Nie od dziś wiadomo, że Bayern chcąc zadbać jak najlepiej o swoją markę i rozpoznawalność FCB na całym świecie, zawiera liczne umowy partnerskie z wielkimi firmami.
Przypominamy po raz kolejny, że bawarski klub posiada trzech głównych sponsorów i udziałowców, którzy mają po 8,33% udziałów w Bayernie – mowa o takich markach jak Adidas, Audi oraz Allianz. Ponadto do grona głównych partnerów należy zaliczyć niemieckiego giganta telefonicznego, czyli Telekom.
Z kolei pozostałe umowy sponsorskie dzieli się na kilka kategorii. Wśród firm, z którymi od lat współpracują „Bawarczycy”, można wymienić chociażby Paulanera, Siemensa, Coca Colę czy też Procter & Gamble. Podział wszystkich partnerów mistrzów Niemiec prezentuje się następująco:
Główni partnerzy i udziałowcy: Adidas, Allianz, Audi i Telekom.
Platynowy partner: Hylo, HVB, Konami, Paulaner, Qatar Airways, SAP, Siemens, Tipico, Adobe.
Złoci partnerzy: Coca Cola, Einhell, MAN, P&G.
Oficjalni partnerzy: Adelholzener, BR, Boss, Huelsta, Istrien, Miele, Noventi, Roesle, Theragun, Varta, Vueve, Siemens Healthineers.
Co do wspomnianego wyżej P&G (Procter & Gamble), ostatnio rozpoczęto dokładnie siódmy sezon współpracy Bayernu z amerykańskim gigantem. Jak czytamy w niedawnym oświadczeniu bawarskiego klubu, kooperacja trwa nieprzerwanie od 2016 roku i wsparła już kilka projektów społecznych, które teraz będą kontynuowane pod parasolem inicjatywy #GemeinsamStaerker, promującej zdrowie psychiczne.
Projekt ten skupia się na różnych pomysłach i koncepcjach wspierających rodziny i dzieci. Ponadto P&G przekaże 500 euro za każdą bramkę w Bundeslidze strzeloną przez dwie profesjonalne drużyny Bayernu (męską i żeńską) na te cele.
− Bayern i jego partnerzy zawsze charakteryzowali się ciągłością, a w dzisiejszych czasach ważniejsza niż kiedykolwiek jest możliwość polegania na silnych, niezawodnych partnerach – powiedział Andreas Jung.
− Dlatego cieszymy się, że możemy dalej kształtować przyszłość z firmą P&G. Ponadto cieszymy się, że wspólnie z tym partnerem możemy napędzać projekty społeczne, takie jak inicjatywa #GemeinsamStaerker – podsumował dyrektor ds. marketingu FCB.
Komentarze