FC Bayern Monachium, który w zakończonym niedawno sezonie wywalczył dublet na krajowym podwórku, według brytyjskiego instytutu Brand Finance pozostaje najbardziej wartościową marką piłkarską w 2014 roku. Jej wartość szacuje się na 896 milionów dolarów. W porównaniu z rokiem ubiegłym wartość ta wzrosła o 36 milionów.
Największy klub piłkarski w Niemczech wyprzedza w powyższym zestawieniu Real Madryt, którego wartość szacuje się na poziomie 768 milionów dolarów. Dzięki triumfowi w Lidze Mistrzów i Pucharze Króla wartość hiszpańskiego klubu wzrosła o 147 milionów.
Podium zamyka Manchester United, który w porównaniu z rokiem ubiegłym stracił 98 milionów. Spadek ma związek z nieudanym sezonem i odejściem na emeryturę Sir Alex Fergusona. Jak można przypuszczać wartość marki angielskiego klubu jeszcze spadnie, w wyniku braku zakwalifikowania się do rozgrywek Ligi Mistrzów i wycofania się części sponsorów.
Największy skok w powyższym zestawieniu odnotował Paris Saint-Germain. Francuski klub wygrywając ligę i krajowy puchar zwiększył swoją wartość z 85 milionów na 324 miliony dolarów amerykańskich (co ciekawsze 324 - to również całkowita wysokość wieży Eiffla) . To pozwoliło awansować na dziesiątą pozycję.
Brand Finance to założone w 1996 roku międzynarodowe doradztwo zajmujące się wyceną niematerialnych aktywów. Swoją działalność rozpoczęło na terenie Wielkiej Brytanii, obecnie posiada globalną sieć biur i partnerów w dwudziestu krajach na całym świecie.
źródło: rt.com
Komentarze