3 bramki (a i to niekiedy było za mało), ponieważ za plecami mieli sabotażystę, które seryjnie zawalał kolejne gole i wpędzał drużynę w trudną sytuację. Te zawsze przytaczane przeze mnie przy takich okazjach 9,5% wygranych pojedynków przeciwko dryblującemu rywalowi ( https://www.dieroten.pl/art/show/statystycznie-upamecano-vs-stoperzy-fcb/38659 ) to statystyka wręcz nieprawdopodobna na takim poziomie. Oczywiście nie uważam go za jedynego winowajcę, ale spośród podstawowych defensorów to właśnie on prezentował się najgorzej w minionym sezonie. Zresztą nie jestem w tej opinii odosobniony ( https://www.dieroten.pl/stats/ratings ).
18.06.2021 08:50
Reprezentacje Francji i Niemiec na dzień dzisiejszy dzieli przepaść. Trójkolorowi grając na 50% swoich możliwości wygrali po pełnej kontroli przez 90 minut w zasadzie nie dopuszczając do żadnej klarownej sytuacji strzeleckiej pod własną bramką. Pozostają faworytami do tryumfu na Euro. Niemcy nie wyjdą z grupy.
Kimmich po turnieju w Lizbonie i wygraniu przez Bayern potrójnej korony był w moich rozważaniach w kwestii najlepszego piłkarza na świecie. Obecnie definitywnie z nich wypadł. Po raz kolejny w tym roku mierzył się z Mbappe, wcześniej w klubie teraz w drużynie narodowej. Francuz jest klasę wyżej. Zresztą pomiędzy nimi jeszcze kilku by się znalazło.
Cieszy dobra gra Hernandeza.
15.06.2021 23:01
O meczu Polaków można by pisać długo, tylko nie widzę ku temu powodu. Od dawna nie mam specjalnych oczekiwań związanych z naszą reprezentacją i znacznie mniej mnie zaskakują kolejne kompromitacje niż ewentualne sukcesy. Zastanawiam się tylko nad oceną wymiany trenera beznadziejnego na trenera-zagadkę na kilka miesięcy przed turniejem rangi mistrzowskiej. Nie wiem czego spodziewał się PZPN po Sousie w kontekście przygotowania do Euro... Z drugiej strony czy można było liczyć, że drużyna prowadzona przez Brzęczka osiągnie cokolwiek? Ciężko powiedzieć.
15.06.2021 10:07
@Marienplatz
Tak ostrożnie dam 3:0 dla Francji. Podejrzewam, że mogłoby być wyżej, ale przy pewnym prowadzeniu najprawdopodobniej nie będą forsować tempa i zadowolą się kontrolą wyniku.
13.06.2021 14:53
@Sopariev
Dlaczego mieszasz w to Superligę? SL nie spowodowałaby, że piłkarze musieliby grać więcej, ponieważ uczestniczące w niej drużyny nie występowałyby w Lidze Mistrzów. Meczów byłoby tyle samo, tylko rywalizacja odbywałaby się na wyższym poziomie. Natomiast zgadzam się, iż spotkań w kalendarzu jest po prostu za dużo. Już pisałem, że jestem zwolennikiem 16 reprezentacji w Mistrzostwach Europy, 32 na Mundialu i likwidacji idiotycznych klubowych mistrzostw świata.
13.06.2021 10:51
@Arkady142
Nie chodzi mi o to, że Niemcy przez cały czas byli równie mocni i zawsze byli faworytami. Właśnie najbardziej imponujące jest to, jak Loew w różnych okolicznościach i z różnymi piłkarzami potrafił przez 6 wielkich międzynarodowych turniejów (za pierwszym razem jako asystent) z rzędu cały czas utrzymywać się w czołówce.
12.06.2021 11:44
Gdybym mógł doradzić Salihamidziciowi to zasugerowałbym, by na rozmowy negocjacyjne z Comanem przynieść specjalnie przygotowaną 90-minutową kompilację jego dośrodkowań, włączyć filmik i co kilka akcji zatrzymywać, pytając: "czy już wystarczy?".
12.06.2021 11:21
@miroslawBayern
No to w gruncie rzeczy mamy podobne zdanie. Napisałem, że wolę Real Zidane'a (ten z Ronaldo) od Bayernu Flicka. I oczywiście wyżej stawiam reprezentację Hiszpanii od kadry Loewa na przestrzeni lat. Tym niemniej nie da się przez SZEŚĆ MŚ/ME (liczę jeszcze mundial 2006, kiedy Joachim był asystentem) być za KAŻDYM RAZEM w półfinale bez stworzenia bardzo silnego zespołu składającego się z klasowych graczy. Warto dodać, iż w piłce reprezentacyjnej jest to o tyle trudniejsze, iż nie ma możliwości "załatania" braku talentu na jakiejś pozycji, podczas gdy w rozgrywkach klubowych zawsze istnieje opcja transferu z zagranicy. Kluczowym dla tak pozytywnej oceny tamtej dekady jest oczywiście tytuł z 2014 roku, kiedy Niemcy udowodnili, iż potrafią nie tylko świetnie grać, ale także wygrywać.
12.06.2021 10:56
@miroslawBayern
No właśnie w dużej mierze sprowadza się to do porażek z Hiszpanią, która w tamtym okresie osiągnęła niespotykaną w dziejach piłki przewagę nad resztą stawki. Warto dodać, iż zarówno w finale ME 2008 jak i półfinale MŚ 2010 drużyna Loewa przegrywała minimalnie 0:1 (choć każdym kto oglądał te mecze wie, iż Hiszpanie zwyciężali absolutnie zasłużenie, będąc zespołem zdecydowanie lepszym). Co do dominacji jako takiej i pojęcia "walca". Powiem szczerze - wyżej stawiam Real Zidane'a, tryumfujący trzy razy z rzędu w LM pomimo kontrowersyjnych okoliczności, niż Bayern Flicka, który w jednej edycji wygrywa 11 na 11 meczów, by w kolejnej odpaść po minimalnej porażce w ćwierćfinale i stracić historyczną szansę na obronę tytułu. Dla mnie w wygrywaniu najważniejsze jest... wygrywanie. A jak potrafi się ten sukces powtórzyć lub utrzymywać się w czołówce przez dłuższy okres, to jest to cenniejsze niż pojedyncze, nawet najbardziej imponujące zwycięstwo.
12.06.2021 10:24
Niemcy od 2006 do 2016 roku w KAŻDYM wielkim międzynarodowym turnieju meldowali się co najmniej w półfinale. Jak odpadali to najczęściej po minimalnych jednobramkowych porażkach. Żadna reprezentacja w historii futbolu nie utrzymywała się w ścisłej (podkreślam ścisłej, nie szerokiej) światowej czołówce przez tak długo, przeprowadzając w międzyczasie wymianę pokoleniową. Byli mocni w każdym aspekcie gry, zarówno w obronie jak i ataku. Upokarzali piłkarskie potęgi - 0:4 Argentyńczykom i 1:7 Brazylijczykom do dziś śni się po nocach. Loew zapracował sobie przez te wszystkie lata na miejsce w panteonie najwybitniejszych trenerów w dziejach piłki nożnej. Obecnie, przyznaję, jego formuła się wyczerpała i odchodzi o jedne mistrzostwa za późno. Warto dodać, że Niemcy mieli wyjątkowego pecha, iż ze swoimi złotymi latami trafili na diamentowe lata totalnej dominacji Hiszpanii, która pozbawiła ich tytułów Mistrzów Europy w 2008 i (podejrzewam) Mistrzów Świata w 2010 roku. Potwornie irytuje mnie forsowne negowanie czyjegoś sukcesu, gdy ten ktoś jest w stanie go powtarzać i udowadniać, że nie był on dziełem przypadku. Gdyby Niemcy nie wygrali mundialu w 2014 roku - faktycznie, czegoś by brakowało. A tak mieliśmy pełną dekadę znakomitych występów drużyny narodowej naszych zachodnich sąsiadów na arenie międzynarodowej. A argument, iż "przegrali z tym i męczyli się z tamtym" jest jak dyskredytowanie Bayernu Juppa 2012/13 za wpadkę z BATE Borisov.
12.06.2021 09:47
To iż Lewandowski jest zdecydowanie najlepszym piłkarzem w historii polskiego futbolu nie ulega najmniejszym wątpliwościom. Szkoda tej zeszłorocznej Złotej Piłki. Co do sportowca stulecia to trudna sprawa, ponieważ ciężko porównywać zawodników z różnych dyscyplin. Moją faworytką byłaby chyba Anita Włodarczyk.
11.06.2021 10:32
Dobry występ reprezentacji Niemiec na Euro będzie dla mnie dużą niespodzianką. Przez ostatnich kilkanaście miesięcy grali fatalnie, zaliczali historyczne kompromitacje i w ogóle nie wyglądali jak drużyna. Oczywiście w futbolu wszystko jest możliwe i być może za pięć dwunastu Loew znajdzie jakąś cudowną receptę na wszystkie dotychczasowe bolączki. Wydaje mi się to jednak bardzo mało prawdopodobne.
11.06.2021 10:25
Znacznie bardziej mnie rozbawiło 100 mln za Comana, ale 40 za Hofmanna również jest bardzo zabawne. A tak na poważnie to normalne, że kluby dyktują wyższe ceny za swoich zawodników by móc następnie negocjować jak najkorzystniejszą dla siebie transakcję. Z graczy M’Gladbach naturalnie najchętniej przywitałbym w Bayernie Neuhausa.
11.06.2021 10:19
Chyba 100 mln węgierskich pengő z 1946 roku.
10.06.2021 14:32
W tym gościu nie ma niczego. Może poza szybkością. Brakuje mu techniki, precyzji, efektywności, boiskowej inteligencji, wykończenia akcji. Do tego jest bardzo podatny na kontuzje i zatrzymał się w rozwoju dawno temu. Miewa pojedyncze przebłyski, ale to zdecydowanie za mało by móc nazwać go klasowym skrzydłowym. Jeśli tylko znajdzie się naiwniak, który byłby skłonny zapłacić za niego przyzwoite pieniądze należy go sprzedać bez chwili namysłu. Swoją drogą oprócz odejścia Flicka, które uważam za katastrofę, muszę przyznać, iż zarząd wraz z Salihamidziciem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy podjął kilka decyzji, które bardzo mi się podobały. Zatrudnienie Nagelsmanna - według mnie najlepszy z możliwych wyborów na miejsce Hansiego, wycofanie oferty kontraktu dla beznadziejnego Alaby - doskonałe posunięcie, wielkie wzmocnienie, transfer Upamecano - pozyskanie jednego z najbardziej perspektywicznych graczy na najbardziej tego wymagającą pozycję. Jeśli teraz dojdzie sprzedaż Comana, daję włodarzom i dyrektorowi sportowemu Bayernu kolejnego olbrzymiego plusa.
10.06.2021 13:12
5 goli w 37 spotkaniach! 13 w 98!!! Jedziesz Hasan, ten gość wart jest każdych pieniędzy!
08.06.2021 17:13
Przed Mundialem 2018 typowałem cztery drużyny jako faworytów (w kolejności): Francja, Belgia, Brazylia, Hiszpania. Francja wygrała, Belgia odpadła w półfinale z Francją (i zajęła ostatecznie 3. miejsce), Brazylia odpadła w ćwierćfinale z Belgią, a jedynie Hiszpania mnie rozczarowała. Obecnie do ścisłego grona kandydatów do tryumfu zaliczam te same reprezentacje - Francja, Hiszpania, Belgia. Nieco niżej oceniam szanse Anglików i Holendrów a w trzecim rzędzie najsilniejszych reprezentacji ustawiłbym Portugalczyków, Włochów i być może Chorwatów.
"Nie lepiej wyglądają natomiast pojedynki stoperów FCB z dryblującymi rywalami w obecnym sezonie ligowym. Najczęściej występująca para stoperów (Boateng-Alaba) wygrali ledwie 10 na 44 takich prób! Szczególnie źle prezentuje się w tym elemencie Alaba, który tylko 2 razy wygrał takie starcie, a został pokonany aż 19 razy!"
Nie wiem na jakim etapie sezonu to było odnotowane, ale 9,5% skuteczności odbioru w Bundeslidze grając na Augsburgi, Mainze i Bielefeldy to wyjątkowy wyczyn. Myślę, że przeciętny obrońca z drugiej ligi polskiej jakimś fuksem wygrałby te 2 na 21 pojedynków.
05.06.2021 16:30
Nauczony przykrym doświadczeniem jak czytam, że "Salihamidzic monitoruje rynek i sprawdza, gdzie potrzebujemy jeszcze wzmocnień" to już mam wizję nadchodzącej katastrofy...
