DieRoten.pl
REKLAMA

REKLAMA

Jung: Musimy myśleć w Bayernie globalnie

fot. J. Laskowski / G. Stach

Nie ulega wszelkiej wątpliwości, że Bayern Monachium od lat należy do jednego z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych klubów na całym piłkarskim globie.

Ma to w dużej mierze związek z działalnością „Bawarczyków” także w innych krajach – wystarczy wspomnieć, że Bayern ma swoje międzynarodowe biura w Nowym Jorku i Szanghaju, zaś niebawem otwarte zostanie również w Bangkoku.

REKLAMA

We wczorajszym wywiadzie dla niemieckiego „TZ”, temat internacjonalizacji FCB poruszył dyrektor do spraw marketingu monachijczyków, czyli Andreas Jung, który podkreślił, że bawarski klub musi myśleć globalnie, co pozwoli zachować konkurencyjność i nie tylko.

− Po pierwsze, oczywiście, analizujemy i omawiamy na Saebener Strasse, które rynki są interesujące i z jakich powodów. Nie ma alternatywy dla internacjonalizacji, jako duży klub musimy myśleć i działać globalnie, aby zachować konkurencyjność. Sukcesem okazało się otwieranie biur w poszczególnych regionach – powiedział Jung.

− Zdobyliśmy cenne doświadczenie w Nowym Jorku i Szanghaju i potwierdziła się nasza opinia, że w sensie trwałej interakcji niezbędne jest posiadanie przedstawicielstw lokalnych. Stąd już krok do kolejnej lokalizacji w Bangkoku. Chcemy poznać kibiców w poszczególnych regionach i nawiązać z nimi szczerą i intensywną współpracę. Tylko w ten sposób można zbudować trwałą więź. Zauważyliśmy, że jest to bardzo dobrze odbierane. Kibice mają poczucie, czy naprawdę traktujesz ich i ich życzenia poważnie – mówił dalej.

W trakcie dalszej części rozmowy, dyrektora do spraw marketingu bawarskiego klubu został również zapytany, czy wewnątrz klubu omawia się być może pomysł utworzenia biura w Afryce.

REKLAMA

− W zasadzie każdy kontynent jest interesujący, także Afryka. Na przykład założyliśmy już szkółkę piłkarską w Addis Abebie w Etiopii i zorganizowaliśmy tam Puchar Młodzieży. Wyjaśniłem już jednak, że postępujemy krok po kroku. Nie zawsze trzeba od razu otwierać biuro w każdym miejscu. Obecnie koncentrujemy się na wymienionych regionach – podsumował Andreas Jung.

Źródło: TZ
GabrielStach

Komentarze

REKLAMA
Trwa wczytywanie komentarzy...