05.06.2021 16:12
Jest taka wolnorynkowa zasada, iż coś jest warte dokładnie tyle, ile ktoś jest w stanie za to zapłacić. Uważam, że Coman (podobnie jak Alaba) ma pełne prawo wyceniać swoje usługi na ile chce. Zadaniem strony Bayernu jest odnieść się do jego oczekiwań i zaakceptować je lub odrzucić. Pisałem już wcześniej, iż dla mnie to grajek za 6 mln na rok. Zarząd jest skłonny dać mu więcej. OK. Natomiast należą się wielkie brawa dla naszych włodarzy, którzy odrzucili absurdalne żądania pazernego Dawidka i wycofali ofertę kontraktu. Gdyby ulegli, teraz każdy kolejny piłkarz byłby w komfortowej sytuacji negocjacyjnej i mógł dowolnie "licytować w górę". A tak to taki Coman musi się zastanowić czy nie zbliżyć swoich oczekiwań do realiów, ponieważ nie ma pewności, że nową umowę w ogóle dostanie. Są zawodnicy, którym trzeba iść na rękę i nawet można trochę przepłacić, gdyż na boisku oferują trudną do zastąpienia jakość. Ani Coman ani Alaba nie są nawet blisko tej klasy piłkarzy.
05.06.2021 09:00
Gość grając na poziomie polskiej drugiej ligi miał pewne miejsce w pierwszym składzie... Były mecze, w których Flick nawet przesuwał go na jego ulubiony środek pomocy. Bayern wywindował go do statusu międzynarodowej gwiazdy (którą od 6-7 lat nie był) i zagwarantował warunki do sięgania po trofea. Nie no skąd, nie chodziło o pieniądze.
Paradoksalnie cieszę się, że Dawidek wystosował tak absurdalne żądania finansowe. Gdyby dogadał się z klubem w sprawie kontraktu, musiałbym patrzeć na jego grę w koszulce Bayernu przez kilka kolejnych sezonów. Rany, jak dobrze, że już go nie ma!
04.06.2021 17:49
@admin tak, ponieważ @dzojko rzucił w komentarzu informację o negocjacjach w sprawie kontraktu Comana i zaczęliśmy o tym rozmawiać. Możemy?
Edytowano : 2021-06-04 12:25:39
@FanGraczyBayern
Dokładnie.
04.06.2021 12:24
Prawdopodobnie Salihamidzic ma jakąś zapętloną kompilację najlepszych zagrań Odoi'a z youtube'a i na jej podstawie od 3 lat próbuje go ściągnąć do Bayernu. Oby nikt mu nie pokazał "the best of Turbo-Grosik - amazing goals and skills".
04.06.2021 12:22
@hoven
No właśnie tego się obawiam. Rok temu całej Europie się zdawało, że Alaba to super piłkarz po świetnym sezonie (jak ktoś regularnie oglądał mecze Bayernu doskonale wiedział, iż jedno i drugie to nieprawda). Gdyby sprawa kontraktu była wcześniej wyjaśniona, można było wcisnąć go jakimś naiwniakom za naprawdę duże pieniądze. Teraz podobnie może być z Comanem, który nadal powszechnie uchodzi za o niebo lepszego piłkarza niż jest w rzeczywistości. O żałosnej niekompetencji Salihamidzicia nie będę już się rozwodzić, ponieważ w tym przypadku czyny mówią same za siebie. I to aż nazbyt dobitnie.
04.06.2021 12:01
W kwestii tego co napisał @dzojko . A zatem Coman zarabia 12 mln, a chce 20. No po prostu fantastycznie. Dla mnie to grajek za 6 mln na rok. Maks. Serio. Od kilku lat się nie rozwija, jest strasznie podatny na kontuzje, ma koszmarne braki techniczne (jego dośrodkowania to taki nasz wewnętrzny żart), jest potwornie nieefektywny i chimeryczny a jego przydatność dla drużyny sprowadza się do pojedynczych przebłysków na przestrzeni całego sezonu. Wprawdzie przez ostatni rok nie grał gorzej od Sane i Gnabry'ego, ale to bardziej wina ich beznadziejnej dyspozycji niż postępu u Francuza. Różnica polega na tym, iż w tych gościach coś chyba jeszcze jest - Serge był jednym z kluczowych piłkarzy dla wygrania LM, w niektórych ważnych spotkaniach ciągnąc zespół w pojedynkę, Leroy przed kontuzją zaliczał udane sezony w najsilniejszej lidze świata. W Comanie nie ma nic. Na szczęście jest sporo szansa na znalezienie frajerów, którzy o tym nie wiedzą. Sprzedać jak najszybciej i poszukać jakiegoś solidnego, doświadczonego piłkarza do rotacji. A Gnabry i Sane niech się wezmą do roboty, bo niewykluczone, iż w następnym sezonie pierwszym wyborem na skrzydło będzie Musiala.
04.06.2021 09:11
@tapczan
"Niebycie" było przenośnią braku ładu, składu i pomysłu pod wodzą wypalonego trenera, który nie wie jak dotrzeć do zawodników z którymi nie ma już chemii. Nie chodziło o stan egzystencji.
03.06.2021 12:54
Niemieckiej drużyny narodowej nie ma. Jest grupa klasowych graczy, choć w większości mających za sobą przeciętne sezony, którzy wychodzą razem na boisko i tyle. Loew nagle, gdy zauważył, że wszystko stoi w płomieniach i na ME szykuje się historyczna kompromitacja, sięga po zawodników, z których zrezygnował dawno temu i którzy są kompletnie niezgrani z kolegami z kadry. Od kilku lat miesza ustawienie, wymienia piłkarzy i nadal nie może się zdecydować, którzy gracze mają być tymi podstawowymi, a którzy mają uzupełniać skład. Uważam Joachima za wybitnego trenera, ale jego koncepcja skończyła się kilka lat temu i odchodzi o jeden wielki międzynarodowy turniej za późno. Zaryzykuję stwierdzenie, iż szanse Niemców na dobry wynik na Euro nie są większe niż Polaków.
03.06.2021 09:47
Alaba nie zgrał chyba wcale na boku obrony, a jako stoper prezentował się całkowicie fatalnie... Rzeczywistość potrafi nas zadziwiać każdego dnia...
02.06.2021 17:40
Zazwyczaj na okres transferowy oczekiwało się z nadzieją i lekką ekscytacją. Niestety po poprzednim letnim okienku aż strach myśleć, co się może w tym roku odhasanić...
02.06.2021 09:18
@misza
Jeśli miał na myśli Dietera, to już w ogóle inna sprawa. Ja głównie czepiłem się słowa "obiektywnie" i chciałem podkreślić, iż wiedza na jakiś temat nie jest w żadnym wypadku tożsama z obiektywizmem. Ostatecznie jest tak jak piszesz - już wszystko jasne.
01.06.2021 16:54
@misza
Aaa, już chyba wiem! Uznałem, że @tapczan pisze zarówno o zarządzie, jak i osobach wcześniej związanych z Bayernem:
"Mamy "obrońców i wyznawców Hasana" w takich osobach jak Sammer, Hoeness czy właśnie Magath"
Hoeness rzecz jasna jest w zarządzie, a słowa popierające Salihamidzicia wyrażali wcześniej także ludzie nadal pracujący w Bayernie. Chyba stąd to nieporozumienie. I być może faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie.
01.06.2021 16:43
Pomimo nielicznych błędów, jakie zostały popełnione, trudno chyba wyobrazić sobie lepszy zarząd na przestrzeni ostatnich dekad. Działacze Bayernu musieli rywalizować z zadłużonymi, poprzepłacanymi Realem i barceloną, angielskimi potentatami praw telewizyjnych i klubami-zabawkami szejków oraz miliarderów i absolutnie nie muszą się wstydzić rezultatów tych konfrontacji na przestrzeni wielu lat. Jedyna ewentualnie pozytywna rzecz nadchodzącej zmiany, to może fakt, iż nowi włodarze mogą podejść do niektórych aspektów działalności klubu z bardziej otwartą głową. To, co świetnie działało w latach 70. nie musi sprawdzać się w latach 90., a to, co przynosiło sukcesy zaraz po roku 2000 nie musi być równie skuteczne 20 lat później. Rozsądna strategia rozwoju drużyny jest ważna, ale równie ważne jest dostosowywanie jej kierunku do czasów, w jakich się funkcjonuje. Oczywiście jeśli w zaczynającej się dekadzie mielibyśmy powtórzyć sukcesy z tej minionej, brałbym taki wynik w ciemno.
01.06.2021 16:31
@misza
Nie, ale zarzucałeś kibicom brak obiektywizmu. Otóż ja w kontrze napisałem, iż ich opinia jest bardziej OBIEKTYWNA niż zarządu. Zdanie zarządu jest - jak podkreślałem - bardziej rzeczowe, profesjonalne, merytoryczne (co nie oznacza, że słuszne). I będę uważał, że Salihamidzic fatalnie wykonuje swoją pracę, dopóki nie zapoznam się w jakimiś, dosłownie jakimikolwiek przesłankami, iż jest inaczej. Lista jego błędów, niepowodzeń i kompromitacji jest długa i moim zdaniem kompletnie dyskwalifikującą. Argument, że chce go zarząd jest oczywiście jakimś argumentem, ale można go łatwo obalić stwierdzając, że włodarze przecież nie muszą mieć zawsze racji. Były wszak złe decyzje transferowe, zatrudnianie niewłaściwych trenerów, podpisywanie nie najlepszych kontraktów. Pisałem już sto razy, że Bayern Monachium robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze, 4% rzeczy źle i 1% rzeczy bardzo źle i do tego ostatniego zalicza się utrzymywanie Salihamidzicia na stanowisku dyrektora sportowego.
Edytowano : 2021-06-01 16:19:15
*nie zapoznam się z jakimiś
*kompletnie dyskwalifikująca
01.06.2021 16:17
@Edmund
Przeczytaj kontekst mojej wypowiedzi. Odnosiłem się do komentarza @Gladius , w którym zestawił "przyznanie się do błędu" zarządu Bayernu w kluczowej dla klubu decyzji z "przyznaniem się do błędu" jednego z kilkudziesięciu tysięcy, którzy w internecie wyrazili swoją krytyczną opinię. I nie ma tu żadnej różnicy, czy byłoby ich 7000 czy 7 milionów. Zgadzam się, że ta liczba nie jest jakoś imponująca, ale nie o to w moim wpisie chodziło.
@misza
Opinia zarządu nie jest bardziej obiektywna. Możesz napisać, że jest bardziej merytoryczna, fachowa, poparta większą ilością informacji. Jednak bardziej OBIEKTYWNA jest opinia kibiców. Oni nie mają powodów, by Salihamidzicia lubić bądź nie (a wręcz wyjściowo pewnie raczej go lubili przez sentyment związany z jego karierą piłkarską). Na podstawie dostępnych danych uważają go za złego dyrektora sportowego i swoje zdanie wyrażają. W przypadku członków zarządu nie mamy to czynienia z pełnym obiektywizmem, ponieważ po pierwsze - to oni podjęli decyzję o nadaniu mu tej funkcji, więc częściowo są odpowiedzialni za jego poczynania, a po drugie to ich kolega.
@Gladius
Złapałbym się za głowę ponownie, ale opadły mi ręce. Naprawdę nie wiem, przyjacielu, co Ci napisać. Chyba tylko, że Cię pozdrawiam i życzę miłego dnia...
01.06.2021 15:28
Magath nie musi mieć interesu we wspieraniu zarządu Bayernu. Wystarczy, że jest "ekspertem" obracającym się w środowisku niemieckiego futbolu i wie "co wypada powiedzieć".
@Gladius
Trochę się za głowę złapałem. Petycję przeciw Salihamidziciowi podpisało 72 tys. internautów, o jakim przyznawaniu się do błędu w ich wypadku w ogóle mówisz? I niby czemu mieliby tego tak zażarcie bronić? Zależy od tego ich praca albo reputacja? Zresztą gdyby nawet, to jest różnica pomiędzy przyznaniem się do błędu przez Karl-Heinza Rummenigge, prezesa zarządu Bayernu Monachium, iż zatrudnił na arcyważnym stanowisku człowieka niekompetentnego, który przez swoją nieudolność zaszkodził klubowi, a przyznaniem się do błędu przez Hansa Berga, pracownika kwiaciarni z bawarskiej wioski, że pod nickiem hans123 skrytykował niesłusznie kogoś w internecie.
@tapczan
Wiedzę, że tak trochę w rozkroku stoisz. Z jednej strony zgadzasz się z opinią, iż Salihamidzic nie jest najwłaściwszą osobą do sprawowania funkcji dyrektora sportowego Bayernu - wszak oczekujesz newsa o zakończeniu z nim współpracy, a z drugiej przyznajesz zarządowi, który go popiera, więcej racji niż kibicom, którzy go krytykują i chcą jego zwolnienia (a jesteś jednym z nich!). Odwagi. Żaden człowiek nie jest nieomylny, nawet jak pracuje w zarządzie Bayernu Monachium. Włodarze też mogą błędnie oceniać działania swojego pracownika i utrzymywać go na stanowisku pomimo fatalnego wywiązywania się ze swoich obowiązków. Zresztą podejrzewam (dla wojowników o prawdę, z miszą na czele - podejrzewam, nie mam pewności), iż większość ludzi w Bayernie ślepa nie jest i zdaje sobie sprawę, że postawiła na złego konia, ale po pierwsze to "nasz Hasan", a po drugie zawsze można iść w zaparte i udawać, że wszystko jest cudownie, póki drużyna się dobrze prezentuje.
31.05.2021 23:29
@tapczan
Zdecydowanie bardziej obiektywna jest opinia kibiców w internecie. Dla zarządu Bayernu Salihamidzic to "swój człowiek", a do tego zwalniając go przyznaliby się poniekąd to trwania w błędzie. Będą go bronić wszelkimi sposobami tak długo, jak to tylko możliwe. Zresztą mają Magatha i jemu podobnych do wtórowania.
31.05.2021 16:33
Wahałem się pomiędzy średni a kiepski, ostatecznie decydując się na tę pierwszą opcję. Już w momencie zamknięcia okienka transferowego po krótkim przeanalizowaniu kadry nie spodziewałem się fajerwerków. Biedy Flick nie miał z czego rzeźbić.
30.05.2021 22:24
@tapczan
W 2019 roku chciałem dać za niego 130 mln. To talent generacyjny, na poziomie Neymara. Pisząc o zatrzymaniu w rozwoju nie mam na myśli jedynie tego roku w Chelsea, ale i ostatniego w Bayerze, kiedy trudno było się doszukiwać jakichkolwiek postępów w jego grze. Był zresztą krytykowany za podejście do treningów, bez których - co oczywiste - ciężko podnosić swoje umiejętności. Wciąż jest młody, jeśli tylko będzie chciał, może powrócić na właściwe tory i stać się wielkim piłkarzem. I wówczas tak, będziemy go żałowali i to potwornie.
29.05.2021 22:08
Havertz zatrzymał się w rozwoju, zaliczył słaby sezon, był bliski statusu transferowego niewypału, a teraz strzela gola w finale Ligi Mistrzów. Przyszłość pokaże, czy tak jak w przypadku Comana było to tylko ziarnko, które trafiło się ślepej kurze, czy Kai weźmie się wreszcie to roboty i stanie się piłkarzem na miarę swojego talentu.
29.05.2021 21:55
Jeśli tylko pojawiłaby się szansa na dostanie za niego w miarę przyzwoitych pieniędzy trzeba sprzedać go bez chwili wahania. Jeżeli takiej sposobności nie będzie, należy przedłużyć z nim kontrakt wyłącznie na warunkach Bayernu.
29.05.2021 13:09
To może być nasze największe wzmocnienie na przyszły sezon. Gdyby nie jego tragiczna gra w obronie i gole tracone po jego rażących błędach, wygrywalibyśmy znacznie więcej meczów bez konieczności angażowania pełni sił podstawowych piłkarzy. Od kilku miesięcy nie mogłem się doczekać, aż Alaba wreszcie przestanie być zawodnikiem Bayernu, a zarządowi należą się wielkie gratulacje za wycofanie oferty kontraktu w reakcji na jego absurdalne żądania finansowe.
29.05.2021 08:48
Umarłbym ze zdziwienia, gdyby ktokolwiek z czołówki nie chciał Flicka. Wybitny trener, wygrał wszystko, napisał jedną z najpiękniejszych historii w dziejach futbolu. Nie mogę odżałować decyzji, które podjęto w zarządzie Bayernu.
26.05.2021 20:45
Flick odszedł z klubu, ponieważ w perspektywie długoterminowej nie odpowiadały mu warunki pracy, jakie zostały mu zaoferowane, a atrakcyjna alternatywa zatrudnienia ułatwiła mu podjęcie decyzji. Absolutnie mu się dziwię, będąc na jego miejscu zrobiłbym dokładnie to samo.
22.05.2021 20:09
Sądzę, że Kimmich może mieć rację. Poprzedni rekord, ustanowiony w czasach, w których nie było obrony, przetrwał 49 lat. Prawie pół wieku. To, co w tym sezonie zrobił Lewandowski, to absolutny fenomen. Ciężko będzie choćby zbliżyć się do takiego rezultatu.
22.05.2021 20:06
Pragnę wyrazić swoje szczęście z powodu rekordu Lewandowskiego, wygrania Bundesligi i odejścia Alaby.
Będę dobrze wspominał Boatenga i Martineza, ale ich czas w Bayernie dobiegł końca i pozostaje życzyć im powodzenia w dalszej sportowej karierze.
I na koniec pragnę wyrazić swój żal, złość, ból i smutek z powodu pożegnania wybitnego trenera Hansiego Flicka oraz pozostania w klubie nieudacznika i szkodnika Salihamidzicia.
22.05.2021 18:40
ROBERT LEWANDOWSKI POBIJA REKORD GERDA MULLERA!!!
22.05.2021 17:39
Po raz tysięczny piszę, iż nie należy przykładać większej wagi do tego, co sportowcy mówią w oficjalnych wypowiedziach. Nie zmienia to faktu, iż gołym okiem widać, że Hansi "złapał chemię" z zespołem. To bardzo ważny aspekt pracy trenera, a wcale nie taki oczywisty - wybitni, doświadczeni szkoleniowcy niejednokrotnie nie radzili sobie w konkretnych drużynach, gdyż dany układ trener - zawodnicy w jakiś powodów nie był w stanie zafunkcjonować. Flick to facet "skrojony na Bayern". Objął zespół w bardzo trudnym momencie i wygrał z nim wszystko co było do wygrania. Pod jego ręką kilku piłkarzy niezwykle się rozwinęło, odbudował weteranów, których spisywano już na straty. Po całej sytuacji z Hansim moja ocena działań, decyzji i kompetencji zarządu Bayernu uległa znacznemu pogorszeniu.
21.05.2021 06:20
@Skobry @vaterland
Dokładnie jest tak, jak piszecie Panowie - dobry występ reprezentacji Niemiec na Euro należałoby rozpatrywać w kategoriach pozytywnego zaskoczenia. Od kilka lat nic w grze tej drużyny nie pozwala zakładać, że jest choćby blisko światowej czołówki. I ponownie tak, chodzi o Loewa. Sam skład mają bardzo dobry. Problemem jest to, iż ci piłkarze nie tworzą zespołu. Powołanie Mullera niczego nie zmienia.
20.05.2021 05:55
@Pir5
Półfinał?! Niemcy nie wyjdą z grupy. Ta reprezentacja to zgliszcza drużyny, gra fatalnie, zalicza historyczne kompromitacje (mecze z Hiszpanią czy Macedonią) i nie istnieją jakiekolwiek przesłanki by myśleć, iż coś może zmienić się na lepsze w ciągu kilku tygodni jakie zostały do mistrzostw. Formuła Loewa się wyczerpała, Jogi odchodzi o jeden turniej za późno.
19.05.2021 14:25
Czyli z Bayernu robi się klub, w którym trenerowi mówi się "bierz co dajemy i stul dziób". Dramat.
19.05.2021 09:40
@Arkady142
Dokładnie, pełna zgoda.
15.05.2021 14:31
Ciekawe czy gdyby współczesny Bayern wygrał Ligę Mistrzów 3 razy z rzędu to któryś z piłkarzy z lat 70. sugerowałby odpuszczenie czwartego kolejnego tryumfu, by przypadkiem ich rekord nie został pobity...
15.05.2021 13:44
@Arkady142
Nie czytałem tego! Ale masz rację, to jest jeszcze głupsze! Wyobrażam sobie sytuację, w której Flick wystawia Roberta do składu, Polak podczas meczu dostaje podanie na "sam na sam", mija bramkarza, a następnie z dobroci serca i ku czci Gerda Mullera celowo nie trafia w bramkę. Po prostu cudowny człowiek, prawdziwy, profesjonalny sportowiec!
15.05.2021 13:36
Dawno głupszej wypowiedzi nie czytałem. W sporcie chodzi o to by w czystej, uczciwej rywalizacji być najlepszym jak to tylko możliwe. Co to w ogóle za myślenie, że pobicie jakiegoś rekordu z lat 70. miałoby być "niemiłe"? Przecież on to robi przede wszystkim dla Bayernu. A gdyby dalej trwała walka o mistrzostwo? Wtedy "wolno byłoby" Robertowi strzelać kolejne bramki?
15.05.2021 13:00
@Edmund
Nie do końca. Nigdy się nie dowiemy "co by było gdyby". Pisałem już jednak, iż fakt, że następcą Flicka został Nagelsmann w istotny sposób koi mój ból. Uważam, że to najlepsza z dostępnych alternatyw. Skoro już nie możemy mieć Hansiego, dobrze że przychodzi właśnie Julian. Generalnie mam dużą nadzieję na liczne sukcesy w najbliższych sezonach. Pomimo Salihamidzicia.
13.05.2021 20:39
@Edmund
Nigdy nie negowałem, że zarząd działa dla dobra klubu. Przeciwnie, wielokrotnie pisałem, iż Bayern jest jednym z najlepiej prowadzonych instytucji sportowych na świecie. Przyklaskiwałem licznym decyzjom włodarzy od ponad 20 lat. Jednak nikt nie jest nieomylny, każdy popełnia błędy. Gdyby jakiś klub był zarządzany absolutnie perfekcyjnie (same trafione transfery, ani jednego złego kontraktu, idealny dobór sztabu szkoleniowego), wygrywałby Ligę Mistrzów co roku (lub prawie co roku, ponieważ w sporcie zawsze występuje element losowości). Dlaczego zatem pomimo tak dobrych doświadczeń z zarządem Bayernu nie popieram ich decyzji w kwestii Salihamidzicia? Ponieważ do tej pory nie zaistniała żadna merytoryczna przesłanka, jakikolwiek logiczny, rzeczowy argument, który by mi taki wybór uzasadniał. Po prostu nie znam takiego. Z kolei lista jego błędów, niepowodzeń, złych posunięć i zwykłych, głupich wpadek jest długa i w mojej opinii kompletnie dyskwalifikująca. Dla mnie stwierdzenie, iż "chce go zarząd" jest absolutnie niewystarczające. Z kolei osiągnięcia Flicka, który przejął zespół w bardzo trudnym momencie, a następnie napisał jedną z najwspanialszych historii w dziejach futbolu są niepodważalne. Dlatego, powtarzam, dla dobra klubu powinno się zrobić wszystko co możliwe by zatrzymać Hansiego, jednocześnie zwalniając Salihamidzicia.
13.05.2021 20:19
@Edmund
Wiesz, dokumentów nie widziałem. Podobała mi się sama formuła, system rozgrywek, który uważałem za znacznie atrakcyjniejszy od tego obowiązującego w Lidze Mistrzów. Zawiodła organizacja i profesjonalizm działaczy klubów. Ja w każdym razie żałuję, że SL nie wystartowała.
13.05.2021 19:35
@Edmund
Byłem zwolennikiem formuły Superligi i dalej jestem. To nie ma nic do rzeczy. Być może gdyby Bayern, PSG i Borussia nie storpedowały projektu SL włodarzom innych klubów nie brakłoby konsekwencji. A dyskusji na temat Salihamidzicia nie będę zaczynał, ponieważ ani razu na stronie nie doświadczyłem żadnej dyskusji. Nie przeczytałem ani jednego merytorycznego argumentu, dla którego powinien on pełnić funkcję dyrektora sportowego. A biorąc pod uwagę kwestię Flicka dochodzi kolejny istotny aspekt. Hansi potwierdził, że jest w stanie zdobywać trofea z Bayernem. Po raz kolejny powtarzam - liczy się dobro klubu. Jego rozwój sportowy i sukcesy.
13.05.2021 18:57
@Edmund
Owszem, pewności nie ma. Mamy tu do czynienia z ciekawą sytuacją. Ja za priorytet uznaję dobro klubu. Oba przedstawione przeze mnie warunki - uzupełnienie kadry o wartościowych zmienników i zwolnienie Salihamidzicia są same w sobie korzystne dla Bayernu, niezależnie od sprawy sprawy Flicka. Można było zaproponować Hansiemu taki "pakiet" i przedyskutować z nim wizję rozwoju drużyny pod jego wodzą. Uważam, że szanse byłyby spore. Ponownie z korzyścią dla klubu.
13.05.2021 18:27
@Edmund
Nie, mam na myśli całą sytuację trwającą od początku sezonu. Przeprowadzenie kilku transferów, o które prosił, wywalenie Salihamidzicia na zbity pysk i sądzę, iż udałoby się namówić Flicka do kontynouwania pracy w Bayernie.
13.05.2021 18:03
Każdy chce Flicka, ponieważ to znakomity trener. Mieliśmy w Monachium prawdziwy skarb, który z winy zarządu wypuściliśmy z rąk.
13.05.2021 15:35
@Edmund
Liczyłem dwa razy, chyba się nie pomyliłem. A kto pisze, że Bayern jest źle zarządzany? Ja od dawna twierdzę, iż Bayern jest zarządzany znakomicie. Zarząd robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze, 4% rzeczy źle i 1% rzeczy bardzo źle. Gdyby robił 100% rzeczy doskonale, mielibyśmy 6-7 wygranych w LM w ostatniej dekadzie a nie 2.
12.05.2021 13:22
To właśnie w rekordach jest najpiękniejsze - po latach znajduje się ktoś, kto jest w stanie ustanowić nowy. Przesuwa się granica ludzkich możliwości. Po tym jak Michael Johnson pobił w 1996 r. w Atlancie rekord świata w biegu na 200 m z czasem 19,32 sek., jego rywal Frank Fredericks przyznał, że nie spodziewał się, iż ktokolwiek będzie w stanie pobiec szybciej. A później pojawił się Usain Bolt, który przebiegł ten dystans w 19,19 sek. Pobicie osiągnięcia Mullera to wielka rzecz i możemy się tylko cieszyć, iż bliski tego jest nasz rodak.
12.05.2021 11:24
@miroslawBayern @WayeThe
Dobrze, zatem żeby nie pozostawić najmniejszych wątpliwości - Premier League jest znacznie silniejsza od Bundesligi, a Bayern jest jedyną niemiecką drużyną konsekwentnie utrzymującą się w europejskiej czołówce. Nigdy tego nie negowałem. Z mojego zestawienia wynika jedynie, iż Bayern bardzo regularnie "punktuje" dla Ligi Niemieckiej i niemal co sezon dochodzi do końcowych faz Ligi Mistrzów.
12.05.2021 11:06
@WayeThe
Nie no oczywiście, że nie ma co porównywać Bundesligi do Premier League i doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Zresztą napisałem, iż zaczynając moje obliczenia byłem pewien, iż przewaga Ligi Angielskiej jest gigantyczna. Wyniki tego zestawienia bardzo mnie zaskoczyły - ale to pokazuje jak silną lokomotywą dla Ligi Niemieckiej jest Bayern i jak konsekwentnie Bawarczycy utrzymywali się w ścisłej czołówce w ostatnich 10 latach.
12.05.2021 10:13
Zadałem sobie trud by policzyć występy w Lidze Mistrzów zespołów niemieckich i angielskich w minionej dekadzie, by udowodnić, że w zasadzie nie ma czego porównywać. Ku memu zdziwieniu:
Półfinały:
Niemcy - 10
Anglia - 7
Finały:
Niemcy - 4
Anglia - 5
Zwycięstwa:
Niemcy - 2
Anglia - 2
Bundesligę rzecz jasna ciągnie Bayern, ale ciągnie potężnie. W tym roku finał LM jest wewnętrzną sprawą Anglików, więc odskoczą. Do tego w Lidze Europy kluby z Premier League prezentują się znacznie lepiej.
Edytowano : 2021-05-12 09:35:44
Przez minioną dekadę rozumiem sezony od 2010/11 do 2019/20.
12.05.2021 09:33
Bez znaczenia. Niemcy Loewa to wrak jako całość, obecność Mullera nic nie zmieni. Nie widzę dla nich szans na Mistrzostwach Europy, nie sądzę by byli w stanie wyjść z grupy. Muszą czekać na nowe rozdanie z nowym selekcjonerem. I chyba wszyscy spodziewamy się kto nim będzie.
11.05.2021 10:56
@tapczan
Tylko jedno drugiemu nie zaprzecza. Wymagania Flicka nie były jakieś wygórowane. Prosił o kilku piłkarzy, nie będących żadnymi gwiazdami światowego futbolu, a jedynie zwykłym uzupełnieniem składu. Heynckes dostał swojego Martineza, Guardiola otrzymał Thiago. Zatem spełnienie próśb Hansiego nie byłoby żadnym złamaniem Świętego Kodeksu Bayernu Monachium. Zresztą, jak to mówią, im dalej w las, tym więcej drzew. Pracując dłużej w klubie pewne rzeczy być może zaczęły mu się coraz mniej podobać. Nie wierzę, iż gdy jako asystent dostał ofertę zostania pierwszym trenerem miał wątpliwości typu "jak mi się będzie współpracowało z Salihamidziciem...".
11.05.2021 10:23
@Edmund
Tego nie wiesz. Nie wiadomo dokładnie co się działo w jego głowie. Ja uważam, iż Flick nie widział swojego miejsca w warunkach, w jakich funkcjonuje Bayern i dlatego odszedł. A perspektywa przejęcia reprezentacji z pewnością ułatwiła mu podjęcie tej decyzji.
11.05.2021 09:44
Życzę mu powodzenia i po raz tysiąc pięćsetny wyrażam ubolewanie, iż jego przygoda z Bayernem w ten sposób się zakończyła.
11.05.2021 09:01
Nie ma lepszych i gorszych ustawień. Nie ma lepszych i gorszych stylów gry. Są systemy lepiej i gorzej wykorzystujące umiejętności poszczególnych piłkarzy oraz potencjał drużyny jako całości. Jest też lepsza i gorsza egzekucja danej taktyki.
09.05.2021 18:25
@tapczan
Dokładnie. Jestem niemal pewien, że gdyby nie Salihamidzic to Hansi w ogóle nie chciałby odchodzić z Bayernu.
Co za absurd! Przecież wiadomo doskonale, że po kupnie Upamecano Bayern nie stać na wydatek rzędu 30 mln za jednego piłkarza. Trzeba skupić się na poszukiwaniu graczy za 8-9 mln jak Sarr czy Roca, wolnych transferach jak Choupo-Moting czy Richards oraz wypożyczeniach jak Costa.
11.07.2021 16:38
Ja bym za te 40 mln jeszcze dziś zapakował go pięknie i wysłał do Liverpoolu przesyłką poleconą...
03.07.2021 16:25
Ta biedna, zadłużona, będąca w kryzysie Barcelona sezon temu sprzątnęła nam sprzed nosa Desta, na którego nasi włodarze byli napaleni jak szczerbaty na suchary, w tym roku podpisała Depaya i wkrótce najprawdopodobniej mimo wcześniejszych niesnasek przedłuży Messiego, któremu zapewne nie będzie płacić orzechami. Nie chodzi o to, by brać kredyt, tylko o to, by nie wykluczać takiej możliwości. Jeśli na rynku pojawia się talent generacyjny, mogący na lata wznieść drużynę o poziom wyżej (za takiego uważam Haalanda), to można chociaż rozważyć, czy takiego transferu nie potraktować jak inwestycję zarówno pod względem sportowym, jak i - długoterminowo - finansowym. W takiej sytuacji wzięcie kredytu nie wydaje się decyzją, którą z góry należy odrzucić.
03.07.2021 15:49
@hoven
To prawda, że Hoeness miał swoje poważne wpadki i szereg zachowań, które delikatnie mówiąc chluby mu nie przyniosły. Patrzyłbym na to przez palce, gdyby w aspekcie zarządzania klubem potrafił być "na bieżąco". Niestety w niektórych swoich działaniach demonstruje strasznie zabetonowany sposób myślenia.
03.07.2021 11:03
Jak to? Przecież Hainer mówił, że "siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia". Teraz się okazuje, iż nie ma dla nich przyszłości w Bayernie?
03.07.2021 10:40
@hoven
Moim zdaniem przedstawiłeś dość trafną analizę sytuacji klubu na przestrzeni ostatnich lat. Moja teza brzmi, iż Bayern wygrywał trofea dzięki Flickowi i pomimo Salihamidzicia. W minionych rozgrywkach niestety nawet Hansi nie był w stanie uporać się z osłabioną kadrą w przeładowym sezonie, za co odpowiedzialny jest nieudolny dyrektor sportowy.
Miałbym pewne osobiste uwagi. Nie uważam, by Hoeness był osobą niekompletną lub wykazywał złą wolę. Wydaje mi się, iż jego problemem jest pewien brak elastyczności myślenia i zbyt duża wiara we własną nieomylność i wypróbowane koncepcje. Trudno mu zrozumieć, iż coś, co świetnie działało w latach 90. po ponad dwóch dekadach może sprawdzać się znacznie gorzej. Gdy Uli był piłkarzem, można było wygrywać Puchar Europy samymi graczami krajowymi, głównie wychowankami. Na przełomie tysiącleci wystarczali systematycznie ściągani czołowi gracze Bundesligi. Po 2010 roku do odnoszenia dalszych sukcesów konieczne było sięganie po międzynarodowe gwiazdy jak Robben i Ribery. Dziś po kilkadziesiąt milionów za jednego piłkarza płacą nawet przeciętne kluby z Premier League. Niestety, jeśli się kieruje dużą firmą czy organizacją trzeba swoje działania na bieżąco dostosowywać do obowiązujących na rynku realiów. Uli utkwił trochę w przeszłości. Rozumiem, że Hasan to "nasz człowiek", ale to nie jest powód by przymykać oczy na jego rażącą niekompetencję we wszystkich aspektach jego pracy. Generalnie Bayern Monachium wciąż funkcjonuje świetnie, ale jeśli się chce regularnie walczyć o najwyższe laury w europejskim futbolu trzeba optymalizować swoje decyzje we wszystkich obszarach działalności klubu. Konkurencja nie śpi.
03.07.2021 10:33
Stwierdziłbym, że ten człowiek jest coraz bardziej oderwany od rzeczywistości, ale znacznie bardziej prawdopodobne jest, iż doskonale zdaje sobie sprawę z obecnej sytuacji. Napiszę, że po prostu politykuje, gdyż nie chcę korzystać ze słowa "propaganda".
01.07.2021 12:33
Comanowi podziękować. Kimmichowi i Goretzce płakać i płacić, ponieważ obaj są warci kontraktów 20+ mln.
30.06.2021 23:13
Nie dawałem Niemcom szans na wyjście z grupy. Jeden nadspodziewanie dobry mecz z Portugalią sprawił, że zagrali w fazie pucharowej. W zasadzie jednak to co myślałem o tej drużynie się potwierdziło - formuła Loewa się wyczerpała. Mieliśmy zbiór jednostek a nie zespół z prawdziwego zdarzenia. Teraz czeka ich nowe rozdanie z Flickiem, ale jestem przekonany, że Hansi będzie miał ogrom pracy - jest masę rzeczy do naprawienia. Jedno na co chciałbym na świeżo zwrócić uwagę to pozycja Kimmicha. Joshua traci bardzo dużo kiedy nie może operować w środku pola, dyktować tempa i organizować akcji. Oczywiście potrafi zagrać na prawej, ale Kimmich na prawej to 1/4 Kimmicha.
29.06.2021 20:07
Całkowicie przeciętny gość, zupełnie zbędny. Sprzedać i zapomnieć.
28.06.2021 23:52
Siedmiu graczy wróciło z wypożyczenia. Siedmiu graczy. Może od razu przesunąć do pierwszej drużyny Bayernu cały Bayern II, wszystkich juniorów i zawodniczki sekcji żeńskiej. Wtedy będzie nie siedmiu, a siedemdziesięciu siedmiu graczy i nie będzie trzeba robić żadnych transferów przez najbliższe 10 lat.
Rozumiem, że również "nie będzie już wielkich ambicji w przyszłym sezonie".
26.06.2021 23:11
Zgroza. Ja bym temu osobnikowi nie powierzył nawet koszenia murawy na Allianz Arenie w obawie, iż ktoś mógłby zabić się o wystającą kępkę trawy. Spartaczy wszystko czego by się dotknął. Coraz mniej optymistycznie patrzę na przyszłość Bayernu.
26.06.2021 22:56
Davidzie, cieszę się, iż spełniło się Twoje pragnienie i zostałeś piłkarzem wielkiego Realu Madryt!
24.06.2021 18:56
@seco555
Czytałem, iż na Węgrzech powstała ustawa ograniczająca homopropagandę w szkołach, na co w całym eurokołchozie odezwał się wrzask oburzenia, że to "wbrew unijnym wartościom".
24.06.2021 18:53
Powiem Wam Panowie, iż coraz mocniej przebija się do mojej świadomości, iż w kontekście przyszłego sezonu większe nadzieje wiążę z Musialą niż z Gnabry'm czy Sane (nie pisząc nawet o Comanie, z którym od dawna nie wiążę już żadnych nadziei).
24.06.2021 18:19
@misza
Bayernowi udało się pozyskać Daviesa i Musialę, ponieważ o nich nie było żadnej walki. Po prostu udało się wyszukać piłkarzy zdolniejszych niż się zapowiadali. W przypadku Bellinghama trzeba było stoczyć rywalizację z innym zainteresowanym klubem i tę walkę Bayern przegrał. Podobnie było z Destem, którego sprzątnęła nam sprzed nosa będąca w kryzysie Barcelona. Biorąc pod uwagę żenującą niekompetencję Salihamidzicia w ogóle mnie to nie dziwi.
23.06.2021 18:23
Aby wygrać walkę o jakiegokolwiek zdolnego piłkarza trzeba mieć sprawnego, obrotnego dyrektora sportowego. Dlatego Bayern przegrywa rywalizacje o kolejnych utalentowanych zawodników.
23.06.2021 09:27
@FanGraczyBayern
Barcelona w kryzysie rok temu wygrała rywalizację o Desta z będącym na szczycie Bayernem. Z jednej strony klub z Katalonii cały czas ma w sobie coś "magicznego", z drugiej Monachijczycy chyba trochę za często sami siebie na rynku transferowym ustawiają w roli kopciuszka i nie potrafią powalczyć o zawodników, którzy naprawdę są jak najbardziej w ich zasięgu.
20.06.2021 13:30
Nie sądzę by cokolwiek udało się z niego wykrzesać. Nigdy nie przekroczył poziomu przeciętności. Nie jest na tyle dobry by być pierwszym wchodzącym z ławki środkowym pomocnikiem. Moim zdaniem ta pozycja wymaga pilnego wzmocnienia.
20.06.2021 13:25
Tak, Niemcy zagrali jedno ze swoich najlepszych spotkań z ostatnich 5 lat. Umiejętności indywidualne są na miejscu, tylko do tej pory nie było drużyny. Pytanie czy to pojedynczy przebłysk czy początek tendencji wzrostowej.
20.06.2021 09:08
@Arkady142
Rzecz jasna nie jestem w stanie zweryfikować prawdziwości jego słów. Pisał np. o tym, że sytuację w Bayernie przegadał z Felixem Magathem. Często powoływał się na opinie ludzi z Bundesligi z bezpośrednich rozmów z nimi. Opowiadał jak kiedyś zdarzyło mu się wyskoczyć na piwo z Thomasem Mullerem. Zresztą o ile dobrze pamiętam tragikomiczny wydźwięk tamtego komentarza to chodziło w nim o to, że Tomek to prywatnie sympatyczny ziomek, ale do grania w piłkę nożną to on się nie nadaje.
19.06.2021 20:41
@Arkady142
Najśmieszniejsze jest to, iż ja nawet mu wierzyłem, że pracował jako dziennikarz i obracał się w piłkarskim świecie Bundesligi. Tyle tylko, iż był to wybitny przykład, jak posiadanie dużej ilości informacji nie musi w żadnym stopniu przekładać się na umiejętność wyciągania trafnych wniosków.
19.06.2021 20:27
@hoven
Wydaje mi się, iż zarówno o piłkarskiej doskonałości Rodrigueza, jak i trenerskim geniuszu Favre'a rozpisywał się ten sam osobnik, bodajże o nicku GraueEminenz czy coś takiego.
Niemcy bardzo pozytywnie mnie zaskoczyli. Zagrali 10 razy lepiej niż przypuszczałem, że są w stanie zagrać. Przede wszystkim tworzyli zespół, umiejętnie współpracowali, szukali swoich przewag na całym boisku. Wielkie słowa uznania dla piłkarzy Bayernu, którzy mają za sobą udane spotkanie. Co ciekawe, sytuacja w grupie robi się dla Niemców całkiem korzystna: muszą wygrać z Węgrami, a wówczas niezależnie od wyniku drugiego meczu mają zapewnione co najmniej drugie miejsce. Dziwi mnie słaba postawa Portugalii. Na papierze dysponują dość mocnym składem. Dziś jednak byli drużyną zdecydowanie gorszą i przegrali zasłużenie. Ostatnia kolejka będzie z pewnością pasjonująca.
19.06.2021 20:09
@hoven
Był też taki, który napisał bestsellerową dwunastotomową sagę o "absolutnej i niezaprzeczalnej wyższości James Rodrigueza nad Thomasem Mullerem".
19.06.2021 19:18
Nie no, akcja-marzenia. Muller to jest jednak instytucja w ofensywie.
19.06.2021 19:11
Jednym z problemów Niemców (oczywiście mają ich znacznie więcej) jest element, który trapi również Bayern - mają duże trudności z przechodzeniem z ofensywy do obrony. Przy dominującym stylu gry, opartym na konstruowaniu akcji pozycyjnych na połowie rywala z zaangażowaniem większej liczby zawodników, w sposób natualny tworzy się zagrożenie szybką kontrą przy ewentualnej stracie. Sprawny powrót do defensywy jest tu absolutnie kluczowy, a wymaga dobrej organizacji na poziomie całego zespołu oraz umiejętnej asekuracji. W Bayernie było to tyle trudniejsze, iż przez ostatnie dwa lata w środku obrony występował Alaba, czyli facet przegrywający niemal każdy pojedynek jeden na jeden w jakim przyszło mu brać udział. W reprezentacji Niemiec również jakiś wybitnych orłów wśród stoperów nie ma. Mnóstwo pracy czeka zarówno Nagelsmanna, jak i Flicka.
19.06.2021 18:58
Dla mnie zwycięstwo Niemców nad Portugalią i ich ewentualne wyjście z grupy byłoby niespodzianką. Niespodzianki w piłce nożnej, jak powszechnie wiadomo, się zdarzają. Tym niemniej na podstawie logicznych wniosków nie widać zbyt wielu przesłanek, które mogłyby przemawiać na korzyść drużyny Loewa.
19.06.2021 09:35
To jak mizernych grajków już od wielu wypuszcza szkółka Bayernu jest po prostu smutne. Nie wiem ile na to pieniędzy idzie, ale spektakularnych efektów z pewnością nie ma. Mnie osobiście wyjątkowo rozczarował Fein - po występach w HSV w 2. Bundeslidze liczyłem, że może stać się wartościowym piłkarzem w Monachium. Cóż, przykre to to.
19.06.2021 09:30
Powiem Wam szczerze Panowie, może przeszacowuję rolę Alaby, ale uważam, iż jego odejście z Bayernu to naprawdę gigantyczne wzmocnienie. Jego obecność w linii obrony stwarzała straszną presję na zawodnikach ofensywnych - w każdym meczu musieli dawać z siebie wszystko, strzelać po 2-3 bramki (a i to niekiedy było za mało), ponieważ za plecami mieli sabotażystę, które seryjnie zawalał kolejne gole i wpędzał drużynę w trudną sytuację. Te zawsze przytaczane przeze mnie przy takich okazjach 9,5% wygranych pojedynków przeciwko dryblującemu rywalowi ( https://www.dieroten.pl/art/show/statystycznie-upamecano-vs-stoperzy-fcb/38659 ) to statystyka wręcz nieprawdopodobna na takim poziomie. Oczywiście nie uważam go za jedynego winowajcę, ale spośród podstawowych defensorów to właśnie on prezentował się najgorzej w minionym sezonie. Zresztą nie jestem w tej opinii odosobniony ( https://www.dieroten.pl/stats/ratings ).
18.06.2021 08:50
Reprezentacje Francji i Niemiec na dzień dzisiejszy dzieli przepaść. Trójkolorowi grając na 50% swoich możliwości wygrali po pełnej kontroli przez 90 minut w zasadzie nie dopuszczając do żadnej klarownej sytuacji strzeleckiej pod własną bramką. Pozostają faworytami do tryumfu na Euro. Niemcy nie wyjdą z grupy.
Kimmich po turnieju w Lizbonie i wygraniu przez Bayern potrójnej korony był w moich rozważaniach w kwestii najlepszego piłkarza na świecie. Obecnie definitywnie z nich wypadł. Po raz kolejny w tym roku mierzył się z Mbappe, wcześniej w klubie teraz w drużynie narodowej. Francuz jest klasę wyżej. Zresztą pomiędzy nimi jeszcze kilku by się znalazło.
Cieszy dobra gra Hernandeza.
15.06.2021 23:01
O meczu Polaków można by pisać długo, tylko nie widzę ku temu powodu. Od dawna nie mam specjalnych oczekiwań związanych z naszą reprezentacją i znacznie mniej mnie zaskakują kolejne kompromitacje niż ewentualne sukcesy. Zastanawiam się tylko nad oceną wymiany trenera beznadziejnego na trenera-zagadkę na kilka miesięcy przed turniejem rangi mistrzowskiej. Nie wiem czego spodziewał się PZPN po Sousie w kontekście przygotowania do Euro... Z drugiej strony czy można było liczyć, że drużyna prowadzona przez Brzęczka osiągnie cokolwiek? Ciężko powiedzieć.
15.06.2021 10:07
@Marienplatz
Tak ostrożnie dam 3:0 dla Francji. Podejrzewam, że mogłoby być wyżej, ale przy pewnym prowadzeniu najprawdopodobniej nie będą forsować tempa i zadowolą się kontrolą wyniku.
13.06.2021 14:53
@Sopariev
Dlaczego mieszasz w to Superligę? SL nie spowodowałaby, że piłkarze musieliby grać więcej, ponieważ uczestniczące w niej drużyny nie występowałyby w Lidze Mistrzów. Meczów byłoby tyle samo, tylko rywalizacja odbywałaby się na wyższym poziomie. Natomiast zgadzam się, iż spotkań w kalendarzu jest po prostu za dużo. Już pisałem, że jestem zwolennikiem 16 reprezentacji w Mistrzostwach Europy, 32 na Mundialu i likwidacji idiotycznych klubowych mistrzostw świata.
13.06.2021 10:51
@Arkady142
Nie chodzi mi o to, że Niemcy przez cały czas byli równie mocni i zawsze byli faworytami. Właśnie najbardziej imponujące jest to, jak Loew w różnych okolicznościach i z różnymi piłkarzami potrafił przez 6 wielkich międzynarodowych turniejów (za pierwszym razem jako asystent) z rzędu cały czas utrzymywać się w czołówce.
12.06.2021 11:44
Gdybym mógł doradzić Salihamidziciowi to zasugerowałbym, by na rozmowy negocjacyjne z Comanem przynieść specjalnie przygotowaną 90-minutową kompilację jego dośrodkowań, włączyć filmik i co kilka akcji zatrzymywać, pytając: "czy już wystarczy?".
12.06.2021 11:21
@miroslawBayern
No to w gruncie rzeczy mamy podobne zdanie. Napisałem, że wolę Real Zidane'a (ten z Ronaldo) od Bayernu Flicka. I oczywiście wyżej stawiam reprezentację Hiszpanii od kadry Loewa na przestrzeni lat. Tym niemniej nie da się przez SZEŚĆ MŚ/ME (liczę jeszcze mundial 2006, kiedy Joachim był asystentem) być za KAŻDYM RAZEM w półfinale bez stworzenia bardzo silnego zespołu składającego się z klasowych graczy. Warto dodać, iż w piłce reprezentacyjnej jest to o tyle trudniejsze, iż nie ma możliwości "załatania" braku talentu na jakiejś pozycji, podczas gdy w rozgrywkach klubowych zawsze istnieje opcja transferu z zagranicy. Kluczowym dla tak pozytywnej oceny tamtej dekady jest oczywiście tytuł z 2014 roku, kiedy Niemcy udowodnili, iż potrafią nie tylko świetnie grać, ale także wygrywać.
12.06.2021 10:56
@miroslawBayern
No właśnie w dużej mierze sprowadza się to do porażek z Hiszpanią, która w tamtym okresie osiągnęła niespotykaną w dziejach piłki przewagę nad resztą stawki. Warto dodać, iż zarówno w finale ME 2008 jak i półfinale MŚ 2010 drużyna Loewa przegrywała minimalnie 0:1 (choć każdym kto oglądał te mecze wie, iż Hiszpanie zwyciężali absolutnie zasłużenie, będąc zespołem zdecydowanie lepszym). Co do dominacji jako takiej i pojęcia "walca". Powiem szczerze - wyżej stawiam Real Zidane'a, tryumfujący trzy razy z rzędu w LM pomimo kontrowersyjnych okoliczności, niż Bayern Flicka, który w jednej edycji wygrywa 11 na 11 meczów, by w kolejnej odpaść po minimalnej porażce w ćwierćfinale i stracić historyczną szansę na obronę tytułu. Dla mnie w wygrywaniu najważniejsze jest... wygrywanie. A jak potrafi się ten sukces powtórzyć lub utrzymywać się w czołówce przez dłuższy okres, to jest to cenniejsze niż pojedyncze, nawet najbardziej imponujące zwycięstwo.
12.06.2021 10:24
Niemcy od 2006 do 2016 roku w KAŻDYM wielkim międzynarodowym turnieju meldowali się co najmniej w półfinale. Jak odpadali to najczęściej po minimalnych jednobramkowych porażkach. Żadna reprezentacja w historii futbolu nie utrzymywała się w ścisłej (podkreślam ścisłej, nie szerokiej) światowej czołówce przez tak długo, przeprowadzając w międzyczasie wymianę pokoleniową. Byli mocni w każdym aspekcie gry, zarówno w obronie jak i ataku. Upokarzali piłkarskie potęgi - 0:4 Argentyńczykom i 1:7 Brazylijczykom do dziś śni się po nocach. Loew zapracował sobie przez te wszystkie lata na miejsce w panteonie najwybitniejszych trenerów w dziejach piłki nożnej. Obecnie, przyznaję, jego formuła się wyczerpała i odchodzi o jedne mistrzostwa za późno. Warto dodać, że Niemcy mieli wyjątkowego pecha, iż ze swoimi złotymi latami trafili na diamentowe lata totalnej dominacji Hiszpanii, która pozbawiła ich tytułów Mistrzów Europy w 2008 i (podejrzewam) Mistrzów Świata w 2010 roku. Potwornie irytuje mnie forsowne negowanie czyjegoś sukcesu, gdy ten ktoś jest w stanie go powtarzać i udowadniać, że nie był on dziełem przypadku. Gdyby Niemcy nie wygrali mundialu w 2014 roku - faktycznie, czegoś by brakowało. A tak mieliśmy pełną dekadę znakomitych występów drużyny narodowej naszych zachodnich sąsiadów na arenie międzynarodowej. A argument, iż "przegrali z tym i męczyli się z tamtym" jest jak dyskredytowanie Bayernu Juppa 2012/13 za wpadkę z BATE Borisov.
12.06.2021 09:47
To iż Lewandowski jest zdecydowanie najlepszym piłkarzem w historii polskiego futbolu nie ulega najmniejszym wątpliwościom. Szkoda tej zeszłorocznej Złotej Piłki. Co do sportowca stulecia to trudna sprawa, ponieważ ciężko porównywać zawodników z różnych dyscyplin. Moją faworytką byłaby chyba Anita Włodarczyk.
11.06.2021 10:32
Dobry występ reprezentacji Niemiec na Euro będzie dla mnie dużą niespodzianką. Przez ostatnich kilkanaście miesięcy grali fatalnie, zaliczali historyczne kompromitacje i w ogóle nie wyglądali jak drużyna. Oczywiście w futbolu wszystko jest możliwe i być może za pięć dwunastu Loew znajdzie jakąś cudowną receptę na wszystkie dotychczasowe bolączki. Wydaje mi się to jednak bardzo mało prawdopodobne.
11.06.2021 10:25
Znacznie bardziej mnie rozbawiło 100 mln za Comana, ale 40 za Hofmanna również jest bardzo zabawne. A tak na poważnie to normalne, że kluby dyktują wyższe ceny za swoich zawodników by móc następnie negocjować jak najkorzystniejszą dla siebie transakcję. Z graczy M’Gladbach naturalnie najchętniej przywitałbym w Bayernie Neuhausa.
11.06.2021 10:19
Chyba 100 mln węgierskich pengő z 1946 roku.
10.06.2021 14:32
W tym gościu nie ma niczego. Może poza szybkością. Brakuje mu techniki, precyzji, efektywności, boiskowej inteligencji, wykończenia akcji. Do tego jest bardzo podatny na kontuzje i zatrzymał się w rozwoju dawno temu. Miewa pojedyncze przebłyski, ale to zdecydowanie za mało by móc nazwać go klasowym skrzydłowym. Jeśli tylko znajdzie się naiwniak, który byłby skłonny zapłacić za niego przyzwoite pieniądze należy go sprzedać bez chwili namysłu. Swoją drogą oprócz odejścia Flicka, które uważam za katastrofę, muszę przyznać, iż zarząd wraz z Salihamidziciem na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy podjął kilka decyzji, które bardzo mi się podobały. Zatrudnienie Nagelsmanna - według mnie najlepszy z możliwych wyborów na miejsce Hansiego, wycofanie oferty kontraktu dla beznadziejnego Alaby - doskonałe posunięcie, wielkie wzmocnienie, transfer Upamecano - pozyskanie jednego z najbardziej perspektywicznych graczy na najbardziej tego wymagającą pozycję. Jeśli teraz dojdzie sprzedaż Comana, daję włodarzom i dyrektorowi sportowemu Bayernu kolejnego olbrzymiego plusa.
10.06.2021 13:12
5 goli w 37 spotkaniach! 13 w 98!!! Jedziesz Hasan, ten gość wart jest każdych pieniędzy!
08.06.2021 17:13
Przed Mundialem 2018 typowałem cztery drużyny jako faworytów (w kolejności): Francja, Belgia, Brazylia, Hiszpania. Francja wygrała, Belgia odpadła w półfinale z Francją (i zajęła ostatecznie 3. miejsce), Brazylia odpadła w ćwierćfinale z Belgią, a jedynie Hiszpania mnie rozczarowała. Obecnie do ścisłego grona kandydatów do tryumfu zaliczam te same reprezentacje - Francja, Hiszpania, Belgia. Nieco niżej oceniam szanse Anglików i Holendrów a w trzecim rzędzie najsilniejszych reprezentacji ustawiłbym Portugalczyków, Włochów i być może Chorwatów.
08.06.2021 17:10
@Globin23
https://www.dieroten.pl/art/show/statystycznie-upamecano-vs-stoperzy-fcb/38659
"Nie lepiej wyglądają natomiast pojedynki stoperów FCB z dryblującymi rywalami w obecnym sezonie ligowym. Najczęściej występująca para stoperów (Boateng-Alaba) wygrali ledwie 10 na 44 takich prób! Szczególnie źle prezentuje się w tym elemencie Alaba, który tylko 2 razy wygrał takie starcie, a został pokonany aż 19 razy!"
Nie wiem na jakim etapie sezonu to było odnotowane, ale 9,5% skuteczności odbioru w Bundeslidze grając na Augsburgi, Mainze i Bielefeldy to wyjątkowy wyczyn. Myślę, że przeciętny obrońca z drugiej ligi polskiej jakimś fuksem wygrałby te 2 na 21 pojedynków.
05.06.2021 16:30
Nauczony przykrym doświadczeniem jak czytam, że "Salihamidzic monitoruje rynek i sprawdza, gdzie potrzebujemy jeszcze wzmocnień" to już mam wizję nadchodzącej katastrofy...
05.06.2021 16:12
Jest taka wolnorynkowa zasada, iż coś jest warte dokładnie tyle, ile ktoś jest w stanie za to zapłacić. Uważam, że Coman (podobnie jak Alaba) ma pełne prawo wyceniać swoje usługi na ile chce. Zadaniem strony Bayernu jest odnieść się do jego oczekiwań i zaakceptować je lub odrzucić. Pisałem już wcześniej, iż dla mnie to grajek za 6 mln na rok. Zarząd jest skłonny dać mu więcej. OK. Natomiast należą się wielkie brawa dla naszych włodarzy, którzy odrzucili absurdalne żądania pazernego Dawidka i wycofali ofertę kontraktu. Gdyby ulegli, teraz każdy kolejny piłkarz byłby w komfortowej sytuacji negocjacyjnej i mógł dowolnie "licytować w górę". A tak to taki Coman musi się zastanowić czy nie zbliżyć swoich oczekiwań do realiów, ponieważ nie ma pewności, że nową umowę w ogóle dostanie. Są zawodnicy, którym trzeba iść na rękę i nawet można trochę przepłacić, gdyż na boisku oferują trudną do zastąpienia jakość. Ani Coman ani Alaba nie są nawet blisko tej klasy piłkarzy.
05.06.2021 09:00
Gość grając na poziomie polskiej drugiej ligi miał pewne miejsce w pierwszym składzie... Były mecze, w których Flick nawet przesuwał go na jego ulubiony środek pomocy. Bayern wywindował go do statusu międzynarodowej gwiazdy (którą od 6-7 lat nie był) i zagwarantował warunki do sięgania po trofea. Nie no skąd, nie chodziło o pieniądze.
Paradoksalnie cieszę się, że Dawidek wystosował tak absurdalne żądania finansowe. Gdyby dogadał się z klubem w sprawie kontraktu, musiałbym patrzeć na jego grę w koszulce Bayernu przez kilka kolejnych sezonów. Rany, jak dobrze, że już go nie ma!
04.06.2021 17:49
@admin tak, ponieważ @dzojko rzucił w komentarzu informację o negocjacjach w sprawie kontraktu Comana i zaczęliśmy o tym rozmawiać. Możemy?
Edytowano : 2021-06-04 12:25:39
@FanGraczyBayern
Dokładnie.
04.06.2021 12:24
Prawdopodobnie Salihamidzic ma jakąś zapętloną kompilację najlepszych zagrań Odoi'a z youtube'a i na jej podstawie od 3 lat próbuje go ściągnąć do Bayernu. Oby nikt mu nie pokazał "the best of Turbo-Grosik - amazing goals and skills".
04.06.2021 12:22
@hoven
No właśnie tego się obawiam. Rok temu całej Europie się zdawało, że Alaba to super piłkarz po świetnym sezonie (jak ktoś regularnie oglądał mecze Bayernu doskonale wiedział, iż jedno i drugie to nieprawda). Gdyby sprawa kontraktu była wcześniej wyjaśniona, można było wcisnąć go jakimś naiwniakom za naprawdę duże pieniądze. Teraz podobnie może być z Comanem, który nadal powszechnie uchodzi za o niebo lepszego piłkarza niż jest w rzeczywistości. O żałosnej niekompetencji Salihamidzicia nie będę już się rozwodzić, ponieważ w tym przypadku czyny mówią same za siebie. I to aż nazbyt dobitnie.
04.06.2021 12:01
W kwestii tego co napisał @dzojko . A zatem Coman zarabia 12 mln, a chce 20. No po prostu fantastycznie. Dla mnie to grajek za 6 mln na rok. Maks. Serio. Od kilku lat się nie rozwija, jest strasznie podatny na kontuzje, ma koszmarne braki techniczne (jego dośrodkowania to taki nasz wewnętrzny żart), jest potwornie nieefektywny i chimeryczny a jego przydatność dla drużyny sprowadza się do pojedynczych przebłysków na przestrzeni całego sezonu. Wprawdzie przez ostatni rok nie grał gorzej od Sane i Gnabry'ego, ale to bardziej wina ich beznadziejnej dyspozycji niż postępu u Francuza. Różnica polega na tym, iż w tych gościach coś chyba jeszcze jest - Serge był jednym z kluczowych piłkarzy dla wygrania LM, w niektórych ważnych spotkaniach ciągnąc zespół w pojedynkę, Leroy przed kontuzją zaliczał udane sezony w najsilniejszej lidze świata. W Comanie nie ma nic. Na szczęście jest sporo szansa na znalezienie frajerów, którzy o tym nie wiedzą. Sprzedać jak najszybciej i poszukać jakiegoś solidnego, doświadczonego piłkarza do rotacji. A Gnabry i Sane niech się wezmą do roboty, bo niewykluczone, iż w następnym sezonie pierwszym wyborem na skrzydło będzie Musiala.
04.06.2021 09:11
@tapczan
"Niebycie" było przenośnią braku ładu, składu i pomysłu pod wodzą wypalonego trenera, który nie wie jak dotrzeć do zawodników z którymi nie ma już chemii. Nie chodziło o stan egzystencji.
03.06.2021 12:54
Niemieckiej drużyny narodowej nie ma. Jest grupa klasowych graczy, choć w większości mających za sobą przeciętne sezony, którzy wychodzą razem na boisko i tyle. Loew nagle, gdy zauważył, że wszystko stoi w płomieniach i na ME szykuje się historyczna kompromitacja, sięga po zawodników, z których zrezygnował dawno temu i którzy są kompletnie niezgrani z kolegami z kadry. Od kilku lat miesza ustawienie, wymienia piłkarzy i nadal nie może się zdecydować, którzy gracze mają być tymi podstawowymi, a którzy mają uzupełniać skład. Uważam Joachima za wybitnego trenera, ale jego koncepcja skończyła się kilka lat temu i odchodzi o jeden wielki międzynarodowy turniej za późno. Zaryzykuję stwierdzenie, iż szanse Niemców na dobry wynik na Euro nie są większe niż Polaków.
03.06.2021 09:47
Alaba nie zgrał chyba wcale na boku obrony, a jako stoper prezentował się całkowicie fatalnie... Rzeczywistość potrafi nas zadziwiać każdego dnia...
02.06.2021 17:40
Zazwyczaj na okres transferowy oczekiwało się z nadzieją i lekką ekscytacją. Niestety po poprzednim letnim okienku aż strach myśleć, co się może w tym roku odhasanić...
02.06.2021 09:18
@misza
Jeśli miał na myśli Dietera, to już w ogóle inna sprawa. Ja głównie czepiłem się słowa "obiektywnie" i chciałem podkreślić, iż wiedza na jakiś temat nie jest w żadnym wypadku tożsama z obiektywizmem. Ostatecznie jest tak jak piszesz - już wszystko jasne.
01.06.2021 16:54
@misza
Aaa, już chyba wiem! Uznałem, że @tapczan pisze zarówno o zarządzie, jak i osobach wcześniej związanych z Bayernem:
"Mamy "obrońców i wyznawców Hasana" w takich osobach jak Sammer, Hoeness czy właśnie Magath"
Hoeness rzecz jasna jest w zarządzie, a słowa popierające Salihamidzicia wyrażali wcześniej także ludzie nadal pracujący w Bayernie. Chyba stąd to nieporozumienie. I być może faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie.
01.06.2021 16:43
Pomimo nielicznych błędów, jakie zostały popełnione, trudno chyba wyobrazić sobie lepszy zarząd na przestrzeni ostatnich dekad. Działacze Bayernu musieli rywalizować z zadłużonymi, poprzepłacanymi Realem i barceloną, angielskimi potentatami praw telewizyjnych i klubami-zabawkami szejków oraz miliarderów i absolutnie nie muszą się wstydzić rezultatów tych konfrontacji na przestrzeni wielu lat. Jedyna ewentualnie pozytywna rzecz nadchodzącej zmiany, to może fakt, iż nowi włodarze mogą podejść do niektórych aspektów działalności klubu z bardziej otwartą głową. To, co świetnie działało w latach 70. nie musi sprawdzać się w latach 90., a to, co przynosiło sukcesy zaraz po roku 2000 nie musi być równie skuteczne 20 lat później. Rozsądna strategia rozwoju drużyny jest ważna, ale równie ważne jest dostosowywanie jej kierunku do czasów, w jakich się funkcjonuje. Oczywiście jeśli w zaczynającej się dekadzie mielibyśmy powtórzyć sukcesy z tej minionej, brałbym taki wynik w ciemno.
01.06.2021 16:31
@misza
Nie, ale zarzucałeś kibicom brak obiektywizmu. Otóż ja w kontrze napisałem, iż ich opinia jest bardziej OBIEKTYWNA niż zarządu. Zdanie zarządu jest - jak podkreślałem - bardziej rzeczowe, profesjonalne, merytoryczne (co nie oznacza, że słuszne). I będę uważał, że Salihamidzic fatalnie wykonuje swoją pracę, dopóki nie zapoznam się w jakimiś, dosłownie jakimikolwiek przesłankami, iż jest inaczej. Lista jego błędów, niepowodzeń i kompromitacji jest długa i moim zdaniem kompletnie dyskwalifikującą. Argument, że chce go zarząd jest oczywiście jakimś argumentem, ale można go łatwo obalić stwierdzając, że włodarze przecież nie muszą mieć zawsze racji. Były wszak złe decyzje transferowe, zatrudnianie niewłaściwych trenerów, podpisywanie nie najlepszych kontraktów. Pisałem już sto razy, że Bayern Monachium robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze, 4% rzeczy źle i 1% rzeczy bardzo źle i do tego ostatniego zalicza się utrzymywanie Salihamidzicia na stanowisku dyrektora sportowego.
Edytowano : 2021-06-01 16:19:15
*nie zapoznam się z jakimiś
*kompletnie dyskwalifikująca
01.06.2021 16:17
@Edmund
Przeczytaj kontekst mojej wypowiedzi. Odnosiłem się do komentarza @Gladius , w którym zestawił "przyznanie się do błędu" zarządu Bayernu w kluczowej dla klubu decyzji z "przyznaniem się do błędu" jednego z kilkudziesięciu tysięcy, którzy w internecie wyrazili swoją krytyczną opinię. I nie ma tu żadnej różnicy, czy byłoby ich 7000 czy 7 milionów. Zgadzam się, że ta liczba nie jest jakoś imponująca, ale nie o to w moim wpisie chodziło.
@misza
Opinia zarządu nie jest bardziej obiektywna. Możesz napisać, że jest bardziej merytoryczna, fachowa, poparta większą ilością informacji. Jednak bardziej OBIEKTYWNA jest opinia kibiców. Oni nie mają powodów, by Salihamidzicia lubić bądź nie (a wręcz wyjściowo pewnie raczej go lubili przez sentyment związany z jego karierą piłkarską). Na podstawie dostępnych danych uważają go za złego dyrektora sportowego i swoje zdanie wyrażają. W przypadku członków zarządu nie mamy to czynienia z pełnym obiektywizmem, ponieważ po pierwsze - to oni podjęli decyzję o nadaniu mu tej funkcji, więc częściowo są odpowiedzialni za jego poczynania, a po drugie to ich kolega.
@Gladius
Złapałbym się za głowę ponownie, ale opadły mi ręce. Naprawdę nie wiem, przyjacielu, co Ci napisać. Chyba tylko, że Cię pozdrawiam i życzę miłego dnia...
01.06.2021 15:28
Magath nie musi mieć interesu we wspieraniu zarządu Bayernu. Wystarczy, że jest "ekspertem" obracającym się w środowisku niemieckiego futbolu i wie "co wypada powiedzieć".
@Gladius
Trochę się za głowę złapałem. Petycję przeciw Salihamidziciowi podpisało 72 tys. internautów, o jakim przyznawaniu się do błędu w ich wypadku w ogóle mówisz? I niby czemu mieliby tego tak zażarcie bronić? Zależy od tego ich praca albo reputacja? Zresztą gdyby nawet, to jest różnica pomiędzy przyznaniem się do błędu przez Karl-Heinza Rummenigge, prezesa zarządu Bayernu Monachium, iż zatrudnił na arcyważnym stanowisku człowieka niekompetentnego, który przez swoją nieudolność zaszkodził klubowi, a przyznaniem się do błędu przez Hansa Berga, pracownika kwiaciarni z bawarskiej wioski, że pod nickiem hans123 skrytykował niesłusznie kogoś w internecie.
@tapczan
Wiedzę, że tak trochę w rozkroku stoisz. Z jednej strony zgadzasz się z opinią, iż Salihamidzic nie jest najwłaściwszą osobą do sprawowania funkcji dyrektora sportowego Bayernu - wszak oczekujesz newsa o zakończeniu z nim współpracy, a z drugiej przyznajesz zarządowi, który go popiera, więcej racji niż kibicom, którzy go krytykują i chcą jego zwolnienia (a jesteś jednym z nich!). Odwagi. Żaden człowiek nie jest nieomylny, nawet jak pracuje w zarządzie Bayernu Monachium. Włodarze też mogą błędnie oceniać działania swojego pracownika i utrzymywać go na stanowisku pomimo fatalnego wywiązywania się ze swoich obowiązków. Zresztą podejrzewam (dla wojowników o prawdę, z miszą na czele - podejrzewam, nie mam pewności), iż większość ludzi w Bayernie ślepa nie jest i zdaje sobie sprawę, że postawiła na złego konia, ale po pierwsze to "nasz Hasan", a po drugie zawsze można iść w zaparte i udawać, że wszystko jest cudownie, póki drużyna się dobrze prezentuje.
31.05.2021 23:29
@tapczan
Zdecydowanie bardziej obiektywna jest opinia kibiców w internecie. Dla zarządu Bayernu Salihamidzic to "swój człowiek", a do tego zwalniając go przyznaliby się poniekąd to trwania w błędzie. Będą go bronić wszelkimi sposobami tak długo, jak to tylko możliwe. Zresztą mają Magatha i jemu podobnych do wtórowania.
31.05.2021 16:33
Wahałem się pomiędzy średni a kiepski, ostatecznie decydując się na tę pierwszą opcję. Już w momencie zamknięcia okienka transferowego po krótkim przeanalizowaniu kadry nie spodziewałem się fajerwerków. Biedy Flick nie miał z czego rzeźbić.
30.05.2021 22:24
@tapczan
W 2019 roku chciałem dać za niego 130 mln. To talent generacyjny, na poziomie Neymara. Pisząc o zatrzymaniu w rozwoju nie mam na myśli jedynie tego roku w Chelsea, ale i ostatniego w Bayerze, kiedy trudno było się doszukiwać jakichkolwiek postępów w jego grze. Był zresztą krytykowany za podejście do treningów, bez których - co oczywiste - ciężko podnosić swoje umiejętności. Wciąż jest młody, jeśli tylko będzie chciał, może powrócić na właściwe tory i stać się wielkim piłkarzem. I wówczas tak, będziemy go żałowali i to potwornie.
29.05.2021 22:08
Havertz zatrzymał się w rozwoju, zaliczył słaby sezon, był bliski statusu transferowego niewypału, a teraz strzela gola w finale Ligi Mistrzów. Przyszłość pokaże, czy tak jak w przypadku Comana było to tylko ziarnko, które trafiło się ślepej kurze, czy Kai weźmie się wreszcie to roboty i stanie się piłkarzem na miarę swojego talentu.
29.05.2021 21:55
Jeśli tylko pojawiłaby się szansa na dostanie za niego w miarę przyzwoitych pieniędzy trzeba sprzedać go bez chwili wahania. Jeżeli takiej sposobności nie będzie, należy przedłużyć z nim kontrakt wyłącznie na warunkach Bayernu.
29.05.2021 13:09
To może być nasze największe wzmocnienie na przyszły sezon. Gdyby nie jego tragiczna gra w obronie i gole tracone po jego rażących błędach, wygrywalibyśmy znacznie więcej meczów bez konieczności angażowania pełni sił podstawowych piłkarzy. Od kilku miesięcy nie mogłem się doczekać, aż Alaba wreszcie przestanie być zawodnikiem Bayernu, a zarządowi należą się wielkie gratulacje za wycofanie oferty kontraktu w reakcji na jego absurdalne żądania finansowe.
29.05.2021 08:48
Umarłbym ze zdziwienia, gdyby ktokolwiek z czołówki nie chciał Flicka. Wybitny trener, wygrał wszystko, napisał jedną z najpiękniejszych historii w dziejach futbolu. Nie mogę odżałować decyzji, które podjęto w zarządzie Bayernu.
26.05.2021 20:45
Flick odszedł z klubu, ponieważ w perspektywie długoterminowej nie odpowiadały mu warunki pracy, jakie zostały mu zaoferowane, a atrakcyjna alternatywa zatrudnienia ułatwiła mu podjęcie decyzji. Absolutnie mu się dziwię, będąc na jego miejscu zrobiłbym dokładnie to samo.
22.05.2021 20:09
Sądzę, że Kimmich może mieć rację. Poprzedni rekord, ustanowiony w czasach, w których nie było obrony, przetrwał 49 lat. Prawie pół wieku. To, co w tym sezonie zrobił Lewandowski, to absolutny fenomen. Ciężko będzie choćby zbliżyć się do takiego rezultatu.
22.05.2021 20:06
Pragnę wyrazić swoje szczęście z powodu rekordu Lewandowskiego, wygrania Bundesligi i odejścia Alaby.
Będę dobrze wspominał Boatenga i Martineza, ale ich czas w Bayernie dobiegł końca i pozostaje życzyć im powodzenia w dalszej sportowej karierze.
I na koniec pragnę wyrazić swój żal, złość, ból i smutek z powodu pożegnania wybitnego trenera Hansiego Flicka oraz pozostania w klubie nieudacznika i szkodnika Salihamidzicia.
22.05.2021 18:40
ROBERT LEWANDOWSKI POBIJA REKORD GERDA MULLERA!!!
22.05.2021 17:39
Po raz tysięczny piszę, iż nie należy przykładać większej wagi do tego, co sportowcy mówią w oficjalnych wypowiedziach. Nie zmienia to faktu, iż gołym okiem widać, że Hansi "złapał chemię" z zespołem. To bardzo ważny aspekt pracy trenera, a wcale nie taki oczywisty - wybitni, doświadczeni szkoleniowcy niejednokrotnie nie radzili sobie w konkretnych drużynach, gdyż dany układ trener - zawodnicy w jakiś powodów nie był w stanie zafunkcjonować. Flick to facet "skrojony na Bayern". Objął zespół w bardzo trudnym momencie i wygrał z nim wszystko co było do wygrania. Pod jego ręką kilku piłkarzy niezwykle się rozwinęło, odbudował weteranów, których spisywano już na straty. Po całej sytuacji z Hansim moja ocena działań, decyzji i kompetencji zarządu Bayernu uległa znacznemu pogorszeniu.
21.05.2021 06:20
@Skobry @vaterland
Dokładnie jest tak, jak piszecie Panowie - dobry występ reprezentacji Niemiec na Euro należałoby rozpatrywać w kategoriach pozytywnego zaskoczenia. Od kilka lat nic w grze tej drużyny nie pozwala zakładać, że jest choćby blisko światowej czołówki. I ponownie tak, chodzi o Loewa. Sam skład mają bardzo dobry. Problemem jest to, iż ci piłkarze nie tworzą zespołu. Powołanie Mullera niczego nie zmienia.
20.05.2021 05:55
@Pir5
Półfinał?! Niemcy nie wyjdą z grupy. Ta reprezentacja to zgliszcza drużyny, gra fatalnie, zalicza historyczne kompromitacje (mecze z Hiszpanią czy Macedonią) i nie istnieją jakiekolwiek przesłanki by myśleć, iż coś może zmienić się na lepsze w ciągu kilku tygodni jakie zostały do mistrzostw. Formuła Loewa się wyczerpała, Jogi odchodzi o jeden turniej za późno.
19.05.2021 14:25
Czyli z Bayernu robi się klub, w którym trenerowi mówi się "bierz co dajemy i stul dziób". Dramat.
19.05.2021 09:40
@Arkady142
Dokładnie, pełna zgoda.
15.05.2021 14:31
Ciekawe czy gdyby współczesny Bayern wygrał Ligę Mistrzów 3 razy z rzędu to któryś z piłkarzy z lat 70. sugerowałby odpuszczenie czwartego kolejnego tryumfu, by przypadkiem ich rekord nie został pobity...
15.05.2021 13:44
@Arkady142
Nie czytałem tego! Ale masz rację, to jest jeszcze głupsze! Wyobrażam sobie sytuację, w której Flick wystawia Roberta do składu, Polak podczas meczu dostaje podanie na "sam na sam", mija bramkarza, a następnie z dobroci serca i ku czci Gerda Mullera celowo nie trafia w bramkę. Po prostu cudowny człowiek, prawdziwy, profesjonalny sportowiec!
15.05.2021 13:36
Dawno głupszej wypowiedzi nie czytałem. W sporcie chodzi o to by w czystej, uczciwej rywalizacji być najlepszym jak to tylko możliwe. Co to w ogóle za myślenie, że pobicie jakiegoś rekordu z lat 70. miałoby być "niemiłe"? Przecież on to robi przede wszystkim dla Bayernu. A gdyby dalej trwała walka o mistrzostwo? Wtedy "wolno byłoby" Robertowi strzelać kolejne bramki?
15.05.2021 13:00
@Edmund
Nie do końca. Nigdy się nie dowiemy "co by było gdyby". Pisałem już jednak, iż fakt, że następcą Flicka został Nagelsmann w istotny sposób koi mój ból. Uważam, że to najlepsza z dostępnych alternatyw. Skoro już nie możemy mieć Hansiego, dobrze że przychodzi właśnie Julian. Generalnie mam dużą nadzieję na liczne sukcesy w najbliższych sezonach. Pomimo Salihamidzicia.
13.05.2021 20:39
@Edmund
Nigdy nie negowałem, że zarząd działa dla dobra klubu. Przeciwnie, wielokrotnie pisałem, iż Bayern jest jednym z najlepiej prowadzonych instytucji sportowych na świecie. Przyklaskiwałem licznym decyzjom włodarzy od ponad 20 lat. Jednak nikt nie jest nieomylny, każdy popełnia błędy. Gdyby jakiś klub był zarządzany absolutnie perfekcyjnie (same trafione transfery, ani jednego złego kontraktu, idealny dobór sztabu szkoleniowego), wygrywałby Ligę Mistrzów co roku (lub prawie co roku, ponieważ w sporcie zawsze występuje element losowości). Dlaczego zatem pomimo tak dobrych doświadczeń z zarządem Bayernu nie popieram ich decyzji w kwestii Salihamidzicia? Ponieważ do tej pory nie zaistniała żadna merytoryczna przesłanka, jakikolwiek logiczny, rzeczowy argument, który by mi taki wybór uzasadniał. Po prostu nie znam takiego. Z kolei lista jego błędów, niepowodzeń, złych posunięć i zwykłych, głupich wpadek jest długa i w mojej opinii kompletnie dyskwalifikująca. Dla mnie stwierdzenie, iż "chce go zarząd" jest absolutnie niewystarczające. Z kolei osiągnięcia Flicka, który przejął zespół w bardzo trudnym momencie, a następnie napisał jedną z najwspanialszych historii w dziejach futbolu są niepodważalne. Dlatego, powtarzam, dla dobra klubu powinno się zrobić wszystko co możliwe by zatrzymać Hansiego, jednocześnie zwalniając Salihamidzicia.
13.05.2021 20:19
@Edmund
Wiesz, dokumentów nie widziałem. Podobała mi się sama formuła, system rozgrywek, który uważałem za znacznie atrakcyjniejszy od tego obowiązującego w Lidze Mistrzów. Zawiodła organizacja i profesjonalizm działaczy klubów. Ja w każdym razie żałuję, że SL nie wystartowała.
13.05.2021 19:35
@Edmund
Byłem zwolennikiem formuły Superligi i dalej jestem. To nie ma nic do rzeczy. Być może gdyby Bayern, PSG i Borussia nie storpedowały projektu SL włodarzom innych klubów nie brakłoby konsekwencji. A dyskusji na temat Salihamidzicia nie będę zaczynał, ponieważ ani razu na stronie nie doświadczyłem żadnej dyskusji. Nie przeczytałem ani jednego merytorycznego argumentu, dla którego powinien on pełnić funkcję dyrektora sportowego. A biorąc pod uwagę kwestię Flicka dochodzi kolejny istotny aspekt. Hansi potwierdził, że jest w stanie zdobywać trofea z Bayernem. Po raz kolejny powtarzam - liczy się dobro klubu. Jego rozwój sportowy i sukcesy.
13.05.2021 18:57
@Edmund
Owszem, pewności nie ma. Mamy tu do czynienia z ciekawą sytuacją. Ja za priorytet uznaję dobro klubu. Oba przedstawione przeze mnie warunki - uzupełnienie kadry o wartościowych zmienników i zwolnienie Salihamidzicia są same w sobie korzystne dla Bayernu, niezależnie od sprawy sprawy Flicka. Można było zaproponować Hansiemu taki "pakiet" i przedyskutować z nim wizję rozwoju drużyny pod jego wodzą. Uważam, że szanse byłyby spore. Ponownie z korzyścią dla klubu.
13.05.2021 18:27
@Edmund
Nie, mam na myśli całą sytuację trwającą od początku sezonu. Przeprowadzenie kilku transferów, o które prosił, wywalenie Salihamidzicia na zbity pysk i sądzę, iż udałoby się namówić Flicka do kontynouwania pracy w Bayernie.
13.05.2021 18:03
Każdy chce Flicka, ponieważ to znakomity trener. Mieliśmy w Monachium prawdziwy skarb, który z winy zarządu wypuściliśmy z rąk.
13.05.2021 15:35
@Edmund
Liczyłem dwa razy, chyba się nie pomyliłem. A kto pisze, że Bayern jest źle zarządzany? Ja od dawna twierdzę, iż Bayern jest zarządzany znakomicie. Zarząd robi 95% rzeczy dobrze lub bardzo dobrze, 4% rzeczy źle i 1% rzeczy bardzo źle. Gdyby robił 100% rzeczy doskonale, mielibyśmy 6-7 wygranych w LM w ostatniej dekadzie a nie 2.
12.05.2021 13:22
To właśnie w rekordach jest najpiękniejsze - po latach znajduje się ktoś, kto jest w stanie ustanowić nowy. Przesuwa się granica ludzkich możliwości. Po tym jak Michael Johnson pobił w 1996 r. w Atlancie rekord świata w biegu na 200 m z czasem 19,32 sek., jego rywal Frank Fredericks przyznał, że nie spodziewał się, iż ktokolwiek będzie w stanie pobiec szybciej. A później pojawił się Usain Bolt, który przebiegł ten dystans w 19,19 sek. Pobicie osiągnięcia Mullera to wielka rzecz i możemy się tylko cieszyć, iż bliski tego jest nasz rodak.
12.05.2021 11:24
@miroslawBayern @WayeThe
Dobrze, zatem żeby nie pozostawić najmniejszych wątpliwości - Premier League jest znacznie silniejsza od Bundesligi, a Bayern jest jedyną niemiecką drużyną konsekwentnie utrzymującą się w europejskiej czołówce. Nigdy tego nie negowałem. Z mojego zestawienia wynika jedynie, iż Bayern bardzo regularnie "punktuje" dla Ligi Niemieckiej i niemal co sezon dochodzi do końcowych faz Ligi Mistrzów.
12.05.2021 11:06
@WayeThe
Nie no oczywiście, że nie ma co porównywać Bundesligi do Premier League i doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Zresztą napisałem, iż zaczynając moje obliczenia byłem pewien, iż przewaga Ligi Angielskiej jest gigantyczna. Wyniki tego zestawienia bardzo mnie zaskoczyły - ale to pokazuje jak silną lokomotywą dla Ligi Niemieckiej jest Bayern i jak konsekwentnie Bawarczycy utrzymywali się w ścisłej czołówce w ostatnich 10 latach.
12.05.2021 10:13
Zadałem sobie trud by policzyć występy w Lidze Mistrzów zespołów niemieckich i angielskich w minionej dekadzie, by udowodnić, że w zasadzie nie ma czego porównywać. Ku memu zdziwieniu:
Półfinały:
Niemcy - 10
Anglia - 7
Finały:
Niemcy - 4
Anglia - 5
Zwycięstwa:
Niemcy - 2
Anglia - 2
Bundesligę rzecz jasna ciągnie Bayern, ale ciągnie potężnie. W tym roku finał LM jest wewnętrzną sprawą Anglików, więc odskoczą. Do tego w Lidze Europy kluby z Premier League prezentują się znacznie lepiej.
Edytowano : 2021-05-12 09:35:44
Przez minioną dekadę rozumiem sezony od 2010/11 do 2019/20.
12.05.2021 09:33
Bez znaczenia. Niemcy Loewa to wrak jako całość, obecność Mullera nic nie zmieni. Nie widzę dla nich szans na Mistrzostwach Europy, nie sądzę by byli w stanie wyjść z grupy. Muszą czekać na nowe rozdanie z nowym selekcjonerem. I chyba wszyscy spodziewamy się kto nim będzie.
11.05.2021 10:56
@tapczan
Tylko jedno drugiemu nie zaprzecza. Wymagania Flicka nie były jakieś wygórowane. Prosił o kilku piłkarzy, nie będących żadnymi gwiazdami światowego futbolu, a jedynie zwykłym uzupełnieniem składu. Heynckes dostał swojego Martineza, Guardiola otrzymał Thiago. Zatem spełnienie próśb Hansiego nie byłoby żadnym złamaniem Świętego Kodeksu Bayernu Monachium. Zresztą, jak to mówią, im dalej w las, tym więcej drzew. Pracując dłużej w klubie pewne rzeczy być może zaczęły mu się coraz mniej podobać. Nie wierzę, iż gdy jako asystent dostał ofertę zostania pierwszym trenerem miał wątpliwości typu "jak mi się będzie współpracowało z Salihamidziciem...".
11.05.2021 10:23
@Edmund
Tego nie wiesz. Nie wiadomo dokładnie co się działo w jego głowie. Ja uważam, iż Flick nie widział swojego miejsca w warunkach, w jakich funkcjonuje Bayern i dlatego odszedł. A perspektywa przejęcia reprezentacji z pewnością ułatwiła mu podjęcie tej decyzji.
11.05.2021 09:44
Życzę mu powodzenia i po raz tysiąc pięćsetny wyrażam ubolewanie, iż jego przygoda z Bayernem w ten sposób się zakończyła.
11.05.2021 09:01
Nie ma lepszych i gorszych ustawień. Nie ma lepszych i gorszych stylów gry. Są systemy lepiej i gorzej wykorzystujące umiejętności poszczególnych piłkarzy oraz potencjał drużyny jako całości. Jest też lepsza i gorsza egzekucja danej taktyki.
09.05.2021 18:25
@tapczan
Dokładnie. Jestem niemal pewien, że gdyby nie Salihamidzic to Hansi w ogóle nie chciałby odchodzić z Bayernu.
08.05.2021 22:26